[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Net @ 1,20V Prime95 24,13 torture test gedaan, dit hield ie een half uur vol en werd 38 graden onder load. Het lijkt me dus een warmte probleem dat ik nog niet zo hoog kom.

edit:

1 uur Prime @ 1,225V

Hoe koud kan je een X2 4400 maken met een Vapochill SE (180W)?

[ Voor 35% gewijzigd door The farmer op 19-07-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

met een overgeclockte X2 zul je dan rond de 0 graden komen vrees ik....
een VapoSE heeft nou eenmaal weinig capaciteit en een X2 verstookt veel energie

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik kan er gewoon niet van slapen, wat de beste keus zou zijn: vapochill of een mach. En het liefst houd ik de Anctec P-160. Wat is diameter van de slang die door de onderkant van je case binnenkomt?
Hij moet natuurlijk wel tussen de vidcards en mijn side-panel passen. Anders moet er een gat in het sidepanel gemaakt worden, dan ben ik er ook, maar het liefst heb ik heb toch door de onderkant van de case.

Hoe vaak moet je het koelmiddel vervangen of verschilt per koelmiddel?

[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 19-07-2005 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Jack schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:38:
met een overgeclockte X2 zul je dan rond de 0 graden komen vrees ik....
een VapoSE heeft nou eenmaal weinig capaciteit en een X2 verstookt veel energie
Dat ie veel energie verstookt ben ik wel achter zeg. Ik heb vanochtend nog wat gespeeld met case open. Nu kon ik wel 1,325V proberen en liep de temp niet verder op dan 41/42 graden. Dit was iig 10 minuten prime stabiel @ 2405Mhz, bij 2430 was de pret al over na 2 à 3 minuten. Met 0 graden zou ik dus al een heel eind zijn.

Hoeveel winst in Mhz moet ik globaal (gemiddelde van heel veel procs)aan denken als je van 0 naar bv. -20 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
The farmer schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 06:14:

Hoe vaak moet je het koelmiddel vervangen of verschilt per koelmiddel?
Je hoeft het koelmiddel niet te vervangen als het er eenmaal inzit.
Lees je nog maareens (opnieuw) in over phase change, want ik zou er niet onvoorbereid aan beginnen, stap dan eerst over naar WC ofzo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Ik denk dat een VapoSE niet de moeite waard is met een X2 en dat je sowieso naar een VapoLS of Mach moet kijken.
De keuze tussen die 2 is meer een persoonlijke keuze. Rol-Co heeft beide units getest en de Mach kwam ietsjes beter uit de test, geloof ik, maar zelf vind ik de manier van isoleren (met neopreen) bij de VapoLS makkelijker dan de sealstring methode van de Mach.

Petervandamned heeft wel een VapoSE en die woont in Dordrecht, misschien kan je een keer een testje bij hem doen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jack op 19-07-2005 11:25 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jack schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:14:
Ik denk dat een VapoSE niet de moeite waard is met een X2 en dat je sowieso naar een VapoLS of Mach moet kijken.
De keuze tussen die 2 is meer een persoonlijke keuze. Rol-Co heeft beide units getest en de Mach kwam ietsjes beter uit de test, geloof ik, maar zelf vind ik de manier van isoleren (met neopreen) bij de VapoLS makkelijker dan de sealstring methode van de Mach.

Petervandamned heeft wel een VapoSE en die woont in Dordrecht, misschien kan je een keer een testje bij hem doen? :)
De vapo LS heeft een veel betere evap :) Een rond ipv vierkante

[ Voor 3% gewijzigd door DaWaN op 19-07-2005 11:27 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Bedankt voor jullie reacties.
Denken jullie dat ik genoeg ruimte heb voor de slang in een Antec P160 (dus via de onderkant erin en dan langs 2x 6800GT)?

@Jack

Een testje bij iemand doen is natuurlijk altijd leuk :) .

El Snoro ik heb me nog niet ingelezen, ben 's avonds vaak om 23.00 thuis, dan kan ik nog een uurtje achter de comp en dan snel onder de lakens.

[ Voor 13% gewijzigd door The farmer op 19-07-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Jack schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:14:

Klopt
De litespeed gaf geen voordelen wat koeling betreft, misschien heel klein beetje under load, maar een groot voordeel is wel de kop idd, die is makkelijk draaibaar en verwisselen van cpu is zelfde als waterkoeling.
Daarintegen is een nadeel dat de verwarming achter je moederbord geplakt zit met een soort dubbelzijdig tape en is dus lastig over zetten op een andere.

De mach is iets meer werk met de sealstring maar dat is ook het enige wat je hoeft te kopen, de rest is goed herbruikbaar spul.

Voor dit alles had ik een intel op een Vapochill XE (404) en had al aardig moeite met een 4200 mhz, terwijl de zelfde spullen onder de mach (later) gewoon moeiteloos 4400 loopt.

Dus je zal met een x2 wel hoger kunnen komen , maar met een goede waterkoeling(chiller) bereik je bijna het zelfde denk ik of iets lager maar is de sores van de vapochill niet waard. (word ook niet voor niks alleen voor videokaart gebruikt tegenwoordig)

dus advies is , neem mach 2 of litespeed anders zonde van je geld, een mach 2 kan je soms ook voor een leuke prijs vinden 2e hands......vraag maar aan viss ;)

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Een vapo SE zou ik niet gebruiken op een X2

2de hands LS rev2 of een mach 2 (GT) en zelfs een mach 1 filled with 507 doen wel een -50 ofzo gemeten op de kop.

wat je kast betreft bij de LS ben je breder dan met de standaard Mach2

zelf heb ik ooit een LS rev1 getest en die deed zijn werk het best bij 200 watt plus ;)
ik zou nu voor die nieuwere rev gaan

een x2 4400 bij een 1.7 volt op de cpu en een oc op 2800 mhz zou al 200 watt verstoken })

mijn fx-je doet op op zelfde settings slechts 140 watt

goed nu draait deze op 1.8 volt en 3400 mhz das ook goed voor 200 watt
heeft de prom GT geen moeite mee tenzij ik echt enkele uren achtereen 100% load geef
ook getest op een mach 2 @ 507 deed het ook perfect

zelf te berekenen op

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

een van mijn vaste favoos

[ Voor 41% gewijzigd door petervandamned op 19-07-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren ben ik maar eens aan de slag gegaan nadat ik deze site http://i4memory.com/showpost.php?p=2384&postcount=1 tegenkwam hoe je een proc moet ocen ookal is mijn engels niet zo goed denk ik dat het mij tog wel redelijk goed is afgekomen met het begrijpen ervan :)

Specs zijn:

dfi nf4 sli dr
amd64 3500+ Venice
ocz gold vx 2x512 mb
ocz modstream 520
western digital 74 gb
asus en6800gt

als koeling voor mijn case heb ik 2x120 mm out en 1 x 120 mm in
op mijn processor heb ik een xp90 met en 92mm herrieschopper

allereerst ging ik proberen te ocen met clockgen maar omdat me dat niet zo goed afging begon ik maar met het klooien in de bios :X

de enigste dingen die ik heb gebruikt en gezet heb op zijn :

DRAM Frequentie Set (Mhz) 166= RAM/FSB :05/06
FSB Bus Frequentie : 238
LDT/FSB Frequentie Ratio x 4.0
CPU/FSB Frequentie Ratio x 11
(en het voltage)

al ben ik iets vergeten te verranderen of het zou verstandiger zijn hoor ik het graag _/-\o_

ook heb ik het voltage verhoogd naar 1.408v omdat ik anders een blauw schrem kreeg bij opstarten van windows bij FSB Bus Frequentie : 238 :(

zelf ben ik best wel trots op mijn 1ste oc zonder dat ik er iets vanafwist maar langzamerhand begin ik een echte ocer te worden hoop ik >:)

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/4387/1steoc0hm.th.jpg

al is er iets wat ik vergeten ben beter kan doen wil ik dat echt graag horen ben namelijk een echte noob nog op dit gebied en me hardeware is mijn alles kun je wel zeggen dus kom maar op met die verbeteringen B)

ik ga vanavond waarschijnlijk mijn persoonlijk record proberen te verbreken en hou jullie op de hoogte

om misschien iemand al voor te zijn mijn stepping batch etc weet ik niet meer was in ieder geval iets met lbble ofzo zon 2 maanden geleden aangeschapft bij icomputers

>edit< oja bijna vergeten dit alles op bios N4D702-2 beta volgens mij maar nog geen problemen mee kunnen ondekken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 21:05 . Reden: plaatje fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik snap er nix van:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/wuyckhuyse/voltagefoutje.JPG

Mijn voltage staat aangegeven in CPU-Z als 2,688 volt, terwijl het toch gewoon standaard 1,5 is?
Ik heb het geprobeerd te veranderen naar 1,4, toen versprong het naar 2.320 volt en 1,3 volt was ietsie onder de 2,0 volt.

