HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Zelf heb ik m'n Orange M500 reeds geupdate naar 1.12.
Zonder problemen overigens.
Helaas heb ik nu alleen een hardware probleem en wil ik (voor den zekerheid) terug naar 1.06.
Maar die rom heb ik niet (meer) is er iemand die de ROM nog ergens heeft, of iemand die een backup zou willen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
ADAPT BLUETOOTH GPS MUIS

De onderstaande posts zijn (volgens mij) allemaal van toepassing op
TT5 icm de Adapt Bluetooth GPS muis

Ik ben van plan hem zaterdag (morgen) te gaan kopen en dan zal ik van boven naar beneden werken, eerst methode 1 daarna 2....

Hopelijk lukt het je nu wel...

Methode 1:
hoi ik heb ook de adapt gps en bij mij werkt hij gewoon goed samen met tomtom5

ik heb de standart rom van t-mobile er op staan de de adapt gewoon als andere bt gps op compoort 5 en het werkte gelijk.

chefkok18

Methode 2:
Ik heb zelf een adapt gps muis, ik heb deze moeten pairen daarna in tomtom 5 gekozen voor
Andere kabel-NMEA-GPS (ja, raar maar waar)
Baudsnelheid 9600
en dan com 5:

Misschien dat dit ook voor jou een oplossing is.

Robijntje

Methode 3:
Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen. Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools. installeer de tools, doe een soft reset. Verwijder je GPS uit de pair lijst. Piar je GPS opnieuw nu krijg je een extra menu. Kies een comport druk op okay. Ga dan naar TomTom5 ga naar instellinge GPS. kies andere draadloze gps en selecteer vervolgens je Com port. Tadaaaaaaa werken :-) :)

Sus6 allemaal

Greeting

Methode 4:
Verwijder de ontvanger eerst van je M500 als je 'm al gepaired hebt. Daarna opnieuw pairen (pincode 0000) en in TomTom GPS instellen als NMEA - andere kabel. Snelheid op 9600 baud zetten en de COM-poort selecteren (bij mij COM5).

MattMax

[ Voor 19% gewijzigd door A_to_the_S op 08-07-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:49

ChUcKiE

Dus........

Zoals hier al vele malen eerder aangegeven is het zeer eenvoudig om TT5 icm de Adapt muis aan de gang te krijgen. Zeker bij de nieuwste versie van de ROM's.
Gebruik aub de search of zoek even wat terug, zodat deze vragen en antwoorden hier niet elke keer komen te staan. :O

Ook de vraag waar de ROM's staan is al diverse malen gesteld en beantwoord. :Z

Zie hier er was iemand die voor jullie d emoeite heeft genomen om het in de topics op te zoeken en netjes te verzamelen.

Wellicht wel iets om deze verzameling in de startpost te plaatsen zodat daar altijd naar verwezen kan worden.

Enige vraag die ik nog heb is of de baudrate uitmaakt qua snelheid, of iets anders.
Momenteel werkt de Adapt gewoon zelfs op 115200, maar zou je er iets van merken tussen het verschil van 9600 en 115200?

[ Voor 43% gewijzigd door ChUcKiE op 08-07-2005 12:04 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
MET ADAPT BLUETOOTH GPS MUIS OPLADEN

De onderstaande posts zijn (volgens mij) allemaal van toepassing op de
Adapt Bluetooth GPS muis

Zelf heb ik echter nog wat vragen over het opladen, er zijn namelijk verschillende reactie's geplaatst daarover:

Reactie 1 maakt Reactie 2 namelijk wel erg vreemd.
Want in Reactie 1 wordt geschreven dat hij op de originele T-mobile-rom gewoon oplaadde.
maar in reactie 2 wordt dat tegen gesproken.
Dus kan je je MDA opladen met de originele rom van T-Mobile?

Reactie 1:
zelf heb ik ook een adapt gps muis, met de auto lader met "usb" uitgang, deze is WEL te gebruiken om met een mini usb kabel je mda op te laden, ik heb zelf al drie verschillende rom versies gebruikt en bij alle versies laad hij gewoon netjes op.
(het is ook erg onwaarschijnlijk dat een rom zich bezig gaat houden met wel of niet opladen, die heeft volgens mij wel war beters te doen) :)

Robijntje

Reactie 2:
Ik heb hem ook .. maar die oplaad functie via mini-usb wil bij mij niet echt lukken .. :\'(
Heb er nog de orginele rom op zitten op mijn MDA .. komt het daardoor dan? :/ .. lijkt me niet toch?

DaFileFather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A tot the S, enorm bedankt voor je prima post! Ik denk inderdaad dat een dergelijke post ergens makkelijk toegankelijk moet worden gemaakt. Helaas werkt geen van de oplossingen bij mij |:( ... Ik ga weer verder op zoek. Mocht iemand nog iets nieuws weten naast deoplossingen uit de post van A to the S, post ze dan aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie hier kijken DVD's op hun MDA/M500/S100??

Ik heb zojuist Starwars Episode II erop gezet. 300Mb in totaal, echt genot, zo'n kwaliteit op zo'n klein schermpje !!!

Ik gebruik het programma DVD to Pocket PC trouwens voor het omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:19:
Wie hier kijken DVD's op hun MDA/M500/S100??

Ik heb zojuist Starwars Episode II erop gezet. 300Mb in totaal, echt genot, zo'n kwaliteit op zo'n klein schermpje !!!

Ik gebruik het programma DVD to Pocket PC trouwens voor het omzetten
Zelf als je een film converteerd naar 128mb is het nog heel schappelijk!

Ik heb zelf een groot deel van mijn films omgezet, ik gebruik zelf moviemaker ervoor omdat andere programma's een beetje buggy zijn. Het duurd alleen iets langer, maar is wel gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik PocketDivXencoder, ook gratis en werkt prima. Met alle instellingen op de hoogste stand wordt een film ongeveer 350-400 MB. Afspelen doe ik met BetaPlayer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Overigens heb ik het SMS icoontje wat constant bleef staat kunnen oplossen met een nieuwe firmware, 1.12 ipv 1.11 ..

Ik heb nog wel iets raars meegemaakt, dat mn phone constant memo's aan het opnemen was terwijl ik dat niet bepaald wou? Als ik het wegklikte of delete kwamen er constant nieuwe bij .. Super vaag. heb hem toen gereset en daarna niet meer gehad.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:17:
A tot the S, enorm bedankt voor je prima post! Ik denk inderdaad dat een dergelijke post ergens makkelijk toegankelijk moet worden gemaakt. Helaas werkt geen van de oplossingen bij mij |:( ... Ik ga weer verder op zoek. Mocht iemand nog iets nieuws weten naast deoplossingen uit de post van A to the S, post ze dan aub!
Doen geen van alle methodes het?

welke rom heb je?

Heb je een Hard reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A to the S,

Met name jou wil ik hartelijk bedanken _/-\o_ voor de goede posts... Ik ben gewoon stupide geweest en heb een essentiele stap in de post met het bluetoothtooltje gemist... Nu doet ie het via de NMEA-GPS methode! Ik ben echt enorm blij en excuses voor al mijn bijna wanhopige posts, maar ik werd er echt gek van! Ps. Ik heb nog steeds de 1.01.00 WWE...

Voor de goede orde dit is de oplossing:

Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen:
1) Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools.
2) Installeer de tool, doe een soft reset. Verwijder je GPS apparaat uit de pair lijst (onder connections-->bluetooth-->devices
3) Laat de GPS opnieuw zoeken en herkennen.
4) Door het Bluetooth tooltje krijg je na het herkennen van de GPS muis een een extra menu.
5) Kies een Com poort druk voor een serial verbinding en druk op okay.
6) Ga dan naar TomTom5 ga naar instellingen van je GPS. (Wijzig voorkeuren, dan 3x naar rechts, dan linksboven Toon GPS-status)
7) Dan stel in, kies Andere kabel-NMEA-GPS, Baudrate 9600, kies de Bluetooth serial Com poort (bij mij was dit 6)
8) Klaar is kees en het werkt!

Thnx iedereen voor de tips!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Geen dank, was een kleine moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:35
A_to_the_S schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:26:
MET ADAPT BLUETOOTH GPS MUIS OPLADEN

De onderstaande posts zijn (volgens mij) allemaal van toepassing op de
Adapt Bluetooth GPS muis

Zelf heb ik echter nog wat vragen over het opladen, er zijn namelijk verschillende reactie's geplaatst daarover:

Reactie 1 maakt Reactie 2 namelijk wel erg vreemd.
Want in Reactie 1 wordt geschreven dat hij op de originele T-mobile-rom gewoon oplaadde.
maar in reactie 2 wordt dat tegen gesproken.
Dus kan je je MDA opladen met de originele rom van T-Mobile?

Reactie 1:
zelf heb ik ook een adapt gps muis, met de auto lader met "usb" uitgang, deze is WEL te gebruiken om met een mini usb kabel je mda op te laden, ik heb zelf al drie verschillende rom versies gebruikt en bij alle versies laad hij gewoon netjes op.
(het is ook erg onwaarschijnlijk dat een rom zich bezig gaat houden met wel of niet opladen, die heeft volgens mij wel war beters te doen) :)

Robijntje

Reactie 2:
Ik heb hem ook .. maar die oplaad functie via mini-usb wil bij mij niet echt lukken .. :\'(
Heb er nog de orginele rom op zitten op mijn MDA .. komt het daardoor dan? :/ .. lijkt me niet toch?

DaFileFather

Ik vraag me ook af hoe dit nou zit, ik krijg ook het idee dat het misschien nog ergens anders aan ligt dan alleen de rom, want andere kabels doen het soms wel (als de adapt het niet doet).

check ook wat ze hier zeggen link
Geschikt voor:

O2 XDA Mini
T-Mobile MDA Compact (LET OP: werkt uitsluitend na een "firm-ware upgrade")
Qtek S100
i-Mate jam
HTC Magician
Dopod 818

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Prulleman schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:31:
[...]

Ik vraag me ook af hoe dit nou zit, ik krijg ook het idee dat het misschien nog ergens anders aan ligt dan alleen de rom, want andere kabels doen het soms wel (als de adapt het niet doet).

check ook wat ze hier zeggen link

[...]
Dan vraag ik me af welke roms Robijntje allemaal gebruikt heeft.

Robijntje?
hallo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag.

Maar is het mogelijk om inplaats van wav bestanden voor je ringtones. Mp3 te gebruiken>?

Dit is natuurlijk een stuk mooier. En leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:07:
[...]

Dan vraag ik me af welke roms Robijntje allemaal gebruikt heeft.

Robijntje?
hallo.....
Toen ik me telefoon kreeg van T mobile zat daar dus de standaard rom op versie 1.01.00 WWE, daarna ben ik naar de 1.06.00 WWE gegaan en nu zit ik op de 1.11.00 WWE, dus ik hoop dat je zo genoeg weet, want me pincode krijg je niet van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:42:
Misschien een stomme vraag.

Maar is het mogelijk om inplaats van wav bestanden voor je ringtones. Mp3 te gebruiken>?

Dit is natuurlijk een stuk mooier. En leuker.
Ja een stomme vraag het kan je moet ff iets downloade maar is zat aan de orde geweest hier zoek ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:49:
[...]

Toen ik me telefoon kreeg van T mobile zat daar dus de standaard rom op versie 1.01.00 WWE, daarna ben ik naar de 1.06.00 WWE gegaan en nu zit ik op de 1.11.00 WWE, dus ik hoop dat je zo genoeg weet, want me pincode krijg je niet van me.
En in de auto laadde hij op alle drie de roms goed op?

Enne heb je een sigarette-aansteker in je auto of een 12v aansluiting? (schijnt een verschil in te zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
0Burner0 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:00:
[...]

Ja een stomme vraag het kan je moet ff iets downloade maar is zat aan de orde geweest hier zoek ze
Het antwoord is gelukkig nog dommer. Je hoeft niets te downloaden maar je moet er voor zorgen dat WMP de mp3's afspeelt ipv een ander programma zoals PocketMusic. En je moet de ringtone in de map /windows/rings plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 09-07-2005 11:46 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Nu we het toch over MP3 hebben, ik heb de MP3's die ik luister op mijn MDA omgezet naar Ogg Vorbis. Dit scheelt zo'n 40% in file-size zonder kwaliteitsverlies. PocketMusic speelt nml ook Ogg af. Ik heb daardoor een stuk meer muziek op mijn (1GB) storagecard kunnen zetten, 16 cd's met 100MB over voor programma's.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:53:
A to the S,

Met name jou wil ik hartelijk bedanken _/-\o_ voor de goede posts... Ik ben gewoon stupide geweest en heb een essentiele stap in de post met het bluetoothtooltje gemist... Nu doet ie het via de NMEA-GPS methode! Ik ben echt enorm blij en excuses voor al mijn bijna wanhopige posts, maar ik werd er echt gek van! Ps. Ik heb nog steeds de 1.01.00 WWE...

Voor de goede orde dit is de oplossing:

Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen:
1) Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools.
2) Installeer de tool, doe een soft reset. Verwijder je GPS apparaat uit de pair lijst (onder connections-->bluetooth-->devices
3) Laat de GPS opnieuw zoeken en herkennen.
4) Door het Bluetooth tooltje krijg je na het herkennen van de GPS muis een een extra menu.
5) Kies een Com poort druk voor een serial verbinding en druk op okay.
6) Ga dan naar TomTom5 ga naar instellingen van je GPS. (Wijzig voorkeuren, dan 3x naar rechts, dan linksboven Toon GPS-status)
7) Dan stel in, kies Andere kabel-NMEA-GPS, Baudrate 9600, kies de Bluetooth serial Com poort (bij mij was dit 6)
8) Klaar is kees en het werkt!

Thnx iedereen voor de tips!
Ik heb precies al deze stappen genomen.

Ik heb het programma gedownload: Pocket Buetooth Tools Version 1.1.0.0 en geinstaleerd.
Bluetooth apparaat leeg gemaakt.
Zachte boot. Gps opnieuw laten zoeken.
Dan vind hij hem, en als ik op volgende druk gaat hij inderdaad naar een andere menu met 4 a 5 pictogrammetjes, echter springt hij meteen verder. En ik kan hier dus niks selecteren. Het lukt me dus nogsteeds niet om de gps te instaleren.

