als hij 60% heeft, heb jij 40% dus dat is wel heel veel meer en daarom heb je ook verloren. en zoals al reeds bekend neem ik aan is het middenveld de belangrijkste linie.
Nou ik hoop dat ik mijn middenveld probleem heb opgelost. Ik heb net voor 100k een 35 jarige excellent PM gekocht, met goed ervaring en in vorm. Ik heb nu op mijn middenveld:
excellent pm/goed ervaring, goed pm/zwak ervaring, goed pm en goed vleugel/pm naar het midden + redelijk pm/excellent def aanvallend in de verdediging, mijn TS op tevreden en ik speel thuis. Dat moet toch wel iets van zwak(laag) ofzo worden denk ik?
excellent pm/goed ervaring, goed pm/zwak ervaring, goed pm en goed vleugel/pm naar het midden + redelijk pm/excellent def aanvallend in de verdediging, mijn TS op tevreden en ik speel thuis. Dat moet toch wel iets van zwak(laag) ofzo worden denk ik?
Verwijderd
35 jaar is wel erg oud, daar zou ik niet aan beginnen, maakt niet uit welke divisie je zit.
Verwijderd
oh jewel hoor, ik ben uitermate tevreden over 2 oudjes die ik heb aangetrokken. ze halen beiden 3 sterren en zolang ze het zo blijven doen behoudt ik ze voor de club
daarbij kosten ze niks natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:32 ]
Verwijderd
nou het is een leuek taktiek als je net een team hebt, maar na 2-3 seizoenen zou ik erg echt niet meer aan beginnen. als ie ook maar een pleister of een +1 krijgt ben je hem al wekenlang kwijt en bovendien als je hem weer verkoopt zometeen is ie echt niks meer waard dus het is geen investering, maar geld in de put gooien.
besteed dan net even ietsjes meer voor een 27 jarige ofzo die is over 2/3 seizoenen nog wat waard. dit is imo geen lekkere move, maarja ieder zijn eigen taktiek
besteed dan net even ietsjes meer voor een 27 jarige ofzo die is over 2/3 seizoenen nog wat waard. dit is imo geen lekkere move, maarja ieder zijn eigen taktiek
Dat soort spelers wordt gewoon met de week slechter. Ik heb in het begin ook wat oudjes gekocht om mijn team aan te sterken, maar 30/31 was toch wel mijn grens. Dan kun je er een paar seizoenen mee doen tot je een paar keer gepromoveerd bent (en meer te besteden hebt) en ze vervangen.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:31:
oh jewel hoor, ik ben uitermate tevreden over 2 oudjes die ik heb aangetrokken. ze halen beiden 3 sterren en zolang ze het zo blijven doen behoudt ik ze voor de club
Ik denk niet dat hij ze heeft gekocht voor de verkoop. Ook bij aankoop kosten ze geen drol, ik heb er zelf ook nog twee (intussen 33 en 34) en die blijf ik gebruiken tot ze een niveau dalen of geblesseerd raken. Ze staan nu in miin reserveteam, maar door hun ervaring en vormverschillen zijn ze soms beter dan de spelers in mijn a-team, op zulke momenten spelen ze dan ook gewoon mee op de zondag.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:37:
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 25-07-2005 15:44 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Als je verdedigen train zou ik 5-3-2 spelen...maarja dan moet je er wel voor zorgen dat je een zeer goed middenveld heb of een goede aanval.floffert schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:23:
[...]
nee train verdedigen maar hij had maar 60% balbezit dus dat was niet echt veel meer maar snap ook niet waarom mijn middenveld zo slecht was als je naar de hoeveelheid sterren kijkt zitten we ong gelijk op het middenveld... en het is toch een beetje raar dat hij zo vaak scoort terwijl ik een veel betere verdediging dan zijn aanval?
Met verdedigen kan je trouwens op de counter spelen. Hoe dat precies werkt en wat voor skills je daar voor nodig heb weet ik niet maar dan zou ik als ik jou was je daar even in verdiepen want dat is volgens mij voor de verdedigende trainers onder ons de beste optie (H3!N correct me if I am wrong
De volgende dingen zou ik doen: (verbeter waar ik onzin kraam)
- 5-3-2 spelen
- Voor de 3 middenvelders en 2 spitsen een paar oude geiten in dienst nemen met goede skills om je even op weg te helpen zo in die lage divisie.
- Je trainees hebben (neem ik aan) minimaal redelijk verdedigen en zwak of matig passen? (Voor counter heb je dacht ik hoge passing skill nodig ofzo)
- Een leuk keepertje natuurlijk :-) Minimaal redelijk.
Ohja en zorg dat je een legio trainees heb voor 5-3-2.
En nu mag er vebeterd worden
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
ik was er ook over aan het denken om 532 te spelen. Maar zet je dan 3 centrale midds neer of toch 2 vleugels, met vleugels wordt je midd wel heel slecht? Ik ben een tacktiek aan het bedenken om volgende week van de nummer 2 te winnen in mijn poule.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
maar opzich heb ik al een goeie aanval en ook wel red middenveld d8 ik maar als ik er daar nog 1 weghaal dan wordt het helemaal moeilijk om nog een beetje balbezit te houden. de volgende keer als er iemand 3-5-2 tegen mij gaat sp[elen dan ga ik ook wel gewoon 3-5-2 spelen want die kerel waar ik zondag tegen moest had echt een klote team maar toch won hij...
Ik zou eerst aan een goed trainingsschema denken voordat je heel dapper van de nummer 2 wilt winnen. Kijk dat is op de korte termijn leuk, op de lange termijn is het beter om een goed trainingsschema te hebben.Flipm0de schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:46:
ik was er ook over aan het denken om 532 te spelen. Maar zet je dan 3 centrale midds neer of toch 2 vleugels, met vleugels wordt je midd wel heel slecht? Ik ben een tacktiek aan het bedenken om volgende week van de nummer 2 te winnen in mijn poule.
Mocht je 5 - 3 - 2 gaan spelen dan zou ik dat zonder vleugels doen en met 3 Inner mids om nog enigzins een middenveldrating over te houden. Kijk anders een in de op (link in mijn sig) daar staan wat leuke links hoe je een mooie training kunt opbouwen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
ik speel altijd 442. Om nog een goed midd te hebben, train defs. Zijn nu allemaal goed, komen van redelijk. Als ik dan 532 zou gaan spelen heb ik 1 plaats extra.
Ja klopt. Met een beetje goed trainingsschema kun je zo'n 80k per week per trainee verdienen. Dus 2 plaatsen extra voor 1 seizoen (16 weken) zou zo'n 80k x 2trainee's x 16 weken = 2,5 miljoen opleveren. Tsja, dan zou ik er nog wel even over nadenken om dan toch maar 2 trainee's extra te trainen. In elke geval 1 voor tijdens de oefenwedstrijden want daar kun je sowieso 5 - 3 - 2 spelen aangezien de uitslag er daar niet toe doet.Flipm0de schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:54:
ik speel altijd 442. Om nog een goed midd te hebben, train defs. Zijn nu allemaal goed, komen van redelijk. Als ik dan 532 zou gaan spelen heb ik 1 plaats extra.
hoe kom je aan 80k per week?