Raar? gewoon een leesfout van het mobo ofzo? of bega ik ergens een stomme newbfout?

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
1.29 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
N0rpie

Waarom? Moeten makkelijk 250 halen 1:1. 3,2v om te beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Viss op 19-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:14:
N0rpie

Waarom? Moeten makkelijk 250 halen 1:1. 3,2v om te beginnen.
nou Viss omdat ik had begrepen eerst de max van de proc te vinden en daarna pas het geheugen erop af te stellen

ik weet het ook allemaal niet hoor eerste keer dat ik dit doe

ik heb al een uurtje rondgesnuffeld in de bios en a64tweaker maar ik wordt daar allemaal niks wijzer uit ook heb ik http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11397 proberen door te lezen maar het wordt nog niet echt helder voor me ogen hoe ik dat het beste kan aanpakken

graag zou ik mijn mem op 250 2-2-2-5 draaiende willen krijgen maar ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe dus doe ik het rustig aan en probeer ik eerst alles te begrijpen van de proc en daar alles goed afgerond te hebben en daarna ga ik pas na het volgende onderdeeltje mem

ik wou eigenlijk nu weer verder gaan met de proc want volgens mij is 2.8 te doen dus wat ik ga proberen is meer volt en fsb bus Frequentie te verhogen en kijken ofdat het zo te realiseren valt

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/2992/2deoc5wc.th.jpg

me 2de oc poging volgens mij haalt me venice de 2.8 wel :*)
alleen mag de htt niet hoger dan 250 ofzoiets omdat ik dan de LDT/FSB Frequentie Ratio dan op x3.0 moet zetten en om dan wat performance te verliezen tegenover die 50 extra mhz zou dat het dan wel waard zijn ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Laatst online: 20:17

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
petervandamned schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:18:
Een vapo SE zou ik niet gebruiken op een X2

2de hands LS rev2 of een mach 2 (GT) en zelfs een mach 1 filled with 507 doen wel een -50 ofzo gemeten op de kop.

wat je kast betreft bij de LS ben je breder dan met de standaard Mach2

zelf heb ik ooit een LS rev1 getest en die deed zijn werk het best bij 200 watt plus ;)
ik zou nu voor die nieuwere rev gaan

een x2 4400 bij een 1.7 volt op de cpu en een oc op 2800 mhz zou al 200 watt verstoken })

mijn fx-je doet op op zelfde settings slechts 140 watt

goed nu draait deze op 1.8 volt en 3400 mhz das ook goed voor 200 watt
heeft de prom GT geen moeite mee tenzij ik echt enkele uren achtereen 100% load geef
ook getest op een mach 2 @ 507 deed het ook perfect

zelf te berekenen op

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

een van mijn vaste favoos
Thx voor de info, dat wordt dit jaar niet met vakantie LOL. Ga er nog eens rustig over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:19:
[...]

nou Viss omdat ik had begrepen eerst de max van de proc te vinden en daarna pas het geheugen erop af te stellen

ik weet het ook allemaal niet hoor eerste keer dat ik dit doe

ik heb al een uurtje rondgesnuffeld in de bios en a64tweaker maar ik wordt daar allemaal niks wijzer uit ook heb ik http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11397 proberen door te lezen maar het wordt nog niet echt helder voor me ogen hoe ik dat het beste kan aanpakken

graag zou ik mijn mem op 250 2-2-2-5 draaiende willen krijgen maar ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe dus doe ik het rustig aan en probeer ik eerst alles te begrijpen van de proc en daar alles goed afgerond te hebben en daarna ga ik pas na het volgende onderdeeltje mem

ik wou eigenlijk nu weer verder gaan met de proc want volgens mij is 2.8 te doen dus wat ik ga proberen is meer volt en fsb bus Frequentie te verhogen en kijken ofdat het zo te realiseren valt

[afbeelding]

me 2de oc poging volgens mij haalt me venice de 2.8 wel :*)
alleen mag de htt niet hoger dan 250 ofzoiets omdat ik dan de LDT/FSB Frequentie Ratio dan op x3.0 moet zetten en om dan wat performance te verliezen tegenover die 50 extra mhz zou dat het dan wel waard zijn ?
Lekker bezig van 4 naar 3 verlies je geen prestatie mee dus 3 is goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik ben van plan om binnekort up te graden naar amd 64. Ik wil deze ook gaan overclocken maar nu vraag ik me af of me geheugen wel fijn zal zijn voor OC'en.

Ik heb op dit moment 2x512mb ddr500 corsair twinx:
http://www.corsair.com/co...s/specs/twinx512-4000.pdf

Dit werkt als een zonnetje op me P4 systeem, alleen nu heb ik gehoord dat dit geheugen erg geoptimaliseerd voor intel procs is. Heeft iemand OC ervaring met dit geheugen i.s.m. een amd 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

als het op een intel bak werkt, werkt het ook wel met een A64.
geoptimaliseerd voor Intel of A64 is over het algemeen gewoon marketing onzin

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Emperor Pete

Het is allang dindsdag geweest en ik heb nog geen resultaten gezien, dat kan natuurlijk niet he. Tevreden zover? En hoe gaat het met je vloeistofkoeling, ben beniewd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Zo mijn sandy 4000 verkocht. Tijd om een X2 naast mijn FX te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:43:
@Emperor Pete

Het is allang dindsdag geweest en ik heb nog geen resultaten gezien, dat kan natuurlijk niet he. Tevreden zover? En hoe gaat het met je vloeistofkoeling, ben beniewd?
Heb alles ook al sinds vorige week woensdag liggen, behalve mijn geheugen. Ik wist niet dat dat geheugen zo lang op zich zou laten wachten :O :(
Ben nu van plan om m binnenkort maar in elkaar te zetten met 512MB dane elec pc3200 geheugen. Dat moet iig werken en dan stop ik er later wel mijn pc4000 geheugen in.

Wat betreft mijn koeling, ik heb het nu erg druk en dus weinig tijd maar het ziet ernaar uit dat ik binnenkort wat meer tijd heb. Dan ga ik ns even kijken naar een compressortje en ermee beginnen.
Ik zal zeker wat posten als ik weer wat heb :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:49:
Zo mijn sandy 4000 verkocht. Tijd om een X2 naast mijn FX te proberen :)
Dat is goed nieuws, zolangzamerhand zijn er meer op Got dan kunnen we vergelijken. Als iedereen weer stepping en batchnr. noteerd zoals bij de Venice en Sandy's zou ook leuk zijn.
Wanneer denk je hem binnen te hebben en ga eerst op lucht proberen of begin je meteen aan het echte werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:00:
[...]

Heb alles ook al sinds vorige week woensdag liggen, behalve mijn geheugen. Ik wist niet dat dat geheugen zo lang op zich zou laten wachten :O :(
Ben nu van plan om m binnenkort maar in elkaar te zetten met 512MB dane elec pc3200 geheugen. Dat moet iig werken en dan stop ik er later wel mijn pc4000 geheugen in.

Wat betreft mijn koeling, ik heb het nu erg druk en dus weinig tijd maar het ziet ernaar uit dat ik binnenkort wat meer tijd heb. Dan ga ik ns even kijken naar een compressortje en ermee beginnen.
Ik zal zeker wat posten als ik weer wat heb :Z
Zoek snel al je schroefjes bij elkaar en knal gewoon dane elec erin :) . Zou het leuk vinden als jij ook eerst test op lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:27:
[...]

Zoek snel al je schroefjes bij elkaar en knal gewoon dane elec erin :) . Zou het leuk vinden als jij ook eerst test op lucht.
Dat zal ik zeker doen aangezien ik nu nog niet veel meer heb dan lucht. Ben benieuwd hoever ik kom.

[beetje off-topic]
Hoeveel herrie maakt zo'n prommie nou eigenlijk?
[/beetje off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
The farmer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:25:
[...]

Dat is goed nieuws, zolangzamerhand zijn er meer op Got dan kunnen we vergelijken. Als iedereen weer stepping en batchnr. noteerd zoals bij de Venice en Sandy's zou ook leuk zijn.
Wanneer denk je hem binnen te hebben en ga eerst op lucht proberen of begin je meteen aan het echte werk?
Zal hem dan special voor jou ff op lucht gooien ;)
4400 neem ik maar die 4800 is zo fucking duur
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:50:
[...]

Dat zal ik zeker doen aangezien ik nu nog niet veel meer heb dan lucht. Ben benieuwd hoever ik kom.

[beetje off-topic]
Hoeveel herrie maakt zo'n prommie nou eigenlijk?
[/beetje off-topic]
Behoorlijk als je alle fans vol laat draaien
maar daarvoor heb je ook een prom toch? niet als stilte systeem })

[ Voor 31% gewijzigd door petervandamned op 21-07-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:16:
[...]

Maar het zijn dus de fans die het meeste geluid maken en niet de compressor. Deze vraag even vanwege het feit dat ik een systeem wil bouwen dat vloeistof koelt naar ongeveer -35 en daarmee zowel mn processor als mn videokaartje wil koelen. Ik wil toch wel mikken op 350W a 400W warmteafvoer bij -35 en heb daar waarschijnlijk een zwaardere comressor voor nodig dan wat er in de prom zit. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
ach ja dat kan inderdaad :) een compressor bromt
zie hier mijn nieuwe compressor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62814/thumb.jpg

Maar kijk eens naar die mooie condenser :)

[ Voor 15% gewijzigd door petervandamned op 21-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:16:
[...]

Zal hem dan special voor jou ff op lucht gooien ;)
4400 neem ik maar die 4800 is zo fucking duur
Het maakt mij niet uit hoor, als jij graag een fucking dure X2 wil kopen moet je dat vooral doen :P .
[...]

Met alle fans op max hoor ik hier ook geen straaljager meer overvliegen LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:58:

[afbeelding]

Ja, ja de voorbereidingen zijn gestart, op weg naar oc heaven :D

Ziet er mooi uit peter.

[ Voor 4% gewijzigd door The farmer op 21-07-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

petervandamned schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:58:

[afbeelding]

mooi peet, ........is van je nieuwe koelkast?? er uit slopen en nog een paar jaar je oude koelkast gebruiken..... ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 05:43

Gamer

mobile

he Peet, wat doet die FX-55 ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
De FX-55 wordt momenteel gebruikt voor wat test werk voor oa geheugen en wat video kaartjes. Zalig hoor die unlocked MP. Draait vanaf 3200 MHz tot een 3400 afhankelijk van welke toepassing. Straks in een stil game system op een 3 gig met 2 6800U's (nou ja geflash GT naar Ultra)

Wilde eerst een FX-57 kopen maar ik ga nu voor een X2 derbij. Denk niet dat een 57 veel meer dan mijn San Diego 4000 oplever, misschien een 100 a 200 MHZ en dat is me de moeite nu niet.
De sandy verandert van eigenaar aan het eind van deze maand en ik ga eens zien of een dual core me wat oplever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een veilig voltage voor een 3700+ SD op airkoeling? Ben namelijk in het bezit van een 3700+ en een Hyper48 koelblok met daarop een Vantec Tornado.

Ik zou graag willen weten tot welke voltage ik maximaal kan gaan voor 24/7 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:48:
Wat is een veilig voltage voor een 3700+ SD op airkoeling? Ben namelijk in het bezit van een 3700+ en een Hyper48 koelblok met daarop een Vantec Tornado.

Ik zou graag willen weten tot welke voltage ik maximaal kan gaan voor 24/7 gebruik.
hehehe, met zo`n windturbine erop denk ik dat je wel redelijk ver moet kunne gaan begin eerst eens met een klein stapje 0,25volt erbij en als die dar goed op draait probeer dan weer een 0,25 dan zit je op 1,450 etc.

denk dat je wel tot 1,5 moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:48:

1,6V 24/7

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx.

Met wc neem ik aan dat 1.65 wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:55:
[...]

Thanx.

Met wc neem ik aan dat 1.65 wel mogelijk is?
Ja dan kan het wel hoor.
Met goede air kan 1,65 ook wel hoor, zolang ie maar niet te heet wordt (60+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd, wil ik van het weekend mijn computer in elkaar prikken met 512MB dane-elec pc3200 geheugen, doet mijn moederbord het niet. :(
Wat zijn tot zover de overclockresultaten van de verschillende mensen en post ook gelijk even de revisie en batchcode. Ik ben benieuwd.
Ik weet zo de revisie van mijn X2 niet uit mijn hoofd, maar mijn batchcode is als ik mij niet vergis 0026. Daar was ik blij verrast over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar om m'n 3500+ Winchester hoger dan 2.6 GHz te krijgen (op waterkoeling).

CPU 2.2GHz @ 2.6GHz
MP 10.5
HTT 248
HT 4
DDR400@DDR333
RAM freq 200.3 MHz (na overklok)
timings 2.5-3-3-8@2.0-3-3-5
VCore 1.55V
RAM 2.8V
MB Asus A8N-E

Met iets andere settings haalde ik 2661 MHz, maar ik had de stabiliteit daarvan niet getest.

Heeft iemand meer kunnen halen met deze CPU?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet je HT is op 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik heb een Venice 3000+ en wil deze overclocken tot een 3500+ of 3800+, uiteraard met als doel om een sneller systeem te hebben.

Kast: Antec P160
Mobo: Asus A8N-E (nforce 4 ultra)
Geheugen: 2 x 512MB PC400 CL2.5 Corsair in dual channel
CPUkoeler: Zalman 7700AlCu
Casefans: 2 x 120mm (Antec en Nexus)

Als alles op standard waarden loopt liggen bijna alle temps tussen de 30 en 40 graden.

Ik heb begrepen dat ik vastzit aan een multiplier van 9 of lager. Voor 3500+ (2200MHz) moet de HTT van 200 naar 245 en voor 3800+ (2400MHz) naar 267. Is dit reeel voor mijn geheugen? Is er een manier om bij een hogere HTT het geheugen te ontlasten (lagere MHz dan HTT)? Hoe past de HT in het hele verhaal? Zijn er daarnaast nog andere manieren om in mijn situatie zinvol te overclocken?.

[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 26-07-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^
Je kan dividers gebruiken waardoor je ram niet boven de 200 uit komt.
Hiermee force je ram op bijvoorbeeld 133 mhz. Echter als je dan je htt opschroeft gaat je ram gewoon mee. Dus 245 htt geeft bijvoorbeeld 150 mhz ram uiteindelijk als je hem forced op 133.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een a8n sli deluxe
weet iemand waar die agp/pci lock staat en naar wat moet ik die precies veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:44:
ik heb een a8n sli deluxe
weet iemand waar die agp/pci lock staat en naar wat moet ik die precies veranderen?
hoef je niks aan te doen , staat standaard op 100mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik geprobeerd, maar hij weigert de grens van 2.7 GHz te bereiken...ookal zorg ik ervoor dat het geheugen nooit boven de 200 MHz komt en de HT*HTT onder de 1000 blijft.

Is het gezond om DDR400 geheugen meer dan 2.8V te geven?

Als ik naar resultaten van anderen kijk, dan zie ik dat ze ook op 2.6GHz blijven steken met de 3500+ Winchester. Maar bij de 3200+ Winchester halen sommigen wèl 2.7 GHz, ondanks dat die standaard maar op 2.0 GHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:41:
[...]

Als ik naar resultaten van anderen kijk, dan zie ik dat ze ook op 2.6GHz blijven steken met de 3500+ Winchester. .
ik haalde met m'n 3500 winchester max 2450-2500 (stabiel)......nou heb ik een 3200 winchester, en die gaat idd een paar honderd mhz hoger :)

maar dat ligt eerder aan het batchnr...de 3500 had batchnr 0519 de 3200 heeft batchnr. 0195

weet je het batchnr. van jouw 3500 ??

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-07-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:48:
[...]
ik haalde met m'n 3500 winchester max 2450-2500 (stabiel)......nou heb ik een 3200 winchester, en die gaat idd een paar honderd mhz hoger :)

maar dat ligt eerder aan het batchnr...de 3500 had batchnr 0519 de 3200 heeft batchnr. 0195

weet je het batchnr. van jouw 3500 ??
Helaas weet ik het batchnummer niet. Ik denk dat ik gewoon tegen de beperkingen van mijn persoonlijke CPU-exemplaar aan loop. :/

Volgens CPU-Z:

Stepping 0
Revision DH8-D0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Moondust- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:10:
Ik heb een Venice 3000+ en wil deze overclocken tot een 3500+ of 3800+, uiteraard met als doel om een sneller systeem te hebben.

Kast: Antec P160
Geheugen: 2 x 512MB PC3200 CL2.5 Corsair in dual channel
Hoe kan ik zonder telkens te rebooten de HT, het voltage van de CPU en het mem beinvloeden? Ik ken alleen ClockGen, maar met dat proggie kan ik enkel de Vcore en de HTT aanpassen.

Daarnaast vraag ik me af of ik vastlopers door een hoge HT*HTT kan tegengaan door b.v. een verhoging van het voltage van het mobo. Of is de enige remedie het verlagen van de HT?

Oja, en klopt het dat met mijn mobo de max Vcore ongeveer 1.55V is? In de BIOS heb ik 1.650V ingesteld, maar CPU-Z geeft 1.568V tot 1.584V aan.

[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 27-07-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Deze settings gaan zonder problemen (alleen HTT verhoogd).
HT: 5x
Multiplier: 9x
HTT: 230MHz
Vcore: 1.45V
Mem: 230MHz
CPU: 2070MHz

Bij de volgende settings krijg ik direct spontane reboots en/of vastlopers
HT: 4x
Multiplier: 9x
HTT: 244MHz
Vcore: 1.55V
Mem: 200MHz
CPU: 2200MHz
HT * HTT = 4 * 244MHz = 976MHz (dus zelfs nog onder de 1000MHz)
Mem loopt precies volgens de specs.
Dus eigenlijk draait alleen de CPU op en hogere frequentie.
Mag ik nu de conclusie trekken dat mijn CPU het niet hoger trekt dan 2070MHz (ondanks hoger voltage)? CPU-temp blijft onder de 40 graden.

Wat kan ik verder nog proberen?

Welk (positief) effect heeft het verhogen van de PCI-e bus eigenlijk? Van 100 naar 120 had geen effect op de 3DMark2003 score.

edit:

Ik snap er niks meer van. Zojuist weer de eerder succesvolle verhoging van de HTT naar 230MHz geprobeerd...reboot. Daarna maar 222MHz...reboot. Hoe kan het nu dat het eerder wel ging zonder enig probleem en nu ineens niet meer. Ik heb alles nagelopen en de settings zijn gelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door -Moondust- op 27-07-2005 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:26:
[...]

Hoe kan ik zonder telkens te rebooten de HT, het voltage van de CPU en het mem beinvloeden? Ik ken alleen ClockGen, maar met dat proggie kan ik enkel de Vcore en de HTT aanpassen.
Ik heb ook een A8N-E en je kunt de HT alleen via de BIOS aanpassen. Met het meegeleverde programma Ai Booster van de CD kun je de Vcore, Vdimm, multiplier en HTT aanpassen.
Daarnaast vraag ik me af of ik vastlopers door een hoge HT*HTT kan tegengaan door b.v. een verhoging van het voltage van het mobo. Of is de enige remedie het verlagen van de HT?
Kan ook zijn dat je geheugen > 200 MHz wordt, waardoor je al snel tegen je maximum aan komt. Stel je geheugen in je BIOS in op DDR333 i.p.v. Auto(=DDR400). Dan kun je tot maximaal 248HTT gaan. Als je een nog hogere HTT zal gebruiken, dan moet je 'm op DDR266 zetten.
Oja, en klopt het dat met mijn mobo de max Vcore ongeveer 1.55V is? In de BIOS heb ik 1.650V ingesteld, maar CPU-Z geeft 1.568V tot 1.584V aan.
Bij mij is dat ook zo. Bij CPU-Z zie je het omhoog en omlaag schommelen. Ik heb 'm nu op 1.5V gezet en het geheugen op 1.75V en 2.2GHz@2.6GHz draait stabiel met Super Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:55:

Bij de volgende settings krijg ik direct spontane reboots en/of vastlopers
Heb je al de voltage van je geheugen verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn eerste post hiero, en direct maar ff in het OC gedeelte.
Ik heb zelf nog nooit eerder geOC't, maar ik heb nu toch vakantie en niks te doen dus ik dacht, what the hell. Na een aantal uurtjes zoeken op inet en vooral hiero op het forum ben ik begonnen.

Mijn specs. No OC.
AMD Athelon 64 3200+ Winchester Boxed Cooler
Asus A8N-SLI Delux Bios Revision 1006
2 x Kingston PC 3200 512MB
Asus 6600GT 128MB PCI-e 500/1000

Na OC (met AIbooster testen, dan in bios vastzetten)
3200+ 2000Mhz @ 2528
279 x 9
HTT 3x (op 4x vastloper)
Voltage - 1.57V (volgens AI Booster en CPU-Z) ik kijk zo nog ff in me bios of die op auto staat of niet (is mij even ontschoten 8)7 )
Bij me mem een paar instellingen veranderd maar nog niet allemaal (zoals Cas van 3 naar 2, ga de andere instellingen nog verder proberen)
VGA kaart ook ff overgeclockt gehad, met het eigen nvidia overclock progje bij me beeldschermeigenschappen.
500/1000 @ 540/109 (optimale frequenties volgens prog)
Liep stabiel, maar toen ik de freq iets hoger zette kreeg ik last van artifacts, daarna heb ik alles weer terug gezet, aangezien het mij eerst om mijn CPU e.d. ging.

voor zover ik nu zie loopt de pc stabiel, maar kan ik de frequentie niet hoger zetten, bij 281 x 9 een vastloper.

Nou spuw uwer mening hier maar over, en tips zijn ook altijd welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:02:
[...]
Ik heb ook een A8N-E en je kunt de HT alleen via de BIOS aanpassen. Met het meegeleverde programma Ai Booster van de CD kun je de Vcore, Vdimm, multiplier en HTT aanpassen.
[...]
Kan ook zijn dat je geheugen > 200 MHz wordt, waardoor je al snel tegen je maximum aan komt. Stel je geheugen in je BIOS in op DDR333 i.p.v. Auto(=DDR400). Dan kun je tot maximaal 248HTT gaan. Als je een nog hogere HTT zal gebruiken, dan moet je 'm op DDR266 zetten.
[...]
Bij mij is dat ook zo. Bij CPU-Z zie je het omhoog en omlaag schommelen. Ik heb 'm nu op 1.5V gezet en het geheugen op 1.75V en 2.2GHz@2.6GHz draait stabiel met Super Pi.
Ik gebruik Clock Gen om de HTT freq. mee te wijzigen. Zelfs bij HT=4x, Vcore=1.55V en Vmem=2.75V (op DDR333 ingesteld) kan ik nu de HTT niet eens verhogen van 210.5MHz naar 210MHz. Op het moment dat ik Set values kies, krijg ik direct een reboot om mijn oren. Ik begrijp niet waarom ik nu praktisch niks meer kan overclocken. Ik weet zeker dat ik een stabiel systeem had op HTT 230MHz zonder voltagewijzigingen en andere aanpassingen. Werkt Clock Gen niet goed of heb ik dingen beschadigd waardoor het overclocken nu met geen enkele MHz meer lukt?

