[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
de kleuren van het overdrive tn paneel van AUO kloppen inderdaad niet zo erg.
En wonder boven wonder weet hardware.fr(behardware dus) nog te vertellen dat de kleuren heel mooi helder zijn :?

Over dat kalibratie gebeuren, ik denk inderdaad dat het kan, maar elke monitor kalibreren kost veel geld & tijd.
Daarom denk ik dat monitoren die ongeveer dezelfde kleurafwijking hebben(mva's mischein?) goedkoop en goed gekalibreerd kunnen worden door slchts 1 van de heleboel te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Ben op zoek naar een 19" scherm voornamelijk voor te gamen.
Helaas passen de BenQ en Samsung kwa hoogte niet op mijn bureau.

De Iiyama H481S-B3 past wel. Heb na reviews gelezen te hebben de indruk gekregen dat dit scherm niet specifiek bedoeld is voor games, wat bij de BenQ en de Samsung toch wel het geval is.

Wat zijn jullie bevindingen kwa gamen op een Iiyama scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Over dat kalibratie gebeuren, ik denk inderdaad dat het kan, maar elke monitor kalibreren kost veel geld & tijd.
Daarom denk ik dat monitoren die ongeveer dezelfde kleurafwijking hebben(mva's mischein?) goedkoop en goed gekalibreerd kunnen worden door slchts 1 van de heleboel te meten.
Ja oke, dan ben ik het met je eens. Maar ik had het echt over perfect af-calibreren zoals floriske heeft gedaan, zodat je echt in welk geval dan ook voor 95% kleuren hebt die perfect weergegeven worden. Het zal inderdaad wel ongeveer kunnen (wel bij een gegeven helderheid+contrast, want als je helderheid verandert kun je opnieuw gaan calibreren!) maar blijkbaar gebeurd best vaak gewoon niet (kleurafwijking van delta 10 ofzo, ik bedoel, come on!)

Ben benieuwd hoe dat gaat zitten met de 193P+ out-of-the-box.
De Iiyama H481S-B3 past wel. Heb na reviews gelezen te hebben de indruk gekregen dat dit scherm niet specifiek bedoeld is voor games, wat bij de BenQ en de Samsung toch wel het geval is.
Tis in ieder geval een 8ms TN paneel, die zijn altijd prima geschikt voor gamers.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 17-07-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

XiN schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:47:
[...]
Ik gok dat ik mezelf kan rekenen tot één van de mensen die de meeste lcd monitoren heeft gezien(al meer dan 50 ofzo), en ik heb er nog maar één gezien met een dode pixel, en dat was er een van 2002.
Daarom denk ik dat we er met de steeds beter wordende productietechniek van uit kunnen gaan dat 99% van de schermen wel pixelperfect is.
Dit kan ik beamen, op mijn werk heb ik ook al tientallen TFT's voorbij zien komen:
HP 15, 17 en 18", Philips 17", Samsung 17 en 24" en ik heb er welgeteld één dooie (always on) pixel gezien en dat was die Samsung 17".
Het zijn allemaal standaard kantoor-schermen, dus heus niet top-of the-bill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als ik dit zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/13/IMG0013610.jpg

Denk ik: Het testmodel was nog beter voor calibratie, wat zijn ze mee bezig? 0.37nits op 100% helderheid is trouwens wel weer prima voor een TN paneel.

[ Voor 67% gewijzigd door Yokozuna op 17-07-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
precies.
bij hardware.fr praten ze over een verbetering van de kleuren ten opzichte van het prototype, maar uit de delta e grafiekjes blijkt dat het zowel voor als na kalibratie slechter is.

Weet iemand trouwens waar dat delta e voor staat?
dat het het verschil is tussen de bedoelde kleur en de weergegeven kleur weet ik ook wel, en dat vaak wordt gezegd dat onder de delta e=2 goed genoeg is voor het oog heb ik ook gelezen.
Maar wat stelt een getalletje bij dat delta e nou eigenlijk voor?

[ Voor 45% gewijzigd door n-i-x op 17-07-2005 15:56 . Reden: vraag toevoegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
girlgamer schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:07:
Ben op zoek naar een 19" scherm voornamelijk voor te gamen.

Wat zijn jullie bevindingen kwa gamen op een Iiyama scherm?
waar heb jij dan reviews van dit scherm kunnen vinden?
zover is weet zijn er alleen reviews van de Iiyama E481S-(letter zonder 3 erbij)
Dit scherm heeft een ips paneel, en is inderdaad iets minder geschikt voor spelletjes dan de 8ms tn panelen.

Reviews of persoonlijke ervaringen van de H481S-B3 heb ik nog niet kunnen vinden, maar deze monitor zou hetzelfde 8ms tn paneel van samsung gebruiken als in monitoren als de e480, de LD90+, de FP93+.
Dit paneel is op dit moment nog zo ongeveer het nummer 1 paneel, met een goed contrast(tussen de 600:1 en 700:1), snel(de snelste 19" mointor die al uitgebracht is), en redelijke kleuren.
Op zich zie ik dus geen redenen om de H481S-B3 te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YOKO en de andere... help mijn neefje uit de brand.

hij heeft dus de LG 1980-serie op het oog.
Nu is bij deze webshop 2 modelen. Echter de 1980Q met 8ms is GOEDKOPER dan de 1980U met 12ms...type fout of is er ergens verschil door gebruik doormiddel van een duurder MVA paneel. Want wijzer wordt ik niet van LG ...zeer weinig goeie reviews tevinden over de 1980Q.

http://www.multe-pass.com...ode_lg=lg_fr&pag=1&num=12

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
waar heb jij dan reviews van dit scherm kunnen vinden?

Nee, ik heb ook nog geen reviews kunnen vinden, wel net zo als jij van de E481.
Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een samsung paneel, lijkt me dat dit scherm wel in orde is.

Ik denk dat ik hem maar ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ok.
vergeet niet om na een paar dagen een userreview in te vullen en hier te posten, dat weten we hier iets meer over het uiterlijk van de H481 enzo, en hoe handig die voet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:17:
YOKO en de andere... help mijn neefje uit de brand.

hij heeft dus de LG 1980-serie op het oog.
Nu is bij deze webshop 2 modelen. Echter de 1980Q met 8ms is GOEDKOPER dan de 1980U met 12ms...type fout of is er ergens verschil door gebruik doormiddel van een duurder MVA paneel. Want wijzer wordt ik niet van LG ...zeer weinig goeie reviews tevinden over de 1980Q.

http://www.multe-pass.com...ode_lg=lg_fr&pag=1&num=12
De 1980U kan je hier vinden op de LG site.
Deze monitor lijkt, net als de 1980Q, op een monitor met tn paneel.
waarom de 8ms versie dus goedkoper is zou ik niet weten.
meer dan €500,- voor een 19" monitor met tn paneel is trouwens buitengewoon veel, dus tenzij hij een bodemloze portemenee heeft kan hij mischien beter naar ander monitoren kijken, die goedkoper zijn, of die een overdrive mva paneel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:45:
[...]

De 1980U kan je hier vinden op de LG site.
Deze monitor lijkt, net als de 1980Q, op een monitor met tn paneel.
waarom de 8ms versie dus goedkoper is zou ik niet weten.
meer dan €500,- voor een 19" monitor met tn paneel is trouwens buitengewoon veel, dus tenzij hij een bodemloze portemenee heeft kan hij mischien beter naar ander monitoren kijken, die goedkoper zijn, of die een overdrive mva paneel hebben.
idd ik zei al tegen hem dat die IIyama E481s een leuke monitor is voor hem. Ik denk haast wel zeker dat er de zelfde paneel in voor komt, als ik zo de specs zie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Als ik de Iiyama H481S gekocht heb plaats ik een review. Heb nog een keer op de site van Iiyama gekeken en de specs zien er toch goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
het hoeft niet hetzelfde paneel te zijn, want LG.Philips is/was ook bezig met een 8ms 19" paneel.
Als de 1980Q dit paneel zou hebben dan zou die wel snel zijn, maar nog steeds een stuk duurder dan monitoren met 8ms samsung paneel.
Het enige voordeel van die LG lijkt mij het design, maar ik vraag me af welk gezond denkend mens dat €150-€200 voor over heeft.

Mag ik vragen waar je neefje de monitor precies voor gaat gebruiken, wat voor specifieke eisen hij heeft, en waarom hij aan die LG vast blijft houden?

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 17-07-2005 20:33 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
girlgamer schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:27:
Als ik de Iiyama H481S gekocht heb plaats ik een review. Heb nog een keer op de site van Iiyama gekeken en de specs zien er toch goed uit.
Waar ga je em eigenlijk kopen?
hij staat nog niet in de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:29:
het hoeft niet hetzelfde paneel te zijn, want LG.Philips is/was ook bezig met een 8ms 19" paneel.
Als de 1980Q dit paneel zou hebben dan zou die wel snel zijn, maar nog steeds een stuk duurder dan monitoren met 8ms samsung paneel.
Het enige voordeel van die LG lijkt mij het design, maar ik vraag me af welk gezond denkend mens dat €150-€200 voor over heeft.

Mag ik vragen waar je neefje de monitor precies voor gaat gebruiken, wat voor specifieke eisen hij heeft, en waarom hij aan die LG vast blijft houden?
Hij is super dun, heeft een mooi strak beeld (heb hem al zelf gezien en mee gewerkt voor 15min met wat tekst/office windows explorer en ut2004). Dat hij zo dun en style is dat is ook een must eigenlijk voor hem. Vooral dat dunne in zijn kleine studenten kamertje is belangrijk zegt ie :+ !
XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:36:
[...]

voor 475euro kan je hem krijgen. Clique in frankrijk incl verzendkosten aan je deur.
Psssst Pixmania bestaat ook in nederland ;) check .nl maar eens :> :P
Echter om 450euro voor de H versie te betalen tegen over de E voor alleen in hoogte te verstellen en pivot functie gaat me echt te ver. de E381S-B3 met dvi dus 8ms tn kan je hier al voor 367euro fixxen. 100euro extra is echt te veel en voor die prijs koop ik liever een Viewsonic Vp191b met 8ms MVA paneel met alles er op en der aan en nog mooier uiterlijk ook nog...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
€90,- voor pivot en hoogte verstelling is inderdaad best veel.
girlgamer schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:07:
...

De Iiyama H481S-B3 past wel.
...
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk?
En is pivot / hoogte verstelling een must voor je, of kan je ook zonder?
Als je namelijk ook zonder kan, dan is er mischien een goedkopere monitor met hetzelfde paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Hij is super dun, heeft een mooi strak beeld (heb hem al zelf gezien en mee gewerkt voor 15min met wat tekst/office windows explorer en ut2004). Dat hij zo dun en style is dat is ook een must eigenlijk voor hem. Vooral dat dunne in zijn kleine studenten kamertje is belangrijk zegt ie :+ !
...
Set : 422.3 x 410 x 261 mm
Volgens de LG site is de totale monitor toch 26,1 cm diep, waarschijnlijk door de voet.
Als de diepte erg van belang is dan zal hij dus een muurbeugel moeten kopen, maar dat zal niet gaan in een studentenkamertje.
Voor de dikte/dunte hoeft hij het dus niet te doen, dan kan hij beter zoeken naar een monitor met een kleinere voet.

Waar voor wil ie het eigenlijk gebruiken?
voor office geven alle tft's wel mooi strak beeld, voor groto kijkhoeken moet je naar mva panelen kijken, en voor games naar tn panelen zoals in deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook een Viewsonic Vp191b
hier is mjin verhaal ... :r

besteld bij 3-co.de, zoals zovelen, vriendelijke mails van Kathrin :-D

Na problemen dat mijn 1se verzonden Viewsonic verloren is gegaan bij DPD (hoe kan zo'n doos verloren gaan ?), heb ik meteen een 2e toegezonden gekregen van 3-co, echt topservice en geen klagen over dit voorval mbt tot 3-co. Nu de rest van dit verhaal bespaar ik jullie

Nu heb ik dus eigenlijk m'n scherm, maar ik ben er echt niet tevreden over in games, ofwel doe ik iets verkeerd...
Ik heb echt héél veel motion blur , ik heb tot dus ver World of Warcraft, Pro evolution soccer en BF 2 gespeeld

World of Warcraft : als ik naar recht of links draai, heel veel blur, zie je best als je focust op een ander character. :?
Pro evolution soccer : iedere keer als ik een pass geef (zelfs geen harde, gewoon lichte pass), wordt het licht blurry :?

ik bedoel dit kan toch niet ? dit zijn nog slow-paced games, wat gaat dit geven in vlugge fps ?

Mijn schermkaart is een Nvidia 7800gtx van MSI, aangelosten via DVI
kan het ergens aan een instelling of zo liggen ?
de drivers die bij het scherm zaten zijn geïnstalleerd, of zijn er ergens nieuwere drivers ?

Please help, anders ruil ik hem om of verkoop ik hem voor ...

benq937+ ?? of iets beter, wat zouden jullie aanraden ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niemand weet wat voor paneel a 8ms TN in de LG L1980Q zit? Mwha genoeg redenen voor mij om die ook eens tebestellen en na 7dagen terug te sturen :+ !
Als het mee zit heb ik dus de Sony HS95Pb woensdag en de Viewsonic Vp191B op zijn vroegst zaterdag maybe maybe vrijdag. De ati 850 met dual dvi die ik van een kennis kan lenen komt pas over een dikke week in me pc. Hij is nu nog op vakantie.

Verder heb ik, net als me neefje me oog laten vallen op die LG L1980Q. Design is echt heel heel mooi. Stabiel voet, mooi rondom afgewerkt. Alle onderdelen sluiten goed aan. En het beeld kwaliteit is echt top vind ik zowel als in games en applicatie's. Inkijk hoek is ook 4 van de 5 punten. Hoe ik dit weet....? Ben nog even vanochtend bij top-office geweest om wat schermpjes te kijken/testen en vooral de prijzen in de gaten te houden.
Zal hem best stiekum willen hebben "alleen" al om hem te kunnen testen zoals ik dat wil en echt te reviewen 8)

Btw. De Samsung P193 met PVA paneel is nu in black edition rond de 365euro :9 Das niet echt duur vergeleken met Nl als ik zo de prijzen zie. De Sony Hs95Pb daalde in 2 week tijd 119euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07
Misschien interessant om te weten voor mensen die naar de Hyundai L90D+ zitten te kijken:

Bij 3-co is hij uit het assortiment gehaald omdat er een hoog uitvalpercentage was bij de pixeltest.
Dus als je hem zou kopen is een pixelgarantie niet verkeerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mauce: waarom kocht je twee verschillende schermen? Als het voor dual screen opstelling is lijkt me dat toch niet zo mooi staan op je bureau. Twee gelijke schermen is dan toch veel mooier. Dat en het feit dat die sony zowat het gruwelijkst lelijke tft scherm moet zijn dat ik ooit zag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:23:
kan het ergens aan een instelling of zo liggen ?
Scherm resolutie in je games op 1280x1024 zetten, en proberen of 75Hz beter gaat dan 60Hz.

Hou ons op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

@Mauce: WAAR is de Samsung 193P voor 365 pleuro?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:27:
@Mauce: waarom kocht je twee verschillende schermen? Als het voor dual screen opstelling is lijkt me dat toch niet zo mooi staan op je bureau. Twee gelijke schermen is dan toch veel mooier. Dat en het feit dat die sony zowat het gruwelijkst lelijke tft scherm moet zijn dat ik ooit zag :p
Omdat ik graag naast me Dell 2005pfw een 2 monitor wilde. Hij moet mooi rustig beeld weer gegeven en toch enigs sinds met games aankunnen omdat die Dell niet voor uit te branden is in games.
Werkt wel oppermachtig met Protools met tijdbalken enzo _/-\o_ ! Zeker in pivot stand en 20 instrumenten is het nog wel eens handig :+ !

Ik vind die sony weer mooi O+ maar goed smaken verschillen. Ik zie het allemaal gebeuren. Maar vooral omdat ik goeie connectie heb met Top-Office hier in zuidfrankijk kan ik
1. Goedkoop aan schermen komen
2. Kan ze deels testen in de winkel :)
3. Kan ze gewoon terug sturen als hij me niet bevalt.
dus dat weerhoudt me niet om wat lcd's in huis tehalen ;) en wat te testen.
Maar moet wel over 2 week me keuze maken :O .
Darth_Punk schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:55:
@Mauce: WAAR is de Samsung 193P voor 365 pleuro?
Helaas niet in nederland. Ik heb hem gezien incl btw en houdersschapkosten a 35 euro (soort tft belasting hier :X ) bij top-office in Avignon. Ik zal wel eens een foto maken alle lcds/tft die daar staan. Ze hebben intotaal 43modellen op voorraad daar :O !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mauce je wilde dus 2 schermen. Dell + Sony = 2. Dell + Sony + Viewsonic = 3.

Leg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:37:
Mauce je wilde dus 2 schermen. Dell + Sony = 2. Dell + Sony + Viewsonic = 3.

Leg uit.
wedstrijdje tussen die Sonnie :+ en de ZieSonic. Mwha misschien ben ik een gekke staat dat ik ze beide hou. Dan zet ik Viewsonic misschien op 2e gamebak. 6 van de 7 avonden in de week zit toch de hele app. verdieping hier te game (jaja mauce is het huis uit :+ eindelijk weer nieuwe app in avignon :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Kayz schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:51:
Misschien interessant om te weten voor mensen die naar de Hyundai L90D+ zitten te kijken:

Bij 3-co is hij uit het assortiment gehaald omdat er een hoog uitvalpercentage was bij de pixeltest.
Dus als je hem zou kopen is een pixelgarantie niet verkeerd lijkt me.
Ik zit dus, sinds vorige week, naar zo'n scherm te kijken en heb geen uitval :)

Een maat van mij heeft er ook 1 gekocht en die had idd 2 kapotte pixels en dat scherm gaat dus gewoon terug. Je hebt als koper 7 dagen bedenktijd, pixel garantie of geen pixelgarantie.
Als het gekochte niet aan de eisen voldoet (of een defect heeft), moeten ze het gewoon terugnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Sinds kort met de zeer "preiswertige" dus zeer zijn prijs waard

AG Neovo F-419 (19", 12ms, D-sub/DVI-D) € 280,-
aan de slag.

Bevalt mij zeer goed, grote inkijkhoek mooie kleuren kortom een monitor die zijn prijs waard is.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Sinds kort met de zeer "preiswerte"

AG Neovo F-419 (19", 12ms, D-sub/DVI-D) € 280,-

aan de slag.
Bevalt mij zeer goed, grote inkijkhoek, scherp, mooie kleuren kortom een monitor die zijn prijs dubbel en dwars waard is "preiswertig" duz.

http://prohardver.hu/html...agneovo_f419_main_big.jpg

http://prohardver.hu/html...agneovo_f419_back_big.jpg

http://prohardver.hu/html..._f419_connections_big.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Youri Carma op 18-07-2005 15:44 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn resolutie staat altijd op 1280*1024, uitgenomen in bf2 staat ie een resolutie lager

rare is dat in een snel spel als bf ik er juist minder last van heb ...
van die ghosting op de vp191b

in pro evolution soccer 4 is de ghosting het ergst :/

Hem anoloog aansluiten gaat ook niets uithalen denk ik ?

bestaat er een programma dat je ms kan waarnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:12:[...]Omdat ik graag naast me Dell 2005pfw een 2 monitor wilde. Hij moet mooi rustig beeld weer gegeven en toch enigs sinds met games aankunnen omdat die Dell niet voor uit te branden is in games.
Verklaar je nader? Videokaart te traag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:48:
Dus niemand weet wat voor paneel a 8ms TN in de LG L1980Q zit?...
Zo'n 99% zeker dat het een LG/philips paneel is, want zover ik weet gebruiken ze bij LG geen panelen van anderen.
Er zijn alleen nog geen reviews van dit paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
occultux:

Draai je nou 60Hz? Heb je al 75Hz geprobeerd?

Je laat hem wel eerst minstens een half uurtje warm draaien hé? Ik kan niet meer redenen verzinnen. Kortom, als je niet tevreden bent, terugbrengen of omruilen dat ding. Óf jij bent méga kritisch, óf jouw panel is abnormaal traag vergeleken met wat 'ie normaal zou moeten zijn, óf je kijkt teveel naar één specifieke game. Het verschilt wel enorm per game dus ik zou als ik jou was zoveel mogelijk games testen, en jouw resultaten vergelijken met de user reviews op prad.de, over dezelfde games.

Door te kijken op prad.de (user reviews) kan je er ook achter komen of PES4 toevallig een game is die veel ghost. Het zou best kunnen dat je als je UT2003 / 2004 probeert dat je dan dik tevreden bent, die staat erom bekend wat minder te ghosten. CS Source ghost het meest van allemaal. Let er ook op dat de refresh rate goed is, ook in-game.

Natuurlijk hoop ik stiekem dat je hem omruilt voor een andere VP191b, want dan wordt pas duidelijk of ze naar jouw inzicht dus allemaal zo blurren/ghosten, of dat die ene die jij nu hebt toevallig een defect heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Roenie1 op 18-07-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:27:
Of je koopt juist twee verschillende schermen.
Elk scherm heeft namelijk voor- en nadelen, en als je twee schermen combineert, dan kan je het zo draaien dat je vooral de voordelen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:29:
[...]

Verklaar je nader? Videokaart te traag? :+
lol 9800xt 256mb in combo a 3800+ amd, 1gb dual en raid 0 met raptors a 36gb? nee denk het niet :+
Gewoon zie ik gewoon blur en heb ook last van bleeding van de backlight maar daar doe ik inmiddels niks meer aan.
Maar goed. Ik trek me even terug van GoT voor 2 dagjes...even weg met vriendin naar de zee!
XiN schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Of je koopt juist twee verschillende schermen.
Elk scherm heeft namelijk voor- en nadelen, en als je twee schermen combineert, dan kan je het zo draaien dat je vooral de voordelen hebt.
iemand die mijn snapt... :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:23:
...
Please help, anders ruil ik hem om of verkoop ik hem voor ...

benq937+ ?? of iets beter, wat zouden jullie aanraden ? :X
Probeer eerst effe uit of het na een boel uurtjes bewegende beelden beter wordt.
Veel monitoren moeten namelijk ingespeeld worden, en ze hebben een opwarmtijd van max 30 minuten.

Als dat niet helpt moet je em eigenlijk eerst omruilen voor een andere VP191, of een VP191 van een vriedn/bekende bekijken.
Als je die ook te traag vindt, dan is je enige hoop nog zo ongeveer de 930BF, met samsung overdrive 4ms tn paneel, dat is de snelste volgens Behardware.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 18-07-2005 19:01 . Reden: ... Vage 2 woorden weggehaald. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hmmm deze zaak uit Riga verkoopt de Samsung 193P+ zowel in het zwart als blauw als wit/syliver :)
kan iemand die prijzen omrekenen ? :P

http://www.metaleks.lv/ce..._black_has_dual_hinge.php

[ Voor 4% gewijzigd door Darth Punk op 18-07-2005 17:44 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:36:
[...]

Bij Informatique. Alternate en Powerline verkopen het scherm ook. Nee, pivot en hoogte verstelbaar is geen pre. Hoogte bureau is max 40 cm, kan nog ietsje erbij, zit namelijk een soort van plank boven het bureau. Ik zoek gewoon een goed scherm, het liefst allround maar vooral om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hmmm dan de 193P+ black 478,10 Ls = 244.45 Euro kosten volgens www.xe.com :? 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Punk op 18-07-2005 17:53 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
@Occultux:

Hou ons inderdaad op de hoogte want ga over week of 3 zelf ook dat scherm kopen, maar als ik jou verhaal zo hoor.... Maar goed keep us informed. Heb je hier ook al 3-co over gemaild?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de ViewSonic VP191b binnen gehad. Ziet er erg gelikt uit en ben er zeer tevreden over. Geen dode pixels zoals is aangegeven door 3-CO.de

Alleen zit ik met een klein kleuren probleemje. Als ik bijv een film bekijk zijn de kleuren heel vaag/niet zuiver. Waar kan dat aan liggen het probleem had ik ook al bij de 15 inch TFT scherm die zowel als tv als tft kan dienen. Ik heb een XFX 6800GT 256MB GDDR3.

[edit] ik heb het al uitgevonden, had het vaker gelezen maar lag dus aan de videokaart. Hij moest op geadvanceerde kleurenweergaven staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
girlgamer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:50:
[...]

Bij Informatique. Alternate en Powerline verkopen het scherm ook. Nee, pivot en hoogte verstelbaar is geen pre. Hoogte bureau is max 40 cm, kan nog ietsje erbij, zit namelijk een soort van plank boven het bureau. Ik zoek gewoon een goed scherm, het liefst allround maar vooral om te gamen.
Als je 41,15 red, dan moet de E481S-(nog iets met drie) er nog tussen passen, en kan je geld besparen.
Voor de rest lijken ze allemaal hoger te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
XiN schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:00:
[...]

Als je 41,15 red, dan moet de E481S-(nog iets met drie) er nog tussen passen, en kan je geld besparen.
Voor de rest lijken ze allemaal hoger te zijn...
De H481 is incl voet 38,8 en max 49,8. Die kan er dus tussen. Maar ik hou dit bureau natuurlijk niet voor altijd. Maar inderdaad de E481 scheelt wel centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Is het geen mogelijkheid om de plank boven je bureau te verplaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, over die dode pixel(policies) is wel genoeg gezegd.

Ik vraag mij af wat de mensen met een VP191 over het algemeen voor kleurenprofiel gebruiken?

Ik heb een gf6600GT,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Opmerking:
Bij nVidia kaarten(ik weet niet hoe het met andere videokaarten zit) heeft het instellen van een kleurprofiel pas effect als je dit profiel selecteerd via het tabblad kleurcorrectie van de geavanceerde beeldschermeigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:07:
[edit] ik heb het al uitgevonden, had het vaker gelezen maar lag dus aan de videokaart. Hij moest op geadvanceerde kleurenweergaven staan.
Heb je daar ook nog iets ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:14:
[...]

Mwha misschien ben ik een gekke staat dat ik ze beide hou.
Teveel geld zeker? Ik zal niet de enige zijn die af en toe moeite heeft om fatsoenlijk rond te komen, dus ga jij es effe heeeeeeel gauw een ethiopiër adopteren.

P.S. Ben benieuwd naar je bevindingen van de viewsonic, in vergelijking met de andere 2.

Hm hee weet je wat? Laat die ethiopiër maar uitmergelen, doe er ook nog een P19-2 bij. Hebben we de test compleet.

[ Voor 26% gewijzigd door Roenie1 op 18-07-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Darth_Punk schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:52:
Hmmm dan de 193P+ black 478,10 Ls = 244.45 Euro kosten volgens www.xe.com :? 8)7 8)7
http://www.gwk.nl (Voor u--->Koersconverter.)

[ Voor 6% gewijzigd door Roenie1 op 18-07-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
Giel schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:48:
Is het geen mogelijkheid om de plank boven je bureau te verplaatsen? :)
Nee, helaas, heb een bureau met ombouw/opbouw of hoe noem je zoiets? Maar als ik het huis uit ga, komt er echt wel een ander bureau hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
kan iemand me dit uitleggen:

Op mijn werk staat de Benq FP931. Ik ben van plan de Benq FP937s+ ta gaan aanschaffen voor mezelf, maar nu moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van de de Benq FP931 me erg tegenvalt. En daarbij vertoont de 931 erg veel ghosting.. Ik weet wel dat de FP937s+ veel minder heeft, maar dan hetvolgende:

Mijn ouders hebben een syncmaster 151s. Daar speelde ik vroeger altijd games op. UT, WarcraftIII, Tactical ops, Generals. Maar nu heeft dat scherm een responserate van 25 ms. Echter van ghosting heb ik nooit last gehad. Ik heb het voor de zekerheid nog even gechecked nadat ik die BenQ op m'n werk had bekeken, maar echt veel minder last. Daarbij vind ik ook de beeldkwaliteit een stuk beter. Scherpte helderheid e.d. terwijl de BenQ toch echt de betere papieren heeft.

Die beeldkwalitiet kan een kwesitie van smaak zijn ihmo, maar dat ghosting verhaal, dat hoort toch niet neem ik aan?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:27:

Op mijn werk staat de Benq FP931. Ik ben van plan de Benq FP937s+ ta gaan aanschaffen voor mezelf, maar nu moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van de de Benq FP931 me erg tegenvalt. En daarbij vertoont de 931 erg veel ghosting.. Ik weet wel dat de FP937s+ veel minder heeft, maar dan hetvolgende:

Mijn ouders hebben een syncmaster 151s. Daar speelde ik vroeger altijd games op. UT, WarcraftIII, Tactical ops, Generals. Maar nu heeft dat scherm een responserate van 25 ms. Echter van ghosting heb ik nooit last gehad. Ik heb het voor de zekerheid nog even gechecked nadat ik die BenQ op m'n werk had bekeken, maar echt veel minder last. Daarbij vind ik ook de beeldkwaliteit een stuk beter. Scherpte helderheid e.d. terwijl de BenQ toch echt de betere papieren heeft.

Die beeldkwalitiet kan een kwesitie van smaak zijn ihmo, maar dat ghosting verhaal, dat hoort toch niet neem ik aan?
+

Dat heet wennen aan "iets"... Had ik ook toen ik van me CRT naar me eerste tft a Dell 2005fpw ging... duurde 4dagjes toen zag ik niks... ja blur bij games.. :( .

En nee geen geld teveel... als je de topic leest heb ik voordeel omdat ik mensen ken die bij een top-office hier in Avignon werken (heb er zelf ook gewerkt) die mij beetje meer ruimte geven kwa betalen en terug brengen en testen :) als je begrijpt wat ik bedoel :P . En dat ik alle niet zwarte lcd/tft's verdom... omdat ze gewoon lelijk zijn en beetje dat contrast gezeik verhaaltje :+ . Dus die die P19-2 mag niet mee.

PS: toch niet naar de zee... vriendin misselijk-> ongesteld, 2dagen tevroeg. -> Zij chagie... ik chagie -> zij kruipt pist weg achter WoW en ik achter GoT :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem ook op 75hz gezet

nu zoals gezegd, in BF2 valt het veel minder op (bijna niet)
in Juiced ook niet zoveel (bijna niet dus ook)

maar in Pes en ook world of Warcraft (wat me wel verbaasd) ook...

ik heb naar 3-co gemaild maar geen antwoord voorlopig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mauce: P19-2 is er ook in het zwart hoor, of lees ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:42:
@Mauce: P19-2 is er ook in het zwart hoor, of lees ik het nu verkeerd?
`

hEIn!?!? Maak me kop aub niet gek ok :P !
Nee ik hou het hier bij jongens! eurhm jullie horen nog van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen speel al een meerdere uren CS 1.6 en nog geen last van ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:40:
Moet zeggen speel al een meerdere uren CS 1.6 en nog geen last van ghosting
Op? Een banjo? (sorry, weet niet meer welk schem je hebt, wel handig als je 't erbij vermeldt, anders moet iedereen terugbladeren)

[ Voor 19% gewijzigd door Roenie1 op 18-07-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Timlog schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:27:

Het 16ms AUO paneel dat in de FP931 zit is een van de eerste 19" tn panelen, en is daardoor waarschijnlijk niet echt snel.
HierKan je een response-grafiekje zien van een monitor die waarschijnlijk rond hetzelfde paneel gebouwd is.

Het 25ms 15" tn paneel dat in de 151s zat is echter het zoveelste 15" tn paneel, en waarschijnlijk verlopen de schakeltijden bij dit paneel daarom vrij lineair.
Daardoor kan het best kloppen dat een 25ms 15" paneel in grijs->grijs overgangen sneller is dan een 16ms 19" paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ook ff een potje Painkiller (het is er het gepaste uur voor) gespeeld, en daar ook bijna geen ghosting

dus rare conclusie ivm vp191b, in slow paced spellen (wow, pes4) , ghosting

in fast paced games zoals bf2, painkiller, juiced, ... bijna geen waarneembare ghosting _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Idee:
Mischien hebben die langzamere spellen wel een 3d-effect met de naam motionblut dat automatisch aanstaat?
Kan je met screenshots ofzo kijken of het mischien al als vaag beeld naar je monitor gezondern wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzit nu met een probleempje

ik ga een nieuwe pc aankopen en dacht daarbij eerst aan de beng937s+ aangezien ik ook game

maar nu met school zal ik ook moeten programmeren + grafische omgevingen maken
dus denk ik zo dat een tn paneel mss niet de beste keus is

en door de bomen zie ik ook het bos niet echt meer
denk zelf dat de beste keus een overdrive mva paneel is???

maar dan de keuze
pivot enzo is allemaal leuk maar niet ECHT nodig ( als het kan binnne budget dan veel te beter)
DVI is een must
en budget is een 400 euro(tzonder btw, dus eigenlijk 480 euro), maar binnen deze prijs moet dan de pixelgarantie ook bij
welk tft scherm is dan het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
http://www.gwk.nl (Voor u--->Koersconverter.)
Oke, en nu de uitkomst... :>
Mischien hebben die langzamere spellen wel een 3d-effect met de naam motionblut dat automatisch aanstaat?
WoW heeft geen motionblur, heb het zaterdag op een maat's PC (met E435s, 10ms TN paneeltje) voor het eerst gespeeld en de ghosting was niet noemenswaardig. In ieder geval zeker geen bewuste motionblur van het spel. De rest van de spellen kan wel getest worden met een CRT denk ik :)
(wil trouwens WoW zelf kopen, lag nergens in de schappen hier in Roosendaal, alleen gamecards, tsk!)

Ik vind het trouwens nog steeds vaag dat het ene spel meer ghost dan het andere bij de VP191b, want THG meette een responstijd die over het HELE kleurenspectrum ongeveer 14ms was, dan moet het toch niet uitmaken wat je met je TFT doet wat ghosting betreft...
had het vaker gelezen maar lag dus aan de videokaart. Hij moest op geadvanceerde kleurenweergaven staan
Waar in te stellen? Niet dat ik hier een nVidia kaart heb, maar wel in m'n 2e pc.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 19-07-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De rise+fall time was ongeveer constant, maar dat hoeft niet te betekenen dat de rise time en de fall time ieder afzonderlijk constant zijn.
Ook 'ontdekte' THG de overshoot, die natuurlijk groter is bij donkere tinten.
Dus in plaats van pixels die dan te donker zijn krijgt men pixels die te licht zijn, waardoor de zogenaamde overdrive ghosting ontstaat.

Of met andere woorden: Alleen zo'n response grafiekje zegt ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, bij de P19-2 (en alle andere overdrive VA panels) was dat ook te zien, een 'nieuwe' vorm van ghosting :)

Ik hecht zoieso weinig waarde meer aan de responstijd grafiekjes van THG, in ieder geval niet bij grote panels. Ze hadden enkele 23/24" TFT's getest, een Dell met overdrive PVA panel had een gemiddelde reponstijd van 20ms maar THG zei toch dikke ghosting te zien in vrijwel alle spellen. Tussen hun praktijk bevindingen en hun grafiekje leggen ze vervolgens ook geen link, ergerend.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 19-07-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:08:
kzit nu met een probleempje

ik ga een nieuwe pc aankopen en dacht daarbij eerst aan de beng937s+ aangezien ik ook game

maar nu met school zal ik ook moeten programmeren + grafische omgevingen maken
dus denk ik zo dat een tn paneel mss niet de beste keus is

en door de bomen zie ik ook het bos niet echt meer
denk zelf dat de beste keus een overdrive mva paneel is???

maar dan de keuze
pivot enzo is allemaal leuk maar niet ECHT nodig ( als het kan binnne budget dan veel te beter)
DVI is een must
en budget is een 400 euro(tzonder btw, dus eigenlijk 480 euro), maar binnen deze prijs moet dan de pixelgarantie ook bij
welk tft scherm is dan het best
Vooral voor dat grafische vormgeving gedeelte is een mva wel handig.
Als ik je eisen zo bekijk, dan denk ik dat je even moet wachten op de Belinea met AUO overdrive mva paneel.
Deze monitor heeft hetzelfde paneel als de befaamde VP191, heeft een DVI ingang, heeft pivot modus enzo(ook al was het niet nodig), en zou als ie er is ongeveer €400,- kosten.
Voor de overige €80,- kan je dan vast wel ergens pixelgarantie ofsoiets regelen.
Mischien handig om dit ook even na te kijken:
weazle schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:24:
Tot nu toe ben ik 1 winkel (in duitsland) tegengekomen die het scherm wel zelf test om 100% garantie te geven dat er geen dode pixels zijn. Ik heb hier zelf ook mijn TFT scherm bestelt, en er zat netjes een kaart met handtekening van een medewerker in dat het scherm getest was en foutvrij was bevonden.
De test is ook nog eens goedkoper als de garantie bij de meeste andere zaken.

pixeltest garantie

[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 19-07-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:56:
Inderdaad, bij de P19-2 (en alle andere overdrive VA panels) was dat ook te zien, een 'nieuwe' vorm van ghosting :)
Ja, en ik denk eerlijk gezegd ook dat als het overdrive PVA paneel echt trager is, dat het dan vooral in een sterkere overdrive-ghosting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dilemma he, hoger voltage = dikkere overdrive ghosting, lager voltage = dikkere normale ghosting.
Als ik naar OLED specs kijk, ligt het allemaal aan de backlight die de bottleneck blijft vormen.

Die mindfactory.be heeft trouwens niet echt concurrerende prijzen, 500 euro voor een 193P, 360 voor een 913N. De P19-2 is er dan weer wel 444, maar 30 euro ipv. 15 euro verzendkosten.

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 19-07-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:58:
[...]

Als ik je eisen zo bekijk, dan denk ik dat je even moet wachten op de Belinea met AUO overdrive mva paneel.
Deze monitor heeft hetzelfde paneel als de befaamde VP191, heeft een DVI ingang, heeft pivot modus enzo(ook al was het niet nodig), en zou als ie er is ongeveer €400,- kosten.
Voor de overige €80,- kan je dan vast wel ergens pixelgarantie ofsoiets regelen.

[...]
boostah heeft eigenlijk precies dezelfde eisen als ik, dus deze post even als tvp :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:58:
[...]

[...]
wanneer denk je dat dit scherm zal uitkomen (ben nu nog aant twijvelen voor de aankoop van de pc door de R520 kaart (ben atifanboy), ati chipset mobo's en dan dit scherm)

maar ik moet de volledig comp zeker voor oktober hebben aangezien ik deze comp op kot zal nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 02:38:
[...]

wanneer denk je dat dit scherm zal uitkomen (ben nu nog aant twijvelen voor de aankoop van de pc door de R520 kaart (ben atifanboy), ati chipset mobo's en dan dit scherm)

maar ik moet de volledig comp zeker voor oktober hebben aangezien ik deze comp op kot zal nodig hebben
Zeker wachten. Na de zomer weten we meer over de LG/philips 8ms TN met F-frame scherm en waarschijnlijk een 10ms MVA paneel dus. Mwha ik zal dat wachten wel op prijs stellen als ik de tijd had... maar ja dat heb ik niet :+ !

holly feck.... 03.00 al bijna... uehrm dus :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wanneer gok je dat ze zullen uitkomen (en vooral deftig beschikbaar zullen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
10ms MVA -> 10ms back to black of grey to grey?
F-frame -> Leg uit :)

Wachten heeft zoieso zin gezien AUOptronics met een nieuw overdrive MVA paneel komt, als daar het zwart iets dieper van is en de backlight leakage bij de meeste TFT's grotendeels weg is dan hebben ze een heel erg goed paneel in elkaar geknustelt.

[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 19-07-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 02:59:
10ms MVA -> 10ms back to black of grey to grey?
F-frame -> Leg uit :)

Wachten heeft zoieso zin gezien AUOptronics met een nieuw overdrive MVA paneel komt, als daar het zwart iets dieper van is en de backlight leakage bij de meeste TFT's grotendeels weg is dan hebben ze een heel erg goed paneel in elkaar geknustelt.
Had opgevangen dat LG/Philips 19"/21.3/23 inch (overdrive?) 10ms MVA panelen gaat produceren mid/eind september. Waarvan die reponse echter black 2 black is. Ik zal kijken als ik wat digitale info daarover kan verkrijgen.
F-frame is door LG/philips ontworpen en zit nu ook ingebakken in de LG L1980Q onder de naam "f-ENGINE (Industry's FIRST Picture-Quality Enhancement Chip)" Waar door dus kleuren echter nog beter uit springen. Moet je zeggen dat Zwart was erg mooi en wit was helder wit toen ik de L1980Q zag. Vroeg me wel beetje af of dit dus wel echter een TN+film was.
Ik dacht deze techniek ook in de Philips s6x serie zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb een vraagje de samsung 930BF 4Ms en niey eens zo duur maar kan je hier ook een filmpie op kijken? of kan je dan beter de 913n 8Ms nemen ik zit nu nog met een 17" Samsung 750s ^^ _/-\o_ maar wil toch maar is wat anders ik ben een gamer en een film liefhebber. wat zouden jullie nemen andere merken mogen/kunnen ook

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie1 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:06:
[...]

Op? Een banjo? (sorry, weet niet meer welk schem je hebt, wel handig als je 't erbij vermeldt, anders moet iedereen terugbladeren)
Viewsonic VP191b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:50:
[...]

Oke, en nu de uitkomst... :>

[...]

WoW heeft geen motionblur, heb het zaterdag op een maat's PC (met E435s, 10ms TN paneeltje) voor het eerst gespeeld en de ghosting was niet noemenswaardig. In ieder geval zeker geen bewuste motionblur van het spel. De rest van de spellen kan wel getest worden met een CRT denk ik :)
(wil trouwens WoW zelf kopen, lag nergens in de schappen hier in Roosendaal, alleen gamecards, tsk!)

Ik vind het trouwens nog steeds vaag dat het ene spel meer ghost dan het andere bij de VP191b, want THG meette een responstijd die over het HELE kleurenspectrum ongeveer 14ms was, dan moet het toch niet uitmaken wat je met je TFT doet wat ghosting betreft...

[...]

Waar in te stellen? Niet dat ik hier een nVidia kaart heb, maar wel in m'n 2e pc.
ja, hoe kan je die geavanceerde kleurweergave instellen bij een gt7800 ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(ben nu nog aant twijvelen voor de aankoop van de pc door de R520 kaart (ben atifanboy))

Juist ja, NIEMAND heeft een R520 nodig om op kot te gaan.

en als ik uit goed bedoelde ervaring mag spreken: tenzij je natuurlijk een genie bent, of je toekomstige studies niet veel voorstellen, of je er weinig belang aan hecht, let een beetje op met een game-pc op kot. Ik weet het, tis betweterig en zo, maar ik zie er hier genoeg in mijn omgeving helemaal in elkaar stuiken met hun resultaten nadat ze een pc upgrade gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:49:
ik heb een vraagje de samsung 930BF 4Ms en niey eens zo duur maar kan je hier ook een filmpie op kijken? of kan je dan beter de 913n 8Ms nemen ik zit nu nog met een 17" Samsung 750s ^^ _/-\o_ maar wil toch maar is wat anders ik ben een gamer en een film liefhebber. wat zouden jullie nemen andere merken mogen/kunnen ook
DE 930bf IS snel...erg snel zelfs. Maar voor film kijken.ach ligt er aan hoeveel je waarde legt bij signaalruis en etc. Anders spaar je door en koop je de Viewsonic VP191b. Heb je altijd de gulden/euro midden weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:28:
[...]

Juist ja, NIEMAND heeft een R520 nodig om op kot te gaan.

en als ik uit goed bedoelde ervaring mag spreken: tenzij je natuurlijk een genie bent, of je toekomstige studies niet veel voorstellen, of je er weinig belang aan hecht, let een beetje op met een game-pc op kot. Ik weet het, tis betweterig en zo, maar ik zie er hier genoeg in mijn omgeving helemaal in elkaar stuiken met hun resultaten nadat ze een pc upgrade gedaan hebben.
weet ik ook wel hoor dont worry
school gaat nog altijd voor, maar ik wil toch vloeiend soms bf2 of css kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:23:
[...]

ja, hoe kan je die geavanceerde kleurweergave instellen bij een gt7800 ? 8)7
of het bij de 7800 anders is weet ik niet, maar hier met mijn 6800LE open ik eerst het vesnter eigenschappen van het beeldscherm, dan ga ik naar het tabblad instellingen, ik druk op de knop geavanceerd, dan krijg ik een venster met rechts een tabblad met als naam de naam van mijn videokaart.
Dit tabblad open ik, en dan krijg ik links zo'n lijst met onder andere iets als kleurcorrectie erin.
hier klik ik op.
Dan staat er waarschijnlijk bij kleurprofiel its als standaard modus, en dit kan je op geavanceerd zetten.
Dit haalt volgens mij nog niks uit, alleen geeft het meer kleurcorrectiemogelijkheden.
Je kan hier ook kleurprofielen instellen, want als je dat volgens de standaard windows-methode doet dan werkt dat niet als je een nvidia hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

Behardware zegt dat Belinea ze aan het einde van deze maand belooft.
Dit lijkt me voor jou dus de beste monitor voor dat bedrag.

En ja, er zal vast over een paar maanden een beter paneel uitkomen, maar daarna zal er wel weer een beter paneel uitkomen, en daarna weer een betere.
Dus omdat je eigenlijk vrij tijdgebonden zit en een Budget van €400,- hebt, is de Belinea(die ook in de startpost staat) de beste monitor met DVI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:09:
[...]

Behardware zegt dat Belinea ze aan het einde van deze maand belooft.
Dit lijkt me voor jou dus de beste monitor voor dat bedrag.

En ja, er zal vast over een paar maanden een beter paneel uitkomen, maar daarna zal er wel weer een beter paneel uitkomen, en daarna weer een betere.
Dus omdat je eigenlijk vrij tijdgebonden zit en een Budget van €400,- hebt, is de Belinea(die ook in de startpost staat) de beste monitor met DVI poort.
Eensch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanochtend toch maar de benq fp937s+ gehaald bij alternate,met pixelgarantie.
ik weet dat die pixelgarantie onzin is maar better safe than sorry zullen we maar zeggen.

echt een mooi en helder scherm,en het ziet er ook machtig mooi uit op mn bureau,helemaal nu die iiyama ls902ut 19" bak weg is.
die heb ik netje opgeborgen en dient nu als reserve monitor ofzo.

alleen de resolutie is even wennen,maar wat wil je als je 2 jaar op 1024x768 hebt gedraaid met die vissenkom ;)

nu hopen dat hij pixelpefect blijft,anders moet ik weer terug rijden,maar ik zit toch in mn vakantie en heb die extra garantie.

maarre....het is wel genieten hoor,wat een verschil,en praktisch geen ghosting met ut2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hmm nog een zaak gevonden in europa waar de Samsung 193P+ al te koop wordt aangeboden.
bron: http://www.euroshop.lv/sh...nfo.php?products_id=23399 Dacht eerst dat het een Bulgaarse zaak was, omdat de Munteenheid afgekort Ls lijkt op Leva, de bulgaarse munteenheid. Maar deze zaak zit in Letland, net als de zaak die ik eerder postte. Deze zaak kan interessant wezen, omdat de website ook in het engels kan worden bezichtigd en ze zeggen dat ze ook internationaal verzenden :)
dus...
gokje anyone? :P

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Darth_Punk schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:43:
Hmm nog een zaak gevonden in europa waar de Samsung 193P+ al te koop wordt aangeboden.
bron: http://www.euroshop.lv/sh...nfo.php?products_id=23399 Dacht eerst dat het een Bulgaarse zaak was, omdat de Munteenheid afgekort Ls lijkt op Leva, de bulgaarse munteenheid. Maar deze zaak zit in Letland, net als de zaak die ik eerder postte. Deze zaak kan interessant wezen, omdat de website ook in het engels kan worden bezichtigd en ze zeggen dat ze ook internationaal verzenden :)
dus...
662,50 in euro's... (1 lat is 1,57 euro)

Denk dat bij die prijzen het niet echt waard is om 'm uit letland te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:43:
dus...
ze zijn goed koop zeg!!!

maare verzendkosten wreed hoog!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
XiN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:40:
...
Weet iemand trouwens waar dat delta e voor staat?
dat het het verschil is tussen de bedoelde kleur en de weergegeven kleur weet ik ook wel, en dat vaak wordt gezegd dat onder de delta e=2 goed genoeg is voor het oog heb ik ook gelezen.
Maar wat stelt een getalletje bij dat delta e nou eigenlijk voor?
[url=http://www.colorspan.com/support/tools/deltae.asp]Hier kan je vinden wat Delta-E inhoud.
Nu moeten we alleen nog het bereik van a, b, en L weten, en we kunnen bereken wat de grootste mogelijke Delta-E is.
ik gok dat het bereik van ab en b iets als [-1,1] is, en het bereik van L iets als: [0,1], maar dan zou het onmogelijk zijn om een Delta-E van 10 te halen.
Hier kan je nog zien wat het verschil ongeveer is.

[ Voor 18% gewijzigd door n-i-x op 19-07-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:03:
[...]

of het bij de 7800 anders is weet ik niet, maar hier met mijn 6800LE open ik eerst het vesnter eigenschappen van het beeldscherm, dan ga ik naar het tabblad instellingen, ik druk op de knop geavanceerd, dan krijg ik een venster met rechts een tabblad met als naam de naam van mijn videokaart.
Dit tabblad open ik, en dan krijg ik links zo'n lijst met onder andere iets als kleurcorrectie erin.
hier klik ik op.
Dan staat er waarschijnlijk bij kleurprofiel its als standaard modus, en dit kan je op geavanceerd zetten.
Dit haalt volgens mij nog niks uit, alleen geeft het meer kleurcorrectiemogelijkheden.
Je kan hier ook kleurprofielen instellen, want als je dat volgens de standaard windows-methode doet dan werkt dat niet als je een nvidia hebt.
maar kan dit ghosting verminderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
In principe is dit voor kleurcorrectie, maar als je daar een gamma waarde van 2,2 instelt(zoals het eigenlijk dus hoort als je foto's gaat bewerken), dan zorgt dat ervoor dat de meeste tinten lichter worden weergegeven, waardoor de overdrive-ghosting zoals die er bij de donkerdere tinten is minder vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK HEB 'M BINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE VIEWSONIC 191B _/-\o_

Wat betalingsproblemen gehad maar die waren m'n eigen schuld, verder alle lof voor 3-co.

Ik ben er nu 3 uurtjes mee aan het stoeien en ben met m'n foto's bezig geweest, call of duty en
BF2 gespeeld, natuurlijk met de instellingen gerotzooid, en een stukje dvd gekeken.
Hier volgt dus mijn "eerste indruk userrevieuw" :

1. Het vorige scherm is een IIyama 19" Vision master Pro 450.
Het eerste wat me direct opvalt is de helderheid van het scherm, m'n foto's knallen wat meer van het
scherm af maar dat is een kwestie van instellen neem ik aan. Verder natuurlijk de ruimte op m'n bureau.

2. Gelukkig een pixelperfect scherm, en de doos was opnieuw dichtgeplakt dus ik denk dat 3-co er wel degelijk naar kijkt.(anders doen ze wel moeite om het zo te laten lijken)

3. De kleurweergave is nog wat knallerig, maar ik weet niet of dat de instellingen zijn of het verschil tussen een tft en crt. Verder schitterende kleuren en super helder.

4. Bij call of duty (wat ik heel wat uurtjes speel) geen ghosting. Bij BF2 is het toch wel degelijk aanwezig, niet zodanig dat het irritant is maar het is er wel dus voor die-hard gamers is het scherm denk ik wat minder geschikt. Dvd daarintegen was perfect om naar te kijken, zelfs als je er redelijk schuin voor zit.

5. Het wit is super wit, zwart toch wel minder als m'n iiyama, maar bij de 191b is de rand ook zwart en dat telt denk ik ook mee.

6. Ik heb geen backlight leakage kunnen ontdekken, ook al krijg ik het niet 100% donker hier.
wit is overal even wit, alleen als je er schuin voor zit nemen de hoeken/randen wat af.

7. Kijkhoek is perfect, hier was ik bang voor bij het overstappen naar een tft, maar de vieuwsonic is op dit gebied echt een aanrader.

8. Kwalitatief is het een mooi scherm, als je hem uit de doos haalt voel je al dat het geen rotzooi is,
simpel maar perfect afgewerkt.

9. Ik vind het een mooi simpel vormgegeven scherm, zelfs de voet vind ik mooi maar dat is een kwestie van smaak. Verder werkt de hoogteverstelbaarheid heel soepel.

10. Voor : Mooi design
Hoogte verstelbaarheid en kwaliteit hiervan
Makkelijk te bedienen menu
Mooie kleuren, super scherp en helder

Na : Prijs
Toch wel last van lichte Ghosting
Korte DVI-kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb nu enige tijd de XA7-19i (zie productsurvey bij pricewatch). Ik krijg de monitor met geen mogelijkheid meer op 75hz bij 1280x1024 :(
Mijn andere monitor, een Neovo F-419 (25ms versie) werkt wel prima op 75hz. Als ik de kabels omwissel, werkt de Xerox prima op 75hz totdat je een resolutie veranderd of iets degelijks.
Ik heb geprobeerde driver van de Neovo te installeren voor het Xerox scherm, maar dit bracht geen resultataat.

Als je aanvinkt : "Hide settings that this monitor cannot display" staat er alleen maar 60hz. Op 1024 werkt de monitor wel op 75hz.

Vervelend, maar ik wil graag m'n games op 75hz spelen.
Beide monitoren zijn DVI.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxblast, heb jij soms World of warcraft of pro evolution soccer, ik wil weten of je ook zoveel ghosting hebt als ik in die games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:37:
maxblast, heb jij soms World of warcraft of pro evolution soccer, ik wil weten of je ook zoveel ghosting hebt als ik in die games
helaas, niet mijn soort games, ik ben net wel nog even bezig gewesst met far cry en daarmee heb ik er bijna geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:51:
IK HEB 'M BINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE VIEWSONIC 191B _/-\o_

Wat betalingsproblemen gehad maar die waren m'n eigen schuld, verder alle lof voor 3-co.

Ik ben er nu 3 uurtjes mee aan het stoeien en ben met m'n foto's bezig geweest, call of duty en
BF2 gespeeld, natuurlijk met de instellingen gerotzooid, en een stukje dvd gekeken.
Hier volgt dus mijn "eerste indruk userrevieuw" :

1. Het vorige scherm is een IIyama 19" Vision master Pro 450.
Het eerste wat me direct opvalt is de helderheid van het scherm, m'n foto's knallen wat meer van het
scherm af maar dat is een kwestie van instellen neem ik aan. Verder natuurlijk de ruimte op m'n bureau.

2. Gelukkig een pixelperfect scherm, en de doos was opnieuw dichtgeplakt dus ik denk dat 3-co er wel degelijk naar kijkt.(anders doen ze wel moeite om het zo te laten lijken)

3. De kleurweergave is nog wat knallerig, maar ik weet niet of dat de instellingen zijn of het verschil tussen een tft en crt. Verder schitterende kleuren en super helder.

4. Bij call of duty (wat ik heel wat uurtjes speel) geen ghosting. Bij BF2 is het toch wel degelijk aanwezig, niet zodanig dat het irritant is maar het is er wel dus voor die-hard gamers is het scherm denk ik wat minder geschikt. Dvd daarintegen was perfect om naar te kijken, zelfs als je er redelijk schuin voor zit.

5. Het wit is super wit, zwart toch wel minder als m'n iiyama, maar bij de 191b is de rand ook zwart en dat telt denk ik ook mee.

6. Ik heb geen backlight leakage kunnen ontdekken, ook al krijg ik het niet 100% donker hier.
wit is overal even wit, alleen als je er schuin voor zit nemen de hoeken/randen wat af.

7. Kijkhoek is perfect, hier was ik bang voor bij het overstappen naar een tft, maar de vieuwsonic is op dit gebied echt een aanrader.

8. Kwalitatief is het een mooi scherm, als je hem uit de doos haalt voel je al dat het geen rotzooi is,
simpel maar perfect afgewerkt.

9. Ik vind het een mooi simpel vormgegeven scherm, zelfs de voet vind ik mooi maar dat is een kwestie van smaak. Verder werkt de hoogteverstelbaarheid heel soepel.

10. Voor : Mooi design
Hoogte verstelbaarheid en kwaliteit hiervan
Makkelijk te bedienen menu
Mooie kleuren, super scherp en helder

Na : Prijs
Toch wel last van lichte Ghosting
Korte DVI-kabel
nu laat op de avond in het donker toch wel een lichte vorm van backlight leakage ontdekt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Lucky schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:21:
Ik heb nu enige tijd de XA7-19i (zie productsurvey bij pricewatch). Ik krijg de monitor met geen mogelijkheid meer op 75hz bij 1280x1024 :(
Mijn andere monitor, een Neovo F-419 (25ms versie) werkt wel prima op 75hz. Als ik de kabels omwissel, werkt de Xerox prima op 75hz totdat je een resolutie veranderd of iets degelijks.
Ik heb geprobeerde driver van de Neovo te installeren voor het Xerox scherm, maar dit bracht geen resultataat.

Als je aanvinkt : "Hide settings that this monitor cannot display" staat er alleen maar 60hz. Op 1024 werkt de monitor wel op 75hz.

Tja ken het probleem. Toen ik mn xerox had, kreeg ik het ook niet voor elkaar om het op 1280x1024 op 75Hz te zetten. En idd ook bij mij bleef hij of 60Hz staan. Beetje erg zonde. Maar goed heb de mijne ook niet voor niks weer snel doorverkocht en ga ik nu voor de viewsonic V191b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:13:
[...]

Tja ken het probleem. Toen ik mn xerox had, kreeg ik het ook niet voor elkaar om het op 1280x1024 op 75Hz te zetten. En idd ook bij mij bleef hij of 60Hz staan. Beetje erg zonde. Maar goed heb de mijne ook niet voor niks weer snel doorverkocht en ga ik nu voor de viewsonic V191b
Maar hij kan het wel :/
Beetje rare zaak :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:10:
[...]

nu laat op de avond in het donker toch wel een lichte vorm van backlight leakage ontdekt :'(
Oef, ik zie geen enkel vorm van backlight leakage op mijn VP191b. Al heb ik ook geen last van Ghosting in CS:S / CS 1.6 / Generals (duh) en zoals bij jouw ook geen dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Yokozuna schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:30:

-knip-

Samsung 930BF

[afbeelding]

Specs: 4ms overdrive TN paneel, contrast 700:1, helderheid 270nits, kijkhoek 160 graden

Opmerkingen: Samen met de VX924 de eerste TFT met overdrive TN paneel. Zoals je ziet heeft deze Samsung TFT een hoger contrast dan de VX924. Het TN paneel komt waarschijnlijk van Samsung zelf. Deze 930BF is waarschijnlijk ook goedkoper dan de VX924 en zal ook beter beschikbaar worden. Samsung is altijd al beter beschikbaar geweest dan Viewsonic. Bij zercom.nl (juni) is hij voor 394 euro verkrijgbaar. Waarom dan voor de VX924 gaan? De VX924 heeft zich al bewezen heeft in reviews, de 930BF nog niet. De 930BF zal waarschijnlijk net als de VX924 de oplossing zijn voor de hardcore gamer. Je zou de 930BF de opvolger van de 913N kunnen noemen, maar dan dus overdrive paneel en DVI (en in mijn ogen een nog mooier design). DVI kabel meegeleverd.

Prijs: pricewatch: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)

Reviews:
[Behardware test de 930BF

-knip-
vrijdag heb ik bij de mediamarkt in enschede de hp 1825 18.1inch tft scherm gekocht. volgens de verkoper was de responsetijd van 16ms voldoende voor games. Verder vond ik de monitor mooi vanwege lange voet, jammer dat er geen mooie plaatjes van online staan, ik upload morgen anders wel ff wat.

iig, ik ontdekte ook drie onverwijderbare vlekken op het scherm, probleem twee dus. Ben dus terug gegaan naar de mediamarkt, en gezegd dat ik een ander scherm wou. "snelle 19 inch schermen met DVI zijn pe-per-duur" aldus de verkoper. Ik zo "hmm ik had anders wel een leuk schermpje gezien, 19 inch, 4ms, DVI, etc", die verkoper sloeg achterover joh! laat me zien zei ie! dus ik op zijn pc'tje daar bij de mediamarkt naar dit topic, en em de 930BF laten zien.. En na een enige discussie was hij wel bereid deze te bestellen voor mij.

Mooi, dat scheelt weer pixel policy gedoe mbt internet aankopen. Hij kon em voor me regelen voor ongeveer 430 euro, niet slecht toch? Plus ik ga van 18 naar 19 inch, en dat voor respectievelijk van 375 naar 430 euri

Dat was vraag éen, vraag twee: doe ik hier verstandig aan? helaas zijn er weinig reviews over de monitor. Ik weet wel dat de monitor vast geen 4ms levert, eerder 5, 6 of 7, maar dat is snel zat vind ik. Plus de overdrive functie is een pluspunt. Het enige nadeel is de kleine voet, weet iemand of deze monitor 'die 4 punten achterop heeft zodat je hem kan mounten aan een arm'-functie heeft(waar ik de naam dus niet van weet)?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:10:
[...]
dude, zwaar crap :/ kun je hem nog ruilen?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
Lucky schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:21:

Ik snap niet wat het probleem kan zijn hoor.
Ik heb hier ook de Xerox 19" maar ik kan 'm op 75hz zetten met 1280*1024.(DVI)
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/8290/eigenschappen4pr.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1570/75hertz8em.th.jpg

Ik ben trouwens nog erg tevreden met de Xerox ondanks de negatieve berichten op dit forum. :/
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.