[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:55:
ik zit er nu zelf aan te denken mijn vp191b te verkopen (iemand intresse ???)

en te ruilen voor een Samsung Synmaster 913N of 930BF

welke is er beter ? de prijs scheelt niet zoveel
De 930BF is beter.
Het contrast en kleurweergave zijn ongeveer gelijk, maar de 930BF is sneller en heeft een DVI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de twee games die ik het MEEST speel, zijnde Wow en pro evolution soccer

ja

en ik krijg oogpijn / koppijn van dit scherm
:-/
(ja al veel kleurinstellingen geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:06:
[...]

De 930BF is beter.
Het contrast en kleurweergave zijn ongeveer gelijk, maar de 930BF is sneller en heeft een DVI ingang.
heb je enige vorm van ghosting in wow of pro evolution soccer ?

is het verder een leuk beeld om naar te kijken om te surfen en te werken (film kijken doe ik niet)
wel veel gamen en internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wat ik hiervoor heb gezegd was eigenlijk alleen gebaseerd op reviews, dus of je ghosting in één van die twee spellen hebt zou ik niet weten.
Mischien dat ik wel iets kan voorspellen als je verteld wat voor ghosting je hebt.(wat voor soort kleurovergangen?, wordt het door de ghosting lichter of donkerder of alleen vager?)
Het kan namelijk zijn dat je in de langzame speleln vooral overdrive-ghosting ziet, en dat je daarom voor langzamere spellen het beste de niet-overdrive versie(913N, of 913B als je een DVI aansluiting wilt) kan kopen.
De 930BF haalt zijn 4ms GTG namelijk door overdrive.

Het prettig werken en internetten hangt vooral af van de helderheid van de monitor, en de helderheid van het omgevingslicht, en van de inkijkhoek.
Om hoofdpijn te voorkomen zal je dus de helderheid omlaag moeten schroeven(let op! : Dit is niet altijd hetzelfde als de instelling 'helderheid' in het OSD).
Als ik THG mag geloven, dan zorgt dat bij de 913N(waarschijnlijk ook bij de 930BF) voor wat problemen met het instellen als je het contrast gelijk wilt houden, terwijl het bij de Benq en Hyundai 8ms monitoren vrij simpel ging.
Maar als je de ideale instellingen hebt gevonden, dan kan je de monitor daar natuurlijk gewoon op laten staan.
De inkijkhoek bij de samsung panelen is minder dan bij mva/pva panelen, maar zolang je er alleen voor zit hoeft dit geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:22:
Wat ik hiervoor heb gezegd was eigenlijk alleen gebaseerd op reviews, dus of je ghosting in één van die twee spellen hebt zou ik niet weten.
Mischien dat ik wel iets kan voorspellen als je verteld wat voor ghosting je hebt.(wat voor soort kleurovergangen?, wordt het door de ghosting lichter of donkerder of alleen vager?)
Het kan namelijk zijn dat je in de langzame speleln vooral overdrive-ghosting ziet, en dat je daarom voor langzamere spellen het beste de niet-overdrive versie(913N, of 913B als je een DVI aansluiting wilt) kan kopen.
De 930BF haalt zijn 4ms GTG namelijk door overdrive.

Het prettig werken en internetten hangt vooral af van de helderheid van de monitor, en de helderheid van het omgevingslicht, en van de inkijkhoek.
Om hoofdpijn te voorkomen zal je dus de helderheid omlaag moeten schroeven(let op! : Dit is niet altijd hetzelfde als de instelling 'helderheid' in het OSD).
Als ik THG mag geloven, dan zorgt dat bij de 913N(waarschijnlijk ook bij de 930BF) voor wat problemen met het instellen als je het contrast gelijk wilt houden, terwijl het bij de Benq en Hyundai 8ms monitoren vrij simpel ging.
Maar als je de ideale instellingen hebt gevonden, dan kan je de monitor daar natuurlijk gewoon op laten staan.
De inkijkhoek bij de samsung panelen is minder dan bij mva/pva panelen, maar zolang je er alleen voor zit hoeft dit geen probleem te zijn.
nee de kijkhoek is niet zo'n probleem voor me
de ghosting die ik heb is vager worden , blurry dus...

dus de 930bf is ook een overdrive panel zoals de vp191b ?
terwijl ik vooral lees dat tn panelen ietsje sneller zijn voor games... dus zou de 913n (b) toch ietsje sneller zijn en beter voor me zijn, zeker voor wow en pro evo soccer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 930 BF is een overdrive tn, wat zou moeten betekenen dat ie de allersnelste is.

Maar: overdrive brengt overdrive-ghosting met zich mee die vooral voorkomt bij rise-overgangen naar donkere tinten.
Dit wordt veroorzaakt doordat Een pixel eerst op volle spanning wordt gezet, zodat het net lijkt alsof ie wit gaat worden, en na 1 frame(16,7ms) wordt de juiste spanning erop gezet, zodat ie uiteindelijk wel de goede kleur wordt.
Als de pixel na dit ene frame echter voorbij het echte doel is, danmoet ie weer terugvallen, en dan kan je een licht spoor zien, wat overdrive ghosting wordt genoemd.
Omdat die overdrive ghosting na 16,7ms pas zichtbaar wordt denk ik dat je hier in snelle spellen geen last van hebt, maar in langzamere spellen zou het zichtbaar kunnen worden.
Daarom denk ik dat je met een 8ms tn(zonder overdrive) paneel inderdaad het beste zit.
Voorbeelden van monitoren met het 8ms samsung tn paneel zijn:
De Samsung 913N/913B(DVI)
De Benq FP937S+(DVI)
De Hyundai LD90+(DVI,pivot en hoogte-verstelbaar)
De Iiyama E480S-*/E481S-*3(DVI)/H481(DVI,pivot en hoogte-verstelbaar)
En de NEC Multisync 1970 GX(DVI, techniek die vergelijkbaar is met X-black van sony, hoogte-verstelbaar enzo, maar geen pivot)
Mischien zijn er nog meer monitoren die ook hetzelfde paneel hebben, maar dit zijn de monitoren die ik me nu kan herinneren.

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 24-07-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvast dank, dus een 8ms tn paneel gaat ook bijna geen ghosting geven in snellere spellen (en zeker niet in tragere) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee als jij niet echt DIE-hardcore uber gamer bent niet nee. BV de IIYAMA 19'' PLE480S-B (8 ms) net TN paneel is een zeer mooi bleedscherm voor wat internet en game verbruik. Ook nog in het zwart levenbaar (en goed levenbaar!) en niet duur. Voor rond de 330euro heb je hem hier in frankrijk al op je desk staan :) .
Als ik minder veel eisend was met beeldkwaliteit dan wist ik het wel voor die prijs. Lekker 2 halen :) !

BTW. jajja het is bijna zover!!! Woensdag de grote dag. De Vp191B is aangekomen en de Sony Hs95pb. De LG L1980Q staat al bij me neefje (fijn ding hoor! echt top! zeker de kleuren zijn goed tenoemen voor een 8ms TN paneel), maar die neem ik dan wel even mee :P aangezien die nog voor 60procent mijn aanwinst is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat te denken van viewsonic vx924 ?

is heel snel, ook tn paneel (juist ?) en goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met de nieuwe Samsung 930BF.

Zou graag paar mensen hier over horen tis momenteel de meest bekeken tft monitor in de pricewatch.

Het schijnt dat deze monitor een zoemend geluid kan maken is dit bij iemand bekend.

Heb heel internet al afgespeurd maar zou graag nog wat reviews zien van mede goters
dus heb jij deze monitor review hem dan hier even. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wil graag zo'n 930 aanschaffen..
wat is het verschil tussen 930BF en de 930DF

Ik hoop dat jullie het weten.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:44:
Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met de nieuwe Samsung 930BF.

Zou graag paar mensen hier over horen tis momenteel de meest bekeken tft monitor in de pricewatch.

Het schijnt dat deze monitor een zoemend geluid kan maken is dit bij iemand bekend.

Heb heel internet al afgespeurd maar zou graag nog wat reviews zien van mede goters
dus heb jij deze monitor review hem dan hier even. :Y)
Zoals ik al eerder aangaf bezit ik inmiddels zo'n 3 weken een Samsung 930BF.
Mijn scherm maakt absoluut geen zoemend geluid (als dat zo was zou ik het moeten horen want mijn PC zelf is errug stil).
Wat willen jullie weten, misschien kan ik jullie nog verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand ervaring met de vx924 ?

een vraagje terzijde, ga je de vp191b en zo kunnen aansluiten op een xbox360 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RepoMan
Een review maken graag. :) Last van Ghosting?, goede kleurweergave?, Contrast & Helderheid?, Kijkhoek?, voor en nadelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 07:47
Derr_Hans schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:46:
Wil graag zo'n 930 aanschaffen..
wat is het verschil tussen 930BF en de 930DF

Ik hoop dat jullie het weten.
930DF bestaat niet afaik

of tis een CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:36:
en wat te denken van viewsonic vx924 ?

is heel snel, ook tn paneel (juist ?) en goedkoper :)
Dat is een overdrive tn paneel, net als de 930BF, maar is iets langzamer dan de 930BF.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:28:
alvast dank, dus een 8ms tn paneel gaat ook bijna geen ghosting geven in snellere spellen (en zeker niet in tragere) ?
Aangezien ik denk dat de ghosting die je ziet de overdrive-ghosting is omdat ie alleen in langzame spellen zichtbaar is, denk ik nog steeds dat je in jouw geval het best voor een 8ms tn kunt gaan.
De overdrive tn panelen hebben namelijk een nog grotere 'overshoot', en daarmee een sterkere overdrive-ghosting, waardoor pixels die 'in beweging' zijn zowat continu te licht zijn.
Voor wat meer uitleg over de overdrive-ghosting: De THG review van de vx924

Voor de zekerheid kan je natuurlijk een winkel uitzoeken waar ze verschillende intressante schermen hebben, om daar proberen te regelen dat je van te voren kunt controleren op ghosting met deze twee spellen, maar waarschijnlijk zit je dan wel aan die winkel vast met het kopen van je monitor.

En of de 8ms tn panelen snel genoeg zijn voor snelle games?
Volgens de subjectieve reviewsites zijn de 8ms tn panelen iets sneller dan het AUO overdrive mva paneel in de VP191, dus dat zit ook wel goed aangezien je in snelle spellen al geen last van ghosting had.

[ Voor 22% gewijzigd door n-i-x op 25-07-2005 17:12 . Reden: spul toevoegen enzo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Nog over die VP191b, als je daar koppijn van krijgt, dan vraag ik me af of je dat bij een andere TFT niet krijgt. Ik zou niet weten waarom dat specifiek aan de VP191b ligt, volgens mij ben je gewoon allergisch voor TFT's als je er koppijn van krijgt, terwijl je de brightness/contrast al omlaag hebt gekrikt.

De 193P+ is er trouwens bijna Afbeeldingslocatie: http://forum.zwaremetalen.com/pics/bier.gif
Volgens de subjectieve reviewsites zijn de 8ms tn panelen iets sneller dan het AUO overdrive mva paneel in de VP191
Tis een beetje behardware versus THG he :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 25-07-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Eigenlijk wel ja, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk Behardware iets eerder geloof dan THG, omdat THG hun 'praktijk'-test op metingen lijkt te baseren.
En als je eerst hun test van de

200p4 van voor ze de response tijden konden meten leest, en daarna ziet dat de 2001FP die hetzelfde paneel gebruikt toch een redelijk lage latency neerzet, dan moet je toch wel begrijpen dat alleen goede GTG tijden ook niet alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, die koppijn en oogpijn is al veel beter , mede doordat ik nu truetype gebruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17
Zijn er gewoon goede/normale 19" tft's met native resolutie van 1280x960?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:43:
nou, die koppijn en oogpijn is al veel beter , mede doordat ik nu truetype gebruik O-)
Truetype :?
bedoel je niet cleartype?
voil schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:58:
Zijn er gewoon goede/normale 19" tft's met native resolutie van 1280x960?
Nee, maar er bestaan wel monitoren die een mogelijkheid bieden om bij niet-native resoluties kleine zwarte balkjes weer te geven zodat de aspect ratio niet wordt verstoord.
Dit zou volgens mij het grootste nadeel van 1280x1024 als native-resolutie uit de weg ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel langzame spelen rayman worms3d ect. .
Zo is het het best als ik geen overdrive neem ?.
Dan zal de Vp191B wel wat voor mij zijn :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
tn-schermen zijn ook zonder overdrive vrij snel, dus als je een goedkope monitor wilt en n iet te hoge eisen aan de inkijkhoek stelt dan moet je gewoon een tn nemen(het liefst een 8ms)

Als je grote inkijkhoek wilt, dan zit je vast aan overdrive mva, aangezien de ghosting van de normale mva schermen waarschijnlijk wel sterker is dan de overdrive-ghosting.
Hierbij kan je dus bij langzame spellen een beetje overdrive-ghosting verwacthen, hoe erg je dit merkt hangt er van af hoe kritisch je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je dan ook Overdrive ghosting als je internet of met photoshop werkt ?.
Ik ben heel kritisch. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Met internet zie je zowat nooit echt ghosting bij normaal gebruik.(Je bent toch niet constant aan 't scrollen), en ook bij protoshop denk ik dat je er alleen iets van ziet als je constant aan het scrollen bent(dan worden de kleuren te licht en flets).
De tijd dat een pixel te licht is bedraagd echter slechts een aantal msec, dus 't is nog lang niet zo erg dat 'statische toepassingen' zoals internetten en fotobewerken er lastig door wordt, waarschijnlijk zal het je niet eens opvallen.

Voor serieus fotobewerken kan je in ieder geval het beste wel een mva of pva nemen, want de color shift begint bij tn panelen al bij een vertikale inkijkhoek van een paar graden.
Als je alleen voor de grap foto's wilt bekijken dan zal een tn paneel waarschijnlijk voldoende zijn als je er alleen voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iedegeval al wat duidelijker. :)
Maar een stomme vraag maar wat is mva of pva ?.
Is die Samsung SyncMaster 930BF er een ?.
Het contrast schijnd wel goed te zijn 700:1 en dat vind ik ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de Iiyama 481s met dvi dus een goede keuze...

voor games gaande van bf2, CS tot wow en rome total war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:39:

i stand correct :Y)
Als je budget niet zo ver reikend is wel ja :) . Ik vind het zelf beter als de Samsung modellen die notabene hun eigen "Merk" panelen hebben. De kleur vind ik beter mede de snelheid in game's. Ik denk dat ze beter aanstuur componenten gebruiken als samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de iiyama e481S-B (25ms paneel)

het is al de 6e x dat ik er dode pixels in heb zitten is gewoon echt ral :(
heb dit keer 7 dode subpixels erin zitten, kun je dat gaan claimen dat je een ander scherm kan uitzoeken(eventueel met bijbtetaling) of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:39:

Als je de 8ms versie neemt dan is dat een goede keuze ja.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:33:
heb de iiyama e481S-B (25ms paneel)

het is al de 6e x dat ik er dode pixels in heb zitten is gewoon echt ral :(
heb dit keer 7 dode subpixels erin zitten, kun je dat gaan claimen dat je een ander scherm kan uitzoeken(eventueel met bijbtetaling) of is dat niet mogelijk?
Dat hangt denk ik af van de garantieregeling van de winkel, maar recht op garantie heb je zeker met 7 dode subpixels.
Als ze het niet doen volgens de garantieregeling kan je natuurlijk gewoon even wachten met het terugbrengen tot de restvooraden van deze monitor op zijn, dan moeten ze wel een ander leveren of je geld teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:41:
Het is iedegeval al wat duidelijker. :)
Maar een stomme vraag maar wat is mva of pva ?.
Is die Samsung SyncMaster 930BF er een ?.
Het contrast schijnd wel goed te zijn 700:1 en dat vind ik ook wel belangrijk.
Zie de startpost voor antwoorden op al je vragen:
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]XiN schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:41:
[...]

Als je de 8ms versie neemt dan is dat een goede keuze ja.

ja tuurlijk 8ms :)
ik vraag me eigenlijk af, is het niet mogelijk die overdrive uit te zetten bij de vp191b ?
voor tragere games :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepoMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:51:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf bezit ik inmiddels zo'n 3 weken een Samsung 930BF.
Mijn scherm maakt absoluut geen zoemend geluid (als dat zo was zou ik het moeten horen want mijn PC zelf is errug stil).
Wat willen jullie weten, misschien kan ik jullie nog verder helpen...
Erg bedankt voor je reactie.
Zou jij idd een review voor ons kunnen schijven? _/-\o_
Zou jij een langzame game kunnen testen i.v.m. overdrive-ghosting ik hoor dit toch liever van een gebruiker(s) dan van 1 review site. O-)
Plaats zo veel mogelijk info. :7

Reviews van THG zijn meestal erg slecht of niet betrouwbaar.
Blijkt uit meerdere reviews uit het verleden ik persoonlijk hecht daar dus geen waarde aan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:40:
...
Reviews van THG zijn meestal erg slecht of niet betrouwbaar.
Blijkt uit meerdere reviews uit het verleden ik persoonlijk hecht daar dus geen waarde aan. |:(
Sommige reviews van THG vind ik inderdaad twijfelachtig.
Voor LCD-monitoren geloof ik hun objectieve tests wel, omdat die vaak wel ongeveer overeen komt met wat gebruikers van de monitoren ervaren en wat andere reviews zeggen, maar hun 'praktijk'test is volgens mij niet veel meer dan zeggen dat monitor x sneller is dan monitor y omdat de GTG tijden lager zijn.

Over het gedeelte overdrive-ghosting:
Zover ik heb begrepen zien gebruikers van overdrive mva/pva schermen inderdaad een 'nieuw soort' ghosting, en over de VX924 eerste revisie waarbij het bij THG 4 frames(16,7 ms per frame) duurde voor de pixel gedaald was naar de bedoelde kleur werd bij Behardware ook gezegd dat die monitor vreemde dingen weergaf onder het spelen, terwijl ie wel snel was.
Het enige wat er scheelt aan THG LCD-reviews lijkt met dus het praktijk-gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:03:
...
ik vraag me eigenlijk af, is het niet mogelijk die overdrive uit te zetten bij de vp191b ?
voor tragere games :X
Kijk in de handleiding(heb je die dan :? ), en probeer wat instellingen uit zou ik zeggen, jij kan het uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door n-i-x op 26-07-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:43:
Hehe, de afronding van letterrandjes geeft jou minder koppijn! Daar is 1 smiley voor... _/-\o_
Eigenlijk wel ja, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk Behardware iets eerder geloof dan THG, omdat THG hun 'praktijk'-test op metingen lijkt te baseren.
Precies, zelfde hier. THG vind ik te theoretisch doordat ze hun eigen metingen nooit bekritiseren, terwijl zoiets wel hoort bij een goed onderzoek (en in mijn ogen ook bij een goede review). Behardware meet de responstijd niet, maar je men weet van hen dat ze gewoon erg kritisch zijn dus zo kun je hun mening over de ghosting interpreteren. Ik vind het dus wel oke. Alleen die P19-2 review he ;)

Snap trouwens niet waarom de 193P+ nog niet gereviewed is. Zijn er in Amerika geen goede reviewsites ofzo... In Canada is hij in ieder geval al meer dan een maand uit en grote reviewers krijgen soms al versies toegestuurd vóór de releasedatum.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:34:
...
[...]

Precies, zelfde hier. THG vind ik te theoretisch doordat ze hun eigen metingen nooit bekritiseren, terwijl zoiets wel hoort bij een goed onderzoek (en in mijn ogen ook bij een goede review). Behardware meer de responstijd niet, maar je weet van hen dat ze gewoon erg kritisch zijn dus zo kun je hun mening over de ghosting interpreteren. Ik vind het dus wel oke. Alleen die P19-2 review he ;)
Dat is nou precies wat ik bedoel!
En over die P19-2:
Ik denk dat er 3 mogelijkheden zijn:
1. Behardware heeft een slechte revisie ontvangen, en de monitor is gewoon erg snel.
2. De P19-2 is langzamer dan de VP191, en omdat Behardware vergeten is hoe langzaam normale mva/pva's zijn laten ze het erger lijken dan het is.
Dit lijkt me best goed denkbaar, aangezien review-sites wel vaker over-relativeren
3. De P19-2 is gewoon net zo traag als een standaard pva/mva, en samsung's overdrive is mislukt :(
Het laatste punt lijkt me vrij onwaarschijnlijk, want:
Volgens mij is de P19-2 gebaseerd op het paneel van de 193P, maar dan met overdrive, en voglens Behardware is de 193P wel sneller dan alle andere normale mva/pva's
Dus zou overdrive langzemer maken.

Volgens mijn theorie die zegt dat de 0%->10% tijd en de 10%->90% tijd samen verantwoordelijk zijn voor ghosting en motion blur zou overdrive echter wel moeten helpen, als de overdrive ghosting maar niet te groot is.
Yokozuna schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:34:
...
Snap trouwens niet waarom de 193P+ nog niet gereviewed is. Zijn er in Amerika geen goede reviewsites ofzo... In Canada is hij in ieder geval al meer dan een maand uit en grote reviewers krijgen soms al versies toegestuurd vóór de releasedatum.
Snap ik ook niet.
Wel weet ik dat ik wacht op een review door THG en Behardware van de 193pplus en p19-2.
Van Behardware omdat ik me afvraag of het nou aan een foute revisie van de p19-2 lag, en de 193pplus omdat ik wil weten of dit nou wel of niet hetzelfde paneel is als in de p19-2, en of de prestaties gelijk zijn(mischien heeft samsung overdrive wel beter toegepast)
En van THG om te zien wat ze kunnen laten zien over de grootte van de 'overshoot', en hoe lang deze blijft bestaan.
Het liefst natuurlijk in een uitgebreidde vergelijking met de VP191

[ Voor 27% gewijzigd door n-i-x op 26-07-2005 18:12 . Reden: Als jij stiekem spul kan toevoegen, dan kan ik het ook....zo noemde ik je niet, maar wat ik dus bedoelde was dat ik iets heb toegevoegd omdat er iets nieuws in de jouw post stond....Maar ik stel voor dat we het nu ontopic houden want me edit-vakje is vol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daarom ben ik dus HEEL benieuwd wat THG en Behardware (en prad.de zelf) gaan schrijven over de 193P+. Waarschijnlijk zelfde paneel als in de P19-2, maar Samsung kennende gooien ze geen 5 revisies op de markt maar maken ze gewoon 1 goed model (evt. in verschillende kleuren). Gewoon BAM! Als je x koopt krijg je y, en daarmee klaar. Dus die mogelijkheid is dan uitgesloten.

Heb trouwens vakantiewerk voor 2 weken, straks 500 euro dus met wat bankgeld extra zijn we verzekerd van goeie shit. M'n geduld is dus ook weer wat minder geworden :)

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2005 18:04 . Reden: Ik ben een edithoer, ge-editte posts/posts -> 19/20. Het is maar wat je stiekem noemt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een berichtje tussen door, de VP191B is weer op voorraad bij 3-CO voor de originele prijs (459 euri). (geconformeerd en besteld :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:45:
IIyama heeft een nieuwe TFT gemaakt met net zo'n uitgebreide ergonomie als bij de VP191b (maar dan met 700:1, 300nits, 8ms TN paneeltje). Mooie kreeften voet :) Nu nog een 19" versie, dan hebben we er weer een leuke game monitor bij die iets toevoegt: http://www.trustedreviews...le.aspx?head=18&page=3688 [afbeelding]

...
Ik denk dat je de H481S-B/W wel in de startpost kan zetten, nu deze voor een redelijke prijs(B/W) in de pricewatch staat.
Met als belangrijkste aanschafredenen:
- Uiterlijk(sommige mensen vinden net als mij zo'n kreeft-achtige voet mooier dan een ronde voet)
- Veel verstelmogelijkheden(ook naar links/rechts draaibaar)
- Merk(bij Hyundai denk ik aan auto's, bij Iiyama aan monitoren)
- Kleur(de H481 is in 100%wit en in 100% zwart te krijgen, voor mensen die zwart-zilver combo 2003 vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:28:
...
BTW. jajja het is bijna zover!!! Woensdag de grote dag. De Vp191B is aangekomen en de Sony Hs95pb. De LG L1980Q staat al bij me neefje (fijn ding hoor! echt top! zeker de kleuren zijn goed tenoemen voor een 8ms TN paneel), maar die neem ik dan wel even mee :P aangezien die nog voor 60procent mijn aanwinst is })
Dus wij mogen ook een userreview van de L1980Q verwachten :?
Dat gaat intressant worden, want waarschijnlijk komt het 8ms LG.philips paneel straks ook in een nieuwe serie (betaalbare) philips monitoren, dus als het paneel snel is, dan kan één van die monitoren straks in de startpost als alternatief voor alle samsung panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iets, als ik traag scroll bij m'n vp191b wordt alles blurry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
bij tekst of bij spelletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gesteld dat we de belinea in augustus mogen verwachten zoals aangekondigd, hoelang is het dan wachten op betrouwbare user reviews en goede en professionele reviews? Want ik zie dat het op sommige redelijk beschikbare (of in het buitenland toch al beschikbare) panelen al wachten is. En toch af en toe lang moest gewacht worden op reviews van panelen die nu al uit zijn. Dit is dan niet echt hoopvol. Zeker omdat belinea waarschijnlijk wel een merk zal zijn dat weggemoffeld zal worden door het geweld van de viewsonic/samsung en andere groten. Als dat zo is, beetje spijtig dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:45:
nog iets, als ik traag scroll bij m'n vp191b wordt alles blurry |:(
Dat heb ik eigenlijk nog niet ervaren met de mijne, alles bevalt er bij mij werkelijk aan :).

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10
shuogg schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:16:
[...]

Dat heb ik eigenlijk nog niet ervaren met de mijne, alles bevalt er bij mij werkelijk aan :).
Ja, hier ook. Volgens mij heb jij een defecte monitor gekocht occultux :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agscorus schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:57:
[...]

Ja, hier ook. Volgens mij heb jij een defecte monitor gekocht occultux :(.
Eh ja hier ook helemaal geen probelemen die jij kent.

Mijn scherm wordt wel lekker warm maar dat is bij andere schermen/merken ook het geval denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie truetype font aan ?

dus als je bv het blokje in scrollbar vastneemt, en je beweegt het traag, dan wordt alles wazig op m'n vp191b...

als ik snel beweeg overlappen de beelden elkaar precies :r

ik denk er steeds meer aan om over te stappen op Iiyama 481s...

is 4launch te vertrouwen als winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:24:

dus als je bv het blokje in scrollbar vastneemt, en je beweegt het traag, dan wordt alles wazig op m'n vp191b...

ik denk er steeds meer aan om over te stappen op Iiyama 481s...

heb je het scherm op vga of dvi aangesloten? op mijn 2 jaar oude acer tft heb ik namelijk hetzelfde probleem als ik deze op vga aansluit, echter op dvi helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 08-09 15:54
1 van mijn geweldige iiyama E481's is kapot, af en toe valt ie uit en duurt het uuuren voordat ie weer aan wilt. Ook is opeens de helderheid daardoor super lam geworden. Vooral dat ie dan uitvalt en ik er nits mee kan doen, irriteert me mateloos, want er staan dan nog vensters open op dat scherm :(

Al met al w8 ik al 3 weken op iiyama, wanneer ze een nieuwe hebben om dit om te ruilen :(, leuk zeg, ze weten zelfs nog niet eens wanneer ze binnen komen :r

Zijn ze overigens niet verplicht binnen een bepaalde tijd iets om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

mijn 193P bevalt nog steeds goed, maar trekt helaas veel stof en vuil aan :(. De tip met TFTcleaner was perfect, het stof en het vuil verdween. Helaas krijg ik in de zon nu streepjes op min scherm te zien , maar ik kijk sowieso geen film met de zon op mn scherm :P.

ow Yokozuna, het plaatje uit de startpost van de 193P werkt niet meer. Hier een nieuwe:
http://www.clubic.com/photo/00075307.jpg :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:46:
1 van mijn geweldige iiyama E481's is kapot, af en toe valt ie uit en duurt het uuuren voordat ie weer aan wilt. Ook is opeens de helderheid daardoor super lam geworden. Vooral dat ie dan uitvalt en ik er nits mee kan doen, irriteert me mateloos, want er staan dan nog vensters open op dat scherm :(

Al met al w8 ik al 3 weken op iiyama, wanneer ze een nieuwe hebben om dit om te ruilen :(, leuk zeg, ze weten zelfs nog niet eens wanneer ze binnen komen :r

Zijn ze overigens niet verplicht binnen een bepaalde tijd iets om te ruilen?
Jammer van je scherm :/ maar moet goedkomen.

Kun jij misschien een review voor ons schijven????
Deze monitor is ook nog niet veel getest.(onder de gebruikers).
Kan jij enige vorm van ghosting waarnemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:34:
[...]

heb je het scherm op vga of dvi aangesloten? op mijn 2 jaar oude acer tft heb ik namelijk hetzelfde probleem als ik deze op vga aansluit, echter op dvi helemaal nergens last van.
ja hoor , op dvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoi, ik heb nog ff een kort vraagje tussendoor, klein beetje offtopic... Ik zit sinds kort een beetje naar 24" breedbeeld schermen te kijken (meer voor de gein dan serieus hoor ;)) en het valt me op dat de specs echt stukken lager liggen dan van goede 19" schermen. Hoe komt het dan dat ze op professionele review sites deze grote schermen toch aanprijzen voor video/foto bewerkers? Een groot scherm is natuurlijk handig voor hun zodat ze veel op hun beeldscherm kunnen krijgen en details beter kunnen zien, maar kwaliteit is toch minstens zo belangrijk voor hun? (hoog contrast bijvoorbeeld, of response time voor videobewerkers) Zijn 2 goede 19" schermen dan niet beter?

Shit ik ga weer de fout in.. het had een kort vraagje moeten worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mlancee op 27-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net naar de Mediamarkt gegaan, omdat ik van plan was een Samsung 930BF wou kopen. Maar hij kost daar 450,- en bij een online shop ongeveer 390,-. Ik vindt 60 euro best een groot verschil, dus ik denk dat ik hem maar online bestel.

Iemand ervaring met een goed te vertrouwen winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC zaak, Azerty, check ff de pricewatch en zie daar de reacties van de kopers over de online winkel. :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/343
pricewatch: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 17:01 . Reden: Extra link toegevoed :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:34
Okej,

Wie weet er hier meer over die nieuwere "H" series van Iiyama.?
Zoals de H481S enzo?
Erg veel vind je er namelijk niet over.
Iemand ervaring?
Ik wil bijna zeker een Iiyama kopen maar ik ben er nog niet helemaal uit welk model. :9
Adviezen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou 100 euro meer waard, om inplaats van een 17" een 19" te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:32:
Gesteld dat we de belinea in augustus mogen verwachten zoals aangekondigd, hoelang is het dan wachten op betrouwbare user reviews en goede en professionele reviews? Want ik zie dat het op sommige redelijk beschikbare (of in het buitenland toch al beschikbare) panelen al wachten is. En toch af en toe lang moest gewacht worden op reviews van panelen die nu al uit zijn. Dit is dan niet echt hoopvol. Zeker omdat belinea waarschijnlijk wel een merk zal zijn dat weggemoffeld zal worden door het geweld van de viewsonic/samsung en andere groten. Als dat zo is, beetje spijtig dan
Behardware is over het algemeen vrij positief over de belinea monitoren, en ik denk dan ook dat zij em zeker in een review zullen zetten, waarschijnlijk las aanvulling net zoals ze bij de 930BF.

Wanneer dat zal gebeuren is inderdaad de vraag.
Ik denk dat ze em meteen reviewen als ze em binnen hebben, maar de engelse versie van hun review kan wel even op zich laten wachten.

...
Met tekst dus?
ik heb standaard geen cleartype aan -> Totaal geen last van vage letters, of ik nou langzaam of snel beweeg.
Net ook even geprobeerd met cleartype aan -> beetje vaagheid bij langzaam bewegen, maar lang niet zo erg dat de letters elkaar gaan overlappen zoals waar jij het over hebt.
Monitor is trouwens 25ms mva(non-overdrive als 't goed is) -> Heb je mischien een defecte monitor?
...
Zie de Shopsurvey, die is gemaakt om dit soort vragen te beantwoorden.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:27:
[...]

Dezelfde vragen van mijn kant :), en of je die review ook als userreview in wilt vullen in de productsurvey, met gegevens over de betrouwbaarheid (?)

Ik weet niet of er een wettelijke termijn is waar het in moet gebeuren, maar op hun site zegt Iiyama dit:
ALGEMENE OPMERKING GARANTIE IIYAMA
Uiteraard kunt u erop rekenen dat wij onze uiterste best doen om u zo spoedig mogelijk van een nieuwe iiyama monitor te voorzien of uw iiyama product te repareren. Wij stellen ons ten doel om uw serviceaanvraag binnen 10 werkdagen af te handelen, alhoewel het mogelijk is dat wij door omstandigheden deze termijn niet kunnen bewerkstelligen.
Of met andere woorden, je hebt redenen om te zeuren en ze wat vlugger te laten werken.
Mlancee schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:11:
Hoi, ik heb nog ff een kort vraagje tussendoor, klein beetje offtopic... Ik zit sinds kort een beetje naar 24" breedbeeld schermen te kijken (meer voor de gein dan serieus hoor ;)) en het valt me op dat de specs echt stukken lager liggen dan van goede 19" schermen. Hoe komt het dan dat ze op professionele review sites deze grote schermen toch aanprijzen voor video/foto bewerkers? Een groot scherm is natuurlijk handig voor hun zodat ze veel op hun beeldscherm kunnen krijgen en details beter kunnen zien, maar kwaliteit is toch minstens zo belangrijk voor hun? (hoog contrast bijvoorbeeld, of response time voor videobewerkers) Zijn 2 goede 19" schermen dan niet beter?

Shit ik ga weer de fout in.. het had een kort vraagje moeten worden :+
Er is 1 24" paneel met goede specs(1000:1, 178graden, 8(12 volgens dell)ms GTG enzo)), maar dan nog vindt ik zo'n groot scherm voor fotobewerkers onzin, want hoe groot is een foto nou helemaal?
En een te laag aantal DPI bij 19" schermen vindt ik ook niet echt een reden om voor een 24" te kiezen, want:
1. Als je het voor elkaar krijgt om aparte pixels op je mointor te zien, dan zit je veel te dicht op je monitor(arbo norm zegt 55 cm).
2. Een 20" bied ook 100DPI.

Dat fotobewerkers niet echt lager gaan dan 19" kan ik nog begrijpen, want onder de 19" zijn er niet zoveel up-to-date panelen met een grote kijkhoek.
G-SuPRuuB schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:09:
Okej,

Wie weet er hier meer over die nieuwere "H" series van Iiyama.?
Zoals de H481S enzo?
Erg veel vind je er namelijk niet over.
Iemand ervaring?
...
De H-series is een serie Iiyama monitoren met een voet die draaiing(links en rechts), kantelen, hoogte verstelling, en pivot ondersteund waar de E-series een voet hebben die alleen kantelen ondersteund.
G-SuPRuuB schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:09:
...
Ik wil bijna zeker een Iiyama kopen maar ik ben er nog niet helemaal uit welk model. :9
Adviezen? O-)
Budget?
Gebruiksdoel?
Voor gamers heeft Iiyama de E480S-s/b/3, de E480S-s3/b3/w3 (= een E480S met DVI), en de H481S-s/b/w(Met DVI en dus zo'n voet met extra mogelijkheden).
Deze drie monitoren hebben alledrie het samsung 8ms tn-paneel, dat goed geschikt is voor gamen.

Voor grafisch(foto en film-) gebeuren heeft Iiyama de H1900-b/w(officieel als 'alleskunner', maar de enige reviewer van dit scherm was niet echt positief over de snelheid. heeft trouwens ook een goed verstelbare voet en DVI, en een enorm prijskaartje), en al je een beetje zoekt kan je ook nog wel een E485 vinden(iets goedkoper paneel zonder overdrive, met DVI, en-in tegenstelling tot wat de E doet vermoeden- ruime verstelmogelijkheden(heb het zelf gezien)

[ Voor 90% gewijzigd door n-i-x op 27-07-2005 18:13 . Reden: [b]In progres![/b] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:17:
Ik denk dat je de H481S-B/W wel in de startpost kan zetten, nu deze voor een redelijke prijs(B/W) in de pricewatch staat.
Met als belangrijkste aanschafredenen:
- Uiterlijk(sommige mensen vinden net als mij zo'n kreeft-achtige voet mooier dan een ronde voet)
- Veel verstelmogelijkheden(ook naar links/rechts draaibaar)
- Merk(bij Hyundai denk ik aan auto's, bij Iiyama aan monitoren)
- Kleur(de H481 is in 100%wit en in 100% zwart te krijgen, voor mensen die zwart-zilver combo 2003 vinden)
Goed idee. Met het merk argument ben ik het alleen niet eens, en die zet ik er ook niet in. Met mensen die denken dat merk x geen fatsoenlijke [....] kan maken, omdat ze in totaal andere fabrieken toevallig [....] maken, heb ik niet zo veel. Zo denk jij vast niet, want jij hebt je verdiept in TFT's. Mensen die zich er niet in verdiepen zullen zoieso denken 'Hyundai dat auto merk? Die kunnen toch geen TFT's maken? Zal vast troep zijn!' Aan die kortzichtigheid ga ik niet meewerken in dit topic.
Voor gamers heeft Iiyama de E480S-s/b/3, de E481S-s3/b3/w3 (= een E480S met DVI), en de H481S-s/b/w(Met DVI en dus zo'n voet met extra mogelijkheden) ;)
Zeker omdat belinea waarschijnlijk wel een merk zal zijn dat weggemoffeld zal worden door het geweld van de viewsonic/samsung en andere groten. Als dat zo is, beetje spijtig dan
Inderdaad, dat zal jammer zijn. Heb THG al een paar weken terug gemailed over de 193P+ en de Belinea 101920 (ref 111919), geen reactie gehad. Heb ze maanden terug ook gemailed over hun fouten in de VP191b review (VP912b, VP192s alles door elkaar gehaald), ook geen reactie gehad en geen wijziging van de review, sukkels.
Ja
Is het nou 100 euro meer waard, om inplaats van een 17" een 19" te kopen?
Dat kunnen wij niet voor jou bepalen want het hangt van je prioriteiten en voorkeur af, geen van beide is beter. Hier is apart topic voor waar alle voors en tegens in staan: [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml]

[ Voor 144% gewijzigd door Yokozuna op 27-07-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien m'n (ouwe gare CRT) monitor er gisteren mee is opgehouden ben ik op zoek naar een nieuw scherm. Het moet een 19" TFT gaan worden.
Ik twijfel alleen heel erg tussen de Viewsonic VX912 en de Samsung 930BF.
De grootste verschillen die ik heb opgemerkt zijn de betere responsetijd van de Samsung (4ms tegen 8ms van de Viewsonic) en het betere contrast ratio (700:1 tegen 550:1)
Zijn er nog andere verschillen tussen deze twee monitoren die mijn keuze eventueel zouden kunnen beïnvloeden? (de prijzen zijn ongeveer gelijk) Ik vind de Viewsonic mooier maar vraag me af of ik niet sowieso de Samsung moet aanschaffen, aangezien die gewoon beter is.

Ik post hier niet vaak maar ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn dillema.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De grootste verschillen die ik heb opgemerkt zijn de betere responsetijd van de Samsung (4ms tegen 8ms van de Viewsonic) en het betere contrast ratio (700:1 tegen 550:1)
Ten eerste is het de Viewsonic VX924 :) Verder heeft de Viewsonic VX924 ook gewoon een btb responstijd van 4ms. Daarkomt dat de beloofde contrastratio vaak niet worden gehaald. De Samsung geeft niet perse een dieper zwart weer dan de VX924, check reviews maar.

Voordeel van de Samsung: Veel beter beschikbaar en wel goedkoper (zie pricewatch). Als ik een keuze moest maken zou het gewoon de Samsung 930BF worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 27-07-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:02:
[...]

Ten eerste is het de Viewsonic VX924 :) Verder heeft de Viewsonic VX924 ook gewoon een btb responstijd van 4ms. Daarkomt dat de beloofde contrastratio vaak niet worden gehaald. De Samsung geeft niet perse een dieper zwart weer dan de VX924, check reviews maar.

Voordeel van de Samsung: Veel beter beschikbaar en wel goedkoper (zie pricewatch). Als ik een keuze moest maken zou het gewoon de Samsung 930BF worden.
Ik bedoelde deze eigenlijk: http://www.viewsoniceurope.com/UK/Products/LCDX/VX912.htm
Die leek me ook erg goed qua prijs / kwaliteit verhouding. Weet je (of iemand anders) daar wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:09:
[...]

Heb THG al een paar weken terug gemailed over de 193P+ en de Belinea 101920 (ref 111919), geen reactie gehad. Heb ze maanden terug ook gemailed over hun fouten in de VP191b review (VP912b, VP192s alles door elkaar gehaald), ook geen reactie gehad en geen wijziging van de review, sukkels.
da valt mij idd tegen van THG. Tijdje geleden dat ik was gaan zien op die site, maar vroeger vond ik de reviews toch van een redelijk niveau (monitors keek ik vroeger niet naar). Zou idd wel spijtig zijn als de kwaliteit erop achteruit gegaan is. Ik kan mij wel voorstellen dat ze veel mails krijgen, maar een korte reactie op een mail als die van u is nu ook niet zo veel werk. De review van de Viewsonic vond ik ook maar verwarrend...

Dan maar wachten op andere hardware reviews als de belinea er uiteindelijk komt. Als de verwachtte prijs klopt _/-\o_ en de kwaliteit vergelijkbaar is met die van de overdrive viewsonic... Ziet er goed uit :) :Y).
Dat allemaal voor 400€ (hopelijk klopt deze inschatting...) Dan wordt het bijna zeker dat scherm dat hier op mijn bureau zal komen te staan. :) Wel nog effe afwachten of er niet weer problemen gaan optreden met verschillende revisies zoals bij de P19-2 en de xerox

Ik heb ook effe gekeken naar de 20 en 24" panelen, omdat ik HDTV content in alle glorie wil kunnen bekijken. (zeker met de next gen consoles die eraan komen) Maar heb besloten dat 19" ook meer dan voldoende is, dan zal ik het maar moeten doen met 720p (1280 beeldpunten horizontaal) maar dat moet dan maar genoeg zijn. (dat lijkt me ook wel voldoende)

De 24" modellen zijn in verhouding gewoon extreem duur (te duur voor mij alleszinds) en het ook niet echt waard. Wat ik uitspaar tov een 24/20" kan ik best wel ergens anders aan uitgeven. En ik ben maar een student, dus het was zowieso al te hoog gegrepen. Maar he tmoet zeker 19" zijn, echt ideaal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zou idd wel spijtig zijn als de kwaliteit erop achteruit gegaan is.
Nouja tis natuurlijk niet 'de kwaliteit van THG' ej. Voor videokaarten etc. hebben ze andere reviewers en die doen hun werk wel heel goed.

[ Voor 113% gewijzigd door Yokozuna op 27-07-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:02:
[...]

De Viewsonic VX924 heeft toch echt een Black->white->black-time van 5ms(Black->black is geen overgang, en is dus altijd 0ms), maar de GTG is 4ms.
Als je intresse hebt in de VX924, dan kan je beter wachten tot de Reviews duidelijker zijn.
De eerste revisie blijkt namelijk problemen te hebben met het toepassen van overdrive(de 'overshoot' blijft in totaal 50ms bestaan), en is dus alleen geschikt voor snelle spellen, voor langzame spellen is ie mischien nog wel erger dan mva/pva.
Van de VX924 2e revisie is nog maar 1 test gedaan(Hardware.fr), en daar is de subjectieve impressie wel aardig.
Het lijk erop dat Viewsonic in de 2e revisie een ander paneel gedaan heeft, want Behardware spreekt over een kleinere kijkhoek en over een andere kleurweergave.
Waarschijnlijk heeft die 2e revisie die ze getest hebben een ander AUO paneel dat ook in een bepaalde Benq monitor zat, met 6ms GTG
De 2e revisie was dan ook iets langzamer dan de 930BF, en hun kleursensor geeft een ongelofelijk slecht contrast(ergens rond de 200 op 1), en de kleurweergave is niet echt waarheidsgetrouw, zelfs niet na kalibratie.
Of dit allemaal waar is(1 review is geen review) moet ik nog zien bij een THG review, maar het lijk erop dat de VX924 nog wat probleempjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:25:
[...]

Nouja tis natuurlijk niet 'de kwaliteit van THG' ej. Voor videokaarten etc. hebben ze andere reviewers en die doen hun werk wel heel goed.
Toch is dat gerotzooi wel van de laatste tijd.

Want tot vrij kort geleden waren hun reviews wel overzichtelijk, en stak het objectieve geddelte wel goed in elkaar(de sugbjectieve ´game´test stelt niks meer voor sinds ze response tijden kunnen meten).
Maar sinds kort gooien ze reviews in de war(viewsonic VP912 en VP191) en halen ze gewoon monitors weg uit de engelse reviews zonder een duidelijke reden(zoals bijvoorbeeld bij de review waar ook de E435 in voor kwam).
Het lijkt eerlijk gezegd wel of de LCD/afdeling op vakantie is en een 9 jarige random met de muis zit te klikken bij THF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad 5ms, maarja het ging om de VX912 las ik net ;)

Phaelanx, 550:1 + 270nits + 8ms = hoogstwaarschijnlijk een AUOptronics 8ms TN paneeltje. Die van Samsung zijn gewoon het beste (teveel reviews om op te noemen), dus dan kun je beter een van de 8ms game TFT's kopen in stap 3, die hebben allemaal hetzelfde Samsung paneel en zijn nog goedkoper+beter beschikbaar ook, want de VX912 kost 386euro+ en is volgens de PW maar bij twee winkels verkrijgbaar.
Maar sinds kort gooien ze reviews in de war(viewsonic VP912 en VP191
En de VP192s, erg maf. Het was een franse reviewer (in Fa hebben ze alles natuurlijk weer veel eerder) en een engelse vertaling van die review. Blijkbaar was alles klakkeloos letterlijk vertaald. Dat is gewoon slecht.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 27-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:37:
Inderdaad 5ms, maarja het ging om de VX912 las ik net ;)

Phaelanx, 550:1 + 270nits + 8ms = hoogstwaarschijnlijk een AUOptronics 8ms TN paneeltje. Die van Samsung zijn gewoon het beste, dus dan kun je beter een van de 8ms game TFT's kopen in stap 3, die hebben allemaal hetzelfde Samsung paneel en zijn nog goedkoper ook, want de VX912 kost 386euro+.
Bedankt voor je reacties.:) Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met 'stap 3' Al denk ik wel te kunnen opmaken dat de Samsung 930BF de beste keus is op dit moment (tenzij iemand me kan overtuigen dat er een betere is in die prijsklasse)

edit: ik doe m'n best om alles goed door te lezen en ben al uren alle topics en reviews aan het doorzoeken maar er zijn gewoon zoveel variabelen waar je rekening mee moet houden dat ik liever een goed onderbouwde mening hoor van iemand dan dat ik alle cijfertjes naast elkaar ga zetten..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
'stap 3' -> van de startpost
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nadeel van die Samsung 930BF lijkt me wel dat er geen OSD (?) knoppen op zitten..
Ik las vandaag ergens dat het aardig vervelend kan zijn als die software vastloopt, dat je dan op geen enkele manier meer bij je monitor kan. Zijn hier meer problemen over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Hmm ik vraag me eigenlijk af wat de Samsung 930BF nou beter zou maken als de Iiyama E481S B3 :? of mis ik nou een gedeelte.
De helderheid is met 300 tegenover 270 ook beter.

Ohja alleen heeft de Iiyama geen DVI-D kabel standaard mee... :'(
Mrjah ik weet echt niet welke ik moet kiezen :P , ze zijn allebei volgens mij wel goed :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben [NL] op 27-07-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
prad.de weet te vertellen dat het een Lg.Philips paneel is, en [rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)[/rml] stemt hiermee in.
Die 8ms AUO is er dus pas sinds kort(heb er ook nog nooit van gehoor), dus kunnen we je vrij weinig zeggen over deze monitor, behalve dat je moet opletten of je de 12ms of de 8ms meekrijgt.

Ik heb wel een vermoeden dat de 8ms versie voor het statische gedeelte gelijk presteert aan de VX924, aangezien deze een Black->white->black time haalt van 10ms, wat door kan gaan ( het 8ms samsung paneel haalt ook maar iets van 11ms)
Als dit klopt, dan is de VX912 8ms een concurent van de monitoren met samsung 8ms paneel, met vergelijkbaar contrast, vergelijkbare kleuren, zeer goede uniformiteit enzo.
Maar ook hier blijft gelden: één review is geen review.
En ook de snelheid van de non-overdrive VX924(dat is de VX912 namelijk) is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:52:
Een nadeel van die Samsung 930BF lijkt me wel dat er geen OSD (?) knoppen op zitten..
Ik las vandaag ergens dat het aardig vervelend kan zijn als die software vastloopt, dat je dan op geen enkele manier meer bij je monitor kan. Zijn hier meer problemen over bekend?
Je kijkt niet goed, onder in het midden zitten de knopjes weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
G-SuPRuuB schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:03:
Hmm ik vraag me eigenlijk af wat de Samsung 930BF nou beter zou maken als de Iiyama E481S B3 :? of mis ik nou een gedeelte.
De helderheid is met 300 tegenover 270 ook beter.

Ohja alleen heeft de Iiyama geen DVI-D kabel standaard mee... :'(
Mrjah ik weet echt niet welke ik moet kiezen :P , ze zijn allebei volgens mij wel goed :Y)
De 930BF is de overdrive versie met waarschijnlijk(denk ik) wel hetzelfde paneel.
Als je een Samsung tegenover deze Iiyama wilt zetten, neem dan de 930B(zonder F dus)

300 nits is trouwens niet beter dan 270, want 200 gaat op de lange duur al pijn doen aan je ogen.
Als je wilt kijken welke monitor beter is qua helderheid enzo, kijk dan bij welke monitor je de helderheid verder omlaag kan schroeven voordat het contrast afneemt.
ps. ik draai zelf(naar schatting) zo'n 125 nits, en dat ziet er overdag ook nog als wit uit, dus 300nit heb je nooit nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 27-07-2005 20:19 . Reden: Heb k alweer 3 op een rij :) ... ps. heb niet geëdit hoor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Ohw :+ ik met mn goede verstand had een tekst verkeerd begrepen. Ik dacht gelezen te hebben dat hoe meer nits, hoe beter de helderheid maar dat klopt dus niet helemaal... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezoek Tweakers.net nu voor de eerste keer via mijn Samsung 930BF :9 .
Een ontzettend mooi beeldscherm :P
Ik heb de monitor wel wat hoger moeten zetten anders word de onderkand van het scherm een beetje vaal.
Als iemand tips heeft om dit nog beter optelossen graag .
Ik zie ook totaal geen ghosting en 10 keer beter voor mijn ogen :).
En ben ontzettened bij met dit ding. :)
THANKS for all you help..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:28:
...
...
Een voet voor je moitor kopen waarbij je de hoogte kan veranderen?
Dat lijkt me de enige andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:28:
Ik bezoek Tweakers.net nu voor de eerste keer via mijn Samsung 930BF :9 .
Een ontzettend mooi beeldscherm :P
Ik heb de monitor wel wat hoger moeten zetten anders word de onderkand van het scherm een beetje vaal.
Ik zie ook totaal geen ghosting en 10 keer beter voor mijn ogen :).
En ben ontzettened bij met dit ding. :)
THANKS for all you help..........
hey kun je voor mij ff checken of je ghosting hebt in world of warcraft of pro evolution soccer ?
(blurry worden van tekst en omgeving in wow bij ronddraaien, blurry worden van spelers in pes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik heb die games niet
geen problemen met worms3d rayman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen de demos even downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
download dan wel high quality demo's, anders heb je al ghosting in het bestand zitten ;)

[edit]
Heb je het over demo filmpjes, of over demo's van het spel?
in het laatste geval mag je negeren wat ik hier boven neergezet heb.

[ Voor 46% gewijzigd door n-i-x op 27-07-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-09 15:19
Ik weet niet of het hier al vermeld is (ik zag het zo gauw niet staan) maar een user op [H]ardForum heeft een rechtstreekse vergelijking gedaan tussen de Viewsonic VP191b en de Samsung 193P Plus:
A comparison: 193P Plus vs VP191b

Zijn bevindingen vind ik zeer interessant: Géén waarneembaar verschil in ghosting tussen beide TFT's, opmerkelijk!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
tallstoi schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:07:
Ik weet niet of het hier al vermeld is (ik zag het zo gauw niet staan) maar een user op [H]ardForum heeft een rechtstreekse vergelijking gedaan tussen de Viewsonic VP191b en de Samsung 193P Plus:
A comparison: 193P Plus vs VP191b

Zijn bevindingen vind ik zeer interessant: Géén waarneembaar verschil in ghosting tussen beide TFT's, opmerkelijk!
Mmmh typisch dat hij zwart grijs vond, het zal wel aan mijn ogen liggen dan, maar ik vind zwart ook echt zwart op de vp191b. Kleuren kan ik niet echt over oordelen, vrijwel hetzelfde als m'n CRT, maar das een 3 jaar oude 17" Samsung Syncmaster 757NF die vast niet mee zal komen met de betere CRT's qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoe zwart zwart is hangt natuurlijk niet alleen van het contrast af, maar ook van het omgevingslicht en de ingestelde helderheid.
Als hij zijn in het donker heeft gekeken, en de 193P+ heeft standaard een lagere helderheid dan een VP191, dan wil ik best geloven dat het er op de VP191 grijs uit gaat zien.
Wat ik ook wel intressant vindt, is dat ie duidelijk zegt dat ie op de 193P+ minder/geen last heeft van lichtere vlekken in de hoeken, wat de 193P+ ook al iets dichter bij 'De uliteme TFT' brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
XiN schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:27:
Hoe zwart zwart is hangt natuurlijk niet alleen van het contrast af, maar ook van het omgevingslicht en de ingestelde helderheid.
Als hij zijn in het donker heeft gekeken, en de 193P+ heeft standaard een lagere helderheid dan een VP191, dan wil ik best geloven dat het er op de VP191 grijs uit gaat zien.
Wat ik ook wel intressant vindt, is dat ie duidelijk zegt dat ie op de 193P+ minder/geen last heeft van lichtere vlekken in de hoeken, wat de 193P+ ook al iets dichter bij 'De uliteme TFT' brengt.
Ik gebruik mijn monitor idd in een normaal verlichte kamer, niet in het pikdonker :P

En mijn ervaring is dat die lichtere vlekken in de hoeken erg meevallen, heb me er voorlopig nog niet aan gestoord dus zo ernstig is het probleem absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de hamvraag, waar kan je de samsung 193P+ kopen ??? :-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:34

Griffin

Is mythical

Bij deze wil ik mijn dank betuigen aan dit topic.
* Griffin heeft namelijk aan de hand van dit topic een BENQ FP937s+ gekocht, en is hier over te spreken.
- heel scherp beel en GEEN ghosting.

bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoe ben een paar weekjes op vakantie geweest en ik zie alweer 20 pagina`s vol over de discussie, welke tft nou de beste is.. Ik ben alsnog zeer tevreden met mun VP191B. Ik vind dat dit de beste allround tft atm. is. Aangezien ik ook de andere monitoren heb gezien, en heb getest bij vrienden, die ze hebben gekocht. Een glasplaat vind ik zelf nog geen optie voor een tft. Doe gewoon zonder, dan reflecteerd ie al genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagjes aan alle mensen met de benq 937+

heeft ie mooie kleuren weer ?
Is ie rustig om naar te kijken (desktop toepassingen) ?
weinig ghosting ?
ghosting in World of warcraft of pro evolution soccer ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:45:
Vraagjes aan alle mensen met de benq 937+

heeft ie mooie kleuren weer ?
weinig ghosting ?
heeft Geeft ie mooie kleuren weer ?
Ja 16.2 miljoen, iets minder mooi dan mijn VP191B nu..met 16.7 miljoen kleuren

Vrij vel, maar als je het contrast terug schroeft is het goed..

weinig ghosting ?
Weinig tot geen ghosting

In WoW geen ghosting, en evolution soccer weetik niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mss es even demo testen van pes ?

ik heb nu een vp191b, en denk er dus aan om naar de benq 937+ te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:27:
[...]

OK, ff een korte review:

Kleuren:
Heb heb een hoop tft's gehad en gezien, maar qua kleuren vind ik dit gewoon nog steeds gewoon het mooiste, waarbij ik eigenlijk geen bij verschil meer zie met een CRT. Bij mijn oude 17"nec 1701 zak ik dit zekers wel en bij de iiyama e485 was dit ook duidelijk minder.

Ghosting:
Ghosting is per persoon heel erg relatief, ghosting zien doet je zekers wel met een tft, alleen bij bewegende beelden kunnen je hersenen op een gegeven moment toch het beeld gevoelsmatig niet scherp houden. Bij 3d games zoals UT etc zie je het wel, alleen de vraag is of het hinderlijk is, mijn antwoord is ja en nee. Je ziet het zekers wel, maar het is niet overduidelijk genoeg om er echt over te klagen.
Ik weet wel zeker dat gamers op een top niveau erover zouden zeiken, maar de gemiddelde preciese gamer kan hier gewoon mee overweg.

PS, de e481 van 8ms is eigenlijk de e480, ze hebben hem gerenamed volgens mij. IK praat nog over de e481 met 25ms, waarbij deze door iedereen bevonden is als 1 van de betere monitoren en bijvoorbeeld stukken beter dan de e485.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:06:
kan je mss es even demo testen van pes ?

ik heb nu een vp191b, en denk er dus aan om naar de benq 937+ te gaan
Pff je hebt dan net een monitor van zo`n 500 euro aan geschaft, en dan wil je weer de fp937+?
Zou ik niet doen... De VP191B heeft meer kleuren en grotere inkijk hoek. Kwa ghosting ligt het ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die inkijk hoek is niet van veel belang voor me

wat wel vervelend is , is dat ik heel mijn omgeving blurry wordt en de tekst (oa player names, npc names) als ik de camera draai in warcraft (met de pijltjestoetsen), dat pro evolution soccer constant blurry is bij passen en dergelijke en dat ik zelf lichte blur merk bij games als Imperial glory !

terwijl ik in fps games zoals bf 2 , painkiller, (bijna) geen ghosting heb ...
ook niet in splinter cell

zoals al gezegd, het is wss overdrive ghosting, maar is hier iets tegen te doen qua instelling of zo ???

ofwel is er echt iets mis met m'n scherm ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:28:
die inkijk hoek is niet van veel belang voor me

wat wel vervelend is , is dat ik heel mijn omgeving blurry wordt en de tekst (oa player names, npc names) als ik de camera draai in warcraft (met de pijltjestoetsen), dat pro evolution soccer constant blurry is bij passen en dergelijke en dat ik zelf lichte blur merk bij games als Imperial glory !

terwijl ik in fps games zoals bf 2 , painkiller, (bijna) geen ghosting heb ...
ook niet in splinter cell

zoals al gezegd, het is wss overdrive ghosting, maar is hier iets tegen te doen qua instelling of zo ???

ofwel is er echt iets mis met m'n scherm ?
ik denk dat jij helemaal niet de 8ms versie hebt. Ik denk dat of je scherm is gewoon brak of jij hebt de 16ms mva paneel die eigenlijk 20ms is. En dan ben je mooi de bok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem van bij 3-co, het scherm is in mei gemaakt en er staat 8ms op de doos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
shuogg schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:21:
[...]

Ik gebruik mijn monitor idd in een normaal verlichte kamer, niet in het pikdonker :P

En mijn ervaring is dat die lichtere vlekken in de hoeken erg meevallen, heb me er voorlopig nog niet aan gestoord dus zo ernstig is het probleem absoluut niet.
Die lichtere vlekken schijnen inderdaad ook pas zichtbaar te worden in een verduisterde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:56:
maar de hamvraag, waar kan je de samsung 193P+ kopen ??? :-?
In Canada en in de VS, in europa moet je nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Carel schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:19:
...
PS, de e481 van 8ms is eigenlijk de e480, ze hebben hem gerenamed volgens mij. IK praat nog over de e481 met 25ms, waarbij deze door iedereen bevonden is als 1 van de betere monitoren en bijvoorbeeld stukken beter dan de e485.
De E481S-W3/B3/S3 is de DVI-versie van de E480.
Over die laatste zin, dat hangt van de eisen af.
Hij zal vast een stuk sneller zijn, maar in het contrast moest de E481 het afleggen tegen de E485.
Over de kleuren is het ook net wat je smaak is, over het algemeen geven mva's de middentonen te blauw weer, terwijl ips schermen ze te paars weergeven.

Maar als je gaat wachten tot ze een E481 ips(25ms dus) naar je toe sturen kan je erg lang wachten, want die is al een tijd uit de productie.

[ Voor 22% gewijzigd door n-i-x op 28-07-2005 12:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.