Is een berekening die ooit gedaan is door een tweaker. Die heeft uitgerekend wat het meeste oplevert aan het eind van je trainingenFlipm0de schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:00:
hoe kom je aan 80k per week?
maar afijn vergeet even dit seizoen probeer nu wat op de rit te zetten om volgend seizoen te domineren
Koop die trainees en ga 5-3-2 spelen. Dat is een stuk beter. Je 2 vleugel verdedigers gewoon op aanvallend zetten dat levert ook wat op dacht ik.
Idd de OP Linkje in mijn siggie is een handig dingetje om informatie in te winnen
[ Voor 8% gewijzigd door Swanfield op 25-07-2005 16:07 ]
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
ik wil wel nog promoveren, sta nu ongeslagen bovenaan, de nummer 2 is nu wel beter denk ik. En de trainees heb ik al, koop er nog 1 extra, dan heb ik er 10. Ze zijn nu allemaal 18jaar en goed (laag++) def,
Verwijderd
bij skill omhoog worden mijn trainees 700-800k meer waard en ze hebben +/-9 weken nodig om te poppen. dus 800k/9= +/- 80k per week. maar het is uiteraard een schatting van sandyman 
bij lagere skills is dat relatief minder en bij hele hoge skills(de bovenste paar) wordt het ook weer relatief minder.
bij lagere skills is dat relatief minder en bij hele hoge skills(de bovenste paar) wordt het ook weer relatief minder.
Daar snap ik dan weer iets minder van...Flipm0de schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:09:
ik wil wel nog promoveren, sta nu ongeslagen bovenaan, de nummer 2 is nu wel beter denk ik. En de trainees heb ik al, koop er nog 1 extra, dan heb ik er 10. Ze zijn nu allemaal 18jaar en goed (laag++) def,
Maar verder zijn het wel aardige trainee's voor een beginner. Goede leeftijd goede stats. Als je er nog 2 18-jarigen bijkoopt ga je straks cashen. Maar dan moet je ze dus niet verkopen op formidabel maar meer op briljant of wonderbaarlijk.
Bedankt H3!N die berekening had ik niet zo mooi neer kunnen zetten. Nu is het weer iets duidelijker allemaal.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:09:
bij skill omhoog worden mijn trainees 700-800k meer waard en ze hebben +/-9 weken nodig om te poppen. dus 800k/9= +/- 80k per week. maar het is uiteraard een schatting van sandyman
[ Voor 4% gewijzigd door Sandyman538 op 25-07-2005 16:12 ]
Jij bent toch bunnie? ofzo?Flipm0de schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:09:
Maar afijn ik zo als volgt de opstelling maken:
aanvallend normaal normaal normaal aanvallend
normaal normaal normaal
normaal normaal
Volgens mij komt dan je middenveld het best tot zijn recht.
maar ze stijgen nu 1,5 skill per seizoen en dat gaat langzamer naarmate ze ouder worden. Ik heb nog 2 seizoenen te gaan tot ze 21 zijn (daarna gaat het trainen errug langzaam heb ik gelezen) Dus ze kunnen toch nog max formidabel worden? Gaat daarna erg langzaam.....
nee ik ben 769777Damien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:13:
[...]
Jij bent toch bunnie? ofzo?
normaal normaal normaal
normaal normaal
winningeleven
Verwijderd
was ook niet voor jou bedoeld apejongSandyman538 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:12:
[...]
bedankt H3!N die berekening had ik niet zo mooi neer kunnen zetten. Nu is het weer iets duidelijker allemaal.
het is wel lastig op dit forum aangezien er 8 verschillende ratings worden gebruikt. nu zag ik weer iets van laag goed hoog ++/- formidabel laag nagetief gemiddeld hoog
ik kan het echt niet meer volgen
De druggies word erg lastig of onhaalbaar voor je. Hij heeft een slecht(laag) middenveld tegen over jou waardeloos(laag) middenveld. Kortom no match imo mits hij die match MOTSte maar lijkt mij niet nodig voor hem.
Dus...
Dat zijn gewoon de nieuwe ratings op een andere manier geschreven. Voor + moet je hoog lezen en voor ++ zeer hoog.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:21:
[...]
was ook niet voor jou bedoeld apejong
het is wel lastig op dit forum aangezien er 8 verschillende ratings worden gebruikt. nu zag ik weer iets van laag goed hoog ++/- formidabel laag nagetief gemiddeld hoog
ik kan het echt niet meer volgenAARRGH!!!
Voor - laag en voor -- heel laag, easy dus
Als je er de juiste middenvelders voor hebt kun je ze beter aanvallend zetten.Damien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:13:
[...]
Jij bent toch bunnie? ofzo?
normaal normaal normaal
normaal normaal
[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 25-07-2005 16:25 ]
/▌
Dat weet ik...... ouwe tegelzetter. Maar voor de newbie's is het weer iets duidelijker.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:21:
[...]
was ook niet voor jou bedoeld apejong
ik kan het echt niet meer volgenAARRGH!!!
Zolang ik die zin niet in 1x snap is het niet heel easyMarzman schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:24:
[...]
Dat zijn gewoon de nieuwe ratings op een andere manier geschreven. Voor + moet je hoog lezen en voor ++ zeer hoog.
Ik had gister een waardeloos ++, als ik em dan MOTS is ie toch slecht --? Dan wordt het nog spannend. Hij kan die wedstrijd niet MOTSEN omdat ie de week erop tegen de nummer 3 moet, die pakt ie ook niet zomaar.Damien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:23:
[...]
De druggies word erg lastig of onhaalbaar voor je. Hij heeft een slecht(laag) middenveld tegen over jou waardeloos(laag) middenveld. Kortom no match imo mits hij die match MOTSte maar lijkt mij niet nodig voor hem.
Dus...
Is het niet zo dat als je een middenvelder aanvallend zet (Positiespel en bijskill passen) dat je aanvals rating omhoog gaat en je middenveld rating omlaag?Marzman schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:24:
[...]
Dat zijn gewoon de nieuwe ratings op een andere manier geschreven. Voor + moet je hoog lezen en voor ++ zeer hoog.
[...]
Als je er de juiste middenvelders voor hebt kun je ze beter aanvallend zetten.
Ik speel zelf met een aanvallende middenvelder en een verdedigende middenvelder maar omdat hij niet zulke bijzondere middenvelders zal hebben dacht ik dat als je alle 3 op normaal zet je middenveld rating het beste was......maarja idd maar even dmv een tooltje bekijken wat het beste is
Prio voor hem zal zijn om zijn middenveld rating omhoog te krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door Swanfield op 25-07-2005 16:29 ]
Nee het aanvallend of verdedigend zetten heeft geen invloed op je middenveld rating. Het ondersteund wel je verdediging of je aanval. Dus altijd een opdracht meegeven is mijn tipDamien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:29:
[...]
Is het niet zo dat als je een middenvelder aanvallend zet (Positiespel en bijskill passen) dat je aanvals rating omhoog gaat en je middenveld rating omlaag?
Ik speel zelf met een aanvallende middenvelder en een verdedigende middenvelder maar omdat hij niet zulke bijzondere middenvelders zal hebben dacht ik dat als je alle 3 op normaal zet je middenveld rating het beste was......maarja idd maar even dmv een tooltje bekijken wat het beste is
Het lijkt trouwens wel vakantie ofzo, wat een posts in een korte tijd...

Dat hoeft niet, het ligt aan de speler. Hij kan het zelfs beter doen (met een beetje passing skills) als hij aanvallend staat. Je krijgt dan een betere aanval en verliest niks op het middenveld. Ik geef mijn spelers op het middenveld altijd aanvallend of verdedigend mee en nooit normaal.Damien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:29:
[...]
Is het niet zo dat als je een middenvelder aanvallend zet (Positiespel en bijskill passen) dat je aanvals rating omhoog gaat en je middenveld rating omlaag?
Hij kan idd het beste even in een tooltje kijken wat er gebeurd. Met vijf verdedigers zou ik zelf gaan voor een aanvallend middenveld.Ik speel zelf met een aanvallende middenvelder en een verdedigende middenvelder maar omdat hij niet zulke bijzondere middenvelders zal hebben dacht ik dat als je alle 3 op normaal zet je middenveld rating het beste was......maarja idd maar even dmv een tooltje bekijken wat het beste is
/▌
Ok dan is het mij duidelijk
Gelukkig heb ik dan al die tijd de juiste beslissing genomen maar ook mede door de verschillende tooltjes die ik gebruik hehe
Over 2 dagen vakantie! 15 dagen heerlijke zon! Nu op mijn werk en daar is het rustig ivm vakantie
Dus ik heb dubbel op
Over 2 dagen vakantie! 15 dagen heerlijke zon! Nu op mijn werk en daar is het rustig ivm vakantie
[ Voor 30% gewijzigd door Swanfield op 25-07-2005 16:35 ]
T.A.V. De cup geit!
Kiek eens even hierro http://www.cupmanager.org Dat lijkt mij wel handig om te gebruiken voor de GoTcup....
ps. mochten er mensen zijn die hier ervaring mee hebben let me know
Kiek eens even hierro http://www.cupmanager.org Dat lijkt mij wel handig om te gebruiken voor de GoTcup....
Volgens HT ratings heb ik een slecht -- midd als ik me centrale midds aanvallend zet. En mots
Verwijderd
klopt aanvallend of verdedigend heeft geen invloed op je middenveld. dit is een veel gemaakte fout. meeste denken dat jwe mid er door afneemt.Sandyman538 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:31:
[...]
Nee het aanvallend of verdedigend zetten heeft geen invloed op je middenveld rating. Het ondersteund wel je verdediging of je aanval. Dus altijd een opdracht meegeven is mijn tip
Het lijkt trouwens wel vakantie ofzo, wat een posts in een korte tijd...
het is niet altijd nodig een opdracht mee te geven vind ik. als je middenvelder even hoog passen als verdedigen heeft is ie het best op normaal. een middenvelder verdedigend zetten zonder verdedigende skills heeft geen zin uiteraard(en dus zelfde voor passen/aanvallend), maar ik zet ze bijna altijd aanvallend omdat je aanval belangrijker is dan je verdediging in algemene zin.
[edit] ouwe tegelzetter? ouwe schuinsmarcheerder!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:58 ]
Is natuurlijk een handig tooltje. Maar er is veel energie (niet door mij hoor) gestoken in onze eigen website. Dus misschien is het wel zo aardig dat we dat blijven gebruiken (omdat het ook heel gebruiksvriendelijk en makkelijk is).Damien2004 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:40:
T.A.V. De cup geit!
Verwijderd
om even onze 'koop nooit 35 jarige spelers discussie' wat meer kracht bij te zetten:
ik heb een 35 jarige speler die in 4 weken tijd 3! skills heeft verloren. van slecht naar waardeloos ofzo maar dat kan dus net zo goed met de main skill. wat hij dus ook vorige week maandag verloor(verdedigen van redelijk naar matig) en nu dus weer een skill....
oftewel nooit doen. 30/31 is echt max maar ook eigenlijk geen optie als je team al wat langer bestaat en je jongere spelers kan veroorloven.
ik heb een 35 jarige speler die in 4 weken tijd 3! skills heeft verloren. van slecht naar waardeloos ofzo maar dat kan dus net zo goed met de main skill. wat hij dus ook vorige week maandag verloor(verdedigen van redelijk naar matig) en nu dus weer een skill....
oftewel nooit doen. 30/31 is echt max maar ook eigenlijk geen optie als je team al wat langer bestaat en je jongere spelers kan veroorloven.
Oh, wist niet dat het een tool wasSandyman538 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:33:
[...]
Is natuurlijk een handig tooltje. Maar er is veel energie (niet door mij hoor) gestoken in onze eigen website. Dus misschien is het wel zo aardig dat we dat blijven gebruiken (omdat het ook heel gebruiksvriendelijk en makkelijk is).
Verwijderd
Perry Morrow [Deze speler toevoegen aan je bookmarks]
TSI = 340, 32 jaar, matig in vorm
Heeft redelijk ervaring en is een slecht leider
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: matig
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: slecht
Scoren: zwak Spelhervatting: formidabel
spreek mezelf wel beetje tegen hé?
had winger nodig voor b-team en heeft wel leuke SP met ervaring... en voor die paar k boeit het ook niet.
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: matig
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: slecht
Scoren: zwak Spelhervatting: formidabel
spreek mezelf wel beetje tegen hé?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 19:32 ]
Verwijderd
TOTO
uitslag week 9:
does19 9
P_odan 9
MaestroTim 9
jjharssema 6
s_de_hoog 5
cquintus 4
snowbo 2
stand na week 9:
en de nieuwe toto:
Doesburg - FC znorro
E.V.V. Phenix - the chrimson chin's
boeimeer masters - Timberteam
FC Grun - SandstorM
FC P.A.A.R.D - FC bikkels
Atletico Doarserveld - De Sneijders
fc zomerdijk - Doffe Ellende
F.C. Flower Power - DM Rangers
HARDTRANCE - kiddy
hardlopers - S.C.O. zat.3
bonuswedstrijd:
FightClub - Bergse Boys Combinatie
surf naar http://gottrick.bitxs.com/
succes!
uitslag week 9:
does19 9
P_odan 9
MaestroTim 9
jjharssema 6
s_de_hoog 5
cquintus 4
snowbo 2
stand na week 9:
Pos. | Naam | Score | Aantal toto's |
1 | Brainpower | 46 | 7 |
2 | MaestroTim | 46 | 7 |
3 | cquintus | 41 | 7 |
4 | s_de_hoog | 38 | 6 |
5 | Thije | 31 | 4 |
en de nieuwe toto:
Doesburg - FC znorro
E.V.V. Phenix - the chrimson chin's
boeimeer masters - Timberteam
FC Grun - SandstorM
FC P.A.A.R.D - FC bikkels
Atletico Doarserveld - De Sneijders
fc zomerdijk - Doffe Ellende
F.C. Flower Power - DM Rangers
HARDTRANCE - kiddy
hardlopers - S.C.O. zat.3
bonuswedstrijd:
FightClub - Bergse Boys Combinatie
surf naar http://gottrick.bitxs.com/
succes!
lol 9 punten in de toto en mijn wedstrijd er nu in
maar goed het gaat een lastige worden.
