Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook mijn hx4700 geupgrade naar WM5

werkt allemaal wel leuk af en toe wat sloompjes maar erger ik me niet aan.

waar ik me wel aan erger:

ik heb een 2GB CF card, met daarop MP3's en me tomtom mappen.

na een soft reset werkt alles goed, kan tomtom'en en alles, maar zet ik hem dan op standby (gewoon uit knopje dus) en zet em dan weer aan dan kan tomtom geen kaarten meer vinden, en is alle data op me cf kaart omgetoverd tot onleesbare en gekke tekens...

simpel even de CF kaart eruit halen en weer terug doen lost het probleem dan weer op.

maar het lijkt me niet dat een CF kaart 10x op een dag eruit en erin gestoken kan worden 8)7

iemand anders die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik heb hem ook maar gedownload, maar ben nog niet onverdeeld positief. Was natuurlijk weer een beetje een opwelling :)

Inmiddels werkt TomTom weer (de eerste paar keer liep de installer vast?) Verder gebruik ik CompanionLink om te synchroniseren en dat gaat ook nog niet helemaal lekker. Wireless etc. werkte wel weer meteen alleen kan ik nog steeds niet met een Cisco Aironet connecten (werkte in 2003SE ook niet, ondanks de update die daarvoor beschikbaar was). Internet Explorer lijkt wat sneller te browsen, maar ik was inmiddels al gewend geraakt aan Opera (die ik er nu nog niet op heb staan). De snelheid overall is hetzelfde gebleven.

Wat heel irritant is is dat ik er een CF en een SD kaart in heb zitten, en hij nu op het today scherm het icoontje blijft 'alternaten', dus om de 2 sec. een ander icoontje.

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd (nog steeds) hoe lang het duurt om TomTom te starten bij jullie. Bij mij is ie toch gauw een seconde of 10 onder water, terwijl op iPAQ's van collega's (met QVGA) de kaart binnen 3 seconden in beeld staat :'( De hx4700 zou toch bloedjesnel moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 21:40
Dat probleem met de CF kaart heb ik ook. Voor de rest werkt het perfect.
Doet ditzelfde probleem zich ook voor met SD kaartjes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf grote problemen houden.. wifi wil niet connecten en tomtom crashed elke keer als ik de installatie wil beginnen. ook vind ik hem trager geworden..
(ondertussen al 3 keer geflashed)

zonde van mijn geld :(
ik ga maandag HP bellen om hier een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een ppc met VGA resolutie, WIFI, en Bluetooth kopen.

Is de HX4700 nog aktueel ( eventueel met Windows Mobile 5.0 ) of kan ik beter voor bv een Acer n311 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 08:46:
ik blijf grote problemen houden.. wifi wil niet connecten en tomtom crashed elke keer als ik de installatie wil beginnen. ook vind ik hem trager geworden..
(ondertussen al 3 keer geflashed).
Heb je al geprobeerd om vanaf een SD kaart te installeren? De .cab en .ini bestanden op de SD kaart zetten en dan via fileexplorer dubbelklikken op het .cab bestand.
Bij mij werkte het zo wel.

Ik heb verder geen problemen met WM 5.0. Heb alleen ook de indruk dat de batterij wat sneller leeg gaat, ik heb er zelf nog geen probleem gevonden. Misschien is het mijn verbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:26:
[...]

Heb je al geprobeerd om vanaf een SD kaart te installeren? De .cab en .ini bestanden op de SD kaart zetten en dan via fileexplorer dubbelklikken op het .cab bestand.

Ik heb verder geen problemen met WM 5.0. Heb alleen ook de indruk dat de batterij wat sneller leeg gaat, ik heb er zelf nog geen probleem gevonden. Misschien is het mijn verbeelding.
Werkt TomTom ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:26:
[...]

ik krijg een nieuwe batterij van HP, dies stuk gegaan (door de upgrade??)
plots lade hij niet meer op.
maar ik verdenk de activesync op mijn laptop ook, ik zal eens een anders OS nemen als ik hem weer werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb hem nu ook. Nergens problemen mee (kheb geen tom tom). Dat het geheugen niet meer gedeeld is, is echt ideaal.
1 ding vind ik wel irritant, die sprite backup zit er niet meer op en ik had net in een backup nog wat dingen staan die ik nog terug moet krijgen.

Hij is wel iets trager geworden lijkt het.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom werkt goed. Gisteren van noord Groningen naar Amsterdam zonder problemen. Ik heb de gesproken instructies alleen nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Kan je op een UK versie ook een NL woordenboek zetten? Zodat je met typen NL suggesties krijgt ipv UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Vreemd overigens dat nieuwe 4700's nog niet met de nieuwste software worden geleverd, als ik de sites van internetshops moet geloven.

[edit] ik zie het al, het is nu weer 15 april geworden...

zie http://h71015.www7.hp.com/generic3.aspx?page=wm2005

[ Voor 32% gewijzigd door Beun_de_Haas op 06-04-2006 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Het is dus nog even wachten op WM5. Wat niet erg is aangezien ik nog aan het twijfelen ben voor welke PDA ik zal gaan. deze HP 4700 of de dell x51v. Beidde hebben VGA scherm en 624 Mhz cpu. De dell heeft wel meer geheugen en een snellere graphische processor. Ook bij benchmark tests komt de dell er goed uit. Alleen schijnt het scherm van de 4700 weer beter te zijn. En heb ik 'iets' met dell. Weet niet wat het is. Jammer dat ze alleen via de website te bestellen zijn.
Iemand ervaringen met beidde PDA's en kan die eventueel wat tips geven?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08
Ik probeer mijn HP HX4700 PDA om te zetten naar Windows Mobile 5. Echter telkens wanneer de setup wil starten krijg ik een BSOD.

Ik heb de PDA niet aangesloten op een usb hub, rechtstreeks op de pc zelf. Tevens heb ik Activesync 4.1 / Office 2003 geinstalleerd staan.

Op mijn oude pc (XP SP2, USB1.0) geeft het dezelfde BSOD.

