Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:16:
Mja ik had eigenlijk verwacht dat dit "Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair" geheugen toch wel 405mhz zou kunnen trekken. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg em echt niet op 405mhz draaien zelfs met lagere timings niet
Lees trouwens van alles over themperatuur, Mijn venice 3000+ wordt nu 51 graden stressed. Hoe ver ken ik nou nog doorgaan las namelijk ook dat je beter onder de 50graden kon blijven.
Wat temperatuur betreft: Alles wat onder de 65 graden zit, is perfect, en hoef je je geen zorgen te maken. Daarboven zou ik wel uitkijken.
Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:56:
[...]
Ik ben bang dat je de verkeerder bios hebt, dat had ik dus ook. Ik ben er denk ik ook achter waarom. Op de frontpage stond gister een artikel over de Venice en San Diego. Deze hebben meer Mem dividers dan andere Athlon 64ers. Misschien pakt het mobo per ongeluk de verkeerde divider? Ik weet niet of het daar aan kan liggen maar dat de dividers niet goed werken met de Venice proc mag duidelijk zijn. Als je de goeie dividers wilt hebben en alles dus goed wilt hebben te draaien moet je de 1009.006 bios flashen, ik heb nu 12,13 en 14 getest en allemaal de dividers vernaggelt. Andere bios gaat je helpen je pc stabiel te krijgen op 2,4 Ghz met je mem op 200(400)
[...]
Je mem is een appart verhaal, ik kan met verkeerde bios 215 draaien, echter met goeie bios 1009.006 kan ik maar tot 208, daarna regent het blauwe schermen. Ik snap niet echt waar het aan kan liggen.
Temps zijn wel redelijk hoog eigenlijk(maar nog lang niet in de gevaren zone, dat is 70+), of je hebt je voltage nu al op 1,6 of hoger staan, of je moet je koeler nog eens goed nakijken, missien niet goed erop of te veel pasta gebruikt? Volgens mij houden zelfs Boxed koelers de proc op 2,4 nog makkelijk onder de 50. Maar goed, het is vandaag warm, kijk het ff aan, als je na de warme zomer dagen nog zulke temps hebt en je wilt toch echt onder de 50 haal dan Bv voor een euro of 18/19 de Arctic Freezer 64, een echte aanrader, koelt echt op top niveau en is muisstil

Moederbord pakt geen verkeerde dividers, ik heb vandaag alle dividers met mijn Venice getest, en alles klopt precies

Dit is getest met BIOS 1009.006 en 1011 en hoger. 1010 nog niet getest wegens tijdgebrek (Niet dat ik atm tijd te kort heb, maar per BIOS versie zit er zo maar 1 uur aan test werk in

)
En gevarenzone is meer iets van 65+, bij 70+ zijn er Winchesters overleden, geen idee hoe dat zit met Venice's, misschien dat die wel iets meer kunnen hebben, maar ik zou ze iig onder de 70 willen zien...
Theimon2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:00:
[...]
Mij werd verteld op verschillende sites dat eem Winchester niet hoger kon/mocht dan 2,4GHz, maar blijkbaar kan ie dat wel aan dan. (lucky me

,dat wordt nog ff verder knutselen en zoeken)
Ik ben wel benieuwd welke divider etc deze persoon heeft gebruikt...
Zeker kan een Winchester wel hoger dan 2.4GHz, maar vooral de lagere versies, die trokken de 2.4GHz niet eens meer

Ik draai hier ook met een Zalman 7000Cu, en werkt perfect, en koelt idd genoeg, beter dan de stockcooler op volle snelheid iig, en mijn Zalman draait altijd rockstabiel 2400RPM
//EDIT:
Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:28:
[...]
Probeer maar, als je PC3200 hebt gaat ie niet veel sneller als 2,5, dat is het max wat ik stabiel gehaald heb. Met die 1013 bios heb ik wel weer 2,6 gehaald maar dan wil het geheugen niet op 200(400)omdat die dividers niet werken, beetje jammer dat Asus nu van die pruts biossen leverd, ze zullen zelf toch ook wel zien dat die dividers niet goed zijn

Dat klopt natuurlijk niet, dat jou CPU 2.5 haalt, betekent niet dat een ander niet meer dan 2.5 kan bereiken, overclocking is afhankelijk van heel veel factoren, waaronder de CPU, maar inderdaad, ook het geheugen is ook een heel erg belangrijke factor.
En over de dividers, probeer eens op AUTO, iedere BIOS zorgt/probeert namelijk
altijd het aantal MHz onder de 200, of 400

, te houden, hij gaat tot ongeveer 215-220, en daarna switched ie naar een lagere divider. Soms zijn er zelfs dividers die ik niet terug kan vinden in het lijstje, maar het werkt altijd wel stabiel
Probeer het maar eens zou ik zeggen
[
Voor 15% gewijzigd door
Phyxion op 12-07-2005 18:37
]