Verwijderd
toto winnaars komen er altijd in heodan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:03:
lol 9 punten in de toto en mijn wedstrijd er nu in![]()
Verwijderd
Mij hoor je niet klagen over die transfermarkt
Ik had een 19 jarige pull, solid scoren, wel hoge TSI die er voor 113k uitging
Ik heb nav. berichten hier dat keepers voor enorme bedragen eruit gingen gelijk maar even mijn 2e keeper (solid) op de TL gezet voor 400k, en die is ook verkocht.
Hij haalde de laatste wedstrijd voor het eerst wel 4 sterren, dus opzich geen slechte keeper, maar ik heb em nog niet zo lang geleden voor 185k gekocht, dus das een winst van ruim 2 ton.
Mijn trainee niet zo lang geleden midden in de nacht op de TL gezet, net formidabel scoren geloof ik, 19 jaar, kreeg ik 1.1 miljoen voor, veel meer dan ik verwachtte.
Hopen dat het volgend seizoen weer instort, zodat ik optimaal kan profiteren.
Nu moet ik weer een andere B-keeper zoeken, dat wel natuurlijk.
Ik had een 19 jarige pull, solid scoren, wel hoge TSI die er voor 113k uitging
Ik heb nav. berichten hier dat keepers voor enorme bedragen eruit gingen gelijk maar even mijn 2e keeper (solid) op de TL gezet voor 400k, en die is ook verkocht.
Hij haalde de laatste wedstrijd voor het eerst wel 4 sterren, dus opzich geen slechte keeper, maar ik heb em nog niet zo lang geleden voor 185k gekocht, dus das een winst van ruim 2 ton.
Mijn trainee niet zo lang geleden midden in de nacht op de TL gezet, net formidabel scoren geloof ik, 19 jaar, kreeg ik 1.1 miljoen voor, veel meer dan ik verwachtte.
Hopen dat het volgend seizoen weer instort, zodat ik optimaal kan profiteren.
Nu moet ik weer een andere B-keeper zoeken, dat wel natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 02:37 ]
Tja, dat is natuurlijk ook wel zo, maar ik heb 'm eigenlijk alleen voor volgende week nodig, dus daarna kan ik 'm weer verkopen en verlies ik niks (want hij is wel wat meer waard dan 100k, zeker met goed ervaring). Als mijn trainees poppen naar formidable dan kan ik er 1 verkopen en komt er een wat meer structurele oplossing voor mijn middenveld. Bovendien denk ik er hard over om zowiezo komend jaar middenveld te gaan trainen. Ik heb aan het begin van volgend jaar allemaal uitstekend/formidable/uitmuttende verdedigers, dus daar kan ik er 4/5 van houden en de rest verkopen. Ik neem aan dat uitstekend/formidable wel goed genoeg is voor de VIII/VII toch?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:11:
om even onze 'koop nooit 35 jarige spelers discussie' wat meer kracht bij te zetten:
Wel mooie voornaamVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:31:
Perry Morrow [Deze speler toevoegen aan je bookmarks]
spreek mezelf wel beetje tegen hé?had winger nodig voor b-team en heeft wel leuke SP met ervaring... en voor die paar k boeit het ook niet.
Verwijderd
hehe zeker
ach brakke winger maar kan wel leuk SP met redelijk ervaring.
mja na 2 wisseldebacles in friendlysheb ik daar geen zin meer in. eerst training verloren dordat middenveld trainee ging keepen en de week erna ging mijn a- keeper op de vleugel spelen
mja na 2 wisseldebacles in friendlysheb ik daar geen zin meer in. eerst training verloren dordat middenveld trainee ging keepen en de week erna ging mijn a- keeper op de vleugel spelen
Jij traint toch middenvelders? Of gebruik je de 50% plaatsen op de vleugels niet?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:24:
hehe zekerach brakke winger maar kan wel leuk SP met redelijk ervaring.
In de competitie doe ik er zelf ook niks mee, maar in friendlies zet ik er wat goedkopere trainees op de vleugel.
/▌
Hij ook, maar als die geblesseerd uitvallen en je stelt geen wissels op (of alleen een keeper
) dan wordt er of niemand op die plek gezet, of je enige wissel. Dus Hein heeft zijn keeper getraind op de vleugel 
Ik denk trouwens dat ik ook maar weer wissels ga opstellen in friendlies. Toch weer wat geleerd van Hein.
Ik denk trouwens dat ik ook maar weer wissels ga opstellen in friendlies. Toch weer wat geleerd van Hein.
[ Voor 21% gewijzigd door Pewwy op 26-07-2005 10:13 ]
Serieus? Ik dacht dat je gewoon met 10 man verder speelde als er iemand uitviel? Ik stel ook nooit wissels in voor friendlies.Pewwy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:03:
Hij ook, maar als die geblesseerd uitvallen en je stelt geen wissels op (of alleen een keeper) dan wordt er of niemand op die plek gezet, of je enige wissel. Dus Hein heeft zijn keeper getraind op de vleugel
/▌
Dat had Hein de eerste keer, geen wissels. Toen viel zijn keeper uit, waarna een middenvelder mocht invallen als keeper. Werd dus niet getraind.
De tweede keer stelde hij alleen een reservekeeper op en toen mocht die invallen op de wing.
Ik ga dus binnenkort ook maar shoppen voor wissels in mijn b-team.
De tweede keer stelde hij alleen een reservekeeper op en toen mocht die invallen op de wing.
Ik ga dus binnenkort ook maar shoppen voor wissels in mijn b-team.
raar, ik heb volgens mij toch echt wel eens wedstrijden met 10 man gespeeld omdat ik geen wissels had (weet het niet 100% zeker helaas). Alleen een geblesseerde keeper in een friendly heb ik nog nooit gehad.
/▌
een veldspeler wordt niet vervangen, een keeper wel door een veldspelerMarzman schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:28:
raar, ik heb volgens mij toch echt wel eens wedstrijden met 10 man gespeeld omdat ik geen wissels had (weet het niet 100% zeker helaas). Alleen een geblesseerde keeper in een friendly heb ik nog nooit gehad.
Dan stel ik mijn coach wel op als reservekeeperJoss schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:32:
[...]
een veldspeler wordt niet vervangen, een keeper wel door een veldspeler
/▌
Verwijderd
tot nu toe ehb ik die wing traininglpekken niet echt serieus genomen. spelen vooral oudere wingers met ervaring. de meeste zijn al wel een skill gestegen.Marzman schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:47:
[...]
Jij traint toch middenvelders? Of gebruik je de 50% plaatsen op de vleugels niet?
In de competitie doe ik er zelf ook niks mee, maar in friendlies zet ik er wat goedkopere trainees op de vleugel.
ik ga denk ik volgend seizoen 2 19/20 jarige formidabele/uitmuntende wingers kopen met matig/redelijk pm ofzo en die dan paar seizoen op de wing trainen. heb je en leuke wing ratings en je verdient nog een zakcentje.
maarja moet je er wel geld voor hebben dus wellicht volgens seizoen.
Tja, ik doe er in de competitie ook nog niks mee. Er staat in de competitie een speler die mijn coach moet worden over een aantal seizoenen en de andere vleugel wordt afgewisseld (door vorm) door een 25 jarige goed en een 34 jarige redelijk vleugelspeler. In mijn friendlies heb ik goedkope trainees gezet met redelijk pm die ik wat omhoog ga trainen voor 1 of 2 seizoenen. De wing-ratings daar heb ik niet eens naar gekeken, omdat ik ook weinig geld had op dat moment.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:37:
[...]
tot nu toe ehb ik die wing traininglpekken niet echt serieus genomen. spelen vooral oudere wingers met ervaring. de meeste zijn al wel een skill gestegen.
ik ga denk ik volgend seizoen 2 19/20 jarige formidabele/uitmuntende wingers kopen met matig/redelijk pm ofzo en die dan paar seizoen op de wing trainen. heb je en leuke wing ratings en je verdient nog een zakcentje.
maarja moet je er wel geld voor hebben dus wellicht volgens seizoen.
/▌
Verwijderd
ja maar ik heb er wingers rondlopen die als reserve voor mijn a-spelers dienen. dus die moeten ook wel spelen om in vorm te blijven. dus de training op de wing is niet echt volle bak 
maarja 1 seizoen per skill. schiet zowieso niet op. ach wellicht toch eens naar kjiken.
maarja 1 seizoen per skill. schiet zowieso niet op. ach wellicht toch eens naar kjiken.
Verwijderd
Ja ik ben dit seizoen ook begonnen met wings te gebruiken om te trainen, in A ploeg ene van 19 en één van 21 met beide formi wing en zwak/matig pm. 1ne is al gestegen naar redelijk, en daardoor bijna een miljoen waard(voor 600 k gekocht) 
In B ploeg gebruik ik vanaf nu 1(volgend seizoen 2, dit seizoen nog 1 om andere winger in vorm te houden, en ook beetje op pm te trainen) speler op wing om te trainen met bijstats, ik heb 1ne speler van 18 jaar, had redelijk pm toen ik hem kocht paar weken terug, nu al goed, als die formidabel is op zijn 20ste toch al meer als miljoen waard
voor de rest ga ik nog 1 trainee in B ploeg zetten volgend seizoen, deze trainee ben ik nu in de centraal aan het trainen, is nu 17 bijna uitstekent pm, en bijstats, als die 20 is achter 3 seizoenen +- 1.8 miljoen waard
Het is dus toch de moeite om wings te trainen.
Vroeger wisselde ik om de week af 2 midds op wing, dan weer terug in midden, maar voor spelers die later in de A ploeg komen is dit niet ideaal, pm gaat te laag zijn als ze 19/20/21 zijn.
daarom dat ik nu vaste spelers kies op de wing
In B ploeg gebruik ik vanaf nu 1(volgend seizoen 2, dit seizoen nog 1 om andere winger in vorm te houden, en ook beetje op pm te trainen) speler op wing om te trainen met bijstats, ik heb 1ne speler van 18 jaar, had redelijk pm toen ik hem kocht paar weken terug, nu al goed, als die formidabel is op zijn 20ste toch al meer als miljoen waard
voor de rest ga ik nog 1 trainee in B ploeg zetten volgend seizoen, deze trainee ben ik nu in de centraal aan het trainen, is nu 17 bijna uitstekent pm, en bijstats, als die 20 is achter 3 seizoenen +- 1.8 miljoen waard
Het is dus toch de moeite om wings te trainen.
Vroeger wisselde ik om de week af 2 midds op wing, dan weer terug in midden, maar voor spelers die later in de A ploeg komen is dit niet ideaal, pm gaat te laag zijn als ze 19/20/21 zijn.
daarom dat ik nu vaste spelers kies op de wing
Ik zit te denken aan een trainings methode die het beste eindresultaat geeft voor PM.
Je heb 14 weken wedstrijden dus 14 trainingen. Er vanuit gaand dat je een 17 jarige trainee vanaf de eerste week beschikbaar heb en je voor PM redelijk heb zou je in theorie +2 PM kunnen stijgen. De laatste 2 weken train je conditie of algemeen, conditie als alles nog niet op uitstekend staat en algemeen als je dus je spelers in vorm wil krijgen voor het nieuwe seizoen of iets naar je keuze.
Stel dat je een trainee behoud tot zijn 21ste wat aan te raden is. Dan zou hij in het totaal dus 56 weken training kunnen krijgen. Dit zal er dan als volgt uit zien:
17 jaar +2 14 weken
18 jaar +2 14 weken
19 jaar +1 8 weken (6 weken over)
20 jaar +2 (6+3 weken)+9 weken (2 weken over)
21 jaar +1 (2+8 weken) = 8 weken over
Aan het eind hou je dus 8 weken training over. Met dit in het achterhoofd kan je er vanuit gaan dat je 8 weken speeling heb voor blessures e.d. Mocht je hem tot zijn 22ste houden dan heb je nog 14 weken erbij.
Ik zat te denken aan het volgende trainins schema:
17 jaar Redelijk PM / Matig Passen
14 weken positiespel laatste 2 conditie
18 jaar
10/11 weken pasen (tot een ieder +2 passen heeft) laatste 2 conditie
19 jaar
20 jaar tm 21 jaar / 22 jaar
14 weken positiespel laatste 2 pasen omdat conditie toch al uistekend is.
Wat is jullie meening hier over?
Is dit haalbaar?
Je heb 14 weken wedstrijden dus 14 trainingen. Er vanuit gaand dat je een 17 jarige trainee vanaf de eerste week beschikbaar heb en je voor PM redelijk heb zou je in theorie +2 PM kunnen stijgen. De laatste 2 weken train je conditie of algemeen, conditie als alles nog niet op uitstekend staat en algemeen als je dus je spelers in vorm wil krijgen voor het nieuwe seizoen of iets naar je keuze.
Stel dat je een trainee behoud tot zijn 21ste wat aan te raden is. Dan zou hij in het totaal dus 56 weken training kunnen krijgen. Dit zal er dan als volgt uit zien:
17 jaar +2 14 weken
18 jaar +2 14 weken
19 jaar +1 8 weken (6 weken over)
20 jaar +2 (6+3 weken)+9 weken (2 weken over)
21 jaar +1 (2+8 weken) = 8 weken over
Aan het eind hou je dus 8 weken training over. Met dit in het achterhoofd kan je er vanuit gaan dat je 8 weken speeling heb voor blessures e.d. Mocht je hem tot zijn 22ste houden dan heb je nog 14 weken erbij.
Ik zat te denken aan het volgende trainins schema:
17 jaar Redelijk PM / Matig Passen
18 jaar
10/11 weken pasen (tot een ieder +2 passen heeft) laatste 2 conditie
19 jaar
20 jaar tm 21 jaar / 22 jaar
14 weken positiespel laatste 2 pasen omdat conditie toch al uistekend is.
Wat is jullie meening hier over?
Is dit haalbaar?
