[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Steffy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:58:
[...]

;) Dat is nou juist niet de bedoeling, ik kan mijn proc zo wel hoger zetten en dan haalt ie het ook wel, geen probleem hoor maar het is de bedoeling dat ie zo koel mogelijk draait. Met grove maatregelen kan iedereen een eind komen maar dat is geen prestatie. Het systeem moet met zo weinig mogelijk zo ver mogelijk komen
Als je je het voltage verhoogd, en ook de HTT, heb je maar heel weinig temp verhoging, gaat iets in de maximaal 6 graden zitten schat ik, denk niet eens dat je daar aan toe komt...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:39

Theimon

Snapte!?

Voor de liefhebbers: BIOS 1014.007 is uit en ook toegevoegd aan www.theimon.tk :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Theimon2 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:21:
Voor de liefhebbers: BIOS 1014.007 is uit en ook toegevoegd aan www.theimon.tk :)
Thnx, maar ik krijg deze error:
Bestand of map niet gevonden

Het gevraagde bestand of de gevraagde map bestaan niet. Misschien is het bestand of de map verwijderd of heeft de pagina waar u vandaan komt een incorrecte verwijzing.
Vreemd, heb ik hier weer hetzelfde probleem als laatst :X

//EDIT:
Ik heb het probleem gevonden, je hebt verkeerd doorgelinkt, het moet 1014.007 zijn ipv 1014d.007 ;)

Iemand BIOS al getest? :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 10-07-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

:P Nee wie test als eerste? Ik had met de andere 14 biossen dat de divider voor geen meter werkte |:( Dus ik ga het niet testen tenzij het echt een alles overdonderende bios is, het loopt nu aardig lekker dus ik ga me niet druk maken om er weer een crap bios op te zetten, de vorige waren verkeerd dus zal deze ook wel niet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Steffy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:58:
[...]

;) Dat is nou juist niet de bedoeling, ik kan mijn proc zo wel hoger zetten en dan haalt ie het ook wel, geen probleem hoor maar het is de bedoeling dat ie zo koel mogelijk draait. Met grove maatregelen kan iedereen een eind komen maar dat is geen prestatie. Het systeem moet met zo weinig mogelijk zo ver mogelijk komen
waarom moet ie koel blijven? hij gaat echt niet sneller stuk hoor, (niemand heeft dat kunnen bewijzen...)...

Me cpu-fan draait toch 1 constante snelheid... als je een stil systeem wilt kan je beter 'niet' overklokken... lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Inderdaad verkeerd doorgelinkt, ff overheen gekeken. Het is gefixt :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Mister_X schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:03:
[...]

waarom moet ie koel blijven? hij gaat echt niet sneller stuk hoor, (niemand heeft dat kunnen bewijzen...)...

Me cpu-fan draait toch 1 constante snelheid... als je een stil systeem wilt kan je beter 'niet' overklokken... lijkt mij...
:P Het leuk blijven, het is niet leuk om je proc op 1,7 te zetten en er idd 2,7 uit te persen, het moet op zo laag mogelijk voltage zo snel mogelijk gaan, anders is er geen kunst aan het OCen, dan kan iedereen wel dikke OC halen.

Ondertussen wel eens op 1,6 gekeken en we draaien in ieder geval stabiel weer 2,5 :)

:( :( Weer dat blauwe scherm boven de 2,5. Volgens mij moet ik genoeg nemen met 2,5 want meer lijkt er toch echt niet in te zitten :'(

Edit: wederom blauwe schermen, zodra de HTT boven de 280 klapt ie er constant uit, ben bang dat het mobo het niet trekt ofzo het kan bijna niks anders zijn, op 278 doet de CPU op 1,5 het prima, gewoon 2,5. Echter bij elk voltage dan ook en je komt boven de HTT 280 dan kom je windows niet meer in.

Zodra je 280 doet is het gebeurt en krijg ik dezelfde melding, constant, dat kan de CPU niet zijn, als je 2,5Ghz wel haald op 278 dan moeten die laatste 20 Mhz met 0,2 volt extra echt geen probleem zijn.

Iemand nog een andere Bios versie als aanrader die ik kan proberen?

[ Voor 77% gewijzigd door Steffy op 11-07-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:11:
[...]

:P Het leuk blijven, het is niet leuk om je proc op 1,7 te zetten en er idd 2,7 uit te persen, het moet op zo laag mogelijk voltage zo snel mogelijk gaan, anders is er geen kunst aan het OCen, dan kan iedereen wel dikke OC halen.

Ondertussen wel eens op 1,6 gekeken en we draaien in ieder geval stabiel weer 2,5 :)

:( :( Weer dat blauwe scherm boven de 2,5. Volgens mij moet ik genoeg nemen met 2,5 want meer lijkt er toch echt niet in te zitten :'(
verhoog voltage.. dan zie je zelf of er meer in zit of niet ... ik snap je niet hoor, hoezo 'kunst', wil je prestaties en een hoge oc of niet? als je een laag voltage wilt een hoge oc, hoe wil je dan uberhaupt overklokken, je zal het voltage moeten verhogen om hem verder te klokken... nahja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:00:
[...]

verhoog voltage.. dan zie je zelf of er meer in zit of niet ... ik snap je niet hoor, hoezo 'kunst', wil je prestaties en een hoge oc of niet? als je een laag voltage wilt een hoge oc, hoe wil je dan uberhaupt overklokken, je zal het voltage moeten verhogen om hem verder te klokken... nahja
Inderdaad, je zal toch echt je voltage moeten verhogen wil je verder komen. Maar het is inderdaad ook wel leuk om met een zo laag mogelijk voltage zo ver mogelijk te komen, dat probeer ik zelf iig ook altijd eerst even :Y) Als ik voor een 80MHz 0.2V extra nodig heb, laat dan die 80MHz maar zitten IMHO :Y)

//EDIT:
Ik zou zeggen, probeer de 1014.007 eens, dan weten we dat ook weer :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 11-07-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

;) Zijn geen Diehard overclockers hier, het voltage moet je altijd zo laag mogelijk houden. Maar als ie het niet lekker trekt met geen enkele bios leen ik ff een Nforce 4 bordje probeer ik het daar ff mee, als het dan een het mobo ligt haal ik wel een ander bordje, ligt het aan de proc dan gaat die de deur uit en haal ik een 3200, kijken of ik daar wel mee verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:15:
;) Zijn geen Diehard overclockers hier, het voltage moet je altijd zo laag mogelijk houden. Maar als ie het niet lekker trekt met geen enkele bios leen ik ff een Nforce 4 bordje probeer ik het daar ff mee, als het dan een het mobo ligt haal ik wel een ander bordje, ligt het aan de proc dan gaat die de deur uit en haal ik een 3200, kijken of ik daar wel mee verder kom.
Zeker wel Die-Hard :Y) Zoveel mogelijk volt is meestal zo'n hoge mogelijk clocks, dat is juist de echte Die-Hard :)
Ik ga morgen even een nieuwe A8V Deluxe halen, en zal dan even wat resultaten met mijn 3200+ Venice posten, dan weet je dat ook meteen weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het moge duidelijk zijn dat die 1014 bios dus gewoon crap is :( Waarom, kijk maar ff dan zie je het verschil. Dezelfde Mem Divider maar totaal verschillende uitkomsten

1009.006
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/9337/cpu15ef.jpg

1014.007
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/658/cpu40ui.jpg

Vergelijk de uitkomst van het geheugen maar eens, dat klopt bij 1014 dus lang niet, het mem is sneller en de proc is langzamer geworden, net zoals de vorige 1014 beta's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:16:
Het moge duidelijk zijn dat die 1014 bios dus gewoon crap is :( Waarom, kijk maar ff dan zie je het verschil. Dezelfde Mem Divider maar totaal verschillende uitkomsten

10096.006
[afbeelding]

1014.007
[afbeelding]

Vergelijk de uitkomst van het geheugen maar eens, dat klopt bij 1014 dus lang niet, het mem is sneller en de proc is langzamer geworden, net zoals de vorige 1014 beta's :(
Heel erg vreemd, maar bedankt voor het testen :Y) Zelf ook alleen maar negatieve resultaten met de 1014 serie... Zelf had ik iig het liefste de resultaten van 1009.006 :*)

//EDIT:
Even een vraagje, staan er in de 1009.006 ook PwrDwnCtl en PwerDwnTriEn? Omdat die hier alleen bij de Venice's staan, daarnaast viel het me op dat er nu 4 Beats ipv 8 Beats bij de Winchester staat....

[ Voor 66% gewijzigd door Phyxion op 11-07-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:17:
[...]

Heel erg vreemd, maar bedankt voor het testen :Y) Zelf ook alleen maar negatieve resultaten met de 1014 serie... Zelf had ik iig het liefste de resultaten van 1009.006 :*)

//EDIT:
Even een vraagje, staan er in de 1009.006 ook PwrDwnCtl en PwerDwnTriEn? Omdat die hier alleen bij de Venice's staan, daarnaast viel het me op dat er nu 4 Beats ipv 8 Beats bij de Winchester staat....
Weet jij toevallig wat die beats zijn? weinig info over.. Zelf heb ik keuze uit 2, 4 en 8! BTW allemaal suc6 met testen en tweaken, ik ga vanacht 8dagen op vakantie, uiteraard verwacht ik wat uber resultaten en de 14 final bios :P als ik terug ben

[ Voor 14% gewijzigd door Mister_X op 11-07-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:45:
[...]

Weet jij toevallig wat die beats zijn? weinig info over.. Zelf heb ik keuze uit 2, 4 en 8! BTW allemaal suc6 met testen en tweaken, ik ga vanacht 8dagen op vakantie, uiteraard verwacht ik wat uber resultaten en de 14 final bios :P als ik terug ben
Ik heb hem nu op 4, omdat dat standaard is ingeschakeld is op de BIOSSEN vanaf 1011 voor Venice's.
Geen idee wat het is, ik zal eens gaan zoeken wat het is :Y)
offtopic:
Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het maakt niet zoveel uit hoor, 4 of 8 ik heb tenminste geen enkele winst in prestaties gezien.

Edit:

Er zijn dus mensen die altijd geluk hebben, dit is op een A8V Deluxe mag je de gebruiker geloven, een HTT van 300 moet dus wel kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/7682/300fsb3vo.jpg

Wat ik me zit af te vragen is of die dividers wel zoveel invloed hebben, een vriend van mij heeft dus ook een 3000+ echter geen venice maar heeft deze dus op 2,8 te draaien, dan wel met waterkoeling maar dat doet er niet toe, hij kwam met PC3200 nooit verder dan dezelfde 2,4 en 2,5 en kreeg net als ik Blauwe schermen, toen ie echter PC5000 mem erin zetten(ja ik weet het sommige mensen hebben geld over) ging het wel goed en kwam is stukken verder dus dan die 2,4/5. Zit daar enig verband tussen of puur toeval :?

[ Voor 100% gewijzigd door Steffy op 12-07-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:
Het maakt niet zoveel uit hoor, 4 of 8 ik heb tenminste geen enkele winst in prestaties gezien.

Edit:

Er zijn dus mensen die altijd geluk hebben, dit is op een A8V Deluxe mag je de gebruiker geloven, een HTT van 300 moet dus wel kunnen.

[afbeelding]

Wat ik me zit af te vragen is of die dividers wel zoveel invloed hebben, een vriend van mij heeft dus ook een 3000+ echter geen venice maar heeft deze dus op 2,8 te draaien, dan wel met waterkoeling maar dat doet er niet toe, hij kwam met PC3200 nooit verder dan dezelfde 2,4 en 2,5 en kreeg net als ik Blauwe schermen, toen ie echter PC5000 mem erin zetten(ja ik weet het sommige mensen hebben geld over) ging het wel goed en kwam is stukken verder dus dan die 2,4/5. Zit daar enig verband tussen of puur toeval :?
Met beter geheugen kan je inderdaad (meestal) verder overclocken. Er zit dus inderdaad wel enig verband tussen ;)

//EDIT:
En dit is inderdaad een A8V Deluxe, zie screenshot van CG.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 12-07-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Super forum dit, heb 3 weken terug ook zo'n bordje gekocht met een venice 3000+.
Flink aant lezen geweest en ondertussen mijn proc op 2430mhz lopen.
HTT 270, HT800, Mem 4:3.

Alleen door die 4:3 verhouding draait mijn mem maar op 360mhz, zodra ik em op 3:2 zet waardoor mijn mem op 405mhz gaat draaien gelijk windows crash etc. Voltage verhoogd helpt ook niet. Heb er bios 1013 inzitten zou et daaraan liggen?

Greetz Painless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Hoi allemaal,

Super forum dit, heb 3 weken terug ook zo'n bordje gekocht met een venice 3000+.

Alleen door die 4:3 verhouding draait mijn mem maar op 360mhz, zodra ik em op 3:2 zet waardoor mijn mem op 405mhz gaat draaien gelijk windows crash etc. Voltage verhoogd helpt ook niet. Heb er bios 1013 inzitten zou et daaraan liggen?

Greetz Painless
Nagenoeg 100% zeker dat het aan je geheugen ligt, je kan ook nog eens proberen je timings wat te verlagen. Maar eigenlijk staat dit allemaal ook in de SP om heel eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik had eigenlijk verwacht dat dit "Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair" geheugen toch wel 405mhz zou kunnen trekken. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg em echt niet op 405mhz draaien zelfs met lagere timings niet :?

Lees trouwens van alles over themperatuur, Mijn venice 3000+ wordt nu 51 graden stressed. Hoe ver ken ik nou nog doorgaan las namelijk ook dat je beter onder de 50graden kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Hoi allemaal,

Greetz Painless
Ik ben bang dat je de verkeerder bios hebt, dat had ik dus ook. Ik ben er denk ik ook achter waarom. Op de frontpage stond gister een artikel over de Venice en San Diego. Deze hebben meer Mem dividers dan andere Athlon 64ers. Misschien pakt het mobo per ongeluk de verkeerde divider? Ik weet niet of het daar aan kan liggen maar dat de dividers niet goed werken met de Venice proc mag duidelijk zijn. Als je de goeie dividers wilt hebben en alles dus goed wilt hebben te draaien moet je de 1009.006 bios flashen, ik heb nu 12,13 en 14 getest en allemaal de dividers vernaggelt. Andere bios gaat je helpen je pc stabiel te krijgen op 2,4 Ghz met je mem op 200(400) ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:16:
Mja ik had eigenlijk verwacht dat dit "Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair" geheugen toch wel 405mhz zou kunnen trekken. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg em echt niet op 405mhz draaien zelfs met lagere timings niet :?

Lees trouwens van alles over themperatuur, Mijn venice 3000+ wordt nu 51 graden stressed. Hoe ver ken ik nou nog doorgaan las namelijk ook dat je beter onder de 50graden kon blijven.
Je mem is een appart verhaal, ik kan met verkeerde bios 215 draaien, echter met goeie bios 1009.006 kan ik maar tot 208, daarna regent het blauwe schermen. Ik snap niet echt waar het aan kan liggen.

Temps zijn wel redelijk hoog eigenlijk(maar nog lang niet in de gevaren zone, dat is 70+), of je hebt je voltage nu al op 1,6 of hoger staan, of je moet je koeler nog eens goed nakijken, missien niet goed erop of te veel pasta gebruikt? Volgens mij houden zelfs Boxed koelers de proc op 2,4 nog makkelijk onder de 50. Maar goed, het is vandaag warm, kijk het ff aan, als je na de warme zomer dagen nog zulke temps hebt en je wilt toch echt onder de 50 haal dan Bv voor een euro of 18/19 de Arctic Freezer 64, een echte aanrader, koelt echt op top niveau en is muisstil :)

[ Voor 37% gewijzigd door Steffy op 12-07-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ga et vanavond ff proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:

Edit:

[afbeelding]

Mij werd verteld op verschillende sites dat eem Winchester niet hoger kon/mocht dan 2,4GHz, maar blijkbaar kan ie dat wel aan dan. (lucky me ;) ,dat wordt nog ff verder knutselen en zoeken)
Ik ben wel benieuwd welke divider etc deze persoon heeft gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Geheugen is binnen en ik ben maar meteen begonnen met:

11x 240Mhz 2.5/2/2/6 2:1 en 1.6V

Ik ga hem nog wat hoger klokken en zal dan wat tests doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:56:
[...]

Ik ben bang dat je de verkeerder bios hebt, dat had ik dus ook. Ik ben er denk ik ook achter waarom. Op de frontpage stond gister een artikel over de Venice en San Diego. Deze hebben meer Mem dividers dan andere Athlon 64ers. Misschien pakt het mobo per ongeluk de verkeerde divider? Ik weet niet of het daar aan kan liggen maar dat de dividers niet goed werken met de Venice proc mag duidelijk zijn. Als je de goeie dividers wilt hebben en alles dus goed wilt hebben te draaien moet je de 1009.006 bios flashen, ik heb nu 12,13 en 14 getest en allemaal de dividers vernaggelt. Andere bios gaat je helpen je pc stabiel te krijgen op 2,4 Ghz met je mem op 200(400) ;)

[...]

Je mem is een appart verhaal, ik kan met verkeerde bios 215 draaien, echter met goeie bios 1009.006 kan ik maar tot 208, daarna regent het blauwe schermen. Ik snap niet echt waar het aan kan liggen.

Temps zijn wel redelijk hoog eigenlijk(maar nog lang niet in de gevaren zone, dat is 70+), of je hebt je voltage nu al op 1,6 of hoger staan, of je moet je koeler nog eens goed nakijken, missien niet goed erop of te veel pasta gebruikt? Volgens mij houden zelfs Boxed koelers de proc op 2,4 nog makkelijk onder de 50. Maar goed, het is vandaag warm, kijk het ff aan, als je na de warme zomer dagen nog zulke temps hebt en je wilt toch echt onder de 50 haal dan Bv voor een euro of 18/19 de Arctic Freezer 64, een echte aanrader, koelt echt op top niveau en is muisstil :)
Thanks..
Heb er ff 1009.006 ingezet en draai nu idd stabiel op 3:2 405mhz
Heb trouwens een zalman 7000cu opzitten moet toch genoeg koelen lijkt me.

Kan nu nog ff iets hoger proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:21:
[...]

Thanks..

Probeer maar, als je PC3200 hebt gaat ie niet veel sneller als 2,5, dat is het max wat ik stabiel gehaald heb. Met die 1013 bios heb ik wel weer 2,6 gehaald maar dan wil het geheugen niet op 200(400)omdat die dividers niet werken, beetje jammer dat Asus nu van die pruts biossen leverd, ze zullen zelf toch ook wel zien dat die dividers niet goed zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:16:

Wat temperatuur betreft: Alles wat onder de 65 graden zit, is perfect, en hoef je je geen zorgen te maken. Daarboven zou ik wel uitkijken.
Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:56:
[...]

[...]

Moederbord pakt geen verkeerde dividers, ik heb vandaag alle dividers met mijn Venice getest, en alles klopt precies _/-\o_ Dit is getest met BIOS 1009.006 en 1011 en hoger. 1010 nog niet getest wegens tijdgebrek (Niet dat ik atm tijd te kort heb, maar per BIOS versie zit er zo maar 1 uur aan test werk in :+ )
En gevarenzone is meer iets van 65+, bij 70+ zijn er Winchesters overleden, geen idee hoe dat zit met Venice's, misschien dat die wel iets meer kunnen hebben, maar ik zou ze iig onder de 70 willen zien...
Theimon2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:00:
[...]

Mij werd verteld op verschillende sites dat eem Winchester niet hoger kon/mocht dan 2,4GHz, maar blijkbaar kan ie dat wel aan dan. (lucky me ;) ,dat wordt nog ff verder knutselen en zoeken)
Ik ben wel benieuwd welke divider etc deze persoon heeft gebruikt...
Zeker kan een Winchester wel hoger dan 2.4GHz, maar vooral de lagere versies, die trokken de 2.4GHz niet eens meer :'(
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:21:
[...]

Thanks..

Ik draai hier ook met een Zalman 7000Cu, en werkt perfect, en koelt idd genoeg, beter dan de stockcooler op volle snelheid iig, en mijn Zalman draait altijd rockstabiel 2400RPM :)

//EDIT:
Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:28:
[...]

Probeer maar, als je PC3200 hebt gaat ie niet veel sneller als 2,5, dat is het max wat ik stabiel gehaald heb. Met die 1013 bios heb ik wel weer 2,6 gehaald maar dan wil het geheugen niet op 200(400)omdat die dividers niet werken, beetje jammer dat Asus nu van die pruts biossen leverd, ze zullen zelf toch ook wel zien dat die dividers niet goed zijn :X
Dat klopt natuurlijk niet, dat jou CPU 2.5 haalt, betekent niet dat een ander niet meer dan 2.5 kan bereiken, overclocking is afhankelijk van heel veel factoren, waaronder de CPU, maar inderdaad, ook het geheugen is ook een heel erg belangrijke factor.
En over de dividers, probeer eens op AUTO, iedere BIOS zorgt/probeert namelijk altijd het aantal MHz onder de 200, of 400 :P , te houden, hij gaat tot ongeveer 215-220, en daarna switched ie naar een lagere divider. Soms zijn er zelfs dividers die ik niet terug kan vinden in het lijstje, maar het werkt altijd wel stabiel :9
Probeer het maar eens zou ik zeggen :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 12-07-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Hier even een testje met nieuwe moederbord, ook een rev2.00, maar toch heel anders dan de rev2.00 die ik had. Daarnaast kan ik niet meer 2.8V gebruiken, dus dit moederbord gaat ook weer terug :)
Maar hier toch even een screenshot van mijn Venice, en als inbreng voor onze match Mister_X :) :

Afbeeldingslocatie: http://img333.imageshack.us/img333/7034/pifast46562tf.jpg

Score kan lager, dit was met alle zooi lopende, en een wat minder getunede Windows Installatie :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 13-07-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:54:
Hier even een testje met nieuwe moederbord, ook een rev2.00, maar toch heel anders dan de rev2.00 die ik had. Daarnaast kan ik niet meer 2.8V gebruiken, dus dit moederbord gaat ook weer terug :)
Maar hier toch even een screenshot van mijn Venice, en als inbreng voor onze match Mister_X :) :

[afbeelding]

Score kan lager, dit was met alle zooi lopende, en een wat minder getunede Windows Installatie :'(
Mem op 270!! WHAT?? nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ja, memory op 270 :) Draaide hier ook prima op 280 trouwens, maar aangezien dit moederbord alleen maar 2.6V en 2.7V op memory wil, en geen 2.8V, gaat deze ook terug, daarnaast kwam ik er net pas achter dat dit de niet-wifi versie is, en das toch wel leuk :)
Verder vond ik iets nogal vaag, ik kan echt uren Pifasten op 2700MHz zonder enig probleem, maar Prime95 valt er al uit na 1 seconde, en dat op alle snelheden, behalve stocksnelheid. Ook S&M doet het prima, en ratelt rustig paar uren door, vreemd dat P95 er dan geen zin in heeft...
Maar ja, gaat toch weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:36:
[...]

Ja, memory op 270 :) Draaide hier ook prima op 280 trouwens, maar aangezien dit moederbord alleen maar 2.6V en 2.7V op memory wil, en geen 2.8V, gaat deze ook terug, daarnaast kwam ik er net pas achter dat dit de niet-wifi versie is, en das toch wel leuk :)
Verder vond ik iets nogal vaag, ik kan echt uren Pifasten op 2700MHz zonder enig probleem, maar Prime95 valt er al uit na 1 seconde, en dat op alle snelheden, behalve stocksnelheid. Ook S&M doet het prima, en ratelt rustig paar uren door, vreemd dat P95 er dan geen zin in heeft...
Maar ja, gaat toch weer terug :P
Is het niet zo dat pifast niet veel van je memory vergt? Prime gebruikt daarintegen veel meer van je memory. Misschien Bios v.s. Memory ofzo? Iets met je geheugen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Hmm even lopen spelen met verschillende settings. (1009.006)
HTT op 600 met ht 260MHz: gegarandeerd bluescreen of system failed due tp cpu oc.
Verscheidene mem dividers geprobeerd op 260MHz, no go.
MP op 8x op 260MHz, no go.
Nog wat dingen in dezelfde lijn, niet met memclocks gespeeld. Op een gegeven moment de moed opgegeven en alles teruggezet zoals de OC wel werkte. HTT 800, 250MHz, MP 9x,mem divider 4:3 en opnieuw opgestart: met geen mogelijkheid in windows te komen! config_initilization_failed (3 keer achter elkaar).
Ik heb nu setup defaults draaien, dus ik ben weer helemaal terug bij af :/

Wat er nu fout ging weet ik nie. Ik ga het nu pas weer proberen als ik (eindelijk) mn Zalmans erop heb zitten en laat nu alles nog ff default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Best wel teleurgesteld, mijn mobo is zo brak als de pest. Omdat ik ik geen idee had waar het aan kon liggen heb ik maar eens wat uitgeprobeerd. Omdat 267x9 dus 2,4 Ghz en echt stabiel draait, alle tests gaan perfect dacht ik natuurlijk ff 300x8 properen natuurlijk ook 2,4Ghz ;) , maar de kut moederbord kan helemaal geen HTT van 300 aan, boven de 280 gaat het ding volledig de mist in, Windows wil niet eens meer booten, bij het opstarten geeft ie gare meldingen. Ik vind het best wel tegenvallen, ik ga dan denk ik ook maar voor een Nforce 3 bordje en deze gaat de de deur weer uit. De Nforce bordjes komen teminste over de 300, sommige draaien hun 3000+ op 2,8 Ghz en dan zit er toch wel ff een heel groot verschil tussen de mobo's. Kennelijk heeft die VIA chip toch niet in zijn mars wat iedereen wel niet dacht. Als ik geen 300 kan draaien is dit voor mij een beetje een zinloos verhaal, ik kan totaal niet lekker verder OC op deze manier. Mensen die wel een HTT van 300 halen hebben waarschijnlijk een heel klein beetje veel geluk gehad maar dit moederbord gaat compleet over zijn nek als je boven de 270 of 280 komt, het is me nog niet helemaal duidelijk waar ie nu precies de fout in gaat maar het is me ook teveel moeite om het nog uit te zoeken. Hij komt er namelijk toch niet verder dus einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die van mij doet et ook niet op 300x8 en wel op 270x9 wat dus op etzelfde neerkomt.
Maakt idd niet uit hoe je de boel insteld hij doet et dan gewoon niet. Kweet ook niet wat et is.
Mijne begind bij de 275 instabiel te worden en 280 is gegarandeerd crash. Maakt niet uit hoe ik et instel tot nu toe dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Steffy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:15:
:/ Best wel teleurgesteld, mijn mobo is zo brak als de pest. Omdat ik ik geen idee had waar het aan kon liggen heb ik maar eens wat uitgeprobeerd. Omdat 267x9 dus 2,4 Ghz en echt stabiel draait, alle tests gaan perfect dacht ik natuurlijk ff 300x8 properen natuurlijk ook 2,4Ghz ;) , maar de kut moederbord kan helemaal geen HTT van 300 aan, boven de 280 gaat het ding volledig de mist in, Windows wil niet eens meer booten, bij het opstarten geeft ie gare meldingen. Ik vind het best wel tegenvallen, ik ga dan denk ik ook maar voor een Nforce 3 bordje en deze gaat de de deur weer uit. De Nforce bordjes komen teminste over de 300, sommige draaien hun 3000+ op 2,8 Ghz en dan zit er toch wel ff een heel groot verschil tussen de mobo's. Kennelijk heeft die VIA chip toch niet in zijn mars wat iedereen wel niet dacht. Als ik geen 300 kan draaien is dit voor mij een beetje een zinloos verhaal, ik kan totaal niet lekker verder OC op deze manier. Mensen die wel een HTT van 300 halen hebben waarschijnlijk een heel klein beetje veel geluk gehad maar dit moederbord gaat compleet over zijn nek als je boven de 270 of 280 komt, het is me nog niet helemaal duidelijk waar ie nu precies de fout in gaat maar het is me ook teveel moeite om het nog uit te zoeken. Hij komt er namelijk toch niet verder dus einde verhaal.
Dat anderen 2.8GHz halen, ligt echt niet alleen aan het moederbord, maar voornamelijk aan de CPU... Ik weet niet wat voor weetnummer e.d. je hebt, maar dan kan je ongeveer bekijken wat die halen, en vergelijken met wat jij haalt.
Maar inderdaad, echt hele hoger HTT's heeft dit moederbord toch hier en daar wel wat problemen mee, maar ook dat hangt toch heel veel van de BIOS af, de ene BIOS houd er met ~250 al mee op, de andere trekt hem mooi door tot 300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Tsja het is de proc niet, het moge duidelijk zijn dat het mobo het gewoon niet trekt, dat is het probleem, dat is wel duidelijk. En dat het aan de bios ligt, tsja dat zal dan ook wel maar dan is het voor mij dus duidelijk niet aantrekkelijk om op dit bordje te blijven voort modderen. Ik ben er best wel tevreden mee maar ik mag toch tenminste aannemen dat als je aangeeft dat de HTT tot 300 gaat dat ie het dan ook werkelijk doet, zeker als je 2,4 Stabiel haald met 267x9 3:2 moet 300x8 geen probleem zijn, dan valt het mij dus behoorlijk tegen, ik ga dus zeker weten een Nforce 3 of 4 bordje proberen, dan maar geen (S)ATA Raid, dat was voor de toekomst wel leuk geweest maar dan later maar een promise kaartje erin zetten, als ik maar normaal zonder dit soort onnozele dingen kan OCen. Misschien dat er nog een goeie Bios komt al ben ik bang van niet, ik kijk het aan tot september, daarna gaat ie de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Steffy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:52:
Tsja het is de proc niet, het moge duidelijk zijn dat het mobo het gewoon niet trekt, dat is het probleem, dat is wel duidelijk. En dat het aan de bios ligt, tsja dat zal dan ook wel maar dan is het voor mij dus duidelijk niet aantrekkelijk om op dit bordje te blijven voort modderen. Ik ben er best wel tevreden mee maar ik mag toch tenminste aannemen dat als je aangeeft dat de HTT tot 300 gaat dat ie het dan ook werkelijk doet, zeker als je 2,4 stabiel haalt met 267x9 3:2 moet 300x8 geen probleem zijn, dan valt het mij dus behoorlijk tegen, ik ga dus zeker weten een Nforce 3 of 4 bordje proberen, dan maar geen (S)ATA Raid, dat was voor de toekomst wel leuk geweest maar dan later maar een promise kaartje erin zetten, als ik maar normaal zonder dit soort onnozele dingen kan OCen. Misschien dat er nog een goeie Bios komt al ben ik bang van niet, ik kijk het aan tot september, daarna gaat ie de deur uit.
Als je dan toch een SATA-RAID kaartje er in wilt, doe dan zeker geen Promise ;)
Ik zou het eens proberen te testen met een NF3/NF4 moederbord, en zien of je verder komt ;)
Wat is trouwens je batchnummer en weeknummer e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb nu naar BIOS 1010.003 geflashed, ik draai nu weer op mn 25% OC. Ik durf nu alleen niet meer verder te gaan. Sterker nog, ik weet ook niet hoe ik het nu goed moet aanpakken :/
Settings nu:
HTT:800 (4x dus)
HT: 250MHz
MP is 9x
Cpu freq is 2250MHz
Mem divider: 3:2
Mem draait nu op 187,5
Timings staan auto
Vcore is ~1,450V
Vdimm is 2,8V
Vagp is 1,6 (ik heb nu geen horizontale glitches meer, die kwamen er eerst soms wel door)

Mn HT moet dus hoger....maar dat vind ik dus eng en daarbij..mn HTT moet dan naar 600 toch? ben benieuwd of ie dat trekt...uit eerdere ervaring zeg ik: mneuh nie echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Haald ie makkelijk, draai maar eens 267, 3:2, 600 dan draait ie prima. Echt dat trekt ie met gemak. En hij wordt echt niks warmer zolang je het voltage maar niet verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Steffy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:43:
Haald ie makkelijk, draai maar eens 267, 3:2, 600 dan draait ie prima. Echt dat trekt ie met gemak. En hij wordt echt niks warmer zolang je het voltage maar niet verhoogd.
Ik zal dit morgen eens proberen, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Ik wil nu niet gelijk zeggen dat dit echt een pruts bordje is maar hier zakt je broek echt wel van af.

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/9951/fsb52014nt.jpg

En daar zit je dan lekker aan te modderen met een HTT van +/- 275 als max, dan is die VIA chip echt een lachertje :'( Het is voor mij wel duidelijk dat die gare VIA chip gewoon niet is wat ze beloven, als je verschillende de forums doorleest is de chip gewoon rond zijn max bij de 260/265 en daarboven mag je van heel veel geluk spreken, ik denk dan ook niet dat verdere Bios updates nog gaan helpen, het is gewoon een brakke chip die veelbelovend leek en de reviewers hebben naar mijn idee gewoon een heel strak en net bordje gekregen waar je lekker hoog me komt maar voor het betere werk moet je toch wat anders hebben.

Deze hierboven is dan een Nforce 4 chip, natuurlijk halen die lang niet allemaal dit maar het merendeel komt al boven de 300 uit, veel mensen halen dik de 320 en dan zit ik hier wat te kloten met 267, elke keer als je verder wilt loop je tegen het max van de chipset aan. Ik ga dus echt wat anders halen, dit is voor lekker clocken gewoon niks :|

[ Voor 21% gewijzigd door Steffy op 15-07-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
@ hierboven: Mijn bordje doet netjes 290htt. Verder heb ik nog niet geprobeerd.

Hebben jullie wel eens last gehad van een lege bios na het zetten van je Vcore voltage op 1,6v ?
Ik zit nu op een snelheid van 2,65 ghz met mijn winchester 3500+
Hij komt zelfs netjes in windows wanneer ik heb 1,6v geef op 2,75 ghz, alleen wanneer ik dan reboot, ben ik mijn hele bios settings kwijt !

:r Ik gebruik bios versie 1013.
9.5x178fsb devider 3:2 geheugen op 220 mhz 2-3-3-6 (1 BH5 & 1 CH5 reepje van kingston)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zeg, jonges.

Mijn processor is tijdens CS:S constant 45 graden, alleen heb ik heel soms (hele korte) uitschieters naar 48 graden. (Valt op zich wel mee natuurlijk met deze kamertemperaturen.)
Dus hij knalt ineens van 45 naar 48. Dat viel me op in ASUS Probe.

Is dat normaal is mijn vraag. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaylordFocker schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:14:
Zeg, jonges.

Mijn processor is tijdens CS:S constant 45 graden, alleen heb ik heel soms (hele korte) uitschieters naar 48 graden. (Valt op zich wel mee natuurlijk met deze kamertemperaturen.)
Dus hij knalt ineens van 45 naar 48. Dat viel me op in ASUS Probe.

Is dat normaal is mijn vraag. :)
Jep is heel normaal, en nog lang niet te heet. Bij 70 graden is de kans dat je cpu stuk gaat. Als je daar nog 22 graden onder zit is er niks aan de hand hoor. Ennuh die uitschieters... Dan kan ook wel een reading foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

OK, bedankt.

Verder gamen maar weer. :Y)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik had mn HTT ingesteld op 600, de HT op 260MHz en mn memdivider op 3:2. Dit draaide! :*) ......voor 5 minuten :/.......toen sloeg ie af met een bsod: driverirql_not_less_or_equal (o.i.d.). Mem draaide op dat moment op een nette 195MHz. Cpu clock was toen 2340MHz. Vcore was ~1.450. Dus het kan wel (denk ik) maar het komt er nog niet uit.
Tis nu wel fokking warm op mn kamer dus misschien vond ie dat niet fijn. Idle temp was 44 graden, vind ik veel met alleen Windows draaien op default voltage.

[ Voor 2% gewijzigd door Theimon op 16-07-2005 01:13 . Reden: taipoohs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Theimon2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 01:12:
Ik had mn HTT ingesteld op 600, de HT op 260MHz en mn memdivider op 3:2. Dit draaide! :*) ......voor 5 minuten :/.......toen sloeg ie af met een bsod: driverirql_not_less_or_equal (o.i.d.). Mem draaide op dat moment op een nette 195MHz. Cpu clock was toen 2340MHz. Vcore was ~1.450. Dus het kan wel (denk ik) maar het komt er nog niet uit.
Tis nu wel fokking warm op mn kamer dus misschien vond ie dat niet fijn. Idle temp was 44 graden, vind ik veel met alleen Windows draaien op default voltage.
De error die jij krijgt, ligt aan je geheugen met nagenoeg 100% zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

FnF schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 09:05:
[...]

De error die jij krijgt, ligt aan je geheugen met nagenoeg 100% zekerheid.
Ik zal het nog wel proberen met andere dividers...anders weet ik het ook niet meer. Nieuw geheugen kopen is geen optie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Apoca

Array Technology Industry

Vraagje ik heb nog eens zitten zoeken in de andere 2 deeltjes maar kon het nergens meer vinden, terwijl ik wel zeker weer dat het al eens ter sprake is gekomen.

Ik heb me een nieuwe videokaart gehaald en de wilde me ook nog eens 512mb der bij halen. Het draaien van 3 x 512mb is geen probleem he op een A8V rev 2.0 met een Winchester CPU. Of was der toch nog iets met SS en DS memory? En blijven ze gewoon op DDR400 staan of moet het naar DDR333? En nu we toch bezig zijn met vragen weet ook iemand in welk slot ik die 3e dan moet doen heb nu 1 en 3 bezet.

Thanx :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:20:
Vraagje ik heb nog eens zitten zoeken in de andere 2 deeltjes maar kon het nergens meer vinden, terwijl ik wel zeker weer dat het al eens ter sprake is gekomen.

Ik heb me een nieuwe videokaart gehaald en de wilde me ook nog eens 512mb der bij halen. Het draaien van 3 x 512mb is geen probleem he op een A8V rev 2.0 met een Winchester CPU. Of was der toch nog iets met SS en DS memory? En blijven ze gewoon op DDR400 staan of moet het naar DDR333? En nu we toch bezig zijn met vragen weet ook iemand in welk slot ik die 3e dan moet doen heb nu 1 en 3 bezet.

Thanx :)
Dat staat als het goed allemaal in de manual van het moederbord, maar met 3 bankjes draaien is iig geen probleem, gewoon in 1,2,3 zou ik ze doen, en dat werkt, want dat heb ik zelf getest :*) Ze blijven gewoon op DDR400 draaien, alleen bij 4 bankjes gaan ze met een Winchester op DD333 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja heb ook eerst wel in de manual gelezen hoor, maar dacht dat der wat was met SS en DS ram in combinatie met DDR 400. Maar das dus niet zo.

Ps. Het verlies van dual channel naar single channel is best te overzien lijkt me mits ik op 1T kan blijven draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Apoca op 18-07-2005 09:42 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
FnF schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:42:
[...]

Dat staat als het goed allemaal in de manual van het moederbord, maar met 3 bankjes draaien is iig geen probleem, gewoon in 1,2,3 zou ik ze doen, en dat werkt, want dat heb ik zelf getest :*) Ze blijven gewoon op DDR400 draaien, alleen bij 4 bankjes gaan ze met een Winchester op DD333 draaien.
dat klopt dusz niet wat jij zegt.. want ik heb 4x256 en draai dual channel en bij mij lopen ze op 220 mhz (oc'd dus). Ik heb dus een winchester..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:59:
[...]

dat klopt dusz niet wat jij zegt.. want ik heb 4x256 en draai dual channel en bij mij lopen ze op 220 mhz (oc'd dus). Ik heb dus een winchester..
Het klopt wel wat ik zeg, want we hadden het hier over 1T, het is of DDR400 2T, of DDR333 1T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
FnF schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
[...]

Het klopt wel wat ik zeg, want we hadden het hier over 1T, het is of DDR400 2T, of DDR333 1T :)
hmm.. ik heb 2T command disabled staam... hoe kan je zien welke T het is.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:23:
[...]

hmm.. ik heb 2T command disabled staam... hoe kan je zien welke T het is.. ??
2T Disabled = 1T
2T Enabled = 2T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
FnF schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:58:
[...]

2T Disabled = 1T
2T Enabled = 2T
jah dat staat er dan wel.. maar of het zow is.. das maar de vraag.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

jimbojansen90 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:
[...]

jah dat staat er dan wel.. maar of het zow is.. das maar de vraag.. :P
Bench maar eens met aan en uit, ik zat T2 aan op 4500 en uit op 5900/6000 8)7 Geen idee waarom z'n groot verschil maar het is nu eenmaal zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Steffy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:52:
[...]

Bench maar eens met aan en uit, ik zat T2 aan op 4500 en uit op 5900/6000 8)7 Geen idee waarom z'n groot verschil maar het is nu eenmaal zo :P
over welke bench heb je het(ik denk SiSoft Sandra) en welk geheugen heb je dan?!.. (gewoon een vraag)..

[ Voor 5% gewijzigd door jimbojansen op 19-07-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Jup met Sisoft, en ik heb gewoon PC3200 OEM :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 19-07-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ik heb nu 5371 MB bandbreedte.. maar ik heb dus in mijn bios 2T command disabled staan maar ik zie op sommige fora staan dat ookal als je dat verandert het "stiekem" tog nog 2T is...?? dus drm heb ik een proggiej nodig omdat te checken.. en om te kijken wat voorn specs ik heb.. zie mijn bijschrift..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:48:
ik heb nu 5371 MB bandbreedte.. maar ik heb dus in mijn bios 2T command disabled staan maar ik zie op sommige fora staan dat ookal als je dat verandert het "stiekem" tog nog 2T is...?? dus drm heb ik een proggiej nodig omdat te checken.. en om te kijken wat voorn specs ik heb.. zie mijn bijschrift..
Als je boven de 5000MB/s hebt en op 200MHz draait, kan je met 100% zekerheid zeggen dat je 1T draait (2T Disabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
FnF schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:43:
[...]

Als je boven de 5000MB/s hebt en op 200MHz draait, kan je met 100% zekerheid zeggen dat je 1T draait (2T Disabled).
jah maar volgens mij kan ik me herinneren dat ik een programmatje heb gedraait en dat hij zei dat het 2T was maar dat kan ik niet zo goed herinneren en ik heb best goed geheugen en als die kerel boven mij hoger dan mij haalt (no offense) met een OEM vind ik dat best wel raar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:19:
[...]

jah maar volgens mij kan ik me herinneren dat ik een programmatje heb gedraait en dat hij zei dat het 2T was maar dat kan ik niet zo goed herinneren en ik heb best goed geheugen en als die kerel boven mij hoger dan mij haalt (no offense) met een OEM vind ik dat best wel raar ...
Meeste progsels herkennen het verkeerd, en ik denk dat jij SiSoft Sandra gebruikt heeft, die geeft nml altijd 2CMD aan... Memtest 68+ geeft het 1T Command goed weer, en ook A64Tweaker geeft het goed weer in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Je kunt het aan het prestatie verschil met Sisoft ook wel zien, daarvoor zit er een te groot verschil in om je te vergissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/3497/t4be.jpg volgens mij staat er dat er 2T cmd wordt gebruikt.. maar ik heb dit proggiej nog nooit eerder gebruikt.. en kan ik het hiermee ook veranderen dan!?..

[ Voor 17% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik ken het progje verders niet maar ik heb ff gekeken, bij mij staat die 2T gewoon op Disabled.

De Refresh Rate staat bij mij op 133, iemand enig idee wat dat inhoud en waar het voor is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Steffy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:12:
Ik ken het progje verders niet maar ik heb ff gekeken, bij mij staat die 2T gewoon op Disabled.

De Refresh Rate staat bij mij op 133, iemand enig idee wat dat inhoud en waar het voor is :?
lijkt me de FSB want bij mij staat ie op 200 MHz met nadruk op MHz dus zal wel gewoon de FSB zijn van het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
als iemand mij zou willen helpen met het optimaliseren van mijn geheugen zou ik dat heel erg aardig vinden :D.. want ik ben nieuw op het gebied van overclocken van geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:45:
als iemand mij zou willen helpen met het optimaliseren van mijn geheugen zou ik dat heel erg aardig vinden :D.. want ik ben nieuw op het gebied van overclocken van geheugen :)
Dit zijn mijn settings:
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/570/a64tweaker3nn.jpg
Hopelijk heb je er wat aan :) 2T Disabled is 1T, 2T Enabled is 2T, ook bij A64Tweaker.
Verder staat er in de SP een hele lijst van timings e.d. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
maar hiermee kan ik tog mijn geheugen zwaar verneuken ofniet!?.. en hoe zit dat met de T Cmd want jij zei als je 4 bankjes vol hebt dat 1T niet kan ofzow... en jij hebt PC4400.. en tjah dat heb ik dusz niet.. kweenie of dat veel uit maakt.. ik volgens mij wel goed geheugen..

[ Voor 28% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
1. Vanaf de Venice-core kan je met 4 gevulde banken op 1T draaien (correct me if I'm wrong)
2. Je kan je geheugen niet slopen door strakke timings in te stellen.. Als het te strak is, boot je computer gewoon niet (of hij is niet stabiel).
3. PC4400 is gewoon gemaakt voor meer MHz'en.. Dus kan je overclocken en toch strakke timings houden.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBarBarian op 20-07-2005 15:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ok tnx hopelijk heb je niet gelijk over dat eerste punt :( want ik ken dat programma dusz niet maar als ik 2T command disable doe loopt ie vast :/ en dan doe ik ff restarten en dan run ik da proggiej weer en staat er 2T enabled :S... |:( en memtest 86+ gaf trouwes ook aan 2T (dat was die vage herinnering) dusz ik kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat 1T niet aan staat ..!! :(

[ Voor 24% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Welke bios gebruik? Ik gebruik 1009.006 anders eens een andere bios proberen, 1T moet gewoon kunnen

En die Refresh rate is geen HTT(FSB) want die staat bij op 200. Dan is dat wat anders denk ik ;) logsische conclusie, je merkt gelijk dat ik HBO doe :D

[ Voor 49% gewijzigd door Steffy op 20-07-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
agjah het was een gok :P maar ik gebruik iig BIOS versie 1011.007....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:? Met een Venice proc? Heb je al eens gekeken of je dividers goed draaien, die nieuwe biossen die sinds de Venice uit zijn, zijn meestal allemaal brak, kijk voor de aardigheid eens op HTT267x9 en Divider 3:2, als dat lukt tenminste om te kijken of je mem dan ook op 200 Mhz draait, zo niet dan weet je al zeker dat je bios een probleem heeft, reden te meer om een andere te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
maar ik heb een winchester proc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:09:
maar hiermee kan ik tog mijn geheugen zwaar verneuken ofniet!?.. en hoe zit dat met de T Cmd want jij zei als je 4 bankjes vol hebt dat 1T niet kan ofzow... en jij hebt PC4400.. en tjah dat heb ik dusz niet.. kweenie of dat veel uit maakt.. ik volgens mij wel goed geheugen..
Ik heb nu 2x512MB hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ok ik moet mijn bios flashen want ik kan neit eens de mem deviders veranderen :/ enige suggesties welke bios het beste is?!.. en IK :P heb 4 bankjes vol :)

[ Voor 11% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ik zie dat je 1009.006 aanraad.. moet ik deze dan maar flashen.. en zou ik nu ook verder kunnen overclocken ofzow?!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

1009.006 wordt als beste beschouwd, ik weet niet hoe ver je kunt clocken. Ik weet wel dat ik er max 2,5 mee gehaald heb, daarna loopt de VIA chip tegen zijn max grens aan. Als je 2,4 nu al haald dan zou ik het maar laten want 2,4 is in 90% van de gevallen met dit bordje het maximaal haalbare omdat de HTT bij een overgrote meerderheid van de bordjes amper boven de 260/270 wil, je kunt het altijd proberen, gewoon kijken of het wil, altijd doen, Maar ik wil je niet teleurstellen. ;) de kans is klein dat je met.

260/270 HTT is max van de chip, heel weinig mensen komen verder, ik heb werkelijk alles afgezocht en de conclusie van dit bordje is, het is geen overclock bordje. Leuk dat mensen er redelijk mee komen maar 33% vind ik niet echt bijzonder.

Wil je echt lekker OCen, haal een Nforce 3 bordje, die halen mits de proc het toelaat altijd een HTT van 300 en vaak zelfs 320. Er is verders niks mis met het bordje, het is een Asus mobo, dat was mijn doel ook, er zitten geweldig veel extra's op voor €100 maar ik had er persoonlijk meer van verwacht, ik snap dan ook niet dat het als OCer door sommige sites werd aan geraden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
ok ik heb hem geflashed maar als ik nu wil oc'n krijg ik de melding windows could not start up because this file was corrupt en het zijn steeds verschillende... 1+ punt 1T staat volgens mij aan.. maar wat er nu is!! ik heb maar 4870 MB bandbreedte!!! :( :( wat komt doordat hij op 166 mhz staat!! tenzij jullie een oplossing voor het oc'n en 166 mhz mem hebben ga ik weer terug hoor (naar die oude bios)...

[ Voor 248% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
wil der iemand ff snel reageren please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
inmiddels ff 1013 geflashed en kan weer normaal overclocken alleen niet op 1T cmd lopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 Vaag, dat ie niet zo snel wil lopen verbaasd me weer eens niks, bewijst maar weer dat die VIA chip gewoon gaar is. Standaard leuk maar voor een redelijke OC is het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Steffy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:57:
8)7 Vaag, dat ie niet zo snel wil lopen verbaasd me weer eens niks, bewijst maar weer dat die VIA chip gewoon gaar is. Standaard leuk maar voor een redelijke OC is het niks
bij die bios niet maar ik heb nu 1013 geinstalleerd en loop nu op 2,4 GHz dusz.. mwa dat 1T cmd maakt mij eigenlijk niet zo veel meer uit.. maar hoe Oc je eigenlijk de Mhz van je geheugen en waar stel je de mem. deviders in dan?!..

[ Voor 18% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:21:
wil der iemand ff snel reageren please :D
Je mag pas je vraag kicken naar 24 uur, en hier zie ik er 3 posts van jou onder elkaar staan, edit-knop werkt ook altijd nog prima :Y)

Probeer 1012 eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb mijn CPU al 2 weken op 2400Mhz draaien. Geen probleem.

Nu zet ik net mijn PC aan, krijg ik de melding "CPU overklocking failed"?!
Ben ik dus naar mijn BIOS gegaan, NIKS verandert, F10, en daarna startte hij wel gewoon op zonder probleem, en met dezelfde instellingen. 8)7

WTF, hoe kan dit nu weer. Iemand een ideetje? Ik heb nu net mijn voltage maar verhoogd van 1,450 naar 1,475.
Ik had mijn PC 2 week geleden na het OC-en 12 uur getest met Prime95, wat ook gewoon goed ging toen.

Vreemd hoor.
Zou het aan het lage voltage hebben gelegen van 1,450?
Want ik meen me te herinneren dat ik hem na de OC op 1,475 had staan, maar dat moet ik zo ff teruglezen hier. Ik heb hem een keer teruggeclockt, en misschien moet hij op 1,475, maar dat post ik hier zo wel ff bij.

-edit:
Nee, hij was stabiel op 1,450, maar ik laat hem wel ff op 1,475 staan en draai even een uurtje PRIME.

Ja, nu draait PRIME weer gewoon, zonder probleem.
Vreemd. :O

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 21-07-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

GaylordFocker schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:34:
Ik heb mijn CPU al 2 weken op 2400Mhz draaien. Geen probleem.

Nu zet ik net mijn PC aan, krijg ik de melding "CPU overklocking failed"?!
Ben ik dus naar mijn BIOS gegaan, NIKS verandert, F10, en daarna startte hij wel gewoon op zonder probleem, en met dezelfde instellingen. 8)7

WTF, hoe kan dit nu weer. Iemand een ideetje? Ik heb nu net mijn voltage maar verhoogd van 1,450 naar 1,475.
Ik had mijn PC 2 week geleden na het OC-en 12 uur getest met Prime95, wat ook gewoon goed ging toen.

Vreemd hoor.
Zou het aan het lage voltage hebben gelegen van 1,450?
Want ik meen me te herinneren dat ik hem na de OC op 1,475 had staan, maar dat moet ik zo ff teruglezen hier. Ik heb hem een keer teruggeclockt, en misschien moet hij op 1,475, maar dat post ik hier zo wel ff bij.

-edit:
Nee, hij was stabiel op 1,450, maar ik laat hem wel ff op 1,475 staan en draai even een uurtje PRIME.

Ja, nu draait PRIME weer gewoon, zonder probleem.
Vreemd. :O
Als je de 1009 serie gebruikt is het een bekent probleem, het is op te lossen door:

A Proc er opnieuw indoen 8)7 Vraag me niet waarom maar het schijnt echt te werken.
B Proc weer terug clocken tot het moment dat ie het niet meer doet ;) ook niet echt een oplossing want dat is juist de bedoeling niet.

Verder weet ik het niet, ligt namelijk ook voor een deel aan de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik draai al een hele tijd zo, en PRIME draait nu ook alweer een tijdje.

Kan het zijn dat het gewoon een uitleesfoutje van het BIOS is dat ook met een niet-overklokte processor kan voorkomen?
Ik weet zeker dat hij stabiel is namelijk, ik heb al erg veel gegamed, en geprimed, ik heb ook nog nooit een andere foutmelding gehad. Of crash. Heb ook nooit instabilitiet vernomen.
Misschien had de PC juist bij het opstarten even wat meer Volt nodig, en is deze verhoging van 0,025V genoeg om het nooit weer te krijgen?

Ik draai BIOS 1010.003, en die wil ik ook graag houden, want het loopt als een tiet verder.

Mag ik er vanuit gaan dat het iets eenmaligs is, en alles gewoon zo laten als het is? (Behalve dan de Voltage verhoging?)

De processor wordt maar 44 graden tijdens PRIME trouwens, dus het is de warmte zeker niet.

Tnx. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 21-07-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
FnF schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:31:
[...]

Je mag pas je vraag kicken naar 24 uur, en hier zie ik er 3 posts van jou onder elkaar staan, edit-knop werkt ook altijd nog prima :Y)

Probeer 1012 eens...
srry maar ik was een beetje "bang" want hij deed echt heel raar.. maar nu is een nog grote nachtmerrie uitgekomen.. ik kan niet meer inloggen op windows x64.. hij start wel op enzow.. maar bij het login scherm.. staat er helemaal niks.. alleen aan de linkerkant van het streepje staat windows xp enz. maar aan de rechterkant niks...!! :( heeft iemand dit al eerder gehad?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
jimbojansen90 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:12:
[...]

srry maar ik was een beetje "bang" want hij deed echt heel raar.. maar nu is een nog grote nachtmerrie uitgekomen.. ik kan niet meer inloggen op windows x64.. hij start wel op enzow.. maar bij het login scherm.. staat er helemaal niks.. alleen aan de linkerkant van het streepje staat windows xp enz. maar aan de rechterkant niks...!! :( heeft iemand dit al eerder gehad?!
Ongetwijfeld zal iemand dat probleem eerder hebben gehad.. Laad je bios-defaults.. lost dat niets op, open een topic..

Ben het met FnF eens dat je een beetje op je postgedrag moet letten.. Posten dat iemand snel moet reageren is totaal not done, we zijn geen helpdesk die leeft om jou te helpen..

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 21-07-2005 13:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
jah srry ik weet ook niet wrm ik het deed... kwas gewoon beetje bang dat men pc kapot was.. ik denk dat ik niet de enigste was die dat zou doen... sommige openen zelfs topics en gaan ook nog op andere topics vragen.. maar ik zal het iig niet meer doen :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Laat um, ik ken het wel, als je er redelijk veel geld aan hebt uit gegeven is het natuurlijk niet erg leuk om het in rook op te zien gaan, 1 keer z'n fout moet kunnen, niet gelijk zo zo zwaar aan trekken. Maar goed het is natuurlijk wel de spanning van het overclocken, ik heb een keer een Mobo met 1700+ en 256 MB DDR in 1 klap vernield, hoe wat en waarom weet ik niet maar geen van de 3 doet nog iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
srry

[ Voor 96% gewijzigd door jimbojansen op 21-07-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Na wat rotzooien heb ik maar weer eens een screentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjknoben/2005mhz.JPG

Niet echt slecht lijkt me zo :)

[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 21-07-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Apoca schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:35:
Na wat rotzooien heb ik maar weer eens een screentje gemaakt:

[afbeelding]

Niet echt slecht lijkt me zo :)
Wat voor temp haal je met deze clock? En uiteraard: met welke cooler, stock of zalman e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Yep is gewoon met stock cooler, met een max temp van 51graden tijdens Pifast. Hij is wel alleen Pifast stable niet Prime stable dan moet ik de clock terug zetten naar 2400Mhz. Daar is die zo stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Apoca schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:35:
Yep is gewoon met stock cooler, met een max temp van 51graden tijdens Pifast. Hij is wel alleen Pifast stable niet Prime stable dan moet ik de clock terug zetten naar 2400Mhz. Daar is die zo stabiel als een huis.
Welke HTT en mem divider hou je dan aan? Ik draai dezelfde cpumet Twinmos RAM maar die clock krijg ik nog nie voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

;) HTT kun je zo wel raden 278, mem divider zal wel 3:2 zijn, dan komt je mem namelijk op 210 te draaien wat opzich een normaal DDR PC3200 module wel aan kan. Iest wat ik ook al prime en pifast stabiel heb gehaald, maar vanwege de hoge snelheid en merkloos geheugen durf ik het niet aan er 5 of 6 uren per dag mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Steffy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:50:
;) HTT kun je zo wel raden 278, mem divider zal wel 3:2 zijn, dan komt je mem namelijk op 210 te draaien wat opzich een normaal DDR PC3200 module wel aan kan. Iest wat ik ook al prime en pifast stabiel heb gehaald, maar vanwege de hoge snelheid en merkloos geheugen durf ik het niet aan er 5 of 6 dagen per dag mee te werken.
Nou ik draai anders al 3 maanden @ 2200Mhz hoor, en geloof me nooit problemen. Voor mijn benchmarks draai ik altijd op 2400Mhz soms wel een paar dagen lang, dit werkt ook perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 22-07-2005 13:08 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste