[PC MMORPG] ROSE Online - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.158 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:36:
ik zit hier niet om in een clan te komen hoor maar om de info diei klees, en je bent zelf nl dus zeg niet dat het te rasistisch is, en het is maar een spel iedereen speelt het om zijn eigen manier.
Coole logica. "Jij bent ook een Nederlander, dus mijn opmerking is niet racistisch." Leg eens uit? :+

Iedereen speelt een spel inderdaad op zijn eigen manier, het is meestal echter wel zo fijn als dit op een manier die ook sociaal richting anderen is.

Tijd om de blacklist op het XoT forum weer eens onder het stof vandaan te trekken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:36:
.....en je bent zelf nl dus zeg niet dat het te rasistisch is....
Waar slaat dat nou weer op?
Trouwes tege wie praat je?

Chakotay je link werkt niet (lick here to continue)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ist mensen hoe oud zijn jullie nou maka er nog een grotere olifant van, i kbedoel dat je als nl wel wat gewent ben aan rasisme (waar dit overigens amper mee te maken heeft) ik zei dit is niet TE rasisties in vergelijken tot wat je hoort om je heen.

Maa ris goed dag dan van dit forum als jullie alles zow opvatten jullie zijn duidleijk niet mijn soort game mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1.HAantje
2.Iruja
3.Daves2hd
4.DeHollander
5.Chakotay
6.LocalHost
7.CyberFist - katar-hawker
8.StarTech - katar-hawker (got naam Starofhell)
9. 4th
10. Cobraz (got naam W00fer)

[ Voor 35% gewijzigd door W00fer op 14-07-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
W00fer, ik moet je helaas teleurstellen. Deze lijst heeft niet veel zin meer, er komt geen GoT clan voor pROSE :'( . De gm's moeten van Gravity alle niet-filipijnse ip's blocken, dus over een dag of wat kunnen we er niet meer (zonder proxy) op. Mischien is een plaats in de clan(s) van eROSE wel wat voor je. Ik hoop dat je door gaat iig, je begon met iROSE, die ook zo uit de lucht ging. Daarna pROSE en daar is het avontuur ook al zo goed als over. Kan wel snappen dat je dan beetje moedeloos wordt.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:15:
hoe ist mensen hoe oud zijn jullie nou maka er nog een grotere olifant van, i kbedoel dat je als nl wel wat gewent ben aan rasisme (waar dit overigens amper mee te maken heeft) ik zei dit is niet TE rasisties in vergelijken tot wat je hoort om je heen.

Maa ris goed dag dan van dit forum als jullie alles zow opvatten jullie zijn duidleijk niet mijn soort game mensen
Dan is er geen probleem, vraag me toch wel af wat jou soort game mensen dan moeten zijn :P Als iedereen gaat zitten leechen level je nooit :+

En ik kan niet voor mezelf spreken, jij bent ouder, maar als volwassen mens weet je toch wel wat goed en fout is, zo ook in games. Het is juist kinderachtig om mensen voor je te laten spelen, jij doet of wij kinderachtig zijn door het af te keuren.
Dit zijn m'n laatste woorden erover.

[ Voor 14% gewijzigd door Rooster op 14-07-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we met z'n alle een tijd afspreken om een afscheid'sfoto te maken van Prose? :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik doe mee :Y) . Pfew ik had m'n 2e char al ontdaan van item/zuly, gelukkig de 1e niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:38:
Zullen we met z'n alle een tijd afspreken om een afscheid'sfoto te maken van Prose? :*)
Leuk idee wel :) Ergens morgenavond ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat zou wel handig zijn omdat ik anders weg ben :)nar turky
edit: Morgen om 8 uur?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:15:

dus dat rechtvaardigt rasisme in jou ogen? elke vorm en manier van rasisme is toch fout of ligt dat nou aan mij ? "net als van die mensen, ahhh ik steel maar een bugetbak spel. toch geen hele xbox ofzo." ook zo iets waar ik bij denk,... en dus is het goed om te doen? :p nee vind ik dan.

iig een aantal zijn al geblokt :P weet niet of we een foto redden gaan, verder zijn we niet eens een speciaal hoog lvl of iets speciaals :Y)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is tog leuk? kopen we 1000 dancescrolls en gewoon beetje lol maken

ps: wie zijn er geblockt?
Oh je bedoelt andere landen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:45
ik lekker niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik kan er nog op

Land -> Nederland
ISP -> XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen jullie dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

waarschijnlijk ben ik gewoon online ja
ign -> LoCaLHoST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

ben hem aant installe op me nieuwe comp, maar updates gaan traag... hoop dat ik het nog haal

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

4th schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:33:
ben hem aant installe op me nieuwe comp, maar updates gaan traag... hoop dat ik het nog haal
Je kan je ook gewoon van de ROSE Site downloaden met een downloadmanager, en dan handmatig even op UpdatesROSE.exe oid klikken :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oproep aan dealers en/of artisans:
ik zoek al een tijd lang LA wings en ze zijn of te duur of niet te vinden..
ik zou dus willen vragen of iemand voor mij die dingen kan maken..
ik heb zelf 4.1 mil zuly, 2 butterfly wings, 6 fairy wings en een redfield green suit.
dat zijn een beetje mijn "goede" equipmenten. verder heb ik nog 1 LA feather,
2 platinum thread en 1 t7..
je kan me hier antwoorden, liever niet ingame..

m.v.g :)

ps: ik wil liever niet TEveel uitgeven dus ik hoef geen gerefinde wings, tenzij iemand
ze natuurlijk voor weinig kwijt wilt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik er een paar voor je dupen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:55:
Zal ik er een paar voor je dupen :9
... omg...
Dupe is uberhaubt toch al tijden niet meer mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Volgens mij nog wel :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moe je der ook nog een sinterklaas pakkie bij?
Edit: Kerstman bedoel k :D
ik moet eerlijk zegge dat ik wel 1 seconden een beetje jaloers was :P

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:34:
Moe je der ook nog een sinterklaas pakkie bij?
Edit: Kerstman bedoel k :D
ik moet eerlijk zegge dat ik wel 1 seconden een beetje jaloers was :P
w00t kan jij zoon kerstt pakje regellen, 1 van de weinige dingen die ik echt nog graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo rose mensen, ik kom even als noob op dit forum en dus heb vele vragen, ik heb de start post beetje gelzen maar ik werd gewoon gek van dat blauw 8)7

maar OK Ik heb tijdje flyff gespeeld en aan de screens te zien is dit ver wel zelfde opzet of zit ik hier fout??

Ik wil ook rose gaan spelen, ik heb me ook aangemeld bij Roseon.com en daar gedownload, Irose is dit volgens mij en opzich speelt het wel lekker maar is het echt waar dat ik eingelijk maar paar weken kan spelen en dan is hij offline??

Volgens de meeste van jullie post is Prose beter maar daar ben ik al helemaal te laat voor of niet??

Kan ik nou opzcih gewoon gelijk stoppen met dit spel of hij zit dat precies, en wat is Erose trowuens wat ik af en toe in dit forum opvang, (gewoon zelfde versie maar dan alleen voor europa of zow)

zou iemand dit kunnen beantwoorden voordat ik me een verslaving op de nek haal :P opzich hou ik wel van dit soort spellen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:06:
hallo rose mensen, ik kom even als noob op dit forum en dus heb vele vragen, ik heb de start post beetje gelzen maar ik werd gewoon gek van dat blauw 8)7

maar OK Ik heb tijdje flyff gespeeld en aan de screens te zien is dit ver wel zelfde opzet of zit ik hier fout??

Ik wil ook rose gaan spelen, ik heb me ook aangemeld bij Roseon.com en daar gedownload, Irose is dit volgens mij en opzich speelt het wel lekker maar is het echt waar dat ik eingelijk maar paar weken kan spelen en dan is hij offline??

Volgens de meeste van jullie post is Prose beter maar daar ben ik al helemaal te laat voor of niet??

Kan ik nou opzcih gewoon gelijk stoppen met dit spel of hij zit dat precies, en wat is Erose trowuens wat ik af en toe in dit forum opvang, (gewoon zelfde versie maar dan alleen voor europa of zow)

zou iemand dit kunnen beantwoorden voordat ik me een verslaving op de nek haal :P opzich hou ik wel van dit soort spellen, alvast bedankt
Tja.. is wel te vergelijken met flyff alleen is dit stuk beter :P. Erose is nu gehackt en daar door is de economi nar zijn grootje en heeft iedereen echt idiote items en zo. Prose is net nieuw en heeft anti hack en zo darom zijn veel mensen daar naar overgestapt, dus als ik jou was zou ik prose gaan doen als je wil beginnen, die zal denk ook nog tijden beta blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik lees dat Prose zal stoppen binnen paar dagen of zelfs al vandaag, dat onze ip's wordne geblokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:52:
[...]

w00t kan jij zoon kerstt pakje regellen, 1 van de weinige dingen die ik echt nog graag wil hebben.
eehm twas een grapje hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:17:
[...]

eehm twas een grapje hoor ^^
Vind zoon kert pakej wel leuk en daar woord jij nou niet echt sterker als andere van dus wou er wel 1 hebbe ^^ :p, zie ook steets meer shakrams, die moet ik ook eens ergens van daan zine te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor Tweaker86 en andere mensen die gaan beginnen:

Er zijn op het moment 2 versies waar wij bij kunnen, pRose en iRose.

pRose is Phillipine-Rose, voor de Philipijnen. Hier kan elk moment een IP block voor niet-Philipijnse mensen komen, hier nog beginnen is niet zo nuttig meer dus, of je moet een IP in de Phillipijnen hebben :p

iRose is international Rose, hier kan iedereen bij. Deze versie is echter compleet verziekt door allerlei hacks, en er gaan geruchten dat hij binnenkort met de launch van eRose maar gewoon gesloten word. Hier kan je dus nog wel beginnen, maar om een normale manier spelen kan je wel vergeten met al die hacks.

Binnenkort komt echter eRose uit, speciaal voor Europa. Deze versie heeft het zelfde tot nu toe hackvrije systeem als pRose, en hier zullen we geen IP block krijgen. Om te wennen aan het spel kan je het beste pRose gaan spelen zolang het nog kan. iRose heeft een aantal verschillen met de versie die eRose krijgt, maar erg nuttig is die niet meer.

Verder zijn er nog kRose voor Korea en jRose voor Japan, dezen hebben beide al IP blocks. Binnenkort komt ook nog tRose voor Thailand, maar die zal zeer waarschijnlijk ook een block krijgen, en tegen die tijd is eRose met een beetje geluk al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt Chakotay , maar je zegt om aan het spel te wennen kan ik beter Prose gaan spelen (Dat word dan een tijd van een week dan ongeveer voordat hij dicht is voor ons) maar bedoel je hiermee dat je dan niet op erose tijd heb om aan het spel te wennen word dat gelijk betalen zoals ik al eerder had gelzen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Volgens mij komt er een hele korte periode dat je niet hoeft te betalen, echt een paar weken ofzo. Kan je geen bron geven helaas :P. Dit is alleen wat ik gehoord heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
mjah een beta van 10 seconden ofziets, iig zo iets verwacht ik wel. maar ik denk niet langer dan een week of 2. en gamesrouter lijkt me helmaal geen leuk/fijn bedrijf :p

ik geloof nogsteeds weinig van dat interview :+ en ze mogen ondertussen wel dingen gaan losmaken. heet marketing :Y) mensen lekker maken voor iets er al is :9

nogsteeds moet amerika/canada hun eigen rose krijgen, amerika en europe mixen gewoon niet goed. verder zal 3kwart van de lag dan van hun kant komen :? slechte move van gravity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Lui gaan we om 20:00 die fotosessie nog doen ? :P

Ik zit er iig al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Was ik wel van plan, zometeen even inloggen.

Waar spreken we af? Op de brug bij voor Junon? Das wel een mooi plekje, en daar zie je toch geen hond tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

ok de mensen die zin hebben mogen allemaal komen.

+/- :P 20:00 brug bij Junon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Channel 1 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ja Localhost zat in 1 dus ben ik ook maar heengegaan :) CU ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesne maybe kom ik 3 min te laat pls blijf daar in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu paar dagen pRose, maar na die lange quest weet ik niet precies wat ik moet doen.
Eerst moest je 100 keer van Zant naar Adventure plains ofzo (namen weet ik niet meer precies) en nu zit die hele begin-quest erop. Maar wat nu?
Beetje doelloos levelen enzo gaat vervelen, ben bijna lvl 19 nu.
Ik ben al naar Anime en Junor geweest maar ook daar kan ik met niemand praten die een quest voor mij heeft. Het enige wat ik wel kan doen is voor iemand in Zant Iron of Bronze fragments halen, maar dat lijkt me niet echt een quest met een storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:22:
[...]

Vind zoon kert pakej wel leuk en daar woord jij nou niet echt sterker als andere van dus wou er wel 1 hebbe ^^ :p, zie ook steets meer shakrams, die moet ik ook eens ergens van daan zine te toveren
Yo, wat heb jij gedronken :P ? 10 taalfouten in een "zin" . |:(
Ik wil geen nerd lijken :P maar een beetje normale "zin" moet toch wel lukken...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zie mijn guide, daar staan nog een paar dingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:25:
Zie mijn guide, daar staan nog een paar dingen in.
Ja dat is dus kut. Ik was dus al zover als de laatste regel in die guide, maar toen liep mn pc vast, net toen ik met die Belz aan het praten was. Na het opnieuw inloggen kan ik niet meer met em praten, nouja, kan 1 zin zeggen en dan is het gesprek afgelopen. Maar ik heb dus geen quest staan, die is weg uit dat quest menu. Ben bang dat ik dus niet verder kan gaan.

Loopt mn pc net vast (althans, het spel loopt soms vast) op zo'n moment 8)7

Waar zijn die Dalphing te vinden dan? Misschien pakt het spel de quest weer op als ik die dingen aan Belz geef.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe wel een goeie starofhell ;)
ik maakte echter geen geintje en als er een dealer/artisan is
die zich aangesproken voelt op mijn bericht deze morgen zou ik graag
antwoord horen via hiero :9
fijne avond nog mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
mark_van_orc:
Dalphing's kun je vinden in de breezie hills (voormalig hill of wind ;) ) achter die bult met dat dorpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Dit laatste anderhalf uur van Rose heb ik iig nog nooit zo'n lol gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Zo dat was pROSE :'(

Wel een mooie tijd gehad, ik hoop dat eROSE ook zo gaat worden(op wat schoonheidsfoutjes na dan :)
Er komen nog screenies, maar niet van mij ;)

enne, mark: geniet er nog maar even van, het is zo over. Dan kan je je richten op eROSE :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rooster op 15-07-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond t heel leuk mensen :) ik vertrek straks dus zal een week niet kome of ik moet een comp cafee vinde chak post de screens?
Ps: RESPECT voor de flippo's :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat was leuk inderdaad, ze waren allemaal erg blij met onze zooi :)

Ik heb van m'n laatste geld een Golden Senior Look gekocht die opeens voor 50k in een shopje hing, daar is iemand nu erg blij mee denk ik :p

Screenshots komen er straks aan, even uitzoeken en uploaden... Het zijn er nogal veel namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Leuk dat afscheid, filipijnen wat een aardige mensen O+ . Ze geloofden dat we gm's waren :+ Voor hun waren we godlike, omdat we spullen dropte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mja, vooral toen ik met m'n cloak aan die golden senior look dropte dachten ze dat ik een GM was volgens mij :p

Maargoed, screens staan dus online, niet geresized want dat is moeite, en ik heb toch onbeperkte bandwith daar :+ (handig, zo'n bak aan de surfnet-lijn van m'n opleiding hebben hangen)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 15-07-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Mooie screens _/-\o_ . Dit vergeet je niet snel :)

Sta er 2x ofzo verkeerd om op 8)7 Volgens mij was het op mijn client wel goed te zien... even zoeken :P

[ Voor 52% gewijzigd door Rooster op 15-07-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Geweldig lui !

Jammer dat we niet met nog meer man waren ik heb echt helemaal dubbel gelegen afentoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op level 27 Doonga Origins en Elder Stone Golems hakken is ook best grappig trouwens... Die aap hebben we uiteindelijk doodgekregen, de Golem volgens mij uberhaupt niet geraakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tzijn leuke sceenies >:)
EN een mooi afscheid

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Deze vind ik leuk, midden in de lucht die aap aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa...ik lig daar so saai dood op de grond :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Nog even 3 van mij :)

Muur(HAantje @ wel de goede kant opkijkend :+)
Voor degenen die niet geloofden dat de aap ook dood is gegaan >:)
Zoals Localhost daar zegt: Missie volbracht _/-\o_

Rose Online: Wat een spel _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ah cool, het shot met de dooie aap erop had ik zelf gemist :)

Hm, ik zie net dat ik in totaal 21% XP ben kwijtgeraakt van dat beest & de Golem :D

[ Voor 44% gewijzigd door Chakotay op 15-07-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik had maar 4% ofzo dus veel kon er ook niet vanaf :P (er gaat wel iedere keer wat vanaf, je moet meer exp halen, zo blijkt, maar das niet te zien als je toch al op 0% staat ;) )
En 21%... oh das maar 7 keer dood :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Irose

Nog nooit zo rustig gezien :9
Afbeeldingslocatie: http://img298.imageshack.us/img298/5561/screen0326oy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
kijk scheit_02 met jou kunnen we door ;) jij houd je aan het startpost nieuw iets \o/.
hoe komt irose zo stil dan?

ik denk dat ik voorlopig gewoon stop met rose, en ik kijk wel wat ik ga doen :p eemaal 1x rose blijft het een grip op je hebben :+ maar erose word bijna gelijk betalen terwijl de rest een lange beta krijgt? blijft voor mij een lame actie van gamesrouter, nu al een ego hebben en nog niet eens een maand servers van een mmorpg hebben :9 ik verwacht het laggy, sloom, slechte support en amper events :p

/me Prose
Ik kan nogsteeds in prose. ze hadden 48u nodig iedereen eruit te filteren. hopenlijk vergeten ze NL en kunnen we verder als ze stoppen met IP screenen :P
zou het iig wel leuk vinden prose verder te spelen :p nieuwe skills werkte veel beter dan irose :P hoewel skills nogsteeds mastry bound moeten zijn vind ik

[ Voor 24% gewijzigd door daves2hd op 16-07-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de chat staat dat de server net weer up was van een disconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, geweldig gwoon die foto's :D
volgende keer wil ik ook wel meedoen als dat mag ;)
ik heb alleen wat vraagjes..
hoe kunnen jullie (of iig Haantje) al die basic skills hebben :?
die wil ik ook >:)
btw, hoe kan je, Haantje, lvl 50 kleren aanhebben op lvl 44?? of heb je de
foto bewerkt? :P
mss beetje gezeur allemaal maar ben gwoon nieuwschierig :)

kben zaterdag(volgende week) weer trug dus als er nog een fotosessie gepland word
daarna, doe ik graag mee :)

Mzzl

Edit: ohja mijn ign is Phoebe.. mss ook wel handig, hoewel zoals eerder gezegd ik pas zaterdag weer trug dus..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Wij speelden niet de normale versie van Rose Online, maar die eigenlijk bedoelt was voor de Filipijnse mensen. Jammer dat er een IP block aan zit te komen, daarom hebben we ze een mooi afscheid gegeven :Y). Ohja en van die kleren, ik heb allemaal "blue named" spul, zoals Saint enzo. Daarvan ligt het required lvl 10 lvl's lager >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
daves2hd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 02:31:
/me Prose
Ik kan nogsteeds in prose. ze hadden 48u nodig iedereen eruit te filteren. hopenlijk vergeten ze NL en kunnen we verder als ze stoppen met IP screenen :P
zou het iig wel leuk vinden prose verder te spelen :p nieuwe skills werkte veel beter dan irose :P hoewel skills nogsteeds mastry bound moeten zijn vind ik
/me pROSE :P
Dat ze NL vergeten lijkt me sterk, ze zijn nu de IP ranges aan het uitzoeken van die Filipijnse IP's die er toch van gebanned zijn. Maar aangezien we voor de laatste update wel van gebanned waren ;( . Same here btw ik ga even afstand nemen van Rose nu. Ik volg hier wel op het forum hoe de game wordt geregeld door Gamerouter, en als ik werk heb, ga ik het zeker spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat je moet doen na de vaccine-quest van Spero? Dus na die tien rackies gevaccineerd te hebben?
Ik hoorde van iemand dat je dan naar Junor moet om met die Historian te praten over die mosters. Ik ben er nu, maar moet 's avonds terugkomen. Dat zei hij eerder ook al, dus ik weet niet of dit de volgende quest is. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mi jwaren ze in Prose nog niet verder, ndat jeje tas hebt opgehaald bij spero komt er geen vervolg missie daarvan, wel kan je bij lvl 30 als je soldier ben nog een missie doen van de wapen dealer in junion voor restanten van de soldier hovert te vinden maar das ook echt het laatste dat ik weet maar dat heb ik ook alleen van horen zeggen va iemand die had al tijdje speeld

maare zelf speel ik nu voor het eerst dan rose het opzich wel grappig ik dnek ook wel dat ALS er een gratis proef periode van Erose komt en het me dan nog bevalt ik er ook wel voor ga betalen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:11

AirX

Tweak Guru

Ik kan nog gewoon pROSE spelen hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

*PRose
dalijk ook ff ventje zoeke om 115K cash en equip aan te geve :D

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Irose
Servers zijn weer lekker aant disconnecten de hele tijd dus hier weer een vraagje van mij..(je meot toch wat doen als rose t niet doet :P )

Dit is me eerste dealer maar hoe ik kan ik nou een gem uit een socket halen?
Ik hoop dat iemand me daar een antwoord op kan geven :>

Lekker spelen zo met zulke buffs :9
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3603/screen0359ub.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:30:
*Irose

Dit is me eerste dealer maar hoe ik kan ik nou een gem uit een socket halen?
Ik hoop dat iemand me daar een antwoord op kan geven :>
[afbeelding]
Een dealer/artisan heeft hier een skill voor. In Junon is er een NPC (weet z'n naam ffies niet meer)
die dit ook kan. Hij staat vlakbij de boten. In het rijtje van 3 NPC's is het de meest linkse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
/me Irose
klopt in junon daar. met die 3 NPC's :p een van die jah :p weet wel dat er een grote kans is dat je item ungemmed is en je gem ook verdwijnt. geluk dus of je de dem en of niet behoud :o

sheit_02 speelt op reso 860x600? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
/me iROSE
Als je als dealer items ungemmed, is er toch geen kans op Gem verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Hmm weer is wat vaags gezien.. WTF is dit voor iets lol?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cleme359/wtf.JPG
Ooh ja ook ff een pic van mijn mage hoe die nu is..
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~cleme359/mage.JPG

Dit is echt erg.. Steeds DC.. Dan weer 1 channel up dan weer geen ect.. Zijn dus mooi hackers bezig lijkt mij. Erg irritant.

Hmm ok dis dus duidelijk:

At 2pm PST to 12 AM PST. The DSN crew will be be shutting down servers 1 by 1. For every half hour the servers redeem themselves we will be crashing the servers over and over. Basically where taking away your power Deebee.. IF there is no rose.. then you got no power.. so if you wanna stop this then come talk to me.. if you think this is a hoax then just remember what happened yesterday..

Ban us again and we do this again.. this is the result of your selfishness..
NO ROSE = NO POWER

~DSN

AND to others sorry about this.. dont blame us.. blame deebee..

NOTE: Deebee is a leecher off the true hackers, DIAZ and GLOV, which are not ones to blame. If you want to contact me, you know how to reach me.

============================================================
there you go guys. btw.. dont use the modified hair (p2p hair) deebee likes to ban ppl with it. and he wont even hesitate. hell strait up ban you.

Ff een update erbij..

Het schijnt dat die server crash gedoe tijdelijk verspreid is geweest naar anderen toe.. Hmm als dat zo is lekker dan zal veel overlast veroorzaken dan.. Hopen dat ze of het fizen of dat Erose nu snel gaat starten want zo is ut ook niks.

[ Voor 93% gewijzigd door William/Ax3 op 17-07-2005 15:30 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
William/Ax3 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:45:
Hmm weer is wat vaags gezien.. WTF is dit voor iets lol?
[afbeelding]
Ooh ja ook ff een pic van mijn mage hoe die nu is..
[afbeelding]

Dit is echt erg.. Steeds DC.. Dan weer 1 channel up dan weer geen ect.. Zijn dus mooi hackers bezig lijkt mij. Erg irritant.

Hmm ok dis dus duidelijk:

At 2pm PST to 12 AM PST. The DSN crew will be be shutting down servers 1 by 1. For every half hour the servers redeem themselves we will be crashing the servers over and over. Basically where taking away your power Deebee.. IF there is no rose.. then you got no power.. so if you wanna stop this then come talk to me.. if you think this is a hoax then just remember what happened yesterday..

Ban us again and we do this again.. this is the result of your selfishness..
NO ROSE = NO POWER

~DSN

AND to others sorry about this.. dont blame us.. blame deebee..

NOTE: Deebee is a leecher off the true hackers, DIAZ and GLOV, which are not ones to blame. If you want to contact me, you know how to reach me.

============================================================
there you go guys. btw.. dont use the modified hair (p2p hair) deebee likes to ban ppl with it. and he wont even hesitate. hell strait up ban you.
Da's een magic cubic. Een tas voor lvl 100, en heeft iets van 1100 capicity 8)

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
tot zover ik weet was het andersom.

verder is zijn hun net zo erg als DeeBee dan in mijn ogen, DeeBee valt mensen lastig en verneukt het spel door iedereen te vervelen, maar hun doen dat ook.

ik denk dat irose idd wel gaat sluiten als dat zo bezig blijft. gewoon omdat ze geen zin meer erin hebben dat nog op te houden en om er nog moeite in te steken. en dan alle hackers en EXdupers maar klagen en janken.
ik hoop dat N-protect z'n best beter doet voor de e/prose, mijn ervaring met N-protcect is meestal dat ze pas na een hele lange tijd iets doen tegen een hack. Omdat niemand het naar de mailt dat er een hack is vertrouwend erop dat ze zelf toch alwel op de hoogste zijn :p

dit maakt DeeBee nml ook geen flikker uit, boeit hem wat hij vind eht allang kicken dat hij zo een reactie uitlokt bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een goede build voor een hawker met boog? of met katar?(de stats he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:35:
Volgens mi jwaren ze in Prose nog niet verder, ndat jeje tas hebt opgehaald bij spero komt er geen vervolg missie daarvan, wel kan je bij lvl 30 als je soldier ben nog een missie doen van de wapen dealer in junion voor restanten van de soldier hovert te vinden maar das ook echt het laatste dat ik weet maar dat heb ik ook alleen van horen zeggen va iemand die had al tijdje speeld

maare zelf speel ik nu voor het eerst dan rose het opzich wel grappig ik dnek ook wel dat ALS er een gratis proef periode van Erose komt en het me dan nog bevalt ik er ook wel voor ga betalen
Hmm ok, bedankt voor je reactie.
Beetje jammer dan dat ik al zo goed als klaar ben. Ben nu level 21 geloof ik, weet niet of ik
nog wel zin heb om door te gaan tot lvl 30 om nog een klein questje te doen.
Dacht dat het verhaal nog wel een stuk verder zou gaan :'(
Vond het wel een tof spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Chakotay, zojuist heb ik je guide gelezen. Maar ik vind in mijn Prose helemaal geen overeenkomst hoor.
Als ik naar warren in zant ga en er mee praat moet ik naar een van de mensen gaan voor een job. Ik kies voor Tryteh om een Muse te worden. Zij heeft hele andere opdrachten als jij zegt :o
Ik hoef helemaal geen kinderen te zoeken ofzo 8)7

Als ik een muse ben geworden weet ik verder niet echt wat ik moet doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ook de main quest voglen dat begint met opdrachten van die elf en dan klopt dat verhaal van chakotay wel, want ik volg het ook, je moet maares in je quest menu kijken (als-q) hoeveel quest er daar nu staan en soms moe tje ook twee x met hetzelfde persoon parten wil je verder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als je aan het begin van mijn guide kijkt, dan zie je daar staan dat de episode quest automatisch start *nadat* je een job hebt, en de quest daarvoor dus afgerond. Dan krijg je vanzelf een bericht van die Fairy fullscreen in beeld, die niet gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik wil dit spel ook miss gaan spelen, en ik ben lui, heb alleen eerste posts gelezen :P, maar is dat Erose er dus nu al? (zal wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die guide heb ik hier ook wat aan gehad (bedankt Chakotay).
Het was vooral handig om te kijken wat je moet doen als je ff niet meer weet waar je heen moet ofzo, en om ff te checken of je niks per ongeluk hebt overgeslagen.
Zit met smart op het vervolg te wachten, maar die kan er dus niet komen las ik net omdat het afgelopen is dan :)

Ben benieuwd naar E-Rose die er nu nog niet is. (@ Kevin-D)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het vervolg komt er wel, gaat alleen nog even duren... Afhankelijk van wanneer eRose begonnen is, en hoe snel ik daar level :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit spel ook weer eens oppikken :) alleen irose schijnt verpest te zijn en prose wordt straks onmogelijk dus erose wordt dus het wachten op. Ik ben verder niet zo into deze scene iemand die de laatste roddels/geruchten/verwachtingen/schatting/whatever heeft over wanneer erose van start gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:02:
Het vervolg komt er wel, gaat alleen nog even duren... Afhankelijk van wanneer eRose begonnen is, en hoe snel ik daar level :p
Ja precies.
Ik snap alleen niet waarom sommige spelers op pRose blijven doorlevelen. Is dat gewoon om side-quests te doen? Want de gehele verhaallijn is toch afgelopen na jouw guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mork_Van_Ork doet men om alvast een goeie lvl en job strategie te plennen voor erose dat je dar heel snel heel hoog kan komen en op een voor jou perfecte manier, de meeste gaan idd ook maar tot lvl 30 of 40 en dan probeeren ze een andere job gewoon kijken welke het beste is omdat Prose 'waarschijnlijk' dezelfde versie als Erose heeft

En voor de rest Yeah i'm back:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Het is het spel hè, we kunnen er niet vanafblijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:08:
Hey ik wil dit spel ook miss gaan spelen, en ik ben lui, heb alleen eerste posts gelezen :P, maar is dat Erose er dus nu al? (zal wel :P)
je kan nog Prose proberen, ze zijn bezig met een IP blok op te zetten voor niet filipijnse IP's. maar als het goed is word Erose bijna het zelfde, dus heb je een soort voorproefje :p

@Rambozero -> ligt er aan, bow of katar :p zit toch aardig verschil in. bijvoorbeeld. krijgt katar meer atk van strength dan een bow. je kan iniedergeval geen bijde. ZEKER niet bij irose, want met die masrty's die je ervoor nodighebt verpruts je gewoon veel sp :p. bij Prose zou ik het ook niet doen om bijde skills te nemen :p
zelf doe ik bij rose niet aan 3/2 of 5/3 enz enz builds :p
makkenlijk gezegt:
--Dex: hier heb altijd een overvloed meer van
--Con: bij irose met hawkerspirit niet zo veel van met 30 zou je het tot lv 70+ mee kunnen redden, bij Prose daarintegen heet het Hit Support en is het in %en gedaan. dus hoemeer hit rate je hebt hoe meer je erbij krijgt, maar tot lv 45 met 25-35 te doen.
--Sen: crits zijn en blijven erg lekker, zelf heb ik een voorkeur naar een crit build als bow hawker. maar veel katars hebben ook graag wat extra sen
Str: als bower niet zo belangrijk je krijgt er iets meer hp,def voor en om de 5 str 1 atk meer. bij katar is dit wel iets meer, verder is katar melee dus vangt over het algemeen meer en eerder klappen en is extra hp en def wel handig (bij prose ook weer niet zo nodig, gezien je daar toch tonnen hp hebt xD)
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:10:
Ik wil dit spel ook weer eens oppikken :) alleen irose schijnt verpest te zijn en prose wordt straks onmogelijk dus erose wordt dus het wachten op. Ik ben verder niet zo into deze scene iemand die de laatste roddels/geruchten/verwachtingen/schatting/whatever heeft over wanneer erose van start gaat :?
augustes is het gerucht, met een HELE KORTE beta :p en het zou 8euro per maand gaan kosten.
Dit word gezegd dan :p Zelf wacht ik op officieel niets van gamesrouter of europe rosesite
Gamesrouter -> klik
Europerose -> klik

[ Voor 19% gewijzigd door daves2hd op 17-07-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Ik heb even een vraagje: Ik heb al op google gezocht, en door de ROSE topics op GoT gebladerd, maar ik kan het niet echt vinden:

Ik ben een soldier op IROSE, level 12 nu, en ik heb iets van 47 skill points. Als ik bij skills kijk, kan ik wel de soldier skill-tree bekijken, maar ik kan nergens iets aanklikken ofzo. Hoe kan ik in vredernaam skills kiezen, kopen of whatever. Met andere woorden: Wat kan ik met al die skillpoints en hoe geef ik ze uit?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SrFr schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:39:
Ik heb even een vraagje: Ik heb al op google gezocht, en door de ROSE topics op GoT gebladerd, maar ik kan het niet echt vinden:

Ik ben een soldier op IROSE, level 12 nu, en ik heb iets van 47 skill points. Als ik bij skills kijk, kan ik wel de soldier skill-tree bekijken, maar ik kan nergens iets aanklikken ofzo. Hoe kan ik in vredernaam skills kiezen, kopen of whatever. Met andere woorden: Wat kan ik met al die skillpoints en hoe geef ik ze uit?
Ga naar Leonard in Canyon city of Zant die heeft skills voor soldiers.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:50:
[...]

Een dealer/artisan heeft hier een skill voor. In Junon is er een NPC (weet z'n naam ffies niet meer)
die dit ook kan. Hij staat vlakbij de boten. In het rijtje van 3 NPC's is het de meest linkse.
Ja maar daar moet je inderdaad Artisian voor zijn en dat ben ik nog lang niet.
En als ik het bij die NPC doe is er dan een kans op verlies? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Praat in Zant is met die NPC van de righteous order daar kan je skills kopen. En Junon kan het ook bij de burgemeester..

hehe lol 2 reacties in dezelfde minuut lol :D

[ Voor 4% gewijzigd door William/Ax3 op 17-07-2005 19:59 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan e skills kopen bij de soldier in het midden van zant, degene bij wie je ook de soldier test moest doen, weet even niet zijn naam en als je de skills geleerd heb kan je ze wel upgraden

En over release data en of er een trial/beta komt heb ik een mail gestuurd ik zal het antwoord posten als ik antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Topicstarter

wat zei zeiden :p

In Zant, die Leonard :p tegen eht zuiden van de spawn cirkel :p

[ Voor 8% gewijzigd door daves2hd op 17-07-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:56:
[...]

[...]

augustes is het gerucht, met een HELE KORTE beta :p en het zou 8euro per maand gaan kosten.
Dit word gezegd dan :p Zelf wacht ik op officieel niets van gamesrouter of europe rosesite
Gamesrouter -> klik
Europerose -> klik
ah die roseeurope.com stond niet in de startpost toen ik het lezen deed :P wellicht handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

4 replies. Nice!

Thanks allemaal, ik ga zo gelijk ff kijken.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik heb niet echt veel vertrouwen in deze uitgever :/
De site is al 1 keer aangepast in al die tijd

Oke, dat zegt natuurlijk niet alles, maar de 'frisheid' die die GM's in de filipijnse versie hadden. Lekker betrokken zijn bij het spel enzo, lijkt hier een stuk minder te zijn, teminste als je van de site uitgaat.

[ Voor 57% gewijzigd door Rooster op 17-07-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer in het spel, ik ben nu lvl 30 Hawker en heb veel Dex (Door Sockets)
En de buffs van mijn broer (lvl 60 Muse) helpen we sterk op weg.

Verder is Deebee helemaal niet slecht, hij werkt aan een Private Server. (Ik heb me aangemeld om mee te werken aan dat project.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:37:

Verder is Deebee helemaal niet slecht, hij werkt aan een Private Server. (Ik heb me aangemeld om mee te werken aan dat project.)
Private servers zijn illegaal voor zover ik weet..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.