Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.023 views sinds 30-01-2008

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Cobra_Lup schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Weet niet of ze het uitsluiten, maar weet wel dat je van een product als de EOS 350d mag verwachten dat deze dode pixel vrij is en dat jij altijd in je recht staat om een reparatie of nieuwe te eisen.
Canon doet voor zover ik weet niet moeilijk. Gewoon ter reparatie aanbieden :)

Op zoek naar een fotograaf?

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hotpixels zijn bij mijn 300D gewoon verholpen, 3 weken voordat de garantie afliep (had geen zin om hem eerder op te sturen :P ).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MissXannie
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-08-2009
Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil proberen om een keer vuurwerk te fotograferen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de camera het beste dan kan instellen qua sluitertijd e.d. ? :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-10 15:18

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

quote:
MissXannie schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:45:

Kan iemand mij vertellen hoe ik de camera het beste dan kan instellen qua sluitertijd e.d. ? :/
2 tot 4 seconde en F/8-11 is een redelijke richting. Maar je zult toch wat moeten experimenteren ivm met afstand, omgevingslicht, enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Rondje
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2011

Mr.Rondje

We're all stardust origin

quote:
MissXannie schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:45:

Het is een beetje afhankelijk van de 'drukte' in te lucht. Als je vuurwerk zelf afsteekt op een 'niet-legale-afsteektijd' (niet dat ik dat motiveer natuurlijk!) kun je bij pijlen een wat langere sluitertijd aanhouden (2 - 8 seconden) zodat je de staart ook erop krijgt. Beetje groothoek is dan ook wel handig en natuurlijk zoals MartijnGizmo al aangaf in rond de f8 tot f11 om het geheel er een beetje scherp op te krijgen.

Als je het op een druke oudejaarsnacht gaat doen zijn kortere tijden handiger anders krijg je alles door elkaar en is het misschien allemaal wat overbelicht of druk. Het makkelijkste is om ze ook in RAW weg te schrijven zodat je naderhand nog wat kan corrigeren in belichting e.d.

ISO waardes van 400 en hoger zijn misschien ook geen overbodige luxe maar dan zou ik al snel de NR aanzetten.

Als je het wel op oudejaarsnacht gaat doen zou ik gewoon veel proberen met wat langere sluitertijden tot zo'n 6sec. En anders veel vuurwerk aanschaffen om te proberen ;)

HTPC (A64/6600GT/1024GEIL/320SE) op DLP 50", Canon20D/Sigma18-50EX 2.8/Canon70-200L 2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-10 20:39
quote:
breinonline schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:01:
[...]

De kitlens is prima om mee te beginnen, zeker voor die prijs. Elke beginner kan je bovendien de plastic fanttastic 50/1.8 aanraden. Een leuke lens die erg lichtsterk is en je bekend maakt met primes.
De EF-S 17-85 is wel aardig maar voor dat geld heb je bijna een 17-40/4L die veel scherper is. De 17-85 is veel te duur voor wat je krijgt. Niet aan te raden voor een beginner dus. Het is meer iets voor iemand die goed weet wat hij wil en deze lens wel ziet zitten.
Verder kan iedereen met lenzen vragen het beste lezen en zoeken in een van de centraal objectieven topics. De meeste lenzen zijn daar al behandeld.
Mee eens.. (We gaan naar een ander onderwerp/topic) Echter het bereik van de 17-85 is erg fijn... heb zitten twijfelen tussend e 17-40 en de 17-85. Maar door het bereik is de laatste het geworden.

Het bereik gebruik je veel.. Dat was mijn afweging :-)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Y1K
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-02-2009

Y1K

eitje..?

quote:
MartijnGizmo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:34:
[...]

Nee joh, dik voor mekaar daar. Live gehoord bij de MM Groningen:

+ klant: "Wat is nou het verschil tussen Canon en Nikon?"
- verkoper: "Canon is gewoon heel goed."

8)7
offtopic:
Dat bedoelde ik :)
Die gasten daar weten erg weinig (of liever gezegd: niets). Ooit een stofzuiger gekocht bij de MM. Was ook de laaste keer...
Op mijn vraag waarom ik moest kiezen voor de ene of de andere stofzuiger, kreeg ik als antwoord:
"die linker, want die heeft metallic lak".
Opzicht leuk bedacht, maar niet als mijn vraag was of ik het verschil in 100W zuigkracht ging merken. :X
Absolute nono's, die mij gaan vertellen wat voor camera ik moet kopen :?

blaat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

quote:
Mr.Rondje schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:36:
[...]

[blablo vuurwerkj bla]

Als je het wel op oudejaarsnacht gaat doen zou ik gewoon veel proberen met wat langere sluitertijden tot zo'n 6sec. En anders veel vuurwerk aanschaffen om te proberen ;)
Voor echt mooie foto's is het ook aan te raden om te fotograferen bij professioneel vuurwerk bij een evenement. Hier in Groningen heb je eind augustus altijd het Groninger Ontzet, met mooi vuurwerk in het Stadspark. Heeft ook als voordeel dat het veel minder koud is dan in december. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-08 08:37
quote:
Wisc2 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:16:
[...]

Mee eens.. (We gaan naar een ander onderwerp/topic) Echter het bereik van de 17-85 is erg fijn... heb zitten twijfelen tussend e 17-40 en de 17-85. Maar door het bereik is de laatste het geworden.

Het bereik gebruik je veel.. Dat was mijn afweging :-)
+ Image stabilsation + dat de 17-85 helemaal niet zo veel minder is dan de 17-40L...

Op luminous landscape kun je lezen hoe je MTF charts leest; en op Canon Hongkong kun je de MTF charts van beide stukken glas lezen. Let er wel even op dat alles voorbij 14mm uit het centrum voor een 1.6x crop camera niet van belang is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-10 18:43
Vraagje:

Mocht ik een Rebel XT versie (US model) met aankoopsbon van iemand kopen, kan ik hem dan wel naar Canon NL opsturen, mocht er garantie geclaimed moeten worden?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." | Specs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2015
quote:
Animal_X schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:15:
Vraagje:

Mocht ik een Rebel XT versie (US model) met aankoopsbon van iemand kopen, kan ik hem dan wel naar Canon NL opsturen, mocht er garantie geclaimed moeten worden?
Neem voor de zekerheid even contact op met etbass (www.etbass.nl), die Canon reparaties doet voor Canon NL. Dan weet je het zeker :)

Canon Gear | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Animal_X schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:15:
Vraagje:

Ja, staat ook al meerdere keren in dit topic :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RIRE
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ik heb ook nog een vraag. Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen wat ik bedoel.
Je kan met de EOS350 diverse instellingen doen, voorgrond scherp, achtergrond scherp.
Maar wat is nu de juiste instelling om het geheel in focus te krijgen?

Imac 2.0 met 2 gig mem

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
RIRE schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:10:
Ik heb ook nog een vraag. Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen wat ik bedoel.
Je kan met de EOS350 diverse instellingen doen, voorgrond scherp, achtergrond scherp.
Maar wat is nu de juiste instelling om het geheel in focus te krijgen?
Definieer "het geheel"?
Met het diafragma dichtknijpen kom je al een heel eind, maar je zult nooit alles scherp krijgen als de onderlinge afstand van de onderwerpen erg groot is.

• neographikal
  • Niet online
ADEP, of gewoon lekker handmatig een zo klein mogelijk diafragma kiezen. Staat ook in de manual ;)

• Animal_X
quote:
Gizz schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:28:
[...]

Ja, staat ook al meerdere keren in dit topic :)
Ok, thanx. En als er nou geen aankoopsbon bij zit? Dan niet zeker? :P

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." | Specs!

• neographikal
  • Niet online
quote:
Animal_X schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:21:
[...]

Ok, thanx. En als er nou geen aankoopsbon bij zit? Dan niet zeker? :P
Doe eens een gok :P

• RIRE
  • Niet online
quote:
Gizz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 00:12:
[...]

Definieer "het geheel"?
Met het diafragma dichtknijpen kom je al een heel eind, maar je zult nooit alles scherp krijgen als de onderlinge afstand van de onderwerpen erg groot is.
Oké. Bedankt, ik ga daar eens mee spelen.

Imac 2.0 met 2 gig mem

• eRR_
  • Laatst online: 16-06-2016
quote:
RIRE schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:28:
[...]

Oké. Bedankt, ik ga daar eens mee spelen.
de makkelijkste manier om dit te bereiken is hem op landschap stand te zetten en dan ergens halverwege focussen

znôrt

• neographikal
  • Niet online
quote:
eRR_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:58:
[...]

de makkelijkste manier om dit te bereiken is hem op landschap stand te zetten en dan ergens halverwege focussen
A-DEP zal vast op de 350D zitten, maar al die dingen van die preset functies kan je ook fijn zelf doen. Als je met een camera om wil leren gaan lijkt me dat het meest leerzame :)

• pnieuwla
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08-10 15:54
quote:
eRR_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:58:
[...]

Ongeveer op eenderde is de vuistregel. Dus tweederde moet achter het focuspunt zitten, eenderde ervoor. Speel wat met je diafragma, en je kunt de scherptediepte controleren met het knopje linksonder het objectief (van achter de camera gezien). Succes!

Fly with the eagles or scratch with the chickens

• Y1K

Y1K

eitje..?

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:00:
[...]

A-DEP zal vast op de 350D zitten, maar al die dingen van die preset functies kan je ook fijn zelf doen. Als je met een camera om wil leren gaan lijkt me dat het meest leerzame :)
A-DEP zit inderdaad op de 350 en is een erg handige feature. Net als de M-stand...
Enige nadeel is, dat ik nog lerende ben en er in deze standen nog wel eens een foto wil mislukken.
Maar 't geeft me in ieder geval wel het idee, dat ik een beetje de mogelijkheden van mijn 350D gebruik.
En dat het geen veredelde compact camera is...

blaat!

• neographikal
  • Niet online
Gebruik dan fijn de AV-stand en selecteer een zo groot mogelijk diafragma terwijl je op je sluitertijden let :) Leg de focus goed en be amazed ;)

• Y1K

Y1K

eitje..?

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:40:
Gebruik dan fijn de AV-stand en selecteer een zo groot mogelijk diafragma terwijl je op je sluitertijden let :) Leg de focus goed en be amazed ;)
Dat doe ik ook vaak. Dan weet ik (bijna) zeker dat de foto goed wordt.
Maar ik vind het juist leuk en een uitdaging om mijn camera goed te beheersen.

Bij probeersels ben ik druk bezig met alle standen en settings. Als ik zeker wil weten dat de foto lukt en ik geen tijd heb om te proberen, dan 'schakel ik terug' naar de AV-stand

blaat!

• RIRE
  • Niet online
Een hoop tips, Thx. Het mooie van digitaal is dat je lekker kunt spelen en oefenen.
Ik ga het allemaal eens uitproberen, en we zien dan wel wat het beste resultaat opleverd.

Imac 2.0 met 2 gig mem

• neographikal
  • Niet online
quote:
Y1K schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Dat doe ik ook vaak. Dan weet ik (bijna) zeker dat de foto goed wordt.
Maar ik vind het juist leuk en een uitdaging om mijn camera goed te beheersen.

Bij probeersels ben ik druk bezig met alle standen en settings. Als ik zeker wil weten dat de foto lukt en ik geen tijd heb om te proberen, dan 'schakel ik terug' naar de AV-stand
Terugschakelen? AV is nog een tandje pittiger dan A-DEP juist? Er zit qua moeilijkheid nog maar één stand boven en dat is de M-stand.

Ik schiet bijná alles AV, en in het donker met de flitser op de M-stand :)

• Y1K

Y1K

eitje..?

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:56:
[...]

Terugschakelen? AV is nog een tandje pittiger dan A-DEP juist? Er zit qua moeilijkheid nog maar één stand boven en dat is de M-stand.

Ik schiet bijná alles AV, en in het donker met de flitser op de M-stand :)
Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.

minder nadenkwerk eigenlijk... :P

Y1K wijzigde deze reactie 25-07-2005 15:02 (4%)

blaat!

• edwinjm
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-10 18:50

edwinjm

Webdeveloper

http://www.bitstorm.org/2005-7/bij-500px.jpg

Hier weer een plaatje. (het is immers een fotografieforum ;) ).

Gisteren genomen toen het even zonnig was. Gemaakt met de eenvoudige 55-200mm Canon lens die in het 2-kitlenzenpakket zit. Diafragma helemaal open voor een minimale scherptediepte (zodat je geen storende planten op de achtergrond ziet). Tweede voordeel is een lage sluitertijd zodat ook de bewegingsonscherpte (van de camera) minimaal wordt. Dit heeft wel weer tot gevolg dat de blaadjes aan de voorkant van de bloem enigszins onscherp zijn. Maar het bijtje is behoorlijk scherp, ook op 100%.

Ben redelijk tevreden met deze lens. Alleen bij hoge contrasten kunnen er nare paarse lijnen verschijnen (chromatische aberratie). Met de body (die ik nu bijna een week heb) ben ik overigens reuzeblij :). Eindelijk een digitale spiegelreflex van een goede kwaliteit.

Nog een paar foto's heb ik in m'n weblog staan.

MBP / 550D / Rift

• neographikal
  • Niet online
quote:
Y1K schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:00:
[...]

Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.

minder nadenkwerk eigenlijk... :P
Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.

Meer dan prima :Y)

• Y1K

Y1K

eitje..?

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:26:
[...]

Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.

Meer dan prima :Y)
Uhhhh.... ik ben nog aan het leren en heb nog wat meer moeite met de M-stand . Maar het begint te komen. In de AV stand kan ik op dit moment net iets meer constanter schieten (zelfde kwaliteit foto's), in de M-stand willen er nog wel eens wat mislukken. Maar goed, druk aan het leren (met name heel veel proberen) en het wordt wel steeds beter

blaat!

• Binne
  • Laatst online: 08-07-2015

Binne

Ambtenaar!

http://members1.chello.nl/~b.l.katsma/dpz/schaduw.jpg

Nog wat meer foto's in het bos

:)

Binne wijzigde deze reactie 26-07-2005 12:48 (5%)

Binne-Louw Katsma Fotografie

• BillsBro
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-09 15:31
je staat achter die boom?

• Binne
  • Laatst online: 08-07-2015

Binne

Ambtenaar!

ja :P

Binne-Louw Katsma Fotografie

• Animal_X
quote:
bombadil schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:52:
[...]

Terug geweest naar de Mediamarkt. De verkoper dacht dat het aan de sluiter lag maar had dat nog nooit gezien. Ondanks dat de mijne een maand oud was gewoon een nieuwe meegekregen.

Best een goede afhandeling dus van de MM Rotterdam!
Ze hadden ze daar op vooraad? :?

Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was... :/

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

quote:
Animal_X schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:49:
Ze hadden ze daar op vooraad? :?
Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was... :/
Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Animal_X
quote:
bombadil schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:49:
[...]

Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.
Ok, thanx. Voor hoeveel bied MM ze aan eigenlijk? (niet gevraagd...)

• AceRimmer
  • Laatst online: 21-10 10:57

AceRimmer

What a guy...

MediaMarkt Zwolle: 877 euro

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Animal_X
hmm.. Dat is toch nog wel 100 euro boven de laagste in de PW...

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-09 19:22

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MM Utrecht -> 849

EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)

Ken. wijzigde deze reactie 26-07-2005 21:51 (85%)

• Animal_X
quote:
x KeN x schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:49:
MM Utrecht -> 849

EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)
Het enige verschil is dat je geen Nederlandse handleiding hebt... :/ En dat rechtvaardigd die 100 Euro verschil natuurlijk nooit...

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De garantie lijkt me ook geen gekke optie.. ;)

• Animal_X
quote:
x KeN x schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:20:
De garantie lijkt me ook geen gekke optie.. ;)
Die kan je gewoon hier claimen. Ongeacht welke versie je hebt! :)

Althans, dat is mij verteld..

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Stel dat dat zo is, ben je ’m wel een behoorlijke tijd kwijt lijkt mij.

Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn :)

• Animal_X
quote:
x KeN x schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:06:
Stel dat dat zo is, ben je ’m wel een behoorlijke tijd kwijt lijkt mij.

Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn :)
Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL. :)

• Nellen
  • Laatst online: 30-01-2011
quote:
Animal_X schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:22:
[...]

Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL. :)
Ik hoorde laatst wel dat Etbass alleen Europese modellen mag maken. En als het een buitenlands (Europees) model is mogen ze kosten in rekening brengen die al gauw naar de ¤70 lopen (alleen onderzoekskosten).

interessant

• BillsBro
vraag over de DPP software die er bij zit. Hoeveel DPI sla je je naar jpg geconverteerde foto's op zodat ze zo groot mogelijk geprint kunnen worden?

• pnieuwla
quote:
Wisc2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:42:
Crumpler Geek Star :
Onderin liggend de 70-200....
Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.

• Wisc2
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-10 20:39
quote:
pnieuwla schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.
Nope dwars lukt niet. Is de lens net wat te groot voor helaas.

Tas is fijn... ben er ook blij mee..! Foto21 in H'sum heeft 10-15 % Korting wat ik las ergens...

Kanonnier zeg maar.

• Nellen
Canon EOS350D kit NL + Grip voor ¤999. Is toch niet zo duur wel? Het is bij een lokale fotoboer.

interessant

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Grip had ik voor ¤125 lokaal, dus reken maar uit.....

• Nellen
quote:
MartijnGizmo schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:05:
Grip had ik voor ¤125 lokaal, dus reken maar uit.....
Mja dus iets van ¤874 tovoor de kit met 2 jaar garantie. Lijkt me niet echt duur voor een lokale fotoboer.

Nellen wijzigde deze reactie 27-07-2005 19:25 (3%)

interessant

• Flashlight
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-08-2009
Woei ga morgen er ook 1 halen bij MM Utrecht. Ik heb de afgelopen dagen de topics doorgelezen (omg wat een posts).
Mij rest nog de volgende vragen:
Is de cam geruisloos, mijn vorige compactcam maakte een ultrasoon geluid waardoor wilde dieren benaderen moeilijker werd?
Is er nog steeds een wachtlijst bij MM Utrecht?
Waar laten jullie je foto's afdrukken (professioneel, dus geen mooie streppen en gifgroen gras)? Wellicht zijn hier andere topics over en 100e reviews maar ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer.

vuls te fijn

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De cam hoor je niet, behalve het sluitergeluid natuurlijk.

En voor afdrukken:
Beste winkel voor afdrukken via internet
[TIP] 20 Gratis foto prints!

• Ibex
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-10 18:50

Ibex

^^ met stom.

De vader van m'n vriendin heeft een 350D en deze is meegeweest op vakantie. Omdat hij en ik alle twee wel graag fotograferen, is het aantal foto's boven de 2000 geklommen.

En ik moet zeggen, de 350D is een uiterst aangenaam toestelletje om mee te werken. Hoewel ik de grip aan de kleine kant vind, liggen alle knoppen wel op een aardige plaats.

En omdat er nogal vaak gevraagd wordt naar foto's van de 350D zal ik er enkele posten :). Ik edit mijn post hiervoor wel eventjes. Hou er dan wel rekening mee dat ik een fotonoob ben :p.

De foto's mag je trouwens gerust gebruiken, enkel voor persoonlijk gebruik, behalve die van mij en mijn vriendin.

http://users.pandora.be/ibex/t_2005_0717_143815aa.jpg

http://users.pandora.be/ibex/t_2005_0719_125641aa.jpg

http://users.pandora.be/ibex/t_2005_0721_115143aa.jpg

http://users.pandora.be/ibex/t_2005_0717_210959aa.jpg

http://users.pandora.be/ibex/t_2005_0718_100109aa.jpg

Uiteraard allemaal clickable.

Ibex wijzigde deze reactie 27-07-2005 23:02 (70%)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Betaalbare open-source domotica - Komt uit .be

• guillaumemay
Waar je rekening mee kan houden is dat de Canon kitlens zonder USM niet geruisloos is bij het scherpstellen. Of je het geluid te hard zal vinden moet je zelf maar even beluisteren bij een demo model. Wil je geruisloos, koop dan een lens met een ultrasonic motor (USM bij Canon, HSM bij Sigma).

Canon Gear | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-10 00:15
quote:
Ibex schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:25:
En omdat er nogal vaak gevraagd wordt naar foto's van de 350D zal ik er enkele posten :). Ik edit mijn post hiervoor wel eventjes. Hou er dan wel rekening mee dat ik een fotonoob ben :p.

De foto's mag je trouwens gerust gebruiken voor persoonlijk gebruik, behalve die van mij en mijn vriendin.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Uiteraard allemaal clickable (de grote versies zijn nog aan het uploaden op het moment van schrijven, dus eventueel nog wat geduld :).)
Prachtige plaatjes! Als je die van jij met je vriendin nog even shopped zodat die twee flares in jullie benen weg zijn is het echt een plaatje om uit te printen! Nice work...

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• Nellen
quote:
gium schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:28:
Waar je rekening mee kan houden is dat de Canon kitlens zonder USM niet geruisloos is bij het scherpstellen. Of je het geluid te hard zal vinden moet je zelf maar even beluisteren bij een demo model. Wil je geruisloos, koop dan een lens met een ultrasonic motor (USM bij Canon, HSM bij Sigma).
Die is nu te koop in een special edition pakket geloof ik.

Grijze Canon EOS350D NL + Canon 18-55 USM + Grip + nog wat accesoires voor ¤999,-

interessant

• ETM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-09 23:09

ETM

E=TM˛

quote:
De vader van m'n vriendin heeft een 350D en deze is meegeweest op vakantie. Omdat hij en ik alle twee wel graag fotograferen, is het aantal foto's boven de 2000 geklommen.

En ik moet zeggen, de 350D is een uiterst aangenaam toestelletje om mee te werken. Hoewel ik de grip aan de kleine kant vind, liggen alle knoppen wel op een aardige plaats.

De foto's mag je trouwens gerust gebruiken, enkel voor persoonlijk gebruik, behalve die van mij en mijn vriendin.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteraard allemaal clickable.
die laatste foto is echt _/-\o_ lijkt precies op zo'n weebl & bob gezicht :D

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Flashlight
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-08-2009
quote:
Nellen schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:06:
[...]

Die is nu te koop in een special edition pakket geloof ik.

Grijze Canon EOS350D NL + Canon 18-55 USM + Grip + nog wat accesoires voor ¤999,-
bij MM? is die ook met zwarte body leverbaar?

vuls te fijn

• pnieuwla
quote:
Hou er dan wel rekening mee dat ik een fotonoob ben :p.
Voor een fotonoob kun je al aardige platen schieten zeg!

Een tijdje terug werd er gesproken over het gebruik van oude flitsers op de 350D ivm hoge voltages die de camera kunnen beschadigen, en ik heb even gegoogled.

Resultaat: Bob Atkins beweert dat het maximum toegestaande voltage niet 6V is, maar 250V!
quote:
The EOS 20D maximum flash sync voltage is 250v (for both the hotshoe and PC terminal), the Digital Rebel XT maximum sync voltage is also 250v, not 6v as I had earlier reported. Canon have recently stated that the Digital Rebel XT does in fact share the 250v sync voltage with the 20D and other high end Canon EOS bodies. Sorry for any confusion on this point.
Dat is nogal een verschil. Aangezien mijn Braun flitser volgens deze site 6.7V geeft, kan ik 'm met gerust hart gebruiken.

• Nellen
quote:
Flashlight schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:22:
[...]

bij MM? is die ook met zwarte body leverbaar?
Nee dat is bij Fotostarink in Eindhoven; www.fotostarink.nl. En hij is niet met de zwarte body leverbaar,alleen de zilvere body. Anders had ik hem idd ook aangeschaft :).

interessant

• Floep
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:44
Woohoo!

Ik heb gisteren mijn 350D bij de locale combi (www.combihuizen.nl) gehaald voor 849,-
Het is echt een woest ding! Hij is nog fijner als je hem hebt dan als je hem eventjes uitprobeert in de winkel :P Wicked!

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:47
als je in de buurt van Leiden woont is onderstaande link ook wel erg leuke aanbieding:

http://www.speedtronic.nl/vidframe.html

350 D + kit voor 799

Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Sony 70-200 f4 OSS

• Floep
  • Laatst online: 23:44
quote:
Bean77 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:34:
als je in de buurt van Leiden woont is onderstaande link ook wel erg leuke aanbieding:

350 D + kit voor 799
Er zit wel een beetje een vreemd objectief bij of ligt dat nou aan mij?

• Nellen
quote:
Floep schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:45:
[...]

Er zit wel een beetje een vreemd objectief bij of ligt dat nou aan mij?
Volgens mij hebben ze hier de mm doorberekend dmv de verkeerde cropfactor :).

interessant

• JjJames
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01-09-2010
quote:
Nellen schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:52:
[...]

Volgens mij hebben ze hier de mm doorberekend dmv de verkeerde cropfactor :).
Het is volgens mij gewoon een apart goedkoop objectief dat ze erbij doen. het is denkik het kitobjectief van een eos 3000 of zo. Er staat ook nie bij 350D kit, maar enkel "inclusief canon zoomlens"
Bij de nikon D70 staat er ook een 35-80 objectief.het zijn gewoon objectieven ze ze spotgoedkoop kunnen kopen hebben en er bij steken, om dan te kunnen verkopen als een soort "kit". Denk ik.

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:47
volgens mij toch echt een verkeerd doorgerekende cropfactor, want op het plaatje lijkt het erg op de standaard kitlens.

Volgens mij mag je het ook niet aanbieden met een verkeerd plaatje als de lens die staat afgebeeld niet de juiste is.

Als je online zoekt zie je steeds vaker de 350d + kit voor 799 staan en dan ook in sommige fotozaken en dus niet in een online winkel. Je moet alleen de mazzel hebben dat je er redelijk in de buurt woont anders is het de moeite niet.

Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Sony 70-200 f4 OSS

• JjJames
Tja, dan is het wel heel raar gerekend hoor. dan hebben ze 18 * 2 gedaan, en 55 * 1.3. heel raar.
En de 35-76 lens bestaat hoor.
En ik heb trouwens al veel plaatjes gezien waarbe ze andere lenzen noemen dan die die op de body zit. onlangs nog in een boekje van "actionshop", stond een 350D kit foto op, en ze hadden de 18-55 met photshop verandert in 17-85 :X
En kijk maar eens naar de foto's van de Minolta 7D (foto met 17-35 in tekst 35-80), en de Nikon D70 (foto 18-70 tekst 35-80)

edit: En van het niet mogen aanbieden met een verkeerd prentje, op vele online sites staat er bijna steeds bij dat het product kan verschillen van de afbeelding.

edit 2: onderaan folder : "afbeeldingen kunnen afwijken" ;)

JjJames wijzigde deze reactie 28-07-2005 14:03 (26%)

• MissingDog
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:06
quote:
JjJames schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:00:
Tja, dan is het wel heel raar gerekend hoor. dan hebben ze 18 * 2 gedaan, en 55 * 1.3. heel raar.
En de 35-76 lens bestaat hoor.
En ik heb trouwens al veel plaatjes gezien waarbe ze andere lenzen noemen dan die die op de body zit. onlangs nog in een boekje van "actionshop", stond een 350D kit foto op, en ze hadden de 18-55 met photshop verandert in 17-85 :X
En kijk maar eens naar de foto's van de Minolta 7D (foto met 17-35 in tekst 35-80), en de Nikon D70 (foto 18-70 tekst 35-80)

edit: En van het niet mogen aanbieden met een verkeerd prentje, op vele online sites staat er bijna steeds bij dat het product kan verschillen van de afbeelding.

edit 2: onderaan folder : "afbeeldingen kunnen afwijken" ;)
Die 17-85 is toch niet zo heel raar, aangezien deze al vanaf de 300D als alternatieve kitlens meegeleverd wordt in bepaalde gevallen (de 17-85 IS that is). Misschien zijn er vanaf canon geen afbeeldingen beschikbaar voor promomateriaal waar de 350D + 17-85 op staat?

Wij zullen in de toekomst bekend zijn als de generatie verantwoordelijk voor het opgeven van privacy & anonimiteit waardoor wij onze vrijheid zijn kwijtgeraakt. \
Zorg voor verandering: PiratenPartij

• JjJames
oke, maar dan ga je toch te tekst van de kitlens niet gaan shoppen?
dan zet je het er toch gewoon bij, of neem je een foto van de body en een foto van lens apart of zo, want die cijfertjes veranderen is echt misleiding, mensen kunnen denken dat die lens maar zo groot is bvb, terwijl ze toch redelijk verschillen in grootte.
Dan kan je net zo goed een foto van een nikon nemen en er canon van maken. :P

edit: zoals deze foto

JjJames wijzigde deze reactie 28-07-2005 14:20 (11%)

• eRR_
ietwat domme vraag; maar wat is bij jullie de exacte afmeting van een foto bij de hoogste resolutie? Het valt me op dat mijn fotos smaller zijn dan fotos met mijn vorige camera, en ook op de display van mn 350D is een klein zwart balkje onder en boven zichtbaar, alsof niet alles benut wordt.

Mijn reso is 3456X2304

ik vraag dit tevens om dat ook in deze flashplayer mijn niet gecropte fotos een zwart balkje krijgen, blijkbaar wijkt de maat dus af van de gangbare maat. De fotos van mijn vorige cam, hp945, zijn daar wel beeldvullend.

eRR_ wijzigde deze reactie 28-07-2005 14:30 (4%)

znôrt

• solomo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

om eerlijk te zijn ken ik de hp945 niet :P maar ik heb zon vermoeden warom je de foto niet op het oude formaat krijgt :P

digitale cameras maken een foto op een formaat dat goed past bij de verhouding van je moniter, deze is 4:3, nou zijn ouderwetse fotos op een andere verhouding namelijk 3:2. DSLR's maken fotos op het foto formaat wat op een monitor dus boven en beneden een zwarte balk geeft

4:3 3456 x 2592
3:2 3456 x 2304

hier kan je zien dat als de fotos even breed zijn de hoogte 288 pixels scheelt dus heb je boven en beneden een randje met niets.

edit: even gecontroleerd, de hp cam maakt inderdaad zoals ik al vermoede 4:3 fotos

solomo wijzigde deze reactie 28-07-2005 14:59 (8%)

• JjJames
Is normaal volgens mij. De sensor heeft een 3:2 verhouding. bij compactjes heeft de sensor een andere verhouding. Die 3:2 verhouding is trouwens wel het juiste formaat om af te drukken (15*10) denk ik.
Maar dan vraag ik mij eigenlijk af af er dan bij foto's uit een compact een stukje gecropt wordt als je ze laat afdrukken?

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Als je de fotos uit een compact af laat drukken zijn er verschillende mogelijkheden, of je krijgt er randjes aan de zijkant of er word iets aan de hoogte veranderd (gewoon er af geknipt) daardoor past het mooi op een 3:2 fototje :P

wat ze precies doen kan je meestal navragen bij de betreffende winkel, of op een bijbehorende site nalezen, wat ik meestal deed is de foto zelf op het juisste formaat knippen, dan weet je zeker wat er wel en wat er niet op komt :)

• eRR_
waarom is de display van de eos dan wel 4:3?

eRR_ wijzigde deze reactie 28-07-2005 15:17 (3%)

znôrt

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

hmm om eerlijk te zijn nog geen idee :P
kan maar 1 antwoord zo verzinnen, de LCD's zijn gewoon standaard van een plank gerukt, natuurlijk is dat goedkoper dan een speciaal LCD schermpje te laten maken voor de camera's.

• pnieuwla
quote:
Solomo schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:58:
Als je de fotos uit een compact af laat drukken zijn er verschillende mogelijkheden, of je krijgt er randjes aan de zijkant of er word iets aan de hoogte veranderd (gewoon er af geknipt) daardoor past het mooi op een 3:2 fototje :P

wat ze precies doen kan je meestal navragen bij de betreffende winkel, of op een bijbehorende site nalezen, wat ik meestal deed is de foto zelf op het juisste formaat knippen, dan weet je zeker wat er wel en wat er niet op komt :)
Off Topic: Of je stuurt ze naar de hema en selecteert "digitaal formaat" en je krijgt keurig 3:4 foto's.

• desmoquattro
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 11:11

desmoquattro

Duwgatie

Jullie hebben het over afstoppen van lenzen,nu begrijp ik dat wel.
Inmiddels ook al wat testjes gedaan maar ik kom der niet helemaal uit.

Op mijn 350 zit een sigma 18-125DC 3.5 ....nog wat en een 70-300 apo DG.
Weet iemand waar ik die het beste op kan afstoppen...?

Ik heb wel even ff gegoogeld maar kon het zo 123 niet vinden

desmoquattro wijzigde deze reactie 28-07-2005 16:20 (3%)

LOL

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-10 16:11

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
desmoquattro schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:15:

De meeste lenzen hebben de beste optische prestaties rond F8.
Scheelt een flinke sloot met licht, en je krijgt veel meer scherptediepte, lang niet altijd gewenst dus.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

quote:
THW Arie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:49:
[...]

De meeste lenzen hebben de beste optische prestaties rond F8.
Scheelt een flinke sloot met licht, en je krijgt veel meer scherptediepte, lang niet altijd gewenst dus.
Jups dat klopt ik wil idd niet altijd alles scherp hebben,maar misschien dat hier iemand is die met deze lensjes wat meer ervaring heeft.
vooral de apo aangezien die hier nogal wat zwerft dacht ik

LOL

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik ben er (de 70-300) vanmiddag voor het eerst mee op pad geweest en heb wat wide-open en F/8 geschoten. Nu eerst nog alle RAW's verwerken en dan kan ik misschien iets zinnigs zeggen. :)

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

quote:
MartijnGizmo schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:06:
Ik ben er (de 70-300) vanmiddag voor het eerst mee op pad geweest en heb wat wide-open en F/8 geschoten. Nu eerst nog alle RAW's verwerken en dan kan ik misschien iets zinnigs zeggen. :)
zou fijn zijn :)

ik ga staks (na het werk) ook nog ff wat testen :*)

LOL

• JjJames
Ik heb ook de sigma apo DG 70-300. Tja, het is een feit dat ze een stuk scherper is op F8 dan wide open. maar persoonlijk vind ik ze wide open toch nie onbruikbaar of zo. En bij marco's natuurlijk veel meer afstoppen. hier een paar van mijn eerste fototjes met die lens. Hierbij heb ik meestal wel het diafragma veel te laag gehouden, maar ik ben ook nog niet echt ervaren in macrotjes nemen.

http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/1.jpg
http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/2.jpg
http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/3.jpg
http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/4.jpg
http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/5.jpg
http://www.freewebtown.com/Lifeless/FOTO/6.jpg

Er is ook een redelijk zware compressie, het is gedaan met de powertoy van windows, niet met photoshop.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

quote:
desmoquattro schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:13:
[...]

zou fijn zijn :)

ik ga staks (na het werk) ook nog ff wat testen :*)
Hmm, ik heb alles met de 70-300 op ISO800 geschoten, dus zuiver is het sowieso niet echt. De foto's verschillen ook teveel om het verschil in afstoppen goed te zien. :/

• pnieuwla
quote:
desmoquattro schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:15:

Het beste kan je zelf even zo'n overzichtje maken.
Camera op statief of tafeltje, mirror-lockup + zelfontspanner aan (dan duurt het trouwens maar 2 sec ipv 10!), en op een vlak richten haaks op de camera (anders krijg je met scherptediepte te maken), bijvoorbeeld een niet egale muur. Met Av bij verschillende diafragma's schieten en vervolgens cutouts maken en samenvoegen. Veel werk, maar dan heb je een idee van de prestaties en de 'sweetspot' van de lens.
Edit: gebruik een lage ISO waarde, 100 of 200 dus. Ook maar 1 keer goed scherp stellen, dan je objectief op manual focus zetten.

pnieuwla wijzigde deze reactie 28-07-2005 21:28 (8%)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nu het toch (weer ;)) over lenzen gaat en vooral de 70-300...
Wat is nu het verschil tussen de:

Sigma 70-300 APO Macro Super II

en de

Sigma 70-300mm APO DG MACRO

Ze stonden tot voor kort nog apart bij de Pricewatch en bij verschillende webshops is de DG iets duurder dan de Macro Super II..
Op de Sigma site kan ik er iig niets over vinden.
Anyone ?

• xeroxius
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2008
quote:
MartijnGizmo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:49:
[...]

OMG en dan met gestrekte armen foto's maken! 8)7

Ik informeer meestal naar de mogelijkheden voordat ik ¤800+ uitgeef. :X
Ja omg idd, denk dan een beetje goed na... het zat namelijk zo dat men pa dat ding gekocht had voor zen werk dus ik liep er een beetje meej te pielen. Dus ik hoef me helemaal niet te verdiepen daarin. En natuurlijk kijk ik eerst in de gebruiksaanweizing maar daar stond nx in dus ik vond het maar wat raar... Dus omg ja.

• BillsBro
quote:
x KeN x schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:33:

Sigma 70-300 APO Macro Super II

en de

Sigma 70-300mm APO DG MACRO

Ze stonden tot voor kort nog apart bij de Pricewatch en bij verschillende webshops is de DG iets duurder dan de Macro Super II..
Op de Sigma site kan ik er iig niets over vinden.
Anyone ?
aha daar zit die quote button
Dat is de coating, DG heeft een coating die reflectie tegen gaat.

De Duitse sigma site is veel beter, alleen wel in het Duits
http://www.sigma-foto.de/...ent.php?client=1&idcat=15

BillsBro wijzigde deze reactie 28-07-2005 22:38 (14%)

• guillaumemay
quote:
x KeN x schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:33:
blabla... dg en niet dg..
De DG heeft een extra coating op het laatste glaselement, waardoor deze beter schijnt te presteren op digitale camera's.. Of de coating inderdaad echt zoveel uitmaakt weet ik helaas niet. Sommigen zeggen van wel, anderen zeggen dat het gewoon een marketingstunt is om met een stom stukje coating dezelfde lens op de markt te brengen tegen een hogere prijs.

Hier wat zoekresultaten die ik heb kunnen vinden, met wat meer info over wat DG is:
Centraal objectieven-topic V3.0

:)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-10 22:39
Iemand die trouwens weet waar je de hand-strap kan kopen voor een BG-E3 grip? Heb gisteren mijn gripje ontvangen maar zonder hand-strap en bij konijnenberg zie ik die ook niet op de site staan.

5D3 | 7D | 14 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 24-70 2.8 |15-85 | 70-200 2.8 II IS

• twixx
  • Niet online

twixx

Zon FTW!

quote:
Settler schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:38:
Iemand die trouwens weet waar je de hand-strap kan kopen voor een BG-E3 grip? Heb gisteren mijn gripje ontvangen maar zonder hand-strap en bij konijnenberg zie ik die ook niet op de site staan.
Bel K'nijn ff? of stuur een e-mail, there you go, found it yourself.

6x Yingli 265 Wp + SMA 1300TL en 3x Yingli 270 Wp + Enecsys samen ZZW
Dashboard op je mobiel van je PVoutput data? Nieuw! 300% sneller :) PVdashboard

• Mir
  • Laatst online: 21-10 09:48
Ik zit hier bij mijn vader.

Als ik de 350d met usb kabel in de PC stop krijg je bij de verkenner de camera te staan. Maar helaas niet als harde schijf (zoals mijn a75). Je moet dus in verkenner met je rechtermuis knop op de camera naam klikken en dan opennen kiezen.

Dit is voor mijn vader onhandig en wat ook als nadeel is: in ACDSee kan je hem niet benaderen! Dan geeft hij aan "Niets in folder"..

Ik wil hem dus gewoon als hardeschijf kunnen benaderen!
Cdrom uiteraard geinstalleerd!

what to do? :)

Mir wijzigde deze reactie 29-07-2005 13:36 (12%)

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

quote:
Mir schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:32:
Ik zit hier bij mijn vader.

Als ik de 350d met usb kabel in de PC stop krijg je bij de verkenner de camera te staan. Maar helaas niet als harde schijf (zoals mijn a75). Je moet dus in verkenner met je rechtermuis knop op de camera naam klikken en dan opennen kiezen.

Dit is voor mijn vader onhandig en wat ook als nadeel is: in ACDSee kan je hem niet benaderen! Dan geeft hij aan "Niets in folder"..

Ik wil hem dus gewoon als hardeschijf kunnen benaderen!
Cdrom uiteraard geinstalleerd!

what to do? :)
ik krijg met mijn A75 ook geen verwisselbare schijf te zien hoor... ook alleen een cameraatje welke ik dus wel gewoon via verkenner kan benaderen (dus net zoals met m'n 350D)
kun je die A75 dan wel in ACDSee benaderen?

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik gebruik gewoon een cardreader. :)

• Mir
  • Laatst online: 21-10 09:48
Hmm, ik ben helemaal vergeten tevertellen dat ik thuis win2k draai en hier (mijn vader) winXP..
dat zal dus wel uitmaken! :(

shit zeg!..

naja, misschien dat in te stellen?

En ja, thuis krijg ik met win2k ook in ACDsee gewoon een HD erbij! :)

cardreader heeft 'ie niet..

• Redje
  • Laatst online: 00:56
Een 350d met kortingsboekje en 256CF via Canon.nl is dat per definitie een NL model?
(Echt veel duidelijker wordt het er niet op met al die import versies...)
Bij een shop om de hoek is de NL versie 890,-, niet echt goedkoop dus (vergeleken met de PW) :D

• pnieuwla
nee kan ook duits zijn. Enige verschil is dan de handleiding.

• pnieuwla
quote:
Mir schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:41:
Hmm, ik ben helemaal vergeten tevertellen dat ik thuis win2k draai en hier (mijn vader) winXP..
dat zal dus wel uitmaken! :(

shit zeg!..

naja, misschien dat in te stellen?

En ja, thuis krijg ik met win2k ook in ACDsee gewoon een HD erbij! :)

cardreader heeft 'ie niet..
Bij WinXP moet je eerst de WIA driver installeren, dan ziet ie 'm als HDD. De driver werkt niet voor Win2k helaas.

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 14:08
quote:
Bean77 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:34:

350 D + kit voor 799
wat je ziet is alleen de body. Wil je met kit, is het alsnog 899 (dit heb ik gisteren nagevraagd, hunting for de-laagste-prijs-garantie ;)

http://specs.tweak.to/5253

• Redje
  • Laatst online: 00:56
quote:
pnieuwla schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:34:
nee kan ook duits zijn. Enige verschil is dan de handleiding.
Hmm, bij cameranu staat er wel bij met NL handleiding, maar gezien de prijs lijkt me dit ook een import model, klopt dit?
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*