[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:40

Bever!

3

kan iemand mij het nut van een hogere refreshrate op een tft uitleggen... 60 of 75 :?

[ Voor 9% gewijzigd door Bever! op 20-07-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

VCDfan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:37:
[...]
Ik snap niet wat het probleem kan zijn hoor.
Ik heb hier ook de Xerox 19" maar ik kan 'm op 75hz zetten met 1280*1024.(DVI)
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben trouwens nog erg tevreden met de Xerox ondanks de negatieve berichten op dit forum. :/
Ik ben ook wel vrij tevreden :)
Zoud je 2 dingen voor mij willen doen?
- Bij het onderste screenshot "Hide settings that this monitor cannot display" aan willen vinken en kijken of er dan nog 75hz bij staat.
- De monitor op 1280x1024 zetten (huidige instellingen) en op de Menu knop van je monitor drukken. Daar staat informatie over je resolutie en refreshrate.
Bever! schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:45:
kan iemand mij het nut van een hogere refreshrate op een tft uitleggen... 60 of 75 :?
60hz = 16.7ms refreshtime;
75hz = 13.3ms refreshtime.

Wat heb je aan een 8ms scherm als je toch maar 60hz gebruikt? Ik weet niet of het een effect heeft op de ghosting zelf, maar het heeft wel degelijk voordeel voor de refreshrate.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10
johnneman schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:08:

dude, zwaar crap :/ kun je hem nog ruilen?
Waarom is dat zo crap, het valt alleen op bij een totaal zwart gevuld scherm. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand een totaal zwarte achtergrond gebruikt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

agscorus schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:53:
[...]

Waarom is dat zo crap, het valt alleen op bij een totaal zwart gevuld scherm. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand een totaal zwarte achtergrond gebruikt of iets dergelijks.
ja ok, maar het is wel zonde toch? moet je kijken hoeveel je voor een tft scherm betaalt. ik zou hem wel ruilen als ik zoiets had, maargoed, maakt ook niet uit.

Maar hej, zou je eens in willen gaan op de rest van mijn post? ipv alleen op 't laatste stukje?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
Lucky schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 07:50:
[...]

Ik ben ook wel vrij tevreden :)
Zoud je 2 dingen voor mij willen doen?
- Bij het onderste screenshot "Hide settings that this monitor cannot display" aan willen vinken en kijken of er dan nog 75hz bij staat.
- De monitor op 1280x1024 zetten (huidige instellingen) en op de Menu knop van je monitor drukken. Daar staat informatie over je resolutie en refreshrate.
Sorry man ,ff te snel je bericht gelezen. 8)7

Ik dacht dat je bedoelde dat je de monitor niet op 75Hz kreeg.Met vinkie geeft ie bij mij ook alleen de 60Hz mode weer.
Het is uiteraard de bedoeling van een monitor die 75Hz kan weergeven ,deze ook standaard selecteerbaar is...

Info in menu:
H: 63.9 KHz
V: 59.9 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Philips gaat backlight laten knipperen om ghosting te verminderen

Hierdoor wordt de pixel fall time volgens Philips behoorlijk verkort wat logischerwijs leidt tot een lagere reponstijd en nog minder ghosting, maar dan zonder het overdrive nadeel ("overdrive ghosting"). Tenzij deze techniek natuurlijk i.c.m. overdrive wordt gebruikt. Philips is dus goed bezig en dat mag ook wel, want ze waren in de TFT fora behoorlijk achterin de zaal gezet door het geweld van AUO en Samsung.
Blijkbaar is de techniek (net als overdrive) makkelijk toe te passen op huidige panelen. In Q1 van 2006 komen er al LCD TV's op de markt met deze techniek.

Je moet er maar op komen, ik vind het slim bedacht.

(430 euro voor de 930BF is best een OK prijs ja)

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 23-07-2005 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Lucky schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:04:
Maar hij kan het wel :/
Beetje rare zaak :(
Hoe bedoel je beetje rare zaak? Zoals hierboven ook staat, kreeg ik het niet voor elkaar om hem op 75Hz te laten draaien. Plus dat ik veel te veel last had van ghosting, zelfs zoveel dat ik begon te twijfelen of uberhaubt de overdrive functie wel aanwezig was, besloten om hem dus te verkopen.

Of bedoelde je rare zaak dat hij niet op 75Hz gezet kan worden?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok de laatste dagen dus voor mij hopelijk. Leuk nieuws. Zaterdag mag ik dus de LG L1980Q in ontvangst nemen. Deze is RMA terug gestuurt omdat de Vga poort het niet zal doen. Ik heb dus vanochtend getest en idd de vga port doet het niet (ook niet via OSD ingeschakelen ofzo...waarschijnlijk loscontact). Dus ik mag hem 5 werkdagen op proef en mag er totaal 310euro voor betalen terwijl de nieuw prijs 650euro hier is in de meeste shops.
Waarom ik deze lcd bij neem. Ik schiet hem voor, voor me neefje :). Die wilde deze al zo graag vanwege het design en de pivot 180gr en weet ik het allemaal (kan ik hem nu goed uitbuiten :+ :P )
Er zijn nog 2 return to sender. 1 heeft 2 subpixels links boven a 1cm van de rand. En de andere lichte backlight lekkage. nr1: voor 445euro en nr2 voor 420euro. Wie gaat retour zuidfrankrijk nemen deze zomer :P ?

*mauce moet uitkijken dat hij geen LCD verzamelaar wordt :P 8)7
DjWannaB2002 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:02:
[...]

Hoe bedoel je beetje rare zaak? Zoals hierboven ook staat, kreeg ik het niet voor elkaar om hem op 75Hz te laten draaien. Plus dat ik veel te veel last had van ghosting, zelfs zoveel dat ik begon te twijfelen of uberhaubt de overdrive functie wel aanwezig was, besloten om hem dus te verkopen.

waarschijnlijk heb jij dus een begin versie. Volgens stond in de startpost iets over 2 verschillende versie ofzo met verschillende panelen.
Ik zoek ff

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:30:

waarschijnlijk heb jij dus een begin versie. Volgens stond in de startpost iets over 2 verschillende versie ofzo met verschillende panelen.
Ik zoek ff
Hmm ik had een versie uit Januari 2005. Kortom dat zou wel de 8ms variant moeten zijn. Had namelijk eerst een andere uit December. Die ben ik toen gaan ruilen omdat de 8ms varianten pas vanaf januari gemaakt werden. Wat daarbij ook nog kwam was dat er op de doos geen 8ms sticker zat. Kortom grote kans dat ik dus niet de 8ms had. Wat wel vreemd was, is dat ik toen dus amper last had van ghosting en dat terwijl ik met het nieuwe scherm (die uit januari en waar wel de 8ms sticker op zat) naar mijn idee veel meer last had van ghosting...... Vreemd verhaal ik weet het, maar het is toch echt zo gegaan. Achteraf ook wel spijt gehad dat ik hem geruild had, maar ja als je zoveel betaald voor een scherm wil je ook wel echt de 8ms variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:39:
[...]

Hmm ik had een versie uit Januari 2005. Kortom dat zou wel de 8ms variant moeten zijn. Had namelijk eerst een andere uit December. Die ben ik toen gaan ruilen omdat de 8ms varianten pas vanaf januari gemaakt werden. Wat daarbij ook nog kwam was dat er op de doos geen 8ms sticker zat. Kortom grote kans dat ik dus niet de 8ms had. Wat wel vreemd was, is dat ik toen dus amper last had van ghosting en dat terwijl ik met het nieuwe scherm (die uit januari en waar wel de 8ms sticker op zat) naar mijn idee veel meer last had van ghosting...... Vreemd verhaal ik weet het, maar het is toch echt zo gegaan. Achteraf ook wel spijt gehad dat ik hem geruild had, maar ja als je zoveel betaald voor een scherm wil je ook wel echt de 8ms variant hebben.
`
Logica ja. Kan je anders niet ergens een proggie van het net plukken die iets van MS kan meten ofzo? Er moet toch een manier zijn om het te kunnen checken?! Straks heeft me neefje een 12ms l1980U in plaats van de 8ms Q
Je maakt me bang man :/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de mensen met een VP191B (zoals ikzelf) en Benq937+ :

hebben jullie veel ghosting bij Pro Evolution Soccer 4 en World of Warcraft

(van pes kan je een demo downloaden)
dus gewoon als je een pass heeft heb ik al ghosting

Bij Wow
als je stilstaat en je draait (met pijltjestoets links en rechts) heb je veel ghosting ?
je kan dit best zien door op een ander character te focussen of gewoon op de omgeving, het valt meteen op , bij mij toch

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik zit erover te denken om de 193P+ aan te schaffen wanneer deze uitkomt. Ik werk nu op een IIyama 17" zwarte CRT, dus dat gaat een hele vooruitgang worden ;)

Ik twijfel echter, omdat ik verhalen lees over 'dikke overdrive-ghosting' en 'niet op te gamen'. Ik ben wel van plan om te gamen, en ik wil ook overdonderd zijn door de beeldkwaliteit, vandaar dat ik een 193P+ wil. Ook de grote inkijkhoek spreekt me erg aan.

Ik las ook ergens dat de 193P+ een TV (kabel) ingang had, maar ik geloof niet dat dat in de echte versie het geval is?

Ik wil iig geen 600 euro gaan uitgeven aan een monitor die me niet bevalt, dus ik zou dit graag even zeker willen weten ;) Ik moet er de zomer hard voor werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij moet nog gaan werken voor je geld? dan kan je zeggen dat je gerust even dikke maand wacht /kan/moet wachten dan komer er een hoop nieuwtjes naar boven en etc. Tja die 193 PLUS ik weet het niet. Of snel game a 930BF samsung. Of goeie middermooter de Viewsonic vp191b En overdonderde goeie beeldkwaliteit... check MVA panelen zoals die in de sony Hs95Pb.
Maar in jou situatie... wacht nog heel even en besteed je geld aan een goed produkt wat ook direct 3 a 4 jaar mee gaat :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:01:
Logica ja. Kan je anders niet ergens een proggie van het net plukken die iets van MS kan meten ofzo? Er moet toch een manier zijn om het te kunnen checken?! Straks heeft me neefje een 12ms l1980U in plaats van de 8ms Q
Je maakt me bang man :/ 8)7
Ja daar had ik dus ook al naar gezocht, maar dat kon ik dus ook niet zo snel vinden. Dus helaas kan ik je daar niet aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand uit belgie intresse in een viewsonic vp191b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik zie toch heel veel gamers hier in dit topic.

Ik zit ook te denken over een 19" TFT. Ik ben zelf echter geen gamer. Een beetje ghosting vind ik geen probleem; 25ms response is dus al prima. Wat ik wel belangrijk vind is kleurechtheid ivm fotobewerking. Dit hoeft niet gecalibreerd te zijn, maar wel gewoon goed uit zien.

Verder heb ik ook niet al te veel te besteden. Ik heb een videokaart met DVI uitgang. Zou zonde zijn om deze niet te gebruiken denk ik dan. Welke monitor raden jullie me aan??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:52:
Jij moet nog gaan werken voor je geld? dan kan je zeggen dat je gerust even dikke maand wacht /kan/moet wachten dan komer er een hoop nieuwtjes naar boven en etc. Tja die 193 PLUS ik weet het niet. Of snel game a 930BF samsung. Of goeie middermooter de Viewsonic vp191b En overdonderde goeie beeldkwaliteit... check MVA panelen zoals die in de sony Hs95Pb.
Maar in jou situatie... wacht nog heel even en besteed je geld aan een goed produkt wat ook direct 3 a 4 jaar mee gaat :) !
Ik hecht enorm veel waarde aan het design, de 193P+ en de 930BF vind ik zeer :9~

Ik zal iig je advies opvolgen en eens wachten tot september/oktober en dan eens verder kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FaceDown schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:23:

Ik zit ook te denken over een 19" TFT. Ik ben zelf echter geen gamer. Een beetje ghosting vind ik geen probleem; 25ms response is dus al prima. Wat ik wel belangrijk vind is kleurechtheid ivm fotobewerking. Dit hoeft niet gecalibreerd te zijn, maar wel gewoon goed uit zien.

Verder heb ik ook niet al te veel te besteden. Ik heb een videokaart met DVI uitgang. Zou zonde zijn om deze niet te gebruiken denk ik dan. Welke monitor raden jullie me aan??
Ik kan alleen maar zeggen dat de xerox die ik dus had, wel schitterend was qua design en ook wat betreft de kleuren. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet heel veel vergelijkings materiaal heb. Maar ik vond het een erg mooi scherm, in alle opzichten, maar voor gamen dus totaal niet geschikt.

Ga anders eens de nodige winkels langs, schrijf de modellen op die je bevallen en dan op internet maar zoeken naar een goedkope internetwinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:23:

De H1900 serie van Ilyamakamamadada :+ en de Sony Hs95PB of als je echt geld hebt. Nec monitoren. Maar helaas heb ik daar van niet zoveel kaas gegeten :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ben ik een trotse eigenaar van een Benq FP937s+. Mijn eerste indruk is: een goed TFT scherm qua weergave. De kleuren zijn diep en het beeld kijkt heel rustig (stukken beter dan een CRT naar mijn mening).
De kijkhoek valt me een beetje tegen; omdat het een groot scherm is en ik nogal eens onderuitgezakt achter mijn bureau zit, moet ik het scherm vaak draaien ;) (en zelfs dan zie je verschil tussen de onderkant en boverkant mbt "lichinval"). Games heb ik nog niet getest, maar ik lees hier dat dat helemaal goed gaat komen.
Het design van het scherm is minder fraai en doet in mijn ogen een beetje goedkoop aan. Ook vind ik het een klein nadeel dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is, hoewel mijn bureau dat weer wel is dus dat is verder geen probleem voor me. Maarja, wat wil je, ik heb het scherm voor 300 euro op de kop getikt (met 1 dode pixel rechtsonderin).

Al met al een goed scherm met een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:27:
aan de mensen met een VP191B (zoals ikzelf) en Benq937+ :

hebben jullie veel ghosting bij Pro Evolution Soccer 4 en World of Warcraft

(van pes kan je een demo downloaden)
dus gewoon als je een pass heeft heb ik al ghosting

Bij Wow
als je stilstaat en je draait (met pijltjestoets links en rechts) heb je veel ghosting ?
je kan dit best zien door op een ander character te focussen of gewoon op de omgeving, het valt meteen op , bij mij toch

:Y)
Ik heb zelf de VP191b aangesloten via dvi.

Ik heb net even demo2 van pes4 uitgeprobeerd. Ik kon geen resolutie kiezen dus moest ik het spel maar op 800x600 spelen. Ik zag zelf geen ghosting, alleen een lijn die van boven naar beneden om de zoveel seconden voorbij komt(refresh). Eigenlijk vond ik het wel netjes draaien, het zag er nog goed uit op 800x600.

WoW heb ik niet dus die kan ik niet testen. Is de ghosting bij jou echt goed zichtbaar of gewoon heel kort? Ik zie zelf echt niks. Beetje raar :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zo te lezen zijn 19 inch tfts nog niet geschikt voor gamers.

Enige die nog kans maken bij mij zijn de:
Samsung 930BF en de IIyama 481-S B3

Is 1 van deze monitoren nu goed genoeg of kan ik toch beter voor de 17inch varianten gaan die zeker goed genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

DjWannaB2002 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:02:
[...]

Ghosting hebben alle tft's, op de xerox kan ik redelijk goed gamen, behalve de hoge contrast games (a l q3). Het rare is dat ik hem niet op 75hz krijg op z'n native resolutie, zonder de kabels niet te verwisselen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Lucky schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:14:
[...]

Ghosting hebben alle tft's, op de xerox kan ik redelijk goed gamen, behalve de hoge contrast games (a l q3). Het rare is dat ik hem niet op 75hz krijg op z'n native resolutie, zonder de kabels niet te verwisselen...
Daar heb ik dus ook last van (@ Geforce Ti 4200). Het vreemde is dat het scherm op een GF 6800 in Jedi Knight II wel op 75 hz kon forceren. In windows met diezelfde kaart weer niet.
Het ligt ook niet aan de drivers want ik kan wel 75 hz toevoegen als toegestane refreshrate. Windows denkt dan ook dat het scherm op 75 hz draait. Het scherm is het er alleen niet mee eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:56:
Hmm zo te lezen zijn 19 inch tfts nog niet geschikt voor gamers.

Enige die nog kans maken bij mij zijn de:
Samsung 930BF en de IIyama 481-S B3

Is 1 van deze monitoren nu goed genoeg of kan ik toch beter voor de 17inch varianten gaan die zeker goed genoeg zijn?
Zulke reactie zonder onderbouwing is dus echt niks hey, beter gezegt gewoon debiel....

Ik reflecteer nu gewoon even jou reactie op dezelfde manier zoals jij dat doet over 19inch schermen nog niet geschikt...
sorry hoor maar de 930BF is echt wel geschikt voor gamen, laat staan vp191b, 481-s b3 viewsonic 9*4 serie a 8ms en 4ms schermen. En het verschil tussen 17 a 19 is al heel klein aan het worden. Ik denk over 1 jaar kan je niet eens meer een fatsoenlijk 17inch krijgen. Net zoals nu voor 15inch geldt.
Eerst de tread lezen voordat je iets schrijft deal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Zulke reactie zonder onderbouwing is dus echt niks hey, beter gezegt gewoon debiel....

Ik reflecteer nu gewoon even jou reactie op dezelfde manier zoals jij dat doet over 19inch schermen nog niet geschikt...
sorry hoor maar de 930BF is echt wel geschikt voor gamen, laat staan vp191b, 481-s b3 viewsonic 9*4 serie a 8ms en 4ms schermen. En het verschil tussen 17 a 19 is al heel klein aan het worden. Ik denk over 1 jaar kan je niet eens meer een fatsoenlijk 17inch krijgen. Net zoals nu voor 15inch geldt.
Inderdaad :). De beste schermen van dit moment komen erg dicht in de buurt van een crt als het op reactietijd aankomt. En ze hebben nog meer andere eigenschappen die ze beter maakt dan een crt. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat TFT's de reactiesnelheid van een crt zullen hebben.

Maar hoe dan ook, er zijn genoeg goede monitoren op de markt die voor gamers geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lucky schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:14:
[...]

Tja dat tft schermen last hebben van ghosting weet ik ja. Het gaat er alleen om dat ik vond dat dit op mijn xerox scherm zo gigantisch overduidelijk was. Ik vond dat zelf niet acceptabeld, maar ja ieder zijn mening. En misschien klopte het scherm ook niet hoor en bij jou wel. Maar goed wat voor de een acceptabel is, is voor de ander niet acceptabel. Maar goed neemt niet weg dat ik het simpelweg niet voor elkaar kreeg om het scherm op 75Hz te draaien (Radeon 9800 pro)

Wat betreft 19" vs 17" Over een tijdje zal je idd meer 19" schermen gaan zien dan 17" Dat is door de jaren heen nou eenmaal de trend geweest, schermen worden groter en beter. Eigenlijk kan je dus zeggen dat iedereen die nu een 19" scherm koopt gewoon goed met de tijd mee gaat of er net even op vooruit loopt ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agscorus schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:49:
[...]

Inderdaad :). De beste schermen van dit moment komen erg dicht in de buurt van een crt als het op reactietijd aankomt. En ze hebben nog meer andere eigenschappen die ze beter maakt dan een crt. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat TFT's de reactiesnelheid van een crt zullen hebben.

Maar hoe dan ook, er zijn genoeg goede monitoren op de markt die voor gamers geschikt zijn.
niet alleen de snelheid telt. Ook kleur en beeldopbouw kwa inter of extra poleren telt. De vooruit gang van de aanstuurchips om het zo mondaal tenoemen gaat ook met sprongen veruit. het is niet alleen het paneel wat telt in de compleet eindfase. er zijn genoeg schermen met het zelfde paneel met echt ontiegelijk uiteenlopende ervaringen van mensen en reviewers.

PS: WAS HET NOU grumbl al zaterdag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agscorus schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:23:
[...]

Ik heb zelf de VP191b aangesloten via dvi.

Ik heb net even demo2 van pes4 uitgeprobeerd. Ik kon geen resolutie kiezen dus moest ik het spel maar op 800x600 spelen. Ik zag zelf geen ghosting, alleen een lijn die van boven naar beneden om de zoveel seconden voorbij komt(refresh). Eigenlijk vond ik het wel netjes draaien, het zag er nog goed uit op 800x600.

WoW heb ik niet dus die kan ik niet testen. Is de ghosting bij jou echt goed zichtbaar of gewoon heel kort? Ik zie zelf echt niks. Beetje raar :/ .
ja bij mij is ghosting in pes4 heel erg zichtbaar , in warcraft ook, vanaf dat je ronddraait met je camera (pijltje links en rechts dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Vind jouw reactie een beetje grof volg deze topics al paar delen.
Telkens halen bij mij de 19 inch schermen het net niet.
Niet iedereen kan als een debiel schermen kopen zoals jij.
Ik heb mijn goed verdiept in schermen dus daar zal het niet aan liggen.
Samsung 930BF schijnen kleuren tegen te vallen volgens een revieuw daarom zoek ik hier een Nederlander die hem heeft. Snelheid moet bij dit scherm goed zijn.
Vp191b schijnt niet te voldoen lees reacties hier met ghosthing.
481-s b3 heb nu die 431-S 17 inch 16ms geen ghosthing te zien ben dan ook erg te spreken over IIyama.
924VX is nog nergens makelijk te krijgen naar mijn weten + hij is aardig duur.
Heel klein is voor sommige het verschil tussen een goede koop en een miskoop.

Vind jouw reactie daarom ook een beetje jammer we zijn hier toch om elkaar te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ofwel licht het aan mij, maar bij de vp191b geraken mijn ogen precies vlugger vermoeid...:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:10:
...
...
Waarom niet?
Zijn er dan 17" schermen die het bij jou wel halen?
Heb je er wel eens eentje in real-life gezien?
...
Samsung 930BF schijnen kleuren tegen te vallen volgens een revieuw daarom zoek ik hier een Nederlander die hem heeft. Snelheid moet bij dit scherm goed zijn.
...
De enige review van dit scherm die bij mij bekend is is die van Behardware
Daar is de kleurkwaliteit voor kalibratie niet slechter dan die van de andere schermen metr tn paneel voor kalibratie, en na kalibratie komt de Delta-E niet boven de 2 uit.
The FP91V+´s are much brighter and more accurate and pleasant to the eye.
Waarom ze in het stukje over de gaming beweren dat de Benq nauwkeurigere kleuren heeft snap ik niet, omdat ze hun eigen test tegenspreken.
Of het leuker is om naar te kijken moet je zelf weten, dat kan iemand anders met heel andere smaak niet voor je beoordelen.
Bovendien is 1 review geen review, en zou ik of wachten op een tweede review om te kijken of die hetzelfde zegt, of helemaal niet op reviews afgaan.
...
481-s b3 heb nu die 431-S 17 inch 16ms geen ghosthing te zien ben dan ook erg te spreken over IIyama.
...
Die E431 heeft een 16ms AUO paneel.
Als je THG een beetje doorspit dan zal je response grafiekjes zien waar de 12ms LG.Philips tn bijna net zo snel is, en de 8ms samsung tn en de 8ms overdrive mva van AUO sneller zijn.
Bovendie beweert Behardware dat alle 16ms, 12ms, en 8ms AUO panelen(17" en 19") en de 16ms en 12ms Lg.Philips panelen(ook zowel 17" als 19") even snel zijn, terwijl de AUO 8ms mva(19") en ovewrdrive 6ms tn(19") en de Samsung 13ms(17") en 8ms(19") en 4ms(19") sneller zijn.
Of met andere woorden:
Als je een 19" tn monitor koopt dan zou daar al op te gamen moeten zijn, en als je een 8ms of lager koopt dan is ie sneller dan die 16ms.
Zomaar een soort van conclusie trekken dat 19" monitoren niet geschikt zijn voor gamers is dus wel vrij vreemd.

[ Voor 26% gewijzigd door n-i-x op 20-07-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vind jouw reactie daarom ook een beetje jammer we zijn hier toch om elkaar te helpen?
Grof of niet... we hebben het niet met elkaar over prijzen gehad. Game 19ich tft monitoren zijn er. Bijna near 2 perfection kleur overeenkomst tft in 19 zijn er. Je moet gewoon een keuze maken tussen die twee of je neemt net als mij 1 van allebij. Hoe oud is nou een tft monitor concept...wat...10jaar ofzo nu? Moet je zien hoelang de CRT erovergedaan heeft om uberhaupt 8bit kleuren te voorschijn te toveren. Dat men eerste DIGITALE monitoren in groen/zwart hadden en daarna ANALOOG kleuren ging omdat men niet de benodigde bandbreedte en app. hadden om dit voor elkaar tekrijgen. TFT is gewoon erg zijn tijd vooruit. Maar stapt echter net uit zijn kinderschoenen.
En als je dan echt zo de topic gevolgt heb dan wist je ook wel dat die opmerking van jou niet echt gepast was.
Die van mij was dat ook niet, en daarbij hier mijn excuses. Want we zijn idd hier om elkaar tehelpen :) dus vriendtjes :P :+ :> ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na dit hele topic doorgelezen te hebben zie ik dat men voornamelijk geinteresseerd is in de reactiesnelheid van de TFT-schermen. Kleurechtheid speelt voor de meesten kennelijk een kleinere rol.
Maar wat is op dit moment het beste 19" TFT-scherm (19" of groter) qua kleurechtheid? En vooral: is dat scherm dan goed genoeg om als vervanging te dienen voor een goede CRT wanneer je dat scherm vooral voor fotobewerking gebruikt? Ik kan ook geen enkele fatsoenlijke review vinden die daar antwoord op geeft...

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dat is meer een kwestie van persoonlijke ervaring. De startpost in in ieder geval erg nuttig, en ieder heeft zo zijn iegen wensen. Zelf ben ik gegaan voor de 193P, temeer omdat ik geen zin had om te wachten (en te betalen) voor de overdrive versie (zoveel spellen speel ik niet :P). Qua kleurenechtheid moet je bij TFT's altijd wel opletten dat ze nogal ''koel'' uitvallen tov een CRT. Af en toe fotobewerken doe ik er wel mee, echter stoort het mij niet zo als er een keertje een kleur verkeerd wordt weergeven.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik Behardware mag geloven, dan heeft de 1980FXI voor kalibratie wel aardige kleuren, maar zijn verder zowat alle ips panalen slecht met kleuren.
De overige monitoren hebben in hun test voor de kalibratie een gemiddelde Delta-E van 6, met uitschieters tot 9 of 10.

Als je een meetcel hebt om monitoren te kalibreren, dan kan je kiezen tussen de monitor die ik hierboven noemde, eenh monitor met mva/pva paneel, en eventueel(alleen als je altijd recht voor je scherm zit en voldoende afstand neemt) het 8ms samsung tn paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
SleutelMan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:52:
...
Qua kleurenechtheid moet je bij TFT's altijd wel opletten dat ze nogal ''koel'' uitvallen tov een CRT.
...
Dat is inderdaad iets om op te letten.
Je kan dit eventueel proberen te corrigeren als je videokaart drivers kleurcorrectie ondersteunen.
Dit doe je dan door voor blauw een iets lagere gamma waarde in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:43:
Mochten er mensen zijn met dezelfde monitor en nog goede tips, dan hou ik me zeker aanbevolen!
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken!

Alhoewel ik alles er goed uit vind zien kijk ik nog niet rustig naar het scherm. Heb zelfs het gevoel er misselijk van te worden?

Lijkt me wel fijn om hier iets aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net dat de prijs bij 3-co voor de vp191b omhoog is , nu kost ie 481 euro

en benq verkopen ze niet meer !

Unsere "Partnerschaft" mit dem Hersteller BenQ ist mit dem 19.07.2005 beendet. Unsere Vorstellungen von Service am Kunden und Pflege einer sogenannten Partnerschaft decken sich nicht mit denen des Herstellers. Wir sehen es daher als notwendige Konsequenz die Produkte von BenQ zukünftig nicht mehr zu verkaufen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:54:
ik zie net dat de prijs bij 3-co voor de vp191b omhoog is , nu kost ie 481 euro

en benq verkopen ze niet meer !

Unsere "Partnerschaft" mit dem Hersteller BenQ ist mit dem 19.07.2005 beendet. Unsere Vorstellungen von Service am Kunden und Pflege einer sogenannten Partnerschaft decken sich nicht mit denen des Herstellers. Wir sehen es daher als notwendige Konsequenz die Produkte von BenQ zukünftig nicht mehr zu verkaufen
Wat is dat nou weer voor @#%$&$&#@**)*(^%%^@!!!!! Dammit ben hier niet blij mee. Hopelijk is het maar tijdelijk......

Echt bizar want de vp191s heeft nog wel dezelfde prijs. Kortom de zwarte is nu ruim 20 euro duurder dan de silveren :-S Zal wel kwestie van vraag en aanbod zijn denk ik..... Mailtje naar 3-co is in ieder geval al onderweg met de vraag om uitleg.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 21-07-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:11:
[...]

Grof of niet... we hebben het niet met elkaar over prijzen gehad. Game 19ich tft monitoren zijn er. Bijna near 2 perfection kleur overeenkomst tft in 19 zijn er. Je moet gewoon een keuze maken tussen die twee of je neemt net als mij 1 van allebij. Hoe oud is nou een tft monitor concept...wat...10jaar ofzo nu? Moet je zien hoelang de CRT erovergedaan heeft om uberhaupt 8bit kleuren te voorschijn te toveren. Dat men eerste DIGITALE monitoren in groen/zwart hadden en daarna ANALOOG kleuren ging omdat men niet de benodigde bandbreedte en app. hadden om dit voor elkaar tekrijgen. TFT is gewoon erg zijn tijd vooruit. Maar stapt echter net uit zijn kinderschoenen.
En als je dan echt zo de topic gevolgt heb dan wist je ook wel dat die opmerking van jou niet echt gepast was.
Die van mij was dat ook niet, en daarbij hier mijn excuses. Want we zijn idd hier om elkaar tehelpen :) dus vriendtjes :P :+ :> ?
Het is al goed laten we gewoon elkaar blijven helpen.
Stel jouw kennis ook zeker op prijs :>
Wat voor de 1 goed is vind de ander niks daardoor komt zoiets.

Hier een review van de Viewsonic VX924
http://www.bit-tech.net/h...iewsonic_vx924_tft/1.html

Ook een hele mooie monitor alleen slecht verkrijgbaar in europa waardoor de prijs toch hoger licht dan concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een review van de Viewsonic VX924
http://www.bit-tech.net/h...iewsonic_vx924_tft/1.html

En hier nog een paar in het frans ;)
http://www.lesnumeriques.com/article-57-572-41.html
http://www.hardware.fr/ar...9-4-6-8-ms-tn-ips-va.html

Waar in de laatste review leuke conclusie heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/13/IMG0013604.gif

en hier de prijzen en leverbaarheid in frankrijk. meestal is frankrijk 20euro dik duurder dan nederland dus doe the math zou ik zeggen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb alweer een antwoord terug van 3-co op mn mailtje waarin ik vroeg waarom het scherm duurder was geworden en dat terwijl de zilveren nog dezelfde prijs heeft. Het antwoord kwam erop neer dat viewsonic zelf de prijs heeft verhoogd, maar omdat ze de zilveren nog op voorraad hadden heeft die dus nog de oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:22:
[...]

Alhoewel ik alles er goed uit vind zien kijk ik nog niet rustig naar het scherm. Heb zelfs het gevoel er misselijk van te worden?

Mischien kan je voortaan iets duidelijker zijn, door bijvoorbeeld ook mee te quoten waar hyet precies over gaat(cleartype?) en te vertellen om welke monitor het gaat (913 n?).
Dat zou namelijk helpen om 1. snel te zien wat het probleem is, en 2. een gericht antwoordt te kunnen geven.

Hoe bedoel je 'misselijk ervan worden' precies?
Als je bedoel dat het er vreemd gekleurd uiit gaat zien, dan is dat een effect dat komt door de beperkte vertikale kijkhoek, en is de enige oplossing om cleartype uit te zetten.
Als je bedoelt dat de tekst opeens vaag grijs is in plaats van zwart, dan kan je hier cleartype tuner downloaden om het wat beter in te stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 21-07-2005 18:10 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:10:
[...]

Mischien kan je voortaan iets duidelijker zijn, door bijvoorbeeld ook mee te quoten waar hyet precies over gaat(cleartype?) en te vertellen om welke monitor het gaat (913 n?).
Dat zou namelijk helpen om 1. snel te zien wat het probleem is, en 2. een gericht antwoordt te kunnen geven.

Hoe bedoel je 'misselijk ervan worden' precies?
Als je bedoel dat het er vreemd gekleurd uiit gaat zien, dan is dat een effect dat komt door de beperkte vertikale kijkhoek, en is de enige oplossing om cleartype uit te zetten.
Als je bedoelt dat de tekst opeens vaag grijs is in plaats van zwart, dan kan je hier cleartype tuner downloaden om het wat beter in te stellen.
Bedankt voor je antwoord. Heb zelf al eens wat verder zitten kijken en heb nu de frequentie op 85Hz gezet en misselijk gevoel is nu weg. Enige probleem wat ik nu nog heb is met de resolutie. Door de hoge resolutie is er keiveel wit op elk scherm te zien en dat spat gewoon van het scherm af en dat vinden mijn ogen niet erg prettig.

Heb de brightness al teruggedraaid naar 30, contrast naar 70 en heb eigenlijk geen zin nog lager te gaan, dan wordt alles te donker.

Ik heb een mooie groen/donkere desktop en daar kan ik echt minuten naar kijken zonder problemen, maar zodra ik bijvoorbeeld op tweakers zit, mail zit te checken en al het andere waarbij veel wit te zien is doen mijn ogen wat pijn.

Iemand hier een oplossing voor dan? Afgezien van een zonnebril opzetten ;)

Ow, en heb trouwens de 913N, sinds vandaag, ben verder supertevreden en sta versteld van de grootte :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:34:
[...]

Ik heb een mooie groen/donkere desktop en daar kan ik echt minuten naar kijken zonder problemen, maar zodra ik bijvoorbeeld op tweakers zit, mail zit te checken en al het andere waarbij veel wit te zien is doen mijn ogen wat pijn.
Voor GoT gebruik ik de stylesheet 'Nightlife' (in te stellen via myreact -> voorkeuren). Deze is een stuk prettiger voor de ogen.

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 21-07-2005 19:49 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:48:
[...]

Voor GoT gebruik ik de stylesheet 'Nightlife' (in te stellen via myreact -> voorkeuren). Deze is een stuk prettiger voor de ogen.
Dat scheelt idd al een stuk. Maar dan blijf je problemen houden bij outlook e.d. :)

Is er geen instelling ergens dat wit niet echt wit meer blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik sinds enkele dagen ook een VP191B in mijn bezit en heb bijna geen last van ghosting in pro evolution soccer 4. Ik heb het idee dat als ik spellen op 75hrz speel er minder ghosting is als bij 60 hrz. Ik heb ook gemerkt dat door de viewsonic display drivers de 75 hrz niet meer gebruikt word bij een resolutie van 1280x1024. Ik heb daarom terug gegaan naar de standaard windows xp display driver en nu speel ik alle spellen op 1280x1024 @ 75 wat naar mijn gevoel minder ghosting tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:00:
[...]

Dat scheelt idd al een stuk. Maar dan blijf je problemen houden bij outlook e.d. :)

Is er geen instelling ergens dat wit niet echt wit meer blijft?
Beeldschermeigenschappen -> tabblad vormgeving -> geavanceerd -> item: venster -> voor kleur 1 een andere kleur kiezen. Ik gebruik zelf de een-na-laatste kleur.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe FCS 19-2 binnen, en ben er ERG blij mee. Enige puntje wat ik me afvraag is dat niet alle fonts in Windows ge-cleartyped (anti-aliased) zijn. De meeste wel, zoals de letters waar ik deze post mee schrijf, alleen op veel programma installers en bijvoorbeeld in nero zijn sommige fonts niet cleartype, wat wel zo was op mijn oude crt. Ik heb een plaatje hieronder toegevoegd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, if at all?

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~acomley/screen.jpg

Thanks, voor jullie feedback!

Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Windows kan natuurlijk alleen cleartype toepassen op de fonts die door windwos getekend worden, en maakt dan verder geen onderscheid tussen de verschillende toepassingen.
Als je dus programma's hebt waar geen cleartype fonts in staan, dan tekent dit programma blijkbaar zijn eigen fonts.
Dan zijn er dus twee manieren om alles gelijk te trekken:
1. Je zet cleartype gewoon uit.
2. Je wacht tot deze programma's allemaal uit zichzelf cleartype gebruiken, of de fonts door windows laten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:22:
[...]

kijk dat had ik ook , nu is het al een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:07:
Ik sinds enkele dagen ook een VP191B in mijn bezit en heb bijna geen last van ghosting in pro evolution soccer 4. Ik heb het idee dat als ik spellen op 75hrz speel er minder ghosting is als bij 60 hrz. Ik heb ook gemerkt dat door de viewsonic display drivers de 75 hrz niet meer gebruikt word bij een resolutie van 1280x1024. Ik heb daarom terug gegaan naar de standaard windows xp display driver en nu speel ik alle spellen op 1280x1024 @ 75 wat naar mijn gevoel minder ghosting tot gevolg heeft.
hey, heb jij world of warcraft om te testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Heb zelf al eens wat verder zitten kijken en heb nu de frequentie op 85Hz gezet en misselijk gevoel is nu weg. Enige probleem wat ik nu nog heb is met de resolutie. Door de hoge resolutie is er keiveel wit op elk scherm te zien en dat spat gewoon van het scherm af en dat vinden mijn ogen niet erg prettig.

Heb de brightness al teruggedraaid naar 30, contrast naar 70 en heb eigenlijk geen zin nog lager te gaan, dan wordt alles te donker.

Iemand hier een oplossing voor dan? Afgezien van een zonnebril opzetten ;)

Ow, en heb trouwens de 913N, sinds vandaag, ben verder supertevreden en sta versteld van de grootte :)
Als je ogen er zeer van gaan doen dan is dat toch een teken dat het allemaal te licht is.
Wat bedoel je precies met te donker als je het nog donkerder instelt?
Bedoel je zoiets als: 'Wit ziet er donkerder uit, dus zet ik het gauw terug.'
Of zoiets als: 'Ook nadat ik aan de andere instellingen ben gewend is het te donker, en moet ik me teveel inspannen om het te kunnen lezen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:47
XiN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:39:
Windows kan natuurlijk alleen cleartype toepassen op de fonts die door windwos getekend worden, en maakt dan verder geen onderscheid tussen de verschillende toepassingen.
Als je dus programma's hebt waar geen cleartype fonts in staan, dan tekent dit programma blijkbaar zijn eigen fonts.
Dan zijn er dus twee manieren om alles gelijk te trekken:
1. Je zet cleartype gewoon uit.
2. Je wacht tot deze programma's allemaal uit zichzelf cleartype gebruiken, of de fonts door windows laten tekenen.
hij zegt dat al die fonts wel cleartype waren op zijn oude CRT, dus die programma's kunnen wel cleartype gebruiken

Nero is bij mij ook gewoon gecleartyped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik 'oude crt' hoor, dan denk ik 'wazig en onscherp'
En aangezien cleartype e.d. eigenlijk ook onscherp maken ziet dit er dus ongeveer hetzelfde uit als cleartype.

Of was het toen op uitvergrootte screenshots ook zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:42:
[...]

Ik zal hem zaterdag of zondag wel even installeren en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb vandaag mijn Samsung Syncmaster 913n gekocht.

De reden dat ik hem kocht is omdat het op mijn kamer altijd bloedheet is.
Dit kwam dus door me 19'' CRT van Dell.
Dit is wel een hele goede CRT met mooie kleuren.

Na alles te installeren zet ik mijn beeldscherm aan en het eerste wat me opvalt is dat alles er half op stond.
De zinnen liepen helemaal door de zijkanten heen etc.
Maar gelukkig toen windows opstarten was alles goed.
Ik vond de brightness echt veel te hoog staan, deze heb ik nu op 50 gezet.
De kleuren zijn nog best mooi voor een TN paneeltje en de kijkhoek bevalt me ook erg.

Meteen maar op dode (sub) pixels testen, maar ik heb geen dode (sub) pixel, hij is dus pixel perfect :D

Hij is 8ms dus dat wou ik meteen testen natuurlijk, ik heb Doom III, HL2 en America's Army gespeeld en ik heb helemaal geen ghosting gezien, zelfs niet iets dat erop leek.

Ook de knopjes zijn mooi weggewerkt en het ''aan'' LEDje is helemaal niet vel, wat echt een ''must have'' is.
Het beeldscherm heeft ook niet van die dikke randen aan de zijkant, bij sommige beeldschermen is dit echt extreem.

Het enige nadeel vind ik de poot, ik vind deze niet zo mooi want hij is rond.
Ik hou liever van mooi vierkant.
Maar deze is nog wel te doen, maar had beter gekunt.
Maar mijn Center Speaker staat ervoor dus ik zie hem niet.

Conclusie : Perfect scherm, niets op aan te merken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Laatst online: 05-02-2021
[...]

Vp191b schijnt niet te voldoen lees reacties hier met ghosthing.
924VX is nog nergens makelijk te krijgen naar mijn weten + hij is aardig duur.
Heel klein is voor sommige het verschil tussen een goede koop en een miskoop.

Ik ben zelf nu een week of 3 in het bezit van een Samsung 930BF, ik ben erg tevreden over het scherm. Ik zat eerst te twijfelen tussen dit scherm of de Iiyama 481S-S3, maar ik vond dit scherm toch mooier.
Ik heb totaal geen last van ghosting en films kijken gaat ook gewoon prima vind ik (ik heb geen last van ruis ofzo...).
Ik had hiervoor een Iiyama E431S, en de kleuren vallen mij niet tegen in vergelijking met dit scherm.
Ik heb wel de kleuren iets bij moeten stellen, voordat ze aan mijn smaak voldeden, maar dat zal iedereen ongetwijfeld wel hebbben.
Als je nog vragen hebt, laat het maar weten...
Ik zal morgen ook even wat pics posten.

[ Voor 3% gewijzigd door RepoMan op 21-07-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:43:
[...]

Als je ogen er zeer van gaan doen dan is dat toch een teken dat het allemaal te licht is.
Wat bedoel je precies met te donker als je het nog donkerder instelt?
Bedoel je zoiets als: 'Wit ziet er donkerder uit, dus zet ik het gauw terug.'
Of zoiets als: 'Ook nadat ik aan de andere instellingen ben gewend is het te donker, en moet ik me teveel inspannen om het te kunnen lezen' ?
Als ik alles nog donkerder instel vind ik de kleuren er een beetje flets uit gaan zien.

Maar ik heb nu mijn brightness maar teruggeschakeld naar 0, maar nog steeds helemaal happy ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:11:
[...]

Beeldschermeigenschappen -> tabblad vormgeving -> geavanceerd -> item: venster -> voor kleur 1 een andere kleur kiezen. Ik gebruik zelf de een-na-laatste kleur.
Thanks! Scheelt iig alweer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

XiN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:51:
En aangezien cleartype e.d. eigenlijk ook onscherp maken ziet dit er dus ongeveer hetzelfde uit als cleartype.

Nou, 'oud', het was een Iiyama Vision Master Pro 454, dus een beste CRT monitor. En ik weet heel zeker dat de fonts niet cleartype waren omdat het 'wazig en onscherp' was. Er moet dus een andere uitleg en oplossing voor zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door loc op 22-07-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

dribbel schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:14:
[...]

hij zegt dat al die fonts wel cleartype waren op zijn oude CRT, dus die programma's kunnen wel cleartype gebruiken

Nero is bij mij ook gewoon gecleartyped
dribbel heb jij ook een TFT? En heb je nog iets anders gedaan dan de standaard Microsoft ActiveX object geinstalleerd om die cleartype online tweaker te doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 07:47
een laptop TFT ja, ik heb geen online tweaker gebruikt (?), maar een of ander progje van microsoft geinstalleerd om de boel te "tunen"

maar ik had met standaard instellingen volgens mij ook al cleartype in programma's hoor
XiN schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:51:

:X geloof je dit nou zelf?

[ Voor 52% gewijzigd door dribbel op 22-07-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
dribbel schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:49:
...
[...]

:X geloof je dit nou zelf?
Waarom niet?
Als je echt een oude CRT monitor hebt(10+ jaar) dan wordt het beeld behoorlijk wazig, en al helemaal als het een goedkope monitor is die op een te hoge resolutie draaid.
En als je van een stukje cleartype tekst een screenshot maakt, en uitvergroot, dan kan je toch echt duidelijk zien dat het eigenlijk onscherp gemaakt is.
mcal schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:46:
[...]

Nou, 'oud', het was een Iiyama Vision Master Pro 454, dus een beste CRT monitor. En ik weet heel zeker dat de fonts niet cleartype waren omdat het 'wazig en onscherp' was. Er moet dus een andere uitleg en oplossing voor zijn.
Heb je die LCD op dezelfde pc als waar je eerst die CRT had?
Heb je daar een instelling, wat dan ook, verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Heb je die LCD op dezelfde pc als waar je eerst die CRT had?
Heb je daar een instelling, wat dan ook, verandert?
Hij draait inderdaad op precies dezelfde pc als eerst. Heb wel geformat tussendoor, maar heb alles precies hetzelfde gedaan als ik normaal doe na een format (ik format redelijk vaak :), onafhankelijk van de monitor. Ik ga nadat ik mijn drivers heb geinstalleerd via internet explorer naar de cleartype tuner op het web http://www.microsoft.com/...leartype/tuner/Step1.aspx, en dan selecteer ik de beste settings en dan is het voor mij klaar. Alleen nu dus met mijn TFT andere resultaten dan voorheen op mijn CRT. Ik snap er dus niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar dramatische ervaringen met m'n VP191b (8ms) scherm :(

Na enige weken kreeg ik opeens last van een tweetal dode pixels, viel wel erg op en was ronduit irritant daarom contact opgenomen met Viewsonic en m'n beelscherm zou verwisseld worden. Een week of 2 gewacht en eindelijk kon ik een andere VP191 proberen. Nou raad je het al, het tweede scherm had duidelijk 1 dode pixel en 2 subpixels en was smerig en een klein beetje beschadigd. Kennelijk krijg je dus geen nieuwe opgestuurd maar gewoon gebruikte monitoren :/. Ik weer contact opgenomen en ze zouden mijn beelscherm laten omruilen. Na wat storingen daar bij Viewsonic ging het echter wat langer duren. Weer een maand wachten en ik ben nu aan m'n derde scherm toe. Echter ik twijvel of het wel een 8 ms betreft. ps. last van 1 dode subpixel (alleen met blauwe achtergrond)
.P.S.: Viewsonic gebruikt de 8ms sticker niet meer bij de VP191b/VP191s. Ze zeggen dat alle VP191's in de winkels 8ms modellen zijn. Heb je twijfels, check dan het serienummer: VP191b: A1W050420001 en hoger. VP191s A2S050220001 en hoger
het serienummer betreft:A1W0512A0341

Er staat een tweede sticker op de monitor met de woorden: ref 111p en de M/F date: 3/13/2005.

Maakten ze toen al 8ms sec schermen van Viewsonic VP191b? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een tft gaan aanschaffen en zit aan de volgende 2 te denken. De Acer AL 1951AS (8ms) en de Samsung 930BF (4ms).

Ik wil het scherm gaan gebruiken voor games, internetten en word etc. Ik heb al naar informatie gezocht maar over de Acer AL 1951AS kan ik eigenlijk niks vinden. Zijn er misschien mensen die mij hier wat meer over kunnen vertellen of één of meerdere revieuws kunnen geven?

En zit er naast prijs en de grote van het beeld nog een verschil in de 19 en 17 inch modellen? Meende dit ergens gelezen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
In het begin waren de 17"tn schermen iets sneller dan de 19"tn schermen, maar met de 8ms samsung tn, en al helemaal met de 4ms samsung overdrive tn, is dit niet meer aan de orde.
Een ander verschil is dat de samsung 19"tn panelen een vrij hoog contrast hebben, hoger dan de 17"tn monitoren.

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 22-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:32:
...
Echter ik twijvel of het wel een 8 ms betreft. ps. last van 1 dode subpixel (alleen met blauwe achtergrond)

[...]

het serienummer betreft:A1W0512A0341

Er staat een tweede sticker op de monitor met de woorden: ref 111p en de M/F date: 3/13/2005.

Maakten ze toen al 8ms sec schermen van Viewsonic VP191b? :?
Waarom twijfel je of ie wel 8 ms is?
is ie dan langzamer dan de eerdee versies?

Ik denk dat het best kan dat ze in maart met de productie zijn begonnen, want de eerste review stamt uit begin april.
Ook is je serienummer volgens mij hoger dan het serienummer van waar af het 8 ms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:30:
ok de laatste dagen dus voor mij hopelijk. Leuk nieuws. Zaterdag mag ik dus de LG L1980Q in ontvangst nemen. Deze is RMA terug gestuurt omdat de Vga poort het niet zal doen. Ik heb dus vanochtend getest en idd de vga port doet het niet (ook niet via OSD ingeschakelen ofzo...waarschijnlijk loscontact). Dus ik mag hem 5 werkdagen op proef en mag er totaal 310euro voor betalen terwijl de nieuw prijs 650euro hier is in de meeste shops.
Waarom ik deze lcd bij neem. Ik schiet hem voor, voor me neefje :). Die wilde deze al zo graag vanwege het design en de pivot 180gr en weet ik het allemaal (kan ik hem nu goed uitbuiten :+ :P )
Er zijn nog 2 return to sender. 1 heeft 2 subpixels links boven a 1cm van de rand. En de andere lichte backlight lekkage. nr1: voor 445euro en nr2 voor 420euro. Wie gaat retour zuidfrankrijk nemen deze zomer :P ?

*mauce moet uitkijken dat hij geen LCD verzamelaar wordt :P 8)7

...
Mischien een beetje laat, maar ik heb een review van de L1980Q(ze zeggen L1981Q, maar die staat niet op de LG website, en ze noemen dezelfde specs als die de 1980Q heeft) gevonden:
(klik)
Kan je na wat met de instellingen enzo te hebben gespeeld vertellen hoe goed dat forteview werkt?

edit: 3 keer op een rij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 23-07-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vakantie + net WoW gekocht hebben = niet goed voor je... (maar wel gaaf!)

Ik wil niet aandachttrekkend overkomen, maar jullie lezen over iets belangrijks heen, iets dat net zo belangrijk kan zijn als 'overdrive' is voor het succes van VA panels. Overdrive verkort volgens mij vooral de rise tijd (door hoger voltage), maar het knipperen van de backlight verkort volgens Philips de fall tijd. Die combinatie zou dus kunnen killen. Je kunt ook alléén backlight knippering (hoe fout NL) gebruiken waardoor je van de 'overdrive ghosting' afbent, maar toch nog steeds bijna geen ghosting hebt (hopelijk).

Verder over die VX924:
Moving back and forth between the monitors, thanks to the handy 'Clone' dual output on our 6800GT, we saw a slight difference in the response when going round fast-paced tracks in Need For Speed. Very slight. However, in Battlefield 2, we saw no difference whatsoever.
Dat is al wat ik dacht. Daarom heb ik geen onderscheid meer gemaakt tussen hardcore gamer - en gamer monitoren, hardcore gamers die 0 ghosting willen zullen met beide schermen niet tevreden zijn. Gamers die hun capaciteit volledig willen benutten zijn met beide types binnen.
Qua kleurenechtheid moet je bij TFT's altijd wel opletten dat ze nogal ''koel'' uitvallen tov een CRT.
Volgens mij ligt dit nieteens aan de blauw waarde, volgens mij eerder aan het feit dat TFT's wit weergeven dat ECHT wit is.
Het antwoord kwam erop neer dat viewsonic zelf de prijs heeft verhoogd, maar omdat ze de zilveren nog op voorraad hadden heeft die dus nog de oude prijs.
Mja het schiet al meer dan een jaar niet op met Viewsonic in Europa :) Niet kwa beschikbaarheid/afzet/prijsverlagingen. Verbaast me niets als ze daadwerkelijk ermee kappen hier.
In het begin waren de 17"tn schermen iets sneller dan de 19"tn schermen, maar met de 8ms samsung tn, en al helemaal met de 4ms samsung overdrive tn, is dit niet meer aan de orde.
Eerst maar eens tests afwachten van 17" TFT's met overdrive panels :) Heb ook nog geen responstijd metingen gezien van 17" TFT's met 8ms TN panels.

[ Voor 168% gewijzigd door Yokozuna op 23-07-2005 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yokozuna schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 03:12:
Ik wil niet aandachttrekkend overkomen, maar jullie lezen over iets belangrijks heen, iets dat net zo belangrijk kan zijn als 'overdrive' is voor het succes van VA panels. Overdrive verkort volgens mij vooral de rise tijd (door hoger voltage), maar het knipperen van de backlight verkort volgens Philips de fall tijd. Die combinatie zou dus kunnen killen. Je kunt ook alléén backlight knippering (hoe fout NL) gebruiken waardoor je van de 'overdrive ghosting' afbent, maar toch nog steeds bijna geen ghosting hebt (hopelijk).
En wat krijgen we weer terug?
Dat je tegen een zwaar knipperend scherm aan zit te kijken. 60 CRT ervaringen hier?

Krijgen we dan volgend jaar een 100Hz TFT op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:55
ik heb nu al 6 jaar(!) dezelfde monitor, een vision master pro 400 van iiyama 17". afgezien van de grootte en bolling horizontaal is dit nog steeds een van de beste monitoren die er zijn, veel scherper kom ik ze niet tegen. Is het het waard om over te gaan op een tft zoals de benq FP937s+ als je een vervent gamer bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepoMan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Ik ben zelf nu een week of 3 in het bezit van een Samsung 930BF, ik ben erg tevreden over het scherm. Ik zat eerst te twijfelen tussen dit scherm of de Iiyama 481S-S3, maar ik vond dit scherm toch mooier.
Ik heb totaal geen last van ghosting en films kijken gaat ook gewoon prima vind ik (ik heb geen last van ruis ofzo...).
Ik had hiervoor een Iiyama E431S, en de kleuren vallen mij niet tegen in vergelijking met dit scherm.
Ik heb wel de kleuren iets bij moeten stellen, voordat ze aan mijn smaak voldeden, maar dat zal iedereen ongetwijfeld wel hebbben.
Als je nog vragen hebt, laat het maar weten...
Ik zal morgen ook even wat pics posten.
Cool iemand die precies zelfde probleem heeft gehad als ik.
Graag zou ik fotos zien van de 930BF.
Welke spellen speel je zoal om te kijken of er ghosting aanwezig was.

Ik heb nu ook een E431S erg tevreden mee maar zou graag groter willen.

Ps. als je msn heb voeg me dan maar toe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Vakantie + net WoW gekocht hebben = niet goed voor je... (maar wel gaaf!)

...
Het probleem is eigenlijk dat de fall time vrij onafhankelijk is van de kleurovergang, en ook al korter is dan de Rise time.
Het schijnt dat een te lange Fall time ook iets beter zichtbaar is dan een te lange Rise time doordat een ghostingspoor van een Fall te licht is.
Maar zoals veel eigenaren van 8 ms monitoren al aangeven is deze 'afterglow' onzichtbaar geworden, en ziet men alleen nog een 'motion blur', die volgens mij verkort moet worden door de Rise time te verbeteren.

Ook vraag ik me af op wat voor frequentie die backlight gaat knipperen.
Als deze frequentie te hoog wordt denk ik niet dat het gaat werken, want er zijn nu ook LCD's die de helderheid terug schakelen door de backlight met een paar honderd Hz te laten knipperen.
Als deze echter te laag wordt dan wissel je één van de voordelen(rustig beeld, in.
...
[...]

Volgens mij ligt dit nieteens aan de blauw waarde, volgens mij eerder aan het feit dat TFT's wit weergeven dat ECHT wit is.
...
Licht volgens mij toch echt aan de (donker-)blauw waarde.
Doordat donkerblauw vaak te licht wordt weergegeven wordt grijs dus te licht weergegeven.
Als je wilt weten hoe het hiermee zit, dan zoek je een review op waar ze de kleurtemperatuur van zowel wit als grijs hebben gemeten.
Bij sommige monitoren verschilt dat duizenden K.
...
[...]

Eerst maar eens tests afwachten van 17" TFT's met overdrive panels :) Heb ook nog geen responstijd metingen gezien van 17" TFT's met 8ms TN panels.
(klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jaapstobbe schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:31:
ik heb nu al 6 jaar(!) dezelfde monitor, een vision master pro 400 van iiyama 17". afgezien van de grootte en bolling horizontaal is dit nog steeds een van de beste monitoren die er zijn, veel scherper kom ik ze niet tegen. Is het het waard om over te gaan op een tft zoals de benq FP937s+ als je een vervent gamer bent?
Dat hangt er gedeeltelijk van af hoeveel waarde je hecht aan ruimte en rustig beeld.
De FP937s+ is een monitor met 8ms tn paneel van samsung, en is daarmee prima geschikt voor gaming.
Sommige mensen zijn echter zo erg dat ze op deze monitoren, en zelfs nog op 4ms overdrive schermen, ghosting zien.
Of je het zal zien is dus afhankelijk van hoe 'hardcore'gamer je bent, en of je er last van hebt hangt gewoon af van hoe erg je zeurt.

De kijkhoek van dit scherm is vertikaal ongeveer net genoeg om geen duidelijke verkleuringen te krijgen als je er recht voor zit, en horizontaal is ie wat beter.
Als je dus van plan bent om veel aan anderen te laten zien met de monitor, dan kan je beter op zoek gaan naar een overdrive mva/pva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Ik heb al een tijdje interesse in de Fujitsu-Siemens C19-4 het lijkt me namelijk
een heel mooi scherm voor die prijs, en de enige nadelen t.o.v. de Viewsonic VP191B(S)
zijn de voet, omdat die bijna niks kan behalve kantelen wat bij de VP191B dan weer wel kan,
en dat het scherm geen DVI aansluiting heeft, het laatste is nog dat hij een klein beetje meer ghosting
laat zien.
Als voordelen/nadelen heeft ie dan weer (naar mijn mening dan hé) dat het scherm zelf iets strakker is vormgegeven, de voet is helaas wat minder net als de kleur(zwart vind ik iets mooier, maargoed)
Voor mij maakt de voet niet veel uit omdat ik die na een tijdje toch vervang door een mooie deskmount
zodat ik hem in alle richtingen kan draaien etc (kan die dingen bijna gratis krijgen) .
De misende DVI aansluiting vind ik wel jammer maar als het niet uitmaakt in beeldkwaliteit(volgens de reviews) dan heb ik er toch geen last van.
Dat beetje meer ghosting t.o.v de VP191b vind ik niet erg want ik heb nog nooit een scherm gezien die dat niet had (ook mijn CRT doet het een klein beetje) dus dat beetje meer maakt me niet uit gewoon ff wennen.
Maar de hoofdreden is natuurlijk de lage prijs.

Mja nu ik zo kijk (stukkie is wel erg lang geworden:P ) is C19-4 een heel aantrekkelijk prijs/prestatie scherm vooral ook vanwegen mijn lage buget (heb niet echt veel geld dusja)
dan lijkt mij de C19-4 voor mij gewoon het scherm.
Maar wat ik me nu afvraag is of er niet iets anders aan de hand is want, waarom heeft nog bijna niemand hier het scherm gekocht etc.
Het is wel moeilijk verkrijgbaar (heb 3-co.de al gemaild en wacht nog op antwoord, maar ik hoorde dat ze hem wel konden leveren) maar als je kijkt naar de prijs lijkt hij toch wel aantrekkelijk.
Dus mijn vraag is mankeert er iets aan of niet?
Want dan koop ik hem gelijk als ik antwoord het van 3-co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:42:
[...]

Ik heb net even world of warcraft geinstalleerd en bij mij is er ook enige vorm van ghosting te merken maar niet dramatisch veel. Het is wel iets meer als in andere spellen zoals call of duty, ut2004 of bf2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt wil de Samsung 930bf bestellen voor 399 euro en kan hem binnen 14 dagen terug brengen als hij niet mocht bevallen O-)

Dit ga ik denk dan maar ook doen.

Was ook nog even bij de mycom gaan kijken maar daar hadden ze hem vga aangesloten ipv digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferry82

Ga je ook je indrukken en ervaringen hier posten als je hem binnen hebt, want ik volg deze topic alweer 1 maand en bijna niemand heeft zijn bevindingen gepost van 930BF... Ik ben ook geïnteresseerd in dat schermpie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:06:
@Ferry82

Ga je ook je indrukken en ervaringen hier posten als je hem binnen hebt, want ik volg deze topic alweer 1 maand en bijna niemand heeft zijn bevindingen gepost van 930BF... Ik ben ook geïnteresseerd in dat schermpie. :)
Ga hem van de week bestellen als ik hem hem laat ik zeker mijn ervaringen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik een viewsonic in nederland kan zien
het liefst bij nijmegen en die van die van 4ms ? :9
ik weet dat http://hd.nl/ ze verkoopt maar daar is het doos open -> menemen :9
heb al heel wat gebeld en gemailed niemand heeft ze staan :(

Thanks
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:13:
...
De misende DVI aansluiting vind ik wel jammer maar als het niet uitmaakt in beeldkwaliteit(volgens de reviews) dan heb ik er toch geen last van.
...
Waar heb je precies vandaan dat een DVI aansluiting niks uitmaakt?
Mijn eigen ervaring met DVI is dat het beeld zichtbaar scherper is, en dat je nooit meer last hebt van een slecht werkende Auto-resize.
Hoeveel dit beetje is hangt ervan af hoe hoog de kwaliteit van de ADC(analog->digital converter) in de monitor is.
Waarschijnlijk is het beeld zelfs op een analoog aangestuurde LCD nog scherper dan op een CRT, maar 'De ultieme TFT' moet wel een DVI ingang hebben voor dat laatste beetje scherpte.
Als je een monitor wilt hebben met hetzelfde paneel maar met DVI ingang, dan kan je de Belinea nemen uit de startpost.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:13:
...
Mja nu ik zo kijk (stukkie is wel erg lang geworden:P ) is C19-4 een heel aantrekkelijk prijs/prestatie scherm vooral ook vanwegen mijn lage buget (heb niet echt veel geld dusja)
dan lijkt mij de C19-4 voor mij gewoon het scherm.
Maar wat ik me nu afvraag is of er niet iets anders aan de hand is want, waarom heeft nog bijna niemand hier het scherm gekocht etc.
Het is wel moeilijk verkrijgbaar (heb 3-co.de al gemaild en wacht nog op antwoord, maar ik hoorde dat ze hem wel konden leveren) maar als je kijkt naar de prijs lijkt hij toch wel aantrekkelijk.
Zoals je al zegt is de monitor dus niet echt goed te verkrijgen, en in de NL is ie zelfs maar bij 1/2 winkel(s) te koop.
Alleen het feit dat de monitor niet zo veel wordt aangeboden maakt dat veel mensen liever een ander kopen, en als je dan ook nog eens ziet dat niemand uit dit topic em heeft.....
Ik denk dat hier mischien wel zal gelden dat als er een schaap over de dam is, dat er dan meer volgen.
Als je het gebrek aan een DVI aansluiting niet al te erg vindt(zoek een vriend op en probeer het uit), dan kan je dus gewoon zo'n monitor kopen en een review voor ons schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Zo... Ff een hoop reviews over 19inch monitor gelezen... Maar iedere monitor heeft wel wat waar hij niet niet goed in is. Vooral dat "blinking pixels" gebeuren staat me wat tegen. Fijn als je knipperende pixels in donkere gedeeltes van films ziet :( Zit hier nog met een oud 17" CRT scherm van Target :D 8 jaar oud ofzo inmiddels. Ik wil deze nog steeds vervangen door 2 19" schermen, maar volgens mij is het beter om gewoon ff een maandje of 2 te wachten tot er iets nieuws gebeurd in de TFT wereld? Is het zo lastig om TFT beter dan CRT te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:14:

Waar heb je precies vandaan dat een DVI aansluiting niks uitmaakt?
Mijn eigen ervaring met DVI is dat het beeld zichtbaar scherper is, en dat je nooit meer last hebt van een slecht werkende Auto-resize.
Hoeveel dit beetje is hangt ervan af hoe hoog de kwaliteit van de ADC(analog->digital converter) in de monitor is.
Waarschijnlijk is het beeld zelfs op een analoog aangestuurde LCD nog scherper dan op een CRT, maar 'De ultieme TFT' moet wel een DVI ingang hebben voor dat laatste beetje scherpte.
Als je een monitor wilt hebben met hetzelfde paneel maar met DVI ingang, dan kan je de Belinea nemen uit de startpost.
Ik zeg ook niet dat het helemaal niets uitmaakt, maar uit eigen ervaringen weet ik dat als je een videokaart met een goede RAMDAC (zoals een matrox of ati, bij nvidia is de RAMDAC van mindere kwaliteit) en een LCD met een goede ADC (meestal schermen met enkel een anologe aansluiting)
op elkaar aansluit dat je beeld dan zichtbaar bijna even goed is(hooguit minimale verschillen,heb dit laatst getest met 2 schermen 1 goed dell 17"TFT scherm op DVI tegen een buget comprak 15"TFT,
de dell gaf mooiere kleuren etc. maar was op DVI maar niet veel scherper als de comprak op anoloog, getest op een R9800pro)
echter als je een videokaart met een mindere RAMDAC of een scherm met een mindere ACD
op elkaar aansluit zie je het verschil idd wel. Met anoloog ben je dus veel afhankelijker van overige factoren maar het kan dus bijna net zo goed zijn, als je puur naar de beeldkwaliteit kijkt.
Ook word er in de spaarzame reviews eigelijk niet over een waziger beeld gesproken,
alleen over meer ghosting op het FS scherm.
Maargoed wat ik dus wil zeggen is dat ik dvi niet echt nodig vind bij dit scherm als ik de reviews moet geloven omdat het maar een klein beetje uitmaakt, en aangezien ik hooguit 350euro wil uitgeven omdat ik gewoon niet meer heb + ik verdien niet echt veel.
Ik kan me goed voorstellen dat als je het geld hebt dat je dan voor de Viewsonic gaat, zou ik ook doen maar bijna 180euro meer betalen voor een scherm dat maar een beetje beter is,
is voor mij nu geen optie, de belinea valt bij mij trouwens ook af omdat die boven de 350euro uitkomt
en tegen die tijd dat ik 400euro zou hebben kun je denk ik voor 50 meer al een Viewsonic voor 450 of minder kopen dus die zou ik dan eerder nemen, ook ben ik geen fan van het design mja das een kwestie van smaak.
XiN schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:14:

Zoals je al zegt is de monitor dus niet echt goed te verkrijgen, en in de NL is ie zelfs maar bij 1/2 winkel(s) te koop.
Alleen het feit dat de monitor niet zo veel wordt aangeboden maakt dat veel mensen liever een ander kopen, en als je dan ook nog eens ziet dat niemand uit dit topic em heeft.....
Ik denk dat hier mischien wel zal gelden dat als er een schaap over de dam is, dat er dan meer volgen.
Als je het gebrek aan een DVI aansluiting niet al te erg vindt(zoek een vriend op en probeer het uit), dan kan je dus gewoon zo'n monitor kopen en een review voor ons schrijven.
Dat hij niet goed te krijgen is zal inderdaad wel een grote rol spelen ja, want hij is qua beeld (neem ik aan) wel beter dan TN monitoren van die prijs en duurder (maar wel langzamer dan de dure TN schermen)
Maargoed ik snap dat een hoop mensen hem niet kopen omdat er nog bijna niemand is (buiten duitsland) die hem heeft waardoor er niet echt veel over geschreven word en hij niet bekender word,
dus zullen veel mensen voor zekerheid kiezen en iets anders kopen.
Maargoed ik weet eigelijk zo goed als zeker dat ik gewoon dat scherm wil dus als ik em dan koop
zal ik er ook zeker een review over schrijven (mss zelf de eerste als iemand hem in de tussentijd niet
heeft gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
benchMarc schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:13:
...Is het zo lastig om TFT beter dan CRT te maken?
Is een CRT dan 100% beter?
Ik zou zeggen van niet.
Dat 'blinking pixels' is inderdaad niet echt handig in films, maar bij CRT's knippert het scherm ook.
Vergeet niet dat een tv, waar men tot voor kort films op keek, knippert met 50Hz.
Als je dit niet wilt hebben moet je dus een gewone mva/pva kopen, en als je het op je CRT ook niet ziet dan zal het geen probleem vormen op de overdrive mva/pva en de ips schermen.
Sommige mensen kunnen zien het geknipper zelfs niet op een tn.

Ik wil niet direct reviews ofzo af kraken, maar ik heb het idee dat sommige dingen behoorlijk overdreven worden als het slechts een fractie slechter is dan het allerbeste resultaat.
Dit kan je ook zien met bijvoorbeeld de reviews van Behardware, waar eerst van alle mva/pva schermen werd gezegd dat de kijkhoek goed was en de kleuren goed bleven tot zo'n 90 graden, maar sinds de VP191 die 100 graden zou halen worden al de andere mva/pva's afgekraakt.
Ook is er bijvoorbeeld THG, die eerst de 8ms schermen de hemel inprees omdat de reactietijd maar opliep tot 25ms, en dezelfde schermen nu budgetoplossingen noemt omdat de VP191 in hun test onder de 15 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:28:
[...]

Ik heb net even world of warcraft geinstalleerd en bij mij is er ook enige vorm van ghosting te merken maar niet dramatisch veel. Het is wel iets meer als in andere spellen zoals call of duty, ut2004 of bf2.
toch raar hé

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Best wel vreemd ja, Behardware ziet het als een spel waar zowat elke monitor snel genog voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
little_soundman schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 04:15:
En wat krijgen we weer terug?
Dat je tegen een zwaar knipperend scherm aan zit te kijken. 60 CRT ervaringen hier?
Krijgen we dan volgend jaar een 100Hz TFT op de markt?
Denk je nou echt dat ze zo dom zijn bij Philips, deze multinational is begonnen als lampenbakker!
100Hz refreshrate (!) zou trouwens wel mooi zijn, kun je je videokaart in ieder geval altijd optimaal benutten. Sommige mensen zien nog duidelijk verschil tussen 75 en 100Hz kwa vloeiendheid in spellen (mits je videokaart zoveel FPS weer kan geven)...
(klik)
Ah ok, maar die metingen bevestigen dus wat ik dacht, de 17" is iets sneller.
Gewoon kopen die C19-4, 90% kans dat je tevreden bent :)
Best wel vreemd ja, Behardware ziet het als een spel waar zowat elke monitor snel genog voor is...
Voor WoW heb je inderdaad geen snelle monitor nodig, want het spel zelf is ook niet echt snel. 16ms TN paneeltje voldoet in ieder geval prima. Heb WoW nu een week. Speelde het deze week op de 15" TFT van een maat (IIyama 383 ofzo). Ging gewoon net zo goed als op deze CRT.

offtopic:
Over die maat gesproken, die heeft dus ook een IIyama 435 (10ms TN panel). Van de week weer bekeken. Die lijkt ook nog wel sneller dan een 913N (CS-S/WoW gezien) en zelfs de kijkhoek lijkt op die van MVA panels (contrast verlaagt maar heel geleidelijk), echt vreemd voor een TN panel met anti-glare laag

[ Voor 133% gewijzigd door Yokozuna op 24-07-2005 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zondag 24 juli 2005 @ 03:26:
[...]

Denk je nou echt dat ze zo dom zijn bij Philips, deze multinational is begonnen als lampenbakker!
100Hz refreshrate (!) zou trouwens wel mooi zijn, kun je je videokaart in ieder geval altijd optimaal benutten. Sommige mensen zien nog duidelijk verschil tussen 75 en 100Hz kwa vloeiendheid in spellen (mits je videokaart zoveel FPS weer kan geven)...
...
Toch vraag ik me af op wat voor frequentie ze em willen laten knipperen, want ook als ze dat op 100Hz doen dan is het niet zo rustgevend als een normale LCD, en las je het te snel laat knipperen dan denk ik dat het ook niet meer sneller lijkt.
Yokozuna schreef op zondag 24 juli 2005 @ 03:26:
...
[...]

Ah ok, maar die metingen bevestigen dus wat ik dacht, de 17" is iets sneller.
...
Iets ja, maar bedenk wel dat alleen de 10% -> 90% tijd gegeven is.
Voor de visuele snelheid zijn er nog wat meer belangrijke puntn, zoals de vorm van het tijd,%(van de overgang) grafiekje, en volgens mij ook de 0%->10% tijd.
Niet dat je het stukje spoor van 0% -> 10% ziet, maar stel:
Je hebt een lichtoranje voorwerp(255-192-128) dat voortbeweegd op een zwarte achtergrond(0-0-0).
Dan heb je dus drie verschillende overgangen in een(0->255, 0->192, 0->128)
Nou is het wel leuk als alle drie de 10% -> 90% tijden ongeveer gelijk zijn zodat alle overgangen een evengroot spoor hebben, maar als de 0% -> 10% teveel verschilt, dan begint de ene overgang later dan de andere.
Als dit het geval is, dan zou je kunnen krijgen dat zwart(0-0-0) eerst rood(255-10-5)wordt, dan een soort oranje(255-192-10), en dan lichtoranje(255-192-128)
Volgens mij is dit iets dat wel meespeelt, want Behardware vindt de IPS panelen(die een vrij constante 10% -> 90% hebben die maximaal 35ms wordt) langzamer dan 19"16ms schermen(waarvan de reactietijd ook tot 35ms oploopt), en zegt van sommige zelfs dat ze trager zijn dan MVA's.
Ook wordt door Behardware beweert dat het 10ms CMO paneel en het 13ms Samsung paneel sneller zijn dan het 8ms AUO paneel, terwijl de response grafiekjes van THG het tegenovergestelde laat zien.
Als je kijkt naar een website die dus echt een real-life test uitvoert(Behardware), dan wordt daar weer gezegt dat er niet echt verschil tussen de 19"tn en de 17"tn zit in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
IIyama heeft een nieuwe TFT gemaakt met net zo'n uitgebreide ergonomie als bij de VP191b (maar dan met 700:1, 300nits, 8ms TN paneeltje). Mooie kreeften voet :) Nu nog een 19" versie, dan hebben we er weer een leuke game monitor bij die iets toevoegt: http://www.trustedreviews...le.aspx?head=18&page=3688 Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/page/4380full.jpg
Toch vraag ik me af op wat voor frequentie ze em willen laten knipperen, want ook als ze dat op 100Hz doen dan is het niet zo rustgevend als een normale LCD, en las je het te snel laat knipperen dan denk ik dat het ook niet meer sneller lijkt.
De paneel engineers bij Philips weten er vast meer van af dan ons. Als de techniek geen voordeel (of grotere voordelen dan nadelen) zou opleveren, zouden ze er vast niet mee op de proppen zijn gekomen.
Ook wordt door Behardware beweert dat het 10ms CMO paneel en het 13ms Samsung paneel sneller zijn dan het 8ms AUO paneel, terwijl de response grafiekjes van THG het tegenovergestelde laat zien.
Kan die reviews van 10/13ms TN paneeltjes zo snel niet vinden (niet van de IIyama 435 in ieder geval) heb je toevallig linkje?

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 24-07-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:45:
IIyama heeft een nieuwe TFT gemaakt met net zo'n uitgebreide ergonomie als bij de VP191b (maar dan met 700:1, 300nits, 8ms TN paneeltje). Mooie kreeften voet :) Nu nog een 19" versie, dan hebben we er weer een leuke game monitor bij die iets toevoegt: http://www.trustedreviews...le.aspx?head=18&page=3688 [afbeelding

...
Die is er al: De H481S.
Sterker nog, als je een paar pagina's terugbladert dan zal je zien dat we al een geïntresserde hebben.
...
[...]

De paneel engineers bij Philips weten er vast meer van af dan ons. Als de techniek geen voordeel (of grotere voordelen dan nadelen) zou opleveren, zouden ze er vast niet mee op de proppen zijn gekomen.
...
Dat geloof ik best wel, maar ook als het zowat zeker is dat het beter is dan vraag ik me af hoe ze het precies willen doen.
Bovendien is verschilt het per persoon hoe groot de nadelen en voordelen zijn.
Het kan best zijn dat ze zich met deze techniek richten op hardcore gamers die helemaal geen waarde hechten aan een rustgevend beeld.
...
[...]

Kan die reviews van 10/13ms TN paneeltjes zo snel niet vinden (niet van de IIyama 435 in ieder geval) heb je toevallig linkje?
Hier kan je het grafiekje van de 710T met 13ms samsung paneel vinden.
De E435 met 10ms CMO heeft ook in deze review gestaan, maar hebben ze om een duistere reden laten verdwijnen :?
In de duitse versie van die review staaqt ie nog wel.
In de duitse versie van de review hebben ze ook de Q17+ opnieuw getest(de oorspronkelijke was defect).

Zoals je verder ook uit de reviews van THG op kan maken heeft de AUO 8ms een stuk lagere gemiddelde reactietijd dan bijvoorbeeld AUO 16ms monitoren, maar volgens Behardware is AUO 8ms niet sneller dan AUO 16ms.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 24-07-2005 17:35 . Reden: type in UBB :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:36:
[...]

Waar ga je em eigenlijk kopen?
hij staat nog niet in de pricewatch...
Inmiddels wel, pricewatch: IIyama ProLite H481S-B (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Pivot, Zwart) voor zwart en pricewatch: IIyama ProLite H481S-W (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Pivot) voor een onbestemde kleur, die zilver blijkt te zijn na een bezoek aan een leverancierspagina :)

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 24-07-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een week te twijvelen welk TFT-Scherm ik wil hebben.

Het is zo moeilijk kiezen... eerst wist ik zeker dat ik de BenQ FP937s+ wou hebben, maar nu vindt ik de Iiyama ProLite H431S en de SyncMaster 930BF ook wel heel hip.

Ik heb van alles zitten lezen en kan er niet uitkomen, dus wil ik vragen, welke denken jullie nou die ik het best kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wat zijn je eisen?
Goede werkplaats voor kantoorwerk? -> H431S
Hardcore gamer die het snelste van het snelste wilt? -> 930BF
Goedkope game-monitor met DVI? -> FP937S+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon voor thuis gebruik.

Ik kijk vaak films op me comp, en speel ook nog aardig wat games.

Dus dat wordt kiezen tussen de 930BF en de FP937s+ ?

Ben van plan om morgen even naar de MediaMarkt te gaan, dan kan ik ze irl zien, en mischien testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoe is de film/game verhouding ongeveer?
Als je erg veel films kijkt, dan is overdrive mva mischien een betere keuze.

Voor games zijn in principe alledrie de monitoren geschikt, maar de 930BF is net iets sneller vanwege zijn overdrive tn paneel.

Waarom ik de Benq bij game monitor heb neergezet is dan ook vooral vanwege zijn prijs, niet omdat ie beter zou zijn dan de Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er nu zelf aan te denken mijn vp191b te verkopen (iemand intresse ???)

en te ruilen voor een Samsung Synmaster 913N of 930BF

welke is er beter ? de prijs scheelt niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:55:
ik zit er nu zelf aan te denken mijn vp191b te verkopen (iemand intresse ???)

en te ruilen voor een Samsung Synmaster 913N of 930BF

welke is er beter ? de prijs scheelt niet zoveel
Zoveel last van ghosting dan?

specs desktop | specs laptop

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.