Ik zet mijn reservevleugelspeler op de woensdag altijd op een andere positie. Heeft hij in ieder geval gespeeld, dus zijn vorm blijft goed. Ik heb momenteel maar een aanvaller in mijn b-team, dus zet ik hem vaak in als aanvaller (waar hij helemaal niet geschikt voor is, maar op woensdag maakt dat allemaal toch niet zo veel uitVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:55:
ja maar ik heb er wingers rondlopen die als reserve voor mijn a-spelers dienen. dus die moeten ook wel spelen om in vorm te blijven. dus de training op de wing is niet echt volle bak
/▌
Verwijderd
pff nou zo hou ik me er allemaal niet mee bezig hoor. het moet wel leuk blijven 
maar dat verhaal van dreyners zit wel wat in. maarja als je een beginennd team bent(wat ik nog steeds bnn: 4e seizoen) heb je gewoon geen geld voor echt goeie wing trainees en kies je dus maar voor ouwe met ervaring.
maar dat verhaal van dreyners zit wel wat in. maarja als je een beginennd team bent(wat ik nog steeds bnn: 4e seizoen) heb je gewoon geen geld voor echt goeie wing trainees en kies je dus maar voor ouwe met ervaring.
@Damien: heel verhaal. Natuurlijk is het haalbaar, als jij het zo insteld op de pagina in hattrick bij je training
Maar ik denk niet dat het meer opbrengt dan PM training. Jij zegt 10 weken passen trainen iedereen 2 levels, dat klopt wel ongeveer, maar ze zouden ook anderhalf level meer hoofdstat kunnen hebben. En (ik kijk dan even bij spitsen waar passen ook belangrijk is) dan kan het denk ik niet uit. Ik bedoel een Bovennatuurlijk met matig passen levert naar mijn idee nog steeds meer op dan Wonderbaarlijk met goed passen.
Tja, misschien draaf ik wel te ver door
Voor mij is het ook pas mijn 4e seizoen. Minder zelfs want mijn eerste seizoen was al half voorbij toen ik mijn team kreeg.
De betreffende vleugelspeler haalt trouwens een rating van 2,3 (volgens ham) als aanvaller. Naast een andere aanvaller die 3,1 haalt vind ik dat ruim voldoende voor mijn b-team.
De betreffende vleugelspeler haalt trouwens een rating van 2,3 (volgens ham) als aanvaller. Naast een andere aanvaller die 3,1 haalt vind ik dat ruim voldoende voor mijn b-team.
/▌
@Marzman: Jullie maken het er voor mij niet makkelijker op. Eerst het Goed(laag ++ ) en nu ook nog de ratings van 2.3 tegenover 3.1 Tsja, ik zie ook dat 3.1 beter is, maar euhm tsja, no point at all here...
Die 2.3 of 3.1 geeft ham aan. Volgens mij is het een schatting voor het aantal sterren.Sandyman538 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:15:
@Marzman: Jullie maken het er voor mij niet makkelijker op. Eerst het Goed(laag ++ ) en nu ook nog de ratings van 2.3 tegenover 3.1 Tsja, ik zie ook dat 3.1 beter is, maar euhm tsja, no point at all here...
offtopic:
laag is - trouwens en niet ++
)
laag is - trouwens en niet ++
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 26-07-2005 12:23 . Reden: +- zwaar redelijk laag ]
/▌
Verwijderd
Gewoon in het weekend je opstelling voor de friendly zetten + wissels. Ik vind het wel fijn als een vd verdedigers van het a-team als spits in moet vallen. Die heeft inmiddels al 3 trainingen gehad en wie weet popt zijn scoren nog eens van 6 naar 7.
Verwijderd
ja daar heb je inderdaad ERG veel aan... *rolleyes* 
sandy marzman bedoeld de waarde die HAM geeft aan een speler, maar hier moet je echt niet naar kijken. ik heb spelers die 3,5 halen en volgens ham maar net 2,5 dus niet op letten...
sandy marzman bedoeld de waarde die HAM geeft aan een speler, maar hier moet je echt niet naar kijken. ik heb spelers die 3,5 halen en volgens ham maar net 2,5 dus niet op letten...
Ja heb dus ook naar prijzen zitten kijken en volgens mij is het een verschil van een 3 tot 4 ton maar ik weet dat niet 100% zeker. Ben het nog aan het uitvissen.Sandyman538 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:05:
@Damien: heel verhaal. Natuurlijk is het haalbaar, als jij het zo insteld op de pagina in hattrick bij je trainingMaar ik denk niet dat het meer opbrengt dan PM training. Jij zegt 10 weken passen trainen iedereen 2 levels, dat klopt wel ongeveer, maar ze zouden ook anderhalf level meer hoofdstat kunnen hebben. En (ik kijk dan even bij spitsen waar passen ook belangrijk is) dan kan het denk ik niet uit. Ik bedoel een Bovennatuurlijk met matig passen levert naar mijn idee nog steeds meer op dan Wonderbaarlijk met goed passen.
Verwijderd
Ja ik speel ook pas 4de seizoen nuVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:55:
pff nou zo hou ik me er allemaal niet mee bezig hoor. het moet wel leuk blijven
Als beginnend team kwa pm training zou ik gewoon proberen in A ploeg 3 centrale trainees,
de 2 wingers van A ploeg zijn dan nog te duur om hoog pm te hebben dus die kan je verwaarlozen.
In mijn B ploeg ben ik toen begonne met 6 redelijke pm trainees, 2 daarvan speelde elke week, 4 wisselde om de week om.
Met dat geld(wat ik ondertussen heb) heb ik in A ploeg 2 formi's op wing met redelijk/zwak pm nu, en kwa trainees heb ik 2 jonge met bijstats gekocht(maarja laatste stuk had ik al verteld)
Ik denk als je een briljante verkoopt zonder bijstats(1.8 - 2.1) miljoen, dan kan je met wat geluk zelfs 2 uitmuntede wingers kopen met beetje bijstats voor in A ploeg
Bij 3/4 ton per 2 levels passing kan het niet uit, aangezien je grofweg 7/8 ton extra per mainlevel krijgt.Damien2004 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:14:
[...]
Ja heb dus ook naar prijzen zitten kijken en volgens mij is het een verschil van een 3 tot 4 ton maar ik weet dat niet 100% zeker. Ben het nog aan het uitvissen.
Verwijderd
Idd, ik heb het ook al overwogen en nageteld, gewoon hoofdstat blijven trainen, als je dan veel geld verdient hebt, spelers kopen met beter bijstats, en deze dan weer in hoofdstat verder trainen, brengt het meeste op, en is naar mijn mening ook beter voor de ratings die je uiteindelijk haalt op langere termijn.Sandyman538 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:50:
[...]
Bij 3/4 ton per 2 levels passing kan het niet uit, aangezien je grofweg 7/8 ton extra per mainlevel krijgt.
Verwijderd
ik heb sinds mijn begin ook nog nooit eits verkocht. ja 1x een 18 jarige formidabele mid. dus alle trainees die ik vanaf dag 1 heb, heb ik nu nogVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:32:
[...]
Ja ik speel ook pas 4de seizoen nuBen ook begonnen met trainees van 2 - 20 k maximum, enkele daarvan heb ik nog steeds
maar wel 500 tot 1000 keer meer waard
Als beginnend team kwa pm training zou ik gewoon proberen in A ploeg 3 centrale trainees,
de 2 wingers van A ploeg zijn dan nog te duur om hoog pm te hebben dus die kan je verwaarlozen.
In mijn B ploeg ben ik toen begonne met 6 redelijke pm trainees, 2 daarvan speelde elke week, 4 wisselde om de week om.
Met dat geld(wat ik ondertussen heb) heb ik in A ploeg 2 formi's op wing met redelijk/zwak pm nu, en kwa trainees heb ik 2 jonge met bijstats gekocht(maarja laatste stuk had ik al verteld)
Ik denk als je een briljante verkoopt zonder bijstats(1.8 - 2.1) miljoen, dan kan je met wat geluk zelfs 2 uitmuntede wingers kopen met beetje bijstats voor in A ploeg
voordeel is dat ik over niet al te lange tijd 4 wonderbaarlijke mids heb. nadeel is dat mijn team behalve middenveld dus nog erg matig is. maarja ik win ermee dus het is wel prima zo. versterking moet je alleen kopen als je het nodig hebt toch?
Precies. Daarom loop ik in de IV nog steeds met 3 goed verdedigers in de basisVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:20:
[...]
ik heb sinds mijn begin ook nog nooit eits verkocht. ja 1x een 18 jarige formidabele mid. dus alle trainees die ik vanaf dag 1 heb, heb ik nu nog
voordeel is dat ik over niet al te lange tijd 4 wonderbaarlijke mids heb. nadeel is dat mijn team behalve middenveld dus nog erg matig is. maarja ik win ermee dus het is wel prima zo. versterking moet je alleen kopen als je het nodig hebt toch?
Verwijderd
Ja dat hangt een beetje van reeks tot reeks af, in mijn reeks trainen 4 ploegen verdedigen, dus heb ik zware aanvallers en veel middenveld nodig 
Als ik mijn redelijke en goede verdedigers/aanvaller/keeper zou gehouden hebben, dan zou ik nu met heeel veel moeite in mijn VI blijven denk ik.
Kzit in een top 50 reeks van belgie, avg ratings van iets boven 130
ik heb er nog 3 van mijn start trainees , rest is al doorverkocht
heb nu wonderbaarlijk/brilajant/briljant in A kern, haal ik in thuismatchen matig+ mee. Als ik thuis speel heb ik altijd beste middenveld van reeks, uit heb ik het soms nog moeilijk
Ksta nu 2de(vorig seizoen 3de geeindigd in eerste seizoen VI) en kga wrsch net geen kampioen worden. Volgend seizoen gaat dus nog een trainee de deur uit voor 2.5 miljoen, rond week 3, daar koop ik nog 1 of 2 goede trainees van en nog 1 formidabele spits van.
Als ik mijn redelijke en goede verdedigers/aanvaller/keeper zou gehouden hebben, dan zou ik nu met heeel veel moeite in mijn VI blijven denk ik.
heb nu wonderbaarlijk/brilajant/briljant in A kern, haal ik in thuismatchen matig+ mee. Als ik thuis speel heb ik altijd beste middenveld van reeks, uit heb ik het soms nog moeilijk
Ksta nu 2de(vorig seizoen 3de geeindigd in eerste seizoen VI) en kga wrsch net geen kampioen worden. Volgend seizoen gaat dus nog een trainee de deur uit voor 2.5 miljoen, rond week 3, daar koop ik nog 1 of 2 goede trainees van en nog 1 formidabele spits van.
Verwijderd
ach ik hou mij staande met slechts goed verdedigers, keeper en aanvallers in de top 10 zwaarsteVI van nedVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:59:
Ja dat hangt een beetje van reeks tot reeks af, in mijn reeks trainen 4 ploegen verdedigen, dus heb ik zware aanvallers en veel middenveld nodig
heb nu 3 briljante mids rondhuppelen met uitstekende conditie en een op de wing naar het midden die deze of volgende week briljant wordt. geen idee wat het is nieuwe ratings, maar haalde thuis laatst wonderbaarlijk
Hmmm doe ik het eigenlijk zo slecht nog niet na 2,5 seizoen middenmoter zijn in de VII en formidabele/uitstekende 18 jarige defence trainees
Maar voordat die defence trainees de deur uit kunnen...twee seizoenen nog dus...zal ik nog wel in de VII blijven hangen helaas...
Ik verwacht te promoveren, maar mijn eerste seizoen in de VI zal niet al te leuk worden ben ik bang. Komt wel bij dat ik niet wil blijven hangen met al die WO's in mijn compo. Met een beetje geluk speel jij over twee seizoenen in de VI en ik weer in de VII-CKY2K- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:37:
Hmmm doe ik het eigenlijk zo slecht nog niet na 2,5 seizoen middenmoter zijn in de VII en formidabele/uitstekende 18 jarige defence traineesMaar voordat die defence trainees de deur uit kunnen...twee seizoenen nog dus...zal ik nog wel in de VII blijven hangen helaas...
Verwijderd
ik had de eerste 2 seizoenen ook slechts een matige coach en trainde niet volop. had maar 5 im trainees-CKY2K- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:37:
Hmmm doe ik het eigenlijk zo slecht nog niet na 2,5 seizoen middenmoter zijn in de VII en formidabele/uitstekende 18 jarige defence traineesMaar voordat die defence trainees de deur uit kunnen...twee seizoenen nog dus...zal ik nog wel in de VII blijven hangen helaas...
Nou het scheelde wel dat een aantal oude rotten ism de OP (jawel het fenomeen blijft terugkomen!) mij prima op weg hebben geholpen zodat ik weinig echte beginnersfouten heb gemaakt...nogmaals bedankt mensen!
2.5 seizoen middenmoter zijn in VII vind ik op zich eigenlijk al slecht
Hey dit is pas mijn eerste seizoen in de VII he! Eerste half jaar in de VIII, eerste volledige seizoen gepromoveerd en nu dus in de VII...
Verwijderd
klopt. als je een beetje fatsoenlijk aanpakt moet je 2,3 en als je in de IX begint zelfs 4x fluitend kampioen kunnen worden tot de VI of tot de VII als je een zware hebt. maarja zware VII's zijn er niet voglens mij 
het scheelt uiteraard wel of je verdedigen traint of spitsen/pm. verdedigen trainen is wel geld verdienen door je 2x5 trianees maar wel elke week op je broek krijgen.
het scheelt uiteraard wel of je verdedigen traint of spitsen/pm. verdedigen trainen is wel geld verdienen door je 2x5 trianees maar wel elke week op je broek krijgen.
I quote:
I quote again:-CKY2K- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:37:
Nu, wat klopt daar niet aan?-CKY2K- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:03:
Hey dit is pas mijn eerste seizoen in de VII he! Eerste half jaar in de VIII, eerste volledige seizoen gepromoveerd en nu dus in de VII...
Simpel, hij speelt 2,5 seizoen Hattrick en dit is zijn eerste seizoen in de VII. Wat is hier nu zo moeilijk aan
Thx Pewwy!
Dacht al dat het aan mijn slechte communicatie lag!
Dacht al dat het aan mijn slechte communicatie lag!
nogmaals, nog maar wat geaccentueerder dan...
na 2,5 seizoen middenmoter zijn in de VII
Maarja...
, interpunctie is ook zo zwaar
Maarja...
[ Voor 35% gewijzigd door Joss op 26-07-2005 18:39 ]
Tsja, voor mij was het duidelijk hoorJoss schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:38:
Maarja..., interpunctie is ook zo zwaar

Hmm net een formidabele verdediger verkocht voor 720k, dus zo erg is de transferlist nu ook weer niet over de kop...mijn vorige formidabele verdediger bracht ruim 800k op...maar goed, heb nu totaal 720k om twee laag uitstekende (of op ongeveer 50% van formidabel
) verdedigers zonder bijstats te kopen (18 jarigen), zal dit lukken? Vorige keer was ik 350k per speler kwijt...leuke uitdaging!
Interpunctie is loeizwaar! Moet je soms wel twee knopjes tegelijk voor indrukken!Joss schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:38:
Maarja..., interpunctie is ook zo zwaar
Verwijderd
Ik speel mijn 4e seizoen nu in de IX
Maar heb seizoenen lang te kampen gehad met TS 0 of 1 wegens traden..
Dit seizoen pas leuk bezig

Dat je dan nog niet failliet bent. Ik had zelf grootte moeite met de cashflow toen ik begon in IX, gelukkig heb ik nu wel redelijke opbrengsten in VIVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:38:
Ik speel mijn 4e seizoen nu in de IX![]()
/▌
Verwijderd
Traden!!
Ik kan het ook wel verklappen. Iedere JanDoedel zet direct zijn trainees te koop. Woensdag inslaan voor 1k een stuk of 10-30 man (nadat ik ontdekte dat 50+ je je training kost). Direct te koop voor zaterdag als de JanDoedels weer vrij zijn. Er zaten altijd wel een paar 30k+ uitschieters bij.
Ik baalde toendertijd ook van max 1 ontslag per 12 uur. Moest ik soms nog een zooi salaris betalen.
Maar ja je hebt wel een TS van wèineg.....
Ik kan het ook wel verklappen. Iedere JanDoedel zet direct zijn trainees te koop. Woensdag inslaan voor 1k een stuk of 10-30 man (nadat ik ontdekte dat 50+ je je training kost). Direct te koop voor zaterdag als de JanDoedels weer vrij zijn. Er zaten altijd wel een paar 30k+ uitschieters bij.
Ik baalde toendertijd ook van max 1 ontslag per 12 uur. Moest ik soms nog een zooi salaris betalen.
En je bent er ook niet echt rijk van geworden als je nog steeds in de IX hangt...Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:49:
Traden!!
Verwijderd
gekke vraag hoor, maar waarom in GODESNAAM verkopen op formidabel? train eens door gewoon. formidabel is echt veels te laag. op korte termijn is het allemaal leuk en aardig met wat pieken en knaken hier en daar, maar het is gewoon niet slim. op naar die wereldklasse spelers hup!-CKY2K- schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:30:
Hmm net een formidabele verdediger verkocht voor 720k, dus zo erg is de transferlist nu ook weer niet over de kop...mijn vorige formidabele verdediger bracht ruim 800k op...maar goed, heb nu totaal 720k om twee laag uitstekende (of op ongeveer 50% van formidabel) verdedigers zonder bijstats te kopen (18 jarigen), zal dit lukken? Vorige keer was ik 350k per speler kwijt...leuke uitdaging!
Dat antwoord is heel simpel, ik doe het ook voor de korte termijn, namelijk om mijn aantal trainees weer op 9 te krijgen! Ik weet dat formidabel te laag is, maar deze speler zal nooit wereldklasse worden...door omstandigheden moest ik eerder al te vroeg trainees verkopen en zodoende heb ik er nu te weinig...vandaar de verkoop en het terugkopen van twee nieuwe trainees (18 jarigen)...mijn huidige trainees kan ik dan mooi doortrainen tot ze 21 worden en ze dan idd op wereldklasse verkopen...en overstappen op PM trainenVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:24:
[...]
gekke vraag hoor, maar waarom in GODESNAAM verkopen op formidabel? train eens door gewoon. formidabel is echt veels te laag. op korte termijn is het allemaal leuk en aardig met wat pieken en knaken hier en daar, maar het is gewoon niet slim. op naar die wereldklasse spelers hup!
Nu nog 18 jarigen kopen is natuurlijk wel vragen om geklooi, die gasten zijn over 6 weken 19. Krijg je intussen geen 17-jarigen voor het geld dat je hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door Pewwy op 27-07-2005 09:03 ]
Verwijderd
ik dacht dat je pm ging trainen? voordat die knakkers wereldklasse zijn ben je bijna een jaar verder
of wil je nog 5 seizoenen in die VII van je blijven?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 09:22 ]
Ik koop twee 18 jarigen van ongeveer het nivo van mijn huidige 18 jarigen, zodat mijn trainees straks allemaal van hetzelfde nivo zijn als ik ze eind volgend seizoen (of misschien het jaar erna) de deur uit doe, probeer dus al mijn trainees van dezelfde leeftijd te krijgen...heb nu nog 1 19 jarige trainee die op 50% van uitmuntend zit, maar deze speler hou ik gewoon voor mijn A team als ik PM ga trainen, dus dit is mijn laatste aanvulling/verandering van trainees...vind het zelf wel slim eigenlijkPewwy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:03:
Nu nog 18 jarigen kopen is natuurlijk wel vragen om geklooi, die gasten zijn over 6 weken 19. Krijg je intussen geen 17-jarigen voor het geld dat je hebt?
Bijkomend voordeel van de verkoop van deze laatste trainee zorgt ervoor dat ik uit de schulden ben...wil nooit meer rood staan! rente is veel te hoog!
[ Voor 7% gewijzigd door -TheNose- op 27-07-2005 09:48 ]
Gewoon gaan counteren, er zijn ploegen zat die daarmee winnen. Is mij overigens nog niet gelukt, en speel nu weer 4-4-2, maar volgend seizoen hoop ik in de 6 volledig op de counter te kunnen spelen.
Grmblll, wil ik een opstelling maken omdat ik niet op tijd thuis ben vanmiddag, krijg ik bij het inloggen alleen maar time-outs
Wordt ook "doorgestuurd" naar www45.hattrick.org of hoger, terwijl het normaal niet hoger is dan www20..... gaat lekker weer.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
extra.hattrick.orglameeuw schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:19:
Grmblll, wil ik een opstelling maken omdat ik niet op tijd thuis ben vanmiddag, krijg ik bij het inloggen alleen maar time-outsWordt ook "doorgestuurd" naar www45.hattrick.org of hoger, terwijl het normaal niet hoger is dan www20..... gaat lekker weer.
Verwijderd
dan moet je wel verdomd hoge counterskills hebben en een bijzonder hoge def. want met een wonderbaarlijke verdediging ofzo kom je er dan echt nietPewwy schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:18:
Gewoon gaan counteren, er zijn ploegen zat die daarmee winnen. Is mij overigens nog niet gelukt, en speel nu weer 4-4-2, maar volgend seizoen hoop ik in de 6 volledig op de counter te kunnen spelen.
Dit topic is gesloten.