Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.976 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een Speedlite 420EX van CameraNu, ook import, maar daar zat een cdtje bij met de Nederlandse handleiding als PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zo weer een 350d eigenaar erbij, even mijn vakantiegeld opgemaakt :P
Gelijk maar een grip en een 70-300 APO erbij gekocht, kan ik voorlopig even voort.

Qua grootte moet ik zeggen dat het meevalt, met grip kan je je pink mooi kwijt.
Hij is iets groter dan mijn Fuji 602z, dus het formaat is geen nadeel voor mij.
Je moet alleen wel je nagels knippen anders zit de behuizing onder de witte strepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ingebouwde nagelvijl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb er een stuk zwarte Tesa plakband op geplakt. Je ziet het niet, maar je nagels zijn nu vei.. euh, geen witte strepen meer :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

zo de vakantie foto's zijn onderweg van digitaal naar papier :)
En de 350 bevalt goed :) heel erg zelfs
Kep direct ook maar een wishlist gemaakt van wat ik nog wil hebben

Namelijk :

Een grip aangezien ik nogal grote handen heb (BGE-3)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_BGE3.gif

Een goedkoop flitsertje (420EX)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_Speedlite420EX.jpg

En dan zit ik te dubben tussen deze 3 (RC5,RC1,RS60E)
Ik had er ook 1 bij mijn G3 en af en toe is dat best makkelijk :)
Heeft iemand hier ervaring met die dingen....volgens mij horen ze te werken maar 100% weet ik het niet.Kwa prijs maakt het niet veel uit.
De eerste 2 zijn IR de laatste met snoer.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_rc5.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_RC1.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_RS60E.gif

Dan de laatste ;)

Kwam ik tegen en dan leek mij wel handig.Dan zit je niet continu met je smoelwerk tegen de camera aangedruk maar heb je iets meer ruimte lijkt mij.
Het is de EP-EX 15 Oculair Extender.en is rond de 15MM dikker dan nu misschien is het een beetje veel maar ach daar kom ik dan wel achter.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijsjanssen/350D/Canon_EP_EX15.gif

Dat was het denk ik wel afgezien van diverse lenzen die ik graag zou hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door desmoquattro op 30-07-2005 23:59 ]

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuke lijst, grip en 420EX heb ik ook beiden sinds kort, allebei aanraders. Ik heb een RS60-E3 draadontspanner, kostte maar wênagh op eBay.de:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:34:
[...]

idd, welke mooier is, is niet relevant, en persoonlijk.
Ik wou alleen aantonen wat de pola doet, en de Cokin Circulair Polarizer van 3 tientjes doet z'n werk prima :)
Vind hem overigens echt onmisbaar bij mooie azuurblauwe zeeen, door de reflectie terug te dringen komen de kleuren prachtig naar voren. Zoals bij deze. Het bootje lijkt bovendien te zweven.

[afbeelding]
Ik zou wel even naar je resize algoritme gaan kijken, als je bicubic gebruikt krijg je niet zo van die scherpe randen als je nu hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

desmoquattro schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:56:
zo de vakantie foto's zijn onderweg van digitaal naar papier :)
En de 350 bevalt goed :) heel erg zelfs
Kep direct ook maar een wishlist gemaakt van wat ik nog wil hebben

Namelijk :

Een grip aangezien ik nogal grote handen heb (BGE-3)

[afbeelding]

Een goedkoop flitsertje (420EX)

[afbeelding]

En dan zit ik te dubben tussen deze 3 (RC5,RC1,RS60E)
Ik had er ook 1 bij mijn G3 en af en toe is dat best makkelijk :)
Heeft iemand hier ervaring met die dingen....volgens mij horen ze te werken maar 100% weet ik het niet.Kwa prijs maakt het niet veel uit.
De eerste 2 zijn IR de laatste met snoer.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dan de laatste ;)

Kwam ik tegen en dan leek mij wel handig.Dan zit je niet continu met je smoelwerk tegen de camera aangedruk maar heb je iets meer ruimte lijkt mij.
Het is de EP-EX 15 Oculair Extender.en is rond de 15MM dikker dan nu misschien is het een beetje veel maar ach daar kom ik dan wel achter.

[afbeelding]

Dat was het denk ik wel afgezien van diverse lenzen die ik graag zou hebben :)
Die eyepiece extender heb ik ook, houd er rekening mee dat het beeld wat je door die extender ziet een stuk kleiner is, en tevens dat die ietwat kussenvormige vervorming geeft. Voordeel is wel dat je je oog verder van de camera kunt houden zonder dat het beeld buiten de randen valt, eigenlijk dus alleen maar een handige tool voor brildragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Ik heb zelf de RC5 afstadnsbedienig. werkt goed hoor. heb hem in de la gevonden bij mij op werk, maar weet dus niet hoe duur deze is. Ik heb gehoord dat er eventueel zo'n universele afstandsbediening van 5 euro gebruikt kan worden. Die kan je dna bij de blokker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n grip koopt zit daar dan ook een extra accu bij of hoe moet ik me dat voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, accu's moet je los aanschaffen, evenals de eventuele handstrap.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien handig voor mensen die geen grip willen maar toch een handstrap willen gebruiken.

http://www.camdapter.com/

Voorlopig nog geen voor de 350D, maar er staat bij coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 20:57
Ik lees overal dat de 350D nogal warme foto's maakt, maar ik wil ze graag ijskoud, is dat goed mogelijk met de Canon (heel snel kunnen wisselen tussen de warme kleuren en de koude??), of stel ik een lompe vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwestie van je eigen parameter instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

En op RAW schieten, dan kan je de witbalans zonder kwaliteitsverlies aanpassen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:27:
En p RAW schieten, dan kan je de witbalans zonder kwaliteitsverlies aanpassen.
Dat sowieso :) Maar die parameters zijn de basis-oplossing zeg maar :P

Brein!!!!!!!!!!!!111111111111 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

M@rijn schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:41:
Ik lees overal dat de 350D nogal warme foto's maakt, maar ik wil ze graag ijskoud, is dat goed mogelijk met de Canon (heel snel kunnen wisselen tussen de warme kleuren en de koude??), of stel ik een lompe vraag ;)
De witbalans regeling op de 350D is heel uitgebreid, van blauw naar rood en van amber naar groen helemaal op een matrix aan te geven en zelfs te bracketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:55:
Als je zo'n grip koopt zit daar dan ook een extra accu bij of hoe moet ik me dat voorstellen?
Accu's moet je zelf kopen, ik heb er 2 van Marktplaats voor €18,95.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar cvan een Eos 350 met wat leuke accesiores, nu ik bijna op vakantie ga vraag ik me af welke reisverzekering mijn mede tweakers afgesloten hebben.

Ik kan me zo voorstellen dat die hele goedkope verzekeringen niet allemaal een camera set van ongeveer 1000 euro dekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Procyon for life schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:00:
Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar cvan een Eos 350 met wat leuke accesiores, nu ik bijna op vakantie ga vraag ik me af welke reisverzekering mijn mede tweakers afgesloten hebben.

Ik kan me zo voorstellen dat die hele goedkope verzekeringen niet allemaal een camera set van ongeveer 1000 euro dekken?
Ik heb schade gehad aan mijn PDA, maar het principe is hetzelfde. Verzekeringen keren erg moeilijk uit bij schade is mijn ervaring. Je moet de spullen echt op schoot houden, tenzij verplicht in opslag begreep ik. Mijn tas moest in een rek in de trein, PDA zat in beschermende harde cover, maar toch bleek het schermpje gebarsten (een of andere idioot had lopen p[roppen met tassen). Verzekering gaf aan dat spullen altijd op schoot moeten, tenzij anders verplicht (zoals vliegtuig). Ik had in mijn situatie alle dure en breekbare spullen in een tas op schoot moeten houde, omdat dat ook mogelijk was in de trein. Dat ik dan een PDA, laptop en fototas en andere handbagage 15 uur op schoot zou moeten hebben, dat boeide ze als volgt: "Dan moet u in het vervolg minder meenemen".

Kortom: ik heb een verzekering voor mijn 300D & assorti koppelbare spullen, maar dat is meer tegen diefstal dan schade tijdens vervoer of gebruik. Van de verzekeringsagent begreep ik dat hier weinig verschil tussen maatschappijen zat. Helaas... Ik had de reisverzekering trouwens bij Univé.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Wat een pech met je PDA :/

Ik ben wel van plan mijn camera altijd bij me te dragen, het gaat me voornamelijk om diefstal. Volgens mij dekt elke verzekering weer tot een ander max bedrag nl.
Toch ff informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat er weinig tot geen verzekeringen bestaan die soupele normen hebben over de omgang met je spullen. Verzekeraars zijn namelijk als de dood dat verzekerden gemakkelijker en onvoorzichtig met hun spullen omgaan omdat ze "toch verzekerd zijn". En in het geval dat je zo'n "all-risk" verzekering weet te vinden (ze zullen mogelijk wel bestaan) dan is de premie aanzienlijk hoger vanwege de onvoorzichtige doelgroep (meer schadegevallen) en een groter dekkingsclausule.

Overigens denk ik dat in het gegeven voorbeeld van de PDA in een hardcover (metalcase?) dat je een zaak hebt dat je kan aangeven zorgvuldig met je spullen bent omgegaan en dat je slachtoffer bent van onverwacht grof handelen van een ander. Er is namelijk best veel geweld nodig om een hardcover in te deuken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 13:25 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hmz... ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met mijn reisverzekering (Elvia)
DV camcorder --> gemaakt zonder probleem
digitale fotocamera --> gemaakt zonder probleem
laptop --> gemaakt zonder probleem
diefstal van een aantal zaken --> netjes opgelost

(en nee dit was niet allemaal tijdens 1 reis :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:05:
Dit is misschien handig voor mensen die geen grip willen maar toch een handstrap willen gebruiken.

http://www.camdapter.com/

Voorlopig nog geen voor de 350D, maar er staat bij coming soon.
Even afwachten idd, handig systeem, misschien zelf ook nog wel te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat kun je eigenlijk met het franstalige coupon boekje wat je ook bij de 350D krijgt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:02:
Wat kun je eigenlijk met het franstalige coupon boekje wat je ook bij de 350D krijgt?
Naar Frankrijk opsturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had problemen met die cashback.
Kreeg geen bevestigingsmail en als ik wilde mailen via www.submissionstatus.com dan werden alle mails gebounced (leuke fout in de site...). Gebeld, en mijn aanvraag is gelukkig wel bekend.

Beetje slechte service iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procyon for life schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:00:

Mijn doorlopende reisverzekering dekt mijn camera (tot €1500,00) als onderdeel van mijn bagage. Dit heb ik expliciet nagevraagd bij Interpolis. Dus mijn camera is goed verzekerd. Nu maar hopen dat ze rest van mijn bagage niet jatten op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft de 350D geen real time histogram, ik bedoel zo'n functie die een histogram laat zien op het moment dat je hebt scherpgesteld en de ontspanknop half ingedrukt houd. Mijn Finepix S7000 heeft deze functie wel, erg handig. Makkelijk om zo te controleren of je belichting in orde is voor je afdrukt.
De 350D laat het histogram pas zien als je de foto gemaakt hebt en da's jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kan niet bij een dSLR: de spiegel zit ervoor. Even logisch nadenken Bamboe, dan snap je het :>

Is dezelfde reden dat je niet composen met je lcd-schermpje :)

[ Voor 61% gewijzigd door Remy op 02-08-2005 16:21 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hmm, maar de belichtingsmeter zit immers ook niet achter de spiegel.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:28:
Hmm, maar de belichtingsmeter zit immers ook niet achter de spiegel.....
Tja een halftransparante constructie zullen ze wel niet gaan gebruiken, bovendien moet de cmos sensor dan continue gebruikt worden en dat lijkt mij ook niet al te best.

Bovendien wordt voor de AF- en belichting gebruik gemaakt van andere sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Net Konijnenberg gemailed en die konden mij vertellen dat de handstrap weer onder www.geengeld.nl stond, niet onder koopdigitaal.nl. Beetje vreemd, maar dat zal wel.

Maar een handstrap (gewoon een stukje stof) kost gewoon 32 euri. Belachelijke prijs, maar waarschijnlijk alleen omdat er Canon op staat.
Ik ga maar is verder kijken of er nog wat goedkopers te vinden is, en anders maak ik het zelf wel want dit is een beetje te gek.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settler schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:42:
Net Konijnenberg gemailed en die konden mij vertellen dat de handstrap weer onder www.geengeld.nl stond, niet onder koopdigitaal.nl. Beetje vreemd, maar dat zal wel.

Maar een handstrap (gewoon een stukje stof) kost gewoon 32 euri. Belachelijke prijs, maar waarschijnlijk alleen omdat er Canon op staat.
Ik ga maar is verder kijken of er nog wat goedkopers te vinden is, en anders maak ik het zelf wel want dit is een beetje te gek.
Wat dat punt aangaat heb je gelijk. Ik vraag wat een zonnekapje kost voor mijn Canonlens. 30 Euro voor een rond stukje plastic. Voor de prijs die je voor een Canon lens betaald zouden ze die er wel for free bij kunnen doen lijkt me. Andere merken als Tamron enz doen dat wel. Geen huisjesmelker, maar cameramelkers zijn het bij Canon. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik was ook aangenaam verrast om bij m'n Sigma-lens een tasje én zonnekap aan te treffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:23
Bij m'n canon 70-200 F4 zat wel een tasje en zonnekap, maar dus weer geen statiefgondel. Maar dat laatste is bij deze lens ook niet per se noodzakelijk.
Ik vind die grip al enorm duur. Voor die prijs kun je al haast een complete digitale compact kopen. En dan heb je alleen een stuk plastic. Dit weerhoudt me er nog steeds van eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen de eos gekocht. Had al een g6 en vond door de beperking toch maar eens tijd worden voor de eos 350D. 8)7 8)7 Na veel lezen en forums en prijzen vergelijken een kit gekocht met de sigma lens als objectief (18-125 f3.5-5.6). Wat een plaatjes maakt deze camera. Ik ben gewoon helemaal enthousiast van het toestel.

Weet iemand of de 949euro die ik betaald heb voor deze kit veel is?

Groet,

Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:13:
Na veel lezen de eos gekocht. Had al een g6 en vond door de beperking toch maar eens tijd worden voor de eos 350D. 8)7 8)7 Na veel lezen en forums en prijzen vergelijken een kit gekocht met de sigma lens als objectief (18-125 f3.5-5.6). Wat een plaatjes maakt deze camera. Ik ben gewoon helemaal enthousiast van het toestel.

Weet iemand of de 949euro die ik betaald heb voor deze kit veel is?

Groet,

Xander
Volgens mij is 949 een prima prijs. En welkom bij de club enthousiaste350D gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
pnieuwla schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:28:
Bij m'n canon 70-200 F4 zat wel een tasje en zonnekap, maar dus weer geen statiefgondel. Maar dat laatste is bij deze lens ook niet per se noodzakelijk.
Ik vind die grip al enorm duur. Voor die prijs kun je al haast een complete digitale compact kopen. En dan heb je alleen een stuk plastic. Dit weerhoudt me er nog steeds van eentje aan te schaffen.
ja, dat zit mij ook tegen, als die grip iets van 60 euro was dan vond ik 't ook een goed koopje, maar nu, en 't voegt wel wat toe, maar aan de andere kant... twijfel twijfel.. misschien maar later in 't jaar doen, tegelijk met flitser oid

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

ja, dat zit mij ook tegen, als die grip iets van 60 euro was dan vond ik 't ook een goed koopje, maar nu, en 't voegt wel wat toe, maar aan de andere kant... twijfel twijfel.. misschien maar later in 't jaar doen, tegelijk met flitser oid
Ik kan uit ervaring vertellen dat de Grip de prijs meer dan waard is:

1. Meer balans in je camera (geldt zeker als je met een telelens werkt, want zwaartepunt verlaging)
2. Betere houvast in Landscape-stand (je pink heeft nu ook een plekje)
3. 2 accu's dus langer schieten (of 6 penlites)
4. Portrait-stand met alle knoppen die je nodig hebt
5. Statief mogelijkheid incl. Grip onder je 350

Met name punt 1-4 zijn de prijs zeker waard

Mogelijke nadelen:
1. Ruimte in je fototas
2. Wrisstrap is idd niet goedkoop
3. Gewicht (maar dat ervaar ik juist als voordeel: meer stabiliteit)

Bottomline: duidelijke aanrader.Grote ergonomische verbetering!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:36:
[...]

Volgens mij is 949 een prima prijs. En welkom bij de club enthousiaste350D gebruikers :)
Thank you, is echt een fijne camera. Nu nog de battery grip een 2 GB kaart erbij en wat batterijen............;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 10:12
Hoe groot in MB's worden de foto's wanneer deze in RAW worden geschoten?
Dit ivm. het kiezen grote CF kaartje.

Ik kan het ook zo vragen ;) , hoeveel foto's kunnen er op een 512Mb kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb sinds vandaag een klein zwart puntje als ik door mijn oculair kijk, op foto's is deze niet terug te zien. Bij beide lenzen die ik heb zie het puntje duidelijk zitten. Heb beide lenzen, de spiegel en het oculairglas al schoongemaakt en op de sensor zelf is niets te zien.
Waar kan ik het nog meer zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 21-09 14:54
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:26:
Vreemd, ik heb sinds vandaag een klein zwart puntje als ik door mijn oculair kijk, op foto's is deze niet terug te zien. Bij beide lenzen die ik heb zie het puntje duidelijk zitten. Heb beide lenzen, de spiegel en het oculairglas al schoongemaakt en op de sensor zelf is niets te zien.
Ik heb het vermoeden dat het direct na je spiegel zit. Dus de spiegel kaatst het licht omhoog. Iemand anders kan waarschijnlijk wel bevestigen of dit onderdeel waar het licht heen gaat het prisma heet. Ik vermoed dat daar wat stof op zit. Ik had er zelf ook last van en meer mensen hebben er in het begin last van volgens mij. Dan lijkt het alsof er wat van dat zwarte spul rond de spiegel is losgekomen en daar bovenop terecht is gekomen. Bij mij was het na heel krachtig blazen met zo'n Rocket Air blaasbalgje weg. Ik kon het overigens niet zien zitten door de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 16:23
een vuiltje op je contactlens :P?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deZeeuw
  • Laatst online: 22-03 21:42
KillerDream schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:13:
Hoe groot in MB's worden de foto's wanneer deze in RAW worden geschoten?
Dit ivm. het kiezen grote CF kaartje.

Ik kan het ook zo vragen ;) , hoeveel foto's kunnen er op een 512Mb kaartje?
De RAW bestanden zijn tussen de 6 en 8 MB groot. Op 512MB kaartje passen volgens mijn camera 57 foto's, in werkelijkheid zijn dit er vaak een paar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:26:
Op het matglas waarschijnlijk.

[ Voor 88% gewijzigd door Kanarie op 03-08-2005 14:16 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

Thank you, is echt een fijne camera. Nu nog de battery grip een 2 GB kaart erbij en wat batterijen............;)
HAha je lijkt op mij... was en ben zo verzot op deze camera's nu... Heerlijk !! Ik had ook na 2 maanden al eeen 20D (Kon ik voordelig aankomen)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ga voor een statief weg, kom met een grip en remote terug :P

Die grip verkocht zichzelf praktisch ...zette 'm der op en na 2 seconden in m'n handen gehad te hebben was het al zo van: laat maar ik neem 'm, hij hoeft niet terug in het doosje :)

statief moet nog maar even wachten :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door ETM op 03-08-2005 17:11 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er aan te denken om binnenkort met mijn vrouw eens een weekendje naar duitsland te gaan , dan kan ik meteen de 350d meenemen. Ik zag hem bij mediamarkt duitsland voor een geweldige prijs:
eos 350D+18-55 en 55-200 en de batterijgrip

voor 949,-

http://www.mediaonline.de/shop/product_5000_5000_-3_59778

ik weet alleen niet hoe het met de garantie enzo zit als ik hem daar ga kopen.

Weet iemand hoe zoiets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat is wijsheid met deze camera. Een CF kaart van +-10 mb/s of 20 mb/s. Is dit verschil overduidelijk te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
in de camera niet, alleen als je 'm in een cardreader gooit. Alleen als je een goeie cardreader op USB2.0 hebt haal je de maximale snelheid uit je CF kaart. Mijn tip: koop een goedkope CF kaart van max 1 gb en koop er een image tank bij voor de verre trips (tenzij je altijd je laptop bij je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:57:

Klik

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:26:
Wat is wijsheid met deze camera. Een CF kaart van +-10 mb/s of 20 mb/s. Is dit verschil overduidelijk te merken?
als je geld over hebt: de 20 mb/s anders de 10mb/s, de camera heeft een buffer van zo'n 8 foto's, ik heb een 10mb/s kaartje en ik kan zo'n 15 foto's in servo schieten voordat hij een keer stopt met foto's maken. dus tenzij je lange films wil maken maakt het eigenlijk niet zoveel uit :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:57:
ik zit er aan te denken om binnenkort met mijn vrouw eens een weekendje naar duitsland te gaan , dan kan ik meteen de 350d meenemen. Ik zag hem bij mediamarkt duitsland voor een geweldige prijs:
eos 350D+18-55 en 55-200 en de batterijgrip

voor 949,-

http://www.mediaonline.de/shop/product_5000_5000_-3_59778

Vergeet niet dat de online shop van MM iets anders is dan de prijs in de winkels. Ze hebben een online shop om van de internetconcurrentie af te zijn. Wil je internetprijzen? Dan moet je bij die shop bestellen. Wil je een camera kopen in de winkel, dan betaal je daar extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:18:
[...]

Wil je internetprijzen? Dan moet je bij die shop bestellen. Wil je een camera kopen in de winkel, dan betaal je daar extra voor.
Volgens mij kun je vanuit nederland niet bestellen in duitsland bij MM helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie is in duitsland standaard 2 jaar (ik woon d'r nl. net over de grens) en gaat via canon Duitsland in mijn geval. Deze is gevestigd ongeveer 40 minuten over de grens bij Venlo in de plaats Krefeld. Informeer wel of bij mediamarkt het toestel aanwezig is, effe bellen voordat je teleurgesteld zal worden. Allkauf in Kleve, Goch Emmerich is mijn ervaring heeft regelmatig fijne aanbiedingen, vaak beter nog dan Saturn of mediamarkt.

Groeten,

Xander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dat het de online shop is. Kijk daarmee uit ivm de werkelijke winkels, die kunnen duurder zijn dan de online shop. Is mij nl ook overkomen

Tip:
De body via http://www.allkauffoto.de/ was laatst 689 euro. Samen met een aantrekkelijke lens en de batterijgrip kom je dan ongeveer op hetzelfde uit. Nu kun je de lens zelf uitzoeken wat denk ik het meest logische en bruikbare is.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ETM schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:10:statief moet nog maar even wachten :Y)
El-cheapo statief bij de kijkshop: 19.95euro en er is er ook eentje van 14.95euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
zonoskar schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:42:
[...]

El-cheapo statief bij de kijkshop: 19.95euro en er is er ook eentje van 14.95euro :)
Komop, je gaat toch geen cam van 800e op een instabiel slap statief van 20e zetten? :X

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 euro cashback voor mijn 420 EX is binnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite_Dead schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:01:
[...]

Komop, je gaat toch geen cam van 800e op een instabiel slap statief van 20e zetten? :X
Ik heb afgelopen zaterdag op de zwarte markt in Vleuten een statief voor 13 euro gekocht incl tas. Nu was ik van plan een proffesioneel statief te kopen, maar mijn eos 350 d met 55-200mm lens en batterygrip staat stabiel op dit statief!
Ik kan de kop zelfs helemaal naar beneden zetten op meest uitgeschoven stand en hij blijft staan. Dus goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn. Het statief lijkt op de hama star-63, alleen is de hendel anders, draaiknoppen en voetjes iets anders.

Weet iemand overigens over waterdichte cases bestaan voor de eos 350 d? Ik ben gisteren op de Veluwe geweest en tot het bot nat geregent, en ik vroeg me af of er ook cases zijn waarmee ik dus in de regen toch mn camera kan bedienen. Of nog beter, onderwater dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:35:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag op de zwarte markt in Vleuten een statief voor 13 euro gekocht incl tas. Nu was ik van plan een proffesioneel statief te kopen, maar mijn eos 350 d met 55-200mm lens en batterygrip staat stabiel op dit statief!
Ik kan de kop zelfs helemaal naar beneden zetten op meest uitgeschoven stand en hij blijft staan. Dus goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn. Het statief lijkt op de hama star-63, alleen is de hendel anders, draaiknoppen en voetjes iets anders.

Weet iemand overigens over waterdichte cases bestaan voor de eos 350 d? Ik ben gisteren op de Veluwe geweest en tot het bot nat geregent, en ik vroeg me af of er ook cases zijn waarmee ik dus in de regen toch mn camera kan bedienen. Of nog beter, onderwater dus. :P
die zijn er, moet je even googlen, maar kosten een hoop, echt een hoop :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

die zijn er, moet je even googlen, maar kosten een hoop, echt een hoop :P
Zal het je gekker zeggen. Ik las van de week een gerenommeerd blad over fotografie en die gaven als tip....een plastic zak. Ook handig als je naar stoffige gebieden gaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wissel steeds mijn lenzen in een plastic zak, werkt uitstekend op een winderige dag of op het strand tegen stof, zand etc. Een plastic zak zit standaard in mijn fototas en ook goed tegen regen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaruuuhhhhhh............kunnen we niet wat meer foto's in dit topic posten gemaakt met de 350D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:39:
Ik wissel steeds mijn lenzen in een plastic zak, werkt uitstekend op een winderige dag of op het strand tegen stof, zand etc. Een plastic zak zit standaard in mijn fototas en ook goed tegen regen inderdaad.
Het was niet als commentaar bedoelt hoor. Maar zo zie je maar dat het simpele vaak niet bij iemand opkomt maar toch aardig wat $$$ kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:39:
Maaruuuhhhhhh............kunnen we niet wat meer foto's in dit topic posten gemaakt met de 350D?
[rml][ showcase]le morvan[/rml] guck mal :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:13:
[...]

Zal het je gekker zeggen. Ik las van de week een gerenommeerd blad over fotografie en die gaven als tip....een plastic zak. Ook handig als je naar stoffige gebieden gaan. 8)
De waterproof hardcases vond ik niet 123 op google, wel kwam ik een bedrijf tegen wat tasjes levert die waterproof zijn, op een plastic zak te gebruiken kan, maar je gaat mij niet vertellen dat je daar ook mee onder water kan.
Daar komt bij dat als het regent je hem, wil je een goed beeld hebben, je hem uit je plasticzak moet halen. En dus weer de kans krijgt dat hij nat word.

update: tja das wel makkelijk om dan ook effe de site te geven van de tasjes: http://www.ewa-marine.de/english/index.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liep gister wat te lezen over die infrarood.. Heb laatst mijn Ipaq met infrarood, bestuurd als afstandsbediening van de TV/Radio/DVD etc. Zou dit ook voor de eos350d gelden? Dat je hiermee remote foto's kan nemen?

Weet iemand of er zo'n programmatje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

De waterproof hardcases vond ik niet 123 op google, wel kwam ik een bedrijf tegen wat tasjes levert die waterproof zijn, op een plastic zak te gebruiken kan, maar je gaat mij niet vertellen dat je daar ook mee onder water kan.
Daar komt bij dat als het regent je hem, wil je een goed beeld hebben, je hem uit je plasticzak moet halen. En dus weer de kans krijgt dat hij nat word.

update: tja das wel makkelijk om dan ook effe de site te geven van de tasjes: http://www.ewa-marine.de/english/index.htm
u zoekt dit ?

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:31:
Ik zie nu dat het de online shop is. Kijk daarmee uit ivm de werkelijke winkels, die kunnen duurder zijn dan de online shop. Is mij nl ook overkomen

Tip:
De body via http://www.allkauffoto.de/ was laatst 689 euro. Samen met een aantrekkelijke lens en de batterijgrip kom je dan ongeveer op hetzelfde uit. Nu kun je de lens zelf uitzoeken wat denk ik het meest logische en bruikbare is.

:P
Die Allkauf shop is niet bepaald duur of wel? De 350d kit is daar €839 ... Nou wil het toeval dat ik iedere 2 weken in Emmerich ben, en dus wel eens een bezoekje zou kunnen doen :7

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een interressant artikel om van je kitlens een supermacro objectief te maken.
Let op wel in het Duits:
http://www.traumflieger.d...o_mit_dem_kitobjektiv.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
Leuk, maar kwalitatief gezien niet echt mooie foto's right? Maar goed, het kost je dan ook niks :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook ff wat geprobeerd, je moet hem wel heel goed instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
LoeiOrdinair schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:26:
Hier is een test met verschillende CF kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:34:
[...]

Die Allkauf shop is niet bepaald duur of wel? De 350d kit is daar €839 ... Nou wil het toeval dat ik iedere 2 weken in Emmerich ben, en dus wel eens een bezoekje zou kunnen doen :7
Bel alleen voor de eos 350 want die was in Emmerich toen ik hem wilde kopen niet! :( :'(aanwezig. Kleef heeft de "grootste" Allkauf zeg maar is ongeveer een kwartier rijden vanaf Emmerich. Boven in de stad zitten ze in de buurt van het Kolping huis. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel ook of de winkelprijs echt 839 euro is en niet de internetprijs. Ik meen dat de lens plus kit 899 was. Ik heb de kit met een sigma 18-125 voor 949 weten te krijgen, was echter de laatste met deze lens. Echt dus even bellen eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Got_user schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

Hier is een test met verschillende CF kaartjes.
Die test beantwoord zijn vraag niet echt, misschien moet je even uitrekenen hoe lang het duurt voordat een foto dan over is en of je dat echt wil. Ik denk dat het verschil nihil is, maar goed...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff wat pics geschoten met de 350D en kitlens vandaag op de Brunssummerheide:

#1Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug.jpg

#2Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug2.jpg

#3Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug3.jpg

#4Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug4.jpg

#5Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug5.jpg

#6Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/4aug6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:46:
Net ook ff wat geprobeerd, je moet hem wel heel goed instellen :)
hoe bedoel je? ik heb nog niet het hele artikel gelezen (mn duits is ook niet uberbest) maar het lukt mij nog niet een scherpe foto te schieten.
Mn scherptediepte blijft op 0.0 waardoor hij heel af en toe op een miniscuul vlak scherp is.
Kan iemand even helpen uitleggen hoe ik mn f waarde omhoog krik in de M stand. (het av knopje indrukken en draaien werkt niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat is toch wel de manier waarop het bij mijn 350D werkt. Knopje ingedrukt houden en draaien aan de dial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:11:
Dat is toch wel de manier waarop het bij mijn 350D werkt. Knopje ingedrukt houden en draaien aan de dial.
niet als je je lens er achterstevoren opzet (lees er los voor houd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:01:
[...]

niet als je je lens er achterstevoren opzet (lees er los voor houd)
Nee, dat kan ook niet. Hoe moet de lense 'weten' welk diafragma hij moet kiezen als hij niet op de camera zit. Tip: pak een oud objectief met handmatig diafragma. Maar bij ultra-macro foto's heb je altijd een hele kleine scherptediepte, daar kun je niet zo veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pnieuwla schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:34:
[...]

Tip: pak een oud objectief met handmatig diafragma.
Uhhh, ging het stuk juist niet over de kitlens?
Dus de truc is dat je dus zonder aanpassing van je f-getal je macro maakt en dus met een kleine DOF.

(wat los staat van je tip die uiteraard wel waar is ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik vandaag geschoten, het valt niet mee scherpte te krijgen. Het is dan ook een dode versie van een grote loopkever (k weet niet de precieze naam).

Afbeeldingslocatie: http://www.pkarels.nl/Fotografie/pics/ant.jpg

Klikken voor grotere versie
Materiaal: EOS 350 Duh met 18-55mm kitlens, hoop elastiekjes, draadontspanner, leeslampje en tripod statief.

En enigsinds bewerkt in photoshop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, staat jullie 350D op sRGB of Adobe RGB ? Ik heb ergens gelezen dat Adobe RGB een groter kleurbereik heeft en je meer mogelijkheden hebt qua bewerken.
Standaard staat de 350D op sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier een workshop om te leren omgaan met je Eos camera, erg leerzaam
http://www.photoworkshop.com/canon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:03:
Vraagje, staat jullie 350D op sRGB of Adobe RGB ? Ik heb ergens gelezen dat Adobe RGB een groter kleurbereik heeft en je meer mogelijkheden hebt qua bewerken.
Standaard staat de 350D op sRGB.
Ik heb hem net één dag, en ik zet hem op Adobe RGB omdat daar net wat meer kleurbereik inzit, is flexibeler met Photoshop enzo :). Je moet echter niet vergeten als je hem op internet wil zetten om de afbeelding naar sRGB te converteren.

Grappig trouwens dat hier ook op Dutchphotozone net een topique over loopt:

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=22156

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:01

bladebla

<Piéééép>

Ik zit te denk over de aanschaf van een flitser voor mijn 350d. Ik heb nog geen ervaring met het gebruik van externe flitsers en zit me er op het moment in te verdiepen. Ik heb een klein budget dus in aanmerking komt uiteraard de

(even snel wat gegevens bijelkaar gezet)

Speedlite 420 EX

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.kars/got/420ex.jpg
Richtgetal42 (ISO100 105mm)
Oplaadtijd:0.1-7.5 sec. (Alkaline) 0.1-4.5 sec. (NiCd)
Aantal flitsen?
Reikwijdte24-105 mm
Afmetingen71,5 x 123 x 99,4
Gewicht300g
Prijs€199,- minus €50,- cashback

maar ook de

Sigma EF 500 DG ST

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.kars/got/ef500dg.jpg
Richtgetal50 (ISO100 105mm)
Oplaadtijd:max 6 sec. (Alkaline) 4 sec. (NiCd)
Aantal flitsenca. 220 met alkaline batterijen / 100 met oplaadbare batterijen
Reikwijdte28 mm - 105 mm (17 mm met ingebouwde groothoekdiffusor)
Afmetingen77X139X117
Gewicht320g
Prijs€145,-

Iemand adviezen en misschien ervaringen voor een keuze?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Simon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:36:
[...]

Die test beantwoord zijn vraag niet echt, misschien moet je even uitrekenen hoe lang het duurt voordat een foto dan over is en of je dat echt wil. Ik denk dat het verschil nihil is, maar goed...
idd. Dat is mijn conclusie ook. Ga gewoon voor een goedkoper kaartje. Als het echt helemaal niks is ruil ik deze in voor een snellere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Weet iemand hoe ik mijn 350D fatsoendelijk in Linux (distro: ubuntu) kan gebruiken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Simon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:21:
Weet iemand hoe ik mijn 350D fatsoendelijk in Linux (distro: ubuntu) kan gebruiken?
Card reader? :+

http://creativekarma.com/...rebel_xt_350d_with_linux/

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

pnieuwla schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:34:
[...]

Nee, dat kan ook niet. Hoe moet de lense 'weten' welk diafragma hij moet kiezen als hij niet op de camera zit. Tip: pak een oud objectief met handmatig diafragma. Maar bij ultra-macro foto's heb je altijd een hele kleine scherptediepte, daar kun je niet zo veel aan doen.
Tip 2: klein diafragma kiezen met de lens die je gaat gebruiken normaal op je camera. Dan de DOF-preview-knop ingeduwd houden als je de lens eraf haalt, en de lens blijft op het ingestelde diafragma staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Simon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:21:
Jups. Installeer gphoto2. Zet je camera op PTP mode en hang 'm aan je PC. gThumb of gPhoto2 start, en je kunt gelijk foto's bekijken. Als je niet de meest recente gphoto hebt als 'generic PTP camera' en anders met naam en toenaam.

(Ik neem even aan dat je hotplug geinstalleerd hebt, maar ubuntu doet dat geloof ik wel goed.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Hmm waar zit die delete knop

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden, nog wat foto's gemaakt met de 350D + kitlens :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64066/full.jpg
1/80sec. F/5.6 ISO1600 49mm

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64063/full.jpg
1/1000 sec. F/5 ISO1600 42mm

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64062/full.jpg
1/640 sec. F/3.5 ISO100 18mm

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64061/full.jpg
1/3200 sec. F/3.5 ISO100 18mm

Alle foto's zijn nabewerkt in Photoshop CS2, levels en curves.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:20:
Voor de geïnteresseerden, nog wat foto's gemaakt met de 350D + kitlens :)

[afbeelding]
1/1000 sec. F/5 ISO1600 42mm

[afbeelding]
1/640 sec. F/3.5 ISO100 18mm

[afbeelding]
1/3200 sec. F/3.5 ISO100 18mm

Alle foto's zijn nabewerkt in Photoshop CS2, levels en curves.
toch voor een canon gegaan? aardige fotos, alleen wat saai qua compositie...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

toch voor een canon gegaan? aardige fotos, alleen wat saai qua compositie...
Ja. Het hele Canon-systeem van lenzen en accesoires sprak me erg aan :) Verder vind ik de compo's zelf niet echt saai, maar meer een beetje abstract :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.