Hmm, ik heb nog niet geupgrade, maar kun je niet gewoon de vorige 'upgrade' downloaden en die gewoon installeren? Een soort downgrade zeg maar (lijkt wel of we het over de psp hebben
). Of geeft ie dan aan dat je niet mag upgraden naar een lagere versie?
Verwijderd
Ik heb net even met de HP service desk gebeld en ze geven aan dat het een fout op de website is. De 4700 wordt dus nog gewoon geproduceerd! Geen idee waarom de melding dan nog wel op de website staat...Blue2k schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:42:
[...]
Ik gok dat hij nog wel geproduceerd wordt, hij krijgt alleen een ander naampje, en standaard WM2005. Dus dan is de noodzaak er nog wel gewoon, ze hebben zichzelf op deze manier alleen wat tijd weten te geven. De hardware die erin zit zullen ze nu niet ineens helemaal niet meer gebruiken. Maar ja, een topmodel moet een topmodel blijven. Er komen nu langzaam andere producenten met gelijkwaardige pda's die op sommige fronten wat leuke functies bieden. HP kan dan niet achter blijven.
Een downgrade lukt helaas niet, net geprobeerd. Je krijgt er geen melding van, de PDA voert het keurig uit, maar daarna start ie op zonder enige wijzigingen. Ik zal dus een andere manier moeten vinden om het succesvol Exploren van Bluetooth devices weer goed te krijgen. Iemand suggesties?Blue2k schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:05:
Hmm, ik heb nog niet geupgrade, maar kun je niet gewoon de vorige 'upgrade' downloaden en die gewoon installeren? Een soort downgrade zeg maar (lijkt wel of we het over de psp hebben). Of geeft ie dan aan dat je niet mag upgraden naar een lagere versie?
heb je misschien ooit met je instellingen gespeeld van bluetooth? ik heb em meteen ge-update toen ik mijn iPQA kreeg, dus mijn instellingen waren allemaal nog standaard. bij mij werkt alles gewoon (nogPierre_nr1 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:06:
[...]
Een downgrade lukt helaas niet, net geprobeerd. Je krijgt er geen melding van, de PDA voert het keurig uit, maar daarna start ie op zonder enige wijzigingen. Ik zal dus een andere manier moeten vinden om het succesvol Exploren van Bluetooth devices weer goed te krijgen. Iemand suggesties?
We've got that ring of confidence
Ik heb tot nu toe ook geen problemen na de update!
Even een Update : Om mee te beginnen, het detecten van Bluetooth werkt weer. Ik heb een harde reset uitgevoerd, toen deed ie het nog niet maar vervolgens heb ik alles mappen en files in de IPAQ Filestore leeggehaald, die was volledig vol met games, applicaties enz. Bluetooth aangezet, naar de manager en vervolgens binnen een paar seconden zag ie mijn BT GPS. Alsof de Filestore er iets mee te maken had? Ik ben allang weer blij dat het werkt, en nu ga ik alles maar weer opnieuw installeren. Ik heb nog wel een backup maar die is nu zinloos aangezien de Filestore leeg is, en daar installeer in standaard mijn apllicaties. In ieder geval bedankt voor jullie replies!Pierre_nr1 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:18:
Ik heb de laatste Firmware update (16 sept.) op mijn hx4700 geinstalleerd en sindsdien kan ik geen enkel Bluetooth device meer detecten. Je ziet wel dat hij bezig is met het detecten maar hoe lang je ook wacht, geen resultaat. Iemand hier ervaring mee?
En is het mogelijk om mijn hx4700 terug te flashen naar de vorige Firmware versie? (3 aug)
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Hoe staat het er mee als je deze PDA ook als MP3 speler wil gebruiken?
Voornamelijk de levensduur van de batterij dan.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
In Mediaplayer kun je het scherm uitzetten, en dat scheelt aardig in het batterij verbruik. Ik heb nog nooit last gehad dat ik met low battery zat. En ik gebruik em dagelijks en dat al bijna een jaar. Ik heb 2 geheugen kaartjes van 1gb erin zitten (1sd en 1cf) en dan heb ik ruimte zat om al mijn programma's en muziek mee te nemen. Hiervoor had ik een dedicated mp3 speler, maar die gebruik ik nu absoluut niet meer. Ik vind de geluidskwaliteit uitstekend, vooral vanwege de ingebouwde equalizer.Casejunkie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:57:
Hoe staat het er mee als je deze PDA ook als MP3 speler wil gebruiken?
Thanks voor de info.Blue2k schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:07:
[...]
In Mediaplayer kun je het scherm uitzetten, en dat scheelt aardig in het batterij verbruik. Ik heb nog nooit last gehad dat ik met low battery zat. En ik gebruik em dagelijks en dat al bijna een jaar. Ik heb 2 geheugen kaartjes van 1gb erin zitten (1sd en 1cf) en dan heb ik ruimte zat om al mijn programma's en muziek mee te nemen. Hiervoor had ik een dedicated mp3 speler, maar die gebruik ik nu absoluut niet meer. Ik vind de geluidskwaliteit uitstekend, vooral vanwege de ingebouwde equalizer.
Dat wordt dus geen iPod nano voor mij maar een HP HX4700
Dat is wel een verschil, een iPOD Nano of een pda
Als je alleen voor MP3 gaat gebruiken kun je beter een dedicated mp3 speler kopen denk ik. Maar wil je ook video, games, en PIM applicaties.. tsja.. pda
Helemaal eens, puur voor MP3 kan je beter een IPOD kopen, maar de geluidskwaliteit van de HX4700 is echt top, ik heb er de Sharp HP-MD33 oordopjes speciaal voor gekocht. Echt een geweldig geluid, je weet echt niet wat je hoort! Ik gebruik nu Pocketplayer om mijn mp3´tjes af te spelen, zit alles in, een uitgebreide equalizer, een prima playlist-organiser en tevens de optie om je backlight uit te zetten tijdens het afspelen. De batterij gaat dan bijna 5 uur mee. Lijkt me meer dan redelijk. En mocht je met 3 a 4 uur tevreden zijn, een leuke game spelen en ondertussen luisteren naar je MP3´tjes heeft ook wel wat. Wat me bij mijn vraag brengt, welke games spelen jullie op de HX4700?Blue2k schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:49:
Dat is wel een verschil, een iPOD Nano of een pdaAls je alleen voor MP3 gaat gebruiken kun je beter een dedicated mp3 speler kopen denk ik. Maar wil je ook video, games, en PIM applicaties.. tsja.. pda
Het wordt uiteraart dan meteen alleen meer dan een MP3 speler.
Waar ik hem voor ga gebruiken:
* MP3 speler
* agenda
* navigatie
* Foto's te laten zien
* Snel internet pagina's bekijken via wifi
Waar ik hem voor ga gebruiken:
* MP3 speler
* agenda
* navigatie
* Foto's te laten zien
* Snel internet pagina's bekijken via wifi
Jawbreaker, Patience, Bubble shooter (www.absolutist.com) en Transport Tycoon (zie post van Blue2k eerder dit topic.Pierre_nr1 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:21:
[...]
(..) Wat me bij mijn vraag brengt, welke games spelen jullie op de HX4700?
Ik ben sinds kort verslaafd aan Sudoku, simpel concept maar vreselijk verslavend. Verder Age of Empires kan ik ook wel waarderen. Ik overweeg ook de aankoop van een PSP, lijkt me ook wel gaaf. Maar, tot nu toe is de HX4700 een prima apparaat dat alles in zich heeft wat ik wil.
Hier een trotse eigenaar van een HX4700, enig minpuntje, krijg hem niet eerder dan zondag... Hij ligt nu "veilig" bij mijn broertje in Groningen. Dat wordt dus nog een paar dagen aftellen.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten is of het loont om een extra batterijpack erbij te nemen? Ik vraag me af of 5 uur op grote afstanden, vnl vakanties, voldoende is? Dwz min 12 uur in een bus/auto/vliegtuig. Je gebruikt natuurlijk niet de hele tijd een PPC. Zelfs niet als MP3speler, althans ik niet.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten is of het loont om een extra batterijpack erbij te nemen? Ik vraag me af of 5 uur op grote afstanden, vnl vakanties, voldoende is? Dwz min 12 uur in een bus/auto/vliegtuig. Je gebruikt natuurlijk niet de hele tijd een PPC. Zelfs niet als MP3speler, althans ik niet.
Ik heb hem sinds vandaag!
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
Alleen wat is nou het hele voordeel van SE-VGA? Want als ik hem in real VGA modus zet wordt alles redelijk klein.
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
Alleen wat is nou het hele voordeel van SE-VGA? Want als ik hem in real VGA modus zet wordt alles redelijk klein.
Waar vind je die instellingen?Casejunkie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:27:
(..)
SE_VGA is een programmaatje die in de TT staat
Mja ik gebruikte het voor tomtom, die toen nog niet vga ondersteuning had, en ik vind het nog steeds handig voor MS Reader, dat lettertype is me veels te groot, en je kunt het niet naar een kleiner formaat zetten. Met SE_VGA heb je ineens een stuk meer regels op je scherm.
welke tom tom gebruik jij? ik heb er nu tom tom 5 op dtaan maar die werkt zo brak als het maar kan. als ik stil zit kan ik een hoop doen. maar onderweg knalt tom tom er steeds uit. erg irritant is dat. die update werkt ook niet echt lekker. me hele pc loopt vast als ik die run.
Ik gebruik Tomtom 5, en nu rijd ik wel niet zo vaak, maar heb er geen grote problemen mee als ik em gebruik. Ik heb een el cheapo wired GPS van 70 euro. Ik gebruik gewoon de standaard 5 versie zonder updates of iets dergelijks.Yukkie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:37:
welke tom tom gebruik jij? ik heb er nu tom tom 5 op dtaan maar die werkt zo brak als het maar kan. als ik stil zit kan ik een hoop doen. maar onderweg knalt tom tom er steeds uit. erg irritant is dat. die update werkt ook niet echt lekker. me hele pc loopt vast als ik die run.
Ik gebruik Tomtom 5 dagelijks in de auto op mijn 4700. Ik heb er nooit problemen mee. Zorg iig. wel dat je de 5.1 update hebt! Dat zou een hoop problemen moeten schelen.Yukkie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:37:
TT 5.0 is super brak icm HX4700 vanwege de brakke VGA ondersteuning en memory leak. Installeer daarom update 5.1 dan wordt VGA goed ondersteund en is de memory leak verholpen. TT knalt er dan niet meer uit en gaat gewoon door. Heb tot 16 uur achteren getest met vakantie.
Verder was er geloof ik ook iets met POI in 5.0 zodat TT eruit knalde.
Hoe kan je een update draaien?svdvlist2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:28:
TT 5.0 is super brak icm HX4700 vanwege de brakke VGA ondersteuning en memory leak. Installeer daarom update 5.1 dan wordt VGA goed ondersteund en is de memory leak verholpen. TT knalt er dan niet meer uit en gaat gewoon door. Heb tot 16 uur achteren getest met vakantie.
(sorry heb me eerste iPAQ ooit sinds een paar dagen (2 precies)
[ Voor 7% gewijzigd door Casejunkie op 13-10-2005 20:04 ]
vandaag maar eens echt goed getest met tomtom. Even een rit met de truck mee naar belgië. Vanuit pijnacker tot 20 km voor antwerpen ging het goed. toen liep-tie vast. PDA was ook erg warm en ik had gelezen in dit topic dat iemand dan last kreeg met Tomtom. dus even de pda voor de blower gehouden tot-ie best wel ijs-koud was. PDA werkte 60x sneller dan normaal
maar TomTom wilde niet meer. accu van de HX4700 was ook bijna leeg toen (37%)
terwijl ik em vol mee nam...

Ik snap echt niet dat mensen daar last mee hebben met die hitte. Toen ik nog veel met de auto reed (geen airco) en de zon stond te bakken op dat ding had ik nergens last van. Terwijl ik em niet eens meer vast kon pakken zo warm als hij was. Maar toen had ik nog wel tomtom 3. Misschien vraagt tomtom 5 wat meer van het systeempje.
Als het nu (na 4 dagen) nog niet gelukt is.Casejunkie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:04:
[...]
Hoe kan je een update draaien?
(sorry heb me eerste iPAQ ooit sinds een paar dagen (2 precies)
Download de update van de TomTom site en de pda aansluit middels de kabel op de computer. Active sync al geinstalleerd hebt op de computer. dan kun je zo het exe bestand aanklikken en de rest wijst zich vanzelvers uit.
Na het lezen van dit topic heb ik ook maar besloten er 1 te bestellen. Met een beetje geluk morgen in huis.
Als je problemen hebt met Tomtom 5 probeer dan Navigon 5.0 eens.
Die heb ik draaien op mijn hx4700.
De invoer van plaatsen gaat wat traag maar het navigeren werkt zonder problemen.
De invoer van plaatsen gaat wat traag maar het navigeren werkt zonder problemen.
Er is trouwens pas een update naar 5.1, die specifiek een paar hx4700 problemen oplost.Frijns.Net schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:18:
Als je problemen hebt met Tomtom 5 probeer dan Navigon 5.0 eens.
Ja, "pas" 3 maandenJudaz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:49:
Er is trouwens pas een update naar 5.1, die specifiek een paar hx4700 problemen oplost.
Sinds een week staat er trouwens een productsurvey op t.net van de hand van Femme.
Verder blijft het angstig stil. Ik twijfel nog steeds
Verwijderd
Ik ben van plan om me een iPAQ aan te schaffen. Ik heb nog wel een vraag, het zou een heel stomme kunnen zijn, maar wie weet ...
Ik heb een externe 2,5" HDD, voeding via USB, kan ik deze rechtstreeks op een iPAQ aansluiten?
Ik heb een externe 2,5" HDD, voeding via USB, kan ik deze rechtstreeks op een iPAQ aansluiten?
Voor zover ik weet zit er geen usb mogelijkheid op de hx4700.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:40:
Ik ben van plan om me een iPAQ aan te schaffen. Ik heb nog wel een vraag, het zou een heel stomme kunnen zijn, maar wie weet ...
Maar gelijk nog een domme vraag erachteraan van mij dan maar:
Al mijn programma's en documenten staan momenteel op de 64 mb memory. De pda wordt daar volgens mij niet veel sneller van. Is het slim om programma's en documenten over te zetten naar de ipaq file storage en kan ik dit gewoon zomaar verplaatsen?
Want als ik een hoop apps erop zet neem ik aan dat die 64mb zo vol is...
Stomme vraag nr1
: er is geen USB aansluiting op de HX4700 dus ik denk dat het erg moeilijk wordt om die aan te sluiten. Of je moet een SD CF card adapter achtig iets zien te vinden.
Stomme vraag nr2
: Ik heb alle apps en bestanden op extern geheugen staan zo raak je zelden of nooit iets kwijt en hij blijft lekker snel
Stomme vraag nr2
Heb je gewoon alle bestanden in de programs map gekopieerd naar het externe geheugen, of alleen de dingen die je later geinstalleerd hebt?sweetdude schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:30:
Stomme vraag nr2: Ik heb alle apps en bestanden op extern geheugen staan zo raak je zelden of nooit iets kwijt en hij blijft lekker snel
Ik heb een probleempje met mijn geluid. Zo nu en dan heb ik geen geluid op mijn ipaq 4700. Bv als ik net oordopjes heb gebruikt en als ik daarna normaal wil luisteren, dan moet ik een soft reset doen om weer geluid te krijgen
En ik trek hem net uit de cradle en ook geen geluid, elke keer een soft reset doen lijkt me niet de bedoeling om geluid te krijgen. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb in de usersguide ook niets kunnen vinden, degene op de cd.
Das toevallig, ik heb er nooit last van gehad, maar had het gisteren en vandaag ook ineens. Koptelefoon erin, gewoon geluid. Koptelefoon eruit, weg geluid. Heb het idee dat die koptelefoon sensor niet helemaal fris is.
Hmm das lekker
Elke keer soft reset...
Ik heb er ook 1 gekocht vorige week. Bij mij is het zo dat als ik met de mediaplayer muziek luister en ik druk op het kruisje om de applicatie te sluiten tijdens het spelen, ik daarna geen geluid meer heb. Dan moet ik soft resetten om weer geluid te krijgen. Als ik eerst het afspelen stop en dan kruisje doe is er niets aan de hand.
Hmm, daar heb ik geen last van. Maar ook dat is kut
Verwijderd
Daar is een oplossing voor van HP, zie de volgende link:
HP 4700HX Geluidsprobleem update !!
Ik heb hem zelf gedraaid, en het probleem is opgelost.
Overigens als je een HARD-Reset hebt gedaan, is het probleem terug, en moet je hem wederom updaten !
HP 4700HX Geluidsprobleem update !!
Ik heb hem zelf gedraaid, en het probleem is opgelost.
Overigens als je een HARD-Reset hebt gedaan, is het probleem terug, en moet je hem wederom updaten !
Schopje...
Heb vandaag m'n hx4700 afgehaald op Postkantoor.
Tot nu toe nog steeds zeer tevreden. Terwijl ik dit tik loopt de ROM update, die net klaar is en goed gelopen heeft.
Mooiste is de prijs die ik betaald heb: 69 euro's, inclusief verzendkosten. Hoe? Besteld bij GSMEasy in combinatie met een Vodafone abo, maar zonder gsm toestel (die heb ik nog, doet het prima). Moest ik toch verlengen, dus dat kwam bijzonder goed uit. Dit was de kans waarop ik gewacht heb.
Ook interesse in zo'n deal? Wees er snel bij, actie loopt maar tot 30 december.
Ik zie net op de website dat de prijs verhoogd is naar 65 euro bij het gekozen abonnement.
Linkje naar de website van GSMEasy
Heb vandaag m'n hx4700 afgehaald op Postkantoor.
Tot nu toe nog steeds zeer tevreden. Terwijl ik dit tik loopt de ROM update, die net klaar is en goed gelopen heeft.
Mooiste is de prijs die ik betaald heb: 69 euro's, inclusief verzendkosten. Hoe? Besteld bij GSMEasy in combinatie met een Vodafone abo, maar zonder gsm toestel (die heb ik nog, doet het prima). Moest ik toch verlengen, dus dat kwam bijzonder goed uit. Dit was de kans waarop ik gewacht heb.
Ook interesse in zo'n deal? Wees er snel bij, actie loopt maar tot 30 december.
Ik zie net op de website dat de prijs verhoogd is naar 65 euro bij het gekozen abonnement.
Linkje naar de website van GSMEasy
[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 09-01-2006 22:52 ]
Relax. nothing is under control.
Ik ben sinds een paar dagen ook de trotse bezitter van een HX4700 en ben er ontzettend tevreden mee.
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als agenda en voor navigatie maar ik weet nog van mijn oude Ipaq 2100 dat er nogal wat verschil zit in welke GPS muis je erbij pakt.
De een heeft sneller een fix, en meer sat's dan een ander, plus dat ik het allemaal zo netjes mogelijk weg gewerkt wil hebben in mijn auto aangezien het een leasebak is en dus niet veel kan gaan vertimmeren aan de auto.
We hebben dan de keuze uit een wired GPS muis, bluetooth GPS muis en een GPS ontvanger in de houder. Dat laatste zie je hier : http://www.pdashop.nl/product/16242/11892/18
Ik rij momenteel in een Seat Leon (nieuw model) en wilde de PDA bevestigen aan de linkerkant van het stuur. Er zit een kleindriehoekig raampje daar dat ik ervoor wilde gebruiken om zo de PDA holder dmv. een zuignap daaraan van te plakken.
Andere mogelijkheid is een houder met een sigarettenaanstekeraansluiting ipv. een zuignap. Zodat ik dus een houder heb die ik rechtop in de sigarettenaansteker kan zetten en daar mijn PDA in kan steken. Liefst meteen een GPS module erin zodat het opladen etc geen probleem is.
Ik heb rondgespeurd op verschillende websites die ik via de pricewatch ben tegengekomen (zoals pdashop.nl) en zie verschillende soorten houders en nog meer soorten muizen..
Mijn vraag is dus, wie heeft er goede ervaringen met welke GPS muis (en misschien ook met die GPS+houder-in-een?) en is er misschien iemand hier die ook in een het nieuwe model seat leon rijdt en zijn PDA (welke PDA om het even..) netjes heeft ingebouwd zonder dat de leasemaatschappij ging zeuren?
Alle tips, meningen en voorbeelden zijn welkom!
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken als agenda en voor navigatie maar ik weet nog van mijn oude Ipaq 2100 dat er nogal wat verschil zit in welke GPS muis je erbij pakt.
De een heeft sneller een fix, en meer sat's dan een ander, plus dat ik het allemaal zo netjes mogelijk weg gewerkt wil hebben in mijn auto aangezien het een leasebak is en dus niet veel kan gaan vertimmeren aan de auto.
We hebben dan de keuze uit een wired GPS muis, bluetooth GPS muis en een GPS ontvanger in de houder. Dat laatste zie je hier : http://www.pdashop.nl/product/16242/11892/18
Ik rij momenteel in een Seat Leon (nieuw model) en wilde de PDA bevestigen aan de linkerkant van het stuur. Er zit een kleindriehoekig raampje daar dat ik ervoor wilde gebruiken om zo de PDA holder dmv. een zuignap daaraan van te plakken.
Andere mogelijkheid is een houder met een sigarettenaanstekeraansluiting ipv. een zuignap. Zodat ik dus een houder heb die ik rechtop in de sigarettenaansteker kan zetten en daar mijn PDA in kan steken. Liefst meteen een GPS module erin zodat het opladen etc geen probleem is.
Ik heb rondgespeurd op verschillende websites die ik via de pricewatch ben tegengekomen (zoals pdashop.nl) en zie verschillende soorten houders en nog meer soorten muizen..
Mijn vraag is dus, wie heeft er goede ervaringen met welke GPS muis (en misschien ook met die GPS+houder-in-een?) en is er misschien iemand hier die ook in een het nieuwe model seat leon rijdt en zijn PDA (welke PDA om het even..) netjes heeft ingebouwd zonder dat de leasemaatschappij ging zeuren?
Alle tips, meningen en voorbeelden zijn welkom!
I want to live forever, so far.. so good.
Kan iemand verklaren waarom Windows Mobile 2005 in onderstaande link genoemd wordt?
http://h18007.www1.hp.com...cc=us&prodSeriesId=420534
Zodat je de drivers kan laden?Pierre_nr1 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:42:
Kan iemand verklaren waarom Windows Mobile 2005 in onderstaande link genoemd wordt?
Vreemd, terwijl ik zit te kijken, wordt er een driver bijgeplaatst, met de kreet "new", maar de releasedatum is 12 dec. 2005.
Zou er dan toch nog beweging komen in HP?
Daarom mijn vraag.............Toff schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:45:
[...]
Zodat je de drivers kan laden?
Vreemd, terwijl ik zit te kijken, wordt er een driver bijgeplaatst, met de kreet "new", maar de releasedatum is 12 dec. 2005.
Zou er dan toch nog beweging komen in HP?
Wie heeft er een SPB Benchmark (linkje) gedaan met zijn hx4700?
Mijn hx4700 was in vergelijking met bijv. een rx3715 en een of andere Mio beduidend langzamer met het opstarten van dingen. Hij scoorde iets van 30.8 tegenover de 1000 van het reference platform op de file system test. Zie hier voor de resultaten. Ik ben erg benieuwd hoe jullie apparaat presteert
[edit]hey warbringer, jij ook hier, ik herkende je avatar
Mijn hx4700 was in vergelijking met bijv. een rx3715 en een of andere Mio beduidend langzamer met het opstarten van dingen. Hij scoorde iets van 30.8 tegenover de 1000 van het reference platform op de file system test. Zie hier voor de resultaten. Ik ben erg benieuwd hoe jullie apparaat presteert
[edit]hey warbringer, jij ook hier, ik herkende je avatar
[ Voor 10% gewijzigd door wizl op 18-01-2006 15:30 ]
Hmm, dan moet ik em eerst opschonen want hij's al een tijdje niet meer opgeruimd. Allerlei software geprobeerd etc, daar wordt het allemaal niet sneller van. Als ik weer een schone 4700 heb zal ik die test eens doen. Eerst me data redden
Francesco,
Ik heb net van iemand een HP IPaq hx4700 overgenomen en zag hier je posting over het ruisprobleem (12 juli 2005). Daar heb ik ook last van. Zelf heb ik Shure e3c earphones.
Afgezien van de ruis valt me op dat de linker earphone veel en veel harder klinkt. Bovendien is het linkerkanaal zelfs bij het laagst mogelijke volume nog steeds te hard om het lang vol te houden.
Heb jij jouw probleem nog weten op te lossen?
Zo ja, dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Met vriendelijke groet,
Marcel Wilders
Edit op 5 maart.
Het probleem bleek door een defect moederbord veroorzaakt te zijn. Dat is door HP nu vervangen. Uitstekende service trouwens. Het ding wordt thuis opgehaald en 3 dagen later keurig gerepareerd aan huis afgeleverd.
Ik heb net van iemand een HP IPaq hx4700 overgenomen en zag hier je posting over het ruisprobleem (12 juli 2005). Daar heb ik ook last van. Zelf heb ik Shure e3c earphones.
Afgezien van de ruis valt me op dat de linker earphone veel en veel harder klinkt. Bovendien is het linkerkanaal zelfs bij het laagst mogelijke volume nog steeds te hard om het lang vol te houden.
Heb jij jouw probleem nog weten op te lossen?
Zo ja, dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Met vriendelijke groet,
Marcel Wilders
Edit op 5 maart.
Het probleem bleek door een defect moederbord veroorzaakt te zijn. Dat is door HP nu vervangen. Uitstekende service trouwens. Het ding wordt thuis opgehaald en 3 dagen later keurig gerepareerd aan huis afgeleverd.
[ Voor 19% gewijzigd door Politoer op 05-03-2006 22:19 ]
Ik was op zoek naar een mp3 speler maar gezien de multifunctionaliteit heb ik ervoor gekozen de gaan voor een PDA met een goede audio output.
Al snel dacht ik aan deze PDA, hij was al is eerder voor me in beeld gekomen.
Mijn vraag is of er iemand me kan vertellen of WM5 al snel beschikbaar is. Ik had gelezen op het topic over de X51v dat de hx4700 in maart van WM5 voorzien zou worden. Hebben lezers van dit topic dit toevallig al ergens gelezen (official news het liefst).
Ik zie het niet zitten om over een maand erachter te komen dat er ineens wel een versie met WM5 beschikbaar is.
PS: ik ben niet zo een PPC kenner maar hebben jullie toevallig informatieve links over hoe bijvoorbeeld een programma op een PPC gezet kan worden danwel andere leuke info om als nOOb van ppc's te weten voor een aankoop. (mishcien wel direct relevante links aan deze PPC.)
Al snel dacht ik aan deze PDA, hij was al is eerder voor me in beeld gekomen.
Mijn vraag is of er iemand me kan vertellen of WM5 al snel beschikbaar is. Ik had gelezen op het topic over de X51v dat de hx4700 in maart van WM5 voorzien zou worden. Hebben lezers van dit topic dit toevallig al ergens gelezen (official news het liefst).
Ik zie het niet zitten om over een maand erachter te komen dat er ineens wel een versie met WM5 beschikbaar is.
PS: ik ben niet zo een PPC kenner maar hebben jullie toevallig informatieve links over hoe bijvoorbeeld een programma op een PPC gezet kan worden danwel andere leuke info om als nOOb van ppc's te weten voor een aankoop. (mishcien wel direct relevante links aan deze PPC.)
[LTS][MTS][HTS]
WM5 komt naar zeggen in de lente van 2006. Zelf heb ik 'm ook net besteld kan niet meer wachten helaas...
Gaat het ook snel doen, heb gehoord dat WM5 namelijk ook nog niet echt 'bruikbaar' is.
WM5 update is vanaf 3 maart beschikbaar had ik gelezen op hp site. De update zal 40 dollar gaan kosten.
WM5 update is vanaf 3 maart beschikbaar had ik gelezen op hp site. De update zal 40 dollar gaan kosten.
[LTS][MTS][HTS]
Ben wel benieuwd hoe de performance is.
Die nieuwe windows versie zal toch wat zwaarder zijn lijkt me, meer geheugen in beslag nemen?
Is het wel een slimme upgrade om te doen?
Die nieuwe windows versie zal toch wat zwaarder zijn lijkt me, meer geheugen in beslag nemen?
Is het wel een slimme upgrade om te doen?
of 39 euroemiel1984 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:25:
Gaat het ook snel doen, heb gehoord dat WM5 namelijk ook nog niet echt 'bruikbaar' is.
http://h71015.www7.hp.com/generic3.aspx?page=wm2005
Weet iemand wat de SD en CF slots maximaal aan geheugen ondersteunen?
In de handleiding, op internet en op dit forum kan ik er niets over terug vinden.
In de handleiding, op internet en op dit forum kan ik er niets over terug vinden.
Maximaal heb ik idd ook nog niet gevonden, wel weet ik dat een CF-kaartje van 4GB en een SD-kaartje van 1GB gewoon werken. Voor CF zijn er nog geen grotere te vinden en van een SD-kaartje is er inmiddel een 2GB te verkrijgen. Wil je er een mobiel HD van maken dat je zoveel nodig hebt? Of wil je de hele wereld in je TomTom hebbenChristiaanB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:52:
Weet iemand wat de SD en CF slots maximaal aan geheugen ondersteunen?
Muziek en films denk ik-GuRu- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:08:
[...]
Maximaal heb ik idd ook nog niet gevonden, wel weet ik dat een CF-kaartje van 4GB en een SD-kaartje van 1GB gewoon werken. Voor CF zijn er nog geen grotere te vinden en van een SD-kaartje is er inmiddel een 2GB te verkrijgen. Wil je er een mobiel HD van maken dat je zoveel nodig hebt? Of wil je de hele wereld in je TomTom hebben
[LTS][MTS][HTS]
Je hebt ook SD van 4GB.-GuRu- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:08:
[...]
Maximaal heb ik idd ook nog niet gevonden, wel weet ik dat een CF-kaartje van 4GB en een SD-kaartje van 1GB gewoon werken. Voor CF zijn er nog geen grotere te vinden en van een SD-kaartje is er inmiddel een 2GB te verkrijgen. Wil je er een mobiel HD van maken dat je zoveel nodig hebt? Of wil je de hele wereld in je TomTom hebben
Ik wil een SD kaartje gaan kopen om oa een aantal landen voor TomTom erop te zetten.
Ik heb er 1 gezien van Transcend van 4GB maar daar staat bij de compatible lijst de Ipaq 65xx en geen 470x.
Tevens wil ik iig de ruimte hebben om nog wat erop te zetten zoals bv. foto's.
Ik zat zelf te denken aan een 2GB SD kaart namelijk.
CF zijn in het algemeen duurder als je een iets snellere kaart wil.
Zouden we het niet gezamenlijk kunnen kopen?-GuRu- schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:04:
[...]
Best jammer dat ze daar geld voor vragen, ik zie het eigenlijk gewoon als een stukje ondersteuning.
Verwijderd
Ik durf het bijna niet te vragen........
Ik heb onlangs een tweedehands HX4700 op de kop getikt (gekocht in okt 2005 bij PDA shop)
ik vraag me af of ik moet updaten ??? Ik zie op mijn scherm (HP asset viewer)
product revision level 1.0
rom date 04-13-05
rom revision 1.10.08 eng
Wie het weet mag het zeggen:
welke updates kan (moet) ik doen ???
Het is een geweldige mooie PDA en ik ben bang dat ik hem sloop met een "verkeerde" update
groeten
Mark
Ik heb onlangs een tweedehands HX4700 op de kop getikt (gekocht in okt 2005 bij PDA shop)
rom date 04-13-05
rom revision 1.10.08 eng
welke updates kan (moet) ik doen ???

Het is een geweldige mooie PDA en ik ben bang dat ik hem sloop met een "verkeerde" update
groeten
Mark
Anders wacht je tot maart, dan komt de nieuwe officiele update van HP uit. Daar zal je alleen wel voor moeten betalen helaas...!Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:01:
Ik durf het bijna niet te vragen........![]()
rom date 04-13-05
rom revision 1.10.08 eng
welke updates kan (moet) ik doen ???![]()
groeten
Mark

ik heb die 40 euro al apart staan hoor
Gezien de 'betere' support en betere grafische chip denk ik dat ik toch voor de X51v ga. Deze is ook nog is goedkoper en kleiner. Ik had namelijk gelezen dat deze sneller zou zijn met beeldbewerking dat de HX4700( link).
Als jullie me nog redenen kunnen geven waarom voor de hx4700 te gaan zou ik deze graag willen horen. Ik 'schommel' nogal tussen de keuzes. Tot gister dacht ik nog dat ik voor de hx4700 zou gaan (totdat ik las van de (maar) 2 MB grafische werkgeheugen tov 16).Ik heb al jaren pocket pc's waaronder een ipaq maar hieraan kan er geen tippen.
een vriend van mij heeft de 4700 (ook mooi apparaat) maar naar mijn mening
werkt de dell sneller. Vooral bij grote veranderingen in het beeld is dat bij
de dell eerder opgebouwd mede door de 16mb beeldversneller. (de 4700 heeft er
maar 2mb voor ter beschikking)
het enigste nadeel is de accu.
[LTS][MTS][HTS]
het grotere scherm? vooral met internetten op vga resolutie is een 4' fijner dan een 3,nogwat.
Bedankt voor de reactie; Dat dacht ik ook (dat het veel scheelde) totdat ik deze foto zag;Sick Nick schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:17:
het grotere scherm? vooral met internetten op vga resolutie is een 4' fijner dan een 3,nogwat.

Bron
[LTS][MTS][HTS]
De vraag is nu natuurlijk welk deel de effectieve schermgrootte is
Hmmm, zojuist heb ik 'm ontvangen. Erg mooi apparaat, alleen heb ik volgens mij een dode pixel 
Meer mensen hiermee ervaring?
Meer mensen hiermee ervaring?
ik heb een hete pixel, kwam ik na een paar maanden achter. zonde, maar het boeit niet zo, hij zit niet ernstig in de weg. Ik denk dat je even contact op moet nemen met je leverancier, misschien dat je em nog om kan wisselen.
De beloofde WM 5.0 upgrade was, na al een lange vertraging, nu door HP voor 1 maart aangekondigd. Hebben ze het één dag ervoor weer aangepast naar 'due March 2006'.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
heb geduld, het komt echt!
Beetje offtopic mischien maar ik heb gekozen voor de X51v. Ik ben er erg blij mee op 1 puntje na dan;Beun_de_Haas schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 07:12:
De vraag is nu natuurlijk welk deel de effectieve schermgrootte is
Een dag nadat hem had was hij ineens 100 euro goedkoper geworden !!
Als iemand ideeen heeft dan hoor ik dat graag. Excuses dat dit een beetje offtopic is maar dit bericht kan mischien tot een antwoord leiden welke pda te kiezen
[LTS][MTS][HTS]
Volgens mij is er wettelijk wel iets geregeld hierover. Je zou eens op de site van de consumenten bond kunnen rondneuzen. In de consumenten gids is zoiets volgens mij wel eens aan bod gekomen. Anders kan je natuurlijk hem ook gewoon terug sturen (aankopen via internet heb je dacht ik een 7 dagen bedenk tijd oid) en dan opnieuw bestellen.emiel1984 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:22:
[...]
Beetje offtopic mischien maar ik heb gekozen voor de X51v. Ik ben er erg blij mee op 1 puntje na dan;
Een dag nadat hem had was hij ineens 100 euro goedkoper geworden !!.. Maargoed ik ben er blij mee dus en daar ging het eigenlijk om. Heb wel gebelt met ze maar ze ' konden' niks voor me doen.
Als iemand ideeen heeft dan hoor ik dat graag. Excuses dat dit een beetje offtopic is maar dit bericht kan mischien tot een antwoord leiden welke pda te kiezen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dacht ik ook maar ze vertelden me dat het me dan 155 Euro ging kosten. Dus dan is meteen het goede idee verbannen.DjWannaB2002 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 05:37:
[...]
Volgens mij is er wettelijk wel iets geregeld hierover. Je zou eens op de site van de consumenten bond kunnen rondneuzen. In de consumenten gids is zoiets volgens mij wel eens aan bod gekomen. Anders kan je natuurlijk hem ook gewoon terug sturen (aankopen via internet heb je dacht ik een 7 dagen bedenk tijd oid) en dan opnieuw bestellen.
[LTS][MTS][HTS]
Hey, heeft er iemand ervaring met die aluminiumcase voor de 4700?
http://www.expansys.nl/zoompic.asp?type=item&code=121361
Of wat voor case gebruiken jullie eigenlijk
?
Of wat voor case gebruiken jullie eigenlijk
Ik gebruik de volgende:

http://www.pdashop.nl/product/12345/11892/17
Hij is goedkoop, stevig en ziet er professioneel uit vind ik.
http://www.pdashop.nl/product/12345/11892/17
Hij is goedkoop, stevig en ziet er professioneel uit vind ik.
Ja ik heb exact dit type, tijd geleden voor EUR 25 gekocht geloof ik.Jman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:53:
Hey, heeft er iemand ervaring met die aluminiumcase voor de 4700?
Of wat voor case gebruiken jullie eigenlijk?
Is superstevig en degelijk. 4700 een keer laten vallen op laminaat
Aanrader wat mij betreft!
Ik heb net een offerte aangevraagd, ik ga d'r misschien 5 bestellen voor m'n stagebedrijf
Kan niet stoppen met ontploffen!
Waar heb je hem gekocht voor 25,- ?
WM 5.0 staat nu voor 1 april. Hopelijk is dit geen grapje.
bron: http://h71015.www7.hp.com/generic3.aspx?page=wm2005
bron: http://h71015.www7.hp.com/generic3.aspx?page=wm2005
Multimonitor is relax :P
je mag ook wel gewoon een keertje met die van mij komen spelen hoor VaalBob Popcorn schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:34:
Ik heb net een offerte aangevraagd, ik ga d'r misschien 5 bestellen voor m'n stagebedrijf
Ik wil een hx4700 aanschaffen, maar ik vraag me af of het verstandig om nog even te wachten zodat wm2005 standaard wordt meegeleverd.
Of kan dat nog wel even duren?
Is het juist verstandig om te wachten in verband met mogelijk bugs e.d.?
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Je mag mijn HX4700 wel overnemen hoor.drernie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:33:
Ik wil een hx4700 aanschaffen, maar ik vraag me af of het verstandig om nog even te wachten zodat wm2005 standaard wordt meegeleverd.
Wil je zo graag van je hx4700 af dan??
Ik zou niet meer zonder kunnen....
Verwijderd
Ik kan niet wachten op de WM 5.0 upgrade. Wordt gek van het opgedeelde geheugen.
Zou wel willen weten wat de Delay due to manufacturing inhoud.
Zou wel willen weten wat de Delay due to manufacturing inhoud.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 17:50 ]
Verwijderd
De upgrade naar WM 5.0 is nu te koop.
http://h20293.www2.hp.com...o.do?productNumber=FA665A
Ik ben nu bezig met het downloaden 332.8 MB.
Het geintje kost wel $47.59, er komt ook nog BTW bij.
apart, want op deze site staat nog van niet:Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:29:
De upgrade naar WM 5.0 is nu te koop.
ben benieuwd. laat je je ervaringen weten?
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
Ik heb de upgrade uitgevoerd. De upgrade duurde ongeveer een half uur, de rom versie is nu 2.00.39. Alles lijkt het nog te doen volgens de self test. Verder moet ik alles weer installeren, contacts, documenten en agenda staan er weer in via de sync. Nu de rest nog.MeIsTwisted schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:58:
[...]
apart, want op deze site staat nog van niet:
ben benieuwd. laat je je ervaringen weten?
Ik ben benieuwd. Vooral naar TomTom eigenlijk
Hoe lang duurt het opstarten van TomTom bij jullie eigenlijk?
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen. Ik vraag me af of het voor mijn gebruik (Tomtom, wat outlook, en fims) waard is om geld uit te geven aan die upgrade.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:19:
[...]
Ik heb de upgrade uitgevoerd. De upgrade duurde ongeveer een half uur, de rom versie is nu 2.00.39. Alles lijkt het nog te doen volgens de self test. Verder moet ik alles weer installeren, contacts, documenten en agenda staan er weer in via de sync. Nu de rest nog.
Ja ook nieuwsgierig naar de snelheid en stabiliteit.
Is het overigens mogelijk de download naar cd te branden of wordt de download direct op de PDA geinstalleerd?
Is het overigens mogelijk de download naar cd te branden of wordt de download direct op de PDA geinstalleerd?
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is de mogelijkheid om van de huidige ROM (met WM2003SE) een backup te maken en eventueel nog te downgraden....
Of is het definitief en onomkeerbaar???
Ohw, en ook niet onbelangrijk: Hoe gaat mijn onscreen toetsenbord eruit zien, oog wil ook wat namelijk en wat ik tot nu toe van WM5 gezien heb, vind ik het er met 2003SE beter uitzien...
Ohw, en ook niet onbelangrijk: Hoe gaat mijn onscreen toetsenbord eruit zien, oog wil ook wat namelijk en wat ik tot nu toe van WM5 gezien heb, vind ik het er met 2003SE beter uitzien...
[ Voor 34% gewijzigd door Deevay op 23-03-2006 14:40 ]
Er wordt automatisch een backup gemaakt van WM2003SE, dus als het niet bevalt kan je zo weer terug keren van WM2005 --> WM2003se. Binnenkort post ik wel een paar ervaringen met WM2005 en dan met name het TT5.21 gedeelte. Hij staat atm in de queue.Deevay schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:39:
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is de mogelijkheid om van de huidige ROM (met WM2003SE) een backup te maken en eventueel nog te downgraden....
Verwijderd
ook maar besteld en binnengehaald. vergeet niet activesync 4.1 eerst te installeren...
ik weet niet of ik de romflash vandaag ga doen ik moet zo weg, maar het is echt zo, je kan 'm kopen!
ik weet niet of ik de romflash vandaag ga doen ik moet zo weg, maar het is echt zo, je kan 'm kopen!
Dat is wel goed nieuws om te horen.....svdvlist2 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:58:
[...]
Er wordt automatisch een backup gemaakt van WM2003SE, dus als het niet bevalt kan je zo weer terug keren van WM2005 --> WM2003se. Binnenkort post ik wel een paar ervaringen met WM2005 en dan met name het TT5.21 gedeelte. Hij staat atm in de queue.
Ik ga jouw ervaringen even afwachten...
Verwijderd
slecht nieuws, tomtom kan er (nog) niet op, en die heb ik nodig...
kijken of de restore werkt
kijken of de restore werkt
Verwijderd
Als ik de FAQ door lees bij de gebruikte link voor het downloaden :
FAQ
Dan kom je deze link tegen.
En daar staat echt dat de download nog niet beschikbaar is :
FAQ
Dan kom je deze link tegen.
En daar staat echt dat de download nog niet beschikbaar is :
Dus ik wacht wel tot 1 april.The Microsoft Windows Mobile 5.0 upgrade is currently available on CD for the HP iPAQ hx2000 and HP iPAQ hx4700 series Pocket PC. The downloads are currently available just for the HP iPAQ hx2000. The downloads for the HP iPAQ hx4700 will be available soon.
Verwijderd
product number: FA665A
option code: AC3 - WW English
product name: HP iPAQ hx4700 MSWM 5.0 upgrade
delivery model: Electronic Download
quantity: 1
hier staat toch echt wat ik gekocht heb... en ontvangen!
option code: AC3 - WW English
product name: HP iPAQ hx4700 MSWM 5.0 upgrade
delivery model: Electronic Download
quantity: 1
hier staat toch echt wat ik gekocht heb... en ontvangen!