Tja het is natuurlijk meestal niet afgeschermd, vraag is heel erg WAAR je de Zen plaatst. Maar ja, praktijk moet het altijd uitwijzen
Probeer eens een oude HD er tussen te zetten en kijk eens wat die achteraf doet.
Ik ben vandaag ook begonnen aan een krat radio;
1x Krat Grolsch (Excl. bier uiteraard)

2x Piezo Hoorn Tweeter (Merk X)

2x 18cm. Woofer (Merk X)

2x 18cm Speaker Grill (En wat bevestigingsdingen)

1x JVC KD-G301

De speakers zijn afkomstig uit een of andere kleine cheapass kijkshop "boombox".
't voordeel van die speakers is, dat die niet eens specs waard zijn, en al helemaal geen goede enclosure, dus ik kan er letterlijk bijna alles mee doen. De JVC is 4x52 Watt als ik me niet vergis, en de piezo tweeters hebben als karakteristiek dat ze niet tot nauwelijks gefilterd hoeven worden. Naar mijn weten trekt die amp in de JVC dit makkelijk.
Ik bevestig onder en boven een 18mm. MDF plaat, en kijk of ik er handige beugels aan kan maken. hoe ik de hele boel ga bevestigen is me nog een raadsel, ik dacht aan iets van draadeinden, en dan klemmen ofzo. Goed, de krat is nu ontdaan van binnenwerk, en ik ga fijn verder knutselen
1x Krat Grolsch (Excl. bier uiteraard)

2x Piezo Hoorn Tweeter (Merk X)

2x 18cm. Woofer (Merk X)

2x 18cm Speaker Grill (En wat bevestigingsdingen)

1x JVC KD-G301

De speakers zijn afkomstig uit een of andere kleine cheapass kijkshop "boombox".
't voordeel van die speakers is, dat die niet eens specs waard zijn, en al helemaal geen goede enclosure, dus ik kan er letterlijk bijna alles mee doen. De JVC is 4x52 Watt als ik me niet vergis, en de piezo tweeters hebben als karakteristiek dat ze niet tot nauwelijks gefilterd hoeven worden. Naar mijn weten trekt die amp in de JVC dit makkelijk.
Ik bevestig onder en boven een 18mm. MDF plaat, en kijk of ik er handige beugels aan kan maken. hoe ik de hele boel ga bevestigen is me nog een raadsel, ik dacht aan iets van draadeinden, en dan klemmen ofzo. Goed, de krat is nu ontdaan van binnenwerk, en ik ga fijn verder knutselen
[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 04-07-2006 16:42 . Reden: accurater woofer plaatje ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Had jij trouwens nog accu's? En zijn ze op te laden dmv een 13,8 volt labvoeding?Supermario16 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:22:
[...]
Als je dit hele topic even doorleest kom je verschillende tips en trucs tegen. Ik heb vorig jaar ook 'n keer een elektronisch schema geplaatst (voor 2 accu's) en een hoop foto's waarmee je een heel eind kunt komen. Een echt tutorial is er niet, iedereen doet het op zijn eigen manier. Het moet wel origineel blijven
edit: ook nog een vraagje over de speakers (ik ben niet zo van de losse autospeakers): is er verschil in aansluiten tussen tweeters en (semi-)laag speakers? Of is het gewoonweg overbodig
http://www.12vhifi.nl/ < prima site, veel informatie over dit onderwerp (eigenlijk caraudio, bij ons crateaudio)
[ Voor 28% gewijzigd door Technicality op 05-07-2006 04:35 ]
Zo even 2 daagjes heerlijk lopen kloten.
Houten behuizing, speakers hangen er al in.
Maar nu, het probleem.
We hadden eerder 2 andere speakers (30 jaar oud) maar die hebben het niet overleeft.
Nu willen we de filters van de overleden speakers op de goede speakers gebruiken.
Kan dat?
Dus een ander filter gebruiken dat er standaard opzat?
Houten behuizing, speakers hangen er al in.
Maar nu, het probleem.
We hadden eerder 2 andere speakers (30 jaar oud) maar die hebben het niet overleeft.
Nu willen we de filters van de overleden speakers op de goede speakers gebruiken.
Kan dat?
Dus een ander filter gebruiken dat er standaard opzat?
Verwijderd
Ja, voor zover ik weet wel, maar je zal even moeten kijken hoe dat zit met de weerstand geloof ik. Ik heb namelijk bij mij ook er een diode tussen zitten (tussen zeg maar main speaker en tweeter). Die zat er al tussen toen in de speakers kreeg, dus ik weet niet precies wat ie doet, maar ik neem aan dat ie is om de weerstand goed te krijgen of zoiets. Jammer genoeg kijken er denk ik niet genoeg audio techno vrienden van ons mee om dit goed uitgelegd te krijgen.
Vandaag 's even de radio uit 't stof getrokken, en gekeken naar een PSU. Nu blijkt dat ik de ISA stekker heb weggegooid
... denk dat ik 't dan maar met een ander soort clipjes moet gaan doen, alhoewel een ISA stekker natuurlijk wel de mooiste oplossing is.

Dell Studio XPS 16
Een diode voor de tweeterVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:18:
Ja, voor zover ik weet wel, maar je zal even moeten kijken hoe dat zit met de weerstand geloof ik. Ik heb namelijk bij mij ook er een diode tussen zitten (tussen zeg maar main speaker en tweeter). Die zat er al tussen toen in de speakers kreeg, dus ik weet niet precies wat ie doet, maar ik neem aan dat ie is om de weerstand goed te krijgen of zoiets. Jammer genoeg kijken er denk ik niet genoeg audio techno vrienden van ons mee om dit goed uitgelegd te krijgen.
En nee, dat filter kun je niet gebruiken. Een filter hoort bij de speakerconfiguratie, en kun je dus niet zomaar overzetten op een andere speaker.
[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 05-07-2006 12:39 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Hallo CG15,CG15 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:30:
[afbeelding]
komen waarschijnlijk nog grotere boxen in en een cd en/of mp3 speler ipv een cassettedeck.
Mag ik misschien van jouw weten welk merk jij van speakers hebt?
En of deze ook goede kwalitiet van geluid zijn?
Wil ze namelijk ook kopen vandaar.
En wie weet nog een goedkope maar goede brommer/scooter accu ervoor?
Heel erg bedantk alvast.
Greetzz,
DJ Fafosa
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 19:56 ]
Gewoon bij de auto sloop langsgaan,
Vandaag een accu van een japanse auto gehaald, erg klein dus.
En we hebben er al ruim 4 uur mee gedraaid terwijl ons stroom verbruik relatief hoog is.
Voor 15,- kan je zo'n ding ophalen.
Supermario16 had ze ook nog liggen geloof ik.
Mijn Kratje is klaar!
Morgen post ik wel wat pics.
Vandaag een accu van een japanse auto gehaald, erg klein dus.
En we hebben er al ruim 4 uur mee gedraaid terwijl ons stroom verbruik relatief hoog is.
Voor 15,- kan je zo'n ding ophalen.
Supermario16 had ze ook nog liggen geloof ik.
Mijn Kratje is klaar!
Verwijderd
Nja dan is het geen diodedeepspace schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:37:
[...]
Een diode voor de tweeterDat is echt fout! Never nooit heb je een diode nodig in een filter. Dat is een gelijkrichter en heeft dus daar zeker nikt te zoeken. Het zal wel wat anders zijn, ik gok een condensator
En nee, dat filter kun je niet gebruiken. Een filter hoort bij de speakerconfiguratie, en kun je dus niet zomaar overzetten op een andere speaker.
Ik heb begrepen dat een gelaccu het beste is om te gebruiken voor dit soort toepassingen, maar die zijn duusr en nauwlijks te krijgen. Via internet (accushop utrecht) kan ik wel aan ééntje komen, maar daar komen ook weer verzendkosten bij e.d.
Kan je niet gewoon een normale accu gebruiken? Hij wordt wel voornamelijk gebruikt in een klein zeilbootje (valk-achtig) dus aan de andere kant is dat natuurlijk niet handig. Een systeem om de accu recht te houden zou kunnen, maar ik heb de handigheid daarvoor niet...
Kan je niet gewoon een normale accu gebruiken? Hij wordt wel voornamelijk gebruikt in een klein zeilbootje (valk-achtig) dus aan de andere kant is dat natuurlijk niet handig. Een systeem om de accu recht te houden zou kunnen, maar ik heb de handigheid daarvoor niet...
Ow,
Ik had juist begrepen dat bij een gel accu bedoeld is om voor een korte periode veel energie te leveren. (zo vertelde de verkoper het mij)
Ik weet niet of het gel accu's in het algemeen betrof of alleen het type dat ik mijn handen had.

Ik weet niet of het gel accu's in het algemeen betrof of alleen het type dat ik mijn handen had.
Nee volgens mij was het grote voordeel van gelaccus voor deze toepassing is dat de elektrolyt in gel is opgeslagen, zodat je hem kan schudden/schuin kan monteren. Loodaccus's hebben accuzuur in zichGraft schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:47:
Ow,Ik had juist begrepen dat bij een gel accu bedoeld is om voor een korte periode veel energie te leveren. (zo vertelde de verkoper het mij)
ondanks dat ik net van een braderie + bier afkom, kan ik je vertellen dat het sony xploid speakers zijn. Tenminste dat vermoed ikVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:31:
[...]
Hallo CG15,
Mag ik misschien van jouw weten welk merk jij van speakers hebt?
En of deze ook goede kwalitiet van geluid zijn?
Wil ze namelijk ook kopen vandaar.
En wie weet nog een goedkope maar goede brommer/scooter accu ervoor?
Heel erg bedantk alvast.
Greetzz,
DJ Fafosa
Ik ben met mijn eigen krat radio project bezig maar ik heb 1 probleem. Ik heb heel simpel 1 draad op de gele van mijn radio, battery staat erbij, aangesloten. De + van mijn accu, en de - op de zwarte kabel, ground. Waarom doe ik dan toch iets verkeerd?
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
Je moet de rode OOK aan de plus verbindenDualDevil schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:43:
Ik ben met mijn eigen krat radio project bezig maar ik heb 1 probleem. Ik heb heel simpel 1 draad op de gele van mijn radio, battery staat erbij, aangesloten. De + van mijn accu, en de - op de zwarte kabel, ground. Waarom doe ik dan toch iets verkeerd?
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
Zo, nu heb ik ook een nobel streven. Ben van plan om met een kameraad van me zo'n kratje ook om te bouwen, maar het geheel te poweren met zonnecellen. Als ik jullie geluid wil evenaren is dat praktisch onhaalbaar maar wij gebruiken zo'n cheap ass mp3 spelertje als geluidsopslag. De versterker zelf heeft geen energie nodig, tenminste: onze vorige niet. Hoewel ik niet aan die had meegewerkt had die vriend van me gewoon de versterker uit z'n computerboxjes gesloopt en het bleek te werken. Hij heeft weinig verstand verder van dat soort dingen, ik kan me daar iets beter in inlezen om het simpele feit dat ik natuurkunde 2 op school heb gehad.
Nu weet ik dat zo'n zonnecel van zo'n tuinlampje zo'n 100 mA levert en een vermogen heeft van ongeveer 600/700 mW. Met de zonnecellen laad je een batterij van 600 mAh en 1.2 V op. Wanneer het licht uit is gaat de batterij stroom leveren aan het ledje. Heb er hier een naast me liggen maar heb die nog niet door kunnen meten.
Dit is allemaal niet bijster veel, maar een mp3 spelertje heeft volgens mij ook niet zo'n groot vermogen nodig, er zit immers maar vaak 1 zo'n AA batterijtje in.
Wie kan mij meer info verschaffen omtrent de benodigde hoeveelheden zonnecellen met in het achterhoofd dat ik het geluid toch wel wil versterken. Lijkt me sterk dat dat zonder elektriciteit kan.
Nogmaals, ik verwacht hoogstens het geluid/kwaliteit van computerspeakertjes.
Nu weet ik dat zo'n zonnecel van zo'n tuinlampje zo'n 100 mA levert en een vermogen heeft van ongeveer 600/700 mW. Met de zonnecellen laad je een batterij van 600 mAh en 1.2 V op. Wanneer het licht uit is gaat de batterij stroom leveren aan het ledje. Heb er hier een naast me liggen maar heb die nog niet door kunnen meten.
Dit is allemaal niet bijster veel, maar een mp3 spelertje heeft volgens mij ook niet zo'n groot vermogen nodig, er zit immers maar vaak 1 zo'n AA batterijtje in.
Wie kan mij meer info verschaffen omtrent de benodigde hoeveelheden zonnecellen met in het achterhoofd dat ik het geluid toch wel wil versterken. Lijkt me sterk dat dat zonder elektriciteit kan.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:07 ]
Wil je het geluid versterken(en dat doen alle computerspeakertjes ook), dan red je het niet met je zonnecellenVerwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:59:
Zo, nu heb ik ook een nobel streven. Ben van plan om met een kameraad van me zo'n kratje ook om te bouwen, maar het geheel te poweren met zonnecellen. Als ik jullie geluid wil evenaren is dat praktisch onhaalbaar maar wij gebruiken zo'n cheap ass mp3 spelertje als geluidsopslag. De versterker zelf heeft geen energie nodig, tenminste: onze vorige niet. Hoewel ik niet aan die had meegewerkt had die vriend van me gewoon de versterker uit z'n computerboxjes gesloopt en het bleek te werken. Hij heeft weinig verstand verder van dat soort dingen, ik kan me daar iets beter in inlezen om het simpele feit dat ik natuurkunde 2 op school heb gehad.
Snap ook niet dat je met zonnecellen wilt, als het een keer avond is dan kun je hem al niet gebruiken. Ik gebruik mijn radio in bierkrat ook soms voor kamperen enzo, en dan staat hij toch ook 's avonds / 's nachts aan. Ik neem hem eigenlijk heel vaak mee
Ey zag net dat dit topic nog leeft zal vanavond ff werkende foto`s posten van mijn kratje. zie dat dezen nu niet meer werken..
Voor de vakantie gaan we ook nog een nieuwe bouwen alleen moeten nog even een goede accu hebben iemand nog tips?!!
Voor de vakantie gaan we ook nog een nieuwe bouwen alleen moeten nog even een goede accu hebben iemand nog tips?!!
Beat deze, van een vriend van mij:

Wat er in zit, ik geloof 6 speakers (welke moet ik even uitzoeken), autoradio/cd speler. T onderste krat is voor de accu + wat speakers + electronica, en daarbovenop kunnen nog 2 kratten bier
.
Helaas niet helemaal shock-proof.

Wat er in zit, ik geloof 6 speakers (welke moet ik even uitzoeken), autoradio/cd speler. T onderste krat is voor de accu + wat speakers + electronica, en daarbovenop kunnen nog 2 kratten bier
Helaas niet helemaal shock-proof.
Schaadt het niet, dan baat het niet
*kick*
Ik heb ook wat binnen

-Versterker
-paar autoboxjes
-schakelaars
-zekeringen (en een houdertje)
-autostekkerset
Nu nog een accu en wat triplex/mdf/ander makkelijk bewerkbaar materiaal en ik ben compleet
Het geluid is ietwat bassloos, dus nog even ergens een subje met eigen amp vinden
edit:
Ik heb ook nog een vraagje:
Kan ik een normale (lood) accu gebruiken zonder risico? Hij krijgt geen klappen, maar gaat af en toe wel wat heen en weer (zeilboot). Of is dit _echt_ af te raden. Als ik namelijk een gelaccu moet gebruiken kost het meer (veel meer, als je verzendkosten meetelt) dan dat ik gewoon een loodaccu van de lokale bootshop kan gebruiken.
Advies?
edit2: die twee biertjes spaar ik wel uit mijn mond
Ik heb ook wat binnen

-Versterker
-paar autoboxjes
-schakelaars
-zekeringen (en een houdertje)
-autostekkerset
Nu nog een accu en wat triplex/mdf/ander makkelijk bewerkbaar materiaal en ik ben compleet
Het geluid is ietwat bassloos, dus nog even ergens een subje met eigen amp vinden
edit:
Ik heb ook nog een vraagje:
Kan ik een normale (lood) accu gebruiken zonder risico? Hij krijgt geen klappen, maar gaat af en toe wel wat heen en weer (zeilboot). Of is dit _echt_ af te raden. Als ik namelijk een gelaccu moet gebruiken kost het meer (veel meer, als je verzendkosten meetelt) dan dat ik gewoon een loodaccu van de lokale bootshop kan gebruiken.
Advies?
edit2: die twee biertjes spaar ik wel uit mijn mond
[ Voor 40% gewijzigd door Technicality op 12-07-2006 20:41 ]
Verwijderd
Een tijdje terug (toen dit topic nog niet zo in volle bloei stond) kreeg ik ook het idee om een bierkrat te vullen het nodige geluidsmateriaal om er flink geluid uit te krijgen. Mijn verlang lijstje:
-Flinke versterker
-Flinke boxen
-Accu die t een tijdje uithoud
-Autoradio waar ik een mp3speler op kan aansluiten
De versterker vond ik bij Conrad voor 80 eu (1200 W), de boxen kwamen bij een bedrijfje genaamd Verseveld Tuning vandaan voor 25 eu (2* 500 W)..Accu was even zoeken want ik wou een gelaccu, met rond de 20 Ah zodat ie t een paar avonden uit zou houden..IK vond op marktplaats een tukker die een Sonnenschein 25 Ah aanbood voor 25 euro..en hij kwam m brengen dus tikte ik ook op de kop.
Even een paar plaatjes:
Versterker :
(http://www1.nl2.conrad.co...2&p_init_ipc=X&~cookies=1)
Boxen:

(http://www.verseveld-tuni.../luidsprekers_6x9inch.htm)
Accu:

(http://www.networkpower.e...en=Sonnenschein&cl=Merken)
Volgens de site is die accu een Gel (met dryfit technologie ofzo) maar toen ik bezig was in het technieklokaal van me pa (hij geeft les op een techn. mid. school) vielen zomaar ineens de gaten in me broek..Hij zei dat t ook van ander accuzuur dat wel es om is gegaan kan komen, maar ik ben nu wel aant twijfelen..
Maar Ik heb dus aan een kant gaten voor me boxen gezaagd (die steken eigenlijk nog een beetje uit aan de bovenkant maar er komt een plank op) en een paar van die schotten weggezaagd en gebeiteld (vooral scherpe beitel is erg handig!). Ook een ouwe autoradio gebruikt als vorm voor mijn toekomstige (weet alleen niet welke).
Ik zat te kijken naar de makro radio (van lenco) maar bouncingtom heeft daar niet al te beste ervaringen mee las ik (?) Of zijn alle problemen uit de wereld. Ik zet er dan ook aan te denken om nog een keer diep in de buidel te tasten en de JVC radio van Conrad te kopen voor 90 eu...Maar ik weet niet of die optijd binnen is aangezien ik aanstaande maandag vertrek naar salou. Ga nu een zekering houder halen voor een zekering tussen accu en versterker. Alleen de zekering zit ik ook nog over in 8 Amp? 10? 20?
PS heeft iemand nog een ideetje om de temp aan de binnekant wat te beperken mocht hij in de brandende zon komen te staan?
-Flinke versterker
-Flinke boxen
-Accu die t een tijdje uithoud
-Autoradio waar ik een mp3speler op kan aansluiten
De versterker vond ik bij Conrad voor 80 eu (1200 W), de boxen kwamen bij een bedrijfje genaamd Verseveld Tuning vandaan voor 25 eu (2* 500 W)..Accu was even zoeken want ik wou een gelaccu, met rond de 20 Ah zodat ie t een paar avonden uit zou houden..IK vond op marktplaats een tukker die een Sonnenschein 25 Ah aanbood voor 25 euro..en hij kwam m brengen dus tikte ik ook op de kop.

Even een paar plaatjes:
Versterker :

(http://www1.nl2.conrad.co...2&p_init_ipc=X&~cookies=1)
Boxen:

(http://www.verseveld-tuni.../luidsprekers_6x9inch.htm)
Accu:

(http://www.networkpower.e...en=Sonnenschein&cl=Merken)
Volgens de site is die accu een Gel (met dryfit technologie ofzo) maar toen ik bezig was in het technieklokaal van me pa (hij geeft les op een techn. mid. school) vielen zomaar ineens de gaten in me broek..Hij zei dat t ook van ander accuzuur dat wel es om is gegaan kan komen, maar ik ben nu wel aant twijfelen..
Maar Ik heb dus aan een kant gaten voor me boxen gezaagd (die steken eigenlijk nog een beetje uit aan de bovenkant maar er komt een plank op) en een paar van die schotten weggezaagd en gebeiteld (vooral scherpe beitel is erg handig!). Ook een ouwe autoradio gebruikt als vorm voor mijn toekomstige (weet alleen niet welke).
Ik zat te kijken naar de makro radio (van lenco) maar bouncingtom heeft daar niet al te beste ervaringen mee las ik (?) Of zijn alle problemen uit de wereld. Ik zet er dan ook aan te denken om nog een keer diep in de buidel te tasten en de JVC radio van Conrad te kopen voor 90 eu...Maar ik weet niet of die optijd binnen is aangezien ik aanstaande maandag vertrek naar salou. Ga nu een zekering houder halen voor een zekering tussen accu en versterker. Alleen de zekering zit ik ook nog over in 8 Amp? 10? 20?
PS heeft iemand nog een ideetje om de temp aan de binnekant wat te beperken mocht hij in de brandende zon komen te staan?
Heeft of weet iemand nog een leuke gel accu voor onder de 80 euro? nieuwe of gebruikt minimaal 25 amp..
Alvast bedankt!!
Alvast bedankt!!
brommer gel accutjes zijn relatief licht en niet zo duur (EUR19,- meestal) bij brommershop en halfords te kopen, misschien een idee om er een paar naast elkaar te knopen (12volt - je mag ze alleen niet heel erg snel opladen). Tzt bij een LIDL aanbieding er eens een motor-brommer druppelladertje bijkopen en je kratje is altijd klaar voor een middagje strand?Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:11:
Heeft of weet iemand nog een leuke gel accu voor onder de 80 euro? nieuwe of gebruikt minimaal 25 amp..
Alvast bedankt!!
Of is dit nou een slecht idee?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is het probleem we hebben nu 3 scooter accus maar gaat sneller leeg dan je denkt..franssie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:04:
[...]
brommer gel accutjes zijn relatief licht en niet zo duur (EUR19,- meestal) bij brommershop en halfords te kopen, misschien een idee om er een paar naast elkaar te knopen (12volt - je mag ze alleen niet heel erg snel opladen). Tzt bij een LIDL aanbieding er eens een motor-brommer druppelladertje bijkopen en je kratje is altijd klaar voor een middagje strand?
Of is dit nou een slecht idee?
Hoeveel Ah hebben die accu's dan? Ik heb nu een gelaccu á €45,00 besteld bij accuhandel utrecht, ik hoop dat ie snel binnenkomt. Wat is een goede manier om zo'n ding op te laden? Gewoon 13,8 V over zetten? Of 12?Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:13:
[...]
Dat is het probleem we hebben nu 3 scooter accus maar gaat sneller leeg dan je denkt..
Die accu's gebruik ik ook (3stuks) en ze liggen bij mij al enkele jaren op de zijkant / kop en lekken ho maar... Die dingen willen echt niet lekken. Het ook wel meegemaakt dat de bovenkant van zo'n accu was los-ge-broken (wees niet niet daar is moeite voor nodig) en dat spul bleef gewoon zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:04:
...
Om je krat te koelen... PC-fan ?
Scooter accu's hebben heeft 4 tot 7 aH... mijn krat trekt ong 3.5 aH @ max vermogen...
Daarom dat ik er 48 aH in heb zitten
[ Voor 10% gewijzigd door Henning op 15-07-2006 19:24 ]
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Stel ik de vraag nog maar een keer: hoe laad je ze op? Gewoon 13,8 volt gelijkspanning erover of speciale lader?PowerFreak schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:22:
[...]
Die accu's gebruik ik ook (3stuks) en ze liggen bij mij al enkele jaren op de zijkant / kop en lekken ho maar... Die dingen willen echt niet lekken. Het ook wel meegemaakt dat de bovenkant van zo'n accu was los-ge-broken (wees niet niet daar is moeite voor nodig) en dat spul bleef gewoon zitten.
Om je krat te koelen... PC-fan ?
Scooter accu's hebben heeft 4 tot 7 aH... mijn krat trekt ong 3.5 aH @ max vermogen...
Daarom dat ik er 48 aH in heb zitten
Ik heb een ladertje die oplaadenm et 600mamp en 13.8 volt.
koste iets van 20 euri ofzo maar via Ebay kun je ze veel goedkoper halen.
Verder zou je ook een goede gestabaliseerde voeding kunnen pakken met Volt en Ampere regeleing alleen daar benk niet zo'n van fan, een tripel stage lader is toch fijner
koste iets van 20 euri ofzo maar via Ebay kun je ze veel goedkoper halen.
Verder zou je ook een goede gestabaliseerde voeding kunnen pakken met Volt en Ampere regeleing alleen daar benk niet zo'n van fan, een tripel stage lader is toch fijner
Verwijderd
Ik ben van plan om zo iets te maken. Maar ik heb alleen een vraag. Is het verstandig om een subwoofer/baspijp er in te bouwen?
Ik zit namenlijk overna te denk om er een baspijp met ingebouwde versterker in te bouwen.
Ik zit namenlijk overna te denk om er een baspijp met ingebouwde versterker in te bouwen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 00:14 ]
Kost wel een hoop vermogen, maar als je wat meer lage tonen wilt zal je wel moetenVerwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:12:
Ik ben van plan om zo iets te maken. Maar ik heb alleen een vraag. Is het verstandig om een subwoofer/baspijp er in te bouwen?
Verwijderd
Ik zet er 2 loodaccu's in te zetten.
Loodaccu
Voltage: 12 Volt
Capaciteit: 7.2 Ah
Afm.: 150x65x94mm
Zou zo iets dat trekken? Of doen de meeste mensen gewoon 2 speakers en geen subwoofer?
Loodaccu
Zou zo iets dat trekken? Of doen de meeste mensen gewoon 2 speakers en geen subwoofer?
Vroegah toen ik nog een fiets met trekhaak had had ik een frame gemaakt met daarin een grote kunstof bak erin van 100x80x80 met aan de voorkant van het frame een ouwe traktor accu en in de bak een dikke Yoko 4x100 watt versterker 
Bovenop de bak lag een dikke MDF plaat met daarin een 30CM subwoofer en 2x een Pioneer 3 weg speakerset voor in de auto. Uiteraard ook een soort van zeil om het geheel te kunnen afdekken.
Dat ding ging idioot hard en was aan andere kant van de Klinkerbergerplas te horen (zaten we altijd in de zomer).
Jammergenoeg liep na 2 jaar het rechterwiel van de aanhanger eraf en pleurde hetgeheel in de sloot ondersteboven dus alles naar de
Foto ik zoek
Edit: Als geluidssource hadden we een toen nog hypermoderne Diskman ZONDER esp dat bestond nog niet
En natuurlijk een Walkman met radio.
Bovenop de bak lag een dikke MDF plaat met daarin een 30CM subwoofer en 2x een Pioneer 3 weg speakerset voor in de auto. Uiteraard ook een soort van zeil om het geheel te kunnen afdekken.
Dat ding ging idioot hard en was aan andere kant van de Klinkerbergerplas te horen (zaten we altijd in de zomer).
Jammergenoeg liep na 2 jaar het rechterwiel van de aanhanger eraf en pleurde hetgeheel in de sloot ondersteboven dus alles naar de

Foto ik zoek
Edit: Als geluidssource hadden we een toen nog hypermoderne Diskman ZONDER esp dat bestond nog niet
[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 17-07-2006 22:24 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
14 Ah dus... met een beetje subwoofer en speakers die @ fotsounlijk volume staat met je hier makkelijk met 2 uur door heen...Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:33:
Ik zet er 2 loodaccu's in te zetten.
Loodaccu
Verwijderd
Zo meteen even dit topic omhoog schoppen..
Ik heb eindelijk mn kratje af en zal om het topic weer een beetje kleur te geven wat foto's en een filmpje posten want al die technische details zien er zo saai uit
Ik heb voor mijn krat:
Ik heb om de accu te sparen een drukknop tussen de + en de remote op de versterker gezet en die
door de klep geplaatst zodat je de versterker heel simpel aan en uit kan doen
Bij mn mp3speler zat een best luxe hoesje dat met tape in de krat zit zodat die niet beschadigd
Hier wat foto's:
De krat van buitenaf

De krat van binnen

Knop van buiten (rare foto)

Versterker en de knop die naar buiten gaat

Speaker

Zen Touch in de beschermhoes

En hier een filmpje: http://video.google.com/v...1900342741888507465&hl=en
Ik heb eindelijk mn kratje af en zal om het topic weer een beetje kleur te geven wat foto's en een filmpje posten want al die technische details zien er zo saai uit
Ik heb voor mijn krat:
- 2x 70Watt 2-weg phillips speakers gebruikt
- een Marquant Autoversterker
- een 12v 7.2A Gelaccu
- en voor het geluid een zen touch mp3 speler
Ik heb om de accu te sparen een drukknop tussen de + en de remote op de versterker gezet en die
door de klep geplaatst zodat je de versterker heel simpel aan en uit kan doen
Bij mn mp3speler zat een best luxe hoesje dat met tape in de krat zit zodat die niet beschadigd
Hier wat foto's:
De krat van buitenaf

De krat van binnen

Knop van buiten (rare foto)

Versterker en de knop die naar buiten gaat

Speaker

Zen Touch in de beschermhoes

En hier een filmpje: http://video.google.com/v...1900342741888507465&hl=en
Verwijderd
Fedde le Grand - Put your hands up for Detroidjann1s schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:24:
welk liedje draai je daar in het filmpje?
Verwijderd
hoelang doe je met die 12v 7.2A Gelaccu?
Waarom bouwt iedereen de speaker. 1 links en 1 rechts?
Waarom niet gewoon boven op of alle bij aan de voor kant.
Ik denk namelijk je muziek minder goed hoord als 1 link en 1 rechts zit.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 17:47 ]
Verwijderd
ik heb nog niet precies getest maar ik denk rond de 4uur, ze zijn 2e hands dus ik denk met een nieuwe dat je er 6uurtjes mee kan knallenVerwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:23:
hoelang doe je met die 12v 7.2A Gelaccu?
omdat er geen 2 speakers naast elkaar passen (niet bij mij dan) en als ik er 1 boven en 1 voor zou doen ziet het er niet mooi uit, nu is het fijn symmetrisch
Verwijderd
Ik heb de sony cdx-gt200 radio
En roadstar me-1636 speakers
Alleen nog een accu en dan is die af
En roadstar me-1636 speakers
Alleen nog een accu en dan is die af
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 22:04 ]
Verwijderd
Het is toch aan te raden om een zekering tussen de accu en de radio te doen?
Waar ken je die zekeringhoudertjes krijgen?
Waar ken je die zekeringhoudertjes krijgen?
Verwijderd
Om dit topic weer een beetje leven in te blazen, ben ik ook weer begonnen met een geluidskrat.
Wat ik ga gebruiken:
Wat ik al heb:
Jupilerkrat
(Binnenkant eral uit en paar gaten erin)
Miniversterker 300 Watt
Autoradio Kenwood
Subwoofer 250 Watt
4 x JVC 100 Watt
2 x Pioneer 40 Watt
Onder+Bovenkant Traanplaat
Wat ik nog moeten hebben:
Gelaccu's (Ben bezig met 3/4 gelaccu's van 7Amp per stuk te regelen)
Bierwandopener
Oplader
Komt een 3,5mm stereo jack naar 2 tulp-kabel in, met schakelaar zodat ik kan kiezen tussen Mp3 / Autoradio.
Er zal nog wel meer in komen, maar daar moet ik nog even over nadenken, Foto's komen zo snel mogelijk
Ricardo Kruyf
Wat ik ga gebruiken:
Wat ik al heb:
Jupilerkrat
Miniversterker 300 Watt
Autoradio Kenwood
Subwoofer 250 Watt
4 x JVC 100 Watt
2 x Pioneer 40 Watt
Onder+Bovenkant Traanplaat
Wat ik nog moeten hebben:
Gelaccu's (Ben bezig met 3/4 gelaccu's van 7Amp per stuk te regelen)
Bierwandopener
Oplader
Komt een 3,5mm stereo jack naar 2 tulp-kabel in, met schakelaar zodat ik kan kiezen tussen Mp3 / Autoradio.

Er zal nog wel meer in komen, maar daar moet ik nog even over nadenken, Foto's komen zo snel mogelijk
Ricardo Kruyf
Verwijderd
dit jaar gaan we weer een nieuwe radio maken
dit keer geen kratradio maar wel hetzelfde principe, dit omdat ik nog trauma's van die klote uitsteeksels die de hele tijd langs je handen krassen en maar niet weg willen omdat je totaal geen kant op kan met je gereedschap (heb helaas geen dremel)
vorig jaar:

we gaan binnenkort beginnen, dus meer details en foto's zo snel mogelijk
dit keer geen kratradio maar wel hetzelfde principe, dit omdat ik nog trauma's van die klote uitsteeksels die de hele tijd langs je handen krassen en maar niet weg willen omdat je totaal geen kant op kan met je gereedschap (heb helaas geen dremel)
vorig jaar:
- heineken krat
- 20gb mp3speler
- houten deksel en bodem, niet goed afgesloten dus schroefjes vielen eruit en zand kwam erin
- 20euro versterker (2x100W) van Kijkshop
- ouwe phillips 2-wegs speakers (gewoon van die kasten voor je radio) 2x70W ofzo
- 12V 7.2Ah Panasonic Gelaccu
- 2x3wegs 250W autospeakers, waren ~100€ (weet het merk niet meer)
- (waarschijnlijk) Raveland XCA 700 Versterker (50€ bij Conrad) 2x350W
- weer 20gb mp3speler
- weer 12V 7.2Ah Panasonic Gelaccu
- Dit keer hele houten kast (beter om te bouwen, beter geluid)
- Hoogglans zwarte verf
- plexiglas in de voorkant
- neon/led aan de binnenkant
- AeroxMankh's bieropener waarschijnlijk ook
wat een goed idee

we gaan binnenkort beginnen, dus meer details en foto's zo snel mogelijk
Mooi hoor...
Heb hier zelf ook een soort van draagbaar achtig
ding.. alleen die gaat op 9 volt.. en vind maar eens 9 volt accus voor een leuke prijs..
Misschien dat ik em een keer ombouw..
Heb hier zelf ook een soort van draagbaar achtig
Misschien dat ik em een keer ombouw..
Droogkloot.
Ik maak ook een draagbare!
- Een draagbare wat?
Geen idee, ik heb alleen nog maar een handvat!
Oude urbanus grap
- Een draagbare wat?
Geen idee, ik heb alleen nog maar een handvat!
Oude urbanus grap
Verwijderd
Gasten!
Ik en 2 vrienden waren erg enthousiast over deze topic dat we zelf meteen een kratje wilde gaan bouwen.
Het resultaat mag er zeker zijn:
Check zelf!
Ik en 2 vrienden waren erg enthousiast over deze topic dat we zelf meteen een kratje wilde gaan bouwen.
Het resultaat mag er zeker zijn:
Check zelf!

Verwijderd
jupiler krat
auto accu
3-weg speakers met ledjes
aan de voorkant nog 2 speakers van markant
aan de voorkant zie je ook 2 plugjes om de accu makkelijk op te laden
zilver gespoten deksel
schakelaar met ledje
auto radio die ook mp3 cd's leest
Verder zie je op de deksel nog een klein gaatje daar komt een stekkertje voor je mp3 speler !
auto accu
3-weg speakers met ledjes
aan de voorkant nog 2 speakers van markant
aan de voorkant zie je ook 2 plugjes om de accu makkelijk op te laden
zilver gespoten deksel
schakelaar met ledje
auto radio die ook mp3 cd's leest
Verder zie je op de deksel nog een klein gaatje daar komt een stekkertje voor je mp3 speler !
even een vraagje,
kga der ook 1 bouwen..
Maar hoe zit het alsje 2 accu's wil hebben.. Kbedoel als je er 2 van 12v in serie zet heb je dus 24V, moetje dus niet hebben.. Dus wordt dat dan parallel? Of gewoon een schakelaar om te kiezen tussen de accu's, als de ene leeg is?
Kheb btw dit op het oog als accu, maar dan 2 van dit soort:
Capaciteit: 17 Ah
Afm.: 167x181x77mm
onderhoudsvrije lood accu, akku 12v 17ah
En alsje er een autoradio op aansluit, hoe werkt het dan met aansluiten? Aangezien er op mijn autoradio die ik wil gebruiken (grundig scd 2493 mp3) gewoon van die connectoren in moeten aan de achterkant? Dit geld btw voor alle aansluitingen, dus ook voor de boxen..
Nja alvast bedankt
kga der ook 1 bouwen..
Maar hoe zit het alsje 2 accu's wil hebben.. Kbedoel als je er 2 van 12v in serie zet heb je dus 24V, moetje dus niet hebben.. Dus wordt dat dan parallel? Of gewoon een schakelaar om te kiezen tussen de accu's, als de ene leeg is?
Kheb btw dit op het oog als accu, maar dan 2 van dit soort:
Capaciteit: 17 Ah
Afm.: 167x181x77mm
onderhoudsvrije lood accu, akku 12v 17ah
En alsje er een autoradio op aansluit, hoe werkt het dan met aansluiten? Aangezien er op mijn autoradio die ik wil gebruiken (grundig scd 2493 mp3) gewoon van die connectoren in moeten aan de achterkant? Dit geld btw voor alle aansluitingen, dus ook voor de boxen..
Nja alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door ExiZTeNcE op 21-01-2007 14:34 ]
_ ------ [accu] + ------ _ [accu]---+ geeft 24V
|_ ------[accu]------ +|
|_ ------[accu] ----- +|
geeft 12V parallel (wel 12V, maar meer mAh
)
|_ ------[accu]------ +|
|_ ------[accu] ----- +|
geeft 12V parallel (wel 12V, maar meer mAh
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 21-01-2007 14:38 ]
en dat geeft geen problemen met de radio enzo? Niet dattie dan alles spontaan door gaat fikken enzoThinkPadd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:37:
_ ------ [accu] + ------ _ [accu]---+ geeft 24V
|_ ------[accu]------ +|
|_ ------[accu] ----- +|
geeft 12V parallel (wel 12V, maar meer mAh)
en btw, 2x 17Ah accu's, hoelang zouden die dan ongeveer mee gaan met een autoradio erop en 2 speakertjes bij geluid op beetje normaal niveau?
[ Voor 16% gewijzigd door ExiZTeNcE op 21-01-2007 16:11 ]
Verwijderd
ik geloof dat je er ongeveer nuit kan gaan bij een nieuwe accu van 1uur per Ah (maar dat weet ik niet zeker) met een versterker, misschien dat een autoradio net iets meer vreet, dan kan je denk uitgaan van 45min per Ah
ik had zelf 2e hands 7.2Ah accus, die deden 4-5uur met alleen een versterker (muziek kwam namelijk uit mn mp3speler) die 2x 100W gaf
ik had zelf 2e hands 7.2Ah accus, die deden 4-5uur met alleen een versterker (muziek kwam namelijk uit mn mp3speler) die 2x 100W gaf
Verwijderd
Gasten!
Hoeveel wegen jullie kratjes?
DIe van ons is knetter zwaar, daarom willen wij wss een draagband maken zodat je hem makkelijker kan dragen en wss ook een lichtere accu kopen.
Hier is nog een foto in t donker:)!
DIe van ons is knetter zwaar, daarom willen wij wss een draagband maken zodat je hem makkelijker kan dragen en wss ook een lichtere accu kopen.

Verwijderd
dat is niet zo heel gek, de meesten hier gebruiken gelaccu's ipv autoaccu'sVerwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:04:
Gasten!
[afbeelding]
voordeel is dat ze licht zijn, je kan ze op zn kop houden en ze zijn onderhoudsvrij
alleen zijn ze wel wat duurder
zoiets dus: deze levert 12V en 12Ah

Ik zal morgen eens pics maken van onze kratradio van vorig jaar.
Ik zit er sterk aan te denken om gewoon voor de leuk dit jaar een kratradio te bouwen op basis van een logitech 5.1 setje
Volgens mij moet zoiets ook behoorlijk hard kunnen.
Ik zit er sterk aan te denken om gewoon voor de leuk dit jaar een kratradio te bouwen op basis van een logitech 5.1 setje
Verwijderd
Hejhej,
Ik wil ook een kratje gaan maken, hierbij wil ik gebruik maken van:
MARQUANT Versterker MCA-200: 2x 100 watt
Accu: scooteracuu waarschijnlijk, maar moet nog aangeschaft worden.
Boxen: heb nog een paar boxen van Grundig liggen met volgens mij 65 watt per stuk, maar kan ook 35 zijn, staan 2 nummers op de boxen
.
Heb al een acculader, en natuurlijk een kratje juup
.
En wil de onderkant en bovenkant dicht maken met kunststof platen. Dit alles wil ik waarschijnlijk aansluiten op een mp3speler of een oude laptop. En blijft er wel goed geluid uit komen nadat je de speakers uit de boxkast haalt?
Nu wilde ik vragen of dit zo mogelijk is, of dat er betere ideeen zijn.. Ben niet zo bekend op dit gebied dus ja..
Alvast bedankt
Boxen: heb nog een paar boxen van Grundig liggen met volgens mij 65 watt per stuk, maar kan ook 35 zijn, staan 2 nummers op de boxen
Heb al een acculader, en natuurlijk een kratje juup
En wil de onderkant en bovenkant dicht maken met kunststof platen. Dit alles wil ik waarschijnlijk aansluiten op een mp3speler of een oude laptop. En blijft er wel goed geluid uit komen nadat je de speakers uit de boxkast haalt?
Nu wilde ik vragen of dit zo mogelijk is, of dat er betere ideeen zijn.. Ben niet zo bekend op dit gebied dus ja..
Alvast bedankt
Zijn dat kratjes niet eigendom van de fabrikant en mag je daarom geen kratjes vernielen zonder financiële compensatie?
Verwijderd
ja vast wel, maar ze gaan je toch ook niet aanklagen als je per ongeluk een bierflesje kapot laat vallenPcDealer schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:33:
Zijn dat kratjes niet eigendom van de fabrikant en mag je daarom geen kratjes vernielen zonder financiële compensatie?
bekend verhaal, ik had dezelfde versterker vorig jaar (blader iets terug voor foto's/ film), 2 ouwe 70w phillips speakers, gewoon die kasten, uit elkaar gehaald en ingebouwd, klinkt goed hoor!Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:27:
Hejhej,
Boxen: heb nog een paar boxen van Grundig liggen met volgens mij 65 watt per stuk, maar kan ook 35 zijn, staan 2 nummers op de boxen.
Heb al een acculader, en natuurlijk een kratje juup.
Alvast bedankt
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 18:48 ]
Verwijderd
Mooi, heeft iemand misschien ook nog een goed idee qua accu? En het moet dus ook geen problemen op leveren dat de versterker meer watt levert dan de boxen en een mp3 speler?
Verwijderd
lees het topic eerst maar doorVerwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:56:
Mooi, heeft iemand misschien ook nog een goed idee qua accu? En het moet dus ook geen problemen op leveren dat de versterker meer watt levert dan de boxen en een mp3 speler?
Verwijderd
Heb ik gedaan, maar is natuurlijk al deels verouderd, en bedoelde meer of dat iemand weet waar je goed een accu aan kan schaffen...
Verwijderd
ah zo; www.conrad.nl en dan accu's > loodaccu's voor nieuweVerwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:43:
Heb ik gedaan, maar is natuurlijk al deels verouderd, en bedoelde meer of dat iemand weet waar je goed een accu aan kan schaffen...
en voor de tweedehands gewoon marktplaats en ebay (die van mij komen van ebay voor 5€/stuk; 12v 7.2Ah)
Mijn kratradio is al geruime tijd klaar, maar ligt momenteel even uit elkaar omdat ik 'n autoradio nodig had. Ik zal binnenkort 's wat foto's gaan nemen. Hij heeft 't strand van Lago Maggiore in Italië in ieder geval overleefd, en trok veel bekijks!
Dell Studio XPS 16
Mijn kratjemod dan ook maar even plaatsen.. in de kerstvakantie gemaakt
Ik zat al een tijdje met het idee om een kratje te modden, maar na het zien van dit topic was ik om
Het moest een kleine worden (Bavaria dan maar), en hij moest genoeg accucapaciteit hebben om mee op vakantie te kunnen zonder dat ik 'm elke dag moet opladen.
Dus men neemt:
Genoeg gelul; feauteau's!

Kratje leeggeruimt (zie ook de werkbank), en de gaten voor de speakers zitten erin.

De speakers zaten al vast, maar nu ook de versterker, er is een bodemplaat en daar aan vast een houten bakje voor de accu's.

... en toen was 'ie al af
de schakelaars bovenop zijn voor aan/uit en accu 1/2. iPodje dat er ligt is inmiddels rip..

Overzichtplaatje

En nog een detailplaatje. Kleine opmerking dat het blauw op de speakerroosters er erg niet-egaal uit ziet op de foto. Is het namelijk wel irl
To-Do:
Ik zat al een tijdje met het idee om een kratje te modden, maar na het zien van dit topic was ik om
Het moest een kleine worden (Bavaria dan maar), en hij moest genoeg accucapaciteit hebben om mee op vakantie te kunnen zonder dat ik 'm elke dag moet opladen.
Dus men neemt:
- 1x Versterkertje; MCA-200 van de Kijkshop. Doet 200Watt. 20,-
- 1x Speakers; MCS-16, wederom van de Kijkshop, passen perfect. 20,-
- 2x Accu's; SLA12-5 bij Halfords vandaan.. 25,- per stuk. 50,-
- 1x Spuitlak blauw; v/d bouwmarkt. Voor de houte onderdelen 5,-
- Boutjes, moertjes, en het statiegeld v/d krat. 5,-
Genoeg gelul; feauteau's!
Kratje leeggeruimt (zie ook de werkbank), en de gaten voor de speakers zitten erin.
De speakers zaten al vast, maar nu ook de versterker, er is een bodemplaat en daar aan vast een houten bakje voor de accu's.
... en toen was 'ie al af
Overzichtplaatje
En nog een detailplaatje. Kleine opmerking dat het blauw op de speakerroosters er erg niet-egaal uit ziet op de foto. Is het namelijk wel irl
To-Do:
- iPod dockje inbouwen (eerst maar eens een nieuwe iPod)
- Beat-meters (ledje dat knippert op de beat)
- USB aansluiting voor het opladen van iPod, telefoon etc.
Verwijderd
eerste 2 links kan ik niet openen maar 5Ah is opzich wel genoeg ja, maar hoe meer hoe beter natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:19:
Toch nog een vraagje
Wat is dan het verschil tussen deze 2: Klik of klik
En zou deze ook goed zijn: klik
Want 4 of 5 ampere moet toch genoeg zijn voor een paar uurtjes?
Verwijderd
Die versterker is die ook gewoon aan te sluiten op 230v? Of kan deze enkel bij een spaning van 12v worden gebruikt?
Een auto versterker werkt meestal alleen op 12V 
Zelf heb ik ook een kratradio gemaakt.
Hierin zitten 4 speakers.
2x Pioneer 160W (35W rms)
1 Medion autoradio met cd/mp3 (was dat ding echt zat in de auto)
2x el cheapo speakers iets van 20W denk ik.
Als lader heb ik de print van een oude Aritech alarminstallatie gebruikt.
Aan die beveiligingsinstallaties hangen standaard 12V 7Ah accu's.
Op de achterkant heb ik gezorgd voor een sigarettenaansteker ingang. Je kunt er dus van alles aanhangen wat ook 12V is. Op die 12V accu 7Ah gaat hij bij mij ongeveer 4 uur mee (dan is de accu ook ongeveer op 9V
). Maarja het nadeel van een grote accu is dat het meteen enorm zwaar is en als je even gaat klussen is dat totaal niet handig. Daarom heb ik ook een sigarettenaansteker gemaakt met accu klemmen die ik dus parallel over de accu kan zetten. En dat is dus hetzelfde typ accu. Dan sleep je gewoon een extra kleine accu mee en dan kun je weer 8 uur blazen.
Een versterker is mooi.. maar ik denk misschien ook wel wat overkill.
Een autoradio gaat voor normale doeleinden hard genoeg.. dat vind ik dan
Ik zal zo wel ff wat foto's schieten.
Zelf heb ik ook een kratradio gemaakt.
Hierin zitten 4 speakers.
2x Pioneer 160W (35W rms)
1 Medion autoradio met cd/mp3 (was dat ding echt zat in de auto)
2x el cheapo speakers iets van 20W denk ik.
Als lader heb ik de print van een oude Aritech alarminstallatie gebruikt.
Aan die beveiligingsinstallaties hangen standaard 12V 7Ah accu's.
Op de achterkant heb ik gezorgd voor een sigarettenaansteker ingang. Je kunt er dus van alles aanhangen wat ook 12V is. Op die 12V accu 7Ah gaat hij bij mij ongeveer 4 uur mee (dan is de accu ook ongeveer op 9V
Een versterker is mooi.. maar ik denk misschien ook wel wat overkill.
Een autoradio gaat voor normale doeleinden hard genoeg.. dat vind ik dan
Ik zal zo wel ff wat foto's schieten.
Verwijderd
Jupiler Geluidskrat:
Meer Info Op Pagina 10
Ik Heb Nu Alle Gaten Erin Zitte Voor De Speakers, Onderkant Van Traanplaat Heb Ik Al, Bovenkant Ook, Maar Moet Nog Vast Make Met Scharnieren. En Racegaas Van Scooter Over De Subwoofer Maken.
In De Voorkant:
2 x JVC 150 Watt
2 x Pioneer 70 Watt
In De Zijkanten:
2 x Pioneer 40 Watt
In De Deksel:
1 x JBL 250 Watt
1 x Kenwood Autoradio
Maar Hij Is Nog Lang Niet Klaar, Foto's Komen Deze Week Nog Hoe Hij Er Nu Bijstaat.
ALS IEMAND GELACCU'S HEEFT VAN ROND DE 7 AMPERE, MELD DA DAN FF!!!!!!!
Meer Info Op Pagina 10
Ik Heb Nu Alle Gaten Erin Zitte Voor De Speakers, Onderkant Van Traanplaat Heb Ik Al, Bovenkant Ook, Maar Moet Nog Vast Make Met Scharnieren. En Racegaas Van Scooter Over De Subwoofer Maken.
In De Voorkant:
2 x JVC 150 Watt
2 x Pioneer 70 Watt
In De Zijkanten:
2 x Pioneer 40 Watt
In De Deksel:
1 x JBL 250 Watt
1 x Kenwood Autoradio
Maar Hij Is Nog Lang Niet Klaar, Foto's Komen Deze Week Nog Hoe Hij Er Nu Bijstaat.
Oke Maar Volgens Mij Hoef Je Niet Bij Elk Woord Een Hoofdletter Te Gebruiken hoor
?
En je kan je posts editten (zodat je niet meerdere posts na elkaar hebt, zoals jij nu hebt
) met het edit knopje (
)

En je kan je posts editten (zodat je niet meerdere posts na elkaar hebt, zoals jij nu hebt

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2007 15:49 ]
Verwijderd
Oww dankje, en mee die hoofdletters doek altijdThinkPadd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:49:
Oke Maar Volgens Mij Hoef Je Niet Bij Elk Woord Een Hoofdletter Te Gebruiken hoor?
![]()
En je kan je posts editten (zodat je niet meerdere posts na elkaar hebt, zoals jij nu hebt) met het edit knopje ([afbeelding])
mar hoe zet je fotos erop?
Hehe ik vond die van mij aardig warm worden en de Medion autoradio kreeg kuren.
Heb hem maar eens opengeschroefd. Die laadprint van Aritech is geen suc6
De koelvin wordt zo'n btje 68 graden en de temperatuur liep op.
Hij heeft voldoende om de accu te laden maar met de radio erbij aan dan houd hij het niet vol
.
Hmmpff niet echt veilig want ik heb het idee dat het ding zo in de fik vliegt
Ik had hier nog een lader liggen met een PB137 ooit een keer zelf gemaakt.
Die bouw ik er wel in. En misschien nog een 2de 7Ah accu.
Die heb ik hier nog wel liggen.
die bovenstaande radio klinkt ook goed.
Maar hoe wil je dat voeden???.
Je wordt denk ik niet blij als je met een auto accu moet sjouwen
.
Ik heb nu Pioneer 160W speakers dr in.
Klinkt voor het strand opzich hard genoeg.
Ohwja de PB 137 moet je gewoon voeden met een gelijkgerichte voeding van ongeveer 18V.
Kan volgens mij ook nog veel hoger staat allemaal in de datasheet. En je hebt 2 condensatoren nodig en een koelplaat.
.
http://www.emesys.com/pdfs/parts/PB137.pdf
Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat
Heb hem maar eens opengeschroefd. Die laadprint van Aritech is geen suc6
De koelvin wordt zo'n btje 68 graden en de temperatuur liep op.
Hij heeft voldoende om de accu te laden maar met de radio erbij aan dan houd hij het niet vol
Hmmpff niet echt veilig want ik heb het idee dat het ding zo in de fik vliegt
Ik had hier nog een lader liggen met een PB137 ooit een keer zelf gemaakt.
Die bouw ik er wel in. En misschien nog een 2de 7Ah accu.
Die heb ik hier nog wel liggen.
die bovenstaande radio klinkt ook goed.
Maar hoe wil je dat voeden???.
Je wordt denk ik niet blij als je met een auto accu moet sjouwen
Ik heb nu Pioneer 160W speakers dr in.
Klinkt voor het strand opzich hard genoeg.
Ohwja de PB 137 moet je gewoon voeden met een gelijkgerichte voeding van ongeveer 18V.
Kan volgens mij ook nog veel hoger staat allemaal in de datasheet. En je hebt 2 condensatoren nodig en een koelplaat.
http://www.emesys.com/pdfs/parts/PB137.pdf
Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat
[ Voor 13% gewijzigd door thespeed op 24-01-2007 16:19 ]
Daar mag je een hele handel 7 amp blokjes in gooien....Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:43:
Jupiler Geluidskrat:
Meer Info Op Pagina 10![]()
![]()
In De Voorkant:
2 x JVC 150 Watt![]()
2 x Pioneer 70 Watt
In De Zijkanten:
2 x Pioneer 40 Watt![]()
In De Deksel:
1 x JBL 250 Watt![]()
![]()
1 x Kenwood Autoradio
Maar Hij Is Nog Lang Niet Klaar, Foto's Komen Deze Week Nog Hoe Hij Er Nu Bijstaat.![]()
En heb je er wel een extra amp in ?? Want die kenwood radio krijgt er anders geen geluid uit... daar sta je dan mooi te pimpen met je vermogen aan speakers, en maar een zacht geluidje
Ik heb 25aH blokken en ik trek een blokje in een dag leeg... met 2 * 50 watt radio, 22 Watt RMS...
http://gathering.tweakers...bookmark/1050697/24056428
http://gathering.tweakers...bookmark/1050697/24064834
[ Voor 17% gewijzigd door Henning op 24-01-2007 16:25 ]
Dat is toch niet leesbaar meer? Mijn hersenhelft die voor het lezen van teksten zorgt ging helemaal overstuur manVerwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:43:
HoOfDlEtTeR OnZiN
Verwijderd
Ik heb ook nog een versterker van 300 watt, autoradio is iets van 2x35 Watt ofz dagt ik, over de accu benk nog nie uit, miss paar 7amps, of iets van 20+ ampereHenning schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:19:
[...]
Daar mag je een hele handel 7 amp blokjes in gooien....
En heb je er wel een extra amp in ?? Want die kenwood radio krijgt er anders geen geluid uit... daar sta je dan mooi te pimpen met je vermogen aan speakers, en maar een zacht geluidje
Ik heb 25aH blokken en ik trek een blokje in een dag leeg... met 2 * 50 watt radio, 22 Watt RMS...
http://gathering.tweakers...bookmark/1050697/24056428
http://gathering.tweakers...bookmark/1050697/24064834
moek nog ff naar zoeke
mzzl
Verwijderd
waar schreef ik hoofdletter onzin????Fairy schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:20:
[...]
Dat is toch niet leesbaar meer? Mijn hersenhelft die voor het lezen van teksten zorgt ging helemaal overstuur manEcH WeL
marja ik doe t tog nie meer
marja da was ik gewent als ik wa op internet zette
marja laat mar, mzzl
Kun je ipv je geld aan een accu te spenderen niet beter even zoeken naar een LOI cursus Nederlandse taal?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:17:
[...]
waar schreef ik hoofdletter onzin????
marja ik doe t tog nie meer![]()
marja da was ik gewent als ik wa op internet zette
marja laat mar, mzzl![]()
Verwijderd
als je niet kan lezen wat hij zegt moet je zelf misschien maar zo'n cursus nemen
volgens mij is dit forum voor kratradio's en niet voor gezeur over hoofdletters en grammatica, dus hou dat gezeur lekker voor je, hoe irritant het ook mag zijn
volgens mij is dit forum voor kratradio's en niet voor gezeur over hoofdletters en grammatica, dus hou dat gezeur lekker voor je, hoe irritant het ook mag zijn
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:34:
als je niet kan lezen wat hij zegt moet je zelf misschien maar zo'n cursus nemen
offtopic:
Pardon? "marja , t , tog, nie, wa, zette, mar, mzzl" reken ik niet onder fatsoenlijk Nederlands.
Ik zeg het zelfs nog op een grappig bedoelde manier, zeker geen gemene.
Pardon? "marja , t , tog, nie, wa, zette, mar, mzzl" reken ik niet onder fatsoenlijk Nederlands.
Ik zal mijn kratje een deze dagen weer eens fototjes van maken, het zit nu ook in een klein kratje(Brand bier) en er zit een nieuwe versterker in.
Verwijderd
Whahahaha ik vind het allemaal niet ergheracles schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:08:
[...]
offtopic:
Ik zal mijn kratje een deze dagen weer eens fototjes van maken, het zit nu ook in een klein kratje(Brand bier) en er zit een nieuwe versterker in.
Maar ik ben benieuwd naar je foto's.
En de accu's probeer ik via m'n vader te regelen, met korting natuurlijk.

Foto's komen eraan
Ik heb een JVC frontend, twee accu's uit een sportmotor, twee Harman Kardon speakers voor sub, een piezo tweeter en een 12" woofer voor mid. Ik kan alleen ff geen foto's terugvinden uit de vakantie

Dell Studio XPS 16
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:24:
[...]
Whahahaha ik vind het allemaal niet ergMaar let op: Ja ik weet dat ik de woorden niet helemaal goed typ, maar dat is korter, en ja ik maak ook wel eens spelfouten
![]()
Maar ik ben benieuwd naar je foto's.![]()
En de accu's probeer ik via m'n vader te regelen, met korting natuurlijk.![]()
Foto's komen eraan
Bij deze dan de foto's, zijn niet goed geresized, zal de orginelen er wel bij uploaden indien iemand daarom vraagt.

De reserve accu's:

Een half gesloopt energiestation voor het opladen:

Versterker is een Kijkshop ding(20 euro nieuw daar nogsteeds), heb hem voor 1 euro overgekocht van iemand, was onbekend of hij het deed, maar hij doet het goed
Speakers zijn van een onbekend merk Excalibur, hier gekocht bij locale auto-tuning zaak.
Accu's komen van: 1x UPS(12 A) , 2x Electrische Step(12 A p/s), 1x Energiestation(7 A).
Verwijderd
Ziet er goed uit, mooi gedaan binnenin, maar komt er ook nog een bovenkant op?heracles schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:36:
[...]
Bij deze dan de foto's, zijn niet goed geresized, zal de orginelen er wel bij uploaden indien iemand daarom vraagt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De reserve accu's:
[afbeelding]
Een half gesloopt energiestation voor het opladen:
[afbeelding]
Versterker is een Kijkshop ding(20 euro nieuw daar nogsteeds), heb hem voor 1 euro overgekocht van iemand, was onbekend of hij het deed, maar hij doet het goed.
Speakers zijn van een onbekend merk Excalibur, hier gekocht bij locale auto-tuning zaak.
Accu's komen van: 1x UPS(12 A) , 2x Electrische Step(12 A p/s), 1x Energiestation(7 A).
mvg ricardo
Denk het niet, hij is zo makkelijk mee te nemen aan het handvat in het midden, en de versterker word ook erg warm, dus beter voor de koeling. Verder ligt er meestal een hoop rommel binnenin(Flugel flesjes, papiertjes, telefoon, mp3speler, zonnebril) als ik aan het strand/meer ben.Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
[...]
Ziet er goed uit, mooi gedaan binnenin, maar komt er ook nog een bovenkant op?
mvg ricardo
Weet dat hij gesloten meer bas zou geven, maarja, dan maar de equalizer op rock.
Verwijderd
zo ook ff mijn kratje posten
er zit in een pioneer radio en sony boxen en een accu van 44ah is wel lekker zwaar
hier wat plaatjes
http://img487.imageshack.us/img487/4482/dsc00320co7.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/2267/dsc00321bu5.jpg
http://img400.imageshack.us/img400/6448/dsc00323qe4.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/8352/dsc00324cq5.jpg
reacties en of tips/commentaar graag!!!!!!!!!
er zit in een pioneer radio en sony boxen en een accu van 44ah is wel lekker zwaar
hier wat plaatjes
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:22 ]
Verwijderd
Zeer netjes gedaan. Alleen vind ik zelf jammer dat er maar 2 speakers in zitten, maar heel netjes afgewerkt.
Mvg Ricardo
Mvg Ricardo
Verwijderd
haha lekker dan zo'n auto accu van 40kg, verder wel mooi dingVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:09:
zo ook ff mijn kratje posten
er zit in een pioneer radio en sony boxen en een accu van 44ah is wel lekker zwaar![]()
hier wat plaatjes
--------
oke ik heb een probleem, ik heb alle spullen nu binnen, maar het systeem wil niet werken...
we hebben een versterker van Raveland, de XCA 700, die heeft min 2Ohm en 2x 350W uitgangen
we hebben ook 2 3-wegs autospeakers, van die kleine kistjes met 3 speakers erin
een gel-accu van 12v en 7.2Ah
we hebben het nu zo aangesloten:

het lampje van de versterker brand, dus de accu is goed aangesloten, hij is de hele nacht opgeladen dus ook vol
de speakers werken wel op een andere bron
de input werkt ook met andere apparaten
andere boxen werken ook niet op de versterker
we hadden hetzelfde probleem met een andere versterker
wat doen we nou fout??
Verwijderd
zit er niet ergens een schroef/draaikn op je versterker die moet je waarschijnlijk opendraaien hij is om het geluid af te stellen als ie dicht zit hoor je nix

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 13:30 ]
Verwijderd
nee laat maar heb t al, de accu's waren allebei kapot, ze gaven net genoeg stroom om het ledje van de amp te laten branden maar niet genoeg om af te spelenVerwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:29:
zit er niet ergens een schroef/draaikn op je versterker die moet je waarschijnlijk opendraaien hij is om het geluid af te stellen als ie dicht zit hoor je nix
ze zijn zowiezo niet zo heel krachtig, we hebben nu namelijk 2 accus paralel aan de amp omdat het geluid anders wegvalt bij te veel bass xD
Verwijderd
Ik kan nu niet verder
, ik moet eerst accus hebben, en ik snap niet hoe ik de fotos erop moet zetten
Mvg Ricardo Kruyf

Mvg Ricardo Kruyf
Foto's kun je uploaden op www.imageshack.us . En dan moet je de link van de foto hier postenVerwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:14:
Ik kan nu niet verder, ik moet eerst accus hebben, en ik snap niet hoe ik de fotos erop moet zetten
![]()
Mvg Ricardo Kruyf
Verwijderd
Ik zit al een tijdje met het idee om draagbare speakers te maken.
Maar het probleem is dat ik de ballen verstand heb van electronica dus ik dacht laat ik hier maar posten.
Wat ik graag wil zijn draagbare speakers die in ieder geval een paar uur mee gaan, zuiver geluid geven en redelijk een redelijk volume aankunnen.
Nu heb ik alleen:
Lege bierkratten en een MP-3 speler.
Dus dan heb ik nog nodig:
Een versterker
Een accu
Een paar speakers
En een accu-oplader
Mijn budget is +- 150 €
Voor de versterker dacht ik aan de hand van dit topic voor deze te gaan:
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
Voor de accu weet ik niet precies hoeveel Ah ik nodig heb voor mijn doeleinde maar deze lijkt me eigenlijk goed genoeg. http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail=
Voor de speakers heb ik alleen geen idee wat ik het beste zou kunnen nemen. Er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet kan zien, ik luister in principe alle soorten muziek dus alles moet er redelijk uitkomen van hoge tonen tot bass.
Voor een accu-oplader heb ik een beetje op de site van Conrad gekeken maar ik snap niet helemaal watvoor acculader ik nodig heb. Dus hier zullen jullie me ook een beetje moeten helpen.
Alvast bedankt.
Maar het probleem is dat ik de ballen verstand heb van electronica dus ik dacht laat ik hier maar posten.
Wat ik graag wil zijn draagbare speakers die in ieder geval een paar uur mee gaan, zuiver geluid geven en redelijk een redelijk volume aankunnen.
Nu heb ik alleen:
Lege bierkratten en een MP-3 speler.
Dus dan heb ik nog nodig:
Een versterker
Een accu
Een paar speakers
En een accu-oplader
Mijn budget is +- 150 €
Voor de versterker dacht ik aan de hand van dit topic voor deze te gaan:
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
Voor de accu weet ik niet precies hoeveel Ah ik nodig heb voor mijn doeleinde maar deze lijkt me eigenlijk goed genoeg. http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail=
Voor de speakers heb ik alleen geen idee wat ik het beste zou kunnen nemen. Er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet kan zien, ik luister in principe alle soorten muziek dus alles moet er redelijk uitkomen van hoge tonen tot bass.
Voor een accu-oplader heb ik een beetje op de site van Conrad gekeken maar ik snap niet helemaal watvoor acculader ik nodig heb. Dus hier zullen jullie me ook een beetje moeten helpen.
Alvast bedankt.
Hier even wat foto's van mijn oude, inmiddels begraven kist.
Gemaakt voor Nawaka 2002 (nationaal waterkamp scouting) en heeft 4 jaar dienst gedaan. Met het vorige nawaka 2006 heb ik een nieuwe kist gemaakt. Zou er binnekort wat foto's van schieten.

Alles was in een zeer stevige curver behuizing gebouwd. Veder nog versterkt door een dun houten frame aan de binnekant.
Op de 3 foto kan je het oplaadpunt zien voor de accu.
Specs:
Clarion radio/cdspeler
Concord 2x50watt RMS versterker (echte vermogen watts...)
JBL 6x9 (ovaal) 2x70watt RMS speakers
1 45Ah accu (intern in kist) (onderhoudvrij, wel zo relaxt)
Speelduur was ongeveer 24 a 30 uur. Dus kon je een leuke volle week gebruiken.
Heb ook ooit eens een klikoradio gemaakt..

Inhoud:
2x versterker
Radio met cd wisselaar
Ingebouwde Subtube
En 6 Speakers.
Gemaakt voor Nawaka 2002 (nationaal waterkamp scouting) en heeft 4 jaar dienst gedaan. Met het vorige nawaka 2006 heb ik een nieuwe kist gemaakt. Zou er binnekort wat foto's van schieten.

Alles was in een zeer stevige curver behuizing gebouwd. Veder nog versterkt door een dun houten frame aan de binnekant.
Op de 3 foto kan je het oplaadpunt zien voor de accu.
Specs:
Clarion radio/cdspeler
Concord 2x50watt RMS versterker (echte vermogen watts...)
JBL 6x9 (ovaal) 2x70watt RMS speakers
1 45Ah accu (intern in kist) (onderhoudvrij, wel zo relaxt)
Speelduur was ongeveer 24 a 30 uur. Dus kon je een leuke volle week gebruiken.
Heb ook ooit eens een klikoradio gemaakt..

Inhoud:
2x versterker
Radio met cd wisselaar
Ingebouwde Subtube
En 6 Speakers.
Verwijderd
een ding snap ik niet .... het is een 2x100 watt vetsterker, waarom hangen mensen er dan 150 watt boxen aan ????
en nog en vraagje kan ik ook gewoon normale moxen van thuis aan deze versterke hangen ?
en nog ene vraagje heeft de MCA-200 ook nog ergens end caps te koop ?
ik wil er namelijk een mooi geheel van maken
en ik heb een 60AMPH accu op het oog
daarmee moet ik wel chille feestjes kunnen geven
en owja : wat is er zo leuk aan die kratjes ?
ik vind het er niet echt mooi uitzien, bovendien schiet je het geluid dan 2 verschillende richtingen op terwijl je het volgesmij naar het feest wil toerichten ofnie ?
en nog en vraagje kan ik ook gewoon normale moxen van thuis aan deze versterke hangen ?
en nog ene vraagje heeft de MCA-200 ook nog ergens end caps te koop ?
en owja : wat is er zo leuk aan die kratjes ?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 18:06 ]
Al sluit je er 2x400 watt speakers op aan. Wat maakt dat uit? Die 2x100 wat zal de versterker nooit kunnen leveren, netzoals dat de speakers geen 150 watt kunnen hebben continu. Daarnaast is het sowieso beter een zwaardere versterker te hebben dan speakers.Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:03:
een ding snap ik niet .... het is een 2x100 watt vetsterker, waarom hangen mensen er dan 150 watt boxen aan ????
en nog ene vraagje heeft de MCA-200 ook nog ergens end caps te koop ?:)
en owja : wat is er zo leuk aan die kratjes ?:S ik vind het er niet echt mooi uitzien, bovendien schiet je het geluid dan 2 verschillende richtingen op terwijl je het volgesmij naar het feest wil toerichten ofnie ?
Ik heb er geen last van dat de speakers in 2 verschillende richtingen staan, het geluid moet toch aan elke kant te horen zijn als je bent met een groep aan een plas of aan het strand.
Verwijderd
hmm vraagje ik ben van plan om zon zuu accu te halen, is dat te doen ?
of is dat heel gevaarlijk ?
die gel accus zijn terig duur ...
of is dat heel gevaarlijk ?
die gel accus zijn terig duur ...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 19:27 ]
Wel ook 12V op de REM gezet? Anders doet 'ie het idd niet.
Dit topic is gesloten.