[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ik draai standaard altijd 2,4 Ghz. HTT 268 Divider 3:2. Dan draait ie precies 200mhz, ik weet niet of het wat uitmaakt maar het is geen merk geheugen en of die het leuk vind om altijd op 210 te draaien dat weet ik dus niet. Maar rond oktober ga ik ook over, ik heb de moet met dit mobo al opgegeven, wil je echt tot bijna over het randje OCen dan moet je niet dit mobo hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
zo guys, ben nieuwe setting aan eht testen, 297x9 mem 1:1 spd settings + 2t, zit op +/-45sec. hexus pifast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mister_X schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:34:
zo guys, ben nieuwe setting aan eht testen, 297x9 mem 1:1 spd settings + 2t, zit op +/-45sec. hexus pifast >:)
Nice, nog speciale settings daarvoor gebruikt?

offtopic:
Ik ga vanaf morgen op vakantie, ben dr zaterdag over 2 weken weer ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Nice, nog speciale settings daarvoor gebruikt?

offtopic:
Nee, ik ga nu kijken of ik die timings nog wat kan aanpassen, 1T zal zeker niet lukken, maar als me performance omhoog gaan met deze snelheid heb ik ook geen 1T nodig,

edit:

wel vaag dat ik me HT freq. op 400 moet zetten! op 600 krijg ik steeds cpu-oc failed...van bios...

waar ga je heen?

[ Voor 12% gewijzigd door Mister_X op 22-07-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
FnF schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:38:
offtopic:
gezellig veel plezier!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom met m'n new castle 3500+ niet hoger dan een HTT van 230 mhz. Iemand ook deze ervaring?
Lagere mem dividers of hogere latency werkt ook niet

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:18:
Ik kom met m'n new castle 3500+ niet hoger dan een HTT van 230 mhz. Iemand ook deze ervaring?
Lagere mem dividers of hogere latency werkt ook niet
en hogere vcore misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asarian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05-2016
FnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:43:
[...]

Ik zou eerst eens Memtest 86+ runnen, en even wat dingen zeker stellen :Y)
Verder zou je nog eens wat andere BIOSSEN kunnen proberen, zoals 1011.00x (Geen 2 iig). Die heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar soms willen die nog wel eens wonderen doen :Y)

[...]

Zou kunnen, maar als je echt hoger HTTs wilt draaien, dan is 1013 niet echt een hele geschikte BIOS...
Ik zoug graag willen weten hoe stabiel de 1013 BIOS revisie is voor de A8V Deluxe. Ik wil dit board kopen juist om zijn vermaarde (vermeende?) stabiliteit.

Ik ga er een AMD 64 4000 (SanDiego) in stoppen. Lijkt me dat ik daar minimaal BIOS 1011 voor nodig heb, als ik hier goed gelezen heb. Maar ik hoorde, van meerdere kanten, dat 1014 nogal brak is. Is 1013 wel goed? Ik hen namelijk absoluut geen zin on overvoltage problemen, of spontane boots en andere ongein.

Als iemand mij hiervoor wijzer kan maken, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

- Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Laatst online: 06-09 20:49
ik heb zelf 1013 heel erg tevreden mee geo'cd naar 2400 loopt perfect.. nog geen spontane reboot en ik heb dit bordje nou een klein half jaartje... nog nooit problemen gehad.. alleen toen ik 1009.006 flashde deed ie heel wazig.. maar aangezien jij die niet kan gebruiken :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Gewoon proberen, ik heb een venice die pas ondersteunt wordt vanaf 11 of 12 :? In ieder geval niet met 1009 en toch doet ie het perfect, voor mij zijn alle Biossen bven de 09 allemaal brak waardoor ik gedwongen ben deze bios te gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:12:
[...]

en hogere vcore misschien???
nope, wil geen hoge CPU snelheid, maar hoge mem snelheid.

iemand anders dit probleem met new castle 3500+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Stilletjes aan het worden hier! Op de frontpage staat 1014-final.. testers gezocht! :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:38:
Stilletjes aan het worden hier! Op de frontpage staat 1014-final.. testers gezocht! :P
Iedereen is uitgetweakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
MrBarBarian schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:38:
tja, FnF is op vakantie he ;) zal vanavond 1014 erin gooien

[ Voor 7% gewijzigd door Mister_X op 28-07-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:31:
[...]

nope, wil geen hoge CPU snelheid, maar hoge mem snelheid.

iemand anders dit probleem met new castle 3500+?
2T op enabled hielp bij mij heel veel! volts van ram naar 2.8v zetten, iets hogere timings zetten, mp omlaag, etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Ik wil nu eindelijk Windows XP 64-bit gaan installeren maar ik wil van te voren er enigsinds zeker van zijn dat ik in ieder geval mijn hardware goed aan de praat kan krijgen.

Asus heeft nu sinds een tijdje beta driver Promise 20378 RAID controller 64-bit driver v1.00.1.41 beschikbaar [1]. Heeft iemand hier al ervaring mee? Doet ie wat ie mot doen? Ik gebruik deze controller niet als RAID maar ik heb hier een extra enkele schijf aan hangen.
Het zelfde gelde trouwens voor de VIA VT8237 SATA RAID 64-bit driver v4.30C (WHQL), ik gebruik het wel niet maar voor m'n eigen gemoedsrust vind ik het eigenlijk wel prettig dat het in ieder geval goed geinstalleerd is ;)
Netwerk- en soundkaart leveren volgens mij geen problemen op, Asus heeft de drivers er dan wel als beta staan, maar dit is op de site van de fabrikant niet meer het geval. Het zelfde geldt voor de VIA chipset drivers.

Zijn jullie verder nog tegen problemen aangelopen met Windows XP in combi met dit moederbord?

[1] http://support.asus.com/d...20Deluxe&SLanguage=en-us#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Mijn mobo temp. is nu 26 graden met stock koeling en stock koelpasta. Zal het nog zoveel uitmaken om er een zalman op te zetten?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 03:39

Theimon

Snapte!?

BIOS 1014 toegevoegd aan www.theimon.tk

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
prodoc schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:27:
Ik wil nu eindelijk Windows XP 64-bit gaan installeren maar ik wil van te voren er enigsinds zeker van zijn dat ik in ieder geval mijn hardware goed aan de praat kan krijgen.

Asus heeft nu sinds een tijdje beta driver Promise 20378 RAID controller 64-bit driver v1.00.1.41 beschikbaar [1]. Heeft iemand hier al ervaring mee? Doet ie wat ie mot doen? Ik gebruik deze controller niet als RAID maar ik heb hier een extra enkele schijf aan hangen.
Het zelfde gelde trouwens voor de VIA VT8237 SATA RAID 64-bit driver v4.30C (WHQL), ik gebruik het wel niet maar voor m'n eigen gemoedsrust vind ik het eigenlijk wel prettig dat het in ieder geval goed geinstalleerd is ;)
Netwerk- en soundkaart leveren volgens mij geen problemen op, Asus heeft de drivers er dan wel als beta staan, maar dit is op de site van de fabrikant niet meer het geval. Het zelfde geldt voor de VIA chipset drivers.

Zijn jullie verder nog tegen problemen aangelopen met Windows XP in combi met dit moederbord?

Ik kan het helaas neit installeren, ik heb heir een promise fastrack tx2000 (ata 133 raid controller) helaas gaat promise zover ikw eet geen drivers voor het xp64 platform uitbrengen, ik meot dus wachten totdat ik 2 nieuwe sata schijven ga kopen (raptors :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
prodoc schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:27:

Ik heb gister nog windows xp 64 geinstalleerd met die via drivers. Bij het installeren gewoon de flop erin met de drivers en laden tijdens de windows installatie. Werkte prima met het asus moederboard en de Maxtor Maxline III 250 gb SATA (net nieuw). Ben alleen weer opnieuw begonnen met de normale xp versie, omdat ik de asus wlan niet al accesspoint kon cofigureren onder de 64bits omgeving. Asus heeft de software die bij de wlankaart geleverd wordt niet op de site staan en dus ook geen 64 bits variant daarvan... zucht....Hij werkte echter wel als adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Ghost81 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:33:
[...]

Ik heb gister nog windows xp 64 geinstalleerd met die via drivers. Bij het installeren gewoon de flop erin met de drivers en laden tijdens de windows installatie. Werkte prima met het asus moederboard en de Maxtor Maxline III 250 gb SATA (net nieuw).
Ik heb vandaag de gok maar gewoon gewaagt en blijkbaar voor niks...
De Promise controller installeerd hij prima, maar de hardeschijf vinden ho maar :(
Als tijdelijke oplossing kan ik hem wel aan de VIA controller hangen, misschien dat hij dat wel slikt, maar tevreden ben ik hier niet over. Hoe moeilijk kan het zijn om die controller normaal aan te spreken? Ik kan hem zelfs in DOS met Ghost benaderen, maar werken onder Windows XP 64-bit ho maar.

Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik nog wat extra's doen om aan te geven dat er een harde schijf aan zit? Dit was niet nodig onder de 32-bit versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
prodoc schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:23:
[...]

Ik heb vandaag de gok maar gewoon gewaagt en blijkbaar voor niks...
De Promise controller installeerd hij prima, maar de hardeschijf vinden ho maar :(
Als tijdelijke oplossing kan ik hem wel aan de VIA controller hangen, misschien dat hij dat wel slikt, maar tevreden ben ik hier niet over. Hoe moeilijk kan het zijn om die controller normaal aan te spreken? Ik kan hem zelfs in DOS met Ghost benaderen, maar werken onder Windows XP 64-bit ho maar.

Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik nog wat extra's doen om aan te geven dat er een harde schijf aan zit? Dit was niet nodig onder de 32-bit versie...
Ik heb met winxp32 ook wel gehad dat de controller wel geinstalleerd werd, maar dat de hd niet herkend werd. Maar bij een 2e of 3e keer ineens wel.... erg vaag, maar ik zou het als ik jouw was iig nog 2x proberen....

Succes. De mijne lijkt nu iig onder winxp32 met de nieuwe maxtor als een zonnetje te lopen (zit wel aan de via sata controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Ghost81 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:12:
[...]
Ik heb met winxp32 ook wel gehad dat de controller wel geinstalleerd werd, maar dat de hd niet herkend werd. Maar bij een 2e of 3e keer ineens wel.... erg vaag, maar ik zou het als ik jouw was iig nog 2x proberen....
2x wat proberen? Opnieuw opstarten? De drivers opnieuw installeren? Windows opnieuw installeren? ;)

Ik heb meteen maar zitten klagen bij ASUS en ze hebben mij een andere versie van de drivers opgestuurd. Ik zal het morgen even testen en jullie op de hoogte houden mochten jullie er ook behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v735/RMH_Amst/2a568715.png

Timings 2-2-2-5 1T, geen overclock, niet slecht vind ik!
2x 512 MB Corsair 3200XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:18:
[...]

tja, FnF is op vakantie he ;) zal vanavond 1014 erin gooien
Maar ik ben weer back :)
Thnx! Ga hem zsm eens proberen, of heeft iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ik heb hem draaien... Geen problemen tot nu toe, maar nog niet groots OCed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
DiMacho schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:45:
Ik heb hem draaien... Geen problemen tot nu toe, maar nog niet groots OCed.
Ik draai 'm nu ook een tijdje.... hij lijkt iig stabiel te zijn.... heb de fsb van 200 naar 201 (woah(!)) gedaan, maar dat werkt iig. De waardes die sisoft, 3dmark etc geven komen daarmee overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
prodoc schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Ik heb meteen maar zitten klagen bij ASUS en ze hebben mij een andere versie van de drivers opgestuurd. Ik zal het morgen even testen en jullie op de hoogte houden mochten jullie er ook behoefte aan hebben.
Ik heb de driver geprobeerd met helaas het zelfde resultaat: geen HD te zien. Het bleek te gaan om driver versie 1.00.1.39. Hoewel op de website versie .41 al aangeboden wordt, voor die gene die de .39 dirver toch willen hebben, laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al een aantal pagina's van deze thread doorgelezen, maar kom er zelf helaas niet wijs uit.
Ik heb een AMD 64 3800+, welke core weet ik niet zeker, nu vraag ik me af hoe ik deze kan overclocken, als ik AI overclocking op auto zet, weet ik niet wat gebeurd, zet ik hem op manual kan ik zelf instellen, en als ik dan ook maar ietsje hoger ga crasht windows binnen enkele minuten met een STOP bsod, of valt hij gewoon uit. Op adaptive overclocking blijft volgens AMD Clock tool de cpu gewoon draaien op 2400mhz (stock), en als ik zelf overclock aan zet op 5 of 10 % krijg ik ook weer dezelfde instabiliteit.
Moet ik iets bij het geheugen (Corsair PC3200 XMS, 2x512, dual channel) instellen, of iets anders aanpassen ? Of heb ik gewoon een cpu die niet wil overclocken ?
(Ik draai op een asetek waterkoeling kitje, en mijn full load temperatuur zit volgens asus probe op 44 celsius)

Alvast bedankt, sorry als ik ergens iets over het hoofd heb gelezen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:55:
Hallo,

Ik heb al een aantal pagina's van deze thread doorgelezen, maar kom er zelf helaas niet wijs uit.
Ik heb een AMD 64 3800+, welke core weet ik niet zeker, nu vraag ik me af hoe ik deze kan overclocken, als ik AI overclocking op auto zet, weet ik niet wat gebeurd, zet ik hem op manual kan ik zelf instellen, en als ik dan ook maar ietsje hoger ga crasht windows binnen enkele minuten met een STOP bsod, of valt hij gewoon uit. Op adaptive overclocking blijft volgens AMD Clock tool de cpu gewoon draaien op 2400mhz (stock), en als ik zelf overclock aan zet op 5 of 10 % krijg ik ook weer dezelfde instabiliteit.
Moet ik iets bij het geheugen (Corsair PC3200 XMS, 2x512, dual channel) instellen, of iets anders aanpassen ? Of heb ik gewoon een cpu die niet wil overclocken ?
(Ik draai op een asetek waterkoeling kitje, en mijn full load temperatuur zit volgens asus probe op 44 celsius)

Alvast bedankt, sorry als ik ergens iets over het hoofd heb gelezen in deze thread.
Eigenlijk staat alles hiervan wel in de SP, maar dit moet je doen:
Alles op Manual zetten, en alles handmatig verhogen, de core kan je bekijken met CPU-Z. Verder staat alles wel zo'n beetje in de SP :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu stabiel draaiend op 2.58ghz (2.4 stock)

Ik had eigenlijk wel een grotere overclock verwacht, of is dit ongeveer wel de richting waar ik in moet denken ?
(ik heb trouwens nu de cpu op 1.6v draaiend, en het geheugen op 2.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:31:
[...]

Maar ik ben weer back :)

[...]

Thnx! Ga hem zsm eens proberen, of heeft iemand deze al geprobeerd?
[offtopic]
zo, 2weken vliegen voorbij he :) hoe was het? waar ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:05:
[...]

[offtopic]
zo, 2weken vliegen voorbij he :) hoe was het? waar ben je geweest?
Inderdaad, het was erg leuk, ben in de omgeving van het drielandenpunt geweest, afwisselend NL, BE, DE, LU, FR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Inderdaad, het was erg leuk, ben in de omgeving van het drielandenpunt geweest, afwisselend NL, BE, DE, LU, FR :)
oh cool, valkenburg enzo! wel balen dat het k u t weer was dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:00:
[...]

oh cool, valkenburg enzo! wel balen dat het k u t weer was dan!
Nee, juist niet, was juist hartstikke mooi weer, als er regen was, dan was het 's nachts, alleen de laatste dag, vrijdag, beetje regen overdag gehad, verder altijd boven de 25 graden _/-\o_ Warmste dag was 35+, das me weer net beetje té warm :*)

• Mister_X
Vraagje, ik zat te kijken voor voltmods (geheugen) maar het blijkt dat ie niet 100% overal werkt! en dat de meeste borden over hun nek gaan boven de 2.9v!
Nou zat ik te kijken naar die OCZ booster, maar wat blijkt op de pagina van OCZ dat deze A8V deluxe niet compatible is! maar hij staat wel in de startpost? betekend dat ie dus 'wel' compatible is maar OCZ het gewoon niet kan 'garanderen?'

Want dan zou ik dat ding wel kopen (scheelt soldeer werk ;))...

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:35:
Vraagje, ik zat te kijken voor voltmods (geheugen) maar het blijkt dat ie niet 100% overal werkt! en dat de meeste borden over hun nek gaan boven de 2.9v!
Nou zat ik te kijken naar die OCZ booster, maar wat blijkt op de pagina van OCZ dat deze A8V deluxe niet compatible is! maar hij staat wel in de startpost? betekend dat ie dus 'wel' compatible is maar OCZ het gewoon niet kan 'garanderen?'

Want dan zou ik dat ding wel kopen (scheelt soldeer werk ;))...
Met handmatige voltmod kom je tot 3.0V ongeveer, met met een OCZ Booster tot 2.9-2.95V.

• Mister_X
FnF schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:58:
[...]

Met handmatige voltmod kom je tot 3.0V ongeveer, met met een OCZ Booster tot 2.9-2.95V.
2.95 is voldoende, maar werkt ie? past ie wel? ik draai dual channel! ennnn, is er een 'guide' voor die voltmod ipv een forum thread?

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

2.95 is voldoende, maar werkt ie? past ie wel? ik draai dual channel! ennnn, is er een 'guide' voor die voltmod ipv een forum thread?
Ja, hij werkt wel, maar zorg ervoor dat je hem niet boven de 3V zet. En guide is die forum thread, foto's en alles staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Zo mn verhuizing is voorbij (2 weken offline :/) en ik heb mn pc verbouwd dus we kunnen weer gaan spelen. :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hey topic is weer omhoog :) komt mooi uit, want ik kom net op 250x11 windows in, oops, weg beeld :D haha damn systray icoontjes gingen net laden...

die stomme lock werkt niet... lijkt wel

overigens wou ik dus voltmodden die in ts staan, maarja was er niet van gekomen dus maar even me pctje uitelkaar geschroefd, alles schoonegmaakt, cpu koel pasta opnieuw erop gesmeerd, stoffjes weg geblazen en alles weer tot 1 geheel getimmerd... scheelt denk weer 2 graden ofzo *D

[ Voor 43% gewijzigd door Mister_X op 13-08-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Ik krijg mijn geheugen niet lekker draaien. Het gaat om 2x512 Crucial Ballistix.
Momenteel draai ik de volgende settings

Athlon 64 3000+ @ 2160MHz
HTT = 800
HT = 240
mp = 9
Het geheugen draait op 3:2 (volgens CPU-Z is dat 196MhZ. Dit zou toch 240/2 * 3 = 360MHz/180Mhz moeten zijn?) Ik wilde eerst 5:3 draaien, dit komt als ik het goed heb precies uit op 400MHz (std snelheid dus). Maar met 5:3 wil de computer niet booten. Ik draai de 1014.008 BIOS van 30-6-2005

Mijn vraag dus, waarom boot mijn PC niet met het geheugen op 5:3 en de HT op 240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Op 1T neem ik aan? En met eem Winchester? Dan is de memory-unit van je CPU gewoon aan zijn limiet. Ik heb precies hetzelfde... Je zou wel 1:1 moeten kunnen draaien trouwens..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
MrBarBarian schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:40:
Op 1T neem ik aan? En met eem Winchester? Dan is de memory-unit van je CPU gewoon aan zijn limiet. Ik heb precies hetzelfde... Je zou wel 1:1 moeten kunnen draaien trouwens..
1t/2t staat op Auto in de bios. Maar hoe kan de memory controller nou aan de limiet zitten terwijl ik het geheugen geeneens overclock? 200MHz is toch standaard voor DDR400 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
@FNF:

welk bios gebruik je nu en wat is je OC? ik word helemaal gek hier, draait totaal nooit/niet stabiel... (tenzij ik laag oc, en dat wil ik neit :)) vcore staat altijd to the max 1.7, vddim oko 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:19:
@FNF:

welk bios gebruik je nu en wat is je OC? ik word helemaal gek hier, draait totaal nooit/niet stabiel... (tenzij ik laag oc, en dat wil ik neit :)) vcore staat altijd to the max 1.7, vddim oko 2.8
Ik gebruik nu 1009.006, en oc is op het moment wat afwisselend. Mijn moederbord ligt nog steeds @ winkel, omdat VMem maar tot 2.7V wil, en 2.8V boot het bord niet. Nu heb ik tijdelijk een vervangend bord meegekregen, die ook maar 2.7V doet. Ze gaan nu een bord voor me zoeken die wel 2.8V wil, maar heb nog steeds niks van de zaak gehoord, dus ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
huh vaag, dus je hebt gewoon gezegt, dit bord zegt dat het 2.8 doet, maar doet 2.7 (effectief om het zo maar te noemen)... en je wilt dus een nieuwe? volgens mij doen ze allemaal vrolijk 2.7 ... Zal wel de reden zijn waarom me geheugen (pc4800 / 600mhz) niet relaxt boven de 560mhz loopt... :( nahja, moet maar eens kijken of die ocz booster wat is!

Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%.. kutzooi kut win2k het wordt toch een schone winxp pro installatie, zal wel moeten wantme raid arrays zijn opnieuw gezet (effe block size verlaagt van 128k naar 64kb...boeiend :))..

[ Voor 30% gewijzigd door Mister_X op 14-08-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
prodoc schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:22:
[...]

Ik heb de driver geprobeerd met helaas het zelfde resultaat: geen HD te zien. Het bleek te gaan om driver versie 1.00.1.39. Hoewel op de website versie .41 al aangeboden wordt, voor die gene die de .39 dirver toch willen hebben, laat het me weten.
Omdat ook deze driver niet werkte heb ik weer een meel naar ASUS gestuurd en ze kwamen met de volgende reactie:
sir,
for single harddisk, you still need press CTRL+F to enter raid bios setup, then choose Option 1 to create a 1+0 stripe mode raid set, and choose "create only" when system ask you to, then save the raid setting and boot up into windows XP, then that disk should be detected .
Ik vertrouw het alleen niet echt.
Ik heb in de BIOS aangegeven dat de controller in IDE mode moet werken met een enkele schijf er aan. De HD is opgedeelt in 2 partities en bevat al de nodige data. Ik ben bang dat als ik de bovenstaande stappen doorloop dat ik dan zowel mijn indeling als mijn data kwijt zal raken, iets waar ik niet op zit te wachten.
Ook lijkt het mij stug dat dit daadwerkelijk nodig is. In DOS en Windows 32-bit kan ik de schijf zonder problemen gebruiken, is het dan niet bullsj*t dat ik een raid set aan moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:03:
huh vaag, dus je hebt gewoon gezegt, dit bord zegt dat het 2.8 doet, maar doet 2.7 (effectief om het zo maar te noemen)... en je wilt dus een nieuwe? volgens mij doen ze allemaal vrolijk 2.7 ... Zal wel de reden zijn waarom me geheugen (pc4800 / 600mhz) niet relaxt boven de 560mhz loopt... :( nahja, moet maar eens kijken of die ocz booster wat is!

Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%..
Nee, ik kan gewoon niet 2.8V instellen, als ik het instel, dan krijg ik geen POST, en doet de PC verder niks meer. Alleen op 2.6V en 2.7V boot het systeem.
prodoc schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

Omdat ook deze driver niet werkte heb ik weer een meel naar ASUS gestuurd en ze kwamen met de volgende reactie:

[...]

Ik vertrouw het alleen niet echt.
Ik heb in de BIOS aangegeven dat de controller in IDE mode moet werken met een enkele schijf er aan. De HD is opgedeelt in 2 partities en bevat al de nodige data. Ik ben bang dat als ik de bovenstaande stappen doorloop dat ik dan zowel mijn indeling als mijn data kwijt zal raken, iets waar ik niet op zit te wachten.
Ook lijkt het mij stug dat dit daadwerkelijk nodig is. In DOS en Windows 32-bit kan ik de schijf zonder problemen gebruiken, is het dan niet bullsj*t dat ik een raid set aan moet maken?
Het gaat hier zeker om Windows XP x64? Je kan het iig altijd eens proberen, data is natuurlijk altijd te backuppen van te voren, zodat je 100% zekerheid hebt dat je je data niet kwijtraakt :)
Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:03:

Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%.. kutzooi kut win2k het wordt toch een schone winxp pro installatie, zal wel moeten wantme raid arrays zijn opnieuw gezet (effe block size verlaagt van 128k naar 64kb...boeiend :))..
Je kan natuurlijk ook even een Windows 2k SP4 CDtje bakken, dan ben je meteen klaar :) Verder werkt x64 ook goed, kan je ook eens proberen, draait echt heel stabiel hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Phyxion op 14-08-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
krijg steeds inaccesable boot device erros, ik zit hier nog met een promise fastrack tx2000 kaartje met 2x40gb maxtors.... raid0, helaas, promise heeft geen plannen voor winxp64 drivers voor deze kaart :( dus xp64 komt pas als ik me schijvies vervang voor raptors >:) ... anyway draai jij zelf winxp of 2k?

xp64 dus :)

ben nu xp64 aan het installen, (die 'rtm' versie) hoop dat battlefield 2 nog werkt

ik heb winxp 64 erop staan, helaas is het zo'n kut 30dagen ding (ik dacht een trial 120dagen te hebben...) En tuurljik werkt d-tools niet onder winxp64 en kan ik nog geen battlefield2 spelen :( (zit geen dvd-rom in mijn game-pc...)

[ Voor 41% gewijzigd door Mister_X op 14-08-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
FnF schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:13:
[...]

Het gaat hier zeker om Windows XP x64? Je kan het iig altijd eens proberen, data is natuurlijk altijd te backuppen van te voren, zodat je 100% zekerheid hebt dat je je data niet kwijtraakt :)

[...]
Aye, het gaat om WinXp x64, zie mijn vorige 2 posts. Ik heb geen mogelijkheid een dergelijke hoeveelheid aan data te backuppen. Daar komt bij dat ik het een mogelijke oplossing van nix vind. Het zou niet moeten, het hoeft ook niet voor DOS en WinXP x32. Als dit probleem niet "normaal" gefixed kan worden begint mijn waardering voor ASUS best wel een stuk te dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:30:
krijg steeds inaccesable boot device erros, ik zit hier nog met een promise fastrack tx2000 kaartje met 2x40gb maxtors.... raid0, helaas, promise heeft geen plannen voor winxp64 drivers voor deze kaart :( dus xp64 komt pas als ik me schijvies vervang voor raptors >:) ... anyway draai jij zelf winxp of 2k?

xp64 dus :)

ben nu xp64 aan het installen, (die 'rtm' versie) hoop dat battlefield 2 nog werkt

ik heb winxp 64 erop staan, helaas is het zo'n kut 30dagen ding (ik dacht een trial 120dagen te hebben...) En tuurljik werkt d-tools niet onder winxp64 en kan ik nog geen battlefield2 spelen :( (zit geen dvd-rom in mijn game-pc...)
Ik draai XP 32-bit als 1st OS, en 64-bit als 2nd OS. Op x64 werkt Battlefield 2 prima. Je hebt ook een mounter voor x64, en die kan ook je BF2 DVD mounten :)

//EDIT:
Wat misschien nog makkelijker is: DVD Speler kost nog maar iets van 10-15€ :)
Progsel heet iig FileDisk, maar schijnt niet altijd even goed te werken... Ook is er nog FantomDVD.

[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 16-08-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
filedisk en fantomdvd werken niet :'( heb ik al geprobeert! doet ie het bij jou wel????? tell me how :)

en ja een dvd-rom wil ik ook al aanschaffen, maarja ik werk overdag! dus voordat ik weer BF2 kan spelen, ben ik weer 4dagen verder :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:15:
filedisk en fantomdvd werken niet :'( heb ik al geprobeert! doet ie het bij jou wel????? tell me how :)

en ja een dvd-rom wil ik ook al aanschaffen, maarja ik werk overdag! dus voordat ik weer BF2 kan spelen, ben ik weer 4dagen verder :( ...
Kan je ze niet installeren oid? Of kan je niks mounten? Beide heb ik nog niet geprobeerd. BF2 wel gemount in 32-bit ivm slechte ervaring schijfjes van de Battlefield serie :). Verder mount ik verder ook redelijk veel, maar ik gebruik ook wel eens no-cd/dvd's, aangezien ik het zonde vind dat al mijn mooie CD's/DVD's naar de knoppen gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja psies, instalelren lukte overigens wel, alleen bf2 dvd heeft beveiliging waardoor die slecht te mounten valt lijkt wel! installeren gedaan via netwerk share dvd-fikker ... no-cd/dvd is er neit voor BF2, nahja toch maar dvd-rom asap aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand al een X2 3800+ draaien op dit bord? Ik wil deze binnenkort gaan kopen en vroeg me af of hij probleemloos werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Gasten, ik ben er over uit, die voltmods laat ik nog even zitten, althans die voor de cpu :), ik ga dus maar de IHS van me cpu afslopen, hopen dat ik dan weer wat verder/stabieler kan klokken :)

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:48:
Gasten, ik ben er over uit, die voltmods laat ik nog even zitten, althans die voor de cpu :), ik ga dus maar de IHS van me cpu afslopen, hopen dat ik dan weer wat verder/stabieler kan klokken :)
Dat wil inderdaad nogal schelen :) Maar neem er rustig de tijd voor, en denk niet dat het je wel even lukt in 10 seconden, trek er rustig een half uur voor uit :)

• Mister_X
gast ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest, dat ding eraf halen ging wel, beetje voorzichtig snijden met mesje, maar ja, me koeler paste dus niet meer :( ... moest weer hele zooi eruit slopen, en heb het voetje van waar mee me koeler zich bevestiged verlaagd, (steunpunten aan onderkant, 'eraf geknipt/vijlt' zeg maar). Ik gisteravond laat voor de 3e keer geprobeert werd het ipv 3 graden 'warmer' 10 graden warmer! ik zit nu idle op 60 graden!

Me koeler is vrij zwaar, xp-120 van thermalright... ik denk dat ie nu te ver 'voorover' hangt... Er moeten dus nog steun voetjes op de hoekjes van de CPU zodat ie er recht op blijft hangen, maarja dan moet ik weer precies gaatn afmeten of ze niet te hoog (cpu zweeft boven core) of te laag erop komen (cpu gaat weer hangen...)..

echt tot nu toe alleen_maar_drama ermee gehad dus, sterker nog, ik overweeg om een nieuwe koeler+cpu te kopen , (dat voetje van koeler is, ... nahja, vrij verneukt... |:().

morgenavond ga ik er mee verder , met steun'zooltjes' op de cpu dus..

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:25:
gast ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest, dat ding eraf halen ging wel, beetje voorzichtig snijden met mesje, maar ja, me koeler paste dus niet meer :( ... moest weer hele zooi eruit slopen, en heb het voetje van waar mee me koeler zich bevestiged verlaagd, (steunpunten aan onderkant, 'eraf geknipt/vijlt' zeg maar). Ik gisteravond laat voor de 3e keer geprobeert werd het ipv 3 graden 'warmer' 10 graden warmer! ik zit nu idle op 60 graden!

Me koeler is vrij zwaar, xp-120 van thermalright... ik denk dat ie nu te ver 'voorover' hangt... Er moeten dus nog steun voetjes op de hoekjes van de CPU zodat ie er recht op blijft hangen, maarja dan moet ik weer precies gaatn afmeten of ze niet te hoog (cpu zweeft boven core) of te laag erop komen (cpu gaat weer hangen...)..

echt tot nu toe alleen_maar_drama ermee gehad dus, sterker nog, ik overweeg om een nieuwe koeler+cpu te kopen , (dat voetje van koeler is, ... nahja, vrij verneukt... |:().

morgenavond ga ik er mee verder , met steun'zooltjes' op de cpu dus..
Als je het hebt liggen, een telefoonkaart (Zo'n 1 voor in een telefooncel :)), werkt prima als steuntje, is ongeveer even hoog als de core, even op de hoeken van de CPU even zo'n punt van een telefoonkaart plakken, en je bent klaar :)

//EDIT:
Iemand ervaring met de 1014 Final versie? Werkt alles goed en kan je er ook nog goed mee o/cen?

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 18-08-2005 19:54 ]

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
FnF schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Als je het hebt liggen, een telefoonkaart (Zo'n 1 voor in een telefooncel :)), werkt prima als steuntje, is ongeveer even hoog als de core, even op de hoeken van de CPU even zo'n punt van een telefoonkaart plakken, en je bent klaar :)

//EDIT:
Iemand ervaring met de 1014 Final versie? Werkt alles goed en kan je er ook nog goed mee o/cen?
Ik heb 'em erop gezet omdat ik binnenkort een X2 wil kopen. Het probleem is dat de memory dividers niet goed werken, dus oc'en is een beetje gokwerk.
Ik draai nu een 3000+ op 250x9=2250MHz
Het geheugen draait op 204.5 met een mem divider van 3:2

• Mister_X
Wout schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:20:
[...]

Ik heb 'em erop gezet omdat ik binnenkort een X2 wil kopen. Het probleem is dat de memory dividers niet goed werken, dus oc'en is een beetje gokwerk.
Ik draai nu een 3000+ op 250x9=2250MHz
Het geheugen draait op 204.5 met een mem divider van 3:2
idd ik had al zo'n idee dat er iets was met die diveders, voorbeeld, bios 1010 ofzo, htt op 270, geheugen op 5:3 was 225mhz ongeveer voor geheugen! nu met dit bios, 270-5:3 = 245mhz! ok ik heb pc4800 (600mhz) , maar dit bord is niet echt voor hoge HTT , totaal niet stabiel op 300mhz, htt staat dan op 400 ingesteld (op 600 boot ie niet eens..) ... Voor de rest werkt 1T niet stabiel als me geheugen boven de 245 komt, terwijl menig reviews met 1T tot 265mhz komt! op 265 2T 1:1 op speed settings werkt me systeem ook niet (heel vaag, alsof de pci/agp diveders dan niet werken ofzooo???))

Morgen als ik thuis ben ga ik dat met die telefoon kaart proberen, kan het ook met andere 'pasjes' heb denk geen telefoon kaart liggen :) en weet je zeker dat me blok er dan goed op steunt (ga zoiezo die bracket waar me block aan vast klikt nog even wat 'verlagen' ... zie-> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 !!!)

[ Voor 16% gewijzigd door Mister_X op 18-08-2005 20:45 ]

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:43:
[...]

idd ik had al zo'n idee dat er iets was met die diveders, voorbeeld, bios 1010 ofzo, htt op 270, geheugen op 5:3 was 225mhz ongeveer voor geheugen! nu met dit bios, 270-5:3 = 245mhz! ok ik heb pc4800 (600mhz) , maar dit bord is niet echt voor hoge HTT , totaal niet stabiel op 300mhz, htt staat dan op 400 ingesteld (op 600 boot ie niet eens..) ... Voor de rest werkt 1T niet stabiel als me geheugen boven de 245 komt, terwijl menig reviews met 1T tot 265mhz komt! op 265 2T 1:1 op speed settings werkt me systeem ook niet (heel vaag, alsof de pci/agp diveders dan niet werken ofzooo???))

Morgen als ik thuis ben ga ik dat met die telefoon kaart proberen, kan het ook met andere 'pasjes' heb denk geen telefoon kaart liggen :) en weet je zeker dat me blok er dan goed op steunt (ga zoiezo die bracket waar me block aan vast klikt nog even wat 'verlagen' ... zie-> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 !!!)
Dit is BIOS 1014 Final?

Ehm, als je hem heel strak aandraait, moet je misschien een beetje meer lijm oid gebruiken, maar bankpasjes werken ook prima :) Maar waar je ongeveer naar moet kijken is dat de core en de steunen minimaal even hoog liggen, bij mij kwam een telefoonkaart (Is zelfde dikte als bankpas e.d.) er het dichtste bij :)

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 18-08-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
kut CPU is stuk!! arrghhh er viel een zo'n mini chiphje die rond de core zit af |:( ik moet dus nieuwe cpu kopen, ook is dit ->http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 ding stuk, hij was gescheurd aan 1 kant, dat verklaard die hoge temps, moet dus een nieuwe cpu kopen en zo'n nieuw ding bestellen, waarschijnlijk alleen te bestellen bij thermalright itself.. f*ck zooi, ik baaaaaaal als eenrund, maar ach, naast een 1800palimo, 2500 barton, celly500, P2-266 komt nu ook een amd64 3500+

wtf! hij doet het nog! althans zit nu in crappy style (mobo enzo uit kast op bureau) in bios!

[ Voor 12% gewijzigd door Mister_X op 19-08-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:09:
kut CPU is stuk!! arrghhh er viel een zo'n mini chiphje die rond de core zit af |:( ik moet dus nieuwe cpu kopen, ook is dit ->http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 ding stuk, hij was gescheurd aan 1 kant, dat verklaard die hoge temps, moet dus een nieuwe cpu kopen en zo'n nieuw ding bestellen, waarschijnlijk alleen te bestellen bij thermalright itself.. f*ck zooi, ik baaaaaaal als eenrund, maar ach, naast een 1800palimo, 2500 barton, celly500, P2-266 komt nu ook een amd64 3500+

wtf! hij doet het nog! althans zit nu in crappy style (mobo enzo uit kast op bureau) in bios!
Jaja, AMD's gaan niet zo maar stuk :Y) Je bedoeld zeker 1 van de 8? chipjes die rond de core zitten? Welke is er dan vanaf?
offtopic:
Check meteen even of je nu een unlocked CPU hebt, in deze tijden, _O_

En btw, als je zo'n officieel retention bracket van het moederbord nodig hebt (Dat zwarte geval dus), daar heb ik er denk ik nog wel 1 van liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ik test nu cpu, met standaard koeler met los een 8cm fan die eropboven 'ligt' :D word nu 57 graden onder pifast *D hij werkt dus nog wel, het chippy ie dat er af is is de eerste die rechts onder het pijltje (driekhoekje) zit, ik zal zo eens kijken wat ie met de MP's enzo doet, eesrt kijken of ie het uberhauptnog doet :)

Dat bracket dat ik nu nieuwe nodig heb is van thermal-right, ik heb een xp-120 met een 12cm fan, ik heb ze al egmailed waar ik een nieuwe kan kopen, zou zonde zijn want die koeler is vet duur en om hem nou al af te danken omdat ikg een bracket meer heb zou zonde zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
echt super! ik had een mailtje gestuurd naar thermal right, dat ik me bracket ZELF gesloopt heb en dat ik graag een nieuwe wil kopen maar niet weet bij welke reseller dat kan doen of dat het ook bij hun kon en wat de prijzen dan waren (incl verzending) nu kreeg ik net een mailtje terug dat als ik de offerte kan opsturen dat ze er dan 'onder garanatie' 1 tje toe willen sturen! echt super mooi man! service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Weer ff lopen spelen.(alles op MP 9x) HTT op 800, geheugen op 3:2 en de de cpu op 255MHz: ging goed. Dus ik denk, tikje hoger: HTT op 800 en naar de 260MHz: ging niet goed (driver_irql etc.) terwijl het geheugen op 194 draaide. Niet voor 1 gat te vangen als ik ben de HTT naar 600: bootup wordt afgebroken met een BSOD (session manager error, bruut eruit klappen dus).

Dus nu draaien we stabiel op MP 9x, HTT 800, 255MHz, geheugen 3:2 (2.5-3-3-6 auto, SPD 2.5-3-3-8)
Ik ben wel blij met mn nieuwe case (Coolermaster centurion 5) en cooler (Zalman cnps7000 cu), ik draai nu idle ~27 graden en full load op max 37 graden.
Ik weet nu nie hoe ik m hoger moet krijgen, tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
gast, zet je HTT eens op 600 en probeer het dan nog eens, zie namelijk de TS:
200 --> 1000HTT
210-250 --> 800HTT
251-300 --> 600HTT
en zoiezo, met die temps draai je nog default vcore ?? verhoog die eens met 0.10v zet hem desnoods op 1.6 of misschien wel 1.7 (ik draait altijd 1.70volt)

Trouwens hebnet effe met me pocket wat pics gemaakt van me pc hoe die erbij ligt
http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1

[ Voor 64% gewijzigd door Mister_X op 20-08-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja HTT 600 was ie ook niet blij mee, maar ik ga er nog wel ff mee spelen. Ik wil m een keer op 2,4 krijgen....daarna zien we wel weer verder. Voltage staat nu op 1,45...die kan nog wel iets omhoog ja.

Ziet er goed uit trouwens, die pc van jou :)

[ Voor 14% gewijzigd door Theimon op 20-08-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja hij ligt er echt CRAP bij! ik haat het als me duure spulletjes er zo schraal bij liggen, :) met pc moet netjes zijn, kabeltjes netjes weggewerkt enzo *D, nu ligt ie voor oud-schroot terwijl het vrij recent en duur spul is! maar ja moet even wachten op dat onderdeeltje en dan schroef ik alles weer netjes in elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:38:
ja hij ligt er echt CRAP bij! ik haat het als me duure spulletjes er zo schraal bij liggen, :) met pc moet netjes zijn, kabeltjes netjes weggewerkt enzo *D, nu ligt ie voor oud-schroot terwijl het vrij recent en duur spul is! maar ja moet even wachten op dat onderdeeltje en dan schroef ik alles weer netjes in elkaar...
CPU al even getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja zeker, ding draait stabiel prime95 op 2.4ghz voor paar uur! word wel 80 graden maarja, zit nu ook een socket a koeler op :P sjek de pics maar: http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1

Me pc ligt er beetje verrot bij maarja, heb net mailtje gehad dat me custom k8 RM eraan komt (binne 10 a 7 dagen, vanuit azie geloof ik) heb ook zojuist de OCZ booster besteld (tja 1.5v hoger kan een hoop uitmaken) ik heb gister me geheugen goed doorgestest met memtest, (overklokken van cpu gaat nu niet echt met deze kkoeler) en ik merkte op dat boven de 250mhz (2T) het geheugen errors gaat geven in test5 steeds dezelfde paar vanaf 250 t/m300mhz ... echt verrot, hoop dat het dmv die ocz-booster misschien weggaat. dan kan dit best nog een prima systeem worden, zat ook al te twijfelen aan een nieuw moederbord, maar dan moet ik ookw eer me vidkaart enzo kopen.. dat zuigt.. ($$)

Maar alles werkt dus nog, ocz-booster komt eraan, me koeler kan er binnekort weer op, en ik ga denk nog kijken voor 2 wd-raptors voor sata-raid 0 :p ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Laatst online: 15-09 20:56
Even een klein vraagje de K8n neo2 van MSI was mijn eerste keus voor moederbord, maar omdat ik niet zeker weet of mijn VGA daar wel op past ( in verband met de NB cooler ) wil ik weten of de A8V niet onderdoet voor de K8N van MSI? Ik hoef niet tot het uiterste te klokken maar een redelijke OC is toch wel leuk :D

[ Voor 54% gewijzigd door Heaget op 24-08-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Eerste regel uit de topicstart:
De ASUS A8V Deluxe is de beste overclocker op het VIA K8T800Pro platform (Socket 939), en doet ook zeker niet onder voor de MSI K8N Neo2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
dan heb ik nog een vraagje, op alternate staat het volgende bij de specs van het moederbord

Processoren AMD Athlon 64 FX-53, AMD Athlon 64 3500+ - 3800+

betekent dit dat er geen AMD Atlhon64 3000+ op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Kom op zeg, ga eens lezen.. of in dit topic of op de site van Asus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Mijn excuus ik had er overheen gelezen, ik zag net in de start dat het dsu wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:55:
ja zeker, ding draait stabiel prime95 op 2.4ghz voor paar uur! word wel 80 graden maarja, zit nu ook een socket a koeler op :P sjek de pics maar: http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1

Me pc ligt er beetje verrot bij maarja, heb net mailtje gehad dat me custom k8 RM eraan komt (binne 10 a 7 dagen, vanuit azie geloof ik) heb ook zojuist de OCZ booster besteld (tja 1.5v hoger kan een hoop uitmaken) ik heb gister me geheugen goed doorgestest met memtest, (overklokken van cpu gaat nu niet echt met deze kkoeler) en ik merkte op dat boven de 250mhz (2T) het geheugen errors gaat geven in test5 steeds dezelfde paar vanaf 250 t/m300mhz ... echt verrot, hoop dat het dmv die ocz-booster misschien weggaat. dan kan dit best nog een prima systeem worden, zat ook al te twijfelen aan een nieuw moederbord, maar dan moet ik ookw eer me vidkaart enzo kopen.. dat zuigt.. ($$)

Maar alles werkt dus nog, ocz-booster komt eraan, me koeler kan er binnekort weer op, en ik ga denk nog kijken voor 2 wd-raptors voor sata-raid 0 :p ..
Moest je nog veel betalen voor het bracket?
Heaget schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:02:
Mijn excuus ik had er overheen gelezen, ik zag net in de start dat het dsu wel kon.
Op Google, en ook door deze topics, en de TS, door te lezen, had je idd kunnen zien dat dit moederbord alle CPU's ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Moest je nog veel betalen voor het bracket?

[...]

Op Google, en ook door deze topics, en de TS, door te lezen, had je idd kunnen zien dat dit moederbord alle CPU's ondersteund :)
helemaal nix! service he! ik hoefde alleen maar me offerte (digitaal) op tes turen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand al meer over het probleem met die rare mem dividers met de laatste bios? Ik heb sinds vandaag een Athlon X2 3800+ erin die ik wil overclocken. Ik draai op

HTT - 800MHz
HT - 240MHz
MP - 10
(2.4Ghz dus)

Met 5:3 zou ik dus precies 400Mhz moet draaien op mijn geheugen, maar met die divider boot de PC geeneens. 3:2 zou 360MHz moeten opleveren, maar met die divider krijg ik een BSOD.

Ik draai nu maar even 1:1 om te zien of de CPU die 2.4 trekt en dat zit wel goed, maar ik wil mijn geheugen graag sneller dan 240Mhz hebben :{

edit:

De 4:3 divider blijkt goed te werken, mijn geheugen draait nu op 320Mhz. Maar waarom die andere twee niet stabiel draaien snap ik echt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door WoutF op 26-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Even een waarschuwing voor mensen die de 1014 bios gebruiken; voltages gaan alle kanten op. Ik verander net bijvoorbeeld de mem divider en opeens staat er 1.6v op mijn proc :{ :{

Niet te vertrouwen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:49

OcGuru

Giulietta Qv

Wout schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:20:
Even een waarschuwing voor mensen die de 1014 bios gebruiken; voltages gaan alle kanten op. Ik verander net bijvoorbeeld de mem divider en opeens staat er 1.6v op mijn proc :{ :{

Niet te vertrouwen dus.
1.6V kan toch geen kwaad ;) >:)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Wout schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:20:

Niet te vertrouwen dus.
Zelf BIOS 1014 nooit gebruikt, wel de beta, maar dat was echt helemaal niks :)
Nee, inderdaad niet :*)

offtopic:
Kom je nog wel eens op MSN, Maxtor? Ik zie je nooit meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
zo, zaterdag had ik me onderdeel van cooler thuis gekregen, me pc doet het weer, maar ik haal nooit meer zo'n IHS eraf! ik ben er een paar graden op achteruit gegaan :( 50graden idle, en 52(!) graden stressed, en een totaal instabiel systeem! heb er ook maar win2k opgezet, videokaart opnieuw moeten flashen (die was ook stuk, nu dmv pci kaartje weer tot leven gebracht).. 1 en al ellende gehad dus... Nu dus maar win2k erop (is me game pc, win2k = winxp maar dan 'lichter') af en toe crashed ie ook zomaar... echt wicked, dus ik ga maar voor een nieuwe cpu kijken, (venice 3200+ ??) scheelt ong 40 euro maar dan heb ik wel een MP van 10, met die 3000+ kan ik max 9x300 doen... een dan maar hopen dat 300 stabiel draait... dus dan liever 10 (10x270 meer kans dan 300x9)...

Oja vergeten te melden, heb ook al een OCZ- booster besteld :D :)

Anyway, denk er even 2x over na voordat je je IHS eraf sloopt! (kan ook zijn dat ik 1 van die chippies mis, maar op default oc draait ie wel prime stabiel :?))

zojuist maar een venice 3200 besteld (bij 1to0.nl) ... 3500+ gaat de vitrine in :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 29-08-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Wil je niet meer crossposten aub? Daarnaast horen basic vraagjes niet in ervaringentopics. Je hebt hierover al een topic gestart: MB, Cpu en geheugen gekocht en wil eens wat overclocken :) :)

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 30-08-2005 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:44:
zo, zaterdag had ik me onderdeel van cooler thuis gekregen, me pc doet het weer, maar ik haal nooit meer zo'n IHS eraf! ik ben er een paar graden op achteruit gegaan :( 50graden idle, en 52(!) graden stressed, en een totaal instabiel systeem! heb er ook maar win2k opgezet, videokaart opnieuw moeten flashen (die was ook stuk, nu dmv pci kaartje weer tot leven gebracht).. 1 en al ellende gehad dus... Nu dus maar win2k erop (is me game pc, win2k = winxp maar dan 'lichter') af en toe crashed ie ook zomaar... echt wicked, dus ik ga maar voor een nieuwe cpu kijken, (venice 3200+ ??) scheelt ong 40 euro maar dan heb ik wel een MP van 10, met die 3000+ kan ik max 9x300 doen... een dan maar hopen dat 300 stabiel draait... dus dan liever 10 (10x270 meer kans dan 300x9)...

Oja vergeten te melden, heb ook al een OCZ- booster besteld :D :)

Anyway, denk er even 2x over na voordat je je IHS eraf sloopt! (kan ook zijn dat ik 1 van die chippies mis, maar op default oc draait ie wel prime stabiel :?))

zojuist maar een venice 3200 besteld (bij 1to0.nl) ... 3500+ gaat de vitrine in :)
Bij mij ging ik er toch echt wel op vooruit hoor nadat ik de IHS er af heb gehaald. Waar je wel voor moet zorgen is dat je koeler echt goed op de core zit, als dat niet het geval is, is het logisch dat je zulke hoge temps hebt. Als dat wel het geval is, is het bijna onmogelijk dat je hogere temps hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
cooler zit er goed op zover ik weet? kan hem nog wat strakker doen misschien..maar hij zou goed moeten zitten, heb het bracket waaar me koeler aan klempt uiteraard 'verlaagt'

[ Voor 23% gewijzigd door Mister_X op 30-08-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
muahhahaa ik heb hem nog meer kunnen verlagen, door de schroef gaten (aan de bovenkant waar je die zwarte bracket mee vast schroeft te verlagen, en ja, ik ben 1 van de weinige die denk ik die backplate er af hebben kunnen slopen :D :D *D >:) anyway, ik heb die schroeve 'gaten' dus kunnen laten zakken door 4x 20 euro cent tussen de backplate het en moederdbord te doen :) ach ik had niets anders bijdehand dus dan maar 80cent, en nu zit die koeler dus wel strak op de cpu... alhoewel die nog steeds 45 graden stressed wordt, maarja het is hier en buiten ook warm natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:34:
muahhahaa ik heb hem nog meer kunnen verlagen, door de schroef gaten (aan de bovenkant waar je die zwarte bracket mee vast schroeft te verlagen, en ja, ik ben 1 van de weinige die denk ik die backplate er af hebben kunnen slopen :D :D *D >:) anyway, ik heb die schroeve 'gaten' dus kunnen laten zakken door 4x 20 euro cent tussen de backplate het en moederdbord te doen :) ach ik had niets anders bijdehand dus dan maar 80cent, en nu zit die koeler dus wel strak op de cpu... alhoewel die nog steeds 45 graden stressed wordt, maarja het is hier en buiten ook warm natuurlijk...
Scheelt toch weer een mooie 7 graden stressed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wat is het verschil tussen:
ASUS a8v Deluxe

en

ASUS a8v-e Deluxe

ik heb namenlijk de onderste, en er valt helemaal niks over te lezen klaarblijkenlijk heeft niemand dit moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:39:
ASUS a8v Deluxe

en

ASUS a8v-e Deluxe

ik heb namenlijk de onderste, en er valt helemaal niks over te lezen klaarblijkenlijk heeft niemand dit moederbord...
Meen je deze vraag nou werkelijk serieus? Ik heb het voor de aardigheid even op Google ingetikt (Ik wist het verschil namelijk wel), en de eerste hit kon het me al vertellen :)

Ik ben trouwens voor het eerst onder de 46 seconden gekomen met Pifast _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9950/pifast4597got9gc.png

Eindelijk eens 45.97 seconden op de teller neergezet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
koekoek2003nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:39:
ASUS a8v Deluxe

en

ASUS a8v-e Deluxe

de a8v-e heeft de VIA K8T890 chipset, dus pci-e aansluiting ipv agp voor de a8v deluxe (VIA K8T800Pro chipset)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:49

OcGuru

Giulietta Qv

FnF schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Meen je deze vraag nou werkelijk serieus? Ik heb het voor de aardigheid even op Google ingetikt (Ik wist het verschil namelijk wel), en de eerste hit kon het me al vertellen :)

Ik ben trouwens voor het eerst onder de 46 seconden gekomen met Pifast _/-\o_

[afbeelding]

Eindelijk eens 45.97 seconden op de teller neergezet :*)
Mooi score ;)

offtopic:
Over msn, ik ben nu online, als jij ook ff online komt kunnen we wat bijbabbelen :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hmz me cpu is stuk, weer een half chippie rond de core afgebroken :(

• Phyxion
  • Niet online
Seagate schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:00:
[...]
Mooi score ;)

offtopic:
Over msn, ik ben nu online, als jij ook ff online komt kunnen we wat bijbabbelen :P
Thnx!
offtopic:
Heb deze post nu pas gelezen, kom vandaag wel weer even online :)
Mister_X schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:15:
hmz me cpu is stuk, weer een half chippie rond de core afgebroken :(
:( Hoe kreeg je dat voor elkaar? Weer aan het slopen geweest? :P
Als hij helemaal niks meer doet, kan je proberen de chips er weer op te solderen, nee heb je, ja kan je krijgen :*)

• Mister_X
nah nee, er zijn er 2 bechadigd (hoekjes eraf) en 1 was al afgebroken (waarschijnlijk daardoor al onstabiel), ik zit nu te twijfelen, of een x2 3800 te nemen, of een venice 3200+, nadeel is prijs van die x2, maar ik koop dus of iets goeds, of even iets wat goedkopers en later wat goeds...

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Over die 1014 bios?! Blijf daar maar even bij weg. Zoals al eerder gemeld gaan de dividers helemaal over de rooie. Op zich zou je zeggen: 'FF lekker terugflashen en doordraaien maar weer' echter blijft het divider probleem bestaan, ook al flash je terug naar een eerdere versie!

Hier lopen ook al twee draadjes over op het Asus forum, te weten '5:3 memory divider problem' en 'Corrupted bios after flash 1014' (http://vip.asus.com/forum...oard_id=1&SLanguage=en-us),
en vanavond ga ik ff een bugreport doen bij Asus..

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 01-09-2005 17:02 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, Ik heb sinds kort de volgende config ;

Asus A8V Deluxe rev2 bios 13
Venice 3500+ met Zalman 7000CU
Corsair Twinx 3200C (2 maal 512 dual channel) (cas 2)
Asus 6800GE (256ddr3)

Ik heb dit setje geprobeerd manueel over te klokken maar dan start het systeem niet meer op.
Als ik kies voor 10% overclocken dan werkt het wel maar is het resultaat niet echt super.
Wie kan mij vertellen welke settings ik het best kan proberen voor CPU en geheugen ?
Ik heb de hele Faq doorgelezen en begrijp de basics... maar voor mijn config heb ik geen idee.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
dude, zet de overklok opties op manuel en stel alles op die manier in! lees daarvoor de start post nog even goed door! daar staan alle opties uitgelegt! let ook op je HTT->staat ook in startpost!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste