Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen al een half jaar in het bezit van dit aparaatje.
Het is een erg mooi ding maar ik zit erg met die ruis uit mijn oordopjes.
Ik heb de shure e2 en sony 71 dit zijn in ear dopjes en ik heb er erg last van.
Het apparaat is al 3x terug gestuurd. De eerste keer is het mobo vervangen,
maar nog steeds ruis. Daarna speakertje vervangen, nou wat dit met ruis te maken
heeft weet ik nog steeds niet. En de laatste keer konden ze het probleem niet vinden.

Hierna weer contact opgenomen met HP en heb ik eindelijk een nieuwe (refurbisch ofzo)
gekregen. NOG STEEDS RUIS !!. Weer gebeld en er gaat nu een escalatie via Engeland
ofzo. Iig het probleem is nog steeds niet opgelost.

Hoe hebben andere mensen dit probleem opgelost? Was het bij jullie na een nieuw model
wel over? Ik kom er zo denk niet echt meer uit!! Een mp3 speler van 25 euro geeft nog
een beter geluid :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:18

Dogooder

dus...

ik had in het begin ook last van ruis en kraken, dus gelijk volgende dag teruggebracht en een nieuwe gekregen. Deze heeft stuk minder, ik hoor het nog wel een beetje in een stille omgeving, maar aangezien ik altijd in de trein luister neem ik het voor lief.

Toen ik er ook last van had, had ik ff gezocht naar oplossingen, en het schijnt dat dopjes met een volumeregelaar in het snoer, alle ruis zo goed als wegfilteren.
Ik zal ff kijken waar dat ook al weer stond, misschien staan er nog meer oplossingen.

pocketpc-club forum, zoeken op ruis hx4700, bovenste hit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dogooder op 13-07-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MrSnake schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:05:
Heeft er iemand screenshots van tomtom 5 op de HX4700? Of alleszins in VGA modus?
Zodat ik tomtom5 eens kan vergelijken, vga / qvga.

Ik zou graag die 4700 aanschaffen maar wou ff zien of het scherm het prijsverschil waard is... want het is voornamelijk voor navigatie dat ik ne ppc wil.
Het ziet er echt schitterend uit maar er is één klein probleempje. Bij heel veel HX4700 werkt tt5 niet naar behoren ivm VGA-bug hierdoor kan tt5 crashen vanwege een memory leak. http://www.pocketpc-club....113&t=53544&page=22&pp=15
Tomtom werkt atm aan een patch en mensen van HP hebben het prutswerk van tt genoemd ;-)
Op pagina 14 (dacht ik) staat een oplossing indien nodig. Dan werkt tt5 niet meer op vga maar gewoon op 240*320 ipv 480*640 dat overigens echt :-) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
Zijn er nergens foto's of screendumps te vinden van Tomtom in VGA mode? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruis= ik heb de BT koptelefoon en geen enkele ruis, alleen af en toe een tikje door BT.
VGA screenshot TT= ik beloof dat ik die ga plaatsen dit weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
@MrSnake
Als ik straks thuis kom zal ik kijken of het lukt om wat fatsoenlijke foto's van Tomtom 5 in VGA modus te maken.

En wat betreft die bug. Tomtom blijft urenlang draaien, dit heb ik al geprobeerd, zonder problemen alleen het afsluiten van de hx4700 werkt niet meer. Je moet dan resetten of de batterij even ontkoppelen.

Is het iemand gelukt om met de hx4700 via WiFi te internetten?
Ik zie bij de Wifi instellingen wel dat mijn Wifi netwerk gevonden wordt maar als ik dan wil internetten via IE krijg ik steeds de melding dat er geen geldig netwerk is en kan ik alleen modem instellingen veranderen. Ik kan nergens aangeven dat ik Wifi wil gebruiken voor IE.
Hoe krijg ik dit aan de praat?

[ Voor 18% gewijzigd door rvrbtcpt op 17-07-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 12:59
Het is mij wel gelukt via Wifi... voornamelijk thuis over mijn eigen Wifi! Ik heb niets bijzonders gedaan!
Over mijn Router pak ik wel WORK en niet INTERNET instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Bij mij werkt WiFi ook, niks bijzonders gedaan.
Maar wat bij mij wel het geval is, is dat SSID broadcast (op het accespoint) aan moet staan, anders krijg ik ook niet echt een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier is een screenshot van TomTom 5 in vga modus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62630/full.png

Helaas werken de meeste screen capture tools nogal brak (veel tools resizen het plaatje naar 240x320 |:( ) waardoor het me nog niet is gelukt om meer bruikbare screenshots te maken.

Overigens heb ik nog geen grote problemen gehad met TT5 op de HX4700. Het afsluiten duurt evenals bij TomTom 4.40 erg lang en de pda loopt vast als het warm is. Ik had 'm een paar dagen geleden aangelaten in de auto toen ik even weg was en daarna was het ding zo heet dat ik hem eerst een tijdje in het (airco-gekoelde) dashboardkastje moest leggen om 'm weer te kunnen booten 8)7 .

[ Voor 40% gewijzigd door Femme op 18-07-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Weet iemand de lees- en schrijfsnelheid van de SD en de CF2 sloten van de HX4700? Ik ben namelijk op zoek naar een CF 1gb. kaartje, en die worden met diverse lees- en schrijfsnelheden aangeboden. Er is bv. een Kingston 1gb. CF kaart voor rond de 60 Euro met een lees- en schrijfsnelheid rond de 3 a 4mb/s. De duurdere modellen hebben een hogere snelheid. Ik vraag me dus af, is die duurdere wel nodig, want de limiet ligt toch bij de snelheid van HX4700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier zijn nog wat meer screenshots van TomTom 5 in vga-modus:

http://www.tweakers.net/gallery/1/fotoalbum/?MapID=5193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Voor degene die het nog niet weet er is een update op de Tomtom website voor Navigator 5.
O.a. voor het vga probleem en het BT GPS probleem.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
JEV schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:44:
Voor degene die het nog niet weet er is een update op de Tomtom website voor Navigator 5.
O.a. voor het vga probleem en het BT GPS probleem.
Heb je toevallig een directe link? Ik kom de update namelijk niet tegen op de site :)

Gevonden ;)

http://www.tomtom.com/sup...ge=1&M=0&Page=std_alp.php

Directe download:
http://www.tomtom.com/updates/ppcupd510.exe

[ Voor 21% gewijzigd door eborn op 19-07-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Standaardprocedure problemen PDA en software:
- Firmware update van PDA (bij fabrikant melding laten maken in het geval dat update misgaat en je niet voor die kosten op wil draaien)
- software update

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Wat meer info over de update:
Why should i download this update (TomTom Navigator 5.10) ?
This update should be downloaded in the following cases:

* If you have been having problems with NAVIGATOR and the phone functionality of your PDA
* If you have been having problems with NAVIGATOR and 3rd party (non-TomTom) GPS devices
* Improved support for devices with VGA resolution (640 x 480 pixels)

If you have not been experiencing issues of the above nature, you should not install this update
Misschien dat het memory leak voor VGA devices nu ook weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:10:

als een speer, zelfs als ik door de stad loop krijg ik overal internet!
:)
volgens mij is de helft van alle AP's zonder enkele beveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Dan zal ik thuis wel iets verkeerd hebben ingesteld.

Probeer WiFi op mijn Asus A8V Deluxe aan de gang te krijgen.
Probleem is waarschijnlijk dat mijn andere PC als gateway dient.
En die met WiFi moet dan weer als Gateway dienen voor WiFi.

Nog maar eens gaan prutsen, of door een stad lopen :)

Gebruik je daar trouwens aparte software voor, voor het vinden van WiFi netwerken?

[ Voor 13% gewijzigd door rvrbtcpt op 19-07-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Pierre_nr1 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:08:
Weet iemand de lees- en schrijfsnelheid van de SD en de CF2 sloten van de HX4700? Ik ben namelijk op zoek naar een CF 1gb. kaartje, en die worden met diverse lees- en schrijfsnelheden aangeboden. Er is bv. een Kingston 1gb. CF kaart voor rond de 60 Euro met een lees- en schrijfsnelheid rond de 3 a 4mb/s. De duurdere modellen hebben een hogere snelheid. Ik vraag me dus af, is die duurdere wel nodig, want de limiet ligt toch bij de snelheid van HX4700.
Iemand die het bovenstaande weet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:43:

Gebruik je daar trouwens aparte software voor, voor het vinden van WiFi netwerken?
Ministumbler is wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:43:

ik heb wat gespeeld met sniffers, maar daar kan je toch niets anders mee dan dat je nu al kan. Ik hoopte met een sniffer al rondlopend AP's te kunnen kraken, maar dat kan je wel vergeten. Dus een beetje spelen met validatie en WEP instellingen van de standaard HX4700 software is al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:13:
[...]

Werkt ministumbler tegenwoordig ook op de HX4700 dan? Ik gebruikte altijd Wififofum omdat ministumbler de hx4700 niet ondersteund.

* dogooder gaat het nakijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:13:
[...]

ik krijg het niet aan de gang... versie 0.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nu het VGA-probleem opgelost lijkt, krijg ik steeds meer trek in de HX4700. Het enige wat me eigenlijk nog tegen houdt, is het geheugenverlies-bij-lege-accu. Zou door Windows Mobile 2005 opgelost moeten zijn, maar ik kan nergens vinden, wanneer die voor de HX4700 beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toff schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:10:
Nu het VGA-probleem opgelost lijkt, krijg ik steeds meer trek in de HX4700. Het enige wat me eigenlijk nog tegen houdt, is het geheugenverlies-bij-lege-accu. Zou door Windows Mobile 2005 opgelost moeten zijn, maar ik kan nergens vinden, wanneer die voor de HX4700 beschikbaar komt?
Het geheugenverlies schijnt in Mobile 2005 opgelost te zijn, en de Upgrade voor de HX4700 komt ergens in de zomer van 2005. Ik had daar een mailtje over gestuurd naar HP en dat als antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Upgrade voor de HX4700 komt ergens in de zomer van 2005
Nu maar hopen, dat die zomer gauw voorbij is 8) Had zelf ook al zoiets gelezen, maar ik vind het toch een wat vage tijdsaanduiding. Afwachten dan maar...
Ik had daar een mailtje over gestuurd naar HP
Knap van je. Bij mij werkt dat mailformulier gewoon niet; ik vul alles in, druk op <verzend> en er gebeurt nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toff schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:30:
[...]

Nu maar hopen, dat die zomer gauw voorbij is 8) Had zelf ook al zoiets gelezen, maar ik vind het toch een wat vage tijdsaanduiding. Afwachten dan maar...

[...]

Knap van je. Bij mij werkt dat mailformulier gewoon niet; ik vul alles in, druk op <verzend> en er gebeurt nix :(
Lees onderstaande (p)review maar even, staat ook iets over het nieuwe geheugenbeheer!
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Tomtom 5.0 werkt bij mij wel maar de PDA daarna afsluiten is er niet meer bij. Alles hangt dan.
Met de 5.10 update werkt Tomtom de ene keer 15min , de andere keer 5 en soms kapt hij er al gewoon mee na de route berekening.
Een vooruitgang is het dus niet.
De een heeft er geen probleem mee en de ander wel. Ga er dus niet vanuit dat het 100% foutloos werkt als je een hx4700 koopt met Tomtom 5

Ben nu Navigon 5 aan het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Frijns.Net schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:57:
Tomtom 5.0 werkt bij mij wel maar de PDA daarna afsluiten is er niet meer bij. Alles hangt dan.
Met de 5.10 update werkt Tomtom de ene keer 15min , de andere keer 5 en soms kapt hij er al gewoon mee na de route berekening.
Een vooruitgang is het dus niet.
De een heeft er geen probleem mee en de ander wel. Ga er dus niet vanuit dat het 100% foutloos werkt als je een hx4700 koopt met Tomtom 5

Ben nu Navigon 5 aan het uitproberen
Ik had ook bovenstaande problemen met 5.0. Maar 5.1 werkt echt geweldig. Moest TT wel helemaal opnieuw installeren ivm een update foutje. Maar nu werkt heel echt heel relax op 480*680. Hij is iets trager dan met 240*320, maar dat is meer dan logisch omdat je namelijk 4x meer beeld hebt.
(Draait met ROM 1.1 en gps via kabel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Heb je een uninstall gedaan van de 5.0 versie of een ROM update en toen TT5 en daarna 5.1 geinstalleerd?
Ik heb namelijk ook een GPS muis met staartje. Gek dat het bij mij voor geen meter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan een PDA te kopen. De HX4700 leek me wat :) . Maar wat is nou eigenlijk een "harde reset"? Heb nog nooit een PDA gehad, dus ook geen ervaring mee.

MVG Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:49:
Ben ook van plan een PDA te kopen. De HX4700 leek me wat :) . Maar wat is nou eigenlijk een "harde reset"? Heb nog nooit een PDA gehad, dus ook geen ervaring mee.
De HX4700 heeft twee soorten geheugen: normaal RAM en een ingebouwde Flash kaart. Je instellingen (register, andere instellingen) staan in het normale RAM. Dit geheugen blijft bij een normale reset (soft-reset) gewoon behouden. Bij een harde reset wordt dit geheugen echter gewist. Het OS wordt op dat moment opnieuw (schoon) in het geheugen geladen, waardoor je dus effectief al je instellingen kwijtraakt. De bestanden op het flash geheugen (en eventuele geheugenkaartjes) blijven gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, bedankt.

K heb nog een vraagje over PDA's in het algemeen.

Zijn ze echt helemaal hetzelfde te gebruiken als een PC? Kun je er bijvoorbeeld gewoon een webcam op aansluiten enz.? Of hebben die dingen minder mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:24:
Hmmm, bedankt.

Zijn ze echt helemaal hetzelfde te gebruiken als een PC? Kun je er bijvoorbeeld gewoon een webcam op aansluiten enz.? Of hebben die dingen minder mogelijkheden?
Sommige Pocket-pc's hebben een mogelijkheid om usb apparaten aan te sluiten, maar bedenk wel dat je dan nog ergens drivers vandaan moet zien te halen. en voor de meeste, zo niet alle gewone usb apparaten zijn de drivers voor pocketpc niet beschikbaar. Dus nee, je kunt niet zomaar een webcam aansluiten.

Je moet de HX4700 zien als agenda, media player (mp3, film), contact management, web browser voor de wifi verbinding, gameboy, etc, die richtingen. Niet als laptop of Pc. Met Mobile 2005 kun je em ook als usb stick gebruiken, dus als je net zoals mij een paar flinke memorycards koopt heb je gelijk een flink ruime usb-stick straks.

edit:
Ik heb me pda echt herontdekt als boek de laatste tijd, ik heb de laatste maanden minsten 10 boeken gelezen vanaf me pocketpc, en dan vooral in bed. Ik deed dat soms al, maar de laatste tijd toch bijna elke avond. Op het moment ben ik Digital Fortress aan het lezen van Dan Brown, hiervoor heb ik War of the worlds nog even gelezen, voordat ie in de bios kwam :)

[ Voor 17% gewijzigd door Blue2k op 05-08-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:24:
Hmmm, bedankt.

Nee, bijvoorbeeld wel een speciale cam of andere accesoires via SDIO.
HP FA185A
Afbeeldingslocatie: http://partsurfer.hp.com/photos/FA185A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
[quote]Frijns.Net schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:26:TT5.0 met daarover heen de update. Ik zit alleen te kutten met de GPS ontvangst die een beetje wisselvallig is. Op de duitse autobahn soms geen ontvangst :S en 5 minuten later weer 6 satellieten dat ruim voldoende is, maar ivm andere ook wel mager. Ik gebruik btw een globalsat br305. Maar dus ff op onderzoek uitgaan waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21
Blue2k schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:37:
Ik heb me pda echt herontdekt als boek de laatste tijd, ik heb de laatste maanden minsten 10 boeken gelezen vanaf me pocketpc, en dan vooral in bed. Ik deed dat soms al, maar de laatste tijd toch bijna elke avond. Op het moment ben ik Digital Fortress aan het lezen van Dan Brown, hiervoor heb ik War of the worlds nog even gelezen, voordat ie in de bios kwam :)
Hmm, dit is zeer interessant! Zijn het zeker alleen engelstalige boeken of kun je ook NL-boeken lezen? En wat is het voor een formaat? Zijn dit nou de e-books waar je wel eens wat over hoort?
En waar kun je deze kopen/downloaden?

Het lijkt me namelijk ook erg relaxed om op een PDA een boek te lezen. Geen gedoe meer met bladzijden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
JazzySOB schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:02:
[...]

Hmm, dit is zeer interessant! Zijn het zeker alleen engelstalige boeken of kun je ook NL-boeken lezen? En wat is het voor een formaat? Zijn dit nou de e-books waar je wel eens wat over hoort?

Het lijkt me namelijk ook erg relaxed om op een PDA een boek te lezen. Geen gedoe meer met bladzijden.. :P
Ik lees vooral engelstalige boeken, ik lees over het algemeen vrij veel, en ik heb een groeiende hekel aan nederlandse vertalingen. Vooral Lord of the Rings werd me te veel (het zwaard "sting" werd vertaald als "prik" :P), die heb ik dan ook in het engels gelezen. Maar er zijn genoeg nederlandse websites met nederlandse -books te vinden. Ik vind het stukken beter als een boek, kunt het met 1 hand vasthouden, je hebt geen extra licht nodig en je hoeft niet rechtop in bed te gaan zitten.

Waar je ze vandaan haalt... tsja, er zijn een aantal sites waar je e-books gewoon kunt kopen en downloaden, gemiddeld 4 of 5 euro per boek.
Modbreak:Heeft geen zin om te noemen hoe je eraan komt

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 16-08-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JazzySOB schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:02:
[...]

Dacht op nl.bol.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Iemand nog iets gehoord over Windows Mobile 2005 en een datum dat dit voor de hx4700 beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik ben ook al een paar maanden van plan een PDA te kopen. Ik twijfel nog steeds tussen de HP4700 en de Dell x50v. Maar net zoals velen wacht ik nog op een aanbieding waarbij ze een Windows Mobile 2005 upgrade-CD of zoiets aanbieden. Bij de Dell-site in de US wordt er een dergelijke upgrade-CD aangeboden bij aanschaf van een Dell PDA, in nederland echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Deze zomer zou WM2005 voor de HX4700 beschikbaar komen. Naar buiten kijkend is de zomer geloof ik alweer voorbij of nog niet begonnen ;)

voor ebooks: ebook.nl

Er zijn ook programma's om zelf ebooks te maken voor MS Reader. Die gebruik ik nog wel eens om van PDF bestanden ebooks te maken voor de pocketpc. Ik moet nogal eens papers lezen voor me opleiding, en die zijn altijd in PDF. Ook zijn gedownloade boeken vaak in PDF formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Iemand nog iets gehoord over Windows Mobile 2005 en een datum dat dit voor de hx4700 beschikbaar komt?
Nope, ik heb de HX4700-plannen maar in de ijskast gezet. Tegen de tijd dat die uitkomt is de 4700 al weer verouderd, ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
De HX4700 is nog steeds één van de snelste pda's en ervan uitgaande dat wm 2005 binnen nu en 2 maanden verschijnt zal dat no wel ff blijven. Het is bovendien één van de weinige pda's die 480*640 als resolutie heeft die ook door wm 2005 full gesuppord gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Toff schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:44:
[...]
Nope, ik heb de HX4700-plannen maar in de ijskast gezet. Tegen de tijd dat die uitkomt is de 4700 al weer verouderd, ben ik bang :(
Kom zeg, een beetje geduld kan ook geen kwaad... Ik snap uberhaupt niet waarom mensen gaan wachten op WM2005. Net als met WM2003 zal eerst heel veel software aangepast moeten worden, dus in het begin heb je vooral buggy software, of software die de nieuwe features niet ondersteunen. Daarnaast is dat WM2005 geen revolutue ofzo, er is zelfs gezegd dat het eigenlijk vooral handig is voor smartphones, en juist niet zo handig is voor high res pda's vanwege de extra grote balken in beeld.

En dan nog, koop je em nu, heb je een van de snelste pda die er is, en je heb er gelijk plezier van. Komt straks de update kun je mooi upgraden naar WM2005 als je dat wilt, en zo niet hou je em gewoon zo. Ja als je blijft wachten kun je over 4 maanden voor hetzelfde geld een betere pda kopen. Maar als je dan 4 maanden wacht kun je dan weer een betere pda kopen. En als... etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Blue2k op 16-08-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kom zeg, een beetje geduld kan ook geen kwaad
Mijn opmerking was ook een beetje ironisch bedoeld hoor, nouja, licht sarcastisch eigenlijk... Maar ik wacht al een hele tijd, want eerder waren er problemen met TT N 5.0. Toen die opgelost waren, leek voor mij "even" wachten op het nieuwe OS een goede optie. Gaat nu wel weer wat langer duren dan gehoopt. Zelfs die "binnen nu en 2 maanden van svdvlist2 is slechts een veronderstelling; Niemand geeft exacte data.
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen gaan wachten op WM2005. Net als met WM2003 zal eerst heel veel software aangepast moeten worden, dus in het begin heb je vooral buggy software, of software die de nieuwe features niet ondersteunen.
Ik zit vooral naar WM5 uit te kijken omdat het probleem van dataverlies-bij-lege-accu ermee zou zijn opgelost (ik verwacht niet dat ik mijn PDA iedere dag ga gebruiken/opladen), en omdat je apparaat simpel als USB-stick aangemeld kan worden, i.p.v. allerlei gedoe met Activesync.
Jouw argumenten om niet te wachten zijn juist de mijne om het wel te doen: De upgrade ga je kunnen aanschaffen bij HP; Kost dus geld. Als het onverhoopt niet fijn werkt, krijg je dan ook je aanschafkosten van je PDA retour? Denk dat je dan alleen je upgradekosten vergoed krijgt, als je mazzel hebt. Daarom wil ik EEN pakket, met PDA, OS, GPS, TT en de hele zwik meegeleverde software.
juist niet zo handig is voor high res pda's vanwege de extra grote balken in beeld
Worden die balken dan groter, als je resolutie hoger is? Ik zou juist denken dat grote balken in een lage resolutie, minder groot zijn in een hoge res. Stel, een balk is 40 pixels, op een scherm dat 240 hoog is. Dat is dan 1/6 van het scherm. Dezelde 40 pixels op een scherm dat 480 hoog is, is toch maar 1/12 van de hoogte?
Ja als je blijft wachten kun je over 4 maanden voor hetzelfde geld een betere pda kopen.
Hier geef je me dus gelijk; Als ik een betere voor hetzelfde geld kan kopen, is de huidige toch verouderd? Ik zal in ieder geval een nieuwe afweging moeten maken dan. Misschien heeft "verouderd" hier een wat te negatieve klank. Als je er "minder vooruitstrevend" voor leest, zitten we meer op een lijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:32:
..., en omdat je apparaat simpel als USB-stick aangemeld kan worden, i.p.v. allerlei gedoe met Activesync.
Misschien is dit dan iets: CardExport 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, dat CardExport komt wel in de buurt van wat ik bedoel, maar het is nog in pre-release stadium, kost nu al $14.95 en bij de HX4700-ervaringen staat: "File Store cannot be exported", hetgeen een flink deel van je data weer uitsluit, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Toff schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:32:

[...]
Ik zit vooral naar WM5 uit te kijken omdat het probleem van dataverlies-bij-lege-accu ermee zou zijn opgelost (ik verwacht niet dat ik mijn PDA iedere dag ga gebruiken/opladen), en omdat je apparaat simpel als USB-stick aangemeld kan worden, i.p.v. allerlei gedoe met Activesync.
Jouw argumenten om niet te wachten zijn juist de mijne om het wel te doen: De upgrade ga je kunnen aanschaffen bij HP; Kost dus geld. Als het onverhoopt niet fijn werkt, krijg je dan ook je aanschafkosten van je PDA retour? Denk dat je dan alleen je upgradekosten vergoed krijgt, als je mazzel hebt. Daarom wil ik EEN pakket, met PDA, OS, GPS, TT en de hele zwik meegeleverde software.
Dat snap ik dus niet, je wilt een zo stabiel mogelijk iets hebben en dan ga je wachten op een eerste release van een nieuw OS (van MS notabene). Misschien heb je de overstap van 2002 -> 2003 niet meegemaakt in de PDA wereld, maar de eerste paar maanden crashte me ipaq 5450 meer dan dat hij het deed. Applicaties die helemaal niet meer werkte, of je pda lieten vastlopen, hele features van mijn pda die het niet meer deden. Ik heb het allemaal wel gezien, en ik verwacht dat het met 2005 ongeveer hetzelfde zal zijn.

En als je straks je mooie HX4700 koopt inclusief WM2005, wat verandert dat aan de situatie dat je nu de pda koopt en later het OS. Je zult het toch moeten betalen, of het nu gelijk wordt meegeleverd of niet. En dan nog, als je in deze range van pda's op 30 euro moet gaan kijken denk ik dat misschien een goedkopere range aan te bevelen is.
[...]
Worden die balken dan groter, als je resolutie hoger is? Ik zou juist denken dat grote balken in een lage resolutie, minder groot zijn in een hoge res. Stel, een balk is 40 pixels, op een scherm dat 240 hoog is. Dat is dan 1/6 van het scherm. Dezelde 40 pixels op een scherm dat 480 hoog is, is toch maar 1/12 van de hoogte?
WM2005 scaled vrolijk mee, dus die balken worden dan 80px hoog. Vandaar dat je utils hebt die de pda 'echt' in een hogere resolutie zetten. En met WM2005 wordt dat dus niet anders, je zult weer naar utils moeten grijpen. En uit reviews maak ik op dat de balken (vooral onderin) zelfs erger zijn.
[...]
Hier geef je me dus gelijk; Als ik een betere voor hetzelfde geld kan kopen, is de huidige toch verouderd? Ik zal in ieder geval een nieuwe afweging moeten maken dan. Misschien heeft "verouderd" hier een wat te negatieve klank. Als je er "minder vooruitstrevend" voor leest, zitten we meer op een lijn denk ik.
Over sarcatisch gesproken ;) Hier was ik dat dus even. In de computer wereld kun je eeuwig blijven wachten op betere software / hardware. Alleen koop je dan nooit wat. Het perfecte moment is eigenlijk nu op een HX4700 te kopen, waarom? De prijs is _stukken_ lager dan de introductie, alles is stabiel kwa software op het moment EN hij is nog steeds de top van de markt. Als je nu gaat wachten heb je straks de opvolger, die duurder zal zijn en minder stabiel (geloof me dat is nu al 3x zo geweest).

[ Voor 9% gewijzigd door Blue2k op 17-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kijk, Blue2k, dat is nou info waar ik wat aan heb (niet sarcastisch bedoeld)!
En als je straks je mooie HX4700 koopt inclusief WM2005, wat verandert dat aan de situatie dat je nu de pda koopt en later het OS. Je zult het toch moeten betalen, of het nu gelijk wordt meegeleverd of niet. En dan nog, als je in deze range van pda's op 30 euro moet gaan kijken denk ik dat misschien een goedkopere range aan te bevelen is.
Dit is het enige waar ik nog niet helemaal uit ben. Je beweert hier, volgens mij:
a) dat de upgrade 30 Euro gaat kosten
Ik had eerder 60 gelezen, meen ik.
b) dat ik zou willen wachten om 30 Euro te besparen
Ik bedoelde aan te geven, dat je, wanneer het als combinatie niet werkt, de hele zwik terug kan brengen, als je het als geheel aanschaft. Dit in tegenstelling tot "losse" aankoop van PDA en upgrade OS. Je kan en mag dan niet eisen, dat de PDA het doet, met een ander OS dan meegeleverd lijkt me.
c) dat je bij aanschaf van hardware met OS ook alle voorgaande OSs moet meebetalen.
Beetje als een laptop kopen en op de rekening terugvinden "Windows 3.1, 95, 98, 98SE, 2000, XP; OS totaal 1200 Euro"? OK, ik overdijf wat ;)

Het zou mijn eerste PDA worden, dus eerder overstapproblemen ken ik niet. Had ik ook niet verwacht eigenlijk. Hoewel ik vreselijk conservatief ben, waar het om OS gaat, zijn de nieuwere versies van Windows voor de PC mij steeds beter gaan bevallen en is de gewenning steeds sneller gegaan. Mijn laatste, van Win98SE naar XP, was, ik moet het echt met tegenzin toegeven, zelfs een hele verademing (vrijwel geen BSD's en als het gebeurt nog niks aan de hand!). Ik verwachtte half dat MS op PPC eenzelfde vooruitgang had geboekt.
Overigens heb jij het over de "overstap van 2002 naar 2003". Bedoel je hiermee de door mij gevreesde upgrade, of heb je een nieuw systeem aangeschaft, met bijbehorend nieuw OS?

Je hebt me i.i.g. weer wat om over na te denken gegeven. Als HP die HX4700 nu zou uitleveren met een upgradebon, daarmee impliciet de goede werking garanderend, zou ik wel eens snel naar de winkel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Toff schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:23:
Het zou mijn eerste PDA worden, dus eerder overstapproblemen ken ik niet. Had ik ook niet verwacht eigenlijk. Hoewel ik vreselijk conservatief ben, waar het om OS gaat, zijn de nieuwere versies van Windows voor de PC mij steeds beter gaan bevallen en is de gewenning steeds sneller gegaan. Mijn laatste, van Win98SE naar XP, was, ik moet het echt met tegenzin toegeven, zelfs een hele verademing (vrijwel geen BSD's en als het gebeurt nog niks aan de hand!). Ik verwachtte half dat MS op PPC eenzelfde vooruitgang had geboekt.
Overigens heb jij het over de "overstap van 2002 naar 2003". Bedoel je hiermee de door mij gevreesde upgrade, of heb je een nieuw systeem aangeschaft, met bijbehorend nieuw OS?

Je hebt me i.i.g. weer wat om over na te denken gegeven. Als HP die HX4700 nu zou uitleveren met een upgradebon, daarmee impliciet de goede werking garanderend, zou ik wel eens snel naar de winkel kunnen gaan.
Dat kun je gelijk vergeten, want meestal zijn de nieuwe modellen van HP LANG niet bug vrij, laat staan met een nieuw OS. Zoals ik al zei, pas sinds kort werkt de HX4700 pas echt goed, en dat is op een SE versie van een OS(!).

Ik heb hiervoor 2 andere pda's gehad, met 1 van die pda's heb ik de overstap gemaakt van het 2002 OS naar het 2003 OS (dus een update gekocht en geinstalleerd, zelfde situatie nu met 2003SE naar 2005 versie). En dat was bij lange na niet een vloeiende stap, zoals ik vermelde in mijn vorige post. Ik heb er meerdere malen over nagedacht om terug te gaan naar het 2002 OS. Je mag allang blij zijn dat al je pda onderdelen goed functioneren. Vergeet niet dat MS een kaal OS aflevert en dat HP aan de slag moet om alle drivers en software goed te laten werken.

En natuurlijk ben ik straks zo dom om gelijk over te stappen naar 2005 ;) Ik draai nu eenmaal het liefst de allernieuwste software op de nieuwste hardware. En tsja, dan krijg je problemen. De HX4700 heeft de meeste kinderziektes nu wel gehad (ruis in de kop telefoon, bluetooth die niet goed werkt, Tomtom die raar doet, ATI drivers die crashen.. etc). Of ik problemen verwacht met 2005? Zeker, gelukkig ben ik niet afhankelijk van mijn pda en de gegevens, maar wel blij dat ik straks het nieuwste OS mag draaien. Helaas zit mijn belangrijkste wens er niet in verwerkt, namelijk echte ondersteuning voor VGA schermen, dus straks zit ik weer met een giga lijst aan applicaties in het programma menu omdat die icoontjes zo groot zijn. *scroll *scroll

[ Voor 11% gewijzigd door Blue2k op 17-08-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zie dat er een nieuwe ROM update op de HP site staat, maar is nog steeds 1.10...
Schijnt dat er toch wat problemen uit zijn gehaald (batterij gerelateerd o.a.) maar heb die zelf nog niet ondervonden.

Baal er een beetje van om de update te doen en dan weeeer alles te moeten installeren, want restore raden ze af :(

Vraag me af wat wijsheid is...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Als het je toch niets helpt kun je misschien beter wachten op WM2005. Want dan moet je zeker alles opnieuw installeren. Ik heb op het moment geen enkel probleem met de HX4700, denk dat ik gewoon wacht op de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Over die ruis in de hoofdtelefoonuitgang lees ik nog steeds, ook bij mensen die pas een 4700 hebben aangeschaft. Volgens mij zit dat toch in het ontwerp van de hardware en valt daar weinig aan te doen, tenzei HP echt een hardware fix uitvoert, maar of dat ook zo is?

En voor mij is een goede werking van TomTom 5 met bluetooth (ik ben van plan er een Adapt Bluetooth GPS-muis bij te kopen wanneer ik een PDA ga aanschaffen) een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik ben eens aan het testen geweest, en bij mijn Hx4700 is het zo dat de ruis ook uit de speaker komt, op het moment dat er geluid uitkomt. Je kunt het amper horen omdat die speaker niet van bijzonder hoge kwaliteit is, maar het is dus niet de koptelefoon aansluiting. het lijkt meer op een ruis in de audio chip of iets dergelijks. Uit de speaker heb je er geen last van, of je moet dat ding zo ongeveer in je oor stoppen, via de koptelefoon ansluiting heb ik er alleen een klein beetje last van als het totaal stil is om je heen. Buiten bijvoorbeeld hoor je die ruis absoluut niet.

op dit moment werkt Tomtom uitstekend met me bluetooth GPS. Geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Blue2k op 20-08-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Another unusual feature is the touchpad which can work in two modes - either as four-directional joypad or as a normal touchpad which even shows a pointer on the display.
Een vraag voor de degene die het apparaat daadwerkelijk bezitten:
Moet ik uit bovenstaand citaat opmaken dat je de touch-pad functionaliteit geheel kunt uitschakelen, en dat uitsluitend de 4 knoppen (uitstulpingen) reageren als toetsen?
OF
Reageren de 4 knoppen (uitstulpingen) als toetsen en blijft de touch-pad functionaliteit daarnaast actief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het bange gevoel bekruipt me, dat ik toch gelijk begin te krijgen:
"Due to unforeseen extended delays in the availability of a critical 3rd party driver, the upgrade kit for the hx4700 will be delayed to mid to late Spring 2006." bron
Bijna een jaar vertraging dus ("late spring" is bijna early summer, maar wel 2006)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:04:
Het bange gevoel bekruipt me, dat ik toch gelijk begin te krijgen:
"Due to unforeseen extended delays in the availability of a critical 3rd party driver, the upgrade kit for the hx4700 will be delayed to mid to late Spring 2006." bron
Bijna een jaar vertraging dus ("late spring" is bijna early summer, maar wel 2006)...
Daar zijn we dan mooi klaar mee :S. Verder zie ik dat er geen Nederlandse versie van komt terwijl MS daar wel een versie van heeft. Toch knap dat indien een bestaand software programma voor een bepaalde PDA geschikt gemaakt moet worden 3 kwart jaar vertraging kan oplopen (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

svdvlist2 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:30:
[...]
Daar zijn we dan mooi klaar mee :S. Verder zie ik dat er geen Nederlandse versie van komt terwijl MS daar wel een versie van heeft. Toch knap dat indien een bestaand software programma voor een bepaalde PDA geschikt gemaakt moet worden 3 kwart jaar vertraging kan oplopen (tot nu toe)
jammer, al vind ik de upgrade niet extreeem belangrijk. Wel goed dat ze nu al vertellen dat niet gaat lukken in plaats van iedereen maar laten wachten, zoals veel andere bedrijven doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Een 3rd party driver.
HP is toch een groot bedrijf, die kunnen zoiets toch wel fatsoenlijk regelen met die andere partij.
Anders nooit meer wat afnemen van die gasten.

Slecht geregeld zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Frijns.Net schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:30:
Een 3rd party driver.
HP is toch een groot bedrijf, die kunnen zoiets toch wel fatsoenlijk regelen met die andere partij.
Anders nooit meer wat afnemen van die gasten.

Slecht geregeld zoiets.
Is meestal met upgrades he, die zijn niet belangrijk genoeg. Product is toch al verkocht.
Gesprekje ging waarschijnlijk ongeveer zo:
3rd party driver: Heej we krijgen die driver niet op tijd af.
HP: Is goed joh, wachten we toch even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Is meestal met upgrades he, die zijn niet belangrijk genoeg. Product is toch al verkocht.
Gesprekje ging waarschijnlijk ongeveer zo:
3rd party driver: Heej we krijgen die driver niet op tijd af.
HP: Is goed joh, wachten we toch even...
Mja, en anders? Dan krijg je een half gare driver waardoor bijvoorbeeld je Wifi / Bluetooth niet meer werkt... :Z Het is nooit goed, of het is te laat, en als ze het vroeg op de markt gooien zit het weer vol bugs en is het rommel. Ik ga me iniedergeval niet druk maken om die update, ik ben uiterst tevreden met me HX4700, gebruik em elke dag en heb er veel plezier van.

Wat betreft die touchpad, die heeft 2 standen. Of je hebt em in cursor-mode, dan reageert het touchpad net als een laptop en heb je een cursor in beeld die je kan bewegen. De andere mode is dat het gewoon werkt als een 4-way joystick net als alle andere pda's van HP. Het worden nooit 'knoppen' (die zitten er namelijk naast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 25-09 19:20
Blue2k schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:09:
[...]

Mja, en anders? Dan krijg je een half gare driver waardoor bijvoorbeeld je Wifi / Bluetooth niet meer werkt... :Z Het is nooit goed, of het is te laat, en als ze het vroeg op de markt gooien zit het weer vol bugs en is het rommel. Ik ga me iniedergeval niet druk maken om die update, ik ben uiterst tevreden met me HX4700, gebruik em elke dag en heb er veel plezier van.

Wat betreft die touchpad, die heeft 2 standen. Of je hebt em in cursor-mode, dan reageert het touchpad net als een laptop en heb je een cursor in beeld die je kan bewegen. De andere mode is dat het gewoon werkt als een 4-way joystick net als alle andere pda's van HP. Het worden nooit 'knoppen' (die zitten er namelijk naast).
En anders hadden ze misschien wat druk kunnen uitoefenen... of helpen met het fabriceren van die driver. Het gaat allemaal te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Wat betreft die touchpad, die heeft 2 standen. Of je hebt em in cursor-mode, dan reageert het touchpad net als een laptop en heb je een cursor in beeld die je kan bewegen.

De andere mode is dat het gewoon werkt als een 4-way joystick net als alle andere pda's van HP. Het worden nooit 'knoppen' (die zitten er namelijk naast).
Thx, werkt dat laatste dan wel met gamen? Ik heb namelijk uit reviews begrepen dat de besturing via de cursur-mode van de touchpad heel erg slecht te gebruiken is voor gamen. Nou is gamen bepaald niet het belangrijkste voor mij, maar zo af en toe moet het wel kunnen mee werken. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:53:
[...]

Thx, werkt dat laatste dan wel met gamen? Ik heb namelijk uit reviews begrepen dat de besturing via de cursur-mode van de touchpad heel erg slecht te gebruiken is voor gamen. Nou is gamen bepaald niet het belangrijkste voor mij, maar zo af en toe moet het wel kunnen mee werken. Ervaringen?
Als antwoord wil ik je graag even wijzen op mijn eerdere posts:
Wat betreft games speel ik dus veel GT Mijn alltime fav op de psx (nog steeds). Deze draait vloeiend met 30+fps, zelfs met 4 andere auto's op de baan. Ik heb em wel geripped (+/- 180 mb over als iso), en hij is gezipped (Z-compressie) dus onaangetast zou ie nog sneller kunnen draaien, alleen dan is me CF kaart zo snel vol... Ik heb er wat GBA games op gegooid, de meeste draait ie goed (vloeiend), alleen mario met zo'n touchpad is nog wel ff wennen. En de zwaarste gba games draaien met veel moeite, maar ja, wat wil je.
En melden dat snelle actie games vrij moeilijk zijn, omdat het touchpad niet snel genoeg alle responses verwerkt. Ik speel vooral strategie games en dan gebruik je het touchpad vooral om te scrollen, en dat is natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54

ja3

Ik heb sinds 2 dagen een hx4700 maar ik vind hem toch wel erg instabiel. De browser loopt bijvoorbeeld constant vast waardoor ik weer een soft-reset nodig heb. Verder zien veel programma's er erg blokkerig uit (komt vast omdat ze voor 320*240 zijn gemaakt).

[ Voor 3% gewijzigd door ja3 op 24-08-2005 13:15 ]

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 22:51
Ik heb sinds 2 weken een HX4700. Na veel wikken en wegen toch maar voor deze gegaan omdat het scherm zo mooi is. Ik vind het VGA scherm een heel groot voordeel ten opzichte van andere modellen. Internet pagina's browsen gaat echt prima. Zeker als je het scherm kantelt. Ik heb nooit vastlopers met internet explorer. Heb je de laatste ROM van hp? (1.10)

Bijna overal waar ik kom is wel een wireless acces point, dus ik heb overal internet :D Overschakelen van wifi access points gaat vlekkeloos.

Ik begrijp niet zo erg waarom die upgrade van Windows Mobile zo belangerijk is. Ik heb nog niet echt features gezien die nou echt de moeite waard zijn. Alles wat ik ermee wil gaat perfect. (Tomtom5, internetten, films, en een beetje games.)

Ik vind alleen die touchpad / cursorkeys onhandig, maar er is mee te werken. Verder ben ik nog erg tevreden over het ding.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
Aeon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:38:

Ik begrijp niet zo erg waarom die upgrade van Windows Mobile zo belangerijk is. Ik heb nog niet echt features gezien die nou echt de moeite waard zijn. Alles wat ik ermee wil gaat perfect. (Tomtom5, internetten, films, en een beetje games.)
WM2005 gaat heel andersom met het ROM/RAM geheugen, ik vind persoonlijk dat de hx4700 een tekort aan RAM heeft nu met WM2003, met WM2005 is dat opgelost. Daarom zit ik te wachten op Wm2005!

Als je een extra SD kaartje plaatsen en zoveel mogelijk installeert op het kaartje of in de Filestore kom je nog geheugen tekort vind ik persoonlijk!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 22:51
Ok, daar zit idd wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:57:

En melden dat snelle actie games vrij moeilijk zijn, omdat het touchpad niet snel genoeg alle responses verwerkt. Ik speel vooral strategie games en dan gebruik je het touchpad vooral om te scrollen, en dat is natuurlijk geen probleem.
Hey bedankt voor de feedback man, daar heb ik echt wat aan. Btw doet die "vertraging" zich ook voor wanneer je de touchpad niet in cursor mode gebruikt, maar in traditionele D-Pad mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

Hey bedankt voor de feedback man, daar heb ik echt wat aan. Btw doet die "vertraging" zich ook voor wanneer je de touchpad niet in cursor mode gebruikt, maar in traditionele D-Pad mode?
Ik eh doelde op de D-pad mode, in cursor mode is er geen vertraging :) Sorry dat ik misschien wat onduidelijk was. Ik bedoel bijvoorbeeld een spel als space invaders, waar je vaak heel snel achter elkaar op die d-pad wil rammen, daar wil het zich wel eens voor doen dat hij sommige aanslagen 'mist'. Als ik een race spel speel heb ik nergens last van. Zelfs mario wil nog wel aardig lukken. Maar sinds ik Transport tycoon en Warcraft kan spelen op de hx4700 doe ik geen andere games meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hoe heb je transport tycoon voor elkaar gekregen? (toch wel de deluxe versie hè? )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Yukkie schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:39:
hoe heb je transport tycoon voor elkaar gekregen? (toch wel de deluxe versie hè? )
yup, er is een versie voor de ppc, zelfs in VGA. ziet er echt schitterend uit. Zal even kijken ok ik em kan vinden. hier is een versie, alleen ik heb een VGA versie. Weet niet of dat deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik baal echt enorm van de uitstel van WM2005 voor de hx4700. Ik heb de hx4700 zeker niet gekocht vanwege de komst van WM2005, het is een geweldig apparaat, maar was wel een gedachte die meespeelde bij de aanschaf. Ik heb het nadeel van SE2003 vandaag aan den lijve ondervonden, ik had de PDA een week niet gebruikt en was vergeten tussentijds op te laden, de consequentie kunnen jullie wel raden, de gehele configuratie kwijt. Ik had wel veel progjes op de IPAQ Filestore opgeslagen, dus via de File Explorer zijn deze wel op te starten, maar alle links in het menu zijn uiteraard weg. Dit probleem is met WM2005 verholpen, en keek dus echt naar deze versie uit. Ik had HP, voor de aanschaf, nog speciaal daarvoor een mailtje gestuurd met de vraag wanneer WM2005 voor de hx4700 aan te schaffen zou zijn, het antwoord was : ´late zomer 2005´, augustus/september dus. Je mag er dan toch van uitgaan dat je dat serieus mag nemen, maar bij HP blijkbaar niet. Nu maar weer alles opnieuw installeren, het is niet anders en er maar aan denken de PDA regelmatig op de lader te zetten als ik deze een paar dagen niet gebruik...zucht. Je mag toch wel verwachten van zo´n groot bedrijf als HP dat het zijn leveranciers van ´3rd Party Drivers´ achter zijn/haar vodden aanzit en daardoor zijn klanten geen valse beloften hoeft te doen. Minpuntje HP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Ik denk dat we al lang blij mogen zijn dat we een update krijgen, Hp staat nie bekend om hun updates. De PDA van me pa (5450) krijgt bijvoorbeeld geen update. En Asus geeft helemaal geen updates! Zelfs niet voor hun nieuwste range.

En zoals ik al eerder zei, persoonlijk verwacht ik meer problemen dan oplossingen, zo was het met WM2003 in iedergeval wel. Straks zit iedereen weer te zeuren dat WM2005 niet opschiet, en dat WM2003SE zo stabiel was. Wees blij met wat je hebt zou ik zeggen, het gras is niet altijd groener aan de andere kant van het hek...

[ Voor 3% gewijzigd door Blue2k op 31-08-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Blue2k, ik ben het met je eens, de hx4700 is een geweldig apparaat en SE2003 is stabiel en ben er ook zeer tevreden over, en ik weet goed dat een nieuw OS zijn bugs kent. Ik ben systeembeheerder van beroep en ken de tekortkomingen van een nieuw OS maar al te goed, maar HP had dan toch iets meer terughoudend mogen zijn over de upgrade naar WM2005. Dat moet je met me eens zijn.
Ik heb mijn hx4700 nu iedere dag op de cradle staan, alles kwijtraken zal me geen 2e keer overkomen ;)

• Blue2k
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:06:
Blue2k, ik ben het met je eens, de hx4700 is een geweldig apparaat en SE2003 is stabiel en ben er ook zeer tevreden over, en ik weet goed dat een nieuw OS zijn bugs kent. Ik ben systeembeheerder van beroep en ken de tekortkomingen van een nieuw OS maar al te goed, maar HP had dan toch iets meer terughoudend mogen zijn over de upgrade naar WM2005. Dat moet je met me eens zijn.
Ik heb mijn hx4700 nu iedere dag op de cradle staan, alles kwijtraken zal me geen 2e keer overkomen ;)
Mja, dat ben ik wel met je eens. Alleen ik ben al een tijdje klant van HP en ken de gang van zaken een beetje :) Vandaar dat ik ook absoluut niet had verwacht dat deze zomer die update zou komen. Was die er wel gekomen was het een leuke meevaller geweest. Maar bij HP kun je het beste van het ergste uitgaan.

Wat betreft het kwijtraken van gegevens.. tsja, bij mij zou het niets uitmaken, alles is gesynchroniseerd wat betreft persoonlijke gegevens (adressen, agenda, notes, email, bestanden etc), en ook de programma's staan gewoon in ActiveSync klaar om hergeinstalleerd te worden. Ik ben hoogstens een paar minuten bezig om de applicaties terug te zetten.

Ik wil nog wel eens wat stoeien met Linux op dat ding, ziet er echt briljant uit :) maar goed, dan ben je dus ook even alles kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door Blue2k op 01-09-2005 11:34 ]

• Pierre_nr1
Het uitproberen van Linux lijkt mij ook wel wat, laten we elkaar op de hoogte houden van onze bevindingen.

• Tranquility
Begin ik net weer enthousiast te worden over de 4700 om aan te schaffen, lees ik dit weer... :'(

• Pierre_nr1
Blue2k schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:31:
[...]

Ik wil nog wel eens wat stoeien met Linux op dat ding, ziet er echt briljant uit :) maar goed, dan ben je dus ook even alles kwijt.
Welke Linux distributie gebruik je, en waar haal je deze vandaan? Ik heb hier namelijk ook wel oren naar.

Verwijderd

familiar werkt op de hx4700 zie www.handhelds.org

• Blue2k
JazzySOB schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:41:
Begin ik net weer enthousiast te worden over de 4700 om aan te schaffen, lees ik dit weer... :'(
Tsja, dat houd je altijd, er zullen altijd mensen zijn met problemen. Bij auto's, tv's, computers, en ook pda's. Betekent het als er iemand een probleem met een product heeft dat het dan een slecht product is? Ik mag hopen van niet, want dan zouden er volgens got heel wat onderdelen zijn die niet deugen. ;) Alle mensen die tevreden zijn met een product gaan geen topics openen dat ze zo tevreden zijn met hun aankoop. Meestal zijn het de mensen die problemen hebben. Maar goed, ik heb geen last van het genoemde probleem daar, dus dat maakt het 1-1? :)

Wat betreft linux, kan ik je dit aanraden. En je er dan vooral op wijzen dat je niks hoeft te flashen, maar dat je gewoon een aantal bestanden naar de SD-kaart kunt kopieren en zo naar linux booten. Dit is geen permanente oplossing maar wel ene veilige manier om het eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

JazzySOB schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:41:
Ja ik heb wel problemen met dat apparaat, hij hing steeds bij IE enzo. Nieuw apparaat gehad deze heeft dit probleem niet meer maar deze heeft weer ruis in de koptelefoonaansluiting. Dus nu kan ik hem weer gaan omruilen.

Niets te klagen over de support van HP maar wel over hun producten.... (nouja producten, de printer en scanner van HP doen het goed)

[ Voor 6% gewijzigd door ja3 op 02-09-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Las ik net op het Pocket-PC Club forum dat je hem voor de tweede keer hebt omgeruild en weer een DOA hebt gekregen? Je zou er toch moedeloos van worden!

Dit weerhoudt mij ook nog steeds ervan een 4700 te kopen. Blijkbaar zijn de hardwareproblemen van deze PDA nog steeds niet opgelost en blijft het een gok als je er eentje krijgt die niet vastloopt en ruist. Ze zouden met een nieuwe revisie kunnen komen, maar zo te zien zal dat wel niet gebeuren en komen ze wellicht in het najaar met een geheel nieuwe PDA (alleen de vraag is wanneer? ik wil er nu wel eens eentje kopen)

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 02-09-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Ik heb hem dus al 1x omgeruild en kan hem nu voor de 2e keer gaan ruilen, had ik nu maar van een ander merk gekocht ofzo dan was ik niet zo bezig geweest.

Misschien is deze wel wat beter voor je: pricewatch: Asus MyPal A730W

Wel een iets lagere cpu maar dan krijg je ook niet zoveel warmte (en een camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Over de Asus hoor ik ook niet veel goede dingen. De rest die ik nu nog in overweging kan nemen is de Dell X50v en de Fujitsu/Siemens Loox 720, beide met een VGA-scherm. Het liefst wil ik dat ze later Windows Mobile 2005 kunnen draaien. De Dell kan dat (vooralsnog geldt de aanbieding voor de gratis WM 2005 CD alleen in de US) en van de Loox weet ik dat nog niet.

We wachten dus nog maar weer... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van bovenstaande modellen wordt de Loox 720 het eerste uitgerust met 2005. Kweet niet of de Asus uberhaubt een upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:14:
Van bovenstaande modellen wordt de Loox 720 het eerste uitgerust met 2005. Kweet niet of de Asus uberhaubt een upgrade krijgt.
Nope, geen update van Asus. De overbuurman had een gloednieuwe Asus PDA gekocht, dag erna werd bekend dat er geen WM2005 voor zou komen. Hij heeft em gelijk doorverkocht en een HX4700 genomen, waar die heel tevreden mee is.

Hmm, linux boot nu elke keer goed, maar als ik em in suspend zet wil ie niet meer 'wakker worden'. Elke keer een reset schiet ook niet op :) Iemand anders het al geprobeerd? Ik blijf me over dat beeld verbazen, de console (jaja, tekst ik weet het, maar je moet het zien ;)) ziet er echt goed uit. Letters zijn goed te lezen en er kan echt veel op het scherm.

Mis toch alleen een toetsenbord, heb ooit na lang prutsen Linux op me psion 5mx gekregen, en dat typte een stuk makkelijker :) Linux op de psion (onder Psion->Linux) is ooit door mij geschreven, toen me 5mx nog leefde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 29-09 14:58
Frijns.Net schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:10:
@MrSnake
Als ik straks thuis kom zal ik kijken of het lukt om wat fatsoenlijke foto's van Tomtom 5 in VGA modus te maken.

En wat betreft die bug. Tomtom blijft urenlang draaien, dit heb ik al geprobeerd, zonder problemen alleen het afsluiten van de hx4700 werkt niet meer. Je moet dan resetten of de batterij even ontkoppelen.

Ik zie bij de Wifi instellingen wel dat mijn Wifi netwerk gevonden wordt maar als ik dan wil internetten via IE krijg ik steeds de melding dat er geen geldig netwerk is en kan ik alleen modem instellingen veranderen. Ik kan nergens aangeven dat ik Wifi wil gebruiken voor IE.
Hoe krijg ik dit aan de praat?
Mij is het gelukt alsvolgt!

Ga naar WIFI -> add new zoek je access point (zorg wel dat deze iig ook B netwerkverbindingen ondersteund!!!)

Start internet explorer op en ga naar een website bijvoorbeeld pda.tweakers.net als het niet lukt zeurt hij om de settings, kies het work netwerk en stel de DNS server handmatig in.

Ik heb de mijne afgelopen donderdag ontvangen. samen met tomtom 5, 512MB SD card en een BT338 GPS muis. Dit was een cadeautje van mijn oude baas.

Zelf heb ik er nog een alluminiumcase bij gekocht en een BT toetsenbord van HP. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over en ben benieuwd hoe het er allemaal komt uit te zien met Windows 2005 erop. Het was dat ik hem gekregen heb anders had ik liever even gewacht ermee. :P

[ Voor 17% gewijzigd door sweetdude op 06-09-2005 20:23 ]

• svdvlist2
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of je WPA2 op de hx4700 aan de praat kan krijgen?

Ik maak namelijk gebruik van een linksys wrt54g met wpa2 (personal)(tkip+aes) beveiliging. Mijn laptop met intel 2200bg en een usb-stick van linksys werken er mee. (Je ziet wanneer je draadloze netwerken opent dat er wpa2 beveiliging actief is).

Om wpa2 in winxp te laten draaien moet je een wpa2 (KB893357) update installeren. Dat had ik dus eerst niet gedaan en schakelde de beveiliging automatisch terug naar wpa. Pas na het installeren van de update zag ik wpa2 verschijnen ipv wpa. Het vreemde is dan ook dat de hx4700 dat niet kan. WPA draait perfect, maar op een één of andere manier kan hij geen verbinding krijgen met de wrt54g indien wpa2 de beveiliging is. Normaal gesproken moet wpa2 terugschakelen naar wpa indien een device dat niet ondersteund, maar dat gebeurt dus niet.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

heeft iemand er al gezien dat er een nieuwe ROM-update is? http://h18007.www1.hp.com.../us/locate/1120_6089.html
Fixes

Fixes issue where the handheld fails to reconnect with a WPA-TKIP encryption network.
Fixes issue where the handheld is unable to connect with a WPA-PSK encryption network with Cisco access points.
Fixes issue where "Turn on flight mode" option is not available under the Connectivity pop-up window.
Fixes issue where the sound quality of a recording is not normal after an alarm event.
Fixes issue where a third-party audio application stops responding.

Enhancements

Enables auto execution after a hard reset.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik had deze nog niet gezien, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik zie net op de site van HP dat de hx4700 uit productie is genomen. BRON

Verder is er al meer bekend over de windows mobile 5.0 upgrade. Er is momenteel alleen een upgrade beschikbaar voor de hx2000 series voor 39,99 dollar exc verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sneu voor de mensen die er (al/nog) een hebben, maar waarschijnlijk goed nieuws voor de "afwachters" zoals ik.
Laat me raden: de opvolger heeft native WM(200)5 aan boord? Ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Toff schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:15:
Sneu voor de mensen die er (al/nog) een hebben, maar waarschijnlijk goed nieuws voor de "afwachters" zoals ik.
Laat me raden: de opvolger heeft native WM(200)5 aan boord? Ben heel benieuwd...
Hoezo? De update naar 2005 gaat nog gewoon komen, dus ik zie het probleem niet. Ik loop nu al een jaar rond loop met een pda die uitstekend voldoet aan mijn wensen, in het top segment van pda's zit, en nog een update krijgt naar het nieuwste OS. Je hoeft geen medelijden met mij te hebben hoor ;) En je hebt grote kans dat ze met een HX4750 komen of iets dergelijks, net als de 5400 en 5450. Amper verschil, alleen met een nieuw OS. Dus in feite koop je dan toch dezelfde PDA alleen met native een nieuw OS.

Ik ben er toch achter gekomen dat pda's en gamen niet echt lekker samen gaan, dus ik heb er een PSP bijgesleept voor de games. Dat werkt echt schitterend. En mijn oude hardcase van me wijlen psion 5mx bleek een perfect match te zijn voor de PSP. Wie bewaard heeft wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:59
Blue2k schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:48:
Ik denk dat we al lang blij mogen zijn dat we een update krijgen, Hp staat nie bekend om hun updates. De PDA van me pa (5450) krijgt bijvoorbeeld geen update. En Asus geeft helemaal geen updates! Zelfs niet voor hun nieuwste range.

En zoals ik al eerder zei, persoonlijk verwacht ik meer problemen dan oplossingen, zo was het met WM2003 in iedergeval wel. Straks zit iedereen weer te zeuren dat WM2005 niet opschiet, en dat WM2003SE zo stabiel was. Wees blij met wat je hebt zou ik zeggen, het gras is niet altijd groener aan de andere kant van het hek...
De 5450 is nog van een vorige generatie. De RX3715 die ik heb, het "kleine" broertje van de 4700 krijgt ook geen update. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Laat maar.. :z

[ Voor 98% gewijzigd door Blue2k op 03-10-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Blue2k schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:10:
[...]
De update naar 2005 gaat nog gewoon komen, dus ik zie het probleem niet.
Zoals je weet, heb ik een wat pessimistischer kijk op deze zaak (en helaas op alles; je mag me best een zwartkijker noemen, helaas). Uiteraard hoop ik voor de huidige bezitters van een HX4700, dat die update er komt.
De noodzaak, van HP uit gezien, om die update beschikbaar te stellen, is toch iets minder geworden, nu de HX4700 niet langer geproduceerd wordt.
Ik vraag me ook echt af, waarom HP is gestopt met het maken van dit superding. Komt er iets nog beters? Zijn er (niet-WM5)problemen waar we nog niets van weten? Of wordt de WM5-implementatie een mindere verbetering dan verwacht (ultra-traag ofzo)?
Ik loop nu al een jaar rond loop met een pda die uitstekend voldoet aan mijn wensen
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in! Ik ben zelf pas een maand of drie aan het rondkijken op dit gebied. Voor mij ligt het toch iets anders. Ik vind WM5 belangrijk genoeg om erop te wachten. Als ik dan ook nog een verbeterde HX47XX erbij krijg, des te beter. En, "toch dezelfde PDA alleen met native een nieuw OS" is voor mij goed genoeg. We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Toff schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:39:
[...]
Zoals je weet, heb ik een wat pessimistischer kijk op deze zaak (en helaas op alles; je mag me best een zwartkijker noemen, helaas). Uiteraard hoop ik voor de huidige bezitters van een HX4700, dat die update er komt.
De noodzaak, van HP uit gezien, om die update beschikbaar te stellen, is toch iets minder geworden, nu de HX4700 niet langer geproduceerd wordt.
Ik gok dat hij nog wel geproduceerd wordt, hij krijgt alleen een ander naampje, en standaard WM2005. Dus dan is de noodzaak er nog wel gewoon, ze hebben zichzelf op deze manier alleen wat tijd weten te geven. De hardware die erin zit zullen ze nu niet ineens helemaal niet meer gebruiken. Maar ja, een topmodel moet een topmodel blijven. Er komen nu langzaam andere producenten met gelijkwaardige pda's die op sommige fronten wat leuke functies bieden. HP kan dan niet achter blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Van PocketInfo:
Veel gebruikers van de nieuwe windows mobile 5 devices hebben problemen met het niet compatible zijn van de huidige software. Nu is er op ons forum een topic gestart door Wouter waarin je kunt zien welke programma's wel of juist niet werken met Windows Mobile 5.
Precies wat ik voorspelde dus. Ik ben blij dat ik nog even bij 2003SE kan blijven, heb nu net alles lekker voor elkaar met me Wifi en programma's. Ik wacht wel even tot de programma's die ik gebruik stabiel zijn op WM5. En vooral of SecureW2 dan weer gaat werken... Daar heb ik bijna 3 kwart jaar op moeten wachten voordat ie 2003SE echt compatible was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik heb de laatste Firmware update (16 sept.) op mijn hx4700 geinstalleerd en sindsdien kan ik geen enkel Bluetooth device meer detecten. Je ziet wel dat hij bezig is met het detecten maar hoe lang je ook wacht, geen resultaat. Iemand hier ervaring mee?
En is het mogelijk om mijn hx4700 terug te flashen naar de vorige Firmware versie? (3 aug)
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste