Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
HP iPAQ hx4700 PocketPC
Afbeeldingslocatie: http://www.connactive.nl/images/hx4700.jpg

Features:
  • 4.0" Transflective VGA (480 x 640 pixels) TFT color display; landscape and portrait display modes
  • Microsoft® Windows Mobile™ 2003 Second Edition
  • Integrated WLAN 802.11b, Bluetooth® 1.2, IrDA (FIR), USB and Serial
  • Integrated SD slot - supports 1-bit and 4-bit SDSDIO/MMC type standard, CF slot - Type II
  • Intel® PXA270 Processor 624 MHz
  • ATI Imageon 3220 graphics processor
  • 192 MB total memory (128 MB ROM and 64 MB SDRAM)
  • Touchpad with mouse-like curser
  • Integrated microphone
  • 3.5 mm stereo headphone/headset jack, speaker
  • MP3 stereo through audio jack and speaker
  • 5-band equalizer for playback through audio jack
What's in the box:
  • HP iPAQ hx4700 Pocket PC unit
  • AC adapter
  • Plastic flip cover
  • Stylus
  • Getting Started guide
  • HP iPAQ Pocket PC Companion CD
  • USB synchronization cradle
Dimensions:
  • 5.17 x 3.03 x .59 inch (L x W x H)
  • 6.6 oz (without cover & cards)
  • 6 Hours Battery lifetime (no WiFi/Bluetooth)
Natuurlijk is het scherm een van de sterkste kanten van deze pocketpc, webpagina's worden echt schitterend weergegeven, en foto's bekijken is een lust voor het oog. Enige minpunt wat betreft het scherm is dat er nog niet al te veel software voor beschikbaar is. Maar wees niet bang, alle software werkt gewoon, het wordt alleen op 240x320 formaat getoond. Wat inhoudt dat het er hetzelfde uitziet als op een 240x320 scherm, 1 pixel wordt omgezet naar 4 pixels.

Wat betreft cpu power staat de hx4700 z'n mannetje, divx op tv formaat wordt gewoon vloeiend afgespeeld (Enterprise afleveringen in dit geval ;)) en zelfs gameboy advance games en playstation games worden met een framerate van 30+ op het scherm getoverd. Houdt er bij vergelijkingen wel rekening mee dat het niet helemaal eerlijk is om een vga pocket pc en een qvga pocketpc tegenover elkaar te zetten. Een vga ppc moet 4x zoveel op het scherm renderen!

Handige apps:Handige links:Reviews:

Problemen:
  • Sommige apparaten blijken een lichte ruis te hebben in de koptelefoon aansluiting, pdashop.nl wisselt zonder problemen de pda om
  • Door een verkeerde register instelling veroorzaakt de ATI chipset problemen met .NET applicaties: fix
  • Bluetooth GPS ontvangers worden niet herkent omdat er een BT poort mist: fix
Eigen ervaringen:

Ik ben tot nu toe erg tevreden met deze pocketpc, mijn vorige ppc was een 5450. En voor de mensen die zich afvragen of het waard is om te upgraden, een zeer volmondig ja. Als je eenmaal met een vga scherm hebt gewerkt wil je niet meer terug, zo helder en scherp. Ook werkt deze hx4700 stukken sneller en de 'lag' is verwdenen die ik altijd irritant vond op mijn 5450.

Ik heb tot nu toe geen crashes gehad, en alles voelt een stuk stabieler, maar het roteren van het scherm doe ik zelf vrij weinig. Wat ik wel erg handig vind is de touchpad optie, als je een laptop gewend bent is het erg makkelijk om zonder je stylus voor de dag te halen toch even je agenda te bekijken, een adres opzoeken of een mp3'tje opzetten.

De hx4700 heeft een standaard beschermings klep, die makkelijk te verwijderen is mocht het iemand in de weg zitten. Met een magneetje blijft de klep zitten aan de ene kant, aan de andere kant klikt deze in de zijkant van de hx4700. Al met al een erg fijn apparaat, ik was helaas een van de ongelukkigen die ruis heeft in de koptelefoon aansluiting. Je hoort het buiten niet, maar in een stille omgeving is het storend. Ik heb ondertussen een nieuwe gekregen, en deze heeft geen enkel probleem.

1.1 Rom Update:

De HX 4700 heeft z'n eerste ROM-update gekregen. Klik hier voor een lijst met verbeteringen en om de update te downloaden. Wees gewaarschuwd, een ROM-update is niet alleen te vergelijken met een harde reset, ook je filestore wordt leeg gemaakt.

Mijn ervaringen met de ROM-update:
WiFi
Betere functionaliteit WiFi. Geen medlingen meer dat je met ene netwerk contact hebt terwijl je aan de anddere kant van NL zit. Nieuw icoon. Je settings worden eindelijk goed opgeslagen.

Media Player 10
Media Player heeft een update gekregen, en is nu versie 10. Hij ziet er erg slick uit, maar kwa functionaliteit wordt ik persoonlijk stapel van. plus dat video nu op postzegelformaat wordt afgespeeld soms.

Pocket Informant
PI heeft een update gehad, het is nog geen versie 6, maar ik geloof wel de laatste versie van 5.

Windows Mobile 2005:

HP heeft bekend gemaakt dat de HX 4700 een update zal krijgen naar het allernieuwste OS van Microsoft, Windows Mobile 2005. Dit is erg goed nieuws voor de bezitters van deze PocketPc omdat er aantal grote verbeteringen zitten in dit OS:
  • De beschikbaarheid van een Nederlandse versie van het OS (mits de OEM’s een beetje meewerken)
  • Het gebruik van het Solid State geheugen voor opslag van belangrijke data, waardoor spanningsverlies niet meer tot dataverlies leidt
  • Het introduceren van round-trip editting, waardoor alle bestanden gewoon op PDA’s bewerkt kunnen worden
  • Het bruikbaar maken van een PDA als mass-storage device, waardoor interactie met gastsystemen kan zonder gebruik van Activesync.
  • Verbetering van Word, Excel en de introductie van Powerpoint

[ Voor 25% gewijzigd door Blue2k op 20-05-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:07

Upke dupke

Oompa Loompa

Mooie post! Als de HX4700 eerder verkrijgbaar was (eind september) dan had ik die gekocht. Maar ik most een PDA hebben voor het begin van het nieuwe school jaar, en dat is dus uiteindelijk de Ipaq 4350 geworden. Maar als ik het zo toch weer bekijk heb ik een beetje spijt. naja je kunt niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb er gisteren bij iTrendz in Utrecht eentje aan de tand gevoeld, en ik moet zeggen dat juist het scherm mij enorm tegenviel. Ik heb een Sony Clie TH55 met Half-VGA, dus 320x480. Daar zijn de pixels al zo klein van, dat als je het nog kleiner zou maken, je de pixels al bijna niet meer van elkaar kunt onderscheiden.

VGA is wat mij betreft *echt* de laatste stop op de reis naar meer pixels in een kleiner oppervlak. Je moet geen 1600x1200 op 4 inch willen draaien, want de dot pitch van de pixels wordt na 640x480 echt al zo klein voor het menselijk oog dat het totaal geen zin heeft om een nog hogere resolutie te halen zonder het scherm fysiek te vergroten.

Op de stand van PocketInfo waren 2 of 3 personen met deze nieuwe ipaq. Iemand had zijn VGA gewoon in normale mode draaien: ofwel er past nog steeds even weinig op zo'n scherm als een standaard QVGA scherm, omdat alle fonts worden opgeschaald. Wel een verademing tegenover het kleine en blokkerige 320x240 waar PPC's standaard op draaien.

Daarnaast stond weer iemand die wel native VGA draaide, maar daar waren alle fonts zo klein van (even klein als de kleinste font op mijn TH55, pas als je je neus erop duwde zag je dat de fonts op de iPaq iets afgeronder waren vanwege kleinere pixels) dat je dat simpelweg niet voor normaal gebruik kunt gebruiken. We hebben het hier over een font van 1-1.5 mm hoogte.

Verder valt het vies tegen om 4x zoveel informatie op het scherm te krijgen:

http://www.brighthand.com/article/HP_hx4700_Review?site=PPC

Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/HP_hx4705_Rv_2_L.jpg

Alleen in de lengterichting win je wat, in de breedte niet zo, van het apparaat. Veel beter is om een betre browser dan Pocket IE te nemen die slimmer de pagina's rendert, bijv. kolommen wat smaller maakt en dan wat langer naar beneden door laat gaan.

De touchpad viel me ook tegen, maar dat was verwacht. De touchpad op mijn laptop is zo'n 4x6 CM, die touchpad daar is zo'n 1.5x2.5 cm. Onbruikbaar dus, tenzij je het gebruikt als een klassieke D-pad.

Het formaat viel me ook tegen, dit apparaat is niet in een borstzakje te dragen. Maar de 4" scherm maakt het apparaat fysiek natuurlijk zo groot.

Voordelen van het apparaat zijn het fysieke grote scherm, dat is gewoon mooi. En dubbele expansie, CF + SD. En met 624 MHz loopt inderdaad zelfs een PocketPC vloeiend zonder horten of stoten. Maar ik ben er zelf dus niet zo kapot van en wat mij betreft hoef ik nog lang geen PDA met een 4" VGA scherm, dan maar liever 3.8" 320x480 om het apparaat fysiek kleiner en draagbaarder te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 24-10-2004 17:46 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Mja, ik draai ook niet in vga, dat kan ook alleen door een hack (se_vga). De standaard interface is hetzelfde als een qvga scherm zou hebben. Alleen in tomtom is het erg handig (hoop dat tomtom 4 gewoon vga ondersteuning heeft), en voor het bekijken van documenten (web, pdf, word). En als je Pocket Informant ziet met vga ondersteuning is het toch wel erg mooi hoor :)

Ander voordeel is, is dat je gewoon geen pixels meer ziet. En met andere webbrowsers als die standaard geinstalleerd is, kun je toch een aardig grote winst boeken wat betreft het aantal informatie op 1 scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Blue2k op 24-10-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dat ben ik met je eens. Ik heb ooit PocketInformant gebruikt op 320x240 en bah, wat was daar weinig op te zien zeg. Afgezien dat PocketInformant er 7 seconden over doet om op te starten op een 200 MHz PPC, kon het niet eens fatsoenlijk alle afspraken laten zien in de weekview. De pixels op een 320x240 scherm zijn dermate groot dat je er geen fatsoenlijke fonts mee kunt maken.

En tomtom zag er inderdaad ook mooi uit op VGA.

[ Voor 45% gewijzigd door Stereotomy op 24-10-2004 17:55 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Mooie openingspost dat ten eerst, heb mijn HX4700 gisteren opgehaald en ben er het een en ander mee aan het rotzooien. Maar ik ben nog nieuw in de werelnd van PocketPC. Ik krijg hier een aflevering van Friends niet lekker vloeiend. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik heb die file via Explorer van mijn XP pak erin gesleept.

Video gegevens:
• 352*240
• 30 frames / sec
• DivX codec
• 82 kbps (gegevenssnelheid)

[ Voor 6% gewijzigd door FitNiX op 24-10-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kun je trouwens ook iets zeggen over de batterijlevensduur van dit device?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Stereotomy schreef op 24 oktober 2004 @ 20:40:
Kun je trouwens ook iets zeggen over de batterijlevensduur van dit device?
Om even antwoord te geven op je vraag, mijn batterypack applicatie geeft ongeveer 6 uur(!) aan als de accu volledig is opgeladen. Dat is bijna 2x zoveel als me 5450 aangaf. Tot nu toe heb ik geen reden om die 6 uur niet te geloven.

Hierbij moet wel gezegd worden dat ik dan niet de wifi/bluetooth gebruik en het scherm ook niet op z'n felst heb staan. Wifi lijkt nogal dorstig te zijn wat betreft stroom.
Ik krijg hier een aflevering van Friends niet lekker vloeiend. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik heb die file via Explorer van mijn XP pak erin gesleept.
Welke player gebruik je om het af te spelen? Wat ik wel doe is het geluid omzetten naar mp3 (virtualdub) en ik encode me bestanden ook zelf. Enterprise afleveringen zijn vaak in mpg formaat, daar gooi ik dan nog een keer de divx codec overheen. Wat dan overblijft is +/- 140mb per aflevering: gewoon formaat. En +/- 100mb op 320x240.

Wat ik ook doe is de aflevering alvast 90 graden draaien, hoeft ie dat ook niet meer te berekenen :) Dit is een kwestie van de instellingen goed zetten in virtualdub, en laten renderen. Deze tutorial heb ik gebruikt: http://www.tech-recipes.com/pocket_pc_tips529.html

[ Voor 42% gewijzigd door Blue2k op 24-10-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik ben wel benieuwd naar levensduur met Wifi en/of BT, tenslotte zal je hopelijk daar vaak van gebruik willen maken. BT heeft een verbruik ongeveer gelijk aan je scherm op een lage stand. Wifi is daar het dubbele van.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15
Hoe is deze Ipaq in vergelijking met een Asus A730W of andersom hoe is de Asus A730W in vergelijking met deze Ipaq?

Scheelt die 624MHz nou echt zoveel tov de 520MHz van de Asus?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
GoblinGamer schreef op 24 oktober 2004 @ 21:40:
Hoe is deze Ipaq in vergelijking met een Asus A730W of andersom hoe is de Asus A730W in vergelijking met deze Ipaq?

Scheelt die 624MHz nou echt zoveel tov de 520MHz van de Asus?
Ik heb verschillende benchmarks gezien waar de hx4700 op processorsnelheid natuurlijk won, het maakt naturrlijk wel wat uit. Ik heb em zelf nooit gebruikt, maar ik vrees dat bepaalde dingen als emulators wat minder zullen lopen. Of je verder veel verschil merkt bij het invoeren van agenda punten, tsja :)

Ik geloof dat de Asus A730W geen 4'' scherm heeft maar een iets kleiner. En hij mist de bluetooth 1.2 ondersteuning. Daarvoor indeplaats krijg je dn wel weer een camera, persoonlijk geef ik daar 0,0 om. Heb me camera op me phone misschien 2x gebruikt tot nu toe.

[ Voor 55% gewijzigd door Blue2k op 24-10-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
hmm...ok

maar gezien het prijsverschil is denk ik toch voor mij de Asus beter. en die 4" zal niet zoveel uitmaken. En bluetooth 1.2 is niet een reden om 200 euro extra uit te geven. Want ik vind die Ipaq nog steeds ERRUG duur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
GoblinGamer schreef op 24 oktober 2004 @ 22:23:
hmm...ok

maar gezien het prijsverschil is denk ik toch voor mij de Asus beter. en die 4" zal niet zoveel uitmaken. En bluetooth 1.2 is niet een reden om 200 euro extra uit te geven. Want ik vind die Ipaq nog steeds ERRUG duur!!
Nou nou, 200 euro is wel erg veel hoor, pdahuis.nl verkoopt em voor 585,- euro. De 730W zie ik bij pdashop voor 449,-. En voor de kwaliteit (magnesium behuizing), de iets betere specs en het merk HP betaal ik graag die 136 euro meer. Maar dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Update wat betreft mijn 'defecte' unit: Heb vandaag een nieuwe mee gekregen, dit keer geen problemen tot zover. Ben nu nog tevredener met de hx4700 :) En de service van pdashop is natuurlijk uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Upke dupke schreef op 24 oktober 2004 @ 17:38:
Mooie post! Als de HX4700 eerder verkrijgbaar was (eind september) dan had ik die gekocht. Maar ik most een PDA hebben voor het begin van het nieuwe school jaar, en dat is dus uiteindelijk de Ipaq 4350 geworden. Maar als ik het zo toch weer bekijk heb ik een beetje spijt. naja je kunt niet alles hebben :)
Ik moet er eentje voor de directeur kopen. Hij zal en moet een (al dan niet losse) duimtoetsenbordje bij hebben. Helaas moet dat dus ook voor hem de 4350 worden omdat er voor de 4700 nog geen klein duim toetsenbordje verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:07

Upke dupke

Oompa Loompa

Goede keus. Ben er zelf zoals ik al vermeld heb zeer tevreden over. Goed batterij tijd ook. Daarom betaal je eigenlijk ook 100 euro meer. Voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Upke dupke schreef op 26 oktober 2004 @ 00:39:
Goede keus. Ben er zelf zoals ik al vermeld heb zeer tevreden over. Goed batterij tijd ook. Daarom betaal je eigenlijk ook 100 euro meer. Voor de batterij.
Goed punt, de 730W heeft een 1100 mAh accu, de hx4700 een 1800 mAh. En dat is nodig ook bij een pda met zoveel mogelijkheden als wifi, vga, bluetooth etc. Als je er dan ook nog een GPS module indrukt (in een geheugen slot) gaat het helemaal snel.

Over toetsenborden gesproken, ten eerste is het een kwestie van even geduld hebben totdat de eerste toetsenbordjes komen. Ten tweede: Virtual Keyboard ... Lijkt me echt erg geinig om zo'n ding te hebben, alleen vind ik het een beetje duur voor geinig zijn :) Vraag me af of er mee te typen valt. Zou toch erg stoer zijn in de trein / donkere collegezaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Blue2k op 26-10-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben ook zeer geintreseerd in deze PPC van hp. Op dit moment heb ik een Sony CLIE SJ22 (PALM) waarop ik mijn taken doe. OP dit moment kan ik met mijn CLIE ongeveer 1 dag (+/- kleine 8 uur) redden zonder dat ik hoef op te laden.
Wat ik overwegend doe overdag is het noteren en bekijken van data's in mijn agenda, records bekijken en toevoegen in mijn database progje en in de vrije uurtjes het nieuws lezen via avantgo offline.
De bedoeling is dat ik ook in beperkte mate gebruik zal maken van BT en WIFI, hooguit een 30min per dag -> lees: enkel synchen van data in geval dit echt nodig is.

Mijn vraag aan de topicstarter is hoe lang gaat de batterij mee onder "normale" productieve werkdag. Die batterij testen zeggen me namelijk niet veel onder wat ik onder een normale productieve werkdag versta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Miki schreef op 27 oktober 2004 @ 10:18:
Ik ben ook zeer geintreseerd in deze PPC van hp. Op dit moment heb ik een Sony CLIE SJ22 (PALM) waarop ik mijn taken doe. OP dit moment kan ik met mijn CLIE ongeveer 1 dag (+/- kleine 8 uur) redden zonder dat ik hoef op te laden.
Wat ik overwegend doe overdag is het noteren en bekijken van data's in mijn agenda, records bekijken en toevoegen in mijn database progje en in de vrije uurtjes het nieuws lezen via avantgo offline.
De bedoeling is dat ik ook in beperkte mate gebruik zal maken van BT en WIFI, hooguit een 30min per dag -> lees: enkel synchen van data in geval dit echt nodig is.

Mijn vraag aan de topicstarter is hoe lang gaat de batterij mee onder "normale" productieve werkdag. Die batterij testen zeggen me namelijk niet veel onder wat ik onder een normale productieve werkdag versta.
Zou je dan niet willen upgraden naar een Sony Clie TH55 die overal bij de Dixons nu afgeprijsd is naar 350 EUR, en ook BT en Wifi heeft, en daarnaast een enorme batterij levensduur (20 uur MP3 met scherm uit is normaal)? Een van de eigenschappen van deze Clie die in alle reviews geroemd wordt is de batterijlevensduur.

Ik hou meestal zo'n 75% Batterij over als ik 3 uur Bluetooth en MP3 aanheb (in de trein, muziek en beetje surfen), en daarnaast ook nog eens vaak mijn agenda check, lijstjes bijwerk etc.

En nofi naar de nieuwe HP, maar het hvga scherm van de TH55 is voor het blote oog bijna even scherp als het VGA scherm van de GP, of je moet er met je neus op gaan zitten.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik heb even wat reviews doorgepluisd van die Clie, daar komen ze echter tot de conclusie dat er maximaal 7 tot 8 uur accu tijd in zit bij normaal gebruik, en 5 uur met wifi aan. Dit zijn natuurlijk nog steeds betere cijfers als de hx4700 waar bij normaal gebruik (agenda, mp3, notes, wat games) ik er maximaal 5 uur uithaal. Met wifi aan mag je er wel een uurtje of 1.5 afhalen. Maar ja, wie heeft er wifi de hele tijd aanstaan...

Kwa scherm zal het een persoonlijke kwestie zijn, de hx4700 heeft toch het dubbele aan pixels en ik denk een (veel) betere processor. Meer geheugen, en goedkoper uit te breiden wat betreft geheugen... Sony memorysticks zijn best prijzig, vooral de wat grotere kaartjes. 1gb CF heb ik voor rond de 70 euro op de kop getikt, en dat is high performance.

Daarnaast weet ik niet hoe het zit met applicaties (en ondersteuning voor dat scherm, ik kan me niet veel pda's herinneren met die resolutie), ik heb geen ervaring met de palm apps en welke routeplanners er zijn. Maar tomtom 3 zou al een reden opzich kunnen zijn om een pocketpc aan te schaffen.

Op dit moment is de ondersteuning voor het scherm nog niet overal te vinden, alle applicaties werken wel, maar het is soms zonde om te zien hoe programma's geen gebruik maken van dat scherm. Maar met tijd zullen veel applicaties een update krijgen en zal de hx4700 pas echt tot z'n recht komen. Of het zelfde geldt voor de Clie en z'n scherm weet ik niet.

review:
http://www.brighthand.com/article/Sony_Clie_TH55_Review
http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/sony/th55/

[ Voor 9% gewijzigd door Blue2k op 27-10-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De processor van de hx4700 is inderdaad beter dan van de Clie, het enige wat ik me zo gauw kan bedenken wat de Clie niet kan is DivX afspelen. Al het andere kan hij moeiteloos wel doen.

Ik stond dit weekend op iTrendz in Utrecht, en met mij in de stand stond een gozer met een hx4700. Nou, wij vergelijken. ;) De kleinste font op de hx4700 was gelijk aan de kleinste font op mijn TH55, en die van hem was net iets smoother gerenderd maar zag je alleen als je het scherm tot vlak bij je neus hield. Ik dacht ook dat VGA veel uit ging maken en wilde dat Palm dat ook had, maar ik ben daar nu dus persoonlijk op teruggekomen. Op een gegeven moment houdt het namelijk wel op hoeveel pixels het nuttig is om in een 4" scherm te stouwen. Het verschil tussen bijvoorbeeld 1600x1200 en 800x600 is dus gewoonweg nihil omdat de pixels te klein zijn om door het menselijk oog onderscheiden te worden. Dat idee had ik al zo'n beetje bij hvga en vga.

CF is inderdaad ook een voordeel van de hx4700. Nadeel is dat het apparaat dikker wordt, en ook groter qua volume. Past niet meer in je borstzakje, en ook niet in je broekzak, de niche van mijn TH55. ;) Qua RAM geheugen is het een beetje meten met twee standaarden: PalmOS heeft voor Datebk5 (meest veelzijdige PIM applicatie voor PalmOS) 700 Kb aan geheugen nodig, terwijl Pocket Informant op de PPC (wordt beschouwd als de tegenhanger van Datebk5) zo'n 2,5 Mb nodig heeft. Idem dito met andere soorten programma's, bij de PPC vult het allemaal veel sneller op en heb je derhalve ook meer ruimte nodig.

Qua applicaties zit het wel goed. Tomtom voor PalmOS versie 4 draait gewoon moeiteloos op de TH55, ook met BT GPS muis. En 320x480 is al jaren de hires+ standaard voor PalmOS hoor. De Tungsten T3, T5, Clie NR60, NR70 (uit 2002!), NX60, NX70, NX73, NX80, NZ90, UX40, UX50 en VZ90 draaien allemaal die resolutie. De meeste gangbare programma's hebben goede ondersteuning voor het grote scherm, en kleine fonts. Dus niet opnieuw herstarten met een bepaalde VGA-driver zoals op de hx4700.

Wat de TH55 wel weer mist is landscape, maar toen ik de Tungsten|T3 had wist ik ook niet zo goed wat ik daar nou eigenlijk mee moest. Had liever een browser die wat slimmer de pagina's opbouwd, zoals Netfront op de TH55.

't is een afweging die je moet maken dan, om van de SJ22 -> TH55 over te stappen (geen compatibiliteits problemen, alles zoals je gewend was + BT, Wifi, Camera en hires+ scherm) en dat alles voor 350 EUR bij de Dixons. Of SJ22 -> hx4700 (600 EUR?)

[ Voor 20% gewijzigd door Stereotomy op 27-10-2004 12:15 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op zich klinkt de Sony Clie TH55 natuurlijk fantastisch, ik heb er zelf een paar maanden terug overwogen 1 te kopen. technisch gezien doet deze niet onder misschien zelfs beter... dan de hx4700, dit wist ik zelf ook al. Ook kwa navigatie geen probleem, TomTom heeft ook een nieuwe versie voor Palm OS (meen 2004, maar niet zeker) laatst uitgebracht.
Ik ben dus goed op de hoogte wat pda markt betreft. De dell x50v valt dus af, vanwege de kortere batterij duur. De zwaardere batterij heeft als nadeel dat dan de pda niet meer in de bijgeleverde hoesje past. Ik heb dus al wat huiswerk gedaan :p

Nu komt het:

Sony is gestopt met het leveren en produceren van Clie toestellen voor Europa. Nu gebruik ik dus mijn pda voor mijn werk. Puur zakelijk en daarnaast kan het bekijken van films, spelen van games en mp3's luisteren nou niet echt bekoren, daarvoor gebruik ik wel apparatuur waar voor het echt bedoeld is nofi.
Ik moet dus op service kunnen rekenen van de desbtreffende leverancier/pda maker. Ik ben bang dat Dixons/Sony mij geen vervangend toestel kan leveren als deze over een x aantal maanden kapot gaat (bij wijze van..), situatie van HP ligt dus anders.

@bleu2k,

Ik zie dat je met die 5uur aan batterij-tijd ook games en mp3 luistert. Ik zou er dus vanuit kunnen gaan dat ik zonder games en mp3 wel de 8 uur per dag kan halen of niet soms?

Mijn huidige pda staat ook geen uren achter elkaar aan maar zo af en toe om data te kunnen bekijken of te kunnen toevoegen.
Hieronder volgt een kort verslag hoe ik mijn pda gebruik:
1. Vergadering bijwonen - enkele notities en maken van nieuwe afspraken -
2. Clienten opbellen - telefoonboek opzoeken naar tel.nummers -
3. Orders opzetten, - database raadplegen -
4. Middagpauze, - avangto offline surfen -
5. Idem als eerste 2 punten
6. Dag afsluiten, gemaakte uren per project invoeren - database records toevoegen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Op dit moment als ie gewoon aanstaat, en ik lees een e-book ( _/-\o_ scherm) geeft batterypack iets meer als 6 uur aan (6 uur en 5 min). Misschien als je de pda underclocked (zijn utils voor) en op 300mhz zet dat je er dan nog langer mee doet.

Normaal als ik naar werk ga en ik zit achter me bureau staat ie daar in de cradle (syncen mail/contact gegevens, overbrengen data thuis/werk, vandaar dat ik dus flink wat geheugen nodig heb) en als ik thuis ben hangt ie daar aan in de cradle. Op dit moment heb ik nooit een probleem kwa accu omdat ik niet vaak langer dan 6 uur van een cradle weg ben :) En als het gebeurd hangt ie in de auto aan de gps / oplader. Toevallig ben ik maandag met de trein almelo/rotterdam geweest. Hij heeft me de hele heen en terug reis voorzien van mp3 en af en toe een game. (de accu dan, pda is omgewisseld toen ;))

Wat je noemt over support is een belangrijk punt, ik heb hier nog 3 oudere clie's liggen van klanten die niet meer gesupport worden, dat speelde een jaar terug zich af. Sony doet net of ze niet meer bestaan en ze syncen niet goed met XP. wat dat betreft is sony vrij snel om te zeggen 'helaas, die ondersteunen we niet meer, zoek het zelf maar uit'. Nu zal dit misschien tegenwoordig niet meer spelen, maar dat heeft toch wel een stempel gezet op mijn visie tegenover sony en z'n pda's.

@stereotomy:

Goed om te horen dat de support van dat scherm in orde is :) Zoals ik al aangaf heb ik er geen verstand van hoe dat zit in de palm OS wereld. Om terug te komen op het processor gedeelte, ik vond mij 5450 net iets te traag omdat ie net de psx emulator niet aankon, en de gba emu al helemaal niet. Zelfs snes liep soms traag.
Dat was 1 van de redenen om een betere processor te nemen. Ik vind het erg handig dat ik nu games van allerlei systemen kan spelen in vol 3D. Dat geeft de PDA toch nog wat extra waarde, Gran turismo in de trein :)

Ik weet dat dat voor veel mensen geen klap uitmaakt, maar als je af en toe games speelt is het best wel handig. Ik denk dat in deze vergelijking de Clie in het niet valt tov van de hx4700. Wat betreft PIM applicaties en andere standaard office dingen zal het niet al te veel uitmaken. Maar ik denk dat de mensen die voor de hx4700 gaan niet alleen voor de wifi en bluetooth kiezen, maar juist om een topmodel te bezitten en er wat meer 'exotische' dingen mee doen ;) Anders kun je beter voor een andere prijsklasse gaan imho. En is de Clie misschien een hele goede overweging, maar dan zou ik em wel tegenover andere pocketpc's zetten (4150, rx3700(!))

[ Voor 58% gewijzigd door Blue2k op 27-10-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet dat dat voor veel mensen geen klap uitmaakt, maar als je af en toe games speelt is het best wel handig. Ik denk dat in deze vergelijking de Clie in het niet valt tov van de hx4700. Wat betreft PIM applicaties en andere standaard office dingen zal het niet al te veel uitmaken. Maar ik denk dat de mensen die voor de hx4700 gaan niet alleen voor de wifi en bluetooth kiezen, maar juist om een topmodel te bezitten en er wat meer 'exotische' dingen mee doen Anders kun je beter voor een andere prijsklasse gaan imho. En is de Clie misschien een hele goede overweging, maar dan zou ik em wel tegenover andere pocketpc's zetten (4150, rx3700(!))
Dat klopt. Spelletjes zijn op de PPC leuker, meer divers ook, en zeker met zo'n VGA scherm moet dat heel bruut zijn. Heb je al wat zwaardere spelletjes geprobeerd, of emulators? Kan de ipaq dat aan (ook omdat ie 4x zoveel pixels moet aansturen dan normaal). En hoe goed/slecht werkt de D-pad met gamen?

Ik moet zeggen dat ik op een spelletje Bike or Die, Warfare Inc. en Bejeweled na helemaal niet game op mijn Clie, maar vaker MSN of websurfen of mail doe.

Bedankt voor deze inhoudelijke discussie trouwens over PPC vs. PalmOS. Heb ik wel eens anders meegemaakt hier. ;) Ik betwijfel nog steeds of die 300+ EUR prijsverschil tussen de TH55 en de hx4700 te rechtvaardigen valt, maar voor sommige mensen is blijkbaar Gran Tourismo in de trein van onschatbare waarde. Klinkt idd niet gek. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Jij ook bedankt voor het aanvullen van me PalmOS kennis :) Ik liep een beetje achter wat dat betreft heb ik gezien, kwa functionaliteit zitten ze bijna gelijk, en dat voor een hele redelijke prijs.

Toen ik de hx4700 net had was het wel ff wennen aan dat touchpad, gelukkig heb ik een laptop met een zelfde pad. Maar in het begin mis je toch het idee dat je ergens op kunt drukken. Maar na een tijdje racen moet ik eerlijk zeggen dat het best wel mee valt en zelfs minder krampachtig aanvoelt als de 8-way toets op me 5450. Voor gamen is het best wel te gebruiken.

Ik gebruik de pointer functie (dat ding heeft dus 2 standen, 1 is met muiscursor (denk aan laptop) en de andere is zoals de andere ipaq's werken) vooral om even snel een mp3'tje op te zetten zonder 2 handen te gebruiken, of volume/brightness aan te passen als ik in bed lig :). Verder vrij weinig. In de andere stand wil het wel eens voorkomen dat je perongeluk die pad aanraakt en je dan je fingers moet kruizen dat er niet iets serieus verkeerds op het scherm gebeurd. Dit is wel af te stellen doormiddel vand e drukgevoeligheid, heb ik alleen nog niet geprobeerd.

Wat betreft games speel ik dus veel GT ;) Mijn alltime fav op de psx (nog steeds). Deze draait vloeiend met 30+fps, zelfs met 4 andere auto's op de baan. Ik heb em wel geripped (+/- 180 mb over als iso), en hij is gezipped (Z-compressie) dus onaangetast zou ie nog sneller kunnen draaien, alleen dan is me CF kaart zo snel vol... Ik heb er wat GBA games op gegooid, de meeste draait ie goed (vloeiend), alleen mario met zo'n touchpad is nog wel ff wennen. En de zwaarste gba games draaien met veel moeite, maar ja, wat wil je.

Jammer genoeg zijn er nog niet zo heel veel pocketpc native games die vga gebruiken. Geloof dat de eersten nu voorzichtig beginnen te komen. Tot die tijd vermaak ik me wel met het zoeken naar emulator games die goed draaien. Het enige wat wel stoort is dat webbrowser apps (netfront e.d) ook nog geen ondersteuning hebben voor vga :( Daar hoop ik toch dat er snel een update / nieuwere versie komt.

En enterprise afleveringen kijken in de trein / in bed is voor mij van onschatbare waarde :D En dan blijf je je verbazen over de kwaliteit van het scherm tijdens zo'n aflevering. Maar dat heb jij ongetwijfeld ook met het scherm van je Clie.

[ Voor 34% gewijzigd door Blue2k op 27-10-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
Hoe zit het eigenlijk met virussen op een ppc?
en 64mb RAM is dat niet wat weinig voor zo'n top PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
GoblinGamer schreef op 31 oktober 2004 @ 16:41:
Hoe zit het eigenlijk met virussen op een ppc?
en 64mb RAM is dat niet wat weinig voor zo'n top PDA?
Je hebt ook nog 80(!) mb aan ruimte vrij op de ipaq filestore. Dus in totaal iets van 130 mb voor de gebruiker. Je moet van goede huize komen om die 80 mb vol te krijgen met je vaste applicaties. Ik gebruik het ram geheugen (64mb) niet voor applicaties, uitgezonderd batterypack), dus als werkgeheugen heeft ie meer dan genoeg. Daarnaast gebruik ik dus de filestore voor me verdere applicaties, en die krijg ik never nooit vol.

En dan hebben we nog de geheugen sloten waar ik me mp3/video/tomtom kaarten/roms op gooi. Al met al meer dan zat ruimte.

Wat betreft virussen ben ik nog niets tegengekomen, je kunt wel een kaspersky virus scanner krijgen voor de pocketpc. Heb het nut er nog niet van in gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 'm nu ook als upgrade voor de H2210. Geweldig apparaat _/-\o_ .

De VGA resolutie is een enorme verbetering. Teksten zijn superscherp en het apparaatje wordt daadwerkelijk nuttig voor browsen. WiFi is natuurlijk ook super. Bluetooth is voor netwerken amper bruikbaar vanwege de minimale bandbreedte en het kleine bereik.

In TomTom merk ik helaas weinig prestatieverbetering. TomTom scrollt met een lagere framerate dan op m'n H2210 maar dat komt waarschijnlijk door de GPS-ontvanger. Tegelijkertijd met het inbouwen van de Brodit-houder voor de HX4700 heb ik namelijk ook mijn Rikaline GPS-6010-X5 vervangen door een Globalsat BR305 en die heeft blijkbaar een lagere refreshrate (maar ook minder vertraging, wat de reden was om de 6010-X5 te vervangen). De Globalsat doet het niet op hogere baudrates dan 4800bps wat er wellicht mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Als het goed is krijg ik hem morgen :9 via NaviShop. Dit is trouwens een prima forum met alles over de HX4700:
http://discussion.brighth...umdisplay.php?forumid=291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rondrijden met WLAN ingeschakeld is ook lachen. Tijdens een stukje door Amersfoort ben ik minimaal zes netwerken tegengekomen :) .

• Blue2k
Femme schreef op 10 november 2004 @ 23:32:
Rondrijden met WLAN ingeschakeld is ook lachen. Tijdens een stukje door Amersfoort ben ik minimaal zes netwerken tegengekomen :) .
Heh, dat ken ik, heb het vaak in de trein dat je soms even connectie hebt met gebouwen waar je langs komt (vooral bij stations), het gaat alleen zo snel :)
Enige probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de security die de utwente gebruikt niet werkt op me hx4700 :( Dus kan ik niet meer van de wlan op de campus gebruik maken. Een van de nadelen als je te snel upgrade noemen we dat dan maar...

edit:
Link toegevoegd aan fp

[ Voor 3% gewijzigd door Blue2k op 11-11-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53

Stronkie

Where wind is Trouble

luek ik hoor een ieder praten , maar wat kost dat ding nou , ik heb zelf een 4150 en ben daar zeer tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Stronkie schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:37:
luek ik hoor een ieder praten , maar wat kost dat ding nou , ik heb zelf een 4150 en ben daar zeer tevreden over
Pdashop verkoopt em voor rond de 630 euro. Ik heb me 5450 vervangen door deze. Als je eenmaal het scherm hebt gezien wil je niet meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Met een beetje zoekwerk moet je hem onder de €600,- kunnen krijgen.
Ik heb die van mij voor €579,- gehaald bij www.pdastore.nl
(op voorraad, zelfde dag besteld en opgehaald, sorry ik kon niet wachten 8)7 )

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Gebruikt iemand toevallig een toetsenbordje als bijvoorbeeld deze: Smart keyboard?

Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen, vraag me alleen af of de mensen die zoiets hebben em ook gebruiken. Mijn vorige clip-on toetsenbord heeft aardig wat stof liggen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik zie regelmatig voorbij komen dat mensen GBA gamez spelen op hun HP! Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen!??

Ik weet inmiddels dat je een emulator nodig hebt....waar vind je z'n geval voor de HP4700. Ik ben er een paar tegen gekomen, maar weet echt niet welke ik nu moet hebben!? Nu kan ik wel gaan lopen klooien, maar ben zelf een beetje een noob. Aangezien er hier mensen zijn die er verstand van hebben, hoop ik zo de juiste spullen te vinden.

Hoe kom je vervolgens aan gamez voor een emulator? Ik kom telkens uit bij sites waar je enkel "echte" pcpocket gamez kunt kopen.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand antwoord op mijn vraag? Jajaja, ben misschien beetje ongeduldig, maar wil graag aan de slag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 11:05

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ben even aan het kijken, de 3715 mist heel duidelijk de resolutie op je scherm, maar heeft een camera als pro... Maar ja, heeft m´n telefoon al en een mooie kleine digitale camera apart, dus eigenlijk zinloos...

De 2750 mist ook de resolutie maar heeft iets meer geheugen, maar ja, kaartje erin, klaar...

Dan de grootste concurent de Tungsten T5... Veel goedkoper, is misschien een andere categorie, maar toch een redelijk concurent lijkt me? Alleen wifi zal met een kaartje moeten, dus moet je weer wisselen met je geheugenkaart, irritant...

Dus de 4700 is de beste en z´n geld waard? Ik heb hem nog niet gezien. Ik ben de T3 gewend. Is dit dan niet een onwijs groot ding? Ik heb een beetje het idee dat ik terug ga in de tijd...
4700: 77 x 14,9 x 131 mm 186,7 gram
T5: 78 x 15 x 121 mm 146 gram
Valt heel erg mee als je de formaten bekijkt, alleen het gewicht, ach ja...

Zou graag wat willen internetten en kleine taken overnemen die nu op de laptop moeten. Iemand een idee hierover?

[ Voor 12% gewijzigd door Martin?81 op 18-01-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Ik heb de Nokia 6260 i.c.m. de HP Ipaq hx4700 besteld. De bedoeling is om die telefoon dan als een soort van draadloos GPRS modem te gebruiken om te kunnen internetten en emailen op de Ipaq.

Zijn er mensen hier die dit ook zo gebruiken? Ik zou graag willen weten of dit inderdaad zo goed werkt als dat dat in theorie zou moeten.

Ook zou ik graag wat meer ervaringen horen over de Ipaq i.c.m. een bluetooth GPS.
Ik lees vaak dat je accu nogal snel leeg gaat met bluetooth aan (voor de GPS).
Kost het gebruik van Bluetooth echt zoveel extra stroom?

Ook wil ik deze Ipaq thuis veel gebuiken om te internetten via WIFI, is dat wel een beetje te doen? Of is je accu dan helemaal snel leeg?

Zijn er al mensen die een grotere accu hebben gekocht? En gaat die dan ook in de praktijk dubbel zo lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
Mijn configuratie bestaat uit een SE T610 en de HX4700. Via Bluetooth kan ik via mijn Orange World abonnement prima surfen. Dat loopt dan via GPRS.

Maar... ik heb nu een week met Windows Mobile 2003 gespeeld, en voor verbindingen vind ik het een ramp. Het is onlogisch, instabiel en het doet niet wat het moet doen. Voor de simpele verbindingen werkt het. Maar als het ingewikkelder wordt dan verlies je gewoon het overzicht. Microsoft heeft waarschijnlijk geprobeerd om het zo flexibel mogelijk te maken, maar dat is wat mij betreft mislukt. Ik snap niet waarom ze niet een Windows XP opzet hebben gebruikt. Het hele gebeuren m.b.t. Work en Internet connecties slaat nergens op, omdat lang niet elke verbinding zo in te delen is.

Ik probeer bijvoorbeeld een VPN op te zetten met mijn thuisnetwerk. Via Wifi wil dat nog wel, maar als ik een inbelverbinding aanmaak dan werkt het gewoon niet. De verbinding valt weg op het moment dat ik de VPN verbinding kies. Het zal wel een instelling zijn, maar zie die maar eens te vinden.

Mijn conclusie: voor normale dingen (simpele wifi, GPRS) is het goed te doen. Maar wil je wat meer (Wifi met WPA en certificaten, VPN over modemverbinding) dan wordt het ingewikkeld. Volgens mij was een normale lijst met verbinding die je on-demand kon aanroepen veel duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Hoe maak jij verbinding via je GSM?
Met dat standaard Bluetooth Phone mananger?

Dat lukt me namelijk nog niet goed. Mijn telefoon staat er niet tussen en ik krijg GPRS gewoon niet aan de praat op mijn HX4700. Het was gisteren even gelukt, maar ik weet niet meer hoe en nu lukt het gewoon niet meer.

Kan jij je precieze instellingen geven voor Orange world op je HX 4700?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Heb al een tijdje de volgende hardware:

HX4700
512MB SanDisk SD Ultra II
4GB Hitachi Microdrive
TomTom3, Bluetooth versie
Nokia 6230

Op alle fronten werkt het perfect. Thuis gebruik ik de 4700 icm m'n Wireless Router en dat gaat perfect, de accu gaat vrij lang mee (als je echt heel lang gaat internetten doe je dat toch niet op een PDA lijkt mij). Verder werken de setting die ik heb gedaan op m'n wireless router (WPA, Mac address filtering, TKIP) allemaal prima icm de 4700.

Ook het stroomverbruik van de microdrive (Retail Hitachi) valt reuze mee, ik kan het iedereen aanraden er een aan te schaffen (ebay.com rond de 148 euro incl versturen :P )

Vwb TomTom3 icm de Bluetooth module: heerlijk geen draden in de auto en de accu van zowel de HX4700 en de BT module kunnen het prima trekken (rit van 2,5 uur zonder lader is geen probleem, langer nog niet getest). Jammer is wel dat TomTom3 geen landscape mode aan kan.

GPRS heb ik ook aan de praat, kwestie van configureren op je HX4700 (Bluetooth Manager).

Veel info kan je vinden op : http://discussion.brighth...e52668b16741f&forumid=291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Nu online

996

Ik overweeg om de hx4700 aan te schaffen. In eerste instantie als pda-navigatiesysteem voor in de auto en evt. daarbuiten. In tweede instantie lijkt het me wel een leuk speelapparaat, thuis draadloos internetten, e-mail checken en een beetje ervaring opdoen in het gebruik en de (on)mogelijkheden van een pda. (Ik heb er nog nooit mee gewerkt namelijk . . .) Bovendien vindt ik het wel coole apparaten :9~

Een paar kleine vragen:
1. Volgens mij is de hx4700 iets groter als de "gemiddelde" handheld. Heeft één van jullie daar nog iets bijzonders over te melden ? Negatief of positief, of moet ik me daar niet druk over maken ?
2. Touchscreen is toch ook te bedienen zonder pen, dus met de vinger ? Gaat dat goed of is dat echt alleen de bedoeling in noodgevallen en verder eigenlijk helemaal niet praktisch ? (Sorry voor het n00b-gehalte van deze vraag :/ )
3. Ik heb her en der op internet al een beetje gekeken naar andere pda's maar krijg de indruk dat dit één van de weinige apparaten is met een CF en een SD-sleuf. Het lijkt mij een groot voordeel: evt GPS ontvanger in de CF sleuf en een geheugenkaart in de SD-sleuf. Hebben jullie nog andere apparaten gevonden die beide soorten ondersteunen ? Hebben jullie ervaring met het gebruik van een CF-GPS ontvanger ? Hoe bevalt dat ?

Sorry, als het n00b-gehalte in dit bericht een beetje hoog is . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:47:
Ik overweeg om de hx4700 aan te schaffen. In eerste instantie als pda-navigatiesysteem voor in de auto en evt. daarbuiten. In tweede instantie lijkt het me wel een leuk speelapparaat, thuis draadloos internetten, e-mail checken en een beetje ervaring opdoen in het gebruik en de (on)mogelijkheden van een pda. (Ik heb er nog nooit mee gewerkt namelijk . . .) Bovendien vindt ik het wel coole apparaten :9~

Een paar kleine vragen:
1. Volgens mij is de hx4700 iets groter als de "gemiddelde" handheld. Heeft één van jullie daar nog iets bijzonders over te melden ? Negatief of positief, of moet ik me daar niet druk over maken ?
2. Touchscreen is toch ook te bedienen zonder pen, dus met de vinger ? Gaat dat goed of is dat echt alleen de bedoeling in noodgevallen en verder eigenlijk helemaal niet praktisch ? (Sorry voor het n00b-gehalte van deze vraag :/ )
3. Ik heb her en der op internet al een beetje gekeken naar andere pda's maar krijg de indruk dat dit één van de weinige apparaten is met een CF en een SD-sleuf. Het lijkt mij een groot voordeel: evt GPS ontvanger in de CF sleuf en een geheugenkaart in de SD-sleuf. Hebben jullie nog andere apparaten gevonden die beide soorten ondersteunen ? Hebben jullie ervaring met het gebruik van een CF-GPS ontvanger ? Hoe bevalt dat ?

Sorry, als het n00b-gehalte in dit bericht een beetje hoog is . . . .
Ik heb hem dus om precies dezelfde reden gekocht !
Om even terug te komen op je vragen:

1. Ik vind zo'n groot scherm wel super. Het is in ieder geval super met multimedia en het lijkt mij ook wel fijn voor navigatie in de auto. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd aangezien ik nog geen GPS receiver heb. Ik heb hem ook pas 4 dagen in bezit. :)
En omdat dit mijn eerste pda is heb ik niet het gevoel dat ie supergroot is.

2. Ik vind die touchpad wel fijn werken. Ik hoor ook van een heleboel mensen dat ze het niks vinden of dat ze het zwaar wennen vinden. Het lijkt mij in ieder geval een voordeel als dit je eerste pda is. In dat geval ben je namelijk nog aan een andere besturing gewend.

3. Ik vind het ook wel makkelijk dat er CF in zit aangezien mijn digitale camera daar ook mee werkt. Ik meen wel dat ik meer apparaten heb gezien die dit ook ondersteunen maar ik weet niet meer welke dit waren. Ik heb me vanaf het begin al op deze gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
996 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:47:
Touchscreen is toch ook te bedienen zonder pen, dus met de vinger ? Gaat dat goed of is dat echt alleen de bedoeling in noodgevallen en verder eigenlijk helemaal niet praktisch ?
Je kunt hem met de vinger bedienen. Of het praktisch is hangt van de applicatie af. Als de knopjes klein zijn dan lukt het vaak niet om goed het juiste knopje te kiezen. Maar sommige applicaties hebben hiervoor speciaal juist extra grote knoppen. TomTom bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Nu online

996

eborn en Twizzted bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Ik zal eens via pricewatch gaan kijken waar deze pda goedkoop te krijgen is en welke shops een beetje positief beoordeeld worden. Ik verheug me al om op de "bestel"-knop te gaan drukken . . . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
996 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:23:
Ik zal eens via pricewatch gaan kijken waar deze pda goedkoop te krijgen is en welke shops een beetje positief beoordeeld worden. Ik verheug me al om op de "bestel"-knop te gaan drukken . . . :)
Ik heb 'm '2ehands' gekocht. Hij was toen in de pricewatch ongeveer 575 en ik heb er 475 voor betaald. Vond ik toch aardig voor een 3 maanden oude PDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week ook de hx4700 (ned model) en ik ben er zeer tevreden mee. Tomtom3 icm POIpoint werkt als een trein en het scherm is superscherp. Ik hoop wel dat TT4 met de 320-640 resolutie voleldig kan omgaan. Nu gebruik je nog de helft van je resolutie.

Een minpuntje vind ik dat je met je wireless lan niet tegelijkertijd door je netwerk kan gaan en internetten. Dat moet je telkens bij je wifi instellingen wijzigen tussen werk en internet.

Ook vind ik het een nadeel dat als je een programaatje afsluit deze soms niet werkelijk wordt afgesloten (dus uit je beperkte geheugen verwijderd), deze blijft gewoon in je geheugen zitten. Op een gegeven moment zit dat ds aardig vol en wordt ie rete traag. FF een softreset en hij doet het weer super.

Ook vind ik het lastig dat als je ergens mee bezig bent niet zomaar naar je voorscherm (bureaublad) kan gaan. Dan moet je eerst weer al die programaatjes sluiten.

Worden er trouwens firmware-updates voor deze dingen uitgebracht, want ik drai gewoon op 1.00 en meestal is er wel een versie waar de ergste bugs zijn verwijderd. Maar ik kan nergens een firmware update vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50

Dogooder

dus...

ik zit er erg aan te denken om de hx4700 te kopen, alleen kan ik nergens vinden of je ook nog randapparatuur in de SD port kan steken bv. gps. want daarvoor was toch sdio now nodig?? en kan het dan wel in de cf poort?

verder heb ik ook de dell x50v in het oog, maar volgens mij is de hp4700 net ff wat beter. kan iemand dat bevestigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zover ik weet is de poort op een HX4700 gewoon een SDI/O poort en moet het dus geen probleem zijn. (staat ook in de TS zie ik nu..) Via de CF poort kan het zo goed als nooit.

Zelf heb ik na overweging gekozen voor de 730w van asus. Iets goedkoper en USB host. (en 3 jaar garantie via mijn leverancier) x50v vind ik zelf iets te duur. Ja goedkoper via de USA, maar dan zit je met garantie te kloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 11-03-2005 20:23 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Dogooder schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:18:
ik zit er erg aan te denken om de hx4700 te kopen, alleen kan ik nergens vinden of je ook nog randapparatuur in de SD port kan steken bv. gps. want daarvoor was toch sdio now nodig?? en kan het dan wel in de cf poort?

verder heb ik ook de dell x50v in het oog, maar volgens mij is de hp4700 net ff wat beter. kan iemand dat bevestigen??
De hx4700 heeft zowel een sd als cf poort. Op http://h10010.www1.hp.com...22801-298363-8109653.html
zie je dit staan:
Geheugenslots
SD-slot: ondersteunt 1-bits en 4-bits SDSDIO/MMC-type geheugen; CF-slot: 1 Type II, CF Card uitbreidingsmogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG! Ik word echt helemaal nat van die specs, en de synaptics touchpad! :9~ :9~

OMG, zijn er wel betere PDA's dan deze? Me doesn't think so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:32:
OMG! Ik word echt helemaal nat van die specs, en de synaptics touchpad! :9~ :9~

OMG, zijn er wel betere PDA's dan deze? Me doesn't think so!
Dat is altijd subjectief. Er zijn er aardig wat die juist geen mircoscopisch kleine touchpad willen. Zelf ben ik na overweging voor de Asus 730w gegaan.

Er is geen ultime PDA... (helaas, anders zou ik hem wel kopen, maar alles is een compromis...)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een houder voor in mn auto erbij kopen voor TOMTOM. Zijn er sets die ik kan aansluiten op mijn CK7W nokia bluetooth carkit, zodat ik het vrouwtje door mn speaker van mn carkit hoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit hier thuishoort,

maar ik was op zoek naar een hx4700 en naar de goedkoopste aanbiedingen.

Op ebay is er de volgende aanbieding:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...5390&rd=1#ShippingPayment

Er worden nieuwe hx4700 aangeboden voor 500$, de verzendingskosten bedragen 35$ en als je nog een verzekering neemt, nog eens 8$ of in totaal 543$ of +/- 400 euro

Nu is dat bijna 200 euro goedkoper dan in België of Nederland. Mijn vraag is, is dat te riskeren? of zijn er nog andere kosten en bestaat het gevaar dat ik hem nooit zou ontvangen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je vergeet de 19% BTW en eventuele administratiekosten als ze bij de douane je pakje onderscheppen (en dat doen ze meestal met dit soort spullen). Dus er komt nog zo'n 100 USD bij.

Daarnaast:
International Bidders
1. The following forms of payment are accepted:

• Bidpay
• Western Union Money Transfer

2. International payments must be made in US DOLLARS.

3. WE DO NOT ACCEPT PAYPAL FROM INTERNATIONAL BIDDERS.
Western Union is het domste wat je kunt doen: dat is nooit meer te achterhalen mocht er iets fouts gaan. Bidpay is nogal beperkt in de credit cards en er zit volgens mij nog toeslag op.
OMG! Ik word echt helemaal nat van die specs, en de synaptics touchpad!
sjezus, wat moet je nou met een synaptics touchpad op een PDA met een touchscreen? Ik heb werkelijk nog geen 1 review gezien die hier enthousiast over was, en dit prefereert boven een goed in het systeem geintegreerde D-pad. Klinkt lekker, dat woordje synaptic ertussen, maar dan moet je niet zo dom zijn om te geloven dat dat iets anders is dan een normale touchpad op een laptop, maar dan 4x zo klein waardoor manuvreren geen pretje is.

[ Voor 88% gewijzigd door Stereotomy op 17-03-2005 12:22 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:05:
Ik weet niet of dit hier thuishoort,

maar ik was op zoek naar een hx4700 en naar de goedkoopste aanbiedingen.

Op ebay is er de volgende aanbieding:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...5390&rd=1#ShippingPayment

Er worden nieuwe hx4700 aangeboden voor 500$, de verzendingskosten bedragen 35$ en als je nog een verzekering neemt, nog eens 8$ of in totaal 543$ of +/- 400 euro

Nu is dat bijna 200 euro goedkoper dan in België of Nederland. Mijn vraag is, is dat te riskeren? of zijn er nog andere kosten en bestaat het gevaar dat ik hem nooit zou ontvangen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx
Ik zat net hier te kijken http://www.mobile-discounter.nl/index.asp?p106r06=HI en daar hebben ze hem voor 535 euro. Wat je zou kunnen doen is hem door hun in laten pakken, want de douane opent in princiepe geen verpakte dingen (dan is het dus zegmaar een cadeautje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
[b][message=22995805,noline]Stereotomy schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:19
sjezus, wat moet je nou met een synaptics touchpad op een PDA met een touchscreen? Ik heb werkelijk nog geen 1 review gezien die hier enthousiast over was, en dit prefereert boven een goed in het systeem geintegreerde D-pad. Klinkt lekker, dat woordje synaptic ertussen, maar dan moet je niet zo dom zijn om te geloven dat dat iets anders is dan een normale touchpad op een laptop, maar dan 4x zo klein waardoor manuvreren geen pretje is.
Valt wel mee hoor, ik heb de 4700 nu sinds hij in nederland verkrijgbaar was, heb een aantal weken die touchpad gebruikt, conseqent. En nu nu kan ik er wel mee werk, het is wat anders dan die D-paq, maar het als je toch neit kan wennen kan je de touchpad functie omzetten naar een soort dpad, als je dan een van de hoeken aanraakt werkt dat net als een normale dpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Het is niet alleen een touchpad. Als je even de moeite had genomen om te lezen wat het nu precies is inplaats van gelijk mensen uit te gaan schelden.. Hij is in twee verschillende modi te zetten, eentje is dus inderdaad met cursor, wil wel eens handig zijn om even te wisselen van MP3 oid zonder gelijk je stylus te hoeven pakken + beschermkap wegduwen. De andere modus is gewoon als een normale PDA, een directional keypad. Wat erg goed werkt voor het browsen / bladeren in documenten. Dus het is WEL wat anders dan een normale touchpad op een laptop alleen komt dat door de implementatie ervan. Dus voortaan niet gelijk op de voorste rij gaan schreeuwen...

Het is wel zo dat snelle actie games een extra hindernis krijgen door het touchpad, voor race games is het nog aardig geschikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Blue2k op 31-03-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

ik hoorde dat het klepje van de batterijhouder van de hx4700 niet helemaal 100% is en dat hierdoor de batterij los raakt wat resulteerd in een harde reset.
nu twijfel ik hieraan of het waar is, want zijn de nieuwe generatie pda's nog steeds niet voorzien van een backup cell of iets??
en zijn er meer mensen met klachten over dit onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

elke pda met een verwisselbare batterij heeft ook een backup batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit dit specifieke probleem voorbij zien komen op bijvoorbeeld pocketpcclub.nl, en daar zijn toch al heel wat problemen met pda's gepost. Ik kan me het ook bijna niet voorstellen, dat klepje zit met 2 schuifjes verzekerd en sluit bijna naadloos aan op de casing. Ik heb er iniedergeval nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59
Nog heel even wachten......en dan is hij in mijn bezit. Helaas moet ik nog wel een aantal weken wachten op mn geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een VGA en een normaal scherm?(HX 4700/ RX 3715)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 28-09 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Het scherm :p
VGA = 640*480
QVGA ('normaal' scherm) = 320*240

Meestal zijn de VGA schermen ook iets groter in diamater, 3.8" en 4", terwijl de gewone schermen meestal 3.5" zijn (op de oudere pda's zijn ze meestal 3.8").
Het groter voordeel van de VGA schermen is dat het er allemaal wat gelikter uitziet, minder randjes. Het is niet zo dat je 4 keer zoveel info op je scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Sick Nick schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:11:
Het scherm :p
VGA = 640*480
QVGA ('normaal' scherm) = 320*240

Meestal zijn de VGA schermen ook iets groter in diamater, 3.8" en 4", terwijl de gewone schermen meestal 3.5" zijn (op de oudere pda's zijn ze meestal 3.8").
Het groter voordeel van de VGA schermen is dat het er allemaal wat gelikter uitziet, minder randjes. Het is niet zo dat je 4 keer zoveel info op je scherm krijgt.
Helemaal mee eens, maar.. het is ook niet zo dat er helemaal geen winst is wat betreft info op je scherm. Doormiddel van het kunnen gebruiken van een kleiner lettertype is er weldegelijk winst. Als je de mogelijkheid hebt moet je eens in de winkel de schermen vergelijken, je ziet gelijk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59
Heeft iemand misschien wat leuke links voor Windows Mobile 2003 SE "freeware"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
Nadat ik mijn topic had aangemaakt:

[rml][ PDA] HP iPAQ hx4700 - USB of PS2 device aansluiten.[/rml]

Zag ik dit topic, ik heb dus die hx4700 hier liggen, als iemand nog vragen heeft over het e.o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
DJ Randall schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:34:
Als je die PDA koopt, krijg je 5 HP punten, en op http://www.hp.com/go/ipaqchoice kan je software krijgen met die punten, SimCity is verkrijgbaar voor 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
DJ Randall schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:34:
http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Een flinke kick, maar niet zonder reden. Er is een nieuwe ROM uit voor de HX4700, die hopelijk een flink aantal issues met het apparaat oplost. De nieuwe versie is 1.10 en te vinden op de HP site:

http://h18007.www1.hp.com.../us/locate/1120_6089.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

dat is een flinke lijst met fixes, voornamelijk op het netwerk gebied.

nou was mijn hx'je wel toe aan een harde reset vanwege vervuilende aflopende freeware rotzooi dus misschien een id om meteen even update uit te voeren.

iemand al ervaring met deze update??

[ Voor 10% gewijzigd door Dogooder op 18-05-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
Weet er iemand of alles gewist wordt als deze update geinstalleerd wordt?

Want dan heb ik er niet zoveel zin in. Ik kan er wel niets van vinden op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

eerste wat er staat op de site.

IMPORTANT:
The RUU is designed to replace the current ROM image and to erase the partnership and all user data and programs on the handheld. It is important to read and understand the information in the Readme file that is included with this update BEFORE installing the package.

maar er zit toch een backup tool bij de hx4700.

[ Voor 66% gewijzigd door Dogooder op 19-05-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En je kunt ook nog een backup wegzetten via activesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik heb de update r nu een paar dagen opstaan. Wat opvalt:

WiFi
Betere functionaliteit WiFi. Geen medlingen meer dat je met ene netwerk contact hebt terwijl je aan de anddere kant van NL zit. Nieuw icoon. Je settings worden eindelijk goed opgeslagen.

Media Player 10
Media Player heeft een update gekregen, en is nu versie 10. Hij ziet er erg slick uit, maar kwa functionaliteit wordt ik persoonlijk stapel van. plus dat video nu op postzegelformaat wordt afgespeeld soms.

Pocket Informant
PI heeft een update gehad, het is nog geen versie 6, maar ik geloof wel de laatste versie van 5.

Er is ook bekeknd gemaakt dat de HX4700 een update zal krijgen naar Windows Mobile 2005!

edit:
TS aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door Blue2k op 20-05-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Vet cool. Een WMP10 skin die werkt! En hij is nog mooi ook.

Afbeeldingslocatie: http://cincij.twistedpixels.com/Plastic.jpg
Download

Gewoon in een mapje in de skindir zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
PWA schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:31:
Vet cool. Een WMP10 skin die werkt! En hij is nog mooi ook.
...
Gewoon in een mapje in de skindir zetten.
Tnx, ziet er inderdaad wel aardig uit. Al vind ik de standaard skin ook niet lelijk.

Ik ben de laatste tijd aan het prutsen geweest met Transport Tycoon voor de PocketPC. Zal ff de link zoeken, maar dat werkt erg goed. Nostalgie :) Zelfs de muziek werkt en hij maakt gebruik van VGA. En het is kwa snelheid eigenlijk perfect te spelen.

edit:
hier is de link naar de downloads, vga en non-vga versie: klikerdeklik

En voor de mensen die het niet kennen.. Shame on you! :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Blue2k op 21-05-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-09 17:28
btw ...
weet iemand nog goede programma's voor je pocket pc ? want ik heb ooit een hack gezien voor internet explorer dat ervoor zorgde dat er tabbed browsing mogelijk was. heeft iemand hier een betere browser voor je pocket pc (a la firefox?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Als je spb erop zet heb je tabbed browsing. Samen met nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op met de rom update 1.10 in combinatie met windows media player 10 blies in 5 sec mijn speaker op met een geluids volume van 60 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:28:
Pas op met de rom update 1.10 in combinatie met windows media player 10 blies in 5 sec mijn speaker op met een geluids volume van 60 :(
Je speaker van je HX4700? Of had je em aangesloten op een externe speaker? Ik moet toegeven dat ik ook zo ongeveer me trommelvliezen eruit blies met me koptelefoon. De hele coupe heeft kunnen genieten...

Een goed programma, ik zweer nog altijd bij batteryPack Pro. Die hbe ik ooit gekocht van iPAQ punten. En heb ook JournalBar.

[ Voor 14% gewijzigd door Blue2k op 22-05-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
de winkels concureren overigens wel enorm met elkaar als het gaat om deze PDA, ik had m bij Navishop.nl besteld maar las er wat ongunstige berichten over in de shopsurvey, dus maar geannuleerd en de order geplaatst bij Bestprices.nl.

Nog geen uur na mijn annulering belt Navishop mij op over de reden van de annulering en doet mij een betere aanbieding dan Bestprices. Geldbewust als ik ben ben ik dus akkoord gegaan met deze aanbieding en heb mijn order bij Bestprices weer geannuleerd. Nog geen 5 minuten daarna belt Bestprices mij op om te vragen naar deze annuleren en om mij dezelfde aanbieding te doen dan Navishop. Nou ik heb inmiddels genoeg gewisseld van leverancier dus ik hou t bij Navishop :P maar dan wel onder rembours want ik wil geen risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep de speaker van de hx4700 blies ik op naar een rom update versie 1.10 (http://h18007.www1.hp.com...AQ/us/download/22658.html ) heb nog in andere forums gekeken maar ben nog niets tegegn gekomen en bij HP was er ook nog niets over bekend maar pas op lijkt me sterk dat dit alleen bij mij gebeurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
hmm ik stond ook op t punt deze pda te kopen, ware het niet dat eind juni misschien al de opvolger komt... dus ik denk dat ik nog maar een maandje of 2 wacht

kreeg deze informatie van HP zelf overigens

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2005 17:06 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48

Vidra

Vragen?

Phusebox schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:06:
hmm ik stond ook op t punt deze pda te kopen, ware het niet dat eind juni misschien al de opvolger komt... dus ik denk dat ik nog maar een maandje of 2 wacht

Is hier meer over bekend?

Ik ben namelijk ook van plan om een nieuwe iPAQ te kopen ter vervanging van mijn huidige 2210 :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Phusebox schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:06:

Zal wel hetzelfde zijn als met de 5450 -> 5550. Daar zat amper verschil tussen. Dus de specs zullen hetzelfde zijn alleen + 64 mb intern geheugen (dan dus 128 en 128) en dus WM2005. Een opvolger hoef je nu echt niet al te verwachten, zo lang is de HX4700 niet uit.

Er lopen nu al mensen te klagen dat ze geen idee hebben wat ze met die overkill aan specs moeten. Die processor is meer dan snel genoeg, ik denk dat die meer idle time verstookt dan dat ie daadwerkelijk iets nuttigs doet. Een nog hogere res scherm kun je wel vergeten, games die echt gebruik maken van VGA (TTD, pocket Humantiy) zijn nog net te spelen, maar aan een nog hogere res heb je niks. En als phone heb je er ook niets aan, daar is ie veels te groot voor. Wat blijft er dan over, misschien een sneller WiFi protocol (802.11g), met bluetooth zit ie al op versie 2.0. Of misschien een soort van interne hdd, maar dat betwijfel ik ook, omdat ie al 2 uitbreidings sloten heeft.
Een toetsenbord? Betwijfel ik ook, of die moeten ze heel erg goed wegwerken, maar meestal wordt er met zo'n upgrade niets aan de casing verandert.

[ Voor 44% gewijzigd door Blue2k op 23-05-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Blue2k schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:22:
[...]

Zal wel hetzelfde zijn als met de 5450 -> 5550. Daar zat amper verschil tussen. Dus de specs zullen hetzelfde zijn alleen + 64 mb intern geheugen (dan dus 128 en 128) en dus WM2005. Een opvolger hoef je nu echt niet al te verwachten, zo lang is de HX4700 niet uit.

Er lopen nu al mensen te klagen dat ze geen idee hebben wat ze met die overkill aan specs moeten. Die processor is meer dan snel genoeg, ik denk dat die meer idle time verstookt dan dat ie daadwerkelijk iets nuttigs doet. Een nog hogere res scherm kun je wel vergeten, games die echt gebruik maken van VGA (TTD, pocket Humantiy) zijn nog net te spelen, maar aan een nog hogere res heb je niks. En als phone heb je er ook niets aan, daar is ie veels te groot voor. Wat blijft er dan over, misschien een sneller WiFi protocol (802.11g), met bluetooth zit ie al op versie 2.0. Of misschien een soort van interne hdd, maar dat betwijfel ik ook, omdat ie al 2 uitbreidings sloten heeft.
Een toetsenbord? Betwijfel ik ook, of die moeten ze heel erg goed wegwerken, maar meestal wordt er met zo'n upgrade niets aan de casing verandert.
nou die 64mb extra, plus WM2005 vind ik t wachten wel waard

geen zin om straks nog eens 150 euro te betalen voor een update van WM

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:52:
[...]

nou die 64mb extra, plus WM2005 vind ik t wachten wel waard

geen zin om straks nog eens 150 euro te betalen voor een update van WM
150 euro? Heb je 3 HX4700's dan? :P Kom zeg... Plus dat je een stuk meer gaat betalen voor deze nieuwe versie, met dat geld had je dan Wm2005 kunnen kopen en een memcard van 1GB. Maar ja, tis maar waar je prioriteiten legt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Blue2k op 25-05-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Ik mag mijzelf sinds enkele uren een hx 4700 bezitten noemen. Alleen wel een balende, want ik krijg maar geen internetverbinding via mijn wireless router.
Als ik WiFi inschakel staat mijn AP er netjes tussen dus ik voer alles in zoals de netwerksleutel etc. en vervolgens blijft ie maar staat op: connecting.
Als ik dan internet explorer open geeft ie aan dat ik de setting moet veranderen.
Ik kan alleen de settings veranderen van: My ISP en My Work Connection o.i.d.

Dit is mijn 1e windows PDA dus ik ben nog niet erg ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
BittenHero schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:11:
Ik mag mijzelf sinds enkele uren een hx 4700 bezitten noemen. Alleen wel een balende, want ik krijg maar geen internetverbinding via mijn wireless router.
Als ik WiFi inschakel staat mijn AP er netjes tussen dus ik voer alles in zoals de netwerksleutel etc. en vervolgens blijft ie maar staat op: connecting.
Als ik dan internet explorer open geeft ie aan dat ik de setting moet veranderen.
Ik kan alleen de settings veranderen van: My ISP en My Work Connection o.i.d.

Je hebt niet toevallig MAC-filtering aanstaan op je router? Anders moet je eerst het MAC adres even toevoegen aan het lijstje met toegestane MAC-adressen. Als 2de zou ik gelijk even die update installeren (ROM 1.1) daar worden heel veel problemen met WiFi opgelost (check onderaan de startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Whoei, open deur! :D

"Maar als het een Windows PDA is, dan lijkt het toch heel veel op Windows op je Desktop? Dan moet je er toch meteen mee uit de voeten kunnen en alles kunnen vinden in Pocket Outlook en dergelijke?" :?

:P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Stereotomy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:15:
[...]

Whoei, open deur! :D

"Maar als het een Windows PDA is, dan lijkt het toch heel veel op Windows op je Desktop? Dan moet je er toch meteen mee uit de voeten kunnen en alles kunnen vinden in Pocket Outlook en dergelijke?" :?

Even die lijn doortrekken...

"Maar als het een linux router is, dan lijkt het toch heel veel op je linux desktop? Dan moet je er toch gelijk mee uit de voeten kunnen en alles kunnen vinden in Network Settings en dergelijke?" :?

edit:
Oftewel, het slaat nergens op :) En ik gok dat de meeste mensen niet eens zoveel moeite zullen hebben met Pocket Outlook, vooral omdat je er amper iets kunt instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Blue2k op 26-05-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
pocket outlook ben ik nog niet aan begonnen, ik wil gewoon eerst dat internet het doet en daarna ga ik wel met msn en outlook aan de slag. Maar goed even over de hx4700; hij bevalt me erg goed, hij voelt degelijk aan en hij is lekker snel. meer kan ik er nu nog niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
maar in internet explorer zegt ie: Unable to connect: You have no modem entries created, and no network card present.

en dan tap ik op settings, en t tabblad Tasks, en dan staan er 4 opties, 1 bij ISP: Add new modem connetion, en 3 bij My Work Network: Add a new modem connection, Add a new VPN server connection, Set up my proxy server.....maar nix over wifi ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Zoals ik zei, ik zou eerst de 1.1 Rom-update installeren, daarna nog eens proberen. Je kunt altijd even de beveiliging uitzetten op de router, en dan testen of het dan wel werkt, dan weet je iniedergeval zeker dat het aan instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ik heb 1.1 er al op gezet, en de beveiliging van mn router ook uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Brandt het WiFi lampje (Blauw, erg fel) wel? Anders is het misschien een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ja t brand, de zelftest geeft wel aan: Your Wi-Fi is not associated to an access point. Check your Wi-Fi settings.

Als ik in de lijst met AP's de mijne connect, dan blijft ie eeuwig op connecting staan.

Het kan goed zijn dat t aan mn router ligt (3com) die werkt altijd perfect...maar... wee o wee als je m opnieuw moet configureren of een nieuw apparaat er mee wil verbinden. dan issie erg lastig en ben je verzekerd van een middag configuratieplezier.

[ Voor 69% gewijzigd door bittenhero op 26-05-2005 21:16 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste