Haha,
R2D2 D85 heeft net zijn eerste rondje door mijn woonkamer voltooid, en weer netjes opgeruimd
Had uiteraard al wel filmpjes van het ding gezien, maar in het echt is het toch wel een koddig gezicht hoor, zo'n ding dat zelf door de kamer trekt.
Was wel positief verrasst met zijn logische aanpak. Ik heb bij een kennis wel eens een
Roomba in actie gezien, maar dat ding leek volstrekt willekeurig baantjes te trekken, schoot van links naar rechts zonder duidelijk patroon, en ging soms wel 10x over hetzelfde stuk heen. Deze Neato heeft een stuk logischere aanpak, pakt echt netjes baantje voor baantje.
Ook qua botsen doet hij het verdomd netjes. Die
Roomba leek overal full power in te duiken (leuk voor je meubels...), de Neato botst vaak niet eens, maar ziet de stoelpoot van tevoren waardoor hij er netjes omheem manouvreert. En áls hij dan toch iets raakt (kwam paar keer voor) doet hij dat subitel en zachtjes, en blijft hij ook niet doordrukken, maar gaat-ie netjes achteruit.
Qua lawaai valt hij me ook erg mee, niks harder dan mijn oude (nu defecte) Philips-stofzuiger, misschien zelfs een tikje zachter.
Heb wel ff zo'n magnetic wall gebruikt, want bij mij gaat de vloer van de woonkamer wel over in die van de slaapkamer, maar daar zit een afstapje van een centimer of 5 ofzo tussen, en ik wil niet dat het ding zich te pletter stort en meteen kapot is.
So far een goede aankoop