Ik ga dat AIbooster ff proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 27-07-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Het wordt steeds gekker. Ik krijg AI booster niet geinstalleerd. Bij 12% van de installatievoortgang krijg ik de melding "Fail to Install IO Driver" en vervolgens knalt ie eruit. Zijn er bepaalde drivers die de boel verzieken ofzo?

Ik draai Nvidia ForceWare UDA versie 77.72 voor de videokaart en nForce4 AMD Edition (6.66) - Windows XP/2000 (32-Bit) voor het mobo/de chipset.

Wie kan mij helpen/adviseren?

[ Voor 33% gewijzigd door -Moondust- op 27-07-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:19:
Het wordt steeds gekker. Ik krijg AI booster niet geinstalleerd. Bij 12% van de installatievoortgang krijg ik de melding "Fail to Install IO Driver" en vervolgens knalt ie eruit. Zijn er bepaalde drivers die de boel verzieken ofzo?

Ik draai Nvidia ForceWare UDA versie 77.72 voor de videokaart en nForce4 AMD Edition (6.66) - Windows XP/2000 (32-Bit) voor het mobo/de chipset.

Wie kan mij helpen/adviseren?
Het kan zijn dat Clock Gen een lock zet op bepaalde files/drivers in Windows om te voorkomen dat andere programma's de BIOS-settings kunnen wijzigen. Daardoor blokkeert hij dus de installatie van systeemfiles in Ai Booster. Als je Clock Gen aan had staan tijdens de installatie, zet die dan even uit en probeer dan Ai Booster te installeren.

Mocht dat nog steeds niet werken, dan kun je Clock Gen er eventjes af gooien. Het kan zijn dat hij bepaalde files na installatie op dusdanige wijze aanpast dat hij ze voor zichzelf reserveert waardoor Ai Booster niet kan worden geïnstalleerd.

Deze foutboodschap verschijnt trouwens ook bij sommige A8N-E gebruikers bij het installeren van Cool & Quiet wanneer ze C&Q in het BIOS uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:39:
[...]
Het kan zijn dat Clock Gen een lock zet op bepaalde files/drivers in Windows om te voorkomen dat andere programma's de BIOS-settings kunnen wijzigen. Daardoor blokkeert hij dus de installatie van systeemfiles in Ai Booster. Als je Clock Gen aan had staan tijdens de installatie, zet die dan even uit en probeer dan Ai Booster te installeren.

Mocht dat nog steeds niet werken, dan kun je Clock Gen er eventjes af gooien. Het kan zijn dat hij bepaalde files na installatie op dusdanige wijze aanpast dat hij ze voor zichzelf reserveert waardoor Ai Booster niet kan worden geïnstalleerd.

Deze foutboodschap verschijnt trouwens ook bij sommige A8N-E gebruikers bij het installeren van Cool & Quiet wanneer ze C&Q in het BIOS uit hebben staan.
Het installatieprobleem van AI booster is opgelost (zie dit topic).

In tegenstelling tot ClockGen kan ik met AI booster veel meer en lukt het overklokken ook goed, alhoewel ik vermoed dat er toch vrij weinig rek zit in mijn systeem. Ik heb de CPU, het mem en het mobo elk afzonderlijk getracht te isoleren (andere onderdelen op lage settings zetten) om te kijken hoever elk onderdeel wilde gaan.

De pc lijkt stabiel te draaien op de volgende settings.
CPU 1800MHz (3000+) @ 2000MHz (3200+)
HTT 200 @ 222MHz
HT 4x @ 5x
FSB 800MHz @ 1110MHz
Vcore 1.45V @ 1.55V
mem 200MHz (DDR400, CL2.5) @ 222MHz (DDR444, CL2.5)
Vmem 2.70V @ 2.80V
Multiplier 9x

Het is me wel opgevallen dat ik de HTT niet hoger kreeg dan 225MHz, rond 230MHz ontstonden de problemen. Op dat moment liepen de CPU, het mobo en het mem onder hun specs. Anderen hoor ik over HTTs van 280. Hoe kan dit?

Er lijkt weinig tot geen rek meer in te zitten. Wie heeft er nog ideeen/suggesties?

[ Voor 31% gewijzigd door -Moondust- op 28-07-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 11:09
Ik krijg mijn CPU niet goed overgeclocked

In de nieuwste K8V deluxe BIOS (1.011) kan ik ook geen HT multiplier vinden.
Clockgen werkt niet en de pc hangt meteen als ik het progje gebruik.
Hier zijn mijn specs:

AMD 64 3000+ 2,0 GHZ @ 2,18GHZ (not stable) Zalman 7700 Al-CU
K8v deluxe moederbord
1024 DDR 3200 (400mhz)
Maxtor Sata 160 GB
Club 3d 9800PRO @ 411.75 Core, 374 Mem Zalman v700 AL-CU

Ik heb al vanalles geprobeerd, en heb het hele topic gelezen deel 1 tm 13 maar he nog steeds geen oplossing kunnen vinden. Ik zie maar 2 mogelijke problemen of mijn SATA schijf geeft de problemen, of het feit dat er op mijn moederbordje geen AGP/PCI lock zit.

Ik heb an vele mensen op tweakers al gelezen dat ze met de zelfde specs wel fatsoenlijk kunnen overclocken, wat doe ik verkeerd?
Ik heb mijn geheugen al eens op 166/333 mhz gezet, mocht niet baten
HT multiplier is onvindbaar in de BIOS
FSB wil niet hoger dan 218. (op 212 is ie stable, maar dat is toch echt te laag voor mij)
En aanpassen van de voltages helpt ook niet

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Rutte schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:15:
In de nieuwste K8V deluxe BIOS (1.011) kan ik ook geen HT multiplier vinden.
[...]
HT multiplier is onvindbaar in de BIOS
De hoofdpunten in het BIOS menu zijn gelijk aan die van mijn A8N-E bord. Onder Advanced kan ik dan de HT instellen op 1x, 2x, 3x, 4x, 5x of auto. Bij jou lijkt dit de HyperTransport (HT) Configuration te zijn, maar daar kan je enkel bij HT Frequency de waarden 200, 400, 600 of 800 MHz instellen. Deze frequenties komen overheen met een HT van 1x, 2x, 3x en 4x. Je bent dus beperkt tot die vier mogelijke instellingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 02:53:
[...]
HTT 200 @ 222MHz
HT 4x @ 5x
FSB 800MHz @ 1110MHz
De HTT*HT mag niet hoger dan 1000 zijn. Op 1110 kan het nog wel draaien, maar dan is het al ver buiten het maximum gedreven. Daarom krijg je je HTT niet hoger.
Vcore 1.45V @ 1.55V
mem 200MHz (DDR400, CL2.5) @ 222MHz (DDR444, CL2.5)
Vmem 2.70V @ 2.80V
Multiplier 9x
Zet de DDR op een lagere type i.p.v. een hogere. Door het op DDR400 te zetten beperk je jezelf al (HT 5 * 200 MHz = 1000 dus het maximum) en helemaal als je het gaat verhogen. Dan wordt het > 1000
Anderen hoor ik over HTTs van 280. Hoe kan dit?
Die hebben HT op 3 staan. dus 3 * 280 = 840...netjes onder 1000
Er lijkt weinig tot geen rek meer in te zitten. Wie heeft er nog ideeen/suggesties?
Jij moet met je A8N-E en Venice 3000+ zeker 2700 MHz kunnen halen. Geef ook de RAM wat meer voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:33:De HTT*HT mag niet hoger dan 1000 zijn. Op 1110 kan het nog wel draaien, maar dan is het al ver buiten het maximum gedreven. Daarom krijg je je HTT niet hoger.
Maar even voor de goede orde, hoe hoger de HT*HTT hoe sneller de pc zal zijn toch? Wel ben ik benieuwd naar het aandeel van een hoge HT*HTT in de performance t.o.v. b.v. een opgevoerde cpu. Wat is trouwens het voordeel van een hoge HTT? Toch alleen om de CPU op meer MHzen te krijgen?
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:33:Zet de DDR op een lagere type i.p.v. een hogere. Door het op DDR400 te zetten beperk je jezelf al (HT 5 * 200 MHz = 1000 dus het maximum) en helemaal als je het gaat verhogen. Dan wordt het > 1000.

[...]

Die hebben HT op 3 staan. dus 3 * 280 = 840...netjes onder 1000
Ik heb ook getest met mem op DDR333, HTT op 244 en HT op 4x. Dan ga ik afgezien van de cpu nergens over de specs heen, toch?
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:33:
Jij moet met je A8N-E en Venice 3000+ zeker 2700 MHz kunnen halen. Geef ook de RAM wat meer voltage.
Mem staat momenteel op 2.80V, dat is al 0.10V hoger dan de specs. Tot hoever kan ik ongeveer gaan? Het is wel Corsair maar geen echt overclockgeheugen (8-3-3-2T).

[ Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 28-07-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]-Moondust- schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:35:
Maar even voor de goede orde, hoe hoger de HT*HTT hoe sneller de pc zal zijn toch? Wel ben ik benieuwd naar het aandeel van een hoge HT*HTT in de performance t.o.v. b.v. een opgevoerde cpu. Wat is trouwens het voordeel van een hoge HTT? Toch alleen om de CPU op meer MHzen te krijgen?
Aan de ene kant is HTT * multiplier meer MHz. Maar de beperking is nu dat je HT*HTT samen default 800 is en niet meer dan 1000 mag zijn. Nu gaat je PC niet kapot als het een klein beetje hoger gaat, maar dan is dat al je bottleneck. Daarom kun je niet hoger klokken, omdat de HTT*HT groter dan 1000 je tegen houdt.

Default staat je multiplier van je Venice op 9. Je HT op 4 en HTT op 200, waardoor je 9 * 200 = 1800 MHz hebt bij 4 * 200 = 800 (HT*HTT). Wanneer je je HT op 5 zet, dan heb je dus een totale HT*HTT van 5 * 200 = 1000, dat is al gelijk je maximum, waardoor je niet veel verder kunt klokken. De truuk is dan om de HT op 4 te laten of naar 3 te zetten. Hierdoor kun je je HTT tot 250 opvoeren en dan niet boven de 1000 totale HT*HTT te komen (250*4=1000) of 300*3=900. HTT van meer dan 300 is wel mogelijk met een Venice. Mijn Winchester 3500+ z'n HTT staat erom bekend niet hoger te kunnen dan iets meer dan 260.
Ik heb ook getest met mem op DDR333, HTT op 244 en HT op 4x. Dan ga ik afgezien van de cpu nergens over de specs heen, toch?
Nee, dat zijn nette settings.
Mem staat momenteel op 2.80V, dat is al 0.10V hoger dan de specs. Tot hoever kan ik ongeveer gaan? Het is wel Corsair maar geen echt overclockgeheugen (8-3-3-2T).
Ik heb niet hoger dan 2.85 geprobeerd bij mijn DDR400, maar dat hangt ook af van je merk en zoals je zelf aangeeft het feit dat er geen overklokgeheugen wordt gebruikt. Ik heb ook 2.5-3-3-8 @ 2.0-3-3-5. Ik krijg mijn RAS to CAS en Precharge ook niet op 2 zonder automatische reboots helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:15:
Ik heb niet hoger dan 2.85 geprobeerd bij mijn DDR400, maar dat hangt ook af van je merk en zoals je zelf aangeeft het feit dat er geen overklokgeheugen wordt gebruikt. Ik heb ook 2.5-3-3-8 @ 2.0-3-3-5. Ik krijg mijn RAS to CAS en Precharge ook niet op 2 zonder automatische reboots helaas.
Kan je door een hoger dan standaard voltage het geheugen met betere timings laten lopen? Wat zou meer effect hebben, geheugen op meer MHzen of betere timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

kwil een 3000+ venice kopen maar ben (ik ben eerlijk) te lui om door 13 topics te zoeken naar steppingen, wie kan uit ervaring, uit zijn hoofd, of met een bron die ik zo snel niet kan vinden, zeggen welke stepping ik moet hebben, of welke ik zeker niet moet hebben...

ben door de oc db aant lezen

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 29-07-2005 00:38 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:33:

Kan je door een hoger dan standaard voltage het geheugen met betere timings laten lopen? Wat zou meer effect hebben, geheugen op meer MHzen of betere timings?
Aangezien MHz in de huidige generatie vrijwel niets zegt over de werkelijke performance van je systeem heeft het naar mijn idee meer zin om betere timings te krijgen, vooral als je veel geheugen hebt. Het behalen van meer MHz is meer voor de kick en zal je applicaties niet 2x zo snel maken. Het gaat meer om de gehele architectuur van je CPU, northbridge, etc. Het feit dat je PC toch wat sneller reageert na een overklok komt doordat je via de HTT overklokt, waardoor je heel je systeem overklokt en niet alleen de CPU. Het overklokken van de rest van het systeem maakt je PC in feite sneller en niet het opvoeren van je CPU, tenzij je uitsluitend raytracing of andere pure berekeningen uitvoert. Vooral snelle RAM in grote hoeveelheid helpt voor de performance (bij mij althans...).

Betere timings kun je zowiezo aanzetten als je geheugen dat ondersteunt. Meer DIMM-voltage is voor als je de rest opvoert zoals HTT en daarbij het geheugen stabiel wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Waar ik overigens nu wel achter ben is dat realtime OCen met proggies als ClockGen en Asus AI booster echt shit werkt. Bij wijzigingen telkens freezes terwijl als ik dezelfde instellingen in het BIOS zet 3DMark2003 lang kan draaien zonder problemen. Dus gewoon de ouderwets BIOS-methode voor mij.

Momenteel zit ik op de 2400MHz (9 x 267MHz), maar wel met geheugen op 172MHz (266MHz in BIOS) en en HT op 3. Deze CPU speed was mijn insteek bij het overclocken, maar ik ga nog ff kijken waar de grens ongeveer ligt alvorens ik ga proberen de HT en mem op niveau te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door -Moondust- op 29-07-2005 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Met dit systeem...

AMD Athlon 64 3000+ Venice
Geheugen: 2 x 512MB PC3200 CL2.5 Corsair in dual channel

...draai ik stabiel de volgende settings.

CPU 1800MHz @ 2600MHz
Vcore 1.5V
MP 9x
HTT 200MHz @ 288MHz
HT 4x
FSB = 800MHz @ 1152MHz
mem 200MHz (8-3-3-2T) @ 185MHz (5-3-3-1T)

Wel jammer dat de MP locked is, want de CPU lijkt nog ruimte te hebben. Ook zou ik graag mijn mem wat hoger hebben voor overall betere performance, maar dan had ik een Venice 3200+ met MP 10 en beter mem moeten kopen. Mijn mem is duidelijk een beperkende factor, ik kan het simpelweg niet stabiel overclocken.

Ik hoor vaak dat je ervoor moet zorgen dat de HT*HTT onder de 1000MHz moet blijven, maar ik draai hier 1152MHz en het ziet er niet naar uit dat de zaak instabiel is. Kan 1152MHz in mijn geval kwaad?

[ Voor 16% gewijzigd door -Moondust- op 29-07-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Hij staat ook al in een ander draadje maar dit is voorlopig mijn OC resultaat met mijn Athlon64 X2 4400+

Vcore op 1,400 (nog binnen specs)
Gemodificeerde standaard X2 koeler (fan er af gesloopt en papst boven gehangen)

Afbeeldingslocatie: http://www.mvmh.net/cpuz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:06:

FSB = 800MHz @ 1152MHz

Ik hoor vaak dat je ervoor moet zorgen dat de HT*HTT onder de 1000MHz moet blijven, maar ik draai hier 1152MHz en het ziet er niet naar uit dat de zaak instabiel is. Kan 1152MHz in mijn geval kwaad?
Ietsje hoger kan geen kwaad, maar als je het tussen 800 en 1000 houdt, dan is dat niet de beperkende factor. FSB bestaat trouwens niet meer bij Athlon64. Dat is vervangen door HT. HTT is een workaround zodat je dan alsnog via MP*HTT de klokfreq. kan berekenen. Wel een nette score van je...700 MHz erbij 8)

Ik heb er nu wel spijt van dat ik voor 10 euro minder een Winchester koos i.p.v. een Venice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Even een melding tussendoor:

ik heb ook weer een nieuw venice binnen
YBBLE 0524DPBW

gaat eerst onder air en daarna onder waterchiller (kamertemp water) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Epsilon schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:44:

YBBLE 0524DPBW

ik ben benieuwd martijn, zeker op lucht

zit hier al op 3 gig met een 3700 en 2955 met een 3k venice.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YBBLE 0524DPBW

Dacht dat je voor sandy ging LOL.

YBBLE daar heb ik tot nu toe, nog niet veel goeds over gezien. Maar ja ze zijn ook zeld zaam, mischien is die van jou wel super (laten we hopen _/-\o_

2500/2800Mhz @ 1,6 hebben de meesten gehaald met een YBBLE 0524DPBW Op lucht.

Zie: http://www.ocforums.com/s...php?t=397238&page=1&pp=30

ben benieuwd :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
  • Laatst online: 15-07 04:26
beste mede tweakers,

Ik heb een probleem: mijn systeem wilt niet ver overclocken(terwijl die dat vroeger(begin april 05) wel deed en stabiel liep. Voo ik mijn PC kocht heb ik me goed ingelezen over de manieren van overclocken en settings die je dan moet veranderen en waar op gelet moet worden.

Mijn specs:

CPU: 3200+ winnie(cbbhd, heeft op 2700 MHz gelopen(stabiel zonder volt omhoog te doen)
Mobo: MSI Nforce 4 PCI-e
geheugen: corsair XMS 4400(550MHz)
Hdd: hitachi(sata 80 Gb)
3d kaart X850XT

Wat doet mijn systeem dan nu wel:
mp=multiplier

htt bus 235
CPU mp 10
HTT mp 4

zet ik deze waarden op
htt bus 240
CPU mp10
htt mp 4

dan blijft mijn computer hangen, start ie op tot de bios geinitaliseerd wordt en dan....................niks

vroeger kon ik deze waarden zetten op

HTT bus 275--> 1op1 met geheugen want dit is de max snelheid
CPU mp 10
HTT mp 3

het enige wat ik me kan bedenken is dat t ligt aan de bios flash die ik ooit gedaan heb.(maar daar hoort een computer toch alleen op voorruit te gaan????)

En aan de voltages kan het volgens mij ook niet liggen want ik kan me niet herinneren dat ik naast de dingen die ik bovenstaand heb veranderd, ook nog andere dingen heb veranderd.

Mijn vraag aan jullie, zie ik iets cruciaals over het hoofd??? want hier snap ik helemaal niks van eerst wel en nu niet meer :S.

Alvast bedankt,

Istrebitel

Als je nog een vrag hebt over instellingen kun je mij mailen op turbinesrule@hotmail.com(ik weet niet of die in mijn profiel staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Rol-Co schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 01:04:
[...]

ik ben benieuwd martijn, zeker op lucht

zit hier al op 3 gig met een 3700 en 2955 met een 3k venice.....

.
Heb me winnie die 2,7GHz pifast stabiel deed verpatst (vriend wilde een killer core) :Y) en heb me broer in de VS een San Diego 3700+ laten opsturen, die winnie was direct me eerste 939 socket cpu en direct een vette OCer, ben bang dat ik me geluk ga beproeven, maar hoop toch dat ie wat lekker oct, tis een deze week bestelde SD van Newegg weg, hoe zit het mte de OC baarheid van deze (nieuwe) sandies?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

YBBLE 0524DPBW

Niet zo geweldige venice dus :)

2500 op 1.5v
2700 op 1.65v

Dit is op air dus. Volgens bios 35c, maar ja, ik geloof niet alles :P.

Meer results op chilled water over aantal weken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:41:
[...]

Niet zo geweldige venice dus :)

2500 op 1.5v
2700 op 1.65v

Dit is op air dus. Volgens bios 35c, maar ja, ik geloof niet alles :P.

Meer results op chilled water over aantal weken dus.
Jammer :'(

waarom ben je eigenlijk weer voor een venice gegaan, dacht dat je voor een sandy ging.

heb je er geen spijt van dat je je oude venice hebt verkocht. Ik heb al een leuke suicide gehaald met je oude venice (met de boxed koeler).

stabiel draai ik nu op 2815mhz @ 1.58V (boxed cooling, heb wel hogere temps dan normaal omdat ik de boxed koeler per ongeluk had laten vallen zit er nu een flinke kras/deuk op :( , ach ja waterkoeling is toch bijna klaar.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=30192

kan niet wachten tot mijn wc setup klaar is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Leuk hoor :).

En spijt, nuh niet echt.
Voor 120euro heb ik een venice gekocht, voor 280 heb je een 3700+ sandy. Ik doe momenteel toch niet veel met die extra power want dit is voor mn normale bak. Daar om heb ik weer een 3000+ venice genomen (de 3000+ omdat de 3200+ en 3500+ in verhouding veel te duur zijn en de core toch hetzelde is).

draai nu 2600stabiel op 1.6v.
Genoeg voor standaard bak.

komt vast nog wel een nieuwe CPU in met de tijd, maar eerst wil ik die waterchiller in mn kast hebben zitten. het bord wordt dan geisoleerd (de liquid electrical tape zit er nog op :P) aan de achterkant om met die waterchiller toch richting de 0c te gaan zonder daar veel voor hoeven te doen.

Slechts de slangen zullen dan geisoleerd hoeven worden. Het blok, bord en de buizen liggen dan al helemaal in de isolatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook overstappen op AMD64 maar nu vraag ik me its af. Ik zag dat de boxed versie van de Venice 3000+ 30 euro duurder is dan de tray versie. Mijn vraag is nu zijn er naast de bijgeleverde koeler nog andere verschillen tussen de 2 versies en zitten is er een verschil tussen overklokbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
@Dukemaster

Om kort te zijn: Nee en nee :) .

[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 02-08-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is goed nieuws, scheeld me gelijk 30 euro :*) (heb namelijk al een xp-90 liggen). Nu even wachten op de eerste moederborden met de nieuwe chipset van Uli en dan maak ik een moederbord keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Tray versie heeft minder lang garantie dacht ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel minder, 1 jaar in plaats van 2 jaar bij de boxed versie? 1 jaar garantie vind ik zat, als de cpu een jaar zonder problemen draait dan doet die het 9 van de 10 keer het jaar erop ook nog prima.(en mocht die dan toch na een jaar kapot gaan dan koop ik wel een goedkope dual-core cpu die tegen die tijd wel te krijgen zullen zijn).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:14:
Hoeveel minder, 1 jaar in plaats van 2 jaar bij de boxed versie? 1 jaar garantie vind ik zat, als de cpu een jaar zonder problemen draait dan doet die het 9 van de 10 keer het jaar erop ook nog prima.(en mocht die dan toch na een jaar kapot gaan dan koop ik wel een goedkope dual-core cpu die tegen die tijd wel te krijgen zullen zijn).
1 jaar inplaats van 3 jaar dacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog wel bezig met de max van alle kanten te vinden van mijn cpu en moederbord, maar tot nu toe heb ik wel redelijk leuke resultaten gehaald.

