Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Oftewel, het slaat nergens op
Dankje. :) Ik zal in het vervolg naar jou verwijzen als er weer een hoop mensen zijn die voor PocketPC / Windows Mobile kiezen omdat het "zo op WindowsXP lijkt en ze er dus meteen mee aan de slag kunnen omdat ze alles al weten".

:)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Stereotomy schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:19:
[...]

Dankje. :) Ik zal in het vervolg naar jou verwijzen als er weer een hoop mensen zijn die voor PocketPC / Windows Mobile kiezen omdat het "zo op WindowsXP lijkt en ze er dus meteen mee aan de slag kunnen omdat ze alles al weten".

:)
Mja ik vind dat ook een belachelijk argument. Mensen die net hun weg kunnen vinden in XP, zullen echt niet veel 'herkennen' aan Windows Mobile. Heb dit weekend nog iemand moeten helpen met een nieuwe pocketpc. En je hebt wel een voorsprong als je met XP hebt gewerkt, maar die voorsprong heb je denk ik ook met non-WM pda's. Het is gewoon een inzicht, en een instelling die je moet hebben. Dit persoon vond alles 'moeilijk', en als je het dan voor doet is alles ineens makkelijk. Tsja, met die instelling kom je met geen enkele pda vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
i.c.m. wat voor wireless router gebruiken jullie je hx4700? als jullie dat zowiezo al via n router doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Op dit moment heb ik een Netgear wireless router, een van de eerste. En als perfect-systems.nl niet een verzending naar een verkeerd persoon had gestuurd had ik nu een Belkin Pre-N router. Maar dat is niet om het wireless gebeuren. Met die netgear gaat het iniedergeval uitstekend. Boven heb ik nog een sweex AP staan, goedkoper kon ik niet vinden, maar haalt het tot de overkant van de straat, dwars door het huis heen. Ook geen enkel probleem. Beide heb ik met MAC-filtering beveiligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
en hoe heb je je ipaq zover gekregen om m verbinding te laten maken? had je daar ook eerst problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
BittenHero schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:22:
i.c.m. wat voor wireless router gebruiken jullie je hx4700? als jullie dat zowiezo al via n router doen
Ik gebruik een Asus WL-300g i.c.m. WPA beveiliging (met certificaten, niet met een gedeelde sleutel omdat er meer mensen mee connecten).

Dat werkt niet via de standaard WiFi client, dus heb ik de Funk Odyssey geinstalleerd en dat werkt prima. Hoewel hij nog wel eens wil disconnecten als ik bepaalde applicaties gebruik (VoIP vooral). Maar verder werkt alles stabiel en snel.

Helaas kun je een Wifi connectie nooit echt debuggen. Althans, niet met de standaard clients. Het werkt, of het werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Funk Odyssey? is dat iets voor op de PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Thuis heb ik nog nooit problemen gehad, WiFi aanzetten en binnen een paar seconden contact. Op de UTwente heb ik nog wel eens problemen, omdat ze daar gebruik maken van speciale software, zodat je alleen toegang hebt met je studenten nummer + password. Daar wil het nog wel eens gebeuren dat ik geen verbinding krijg, of dat ie in de war is met verschillende netwerken. Dit is wel een stuk minder na die 1.1 Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
Ik had ook veel problemen om het geconfigureerd te krijgen, had dezelfde problemen als jij en na wat prutsen (weet echt niet meer wat ik veranderd heb), werkt het heel stabiel. Nooit nog problemen mee gehad, en het werkt een stuk beter dan de wireless kaart die ik in een pc heb zitten (als ik de deuren dicht doe, dan heb ik al lost packets), maar bij deze werkt het echt schitterend, ook met deur dicht.

Ik vind het vooral leuk om met terminal server de controle vd pc over te nemen en dan snel checken of mijn download al binnen is of zo (dan moet ik niet recht staan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zelf gebruik de HX4700 1.0 icm linksys wrt54g en wpa/mac adres beveiliging. Dit werkt perfect. Het ip adres wordt trouwens door een speedtouch 510 v4 verstrekt, de wrt54g werkt als hub.

Het enige irritante vind ik dat je telkens moet wisselen tussen 'Internet' en 'Work' bij settings om te kunnen internetten of door een andere pc te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
edit:

hij doet t:P ik had MAC adress filtering aan staan. domme ikke.

[ Voor 90% gewijzigd door bittenhero op 27-05-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
BittenHero schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:14:
edit:

hij doet t:P ik had MAC adress filtering aan staan. domme ikke.
AAAH.. dat was me eerste opmerking! voila:
Blue2k schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:15:
[...]

Je hebt niet toevallig MAC-filtering aanstaan op je router? Anders moet je eerst het MAC adres even toevoegen aan het lijstje met toegestane MAC-adressen. Als 2de zou ik gelijk even die update installeren (ROM 1.1) daar worden heel veel problemen met WiFi opgelost (check onderaan de startpost).
sigh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
hehehe ja sorry :P maar hij loopt trouwens wel regelmatig vast als je met internet explorer bezig bent en een vrij grote pagina aan het laden bent. komt door het weinige ram geheugen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
BittenHero schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:07:
hehehe ja sorry :P maar hij loopt trouwens wel regelmatig vast als je met internet explorer bezig bent en een vrij grote pagina aan het laden bent. komt door het weinige ram geheugen ofzo?
Hij is bij mij echt nog nooit vastgelopen terwijl ik aan het browsen ben. Soms duurt het even, maar nog nooit echt zo vast dat ik een softreset moest doen. En ik heb niet belachelijk veel ruimte vrij ofzo. Ik gebruik em veel om via het online systeem van me uni vakken informatie op te vragen, dat zijn geen kinderachtige pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ow. want hij stopt dan wel eens gewoon en reageert vervolgens niet meer. is dat bij jou dan ook niet?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik kan me niet zoveel bij 'stopt' voorstellen, maar moet je een softreset doen? Dan is er wat fout. Probleem met PocketIE is dat ie een pagina nogal om gaat gooien om het op het scherm te krijgen, daardoor lijkt ie soms even te 'hangen'. Alhoewel ik dat LANG niet zo erg vind als toen ik nog de HP5450 had. Dat was echt 10x erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
met lang bedoel ik >1 minuut zonder dat ie reageert op wat dan ook. maar goed probleem 2 heeft zich inmiddels aangedient: Backuppen, dat gaat prima echter, restoren doet ie niet, halverwege blijft ie weer es hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door bittenhero op 28-05-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Tsjone, problemen vinden jou wel :) Mijn PocketIE zit iniedergeval nooit een hele minuut vast, zelfs niet bij de volledige pagina van tweakers.net. Hij bouwt het soms wat langzaam op, maar je kunt al wel browsen wat geladen is. Je kunt MultiIE eens proberen, misschien dat het dan beter gaat, die ondersteunt ook tabbed browsing. Maar ik geloof dat die gewoon gebruikt maakt van de IE engine.

Wat betreft restoren, ik heb tot nu toe 1 keer gerestored. Meestal als ik een harde rest doe dan zet ik zelf even de programma's terug, en na een sync staan alle afspraken / contacts etc ook weer goed. Met die ene restore had ik geen problemen, misschien eerst een softreset doen en dan restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ja het is zo dat als ik bijvoorbeeld de pricewatch open in IE en omlaag scroll dan loopt opeens alles in elkaar over, en als k dan op 'tools' tap en vervolgens weer het tools menuutje wegtap dan blijft dat menuutje in het scherm staan half.
En ik heb net gehad dat opeens het hele scherm plotseling uitvalt. ik was gewoon aan het browsen en hij viel uit, geen backlight meer en geen beeld meer. alle lampjes brandde nog wel gewoon en hij reageerde op geen enkele toets. zelfs niet op de soft reset.
Op een Windows PC zou ik zoiets hebben van; de videodrivers zijn corrupt. maja hoe kan ik dat checken bij een PPC?

Ik heb het apparaat 2 dagen en de reset knop is de meestgebruikte knop op het hele ding. :( en die site van HP is een echte ramp, 9 van de 10 keer stuit je op een Operation Time Out als je probeert support te krijgen.

ik zal ff wat screenshots posten zometeen

[ Voor 23% gewijzigd door bittenhero op 29-05-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Hmm schermuitval doet toch vermoeden aan serieuzere problemen. Kijk het nog even aan, en ga er anders mee terug, je hebt nu al meer op die reset doets gedrukt dan ik in een paar maanden geloof ik, dat kan niet normaal zijn. En het scherm is bij mij nog nooit uitgevallen, behalve dan na een minuut of 5 als ie automatisch op stand-by gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ja ik ben nu ff update 1.10 opnieuw erop aan t zetten, en ik heb de verpakking van mn ipaq uit de vuilnisbak gevist voor het geval dat ie terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Tsja kan gebeuren, ik ben met die van mij ook een keer terug geweest, en heb toen een nieuwe gekregen. Zat iets onder het touchscreen, waardoor een klein gedeelte niet meer werkte, en een dikke ruis in de koptelefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
waar heb jij m aangeschaft als ik vragen mag? ik op internet nij NaviShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Daar had ik em eerst besteld, maar dat duurde zo lang dat ik die bestelling heb gecanceled en em bij pdashop.nl heb besteld. Volgende dag was die binnen. 2 weken daarna belde Navishop dat ze de HX4700 hadden binnen gekregen, tsja, helaas. Bij pdashop.nl maakte ze er ook geen probleem van het omruilen, ben er gewoon langs gegaan en heb een nieuwe meegekregen, geen gezeur niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Ik denk dat ik hem terugstuur naar NaviShop en een nieuw exemplaar eis, Zodra ik zeker weet dat het een gebrek is van het product dat ik niet met software en updates kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
zie de bovenste balk.
Afbeeldingslocatie: http://pic19.picturetrail.com/VOL1103/3650840/7519144/98453799.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic19.picturetrail.com/VOL1103/3650840/7519144/98453807.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik zal het eens testen op die specifieke pagina. Zal zo me bevindingen posten.

Hmm, nee sorry, bij mij staan die pagina's er binnen 3 seconden, zelfs met een lijst van 137 artikelen (DVD+_RW branders). Hij hoeft echt amper te laden, en vast zitten doet ie al helemaal niet.

Dit is gewoon met de standaard browser.

edit:
Heb een langere lijst gevonden, 199 artikelen, duurt ongeveer 4 seconden en dan is de pagina volledig geladen.

[ Voor 81% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ok bedankt! :)
reden genoeg voor mij om eens contact op te nemen met Navishop

hij is bij mij trouwens ook wel zo geladen, maar als ik begin te scrollen begint de ellende.

[ Voor 38% gewijzigd door bittenhero op 29-05-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Heeft er iemand toevallig interesse in een Handit Multidapt leren tasje van Krusell? voor de hx4700 uiteraard en 3 dagen oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Heb je een andere pocketpc genomen dan? Of wat heb je met navishop afgesproken, wisselen ze em om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
nee dit staat ff los van NaviShop, ik heb via via een (in mijn ogen mooier) ander tasje gekregen.
En ik had gisteren een mail gestuurd naar NaviShop over mijn probleem en vanmorgen kreeg ik een mail terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw informatie aanvraag.

Heb beste kunt u dan deze retour sturen naar ons waarna wij deze gaan vervangen voor een nieuw exemplaar. Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

NaviShop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ah, ok, netjes van NaviShop. Al zou je natuurlijk niet anders moeten verwachten met een unit die gewoon niet goed werkt. Ik hoop voor je dat de volgende wat minder problemen gaat opleveren. Zonder problemen is het echt een schitterend apparaat.

voordat ik het vergeet:
Je weet dat programma's NIET afgesloten worden als je op het kruisje drukt he?! Anders kan ik wel verklaren waarom je PocketIE vast loopt en je zo vaak moet resetten! Ze blijven gewoon draaien in de achtergrond, en dat vreet geheugen / processortijd. Dus als je 10 applicaties hebt geopend en daarna 'sluit' via het kruisje blijven er 10 programma's in eht geheugen staan. En zal alles vrij traag worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Blue2k op 30-05-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ja dat weet ik, dat ze blijven draaien als je kruisje drukt. kun je ook moeilijk over t hoofd zien als je je vrije geheugen steeds lager ziet worden.

en t is inderdaad een schitterend apparaat als ik m vergelijk met andere VGA PPC's

[ Voor 23% gewijzigd door bittenhero op 30-05-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
nou k ben m nu al sinds maandag kwijt en ik mis m eigenlijk wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Hehe, mja, ik zou me eigenlijk gelijk al missen overdag als MP3 speler, en s'avonds als boek. Voor agenda + afspraken zou ik me P900 nog kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
voordat ik het vergeet:
Je weet dat programma's NIET afgesloten worden als je op het kruisje drukt he?! Anders kan ik wel verklaren waarom je PocketIE vast loopt en je zo vaak moet resetten! Ze blijven gewoon draaien in de achtergrond, en dat vreet geheugen / processortijd. Dus als je 10 applicaties hebt geopend en daarna 'sluit' via het kruisje blijven er 10 programma's in eht geheugen staan. En zal alles vrij traag worden
[/quote]

Mag ik die gelijk in de groep gooien?
Ik heb regelmatig dat de programma´s wel degelijk direct worden afgesloten , een volgende sessie blijven ze echter gewoon op de achtergrond doorlopen. Is hier niet één of andere instelling voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59
SPB Pocket Plus kan dat (o.a) voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:17:
...

Mag ik die gelijk in de groep gooien?
Ik heb regelmatig dat de programma´s wel degelijk direct worden afgesloten , een volgende sessie blijven ze echter gewoon op de achtergrond doorlopen. Is hier niet één of andere instelling voor?
Heb je toevallig iets van extra software geinstalleerd? Bijvoorbeeld BatteryPack. Die gebruik ik, als je daar het kruisje lang ingedrukt houdt wordt het programma echt afgesloten, als je het kruisje kort aantikt wordt het programma op de achtergrond gezet. Misschien dat je een applicatie hebt die dat voor je regelt zonder dat je het weet. Anders zou ik bijna niet anders kunnen verklaren dat je programma's soms wel afgesloten worden als je em afsluit via het kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
Ik hoor op veel andere fora dat er problemen zijn met de wifi, en de touchpad, deze zou loslaten. Ook zijn er soms rare bubbels te vinden onder het scherm, zijn er hier ook mensen die dit hebben(gehad)? En raden jullie mij nog aan om deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Dat van die touchpad heb ik eerder gehoord. Ik weet niet wat die mensen doen met hun pda, maar ik neem em elke dag mee in de binnenzak van mijn jas of los in mijn tas, en er is nog geen beschadiging te zien. Bubbels onder het touchscreen heb ik nog nergens gelezen, je mag me die vele fora dan eens aanwijzen, want zelfs op pocketpcclub.nl is er geloof ik nog met geen woord over gerept. Wat betreft WiFi zou ik niet weten waar je het over hebt, ik heb er nog nooit last mee gehad. Dus wees iets specifieker met je beschrijvingen als het kan.

Alle problemen die je noemt zijn mijn inziens geen algemene problemen, en zullen zeer specifieke problemen zijn met enkele units denk ik. Je zult met elke pda wel iemand tgenkomen die er problemen mee heeft gehad. Mijn enige probleem was eigenlijk die ruis in de koptelefoon aansluiting, maar ik heb zonder problemen een vervangende gekregen zonder dat probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door Blue2k op 02-06-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
Blue2k schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:42:
Dat van die touchpad heb ik eerder gehoord. Ik weet niet wat die mensen doen met hun pda, maar ik neem em elke dag mee in de binnenzak van mijn jas of los in mijn tas, en er is nog geen beschadiging te zien. Bubbels onder het touchscreen heb ik nog nergens gelezen, je mag me die vele fora dan eens aanwijzen, want zelfs op pocketpcclub.nl is er geloof ik nog met geen woord over gerept. Wat betreft WiFi zou ik niet weten waar je het over hebt, ik heb er nog nooit last mee gehad. Dus wees iets specifieker met je beschrijvingen als het kan.

Alle problemen die je noemt zijn mijn inziens geen algemene problemen, en zullen zeer specifieke problemen zijn met enkele units denk ik. Je zult met elke pda wel iemand tgenkomen die er problemen mee heeft gehad. Mijn enige probleem was eigenlijk die ruis in de koptelefoon aansluiting, maar ik heb zonder problemen een vervangende gekregen zonder dat probleem.
k klinkt wel veel belofend, alleen van dat scherm moet je nog eens zoeken op de pocketpcclub, want daar heb ik t gezien. Wel al een tijdje terug maarja. stonden zelfs foto's bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
dat touchpad is niet echt een verbetering vind ik, om m als aanwijzer te gebruiken issie te klein en je raakt m soms per ongeluk aan (als je m in de landscape mode gebruikt vooral) en dan begint ie weer een of ander menuutje te openen terwijl je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
hellboy123 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:12:
[...]

k klinkt wel veel belofend, alleen van dat scherm moet je nog eens zoeken op de pocketpcclub, want daar heb ik t gezien. Wel al een tijdje terug maarja. stonden zelfs foto's bij
Mja, het zou best kunnen, maar ik geloof niet dat het een algemeen probleem is waar 1 op de 10 mensen bijvoorbeeld last van heeft.

Wat die touchpad betreft, ik heb de HX4700 nu al een paar maanden, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er van moet denken :) Soms vind ik het heel handig, andere momenten had ik toch liever knopjes gehad. Perongeluk aanraken kun je vermijden door de drukgevoeligheid een stuk lager te zetten, dat scheelde bij mij flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Perongeluk aanraken kun je vermijden door de drukgevoeligheid een stuk lager te zetten, dat scheelde bij mij flink.
ohh nou das helemaal mooi :) ik weet er niet zo gek veel vanaf nog, ik heb m slechts 2 dagen gehad.
Behalve van van de reset knop, daar weet ik alles van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik heb net even TomTom 4.4 'getest'. Was heel erg benieuwd naar de VGA ondersteuning. Dat is echt zo veel beter dan dan TomTom 3.x, tsjonge wat een detail en overzicht. Kan niet wachten tot ik TomTom 5 kan installeren, want die versie 4.4 is nogal ruw en vrij kaal.

Ik heb ooit voor 80 euro een wired GPS gekocht (meeste gps units doe je toch aan een stroomkabel, dus dan maakt het niet zo heel veel meer uit is mijn mening ;)) en ben tot nu toe erg tevreden met die oplossing in de auto, vooral omdat de speaker van de HX4700 luid genoeg is om boven het gebrul (>:)) van de auto uit te komen. Mijn vorige 5450 was net te zacht daarvoor. Die elcheapo GPS tracked meestal 7-10 sattelieten tegelijk, meer dan genoeg voor mij, en in een tunnel sla ik niet zo heel veel af.

[ Voor 13% gewijzigd door Blue2k op 02-06-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Heb je toevallig iets van extra software geinstalleerd? Bijvoorbeeld BatteryPack. Die gebruik ik, als je daar het kruisje lang ingedrukt houdt wordt het programma echt afgesloten, als je het kruisje kort aantikt wordt het programma op de achtergrond gezet. Misschien dat je een applicatie hebt die dat voor je regelt zonder dat je het weet. Anders zou ik bijna niet anders kunnen verklaren dat je programma's soms wel afgesloten worden als je em afsluit via het kruisje.

Nope, hij deed het (direct progs afsluiten) vanaf het begin dat ik um heb. Later bleven progs veel vaker op de achtergrond meedraaiien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Het verschilt natuurlijk ook per programma. Sommige programma's sluiten gewoon af. Iets anders kan het bijna niet zijn. Als het je echt stoort zou je eens een harde reset kunnen proberen, random gedrag is iets waar een computer vrij slecht in is meestal :) Alhoewel MS daar vaak een ander idee over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
is de hx4700 eigenlijk compatible met microdrives? die zijn geloof ik net iets dikker dan CF kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:18

Dogooder

dus...

microdrive is toch type II CF slot??
die kan er in, maar tot een maximum van 4 GB volgens de specs.

En uit ervaring weet ik dat het slot dikker is dan een ouderwets cf kaartje dus het al wel passen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
hmm, en hoe groot is een dvd die ik overzet via DVD to PocketPC ??

edit: laat maar, kep t al gevonden

[ Voor 29% gewijzigd door bittenhero op 05-06-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Het lijkt me dat je aan 4GB meer doen genoeg hebt, of je moet echt volledige films heen en weer gaan slepen. Ik heb zat aan mijn 1.5 gb als extra geheugen, voor mp3 en af en toen een serie. Plus dat je ook nog 2GB ofzo aan cd erin kan stoppen. Als je echt los gaat kun je er in totaal iets van 8GB erin duwen, maar dan had je ook een laptop kunnen kopen met 40gb hdd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Ice Age als divx (ca 700MB) draaien en dat gaat buitengewoon. CF kaartjes met meer dan 1GB zijn financieel nog niet echt interessant.

Sinds de firmware update herkent mijn 4700 de Adapt gps (bluetooth) ontvanger niet meer. Hij geeft nog wel de tijd door maar meer ook niet (geen signaal balkjes in TomTom GPS). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:16:
Sinds de firmware update herkent mijn 4700 de Adapt gps (bluetooth) ontvanger niet meer. Hij geeft nog wel de tijd door maar meer ook niet (geen signaal balkjes in TomTom GPS). Zijn er meer mensen met dit probleem?
eehm nee...
Ik heb ook de firmware update gedaan, en ik heb ook even gedacht dat ie het niet deed. Slecht signaal, ook geen balkjes. Maar vanochtend in de auto deed hij het weer tot grote vreugde, waarom hij eerst slecht deed is voor mij een raadsel. Ik heb ook de adapt bleutooth gps.

connect ie wel bij je bleutooth manager??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat wel, ik heb gewoon goed signaal en zelfs datatransfer. Ik heb het al meerdere keren en voor langere tijd geprobeerd maar geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:35:
Ja dat wel, ik heb gewoon goed signaal en zelfs datatransfer. Ik heb het al meerdere keren en voor langere tijd geprobeerd maar geen verbetering.
heb je ook andere programma's geprobeerd. Of zelfs het programma wat op de cd staat van de adapts gps?? misschien wat fout gegaan met de installitie van tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wififofum herkent de Adapt ook niet meer...

Correctie: hij herkent hem wel maar krijgt geen coordinaten door.

Ik ga binnenkort even de Adapt van een maatje proberen, misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
kep een nieuwe hx4700 ontvangen van NaviShop en deze werk 100% naar behoren.
En niet te vergeten heb ik ook weer 4 ipaqchoice punten ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor niemand over Windows mobile 2005?
Ik heb gelezen dat die al uit is maar waarom wordt die nog niet geleverd bij de nieuwste pda's waaronder de hx4700 weet iemand dat?

En stel ik koop nu de hx4700, wat gebeurd er dan als 2005 wel geleverd kan worden? moet je die dan upgraden en een flinke duit voor betalen?

Weten jullie hoeveel dat kost, een upgrade?

En kent iemand het Targus Stowaway portable keyboard? kost maar 20$ zou die op de 4700 passen? het is voor alle ipaqs staat er.....maar......

En wat ik in dit topic las, het niet afsluiten van programma's is dit een bug? of heeft dit een bedoeling omdat ze daarna dan sneller opgestart kunnen worden.

Ik zou hier niks van moeten weten als ik dat ding koop aangezien ik geen zin heb om elke keer dat ding te resetten, ben je dan niet je andere instellingen ook kwijt?

Aantal vraagjes..alvast bedankt voor het anwtoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Als je even de startpost had doorgekeken was je de informatie over de 2005 update tegengekomen. Deze zal aan het eind van de zomer als update worden geleverd voor de HX4700. Deze zal ongveer 45 euro kosten denk ik, zoveel heb ik ooit betaald voor een upgrade naar de 2003 versie.

Dat een Mobile OS 'uit' is betekend dat Microsoft em geleverd heeft aan de PDA fabrikanten. Dan duurt het nog 6 maanden voordat er een PDA zal komen met voorgeinstalleerd WM2005. Ditzelfde geldt voor de updates. WM2005 moet eerst door HP aangepast worden met al hun software en drivers, daarna uiterst goed getest worden, en dan pas kan alles verscheept worden naar de consument.

Wat betreft het resetten, wat je in feite doet is gewoon de pda opnieuw opstarten, als jij je pc opnieuw opstart ben je neem ik aan ook je gegevens niet kwijt :) Ik reset de HX4700 eigenlijk amper, maar ik kan me voorstellen als je er veel mee klooit, en allerlei games / software op installeert dat ie wel eens wil vastlopen. Je bent dan natuurlijk niet je gegevens kwijt, dat gebeurt alleen als je een harde reset doet.

Bij producten als keyboards hoort een lijstje te staan welke modellen ondersteunt worden, zo niet zou ik er niet aan beginnen, er zijn tegenwoordig zo veel verschillende hp pocketpc's dat een keyboard die je eraan moet klikken gewoonweg niet op alle verschillende modellen past. Er zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen, Bluetooth bijvoorbeeld gaat natuurlijk wel op de meeste modellen. En ook keyboards zonder speciale vorm maar met een hp aansluiting gaan wel passen. Geloof dat die stowaway in de laatste categorie valt, dus dat zal wel goed gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
http://h10010.www1.hp.com...pc/MS5.0_coming_soon.html

45 euro? hier staat nix over eventuele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Blue2k zegt ook dat hij denkt dat het 45 euro gaat kosten, omdat hij dit ook voor z'n update naar 2003 had betaald. Het is volgens mij nog niet bekend wat het precies kost.
Blue2k schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:47:
Deze zal ongveer 45 euro kosten denk ik, zoveel heb ik ooit betaald voor een upgrade naar de 2003 versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dogooder op 10-06-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, inderdaad, in dat artikel staat niks over 45 euro, maar het zal er wel weer op neer komen dat er voo rbetaald moet gaan worden. 45 euro is nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de huidige prijs (434 euro) voor de 4700 is hij erg leuk geworden! :)
ik heb 'm besteld bij bestprices en hoop hem volgende week binnen te hebben.

ik heb ook de combinatie adapt BT GPS en deze PDA, is het nu wel of niet aan te raden om de firmware 1.10 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

ik vind het zeker wel een aanrader om 1.10 te installeren, op WiFi gebied zijn er veel verbeteringen. En het bovengeschreven verhaal van de samenwerking met de Adapt BT GPS heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog, 1.10 is al geinstalleerd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Dit is geen reclame, maar Power Unlimited heeft een aantrekkelijke aanbieding, namelijk een jaarabonnement Euro 37,20 en als ´kado´ een Eminent EM7009 2.2Gb Micro Harddisk USB 2.0 voor Euro 25. Samen dus Euro 62,20. De Microdrive zelf is al over de 100 Euro.
Wanneer je het USB-kastje openschroefd kan je Microdrive eruit halen en deze gebruiken voor o.a PDA. Mijn vraag is nu : is deze Microdrive geschikt voor de HX4700?

Summiere specificaties zie je bij : http://www.eminent-online.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Helaas heb ik al een PU abbo ;) Opzich moet de Hx4700 gewoon microdrives ondersteunen. En kwa grootte zal het toch ook wel moeten gaan. je hebt ook CF kaartjes van 2 GB, die pakt ie ook gewoon.

Het is nu ook mogelijk om je HX4700 te voorzien van 128MB werk geheugen, voor de mensen die steeds met een tekort zitten. Aan de andere kant, is het misschien handig om even te wachten tot WM2005, die gaat anders om met het geheugen, en gebruikt de ipaq-filestore handiger.

[ Voor 42% gewijzigd door Blue2k op 22-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
zou wm2005 ook anders omgaan met de processor? maw krijgt deze processor een lagere snelheid als hij idle is!?

tot nu toe lees ik veel positieve dingen over de hx4700 en zoals hierboven wordt gezegt is hij erg interessant geworden met zijn 434 euro! zeker aangezien hp zelf aangeeft dat ze niet weten wanneer ze een nieuwe lijn pda's met wm2005 op de markt gaan brengen.

ik heb nog een vraagje over wifi gebeuren, ik zit op de fontys hogeschool in eindhoven en daar hebben ze wifi access dmv een certificaat en login gegevens... werkt dit op deze pda?

en ik heb een smartphone de SPV c500 en deze zou ik dan eventueel via bluetooth willen syncen (denk aan agenda en contact gegevens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik zit op de univeristeit twente, daar hebben ze ook wifi met een speciale beveiliging, en daar is ook een pocketpc versie voor beschikbaar. En de nieuwste versie werkt gewoon op de HX4700. Je zult even moeten nagaan welke beveiligings software ze gebruiken, en dan even de website bezoeken om te kijken of er drivers / software voor de pocketpc is. op de Utwente maken ze gebruik van SecureW2.

Syncen gaat het makkelijkst via de PC. ik sync altijd eerst mijn pda en daarna me telefoon (P900). Zo hebben ze beide dus alle nieuwe agenda punten / contact personen. Via bluetooth zou ook kunnen, maar geloof dat je dan per contact persoon / agenda punt moet over zenden.

[ Voor 25% gewijzigd door Blue2k op 22-06-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
Blue2k schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:45:
Helaas heb ik al een PU abbo ;) Opzich moet de Hx4700 gewoon microdrives ondersteunen. En kwa grootte zal het toch ook wel moeten gaan. je hebt ook CF kaartjes van 2 GB, die pakt ie ook gewoon.

Het is nu ook mogelijk om je HX4700 te voorzien van 128MB werk geheugen, voor de mensen die steeds met een tekort zitten. Aan de andere kant, is het misschien handig om even te wachten tot WM2005, die gaat anders om met het geheugen, en gebruikt de ipaq-filestore handiger.
ik heb een Hitachi 2Gb microdrive in mijn hx4700, werkt gewoon als een CF kaart maar deze is type II dus vult t hele CF gat in je hx4700.

Het enige nadeel is dat ie niet makkelijk te verwijderen is aangezien de hx4700 geen knopje heeft om t kaartje te ejecten.

en wat ik ook klote vind is als de iPAQ uitstaat (standby) begint om de 1 minuut die microdrive heel eventje te spinnen. niet vervelend maar wel als je snachts ligt te slapen in een muisstille kamer. dan hoor je dat toch wel.

Is er een manier om de iPAQ helemaal uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
BittenHero, is de snelheid van de Microdrive een beetje acceptabel? Ik wil deze namelijk gaan gebruiken voor MP3's en Films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
ja de snelheid is zeker voldoende voor die toepassingen. Ik heb een bestandssysteemcheck gedaan op de drive:

SiSoftware Sandra

Benchmark Resultaten
Schijf Index : 3721 kB/s

Test Status
Run ID : PIETERSNX9105 op dinsdag 28 juni 2005 at 0:28:15
SMP Test : Geen
Totaal Aantal Test Threads : 1
SMT Test : Geen
'Dynamic MP/MT Load Balance' : Geen
Processor Affiniteit : Geen
Windows Schijf Cache Gebruikt : Geen
Gebruik 'Overlapped I/O' : Ja
'IO Queue Depth' : 4 verzoek(en)
Test Bestand grootte : 511MB
Bestands Fragmenten : 1
Blok grootte : 1MB

Benchmark Breekpunt
Buffered Read : 5 MB/s
Sequential Read : 4 MB/s
Random Read : 3984 kB/s
Schrijf Buffer : 2091 kB/s
Sequential Read : 2029 kB/s
Random Read : 2030 kB/s
Gemiddelde Toegangs Tijd : 16 ms (geschat)

Schijf
Schijf Type : Verwisselbaar
Schijf : Algemeen volume
Totale grootte : 1.9GB
Beschikbare Ruimte : 1.7GB, 88%

Prestatie Tips
Opmerking 5008 : Om de benchmarks aan te passen, klikt U op Opties.
Opmerking 5004 : Synthetic benchmark. Mogelijk niet vergelijkbaar met 'real-life' prestatie.
Opmerking 5006 : Vergelijk alleen resultaten met de resultaten van de versie waarvan U gebruik maakt!
Opmerking 5209 : Overweeg het gebruik van de verwisselbare opslag/flash benchmark voor flash apparaten.
Tip 5202 : Gebruik cache om de Windows prestatie te meten.
Waarschuwing 5205 : Lage schrijf index. Controleer of de schrijf verificatie is uitgeschakeld.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:04

EMP

Krulloos!

Geweldig topic (en startpost!) Ik ga deze week ook de hx4700 met TomTom bestellen :Y) , Vroeg mij alleen af... Zou het misschien mogelijk om op de hx4700 een extere hardeschijf aan te sluiten?

Ik heb het dan niet over een CF-microdrive maar een 'gewone' USB2.0 of FW schijf die ook voor de PC gebruikt wordt (eventueel via een CF-USB of FW adapter oid). Op die manier zou je voor een fatsoenlijke prijs gemakkelijk 100 i.p.v. 1 GB mee kunnen nemen, bijvoorbeeld om films vanaf te kijken op vakantie.

[ Voor 14% gewijzigd door EMP op 28-06-2005 11:11 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

ik zou zeggen kijk is naar dit topic.

Alleen op vakantie zit je altijd nog met je energie, want een ext HD houd het niet lang vol op je pda accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je gaat voor een wat grotere microdrive.
bv deze:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/memorysuppliers_1848_129546
naast m'n 1GB SD heb ik nu deze 5GB CFII van seagate.

en ik moet zeggen, voor 153 euro incl vervoer heb ik een leuke storage op mijn hx4700.
nu kunnen er 15 divx movies mee op vakantie! :)

ik heb een 500 mb van de SD naar de CF gecopieerd maar dat duurde eeuwig!
maar met een USB 2 cardreader gaat het en stuk sneller...
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/bweidema/seagate.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 vraagjes. Ik lees verschillende opmerkingen m.b.t. het afspelen van divx/xvid &co, moet je nou veel zaken eerst overzetten naar een bepaald formaat (zoals AC3 divx omzetten naar MP3, of RM/QT naar divx) zodat die CPU het aankan, of draait ie met de juiste codecs alles aan filmpjes en MP3's ?

En tweede vraag is, dat WiFi, is dat nou als je onderweg bent makkelijk te connecten op die nationale hotspots die je online overal kunt vinden, met name als je in je auto (via accu-aansteker) onderweg wil internetten, of gaat dit allemaal problematisch en werkt dit niet zo easy zonder abbo's ?

Tot slot, is het eigenlijk mogelijk om gezien zijn cpu-power een externe display aan te sturen met dit ding ? Dus zeg maar een grotere TFT later inbouwen in je auto, en die dan connecten aan je PDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:31:
Dit is geen reclame, maar Power Unlimited heeft een aantrekkelijke aanbieding, namelijk een jaarabonnement Euro 37,20 en als ´kado´ een Eminent EM7009 2.2Gb Micro Harddisk USB 2.0 voor Euro 25. Samen dus Euro 62,20. De Microdrive zelf is al over de 100 Euro.
Wanneer je het USB-kastje openschroefd kan je Microdrive eruit halen en deze gebruiken voor o.a PDA. Mijn vraag is nu : is deze Microdrive geschikt voor de HX4700?

dat is geen geld natuurlijk :9

...en PU heeft er een abonnee bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Mijn Ipaq 5455 is net gestolen en ik zoek een nieuwe.
Nou ben ik geintereseerd in de HX4700.
Maar ik heb een vraagje.
Ik wil een compact flash GPS gaan gebruiken met deze Ipaq. Dit omdat de GPS zijn voeding dan krijgt van de Ipaq en niet van zijn eigen interne batterij.
De vraag is alleen of de cf slot van deze Ipaq dit support.
Ik weet dat de sd slot een sdio is maaar ik weet niet of de cf slot ook in en output aankan.
Wie kan mij dit vertellen?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op de duitse ebay CFII GPS kaartjes voorbij komen voor 20-30 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:39:
of je gaat voor een wat grotere microdrive.
bv deze:
[afbeelding]
naast m'n 1GB SD heb ik nu deze 5GB CFII van seagate.

en ik moet zeggen, voor 153 euro incl vervoer heb ik een leuke storage op mijn hx4700.
nu kunnen er 15 divx movies mee op vakantie! :)

ik heb een 500 mb van de SD naar de CF gecopieerd maar dat duurde eeuwig!
maar met een USB 2 cardreader gaat het en stuk sneller...
[afbeelding]
Waar heb je die 5 gb. Microdrive van Seagate gekocht? 153 euro is een zacht prijsje namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duitse ebay... maar ik heb net even gekeken, nu even niet. je moet een beetje mazzel hebben met verzendkosten, ik had maar 12 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
even een vraagje van een heel andere aard,

Ik heb als in de trein zit en op andere plekken waar geen WiFi beschikbaar is de WiFi gewoon uitstaan op mijn PPC, Maar ik krijg om de minuut een melding met de volgende boodschap:

Unable to connect: You have no modem entries created, and no network card present.

dit begint me wel de keel uit te hangen, vooral als ik een film zit te kijken moet ik steeds weer op 'dismiss' tappen om die melding weg te krijgen.

Hoe krijg ik die melding voorgoed weg? want naast WiFi gebruik ik geen andere manier om met internet te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

nooit last van gehad, maar er staat een vinkje bij settings, connect with non-peferred network. Of iets in die richting, heb pda niet bij me nu. Misschien ligt het daar aan.

maar het hoeft niet perse wifi te zijn, bluetooth, irda of een andere netwerkkaart in de hx4700 kan volgens mij dezelfde melding geven.

[ Voor 30% gewijzigd door Dogooder op 30-06-2005 16:45 . Reden: bedacht nog andere mogelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor de mensen die Tom Tom 5 op hun HX4700 willen installeren zou ik aanraden het volgende topic ff door te nemen. http://www.pocketpc-club.....php?t=53544&page=1&pp=15
Tom Tom 5 crasht namelijk na ongeveer een uur op je HX4700 door een memory leak en je PDA bevriest totaal indien je TT5 afsluit na genavigeerd te hebben.

Er is wel een soort van oplossing door de resolutie van TT5 terug te zetten naar 240*320 ipv het prachtige 480*640 (die hoge res veroorzaakt ook de crash)(check pagina 14 en 15)
De 2e link werkt nog wel en hier kan je de tool downloaden die je nodig hebt om de aanpassing uit te voeren. Als je die hebt dan kopieer je vanaf de pda de TomTomNavigator.exe (staat in programfiles, navigator) naar je pc. Nu start je de tool die je hebt gedownload en kiest voor openen, blader nu naar de .exe van TT en dubbelklik op het mapje CEUX. Dan zal er een mapje Hi_RES_AWARE verschijnen met daaronder een bestandje 2057. Selecteer 2057 en klik rechts en kies voor delete resource. Sla het bestand weer op en je zal nu 2 TomTomnavigator bestanden zien, 1 met de tekst orgineel en 1 zonder. Het bestand zonder de tekst orgineel kopieer je weer terug naar de pda (op dezelfde plek als je hem ook weg hebt gehaald) en start TomTom. Nu zal je zien dat alles groter is, maar het werkt nu wel zoals het zou moeten!!!
Ik heb het zelf aan gedaan maar nog geen tijd gehad om het te testen.

Het is wachten op een update van Tom Tom zelf, ze hebben hun software daar ook lekker getest.

EDIT: Ik heb de VGA hack getest en TT5 werkt nu zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door svdvlist2 op 03-07-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben tomtom meer dan zat. ik ga eens bij navigon kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voornemens om deze PDA te gaan kopen zeer binnenkort. Ik zou in de trein ook graag op internet willen, maar ik heb geen BT of GPRS. Is het ook mogelijk om via irda verbinding met inet te krijgen? Heeft iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
Ik ben voornemens om deze PDA te gaan kopen zeer binnenkort. Ik zou in de trein ook graag op internet willen, maar ik heb geen BT of GPRS. Is het ook mogelijk om via irda verbinding met inet te krijgen? Heeft iemand dat al geprobeerd?
eehm in de trein kan je alleen via GPRS inet krijgen, dat kan niet standaard met de hx4700.
met BT (Bluetooth) heb je een maximaal bereik van 10 m (jaja, soms meer soms minder, ik weet het) dus zou je binnen die straal een bluetooth accespoint moeten hebben, BT accespoint is meestal een pc met BT stick ofzo. Niet in de trein bruikbaar.

Irda is infrarood, heeft dus een zichtverbinding nodig, ook niet zo handig in de trein.

wat wel een optie is, wat je mischien ook bedoelt. Een mobiele telefoon met gprs en die dan d.m.v. BT of ir verbinden met je pda. Dat is volgens mij wel mogelijk, ik heb alleen nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dogooder schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:20:
[...]

wat wel een optie is, wat je mischien ook bedoelt. Een mobiele telefoon met gprs en die dan d.m.v. BT of ir verbinden met je pda. Dat is volgens mij wel mogelijk, ik heb alleen nog niet gedaan.
Ja dat werkt idd. Ik heb een Motorola Razr V3 en de 4700 en via BT kan je een internet verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Het probleem is echter dat ik geen bluetooth op mijn telefoon heb. Daar komt ook nog eens bij dat ik niet precies weet hoe dat gprs werkt. Is dat iets wat met een standaard abbonnement kan, of moet je daar een apart abbonnement voor afsluiten met - in mijn geval - T-mobile? Een telefoon met BT vinden zal niet zo'n probleem zijn, maar dat gprs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:59
Een goede tutorial voor een (als je dus wel bluetooth hebt) bluetooth telefoonmodem over GPRS kun je vinden op www.pocketpc-club.nl

Een Infrarood verbinding voor Internet....... hmm. Ik weet dat sommige telefoons een infrarood modemdriver hebben. Zodat je je laptop over infrarood kunt laten inbellen. Maar dat is "rate" traag! Bovendien zijn die drivers nooit voor een PPC bedoelt. Lijkt me dus niet.

[ Voor 42% gewijzigd door DarkAllMan op 06-07-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Is iemand bekend met de Seagate USB 2.0 Pocket Hard Drive 5gb.? Deze is te koop bij http://www.bestelict.nl voor 130,57 Euto incl. BTW. Ik neem aan dat hier een Seagate 5.0 gb. Microdrive inzit? Weet iemand of deze uit elkaar te halen is en dan te gebruiken als Microdrive in bv. de hx4700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen bel ze, het zou kunnen... maar ik zou er niet op gokken!
waarom zouden ze een CFII aansluiting gebruiken hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:48:
ik zou zeggen bel ze, het zou kunnen... maar ik zou er niet op gokken!
waarom zouden ze een CFII aansluiting gebruiken hiervoor...
Ik denk zelf dat het een standaard Microdrive is, dus met CFII, maar is ook maar een wilde gok.
Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar ze konden me geen passend antwoord geven aangezien hun technische kennis tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees dit eens..
http://www.geek.com/news/...Sep/bpd20040917027013.htm

maar de ruimte... :)
ik heb nu een heel seizoen aan 'ghost in the shell' er op staan voor m'n vakantie (3,6GB) en nog een dikke gig over! maar het zou mij niets verbazen dat over een jaar 50 GB CFII te krijgen is...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:31:

Ik heb een abonnement genomen, en vandaag mijn ´kadotje´ ontvangen. Direct uit elkaar geschroefd en in de hx4700 gedaan. De PDA kon de microdrive niet vinden, dus in mijn Card-reader gedaan, en hoorde alleen maar wat getik en een zoemend geluid. Toen maar weer terug in zijn originele behuizing gedaan, en werderom hetzelfde geluid. Defect dus! En garantie kan ik wel vergeten, de microdrive is te beschadigd, omdat het nogal klem zat in mijn PDA moest ik deze met een kleine schroevendraaier eruit pulken. Hier baal ik echt ontzettend van!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

mijn 'cadeau' is ook aangekomen deze week (erg snel, omdat ze aangaven op de site dat dat wel 4 weken kon duren!) ... mooie behuizing vond ik het wel, van die microdrive. Zonde om open te maken eigenlijk, dus ik had zeker wel 3 seconden nodig voordat ik er de schroevendraaier in zette :P
Meteen de drive in m'n camera gestopt (nee, ik gebruik em niet voor een pda maar voor m'n 350D :P ), en hij werkt gewoon in één keer perfect. Ook in m'n cardreader geen problemen, en in de originele behuizing (moest ik toch ook ff proberen) bleek hij het ook te doen.

Voorwaarde: voorzichtig omgaan er mee, het blijft een zeer gevoelig apparaatje, een harddisk is nou eenmaal niet zo stevig, en al helemaal niet een microdrive. Heb je de waarschuwing "do not push cover" wel gezien bijvoorbeeld? Die drive is simpelweg erg fragiel. Ik kan me voorstellen dat je sowiezo nogal ruw te werk bent gegaan, als je hem al met een schroevendraaier uit je PDA moet peuren en hem daarbij weet te beschadigen, lijkt me dat je niet echt zachtzinnig bent omgegaan met een dergelijk gevoelig apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
jwbagger schreef op zondag 10 juli 2005 @ 01:02:
mijn 'cadeau' is ook aangekomen deze week (erg snel, omdat ze aangaven op de site dat dat wel 4 weken kon duren!) ... mooie behuizing vond ik het wel, van die microdrive. Zonde om open te maken eigenlijk, dus ik had zeker wel 3 seconden nodig voordat ik er de schroevendraaier in zette :P
Meteen de drive in m'n camera gestopt (nee, ik gebruik em niet voor een pda maar voor m'n 350D :P ), en hij werkt gewoon in één keer perfect. Ook in m'n cardreader geen problemen, en in de originele behuizing (moest ik toch ook ff proberen) bleek hij het ook te doen.

Voorwaarde: voorzichtig omgaan er mee, het blijft een zeer gevoelig apparaatje, een harddisk is nou eenmaal niet zo stevig, en al helemaal niet een microdrive. Heb je de waarschuwing "do not push cover" wel gezien bijvoorbeeld? Die drive is simpelweg erg fragiel. Ik kan me voorstellen dat je sowiezo nogal ruw te werk bent gegaan, als je hem al met een schroevendraaier uit je PDA moet peuren en hem daarbij weet te beschadigen, lijkt me dat je niet echt zachtzinnig bent omgegaan met een dergelijk gevoelig apparaat...
Ik ben er voorzichtig mee omgegaan, alleen zat de Microdrive erg vast in de CFII slot van mijn PDA. Eruit krijgen was een kunst op zich! Jammer dat de CFII sloten niet zo'n handig klik-systeem als de sd-kaartjes hebben. Het is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Laatst online: 27-01-2009
Heeft er iemand screenshots van tomtom 5 op de HX4700? Of alleszins in VGA modus?
Zodat ik tomtom5 eens kan vergelijken, vga / qvga.

Ik zou graag die 4700 aanschaffen maar wou ff zien of het scherm het prijsverschil waard is... want het is voornamelijk voor navigatie dat ik ne ppc wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

TomTom 5 laat in vga resolutie gewoon vier keer zoveel kaartmateriaal zien. De tekst schaalt niet mee en wordt dus kleiner. In vga resolutie heb je dus veel meer overzicht maar het scherm kan (afhankelijk van de kwaliteit van je zicht) ook moeilijker leesbaar worden omdat alles tov een QVGA 3,5 inch schermpje bijna vier keer zo klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Laatst online: 27-01-2009
Bedankt, maar je kan toch in- en uitzoomen?

Maar ok, net om deze redenen ben ik benieuwd naar wat screenshots. plz :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste