M1lamb3r schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:23:streafer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:48:
OM het ff op een adnere boeg te gooien, wie vind dat dit spel gewoon eigenlijk slecht gemaakt is?
IK wel op moment, en natuurlijk heb ik het hier over een bepaald soort speler.
waarom?
1. pvp is ronduit slecht, dit heeft meerdere redenen
- verhoudingen allinace en horde is ronduit slecht geregeld, en daarom vaak niet leuk.
dit ligt aan de spelers.. wat kan blizzard hier aan doen?
Nou van alles, limieten opstellen dat players wel 1 kant moeten joinen etc, er zijn genoeg oplossingen.
hiermee spelers beperkend in hun keuzevrijheid wat uiteindelijk leidt tot zeer lege servers of mensen die gefrustreerd weken achtereen proberen een horde char aan te maken op 1 bepaalde server omdat hun vrienden daar ook zitten... geen optie imo.
- je verliest niets als je dood gaat, dus zelfmoord actie's zijn iets constants.
blij toe, leuk als je geganked word... (30x per dag)
Ja misschien moet je dan wel wat meer veranderen?
zodat je misschien wel moet groepen om te blijven leven?
in wow hoef je bijna niet te groepen, zeker niet voor grinden en dat vind ik persoonlijk jammer.
Zodra je dit soort wijzigingen door gaat voeren krijg je het MC-syndroom in mijn ogen. Dan *moet* je dus groepen hebben om te spelen, maar wat nu als er geen groepen voor handen zijn? Dan kan je dus niet spelen... Ik vindt het best zoals het is nu, je kan solo doen maar ook partied, eigen keus met alle gevolgen van dien. Maar wel beiden haalbare keuzes. En het verlies van bijvoorbeeld experience als je doodgaat (want ik denk dat je dat suggereert) heeft te veel gevolgen voor bepaalde classes. Bijvoorbeeld een paladin kan met zijn bubble/HS voorkomen dat hij exp verliest, maar bijvoorbeeld een warlock heeft deze optie niet waardoor deze dus benadeeld wordt in mijn ogen
- je krijgt niet veel van kills, nu dan wel wat meer door het honor system, maar dan moet je wel massaal killen, een enkele kill leverd weinig op.
hint: PvP meer
Hint: je begrijpt me niet, ik kan makkelijk 1000 kills op dag halen, maar het gevoel dat ik van een kill iets krijg is er niet.
vooral niet in AV daar krijg je kills bij het leven maar echt gevoel dat je blij bent dat ik iemand dood heb niet. ( tuurlijk wel in aparte situatie's )
Tsjah hier kan blizzard ook weinig aan doen natuurlijk... Dat jij geen voldoening krijgt van PvP is niet de schuld van blizzard. Je geeft overigens ook niet aan wat je dan wel nodig hebt om voldoening te krijgen.
- classes bepalen vaak, hoe snel je cp krijgt, niet de skills. ( srry mages ) word een mages en je weet gewoon dat je belachelijk snel punten krijgt. hiervoor zijn weinig skills bij nodig.
FOUT!! kijk lijstje @ site maar na: nr1 alliance @ bloodscalp is shadowpriest (Loki) nr1 @ horde is rogue (Keen) en nee dit is geen uitzondering:http://wow-europe.com/en/contests/test-of-honor/index.html
FOUT, kijk ff naar bijvoorbeeld een warrior , hoe hoog die staan, shadow priest kan nog aardig damage doen, rogues zijn ook mega cp verdieners, ik stel hier mage als voorbeeld er zijn genoeg classes die gewoon bijna niks krijgen, denk maar eens aan holy priest.
Zoals al eerder in VEEL discussies aangehaald zijn er verschillende classes/builds met verschillende doelen. Holy priest is een Instance-spec en dus minder geschikt voor PvP, net zoals een shadowpriest-spec PvP gericht is en dus minder geschikt voor instances (als healer dan). Zo heb je voor verschillende classes verschillende builds met verschillende doelen, en iedere class heeft zo zijn eigen voordelen en nadelen.
2. Battlegrounds zijn zo slecht bedacht.
- pve missies in een pvp plaats.
brengt wat tackiek mee, doe die missies maar een met een paar man en zie de NPC backup komen.
ja leuk als 20 man zitten te questen , de andere 20 moeten dus tegenover de 40 vechten, en aangezien het bijna nooit gecoordineerd is, ( niemand gaat in raid omdat je dan zo weinig cp krijgt ) loopt het vaak voor geen meter.
Probleem ligt aan de spelers, niet aan Blizzard imo. Zet er een guild neer van 40 man en ze ownen heel BG, zet 40man in een pickup neer en je krijgt dit soort problemen
- wachttijden zijn gewoon veel te lang , dit komt mede doordat de verhouding allinace horde niet kloppen.
ligt wederom aan de spelers en niet aan blizzard
Bliz had een cap kunnen stellen zodat verhouding binnen de perken bleef ( dit is weer een voorbeeld )
Weer die cap van eerder? Dus je wilt dat blizzard gaat bepalen hoeveel alliance/horde er op een server zit, maar ook hoeveel alliance/horde BG spelen? Dat kunnen ze toch nooit regelen...
- AV is hersenloos zergen en sommige classes worden hier dus ook totaal van buitengesloten.
ligt wederom aan de spelers en niet aan blizzard, neem een party van 5 rogues oid en ga een graveyard afpakken of die quests doen.
Ligt zeker aan blizzard zij maken een 40 vs 40 map, waarbij je constant tegen me kaar staat, en met snelle respawn tijd dus bijna altijd met volle bezetting bent.
Bliz maakt een BG waarbij de bedoeling gewoon eigenlijk is om te zergen, dit hadden ze heus wel kunnen voorzien. En ik vind het jammer om gewoon hersenloos te spelen.
Geen direct commentaar op omdat ik de BG nog niet ben ingeweest
- WG is wel een bg waarbij je skills voor nodig hebt, alleen moet je hier dus 1 uur voor wachten en is het vaak binnen 15 min gedaan, kan je weer een uur gaan wachten.
nog nooit langer dan 5 minuten moeten wachten
mazzelaar, join maar onze server en je zult het wel merken. ( ravencrest horde )
Tsjah, das het risico van het joinen van een High-populated server of niet dan?
3. levelen er is geen vreugde op lvl 60 zelf.
- Juist het levelen geeft voldoening temisnste bij mij dan, ik ben blij elke keer dat mijn character levelt, alleen die voldoening is van weinig waarde omdat je zo snel levelt. daardoor gaat de fun van levelen er snel uit. toch doe ik het nog steeds graag, had het wel fijner gevonden als het stuk moeilijker was om lvl 60 te worden.
pak een alt.
en als ik al 3 lvl 60's heb, want is het nut hiervan? hoe snel ik ze kan levelen? nee onzin om een nieuwe char te moeten pakken omdat ze snel levelen.
Ergens moet er toch een cap worden gesteld? Ze kunnen niet mensen oneindig laten levelen want dan worden de verschillen gewoon *te* groot. En hoe snel je 60 kan bereiken, tsjah ik heb er geen bezwaar tegen. Ik ben 3 maanden bezig geweest (20 dagen /played) met me eerst char om de 60 te bereiken, en heb nu (bijna 5 maanden na aankoop) mijn 2e char pas op lvl30. Ik zie verder het probleem dus niet zo
4. Spel is te makkelijk
- dit spel is zo simpel dat een 4 jarige kleuter het ook kan spelen, dit is vast de bedoeling van bliz geweest, maar dat maakt het spel niet echt leuker.
zo simpel is het nu ook weer niet hoor (vin ik iig) maar het is idd niet moelijk.
- veel classes zijn zo simpel en worden dan ook door simpele ( nee niet iedereen die die class speelt is simpel maar vaak is het wel een bepaald soort persoon die die class speeld) personen gespeeld, zoals bv. paladin.speel je pally? zo te zien niet tis namelijk een van de lastigste classes @ 60 zeker mbt pvp (je doet niet veel dmg)
paladin zuigt zowiezo in pvp, dat weten ze zelf ook, alleen zijn ze gewoon irritant te killen.
maar dat weet je dus bij voorbaat als je die class pakt. en gewoon weg toe gegeven, ik speel dus priest, shadow, en heb dus redelijk veel optie's toch zou ik mijn neefje van 12 binnen 1 dag redelijk tot goed shadow priest kunnen leren spelen, want zo moeilijk zijn de classes niet.
Nou noem je ook wel een van de andere point'n'click classes op hoor... Ik heb zelf shadowpriest gespeeld en dat is dus ook totaal geen moeilijke build om te leren. Leer je neefje eens goed spelen met een holy priest of met een druid. Maar dan wel zo dat hij ook zijn plaats en rol weet binnen een groep, dan pas kan je je character beheersen in mijn ogen. En je zal zien dat jou neefje van 12 uiteindelijk in de endgame instances als strat en scholo veel meer moeite zal hebben om mee te komen omdat hij niet het besef heeft van zijn specifiek rol in een party.
- instances zijn makkelijk alleen 5 man scholo, strat runs zijn lastig en meteen ook erg saai.
probeer ony/mc, of probeer ubrs eens met 8 of minder
mc en ony vaak zat gedaan, mc is eigenlijk nog redelijk lastig, maar niet zo lastig dat ik zeg WTF DIE KRIJG JE NOOIT DOOD. en dat mis ik dus meteen ook. Ik wil doelen hebben die niet te halen zijn ( denk je dan )
[b]Onze guild is nu net begonnen met MC en nadat ik het eerste filmpje van ons van Luci heb gezien (kon er zelf niet bij zijn

) heb ik wel een gevoel van "WTF!!!!!". In mijn ogen is Luci al onmogelijk, laat staan Ragnaros...
Je moet hier niet vergeten dat routine makkelijk maakt he. Alles de eerste keer is moeilijk waarna het vanzelf makkelijker wordt. BWL wat binnenkort komt zal de eerste paar weken totaal onmogelijk lijken, maar uiteindelijk zal ook die instance eraan moeten geloven. *Niets* is onmogelijk namelijk, zolang je maar genoeg probeert :)"
- je levelt te makkelijk en als je dood gaat verlies je te weinig.
je valt in de herhaling
- alle objectives zijn makkelijk te halen met klein beetje inzet.
alweer
- bosses gaan veel te makkelijk neer, ja misschien zijn de spelers wel te goed, maar ter vergelijking, castle aden in l2 viel pas na jaar spelen ( in ieder geval lang ) zo lastig was het, maar tegenwoordig valt ook ragnaros bij bosjes.
jaar spelen: we zitten nu op 8 maanden d8 ik (us moet je er bij nemen he), en ragna word nu pas echt verslagen (na de vorige patch moesten alle tactieken weer bijgesteld worden) en hij valt nu ook niet bij bosjes.
(waarom us erbij? je weet wel als er 1 goede tackiek is wordt die vaak overgenomen)
dan duurde het voor mijn part 2 jaar, het is maar een indicatie over hoe lang het zou moeten duren imo, en hij valt zeker wel in bosjes, als hij al 3 x door 1 guild op onze server ( van wat ik weet ( horde ) is gekilled )
En dat het op moment gewoon nog te makkelijk is.
Zie hierboven: Routine maakt makkelijk. Als je iedere avond Ragnaros probeert en iedere avond nieuwe tactieken toepast vindt je uiteindelijk een werkende tactiek waarmee je hem neerkrijgt. Herhaal dit recept en het wordt steeds gemakkelijker om hem neer te halen. Zoals gezegd: niets is onmogelijk, zolang je het maar vaak genoeg probeert.
5. class opties/skills
- alles staat al vast, alleen met talents kan je nog een beetje verschillen met je mede shaman, dit is natuurlijk jammer, aangezien het veel toffer zou zijn uit een bepaalde lijst van bv. spells te kunnen kiezen.
kom laten we een pally maken met de dmg van een mage
goh laten we een priest maken met plate armor, zucht ik hoop dat je me hier weer niet in snapt, want anders is het antwoord gewoon dom.
Blizzard heeft 8 verschillende classes met elk 3 verschillende talent trees met daarin (globaal) 30 spells per tree, met ook nog eens talent points voor specifications. En jij zegt dat het niet uitgebreid genoeg is en je niet genoeg keuze hebt? Wat jij wilt is volledig configureerbare characters waar je alles zelf kan kiezen etcetc. Iets wat imo niet kan en niet past binnen dit spel. Het kost veel te veel tijd om te ontwikkelen en het biedt in mijn ogen niet de structuur om het spel leuk te houden
- er zijn redelijk weinig classes, of gewoon weg te weinig mogelijkheden bv. skills etc.
als mage zijn er al 8 (goed)gebruikte mogelijkheden: full frost(alles in frost), deep frost(20/31), PoM Frost (21/30), zelfde 3 ook voor fire en dan heb je ook nog AP fire of AP frost
en uiteindelijk verschillen ze maar steeds een klein beetje.
Zie hierboven ook. Wat wil je nu precies? Je kiest mage en je weet van tevoren wat je krijgt, fire/frost/arcane. Bevalt het je niet moet je iets anders kiezen... Wat is nu je probleem precies? Dat de classes te beknopt zijn? Of dat ze niet bevatten wat jij wilt?
- er is geen handel, of te weinig, het auction house is gewoon weg te klein schalig. ik zou het leuker vinden dat je bijna niks bij handelaren kan kopen en alles gemaakt moet worden, zodoende een echte economy opbouwen etc.
wat kan je dan kopen @ handelaar?
reagents , arrows, bullets etc etc etc.
Tsjah, leuk idee maar daarmee ben je weer volledig afhankelijk van je medemensen, iets waarvan ik al eerder heb aangegeven dat dat niet is wat je wilt. Stel datje arrows nodig hebt maar er om 4 uur snachts niemand in de badlands te vinden is die arrows voor je kan maken...
6. wereld is te klein.
- wie van de lvl 60 is niet overal geweest?
ik
Misschien wat meer reizen?
Ik ben ook 60 en heb ook nog niet alles gezien, dit omdat ik geen zin heb om met mijn lvl60 NE priest bijvoorbeeld rond te gaan struinen in de startersarea van taurens. Dat zijn gebieden en zaken welke ik wel aanpak met alts, zo blijft het voor mij ook leuk om met een alt zaken te verkennen.
In mijn ogen even tussendoor is de wereld dus niet te klein he
Zolang er gebieden zijn die ik nog niet heb gezien na 5 maanden is die wereld in mijn ogen verdomd groot.
ik wil hiermee gewoon een discussie starten, want ik vind dat de mogelijkheden en pvp gewoon slecht zijn in wow.
Ik mis ook nog eens een dynamische omgeving, een stad die je kan in nemen door bepaalde punten te controleren, en zodoende jij wel daar handel kan drijven en andere partij niet. etc etc bedenk maar mee
Is dat niet iets waar sprake van is voor een volgende BG? (kan ik fout hebben maar heb zoiets gehoord hoor...)