#2 is mijn favo.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:20:
Voor de geïnteresseerden, nog wat foto's gemaakt met de 350D + kitlens
[afbeelding]
1/80sec. F/5.6 ISO1600 49mm
[afbeelding]
1/1000 sec. F/5 ISO1600 42mm
[afbeelding]
1/640 sec. F/3.5 ISO100 18mm
[afbeelding]
1/3200 sec. F/3.5 ISO100 18mm
Alle foto's zijn nabewerkt in Photoshop CS2, levels en curves.
Verwijderd
Weet iemand hoelang ik een foto kan maken met bulb stand als ik 2 volle originele canon accu's in mijn batterygrip stop?
Verwijderd
Ik dacht zo'n 400 foto's per accu, maar in de bulb stand is de duur ook afhankelijk van je CF.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:55:
Weet iemand hoelang ik een foto kan maken met bulb stand als ik 2 volle originele canon accu's in mijn batterygrip stop?
Verwijderd
Het gaat dus om 1 enkele foto, met een Sandisk ultra II 1 GB kaartje. Kan iemand me uitleggen hoe ik het bereken?Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:10:
[...]
Ik dacht zo'n 400 foto's per accu, maar in de bulb stand is de duur ook afhankelijk van je CF.
Misschien ga ik het vannacht wel proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 09:28 ]
Bedoel je om foto's te maken als inVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:55:

of het wat "simpelere" onweersfotografie?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
die ja, of de onderste van deze reeks: http://www.photoworkshop....ndenburg/brandenburg.html
daar heeft jim 13 uur over gedaan, en is dus rete1337. Nu moet je natuurlijk een brandheldere hemel voor deze stuff hebben, maar ik vroeg me af hoelang mijn camera 1 foto kan blijven maken.
daar heeft jim 13 uur over gedaan, en is dus rete1337. Nu moet je natuurlijk een brandheldere hemel voor deze stuff hebben, maar ik vroeg me af hoelang mijn camera 1 foto kan blijven maken.
Als je een 350D hebt kun je de remote gebruiken om deze als draadontspanner te gebruiken in de bulb mode. Volgens mij kent dat geen einde. Anders is de max 30 seconde of zo lang als je de sluiterknop indrukt. En dat wil wels trillingen opleverenVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:57:
die ja, of de onderste van deze reeks: http://www.photoworkshop....ndenburg/brandenburg.html
|>
Verwijderd
Dat begrijp ik, ik heb ook een draadontspanner. Na een half uur knopje indrukken ben je het wel een beetje zat lijkt meSimon schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:21:
[...]
Als je een 350D hebt kun je de remote gebruiken om deze als draadontspanner te gebruiken in de bulb mode. Volgens mij kent dat geen einde. Anders is de max 30 seconde of zo lang als je de sluiterknop indrukt. En dat wil wels trillingen opleveren
Maar dat oneindig zit hem nu juist in zijn batterijvermogen. Met mijn batterygrip heb ik plek voor 2 accu's, maar hoelang kan ik daar meedoen?
Kwestie van uitproberen. Je zou ook een accu met snoer kunnen aanschaffen en de camera op die manier van stroom voorzien. Dan kan je werkelijk oneindig (totaan een stroomstoring
) de sluiter open laten staan.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
jep, dan is het idd wachten totdat de wereld vergaat. Alleen wordt je foto wel erg wit dan..breinonline schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:01:
Kwestie van uitproberen. Je zou ook een accu met snoer kunnen aanschaffen en de camera op die manier van stroom voorzien. Dan kan je werkelijk oneindig (totaan een stroomstoring) de sluiter open laten staan.
|>
Verwijderd
je hebt dan in ieder geval een speciaal moment vastgelegtSimon schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:13:
[...]
jep, dan is het idd wachten totdat de wereld vergaat. Alleen wordt je foto wel erg wit dan..
Maar ik ga het morgen wel proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 12:35 ]
Verwijderd
Moet je in bulb mode perse handmatig de ontspanknop inhouden? Erg onhandig en veroorzaakt veel trillingen. Hier had Canon toch iets beters op moeten verzinnen want niet iedereen heeft een draadontspanner.
2,5 uur op 1 accu, theoretisch het dubbele met de batterygrip. Voor dit soort foto's is film wel veel beter, anders krijg je een hoop ruis. Na een minuut of 5 wordt dat al duidelijker zichtbaar bij de EOS350D.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:57:
En na 5 minuten krijg je bijvoorbeeld dit:

Verwijderd
Een draadontspanner kost ook niks meer hoor, ik had hem via ebay uit Duitsland laten komen voor 10 euro incl verzendkosten. Ik geloof dat er elders in dit topic ook een paar verkocht werden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:14:
Moet je in bulb mode perse handmatig de ontspanknop inhouden? Erg onhandig en veroorzaakt veel trillingen. Hier had Canon toch iets beters op moeten verzinnen want niet iedereen heeft een draadontspanner.
Het is dan wel geen originele van Canon (die kosten geloof ik 40 euro) maar hij werkt prima.
Mijn foto van de Grote Beer is met zo'n zelfde €10-eBay-ontspanner gemaakt.
Verwijderd
Blijft de sluiter met zo'n draadontspanner onbeperkt open totdat je er zelf voor kiest hem weer te sluiten?MartijnGizmo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:45:
Mijn foto van de Grote Beer is met zo'n zelfde €10-eBay-ontspanner gemaakt.
De knop op de draadontspanner kun je opzij schuiven en vastzetten alsie ingeduwd is, dus dan blijft de sluiter inderdaad open tot je hem weer terugschuift.
Verwijderd
Ik heb een uurtje geleden telefonisch een 350D besteld bij digicamshop.nl en ik heb net een mailtje gekregen dat ie verzonden is , dus vanaf morgen waarschijnlijk weer een trotse bezitter erbij,
Ik hou jullie op de hoogte,
Verwijderd
Proficiat! Leuk speelgoedVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:30:
Ik heb een uurtje geleden telefonisch een 350D besteld bij digicamshop.nl en ik heb net een mailtje gekregen dat ie verzonden is , dus vanaf morgen waarschijnlijk weer een trotse bezitter erbij,
Is het nu ook mogelijk om de foto's (die je net gemaakt hebt) op het schermpje terug te zien van de camera? Want heb nog niet gevonden hoe dit moet?
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
HappyFun schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:36:
Is het nu ook mogelijk om de foto's (die je net gemaakt hebt) op het schermpje terug te zien van de camera? Want heb nog niet gevonden hoe dit moet?

Beetje heel erg RTFM hè?HappyFun schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:36:
Boven de knop van de vuilnisemmer staat een playknopje. Ik dacht dat het toch wel redelijk intuitief was. Indrukken na een foto en je hebt je laatst genomen foto(s).
edit:
Iets met 1440 en snel enzo
[ Voor 7% gewijzigd door DaRuLe op 09-08-2005 21:46 ]
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Hummm.. OKDaRuLe schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:46:
[...]
Beetje heel erg RTFM hè?
Boven de knop van de vuilnisemmer staat een playknopje. Ik dacht dat het toch wel redelijk intuitief was. Indrukken na een foto en je hebt je laatst genomen foto(s).
edit:

Schijnbaar toch niet helemaal 'idot-proof' ...duitse handleiding is ook niets meer tegenwoordig
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
Hij is binnen
nu even wat testen.
Hebben jullie trouwens ook een extra accu erbij ? Is dat aan te bevelen ? ik zie ze op ebay al voor een paar euro staan ( imitatie uiteraard)
Hebben jullie trouwens ook een extra accu erbij ? Is dat aan te bevelen ? ik zie ze op ebay al voor een paar euro staan ( imitatie uiteraard)
Ik vind een extra accu wel aan te raden. Die imitatie dingen zijn niet duur en het is ontzettend handig als je ergens een dagje aan het schieten bent.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:06:
Hij is binnen![]()
nu even wat testen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Ondanks het feit dat de originele best wel lang meegaat, is het altijd handig om een extra accu te scoren. Als je een Battery Grip mocht gaan kopen, dan zou ik het zeker aanbevelen.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:06:
Hij is binnen![]()
nu even wat testen.
Ergo: gewoon kopen, dan sta je nooit meer met een lege accu (er vanuit gaande dat je ze wel op tijd oplaadt
PS als je cam er is: ook meteen even je 256MB kaartje regelen via internet (tenminste als die actie nog steeds loopt)
Verwijderd
Ja, die actie loopt nog steeds. Ik heb gisteren die van mij eindelijk besteld, ik had er eerst helemaal niet aan gedachtVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:33:
[...]
Ondanks het feit dat de originele best wel lang meegaat, is het altijd handig om een extra accu te scoren. Als je een Battery Grip mocht gaan kopen, dan zou ik het zeker aanbevelen.
Ergo: gewoon kopen, dan sta je nooit meer met een lege accu (er vanuit gaande dat je ze wel op tijd oplaadt)
PS als je cam er is: ook meteen even je 256MB kaartje regelen via internet (tenminste als die actie nog steeds loopt)
Verwijderd
hoe kun je dat kaartje regelen dan ?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:58:
[...]
Ja, die actie loopt nog steeds. Ik heb gisteren die van mij eindelijk besteld, ik had er eerst helemaal niet aan gedacht
er zit niets in de doos om iets te bestellen
Er zit een sticker OP de doos geplakt.
En als die er niet is moet je het even via hun site proberen.
De URL staat hier ergens in de topic (of vorige ?) maar ik weet ’m zo gauw even niet meer.
De URL staat hier ergens in de topic (of vorige ?) maar ik weet ’m zo gauw even niet meer.
Verwijderd
Ik heb even met canon gebeld en ze hebben me een code gegeven, netjes .x KeN x schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:16:
Er zit een sticker OP de doos geplakt.
ps. ik heb al een aantal foto's gemaakt maar ik vind de kwaliteit tot nu toe een beetje tegenvallen t.o.v mijn Minolta Dimage 5.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 14:49 ]
Verwijderd
In welk opzicht dan?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:28:
[...]
Ik heb even met canon gebeld en ze hebben me een code gegeven, netjes .
ps. ik heb al een aantal foto's gemaakt maar ik vind de kwaliteit tot nu toe een beetje tegenvallen t.o.v mijn Minolta Dimage 5.
Verwijderd
de foto's lijken wat groffer ongeacht welke resolutie
[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 15:30 ]
Verwijderd
zal wel een kwestie zijn van oefenen en de juiste instellingen vindenVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:02:
de foto's lijken wat groffer ongeacht welke resolutie
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:28:
[...]
zal wel een kwestie zijn van oefenen en de juiste instellingen vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:31 ]
Zijn er in nederland eigenlijk ook complete sets te krijgen van die
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
en is het aan te raden om zoon set te kopen, of kun je beter ( andere ) losse lenzen + grippack kopen? Ik fotografeer nu met een G2 en wil graag een stapje hoger, en het fotograferen tot een ander niveau brengen. Ben dus maar een hobbiest, maar wel een zeer geinteresseerde.
wat zijn verder nog de nadelen van bestellen in duitsland behalve de duitse handleiding?
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
en is het aan te raden om zoon set te kopen, of kun je beter ( andere ) losse lenzen + grippack kopen? Ik fotografeer nu met een G2 en wil graag een stapje hoger, en het fotograferen tot een ander niveau brengen. Ben dus maar een hobbiest, maar wel een zeer geinteresseerde.
wat zijn verder nog de nadelen van bestellen in duitsland behalve de duitse handleiding?
No worries m8
DeoDupke schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:03:
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
oeps ging fout, wilde nog vertellen dat konijn deze samenstelling op zijn site aanbiedt.
hoe kan ik een bericht trouwens wijzigen als het al geplaatst is?
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Bean77 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:15:
oeps ging fout, wilde nog vertellen dat konijn deze samenstelling op zijn site aanbiedt.
offtopic:
Rechtsboven naast je geposte bericht zit een knopje edit (schrijfblikje + pen icoon).
Rechtsboven naast je geposte bericht zit een knopje edit (schrijfblikje + pen icoon).
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
k, thx voor de mededeling,Bean77 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:15:
400 euro duurder is wel erg veel van het goede
[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 10-08-2005 18:53 ]
No worries m8
tsja sommige ervaren gebruikers noemen het niet voor niets een zwart gat. Kwestie van keuzes.....
Volgens mij zijn er maar weinig mensen positief over de 55-200, ik weet niet precies hoe hij presteert. Het lijkt mezelf als het een objectief is wat kwalitatief overeenkomt met de kitlens geen grote ramp, vooral als je niet al te veel eisen stelt en 'm op F/8 afstopt.
|>
wat is geen grote ramp? om hem te hebben of niet te hebben? En kun je uitleggen wat je bedoelt met als je hem op F/8 afstopt?Simon schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:35:
Volgens mij zijn er maar weinig mensen positief over de 55-200, ik weet niet precies hoe hij presteert. Het lijkt mezelf als het een objectief is wat kwalitatief overeenkomt met de kitlens geen grote ramp, vooral als je niet al te veel eisen stelt en 'm op F/8 afstopt.
No worries m8
Als je de kitlens (18-55) goed genoeg vindt, dan zal je ook niet ontevreden zijn met de 55-200.DeoDupke schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:10:
wat is geen grote ramp? om hem te hebben of niet te hebben? En kun je uitleggen wat je bedoelt met als je hem op F/8 afstopt?
Goedkope lenzen hebben vaak de eigenschap dat ze erg onscherp zijn op hun maximale F-waarde. Op bijvoorbeeld F/3.5 is de lens erg onscherp (zacht), maar dat kan je verbeteren door F/8 te kiezen. Dan wordt het scherper, maar helaas ook minder lichtsterk = langere sluitertijd/hogere iso waarde.
Volgens photozone.de is de lens een stukje beter dan de kitlens qua kwaliteit. Rating (1.91) voor de 55-200 tov (1.19) voor de kitlens. Met name 'stopped down' wordt de lens wat beter.
[ Voor 18% gewijzigd door T.T. op 10-08-2005 22:15 ]
Ik ben absoluut niet ontevreden over de 55-200 maar realiseer me ook dat er wel betere zijn. Alleen voor het totaalprijsje ben ik nu voorzien in het 18-200 bereik en kijk later wel wat ik er bij neem. Vermoedelijk worden dat toch 2ehands EF lenzen want snelheid boeit me niet en anders gaat ie toch op MF
Verwijderd
Ik dacht eerst ook dat mijn canon powershot g6 sherper schoot dan mijn 350D, echter bij het juiste licht en de juiste schepstelling gaat de 350 in kwaliteit de g6 een stuk voorbij. Ligt aan de autofocus van mijn sigma 18-125, die is bij geringe licht hoeveelheden niet zo scherp. Dan is ps g6 achtig makkelijker.
Als je focus verder gelocked is mag hij op dat punt niet onscherp zijn. Ik ga er vanuit dat je (nog) semi-auto matisch de camera de belichting laat bepalen? Het ligt waarschijnlijk niet zo aan de autofocus maar bij weinig ligt zal de camera sneller een groot diafragma kiezen (f/lage waarde) en daar is jou lens waarschijnlijk verre van scherp op. Als je hem een stukje afstopt dan is het al stukken beter.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:35:
[...]
Ik dacht eerst ook dat mijn canon powershot g6 sherper schoot dan mijn 350D, echter bij het juiste licht en de juiste schepstelling gaat de 350 in kwaliteit de g6 een stuk voorbij. Ligt aan de autofocus van mijn sigma 18-125, die is bij geringe licht hoeveelheden niet zo scherp. Dan is ps g6 achtig makkelijker.
Misschien een handige link voor een Openingspost.
[ Voor 50% gewijzigd door Remy op 11-08-2005 13:50 ]
Verwijderd
De kitlens is wel bijhoorlijk scherp als ie volledig is uitgezoomd, dat valt mij op, voor de 55-200mm die ik ook heb geld dit ook trouwens. Mijn 55-200 gaat binnenkort de deur uit om plaats te maken voor de EF 70-200mm f/4L USMT.T. schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:13:
[...]
Als je de kitlens (18-55) goed genoeg vindt, dan zal je ook niet ontevreden zijn met de 55-200.
Goedkope lenzen hebben vaak de eigenschap dat ze erg onscherp zijn op hun maximale F-waarde. Op bijvoorbeeld F/3.5 is de lens erg onscherp (zacht), maar dat kan je verbeteren door F/8 te kiezen. Dan wordt het scherper, maar helaas ook minder lichtsterk = langere sluitertijd/hogere iso waarde.
Volgens photozone.de is de lens een stukje beter dan de kitlens qua kwaliteit. Rating (1.91) voor de 55-200 tov (1.19) voor de kitlens. Met name 'stopped down' wordt de lens wat beter.
Ook voor de kitlens zoek ik nog een goede vervanger, iets in de trant van EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM maar dan zonder IS.
bij lokale fotoboer gaat de 350d met batterygrip en 18-55 usm lens voor 999,- over de toonbank. wat vinden jullie van die prijs? heb nog niet kunnen achterhalen wat de losse prijs van die lens is, en twijfel nog of ie het extra geld waard is.
Verwijderd
Dat is neem ik aan de silvere versie. Die hebben ze bij ons in het dorp ook voor dezelfde prijs. Je kunt het zelf uitrekenen he. €999 - prijs voor grip ondergeveer €125 is €874. Is best een redelijke prijs voor een lokale fotoboer.Dafman schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:45:
bij lokale fotoboer gaat de 350d met batterygrip en 18-55 usm lens voor 999,- over de toonbank. wat vinden jullie van die prijs? heb nog niet kunnen achterhalen wat de losse prijs van die lens is, en twijfel nog of ie het extra geld waard is.
is in principe de zilvere, maar hij zei dat hij er 'm ook kon wisselen voor een zwarte body, vind ik persoonlijk een stuk mooier.
twijfel nog een beetje aan de meerwaarde van lens en grip, maar goede kans dat ik binnenkort ff ga shoppen (dus niet photoshoppen maar winkelen).
twijfel nog een beetje aan de meerwaarde van lens en grip, maar goede kans dat ik binnenkort ff ga shoppen (dus niet photoshoppen maar winkelen).
Kitlens zou ik sowieso nemen.
Al die negatieve verhalen kloppen van geen kant.
Ja, als je ’m gaat vergelijken met zijn L-vriendjes zou ’ie kunnen tegenvallen ja, maar ik heb er goede ervaringen mee. Lekker scherp, geen vertekening etc.
Voor die paar tientjes zou ik die gewoon nemen.
Ja, als je ’m gaat vergelijken met zijn L-vriendjes zou ’ie kunnen tegenvallen ja, maar ik heb er goede ervaringen mee. Lekker scherp, geen vertekening etc.
Als we het over value-for-money hebben heb je gelijk. Maar welke lenzen heb je op je body gehad om te vergelijken? Honest?x KeN x schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:15:
Kitlens zou ik sowieso nemen.
Als je aan dSLR gaat beginnen gaat je dat geld kosten en het blijft niet bij bovenstaande is de ervaring van velen. Ik krijg zelf behoorlijk jeuk van de 2 objectieven. Je koopt een (zoekt goede metafoor) .. Pentium-4 HT en zet er dan een 16 MB PCI videokaart in of je koopt een receiver van 600 EUR en hangt er speakers aan van < 100 EUR per stuk.DeoDupke schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:03:
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
en is het aan te raden om zoon set te kopen, of kun je beter ( andere ) losse lenzen + grippack kopen? Ik fotografeer nu met een G2 en wil graag een stapje hoger, en het fotograferen tot een ander niveau brengen.
[ Voor 44% gewijzigd door twixx op 11-08-2005 21:18 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
tsja, denk zelf, aangezien ik nogal een beginner ben, dat ik het best met de kitlens kan beginnen, en als ik meer ervaring heb een lens erbij kopen. dan weet ik beter wat ik wil, qua bereik, en dan is m'n spaarrekening weer een beetje op niveau (hoop ik).
zal 'm denk ik bij topvision bestellen, is wel een erg strakke prijs!
zal 'm denk ik bij topvision bestellen, is wel een erg strakke prijs!
Ja hoor, maakt niet zoveel uit.
De handleiding geeft zelfs aan dat je verschillende capaciteiten naast elkaar kunt gebruiken.
(Al even getest, standaard 720mAh + 1000mAh naast elkaar..)
De handleiding geeft zelfs aan dat je verschillende capaciteiten naast elkaar kunt gebruiken.
(Al even getest, standaard 720mAh + 1000mAh naast elkaar..)
Verwijderd
Scherp zijn de foto's op de focus lock wel ja, misschien is een betere omschrijving dat de autofocus er geregeld naast zit van wat ik wil focussen. :-)breinonline schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:00:
[...]
Als je focus verder gelocked is mag hij op dat punt niet onscherp zijn. Ik ga er vanuit dat je (nog) semi-auto matisch de camera de belichting laat bepalen? Het ligt waarschijnlijk niet zo aan de autofocus maar bij weinig ligt zal de camera sneller een groot diafragma kiezen (f/lage waarde) en daar is jou lens waarschijnlijk verre van scherp op. Als je hem een stukje afstopt dan is het al stukken beter.
dan moet je de AiAF (AF-punten) functie uitschakelen en zelf een focuspunt kiezenVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:35:
[...]
Scherp zijn de foto's op de focus lock wel ja, misschien is een betere omschrijving dat de autofocus er geregeld naast zit van wat ik wil focussen. :-)
Verwijderd
er is een nieuwe firmware uit voot de 300/350
http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital/E3kr_firmware-e.html
Die is niet nieuw, die is oud. En alleen voor de 300d.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:23:
Insanus sum
Verwijderd
Ik zie nergens op die website staan dat deze update ook voor de 350D is... Nog meer hints: ze hebben het over een "Battery Pack BP-511/ BP-512 ( fully charged )". De 350D gebruikt NB-2LH batterijen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:23:
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:36 ]
Deze is niet voor de 350D, daarvoor is 1.0.2 de laatste en die is er al een tijdje.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:23:
Um, deze update is inderdaad alleen voor de 300d, en is er al sinds 23 oktober 2003. Echt nieuw zou ik deze update dus niet noemen
. Laatste firmware die Canon uitgebracht heeft is die van de 20D (9 augustus 2005), namelijk versie 2.0.2. Maar ook dit heeft met de 350D vrij weinig te maken
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
sorry jongens niet goed gelezenVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:23:
Een kleine vraag over de 350D (duuh
).
Normaal is het principe van een (d)SLR dat je zelf ook door het objectief kijkt, zodat je ziet wat de sensor zal zien, en je dus geen last hebt van de verschuiving die je wel hebt bij de gewone compactcamera's. Toch?
Echter, bij de 350D merkte ik dat je door de zoeker minder ziet dan wat uiteindelijk op de foto zal komen. Het lijkt me dat er dus een tikkeltje van het voordeel van dat princiepe verloren gaat.
Heeft dit een specifieke reden, of is dit in feite een voordeel? Of is het iets wat normaal is bij een (d)SLR?
Normaal is het principe van een (d)SLR dat je zelf ook door het objectief kijkt, zodat je ziet wat de sensor zal zien, en je dus geen last hebt van de verschuiving die je wel hebt bij de gewone compactcamera's. Toch?
Echter, bij de 350D merkte ik dat je door de zoeker minder ziet dan wat uiteindelijk op de foto zal komen. Het lijkt me dat er dus een tikkeltje van het voordeel van dat princiepe verloren gaat.
Heeft dit een specifieke reden, of is dit in feite een voordeel? Of is het iets wat normaal is bij een (d)SLR?
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Dat is toch op analoog ook zo?Ibex schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:59:
Een kleine vraag over de 350D (duuh).
Inderdaad, en op de site van canon staat er dat je in de zoeker 95% van het toaalbeeld ziet. Maar waarom is dit in feite? Dit daar een "filosofie" achter, of is het technisch gewoon te moelijk/duur om een 100% dekking te geven?
