Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik zit te denken om een luxe agenda/pda aan te schaffen, Ik heb nu helemaal geen verstand van PDA's maar een digitale agenda die kan communiceren met mijn laptop lijkt me ideaal tijdens mijn studie aan de UvT. :)

Misschien kunnen jullie mij dit wilde idee, ondersteunen of juist afraden. Is het namelijk wel nuttig een PDA voor een student, en zoja waar moet ik op letten bij de aanschaf van een PDA?

Ik hoop op een aantal leuke argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik denk dat je aan een laptop (aangezien je op universitaire opleidingen wel WiFi etc. hebt) al genoeg hebt en een PDA een overbodige luxe is, ik zie een PDA meer voor een vertegenwoordiger die 10 afspraken op 1 dag heeft. Daarvoor komt een PDA in mijn ogen echt tot zijn recht. Ik denk dat je als student aan een laptop genoeg hebt... Hopelijk vindt je dit een sterk argument ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Koop iig geen PDA, want ik heb eigenlijk nog nooit iets zinnigs in mn agenda gezet, omdat de meeste afspraken toch online komen te staan op nestor/blackboard...

Een goedkope Hema agenda van 3 euro will do the job just as well... :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
the-edge schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:02:
Ik denk dat je aan een laptop (aangezien je op universitaire opleidingen wel WiFi etc. hebt) al genoeg hebt en een PDA een overbodige luxe is,
Een laptop gebruik je niet als agenda, een pda wel. Een pda heb je 's avonds ook nog bij je, een laptop niet.
Zowel Palm als PocketPC zijn prima te gebruiken als student. Aan Palm geef ik wel de voorkeur, omdat het veel soepeler loopt (werkt al prima op 16MHz). Een Zire21/31 is ook niet zo heel duur, en als agenda prima bruikbaar. Wil je wat meer, is de Tungsten|E2 of Zire72s misschien wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou ook nooit een PDA gebruiken. Een laptop is all you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
GlowMouse schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:05:
[...]

Een laptop gebruik je niet als agenda, een pda wel. Een pda heb je 's avonds ook nog bij je, een laptop niet.
Zowel Palm als PocketPC zijn prima te gebruiken als student. Aan Palm geef ik wel de voorkeur, omdat het veel soepeler loopt (werkt al prima op 16MHz). Een Zire21/31 is ook niet zo heel duur, en als agenda prima bruikbaar. Wil je wat meer, is de Tungsten|E2 of Zire72s misschien wat.
Ja da's waar, maar zoals RobertJ al zegt, een simpele agenda van de Hema is al voldoende. En zou je die niet gebruiken heb je altijd je laptop nog (.. ik denk aan Outlook agenda.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zit wel niet om de unversiteit, werk al een jaar of 6 maar ik gebruik mijn pda hx4700 elke dag. als agenda, email, surfen via gprs, wardriven, software updaten, enz.

ideaal apparaat ik zou niet snel meer zonder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een goeie laptop aanschaffen. Ik studeer ook aan de UvT en overal draadloos met je laptop aan de gang is ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:13:
Gewoon een goeie laptop aanschaffen. Ik studeer ook aan de UvT en overal draadloos met je laptop aan de gang is ideaal!
Kijk dat dacht ik al, anders maak of zoek je gewoon een online kalender zodat je overal (waar inet is) je agenda kan beheren.. Waarom extra een PDA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
HTC Magician

GSM
MP3 speler
PDA

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook een studentje, maar dan van de RuG...

Ik heb PDA precies 2 weken gebruikt en daarna de kast in gegooid en later weer verkocht, je hebt er echt geen fuck aan... Goedkope hema agenda of Outlook werkt 10x sneller en beter. Alle afspraken komen op Blackboard en die gooi ik dan op mijn laptop in outlook en alle andere dingen die ik afspreek als ik geen laptop bij me heb gaan of in de hema agenda en anders ff in me gsm die synched met Outlook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel makkelijk lekker klein met wifi door de hele UvT internet mailen enz koop een hp hx4700 zou ik zeggen perfect of een dell X3i geloof ik met de 624mhz proc
:9

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Een pda kan ook met Outlook synchroniseren, dus dan heb je een combinatie. En een pda pak je er toch sneller even bij, is handzamer, kun je direct gebruiken, noem maar op. En Outlook op een laptop werkt niet als agenda: als je laptop nog niet aanstaat, zet je hem niet even aan om wat te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Ik heb dit jaar in mijn Agenda, gok ik, 20 dingen geschreven. Daarvan heb ik er 2 of 3 nog eens nagelezen, de rest heb ik gewoon onthouden :)

Echt, een PDA is supernutteloos voor op de uni ;) Op een latop kun je tijdens (werk)colleges nog wat typen, maar een PDA ga je echt niet gebruiken en anders geforceerd ("kom je na school een biertje drinken? ", "ehm ja is goed! *ojaikhebeenpda* PDA-->agenda-->vandaag 16:00 biertje drinken)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
inplaats van een PDA heb ik gewoon een SE T630 een tijdje geleden gekocht,
heerlijk met bluetooth mijn afspraken naar m'n phone en naar m'n laptop sync-en.

Voldoet prima voor mij als student ;)

[ Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 20-07-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vindt ik een laptop echt wel voldoen (een PDA is eigenlijk toch maar gewoon een kleine computer met minder kracht) op de laptop kan ik alles.

Mijn afspraken zet ik in mijn gms als ik de laptop niet bij de hand, daarna even verbinden via bluetooth (kan ook via kabel of infra rood) en alles is weer bijgewerkt.

Volstaat voor mij perfect, al moet ik toegeven dat ik eigenlijk meeste afspraken zo wel onthoudt. Voor school weet ik toch wat ik moet doen (staat wel in de readers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ik vindt een online agenda of kalender echt ideaal.. En uiteraard Hema-agenda powerrrrrr!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
misschien heeft de ts een auto? dan is een pda met tomtom wel uber handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gebruik nu mijn pda een kleine 9 maanden. En ik vind het ideal en kan ook niet meer zonder pda. Ik heb dan praktisch nooit mijn laptop mee. Lekker snel notities maken kan niet op een notebook, op een pda is dat echt aanzetten met 1 knop en met de stylus meteen wat schrijven.

I just love my Clie O-)

Je moet dan wel leren je nieuwe agenda te gebruiken, als je dit niet doet dan is het aardig nutteloos apparaat wat snel in de hoek van de kamer komt te liggen. |:(
Doe je het wel, dan heeft een flinke aanvulling op je dagelijks leven.

[ Voor 31% gewijzigd door Lip op 20-07-2005 19:47 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miss is een smartphone ook de oplossing bijv. een motorola mpx200 koop je voor 99euro ik lekker klein en handig gebruik ik zelf ook super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:43:
miss is een smartphone ook de oplossing bijv. een motorola mpx200 koop je voor 99euro ik lekker klein en handig gebruik ik zelf ook super
Die heb ik ook overwogen, maar geen BT helaas... Ben nu beetje aan het rondkijken en overweeg een S100 van Qtek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Het gaat hier (zie: ts) om een PDA ja of nee.. Mischien is dan een smartphone een betere 'uitvinding' maar sorry, ik zie het niet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
GlowMouse schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:26:
Een pda kan ook met Outlook synchroniseren, dus dan heb je een combinatie. En een pda pak je er toch sneller even bij, is handzamer, kun je direct gebruiken, noem maar op. En Outlook op een laptop werkt niet als agenda: als je laptop nog niet aanstaat, zet je hem niet even aan om wat te noteren.
indd hier dacht ik zelf ook aan, een laptop klap je niet ff open midden in de gang om ff te kijken waar je moet zijn en of er nog veranderingen in het rooster zijn. een pda daarentegen wel. Maar als ik zo de reacties lees vind de meerderheid het vrij overbodig.

Mij leek het juist wel makkelijk om te synchroniseren met de laptop. maar indd what's the use.

bedankt voor de vele argumenten :) .. Meer zijn natuurlijk altijd welkom. Ben nog niet helemaal overtuigd om het niet te doen, of juist wel te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:47:
[...]

Die heb ik ook overwogen, maar geen BT helaas... Ben nu beetje aan het rondkijken en overweeg een S100 van Qtek... ;)
bleutooth is niet altijd nodig via kabel werkt perfect en dat voor die 99 euro altijd om te proberen als het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
BlowFish schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:47:
[...]

indd hier dacht ik zelf ook aan, een laptop klap je niet ff open midden in de gang om ff te kijken waar je moet zijn en of er nog veranderingen in het rooster zijn. een pda daarentegen wel. Maar als ik zo de reacties lees vind de meerderheid het vrij overbodig.

Mij leek het juist wel makkelijk om te synchroniseren met de laptop. maar indd what's the use.

bedankt voor de vele argumenten :) .. Meer zijn natuurlijk altijd welkom. Ben nog niet helemaal overtuigd om het niet te doen, of juist wel te doen :P
Ik denk dat het ook een beslissing die je zelf moet maken, is het geld je waard? En gebruik je hem dan ook echt voor op school? Waarom zou je het dan niet doen? Maak het jezelf gemakkelijk, als je geld teveel hebt zou je geen topic geopent hebben hier :+ dus ik denk toch dat meningen van andere belangrijk zijn, maar jij zult er mee moeten 'werken' en niet die anderen, dus ga jezelf ook heel goed na wat je prioriteiten zijn mbt zo'n PDA.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
the-edge schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat het ook een beslissing die je zelf moet maken, is het geld je waard? En gebruik je hem dan ook echt voor op school? Waarom zou je het dan niet doen? Maak het jezelf gemakkelijk, als je geld teveel hebt zou je geen topic geopent hebben hier :+ dus ik denk toch dat meningen van andere belangrijk zijn, maar jij zult er mee moeten 'werken' en niet die anderen, dus ga jezelf ook heel goed na wat je prioriteiten zijn mbt zo'n PDA.. ;)
Geld speelt alijd een rol, het is natuurlijk zonde om het 'weg te gooien' maar mocht men nu zeggen ja doen! ' heb pas een pda gekocht en het is een hele verademing...' dan kan het voor mij ook nuttig zijn. en dan is het het geld wel waard ;)

maar indd ik heb nu heel wat reacties gehad en ik ga er goed over na denken, mocht ik een pda kopen zal ik hier posten welke het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik heb ooit heel goedkoop (via veiling) een Palm TungstenC gekocht, maar dat is nooit bijzonder nuttig geweest. Eigenlijk gebruik ik het alleen als apparaat om draadloos tweakers te lezen en mail op te halen :+
Ik zou het ook bij een normale agenda houden en mocht je toch een PDA willen, dan moet je opletten of het VPN dat op jouw instelling wordt gebruikt ook door je PDA wordt ondersteund. Mijn Palm kan ik na de installatie van een nieuw VPN niet meer gebruiken in Delft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
En waarom geen smartphone? Die zitten ongeveer in dezelfde prijscategorie van de betere pda's, en je kan er nog eens mee bellen ook.

Zo heb je een laptop + smartphone, ipv laptop + pda + gsm.

Ik zou voor de smartphone gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dan ook voor een smartphone gaan perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik heb hier op de uni af en toe ook wel mensen aantekeningen zien maken tijdens colleges op een Palm + foldable keyboard, werkt perfect en is nogal wat makkelijker in een rugzak te gooien dan een laptop :p

Een PDA heeft alleen zin voor mensen die de moeite nemen er aan te wennen en hem ook echt te gaan gebruiken. Maar dat is meer een algemene waarheid. Als je niet echt al je afspraken, tasks, notities etc. er in gaat zetten heb je er gewoon geen flikker aan. Mijn vader had zijn PDA bijvoorbeeld meestal in de kast liggen, omdat zijn secretaresse alles in een papieren agenda noteerde... pas toen ze Outlook ging gebruiken, en hij daarmee kon syncen, is hij hem actief gaan gebruiken.

Groot voordeel van een PDA is natuurlijk dat je hem primair moet aanschaffen voor de agendafuncties - en het is nogal handig dat je een alarm hebt dat je ergens heen moet! dat doet papier niet :P - maar er nog een heleboel andere leuke en nuttige dingen mee kunt doen. Je kunt er bijv. een woordenboek of andere naslagwerken op installeren, voor veel vakgebieden zijn specifieke programmaatjes. Ik ken ook veel mensen die hun werk of studietijd klokken op hun Palm - dat geeft je een goede controle op jezelf of je wel aan het werk bent. En als je even een kwartiertje over hebt, kun je even een spelletje spelen of zo :)

Voordeel van een PDA boven een laptop: je kunt hem altijd meenemen (laptop is zwaar en diefstalgevoelig, PDA gaat zo in je tas). Voordeel van een PDA boven een smartphone: smartphones zijn nog steeds vrij groot voor een telefoon en eigenlijk vaak weer te klein voor een PDA... vis nog vlees dus (en als je een avondje gaat stappen wil je wel een kleine telefoon bij je hebben, maar laat je een PDA gewoon thuis).

Wel zou ik als je voor het eerst een PDA gaat kopen voor een van de goedkope modellen gaan. Dan kun je rustig kijken of het je bevalt en later kun je altijd nog wel de mega-fancy hires multimedia monsters overwegen. Kijk idd eens naar een Palm Zire - vanaf €99 - of als je 320x320 wil ipv 160x160 (wat overigens prima werkt) naar een Palm Tungsten E2 (€199). Palms zijn namelijk erg goed in de primaire functie (agenda en organiser) en er is een belachelijke hoeveelheid software voor beschikbaar.

Oh, en een losse mp3 speler heb je dan ook niet meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
@PowerFlower , ik vindt dat jij de eerste bent die zijn argumenten goed heeft onderbouwt, ik denk dat BlowFish hier wel wat aan heeft.. En nu ik het zelf zo lees is het inderdaad een handig iets.. Is een beroep als verkoper nix voor jou ? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
T.T. schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:29:
Ik zou het ook bij een normale agenda houden en mocht je toch een PDA willen, dan moet je opletten of het VPN dat op jouw instelling wordt gebruikt ook door je PDA wordt ondersteund. Mijn Palm kan ik na de installatie van een nieuw VPN niet meer gebruiken in Delft :(
Dit is wel een hele goede opmerking omdat, voor zover ik weet, ze op de UvT gebruik maken van VPN om verbinding te maken met het internet. Ik vind het een heel sterk argument tegen de aanschaf van een PDA zijn, als je er op de universiteit niet eens het internet mee op kan... Dus even navragen hoe het zit!

Mij lijkt een PDA overdreven, maar ik verwacht niet dat mijn mening representatief is (ik gebruik ook geen agenda, alle afspraken zitten in mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Nou heb ik al sinds 1998 een PDA, pas kort geleden van Palm op Mio overgestapt.

Als je puur en alleen een verlengstuk van je Outlook/Lotus Notes/Whatever zoekt kun je met een 2e hands Palm prima uit de voeten en kan je voor een paar tientjes klaar zijn.

Wil je meer dan wordt de keuze een stuk lastiger. Krijgt dan ook een stuk hoger gadget gehalte.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik weet niet hoor, op een PDA ga je niet zomaar aan word/excel sheetjes werken voor projecten etc.
Een laptop kan gewoon meer, en is makkelijker.

Het enige nadeel is de grootte dan, maar dat is ook subjectief. Een normale 15Inch laptop past gewoon in een eastpak tas(jaja beschadigingen..) Of een 12inch(apple/ibook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
ToFast schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:57:
Ik weet niet hoor, op een PDA ga je niet zomaar aan word/excel sheetjes werken voor projecten etc.
Een laptop kan gewoon meer, en is makkelijker.
Makkelijker is het niet, wel functioneler.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen koop eerst eens een goedkope of gebruikte ga het eens proberen als je het bevalt koop je een goeie wij kunnen wel zeggen jah is fijn of nee is niet handig maar je moet het zelf proberen aan vraag het eens aan mede studenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:04:
ik zou zeggen koop eerst eens een goedkope of gebruikte ga het eens proberen als je het bevalt koop je een goeie wij kunnen wel zeggen jah is fijn of nee is niet handig maar je moet het zelf proberen aan vraag het eens aan mede studenten
Je bent me net te snel af, wou net hetzelfde voorstellen.

Persoonlijk vind ik PDA's met een toetsenbord prettig, maar dat is een persoonlijke keuze.
Een oude Psion is misschien wel een leuk begin. zeker omdat die een 'clamshell' model hebben en dus het scherm meteen beschermen..

Zelf heb ik een palm treo 650 en die bevalt me goed, maar als student heb je denk ik meer aan een losse telefoon en PDA zodat als je de kroeg in gaat niet je PDA hoeft mee te slepen met alle risico's vandien..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
Vriend van mij (gaat nu naar 5H dus nog net even wat jonger, maar het idee is er :+ ) heeft al een hele tijd zijn Palm Tungstun E2 (uit mn hoofd hoor) en daar is hij getrouwd mee echt waar :9 Notities, agenda, mp3speler (een flashkaartje erin), word/excel viewer (werkt niet lekker om te editten, wel om even na te kijken oid) van alles! Wat me vooral verbaasd is wat dat ding allemaal kan hebben... Hij knikkerd hem zo z'n tas in tussen z'n sleutels etc, gebruikt zn nagel 9/10 ipv het pennetje en hij is al een keer in een sloot gelazerd met dat ding op zak, doet het nog prima!

Ja, opzich is het handig want hij gaat jaren mee en heeft een stuk meer functies, alleen heb je wel een accu... Laatst moest hij naar z'n mentor om dingen af te spreken en toen zei hij pak je agenda er eens bij, palm leeg.. Dat heb je weer niet met een papiere agenda. Ik overweeg zelf ook wel een zire 31 ofzo maar vind het eigenlijk nog een beetje te veel geld voor wat ik ervoor krijg...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

stevenP schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:52:
Vriend van mij (gaat nu naar 5H dus nog net even wat jonger, maar het idee is er :+ ) heeft al een hele tijd zijn Palm Tungstun E2 (uit mn hoofd hoor) en daar is hij getrouwd mee echt waar :9 Notities, agenda, mp3speler (een flashkaartje erin), word/excel viewer (werkt niet lekker om te editten, wel om even na te kijken oid) van alles! Wat me vooral verbaasd is wat dat ding allemaal kan hebben... Hij knikkerd hem zo z'n tas in tussen z'n sleutels etc, gebruikt zn nagel 9/10 ipv het pennetje en hij is al een keer in een sloot gelazerd met dat ding op zak, doet het nog prima!

Ja, opzich is het handig want hij gaat jaren mee en heeft een stuk meer functies, alleen heb je wel een accu... Laatst moest hij naar z'n mentor om dingen af te spreken en toen zei hij pak je agenda er eens bij, palm leeg.. Dat heb je weer niet met een papiere agenda. Ik overweeg zelf ook wel een zire 31 ofzo maar vind het eigenlijk nog een beetje te veel geld voor wat ik ervoor krijg...
Daarmee beschrijf je eigenlijk het gros van de PDA gebruikers :)

Overigens is het handig om na een dag de boel te synchroniseren. Als je daar dan toch mee bezig bent is het een kleine moeite om je PDA dan ook meteen op te laden. Er zitten tegenwoordig toch li-ion accu's in en die vinden dat wel lekker, lekkerder dan pas opladen wanneer het ding leeg is.
Zo heb je 2 dingen in 1 klap, een backup mocht je je agenda kwijt raken, stuk gaan, whatever (wat je dus niet met een papieren agenda hebt, daarvoor moet je een 2e aanschaffen en dan alles handmatig gaan dupliceren...wat een werk!) maar je laadt ook meteen je PDA weer helemaal vol, klaar voor een nieuwe dag :P

Dat doe ik ook niet altijd, ik weet dat het ding van mij (een PalmOne Treo 650) een dag of 3 vol kan houden. Ik kan rustig om de dag synchroniseren en opladen en zit niet zonder stroom.

Ik heb toen een PDA gekocht omdat het wel erg handig is wanneer je in projecten werkt. Dat is het huidige onderwijs (Middelbaar onderwijs, MBO, HBO, universiteit, het lijkt wel een hype...).
Ik heb toen veel afspraken gemaakt met docenten en mijn rooster heb ik toen ook gewoon in mijn agenda gezet. Zo was het makkelijker om bij te houden wanneer bepaalde colleges, tentamens en afspraken met docenten waren. Daaraan kon ik nog wat extra commentaar koppelen middels een notitie. Die ruimte voor die hoeveelheid informatie ben ik in nog geen enkele papieren agenda tegen gekomen, alleen in de elektronische versies.
Afspraken om een biertje te gaan drinken noteer je natuurlijk niet, als je zulke dingen moet noteren dan moet je toch eens ernstig bij jezelf te rade gaan.

Het mooiste is toch wel het feit dat je allerlei afspraken door elkaar kunt plannen. Dat sluit weer mooi aan bij het projectonderwijs van vandaag de dag. Op het HBO is het namelijk zo dat je op bepaalde uren wel verplicht aanwezig moet zijn, maar de rest van de tijd helemaal zelf kunt indelen. Op de universiteit werkt het ook zo en op het MBO zal het wel niet veel anders zijn.
Op die manier kun je bepaalde zaken (zoals school, werk, dokter/tandarts) op elkaar afstemmen.
Je kunt er ook heel nice een alarm aanhangen zodat je nooit je afspraken of andere zaken vergeet te doen (je hebt namelijk ook een todo lijstje die je maken kunt en dan kun je aan een todo een alarm hangen).

Een veelvoorkomende bezigheid bij projecten is vergaderen. Daarvan worden notulen gemaakt.
Die kun je voor aanvang van een vergadering nog ff snel raadplegen. Dit zou je ook op een laptop kunnen doen trouwens, maar op een PDA vond ik het net even wat makkelijker aangezien ik het meestal onderweg naar de vergadering bekeek. Notulen erop maken moet je niet doen, althans, niet zonder een normaal toetsenbord zoals op een laptop. Voor notulen heeft pen en papier en laptop de voorkeur.

Ik had tot voor kort een Sony Clie TJ35 die heel prima zijn werk deed. Ik vond het alleen nogal onhandig om mijn contacts op 2 plekken te hebben: in de gsm en op de PDA.
Bij het bellen had ik al snel 2 apparaten nodig. Ook het sms'en wat ik zelden doe vond ik een ramp met die gsm toetsenbordjes, liever een gewone full size dus 1 letter per toets en niet 3 of 4.
Bij de kassa staan en dan gebelt worden waarbij je een afspraak moet noteren is ook niet zo fijn met 2 apparaten (tenzij je gebruik maakt van een bluetooth headset, dan kan je gsm in je zak blijven).
Om die redenen heb ik de treo 650 als smartphone aangeschaft. Alle bovenstaande irritaties waren daarmee ook meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik probeer nu, ook ivm de universiteit, een tweedehands Zire 21 op de kop te tikken (dat is de meest simpele Palm). De afgelopen jaren heb ik wel steeds een papieren agenda gehad, alleen ik gebruikte het in de praktijk nooit (ik keek er nooit in en de belangrijke dingen onthield ik wel).

Ik bedenk me nu trouwens hoe of dat je je schoolrooster er makkelijk in kunt krijgen (dat iedere week les voor les inladen lijkt me niezo handig. Weet een PDA bezitter hier misschien of en zoja hoe dat kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 22-07-2005 21:18 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja dat is zeker zo, wat ook een voordeel aan een smartphone is: Je hebt niet _nog_ iets bij je.. Ik bijvoorbeeld: Sleutels, portemonnee, telefoon en iPod 20gb vind ik eigenlijk al beetje veel af en toe maar minder kan ik gewoon niet :p

Wat ik wel een probleem vind, ik heb een tijdje met sunbird dingen geprobeerd (met remote calendar) maar je moet de hele tijd tijden opgeven en ook eindtijden.. In een papieren kan je ook geowon een aantekening wegzetten als: "niet vergeten, dit en dat mee" en dan verder niks, nee moet je categorie, tijd, eindtijd etc aangeven. Daar kan ik mij best aan ergeren dat wel! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dat heet een Todo of een Note, en kun je - als je PalmOS hebt, na 1 druk op de knop gewoon invoeren. Al dan niet met alarm, al dan niet met categorie.

Het idee om in je agenda te kunnen krabbelen is ook uitgevoerd door de laatste Sony Clie's die helaas niet meer gemaakt worden. Als Sony had besloten door te gaan met het produceren van PDA's was dit een geweldige agendafunctie geweest:

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=2860

Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/reviews/clieth55/organiser-1.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2005 21:44 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Stereotomy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:42:
Dat heet een Todo of een Note, en kun je - als je PalmOS hebt, na 1 druk op de knop gewoon invoeren. Al dan niet met alarm, al dan niet met categorie.

Het idee om in je agenda te kunnen krabbelen is ook uitgevoerd door de laatste Sony Clie's die helaas niet meer gemaakt worden. Als Sony had besloten door te gaan met het produceren van PDA's was dit een geweldige agendafunctie geweest:

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=2860

[afbeelding]
Ja kijk, hardstikke handig dat daar dus ook al wat voor uitgevonden is bij Palm (volgens mij werkt dat ook al goed bij iCal) maar bij Sunbird werkt dat dus nog niet goed vind ik..

maarja, daar heb je het alweer, je moet weer aangeven wat voor iets het is (todo's staan weer ergens anders etc) dan krijg je dat soort verhalen.. Ik weet het allemaal niet zo zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

maarja, daar heb je het alweer, je moet weer aangeven wat voor iets het is (todo's staan weer ergens anders etc) dan krijg je dat soort verhalen.. Ik weet het allemaal niet zo zeker!
Dan moet je 1x op het knopje drukken die agendapunten en todo's tegelijk weergeeft. Kijk, het scherm is 3.8 inch diagonaal, daar past maar een x hoeveelheid aan informatie op. Wil je alle informatie zien, dan zul je minder van elk type informatie zien. Maar een scherm is dynamisch, een agenda is statisch.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Stereotomy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Dan moet je 1x op het knopje drukken die agendapunten en todo's tegelijk weergeeft. Kijk, het scherm is 3.8 inch diagonaal, daar past maar een x hoeveelheid aan informatie op. Wil je alle informatie zien, dan zul je minder van elk type informatie zien. Maar een scherm is dynamisch, een agenda is statisch.
Daar heb je wel een punt ja! En nog een voordeel aan palm: Hij gaat jaren mee als agenda, niet steeds een nieuwe moeten hebben oid maar gewoon de zelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
PowerFlower schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:45:
Ik heb hier op de uni af en toe ook wel mensen aantekeningen zien maken tijdens colleges op een Palm + foldable keyboard, werkt perfect en is nogal wat makkelijker in een rugzak te gooien dan een laptop :p

Een PDA heeft alleen zin voor mensen die de moeite nemen er aan te wennen en hem ook echt te gaan gebruiken. Maar dat is meer een algemene waarheid. Als je niet echt al je afspraken, tasks, notities etc. er in gaat zetten heb je er gewoon geen flikker aan. Mijn vader had zijn PDA bijvoorbeeld meestal in de kast liggen, omdat zijn secretaresse alles in een papieren agenda noteerde... pas toen ze Outlook ging gebruiken, en hij daarmee kon syncen, is hij hem actief gaan gebruiken.

Groot voordeel van een PDA is natuurlijk dat je hem primair moet aanschaffen voor de agendafuncties - en het is nogal handig dat je een alarm hebt dat je ergens heen moet! dat doet papier niet :P - maar er nog een heleboel andere leuke en nuttige dingen mee kunt doen. Je kunt er bijv. een woordenboek of andere naslagwerken op installeren, voor veel vakgebieden zijn specifieke programmaatjes. Ik ken ook veel mensen die hun werk of studietijd klokken op hun Palm - dat geeft je een goede controle op jezelf of je wel aan het werk bent. En als je even een kwartiertje over hebt, kun je even een spelletje spelen of zo :)

Voordeel van een PDA boven een laptop: je kunt hem altijd meenemen (laptop is zwaar en diefstalgevoelig, PDA gaat zo in je tas). Voordeel van een PDA boven een smartphone: smartphones zijn nog steeds vrij groot voor een telefoon en eigenlijk vaak weer te klein voor een PDA... vis nog vlees dus (en als je een avondje gaat stappen wil je wel een kleine telefoon bij je hebben, maar laat je een PDA gewoon thuis).

Wel zou ik als je voor het eerst een PDA gaat kopen voor een van de goedkope modellen gaan. Dan kun je rustig kijken of het je bevalt en later kun je altijd nog wel de mega-fancy hires multimedia monsters overwegen. Kijk idd eens naar een Palm Zire - vanaf €99 - of als je 320x320 wil ipv 160x160 (wat overigens prima werkt) naar een Palm Tungsten E2 (€199). Palms zijn namelijk erg goed in de primaire functie (agenda en organiser) en er is een belachelijke hoeveelheid software voor beschikbaar.

Oh, en een losse mp3 speler heb je dan ook niet meer nodig :P
jongens allemaal heel bruikbare reacties _/-\o_

Ik begin nu weer naar het wel aanschaffen toe te leunen, ook het feit dat een PDA als mp3 speler kan dienen spreekt me erg aan, (had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken maar heb hier niet bij stil gestaan.) alleen nu de vraag welke, Zijn die Dell PDA's niets, ze zien er iig erg 'posh' uit :)
http://www1.euro.dell.com...d=axim_x50_416&l=nl&s=dhs

ook is 263 euro een heel lekker prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
BlowFish schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:46:
[...]
Zijn die Dell PDA's niets, ze zien er iig erg 'posh' uit :)
http://www1.euro.dell.com...d=axim_x50_416&l=nl&s=dhs

ook is 263 euro een heel lekker prijsje.
Die Dell pda die jij opnoemt is inderdaad niks, want met 416MHz lopen PocketPC's niet heel soepel. Als mp3's afspelen je erg trekt, kun je eens kijken naar de LifeDrive. Een echte PalmOS pda, maar dan met 4GB geheugen. Hij is misschien iets duurder, maar je hoeft dan geen los memorykaartje meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Niks meer aan Glowmouse toe te voegen. Tenzij je heel erg windows-logo geconditioneerd bent (helaas inderdaad heel veel mensen), en je vindt per se dat ook je agenda een Windows-look moet hebben (vreemd, dat hebben mijn papieren agenda's nooit gehad), dan moet je inderdaad voor een PocketPC gaan.

Dat Windows is slechts een schil: alle functies zitten op een PocketPC toch op een andere plaats dan Windows XP, *als* er al overlappende functies zijn (ik noem: de Startknop :P ), simpelweg omdat een PDA geen desktop is, en het OS dus ook niet hoort te pretenderen dat het er een is.

[ Voor 34% gewijzigd door Stereotomy op 23-07-2005 02:02 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@PPL
Ik ben ook serieus de Treo 650 aan het overwegen. Ik las net op een forum dat als je aan het internetten (gprs) bent je geen inkomende telefoon kunt beantwoorden. Lijkt me knap lastig..., weet jij of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Poster schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 02:01:
@PPL
Ik ben ook serieus de Treo 650 aan het overwegen. Ik las net op een forum dat als je aan het internetten (gprs) bent je geen inkomende telefoon kunt beantwoorden. Lijkt me knap lastig..., weet jij of dit klopt?
Nee, da's onzin. Waar heb je dat gelezen? Treo's kunnen de hele dag online zijn en ism Chatteremail of Exchange Activesync de hele dag push mail ontvangen terwijl je andere programma's draait of een belletje maakt.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Stereotomy schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 02:00:
Niks meer aan Glowmouse toe te voegen. Tenzij je heel erg windows-logo geconditioneerd bent (helaas inderdaad heel veel mensen), en je vindt per se dat ook je agenda een Windows-look moet hebben (vreemd, dat hebben mijn papieren agenda's nooit gehad), dan moet je inderdaad voor een PocketPC gaan.

Dat Windows is slechts een schil: alle functies zitten op een PocketPC toch op een andere plaats dan Windows XP, *als* er al overlappende functies zijn (ik noem: de Startknop :P ), simpelweg omdat een PDA geen desktop is, en het OS dus ook niet hoort te pretenderen dat het er een is.
hmm je hebt gelijk, ik kick wel op die looks, maar wist niet dat 420 mhz te weinig was, waar moet ik op letten bij de aankoop van een dergelijke PDA, een die wel vlot loopt?

het broertje? http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

520mhz en wel wireless inet. mp3's is geen pree, als er 256mb extra ruimte is, is het voor mij meer dan genoeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nouja, 420 MHz is niet zozeer weinig voor PocketPC's, het begint erop te lijken. Zoals je in de computerkleuterschool hebt geleerd, moet je je niet alteveel vaststaren op MHz's. Het geeft slechts de kloksnelheid weer van de processor, niet hoe snel het systeem is. Een grote bijdrage aan de snelheid is de flexibiliteit van het OS. Windows Mobile is groot, log, en zwaar. Daarom loopt die pas lekker vanaf 400 MHz. Het PalmOS is eleganter en flexibeler: daarom kun je al native DivX'jes afspelen op een 144 MHz Palm (Zoals de Tungsten|T2, ik noem maar wat).

Daarnaast gaan beide systemen verschillend om met geheugen. Daar waar een spel die gepoort is naar beide platvormen, en dus identiek zijn, op de PPC 15 MB inneemt, neemt het op een Palm slechts 3 MB in. Vandaar dat als je naar de Specs kijkt, Palm apparaten eigenlijk altijd veel minder RAM aan boord hebben. 64 MB is niet vol te krijgen, terwijl als je de PocketPC reviews leest, de reviewers altijd klagen dat 64 MB voor een PocketPC te weinig is.

[ Voor 30% gewijzigd door Stereotomy op 23-07-2005 02:53 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Puur voor simpel agenda en email gebruik kan je ook een Motorola MPX200 mobieltje kopen met WM2002 en hem eventueel naar WM2003 flashen. Met de bijgeleverde USB kabel kan je hem synchen met je laptop. Kost 99 euro's bij het kruitvat en je bent klaar. Er is zelfs een aanbieding met nog 50 euro bel tegoed weet alleen niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb het zelf niet op het hele windows Mobile... Maar dat is persoonlijk hoor. Ik vind de palmOS prettig werken en heeft alles wat beter op een rijtje dan het startmenu etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Aan hoeveel megahertz moet ie dan wel denken? De TS overweegt nu om er 1 te gaan kopen, welke raden jullie aan.. @BlowFish: Tot waar ligt je budget? Mischien dat iemand binnen dat budget een mooi apparaat weet te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je hem gebruikt als PDA, dus agenda, notities en adressen, heb je aan ieder model genoeg hoor. Ook als je muziek wil beluisteren voldoet de Zire 31 al ruimschoots. Wil je filmpjes en spelletjes spelen (kun je imho beter een klein laptopje kopen) gaat het pas belangrijk worden hoe snel het ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens naar de hp HX4700
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/969554

uitgebreid topic over deze pda
ik vindt het zelf een super pda alles is zit er op en er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Maarja, dat is meer een laptop in klein formaat. Ik hoef er echt niet op te internetten, foto's te bekijken of films te bekijken hoor. Dan zoek ik gewoon een computer op.

Als je gewoon een duur pimpgadget wil is het leuk, maar ik denk dat je als student eerst moet kijken naar de noodzakelijke dingen (agenda functionaliteit) dan (nutteloze) extra's.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 23-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
the-edge schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 06:49:
Aan hoeveel megahertz moet ie dan wel denken? De TS overweegt nu om er 1 te gaan kopen, welke raden jullie aan.. @BlowFish: Tot waar ligt je budget? Mischien dat iemand binnen dat budget een mooi apparaat weet te vinden ;)
Zo'n 350 - 400 euro lijkt me meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk opzich als geld geen rol speelt is het altijd om een pda te hebben,
ik heb zelf ook een pda,

eerst dacht ik ook wat is nou weer het nu van een pda.. maar toen ben ik gaan rondkijken, heb nu een pda gekocht met wifi erop enzo en idd een laptob is wel leuk maar als jij heel ff snel je mail wilt checken kan dat tog met je pda

een paar vrienden van mij hebben ook een pda met wifi erop is best leuk want als ik iets wil weten dan kan ik via wifi een bericht naar hem sturen via wifi chat en verder.. ik kijk er af en toe ook wel is filmpjes op en luister altijd mp3tjes enzo, soms wil ik gewoon een foto laten zien aan iemand en dan hoef ik niet heel me laptob te pakken, bovendien hoef je ook niet altijd je laptob mee naar school te nemen tog..

en natuurlijk is agenda functie ook handig tog, als iemand je vraagt wat je moet doen ofzo in de gang of wherever dan hoef je tenminste niet je hele laptob uit je tas te halen ^_^

en het is ook overzichtelijk als je daar je agenda in hebt

ik vind het zelf heel handig heb ook een telefoon met bluetooth (6230i 1,3 megapixel) en dan stuur ik zo nu en dan de foto naar me pda en dan kan je hem meteen met betere kwaliteit bekijken, ja je kan nutuurlijk ook een pda met een magapixel camera kopen, ik geloof dat ipaq daar een paar versies van heeft, maar ja toen had ik deze telefoon al..

maar eigenlijk, ben ik gewoon een beetje een gadget freak ^_^ en dat is ook wel een beetje een reden dat ik hem heb ^_^

maar ik ga binnenkort gps erop kopen, dan heb ik ook navigatie voor in de auto, kortom ik vind het handig en als geld geen rol speelt zou ik zeggen waarom niet ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

350 - 400 euro ?

wat dacht je van al eerder genoemde pocket loox 420 : http://www.pdashop.nl/product/12211, deze heb ik ook en ik heb hem gekocht voor 330 € incl verzendkosten en rembours ^_^ hij werkt als een kogel :P

of de HP iPAQ hx4700 http://www.pdashop.nl/product/11892 (deze is goedkoper te krijgen, maar dan moet je ff op de pricewatch kijken)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vergeet niet dat je ook nog geld moet reserveren voor accessoires als een case (20-30 EUR) en een screenprotector (10 EUR) en eventueel een geheugenkaart (30-60 EUR).

De Palm Lifedrive heeft al 4 GB ingebouwd, en is dus een goeie keuze, want dan bespaar je weer een paar tientjes aan een grote geheugenkaart. Synct naadloos met Outlook, Word, Excel en Powerpoint, zelfs beter dan de PocketPC's van Microsoft dat doen: geeft maar weer eens aan dat je je niet moet blindstaren op PocketPC's simpelweg omdat er een Windows logo op staat.

Ook kun je een tweedehandse Palm Tungsten|C aanschaffen met ingebouwd toetsenbord. Deze dingen gaan nu meestal tussen de 150-200 EUR weg, en zijn qua specs nog steeds top-of-the bill.

[ Voor 29% gewijzigd door Stereotomy op 23-07-2005 15:18 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik denk dat ik voor deze Dell ga, de x50 520mhz, bluetooth en wifi :*)

heb een aantal reviews gelezen en het lijkt me een uitstekende PDA, hij ziet er ook heel gelikt uit.

bedankt voor alle reacties ben er een heel stuk wijzer van geworden _/-\o_

Ik ga over ongeveer 3 weken een PDA bestellen, dus mochten er nog PDA's zijn die jullie aanraden naast het aantal die al in het topic staan. Of als de dell x50 toch afgeraden wordt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Je zou ook de iPAQ hx2410 kunnen overwegen: €399,-
Die draait ook op 520MHz, en heeft bluetooth en Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
BlowFish schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:03:
het lijkt me een uitstekende PDA, hij ziet er ook heel gelikt uit.
Gaat dat samen? Het scherm heeft trouwens maar 320x240 pixels, waardoor het allemaal wat minder scherp is.
Op Brighthand kun je trouwens een 'Advisor' vinden. Je vult in wat je belangrijk vindt, en hij kijkt wat dan het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
GlowMouse schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:33:
[...]

Gaat dat samen? Het scherm heeft trouwens maar 320x240 pixels, waardoor het allemaal wat minder scherp is.
Op Brighthand kun je trouwens een 'Advisor' vinden. Je vult in wat je belangrijk vindt, en hij kijkt wat dan het beste bij je past.
lol de X50 van Dell kwam er als een van de 'winnaars' uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Bij het gebruiken van een PDA is het belangrijkst dat jij jezelf toch echt forceerd alles er in te zetten. Ik had mijn eerste Palm vrij snel in een hoek gelegd en daarna verder gedaan met mijn geheugen en af en toe een krabbel in mijn gratis universiteits agenda. Sinds vorig jaar weer een Sony Clie TH55 :P en nu forceer ik mezelf om er echt goed mee te werken en ik merk dat het erg prettig is om een PDA te hebben.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Laatst online: 12:14
Ik zat precies hetzelfde als de TS te denken, ik wil ook een PDA kopen voor mijn eerste jaar aan de Universiteit Leiden. Ik geloof dat ze in Leiden ook een internet Wifi netwerk hadden liggen... Maar ik dacht zelf aan een Palm Tungsten|E2, ik denk dat die precies heeft wat ik nodig heb, alleen jammer dat ie geen Wifi heeft. Weet iemand misschien een even goede oplossing met Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Kick en nieuwe vraag...

Hoe valt de mp3 functie te vergelijken kwa kwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld de Sony Flashspelers? Zoals de NW serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb zelf ooit in het begin een pda gehad (een REX 6000) die je wel gebruikt voor het maken van afspraken voor jezelf en voor het bijhouden van allerlij adressen van familie, vrienden en werk.

Wat ik altijd een groot probleem vind (ook nog steeds bij de nieuwere modellen) dat je niet lekker kan bladeren door je agenda. Als je in een vergadering zit of een nieuw overleg moet plannen dat je makkelijk heen en weer kan bladeren. Het zit er wel in, maar dan zie je alleen dat je van die tijd tot die tijd bezet bent. Maar om weer te zien wat je dan bezet houdt moet je het item weer openen. Terwijl met een gewone papieren agenda je het meteen ziet.

Daarnaast is ook het kostenplaatje en diefstalgevoeligheid van een PDA wel iets om mee te nemen. Zeker als student zijnde (of je moet een goede bijbaan hebben). Als ie dan stuk gaat moet je hem vervangen/repareren en soms kost dat klauwen vol met geld. Wanneer een PDA stuk is moet je terug vallen op een back-up terwijl met een papieren agenda je de stukjes altijd nog zelf aan elkaar kan knopen.

Het hangt natuurlijk ook af hoeveel afspraken je hebt en hoe planmatig je bent. Als je echt niet zonder agenda kan en je hebt een beetje te besteden kan een PDA of Smartphone een uitkomst zijn als je er aan kan wennen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier nog een student mét PDA.

ik gebruik mijn PalmOne Zire 72 echt dagelijks! Het is serieus écht ideaal. Te beginnen met mp3tjes luisteren onderweg naar de universiteit, dan hou ik daar al mn afspraken bij en kan ik tekstverwerken, maar bijvoorbeeld ook snel een fototje nemen van een boek ofzo wat dan vervolgens ook echt gewoon leesbaar is op je palm! En verder kan je natuurlijk alles er mee wat je wilt! NS reisplanner gebruiken, spelletjes spelen, TomTom navigeren, woordenboek etc.
Voor mij iig echt ideaal. Je kan er echt alles mee! En ik gebruik em dan ook volop!

En natuurlijk ga je voor Palm, en niet voor crapy Windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

RIKZ schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:48:
Wat ik altijd een groot probleem vind (ook nog steeds bij de nieuwere modellen) dat je niet lekker kan bladeren door je agenda. Als je in een vergadering zit of een nieuw overleg moet plannen dat je makkelijk heen en weer kan bladeren. Het zit er wel in, maar dan zie je alleen dat je van die tijd tot die tijd bezet bent. Maar om weer te zien wat je dan bezet houdt moet je het item weer openen. Terwijl met een gewone papieren agenda je het meteen ziet.
Je kunt merken dat je alleen maar die REX6000 in de handen hebt gehad.
Dat is dat rete kleine ding ter grootte van een pcmcia card.
Kijk eens naar de agenda functie van een Palm apparaat, dat steekt al heel anders in elkaar.
Zeker op een 480x320 scherm zoals de Palm Lifedrive die heeft is het meer dan prima te doen om de hele dag te zien, of de hele week. Alleen de week en month view geven blokjes weer en daarop zul je moeten klikken wil je weten wat er exact staat. Hier is ook wel een oplossing voor in de vorm van een ander programmaatje zoals het gratis ksdatebook.
Op het 320x320 scherpmje van mijn Treo 650 kan ik prima door een dag bladeren. Ik kan zelf kiezen welke tijden erop staan, bijv. alleen een werkdag van 8.30 tot 17.30. Ook andere tijden zijn mogelijk.
Er zit hier wel een lichtelijke beperking aan, je kunt het namelijk niet volledig 24 uur doen, maar om nou iets 's ochtends om 3 uur te plannen...Alleen als je dan nachtdienst hebt of wanneer je zit met vakantie zou je dat gebruiken, als student dus niet.
Ik heb ook een standaard agenda view waarbij ik dan een overzicht heb van mijn afspraken (3 stuks ofzo), todo's en emails. Ook hier zijn er weer andere tools die je daar meer controle over geven.
Daarnaast is ook het kostenplaatje en diefstalgevoeligheid van een PDA wel iets om mee te nemen. Zeker als student zijnde (of je moet een goede bijbaan hebben). Als ie dan stuk gaat moet je hem vervangen/repareren en soms kost dat klauwen vol met geld. Wanneer een PDA stuk is moet je terug vallen op een back-up terwijl met een papieren agenda je de stukjes altijd nog zelf aan elkaar kan knopen.
Het ligt een beetje aan welke pda je neemt. Hoe meer features zoals wifi, bluetooth, 4GB disk, groot scherm, etc. hoe hoger de prijs zal zijn. Het is dus inderdaad goed om op een rijtje te zetten welke features erop zitten, wat de prijs is en wat jij er voor over hebt.
Mijn Treo 650 kost flink wat geld, maar als ik de functionaliteit bekijk dan ben ik er wel toe bereid om dat bedrag neer te tellen. Ik baal er wel van dat het niet goedkoper kan, maar goed, je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.

Diefstalgevoeligheid is altijd wel hoog bij gadgets en pda's vallen daar wel onder.
Aan de andere kant...zie een aantal "anti-pda" reacties in dit topic. Een pda wordt altijd nog gezien als een nutteloos ding dat je na een week in de kast legt om weg te stoffen en als je er eentje koopt ben je een nerd. Zakelijk is er wat meer begrip voor, daar is het imago wat beter.
Het veranderd meestal wel wanneer mensen een demo van het apparaat hebben gezien...
Ik denk dat het eigenlijk nog best wel mee valt met die diefstalgevoeligheid.
Het is een duur apparaat en dan is het eigenlijk altijd zonde om hem mee te nemen.
Met vulpennen is het net zo. Er zijn heel veel mensen die een dure vulpen kopen, schoonmaken, opknappen, etc. en hem dan in een vitrine leggen want owee als hij stuk gaat.
Een doodzonde zeggen anderen. Een vulpen is gemaakt om mee te schrijven, om gebruikt te worden en niet om maar in een vitrine te liggen om naar te kijken.
Een pda is niet anders. Bang dat het ding gejat wordt of op de grond kletterd? Kun je je tegenwoordig voor verzekeren, netzoals bij gsm's en laptops. Nadeel is dat het weer extra geld kost wat je er voor over moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
@dickies:

Heeft die Zire72 dan ook Wifi functies dat je NS routeplanner kan doen, of doe je dat via je mobiele telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
een student heeft ook wel eens nachtdienst hoor

Ik vind mijnT3 erg handig, met name omdat je behalve een zeer goed te gebruiken en snelle agendafunctie (geen problemen met kijken wanneer tijd beschikbaar is en wat wanneer gepland is in een week) een hele hoop extra's mee kunt nemen, die ik eerder in mijn papieren agenda niet had. (in totaal enkele duizenden pagina's aan naslagwerken)

Wat (ga) je studeren? Ik kan me voorstellen dat een PDA bij de ene studie wat handiger is dan bij de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
begintmeta schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:14:
offtopic:
een student heeft ook wel eens nachtdienst hoor

Ik vind mijnT3 erg handig, met name omdat je behalve een zeer goed te gebruiken en snelle agendafunctie (geen problemen met kijken wanneer tijd beschikbaar is en wat wanneer gepland is in een week) een hele hoop extra's mee kunt nemen, die ik eerder in mijn papieren agenda niet had. (in totaal enkele duizenden pagina's aan naslagwerken)

Wat (ga) je studeren? Ik kan me voorstellen dat een PDA bij de ene studie wat handiger is dan bij de andere.
is dit retorisch, of en directe vraag ana mij :P.

anyhow, ik ga International Economics and Finances studeren.. Vrag me af of bij de eene studie meer PDA gebruik is dan bij een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik schat in dat bij bijvoorbeeld geneeskunde meer PDAs worden gebruikt. Ik had zelf, als ik echt alleen de agendafuncties van een PDA zou gebruiken, mijn papieren-agenda-systeem aangehouden.

Poll: Wat studeer je ne gebruik je daarbij een PDA
Geneeskunde, met PDA
Geneeskunde, zonder PDA
Andere studie, met PDA
Andere studie, zonder PDA
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=81232&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 61% gewijzigd door begintmeta op 25-07-2005 18:30 . Reden: Poll toegevoegd, is natuurlijk niet optimaal, maar ja... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik denk dat het eerder van het persoon als de studie afhangt... Ik ben iemand die al snel lui wordt en alleen de hele belangrijke dingen als reminder in mn telefoon gooit. Daarom denk ik dat ik weinig heb aan een PDA. Heb een tijdje een Palm V gehad en de eerste weken gebruik je het hard en daarna niet meer omdat ik het toch weer uit me hoofd ging doen of het toch niet snel genoeg ging met afspraken noteren etc. Als ik nu weer een PDA zou kopen zou ik persoonlijk eerst een 2e hands proberen om te kijken of ik het nu wel ga gebruiken.

Wordt idd wel vol trouwens in de broekzakken: Ipod Mini, Telefoon, Sleutels, portemonnee, PDA...

Ik wil ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 25-07-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Ik ga Scheikunde studeren maar het lijkt me gewoon handig om zo'n PDA te hebben om mijn studie en werk in te plannen. En daarnaast natuurlijk dat ik precies kan zien op welke avonden ik flink kan gaan stappen en dergelijke. Als ik zo'n Palm heb denk ik hem ook als MP3 speler te gaan gebruiken, want waarom een mp3 speler en een Palm meenemen als de kwaliteit hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 10:18
Ik studeer Geneeskunde en ga binnenkort met mn Co-schappen beginnen. Het schijnt dan met name heel erg handig te zijn een PDA te hebben. Omdat je dan je PDA als naslagwerk kan gebruiken ipv enkele kilogrammen aan boekwerk in je zakken. De agenda-functie is dan een leuke bijkomstigheid.

Dus het gebruik van een PDA lijkt me erg studie gevoelig. En bij geneeskunde een must-have zeker omdat bijna alle arts-assistenen zo'n ding op zak hebben.

Binnenkort schaf ik er dus ook een aan en de HP Ipaq 4700 lijkt me ideaal vanwege de VGA en het grote scherm, wat bij het lezen van pdf etc me fijner lijkt dan die kleine niet VGA schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Een PDA heeft nog als voordeel dat je bijv bij verlies of diefstal je nog alle data hebt op je PC. Dit kan voor de een belangrijker zijn dan voor de ander. Ook naslag functies zoals hierboven genoemd zijn ideaal.

Zo heb ik zelf kaarten van grote steden in mijn PDA zitten en sinds kort ook navigatie mogelijk gemaakt met GPS mbv bluetooth. Zo breidt ik langzaam de functies uit waarvoor ik hem gebruik en je komt steeds meer nieuwe dingen tegen en voor je het weet sjouw je een hele bibliotheek aan dingen mee in minder dan 200gr.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:20
Ik heb toendertijd een HP iPaq 5550 gehad van school, ik heb em nog maar doe er weinig mee. Tis momenteel maar een hele dure (ding was 800 euro toen ik em kreeg) MP3-speler

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Ik heb nu mijn PDA al een tijdje nutteloos op de plank liggen. Best zonde voor een apparaat dat nieuw 400 euro kostte. Maarja, nu ik als student 40u per week aan het zelfde kleine onderwerpje zit te werken, heb ik niet zoveel afspraken meer te managen. Ik zit opeens fulltime achter een computer, en dus is het apparaat praktisch nutteloos. Waarom zou ik nog op zo'n klein schermpje e-mails gaan zitten lezen (of schrijven, the horror!) als ik dat net zo goed op mijn PC kan doen? Maarja, dat is afstuderen.. tot die tijd heb ik 'm wel zeer regelmatig gebruikt, met name om ook alle werkafspraken, projectafspraken, overleggen, etc. in te plannen. Die verschoven namelijk ook nog zo'n beetje met de dag, dus was het wel handig om niet mijn hele agenda volgekrast te hebben.

* Garyu gebruikt nu zijn Tungsten T3 nauwelijks meer.

Alleen mijn vriendin speelt er af en toe nog een spelletje op ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Garyu schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:19:
Alleen mijn vriendin speelt er af en toe nog een spelletje op ;).
Dat is al reden genoeg om er eentje te hebben ;) Als het helpt je vriendin aan je te binden in deze toch vaak zo moeilijke tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Black Sparrow schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:20:
[...]
Dat is al reden genoeg om er eentje te hebben ;) Als het helpt je vriendin aan je te binden in deze toch vaak zo moeilijke tijden...
Nou, als de PDA de bindende factor zou zijn, dan zou er toch wat serieus mis zijn in onze relatie :7. Ook als de batterijen van de PDA leeg zijn kunnen we nog best met elkaar opschieten hoor ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Sparrow schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:48:
@dickies:

Heeft die Zire72 dan ook Wifi functies dat je NS routeplanner kan doen, of doe je dat via je mobiele telefoon?
gewoon offline programmatje NS Palmwijzer 2005 ;)
En er zit standaard geen wifi op de Zire 72, maar is wel zo toe te voegen mbv een sdio kaartje..
En internetten gaat echt prima op de Palm via bluetooth verbinding naar mn phone! Heerlijk op vakantie email checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Hmmm... Dat is positief nieuws. Zo'n NS Palmwijzer is altijd handig als je in de verkeerde trein blijkt te zitten, of ergens ver van het station wilt zien hoe laat de trein rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik heb de Dll x50V besteld, ik zal mij ervaringen nog wel een x uitgebreid posten als ik de PDA een aantal weken in gebruik heb ghad op de UvT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Benn benieuwd, ook wel waarom het de Dll is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ToFast schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:06:
Ik zou ook nooit een PDA gebruiken. Een laptop is all you need.
Toen ik mijn PDA kocht dacht ik hem ook veel te gaan gebruiken, maar een PDA is en blijft nog steeds veel te omslachtig. Hij ligt nu 24/7 in de auto en ik gebruik hem altijd als GPS daar is het ding geweldig goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
begintmeta schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:19:
Benn benieuwd, ook wel waarom het de Dell is geworden.
Ten eerste de looks van de Dell spraken mij enorm aan. Ook de features van de Dell X50v , zoals wireless netwerk en bluetooth. Mijn telefoon en laptop hebben beiden bluetooth ingebouwd het is dus bedenkelijk dat bluetooth een vereiste is. Ook zijn er op de UvT tal van hotpots voor wireless inet, dus een PDA met wifi support is natuurlijk hardstikke makkelijk :)

Ook zij de specificaties van de Dell X50v niet misselijk met zijn, 624mhz , 128mb geheugen en vergeet de 'eerste' G3 Intel 3d 'gpu' niet.

Na wat meer over verschillende PDA's gelezen te hebben bleek al snel dat de x50 serie van dell heel populair is, sterker nog het is en van de betere PDA's die op dit momen te krijgen zijn. Ik geloof dat de dell enkel onder doet voor HP's IPAQ 4700, maar voor deze PDA betaal je ook 100 - 200 euro meer, en deze HP mist Intel's 3D processor. (niet dat we daar veel van kunnen verwachten komende tijd, vooral omdat er niet echt een markt voor 3d apps is, gezien het feit Dell de enige is die PDA's levert met een 3d processor)

En natuulijk de prijs van de X50v welke zeer scherp is vergeleken met de concurrentie. 419 euro (inclusief de korting 20%)!

Kortom het ideale verjaardags cadeau,! :X

ps. de levertijd valt me ook enorm mee, ik had verwacht een maand te moeten wachten, maar na vorige week woensdag besteld te hebben en vrijdag het geld over hebben gemaakt, krijg ik gister een mailtje van Dell dat de PDA maandag a.s al geleverd wordt _/-\o_ en dat is zeker een leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 10:18
BlowFish schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:32:
[...]

Na wat meer over verschillende PDA's gelezen te hebben bleek al snel dat de x50 serie van dell heel populair is, sterker nog het is en van de betere PDA's die op dit momen te krijgen zijn. Ik geloof dat de dell enkel onder doet voor HP's IPAQ 4700, maar voor deze PDA betaal je ook 100 - 200 euro meer, en deze HP mist Intel's 3D processor. (niet dat we daar veel van kunnen verwachten komende tijd, vooral omdat er niet echt een markt voor 3d apps is, gezien het feit Dell de enige is die PDA's levert met een 3d processor)

En natuulijk de prijs van de X50v welke zeer scherp is vergeleken met de concurrentie. 419 euro (inclusief de korting 20%)!

.
Ehhmm om het prijsverschil t.o.v de HP 4700 hoeft je het niet te doen... De Hp is namelijk 430 euro 8)7 ! Maar inderdaad gezien de reviews is de Dell ook een leuk dingetje... de Accu lijkt me alleen wat aan de lichte kant zeker invergelijking met de HP.

[ Voor 3% gewijzigd door Medico op 31-07-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Tja, wat ik heb gelezen ligt het er een beetje aan wat je met je PDA wil gaan doen, want het is zo dat je bijv. 624Mhz heel goed vind klinken, maar als ie verder even snel met het OS werkt als een XScale 200Mhz met PalmOS dan hangt het er maar net van af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een subnotebook.
Ik heb zelf aan de TU/e een laptop en PDA combi, de pda is handig om snel in je agenda te kijken hoe en wat, maar je hebt toch vaak de laptop met outlook (voor e-mail en agenda) aanstaan, dus daar kun je ook vaker op kijken. Mijn pda wordt nu meer en deel gebruikt als navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, laptop of PDA. Ikzelf heb een PDA. Maar een gewone agenda zou op zich ook voldoen. Echter, ik ben nu eenmaal een gadgets man en werd helemaal van het bijhouden van drie agenda's. Nu doe ik gewoon alles op mijn PDA en outlook en het synchroniseert allemaal. Heerlijk!!

Maar op de UvT zou ik absoluut kiezen voor een laptop. Met een PDA kom je daar het netwerk niet op. Een vriend van mij is vandeweek naar de PcShop gegaan en daar kreeg hij ook de mededeling dat het niet kon. Zelfs de netwerkbeheerders van de UvT kregen niet hun eigen PDA op het netwerk (als ik daar dus netwerkbeheerder was, was dat het eerste dat in orde gemaakt zou worden).

Maar, het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je wilt. De één vind een PDA prettiger en de ander een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:57:
Koop een subnotebook.
Ik heb zelf aan de TU/e een laptop en PDA combi, de pda is handig om snel in je agenda te kijken hoe en wat, maar je hebt toch vaak de laptop met outlook (voor e-mail en agenda) aanstaan, dus daar kun je ook vaker op kijken. Mijn pda wordt nu meer en deel gebruikt als navigatie
wat mag ik mij voorstellen bij een subnotebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine notebookjes met 8 - 12 inch beeldschermen, en lichtgewicht ongeveer een kilo, dus die neem je makkelijk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:52:
Tja, laptop of PDA. Ikzelf heb een PDA. Maar een gewone agenda zou op zich ook voldoen. Echter, ik ben nu eenmaal een gadgets man en werd helemaal van het bijhouden van drie agenda's. Nu doe ik gewoon alles op mijn PDA en outlook en het synchroniseert allemaal. Heerlijk!!

Maar op de UvT zou ik absoluut kiezen voor een laptop. Met een PDA kom je daar het netwerk niet op. Een vriend van mij is vandeweek naar de PcShop gegaan en daar kreeg hij ook de mededeling dat het niet kon. Zelfs de netwerkbeheerders van de UvT kregen niet hun eigen PDA op het netwerk (als ik daar dus netwerkbeheerder was, was dat het eerste dat in orde gemaakt zou worden).

Maar, het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je wilt. De één vind een PDA prettiger en de ander een laptop.
mjah, Ik heb al een leuke Aspire 5024 voor mijn vwo diploma gekregen _/-\o_ . Dus een laptop heb ik al. En zoals al eerder genoemd, een laptop klap je niet ff open om te zien of je een mailtje heb gehad.

Hmm, dat wifi problem op de UvT lijkt me wel erg k*t dan :/ .. Hopelijk hebben ze hier snel een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

mjah, Ik heb al een leuke Aspire 5024 voor mijn vwo diploma gekregen _/-\o_ . Dus een laptop heb ik al. En zoals al eerder genoemd, een laptop klap je niet ff open om te zien of je een mailtje heb gehad.

Hmm, dat wifi problem op de UvT lijkt me wel erg k*t dan :/ .. Hopelijk hebben ze hier snel een oplossing voor.
Momenteel zijn we via een ander forum aan het discussieren om hier een oplossing voor te vinden. Er zijn meer mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Ik heb vandaag de PalmOne Tungsten|E2 besteld, voor 224 euro onder rembours laten bezorgen en als het goed is komt ie morgen aan. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de MP3 speler ook, en ga natuurlijk ook gelijk OpenSource stuff erop dumpen ;)

Owja, voor die prijs zat er een gratis PalmOS boekje bij... Dus... Via PDAShop gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Black Sparrow op 02-08-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:52:
Bedoel je met UvT de Universiteit Twente toevallig (wat je afkort tot utwente of UT)?
In dat geval komt het door de client die men gebruikt voor wifi toegang. Alfa & Ariss dat alleen op Windows werkt. Unix/linux, MacOS en alle PDA's zijn dan niet mogelijk om met het wifi netwerk te verbinden. Onder Unix/Linux was er wel een methode voor maar is veel configuratiewerk en de werking was absoluut niet gegarandeerd. Het was wel de bedoeling dat er een client kwam voor pda's e.d. maar of dat er inmiddels al is kan ik je niet vertellen.
Pagina: 1 2 Laatste