Ik heb ook trouwens een rom update gedaan:

rom: 1.12.00 WWE
date: 05/28/05
radio: 1.12.00
protocol: 1337.42
ExtRom version: 1.12.119 WWE

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Kassad schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:54:
Nu we het toch over MP3 hebben, ik heb de MP3's die ik luister op mijn MDA omgezet naar Ogg Vorbis. Dit scheelt zo'n 40% in file-size zonder kwaliteitsverlies. PocketMusic speelt nml ook Ogg af. Ik heb daardoor een stuk meer muziek op mijn (1GB) storagecard kunnen zetten, 16 cd's met 100MB over voor programma's.
Welk progje gebruik je om de bestandjes om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Mex schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:58:
[...]

Welk progje gebruik je om de bestandjes om te zetten?
Ik gebruik: http://winlame.sourceforge.net/screenshots.php

Simpel
Snel
en Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:20:
[...]

Ik heb het programma gedownload: Pocket Buetooth Tools Version 1.1.0.0 en geinstaleerd.
Dan vind hij hem, en als ik op volgende druk gaat hij inderdaad naar een andere menu met 4 a 5 pictogrammetjes, echter springt hij meteen verder. En ik kan hier dus niks selecteren. Het lukt me dus nogsteeds niet om de gps te instaleren.

Ik heb vandaag dus die Adapt GPS muis gekocht, dus ik helemaal voorbereid naar die winkel met Pocket Bluetooth Tools geinstalleerd en al.

Kom ik daar krijg ik hetzelfde probleem als jou, hij springt meteen verder.
Maar toen ik dat programma deinstalleerde, mijn bluetooth-lijst leegmaakte, een zachte reset deed en weer liet connecten, vroeg hij me zelf of ik een serial poort wou reserveren.

Toen ik dat deed en in TT5 "ander draadloze GPS" met COM5 deed hij het perfect. geen probleem niets (je moet wel wat geduldig zijn de eerste keer en buiten zijn, ivm ontvangs gps-muis)

Ik heb meteen naar huis genavigeerd.

PERFECT!!!!
ADAPT GPS MUIS + TomTom5

[ Voor 48% gewijzigd door A_to_the_S op 09-07-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Kan iemand mij de voordelen noemen van het upgraden van je rom van de T-Mobile rom naar de nieuwste rom? (1.16 is dat volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wil ik ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Nou ja nogmaals dan: http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/RL.PDF (1.16 heb ik nog niets over gehoord).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:39:
[...]

En in de auto laadde hij op alle drie de roms goed op?

Enne heb je een sigarette-aansteker in je auto of een 12v aansluiting? (schijnt een verschil in te zitten)
Ik had met alle drie de roms GEEN problemen met opladen, over de vraag wat voor aansluiting ik heb dat zou ik niet weten, ik heb een peugeot 306, misschien dat iemand weet wat voor soort aansluiting hier in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:20:
[...]

Ik heb vandaag dus die Adapt GPS muis gekocht, dus ik helemaal voorbereid naar die winkel met Pocket Bluetooth Tools geinstalleerd en al.

Maar toen ik dat programma deinstalleerde, mijn bluetooth-lijst leegmaakte, een zachte reset deed en weer liet connecten, vroeg hij me zelf of ik een serial poort wou reserveren.

Toen ik dat deed en in TT5 "ander draadloze GPS" met COM5 deed hij het perfect. geen probleem niets (je moet wel wat geduldig zijn de eerste keer en buiten zijn, ivm ontvangs gps-muis)

PERFECT!!!!
ADAPT GPS MUIS + TomTom5
Ik heb precies hetzelfde gedaan als dat jij aangaf. Helaas werkt dit gewoon helemaal niet.
Ik kon helaas ook niet, na de soft boot, niet een poort instellen.

Iemand anders misschien nog een idee hoe ik mijn gps kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan als dat jij aangaf. Helaas werkt dit gewoon helemaal niet.
Ik kon helaas ook niet, na de soft boot, niet een poort instellen.

Iemand anders misschien nog een idee hoe ik mijn gps kan laten werken?
uuhhmm... heb je deze geprobeerd:
A_to_the_S in "HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA C..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:20:
[...]

PERFECT!!!!
ADAPT GPS MUIS + TomTom5
Ook ik heb deze tool geprobeerd: geen compoort te selecteren en bluetooth wordt na 1 minuut uit gezet???????????

tomtom 3.7 brengt me ook waar ik wil wezen ik hjeb het opgegeven met nr 5 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:04:
[...]

Kan niemand me aan die instelling helpen? Of ben ik de enige die met de M500 e-mailt? :)
Chello heeft zijn mailserver afgeschermt. Als je via gprs wil emailen zul je de mailserver van orange moeten instellen en de popserver van chello. Op dat moment kun je email ontvangen en versturen via je m500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb 'n volle week niet op 't forum kunnen komen (vakantie)
maar ondertussen in m'n vraagje nog niet echt goed behandeld.

Ik heb namelijk .pdf bestanden die ik wil omzetten naar .lit bestanden
(omdat je .pdf bestanden nauwelijks kunt lezen op je SPV omdat je blijft scrollen)

Nu heb ik van alles gedownload en nu staat er ook 'n MSreader (dat heb ik dus gedownload)
icoontje in Microsoft Word. Maar nu kan ik alleen .doc bestanden omzetten in .lit!!??

Hoe zet ik dan in godsnaam die .pdf bestanden om in .lit bestanden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

OCR naar DOC en dan naar LIT ? :+

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uiligheid schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:32:
OCR naar DOC en dan naar LIT ? :+
Wat is OCR, daar heb ik nog nooit van gehoord?
Hoe doe ik .pdf naar .doc dan? (dat bedoelde je?)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

CLB schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:35:
[...]

OCR is the recognition of printed or written text characters by a computer. This involves photoscanning of the text character-by-character, analysis of the scanned-in image, and then translation of the character image into character codes, such as ASCII, commonly used in data processing. In OCR processing, the scanned-in image or bitmap is analyzed for light and dark areas in order to identify each alphabetic letter or numeric digit. When a character is recognized, it is converted into an ASCII code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Naar aanleiding van mijn topique over de aankoop van m'n eerste PDA, en deze Foon+PDA heb ik wat onderzoek gedaan.
Ik vond het jammer dat er niet zo'n leuk tabelletje in de TS staat, misschien een idee?
Iig, het T-Mobile abbo ziet er het leukst uit, voor mij dan.
Trekken jullie je eigen conclusie(s) maar :+

Merk + TypePrijs1)Belminuten per maand
Qtek S100€494,5602)
i-mate JAM€529,0002)
Orange SPV M500€780,00200 belminuten3)
T-Mobile MDA Compact€516,00150 belminuten
Vodafone VPA CompactGeen info gevonden
O2 XDA II MiniGeen info gevonden
1) Totale kosten, bij abbo dus contractduur x prijs p/m
2) Geen simkaart en zonder abbo
3) Bel/SMS/MMS tegoed in 1 bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SH4D3H schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:11:
Naar aanleiding van mijn topique over de aankoop van m'n eerste PDA, en deze Foon+PDA heb ik wat onderzoek gedaan.
Ik vond het jammer dat er niet zo'n leuk tabelletje in de TS staat, misschien een idee?

Qtek S100€494,5602)
i-mate JAM€529,0002)
Bij T-mobile heb je alleen belminuten, je moet nog apparte sms/ mms bundels afsluiten.
Ook moet je nog 'n databundel kopen wil je op gprs/ internet kunnen!! Kost echt t*ringveel.
Bij Orange zit alles in 1 bundel, onbeperkt internet voor 6 euro per maand en tsjaa mooier design :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:19
edit:
Verkeerd gelezen, het is nog vroeg

[ Voor 97% gewijzigd door Raegin op 10-07-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
CLB schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:35:
[...]

open pdf, druk op CTRL-A, druk op CTRL-C, open Word, druk op CTRL-V, ga naar menu bestand, kies read... en volg de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
CLB schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:26:
[...]
Bij T-mobile heb je alleen belminuten, je moet nog apparte sms/ mms bundels afsluiten.
Ook moet je nog 'n databundel kopen wil je op gprs/ internet kunnen!! Kost echt t*ringveel.
Bij Orange zit alles in 1 bundel, onbeperkt internet voor 6 euro per maand en tsjaa mooier design :9~
Mwah, je kunt toch ook gewoon Internet gebruiken?
Draadloos in en rond je huis/schuur/whatever met WiFi?

Anders wordt het, voor mij iig, wel 'n hele dure grap, 32.50+6 = 38.50 p/m en dat 2 jr lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee het gaat van je beltegoed af. Dus je betaalt 32,50 per maand (wellicht krijg je nog studentenkorting 25 %) en als je slim bent, dan neem je een één jarig abbotje. Maar je hebt iig 32,50-6,00 euro beltegoed.

Reactie op hieronder... Het is niet de bedoeling om dit topic over de prijzen te gaan praten. Ga gewoon even naar de Orange Shop, en zij zullen je graag helpen. Maar het zonnetje schijnt.

Ok, de prijs van de M500 en de orange acties wijzigen vrij vaak. Maar stel je koopt hem nu, dan betaal je 165 euro voor de phone (-25 euro studentenkorting)= 140 euro. Daarnaast betaal je 11 maanden abbonnement, met 20 % korting. Dus dat is dan 32,50 * 11 * 0,8 = 286 euro. Totaal voor student is 426 euro en voor niet student is 523 euro. Ik hoop dat je hiermee op weg bent geholpen, volgens kon je al deze informatie zelf ook vinden op de orange site en in dit topic of voorgaande delen, en ik hoop dan ook dat je hier niet verder over discussieerd. Orange student: http://www.orange.nl/acti...?flashversion=WIN7,0,19,0.

[ Voor 69% gewijzigd door Hoedje op 10-07-2005 17:35 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Hoedje schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:33:
Nee het gaat van je beltegoed af. Dus je betaalt 32,50 per maand (wellicht krijg je nog studentenkorting 25 %) en als je slim bent, dan neem je een één jarig abbotje. Maar je hebt iig 32,50-6,00 euro beltegoed.
Studentenkorting? Waar zie je de voorwaarden daarvan?
1 jarig abbo? Dat kun je niet kiezen in de shop iig, en krijg je um dan wel voor nix?
Die 32.50 is toch wat veel voor enkel beltegoed, komt mooi uit dus, met gratis internet heb je MSN+email enzo en is al dat beltegoed overbodig :P
Reactie op hieronder... Het is niet de bedoeling om dit topic over de prijzen te gaan praten. Ga gewoon even naar de Orange Shop, en zij zullen je graag helpen. Maar het zonnetje schijnt.
Niet? Lijkt me wel interessant om te bekijken wat het je kost.
Ok, de prijs van de M500 en de orange acties wijzigen vrij vaak. Maar stel je koopt hem nu, dan betaal je 165 euro voor de phone (-25 euro studentenkorting)= 140 euro. Daarnaast betaal je 11 maanden abbonnement, met 20 % korting. Dus dat is dan 32,50 * 11 * 0,8 = 286 euro. Totaal voor student is 426 euro en voor niet student is 523 euro. Ik hoop dat je hiermee op weg bent geholpen, volgens kon je al deze informatie zelf ook vinden op de orange site en in dit topic of voorgaande delen, en ik hoop dan ook dat je hier niet verder over discussieerd. Orange student: http://www.orange.nl/acti...?flashversion=WIN7,0,19,0.
Helaas geen korting hier, en ik heb liever de foon gratis, ik doe toch zeker wel 2 jaar met 'n foon :)
Dank voor de info, ik kon het echt niet vinden :?

[ Voor 48% gewijzigd door SH4D3H op 10-07-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is het HTC Magician - topic, dus laten we het onderwerp niet al te veel naar de abonnementen verschuiven. Af en toe een goede aanbieding melden als je die bent tegengekomen is prima, maar welk abonnement beter en/of goedkoper is, is een andere discussie. De goedkoopste aanbieding kun je bovendien vinden op www.telecomvergelijker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg irritant telkens als ik de simkaart uit de MDA haal om even te switchen. En de sim er terug in stop ben ik alles kwijt. Heb ook al eerst de MDA uitgedaan (uitknop) maar telkens krijg ik een HARD reset terug. Moet dan weer alles installeren Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Mex schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:29:
[...]

HEb je dit bestandje gebruikt: http://www.ccoo.net/MDAFlash/MaUpgradeUt_noID.exe
daarmee krijg je als het goed is geen error.
Super dit werkte. alles draait nog zoals het moet.

Nu heb ik nog een andere vraag. Is het mogelijk je standaard woordenboek ( die gene die je woorden wil afmaken in bijv. je agenda) te veranderen naar het nederlands???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:57:
Erg irritant telkens als ik de simkaart uit de MDA haal om even te switchen. En de sim er terug in stop ben ik alles kwijt. Heb ook al eerst de MDA uitgedaan (uitknop) maar telkens krijg ik een HARD reset terug. Moet dan weer alles installeren Erg frustrerend.
Als je gewoon je batterij terug stopt na het uithalen van de sim dan is er niks aan de hand, als je de batterij los laat dan is je backupbatterijtje binnen een half uur leeg en ben je inderdaad alles kwijt.
Hoodlum77 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:48:
[...]

Super dit werkte. alles draait nog zoals het moet.

Nu heb ik nog een andere vraag. Is het mogelijk je standaard woordenboek ( die gene die je woorden wil afmaken in bijv. je agenda) te veranderen naar het nederlands???
http://members.chello.nl/ibubic/T9DutchLdb.dll dit bestandje heb je ervoor nodig, ik heb het helaas nog niet aan de gang gekregen.

[ Voor 38% gewijzigd door Mex op 11-07-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Mensen, ik heb een probleem. Als ik via mijn usbkabel of via BT bestanden op mijn sdcard wil zetten (gewoon via explorer naar je device gaan en dan sleuren en pleuren) dan gaat dat mis bij grote bestanden. Waar ik voorheen gewoon grote bestanden (van 200mb bijv) kon kopieren gaat dat nu mis. Het kopieren lijkt in eerste instantie gewoon goed te gaan tot de progressbar ongeveer op 50% is, waarna hij weer op 0% begint....

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? En beter nog hoe ik het kan oplossen?
Btw ik heb geen cardreader tot mijn beschikking helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-CKY2K- schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:03:
Mensen, ik heb een probleem. Als ik via mijn usbkabel of via BT bestanden op mijn sdcard wil zetten (gewoon via explorer naar je device gaan en dan sleuren en pleuren) dan gaat dat mis bij grote bestanden. Waar ik voorheen gewoon grote bestanden (van 200mb bijv) kon kopieren gaat dat nu mis. Het kopieren lijkt in eerste instantie gewoon goed te gaan tot de progressbar ongeveer op 50% is, waarna hij weer op 0% begint....

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? En beter nog hoe ik het kan oplossen?
Btw ik heb geen cardreader tot mijn beschikking helaas...
Ik had dat ook en dacht ook dat het misging, maar uiteindelijk bleken na een tijdje de bestanden wel op m´n sd-card te staan. Het leek eerder een probleem van de progressbar dan van het overzetten zelf. Laat ´m gewoon eens voortploeteren en kijk of dat helpt. Als dat niet helpt kun je altijd nog een cardreader of Softick Card Export II aanschaffen (hoewel Active Sync het natuurlijk gewoon moet doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zal hem eens voort laten ploeteren...ik hou jullie op de hoogte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SH4D3H schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:11:

Qtek S100€494,5602)
i-mate JAM€529,0002)
Voeg daar nog maar ff aantoe:

Via Smartphonestunt.nl

T-Mobile MDA Compact Zakelijk (zelf geen bedrijf, dan familie opzoeken met een zaak ;) )

2 x zakelijk abonnement a 12,50 p/s excl. BTW contractsduur 1 jaar.
Je cashback is dusdanig, dat je netto incl. BTW 160 Euro bijbetaald voor het toestel. Je hebt dan geen belminuten, maar belt voor een vast (relatief laag) bedrag per minuut. Je kunt natuurlijk ook een losse SIM met belminuten erbij kopen, ik geloof T-Mobile 400 belminuten met cashback kom je gemiddeld op 5,70 Euro p/m uit.

Ofwel voor het gehele eerste jaar zijn dan de kosten

Euro 160 + (12 x 5,70)=228,40 Euro. Dat is geen slechte deal lijkt mij zo voor een MDA incl. 400 belminuten per maand. Na een jaar mag je het ding gratis door T-Mobile laten unlocken en knikker je er een Orange SIm in, kun je Orange World ook nog gebruiken met de truuk om ipv 2 dus 50 MB data te mogen verbruiken

Beste en goedkoopste oplossing die ik gezien heb tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
weet iemand wat deze filetjes zijn en waar ze voor dienen, want beetje zonde van je memory.

...windows/
MsgQueueDataFileMicrosoft Broadcast Message SMS Protocol (Receive Only)
MsgQueueDataFileMicrosoft Notification SMS Protocol (Receive Only)
MsgQueueDataFileMicrosoft Status Message SMS Protocol (Receive Only)
MsgQueueDataFileMicrosoft Text SMS Protocol
MsgQueueDataFileMicrosoft WCMP SMS Protocol

ze zijn allemaal 2,71 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid

Uiligheid

eperon schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:12:
weet iemand wat deze filetjes zijn en waar ze voor dienen, want beetje zonde van je memory.

...windows/
MsgQueueDataFileMicrosoft Broadcast Message SMS Protocol (Receive Only)
MsgQueueDataFileMicrosoft Notification SMS Protocol (Receive Only)
MsgQueueDataFileMicrosoft Text SMS Protocol
MsgQueueDataFileMicrosoft WCMP SMS Protocol

ze zijn allemaal 2,71 MB
Ja, deze zijn nodig voor zoals je al kan raden: het smsprotocol, je MMS protocol, etc. Je kan ze wel wegtiefen, maar dan heb je een normale PDA, zonder foon capaciteiten.

Verder heb ik nog een mooi tooltje voor in de startpost:

Sprite Back-up

Afbeeldingslocatie: http://www.aximsite.com/reviews/images/PBP2.jpg

Deze tool geeft de mogelijkheid tot het maken van backups van je device. Niet alleen naar de pc, maar ook naar de SD-card. Hierbij zijn er opties voor het comprimeren, encrypten en schedulen van deze backups. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om 's-nachts een back-up te draaien, of wanneer je batterylevel onder een bepaald percentage komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bij mij werkt die scheduled backup niet
Hij staat op 02.00 elke zaterdag maar hij doet 't mooi niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-08 21:06
Hmm weet iemand of dit moglijk is in combinatie met mijn MDA compact

http://www.nokia.nl/nl/Te...behoren/HS-12W/index.html

Dit staat in de omschrijving maar wat dat inhoud ?????

2. Werkt de Nokia Bluetooth stereo hoofdtelefoon HS-12W ook met telefoons van andere fabrikanten?
De Nokia Bluetooth stereo hoofdtelefoon HS-12W ondersteunt de Bluetooth 1.2-specificatie met de profielen Handsfree 1.0 (HFP) en Headset 1.1 (HSP) voor telefoonoproepen en A2DP 1.0, AVRCP 1.0 en GAVDP 1.0 voor stereogeluid en muziekfuncties. Controleer de compatibiliteit van je telefoon met deze specificaties en profielen samen met de fabrikant van je telefoon. Specifieke functies van Nokia zullen enkel werken met specifieke Nokia telefoons.

http://www.nokia.nl/pics/...cements/hs12w_398x194.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:25:
[...]

Via Smartphonestunt.nl

T-Mobile MDA Compact Zakelijk (zelf geen bedrijf, dan familie opzoeken met een zaak ;) )

Je cashback is dusdanig, dat je netto incl. BTW 160 Euro bijbetaald voor het toestel. Je hebt dan geen belminuten, maar belt voor een vast (relatief laag) bedrag per minuut. Je kunt natuurlijk ook een losse SIM met belminuten erbij kopen, ik geloof T-Mobile 400 belminuten met cashback kom je gemiddeld op 5,70 Euro p/m uit.

Euro 160 + (12 x 5,70)=228,40 Euro. Dat is geen slechte deal lijkt mij zo voor een MDA incl. 400 belminuten per maand. Na een jaar mag je het ding gratis door T-Mobile laten unlocken en knikker je er een Orange SIm in, kun je Orange World ook nog gebruiken met de truuk om ipv 2 dus 50 MB data te mogen verbruiken

Dan moet ik je teleurstellen met het geen jij beweerd. Het probleem is dat je minimaal 2 aansluitingen dus 2 abbo's moet bestellen en per abbo ben je 12,50 per maand kwijt dus dat goedkoop valt enigszins nog wat tegen.

Let op: Aangezien het T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnement pas kan worden afgesloten bij 2 of meer aansluitingen zijn de aanbiedingen op de website gebaseerd op 2 T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnementen in combinatie met 1 toestel!

[ Voor 10% gewijzigd door Dagg op 11-07-2005 18:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik heb 2 vraagjes:

1: Hoe zet ik m'n MDA op luidspreker stand zodat je ermee kunt bellen zonder dat je 'm aan je oor hoeft te houden?

2. Is er al een firmware beschikbaar waarbij er geen witte vlekjes op foto's komen die je maakt in een donkere ruimte?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
FlowDesign schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:
Ik heb 2 vraagjes:

1: Hoe zet ik m'n MDA op luidspreker stand zodat je ermee kunt bellen zonder dat je 'm aan je oor hoeft te houden?

2. Is er al een firmware beschikbaar waarbij er geen witte vlekjes op foto's komen die je maakt in een donkere ruimte?
1. als je verbinding hebt nog een keer de groene belknop op je toestel indrukken, dan springt je telefoon op de hands-free modus.

2. Helaas daar is geen echte firmware voor, er is een camerapatch beschikbaar en i.c.m. de instellingen van de startpost krijg je de meest optimale settings voor de camera

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meer info over nederlandse t9?

Heb de eerdere berichten al eens uitgeprobeerd, maar ten eerste krijg ik dan geen nederlandse t9 en heb ik problemen met mn toetsenbordje... (intellipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Huntor schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:14:
[...]

1. als je verbinding hebt nog een keer de groene belknop op je toestel indrukken, dan springt je telefoon op de hands-free modus.

2. Helaas daar is geen echte firmware voor, er is een camerapatch beschikbaar en i.c.m. de instellingen van de startpost krijg je de meest optimale settings voor de camera
Ah thanks :)

Ik heb even op ppc-phones.nl gekeken, maar die camera-patch doet eigenlijk vrij weinig tot niks.
Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:00:
[...]

Zet je mp3 liedje in de map Windows/Rings en je kunt hem selecteren als ringtone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:07:
[...]

Zet je mp3 liedje in de map Windows/Rings en je kunt hem selecteren als ringtone
ik heb een *.cab file die open ik en dan kan ik gewoon set as ringtone kiezen bij een *.mp3 komt nog uit deel 1 of 2 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een MDA / S100 / Jam aan te schaffen; heb zo'n beetje dit hele forum doorgeploegd.
Ik wil hem drie maanden in Spanje met een Spaanse sim-kaart kunnen gebruiken (is veel voordeliger bellen naar Nederland resp gebeld worden).
Ik wil natuurlijk graag een zo laag mogelijke prijs betalen voor het toestel, dus je zit eigenlijk vast aan een toestel met abonnement.

Is er iemand die weet of en waar ik het apparaat betrouwbaar en prijsgunstig kan laten unlocken (dus niet pas na een jaar door de eigen provider)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

andreask: je kunt het beste gewoon een simlockvrij apparaat kopen. De niet-providergebonden versies (i-mate Jam, Qtek S100) zijn niet gesimlockt.
Discussies over manieren om te unlocken zijn niet toegestaan op GoT, zie ook Internet & Telefonie - policy en FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:19
Weet iemand of in de krusell multiadapt classic de orange m500 past? het maakt mij niet uit of de camera of alleen het spiegeltje niet overeen komt als hij er maar in past en ik heb gewoon kan bedienen want ik wordt een beetje gek van het hoesje wat orange erbij gaf.

gaat om dit hoesje:
Afbeeldingslocatie: http://www.krusell.nl/site/1/1925/1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Ik krijg geen geluid meer uit mijn externe speaker.
Vorige keer had ik dat ook maar kon ik het oplossen door even de headphones in te pluggen, maar nu werkt het helaas niet. ;(
Ik heb al een hard-reset gedaan, maar helaas hielp dat niet.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

nlboy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:50:
Ik krijg geen geluid meer uit mijn externe speaker.
Vorige keer had ik dat ook maar kon ik het oplossen door even de headphones in te pluggen, maar nu werkt het helaas niet. ;(
Ik heb al een hard-reset gedaan, maar helaas hielp dat niet.
Weet iemand een oplossing?
Het probleem zit waarschijnlijk toch in je koptelefoon aansluiting, ik friemel er meestal met een paperclip in om het op te lossen, ipv met het stekkertje van de koptelefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:25:
[...]

Ik had dat ook en dacht ook dat het misging, maar uiteindelijk bleken na een tijdje de bestanden wel op m´n sd-card te staan. Het leek eerder een probleem van de progressbar dan van het overzetten zelf. Laat ´m gewoon eens voortploeteren en kijk of dat helpt. Als dat niet helpt kun je altijd nog een cardreader of Softick Card Export II aanschaffen (hoewel Active Sync het natuurlijk gewoon moet doen...)
Erg vaag maar je hebt gelijk...tijdje voortlaten ploeteren en het bestand staat inmiddels gewoon op mijn sdcard...vage progressbar dan, maar ja hij doet het gewoon, gelukkig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Mex schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:58:
[...]

Het probleem zit waarschijnlijk toch in je koptelefoon aansluiting, ik friemel er meestal met een paperclip in om het op te lossen, ipv met het stekkertje van de koptelefoon zelf.
Bedankt het is gelukt! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen:

- Hoe kan ik hands free bellen via de speakerphone?

- Kan je ook ergens TomTom software LOS kopen (Navigator 5)

Ik heb gezocht in dit forum maar kon niets vinden :(

Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:51:
Twee vragen:

Ja, tijdens het bellen de groene knop ff ingedrukt houden.

http://www.tomtom.com/products/category.php?ID=1 (binnenkort verkrijgbaar) & http://www.tomtom.com/sto...=2&Language=5&Country=150

Los, dus zonder GPS wired of bluetooth zal waarschijnlijk niet beschikbaar worden gesteld. Maar het is nog niet eens uit, dus eerst maar eens afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , snelle reactie op dit topic "Superrrr" heb mijn mda 4dgn geleden bij t-mobile besteld dus zal nog max een week duren voor ie binnenkomt,

bij tmob verlengen kost ie met tomtom3 110€ niet slecht lijkt me zow

dank aan alle in dit topic
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Twee vragen:

Ik heb gezocht in dit forum maar kon niets vinden :(

Vince
1. Staat 'n paar posts boven je, met je ik kan 't niet vinden
2. Tuurlijk. Bijvoorbeeld Belcompany of Orangeshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nog 2 vraagjes over Betaplayer:

-Kun je .wmv files af laten spelen in Betaplayer
-Hebben jullie ook last van de kleur rood als hij wat afspeelt. Dat is echt heel onduidelijk en 1 rood vlak bij mij! Je ziet helemaal geen contouren ofzo, gewoon 'n rood vlak en dat is niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

CLB schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:59:
Ik heb nog 2 vraagjes over Betaplayer:

-Kun je .wmv files af laten spelen in Betaplayer
-Hebben jullie ook last van de kleur rood als hij wat afspeelt. Dat is echt heel onduidelijk en 1 rood vlak bij mij! Je ziet helemaal geen contouren ofzo, gewoon 'n rood vlak en dat is niet mooi.
Supported video codecs
- DivX
- XviD
- MPEG4-SP (plus B-frame support)
- MPEG1
- M-JPEG
- Windows Media Video (on Windows Mobile devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mex schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:33:
[...]

Supported video codecs
- DivX
- XviD
- MPEG4-SP (plus B-frame support)
- MPEG1
- M-JPEG
- Windows Media Video (on Windows Mobile devices
Ja idd zo heb ik 't ook gevonden, maar hij speelt het echt niet af!
Misschien moet ik 't deselecteren bij WMP 10 op m'n PDA
of misschien juist wel aanzetten bij Betaplayer??

Hoe moet ik dit dan doen? Van heel WMP begrijp ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

CLB schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:42:
[...]

Ja idd zo heb ik 't ook gevonden, maar hij speelt het echt niet af!
Misschien moet ik 't deselecteren bij WMP 10 op m'n PDA
of misschien juist wel aanzetten bij Betaplayer??

Hoe moet ik dit dan doen? Van heel WMP begrijp ik niks
Bestandje openen in betaplayer? The Core Pocket Media Player al geprobeerd, opvolger van Betaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Twee vragen:

Vince
Het zal dan idd wel groene knop INGEDRUKT HOUDEN tijdens het bellen zijn.
Want gister probeerde ik het door 'm alleen even in te drukken tijdens het bellen en dan deed ie het niet.

edit: Je moet de groene knop idd redelijk lang ingedrukt houden.

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 12-07-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

FlowDesign schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:08:
[...]

Het zal dan idd wel groene knop INGEDRUKT HOUDEN tijdens het bellen zijn.
Want gister probeerde ik het door 'm alleen even in te drukken tijdens het bellen en dan deed ie het niet.

edit: Je moet de groene knop idd redelijk lang ingedrukt houden.
RTFM :) Seconde of 3 inhouden, idem voor uitschakelen van handsfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mex schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:57:
[...]

Bestandje openen in betaplayer? The Core Pocket Media Player al geprobeerd, opvolger van Betaplayer.
Werkt niet ;(
Wat heeft die 'opvolger' voor speciale functies of is 't alleen 'n andere skin ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik begrijp dat er een 1.12 versie is. Zojuist heb ik WWE_11200_128_11210_ship.exe van XDA gehaald, en MaUpgradeUt_noID.exe. Heb ik nog meer nodig? Backup gemaakt met sprite. Moet ik na de update nog extra dingen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid

Uiligheid

Beekforel schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:06:
Ik begrijp dat er een 1.12 versie is. Zojuist heb ik WWE_11200_128_11210_ship.exe van XDA gehaald, en MaUpgradeUt_noID.exe. Heb ik nog meer nodig? Backup gemaakt met sprite. Moet ik na de update nog extra dingen installeren?
Nope, ready to go nu. Ik persoonlijk had die maupgradut_noid.exe niet eens nodig, volgens mij zit die nu standaard in de releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zonder de MaUpgradeUt_noID.exe krijg ik de country error en die updateut heeft een RUU.dll nodig. :?

Owja, exe uitpakken O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 12-07-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De update is gelukt, hierna heb ik met sprite de laatste backup teruggezet.
Maar nu heb ik geen SMS profiel meer in m'n pocket outlook? :?

Ow shit ik zit hier een beetje te kicken :X

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 12-07-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 15:35
backups werken vaak niet van oude naar nieuwere ROMS.....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:52:
[...]

Dan moet ik je teleurstellen met het geen jij beweerd. Het probleem is dat je minimaal 2 aansluitingen dus 2 abbo's moet bestellen en per abbo ben je 12,50 per maand kwijt dus dat goedkoop valt enigszins nog wat tegen.

Let op: Aangezien het T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnement pas kan worden afgesloten bij 2 of meer aansluitingen zijn de aanbiedingen op de website gebaseerd op 2 T-Mobile Zakelijk Optimaal abonnementen in combinatie met 1 toestel!
Nope, je hoeft me niet teleur te stellen, ik heb dat 2 x aansluiting dus verwerkt in de berekening. Ik doe toch 2 x 12,50 per maand contractsduur 1 jaar?

Compleet doorgerekend, met cashback betaal je incl. die twee aansluitingen 160 Euro netto voor het toestel! Wat is het probleem dat je twee SIMS krijgt die je wellicht nooit gebruikt omdat je een losse sim met 400 belminuten koopt voor 5,70 Euro (gemiddeld na de cashback) per maand?

Dus wel goedkoop, want vertel mij anders eens waar je een MDA Compact of vergelijkbaar toestel kunt krijgen voor 160 Euro met max. 1 jaar contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:48:
[...]

Nope, je hoeft me niet teleur te stellen, ik heb dat 2 x aansluiting dus verwerkt in de berekening. Ik doe toch 2 x 12,50 per maand contractsduur 1 jaar?

Compleet doorgerekend, met cashback betaal je incl. die twee aansluitingen 160 Euro netto voor het toestel! Wat is het probleem dat je twee SIMS krijgt die je wellicht nooit gebruikt omdat je een losse sim met 400 belminuten koopt voor 5,70 Euro (gemiddeld na de cashback) per maand?

Dus wel goedkoop, want vertel mij anders eens waar je een MDA Compact of vergelijkbaar toestel kunt krijgen voor 160 Euro met max. 1 jaar contract
Dan snap ik toch niet hoe je aan 160 euro komt. Je betaalt inderdaad 2 x 12,50 per maand, 12 maanden lang, dus in totaal 2 x 12,50 x 12 = 300 euro, dan nog BTW erbij, kom je op 357 euro. Ik heb niks gezien over cashback, dus ik ben benieuwd waar je dat hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok, Sprite Backup komt er bij mij niet meer op. Brakke software. :/

Iemand tips over andere backupsoftware waarmee ik geselecteerd dingen terug kan zetten? (dus bijvoorbeeld alleen My Documents en SMS ofzo).

[edit]
Ik kan trouwens volgens mij ook niks meer ontvangen van andere telefoons via BT, iemand een idee waar dit in kan zitten?

[ Voor 24% gewijzigd door Beekforel op 12-07-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:29:
[...]

Dan snap ik toch niet hoe je aan 160 euro komt. Je betaalt inderdaad 2 x 12,50 per maand, 12 maanden lang, dus in totaal 2 x 12,50 x 12 = 300 euro, dan nog BTW erbij, kom je op 357 euro. Ik heb niks gezien over cashback, dus ik ben benieuwd waar je dat hebt gevonden.
Ja, maar het klopt wel. Ik heb ook dealtje gesloten tijdje terug. Uiteindelijk betaal ik 100 euro per telefoon (2 telefoons besteld). Daarnaast gebruik ik de 4 simkaartjes niet. Ik gebruik gewoon mijn oude T-mobile abbo want dat is altijd voordeliger dan dat zakelijke abonnement.

Het gaat zo:
Je bestelt 4 x T-mobile zakelijk abonnement (twv 12,50) = 50 euro per maand
Het is een 1-jarig durend abonnement (dus 12 * 50 = 600)
Je krijgt 400 euro cashback (600-400 = 200)
Dus je betaalt 200 euro voor 2 MDA Compacts.
Dus per MDA ben je 100 euro kwijt.
Gewoon opbellen en onderhandelen.

Maar je moet wel een zaak hebben...

EDIT: Heb hem volgens mij wel ergens anders besteld trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een ''nieuw'' programmatje gevonden voor de Pocket PC/PDA noem maar op...

Geen idee hoe dit precies gaat werken op de Magician, maar willing to try.
Gaat om het programma Skype, kent iemand dat hier?
Het is een programma zoals MSN, alleen je kunt elkander echt bellen! Nu is er dus ook een speciale versie voor de PPC en ik hoop in combinatie met Orange, dat ik dan OrangeWorld kan gebruiken om zo te bellen, oftewel, gratis hehe...

http://www.skype.com/products/skype/pocketpc/

PS: Bij nader inzien, ik zie dat de eisen niet helemaal voldoen... Maar bij sommige mensen hiero wel:
* Windows Mobile 2003 for Pocket PC
* 400 MHz processor
* WiFi-enabled

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:29:
[...]

Hier de mail van de medewerker van Smartphonestunt.nl zelf, de oplossing hiervoor met twee MDA's bij 4 zakelijke abo's is weer een andere vorm.

"Hieronder de antwoorden op uw vragen:

1) Per maand betaalt u per aansluiting EUR 12,50 excl. BTW.
In totaal zijn de abonnementskosten voor 2 aansluitingen dus 2 * 12 maanden * EUR 12,50 = EUR 300,- exclusief BTW.
U krijgt in combinatie met de MDA Compact hiervan EUR 220,- inclusief BTW (184,87 exclusief BTW) gecrediteerd.

Er zijn verder geen kosten.

2) U ontvangt bij de MDA Compact inderdaad standaard een 256 MB SD geheugenkaart.

3) U kunt de MDA Compact gebruiken in combinatie met ALLE T-Mobile simkaarten, zowel zakelijke, particuliere als prepaidsimkaarten. Na 1 jaar kunt u trouwens bij T-Mobile de unlockcode opvragen om de MDA Compact simlockvrij te maken, waarna u hem ook kunt gebruiken met abonnementen van andere netwerken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001

Hoicks

Techno!

Weet er iemand een mirror voor die 1.06 rom update? Ik krijg namelijk allerlei access denied meldingen als ik de link vanuit de topicstart volg.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00m schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:42:
Weet iemand of in de krusell multiadapt classic de orange m500 past? het maakt mij niet uit of de camera of alleen het spiegeltje niet overeen komt als hij er maar in past en ik heb gewoon kan bedienen want ik wordt een beetje gek van het hoesje wat orange erbij gaf.

gaat om dit hoesje:
[afbeelding]
Het Krusell hoesje past om een m500 heen, maar wel met flink wat rekken en trekken. Gelukkig is het leer soepel. Wat vervelender is, is dat het plastic ook over het touchscreen loopt. Hierdoor kun je niet meer fatsoenlijk op hoeken van het scherm klikken. Het kruisje is dan ook niet echt goed te doen met het pennetje. Verder staat het garant voor een lekker vochtige plek middenop als het aan de touchscreen gaat plakken.

Ik heb dus het hoesje en heb inmiddels boven het scherm het plastic weggesneden en een screenprotector geplakt. Dat gaat al veel beter. De knoppen zijn immers redelijk te bereiken. Maar nogmaals, echt super lekker is het niet. Ook niet omdat er aan de achterkant een opzetstuk zit om je Krusell case ergens aan te bevestigen. Daardoor is het nog een flink dik geheel. Het past weliswaar in mijn broekzak, maar ik denk er toch over, nu ik eenmaal aan het modden ben, om ook dat dikke achterstuk er maar af te halen.

Eigenlijk denk ik dat een Silicon case met screenprotector toch de best oplossing is. Tenzij je gebruik wil maken van de Krusell bevestigingsclip om bijvoorbeeld aan hun autohouder te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:25:
[...]

Via Smartphonestunt.nl

vanmiddag afgesloten bij smartphone stunt
mda compact zakelijk met 12,50 euro per maand abb kosten 1 jarig contract
gps ontvanger adapt bluetooth erbij
bijbetalen: 100 euro per stuk
heb er 3 tegelijk zo besteld dus voor 3 mensen een abb van 12,50 per stuk en 3x 100 euro bijbetale voor de mda met adapt gps

er valt goed te onderhandelen met die gasten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 13-07-2005 00:41 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:20:
[...]

Ik heb dezelfde ROM update gedaan en daarna Pocket Bluetooth Tools Version 1.1.0.0 geinstalleerd. Het menu met de 4 pictogrammen komt inderdaad even op na het pairen met m'n BT GPS en verdwijnt dan weer. Ik kreeg het weer tevoorschijn door via het Start menu de optie Today te kiezen, hierna verschijnt het Bluetooth tools menuutje weer. Dan kun je Serial Port aanvinken en vervolgens je COM poort kiezen. Vervolgens (na OK) komt het today scherm weer en kun je de pairing procedure van je BT device afmaken door op het Bluetooth icoontje rechtsonder te tappen.
Overigens heb ik daarna nog steeds niet m'n Nemerix GPS werkend gekregen met Navigon 5 |:(, dus als iemand daar iets op weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zit me inmiddels af te vragen of er niet ergens in de programmatuur een memory leak zit?

Vanmorgen had ik niets meer openstaan. Zelfs Activesync is afgesloten. En dan heb ik 11,5 MB geheugen over. Daarna doe ik een soft-reset. Dan heb ik opeens weer 22,9 MB over.

Ik heb naast de normale zaken SPB Plus en BT tools geinstalleerd staan. Ik gebruik em eigenlijk alleen om te bellen en mp3 op te luisteren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Hoicks schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:55:
Weet er iemand een mirror voor die 1.06 rom update? Ik krijg namelijk allerlei access denied meldingen als ik de link vanuit de topicstart volg.
Waarom niet meteen 1.12?
Shuriken schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:52:
Ik zit me inmiddels af te vragen of er niet ergens in de programmatuur een memory leak zit?

Vanmorgen had ik niets meer openstaan. Zelfs Activesync is afgesloten. En dan heb ik 11,5 MB geheugen over. Daarna doe ik een soft-reset. Dan heb ik opeens weer 22,9 MB over.

Ik heb naast de normale zaken SPB Plus en BT tools geinstalleerd staan. Ik gebruik em eigenlijk alleen om te bellen en mp3 op te luisteren.
Heb je wel met SPB alles afgesloten? Of heb je voor het oog alles afgesloten, dat zijn op een ppc namelijk 2 verschillende dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mex op 13-07-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Mex schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:15:
Heb je wel met SPB alles afgesloten? Of heb je voor het oog alles afgesloten, dat zijn op een ppc namelijk 2 verschillende dingen.
Uiteraard. Dat is een van de redenen dat ik SPB gebruik.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001

Hoicks

Techno!

Ik wil best die 1.12 update doen, maar er is zoveel onduidelijkheid over.

Klopt de manier om de rom te updaten in de startpost van dit topic nog wel (daar wordt gesproken over 1.06) Ik zie op dat forum van xda developers allerlei informatie staan over flashen van SD Card ipv via USB die in de startpost wordt vermeld.

Kan iemand uitsluitsel geven hoe 1.12 te installeren op de MDA Compact?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een Jabra BT200 liggen en die wil ik gebruiken op mn MDA. Als ik m pair, krijg ik het icoontje van de headset in beeld. Ik kan handsfree bellen wanneer ik zelf een gesprek begin, als ik gebeld wordt kan ik maar één keer de telefoon opnemen met de headset, daarna reageert die knop niet meer. Iemand hier ervaring mee??
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.