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik denk dat het probleem is dat de zoeker een stukje groter wordt en duurder. De 1D* serie heeft namelijk wel een 100% dekking, 20, 300 en 350D 95%. De 1D serie heeft volgens mij ook een constructie via een prisma, de overige toestellen via een spiegeltje.
jep, het is eigenlijk alleen op professionele camera's dat je 100% dekking hebt, het red wel eens een foto van je. Je hebt de pentaprisma techniek, spiegel en porro volgens mij.breinonline schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:25:
Ik denk dat het probleem is dat de zoeker een stukje groter wordt en duurder. De 1D* serie heeft namelijk wel een 100% dekking, 20, 300 en 350D 95%. De 1D serie heeft volgens mij ook een constructie via een prisma, de overige toestellen via een spiegeltje.
|>
Ik heb hier bij de lokale fotoboer eens gekeken voor een 350D en deze bood de volgende set aan voor 1200 euro:
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
Echter heb ik gelezen dat je met de standaard accu al langgenoeg kan doen (ik ga geen weken continu plaatjes schieten
) dus een batterygrip lijkt me dan niet echt nodig, ik heb ook gelezen dat de EF-S lenzen (zowel 18-55 als 55-200) van iets mindere kwaliteit zijn. Zeggen jullie van koop een body en bijv. een sigma 18-200 F3.5-6.3 DC kopen (aangezien ik dan 1 lens heb die van 18mm tot 200mm gaat ipv 2 verschillende lenzen te moeten gebruiken)????
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
Echter heb ik gelezen dat je met de standaard accu al langgenoeg kan doen (ik ga geen weken continu plaatjes schieten
edit:
of desnoods een 18-125.... aangezien ik geen specifieke omgevingen heb waarin ik wil gaan fotograferen
of desnoods een 18-125.... aangezien ik geen specifieke omgevingen heb waarin ik wil gaan fotograferen
[ Voor 9% gewijzigd door M@rijn op 13-08-2005 16:32 ]
Mijn aanraders :M@rijn schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:22:
Ik heb hier bij de lokale fotoboer eens gekeken voor een 350D en deze bood de volgende set aan voor 1200 euro:
- batterygrip
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
- body
Echter heb ik gelezen dat je met de standaard accu al langgenoeg kan doen (ik ga geen weken continu plaatjes schieten) dus een batterygrip lijkt me dan niet echt nodig, ik heb ook gelezen dat de EF-S lenzen (zowel 18-55 als 55-200) van iets mindere kwaliteit zijn. Zeggen jullie van koop een body en bijv. een sigma 18-200 F3.5-6.3 DC kopen (aangezien ik dan 1 lens heb die van 18mm tot 200mm gaat ipv 2 verschillende lenzen te moeten gebruiken)????
edit:
De grip is ideaal voor "grip", en kan hem je aanraden.
- Lens 17-85 ipv 18-55
- Grip + Batterij
- Lens 70-200
- Flister 420 ? of 580
voorzowel de Flitser als de lens krijg je van Canon geld terug.
Kanonnier zeg maar.
hej hej hej..... ik heb als student ook nog een maximum budget
rond de 100 euro dan, wat ik me dus afvraag is het kopen van de set (ruim 200 euro boven het budget) of het kopen van een body met bijv. een sigma 18-200 of 18-125 (zit precies rond het budget) aangezien je qua beeldkwaliteit dan beter zit, een grip kan ik later altijd nog kopen, ik wil eerst met een goede kwaliteit beginnen....
Verwijderd
Mijn 350D met benodigdheden staat volgende maand te koop, 3 maanden oud is ie dan.
Kitlens, EF55-200mm, grote Hama tas, accu en alle bijgeleverde spullen.
vanwaar deze aanbeveling? ik bedoel ik zou graag de uitleg erachter willen omdat ik ook nog steeds aan het twijfelen ben. Overigens.. op welk prijsje zou jij ongeveer uitkomen? ( volgens mij een hoooop meer als die standaard setjes )Wisc2 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:39:
[...]
Mijn aanraders :
- Lens 17-85 ipv 18-55
- Grip + Batterij
- Lens 70-200
- Flister 420 ? of 580
No worries m8
Dit kost /veel/ meer dan 1200 euro, wat voor deze set geen slechte prijs is denk ik zo...Wisc2 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:39:
[...]
Mijn aanraders :
- Lens 17-85 ipv 18-55
- Grip + Batterij
- Lens 70-200
- Flister 420 ? of 580
Het is niet helemaal een slecht idee om met de 18-55 te beginnen, je betaalt er in de kit circa 50 euro voor, en het lijkt erop dat je dat op marktplaats relatief simpel vangt. Upgraden naar de 17-85 kan dus later tegen heel weinig 'extra' kosten (het is inderdaad wel een aanrader)
Extra batterij is gewoon nuttig, je vergeet het ding toch in de lader te proppen omdat je erg lang kan doorknallen, en dan zit je plots zonder....
Grip is persoonlijke voorkeur, uitproberen!
70-200 F4L Sja, top tele, kost ook wat, maar doet het ook goed tweedehands... jammer dat er geen IS op zit...
Flitser, zie of je het nodig hebt, goede flitsers zijn alles behavle een prikkie... Goed om te weten: de 420EX 'dekt' de beeldhoek van 28mm @ 35mm film, dus 17-18mm op een 1.6x crop sensor van canon. de 580EX dekt 14mm @ 35mm film. Van belang om af te wegen als je groothoek fan bent en ooit een +- 10-20 zoom (prime in die regio is heeel duur, zoom gewoon duur) erbij koopt.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Aanbieding bij saturn duitsland!
ik las in de lokale krant dat de eos 350 d met kitlkens 699 glad, zolang hij op voorraad is. Afgelopen weekend hadden ze in kleve ook veel 350's in de vitrine liggen. Aanbieding geloof ik vanaf maandag.
www.saturn.de Ik maak geen reklame, want ik heb absoluut geen baat bij de verkoop daar. Alleen om meer eos vrienden te kweken zeg maar
ik las in de lokale krant dat de eos 350 d met kitlkens 699 glad, zolang hij op voorraad is. Afgelopen weekend hadden ze in kleve ook veel 350's in de vitrine liggen. Aanbieding geloof ik vanaf maandag.
www.saturn.de Ik maak geen reklame, want ik heb absoluut geen baat bij de verkoop daar. Alleen om meer eos vrienden te kweken zeg maar

Verwijderd
vraagje:
mijn oude digicam is een minolta dimage 5 , die heeft 7 * optische zoom
op de lens staat 35-250 (equiv. 135) wil dat nu zeggen dat die 250 overeenkomt met 135 mm bij een lens voor een Slr ?. Stel dat ik nu bv. een 55-200 mm lens koop kan die dan meer zoomen dan mijn minolta ? Zal vast een domme vraag zijn, maar ik weet het ff niet.
mijn oude digicam is een minolta dimage 5 , die heeft 7 * optische zoom
op de lens staat 35-250 (equiv. 135) wil dat nu zeggen dat die 250 overeenkomt met 135 mm bij een lens voor een Slr ?. Stel dat ik nu bv. een 55-200 mm lens koop kan die dan meer zoomen dan mijn minolta ? Zal vast een domme vraag zijn, maar ik weet het ff niet.
Volgens Steve's Digicams heeft de Minolta Dimage 5 een lens equivalent aan een 35-250mm lens. Met een 200mm lens op een DSLR met 1.5 of 1.6 cropfactor kun je idd iets verder inzoomen dan met de minolta (want dan heb je 300mm equivalent).
Ff iets anders: Als ik in RAW schiet en ik die plaatjes terug kijk op de camera (350D), dan heb ik vaak dat er een plaatje overgeslagen wordt (die wordt heel even getoond waarna het volgende plaatje komt). Als ik in JPG schiet heb ik dat nog niet gemerkt. Hebben jullie daar ook last van? (heb de 1.0.2 firmware al geflashed).
Ff iets anders: Als ik in RAW schiet en ik die plaatjes terug kijk op de camera (350D), dan heb ik vaak dat er een plaatje overgeslagen wordt (die wordt heel even getoond waarna het volgende plaatje komt). Als ik in JPG schiet heb ik dat nog niet gemerkt. Hebben jullie daar ook last van? (heb de 1.0.2 firmware al geflashed).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ja, hier heb ik ook last van gehad...totdat ik niet meer zo lang het 'next' knopje ingedrukt hield. Dus gewoon er op 'tappen'. Die next-knop is blijkbaar erg gevoelig...zonoskar schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:50:
Volgens Steve's Digicams heeft de Minolta Dimage 5 een lens equivalent aan een 35-250mm lens. Met een 200mm lens op een DSLR met 1.5 of 1.6 cropfactor kun je idd iets verder inzoomen dan met de minolta (want dan heb je 300mm equivalent).
Verwijderd
Mag ik vragen waarom je hem gaat verkopen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:44:
Mijn 350D met benodigdheden staat volgende maand te koop, 3 maanden oud is ie dan.
Verwijderd
bedankt voor je snelle reactie , ik weet nu dat ik een 200 mm lens wil, maar nu twijfel ik of ik een lens moet nemen die aansluit op mijn kitlens , dus bv. een 70-200 of kan ik beter een lens nemen die die andere meteen vervangt dus een 18-200. , ook zie ik er staan van 28-200 daar zit een enorm prijsverschil in en ik weet niet of je die 10 mm echt zult missen ??zonoskar schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:50:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 21:03 ]
Verwijderd
Zie daarvoor het objectieventopic, superzooms zijn handig, maar je levert een hoop optische kwaliteit in
Verwijderd
Dat staat in dit topic, ik ben er gewoon niet tevreden over:Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:58:
[...]
Mag ik vragen waarom je hem gaat verkopen?
Overbelichting Eos 350d
Er komen standaard foto's uit als deze, tis helemaal niks qua kleur:

Verwijderd
bedoel je met superzoom een lens die begint met groothoek , dus bv 18-200 ?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:05:
Zie daarvoor het objectieventopic, superzooms zijn handig, maar je levert een hoop optische kwaliteit in
Verwijderd
Er wordt af en toe wel eens gevraagd om kiekjes van de 350d. Ik heb de combinatie met een Tamron 18-200 f3.5-6.3. Daar komen oa. de volgende plaatjes uitrollen. Dit zijn mijn eerste ervaringen met een digitale spiegelreflex. Wat vinden jullie ervan?
http://www.get-your-kix.nl/share/CanonEos350d/
Sommige heb ik wat nabewerkt in PS.
http://www.get-your-kix.nl/share/CanonEos350d/
Sommige heb ik wat nabewerkt in PS.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 21:47 ]
Verwijderd
Dit lijkt me niet geheel materiaal om vergelijkingen dan wel oordelen over te geven, je schiet wat shots op iso1600 terwijl het dag is 
Scherpte valt mij persoonlijk wel wat tegen
Verwijderd
Tja, wat zal ik zeggen... Donkere regenachtige dag en ik moet nog enorm wennen om niet te bewegen bij langere sluitertijden. 1600 is wat overdreven, maar dat zegt nog niks over de foto's an sich toch? Vind je het ook slechte foto's dan?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:50:
Dit lijkt me niet geheel materiaal om vergelijkingen dan wel oordelen over te geven, je schiet wat shots op iso1600 terwijl het dag is
Verwijderd
Ik kijk nu naar de scherpte e.d. , niet direct naar de compositie / kleuren
Je hebt veel foto's op F/8 e.d. genomen, wat op zich goed is voor de scherpte. Maar ik ben qua scherpte er niet echt kapot van, zonder meteen je combinatie af te zeiken natuurlijk. Superzooms hebben één heel groot voordeel: comfort.
Dat je daar wat scherpte voor in moet leveren, dat is een afweging die je zelf altijd moet maken
Dat je daar wat scherpte voor in moet leveren, dat is een afweging die je zelf altijd moet maken
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 22:02 ]
Verwijderd
Okay en wat vind je van de composities/kleuren dan?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:00:
Ik kijk nu naar de scherpte e.d. , niet direct naar de compositie / kleuren
Verwijderd
Kleuren mogen wat levendiger vind ik, wat meer saturation doet een hele hoop in ieder geval
Compositie van het prikkeldraad vind ik persoonlijk bijvoorbeeld heel aardig, bij de rest mag het wat spannender.
Maar ik heb het vermoeden dat je naar de Burgers Zoo bent geweest (oid) en dan kan je er vrij weinig aan fiksen
Maar ik heb het vermoeden dat je naar de Burgers Zoo bent geweest (oid) en dan kan je er vrij weinig aan fiksen
Om mijn vraag nog maar eens in een ander soort formule te stellen...
Wat kan ik het beste doen:
set1:
Canon EOS 350D
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
of
set 2:
Canon EOS350D
-Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC
OF
-Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Dit aangezien ik gelezen heb in diverse reviews dat die kitlenzen niet altijd de beste zijn .....
Wat kan ik het beste doen:
set1:
Canon EOS 350D
- EF-S 18-55mm
- EF-S 55-200mm
of
set 2:
Canon EOS350D
-Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC
OF
-Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Dit aangezien ik gelezen heb in diverse reviews dat die kitlenzen niet altijd de beste zijn .....
Hmm, ik ken iemand die verre van tevreden was over zijn 18-200. 1 tip, als je die haalt, bij 18 mm niet je zonnekap gebruiken, want dan zit die in de weg. Zelf vind ik 'm niet zo lichtsterk. Zelfs m'n tamron 70-300 is op 300 mm lichtsterker, en ik vind de fotos op 200 mm vergelijkbaar qua kwaliteit. Ik zou denk ik zelf voor de eerste gaan.
Het verhaal over de kitlenzen is vrij duidelijk, het is maar wat je ermee wil en wat je eist. Het zijn geen snelle (lichtsterke) objectieven, maar ze doen wat ze moeten. Voor dat geld zijn ze opzich goed.
Het verhaal over de kitlenzen is vrij duidelijk, het is maar wat je ermee wil en wat je eist. Het zijn geen snelle (lichtsterke) objectieven, maar ze doen wat ze moeten. Voor dat geld zijn ze opzich goed.
|>
Ikzelf zat meer richting den sigma 18-125 te denken, ik heb dan een mooi uitbreiding op de 18-55mm kitlens -mocht ik een kit willen nemen-.
Misschien toch iets meer gaan voor een licht sterker objectief? Levert je meestal ook mogelijkheid tot een kortere scherptediepte, en helemaal als 125 mm je max is kan dat wel fijn zijn, krijg je veel meer ruimte om een rustige foto te maken.M@rijn schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:44:
Ikzelf zat meer richting den sigma 18-125 te denken, ik heb dan een mooi uitbreiding op de 18-55mm kitlens -mocht ik een kit willen nemen-.
|>
Verwijderd
Die 18-125 is een prettig objectiefje afaik, Remy werkt er ook met één. Hij heeft wat last van vignettering maar ik denk dat hij wel een stukje beter presteert dan een superzoom
Dit topic is gesloten.