De code die bij de BSOD wordt gegeven is: 0x0000005E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk maar besloten om WM 5.0 niet te installeren ogv het volgende topic. Bij ruim 3/4 van de mensen werkt het systeem bagger traag en wordt iets minder met hacks. Verder draaien veel apllicaties brak en er schijnen problemen te zijn met de herkenning van CF-kaarten na het aanzetten van je PDA, je moet je kaart er dan ff uittrekken en er weer in doen.

Veel mensen zijn het zelfs zo beu dat ze hun geld hebben terug gevraagd. Bij de mensen die het in de US hebben gekocht wordt dat gehonoreerd.

In de topic staat dat de mensen van HP / MS aan de problemen werken en dat een update op de volgende pagina moet verschijnen indien beschikbaar.

Ik wacht nog ff, omdat het aantal klagers vele malen groter is dan het aantal positievelingen. De klagers keren gewoon weer terug naar WM 2003se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08
Windows XP Home en op de andere pc Professional. Beide met SP2 en alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

svdvlist2 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:21:
Ik heb uiteindelijk maar besloten om WM 5.0 niet te installeren ogv het volgende topic. Bij ruim 3/4 van de mensen werkt het systeem bagger traag en wordt iets minder met hacks. Verder draaien veel apllicaties brak en er schijnen problemen te zijn met de herkenning van CF-kaarten na het aanzetten van je PDA, je moet je kaart er dan ff uittrekken en er weer in doen.

Veel mensen zijn het zelfs zo beu dat ze hun geld hebben terug gevraagd. Bij de mensen die het in de US hebben gekocht wordt dat gehonoreerd.

In de topic staat dat de mensen van HP / MS aan de problemen werken en dat een update op de volgende pagina moet verschijnen indien beschikbaar.

Ik wacht nog ff, omdat het aantal klagers vele malen groter is dan het aantal positievelingen. De klagers keren gewoon weer terug naar WM 2003se.
Mijn mening is ook verdeeld. Ik vind hem ook trager geworden. Soms is hij ectht retetraag en soms gaat het wel weer. Maar vast staat dat wm2003se een stuk sneller draait. Toch vind ik dat het geheugen niet meer gedeeld is ook wel erg fijn.
ben wel blij dat ik geen geld aan uit had gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Beun_de_Haas schreef op donderdag 06 april 2006 @ 06:24:
Vreemd overigens dat nieuwe 4700's nog niet met de nieuwste software worden geleverd, als ik de sites van internetshops moet geloven.

[edit] ik zie het al, het is nu weer 15 april geworden...

zie http://h71015.www7.hp.com/generic3.aspx?page=wm2005
Nou maak er maar 12 mei van. Blijkbaar zijn ze er bij HP achter dat hun software ruk is en ze wachten met de NLD release.

Weet iemand het verschil tussen deze release en degene die op de US site staat.

EDIT: nu is het weer 1 mei, ze weten daar bij HP ook wel wat ze willen.

[ Voor 7% gewijzigd door svdvlist2 op 13-04-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

frapex

got r00t

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:01:

simpel even de CF kaart eruit halen en weer terug doen lost het probleem dan weer op.
maar het lijkt me niet dat een CF kaart 10x op een dag eruit en erin gestoken kan worden 8)7
iemand anders die dit probleem ook heeft?
Same problem hier, heb live gechat met de mannen van HP, maar volgens hun is het een niet bekend probleem. Ja right. Hele wereld heeft er last van, maar zij weten weer van niets :/

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

svdvlist2 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:08:
[...]

Nou maak er maar 12 mei van. Blijkbaar zijn ze er bij HP achter dat hun software ruk is en ze wachten met de NLD release.

Weet iemand het verschil tussen deze release en degene die op de US site staat.

EDIT: nu is het weer 1 mei, ze weten daar bij HP ook wel wat ze willen.
en ja hoor, we zijn naar de 1 juni voor de verandering... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

nou, ik heb weer lekker wm20003se erop gezet en ben daar veel blijer mee. Draait stukken sneller en verder vond ik wm2005 nou ook niet zo boeiend tov wm2003se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een stomme vraag maar hoe zet je 2003 weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

jevn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:42:
Misschien een stomme vraag maar hoe zet je 2003 weer terug?
Ik had hier vandaan rom gedownload en die geinstalleerd:

http://h18007.www1.hp.com...AQ/us/download/22658.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
Windows Mobile 5.0 Upgrade: hx4700
English 40 units in-stock

Naar aanleiding van eerdere berichten in dit topic ben ik echter nog wel huiverig om WM5 aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met nevo? Ik heb het geïnstalleerd maar ik kan mijn tv maar niet bedienen. De infrarood poort zit vanonder rechts dus ik heb de pda wel degelijk omgedraaid om te testen...

Iemand anders die het wel werkend gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Na een tijd gewacht te hebben met het installeren van WM5.0 heb ik het toch maar gedaan. Er zijn genoeg tweaks om wm5.0 net zo snel te maken als wm2003se. Installatie verliep prima en eerste indruk was ook goed. Een schone installatie werkt lekker snel en hoopte dat zo te houden door de tweaks icm te installeren programma's. Wat schetst echter mijn verbazing, mijn wireless lan (intel 2200bg, 9.0.4.13 driver) had geen verbinding meer en er was een LAN gekomen van de pda. Ik kreeg me wlan niet meer aan de praat zonder de pda uit de cradle te halen en te rebooten. Mijn eerste indruk was goed, maar als je van dit soort prut krijgt hoeft het van mij niet meer. Het komt puur doordat je pda een netwerk verbinding maakt met je pc, welke niet uit te schakelen is.

[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 01-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Voor de mensen die problemen hebben ondervonden met de upgrade naar WM5, is onderstaande link wellicht interessant. Hij legt uit wat er gebeurt in WM5 en waarom de performance niet is zoals velen hem graag zien.

http://blogs.msdn.com/win...ve/2006/03/16/552996.aspx

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Deevay schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:12:
Voor de mensen die problemen hebben ondervonden met de upgrade naar WM5, is onderstaande link wellicht interessant. Hij legt uit wat er gebeurt in WM5 en waarom de performance niet is zoals velen hem graag zien.

http://blogs.msdn.com/win...ve/2006/03/16/552996.aspx
Om het performance probleem op te lossen kan je hier kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
New Stock Due 10-Jul

Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 15:56

bladebla

<Piéééép>

EdwinB schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:44:
New Stock Due 10-Jul

Zucht.....
Ongelovelijk, hoe vaak is dat nu al uitgesteld? Je kan HP hierin toch niet meer serieus nemen.
Maar in feite zou dit toch alleen kunnen hangen op het drukken van CDtjes daar de software allemaal al voorelkaar is.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor allen die hebben geupgrade naar WM5 is er goed nieuws: de 2.1 upgrade is uit. Te downloaden vanaf hier!
In deze upgrade wordt onder andere het CF-cardprobleem opgelost (claimen ze althans) en wordt de performance sterk verbeterd. De eerste reacties zijn positief!

Bij mij ging de upgrade vlekkeloos, maar toen ik weer wilde syncen kreeg ik een foutmelding als ik mijn calendar wilde syncen. Een hard reset van het apparaat heeft dit opgelost (let op, een hard reset onder WM5 doe je met de bovenste twee knoppen in plaats van de onderste twee bij WM2003SE!).

Zou het toch nog goedkomen met de HX4700 en WM5? Het begint erop te lijken...

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
qtee schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:10:
Voor allen die hebben geupgrade naar WM5 is er goed nieuws: de 2.1 upgrade is uit. Te downloaden vanaf hier!
In deze upgrade wordt onder andere het CF-cardprobleem opgelost (claimen ze althans) en wordt de performance sterk verbeterd. De eerste reacties zijn positief!

Bij mij ging de upgrade vlekkeloos, maar toen ik weer wilde syncen kreeg ik een foutmelding als ik mijn calendar wilde syncen. Een hard reset van het apparaat heeft dit opgelost (let op, een hard reset onder WM5 doe je met de bovenste twee knoppen in plaats van de onderste twee bij WM2003SE!).

Zou het toch nog goedkomen met de HX4700 en WM5? Het begint erop te lijken...
Heb jij toevallig een centrino notebook waarmee je je pda synct? Bij de 2.0 ROM had ik het probleem dat als ik de pda in de cradle deed, ik mijn wireless LAN verbinding kwijt was en niet meer kon verbinden zonder de pda te verwijderen en de verbinding te laten herstellen. Ik vindt de 2003SE versie prima werken, ik kijk nog ff de kat uit de boom.

[ Voor 3% gewijzigd door svdvlist2 op 30-07-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Nee, ik heb geen notebook, gewoon een desktop-pc.
Een keer heb ik problemen gehad met de verbinding van de pda met de pc, dat was toen ik een LAN-game van Titan Quest wilde joinen, terwijl de pda ook aangesloten was. Dat was even een probleem omdat hij de pda ook als een netwerkverbinding ziet, hij probeerde die te gebruiken voor het LANnen. Heel vreemd. Nadat ik de pda had losgetrokken en het spel opnieuw had gestart ging het wel goed.

Volgens mij heb ik over jouw probleem al wel eerder iets gelezen, je zou het even moeten googlen, want misschien heeft iemand al eens een oplossing gevonden. In dit blog staan erg veel tips en tweaks voor WM5 op de HX4700, en ook testresultaten van de ROM-upgrade. Interessant!

Mijn eigen ervaringen tot nu toe met de ROM-upgrade zijn erg goed, de iPaq is weer snel als vanouds. Wel heb ik zo ongeveer alles op de SD-kaart geïnstalleerd, voor de zekerheid, het schijnt dat hij daardoor sneller blijft. Ook heb ik een tweak toegepast waardoor hij mijn emails opslaat op de CF-kaart in plaats van in het eigen geheugen. Hoe je dit moet doen kun je vinden via eerdergenoemde link.

[ Voor 20% gewijzigd door Velvet op 31-07-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Het rare is dat ik 'm gewoon kan downloaden. Kan ik deze nu gewoon installeren?!?

[edit] ik heb nu WM 2003

[ Voor 15% gewijzigd door Beun_de_Haas op 01-08-2006 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Nee, de upgrade werkt alleen op apparaten die al WM5 draaien. Dat zul je dus eerst moeten aanschaffen (kan via de HP-site in Amerika, je kunt met bv. credit card betalen en dan WM5 direct downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

jammer :)

[edit] heb inmiddels WM5 met tt 5.21. De 4700 heeft bij mij nog niet zo goed gewerkt als nu met WM5, vreemd genoeg :)

[ Voor 72% gewijzigd door Beun_de_Haas op 13-08-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

nog meer ervaringen met die wm5 upgrade? of hij nu echt sneller is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:17
MeIsTwisted schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:22:
nog meer ervaringen met die wm5 upgrade? of hij nu echt sneller is geworden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
En wat is de toegevoegde waarde van WM5? Beter applicaties? Nieuwe applicaties? Of heb je nog steeds dezelfde mogelijkheden als onder WM2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 20:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Frijns.Net schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:09:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
En wat is de toegevoegde waarde van WM5? Beter applicaties? Nieuwe applicaties? Of heb je nog steeds dezelfde mogelijkheden als onder WM2003?
Paar dagen WM5 (vaag t*rrent bestandje op goed geluk geflashed om ff te kijken) draaiend nu, met de laatste update. Ziet er allemaal net weer wat gelikter uit, zoals verwacht. Heb het gevoel dat het allemaal iets langzamer reageert, na drukken op een button had ik regelmatig de neiging om er direct weer op te duwen omdat er even niets gebeurde. Verder wel zeer stabiel tot nu toe, ook met Tomtom 5.21.
Misschien dat met wat tweaks het nog wat sneller wordt, ik ga in ieder geval niet terug naar 2003.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Velvet
  • Niet online
Het grote verschil met WM2003SE is dat het geheugen niet meer verdeeld wordt over ROM en RAM. Ook kan de batterij nu helemaal leeg lopen zonder dat dat leidt tot een hard reset van het apparaat (alle data weg).
@Joepla: Heb je de nieuwste ROM-upgrade er al overheen gegooid? Dat maakte bij mij een enorm verschil. Verder zou ik je aanraden om nieuwe applicaties zoveel mogelijk op SD- of CF-kaart te installeren en niet in het eigen geheugen van de PDA. Dit zorgt ervoor dat hij sneller blijft.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
Ik heb zojuist weer eens een hard-reset van mijn HX4700 meegemaakt omdat de batterij leeg was. Wat ik niet snap: waarom zit er een backup batterij in? Die stond namelijk nog op 75% (nadat ik weer in Windows zat), maar toen waren al mijn settings dus al weg!

Ik weet dat het probleem bij WM2005 weg is, maar ik vraag me toch af wat die backup batterij dan voor nut heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 20:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

qtee schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:52:
@Joepla: Heb je de nieuwste ROM-upgrade er al overheen gegooid? Dat maakte bij mij een enorm verschil. Verder zou ik je aanraden om nieuwe applicaties zoveel mogelijk op SD- of CF-kaart te installeren en niet in het eigen geheugen van de PDA. Dit zorgt ervoor dat hij sneller blijft.
Ja laatste update had ik er direct overheen gezet en alles (voor zover dat gaat) staat op de SD.

Op zich loopt het best wel goed, krijg alleen Wifi niet lekker aan de gang. Zonder encryptie werkt het zeer traag (hele systeem wordt stroperig), met WPA wil het helemaal niet. Effe verder puzzelen dus nog |:(

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb mijn pda een hx4700 nog geen week in mijn bezit.
En ik zou graag TomTom navigator 5 er mee gaan draaien nu lees ik op verschillende forums dat je
hem dan eerst moet (rom)update voor de fouten die erin zitten.
Zou iemand mij kunnen uit legen hoe dat in zijn werk gaat waar ik al die updates kan vinden en
wat de kosten zijn voor die updates.
Ik zou het fijn vinden als hij het gewoon goed doet.
Zonder dat ik er problemen mee krijg van vast lopers en dergelijke.

Ik ben een echte leek qua dat betref.

Ik hoop op deze forum een goede reactie te krijgen op andere heb ik geen reactie gehad.

Alvast bedankt voor de moeite.
gr.dekale

Na een rare reactie van TOFF het over nieuwe opgesteld

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
:P
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:51:
Ik hoop op deze forum een goede reactie te krijgen op andere heb ik geen reactie gehad.

gr.dekale 8)
Heeft misschien iets te maken met de moeite die je zelf neemt om je post leesbaar te maken?
Je zal wel dislexie hebben ofzo, maar je hebt vast wel een programma met spellingscontrole?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Helaas kan ik je niet helpen met de HX4700 (heb er zelf geen).
Welkom op GoT iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Toff op 19-08-2006 13:32 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:51:
<knip>

Ik ben een echte leek qua dat betref.

gr.dekale

Na een rare reactie van TOFF het over nieuwe opgesteld
Hier kun je op de HP site kiezen welke versie je hebt: WM2003SE of WM2005:
Klik

Als je WM2003SE hebt dan zul je deze twee moeten downloaden:

name current version previous version

HP iPAQ hx4700 Pocket PC Series ROM Update » 1.10
10 May 05 » 1.00
9 May 05

HP iPAQ hx4700 Pocket PC Series Firmware Update for ROM Version 1.10 » 1.10
16 Sep 05 » 1.00
3 Aug 05

De eerste is de update van 1.0 (die je nu hebt waarschijnlijk) naar 1.10 en voor 1.10 is er dan nog een update.

Daarna installeer je Tomtom 5.21 en dan zou het zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor je reactie Frijns.net

Ik heb de windows Mobile 2003 Second Edition als ik het goed begrijpt kan ik dus gelijk
de PC ROM Update 1.10 er op zetten.
Is dit een complete update of moet er voor nog andere programma's nog update's bij ( hier bij denk ik aan de battarij en dergelijke)

Al vaste bedankt voor je hulp

gr.dekale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:26:
Dankje voor je reactie Frijns.net

Ik heb de windows Mobile 2003 Second Edition als ik het goed begrijpt kan ik dus gelijk
de PC ROM Update 1.10 er op zetten.
Is dit een complete update of moet er voor nog andere programma's nog update's bij ( hier bij denk ik aan de battarij en dergelijke)

Al vaste bedankt voor je hulp

gr.dekale
Deze update(s) kan je er zo opzetten. Alles zit erbij. Je moet er wel rekening mee houden dat als je de ROM's update je alle (maar dan ook echt ALLE) gegevens kwijt ben op je PDA. Je begint dus weer met een schone lei.

Ik draai zelf ook op 2003SE ROM 1.10+update en TomTom Navigator 5.21. Het is heel belangrijk om de geüpdate versie van TT te gebruiken, omdat de 5.0 versie niet goed met een VGA scherm overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
Effe een vraagje voor de WM5 gebruikers.
Nu de performance een stukje beter schijnt te zijn, wil ik eigenlijk wel eens weten hoe het toetsenbordje (on-screen) er eigenlijk uitziet. Is dit vergelijkbaar met het toetsenbord in WM2003SE, of zijn het nu van die vierkante witte toetsjes?? Oog wil ook wat namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zou iemand mij kunnen vertellen als je wm5 er op zet of het dan een clean install is en niet met die pocket informant rommel enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:12:
En zou iemand mij kunnen vertellen als je wm5 er op zet of het dan een clean install is en niet met die pocket informant rommel enz.
Waarom zou je Pocket Informant niet willen?
Ik gebruik de tool graag. Heb ook de complete versie gekocht en ben daar heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:04:
[...]

Deze update(s) kan je er zo opzetten. Alles zit erbij. Je moet er wel rekening mee houden dat als je de ROM's update je alle (maar dan ook echt ALLE) gegevens kwijt ben op je PDA. Je begint dus weer met een schone lei.

Ik draai zelf ook op 2003SE ROM 1.10+update en TomTom Navigator 5.21. Het is heel belangrijk om de geüpdate versie van TT te gebruiken, omdat de 5.0 versie niet goed met een VGA scherm overweg kan.
Hallo

Bedankt voor jullie reactie ik ga het gelijk proberen en dan gaan we zien wat hij doet.

gr.dekale _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Het is allemaal een stuk beter geworden met de 2.0.1 firmware voor de hx4700, zegt men.

Het kan allemaal nog beter met de filesys patch, vooral die ik tegen ben gekomen op een forum: http://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=17571

De patch lijkt qua versie op de patch voor de Axim, maar deze is geschikt gemaakt voor de hx4700! (de patch die ik hiervoor gebruikte: http://www.winmobiletech.com/082006FilesysThrottler/)

Veel succes!

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

frapex schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:57:
Het is allemaal een stuk beter geworden met de 2.0.1 firmware voor de hx4700, zegt men.

Het kan allemaal nog beter met de filesys patch, vooral die ik tegen ben gekomen op een forum: http://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=17571
[...]
Heb je nog wat meer info over wat het precies doet? Heeft het te maken met de benodigde processortijd om het filesystem te compacteren o.i.d.?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik heb wel met WM5 + de update van 2.01 wel dat mn touchscreen vaak na eentijdje niet meer reageert, meestal na het gebruik van TCPMP, ik heb nu geen screen protector.
Hebben andere hier ook wel eens last van, met WM2003 had ik dit nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

TCPMP heb ik nog niet weer op WM5 gedraaid maar ik heb dat ook wel. Dat wil zeggen hij reageert dan een paar seconden niet en moet ik echt geduld hebben. En dat heb ik niet altijd als ik hem onderweg snel even nodig heb om iets op te zoeken. En hoppa, krijgt hij weer mooi een stylus in zijn reset gat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

bladebla schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:16:
[...]

Heb je nog wat meer info over wat het precies doet? Heeft het te maken met de benodigde processortijd om het filesystem te compacteren o.i.d.?
ja zoiets, het is een port van de Dell patch die ooit door een groep aanhangers is gemaakt. oftwel geschikt voor de hx4700. bij het installeren van applicaties kan je de patch beter even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat de meeste mensen nu draaien? De standaard VGA of de 'real VGA' van de SE_VGA tool...?

Ik vind dat standaard alles veel te groot is, maar met SE_VGA weer te klein. Eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat je de buttons en bepaalde teksten groter kan maken net zoals in Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Meestal draai ik standaard QVGA, maar als ik op internet ga surfen of een boek lees, dan pak ik toch ozVGA (net zo'n programma als SE_VGA, maar dan voor onder WM5). De enige reden dat ik die niet standaard draai, is, dat niet alle programma's er lekker onder werken (de meeste wel trouwens).
Ik vind het ook wel erg klein, maar vooral lastig dat je het toetsenbord niet meer kunt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Velvet op 13-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:57:
Meestal draai ik standaard VGA, maar als ik op internet ga surfen of een boek lees, dan pak ik toch ozVGA. De enige reden dat ik die niet standaard draai, is, dat niet alle programma's er lekker onder werken (de meeste wel trouwens).
Ik vind het ook wel erg klein, maar vooral lastig dat je het toetsenbord niet meer kunt gebruiken.
Dat is ook mijn beleving. Het nadeel is hiermee dat je de PDA moet resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
QVGA = 320x240 (quarter of VGA)
VGA = 640x480

Standaard is dus QVGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik draai trouwens altijd met QVGA. Doe eigenlijk (te) weinig met mn 4700. Voornaamste gebruik is TomTom 6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de WM 5.0 update gekocht en geïnstalleerd. Ik kom een paar issues tegen die ik niet eerder heb gelezen:

- soms gaat de PDA niet aan na lang in de cradle gestaan te hebben (met pc uit), softe reset is dan nodig.
- ActiveSync bied veel minder opties (geen 'schedule' knop). Nu gaat iedere 10min de PDA aan in de cradle, dat wil ik niet. Truuk met 'remote server' toevoegen helpt niet.

Algemeen:
- Waarom is internetten op de PDA (via wlan) zoveel trager dan op een pc?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik zit al een tijdje te twijfelen om wm2005 aan te schaffen. Afgelopen weekend heeft mijn pda plotseling uit zichzelf weer eens reset gedaan waardoor ik al mijn instellingen en programma's weer kwijt was. Gebeurd zo nu en dan, zetik hem ongemerkt niet goed uit of zo, loopt de batterij leeg...

Nu ik dus toch alles kwijt ben (gelukkig altijd gesynced met laptop) wil ik voordat ik wm2005aanschaf wel eens wat met linux gaan prutsen. Mocht dat niet bevallen koop ik alsnog wm2005.

Uiteraard maak ik eerst een backup van mijn wm2003 rom.Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Ik krijg hem niet in bootloader modus. Ik las hier en daar al dat ik de agenda en itask knop in moet drukken en dan resetten met de pen. Maar dan kom ik gewoon in wizard die je altijd krijgt na een hard reset. Kan het misschien liggen aan het feit dat ik hem niet aan de normale kabel maar aan de cradle heb hangen?
Ik kan met Multi-Port/USB TTY wel connecten maar krijg alleen maar 'CLIENTCLIENTCLIENT...' te zien...

Iemand een idee?

===

Opgelost. Ik zei 'agenda' en 'i-task' knop, maar ik vond op een andere website dat je op 'contacts' en 'i-task' moet drukken. Dan werkt het idd wel.

[ Voor 7% gewijzigd door prutsger op 20-02-2007 12:36 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als nieuwe PPC gebruiker WM 5.0 aangeschaft, in de veronderstelling dat het allemaal prima zou werken. Dat mag je toch verwachten van grote namen als Microsoft en HP.

Ik ben echter binnen twee dagen weer terug gegaan naar WM2003SE. Is veel sneller, je PDA blijft ook echt uit in de cradle. Kan het echt niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Weet je zeker dat je ook de update hebt geïnstalleerd? WM5 "out of the box" werkte bij mij ook maar matig, maar na de update van HP gaat het prima. Ik hoef niet zo nodig meer terug naar WM2003SE.

Waar ze wel eens wat aan mogen veranderen is ActiveSync... foutmeldingen als "er is een fout opgetreden", of "let op" en dan geen uitleg... en je kunt niks installeren voordat je PPC is gesynchroniseerd. Pas dan is het menu "Opties" toegankelijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Velvet op 21-02-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:56:
Weet je zeker dat je ook de update hebt geïnstalleerd? WM5 "out of the box" werkte bij mij ook maar matig, maar na de update van HP gaat het prima. Ik hoef niet zo nodig meer terug naar WM2003SE.
Ik heb simpelweg de update gekocht bij HP een paar dagen geleden. Ik neem toch aan dat ik dan de laatste versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik neem aan van wel... je zou hier kunnen nakijken of je alles up to date hebt.
Als je een reset doet zie je in het beginscherm je BIOS-versie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me vertellen ik heb WM5 op draaien. maar als ik TT5 erop zet en het installeerd maar dan doet het bluethooth het niet??

kan iemand me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellup Hellup!

Ik heb het volgende probleem. Ik heb iets stom gedaan. Ik had blijkaar alles up2date echter ben ik toch weer updates (downgrades) gaan installeren van de Rom-updates 8)7 |:( en wat gebeurt er ik zie alleen nog maar een beginscherm zonder backlight waarin staat:

Serial of USB (afhankelijk van de aansluiting op usb of alleen stroom)

HP (logo)

Invent

V1.01

Harde reset biedt geen resultaat net als een softe. :'( :o :X

Wie kan mij helpen? De pc weet wel dat er een HP apparaat wordt aangesloten wanneer ik hem in de USB doe maar kan hem niet meer als apparaat benaderen of zien.

Bij voorbaat 1000x dank voor de eventuele oplossing als die er is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Haal de accu eruit en doe na een kwartier de accu terug, probeer nog eens een harde/softe reset combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
NIEUWE ROM-UPDATE!

Er is weer nieuws op HX4700-gebied!
Na de laatste ROM-upgrade was het nog behelpen met fixes en andere hulpmiddelen om WM5 toch enigszins acceptabel te laten draaien.
Maar nu is er een Russische groep, die een nieuwe ROM-update heeft geproduceerd voor de HX4700, de AKU 3.5! Tot nu toe was de nieuwste versie 1.1.
Aangezien HP zelf niet meer actief updates voor onze PDA produceert, is dit, hoewel het geen officiële update is, toch een grote aanrader. De expert Werner Ruotsalainen (Menneisyys), jullie misschien wel bekend van een aantal handige andere updates voor de HX4700, heeft de update getest en is laaiend enthousiast. De PDA wordt weer sneller, werkt efficiënter en presteert op alle vlakken beter dan de vorige ROM-versie.
Daarnet heb ik de update geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe met hem eens ben, de PDA reageert veel sneller dan voorheen, een verademing!

Hier is wat je moet doen:
(Dit kan tot nu toe alleen onder XP, niet onder Vista! Je moet al wel de WM5-upgrade hebben gekocht en geïnstalleerd, het werkt niet vanaf 2003SE!)

1) Download de nieuwe ROM-update hier, en pak deze uit (RAR). Hernoem het bestand CEOS_AKU3_52.nbf tot CEOS_UPD.nbf.
2) Download de vorige ROM-update, 2.01, hier
3) Start de oude ROM-update. Deze pakt zichzelf uit naar c:\iPAQ\SP33318\. Ga door met de update tot aan het scherm waar je "update" moet aanklikken
4) Vervang in de map c:\iPAQ\SP33318\ het bestand CEOS_UPD.nbf door de nieuwe versie.
5) Nu kun je op "update" klikken. De nieuwe ROM wordt op je HX4700 gezet.
6) Als de update klaar is, klik je op "finished". De HX4700 laat nu het startscherm zien (dat je ook ziet wanneer je een reset doet.
7) Voer een reset uit (druk op de contacts- en de messaging-knoppen, en duw tegelijk je stylus in het reset-gaatje. Bevestig de reset met de calendar-knop.

Je HX4700 zal nu herstarten en als het goed is is nu de performance een stuk verbeterd!

Voor A2DP-functionaliteit moet je ook nog even dit bestand installeren.

Kijk ook even naar Werners artikel voor nog wat aanvullingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Bedankt voor de tip. Er circuleren wel meer alternatieve roms waaronder een wm6 look-a-like van calkelvzeee die ik nu heb draaien, maar ik ga hier ook even naar kijken. Toch leuk hoe buiten HP om in de hobbie sfeer nog steeds voor deze krachtige pda ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
bladebla schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:13:
Bedankt voor de tip. Er circuleren wel meer alternatieve roms waaronder een wm6 look-a-like van calkelvzeee die ik nu heb draaien, maar ik ga hier ook even naar kijken. Toch leuk hoe buiten HP om in de hobbie sfeer nog steeds voor deze krachtige pda ontwikkeld wordt.
Ik heb sinds gisteren een hx4700 in bezit, en hij bevalt me al te goed!
Er stond origineel 2003 op, maar deze heb ik direct geflashed naar 2005 (aku 3.5 volgensmij).
Ook stond er TomTom 6 op, deze draait zo gigantisch soepel en snel! Niet normaal! Dit in combinatie met een Adapt BT gps.
Ik krijg alleen die van calkelvzeee niet aan de praat. Ik heb deze CEOS.nbf in het mapje geplaats van de HP flash programma. Alleen wanneer ik hem opstart geeft hij na een tijdje de melding dat de ROM niet goed is en daarom gestopt is. In de ini file heb ik de bestandsnaam wel veranderd...

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:42:
Linkje werkt niet

deze wel:

AD2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Xardas schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:18:
[...]

Ik krijg alleen die van calkelvzeee niet aan de praat. Ik heb deze CEOS.nbf in het mapje geplaats van de HP flash programma. Alleen wanneer ik hem opstart geeft hij na een tijdje de melding dat de ROM niet goed is en daarom gestopt is. In de ini file heb ik de bestandsnaam wel veranderd...
Probeer het flashen eens met 'HX4700_BootLoader.exe'. Het werkt makkelijker dan het hernoemen of .ini aanpassen van de orginele HP flash software. Even Googlen, een downloadlink is zo gevonden.

Ik heb overigens ook vreemde zaken met het flashen van mijn hx4700 meegemaakt: Het flashen duurt even, maar ook weer niet zo lang. Toen afgebroken <slik>. Een pin-reset gedaan met stylus. Er gebeurde weinig. Nog een reset. En toen kwam hij toch tot leven. Het was even zweten maar het is nog steeds geen baksteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ben net terug van een week zomerkamp met mn scouts. Echt een uitkomst zo'n tomtom op de hx4700. We zaten onder in oost-duitsland, waar ik gek genoeg niet zo bekend ben.
Ik heb overigen wel een aantal keer gehad dat mn hx4700 oververhit werd. Het beeld werd dan statisch en kreeg strepen en andere artefacten in beeld. Een kleine 5 min in het (gekoelde)handschoenen vakje en hij deed het weer. Wat me trouwens ook opviel, is dat hij best regelmatig traag wordt. Een pen-reset werkt meestal niet. Wanneer ik dan mn code in wil voeren, zit er soms een vertraging in wat op kan lopen tot wel 5 sec...
Verder ben ik nog helemaal tevreden over het apparaat! Thx voor de info bladebla. Ik ga zo meteen even een andere rom proberen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Inderdaad een geweldig apparaat. Ik heb hem afgelopen week meegenomen naar Londen en heb er de hele week plezier van gehad. Inderdaad treedt er soms wel wat vertraging op, dus ik ga de ROM ook eens proberen. Maar verder een prima ding!

Jammergenoeg zit er wel een klein, rond plekje (soort kras) op mijn scherm. Maar waarschijnlijk is het laten plaatsen van een nieuw schermpje net zo duur als een nieuwe HX4700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Traag worden van de pda: sommige programma's worden niet goed afgesloten en blijven in het geheugen. Kill de programma's ergens zit daar een functie voor, volgens mij bij geheugenbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:46:
Traag worden van de pda: sommige programma's worden niet goed afgesloten en blijven in het geheugen. Kill de programma's ergens zit daar een functie voor, volgens mij bij geheugenbeheer.
Klopt, die kill ik altijd al meteen. Maar toch merk je dat de PDA de ene keer langzamer werkt dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Als je niet de nieuwe ROM (AKU 3.5) wilt installeren, dan zijn er op deze site (een blog waarin allerlei oplossingen besproken worden) nog erg veel tips te vinden om je HX4700 sneller te maken! Maar ik kan de upgrade echt 100% aanraden, ik heb het gevoel dat hij nog sneller is dan onder WM2003SE en dat hij het geheugen niet meer zo laat vollopen. Op alle vlakken presteert hij beter!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:12
Na het doorlezen van dit topic ben ik eruit. Er moet een vervanger komen voor mijn Palm IIIc :X

Ik wil ook een HP iPAQ HX4700 en niet een Acer N311 zoals ik eerst wilde.

Heb al op marktplaats lopen struinen maar ze vragen nogal wat voor die dingen 2de hands...

Modbreak:Hint: Vraag & Aanbod

[ Voor 16% gewijzigd door Eggy op 16-08-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Had al gekeken bij V&A maar +/- € 300,-- is een beetje veel van het goede. Maar toch bedankt.

Ben nu met iemand bezig voor € 175,-- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Niet slecht, en nog steeds een goede keus! Als je niet hoeft te bellen met je PDA is dit een van de betere. Op eBay zag ik laatst ook een staan, volgens mij ging die weg voor 200 euro... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
qtee schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:55:
Niet slecht, en nog steeds een goede keus! Als je niet hoeft te bellen met je PDA is dit een van de betere. Op eBay zag ik laatst ook een staan, volgens mij ging die weg voor 200 euro... succes!
De deal is net telefonisch gesloten en bevestigd d.m.v uitwisselen van gegevens.

Ik krijg/koop voor € 215,-- het volgende :9

1 ) HP iPAQ HX4700 met Win.Mobile 2005 ( met install. CD )
2 ) Piel Frama leren hoes kleur zwart
3 ) Brando ( re-usable ) screenprotector
4 ) Zuignap houder voor in de auto met 12v lader
5 ) Bedraade GPS muis
6 ) TomTom 6 Benelux voorgeinstaleerd op SD-card ( En Europa op CD-ROM erbij )
7 ) De standaard laad/sync kabel
8 ) lader voor netstroom
9 ) Stylus-pen
10 ) Extra LI-ON ( 1800 mAH ) accu nieuw in verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind het nog altijd het vlaggenschip onder de pda's. Met de recente homebrew roms is de hx4700 weer nieuw leven ingeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
bladebla schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:24:
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik vind het nog altijd het vlaggenschip onder de pda's. Met de recente homebrew roms is de hx4700 weer nieuw leven ingeblazen.
Waar zijn de precies te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
qtee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:42:
NIEUWE ROM-UPDATE!

Er is weer nieuws op HX4700-gebied!
Na de laatste ROM-upgrade was het nog behelpen met fixes en andere hulpmiddelen om WM5 toch enigszins acceptabel te laten draaien.
Maar nu is er een Russische groep, die een nieuwe ROM-update heeft geproduceerd voor de HX4700, de AKU 3.5! Tot nu toe was de nieuwste versie 1.1.
Aangezien HP zelf niet meer actief updates voor onze PDA produceert, is dit, hoewel het geen officiële update is, toch een grote aanrader. De expert Werner Ruotsalainen (Menneisyys), jullie misschien wel bekend van een aantal handige andere updates voor de HX4700, heeft de update getest en is laaiend enthousiast. De PDA wordt weer sneller, werkt efficiënter en presteert op alle vlakken beter dan de vorige ROM-versie.
Daarnet heb ik de update geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe met hem eens ben, de PDA reageert veel sneller dan voorheen, een verademing!

Hier is wat je moet doen:
(Dit kan tot nu toe alleen onder XP, niet onder Vista! Je moet al wel de WM5-upgrade hebben gekocht en geïnstalleerd, het werkt niet vanaf 2003SE!)

1) Download de nieuwe ROM-update hier, en pak deze uit (RAR). Hernoem het bestand CEOS_AKU3_52.nbf tot CEOS_UPD.nbf.
2) Download de vorige ROM-update, 2.01, hier
3) Start de oude ROM-update. Deze pakt zichzelf uit naar c:\iPAQ\SP33318\. Ga door met de update tot aan het scherm waar je "update" moet aanklikken
4) Vervang in de map c:\iPAQ\SP33318\ het bestand CEOS_UPD.nbf door de nieuwe versie.
5) Nu kun je op "update" klikken. De nieuwe ROM wordt op je HX4700 gezet.
6) Als de update klaar is, klik je op "finished". De HX4700 laat nu het startscherm zien (dat je ook ziet wanneer je een reset doet.
7) Voer een reset uit (druk op de contacts- en de messaging-knoppen, en duw tegelijk je stylus in het reset-gaatje. Bevestig de reset met de calendar-knop.

Je HX4700 zal nu herstarten en als het goed is is nu de performance een stuk verbeterd!

Kijk ook even naar Werners artikel voor nog wat aanvullingen!
Degene die deze ROM gemaakt heeft, heeft ook alweer een update gemaakt en hij is bezig met WM6 voor de HX4700! Dit las ik op deze site in een van de reacties. Onze PDA is dus nog lang niet 'dood' of verouderd... wel speciaal voor een apparaat dat al drie jaar oud is in deze business!

[ Voor 6% gewijzigd door Velvet op 18-08-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:41:
[...]

Waar zijn de precies te downloaden ?
Hier is veel informatie te vinden in het Engels (De roms hebben Russische oorsprong):
AKU 3.5.2 for HP 4700 by kozhura ENG and RUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
bladebla schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:25:
[...]

Hier is veel informatie te vinden in het Engels (De roms hebben Russische oorsprong):
AKU 3.5.2 for HP 4700 by kozhura ENG and RUS
Allemaal zeer interessante info. Ben gelijk maar even lid geworden.
Mijn NICKname kun je wel raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

WiLLoW_TieN schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

Allemaal zeer interessante info. Ben gelijk maar even lid geworden.
Mijn NICKname kun je wel raden...
Ik zie hem staan :)

Recentelijk, 15-8, is er weer een nieuwe rom gereleased. Heeft iemand die al geprobeerd? Ik las over nog wat meer snelheid maar ik geloof dat het eigenlijk neerkomt op nog wat bugfixes en helaas, voor mij gezien dan, wat overbodige software. Ik zie hem na het flashen het lieft zo clean mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
bladebla schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

Ik zie hem staan :)

Recentelijk, 15-8, is er weer een nieuwe rom gereleased. Heeft iemand die al geprobeerd? Ik las over nog wat meer snelheid maar ik geloof dat het eigenlijk neerkomt op nog wat bugfixes en helaas, voor mij gezien dan, wat overbodige software. Ik zie hem na het flashen het lieft zo clean mogelijk.
Er was een reactie waarin stond dat deze rom 2x zo snel was als wm2k3. Dit zou geweldig nieuws zijn. Op dit moment vallen de prestaties van deze snelheidsbeest best tegen. T'is nogal vervelend als je de specs opnoemt en vervolgens iemand met een qtek je met vlag en wimpel in zit te halen qua snelheid :s
Ik ga vanavond deze rom proberen!
Heb toevallig ook net mn extra batterij binnen gekregen. Het is z'n heavy duty ding van 3650mah. Hij is groter dan dat ik had verwacht. Reken maar op een groei van in ieder geval 100% plus een extra cover. Op dit moment hoort hij op te laden, maar ik betwijfel het of hij dat doet (geen oranje lampje, en ??? bij de batterijstatus). Ik laat hem gewoon een tijdje onder lading staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Xardas schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:38:
[...]

Er was een reactie waarin stond dat deze rom 2x zo snel was als wm2k3. Dit zou geweldig nieuws zijn. Op dit moment vallen de prestaties van deze snelheidsbeest best tegen. T'is nogal vervelend als je de specs opnoemt en vervolgens iemand met een qtek je met vlag en wimpel in zit te halen qua snelheid :s
Ik ga vanavond deze rom proberen!
Heb toevallig ook net mn extra batterij binnen gekregen. Het is z'n heavy duty ding van 3650mah. Hij is groter dan dat ik had verwacht. Reken maar op een groei van in ieder geval 100% plus een extra cover. Op dit moment hoort hij op te laden, maar ik betwijfel het of hij dat doet (geen oranje lampje, en ??? bij de batterijstatus). Ik laat hem gewoon een tijdje onder lading staan.
Graag hoor ik en andere tweakerts hoe snel de ROM is, ben erg benieuwd!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Woei ik heb hem nu eindelijk in mijn handen.

Wat een gaaf ding _/-\o_ HP iPAQ HX4700 _/-\o_ en een koopje vindt IK.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/GoT2.jpg

WiFi voor het thuisnetwerk werkt al. En TomTom 6 doet het ook perfect.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/GoT1.jpg

Nu nog even uitvogelen hoe ik het scherm moet kantelen en in VGA mode krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-08-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:32:
Woei ik heb hem nu eindelijk in mijn handen.

Wat een gaaf ding _/-\o_ HP iPAQ HX4700 _/-\o_ en een koopje vindt IK.

[afbeelding]

WiFi voor het thuisnetwerk werkt al. En TomTom 6 doet het ook perfect.

[afbeelding]

Nu nog even uitvogelen hoe ik het scherm moet kantelen en in VGA mode krijg.
knopje rechtsonderin opent de zo'n hp menutje, waar je het scherm kan laten kantelen.
Ene, defineer koopje? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Xardas schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

knopje rechtsonderin opent de zo'n hp menutje, waar je het scherm kan laten kantelen.
Ene, defineer koopje? :*)
Kijk 11 posts terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Wow! dat is echt een mooie deal! Ik was 300 euro kwijt, en ik moest vervolgens nog een nieuwe autohouder kopen (bijgeleverde was bagger) en een auto oplader.
Ben overigens nu bezig met het flashen naar de nieuwe versie....to be concluded :p

Update: ik heb hem zover dat die bootloader de nbf file ziet, en mijn pda. Maar wanneer hij bezig moet gaan geeft hij aan: fout 514, andere aparaat gevonden dan origineel (oid).... aaarghhhh!!!
Update2: ik krijg het nog steeds niet voor mekaar... reboot, resets, hard-reset, niets zorgt ervoor dat hij die fout 514 omzeilt. Nu heb ik dus nog steeds de originele AKU 3.5.2 van 2 maanden geleden, en hij is weer traag, alle instelling natuurlijk weg. Op zich geen probleem, maar ik wilde opzich dan wel wat goeds ervoor terug krijgen... ik ben kort gezegt 'not amused' :(

[ Voor 44% gewijzigd door Xardas op 21-08-2007 21:30 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste