Hoe vaak laat je hem draaien? Gebruik je ook iets van schoonmaakmiddel of dweil je alleen met water?paQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:12:
nou, maandje op weg met de Roidmi Eva, en bevalt echt uitstekend!
Dweilresultaat is echten vooral ook snel. (want hoeft geen Y patroon te "moppen")
Je merkt alleen dat drogen serieus lang duurt. Echt uren. Op zich ook niet vreemd. Het geeft alleen een klein beetje achtergrondgeluid (als je er op gaat letten).
Al met al blij dat ik gewacht heb en goeie deal heb kunnen scoren met de ali summersale.
Dweilen 1-2 x per week. Als nodig.rozuchu schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:28:
[...]
Hoe vaak laat je hem draaien? Gebruik je ook iets van schoonmaakmiddel of dweil je alleen met water?
Ik doe een heel klein scheutje reinigingsmiddel in de tank. Echt maar een derde dopje ofzo.
Zo bijster veel water is het nou ook weer niet.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Voor die prijs die jij hem hebt zou ik hem direct aanschaffen. Ben wel benieuwd of Roborock ook met zo’n roterende dweil komt.paQ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:12:
nou, maandje op weg met de Roidmi Eva, en bevalt echt uitstekend!
Dweilresultaat is echten vooral ook snel. (want hoeft geen Y patroon te "moppen")
Je merkt alleen dat drogen serieus lang duurt. Echt uren. Op zich ook niet vreemd. Het geeft alleen een klein beetje achtergrondgeluid (als je er op gaat letten).
Al met al blij dat ik gewacht heb en goeie deal heb kunnen scoren met de ali summersale.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Paar vraagjes voor de S7:
1. Hebben jullie altijd reserve onderdelen in huis voor het geval dat?
2. Van welke verkoper nemen jullie deze onderdelen af? Ik wil graag namelijk officiële onderdelen.
3. Hebben jullie meerdere dweilen? En hebben jullie ook hier aanbevelingen voor? Ik zie namelijk veel prijzen en officiële versus non officiële.
1. Hebben jullie altijd reserve onderdelen in huis voor het geval dat?
2. Van welke verkoper nemen jullie deze onderdelen af? Ik wil graag namelijk officiële onderdelen.
3. Hebben jullie meerdere dweilen? En hebben jullie ook hier aanbevelingen voor? Ik zie namelijk veel prijzen en officiële versus non officiële.
©2004
Hij si nu bij Geekbuying 745 oidMorpheusk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:56:
[...]
Voor die prijs die jij hem hebt zou ik hem direct aanschaffen. Ben wel benieuwd of Roborock ook met zo’n roterende dweil komt.
https://www.geekbuying.co...-jWKv1Zxk#googtrans/en/nl
En met een kortingsbon 719.
Verscheept vanuit Europa.
Thx! Maar €615 destijds klinkt toch beter. Hoe zit het eindelijk met vloerkleden? Waar de Roborock de mop kan optillen, lijkt EVA dat niet te doen?paQ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:11:
[...]
Hij si nu bij Geekbuying 745 oid
https://www.geekbuying.co...-jWKv1Zxk#googtrans/en/nl
En met een kortingsbon 719.
Verscheept vanuit Europa.
Valt me nu pas op dat er ook een stofzuiger zak in moet.
[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 30-07-2022 09:56 ]
Als de mop onder de roidmi zit, gaat ie gewoon niet het tapijt / deurmat op.Morpheusk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Thx! Maar €615 destijds klinkt toch beter. Hoe zit het eindelijk met vloerkleden? Waar de Roborock de mop kan optillen, lijkt EVA dat niet te doen?
uiteraardMorpheusk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Valt me nu pas op dat er ook een stofzuiger zak in moet.
Daar blijft het opgezogen vuil
Dat is wat deze robot nou zo fantastisch maakt. Alleen de S7 Ultra heeft dat ook.
[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 30-07-2022 09:57 ]
@paQ Als Eva v2 ze automatisch omhoog trekt of afkoppelt zou helemaal fantastisch zijn. Ik heb ze berichtje gestuurd of ze binnenkort weer zo’n goede aanbieding hebben
https://www.amazon.nl/rob...sr=8-16&wIndexMainSlot=25
Dit is toch een enorm goede aanbieding voor een s7+ of kijk ik ergens overheen?
Je kijkt over de reviews van deze externe verkoper heen. Je moet zelf beoordelen of je wil kopen bij een verkoper met alleen beoordelingen met één ster... ik zou het niet doen.AlexanderCP schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:53:
https://www.amazon.nl/rob...sr=8-16&wIndexMainSlot=25
Ik heb in het verleden een Neato D7 gehad. Deze werkt niet meer goed en sta op het punt om een S7 Maxv of S7 Pro Ultra te kopen.
De Neato had altijd problemen met de stoelen thuis. Deze hebben een voet zoals deze:
:strip_exif()/f/image/uYD20JAIQJj1ULJnDN4owTzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou de S7 ook proberen over deze voet (+- 2cm van de grond) heen te rijden, of gaat hij deze zien? En kan enkel de Maxv deze zien dmv camera, of zou de Pro Ultra dit ook moeten kunnen?
De Neato had altijd problemen met de stoelen thuis. Deze hebben een voet zoals deze:
:strip_exif()/f/image/uYD20JAIQJj1ULJnDN4owTzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou de S7 ook proberen over deze voet (+- 2cm van de grond) heen te rijden, of gaat hij deze zien? En kan enkel de Maxv deze zien dmv camera, of zou de Pro Ultra dit ook moeten kunnen?
De S7 zal deze hoogstwaarschijnlijk niet zien, maar door de voetjes onder de beugels, misschien hoog genoeg zijn om er met de bumper er tegen aan te rijden.stefve1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:
Ik heb in het verleden een Neato D7 gehad. Deze werkt niet meer goed en sta op het punt om een S7 Maxv of S7 Pro Ultra te kopen.
[Afbeelding]
Ik heb een "gewone" S7 en die beukt over soortgelijke stoelen helaas heen. Zie deze post voor een foto van mijn stoel; PTish in "Robotstofzuigers"stefve1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:
[Afbeelding]
Ik zie dit steeds vaker in dit en andere topics terugkomen. al is het offtopic, ik denk dat het toch handig is om nogmaals te benoemen.Of-Aaargh schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:58:
[...]
Je kijkt over de reviews van deze externe verkoper heen. Je moet zelf beoordelen of je wil kopen bij een verkoper met alleen beoordelingen met één ster... ik zou het niet doen.
op amazon krijg je standaard natuurlijk reviews over het 'product' te zien; Die hebben echter niets met de verkoper te maken..
Onder het prijskopje zie je in dit geval 2 regels staan.
Als je op de onderste naam klikt krijg je de info pagina over de verkoper te zien en zijn/haar review score.Verzonden vanuit: <naam>
Verkocht door: <naam>
Vaak zie je het daar meteen al als er iets niet helemaal OK is. zoniet dan kun je het winkeladres door google maps halen, of kijken naar eerdere advertenties (onderste regel tekst).
om maar weer ontopic te gaan, onze Truus (s5max) heeft er inmiddels 190 uur aan schoonmaakwerk op zitten en 11,5k m2 schoongemaakt.
Inmiddels gaan we bijna onze eerste sidebrush vervangen (eerste nieuwe filter zit er al in).
er beginnen wat krassen te vormen op de bodem, maar dat komt omdat ze overal overheen beukt
all met-al flink tevreden!
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Onze Ecovacs T8(+) gaat netjes om de poten heen.
https://www.desko.nl/medi...ailed-1-retro_blauw_b.JPG
https://www.desko.nl/medi...ailed-1-retro_blauw_b.JPG
Een tweetal weken in het bezit van een roborock s6 max V.
Super tevreden over het toestel zeer gebruiksvriendelijk en de resultaten zijn super.
De stofzuiger gaat "maar" 1x over de oppervlakte is er ook ergens een instelling om deze meerdere keren de ruimte te laten zuigen/dweilen ?
Super tevreden over het toestel zeer gebruiksvriendelijk en de resultaten zijn super.
De stofzuiger gaat "maar" 1x over de oppervlakte is er ook ergens een instelling om deze meerdere keren de ruimte te laten zuigen/dweilen ?
Wanneer je in de Roborock een specifieke zone of ruimte kiest kun je aangeven hoe vaak hij de ruimte moet schoonmaken.Philtjens schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:49:
Een tweetal weken in het bezit van een roborock s6 max V.
[ Voor 3% gewijzigd door The Executer op 02-08-2022 10:41 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Denk het niet. De voet van mijn bureau is voor zowel de S5 als de S7 een obstakel waar hij gezellig op vast blijft hangen met z'n wieltjes in het luchtledigeabsrnd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
De S7 zal deze hoogstwaarschijnlijk niet zien, maar door de voetjes onder de beugels, misschien hoog genoeg zijn om er met de bumper er tegen aan te rijden.
met de roborock app wel dan door op het 1X rondje te klikken veranderd deze in 2x of 3xThe Executer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
Wanneer je in de Roborock een specifieke zone of ruimte kiest kun je aangeven hoe vaak hij de ruimte moet schoonmaken.
dit kan alleen in room select modus en geld dan voor alle geselecteerde kamers.
bijkomend voordeel is dat de 2e ronde dan haaks gedaan word (handig om strepen te voorkomen)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Hoi! Ik twijfel tussen de Roborock s7 met afzuigstation en de q7, ook met afzuigstation.
Ik heb een houten vloer. Zijn er mensen met ervaring met de ze robotstofzuigers?
Ik heb een houten vloer. Zijn er mensen met ervaring met de ze robotstofzuigers?
Lastig om tussen de bomen het bos nog te zien in de robotstofzuiger wereld. Na twijfelen denk ik toch voor de ROIDME EVA ipv Roborock S7 + leegstation (iemand heeft het over afzuigstation, daar heb ik toch aparte associaties bij moet ik zeggen) te gaan ook al is het nu duurder dan voorheen.
Heb er nog wel 2 vragen over, hopelijk kan iemand die dit model al heeft ze beantwoorden.
1: Hoe werkt dweilen op andere verdiepingen? Ik zie alleen video's van een appartement of testvloertje, maar kan deze robot ook een bovenverdieping dweilen zonder het water tussendoor te kunnen legen bij het leegstation?
2: Tot onder welke hoogte kan het onder een bank stofzuigen? Ik kan hier niks over vinden en wil toch wel graag dat er gestofzuigd word onder mijn bank die 15cm vanaf de grond is.
Heb er nog wel 2 vragen over, hopelijk kan iemand die dit model al heeft ze beantwoorden.
1: Hoe werkt dweilen op andere verdiepingen? Ik zie alleen video's van een appartement of testvloertje, maar kan deze robot ook een bovenverdieping dweilen zonder het water tussendoor te kunnen legen bij het leegstation?
2: Tot onder welke hoogte kan het onder een bank stofzuigen? Ik kan hier niks over vinden en wil toch wel graag dat er gestofzuigd word onder mijn bank die 15cm vanaf de grond is.
Ik gebruik dit spul, droogt snel en streeploos op.paQ schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:36:
[...]
Dweilen 1-2 x per week. Als nodig.
Ik doe een heel klein scheutje reinigingsmiddel in de tank. Echt maar een derde dopje ofzo.
Zo bijster veel water is het nou ook weer niet.
https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/
Eve en Eva user hierRoi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:
Lastig om tussen de bomen het bos nog te zien in de robotstofzuiger wereld. Na twijfelen denk ik toch voor de ROIDME EVA ipv Roborock S7 + leegstation (iemand heeft het over afzuigstation, daar heb ik toch aparte associaties bij moet ik zeggen) te gaan ook al is het nu duurder dan voorheen.
1. Je kunt verschillende kaarten laden, dus ook van een andere verdieping.
Goeie vraag over de Eva zonder basisstation op een slaapkamer. Ik denk dat het moet kunnen door handmatig de pads te laten spoelen (kan met app en op de basis zelf) en dan de Eva gewoon in een slaapkamer zetten en laten rijden. Hij maakt dan haast zeker weten een nieuwe kaart aan. Hoe lang hij kan dweilen zonder tussentijds wassen kun je instellen (6 / 9 / 12 min)
2. Zal hetzelfde zijn voor alle robotos: zo hoog als het apparaat is
edit:
Hij maakt inderdaad een nieuwe map aan. Alleen moet ie daarna wel kunnen 'afronden' in de base station.
Ik had dat proces onderbroken dus nu heeft ie de kaart niet afgemaakt
Ik denk dat het het eenvoudigst is door even de basestation eenmalig op de bovenverdieping te zetten, hem een map te laten renderen van de hele verdieping, dan kan hij vanaf dan ook gewoon lokaliseren waar hij is.
Dus inhakend op je vraag 1: Als het niet hoogzomer is, moet je 9 min gewoon kunnen halen met natte mopjes.
Afhankelijk van de grootte en complexiteit van je verdieping kun je zelf inschatten of je hem dan per kamer even moet spoelen of niet. In dat geval selecteer je gewoon bijv, kamer 1 & 2. klaar. spoelen, overloop & kamer 3.
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 04-08-2022 10:22 ]
Qua hoogte; onze bank is 16cm:Roi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:
…
:strip_exif()/f/image/8v1W7uHRkclXCYsnhkJpYYfo.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Eva is op het hoogste punt net geen 11cm:
:strip_exif()/f/image/52hJC6d7JWoL04eJOJ5yU9Ds.jpg?f=fotoalbum_large)
LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi
Zelfde probleem heb, had ik. Thuis heb ik nu 2 stofzuigers, de S7 en de S7 Max Ultra, zonder docking.stefve1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:
[Afbeelding]
De S7 Max Ultra is echt een stuk beter in het omzeilen en registeren van objecten in de ruimte. Echter bleef het probleem met slee stoelen wel een ding. Ik heb de keukentafel daarom maar uitgesloten van zijn bereik, hier ga ik dan maar even met de steelfstofzuiger onderdoor indien nodig. Bij mijn bankstel, waar ook zo'n onderstel onder zit heb ik geen problemen meer, dit randje is net wat hoger.
Merk je daadwerkelijk verschil?4tune schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:35:
[...]
Ik gebruik dit spul, droogt snel en streeploos op.
https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/
Zelf ben ik behoorlijk nieuw in de wereld van Robotstofzuigers, maar de Roomba's met station lijken me wel wat.
Tussen de i3+ en i7+ zit qua zuigkracht niet veel van wat ik begreep, zeker met kattenharen erg wenselijk.
Verder zou ik graag af en toe de stofzuiger op willen pakken en boven of in de keuken zijn ding laten doen.
Is dat mogelijk met de i3+ of heb ik daar de i7+ variant voor nodig?
Tussen de i3+ en i7+ zit qua zuigkracht niet veel van wat ik begreep, zeker met kattenharen erg wenselijk.
Verder zou ik graag af en toe de stofzuiger op willen pakken en boven of in de keuken zijn ding laten doen.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
Bedankt voor de info!DrkZnl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:18:
[...]
Zelfde probleem heb, had ik. Thuis heb ik nu 2 stofzuigers, de S7 en de S7 Max Ultra, zonder docking.
De S7 Max Ultra is echt een stuk beter in het omzeilen en registeren van objecten in de ruimte. Echter bleef het probleem met slee stoelen wel een ding. Ik heb de keukentafel daarom maar uitgesloten van zijn bereik, hier ga ik dan maar even met de steelfstofzuiger onderdoor indien nodig. Bij mijn bankstel, waar ook zo'n onderstel onder zit heb ik geen problemen meer, dit randje is net wat hoger.
Is het wel mogelijk om een soort van 'tijdelijke no-go zone" te maken? Dus bij dagelijkse routines gaat hij hier niet in, maar als ik dan de stoelen op tafel zou zetten dat hij er wel gaat poetsen?
Dat kan. Zo doe ik het ook. Dus standaard een no-go en dan juist ook een aparte zone dat hij onder tafel doet als ik de stoelen een keertje opzij zet.stefve1 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Bedankt voor de info!
Is het wel mogelijk om een soort van 'tijdelijke no-go zone" te maken? Dus bij dagelijkse routines gaat hij hier niet in, maar als ik dan de stoelen op tafel zou zetten dat hij er wel gaat poetsen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
paQ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:43:
[...]
Eve en Eva user hier
1. Je kunt verschillende kaarten laden, dus ook van een andere verdieping.
Goeie vraag over de Eva zonder basisstation op een slaapkamer. Ik denk dat het moet kunnen door handmatig de pads te laten spoelen (kan met app en op de basis zelf) en dan de Eva gewoon in een slaapkamer zetten en laten rijden. Hij maakt dan haast zeker weten een nieuwe kaart aan. Hoe lang hij kan dweilen zonder tussentijds wassen kun je instellen (6 / 9 / 12 min)
2. Zal hetzelfde zijn voor alle robotos: zo hoog als het apparaat is
edit:
Hij maakt inderdaad een nieuwe map aan. Alleen moet ie daarna wel kunnen 'afronden' in de base station.
Ik had dat proces onderbroken dus nu heeft ie de kaart niet afgemaakt
Ik denk dat het het eenvoudigst is door even de basestation eenmalig op de bovenverdieping te zetten, hem een map te laten renderen van de hele verdieping, dan kan hij vanaf dan ook gewoon lokaliseren waar hij is.
Dus inhakend op je vraag 1: Als het niet hoogzomer is, moet je 9 min gewoon kunnen halen met natte mopjes.
Afhankelijk van de grootte en complexiteit van je verdieping kun je zelf inschatten of je hem dan per kamer even moet spoelen of niet. In dat geval selecteer je gewoon bijv, kamer 1 & 2. klaar. spoelen, overloop & kamer 3.
Beide bedankt voor de reacties, dit heeft mijn laatste twijfels weggenomen.Doezel schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:03:
[...]
Qua hoogte; onze bank is 16cm:
[Afbeelding]
En de Eva is op het hoogste punt net geen 11cm:
[Afbeelding]
Doezel mijn bank is enkele mm lager maar dat zal hopelijk het verschil niet maken. De pootjes lijken trouwens behoorlijk op elkaar!
:strip_exif()/f/image/s0xbcIhidlsyQ6Y4tQf4QVwz.jpg?f=fotoalbum_large)
je kan in principe elke robot gewoon mee nemen naar een nieuwe verdieping hoorNLBUURMAN schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:23:
Zelf ben ik behoorlijk nieuw in de wereld van Robotstofzuigers, maar de Roomba's met station lijken me wel wat.
Ik zie dat ik de bak (bodem) van het basisstation moet schoonmaken, dat is ickyRoi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
[...]
Beide bedankt voor de reacties, dit heeft mijn laatste twijfels weggenomen.
Doezel mijn bank is enkele mm lager maar dat zal hopelijk het verschil niet maken. De pootjes lijken trouwens behoorlijk op elkaar!
[Afbeelding]
Hoe is dat bij jou intussen @Doezel ?
Ik koop altijd een Jerrycan van 10 liter gedestilleerd water, dat kost niets en droogt ook streeploos op.
Dan een klein beetje premium allesreiniger van RAAB er in voor houten vloeren (volgens mengverhouding fabrikant)
Echt niet meer, want het hoeft alleen maar de oppervlaktespanning van het water een beetje omlaag te halen.
Als bonus ruikt het lekker fris, en ook de opvangtank (ik heb de uktra-dock) stinkt niet als een bunzing als je 'm open doet.
Andere reiniger kan ook, als het maar geen residu achterlaat en in vredesnaam geen emulsie van wat dan ook, want dan gaat het een keer mis met je pompjes.
If you always do what you always did, you always get what you always got....
Hier sinds 2 weken een EcoVacs N8, niet tevreden mee. Botst enorm veel tegen objecten en moet elke keer de kamer opnieuw scannen… iemand tips voor een goede vervanger? Deze N8 kan gelukkig nog terug
Owner of DBIT Consultancy
Euhhhh… dalijk maar eens kijken. 🫣paQ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:27:
[...]
Ik zie dat ik de bak (bodem) van het basisstation moet schoonmaken, dat is icky
Hoe is dat bij jou intussen @Doezel ?
LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi
Hoe is het met obstacle detection?
Ik heb 2 katten en soms spuugt er wel eens eentje binnen.
Ik twijfel tussen de eva en de S7maxv ultra.
Wil niet dat hij alles uitsmeert. De s5max laat ik alleen rondrijden als ik net weg ga. Dus dan iets meer controle.
Wil niet dat hij alles uitsmeert. De s5max laat ik alleen rondrijden als ik net weg ga. Dus dan iets meer controle.
Iemand toevallig ervaring met het laten repareren van een robotstofzuiger ergens in Nederland? Helaas heeft mijn Roborock S5 Max het na 2 jaar, 131 uur, 7034m² en 289 cycles het begeven 
In eerste instantie last van 'Error 18 - Fan Malfunction'. Hoorde inderdaad wat geratel uit dat ding komen, dus ik heb op aanraden van Roborock z'n eigen instructiepage dat ding wat klappen verkocht. Je voelt 'm waarschijnlijk wel aankomen, haalde niet zoveel uit
Uiteindelijk maar een vervangende ventilator besteld bij AliExpress en nu doet hij weer een poging om te cleanen. De fans beginnen te blazen, hij doet een poging om zijn positie te bepalen en stopt er vervolgens na een paar seconde mee. Die cyclus herhaalt zich 4 of 5 keer en daarna loopt'ie te miepen op 'Error:104 Main brush open circuit' 
Heb de originele fan teruggezet, uiteraard even goed schoongemaakt/gecheckt op eigenaardigheden rond de sensoren, brushes e.d. vervangen en tot slot een factory reset gegeven naar stock firmware (3.5.8_1530). Mocht helaas allemaal niet baten.
Ben toch bang dat er ergens anders een hardware failure zit. Zou nog een poging kunnen wagen om de main brush module te vervangen, maar voordat ik mogelijk nog meer geld weggooi heb ik liever dat iemand met ervaring er naar kijkt. Voel er alleen niet zoveel voor om hem terug te sturen naar China en om hem nou al af te schrijven..
Tips zijn welkom!
In eerste instantie last van 'Error 18 - Fan Malfunction'. Hoorde inderdaad wat geratel uit dat ding komen, dus ik heb op aanraden van Roborock z'n eigen instructiepage dat ding wat klappen verkocht. Je voelt 'm waarschijnlijk wel aankomen, haalde niet zoveel uit

Heb de originele fan teruggezet, uiteraard even goed schoongemaakt/gecheckt op eigenaardigheden rond de sensoren, brushes e.d. vervangen en tot slot een factory reset gegeven naar stock firmware (3.5.8_1530). Mocht helaas allemaal niet baten.
Ben toch bang dat er ergens anders een hardware failure zit. Zou nog een poging kunnen wagen om de main brush module te vervangen, maar voordat ik mogelijk nog meer geld weggooi heb ik liever dat iemand met ervaring er naar kijkt. Voel er alleen niet zoveel voor om hem terug te sturen naar China en om hem nou al af te schrijven..
Tips zijn welkom!
