[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dus graag van zoveel mogelijk mensen hun ervaringen weten met de vp191b ivm mijn bovenvermelde problemen, als niemand anders dit heeft dan zal ik hem naar 3-co moeten terugsturen ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:19:
[...]

OK, ff een korte review:

Kleuren:
Heb heb een hoop tft's gehad en gezien, maar qua kleuren vind ik dit gewoon nog steeds gewoon het mooiste, waarbij ik eigenlijk geen bij verschil meer zie met een CRT. Bij mijn oude 17"nec 1701 zak ik dit zekers wel en bij de iiyama e485 was dit ook duidelijk minder.

Ghosting:
Ghosting is per persoon heel erg relatief, ghosting zien doet je zekers wel met een tft, alleen bij bewegende beelden kunnen je hersenen op een gegeven moment toch het beeld gevoelsmatig niet scherp houden. Bij 3d games zoals UT etc zie je het wel, alleen de vraag is of het hinderlijk is, mijn antwoord is ja en nee. Je ziet het zekers wel, maar het is niet overduidelijk genoeg om er echt over te klagen.
Ik weet wel zeker dat gamers op een top niveau erover zouden zeiken, maar de gemiddelde preciese gamer kan hier gewoon mee overweg.

PS, de e481 van 8ms is eigenlijk de e480, ze hebben hem gerenamed volgens mij. IK praat nog over de e481 met 25ms, waarbij deze door iedereen bevonden is als 1 van de betere monitoren en bijvoorbeeld stukken beter dan de e485.
Erg bedankt voor je review maar was dus eigenlijk op zoek naar de 8ms versie.
Erg raar van Iiyama dat ze zo raar aan het doen zijn met die typenummers.

edit: hier nog wat leuk nieuws over de vx924: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=5147

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:51:
ik zou dus graag van zoveel mogelijk mensen hun ervaringen weten met de vp191b ivm mijn bovenvermelde problemen, als niemand anders dit heeft dan zal ik hem naar 3-co moeten terugsturen ... :O
Ik heb iig nergens last van :). Mgoed ik speel geen WoW of PES, dus daar kan ik niks over zeggen.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm ja idd

alle reviewers testen ghosting in snelle spellen, maar 'tragere' spellen testen de meesten niet, dus beetje een probleem, heb nu viewsonic gecontacteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb nu ook een paar weken de VP191S, bevalt me ook nog steeds uitstekend. Ghosting ben ik aan gewend (ik speel bijna alleen cs 1.6). Voor de rest speel ik amper andere spellen en helemaal geen WoW of PES 4 (alleen op ps2 ;)) dus daar kan ik ook niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:39:
erm ja idd

alle reviewers testen ghosting in snelle spellen, maar 'tragere' spellen testen de meesten niet, dus beetje een probleem, heb nu viewsonic gecontacteerd :)
Ik speel zo wel wat Blitzkrieg II, is een RTS dus relatief traag. Tot nu toe eigenlijk alleen FPS games gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
@ odosynths: Kun jij een review geven over jouw Samsung 930BF.

Ik ben een gamer, maar wil zo nu en dan ook nog wel eens foto's bewerken. Dit maakt de keuze voor mij vrij lastig. En wat is nu de gulden middenweg tussen een snelle respons tijd en mooie kleuren...?

Overigens gaat uiteindelijk de hoogste prio uit naar "geen ghosting". Op dit moment zit ik enorm te twijfelen tussen de BenQ FP937S+ en de Samsung 930BF. Of heeft iemand anders een tip?

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Ok net ff wat Blitzkrieg 2 gedaan en ook wat Rise of Nations: T&P en 0.0 last van ghosting, blur of wat dan ook. Zag er gewoon perfect uit. Precies zoals m'n CRT dat ook zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn :(

zien wat customer service van viewsonic belgie zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor deze domme vraag maar,
Mediamarkt.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'
Houd in dat er al een Dead-Pixel garantie op de TFT schermen zit bij mediamarkt, en je die er niet bij hoeft te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:24:
Sorry voor deze domme vraag maar,

[...]

Houd in dat er al een Dead-Pixel garantie op de TFT schermen zit bij mediamarkt, en je die er niet bij hoeft te kopen?
Volgens mij heeft mediamarkt geen pixelgarantie en kan je hem binnen 14 dagen terug brengen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Na de erge interessante eerder door iemand hier gelinkte test gelezen te hebben van de VP191 versus 193P+, vind ik het hard nodig dat ik erbij vertel dat je wél de thread moet lezen die eronder zit, anders geeft de test je een wat vertekend beeld. Sommige mensen lezen misschien alleen de test, maar de thread die eraan vast hangt is er ook bij van belang. Helaas. ;)

Hier nog een quote uit die thread over TN vs PVA/MVA!!!:

cambrian zei:
So I got a chance to visit Compusa today to look at the 193P+. They had the 193P model on display but the color/brightness quality was great. And I assume the 193P+ is the same.

I did get a chance to see teh Viewsonic VP171s. I don't know if this is similar to the VP191b in terms of color/contrast/brightness or not but the quality was terrible. I actually fiddle around with the color and brightness settings but no matter how much I adjust the color seems over saturated and the contrast was way too intense. When you try to adjust the brightness and contrast it just makes the screen darker but the relative intensity is still crappy. I don't know if the OP had the same problem with his viewsonic.
The viewsonic panel just seems poor in quality in terms of color compared to the near by Sony model receiving outputs from the same source.
Araanor zei:
The VP171 is not even the same type of panel as the VP191 - it's TN. VP191 has a much better picture.
(193P, 193P+ en VP191 zijn PVA/MVA, maar de VP171 is een TN)

De 193P+ komt in elk geval wel heeeeeeel goed (beeldkwaliteit, beter black level dan de VP191, én games én vormgeving/bouwkwaliteit, én..én....) naar voren in die thread. Zeker de moeite waard om op te wachten tot 'ie in Europa verkrijgbaar is, en er meer reviews zijn, denk ik zo. Eén poster vertelde wel voor films de Viewsonic en de 193P+ te hebben vergeleken, en daarbij de Viewsonic duidelijk de betere vond.

[ Voor 22% gewijzigd door Roenie1 op 28-07-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:30:
[...]

Volgens mij heeft mediamarkt geen pixelgarantie en kan je hem binnen 14 dagen terug brengen. O-)
Oooh nou dus als je een Dode pixel heb, kan je gewoon terug gaan en nieuwe vragen ofzo.

Nou dan valt de prijs best wel mee. Want op internet kost de 930Bf ongeveer 388,- + 39,- Pixel garantie = 427,- en in de MediaMarkt kost hij 440,-.

Dus voor die 13 euro meer heb ik hem dan liever van de Mediamarkt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:03:
[...]

Erg bedankt voor je review maar was dus eigenlijk op zoek naar de 8ms versie.
Erg raar van Iiyama dat ze zo raar aan het doen zijn met die typenummers.

edit: hier nog wat leuk nieuws over de vx924: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=5147
Toch vindt ik viewsonic raarder doen met typenummers, behalve de VP191 8ms met AUO overdrive-paneel zwerven er namelijk ook nog 25ms, (20ms?), en 16ms versies rond, terwijl er niks aan het typenummer is verandert.
Iiyama voegt tenminste iets aan het typenummer toe, zodat je tenminste kan zien of je de nieuwe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Garcia schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:46:
@ odosynths: Kun jij een review geven over jouw Samsung 930BF.

Ik ben een gamer, maar wil zo nu en dan ook nog wel eens foto's bewerken. Dit maakt de keuze voor mij vrij lastig. En wat is nu de gulden middenweg tussen een snelle respons tijd en mooie kleuren...?

Overigens gaat uiteindelijk de hoogste prio uit naar "geen ghosting". Op dit moment zit ik enorm te twijfelen tussen de BenQ FP937S+ en de Samsung 930BF. Of heeft iemand anders een tip?
'Geen ghosting' waarmee?
langzame spellen, of snelle?
Bij snelle spellen kan je er zeker van zijn dat de 930BF sneller is door zijn overdrive, maar bij langzame spellen ga je volgens mij last krijgen van overdrive-ghosting(moet nog een aantal userreviews lezen voor ik het zeker weet).
Voor statische toepassingen zou ik niet weten hoe deze monitoren zouden kunnen verschillen, aangezien ze uiteindelijk om hetzelfde paneel zijn gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:20:
[...]

Oooh nou dus als je een Dode pixel heb, kan je gewoon terug gaan en nieuwe vragen ofzo.

Nou dan valt de prijs best wel mee. Want op internet kost de 930Bf ongeveer 388,- + 39,- Pixel garantie = 427,- en in de MediaMarkt kost hij 440,-.

Dus voor die 13 euro meer heb ik hem dan liever van de Mediamarkt :O
Nee, dat houd in dat je em zonder opgave van reden terug kan brengen.
Als je er dus een met foute pixels krijgt, dan breng je em terug, krijg je je geld terug, je wacht een paar dagen, en je koopt em opnieuw.
Het resultaat is natuurlijk wel hetzelfde: Je bent zo ongeveer verzekert van een pixelperfect scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[foutje]
Als er een mod langskomt, dan mag deze weg.
[/foutje]

[ Voor 88% gewijzigd door n-i-x op 28-07-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
XiN schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:41:
[...]

Maar als je gaat wachten tot ze een E481 ips(25ms dus) naar je toe sturen kan je erg lang wachten, want die is al een tijd uit de productie.
Ze willen me geen ander type geven :( , ik zit idd op niks te w8en, te belachelijk voor woorden. OP een gerepareerde zit ik eigenlijk ook niet te w8en, want wie weet hoelang dat scherm al gebruikt is en een groot deel van zijn contrast mist.

Het advies van de telefonist luidde vandaag : w8 nog 2 weken en als je dan niks hoort van ons, bel dan maar weer. Ook konden ze me weer niet vertellen wanneer eventueel vervangende monitoren binnen kwamen.
Eigenlijk kunnen ze en weten ze dus niets daar, pffft dan heb ik liever dat ik digitaal een aanvraag kan doen en w8 totdat ik erbij neer val :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Wat ik ook wel intressant vindt, is dat ie duidelijk zegt dat ie op de 193P+ minder/geen last heeft van lichtere vlekken in de hoeken, wat de 193P+ ook al iets dichter bij 'De uliteme TFT' brengt.
Dat is dus PVA panel power :) Gewoon kwaliteit zonder gezeik (in ieder geval voor statische beelden).

We zullen zien wat THG zegt over de uniformiteit van het scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 18:20
@Roenie: Ik ben het met je eens, de Samsung 193P+ komt erg positief naar voren uit die thread op [H]ardforum. Maar wat ik ontzettend jammer vind aan de 193P+ is dat ze de knoppen hebben weggelaten. De monitor-instellingen zijn alleen te veranderen mbv een Windows- programma Magictune geheten. Over het gebruik van dat programma hoor ik wisselende berichten, de een is enthousiast de ander is er negatief over. Als je tijdens het spelen van een game bijvoorbeeld even de helderheid wil bijstellen moet Magictune gestart worden en dat geeft nog wel eens problemen met het wisselen tussen beide programma's. Het komt op mij in ieder geval nogal buggy over.

Verder gebruik ik naast Windows ook Linux (steeds meer eigenlijk) en daar schijnt Samsung helemaal geen software voor te kunnen leveren wat ik echt belachelijk vind. Vraag: weet iemand daar soms een goed werkende oplossing voor? Er schijnen toch wel mogelijkheden te zijn onder Linux.

Maar de bottom line is voor mij toch dit: Oh Samsung waarom toch die knoppen weggehaald? Ik wil gewoon een OSD verdorie :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
IIyama H481s toegevoegd, leuke bak. Samsung 193P+ vs VP191b ook toegevoegd.
Maar de bottom line is voor mij toch dit: Oh Samsung waarom toch die knoppen weggehaald? Ik wil gewoon een OSD verdorie :(
Dat wil 19 van de 20 personen. Samsung wil met de 193/173P serie alleen strakke design TFT's op de markt zetten, zo min mogelijk knopjes horen bij dat profiel. Neemt niet weg dat ze die knopjes gewoon erop hadden kunnen zetten terwijl je een strak design behoudt, VP191b rand/bezel ziet er nog prima strak uit terwijl er gewoon knopjes op zitten. Nog beter: alle knopjes (ook aan/uit) op de voet zetten, zodat je 0 knopjes op de bezel/rand overhoudt -> ultimate strakheid en toch een OSD.

Maarja niets aan te doen, zullen ermee moeten leven, voor Linux zuigt het ja, als je vaak Linux gebruikt zou ik de 193P/P+ niet kopen. Voor windows -> MagicTune hoeft niet op de achtergrond te blijven draaien las ik, alleen als je dan van kleurprofiel/instellingen wilt switchen zal het toch weer aan moeten, of je doet het via je videokaart drivers... Opzich maakt het niet zoveel uit, met 512/1GB ram maakt het niets uit dat het programma op de achtergrond draait en switchen van instellingen doe je toch maar 1x per dag ofzo (als het buiten licht/donker is). Veel mensen stellen hun TFT zelfs maar 1x in en daarna vinden ze het prima.

Nog over die knopjes, een TFT met veel knopjes kan er ook prima strak uitzien, de VP191's rand is gewoon superstrak:

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00065138.jpg
(en nope dit komt niet omdat je de knopjes nauwelijks ziet op dit plaatje, op m'n VP912s(ilver) zag het er ook prima strak uit)

Ik vind het dus ook stom van Samsung, maar dat neem ik graag voor lief als de rest in orde is.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Ik wil gewoon een OSD verdorie :(
Ik ook... ik gebruik zelf ook soms Linux, niet onoverkomelijk, maar aan het switchen tussen de driver software en een game, had ik nog niet gedacht. Dat is inderdaad een ramp, vooral als je game niet tegen alt-tabben kan. Ik stel vaak in-game de brightness bij op mijn CRT... :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Roenie1 op 28-07-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je zou eigenlijk een knopje/knopjes moeten hebben waarbij je kunt switchen tussen 3 door jezelf voor geprogrammeerde helderheid+contrast (en evt. RGB) instellingen. Volgens mij kunnen fabrikanten zoiets zonder moeite maken.

Ik vind het trouwens echt triest dat een userreview (VP191 versus 193P+) gewoon eerder is als de pro-review sites. WORDT EENS WAKKER SUFFERDS! "Ja, maar die reviews krijg je toch gratis niet zeiken!"

:(

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:58:
IIyama H481s toegevoegd, leuke bak. Samsung 193P+ vs VP191b ook toegevoegd.

[...]

Dat wil 19 van de 20 personen. Samsung wil met de 193/173P serie alleen strakke design TFT's op de markt zetten, zo min mogelijk knopjes horen bij dat profiel. Neemt niet weg dat ze die knopjes gewoon erop hadden kunnen zetten terwijl je een strak design behoudt, VP191b rand/bezel ziet er nog prima strak uit terwijl er gewoon knopjes op zitten. Nog beter: alle knopjes (ook aan/uit) op de voet zetten, zodat je 0 knopjes op de bezel/rand overhoudt -> ultimate strakheid en toch een OSD.

Maarja niets aan te doen, zullen ermee moeten leven, voor Linux zuigt het ja, als je vaak Linux gebruikt zou ik de 193P/P+ niet kopen. Voor windows -> MagicTune hoeft niet op de achtergrond te blijven draaien las ik, alleen als je dan van kleurprofiel/instellingen wilt switchen zal het toch weer aan moeten, of je doet het via je videokaart drivers... Opzich maakt het niet zoveel uit, met 512/1GB ram maakt het niets uit dat het programma op de achtergrond draait en switchen van instellingen doe je toch maar 1x per dag ofzo (als het buiten licht/donker is). Veel mensen stellen hun TFT zelfs maar 1x in en daarna vinden ze het prima.

Nog over die knopjes, een TFT met veel knopjes kan er ook prima strak uitzien, de VP191's rand is gewoon superstrak:

[afbeelding]
(en nope dit komt niet omdat je de knopjes nauwelijks ziet op dit plaatje, op m'n VP912s(ilver) zag het er ook prima strak uit)

Ik vind het dus ook stom van Samsung, maar dat neem ik graag voor lief als de rest in orde is.
Ik ben toch voor een TFT-monitor met knopjes op de rand, dat is even iets toegankelijker.
Maar als je al die knoploze strakheid wilt, dan kan je toch ook gewoon knopjes zo wegwerken dat ze van voren niet zichtbaar zijn?
Bijvoorbeeld aan de onerkant of zijkant dunne knopjes(niet uitstekend) zorgt voor een strakke rand + OSD
Ik heb trouwesn al verschillende monitoren van budget-klasse gezien waar dit op toegepast werd, dus waarom men dit niet doet op monitoren van hogere klasse's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Dan zouden we de ultieme TFT gevonden hebben en dát kan natuurlijk niet. Hebben we hier niks meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ben het met je eens hoor XiN
Yokozuna schreef: Nog over die knopjes, een TFT met veel knopjes kan er ook prima strak uitzien, de VP191's rand is gewoon superstrak
Roenie1 schreef: Dan zouden we de ultieme TFT gevonden hebben en dát kan natuurlijk niet. Hebben we hier niks meer te doen.
Jawel, want niet iedereen heeft een budget van 500-600euro. De topictitel klopt eigenlijk ook niet, maarja traditie he :)

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:43:
[...]

Nee, dat houd in dat je em zonder opgave van reden terug kan brengen.
Als je er dus een met foute pixels krijgt, dan breng je em terug, krijg je je geld terug, je wacht een paar dagen, en je koopt em opnieuw.
Het resultaat is natuurlijk wel hetzelfde: Je bent zo ongeveer verzekert van een pixelperfect scherm.
Ok bedankt :D

Dan koop ik de 930BF morgen gewoon bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Roenie1 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:13:
Dan zouden we de ultieme TFT gevonden hebben en dát kan natuurlijk niet. Hebben we hier niks meer te doen.
Ook als we 'De ultieme TFT' hebben gevonden dan hebben we nog wat te doen, dan gaan we natuurlijk op zoek naar de ultiemere TFT :)

De overdrive mva/pva schijnen namelijk nog niet helemaal perfect te zijn in snelheid(8ms tn's en overdrive tn's zijn sneller), en ook de inkijkhoek is nog geen 180 graden voor perfect beeld.
Verder kunnen we dan nog op zoek gaan naar een voorgekalibreerde TFT, zodat je out-of-the-box al perfecte kleurweergave hebt.

Ook is de uniformiteit nog niet helemaal perfect, en het contrast kan altijd hoger.

ps.
Als je op zoek gaat naar de ultiemere TFT moet je dan niet meer vergelijken met CRT's, de meeste CRT's worden waarschijnlijk al op alles behalve snelheid al ingehaal of bijgehouden door de 193P+.
Maar beter dan een CRT wil nog niet zeggen dat het niet meer beter hoeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje over de nieuwe techniek van philips.

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=5155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 18:20
Yokozuna schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:58:

[...]
Samsung wil met de 193/173P serie alleen strakke design TFT's op de markt zetten, zo min mogelijk knopjes horen bij dat profiel. Neemt niet weg dat ze die knopjes gewoon erop hadden kunnen zetten terwijl je een strak design behoudt, VP191b rand/bezel ziet er nog prima strak uit terwijl er gewoon knopjes op zitten. Nog beter: alle knopjes (ook aan/uit) op de voet zetten, zodat je 0 knopjes op de bezel/rand overhoudt -> ultimate strakheid en toch een OSD.
Hier ben ik het he-le-maal mee eens. De VP191b is inderdaad een goed voorbeeld van dat een goed design en knopjes op de rand elkaar helemaal niet hoeven uit te sluiten. Vandaag in een winkel (BestelICT.nl) de Acer AL1922 bekeken voor een kennis van mij. Dat is ook een goed voorbeeld van prima design met knopjes op de rand. Overigens vind ik het idee van de knopjes naar de voet te verhuizen ook een uitstekend idee. Ik zou willen zeggen tegen de dames en heren van de monitor-fabrikanten: kom op mensen wees eens innovatief en denk niet alleen vanuit het oogpunt van kostenbesparing! Want dát zit er volgens mij achter bij de Samsung 193P+, het wordt gebracht als een 'selling feature' maar ondertussen hebben ze mooi weer wat dollars aan produktiekosten uitgespaard :(

Ik heb trouwens vandaag ook ontdekt dat ik de FSC P19-2 gewoon hier in Delft kan kopen, bij diezelfde winkel ( BestelICT.nl ). En voor een schappelijke prijs van €493. En ik mag de monitor in de winkel testen op kapotte pixels, heeft ie één of meerdere dode (sub)pixels hoef ik hem niet af te nemen, vind ik best relaxed van ze :)

Toch wil ik eerst de pro-reviews van de 193P+ en de P19-2 afwachten (inderdaad mensen, waar blijven ze toch?) voordat ik een beslissing neem. En komende maanden worden een paar interessante nieuwe modellen geïntroduceerd, ik heb de stille hoop dat er nog een andere fabrikant op de proppen komt met een TFT met het panel van de 193P+, een goed design (niet dat saaie grijs van de P19-2) en met een OSD. IJdele hoop misschien maar toch ;)

[ Voor 12% gewijzigd door tallstoi op 28-07-2005 21:54 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ouderwetse (buizen) televisieschermen kennen geen ghosting, omdat ze zo’n 50, 60 of 100 keer per seconde zeer kort oplichten. Dit is vele malen korter dan de tijd die nodig is om een flat screen pixel op te doen lichten. Daarnaast kennen de conventionele televisieschermen meerdere inactieve en/of donkere fases tussen het oplichten door. Voor het menselijk oog zijn de laatstgenoemde fases niet waarneembaar, waardoor de “flitsen” verworden tot een naadloos bewegend geheel.
Ik hoop dat ze dit van LG.philips hebben overgenomen, want anders zijn ze zowat blind.
een 50Hz / 60Hz beeld kan ik niet echt een 'naadloos geheel' noemen, eerder een onrustig beeld waar ruis in lijkt te zitten en waarbij ik na een paar minuten last van mijn ogen krijg.

Ik hoop dan ook dat de frequentie van de backlight op zijn minst 100Hz gaat worden, zodat het nog enigsinds stabiel beeld weer kan geven.

Over het verbeteren van de snelheid; Ik denk dat het ongeveer zo zit:
Normaal duurt een overgang een tijd, waardoor er altijd onscherpte komt, hoe kort de response tijden ook zijn.
Maar als je nou de achtergrondverlichting 100 keer per seconde een piekje licht laat geven, dan zie je het gedeelte tussen de 0ms en de 10ms niet.
Als de kleurovergang dus niet langer dan 10 ms(0% naar 100%) duurt, en het knipperen van de backlight goed getimed is, dan verdwijnt ghositn voor 100%.

Om het goede resultaat te krijgen moeten ze dus in ieder geval een overdrive tn nemen(of een overdrive mva die sneller is dan de VP191 aangezien die al 10ms doet over 10% -> 110%(geen typfout))
Als LG.philips dit voor elkaar weet te krijgen dan hebben we een TFT die Geen ghosting of iets wat er op lijkt meer heeft.
Als ze het dan ook nog voor elkaar krijgen met een mva/pva dan kunnen we spreken over een 'Ultieme TFT' die de 193P+ zou moeten verslaan, behalve dat de laatste iets rustiger beeld geeft.

Maar eerst maar even afwachten of ze er inderdaad een paneel in weten te stoppen dat echt nooit langer dan 10ms doet over elke complete kleurovergang, dan praten we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tallstoi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:47:
...Want dát zit er volgens mij achter bij de Samsung 193P+, het wordt gebracht als een 'selling feature' maar ondertussen hebben ze mooi weer wat dollars aan produktiekosten uitgespaard :(
...
De 193P+ heeft gewoon het design van de 193P, en iets zegt me dat samsung op deze monitor niet echt kosten heeft bespaart op de behuising/knopjes aangezien de introductieprijs iets van $700,- was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:48

KrL

Foto foto..

Ik heb vandaag m'n Eizo Flexscan L768 binnegekregen en kan maar een ding zeggen: wow !
Ik heb hem vooral aangeschaft met het doel m'n foto's te bewerken en ik speel geen games dus ik kan goed leven met de 25ms. Kleurweergave is echt fantastisch en het design ook. Arcswing voet is erg handig, hij kan zowel erg hoog staan als roteren en kantelen. Ik kijk op m'n werk tegen 2 193P's aan en die kunnen slechts heel bepert omhoog.
Ik dacht altijd dat een goede Eizo niet te betalen was maar nog geen 500 (ex) vind ik goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraagje over de Samsung 930BF : Is het mogelijk om er twee computers op aan te sluiten?
Dus 1 via DVI, en 1 via D-Sub/VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
XiN schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:40:
[...]

'Geen ghosting' waarmee?
langzame spellen, of snelle?
Bij snelle spellen kan je er zeker van zijn dat de 930BF sneller is door zijn overdrive, maar bij langzame spellen ga je volgens mij last krijgen van overdrive-ghosting(moet nog een aantal userreviews lezen voor ik het zeker weet).
Voor statische toepassingen zou ik niet weten hoe deze monitoren zouden kunnen verschillen, aangezien ze uiteindelijk om hetzelfde paneel zijn gebouwd.
Wist niet eens dat je bij langzame spellen ook last van ghosting kan hebben. Overdrive-ghosting is dan ook een nieuw begrip voor mij en een vlugge blik op Google geeft ook geen verklaring.

Ik ben enorm op zoek naar reviews van de 930BF, maar die zijn er nog niet zoveel.

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil dit ook graag weten

zoals jullie weten heeft (mijn) vp191b hier last van (omgevingen worden wazig)

als de samsung 930BF dit niet heeft (test games : pro evolution soccer, world of warcraft) , dan verkoop ik m'n vp191b en koop ik de 930BF.

Dus hopelijk kunnen zo spoedig mogelijk enkele mensen dit testen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:20:
ja ik wil dit ook graag weten

zoals jullie weten heeft (mijn) vp191b hier last van (omgevingen worden wazig)

als de samsung 930BF dit niet heeft (test games : pro evolution soccer, world of warcraft) , dan verkoop ik m'n vp191b en koop ik de 930BF.

Dus hopelijk kunnen zo spoedig mogelijk enkele mensen dit testen ? :)
Ja ik heb helemaal geen last van blurring tijdens WoW. En ook bij een beetje langzamere games, zoals cs, blijft het beeld gewoon scherp. Misschien moet je je toch eens afvragen of je de 8ms versie wel hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:01:
[...]

Ja ik heb helemaal geen last van blurring tijdens WoW. En ook bij een beetje langzamere games, zoals cs, blijft het beeld gewoon scherp. Misschien moet je je toch eens afvragen of je de 8ms versie wel hebt..
staat toch op de doos, ik mag hem niet terugzenden naar 3-co en nog geen antwoord van viewsonic customer service

heb jij de vp191b of 930bf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:44:
[...]

staat toch op de doos, ik mag hem niet terugzenden naar 3-co en nog geen antwoord van viewsonic customer service

heb jij de vp191b of 930bf ?
Ik heb de VP191B en de BenQ FP937s+
Allebij prima schermen, maar mijn voorkeur kwa allround monitor is de Viewsonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:30:
[...]

Ik heb de VP191B en de BenQ FP937s+
Allebij prima schermen, maar mijn voorkeur kwa allround monitor is de Viewsonic.
waarom ? minder ghosting ? betere kleuren ? :*)

welke grafische kaart heb jij ?

ik denk steeds meer en meer dat er iets stuk is aan m'n vp191b, en 3-co laat me hem niet terugsturen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:47:
[...]

waarom ? minder ghosting ? betere kleuren ? :*)

welke grafische kaart heb jij ?

ik denk steeds meer en meer dat er iets stuk is aan m'n vp191b, en 3-co laat me hem niet terugsturen :X
Gelijke ghosting, niets tot weinig...

Check mijn systeem, dan kom je er achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en qua kleuren, is er veel verschil (vp191 heeft meer kleuren) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me eigenlijk iets af :?

zou het kunnen dat je minder ghosting hebt (overdrive ghosting ?) als je speelt op een lagere resolutie / zonder AA en/of AF ?

iemand hier die een 7800 gtx heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:27:
...
zou het kunnen dat je minder ghosting hebt (overdrive ghosting ?) als je speelt op een lagere resolutie / zonder AA en/of AF ?
...
Op een lagere resolutie geeft meestal meer ghosting volgens reviewers, dus je moet gewoon in de native resolutie blijven.

Zonder AA zou kunnen helpen, omdat AA zorgt dat er iets meer middentonen inzitten, maar de VP191 zou daar door overdrive juist geen last van moeten hebben..

Of bedoel je mischien dat je last zou hebben van te lage framerates?
Dan moet je gewoon even fraps dornloaden en kijken hoe veel je eigenlijk haalt.

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat te lage framerates niet voor vaag beeld zorgen, maar voor schokkerig beeld.
Daar komt dan nog bij dat je 'langzame games' speelt, waardoor het verschil tussen 2 frames kleiner is, en waardoor je het schokken ook minder merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het dit weekend es uittesten, alle AA en AF uitzetten, en zien wat het geeft

schokken doet ie niet echt gewoon alles heel wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:47:
...
Als ze een non-overdrive mva als een 8ms mva hebben verkocht dan moeten ze em toch echt terug nemen.
Over of jouw monitor wel of niet overdrive toepast:
Ik heb een idee gekregen waarmee je dat uit kan testen, hier zal ik vanavond meer over posten.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 29-07-2005 12:38 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 7800GT kan ik niet betalen :P
En ja mijn VP191B heeft meer kleuren, en het verschil merk je dan ook duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Garcia schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:17:
Wist niet eens dat je bij langzame spellen ook last van ghosting kan hebben. Overdrive-ghosting is dan ook een nieuw begrip voor mij en een vlugge blik op Google geeft ook geen verklaring.
Ik vind het zo'n vreemde aanname (watvoor theorie je er dan ook voor hebt) dat overdrive ghosting veroorzaakt bij langzame spellen en niet bij snelle spellen.... want dan zou je het ook moeten hebben in snelle spellen als je langzaam beweegt! En dát heb ik occultux nog niet zien vertellen...

Bovendien kan het haast niet, dat in langzame games een overdrive MVA panel langzamer is dan een snel niet-overdrive TN panel, en die mensen hoor je ook niet klagen. De totale tijdsduur van een kleurovergang op een MVA panel (of de VP191 in ieder geval), is met overdrive inclusief de overshoot niet of niet veel langer dan die van een snel niet-overdrive TN panel. En wederom: Die mensen hoor je niet klagen over langzame games.

Misschien dat overshoot zo erg opvalt dat het erger lijkt dan normale ghosting van een TN, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ik denk dat occultux' scherm gewoon niet helemaal lekker is. Er zijn zoveel user reviews van de VP191 waarin geen/nauwelijks ghosting wordt aangegeven in langzame games...

Ik krijg ook steeds meer het idee dat het per schem van hetzelfde merk en type kan verschillen (revisie-verschillen daargelaten).

[ Voor 74% gewijzigd door Roenie1 op 29-07-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd, als ik traag beweeg in een snel fps spel heb ik er totaal geen last van (hij is er mss heel lichtjes, de ghosting)

laat me AUB WETEN hoe ik kan testenn of het wel degelijk een overdrive panel is, volgens het serienummer wel

3-co antwoord niet meer en viewsonic customer service ook niet
niet echt aangenaam ...

eerst zeg 3-co, ok je mag terugsturen en dan opeens bel customer service... raar...

raar dat ik in een ander traag spel als splinter cell Chaos Theory ook geen ghosting heb (wel nog niet zoveel gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
en ook de inkijkhoek is nog geen 180 graden voor perfect beeld.
Bij een CRT is de kijkhoek in ieder geval ook niet ultiem door reflectie door de glasplaat als je er ver vanaf de zijkant naar kijkt. 180 graden is ook onmogelijk door de rand die ervoor zit (vandaar waarschijnlijk ook de 2 graden minder bij TFT's, maar dat geldt voor CRT's dus ook). De kijkhoek zal waarschijnlijk 178 graden blijven, alleen dan met een contrastwaarde die beter is dan 5:1 of 10:1.

In mijn ogen is de TFT kijkhoek ultiem, want een prima contrast tot 100 graden is naar mijn mening goed genoeg, ook als je met drie mensen een film wilt kijken op je TFT'tje. En daarbij, niemand kijkt waarschijnlijk vanaf meer dan 50 graden naar een scherm, omdat het dan gewoon te smal is om lekker te kijken (misschien sommige mensen met een onhandige TV opstelling in hun kamer). Ultiem betekent voor mij dat je niet meer denkt "dit moet beter". Dus meer praktijk gericht dan absoluut gezien (zoals bij jou denk ik). De dikke Van Dale zegt ultiem=uiterst. Dat kun je op verschillende manieren interpreteren, dus das mooi :)
Ook is de uniformiteit nog niet helemaal perfect, en het contrast kan altijd hoger.
Uiteraard, maar ook hier geldt weer, heb je er in de praktijk wat aan. Na een bepaalde zwart waarde merk je waarschijnlijk toch geen verschil meer in diepte en komt het allemaal over als 'zwart is zwart'. Stel dat de 173P+ een contrast van 1200:1 bij 120nits helderheid haalt. Dan heb je een zwartwaarde van 0.10nits. Ik vraag me af of je dan nog verschil kunt zien tussen de diepte van het zwart wanneer de TFT aan en uit staat. Volgens mij moet je daar erg veel moeite voor doen. Wanneer het zwart voor je gevoel als ECHT zwart over komt (en het wit fel genoeg is), heb je wat mij betreft een ultiem contrast, maar misschien in jouw ogen niet. Dat kan!
Als je op zoek gaat naar de ultiemere TFT moet je dan niet meer vergelijken met CRT's, de meeste CRT's worden waarschijnlijk al op alles behalve snelheid al ingehaal of bijgehouden door de 193P+.
Jup, ik ben er ook steeds meer van overtuigd, alleen de kijkhoek en de ghosting. Het kijkhoek nadeel vind ik alleen niet noemenswaardig. Ik denk zelfs dat je bij bijv. 193P in sommige omstandigheden verder vanaf de zijkant naar het scherm kunt kijken door de anti-glare laag die minder reflecteert. Ghosting, vast altijd wel een heel klein beetje (tot OLED/SED panels er komen). Grote kans dat we de 193P+ zelf kunnen zien, met een beetje geluk hebben enkele mediamarkt filialen hem over een paar weken in de showroom (of andere winkels).

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 29-07-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Roenie1 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:53:
[...]

Ik vind het zo'n vreemde aanname (watvoor theorie je er dan ook voor hebt) dat overdrive ghosting veroorzaakt bij langzame spellen en niet bij snelle spellen.... want dan zou je het ook moeten hebben in snelle spellen als je langzaam beweegt! En dát heb ik occultux nog niet zien vertellen...
...
Intressant punt, ik denk dat je het inderdaad ook met langzame bewegingen moet hebben in snelle spellen.
Er is echter wel een verschil mogelijk tussen verschillende spellen, doordat er verschillende kleuren worden gebruikt, maar dit hoeft dus niet af te hangen van de snelheid van het spel.
...
Bovendien kan het haast niet, dat in langzame games een overdrive MVA panel langzamer is dan een snel niet-overdrive TN panel, en die mensen hoor je ook niet klagen. De totale tijdsduur van een kleurovergang op een MVA panel (of de VP191 in ieder geval), is met overdrive inclusief de overshoot niet of niet veel langer dan die van een snel niet-overdrive TN panel. En wederom: Die mensen hoor je niet klagen over langzame games.
...
Dat je niet veel mensen hoort klagen zegt niet zoveel, pas als iemand die allebei de monitroren heeft getest zegt dat ze ongeveer even snel zijn, maar dat hij wel ghosting ziet dan hecht ik er wat waarde aan.
Als we beweringen als 'een klein beetje ghosting, maar niet storend' zouden eloven, dan probeerden we nu allemaal te gamen aan 25ms mva/pva schermen.
Over je argument dat de response tijden van overdrive mva/pva beter zijn: dit geld voor de 10% -> 110%(110% ja) tijden, terwijl de 0% -> 10% tijden volgens mij ook van belang zijn.
Niet echt direct dat kleiner beter is, maar meer dat gelijker beter is.
Bij de het AUO overdrive mva-paneel lijkt het mij onmogelijk dat de 0% -> 10% tijden ongeveer gelijk zijn, want:
Als je in de review van THG kijkt, dan kan je zien dat de rise tijd ongeveer 11ms is, waarvan zo'n 9 ms voor de framerefresh, en daarna een terugval van zo'n 2ms erna.
Dat betekent dat de 0%->10% tijd bij een rise zo'n 5 ms hoger is dan bij een fall.
...
Misschien dat overshoot zo erg opvalt dat het erger lijkt dan normale ghosting van een TN, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ik denk dat occultux' scherm gewoon niet helemaal lekker is. Er zijn zoveel user reviews van de VP191 waarin geen/nauwelijks ghosting wordt aangegeven in langzame games...

Ik krijg ook steeds meer het idee dat het per schem van hetzelfde merk en type kan verschillen (revisie-verschillen daargelaten).
Overshoot van pixels lijkt me inderdaad veel storender dan normale ghosting, omdat het een soort van knippereffect geeft.
Ik denk, na de reacties over ghosting met langzame spellen van andere VP191 eigenaren gezien te hebben, ook dat zijn scherm gewoon brak is, of een non-overdrive is.
Over dat uittesten of het een overdrive is: Ik moet nog iets uitzoeken, en ik moet nog wat doen, dus dat komt later vanavond nog.

[ Voor 19% gewijzigd door n-i-x op 29-07-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
@ occultux

Ik heb een 7800GTX en ik heb met mijn vp191b echt helemaal nergens last van, 0.0 ghosting (nog in geen een game gemerkt en heb er so far heel wat gehad), goede kleuren, heerlijk diep zwart (ik zie nauwelijks verschil tussen aan of uit qua zwart). Is een goede koop geweest wmb :). Ik denk idd zoals anderen vermeldden dat jij een defect exemplaar hebt. Kan me vooral niet voorstellen dat een structureel probleem met WoW niet opgemerkt zou worden aangezien ZAT mensen een vp191b zullen hebben en ook WoW spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Na het uitvallen van m'n 17" Iiyama e435s waar ik weleens waar een andere voor krijgt ergens volgende week, garantiegeval.
En omdat ik niet de hoofprijs wil geven voor een 19"
Heb ik een 19"LG FLATRON L1930SQ gekocht. 12ms maar geen DVI. Ik moet zeggen dat het voor mij geen moer uitmaakt. Zag het verschil op m'n Iiyama ook niet.

Mot zeggen een heel aardig schermpje mooi van vormgeving een toppertje...BF2 ziet er gelikt uit zonder ghosting ofzo.
http://www.lge.com/catalo...oryId=CTG1000499&page=

Kosten 269 euro...heb voor de Iiyama nog 349 betaald maar de LG ziet er een stukje beter uit.
En 3jaar online garantie EN met pixelvrij garantie _/-\o_

wat wil je nog meer :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:49:
...
En ja mijn VP191B heeft meer kleuren, en het verschil merk je dan ook duidelijk...
Merk je dat ie meer kleuren heeft(kleurovergangen zien er vloeiender uit)in plaatjes dus, niet in bewegende beelden., of merk je dat de kleuren natuurgetrouwer zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 29-07-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net van de Mediamarkt.
Was van plan een Samsung 930BF te kopen....... maar hij was al uitverkocht :(

Ze hebben er wel al 20 besteld, maar hij kon me niet precies vertellen wanneer ze binnen zijn...

Ik kijk morgen wel even op de Ceintuurbaan of ze daar hem nog ergens hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor iemand warcraft testen op mijn Samsung 930BF
er is totaal geen ghosting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:45:
Vraagjes aan alle mensen met de benq 937+

heeft ie mooie kleuren weer ?
Is ie rustig om naar te kijken (desktop toepassingen) ?
weinig ghosting ?
ghosting in World of warcraft of pro evolution soccer ?
- De kleuren vind ik mooi, maar dis mn eerste TFT.
- Hijs rustig alleen ik heb de helderheid wat naar benee geschroeft. Hij staat op 20 - 30 (dit ligt eraan of het donker is in mn kamer)
- Ghosting heb ik niet gehad.
Spellen die gespeeld zijn
*cod / uo (VEEEL)
*NFSU2
*SWAT4
en nog een paar simpelere spellen.

Tis een top scherm. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over dode pixels. Als je een tft hebt die dode pixel(s) heeft, zullen er dan meerdere volgen? Of als je een tft koopt en er zit geen dode pixels op, kun je die alsnog krijgen?

En kennen jullie online winkels waarvoor je een verzekering kunt sluiten tegen dode pixels bv. in een jaar, dat je dan nog garantie hebt? Ik ken alleen alternate.nl maar de tft's zijn daar duurder dan bij andere winkels.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

DinX

Motormuis

Griffin schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:10:
[...]

- De kleuren vind ik mooi, maar dis mn eerste TFT.
- Hijs rustig alleen ik heb de helderheid wat naar benee geschroeft. Hij staat op 20 - 30 (dit ligt eraan of het donker is in mn kamer)
- Ghosting heb ik niet gehad.
Spellen die gespeeld zijn
*cod / uo (VEEEL)
*NFSU2
*SWAT4
en nog een paar simpelere spellen.

Tis een top scherm. _/-\o_
Ik heb vandaag, mede door de goede commentaren hier en op andere plaatsen, ook een 937s+ gekocht. Schitterend schermpje imho.
Ik heb hier ook de helderheid fel omlaag moeten schroeven. Toen ik hem pas had naar 30, en nu staat hij op 7. Hij is anders echt veel te fel, nog erger dan m'n oude crt.

Maar zelfs op 7 komt het imho enige minpuntje, je ziet de backlight vrij hard. Zeker als je niet perfect recht voor je scherm zit (ik ga al eens schuin in m'n stoel zitten) valt het wel op.

De kleuren vind ik ook erg goed, beter dan m'n vorige scherm (CRT, LG 915FT Plus Flatron)

Ghosting is me ook nog niet opgevallen, maar ik speel dan ook alleen maar WoW, daar heb je niet zoveel flitsende actie. Al zou je het bij sommige spells wel moeten merken moest er ghosting zijn.

Ik heb ook veel mensen horen klagen over het design. Ik vind het er net knap uitzien. Niet zo fututistisch als vele andere schermen. Gewoon een simpele vierkante voet (met een soort bakje erin, handig voor pennen enzo :) ) en een simpele zilver rand. Ik vind het er professioneel uitzien zo.

Toen ik hem pas had kreeg ik wel even wat last van duizeligheid en hoofdpijn, maar dat is inmiddels helemaal verdwenen enkele uren later. Waarschijnlijk moesten m'n ogen het wat gewend worden (andere verhouding, andere belichting, andere resolutie, geen dik glas,...).

Oja, een geen dode pixels te zien :)

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 29-07-2005 21:39 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:33:
Ik heb een vraagje over dode pixels. Als je een tft hebt die dode pixel(s) heeft, zullen er dan meerdere volgen? Of als je een tft koopt en er zit geen dode pixels op, kun je die alsnog krijgen?

En kennen jullie online winkels waarvoor je een verzekering kunt sluiten tegen dode pixels bv. in een jaar, dat je dan nog garantie hebt? Ik ken alleen alternate.nl maar de tft's zijn daar duurder dan bij andere winkels.
Er is niet echt een reden om aan te nemen dat er meer dode pixels zullen volgen wanneer je er 1 hebt, deze kans is in principe even groot als wanneer je nog 0 dode pixels hebt.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat de kans op dode pixels per paneel kan verschillen, maar van de meest4e monitoren is ergens tussen de 98% en de 100% pixeperfect, uitzonderingen kan je meestal vrij makkelijk vinden, doordat al die mensen een klaagtopic in GOT starten.

Of je dode pixels na de productie nog kan krijgen?
In principe lijkt het me onwaarschijnlijk dat een paneel dat echt pixelperfect is, en waar voorzichtig mee om gesprongen wordt, echt dode pixels erbij krijgt.
Ik heb namelijk begrepen dat deze worden veroorzaakt door een slechte verbinding met de transistor die een subpixel aanstuurt, en als die verbinding gewoon goed is, dan blijft ie goed.
Wat me wel mogelijk lijkt, en waar ook wel mensen met praktijkervaringen mee schijnen te zijn, dat is dat een verbinding een beetje tussen wel contact en niet contact in zit, waardoor een (half)dode subpixel soms even werkt.
Dan kan het gebeuren dat de subpixel even werkt als je in de winkel kijkt, maar na het verslepen en thuis neerzetten weer dood is.
Het schijnt dat je die halfdode pixels weer aan de gang kunt krijgen door er op een bepaalde manier over te wrijven, maar dan kan ie weer dood worden als je je monitor verhuist.

Verder over het TFT's koopen met pixelgarantie, dat kan bij best veel winkels, maar meestal is het belachelijk duur.
[message=http://www.mindfactory.de/cgi-bin/MindStore.filereader?42d996290007e3b4273fc0a801ed0679+DE/userpages/PixelPruefung]tipte ons over een winkel in duistland die het voor €20,- doet, maar ik weet niet of ze dat nog steeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
XiN schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:02:
...
Over dat uittesten of het een overdrive is: Ik moet nog iets uitzoeken, en ik moet nog wat doen, dus dat komt later vanavond nog.
Oké, ik ben er nu vrij zeker van.
Het idee waarmee je het it kan testen is het volgende:
Bij een overdrive scherm zal bij elke rise time eerst 100% spanning op een pixel worden gezet, waardoor de pixel het eerste frame(16,7ms bij 60Hz) bij een rise altijd hetzelfde doet, wat de uiteindelijke kleur ook moet worden.
Als je dus een zwarte achtergrond laat veranderen in een gekleurd voorwerp, dan zal het er de eerste 16,7ms niet anders uitzien als een zwarte achtergrond die je in een wit vlak laat veranderen.
Als je het beeld na 16,7ms weer zwart maakt, en het weer opnieuw begint, dan zie je dus totaal geen verschil bij een overdrive scherm.

En dan nu de uitvoering:
Eerst download je auto test van prad.de.
Met dit programma kan je afwisselend 2 bitmaps op het scherm weer laten geven.
Deze twee bitmaps staan gewoon in de maap waar de rest van het progje ook in staat.
Als je nu de ene bitmap helemaal zwart maakt, en in de ander gewoon 'iets' tekent met allemaal kleuren die voor de R, de G, en de B alledrie iets hebben ingesteld dat hoger is dan 0, dan kan je met dit progje uitteseten ov je monitor een overdrive is.

Dit is de theorie tenminste, om uit te testen of het in praktijk ook zo werkt wil ik aan mensen die zeker weten dat ze een overdrive monitor(zowel tn als mva/pva) hebben het ook eens uit willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuhm ik heb eens gekeken bij mun AA en AF en ik zie net dat ik alles voluit heb staan xD
Ik speel heel lage resoluties, omdat mun crosshair dan klein blijft, en als ik AA en AF voluit heb staan, dan kan ik die waas die ontstaat bij lage resoluties, beter wegwerken..
En dus nog steeds geen ghosting tijdens AA en AF voluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:37:
[...]

Ik heb vandaag, mede door de goede commentaren hier en op andere plaatsen, ook een 937s+ gekocht. Schitterend schermpje imho.
Ik heb hier ook de helderheid fel omlaag moeten schroeven. Toen ik hem pas had naar 30, en nu staat hij op 7. Hij is anders echt veel te fel, nog erger dan m'n oude crt.

Maar zelfs op 7 komt het imho enige minpuntje, je ziet de backlight vrij hard. Zeker als je niet perfect recht voor je scherm zit (ik ga al eens schuin in m'n stoel zitten) valt het wel op.

De kleuren vind ik ook erg goed, beter dan m'n vorige scherm (CRT, LG 915FT Plus Flatron)

Ghosting is me ook nog niet opgevallen, maar ik speel dan ook alleen maar WoW, daar heb je niet zoveel flitsende actie. Al zou je het bij sommige spells wel moeten merken moest er ghosting zijn.

Ik heb ook veel mensen horen klagen over het design. Ik vind het er net knap uitzien. Niet zo fututistisch als vele andere schermen. Gewoon een simpele vierkante voet (met een soort bakje erin, handig voor pennen enzo :) ) en een simpele zilver rand. Ik vind het er professioneel uitzien zo.

Toen ik hem pas had kreeg ik wel even wat last van duizeligheid en hoofdpijn, maar dat is inmiddels helemaal verdwenen enkele uren later. Waarschijnlijk moesten m'n ogen het wat gewend worden (andere verhouding, andere belichting, andere resolutie, geen dik glas,...).

Oja, een geen dode pixels te zien :)
hmm raar, ik had de helderheid op 100 staan... En contrast zo rond de 65.
Heb je de helderheid niet ingesteld op je videokaart?
Want een helderheid van 100 bij mij geeft mooi helder beeldje, misschien iets te vel als je helemaal int donker zit. Ook mijn VP191B staat voluit, zowel brighness als contrast. Niets te vel vindik zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na gisteren dus eindelijk mijn Sony hs95bp en viewsonic vp191b binnen tegekregen hebben ga ik dit weekend heerlijk ze uitgebreidt testen en vergelijken! Mijn Dell 2005fpw doet ook mee in de race want het is gewoon een 19inch die wat breder is ;) . Verder kan ik dus de ati 850 met dual DVI woensdag a donderdag verwachten van me kennis om hem voor paardagen de beide monitor volledig digitaal aan testuren en zodoende ook weer te testen.
Moet je zeggen dat die Sony echt heerlijk werkt zo op GoT/explore/firefox _/-\o_ ook zeker met foto bewerken in PSP en photoshop. Alleen was een potje heftig UT unreal orginale volgens net iets teveel van het goede.

Nouja... jullie horen me maandag (zondag avond weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik wil de Samsung 193P+ combineren met een mac mini. Maar ik las dat dit niet mogelijk is omdat er geen drivers zijn voor apple. Is het echt niet mogelijk :'(

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 08:35:
[...]

hmm raar, ik had de helderheid op 100 staan... En contrast zo rond de 65.
Heb je de helderheid niet ingesteld op je videokaart?
Want een helderheid van 100 bij mij geeft mooi helder beeldje, misschien iets te vel als je helemaal int donker zit. Ook mijn VP191B staat voluit, zowel brighness als contrast. Niets te vel vindik zelf..
Instellingen van m'n videokaart staan gewoon default que kleur en helderheid

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
lux schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:54:
Ik wil de Samsung 193P+ combineren met een mac mini. Maar ik las dat dit niet mogelijk is omdat er geen drivers zijn voor apple. Is het echt niet mogelijk :'(
Samsung snijdt zichzelf wel in de vingers door geen drivers voor MacOS/Linux te maken. Ik snap het ook niet echt, net alsof het zoveel tijd kost die drivers te maken, zo ingewikkeld zijn die vast niet.

Over die Philips techniek:
While the pixels adjust their color, the backlight is off, and it will only switch on when the image is ready -- three times brighter than in a normal LCD TV to compensate for the dark period -- before going dark again.
Dus eigenlijk is ghosting er nog wel, alleen omdat je de 'juiste' periodes van het beeld te zien krijgt (dus wanneer pixels precies de juiste kleur hebben), lijkt het alsof ghosting verdwenen is? Dan zal volgens mij, zoals THG zegt, de gemiddelde reponstijd wel rond de 14-17ms moeten liggen. Misschien klopt THG's theorie alleen met knipperende backlights, op 60 of 75Hz, hehe!

Jammer dat ze niets zeggen over het aantal Hz waarmee de backlight dan knippert, wordt dit 60Hz? 75Hz? Misschien zelfs 150Hz? De vraag is of het verschil dan nog noemenswaardig is. Ik ben in ieder geval erg benieuwd, ik denk niet dat deze techniek moeilijk is te implementeren. Het zal vast 60 euro extra of meer gaan kosten (930BF versus 913N) maar als er duidelijk verschil is vind ik het dat wel waard, ik ga alleen niet tot 2006-2007 wachten. Zoals gezegd, dan kun je beter nu een leuk overdrive paneeltje kopen en over 3-5 jaar meteen overstappen op OLED/SED panels.

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 30-07-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:32:
...
Over die Philips techniek:

[...]

Dus eigenlijk is ghosting er nog wel, alleen omdat je de 'juiste' periodes van het beeld te zien krijgt (dus wanneer pixels precies de juiste kleur hebben), lijkt het alsof ghosting verdwenen is? Dan zal volgens mij, zoals THG zegt, de gemiddelde reponstijd wel rond de 14-17ms moeten liggen. Misschien klopt THG's theorie alleen met knipperende backlights, op 60 of 75Hz, hehe!

Jammer dat ze niets zeggen over het aantal Hz waarmee de backlight dan knippert, wordt dit 60Hz? 75Hz? Misschien zelfs 150Hz? De vraag is of het verschil dan nog noemenswaardig is. Ik ben in ieder geval erg benieuwd, ik denk niet dat deze techniek moeilijk is te implementeren. Het zal vast 60 euro extra of meer gaan kosten (930BF versus 913N) maar als er duidelijk verschil is vind ik het dat wel waard, ik ga alleen niet tot 2006-2007 wachten. Zoals gezegd, dan kun je beter nu een leuk overdrive paneeltje kopen en over 3-5 jaar meteen overstappen op OLED/SED panels.
De tijd die een pixel erover mag doen hangt dan dus indardaad af van hoe lang de backlight donker is.
bij 60 Hz dus 1000/60 = 162/3ms(- de tijd dat de backlight aanstaat), en bij 75Hz dus 1000/75 = 131/3ms (- de tijd dat de backlight aanstaat)
over die tijd dat de backlight aanstaat:
Ze zeggen dus dat de backlight 3 keer zo fel moet branden om de helderheid te compenseren, dus zal ie wel 1/3 van de tijd branden.
Dit zou betekenen dat je bij 60Hz alle reacties binnen 2/3 x 162/3 = 111/9ms moet laten voltooien, en bij 75Hz binnen 2/3 x 131/3 = 88/9ms om echt alle ghosting weg te werken.
Bedenk ook dat deze reactietijd de 0% -> 100% tijd is.

Ik denk dus dat LG.Philips al een hele kluif eraan zullen hebben om een paneel te maken datzelfs op lage frequenties snel genoeg is om de ghosting helemaal uit te roeien.
Want zelfs de overdrive schermen die10% -> 90% GTG snelheden hebben van minder dan 10ms die kunnen nooit rise snelheden van 0% -> 100% van korter dan 162/3ms hebben zoalang het paneel intern op 60Hz wordt aangestuurd, aangezien de correctie pas na een frame komt.
Wat mij wel een mogelijkheid lijkt is een enorm snel overdrive paneel op 120 Hz aansturen, zodat een GTG reactietijd van 0% -> 100% binnen 111/9 tenminste mogelijk is, waarbij de backlight dan op 60Hz knipperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:40:
Nou na gisteren dus eindelijk mijn Sony hs95bp en viewsonic vp191b binnen tegekregen hebben
[knip]
Nouja... jullie horen me maandag (zondag avond weer)
[rml]XiN in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml]
Kan je op allebei dat wat ik daar zei uittesten?
op de
Viewsonic om te kijken of min idee werkt, en op de Sony om te kijken of het een overdrive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk me Samsung 930BF

Ik ben bij zo een beetje 10 winkels geweest (inclusief MediaMarkt), en overal was hij uitverkocht.

Toen eindelijk kwam ik bij een winkel waar ze er nog 1 hebben :D

Ben zo blij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
goh, salaris was binnen dus gelijk naar de plaatselijke mycom gescheurd voor een 913n... zag ik in hun krantje de 930bf...
dus die staat nu voor me :D
btw, die mycom knuppel had me een kabel erbij aangesmeerd terwijl er thuis 1 in de doos bleek te zitten. volgens mij zit op die van de mycom wat meer pinnen. ik ben niet helemaal bekend met dvi kabels, maar haal ik enig voordeel om toch die mycom kabel te houden? heb de kabel nog niet getest, lekker in de verpakking laten zitten. die gaat anders strax terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Ik heb eindelijk me Samsung 930BF

Ik ben bij zo een beetje 10 winkels geweest (inclusief MediaMarkt), en overal was hij uitverkocht.

Toen eindelijk kwam ik bij een winkel waar ze er nog 1 hebben

Ben zo blij
[quote]
Ik ook met mijn Samsung 930BF. _/-\o_
Voor deze had ik een CRT 21inch en had heel veel last van mijn ogen maar dit is 10 keer rustiger :)
en het beeld is bijna even groot ;)
goed voor games photoshop geen ghosting
In de winkel stond 1 jaar garantie maar in het boekje stond dat Samsung 3 jaar geeft
dat snap het niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
sharkzor schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:02:
goh, salaris was binnen dus gelijk naar de plaatselijke mycom gescheurd voor een 913n... zag ik in hun krantje de 930bf...
dus die staat nu voor me :D
btw, die mycom knuppel had me een kabel erbij aangesmeerd terwijl er thuis 1 in de doos bleek te zitten. volgens mij zit op die van de mycom wat meer pinnen. ik ben niet helemaal bekend met dvi kabels, maar haal ik enig voordeel om toch die mycom kabel te houden? heb de kabel nog niet getest, lekker in de verpakking laten zitten. die gaat anders strax terug
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml]
Kijk of de stekker overeenkomt met één van de plaatjes uit de startpost, en als er ook verschillen zijn met beide van de plaatjes, vertel dan waar de verschillen zitten.
Het is ook wl handig als je bij allebei de kabels vermeld of ze aan 2 kanten dezelfde stekker hebben, of dat het een DVI-VGA kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:06:
...
In de winkel stond 1 jaar garantie maar in het boekje stond dat Samsung 3 jaar geeft
dat snap het niet helemaal :?
Me dunkt dat je dan 1 jaar de garantie via de winkel kan laten regelen, en dat je de 2 jaar daarna direct contact met samsung moet leggen :?

En @ de eigenaren van de 930BF:
Willen jullie een [url=23767958]productsurvey[/url] invullen en ook hier posten?
Van de 930BF hebben we er nog niet zoveel.
Iets wat me intressant lijkt met deze userreviews lijkt mij ook iets als een indicatie of er een verkleuring of geknipper zichtbaar is bij langzame bewegingen(overdrive), als ik THG mag geloven heeft de VX924 1e revisie die een ander 4ms GTG overdrive tn paneel gebruikt hier heel erg last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen jullie een productsurvey invullen en ook hier posten?
Iets wat me intressant lijkt met deze userreviews lijkt mij ook iets als een indicatie of er een verkleuring of geknipper zichtbaar is bij langzame bewegingen(overdrive), als ik THG mag geloven heeft de VX924 1e revisie die een ander 4ms GTG overdrive tn paneel gebruikt hier heel erg last van.
Met langzaam bewegen van een window zie ik totaal geen verkleuringen of geknipper.
Ik heb ook Warcraft iii getest voor iemand hier en heb totaal geen ghosting (het is een langzaam spel).
Als iemand nog een spel heeft die getest moet worden i download the demo en post het hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:37:
[...]

Met langzaam bewegen van een window zie ik totaal geen verkleuringen of geknipper.
Ik heb ook Warcraft iii getest voor iemand hier en heb totaal geen ghosting (het is een langzaam spel).
Als iemand nog een spel heeft die getest moet worden i download the demo en post het hier ;)
Oké, dat ruimt mijn idee over overdrive + langzaam spel = ghosting uit de weg.

Wil je mischien ook even kijken of één van mijn andere ideeën wel klopt?
Het staat uitgelegd in de volgende post: [rml]XiN in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel de : Samsung 913N , kost bij mediamarkt? Want er staat niets op hun site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:22:
[...]

Me dunkt dat je dan 1 jaar de garantie via de winkel kan laten regelen, en dat je de 2 jaar daarna direct contact met samsung moet leggen :?

Willen jullie een [url=23767958]productsurvey[/url] invullen en ook hier posten?
Ik schrijf vanavond wel wat :)

Ik ga eerst even wat films met me nieuwe scherm kijken, en verschillende games testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:38:
Weet iemand hoeveel de : Samsung 913N , kost bij mediamarkt? Want er staat niets op hun site..
349,- als ik me goed herinner.... maar pin me dr niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
het spijt me :P probleem verholpen.

[ Voor 96% gewijzigd door Giel op 30-07-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN. schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:05:
[...]

349,- als ik me goed herinner.... maar pin me dr niet op vast!
Ik was er toenstraks naartoe gegaan, hij kostte €355,- maar dat was de oude prijs. De nieuwe prijs wist de medewerker niet want die dingen zijn besteld en die krijgen ze binnenkort. Maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 weken terug mijn pctje bij azerty besteld inclusief samsung 930BF

k wou eerst voor de 913N gaan tot ik deze zag , ik keek ff naar t plaatje en de specs en meteen gekocht. :P zo mooi (op t plaatje alleen al)
(k was nog vrolijker toen mun pa vertelde dat hij de btw er af trekt en de helft mee betaald _/-\o_ )

ik zal zeker een reply posten !!!!

(ik hoop dat ik een goede koop heb gedaan met mijn scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:29:
...
(ik hoop dat ik een goede koop heb gedaan met mijn scherm)
Als je een snelle monitor wilt wel, als snelheid je helemaal niks kan schelen dan zijn er betere...

Maar aangezien je zegt dat je deze gedeeltelijk vanwege de specs hoger inschatte dan de 913n denk ik dat je die snelheid dus wel wilt, dus dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vanwege de DVI poort natuurlijk :9

(en het design !!! :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. kan iemand mij een review van de samsung 930BF geven !!! ik kan er echt geen vinden

Bvd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml]
Dat is de startpost.
Als je daar de 930BF in opzoekt, dan zie je daar een lijstje met review(s) staan.
Verder kan je zelf natuurlijk een userreview schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is even een korte Review over me Samsung Syncmaster 930BF, die ik vandaag heb gekocht.

Ongeveer jaar geleden kocht ik een Hp Pavilion computer, en daar kreeg ik een 17" HP Pavilion mx70 CRT scherm bij. Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/e1/97/pr-Hewlett_Packard_HP_Pavilion_MX70_17_in_CRT_Conventional_Monitor-resized200.gif
Als je dit scherm vergelijkt met me nieuwe scherm, snap je wel dat het een behoorlijke vooruitgang is.

Ik zit al 2 weken te twijvelen over welk TFT scherm ik wou kopen. Eerst dacht ik aan een 17" scherm, maar toen besloot ik dat ik toch maar een 19" scherm te kopen kopen en toen kwam ik bij de Samsung Syncmaster 930BF. Ik wist helemaal niks van TFT schermen af, maar zag alleen een plaatje er van, en alleen dat Design al deed me hem willen kopen. Ik besloot eerst nog wat over TFT schermen te lezen, en kwam er achter dat de 930BF een behoorlijk goed scherm is. Ik dus naar de MediaMarkt om hem te kopen. Ik zag hem staan tussen de Show modellen, en ging naar een verkoper. Hij zou hem wel even uit het magezijn pakken. Maar hij kwam terug met het bericht dat hij uitverkocht was :( ik vroeg nog of ik anders het ShowModel kon kopen maar dat mocht niet.
Volgende dag maar naar de Ceintuurbaan in Amsterdam, waar behoorlijk wat computer winkels zitten (Mycom, Dynabyte etc.) Maar na ongeveer 8 winkels af te zijn geweest was hij overal uitverkocht en deed het ongeveer 12 dagen voor hij weer op vooraad was. Ik besloot nog even naar de Weepserstraat te gaan, want daar zit Benelux Computer Exchange. Ik zag hem daar staan, en vroeg of ze hem nog op vooraad hadden. Maar nee het Showmodel was de enigste die ze nog hadden. Die ook kopen zei hij, dus ik mocht hem even testen op Dode Pixels etc. Maar er zat niks op dus hij werdt netjes ingepakt, en had eindelijk me scherm voor 414,- met 8 dagen niet goed geld terug garantie.

Kleurweergave van het scherm, is na wat van de instellingen aan het scherm te veranderen gewoonweg perfect. Het ziet er nog beter uit als me oude vertrouwde CRT scherm :O

Ik heb vandaag wat spellen getest of ik wat ghosting heb. Ik heb Stronghold 2, Flight Simulator 2004, Counterstrike:Source, World of Warcraft, en Hitman Contracts geprobeert, en in geen één van de spellen had ik last van Ghosting.

De Contrast en Helderheid van het scherm, zag er eerst niet zo goed uit. Dus ik had maar de nieuwste Driver en MagicTune gedownload. Ik raad iedereen af om MagicTune te gebruiken! Het kan aan mij pc liggen maar op 1 of andere manier laat het me comp half crashen als ik wat kleur instellingen wil veranderen.

Als je voor het scherm zit, is al het wit gewoon echt wit. Maar als je helemaal schuin van het scherm gaat zitten ( echt helemaal bijna bij de rand :p) wordt al het wit toch een beetje geelachtig.

De Kijkhoek is heel goed, alleen zoals ik al zei, wordt het wit een beetje Wit-Geel.

Het scherm is behoorlijk Stevig, en is makkelijk van de poot los te schroefen. Er zit een klein draai dingetje, aan de onderkant van de poot, waar je hem mee los schroeft. Je kan het scherm makkelijk aan de muur bevestigen, aangezien er van die schroef gaatjes zitten, waar je je scherm mee kan ophangen aan schroefen.

De vormgeving van het scherm is echt geweldig. Ik vindt het persoonlijk één van de mooiste 19" TFT schermen die er te koop zijn. Kleine zwarte rand om het scherm heen en mooie ronde poot.

Voordelen:
-Design
-Snelheid
-Scherp beeld

Nadelen:
-MagicTune
-Je moet even de tijd nemen om alle instellingen goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Ik heb m'n 913N voor 399 bij Mediamarkt Enschede gekocht. De 930BF werd 435. :? Zal nog wel enorm gaan afdingen, anders mogen ze mij m'n geld wel weer terug doen.

Ik heb maar direct bij Takeitnow de VX924 besteld, nu die prijs zo veel te laag is. Lijkt me bijna onwaarschijnlijk die prijs. Ze hebben wel 113 voorraad, misschien hebben ze geluk gehad ergens en willen ze ons niet armer maken? B) Rembours, dus ik zie wel wat er komt. Als samsung nou die pivot enzovoort anders zou maken, die Viewsonic heeft hoogte, kun je tenminste je frontbox onder plaatsen. Bovendien past het precies in dat gat hoop ik.

edit: och wat een rare zinnen. Bier heh. Maar die order blijft staan :9~ Ik ben kennelijk nog de enige die heeft besteld. Staat nog steeds op 112 voorraad. 113 uiteraard toen ik bestelde.

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 31-07-2005 15:47 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Take it Now zet met EUR 361,- wel een hele lekker prijs neer voor de ViewSonic VP191b. Vindt het alleen wat vreemd dat er op hun site een response van 25ms bij staat.. zijn er mogelijk nog oude modellen van in omloop?

En wat houdt die "backlight leakage" nu precies in / wanneer heb je er last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 30-07-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ze er 25ms bij zetten, en em verkopen voor zo'n prijs, dan kan je er inderdaad vrij zeker van zijn dat ie een oud non-overdrive paneel heeft.

Over die backlight leakage:
Dat zijn plekken in het scherm waar het zwart iets lichter wordt weergegeven dan op andere plaatsen.
Dit is over het algemeen pas zichtbaar als het donker is(en je dus geen verlichting aandoet).

Er is ook nog een ander effect waardoor zwart lichter kan worden, en dat heet de inkijkhoek.
Bij het AUO 8ms paneel schijn je ook bij normale kijkafstand in het donker lichtere vlekken in de hoeken te zien, doordat je die dan vanaf een bepaalde inkijkhoek bekijkt.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 31-07-2005 00:38 . Reden: typo, alweer... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:21:
Ik heb m'n 913N voor 399 bij Mediamarkt Enschede gekocht. De 930BF werd 435. :? Zal nog wel enorm gaan afdingen, anders mogen ze mij m'n geld wel weer terug doen.

Ik heb maar direct bij Takeitnow de VX924 besteld, nu die prijs zo veel te laag is. Lijkt me bijna onwaarschijnlijk die prijs. Ze hebben wel 113 voorraad, misschien hebben ze geluk gehad ergens en willen ze ons niet armer maken? B) Rembours, dus ik zie wel wat er komt. Als samsung nou die pivot enzovoort anders zou maken, die Viewsonic heeft hoogte, kun je tenminste je frontbox onder plaatsen. Bovendien past het precies in dat gat hoop ik.
€ 399,- Zo veeel? Ik was vandaag naar mediamarkt gegaan in breda. Daar hadden ze hem niet, maar ik vroeg om de prijs. Het koste €355,- en volgens de mederwerker zal de prijs waarschijnlijk nog lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik zit dus echt met een vern***te vp191b dus grrrr :(
en ik mag em niet terugsturen naar 3-co ?!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
310 euro inderdaad, vraag me af of dit klopt. Takeitnow heeft geen nieuw filiaal geopend, met stuntprijzen ofzo.

[ Voor 139% gewijzigd door Yokozuna op 31-07-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
310 euro?? Dàt lijkt me wel straf hoor :s

Ik ben ook sterk geïnteresseerd in een ViewSonic VX924, maar in België is hij niet verkrijgbaar/serieus overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:02:
nou, ik zit dus echt met een vern***te vp191b dus grrrr :(
en ik mag em niet terugsturen naar 3-co ?!!!!
Waarom niet?
Als je echt een bagger scherm hebt dan valt het toch gewoon onder de normale garantieregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
Hoe zit het nu precies met de nieuwe versie van de Belinea 10192?. Aan het begin van dit topic lees ik nog steeds dat ie in augustus uitkomt (OK, het is nu augustus :) ), maar ik zie 'm al een paar weken in de Pricewatch staan. "Ja, dat is natuurlijk de oude revisie," zul je denken, maar nee: als ik bij verschillende winkels de specificaties bekijk, moet het toch echt om de nieuwe revisie gaan (b.v. Super-MVA, 10ms).

Zijn die winkels gewoon te vroeg met deze specificaties of is de nieuwe revisie echt al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik een paar dagen terug ook naar geïnformeerd. Toen heeft niemand gereplied als zou de belinea al beschikbaar zijn. Het zou natuurlijk wel positief zijn als het zo was, maar ik betwijfel het.

Kan iemand bevestigen of ontkennen?

Eerste opmerking, als ze het zelfde paneel gebruiken als de viewsonic, waarom adverteren ze dan met 10ms ipv 8 zoals bij de vp191? Zou belinea dan eerlijker zijn? of weten ze minder uit het paneel te halen. If so, dan lijkt de VP 191 tot nu toe nog steeds de ongeslagen, allround ultieme tft, voor een 'redelijke' prijs. (dus zonder de 193P+, die geen OSD heeft en veel duurder is in rekening te nemen)

Ben benieuwd alleszinds.

(spijtig ook van het 'defecte' exemplaar van occultux aangezien de meesten toch met positieve ervaringen over het scherm komen. Daarom ben ik ook wat terughoudend om online dergelijke dingen te kopen. Want blijkbaar toen ze nu bij hem moeilijk ivm het terugnemen van het scherm. En als ze het zouden doen dan kan je ervan uitgaan dat de kans groot is dat een volgende koper dit scherm ontvangt, net zolang tot er iemand is die geen problemen ondervind, die niet de moeite neemt om terug te sturen. Dus als occultux de zijne inruilt kan het goed zijn dat de volgende tweaker die daar bestelt zijn scherm krijgt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens mij zien jullie gewoon de oude revisie, en is die 10ms gewoon de fall-tijd.

En over de defecte monitor van occultux, het lijkt me dat een defecte monitor gewoon teruggenomen moet worden door de winkel, en dat de winkel de monitor weer terugstuurt naar de fabrikant.
Deze fabrikant mag de monitor dan repareren en als omruilmodel gebruiken, of weggooien.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 31-07-2005 15:03 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik heb een tijd zitten kwijlen op de 193P+, maar er werd gezegd dat ik beter nog even kon wachten vanwege nieuwe ontwikkelingen... Iemand een idee wat er de komende tijd nog geintroduceerd wordt?

Nu zie ik dus de 930BF voor 2/3 van het geld van de 193P+ en begin ik toch heeel hard te twijfelen... Ik wil graag erg goed beeld en een grote inkijkhoek, en tevens geen ghosting, maar de 930BF is op al die punten zo slecht nog niet...

Hij kan uiteraard niet tippen aan de 193P+, maar daar is de prijs ook naar...

* Tim_R twijfelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat heb ik dus ook!!!

Ik wil gewoon weten of de 930BF daadwerkelijk slecht presteert met films... Wachten op de Belinea 101920 of Samsung 930BF?

Aaaaargh....
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.