Mijn hardware is:

DFI Lanparty UT nForce4 Ultra-D
3200+ venice core
XP-90 met AS5 en een panaflo 92mm
Club3D x800xl 256Mb met ATI Silencer 5 v2

Hier is een screenshot dat ie op 2.5Ghz loopt (250 x 10) op standaard voltage:

http://www.techimo.com/ph...o/7600/cat/500/ppuser/471

En hier een van dezelfde cpu op 2.48Ghz, maar met 275Mhz busspeed en ram 1:1
Deze setting was 12 uur Prime95 stabiel, dus wel redelijk stabiel zou ik zeggen, maar kan ietsje beter natuurlijk.

http://www.techimo.com/ph...o/7886/cat/500/ppuser/471

Ik ben nog niet klaar met tweaken, want het is duidelijk dat er nog meer te halen valt uit mijn setup.

Als ik nog andere leuke resultaten heb, zal ik ze zeker posten

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware

AMD Athlon 64 3000+ (ClawHammer) 2GHz
ASUS K8V Deluxe
MSI GF4-Ti4200 w/AGP8X
Corsair ValueSelect 512MB DDR400

Loopt op 2,35GHz (1,750V) + Zalman CNPS7700-Cu @ Max
38C @ Idle
45C @ Stressed

Geheugen op 1:1 (235MHz DDR) 2T op Disabled...met SiSoft Sandra een iets hogere bandbreedte dan 2T op AUTO

Ik heb het gevoel dat deze CPU nog harder kan, het ASUS K8V Deluxe moederbordje heeft namelijk geen AGP/PCI lock en deze zijn denk ik de bottleneck samen met de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:04:
Hardware

ASUS K8V Deluxe
MSI GF4-Ti4200 w/AGP8X

38C @ Idle
45C @ Stressed

Geheugen op 1:1 (235MHz DDR) 2T op Disabled...met SiSoft Sandra een iets hogere bandbreedte dan 2T op AUTO

Ik heb het gevoel dat deze CPU nog harder kan, het ASUS K8V Deluxe moederbordje heeft namelijk geen AGP/PCI lock en deze zijn denk ik de bottleneck samen met de HDD
FF testen door de MP op 9 te zetten, als je dan op 9x235 blijft steken is het je bord, anders je cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 23:49
Venice 3200+ LBBLE 0524BPAW
DFI nForce4 Ultra-D
2x Corsair XMS PC4400

10*260 = 2600Mhz @ 1.648v volgens CPUZ
Dit is toe nu toe de enige Prime stabiel score (10 uur+)
Als ik hoger wil moet ik het voltage drastisch verhogen...
2700 schat ik wel te halen met 1.75volt.... maar of ik dat wil :(

Ben er langzaam achter aant komen de week24 venice best wel brak is eigenlijk vergeleken met de weken daarvoor... Heb nog geen enkele week24 venice boven de 2700Mhz zien gaan...
Ik vind het echt jammer.... temps zijn altijd onder 40c zelfs bij prime, en het geheugen staat op maximale divider...
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:04:
Hardware

ASUS K8V Deluxe
MSI GF4-Ti4200 w/AGP8X

38C @ Idle
45C @ Stressed

Mobo zit nog wel wat meer in denk ik. Ik heb precies dezelfde plank ooit op 250/260MHz HTT gehad (eind 2003 was dat, lang geleden :P ) Op dat moment kreeg ik wel enorm grote problemen met de HDD. Als ik het me goed herinnerde zat het ongeveer zo:

220MHz HTT: SATA schijf raakte corrupt
233MHz HTT: IDE schijf raakte corrupt
265MHz HTT: IDE schijf aan losse Promise PCI IDE controller raakte corrupt -> max chipset waarschijnlijk

Je zal dus even een losse controllerkaart voor je HDD moeten regelen om verder te testen. Tenzij je geluk hebt met je HDD en je toch aan de max van je CPU zit

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
K-Wulf schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:52:
DFI nForce4 Ultra-D
2x Corsair XMS PC4400

Ben er langzaam achter aant komen de week24 venice best wel brak is eigenlijk vergeleken met de weken daarvoor... Heb nog geen enkele week24 venice boven de 2700Mhz zien gaan...
Ik vind het echt jammer.... temps zijn altijd onder 40c zelfs bij prime, en het geheugen staat op maximale divider...
Idd brakke core, mijn Venice 3000 doet 2600MHz en die is ook zwaar brak eigenlijk.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32
KingNothing schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:12:
[...]
Idd brakke core, mijn Venice 3000 doet 2600MHz en die is ook zwaar brak eigenlijk.
Op dit moment draait mijn 3000 op 2400mhz (moet nog aan gewerkt worden ;) ), maar om nu te stellen dat een 1,8 @ 2,6 brak is vind ik wat overdreven. Het is wel een oc van 800mhz!, gratis en voor nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, 2600mhz is toch zo slecht nog niet? Dat is wel mooi een 4000+ voor het geld van een 3000+! Misschien dat je met een wat betere core tot 2800mhz zou kunnen gaan maar zo erg is een 200mhz mindere overklok nou toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Laat ik mijn resultaat ook eens posten.

A8N-SLI Deluxe
3700+ San Diego (ADA3700DAA5BN CABHE 0511XPMW)

loopt lekker op 11x250 = 2750, 1.4V
doet ongeveer 48 graden op full load, prime95 etc. ken ik niet, maar 50 kernels compileren is geen enkel probleem :-)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn AMD 3000+ verclocked naar 2,4gig, Maar ik krijg hem maar niet verder dan 2,4

ik heb het geheugen op 180mhz gezet en dat is nu door overclock 240mhz ongeveer, 0,10 volt meer op het ram gedaan en op de cpu ook iets meer volt, maar na 2,4 gig start die windows nieteens meer op en krijg ik zo een blauw scherm. iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
meer volt op de cpu? Welk mobo heb je trouwens want misschien heb je geen agp/pci lock ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Xiled op 04-08-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
K-Wulf schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:52:
DFI nForce4 Ultra-D
2x Corsair XMS PC4400

Met de boxed cooler? Ik vind mijn 3000+ venice met 1.55v real v-core al warm genoeg worden. Het koelblok voelt best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
pleasure schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

Met de boxed cooler? Ik vind mijn 3000+ venice met 1.55v real v-core al warm genoeg worden. Het koelblok voelt best warm.
Warm? Maar hij mag best warm worden :)

Zolang hij maar niet heet aanvoelt.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

AMD Athlon 64 3000+ Venice
LBBLE 0520EPMW Z704776E52148

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4203/2700mhz8hg.th.png

Temps:
Idle: 33/34
Stressed: 44-46

Settings:
HTT: 300
Multi: 3x
CPU multi: 9x

RAM op 2T en 100MHz. Dus dit was alleen een test om te zien wat de max van de CPU is. :Y)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Toch maar terug gegaan op stock vcore. Voeding is een beetje brak :(

Maargoed toch een redelijk resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/2569/oc4yi.th.png

Batch code: LBBLE 0520EPMW Z704776E51300
Htt: 300
Vcore: Default (1.4)
Prime stable voor 3 uurtjes

@jelbo
Heb je ook een lagere vcore geprobeerd? Want wij hebben dezelfde batch code ;)?

[ Voor 18% gewijzigd door Xiled op 04-08-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb zelfde stepping en week, maar voor 2700 mhz heb ik al 1.6 nodig :( (cpu 31 graden)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 19:20 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.