Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben op zoek naar een PDA die mijn agenda moet gaan vervangen.
Maar ik weet eigenlijk helemaal niets over PDA's en waar je precies naar moet kijken bij aanschaf.

Daarom zou ik graag een adviesje willen op basis van de volgende criteria:
- Agenda functie ( :+ )
- Kleine videobestanden afspelen
- Zo goedkoop mogelijk ( scholiertje ... :P )

Nu ben ik al bij 'n aantal zaken ( Dixons, Modern, ITs ) in de buurt geweest, maar ik vertrouw die verkopers nooit. ( dat merk je als ze bijv. computeradvies aan mensen geven, een vlak waar ik wel vanaf weet, en dat ze dan onzin uitkramen :D )
Ik heb helaas nog geen PDA met videoafspeelfunctie gevonden, wel hebben de meeste MP3 afspeelmogelijkheden, maar daar heb ik m'n MP3 speler toch voor? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Misschien moet je een tweedehands aanschaf overwegen. Dan kun je kijken naar een Palm Tungsten|T of T2 (mooier scherm), beide rond de 100-150 EUR, of de Tungsten|T3 rond de 200 EUR tweedehands. De T en T2 hebben een 320x320 scherm, de T3 heeft een 320x480 scherm. Alledrie erg geschikt om video's mee af te spelen, met bijv. het uitstekende freeware TCPMP.

Als je nu nieuw zou willen kopen, is bijvoorbeeld de Palm Tungsten|E2 voor rond de 200 EUR een goede keus maar dan heeft de T3 wel een veel betere performance. Eventueel zou je ook nog een gebruikte Tungsten|E kunnen overwegen voor rond de 100 EUR, daar gaat video ook prima op.

Keuze zat dus!

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Wat jij wil kan bijna elke pda wel tegenwoordig.
Als dat video's kijken een van de belangrijkste taken gaat worden zou ik een processor van minimaal 300 mhz nemen en een windows os (betaplayer is een erg goede videoplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Of je neemt gewoon een PalmOS device die al op 144 MHz (Tungsten|T en T2) en hogere resolutie (320x320 ipv 320x240) zonder problemen een native DivX AVI bestand op 24 fps kan afspelen.

Ofwel: met Windows Mobile heb je *veel* hogere systeemspecs nodig om tot vergelijkbare prestaties te komen.

Overigens is TCPMP voor de Palm van exact dezelfde maker als Betaplayer.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
En hoe zit het met dingen opslaan?
Geheugen uitbreiding dus?

Edit //
Of je neemt gewoon een PalmOS device die al op 144 MHz (Tungsten|T en T2) en hogere resolutie (320x320 ipv 320x240) zonder problemen een native DivX AVI bestand op 24 fps kan afspelen.
Windows is simpel te begrijpen, PalmOS ook?

[ Voor 68% gewijzigd door SH4D3H op 09-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Fout. Windows Mobile en PalmOS hebben een even hoge leercurve, waarvan over het algemeen het simpeler PalmOS sneller voor de objectieve beginner te begrijpen is. Voorbeeld: je weet vast uit je hoofd waar je je beeldscherminstellingen kan veranderen in WindowsXP (desktop rechtermuisknop, properties etc.). Kun jij dat nu zonder kennis van Windows Mobile aan mij vertellen? Nee. En dat kan ook met PalmOS niet. Hoewel, als jij voor het eerst een Palm handheld te pakken hebt, zie je op het schrijfvlak een zonnetje staan. Tap daar 1x op en je kunt je beeldscherm instellingen veranderen. Dat bedoel ik met intuitief.

PalmOS staat erom bekend een intuitief handheld operating system te zijn, toegespitst op het efficiente gebruik op een handheld. Windows Mobile probeert door middel van Windows icoontjes, pastelkleuren en hetzelfde lettertype als op de desktop een "at home" gevoel te geven, maar alle programma's, instellingen e.d. zijn verschillend als op de desktop. Een handheld *is* namelijk geen desktop. Desalniettemin zul jij voor beide systemen alles vanaf de grond af aan moeten leren, en je hebt daarbij niks aan je voorgaande kennis over WindowsXP. Tenzij je vindt dat je voorkennis over het drukken op een button met "start" erop kennis genoeg is. :')

Je kunt met een cardreader een film op je geheugenkaart gooien waarop je Palm de film afspeelt.

Even ten overvloede, ook met PalmOS sync je moeiteloos met MS Outlook, Word en Excel. Als je geen Outlook gebruikt, heb je een probleem met PPC's. Maar bij de Palm krijg je Palm Desktop bijgeleverd waarmee je dan kunt syncen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 09-07-2005 18:27 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky_il
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik zou eens kijken naar het instap model van de Dell X50 (niet de X50v of de midrange X50). Deze heeft namelijk windows media player 10 geinstalleerd (in tegenstelling tot bijna ELKE andere PDA die op dit moment te koop is) en volgens mij kun je daar wel goed filmpjes mee afspelen. Verder zal Dell zo gauw windows mobile 5.0 uit komt (de opvolger van windows mobile 2003 SE) een patch voor de X50 serie uitbrengen zodat je deze kunt upgraden naar het nieuwe OS (Dit is niet bij elke fabrikant het geval). Een paar specs van de X50 instap:

CPU: Intel XSCale 416MHz
Geheugen: 64MB RAM / 64MB ROM
Uitbereidingsmogelijkheden: SD(io) + CompactFlash (heel handig voor microdrives e.d.)
Connectivity: Geintegreerde Bluetooth

De prijs van de Dell X50 is op dit moment E265,- inc. BTW en transport (tot 26 juli meen ik). Misschien iets aan de dure kant als ik zo die andere prijzen zie die hier staan vermeld (max E 200,-), maar je krijgt wel een mooie PDA voor een zeer goede prijs. De batterij is tevens ook vervangbaar wat ik zeker een pluspunt vind! Meer info op: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door tricky_il op 09-07-2005 18:37 ]

Credendo Vides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Jammer dat die Dell wat minder resolutie heeft op z'n schermpje.
En ik zat net even op de site van PalmOne en die E2 is zeker een mooi dingetje.
Ook viel me de Zire 72 op, met camera en al, 2 tientjes ( op de site van PalmOne dan ) duurder.
Is dat geen betere koop?
312 vs 200 MHz
Gelijk ram, beeldscherm etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, op zich is de Zire 72 zeer zeker een goede koop. De Zire72 is een upgrade van de Zire71 en de Tungsten|E2 van de Tungsten|E. De Tungstens zien er wat professioneler uit maar in principe zijn ze qua gebruik hetzelfde als de wat speelsere Zires.

Overigens heeft de T|E2 - vrij uniek voor PDA's - NVFS geheugen, wat inhoudt dat alle inhoud behouden blijft mocht je batterij ooit eens helemaal leegraken. Net zoals bij een geheugenkaartje zeg maar.

Je kunt goede vergelijkingen maken als je even gaat neuzen op http://www.palmclub.nl en http://www.pocketpcclub.nl :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 09-07-2005 20:41 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

kzou voor de dell gaan aangezien die het nieuwe os ondersteunen, en je dan een cdtje met mobile 2005 krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ik weet niet of je ook een GSM functie wil?
Maar ik kan dan de MDA compact van T-mobile aanraden.
Heeft alles wat je zoekt en ook nog een telefoon erin.
Lekker klein + makkelijk geheugen uitbreiden met SD-kaartjes.
USB poortje, fototoestelletje met video, enz.

Mja, misschien is het wel helemaal jou ding? Of niet . . . :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dat ligt eraan wat ie kost, liefst betaal ik minder dan E200, max E250.
En die Dell is dan net iets te duur, 250 is al boven m'n budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Denk erom dat je ook nog een geheugenkaart als accessoire wil, en waarschijnlijk ook een screenprotector. Misschien een case. Dan ben je al gauw weer 30-80 EUR kwijt.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Tja: de zire72 is natuurlijk wel een goede als je kijkt naar de 3 vereisten die je gaf.. Die speelt prima video af en heeft ook nog eens een camera'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16
Je zou ook eens naar de Qtek s100 kunnen kijken, oftwel de MDA Compact oftwel de SPV M500. Een PDA en telefoon in 1, deze kan je gratis krijgen icm een GSM abonnement.

HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
als een van de 3 vereisten video afspelen zijn, dan is een telefoon niet groot genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou dat is ook weer onzin: het scherm van de HTC is in oppervlak vergelijkbaar met die vand e Zire72. Resolutie is wel een stuk lager.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:14
Ik had zelf ook al een beetje rondgekeken, en ik wilde ook een PDA gaan aanschaffen. Ik vond de Zire72 en die E2 er ook wel heel mooi uit zien, alleen twijfel ik nog een beetje over wat ik er allemaal mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om een PDA aan te schaffen. Maar is dit niet een beetje overdreven voor een student of is het zelfs daar makkelijk voor? en bestaan er ook merken waar je als student nog korting krijgt (net zoals bij apple)?

Hoop op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Geen idee of er lorting bestaat voor studenten.
Ik ben zelf in het bezit van een Tungsten E. Ik moet zeggen voor divx afspelen is deze een beettje te klein. Dan zou ik voor de opvolger gaan dus voor de Tungsten E2.
Voor de rest heel tervreden over mijn T E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:31:
Ik zit er ook over te denken om een PDA aan te schaffen. Maar is dit niet een beetje overdreven voor een student of is het zelfs daar makkelijk voor? en bestaan er ook merken waar je als student nog korting krijgt (net zoals bij apple)?

Hoop op een reactie.
Dan is onderstaande topic wel een mooi startpunt voor jou :)
[PDA] voor universiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Jahoor, een PDA is wel handig voor op de uni. Heb je WLAN-mogelijkheden, dan is dat misschien nog wel een interssante optie om op te letten. Zo niet, dan kan je met de eerste de beste Palm III van tien jaar terug ook vooruit :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Tenzij je film wilt kijken want dat zie ik je op een palm III niet doen.

Ik heb 8 jaar gepalmd en vond 't hele mooie dingen. Batterij gaat een eeuwigheid mee (m'n oude M100 liep 3 weken op een paar oplaadbare AAA's) en het OS is vriendelijk en snel. Ben nu over op een Mio 168, ook mooi maar dat Windows is wel ff wennen. Video afspelen gaat prima op dat 300mhz model.

Omdat pocketpc en met name de mio en de nieuwere HPs erg hot zijn momenteel kun je 2e hands voor een nette prijs wel een palm vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Tsja, film kijken op een Pda. Dat kan inderdaad, maar om nou te zeggen dat je dát dagelijks wil gaan doen. Op mijn T3 ziet het beeld er nog echt goed uit voor een PDA, en is het ook best wel groot voor een pda, maar nog altijd gruwelijk klein voor een film. Bovendien heb je als het goed is op de uni wel betere dingen te doen dan op een pietepeuterig schermpje naar een film in slechte kwaliteit te gaan zitten kijken ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ach, als je veel met het OV reist kan het misschien interessant zijn.

Denk dat ik zelf maar 's wat beeldmateriaal voor de kids ga converteren, kan handig zijn als ze zich vervelen tijdens het winkelen ofzo.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb zelf voor 70 euro een NOS (dus ongebruikte) Palm M505 gekocht, met PalmOS 4.0, 33mhz cpu en 16bit kleurenschermpje. Als agenda voldoet dit ding echt wel, en wat spelletjes en Avantgo (= krantje in de bus lezen) gaan perfect. Filmpjes kijken kan wel maar is met een oudere palm niet aan te raden. Schermpje is te klein (160x160px) en geluid is te brak. Maar ik ben er absoluut niet ontevreden over!

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1