Bedankt! dat maakt me echter zeer benieuwd in wanneer een i7+ in de praktijk daadwerkelijk het verschil voor mij zou maken..MevrouwDeKat schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:58:
[...]
je kan in principe elke robot gewoon mee nemen naar een nieuwe verdieping hoorAls ze hun docking niet kunnen vinden stoppen ze gewoon als ze het schoon genoeg vinden of de batterij leeg is.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
Ik zie op Amazon een Roborock s7 voor rond de 450 euro. Verderop zie ik een afzuigstation voor de Roborock voor 269 euro.
Deze twee producten zijn samen goedkoper dan de Roborock s7 plus, dus de Roborock s7 met daarbij het afzuigstation. Die is er namelijk vanaf zo'n 750 euro.
Wat mis ik hier? Verschillen deze producten van elkaar? Volgens mij kan je dus beter een los afzuigstation en een losse s7 kopen, dan een s7 plus. Ik neem aan dat ze compatible zijn met elkaar
(ik heb het niet over de s7 maxv, die heeft meer zuigkracht)
Deze twee producten zijn samen goedkoper dan de Roborock s7 plus, dus de Roborock s7 met daarbij het afzuigstation. Die is er namelijk vanaf zo'n 750 euro.
Wat mis ik hier? Verschillen deze producten van elkaar? Volgens mij kan je dus beter een los afzuigstation en een losse s7 kopen, dan een s7 plus. Ik neem aan dat ze compatible zijn met elkaar
Die optie heb ik zo niet gezien of in beeld, de no-go zone blijft bestaan als je bijvoorbeeld alleen de zone onder tafel gebruikt.stefve1 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:57:
[...]
Bedankt voor de info!
Ik heb niet zo voor de geest wat beide modellen voor specificatie hebben.NLBUURMAN schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:32:
[...]
Bedankt! dat maakt me echter zeer benieuwd in wanneer een i7+ in de praktijk daadwerkelijk het verschil voor mij zou maken..
Volgens mij is een S7 met een afzuigstation een S7+.AlexanderCP schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:11:
Ik zie op Amazon een Roborock s7 voor rond de 450 euro. Verderop zie ik een afzuigstation voor de Roborock voor 269 euro.
Als beide los kopen goedkoper is, dan zou je ze gewoon los van elkaar kunnen bestellen.
Roborock S7 MaxV besteld. Ben benieuwd.
Veel geld. Ben benieuwd of hij het waard is. Zal alleen wel wat schansjes moeten maken om in alle kamers te kunnen komen (huis uit 1880).
Ook maar gelijk een robomow rt300 besteld als grasmaaier. Gelijk doorpakken met robotisering
Veel geld. Ben benieuwd of hij het waard is. Zal alleen wel wat schansjes moeten maken om in alle kamers te kunnen komen (huis uit 1880).
Ook maar gelijk een robomow rt300 besteld als grasmaaier. Gelijk doorpakken met robotisering
Wij hebben zelf de xiaomi vacuum v1 en zijn daar zeer over te spreken. Mijn schoonzus zoekt nu ook een robot stofzuiger, is de xiaomi vacuum v1 nog steeds de beste keuze qua prijs/kwaliteit verhouding?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor 299€ (+ 1,51€ aan verzendkosten) heb je momenteel bij GeekMaxi (met gebruik van coupon, staat op de site) een Roborock Q7 Max (begin dit jaar geïntroduceerd). Dat is, volgens mij, zo'n beetje het beste wat je voor dat bedrag nieuw kunt kopen.Gynnad schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:03:
Wij hebben zelf de xiaomi vacuum v1 en zijn daar zeer over te spreken. Mijn schoonzus zoekt nu ook een robot stofzuiger, is de xiaomi vacuum v1 nog steeds de beste keuze qua prijs/kwaliteit verhouding?
De Q7 Max valt het best te vergelijken met de welbekende S5 Max, maar dan iets stiller (67db vs 69db) en vooral krachtiger (4200Pa vs 2000Pa). Ook zijn het stof- en waterreservoir iets groter en beschikt hij over de nieuwe (haarloze) draaiborstel.
De Q7 Max beschikt over een middelmatige dweilfunctie (kan je wel of niet gebruiken). De Roborock S7 is daar iets beter in (die beschikt over Vibrarise), maar dan ben je ook al snel 50% duurder uit.
Daarnaast is er ook nog een Q7 Max+, dat is een Q7 Max incl. 2,5L docking station (enkel vuil, geen water), maar ook dan ben je 50% duurder uit (plus terugkerende kosten voor stofzuigerzakken). Wat het mij persoonlijk niet waard is. Zeker als je het dweilen gebruikt, want dan moet je sowieso regelmatig bij het reservoir. Ook houdt je zo goed in de gaten wat er eventueel per ongeluk is opgezogen.
Is 300€ te duur, dan zou je nog naar modellen van Eufy kunnen kijken (bijvoorbeeld de G20) of de E-series van Roborock. In beide gevallen lever je dan wel in op o.a. vermogen en navigatie.
[ Voor 24% gewijzigd door greenlizzard op 08-08-2022 14:43 ]
Weet iemand of het losse afzuigstation van de S7 zakloos is? Kan dat niet uit de beschrijving opmaken
Thanks voor je uitgebreide reactie @greenlizzard - eigenlijk is dit dus de beste optie qua kwaliteit/geld als ik het goed begrijp. Dweilen is niet essentieel, maar zie eigenlijk dat bijna elke stofzuiger dat tegenwoordig wel heeft.greenlizzard schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
Voor 299€ (+ 1,51€ aan verzendkosten) heb je momenteel bij GeekMaxi (met gebruik van coupon, staat op de site) een Roborock Q7 Max (begin dit jaar geïntroduceerd). Dat is, volgens mij, zo'n beetje het beste wat je voor dat bedrag nieuw kunt kopen.
Wij hebben zelf de Xiaomi Vacuum V1 en volgens mij is RoboRock ook van Xiaomi (?) alleen is dit een verre opvolger van de V1, correct?
Edit; Xiaomi investeerde in RoboRock en ik verwacht dat de V1 daar ook vandaan komt, zie Wikipedia: Roborock.
Moet zeggen dat het een tof apparaat is als ik hem zo zie, misschien dat wij die van ons wel verkopen en deze voor ons zelf kopen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kan gebruikt worden met en zonder zak.AlexanderCP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:00:
Weet iemand of het losse afzuigstation van de S7 zakloos is? Kan dat niet uit de beschrijving opmaken
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Na lang twijfelen een opvolger voor onze Roborock S50 aangeschaft. Ben eens benieuwd. Heb gekozen voor de S7 MaxV Plus. Die staat nu maar 757 bij amazon.nl
Blijft prijzig natuurlijk. Mensen die er tevreden van zijn?
Leuke deal, zeker aangezien Amazon ook daadwerkelijk de aanbieder is. Je krijgt dan eigenlijk de Plus Dock gratis.Deurenkletser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:19:
Na lang twijfelen een opvolger voor onze Roborock S50 aangeschaft. Ben eens benieuwd. Heb gekozen voor de S7 MaxV Plus. Die staat nu maar 757 bij amazon.nl
Jammer dat de versie met de Ultra Dock zo hoog geprijsd blijft, maar op dat niveau ontbreekt het nog wat aan concurrentie.
De S7 MaxV is op dit moment gewoon het beste wat er is.
[ Voor 4% gewijzigd door greenlizzard op 09-08-2022 10:46 ]
De Ultra is inderdaad erg hoog geprijsd. Ik hoop dat er een leuke aanbieding komt de komende maanden!greenlizzard schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:45:
[...]
Leuke deal, zeker aangezien Amazon ook daadwerkelijk de aanbieder is. Je krijgt dan eigenlijk de Plus Dock gratis.
Jammer dat de versie met de Ultra Dock zo hoog geprijsd blijft, maar op dat niveau ontbreekt het nog wat aan concurrentie.
De S7 MaxV is op dit moment gewoon het beste wat er is.
Verschilt alleen de zuigkracht van de maxv plus met de normale s7 of zijn er meer verschillen
Edit: ik zie dat AI is toegevoegd. Erg fijn maar volgens mij is ie standaard ook a erg goed
Edit: ik zie dat AI is toegevoegd. Erg fijn maar volgens mij is ie standaard ook a erg goed
[ Voor 104% gewijzigd door AlexanderCP op 09-08-2022 12:57 ]
De MaxV versie van de S7 beschikt over camera's die oa op AI gebaseerde obstacle avoidance mogelijk maken (een verbeterde versie van hetgeen aanwezig was in de S6 MaxV). Verder is het opladen sneller geworden tov de S7.AlexanderCP schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:49:
Verschilt alleen de zuigkracht van de maxv plus met de normale s7 of zijn er meer verschillen
Wat is de goedkoopste Robot Stofzuiger die valetudo kan draaien
Ik zie dat dit een opensource project is dus dat er in theorie voor elke Wifi stofzuiger een versie gemaakt kan worden
Niet direct met HA te maken => schopje
Ik zie dat dit een opensource project is dus dat er in theorie voor elke Wifi stofzuiger een versie gemaakt kan worden
Niet direct met HA te maken => schopje
[ Voor 12% gewijzigd door Septillion op 09-08-2022 15:09 ]
Wat heeft dit direct met Home Assistant te maken?Tjaarsveld schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:11:
Wat is de goedkoopste Robot Stofzuiger die valetudo kan draaien
En wat heb je zelf al gezocht en gevonden.
Wat zijn de verdere wensen en eisen. Dit is erg summier zo...
Klopt, ligt erg aan je huis.AlexanderCP schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:49:
ik wil graag dat hij telefoonkabels en kattenpoep ontwijkt, dat gaat zonder de maxv optie niet, althans.. zegt YouTube :-)
Als het goed is komt de s7 maxv morgen binnen
Volgens mij was die van de Eva nog niet zo goed, maar ik vraag mij af of de S7maxv kattenkots detecteert, ik dacht dat het vanaf een bepaalde hoogte pas dingen detecteerde dus wel een drol misschien maar geen plasje kots met een haarbal erin (ja heb ook een kat met dit probleemApC_IcE schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:01:
Hoe is het met obstacle detection?
Zijn er hier mensen met ervaring met de support van iRobot? Collega van me heeft een Roomba i7 die een melding gaf over een defect rechterwiel, uiteraard net buiten de garantieperiode (We zijn in België, dus minder interessante garantieregeling dan in NL). Contact opgenomen met de support en rechterwiel vervangen, maar de fout blijft terugkomen. Ondertussen blijft het toestel problemen geven en bij iRobot wordt er telkens aangegeven dat er een ander onderdeel moet vervangen worden (tegen betaling). Zijn er mensen met betere ervaringen?
Gisteren de S6 MaxV binnen gehad, tot nu toe super tevreden. De camera voegt echt iets toe. Hij herkent automatisch objecten die hij dan kan vermijden en je kan remote meekijken en hem besturen. Ideaal!
Owner of DBIT Consultancy
De S7 MaxV is nu in de aanbieding bij bol voor 738. Ik heb hem iig besteld
en ben erg benieuwd naar de werking van de robot.
Dan rest de vraag over de detectie van allerlei spul. Ziet de eva wel oplaadsnoertjes of speelgoed liggen?rozuchu schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:17:
[...]
Volgens mij was die van de Eva nog niet zo goed, maar ik vraag mij af of de S7maxv kattenkots detecteert, ik dacht dat het vanaf een bepaalde hoogte pas dingen detecteerde dus wel een drol misschien maar geen plasje kots met een haarbal erin (ja heb ook een kat met dit probleem)
Het is de S7 geworden. Hij rijdt nu z'n eerste verkenningsronde!
Ik wil 'm uit het zicht onder de bank zetten. Weet iemand hoe je het commando kan geven dat ie ergens naar toe gaat waar ik 'm op kan om bijvoorbeeld te legen of naar boven te brengen?
Ik wil 'm uit het zicht onder de bank zetten. Weet iemand hoe je het commando kan geven dat ie ergens naar toe gaat waar ik 'm op kan om bijvoorbeeld te legen of naar boven te brengen?
Weet iemand of de S7 MaxV Plus (zelfde zal denk ik gelden voor de S7 Plus) naast het afzuigstation ook de standaard dock meegeleverd krijgt?
Dan kan ik de een beneden zetten en de ander boven voor als ik af en toe de bovenverdieping laat doen.
Dan kan ik de een beneden zetten en de ander boven voor als ik af en toe de bovenverdieping laat doen.
Denk 1 dock. Weet het niet zeker.richair schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:57:
Weet iemand of de S7 MaxV Plus (zelfde zal denk ik gelden voor de S7 Plus) naast het afzuigstation ook de standaard dock meegeleverd krijgt?
Gisteren binnen gehad, geen standaard Dock alleen de Plus-Dock.richair schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:57:
Ik heb de S4 onder de bank staan (met lader), waarbij ik hem via 'Pin n Go' naar een andere plek kan laten rijden als ik er bij moet (helaas nog handmatig legen).AlexanderCP schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:18:
Het enige nadeel is dat 'Pin n Go' verstopt zit onder settings, dus het kost een extra klik. Mocht je een standaard ritme hebben waarbij je eerst de ene verdieping laat stofzuigen en daarna de andere wilt doen, kan je via HA ook instellen dat hij op een plek naar keuze stopt.
Voor het geval er mensen zijn die overwegen om een Roomba te nemen, leek het mij handig om mijn meest recente ervaring maar eens te delen. Een tijdje terug heb ik al eens een eerste indruk achter gelaten.
Nu 4 maanden verder is de indruk van de Roomba toch wat minder goed. Uiteraard is alle waar naar zijn geld maar je verwacht niet dat binnen 4 maanden de motor van de zijborstel de handdoek in de ring gooit.
We hebben in april een Roomba 698 gekocht en waren daar aanvankelijk erg blij mee. We hebben daarvoor nog nooit een robotstofzuiger gehad dus de lat lag niet direct erg hoog. Elke week werd de hele stofzuiger door mij netjes gereinigd zodat er geen lange haren van de dames in huis in de stofzuiger voor problemen zouden zorgen. Dat heeft helaas wel een keer tot het stilstaan van de zijborstel geleid omdat ik die dus destijds vergeten was schoon te maken.
Dat heeft wellicht voor slijtage gezorgd en nu dus tot het stilvallen van de zijborstel geleid. Heel eerlijk gezegd vind ik het wel teleurstellend dat de tandwielen aan de motor van de zijborstel zo snel stuk kunnen gaan. Uiteraard kan het best zijn dat als ik de zijborstel vaker en beter had schoongemaakt, dat we nu niet tegen dit euvel aan hadden gelopen maar het toont wel aan dat die zijborstel best kwetsbaar is.
Ik heb bij iRobot een support aanvraag gedaan. Ik ben benieuwd wat de ervaring met de klantenservice gaat zijn... Wordt vervolgd.
Nu 4 maanden verder is de indruk van de Roomba toch wat minder goed. Uiteraard is alle waar naar zijn geld maar je verwacht niet dat binnen 4 maanden de motor van de zijborstel de handdoek in de ring gooit.
We hebben in april een Roomba 698 gekocht en waren daar aanvankelijk erg blij mee. We hebben daarvoor nog nooit een robotstofzuiger gehad dus de lat lag niet direct erg hoog. Elke week werd de hele stofzuiger door mij netjes gereinigd zodat er geen lange haren van de dames in huis in de stofzuiger voor problemen zouden zorgen. Dat heeft helaas wel een keer tot het stilstaan van de zijborstel geleid omdat ik die dus destijds vergeten was schoon te maken.
Dat heeft wellicht voor slijtage gezorgd en nu dus tot het stilvallen van de zijborstel geleid. Heel eerlijk gezegd vind ik het wel teleurstellend dat de tandwielen aan de motor van de zijborstel zo snel stuk kunnen gaan. Uiteraard kan het best zijn dat als ik de zijborstel vaker en beter had schoongemaakt, dat we nu niet tegen dit euvel aan hadden gelopen maar het toont wel aan dat die zijborstel best kwetsbaar is.
Ik heb bij iRobot een support aanvraag gedaan. Ik ben benieuwd wat de ervaring met de klantenservice gaat zijn... Wordt vervolgd.
Beetje vreemde post.alexvanniel schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:28:
Voor het geval er mensen zijn die overwegen om een Roomba te nemen, leek het mij handig om mijn meest recente ervaring maar eens te delen. Een tijdje terug heb ik al eens een eerste indruk achter gelaten.
Je geeft aan dat Roomba misschien niet zo goed is, puur door je eigen fout / slecht onderhoud

Jouw post is meer een waarschuwing, dat je ook je robot moet onderhouden
(logisch)
Ik heb een S5 max die ik gebruik in combinatie met home assistant.AlexanderCP schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:18:
De S5 max docked onder een keukenkast waarvan ik de plint heb weggehaald. Ik heb een zigbee knop waarmee hij braaf naar de prullenbak rijdt.
Met de app kan je pin 'n go gebruiken.
Dan vind ik dit weer een vreemde post. Ik geef aan dat ik het een keer ben vergeten. Wellicht had ik er bij moeten vertellen dat ik de borstel toen meteen heb schoongemaakt en dat er toen geen problemen meer waren. Nu weken later valt de borstel ineens stil zonder aanwijsbare reden. Je kan het fout of slecht onderhoud noemen, maar als na een enkele keer de borstel niet schoonmaken (elke andere keren heb ik die dus wel schoongemaakt) het mechanisme al stuk gaat dan vind ik dat toch wel een min punt.absrnd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Beetje vreemde post.
Je geeft aan dat Roomba misschien niet zo goed is, puur door je eigen fout / slecht onderhoud![]()
(logisch)
Het is inderdaad een waarschuwing dat je je robot moet onderhouden. Niet per se een aanval op Roomba of mensen met een Roomba. We hebben ook niet de aller duurste Roomba dus ook daar zit echt wel een kanttekening.
Ik heb nog een oude roborck S2. (fossiel die nog steeds perfect zijn werk doet 2 keer perweek).
Echter ben ik nu verhuisd naar een nieuwe woning, waarbij mijn living 11meter glas is tot op de grond & ook nog 9meter langs andere kant.
Nu met lidar merk ik dat roborock denkt dat hij door glas kan, waardoor mapping helemaal in de soep loopt.
Is er een manier bij roborock om soort torrents te zetten die een zone afbanken?
Liefst geen magneet strip, want:
1) estisch niet mooi
2) niet handig met schuiframen.
Dacht eerder aan zo'n torentjes die roomba bvb heeft, die kan ik verstoppen achter mijn steunpalen.
Echter ben ik nu verhuisd naar een nieuwe woning, waarbij mijn living 11meter glas is tot op de grond & ook nog 9meter langs andere kant.
Nu met lidar merk ik dat roborock denkt dat hij door glas kan, waardoor mapping helemaal in de soep loopt.
Is er een manier bij roborock om soort torrents te zetten die een zone afbanken?
Liefst geen magneet strip, want:
1) estisch niet mooi
2) niet handig met schuiframen.
Dacht eerder aan zo'n torentjes die roomba bvb heeft, die kan ik verstoppen achter mijn steunpalen.
Ik heb nu een paar dagen de S7 MaxV binnen. Tot nu toe heel erg blij mee! Hij rijd elke nacht beneden een rondje. Bevalt me prima tot nog toe
. Iemand al ervaring met het wassen van de dweilpad? Ik denk er over om een tweede te bestellen zodat je steeds kunt wisselen.
Wat een onzin. Een robotstofzuiger moet je ontzorgen. Dus schoonhouden van dat ding moet niet een wekelijkse taak zijn. Dat doe je als het apparaat het jou vertelt. Bij RoboRock krijg je pushmeldingen als je iets moet vrijmaken/reinigen. Je gaat me toch niet vertellen dat haren stofzuigen niet mogelijk is voor een stofzuiger.absrnd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Beetje vreemde post.
Je geeft aan dat Roomba misschien niet zo goed is, puur door je eigen fout / slecht onderhoud![]()
(logisch)
Het is geen oldtimer die je na ieder ritje helemaal schoonmaakt en afveegt hè.
De Roborock S5Max hier waarmee ik megablij ben. Nu na 2 jaar gebruik heb ik nog geen enkel defect gehad. Ding gaat elke 2 dagen rond thuis. Met twee katten die flink verharen. Als ik er toevallig aan denk maak ik de borstel en zijborstel schoon. Nu 1x het stoffilter en de grote borstel vervangen.
Dat is wat een robotstofzuiger moet doen: stofzuigen zonder er naar om te kijken. Niet constant meekijken met de camera, handmatig bedienen, schoonmaken, alles opruimen, dat ding bevrijden etc.
[ Voor 4% gewijzigd door t14wo op 15-08-2022 13:43 ]
De lange haren van mijn vriendin wikkelen zich toch behoorlijk om beide borstels van onze Q7. Geen idee in welke mate het de prestaties beinvloeid, maar ik maak zo nu en dan even beide borstels los en schoon. Maximaal twee minuten werk wel. Maar de stofzuiger verwerkt die haren niet zelf.
Ik ben anders superblij en zeer ontzegd dat ik bij m'n i7+ alleen wekelijks even het filter uit moet kloppen en 2wekelijks even de haren van mij (erg lang haar) en van m'n 3 langharige katten even van de 3 borstels af hoef te plukken. Verder doet het ding dagelijks z'n rondje, en piept wanneer de zak, filter of een borstel vervangen moet worden. Topdingt14wo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:42:
[...]
Wat een onzin. Een robotstofzuiger moet je ontzorgen. Dus schoonhouden van dat ding moet niet een wekelijkse taak zijn. Dat doe je als het apparaat het jou vertelt. Bij RoboRock krijg je pushmeldingen als je iets moet vrijmaken/reinigen. Je gaat me toch niet vertellen dat haren stofzuigen niet mogelijk is voor een stofzuiger.
Het is geen oldtimer die je na ieder ritje helemaal schoonmaakt en afveegt hè.
De Roborock S5Max hier waarmee ik megablij ben. Nu na 2 jaar gebruik heb ik nog geen enkel defect gehad. Ding gaat elke 2 dagen rond thuis. Met twee katten die flink verharen. Als ik er toevallig aan denk maak ik de borstel en zijborstel schoon. Nu 1x het stoffilter en de grote borstel vervangen.
Dat is wat een robotstofzuiger moet doen: stofzuigen zonder er naar om te kijken. Niet constant meekijken met de camera, handmatig bedienen, schoonmaken, alles opruimen, dat ding bevrijden etc.

precies wat ik zeg. RoboRock is wat dat betreft erg betrouwbaar en onderhoudsarm!dragon2 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
Ik ben anders superblij en zeer ontzegd dat ik bij m'n i7+ alleen wekelijks even het filter uit moet kloppen en 2wekelijks even de haren van mij (erg lang haar) en van m'n 3 langharige katten even van de 3 borstels af hoef te plukken. Verder doet het ding dagelijks z'n rondje, en piept wanneer de zak, filter of een borstel vervangen moet worden. Topding
Ik heb een stapeltje namaak pads gekocht bij Amazon. Waren iets kleiner, maar werken prima. Na elke dweilbeurt (om de 3 dagen), gaat de pad in de was.TiMMieJ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:29:
Ik heb nu een paar dagen de S7 MaxV binnen. Tot nu toe heel erg blij mee! Hij rijd elke nacht beneden een rondje. Bevalt me prima tot nog toe. Iemand al ervaring met het wassen van de dweilpad? Ik denk er over om een tweede te bestellen zodat je steeds kunt wisselen.
Voor de mensen met een Roborock. Hebben jullie een idee of ik dit op kan lossen? Als onze S7 over een midden/hoogpolig tapijt gaat zit ie op een gegeven moment vast. De rubberen alingers ronddraaiende wissertje zitten dan vastgedraaid rond een stukje kleed. Is het mogelijk om, zodra ie het kleed opkomt, dit ronddraaiende wissertje uit te zetten. En dat ie dan alleen zuigt
Thanks!!
Thanks!!
Heb al wat jaartjes een Xiaomi Mi Robot Vacuum (eerste versie) die eigenlijk prima zijn werk doet, alleen loopt deze wel eens vast op kabels achter de bank of achter een radiator. Om dit te voorkomen heb ik een Roborock S7 gekocht waarmee ik een 'nogo zone' of 'virtual wall' kan maken.
Alleen wil de S7 nu niet meer onder de bank. Hij past er wel onder (hoogte van de bank is zo'n 10.5cm) maar er hangt een soort van stofje aan de onderkant van de bank waar deze tegenaan komt. Maar hij kan er niet op vastlopen. Het gekke is, bij een poot van de bank maakt hij wel een rondje en komt dan wel als geheel onder de bank.
Weet iemand of dit bijvoorbeeld te forceren is, dat je hem toch op een plek laat rijden?
Hij kan er toch niet vastlopen / kapot gaan.
Las wel dat ze de firmware strakker hadden afgesteld, wel voor oudere modellen omdat dit al in 2020 was en S7 in 2021 is uitgekomen.
https://forum.roborock.co...1847/cleaning-under-couch
Alleen wil de S7 nu niet meer onder de bank. Hij past er wel onder (hoogte van de bank is zo'n 10.5cm) maar er hangt een soort van stofje aan de onderkant van de bank waar deze tegenaan komt. Maar hij kan er niet op vastlopen. Het gekke is, bij een poot van de bank maakt hij wel een rondje en komt dan wel als geheel onder de bank.
Weet iemand of dit bijvoorbeeld te forceren is, dat je hem toch op een plek laat rijden?
Hij kan er toch niet vastlopen / kapot gaan.
Las wel dat ze de firmware strakker hadden afgesteld, wel voor oudere modellen omdat dit al in 2020 was en S7 in 2021 is uitgekomen.
https://forum.roborock.co...1847/cleaning-under-couch
[ Voor 0% gewijzigd door Marc3l op 16-08-2022 16:17 . Reden: typo ]
Kon ik niet vinden in de settings.AlexanderCP schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:51:
Voor de mensen met een Roborock. Hebben jullie een idee of ik dit op kan lossen? Als onze S7 over een midden/hoogpolig tapijt gaat zit ie op een gegeven moment vast. De rubberen alingers ronddraaiende wissertje zitten dan vastgedraaid rond een stukje kleed. Is het mogelijk om, zodra ie het kleed opkomt, dit ronddraaiende wissertje uit te zetten. En dat ie dan alleen zuigt
Thanks!!
Maar ook de mainbrush loopt wel eens vast hoor op hoger tapijt.
Nogo zone instellen is tot nog toe de enige optie?
Misschien nog te vroeg. Maar hoe bevalt hij/zij?MarcoKL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:29:
[...]
Gisteren binnen gehad, geen standaard Dock alleen de Plus-Dock.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
lopen er geen houten balken onder door waar je de stof aan kan vast nieten? dan moet je geen pootjes kopen.Marc3l schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:52:
Ducttape lost toch alle problemen (zie 2 posts hierboven) op![]()
[Afbeelding]
Dus even wat extra pootjes scoren voor onder de bank.
Goede tip! Helaas niet maar bedankt voor het meedenkenMaugrinn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:44:
[...]
lopen er geen houten balken onder door waar je de stof aan kan vast nieten? dan moet je geen pootjes kopen.
Moet haast wel. Even voelen onder de stof die hangt. Heb ik hier tijdje geleden ook zo opgelost, met een paar schroeven door de bekleding aan de onderkant zo door het hout.Maugrinn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:44:
[...]
lopen er geen houten balken onder door waar je de stof aan kan vast nieten? dan moet je geen pootjes kopen.
Ik kan het mij ook niet voorstellen dat er geen balkjes onderdoor lopen waar de stof aan geniet kan worden. Die balkjes zijn ook nodig voor de stevigheid van de bank en ik heb nog geen bank meegemaakt die ze niet heeft. Mocht deze bank echt het unieke stuk zijn zonder die balkjes, dan zou je de stof er eventueel ook onderweg kunnen snijden.Bassos30 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:10:
[...]
Moet haast wel. Even voelen onder de stof die hangt. Heb ik hier tijdje geleden ook zo opgelost, met een paar schroeven door de bekleding aan de onderkant zo door het hout.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Als er een balkje aan de randen zit kun je de stof daar ook spannen door 'm aan de binnenzijde van het 'frame' te nieten. Anders een stukje dubbel trekken en vast nieten.
't is maar een idee :-)
't is maar een idee :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got....
Ik was mij ook de afgelopen weken voorzichtig aan het orienteren voor een robotstofzuiger met dweil en heb naar aanleiding van deze post de Q7 Max bij Geekmaxi besteldgreenlizzard schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
Voor 299€ (+ 1,51€ aan verzendkosten) heb je momenteel bij GeekMaxi (met gebruik van coupon, staat op de site) een Roborock Q7 Max (begin dit jaar geïntroduceerd). Dat is, volgens mij, zo'n beetje het beste wat je voor dat bedrag nieuw kunt kopen.
De Q7 Max valt het best te vergelijken met de welbekende S5 Max, maar dan iets stiller (67db vs 69db) en vooral krachtiger (4200Pa vs 2000Pa). Ook zijn het stof- en waterreservoir iets groter en beschikt hij over de nieuwe (haarloze) draaiborstel.
De Q7 Max beschikt over een middelmatige dweilfunctie (kan je wel of niet gebruiken). De Roborock S7 is daar iets beter in (die beschikt over Vibrarise), maar dan ben je ook al snel 50% duurder uit.
Daarnaast is er ook nog een Q7 Max+, dat is een Q7 Max incl. 2,5L docking station (enkel vuil, geen water), maar ook dan ben je 50% duurder uit (plus terugkerende kosten voor stofzuigerzakken). Wat het mij persoonlijk niet waard is. Zeker als je het dweilen gebruikt, want dan moet je sowieso regelmatig bij het reservoir. Ook houdt je zo goed in de gaten wat er eventueel per ongeluk is opgezogen.
Is 300€ te duur, dan zou je nog naar modellen van Eufy kunnen kijken (bijvoorbeeld de G20) of de E-series van Roborock. In beide gevallen lever je dan wel in op o.a. vermogen en navigatie.
Ik twijfel nog tussen een S7 en een S7+.
Is de auto empty dock echt het prijsverschil van 300 euro waard?
Hoe vaak moet je de robot (die dagelijks een rondje doet) legen zonder een auto empty dock?
Is de auto empty dock echt het prijsverschil van 300 euro waard?
Hoe vaak moet je de robot (die dagelijks een rondje doet) legen zonder een auto empty dock?
Nog even gekeken en bank heeft wel balkjes maar de stof hang een beetje tussen die balkjes maar denk dat dat wel te fixen is.
Bed kwam hij ook niet meer onderdoor, daar bedverhogers van 5cm voor gekocht dus helemaal tevreden.
Enige nadeel (tot nu toe) ten opzichte van de vorige stofzuiger is dat die een groter bakje heeft om het stof op te vangen.
Bed kwam hij ook niet meer onderdoor, daar bedverhogers van 5cm voor gekocht dus helemaal tevreden.
Enige nadeel (tot nu toe) ten opzichte van de vorige stofzuiger is dat die een groter bakje heeft om het stof op te vangen.
Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik!Cruijff14 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:32:
[...]
Ik was mij ook de afgelopen weken voorzichtig aan het orienteren voor een robotstofzuiger met dweil en heb naar aanleiding van deze post de Q7 Max bij Geekmaxi besteldAls het goed is komt 'ie een dezer dagen binnen, mochten er geinteresseerden zijn kan ik wel een korte review maken na een paar weken in gebruik
Ik vind het een verademing qua snelheid/navigatie en geluid t.o.v. de Neato die ik hiervoor had.
Ik ben erg benieuwd eerlijk gezegd! Heb hiervoor nog nooit een robotstofzuiger, laat staan dweil gehad. Hoe ervaar jij het geluid? Zou je de stofzuiger bijvoorbeeld 's nachts gerust een rondje kunnen laten rijden (en dan de slaapkamer laten overslaan), of is dit toch te hard geluid (alles gelijkvloers)?greenlizzard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:58:
[...]
Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik!
Ik vind het een verademing qua snelheid/navigatie en geluid t.o.v. de Neato die ik hiervoor had.
Tuurlijk maakt het geluid, maar de vorige klonk als een hovercraft welk op het punt stond om op te stijgen, waar dit meer neerkomt op een gewone stofzuiger op een lage stand.Cruijff14 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:28:
[...]
Ik ben erg benieuwd eerlijk gezegd! Heb hiervoor nog nooit een robotstofzuiger, laat staan dweil gehad. Hoe ervaar jij het geluid? Zou je de stofzuiger bijvoorbeeld 's nachts gerust een rondje kunnen laten rijden (en dan de slaapkamer laten overslaan), of is dit toch te hard geluid (alles gelijkvloers)?
Goed! ik kom van een ouder roomba af en dan is deze wel 10x beter. Geen onzinnig stoten tegen alles.OMX2000 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Misschien nog te vroeg. Maar hoe bevalt hij/zij?
De instelmogelijkheden van de app zijn top, bijv de no-go-zones en kamer volgorde. De camera (AI) doet zijn werk goed. Al krijg ik wel wat kriebels van de remote-view optie icm China, maar goed.. er staat een sticker op dat alle AI activiteiten op het apparaat worden uitgevoerd en niet in de cloud. Remote-view staat wel uit. (hoop ik ;-))
Na een weekje gebruik snap ik nu wel de meerwaarde van de ultra dock versie (wel te duur), want de mop doet zijn werk goed als je hem helemaal nat maakt en terug zet maar goed dat doe ik niet altijd als die gepland gaat schoonmaken. In die gevallen maakt ie een natte dunne baan omdat de druppels die hij geeft niet voldoende zijn voor de hele mop.
Ik haal de mop er nu dus af en 1x per week oid zet ik hem er kletsnat op en dan gaat het goed :-)
Conclusie. Ik heb hem genomen voor het stofzuigen en de AI (kattenpoep en oplader draadjes ontwijken) en dat doet ie super!
Dat klinkt goed! Komt ie iets hoger op de prio lijst. Wij hebben hier ook katten. En die willen nog al eens spugen. En wij moppen hier veel te weinig omdat we de energie er niet voor hebben. Dus een robot is welkom.MarcoKL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:52:
[...]
Goed! ik kom van een ouder roomba af en dan is deze wel 10x beter. Geen onzinnig stoten tegen alles.
De instelmogelijkheden van de app zijn top, bijv de no-go-zones en kamer volgorde. De camera (AI) doet zijn werk goed. Al krijg ik wel wat kriebels van de remote-view optie icm China, maar goed.. er staat een sticker op dat alle AI activiteiten op het apparaat worden uitgevoerd en niet in de cloud. Remote-view staat wel uit. (hoop ik ;-))
Na een weekje gebruik snap ik nu wel de meerwaarde van de ultra dock versie (wel te duur), want de mop doet zijn werk goed als je hem helemaal nat maakt en terug zet maar goed dat doe ik niet altijd als die gepland gaat schoonmaken. In die gevallen maakt ie een natte dunne baan omdat de druppels die hij geeft niet voldoende zijn voor de hele mop.
Ik haal de mop er nu dus af en 1x per week oid zet ik hem er kletsnat op en dan gaat het goed :-)
Conclusie. Ik heb hem genomen voor het stofzuigen en de AI (kattenpoep en oplader draadjes ontwijken) en dat doet ie super!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
De katten-spuug-test heb ik nog niet gedaanOMX2000 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:56:
[...]
Dat klinkt goed! Komt ie iets hoger op de prio lijst. Wij hebben hier ook katten. En die willen nog al eens spugen. En wij moppen hier veel te weinig omdat we de energie er niet voor hebben. Dus een robot is welkom.

Ondertussen heb ik van iRobot een antwoord gekregen en voor mijn Roomba 698 een nieuwe zijborstel motor module mogen ontvangen omdat het defect zich binnen de garantieperiode heeft voorgedaan.
Ik heb ondertussen de Roomba opengeschroefd om de nieuwe module te plaatsen. De nieuwe module doet weer prima zijn werk.
De oude module heb ik eens opengeschroefd en gekeken wat daar nu allemaal kapot aan was... Het hele binnenwerk was nog zo nieuw en netjes als de dag dat ik hem kocht (denk ik want ik heb hem toen natuurlijk niet opengeschroefd :-D ). Dat doet mij vermoeden dat er iets mis is gegaan met de motor. Het leek mij ook wel erg raar en slordig als een enkele keer vergeten schoon te maken in een week, dit zou leiden tot een zwaar defect aan de module.
Overigens waren er toch een aantal dingen aan die 698 die mij stoorden. We hebben die Roomba destijds aangeschaft omdat we eerst wel eens wilden uitproberen of het wat was voor we iets echt duurs aan zouden schaffen ooit. Dat bleek dus wel het geval maar toch waren onze wensen anders dan dat de Roomba kon vervullen... Dus zijn wij sinds kort de trotse eigenaar van een Roborock S5 Max.
De Roomba gaat denk ik naar iemand die ook wel eens wil kijken of een robotstofzuiger wat is zonder er klauwen met geld aan uit te geven in eerste instantie zonder te weten of het wel bevalt.
Ik heb ondertussen de Roomba opengeschroefd om de nieuwe module te plaatsen. De nieuwe module doet weer prima zijn werk.
De oude module heb ik eens opengeschroefd en gekeken wat daar nu allemaal kapot aan was... Het hele binnenwerk was nog zo nieuw en netjes als de dag dat ik hem kocht (denk ik want ik heb hem toen natuurlijk niet opengeschroefd :-D ). Dat doet mij vermoeden dat er iets mis is gegaan met de motor. Het leek mij ook wel erg raar en slordig als een enkele keer vergeten schoon te maken in een week, dit zou leiden tot een zwaar defect aan de module.
Overigens waren er toch een aantal dingen aan die 698 die mij stoorden. We hebben die Roomba destijds aangeschaft omdat we eerst wel eens wilden uitproberen of het wat was voor we iets echt duurs aan zouden schaffen ooit. Dat bleek dus wel het geval maar toch waren onze wensen anders dan dat de Roomba kon vervullen... Dus zijn wij sinds kort de trotse eigenaar van een Roborock S5 Max.
De Roomba gaat denk ik naar iemand die ook wel eens wil kijken of een robotstofzuiger wat is zonder er klauwen met geld aan uit te geven in eerste instantie zonder te weten of het wel bevalt.
Dit topic is gesloten.