[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Er zijn al plaatjes van de 750P hoor. Ik weet niet meer waar, foto's van een of andere beurs. Voet was een behoorlijk groot vierkantje (volgens mij met usb hub en crap) met 2 armen, eentje die schuin naar achter wees met daarboven op een die schuin naar voren wees (dat zag er weer wel cool uit), daar het scherm weer aan vast.

Ik vind de 193P modellen er mooier uit zien, gebaseerd op die foto van de 750P.
waarschijnlijk van uit de fabriek al perfect gekalibreerd zijn naar een gamma waarde van 2,2
Een TFT kun je niet van tevoren perfect calibreren wat betreft kleurechtheid ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 00:17
Yokozuna schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:13:
Er zijn al plaatjes van de 750P hoor. Ik weet niet meer waar, foto's van een of andere beurs. Voet was een behoorlijk groot vierkantje (volgens mij met usb hub en crap) met 2 armen, eentje die schuin naar achter wees met daarboven op een die schuin naar voren wees (dat zag er weer wel cool uit), daar het scherm weer aan vast.

Ik vind de 193P modellen er mooier uit zien, gebaseerd op die foto van de 750P.
...
Je zal wel de foto's op deze pagina bedoelen.
Denk eraan dat dit niet het uiteindelijke uiterlijk hoeft te zijn, het uiterlijk van de 930BF hebben ze ook verandert.
Yokozuna schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:13:
...
[...]

Een TFT kun je niet van tevoren perfect calibreren wat betreft kleurechtheid ;)
Wat is dit dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012759.jpg
Dit plaatje komt van de Behardware test van de C19-4

En trouwens, waarom zou je een monitor niet van tevoren kunnen kalibreren, maar wel achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het DVI signaal van elke videokaart is niet hetzelfde. Ze kunnen niet van tevoren 10x calibreren voor verschillende videokaarten. Daarbij komt dat je bij verschillende lichtomstandigheden overnieuw moet calibreren (ook bij andere helderheid+contrast waarden). Dan zou je elke TFT tientallen keren moeten calibreren -> nog hogere kostprijs.

De kleurechtheid na calibratie bij behardware wordt normaal gesproken getoond. Mail behardware maar, ik wed dat dit na calibratie is bij de C19-4.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145093

Vorige week een Viewsonic VX 912 gekocht! (250,- splinternieuw via speurders _/-\o_ DVI & VGA kabel inbegrepen) Wat een plaatje! Met 8 ms helemaal geen last van ghosting of een slechte weergave van DVD films met een optmale resolutie van 1280*1024. Het design is ook prachtig, Echt een aanrader!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 145093 op 14-07-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
mooie prijs voor een 19"...
Kan je mischien wat meer specs posten?
Die monitor staat namelijk niet op de viewsonic site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:13:
Het DVI signaal van elke videokaart is niet hetzelfde. Ze kunnen niet van tevoren 10x calibreren voor verschillende videokaarten. Daarbij komt dat je bij verschillende lichtomstandigheden overnieuw moet calibreren (ook bij andere helderheid+contrast waarden). Dan zou je elke TFT tientallen keren moeten calibreren -> nog hogere kostprijs.

De kleurechtheid na calibratie bij behardware wordt normaal gesproken getoond. Mail behardware maar, ik wed dat dit na calibratie is bij de C19-4.
Het signaal(de spanning dus) van de verschillende DVI poorten verschild, maar zolang als de signalen aan bepaalde voorwaarden voldoen worden ze hetzelfde geïnterpreteerd, en wordt dus precies dezelfde kleur weergegeven.
Het probleem zit erin dat sommige videokaarten op 1600x1200 geen signaal kunnen leveren dat aan de voorwaarden voldoet.
Op 1280x1024 zijn er echter maar zeer weinig kaarten die het verprutsen.
En al zsouden er wel veel kaarten zijn die een slecht DVI signaal afleveren, daar hoeft de fabrikant geen rekening mee te houden.
De fabrikant kan dus bij een monitor met DVI ingang de kleuren perfect kalibreren.

Dat het bij een VGA ingang problemen oplevert geloof ik wel, dan kan zelfs de lengte van de kabel invloed hebben op de kleuren.

Over of dat plaatje van de C19-4 voor of na kalibratie is kan ik geen echte uitspraak over doen.
Wat wel opvalt is dat van de meeste monitoren wordt gezegd dat ze na kalibratie zijn gemeten, of dat zowel voor- als na- kalibratie gemeten is, maar dat er bij de monitoren met auo-mva en fujitsu-mva niks over wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:35
Misschien een nutteloze post, maar 3-Co heeft mijn geld ontvangen en heeft hem vandaag opgestuurd. Hoop dat ik hem zaterdag krijg :)

(had trouwens maandagmiddag het geld gestort en hebben het dus vanochtend ontvangen, vind ik snel)

[ Voor 28% gewijzigd door Giel op 14-07-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 14:09
DjWannaB2002 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:38:
De inkoopactie die liep voor de viewsonic worden in ieder geval niet schermen die bij 3-co vandaan komen. Ze gaan opzoek naar een andere verkoper. Ben benieuwd. Ga straks 2 weken op vakantie en daarna ga ik beslissen welk scherm en waar vandaan. Ik heb besloten om sowieso een tft te nemen. Nu dus alleen nog de vraag of het een 4ms overdrive TN of een overdrive MVA van viewsonic wordt..... Maar zoals het er nu voor staat en na de test van behardware gelezen te hebben, wordt het denk ik uiteindelijk de Viewsonic VP191b
Mja de reden waarom we van leverancier zijn verandert is omdat 3-co.de totaal niet leek te begrijpen wat we bedoelde na 3 mails, 2 in't Engels en 1 in't Duits begon on ze Kristal altijd over hetzelfde te "lullen". Dus zijn we genoodzaakt van naar een andere leverancier te gaan zoeken, natuurlijk met dezelfde voorwaarden :).
Anoniem: 76236 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:06:
Zojuist staat op de website van 3-co.de dat de VP191b alweer is uitverkocht. Nieuwe levering medio augustus
Dit kan misschien ook een klein probleempje geven voor onze IA, maar we blijven positief eerst zien wat onze nieuwe leverancier zegt, maar t'is een feit dat de VP191s veel makkelijker te leveren is dan de VP191b, waarschijnlijk is de vraag naar de b-versie veel groter dan naar de s-versie.

[ Voor 22% gewijzigd door imp4ct op 14-07-2005 17:36 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
De B en de S versie zijn toch beide qua specs hetzelfde alleen de kleur is anders? Op zich niet zo vreemd dat de B sneller gaat aangezien deze goedkoper is dan de S versie. Dat is voor mij ook de reden om voor de B te kiezen.

Hoop trouwens dat jullie een nieuwe leverancier kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 14-07-2005 19:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung 193P+ laagste US prijs + korte userreview

532 dollar. Kan dus best dat hij hier een week of iets meer na de intro 555 euro kost :)

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
DjWannaB2002 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:13:
De B en de S versie zijn toch beide qua specs hetzelfde alleen de kleur is anders? Op zich niet zo vreemd dat de B sneller gaat aangezien deze goedkoper is dan de S versie. Dat is voor mij ook de reden om voor de B te kiezen.

Hoop trouwens dat jullie een nieuwe leverancier kunnen vinden.
Dat moet wel lukken, maar je hebt wel gelijk hoor, de b-versie wordt gewoon meer gevraagd, daarom is deze ook enkele euro's goedkoper vaker. Maar jah voor 2 euro kan je niet echt moeilijk gaan zitten doen eh :).
Yokozuna schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:19:
Samsung 193P+ laagste US prijs + korte userreview

532 dollar. Kan dus best dat hij hier een week of iets meer na de intro 555 euro kost :)
't Is spijtig dat je zo'n dingen niet zonder taxen en verzendkosten eens kan laten overkomen, anders zou je een heleboel besparen, want de euro staat toch echt wel sterk t.o.v. de dollar, op zo'n bedragen kan je dan echt je voordeel doen.

[ Voor 33% gewijzigd door imp4ct op 14-07-2005 20:35 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Ik heb een vraagje mbt de framerates in spellen.
Is het nou zo dat de responsetijd ook je framerate beinvloed op dezelfde manier dat de refreshrate dat doet bij CRT monitoren. Of, (en ik geloof hem niet zo..) zoals iemand mij op m'n werk me wist te vertellen, zit je bij TFT monitoren altijd vast aan de refreshrate zoals je die bij je videokaart insteld (60Hz dus meestal)? :Y) het lijkt me erg sterk dat je met zo'n moderne monitor aan 60fps vast zit...

Ik heb de TS doorgelezen, evenals de FAQ van V&B, en google geraadpleegd, maar ik kon weer eens niets vinden 8)7

Misschien iets om in de TS te zetten ?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
als je een refreshrate van 60Hz instelt, dan betekent dat dat je videokaart 60 beeldjes per seconde naar je monitor toestuurt, en je dus inderdaad een famerate van 60fps hebt.
Een framerate van 60fps is voldoende voor vloeiend beeld(tv is 50Hz interlaced(50 keer per seconde een half-transparant beeld), en veel filmpjes die je van internet kan plukken zijn 30fps of 24 fps)
Dit betekent echter niet dat je met 16ms totaal geen ghosting meer hebt, dus voor de response tijden blijft gelden dat lager beter is.
Of je ook echt verschil ziet tussen 16ms en 8 ms(als gemiddelde response tijd)? dat hangt ervan af hoe mierenneukerig je bent, en of je gewoon spelletjes wilt spelen, of je een hardcore gamer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76236

XiN schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:53:
als je een refreshrate van 60Hz instelt, dan betekent dat dat je videokaart 60 beeldjes per seconde naar je monitor toestuurt, en je dus inderdaad een famerate van 60fps hebt.
Een framerate van 60fps is voldoende voor vloeiend beeld(tv is 50Hz interlaced(50 keer per seconde een half-transparant beeld), en veel filmpjes die je van internet kan plukken zijn 30fps of 24 fps)
Dit betekent echter niet dat je met 16ms totaal geen ghosting meer hebt, dus voor de response tijden blijft gelden dat lager beter is.
Of je ook echt verschil ziet tussen 16ms en 8 ms(als gemiddelde response tijd)? dat hangt ervan af hoe mierenneukerig je bent, en of je gewoon spelletjes wilt spelen, of je een hardcore gamer bent.
Even voor duidelijkheid, dat betekend niet dat je dan ook 60 fps hebt in games. Als je v-sync uitzet heb je geen last van dat hij zich houdt aan de framerate van je monitor en zul je bijv gewoon 100fps hebben ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
imp4ct schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:34:

Dat moet wel lukken, maar je hebt wel gelijk hoor, de b-versie wordt gewoon meer gevraagd, daarom is deze ook enkele euro's goedkoper vaker. Maar jah voor 2 euro kan je niet echt moeilijk gaan zitten doen eh :)
3,70 euro bij 3-co om precies te zijn ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja, alleen is V-sync uizetten een beetje onzin. Bij 100fps wordt dan namelijk 40% van de gerenderde frames direct de prullenbak ingegooid, omdat ze niet door je monitor worden weergegeven, of zoals XiN zegt, worden ze niet eens verstuurd naar je scherm.
Beetje nutteloze, verspilde processing power van je videokaart dan. Dan kun je imo beter wat meer eyecandy aanzetten of meer AA/AF om rond die 60fps uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Minder leuk nieuws, we hebben snel contact gehad met onze leverancier en kregen op 10 schermen slechts een korting van 3€, dan was er ook nog het probleem dat deze leverancier enkel de s-versie kon leveren, ze zitten namelijk ook met hetzelfde probleem als 3-co.de. We gaan misschien nog naar een andere leverancier op zoek morgen, maar hoogstwaarschijnlijk wordt de IA afgeblazen. Morgen hebben we een final answer.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 76236 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:22:
[...]

Even voor duidelijkheid, dat betekend niet dat je dan ook 60 fps hebt in games. Als je v-sync uitzet heb je geen last van dat hij zich houdt aan de framerate van je monitor en zul je bijv gewoon 100fps hebben ingame.
als je V-sync aanzet dan kan je videokaart mischien wel 100fps berekenen, maar hier zal je maar 60frames per seconde te zien krijgen, zoals TheLemon ook al heeft gezegd.
Bovendien zorgt het uitzetten van V-sync ervoor dat je 'samengestelde frames' krijgt.
Wat ik bedoel met samengestelde frames is dat het bovenste deel van je scherm de inhoud van frame A weergeeft, terwijl het onderste deel de inhoud van frame B heeft.
Dit zorgt ongeveer voor breuken in bewegende voorwerpen.
TheLemon schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:33:
Ja, alleen is V-sync uizetten een beetje onzin. Bij 100fps wordt dan namelijk 40% van de gerenderde frames direct de prullenbak ingegooid, omdat ze niet door je monitor worden weergegeven, of zoals XiN zegt, worden ze niet eens verstuurd naar je scherm.
Beetje nutteloze, verspilde processing power van je videokaart dan. Dan kun je imo beter wat meer eyecandy aanzetten of meer AA/AF om rond die 60fps uit te komen.
Let er wel op dat je de minimale framerate op 60fps moet krijgen, terwijl bij veel benchmarks de gemiddelde framerate wordt gegeven.
Zolang je videokaart altijd meer dan 60 beeldjes per seconde genereert heeft V-sync inderdaad geen negatief effect, maar als ie dat niet red wordt het wat erger.
Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat all je videokaart dan geen 60fps trekt, dat ie dan terugvalt tot de helft(30), en daarna tot 1/3(20).

[ Voor 33% gewijzigd door n-i-x op 15-07-2005 12:11 . Reden: iets toevoegen. en 'geen' weghalen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:03:
[...]

als je V-sync aanzet dan kan je videokaart mischien wel 100fps berekenen, maar hier zal je maar 60frames per seconde te zien krijgen, zoals TheLemon ook al heeft gezegd.
Bovendien zorgt het uitzetten van V-sync ervoor dat je geen 'samengestelde frames' krijgt.
Wat ik bedoel met samengestelde frames is dat het bovenste deel van je scherm de inhoud van frame A weergeeft, terwijl het onderste deel de inhoud van frame B heeft.
Dit zorgt ongeveer voor breuken in bewegende voorwerpen.

[...]

Let er wel op dat je de minimale framerate op 60fps moet krijgen, terwijl bij veel benchmarks de gemiddelde framerate wordt gegeven.
Zolang je videokaart altijd meer dan 60 beeldjes per seconde genereert heeft V-sync inderdaad geen negatief effect, maar als ie dat niet red wordt het wat erger.
Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat all je videokaart dan geen 60fps trekt, dat ie dan terugvalt tot de helft(30), en daarna tot 1/3(20).
Een die-hard gamer ziet het verschil tussen 60 fps en 100 fps. Geef mij maar 100 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Even over die 60Hz als voorbeeld; Een fatsoenlijke TFT kun je via DVI aangesloten gewoon op 75Hz instellen. Zo niet, dan licht het vaak aan wel/geen drivers geinstalleerd.

Ik zet v-sync altijd aan, ook in farcry waar ik meestal geen 75FPS haal (CRT refreshrate op 1024 hier), toch worden het geen 37.5FPS, het ziet er gewoon redelijk vloeiend uit, maar net niet, dat is een stuk meer dan 37FPS :) Ik zou het het verhaal met de dividers ook logisch vinden -> full refreshrate of de helft of 1/3 of 1/4, maar het gaat hier op de een of andere manier toch niet op. V-sync heeft hier 0 negatieve invloed op de framerate. (Radeon 9700, niets speciaals)
Bovendien zorgt het uit aanzetten van V-sync ervoor dat je geen 'samengestelde frames' krijgt.
:)

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:53:
[...]

Een die-hard gamer ziet het verschil tussen 60 fps en 100 fps. Geef mij maar 100 fps.
Euhrm denk het niet echter. Of je moet 1 van 100.000 mensen zijn die net boven de 60hz a 75hz beeld freq kan waarnemen. Je "gevoel" zegt dat het sneller/vloeiender loopt. Maar jouw hersenen kunnen het verschil kwa optiek echt niet onderscheid maken tussen 78fps en 113fps. En als jij zo diehard gamer bent weet jij best wel dat beeldkwaliteit wat bij BF2 heel wat belangrijker is dan 100fps hebben dan 60fps. 70procent van alle zogenaamde niet vloeiende netwerk/internet game's ala FPS zoals BF2, Source and UT2004 bestaat een belabberde serververbinding en brakke pings. Liever 60fps en 20ms ping dan 100fps en 50ms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:16:
[...]

Euhrm denk het niet echter. Of je moet 1 van 100.000 mensen zijn die net boven de 60hz a 75hz beeld freq kan waarnemen. Je "gevoel" zegt dat het sneller/vloeiender loopt. Maar jouw hersenen kunnen het verschil kwa optiek echt niet onderscheid maken tussen 78fps en 113fps. En als jij zo diehard gamer bent weet jij best wel dat beeldkwaliteit wat bij BF2 heel wat belangrijker is dan 100fps hebben dan 60fps. 70procent van alle zogenaamde niet vloeiende netwerk/internet game's ala FPS zoals BF2, Source and UT2004 bestaat een belabberde serververbinding en brakke pings. Liever 60fps en 20ms ping dan 100fps en 50ms ;)
Agh, deze discussie is vaak gevoerd. Mensen voelen zoiets aan dat er degelijk verschil tussen 100 fps en 60 fps al merk ik zelf boven de 100 fps niets meer aangezien ik dat niet gewend ben... Ik kan je zeggen dat die-hard gamer met 100 fps toch beter speelt dan met 60 fps ongeacht hij het merkt... hij merkt het wel aangezien hij beter speelt:D Qua beeldkwaliteit is belangrijk maar daarbij is de snelheid ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 08:45

Roenie1

The Many sings to us.

Ik merk het verschil wel degelijk, maar speel met 60 niet slechter dan met 100, want dan ben je echt niet goed bezig...het zit dan tussen je oren tijdens het spelen, en dat moet je niet toelaten. Als je het uit je gedachten zet, speel je net zo goed als met 100 fps. Je ping is (met 60 fps) nogsteeds bijna altijd méér dan 16ms (komt overeen met 62.5 fps), dus je kan sowieso niet ergens sneller op reageren dan dat, ookal was je fps hoger.

[ Voor 25% gewijzigd door Roenie1 op 15-07-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roenie1 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:43:
Ik merk het verschil wel degelijk, maar speel met 60 niet slechter dan met 100, want dan ben je echt niet goed bezig...het zit dan tussen je oren tijdens het spelen, en dat moet je niet toelaten. Als je het uit je gedachten zet, speel je net zo goed als met 100 fps. Je ping is (met 60 fps) nogsteeds bijna altijd méér dan 16ms (komt overeen met 62.5 fps), dus je kan sowieso niet ergens sneller op reageren dan dat, ookal was je fps hoger.
Ik bedoel maar. Het is beetje zoals dat ik zie over al ghosting als het geen 4ms tn scherm is. Zet je crt in een donkere kamer en ga wat donkere levels spelen...zul je zien wat ghosting is. Trouwens ghosting is eigenlijk een natuurlijke verschijnsel dan iets wat alleen met techniek te maken heeft. Ik ga al eerder voorbeeld dat je ogen ook het "ghosting effect" hebben als ik in het donker met bv mijn mobiel (aan met lichtjes) naar je zwaai... dan zie je ook zo dikke blurr/ghosting. Ok hardcore gamers zijn verwende nesten en groot gelijk hebben ze. Ze hebben geen baat bij een mva scherm omdat de kleuren lekker zijn. Snelheid is everything en ben ik helemaal eens. Maar je moet niet de feiten door elkaar halen.
Ik speel zelf ook nog steeds Source en BF2 op mijn CRT van Sony dan op mijn Dell 2005fpw hoor. Puur omdat die Dell dat echt niet bij houdt. En als je echt echt echt hardcore gamer bent... dan verafschuw je elke plat en style tft/lcd/plasma informatiegever :+ .

Maar om weer ontopic te komen :Z :z

Is die Viewsonic Vp191B in nederland ook zo moeilijk aan tekomen? Echt het lijkt dat in frankrijk, Viewsonic met hele erge lange levering tijden zit. Zelfs langer dan 4week 8)7 !
Gelukkig is mijn bestelde Viewsonic Vp191b optijd binnen gekomen, het is alleen echter wel wachten op de Sony Hs95Pb :9~ die dus 17dagen vertraging heeft.... het lijkt GOTverdomme de NS hier :(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 15-07-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik kan je zeggen dat die-hard gamer met 100 fps toch beter speelt dan met 60 fps ongeacht hij het merkt...
Ik kan je vertellen dat een echte diehard gamer helemaal geen 100fps nodig heeft om optimaal te spelen. Los gezien van het verschil tussen 60 en bijv. 75FPS (dat ook zichtbaar is), je gaat er echt niet accurater door mikken en je ziet vijanden echt niet sneller. Er zijn nog genoeg gamers die met een refreshrate van 60/70Hz op een cheap ass CRT gamen (ga naar een LAN en kom er genoeg tegen) en een standaard Logitech Optical muisje hebben waardoor je finaal wordt ingemaakt. Het is echt een utopie dat je door betere electronica beter gaat spelen, goede oefening en talent is 10x zo belangrijk, zolang de framerate maar gewoon op een acceptabel niveau blijft.
Ik ga al eerder voorbeeld dat je ogen ook het "ghosting effect" hebben als ik in het donker met bv mijn mobiel (aan met lichtjes) naar je zwaai... dan zie je ook zo dikke blurr/ghosting.
Jup.
Is die Viewsonic Vp191B in nederland ook zo moeilijk aan tekomen?
Jep.
Echt het lijkt dat in frankrijk, Viewsonic met hele erge lange levering tijden zit.
De mensen die de (zwarte?) VP191 willen kopen moeten nu ook weer een paar weken wachten bij 3-co.de

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:16:
[...]

ik ben er ook zo een in zie ook verschil tussen 85 en 100 :) 100 is veel lekkerder op crt

nu zit ik @ 8ms tft @ 70 hz (1280x1024)
tft geeft teminste wel perfect stil beeld :)

samsung 913n hier en bevalt nog steeds zeer goed

ja hz zien en fps zien is ook wat anders maar ik zie idd duidelijk verschil tussen gamen met 60 fps en 100 fps

en nog iets jij kanwel zegge n dat je met 60 fps games maar als jij zoveel eyecandy aan heb staan en maar 60 fps haalt en het word druk op het scherm knalt ie wel verder terug ook en dat wil je helemaal neit hebben als die hard gamer

je kan beter heletijd dik 100+ fps hebben en in het ergste geval dat ie is terug valt naar 60 fps

[ Voor 20% gewijzigd door BruceLee op 15-07-2005 12:02 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
Ik heb nog een vraag. Ik heb hier al een tijd de Samsung 913n staan, en deze bevalt tot nu toe zeer goed :) Ook speel ik nog wel eens een spelletje, en nou vraag ik mij af:

De 8ms is de overgang van zwart naar wit of iets dergelijks toch? Zal de ghosting (welke er gelukkig amper is) minder / meer zijn als ik het beeld donkerder of lichter heb staan? Kan iemand hier mij meer over vertellen? Ik heb het nog niet getest maar ik vraag het me wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

das een goeie vraag wil ik ook wel is weten mijne staat zoiezo al stuk donkerder als orgineele instellingen :) 40 % brightness ipv 80 % ofzo standaart vond ik veels te fel zit ook niet op een te lichte kamer hehe

maar volgens mij maakt het niks uit je pixel gaat niet feller branden maar je backlite dus je pixel gaat niet harder gloeien/branden (dus ook niet langer nagloeien) dus zal niks uitmaken voor response

ik heb nog wel een vette tip voor je dat alles veel scherper word en meer contrast

ga naar je menu van je lcd ga naar het schilders palletje ga naar gamma en doe gamma mode 2 :D die is echt heerlijk alles is ineens nog veel scherper

ff een vraagje nog
als je je brightness lager zet gaat je monitor langer mee neem ik aan de backlite moet dan minder hard branden en gaat dus langer mee

[ Voor 32% gewijzigd door BruceLee op 15-07-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:53:
[...]

Ik quote mezelf:
XiN schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:03:
...
...
Nog een quote:
BruceLee schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:57:
...
je kan beter heletijd dik 100+ fps hebben en in het ergste geval dat ie is terug valt naar 60 fps
Jij snapt het verschil tussen gemiddelde framerate en minimale framerate.
Yokozuna schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:16:
Even over die 60Hz als voorbeeld; Een fatsoenlijke TFT kun je via DVI aangesloten gewoon op 75Hz instellen. Zo niet, dan licht het vaak aan wel/geen drivers geinstalleerd.
XiN schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:53:
[b]als[b] je een refreshrate van 60Hz instelt...
Je kan inderdaad ook andere fefreshrates instellen, maar omdat er iets werd gevraagd over 60Hz nam ik dit als voorbeeld.
Ik heb trouwens ook ergens gelzezn dat veel LCD's intern gewoon 60Hz blijven werken, ook als het signaal 75Hz is.
Of dit waar is weet ik niet, maar als het zo is dat zou 75Hz geen effect moeten hebben.
Ik zet v-sync altijd aan, ook in farcry waar ik meestal geen 75FPS haal (CRT refreshrate op 1024 hier), toch worden het geen 37.5FPS, het ziet er gewoon redelijk vloeiend uit, maar net niet, dat is een stuk meer dan 37FPS :) Ik zou het het verhaal met de dividers ook logisch vinden -> full refreshrate of de helft of 1/3 of 1/4, maar het gaat hier op de een of andere manier toch niet op. V-sync heeft hier 0 negatieve invloed op de framerate. (Radeon 9700, niets speciaals)
Ik kan me wel indenken dat je videokaart soms wel even 75fps trekt, en soms weer even niet.
Dit houd dus in dat ie steeds schakeld tussen 75fps en 37,5 fps.
Kan je ook even met fraps uitproberen hoeveel fps je wel hebt?
Kan je ook uitproberen of 75fps wel het maximum is door lichtere instellingen te proberen?

[ Voor 78% gewijzigd door n-i-x op 15-07-2005 12:26 . Reden: spul toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
BruceLee schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:05:
das een goeie vraag wil ik ook wel is weten mijne staat zoiezo al stuk donkerder als orgineele instellingen :) 40 % brightness ipv 80 % ofzo standaart vond ik veels te fel zit ook niet op een te lichte kamer hehe

maar volgens mij maakt het niks uit je pixel gaat niet feller branden maar je backlite dus je pixel gaat niet harder gloeien/branden (dus ook niet langer nagloeien) dus zal niks uitmaken voor response

ik heb nog wel een vette tip voor je dat alles veel scherper word en meer contrast

ga naar je menu van je lcd ga naar het schilders palletje ga naar gamma en doe gamma mode 2 :D die is echt heerlijk alles is ineens nog veel scherper
Zit wat in. Ik heb alles op full brightness staan (en niet zo'n hele lichte kamer dus het kan plus dat het in spellen (counter-strike in mijn geval) fijn is omdat je alles kunt zien ook in donkere hoeken) en ik zelf zie de ghosting nu al niet meer terwijl dat in het begin was. Als ik een week achter een CRT zit en ik zit daarna weer aan m'n eigen TFT zie ik de ghosting weer dus het wordt sowieso moeilijk kijken of het uberhaupt minder wordt ook al zou ik het testen.

En mijn gamma mode stond al op 2 :) Die andere 2 doen oook vreemde dingen met de kleuren lijkt wel. Overigens heeft handmatig spelen met de sharpness enzo ook wel wat geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
m33p schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:01:
Ik heb nog een vraag. Ik heb hier al een tijd de Samsung 913n staan, en deze bevalt tot nu toe zeer goed :) Ook speel ik nog wel eens een spelletje, en nou vraag ik mij af:

De 8ms is de overgang van zwart naar wit of iets dergelijks toch? Zal de ghosting (welke er gelukkig amper is) minder / meer zijn als ik het beeld donkerder of lichter heb staan? Kan iemand hier mij meer over vertellen? Ik heb het nog niet getest maar ik vraag het me wel af :)
BruceLee schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:05:

ff een vraagje nog
als je je brightness lager zet gaat je monitor langer mee neem ik aan de backlite moet dan minder hard branden en gaat dus langer mee
Volgens mij heeft BruceLee helemaal gelijk.
Als je echter de helderheid terugschroeft zonder de backlight minder fel te laten branden, dan zal grijs de lichtste tint zijn die weergegeven wordt.
Wat er in zo'n geval gebeurd hang van je type paneel af.

Bij een ips paneel valt niet te zeggen wat er precies gebeurt.
Waarschijnlijk heeft de helderheid vrij weinig in vloed op de snelheid, alleen dan is de ghosting bij andere kleurtinten zichtbaar.

Bij een tn paneel zal vooral de zwart->lichtgrijs of wit->zwart overgang langzamer worden, grijs->grijs overgangen blijven vrij constant.

Bij een mva/pva paneel wordt alles langzamer.

En overdrive panelen worden niet langzamer, maar de zogenaamde videonoise(die door de overdrive komt) wordt wel iets erger.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 15-07-2005 13:24 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
YEAAAH :) , Heb de Viewsonic VP191S eindelijk binnen. Ik ga hem zo ff testen en installeren.

Maandag had ik betaald, en donderdagmiddag versturd en vrijdag binnen :) Sneller kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Giel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:35:
YEAAAH :) , Heb de Viewsonic VP191S eindelijk binnen. Ik ga hem zo ff testen en installeren.

Maandag had ik betaald, en donderdagmiddag versturd en vrijdag binnen :) Sneller kan haast niet.
Mooi zo !! Wij verwachten een goeie review en foto's !! :Y) :Y)

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Hier is dus mijn review van mijn VP191S van Viewsonic:

Het vorige scherm:

Mijn vorige scherm was een Lite-On 17" CRT monitor. Die had ik 3 jaar geleden gekocht toen de monitor daarvoor doorbrandde (rook kwam eruit :P ). Ik had hem dus gekocht omdat ik er een nodig had, en niet omdat ik dit wilde en dat wilde.

De verschillen zijn uiteraard de grootte van het beeld, ook zie ik nu niet mijn het raam achter mij in het scherm terug. Het spiegelt dus amper, dat komt denk ik doordat er geen glaslaag overheen zit.

Verder heb ik even cs 1.6 gespeelt. Daar is duidelijk meer ghosting te zien dan met mijn vorige scherm, maar daar moet ik even aan wennen denk/hoop ik.

Bijzonderheden:

Ik heb dus de vp191s gekocht bij 3-Co. Kathrin (de verkoopster daar) had de monitor zoals gewoonlijk getest om dode pixels en zei dat er geen 1 dode pixel was.
Dit was gelukkig ook zo. Persoonlijk vind ik de voet van de monitor heel mooi, maar andere vinden dat weer lomp, is dus voor iedereen verschillend.
Verder vind ik dat de DPD/TPG heel snel gehandeld heeft. Donderdagmiddag hadden ze het geld ontvangen en vandaag (vrijdag) om 1200 uur stond de koerier aan de deur.

Kleurweergave:

De beeldkwaliteit van de vp191s is vele malen mooier dan de crt. Verder zien foto's er gewoon beter en mooier uit. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen.

Ghosting:

Zoals eerder vermeld is er wel degelijk ghosting aanwezig. Meer dan op mijn oude crt.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar cs 1.6 gespeeld en als je er op let zie je het wel.
Aangezien ik geen die-hard gamer ben maar wel graag een spelletje speel (vooral shooters) vind ik het zelf niet zo storend om hem terug te sturen oid.

Ik denk dat ik er even aan moet wennen.

Contrast & helderheid:

Hier weet ik niet zoveel over te vertellen, momenteel heb ik aan de instellingen nog niets veranderd.
Daar neem ik wel eens een keertje rustig de tijd voor om dat uit te zoeken.

Uniformiteit van het scherm:

Net heb ik even een stukje van een dvd hierop afgespeeld. De kwaliteit is zoals eerder gezegd echt heel mooi en vele malen mooier dan op mijn ouder crt. Helaas is er wel backlight leakage te zien.
Linksonder en rechtsonder van het scherm. Dat is niet heel erg maar in het begin even irritant, na 20 minuten lette ik er helemaal niet meer op.

Kijkhoek:

Als je de monitor naar rechts of links draait wordt de buitenste kant van scherm donkerder. Zo ook als je hem naar boven kantelt. De kijkhoek interesseert mij niet zoveel omdat ik er toch 9 van de 10 keer alleen achter zit. De keren dat iemand anders meekijkt gaat dat perfect.

Bouwkwaliteit:

Wat ik al zei, ik vind de constructie van de monitor heel stevig. De voet is ook stevig en zoals anderen ook al zeggen, als de monitor eenmaal ergens staat kan je de voet amper bewegen.
Wat me wel opviel met het kantelen van het scherm en draaien van het scherm is dat je de bovenste rand van de monitor ongeveer 2 mm naar beneden kan drukken, maarja wanneer druk je nou op de bovenste rand van je monitor? 8)7
Ook de knopjes en de aansluitingen achter aan de monitor vind ik stevig zitten met zeer weinig speling.

Vormgeving:

Foto's vind ik op deze monitor er gewoon heel mooi uitzien. Erg scherp in vergelijking tot mijn vorige monitor.
Verder zit er uiteraard een "aan" lampje op de monitor dat absoluut niet opvalt en helemaal niet vel brand.
Verder vind ik het dus een prachtige monitor met goede eigenschappen (daar betaal je dan ook voor). Voor mij valt er goed spellen met te spelen maar het is niet de juiste monitor van een die-hard gamer denk ik.

Voordelen:
Weinig ghosting
Zeer goede kwaliteit
Zeer goede beeldkwaliteit
Pivot mode, roteerbaar en kantelbaar

Nadelen:
Ghosting
Backlight leakage
Prijs

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ham.oldemonnikhof/overzichtklein
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ham.oldemonnikhof/pivotklein
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ham.oldemonnikhof/lampjeklein
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ham.oldemonnikhof/zijkantklein

[ Voor 5% gewijzigd door Giel op 15-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 14:36
Mooie review :). Na een week ben ik wel gewend aan de ghosting. Na een gegeven moment merk je het niet eens meer, dus dat zit wel goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Voordelen:
Weinig ghosting

Nadelen:
Ghosting

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
er komen nog een paar foto's maar batterijen van digicam zijn leeg :P moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Syntagma schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:18:
Voordelen:
Weinig ghosting

Nadelen:
Ghosting

8)7
inderdaad. (trouwens al 17 reviews van de VP191 in de TS, niet mis)
Ik heb trouwens ook ergens gelzezn dat veel LCD's intern gewoon 60Hz blijven werken, ook als het signaal 75Hz is.
Of dit waar is weet ik niet, maar als het zo is dat zou 75Hz geen effect moeten hebben.
Op m'n VP912s merkte ik verschil tussen 70 en 60Hz. Ik had een dag op 60Hz gedraaid, dag erna eens gaan kloten met instellingen, 70Hz geselecteerd, UT2003 + Quake1 leken opeens veel vloeiender te draaien, omdat ik gewend was aan de 60Hz refreshrate :) Gewenning is een krachtig middel!

Ik hoop trouwens dat bij OLED panels je ook refreshrates van 100Hz kunt gaan instellen. Niet omdat het beeld dat rustig is want dat was het al, maar omdat je dan in ieder geval je videokaart optimaal kunt benutten. Als OLED panels op de markt komen en betaalbaar zijn zal er vast wel een (kleinere) vervanger voor de DVI kabel zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:32:
...
[...]

Op m'n VP912s merkte ik verschil tussen 70 en 60Hz. Ik had een dag op 60Hz gedraaid, dag erna eens gaan kloten met instellingen, 70Hz geselecteerd, UT2003 + Quake1 leken opeens veel vloeiender te draaien, omdat ik gewend was aan de 60Hz refreshrate :) Gewenning is een krachtig middel!
...
ok, dan werkt een LCD intern dus gewoon op de refreshrate waarop ie aangestuurt wordt.
Giel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:59:
...
Bouwkwaliteit:

Wat ik al zei, ik vind de constructie van de monitor heel stevig. De voet is ook stevig en zoals anderen ook al zeggen, als de monitor eenmaal ergens staat kan je de voet amper bewegen.
Wat me wel opviel met het kantelen van het scherm en draaien van het scherm is dat je de bovenste rand van de monitor ongeveer 2 mm naar beneden kan drukken, maarja wanneer druk je nou op de bovenste rand van je monitor? 8)7
Ook de knopjes en de aansluitingen achter aan de monitor vind ik stevig zitten met zeer weinig speling.
...
Je kan de bovenste rand van je monitor naar beneden drukken :?
Bedoel je hiermee dat je het plastic naar beneden, naar voor het paneel drukt?
persoonlijk vind ik dat wel een nadeel, bij mijn eigen monitor druk ik altijd op de bovenkant als ik het scherm naar beneden wil kantelen...
Giel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:59:
...
Vormgeving:

Foto's vind ik op deze monitor er gewoon heel mooi uitzien. Erg scherp in vergelijking tot mijn vorige monitor.
Verder zit er uiteraard een "aan" lampje op de monitor dat absoluut niet opvalt en helemaal niet vel brand.
Verder vind ik het dus een prachtige monitor met goede eigenschappen (daar betaal je dan ook voor). Voor mij valt er goed spellen met te spelen maar het is niet de juiste monitor van een die-hard gamer denk ik.
...
bedoel je met dat foto gebeuren foto's die je op de monitor weergeeft, of foto's van de monitor?
het laatste heeft namelijk niet echt met vormgeving te maken, maar met beeldkwaliteit.
Welke kleur is het ledje eigenlijk?

[ Voor 105% gewijzigd door n-i-x op 15-07-2005 15:52 . Reden: spul toevoegen...alweer. 104% geëdit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

hoe is de zwart weergave in games bij de VP191? is daarmee te leven?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

saveclean voor de TFT werkt goed voor vlekken (naar aanleiding van de TS), kom echter niet van strepen af die nu op mn beeldscherm zitten? :X iemand een idee hoe die weg te krijgen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 15-07-2005 16:38 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Je kan de bovenste rand van je monitor naar beneden drukken :?
Bedoel je hiermee dat je het plastic naar beneden, naar voor het paneel drukt?
persoonlijk vind ik dat wel een nadeel, bij mijn eigen monitor druk ik altijd op de bovenkant als ik het scherm naar beneden wil kantelen...
Op de 3de foto zie je die grijze rand, die kan ik alleen dan aan de bovenkant een heel klein beetje naar beneden drukken. Zoals ik al zei heb ik daar zelf helemaal geen problemen mee maar wilde het toch even zeggen.
[...]

bedoel je met dat foto gebeuren foto's die je op de monitor weergeeft, of foto's van de monitor?
het laatste heeft namelijk niet echt met vormgeving te maken, maar met beeldkwaliteit.
Welke kleur is het ledje eigenlijk?
Het ledje is groenachtig. En foto's op de monitor.

[ Voor 3% gewijzigd door Giel op 15-07-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Giel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:35:

:o Ik had net je bericht gelezen en Outlook komt met een popup; mail van 3-Co *D

Geld is op hun account (dinsdag overgemaakt via ABN AMRO)... Maar nou zegt ze in de mail dat de VP191B met 0 fouten getest is, maar ik heb de VP191S besteld :'(

Gelijk een mail terug gestuurd, hoop dat ze in die mail gewoon een fout heeft gemaakt... Zou het zonde vinden als ik nu de volledig zwarte krijg, want m'n toetsenbord (UltraX) en behuizing zijn ook zwart/silver.

edit:

Net een mailtje terug (echt snel!) met excuses ('t is vrijdag zegt ze :D) en dat het wel de goede monitor is _O_

[ Voor 9% gewijzigd door Chimera op 15-07-2005 16:19 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Chimera schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:06:
[...]

:o Ik had net je bericht gelezen en Outlook komt met een popup; mail van 3-Co *D

Geld is op hun account (dinsdag overgemaakt via ABN AMRO)... Maar nou zegt ze in de mail dat de VP191B met 0 fouten getest is, maar ik heb de VP191S besteld :'(

Gelijk een mail terug gestuurd, hoop dat ze in die mail gewoon een fout heeft gemaakt... Zou het zonde vinden als ik nu de volledig zwarte krijg, want m'n toetsenbord (UltraX) en behuizing zijn ook zwart/silver.

edit:

Net een mailtje terug (echt snel!) met excuses ('t is vrijdag zegt ze :D) en dat het wel de goede monitor is _O_
Met een beetje mazzel heb je hem morgenmiddag in huis. Gaat razendsnel bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Zou idd erg gaaf zijn... Dan is m'n volledig nieuwe setup compleet (zit nu nog met een oude Voodoo4 4500 PCI in m'n nieuwe mobo met een 3500+ :P), videokaart wordt ook vandaag verstuurd dus die is er morgen ook _O_

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gatverdamme mooi hoor mensen dat jullie je Vp191B binnen hebben.
Ik kan niet wachten tot volgende week voor mijn Sony Hs95pb! Ik ben vandaag nog even terug naar top-office gegaan en in gevraagt of ik mijn sony woensdag kan ophalen (inplaats hem daar te laten wachten omsamen verstuurt teworden met een Vp191b) en kan bezichtigen dat er geen dooie pixels aanwezig zijn. Wordt ik morgen over terug gebelt dus.

PS: yoko ik heb nog even met het showroom model staan spelen met een ati9700pro op DVI (MonsterCable btw) met Farcry en Source. En kan hele lichte ghosting opmerken... je moet er wel van weten want de verkoper zag natuurlijk niks :+ . Trouwens krijg revisie B-e2mm, gemaakt in juni dit jaar en denk wel dat er dus een overdrive mva in zit. Ik wil hem misschien nog wel eens opschroeven voor jullie :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 15-07-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:41:
...
Ik wil hem misschien nog wel eens opschroeven voor jullie :P
En dan?
Er zal mischien wel een typenummer opstaan, maar zover ik weet geeft fujitsu geen informatie over de verschillende typenummers van hun panelen.
ik denk dus dat je daar niet echt mee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:52:
[...]

En dan?
Er zal mischien wel een typenummer opstaan, maar zover ik weet geeft fujitsu geen informatie over de verschillende typenummers van hun panelen.
ik denk dus dat je daar niet echt mee opschiet.
Euhrm nou maybe het verschil in ghosting effect kunnen verklaren in het zelfde type model waar eigenlijk de zelfde panelen inzitten, maar dus waarschijnlijk helemaal niet zo is.

maar goed boeie. was het maar woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een belangrijk onderdeel in de TFT das los staat van het paneel is de Display Controller... hint!

Voorbeeld van de invloed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gnss.com/products/gm1601.gif

Giel, mooi dat je tevreden bent. Volgens de arbo normen moet je trouwens meer dan 55cm van een 19" TFT af zitten. Waarschijnlijk zelfs minimaal 65cm. Dat ga je niet redden als je toetsenbord zo dicht op de TFT staat en je onderarmen rusten op het bureau en je bovenarmen redelijk verticaal lopen :)

[ Voor 91% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chimera schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:06:
[...]

edit:

Ik heb dinsdag ook het geld overgemaakt via Rabobank internetbankieren. Ik kreeg vandaag deze mail:

Hi ******

the money is on our account today, thanks !! The VP191B was in Test and have 0 mistakes, all right.

Here is your package number : *************
For tracking look here please : www.dpd.de (after 19:00)

Thanks for your order and good luck !!

Regards

Kathrin

Mit freundlichen Grüssen

Weet iemand of ze ook op zaterdag bezorgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 76236 op 15-07-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung 193P+ leveringsdatum; Vond dit zinnetje op prad.de
Ruf die Samsung Hotline 0180 121213 an. Hier wurde mir bereits zweimal gesagt, dass der 193P+ in der 31. KW erscheint. (wat is KW??)
Heb tomshardware ook nog gemailed over de 193P+/173P+, of die nog in hun te-reviewen lijstje staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Yokozuna schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:38:

Giel, mooi dat je tevreden bent. Volgens de arbo normen moet je trouwens meer dan 55cm van een 19" TFT af zitten. Waarschijnlijk zelfs minimaal 65cm. Dat ga je niet redden als je toetsenbord zo dicht op de TFT staat en je onderarmen rusten op het bureau en je bovenarmen redelijk verticaal lopen :)
Hmm, ik zit er ongeveer 50 cm vandaan. :P Niet genoeg dus.... :)
Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:03:
[...]
Jup, de TPG levert op zaterdag. Alleen remboursbestellingen niet, maar daar gaat het hier niet om.

[ Voor 49% gewijzigd door Giel op 15-07-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giel schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:14:
[...]

Hmm, ik zit er ongeveer 50 cm vandaan. :P Niet genoeg dus.... :)

[...]

Jup, de TPG levert op zaterdag. Alleen remboursbestellingen niet, maar daar gaat het hier niet om.
Eigelijk domme vraag, ik heb slechte ervaringen met TPG die leveren op zaterdag. Meestal komt het busje gewoon niet langs. Dit gaat om het busjes, niet om de postbodes per fiets die komen gewoon keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Naar mijn bureausetup kijkende ga ik er zo'n 70cm vandaan zitten :Y) Als ik met pixels in Photoshop bezig ben kan ik altijd nog wat meer over het bureau leunen, ideaal :Y)

Ik hoop ook dat ze op zaterdag leveren... Ik kreeg trouwens _exact_ hetzelfde mailtje, alleen had ik dus de S besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Yokozuna schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:17:
Samsung 193P+ leveringsdatum; Vond dit zinnetje op prad.de

[...]

der 193P+ in der 31. KW erscheint. (wat is KW??).
kw=kalender woche, het weeknr dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:28:
[...]

Eigelijk domme vraag, ik heb slechte ervaringen met TPG die leveren op zaterdag. Meestal komt het busje gewoon niet langs. Dit gaat om het busjes, niet om de postbodes per fiets die komen gewoon keurig.
Op de tpg site staat dat ze ook zaterdag bezorgen. Wat ik alleen niet zag is dat ze pakketten waarbij een handtekening moet worden gezet niet op zaterdag leveren. Ik moest vanmiddag een handtekening zetten dus ben bang dat ze niet leveren op zaterdag...
Hier staat het:

http://www.tpgpost.nl/voo...angen/pakketten/index.jsp

[ Voor 19% gewijzigd door Giel op 15-07-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hallo

Ik heb vandaag een Samsung 913N bij Alternate gehaald en heel blij uit doos gepakt. En wat blijkt, ik weet niet of ik het dooie pixels kan noemen maar er is linker bovenkant een zwarte schuine streep van halve cm. Ik wilde nog pixel garantie nemen maar ik dacht een dooie pixel is niet erg maar nu heb ik een halve cm zwarte streep. Kan ik het morgen nog ruilen bij Alternate?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
kw=kalender woche, het weeknr dus
Thanks, de 193P+ is als het goed is dus echt de eerste week van augustus in Duitsland leverbaar, dan wordt het inderdaad tijd dat er pro-reviews van komen. Misschien gaat men hem nog vergelijken met de VP191b en/of andere monitoren... Kan niet echt wachten :)
En wat blijkt, ik weet niet of ik het dooie pixels kan noemen maar er is linker bovenkant een zwarte schuine streep van halve cm.
Zet je achtergrond op wit en kijk of het de pixels zijn die het defect veroorzaken, zoja dan heb je 3 dubbel recht op garantie als ze zwart zijn. Ook zonder gekochte pixelgarantie, de garantie van de fabrikant is in dit geval genoeg.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb geprobeerd wat je zei en je kan het nog steeds goed zien. Dacht eerst een vuiltje was maar het zit in paneel. Het lijkt alsof ik met een pen streepje heb getekend zeg maar. Brrrr ik zei nog kunnen jullie even testen... nu moet ik weer eindje gaan rijden...maar het is wel een dooie pixel dus?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als het dode pixels waren zou je duidelijke kartelrandjes in het schuine streepje zien, pixels zijn blokjes "je weet toch!".

Hier moet je geen genoegen mee hoeven nemen. Ik zou er morgen gewoon meteen mee teruggaan, dit hoort gewoon niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

DJkim schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:48:
Hallo

Ik heb vandaag een Samsung 913N bij Alternate gehaald en heel blij uit doos gepakt. En wat blijkt, ik weet niet of ik het dooie pixels kan noemen maar er is linker bovenkant een zwarte schuine streep van halve cm. Ik wilde nog pixel garantie nemen maar ik dacht een dooie pixel is niet erg maar nu heb ik een halve cm zwarte streep. Kan ik het morgen nog ruilen bij Alternate?
natuurlijk

als het meer dan 2 pixels zijn dekt de gewone garantie die er standaart bij zit krijg je zo een neiuwe

ik heb die extra garantie ja dan heb je een heel jaar garantie tegen alle pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Na alle reviews gelezen te hebben, toch nog een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een 19"tft puur voor te gamen en internetten. Ik twijfel tussen de B&QFP937S+,
de Iiyama H481S en de Samsung 930BF.

Van de Iiyama heb ik helaas nog geen review kunnen vinden. Is er iemand die het scherm heeft of weet waar ik een review kan vinden?

Ik las in de review van mrleeais dat hij gamed in de native resolutie, ik heb het al vaker gelezen, maar wat is het?

Ps. Kan een tftscherm de snelheid van de nvidia7800GTX wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148690

Volgens mij wordt ie niet verstuurd via TPG maar een koeriersbedrijf zoals selectvracht. Die handtekening is puur voor de show. Mijn buurman had mijn monitor aangenomen. Dus zeker geen
'waterdicht' systeem. Ik weet niet ofze op zaterdag bezorgen maar ik denk het wel. Track je pakket eens, dan kun je morgenvroeg zien of ie in de route is opgenomen. Dan is het alleen nog op de deurbel wachten.....

Mijn VP191s bevalt nog steeds dikke vette prima! Ik wil nooit meer kleiner dan een 19'!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148690 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:28:
Volgens mij wordt ie niet verstuurd via TPG maar een koeriersbedrijf zoals selectvracht. Die handtekening is puur voor de show. Mijn buurman had mijn monitor aangenomen. Dus zeker geen
'waterdicht' systeem. Ik weet niet ofze op zaterdag bezorgen maar ik denk het wel. Track je pakket eens, dan kun je morgenvroeg zien of ie in de route is opgenomen. Dan is het alleen nog op de deurbel wachten.....

Mijn VP191s bevalt nog steeds dikke vette prima! Ik wil nooit meer kleiner dan een 19'!!!!
Mijn duits is slecht maar wat ik eruit kan opmaken is dat hij 15:42 is aangenomen bij het koeriersbedrijf en dat hij nog steeds in Hamburg ligt...

Momenteel heb ik een 19 CRT, en de TFT is ook 19 inch dus ik ga er niet mee op vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
girlgamer schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:59:
Na alle reviews gelezen te hebben, toch nog een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een 19"tft puur voor te gamen en internetten. Ik twijfel tussen de B&QFP937S+,
de Iiyama H481S en de Samsung 930BF....
De Iiyama H481s en de BenQ FP937S+ hebben allebij hetzelfde 8ms tn paneel van samsung.
De game prestaties en het contrast van deze twee monitoren zal dus gelijk zijn, maar de H481s heeft wel weer een voet met pivot-modus, wat mischien wel handig is met internetten.
De 930BF heeft een 4ms overdrive tn paneel van samsung, en is daardoor iets sneller.
...
Ik las in de review van mrleeais dat hij gamed in de native resolutie, ik heb het al vaker gelezen, maar wat is het?...
De native resolutie is eigenlijk de resolutie van het scherm.
Als je een lagere resolutie kiest, dan moeten 3 pixels bijvoorbeeld doen alsof ze er maar 2 zijn, waardoor het beeld een beetje minder scherp wordt.
Gamen in de native resolutie is dus beter dan in een andere resolutie.
...Ps. Kan een tftscherm de snelheid van de nvidia7800GTX wel aan?
In verband met de native resolutie is het eigenlijk eerder de vraag of de videokaart wel goed beeld kan leveren op de native resolutie.
Er is dan ook niks mis met de combinatie van een snelle videokaart+ een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:36:
...
Momenteel heb ik een 19 CRT, en de TFT is ook 19 inch dus ik ga er niet mee op vooruit...
Foei!

Een 19" CRT heeft slechts een zichtbare oppervlakte van zo'n 17,7" omdat een deel van de beeldbuis achter de rand verstopt wordt.
een 19" LCD heeft een zichtbare diagonaal van 19" , en dat is 7,3% groter, wat dus resulteert in een 17,1% grotere oppervlakte.
als dat geen vooruitgang meer is, dan weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133022

Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:03:
[...]
For tracking look here please : www.dpd.de (after 19:00)

Ik vermoed dat TPG niet voor DPD bezorgt, maar dat andere koeriers dat doen. Aan mijn trackingcode kon ik zien dat dit in Rotterdam e.o. voor DPD werd verzorgd door http://www.geopost.nl/

Ik weet niet of deze firma ook op zaterdag levert. Ik vermoed van wel. Grote kans dat in dat geval je monitor morgen bezorgd wordt. Maar niets is vervelender dan een heeeeele dag wachten en dat je 'm dan pas maandag krijgt ;)

Op deze pagina van dpd kun je je postcode invullen en zie je het dichtstbijzijnde depot van dpd. Je kan dat depot dan bellen als je vragen hebt over je pakket. Heb ik ook gedaan toen de chauffeur er vandoor was gegaan met m'n monitor 8)7, maar met jouw pakket zal het wel goed gaan hoor })

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 16-07-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

DPD bezorgt normaal gesproken ook gewoon in NL hoor. Hun Nederlandse bedrijf heet Direct Parcel Distribution ipv Deutsche Paket Dienst.

Over die 19" CRT vs. 19" TFT: Ondanks de winst in schermgrootte heb ik het in de praktijk niet echt als een groter scherm ervaren. Komt waarschijnlijk doordat ik al nagenoeg dezelfde resolutie draaide, en mijn lettertjes dus alleen ietsje groter geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je dezelfde resolutie draaid dan zal je het in windwos mischien niet zo heel erg merken, maar het lijkt me dat je het dan in spelletjes en films wel merkt toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist dat ik qua 19CRT naar 19TFT toch wel iets theoretisch, maar in de praktijk zal het hetzelfde lijken..:D

Verder zie ik dat de dichtbijzijnde depot in Amsterdam is, het bedrijf GeoPost (aangezien ik zelf in Purmerend woon). Ik laat me ouders thuis wachten en anders komt het maandag wel. Graag hoor ik van de persoon die vandaag ook bericht heeft gehad van 3-co.de dat ie verstuurd is als hij vp191s ontvangen heeft morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maar dan ligt het eraan dat het verschil niet groot genoeg is om direct op te vallen.
Op die manier zie ik het verschil tussen 21" crt(19,5"zichtbaar) en mijn 19" lcd ook niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 16-07-2005 01:43 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Dit zijn pics van die dooie pixel.

Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/4796/pic14yq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/1797/pic24kv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/3240/pic33nh.jpg

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet zeggen, lijkt niet echt op een dode pixels maar meer een beschadiging denk dan aan iets scherps/hard tegen aan is gedrukt waardoor je dat effect krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
kan je op die plaats ook een oneffenheid voelen?

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 16-07-2005 01:46 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 10:04
zo te zien zijn 8 tot 10 pixels kapot.
Dit is een echte beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik voel geen onevenheid of wat dan ook. Ik heb zo uit doos gehaald en op mijn bureau gezet dus er kan ook geen beschadiging hebben plaatsgevonden. Maar zo een streep komt dat vaker voor? En al mijn divx films zijn wazig als wa. Het is wazig en het lijkt alsof mijn bright te hoog staat(alleen films dan) Ik heb bright naar beneden gegooid en helpt niet.t ... ik zit nu nog steeds te kloten met instelling want ik ga het wel even gebruiken totdat ik terug breng maar films zien er niet uit.

Edit
Met veel moeite heb ik toch beetje redelijk instelling te pakken gekregen en films zien nu ook normaal uit.

En ja ik ga morgen meteen naar Alternate. Alleen mag ik weer voor benzine dokken. T_T

[ Voor 33% gewijzigd door DJkim op 16-07-2005 02:40 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zo'n streepje zoals op die screenshots heb ik nog nooit gezien op een LCD, alleen of een CRT met diepe krassen.
Gewoon mee terug gaan, want als het dode pixels zijn, dan zijn het er wel genoeg voor een nieuw scherm, en anders is het gewoon een beschadigtt scherm en heb je ook recht op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 02:27:
zo'n streepje zoals op die screenshots heb ik nog nooit gezien op een LCD, alleen of een CRT met diepe krassen.
Gewoon mee terug gaan, want als het dode pixels zijn, dan zijn het er wel genoeg voor een nieuw scherm, en anders is het gewoon een beschadigtt scherm en heb je ook recht op een nieuwe.
Volgen zijn advies op, en altijd zo snel mogelijk terug brengen bij een defect product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die niet zo goed Duits kunnen het pakketje is idd ook te tracken via http://www.dpd.net/index.php?id=34018 Gewoon in het nl.

Zijn er al mensen die wat ontvangen hebben vandaag?

En die kras ziet er idd erg slecht uit. Gelijk mee terug en keihard voet bij stuk houden. Alternate staat nou niet bekend bij mij om zijn goede aftersales service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Over die 19" CRT vs. 19" TFT: Ondanks de winst in schermgrootte heb ik het in de praktijk niet echt als een groter scherm ervaren. Komt waarschijnlijk doordat ik al nagenoeg dezelfde resolutie draaide, en mijn lettertjes dus alleen ietsje groter geworden zijn.
En omdat de bezel/rand van het scherm veel dunner is, hierdoor lijkt het voor het oog serieus alsof het scherm veel kleiner is. Als je weer naar het beeld zelf kijkt denk je wel even van 'Jezus flinke'n bak!' als je een 17" CRT gewend bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 16-07-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik kijk dan ook altijd naar het scherm, de rand zie ik dus alleen als ie uitstaat. :)
maar dat is wel een goed punt, want een 18" LCD schijnt in de behuizing van een 17" CRT te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148690 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:00:
Voor mensen die niet zo goed Duits kunnen het pakketje is idd ook te tracken via http://www.dpd.net/index.php?id=34018 Gewoon in het nl.

Zijn er al mensen die wat ontvangen hebben vandaag?

En die kras ziet er idd erg slecht uit. Gelijk mee terug en keihard voet bij stuk houden. Alternate staat nou niet bekend bij mij om zijn goede aftersales service.
Ik heb me scherm nog niet ontvangen. Hij ligt nu wel in nederland in Best (bij eindhoven) sinds vannacht 2 uur dus ik hoop dat ze vandaag nog langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
...
V-sync heeft hier 0 negatieve invloed op de framerate. (Radeon 9700, niets speciaals)
...
Vandaag toch maar even getest met 3dmark05
Resultaat:
3224 met V-sync en 3725 zonder V-sync.
De test is hier gdaan met een gemodde en overclockte 6800LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:36:
[...]

Vandaag toch maar even getest met 3dmark05
Resultaat:
3224 met V-sync en 3725 zonder V-sync.
De test is hier gdaan met een gemodde en overclockte 6800LE.
Lijkt me logisch dat je betere score hebt met v-sync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Jawel, maar dat is een synthetisch resultaat. Hij telt niet daadwerkelijk de fps die je op je scherm ziet. Elke overklokker weet ook dat je altijd moet benchmarken met vsync uit.

Zag je ook veschil in vloeiendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ben even naar Alternate geweest. Na 1 uur gewacht te hebben (er waren 2 mensen voor me????) kwam ik aan de beurt. Ik vertelde over streep en hij zei zonder pixel garantie dat ze geen nieuwe konden geven dus ik bleef tegen hem te vertellen dat het een streep was ipv 1 of 2 dooie pixel. Na 20 minuten kwam hij terug en vertelde dat hij nog nooit zoiets had gezien (ik voel me vereerd en 20 euro aan benzinekosten rijker). Ik kreeg nieuwe mee en er zit gelukkig geen dooie pixels of wat dan ook.
Maar thnx nogmaals voor jullie adviezen. Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten dus als ik ooit iets kan betekenen..... :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TheLemon schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:01:
Jawel, maar dat is een synthetisch resultaat. Hij telt niet daadwerkelijk de fps die je op je scherm ziet. Elke overklokker weet ook dat je altijd moet benchmarken met vsync uit.

Zag je ook veschil in vloeiendheid?
Waar gaat het heen als een 3d benchmark niet meer naar het aantal fps kijkt?
zover ik weet berekent 3dmark05 de score uit de drie avgfps-en van de 3 game tests
In de eerste test haalde ik in het begin met V-sync 20 en zonder V-sync 27 fps
Of ik het verschil echt zag?
er was een heel klein verschil zichtbaar.

De beste combinatie is trouwens nog steeds gewoon 60fps(of 75 fps bij 75 Hz) met V-sync.
Maar wat ik met mijn vorige post wou laten zien is dat de V-sync wel degelijk invloed op de fps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Hmmm misschien een domme vraag, maar hoe kan je dat V-Sync instellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Meestal kan je dat via de videokaartdrivers aan''force'-en
Bij nvidia drivers ga je naar eigenschappen van het bureablad -> tabblad instellingen -> knop geavanceerd -> tabblad *naam kaart* -> performance en quality settings.
Bij een ATI weet ik niet precies, maar met een beetje zoeken tussen de instellingen moet je erachter kunnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 16-07-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mij er elke keer weer kwaad over maken. En dan bedoel ik die pixelpolicy. Wat een onzin is dat toch!!!! Het is goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Bij deze kras is het helemaal belachelijk dat die kerel het uberhaupt nog durft aan te voeren! Wat een boef!

Maar nog ff over zo'n pixel policy. Zo'n pixel is gewoon een product dat niet naar behoren functioneert. Je moet met de huidige stand van techniek een goed werkend scherm kunnen krigen. Het is van de zotte dat wij dit makkelijk van de fabrikanten pikken. Je koopt toch ook niet een cd om thuis te zien dat er maar 17 nummers ipv van de verwachte 18 nummers opstaan??? Dan gooien ze die cd in de fabriek weg. Je koopt toch ook geen auto met een ster in het ruit? Je koopt toch ook geen servies dicht in een doos en ziet thuis pas dat er een barst inzit????

Het mag duidelijk zijn dat ik mij er erg kwaad over kan maken en dat winkels zoals 3-co een nulpixel garantie geven een dikke pluim krijgen. Even afgezien van het vervoer. Als je hem namelijk daar zelf ophaalt kun je hem aanzien en zelf constateren dat ie geen kapotte pixels heeft. Dat doet een hardwarewinkel hier in de buurt ook. Dat is wat mij betreft zoals het hoort.

Nou ik ben uitgeraast en denk ook wel dat men het hier roerend met mij eens is.

Amen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 148690 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:52:
Nou ik ben uitgeraast en denk ook wel dat men het hier roerend met mij eens is.
Nee dus.

De productie technieken zijn gewoon niet goed genoeg om op alle schermen 100% pixelperfecte panelen te leveren. Er is altijd een zekere kans op foute transistoren. En hoe goed je je productielijn ook maakt, die kans zal altijd blijven bestaan. De verdeling en frequentie vna voorkomen en andere factoren is domein van de statistiek (wat gelukkig al ver achter mij ligt)

Maar redeneer even mee met volgende situatie:
paneel: 1600*1200 pixels.
'resolutie' van het totale paneel: 1920000 pixels. (1,920 Mpix)
Het is steeds waarschijnlijk dat op bijna twee miljoen transistoren op een paneel er wel steeds één kan zijn die foutief is of defect. Tel daarbij op dat elk beeldpunt bestaat uit drie transistoren dan hebben we het hier over 5,76e6 mogelijk defecte punten. Het gezond verstand dicteert dat de kans op een pixelperfect scherm niet 100% is.

Tegenwoordig gaat het wel steeds beter en zijn de verhalen van tevreden kopers met 100% pixelperfecte schermen natuurlijk in de meerderheid. Zelfs met grote panelen zoals de dell 2405FP zijn er tegenwoordig een grote fractie pixelperfect. Dus onmogelijk is het niet. Maar het garanderen ervan is vrij moeilijk.

Daarom dat er ook ISO normen zijn die een redelijke marge op kapotte pixels voorzien. (wat nog aanvaardbaar is) want... En nu komt het grootste argument... alleen maar pixelperfecte panelen zou de productiekost en de algemene prijs van die panelen in de winkel scherp opdrijven en heel wat onbetaalbaarder maken. Dus je kan kiezen: heel erg dure tft panelen, of af en toe de kans op een defecte pixel. Wil je geen risico dan kan je steeds een pixelgarantie vragen bij de shops (de meesten doen dat), dan betaal je de proportioneel 'correctere' prijs in de vorm van die garantie, en ben je toch verzekerd van een goed scherm. Dus niemand zegt dat het niet mogelijk is, alleen moet je bereid zijn van er extra voor neer te leggen.

En één dode pixel is zo erg nog niet hoor. Eventueel kan je nog argumenteren dat een dode pixel in het centrale deel van het scherm meer hinderlijk is dan op de randen, en twee dicht bij elkaar ook. En ik meen dan ook gelezen te hebben dat de norm daar apart op ingaat.

Helaas zijn schermen nu eenmaal 'visuele' producten waar een fout gemakkelijk opvalt. Maar hetzelfde gebeurt bij bvb grafische kaarten (of andere chips). Waarom denk je dat ze van alle grafische kaarten ook tragere en mindere performante versies hebben. Dat zijn ook voor een groot deel de dies die afgekeurd zijn voor het topmodel. En hier kan men daar nog iets aan verdienen door die ook te verkopen in een minder performant model. In uw redenering kunnen de schermen met fouten niet meer wat dan ook opbrengen, en daarom zouden de wel perfecte schermen veel duurder worden.

Een systeem waar eventueel ingeruilde schermen omwille van pixelfouten aan een goedkopere prijs verkocht worden zou misschien een oplossing bieden. Ze zijn niet helemaal nutteloos dan. Vraag blijft alleen of velen niet gewoon dan iets minder op tafel leggen voor een scherm met bvb een dode pixel aan de rand die toch niet storend is, en zo op die manier de panelen zonder fouten toch dan weer minder verkocht worden.

Maar zoals gezegd, het dode pixel probleem is steeds minder een issue, het komt minder voor dan vroeger iig, maw de tijden van die E 430 sterrenhemels van IIyama lijkt toch grotendeels voorbij, maar helemaal uitsluiten kan dus niet

edit: het is 'uitgeraasd' trouwens. noi, maar werkwoorden vervoegen op tweakers/GoT is blijkbaar nogal een probleem :p

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 16-07-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:25:
Nee dus.

De productie technieken zijn gewoon niet goed genoeg om op alle schermen 100% pixelperfecte panelen te leveren. Er is altijd een zekere kans op foute transistoren. En hoe goed je je productielijn ook maakt, die kans zal altijd blijven bestaan. De verdeling en frequentie vna voorkomen en andere factoren is domein van de statistiek (wat gelukkig al ver achter mij ligt)
...
...
Helaas zijn schermen nu eenmaal 'visuele' producten waar een fout gemakkelijk opvalt. Maar hetzelfde gebeurt bij bvb grafische kaarten (of andere chips). Waarom denk je dat ze van alle grafische kaarten ook tragere en mindere performante versies hebben. Dat zijn ook voor een groot deel de dies die afgekeurd zijn voor het topmodel. En hier kan men daar nog iets aan verdienen door die ook te verkopen in een minder performant model. In uw redenering kunnen de schermen met fouten niet meer wat dan ook opbrengen, en daarom zouden de wel perfecte schermen veel duurder worden.
...
Ik gok dat ik mezelf kan rekenen tot één van de mensen die de meeste lcd monitoren heeft gezien(al meer dan 50 ofzo), en ik heb er nog maar één gezien met een dode pixel, en dat was er een van 2002.
Daarom denk ik dat we er met de steeds beter wordende productietechniek van uit kunnen gaan dat 99% van de schermen wel pixelperfect is.
Als dit klopt, dan zou de prijs van een paneel met 1% moeten ztijgen om alle pixelfoute panelen weg te gooien.
Als die prijsstijging een paar procent meer bedraagt heb ik daar ook nog geen problemen mee aangezien ze dan ook beter moeten testen, maar aan de andere kant bestaat een monitor uit meer dan slechts een paneel.

In de praktijk zijn de schermen waar de fabrikant een pixelperfect garantie op bied veel duurder omdat ze op een ander (zakelijker?) publiek zijn gericht, en bovendien ben je dan sterk beperkt in je keuzemogelijkheden.

Ook niet alle winkels willen een pixelperfect garantie verkopen, en als ze dat wel willen dan doen ze dat voor een veel hogere prijs dan noodzakelijk is.
Dit doen ze omdat:
1. Ze winst willen maken, en er blijkbaar mensen zijn die er zoveel geld voor over hebben.
2. Als je als klein winkeltje bijvoorbeeld 10 schermen per jaar verkoopt, dan is je winstmarge totaal verdwenen als je een keer een pixelfout scherm om ruilt.
Als je als paneel-fabrikant echter duizend panelen per jaar maakt dan is het niet zo erg om er 1-tje te vergoeden.
Of met andere woorden: voor de fabrikant is het risico veel meer verspreid over de vele monitoren, terwijl de winkelier veel hoger risico loopt om verlies te draaien.
...
...
De vergelijking met grafische kaarten is wel een goede, maar de chipfabrikanten handelen naar mijn idee toch beter.
Zoals je gezegd hebt verkopen de fabrikanten van grafische kaarten ook afgeslankte versies van hun topmodel, waarin foute delen van de chip dus gewoon uitgeschakeld wordt.
op die manier krijgt de klant precies wat deze kan verwachten.
Als ik dit idee op LCD's toepas dan komt het er op nee dat als ze een 19" paneel hebben met aan de rand een foute pixel, dat ze er dan een 15" paneel of een 17" breedbeeld paneel van maken.
Hier zou ik op zich totaal geen problemen mee hebben aangezien je niet met de gevolgen van de foute pixel zit opgescheept, maar gewoon een kleiner scherm hebt voor minder geld.

Wat de lcd-fabrikanten nu echter doen is dat ze gewoon foute producten verkopen, en ergens in kleine letters verwijzen naar een iso-norm waar de pixelgarantie voor het scherm in staat.
In veel winkels wordt al helemaal niet verwezen naar een pixelgarantie of de mogelijkheid dat een pixel dood kan zijn.
Dat is dus vergelijkbaar met een fabrikant van grafische kaarten die besluit om een chip met een fout erin toch helemaal open te zetten om deze als topmodel te kunnen verkopen, met als nadelige effect dat je 'artifacts' krijgt.
Dit laatste vind ik dus eigenlijk totaal onacceptabel, en als een product dat je koopt de kans heeft zo'n fout te hebben, dan wil ik er eerst zeker van zijn dat die fout niet voorkomt op het product dat ik meeneem, voor ik de koop sluit.
...
Een systeem waar eventueel ingeruilde schermen omwille van pixelfouten aan een goedkopere prijs verkocht worden zou misschien een oplossing bieden. Ze zijn niet helemaal nutteloos dan. Vraag blijft alleen of velen niet gewoon dan iets minder op tafel leggen voor een scherm met bvb een dode pixel aan de rand die toch niet storend is, en zo op die manier de panelen zonder fouten toch dan weer minder verkocht worden.
...
Met zo'n oplossing zou ik kunnen leven.
Dan weet je immers van te voren al zeker dat je een scherm met(of zonder) foute pixels krijgt.
het scenario dat pixelperfecte schermen dan minder verkocht worden lijkt me vrij onwaarschijnlijk om de volgende redenen:
1. Zover ik weet heeft maar een klein deel van alle schermen pixelfouten, en kan de complete markt dus niet voorzien worden van pixelfoute schermen.
2. Veel mensen maken zich toch wel druk om zo'n foute pixel, en gaan daarom ook eerst naar de winkel om het scherm dat ze dan meenemen eerst te controleren.
De kans op foute pixels wordt dan ook alstijd genoemd als iemand om de voor-/nadelen van een lcd tegenover een crt vraagt.
3. Al zou de vraag naar pixelfoute schermen te groot zijn, dan is er duidelijk een te groot prijsverschil tussen de pixelfoute en de pixelperfecte schermen.
Dit betekent dus dat er een overschot pixelperfecte schermen komt, en omdat de schermen snel verouderen(snelle ontwikkeling enzo) zal de winkelier/fabrikant de prijs van deze schermen vanzelfd zover omlaag gooien dat de vraag naar deze schermen weer net zo groot is als het aanbod.

ps.
In het geval waarmee deze discussie begon was er niet eens sprake van dode pixels, en had het argument dat je een scherm met 1/2 dode pixels niet om kan ruilen zonder extra garantie dus nooit gebruikt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
review van een herziening van de Viewsonic VX9224 : http://www.hardware.fr/ar...-la-version-corrigee.html
En voor de mensen die geen frans kunnen: http://babelfish.altavista.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

XiN schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:47:
[...]

[...]

Ik gok dat ik mezelf kan rekenen tot één van de mensen die de meeste lcd monitoren heeft gezien(al meer dan 50 ofzo), en ik heb er nog maar één gezien met een dode pixel, en dat was er een van 2002.
Daarom denk ik dat we er met de steeds beter wordende productietechniek van uit kunnen gaan dat 99% van de schermen wel pixelperfect is.

<knip>
.
ok, my mistake then. Dan heb je duidelijk meer 'on the field' ervaring, en dus meer schermen in werking gezien. Dan geldt natuurlijk ook dat de rest van je deductie ook klopt en uiteraard is mijn uitgangspunt van het duurder worden van pixelperfecte schermen dan zwaar overdreven, vertrekkende van mijn aanname.

Ik baseerde mij dan ook vooral op de ervaringen hier op GoT (dell topics, dit topic, enz.) waar af en toe toch sprake is van enkele pixeldefecten. Met vooral het Iiyama 430 (?) (en varianten) topic van een tijdje geleden indachtig waar op het eerste zicht geen enkel scherm voldeed aan de verwachtingen, en waar de meeste schermen abnormaal veel fouten hadden. Maar zoals je zegt, productietechniek gaat er natuurlijk op vooruit. Maar ik vrees dat pixeldefecten toch wel steeds de grootste kopzorgen zullen zijn bij niet-crt schermen.

Misschien is het eens handig om een poll te houden op "Videoplanken & Beeldkanonnen" ivm met in welke mate pixeldefecten nu effectief voorkomen.
*1
*2
enz. Zo heb je meteen een duidelijker beeld van de huidige stand van zaken en de mate waarin dit nu nog voorkomt. Verder moet je natuurlijk ook een onderscheid maken tussen het veeleisende tweaker-publiek hier, dat alleen het allerbeste wil voor z'n geld, wat logisch is, en de meer nonchalante koper voor het toch allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Ik ken hier en daar wel mensen met een dode (sub)pixel op het scherm, en die maken zich daar helemaal niet zo heel erg druk over.

Wat ik me dan wel afvraag:komen de schermen met defecten dan toch in de winkel omdat er misschien geen goede automatische manier bestaat op de schermen met pixeldefecten er in de fabriek uit te halen, afgaande op jouw conlusie dat het er toch wel bitter weinig zijn? Misschien kan gewoon niet voldoende zeker daarop gecontroleerd worden. (en het spreekt vanzelf dat ze zoiets niet manueel zullen doen) Dus redeneren ze misschien: "het zijn er toch heel weinig... Als de koper het merkt, dan ruilen we die maar snel om zonder moeilijk te doen, he tis toch ingecalculeerd, en als die het niet ziet, of niet de moeite wil doen om beroep te doen op inruilen, tja, dan hebben we toch maar weer lekker geen verlies gemaakt op een onvolmaakt product."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Er zullen mischien panelen zijn die bovengemiddeld last hebben van dode ixels, maar dat zijn over het algemeen uitzonderingen.
Ook moet je onthouden dat als iemand een soort van klaagtopic opent over een model scherm, dat daar dan vooral mensen die dus problemen hebben posten.
mensen die gewoon een pixelperfect scherm hebbenvoelen zich mischien wat minder geroepen om iets te posten.
Anoniem: 131051 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:52:
...
Wat ik me dan wel afvraag:komen de schermen met defecten dan toch in de winkel omdat er misschien geen goede automatische manier bestaat op de schermen met pixeldefecten er in de fabriek uit te halen, afgaande op jouw conlusie dat het er toch wel bitter weinig zijn? Misschien kan gewoon niet voldoende zeker daarop gecontroleerd worden. (en het spreekt vanzelf dat ze zoiets niet manueel zullen doen) Dus redeneren ze misschien: "het zijn er toch heel weinig... Als de koper het merkt, dan ruilen we die maar snel om zonder moeilijk te doen, he tis toch ingecalculeerd, en als die het niet ziet, of niet de moeite wil doen om beroep te doen op inruilen, tja, dan hebben we toch maar weer lekker geen verlies gemaakt op een onvolmaakt product."
Hier zou ik niet al teveel problemen mee hebben, aangezien ze dan wel garantie zouden bieden op de schermen.
Als je nu pixelperfect garantie koopt op een lcd scherm dan betekent dat ook niet dat je zeker weet dat je een pixelperfect scherm hebt, maar het betekent dan gewoon dat je em om mag ruilen.
Wat ze nu doen is zoiets als:
'ze kunnen mischien wel kapot zijn, en als dat zo is, dan heb je pech.'

Dat ze niet alles eruit kunnen halen lijkt me best denkbaar, vooral als ik hoor dat sommige schermen na kort na de productie nog foute pixels kunnen krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door n-i-x op 17-07-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Laatst online: 02-06 19:56
Tot nu toe ben ik 1 winkel (in duitsland) tegengekomen die het scherm wel zelf test om 100% garantie te geven dat er geen dode pixels zijn. Ik heb hier zelf ook mijn TFT scherm bestelt, en er zat netjes een kaart met handtekening van een medewerker in dat het scherm getest was en foutvrij was bevonden.
De test is ook nog eens goedkoper als de garantie bij de meeste andere zaken.

pixeltest garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
dat is voor een leuk prijsje ja.
Meestal kost dat een stuk meer, die pixelperfect garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:37:
review van een herziening van de Viewsonic VX9224 : http://www.hardware.fr/ar...-la-version-corrigee.html
En voor de mensen die geen frans kunnen: http://babelfish.altavista.com/
Mwhaaa zal ik zo lief zijn omdat te vertalen...:P ?
die PraatVis maakt er soms een behoorlijk troep van :+

Ik kom later terug... even mijn kater verwerken van gisteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9373

Wat is de beste 19" TFT van Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien bakt google translation er meer van? (VX924) Het is niet perfect, hij weigert soms om te vertalen, maar geen enkele machine is perfect. Google Gmail, Google Toolbar, Google Translation, Google zelf allemaal goeie shit van Google :)

http://www.google.com/language_tools?hl=en

Als XiN's verhaal klopt dat TFT's in de fabriek al perfect gecalibreerd kunnen worden, dan is dat bij de VX924 absoluut niet gebeurd als ik de review zo lees. Hij lijkt wel ge-decalibreerd te zijn :) Wat moet je met zo'n baggerbeeld als je geen colorimeter hebt... (die bijna niemand heeft)

[ Voor 169% gewijzigd door Yokozuna op 17-07-2005 12:14 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.