Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@ Xardas, Ik heb hem pas sinds vanochtend. Ben allang blij dat WiFi en TomTom6 zeer goed werken.

Ik heb Microsoft Windows Mobile 5 erop ( OS 5.1.70 Build 14406.1.1.1 )

Voorlopig laat ik het even zo. Later ga ik ZEKER weten die AKU3.5.2 instaleren.

Maar kan dat via Windows Vista Ultimate NL ( via Windows Mobile Apparaatcentrum ? ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Volgens mij kun je nog niet ook onder Vista de nieuwe ROM installeren... wel onder XP. Maar misschien moet je even op www.xda-developers.com kijken, daar staat het vast wel ergens op.
Waarom wacht je nog even? Als er een nieuwe ROM op komt, wordt je device schoongeveegd, dus als je toch net begint met installeren enzo kun je net zo goed meteen de ROM flashen! Ik heb de nieuwe ROM nu al sinds begin juli en ben nog geen problemen tegengekomen, ben juist mijn 4700 weer echt gaan gebruiken, omdat hij weer gewoon snel is.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Xardas schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

Wow! dat is echt een mooie deal! Ik was 300 euro kwijt, en ik moest vervolgens nog een nieuwe autohouder kopen (bijgeleverde was bagger) en een auto oplader.
Ben overigens nu bezig met het flashen naar de nieuwe versie....to be concluded :p

Update: ik heb hem zover dat die bootloader de nbf file ziet, en mijn pda. Maar wanneer hij bezig moet gaan geeft hij aan: fout 514, andere aparaat gevonden dan origineel (oid).... aaarghhhh!!!
Update2: ik krijg het nog steeds niet voor mekaar... reboot, resets, hard-reset, niets zorgt ervoor dat hij die fout 514 omzeilt. Nu heb ik dus nog steeds de originele AKU 3.5.2 van 2 maanden geleden, en hij is weer traag, alle instelling natuurlijk weg. Op zich geen probleem, maar ik wilde opzich dan wel wat goeds ervoor terug krijgen... ik ben kort gezegt 'not amused' :(
Heb je al die 4 knoppen tegelijk ingedrukt (contacts, i-dinges, power en reset) zodat ie alleen nog een wit schermpje laat zien met HP en Serial, of als 'ie in de cradle staat USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Als ik de "UIT" knop bedien dan heb ik het idee dat hij alleen de backlight helemaal uitzet ?

Want ik kan nog steeds het beginscherm zien. Wel heeel donker. Kan het zelfs bedienen met de stylus ? How can ?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:05:
Als ik de "UIT" knop bedien dan heb ik het idee dat hij alleen de backlight helemaal uitzet ?

Want ik kan nog steeds het beginscherm zien. Wel heeel donker. Kan het zelfs bedienen met de stylus ? How can ?
Geen probleem hoor, hij gaat vanzelf uit (als de accu leeg is) ;). Ben je wel de meeste instellingen en data kwijt, dus daar kan je beter niet op wachten.
Soms zijn er twee opties voor de uit knop van een PDA (heb zelf een andere), bv: Kort drukken = uit, lang drukken = standby.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Toff schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:02:
[...]

Geen probleem hoor, hij gaat vanzelf uit (als de accu leeg is) ;). Ben je wel de meeste instellingen en data kwijt, dus daar kan je beter niet op wachten.
Soms zijn er twee opties voor de uit knop van een PDA (heb zelf een andere), bv: Kort drukken = uit, lang drukken = standby.
Wat het nu precies was weet ik ( nog steeds ) niet ? Maar na een soft-reset was het weg.
Hij gaat nu gewoon weer helemaal UIT.

Heb wel een ander ( raar ) ding ontdekt. In mijn HX4700 zit een SD-card met daarop TomTom6.

Dat werkt allemaal perfect. Maar als ik er ook een CF-card in doe waar b.v foto's opstaan en ik start dan TomTom op dan zegt hij "Geen kaarten gevonden" ??

Als ik dan de CF-card verwijder en TomTom opstart is alles weer OK ??

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 10:30
Oeh dit moet ik gewoon even delen!
Deze skin is gewoon formidabel!
Verder ben ik eerst even wezen stoppen met het flashen van mn pda. Dat doe ik wel weer wanneer ik achter mijn eigen vertrouwde pc zit (gebruik tijdelijk een andere machine).

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:59

bladebla

<Piéééép>

Na de aku 3.5.2 is de WM6 rom voor de hx4700 een feit! :9~ Met dit OS zou hij nog weer soepeler en sneller gaan.

Ongelovelijk, zo'n beetje 3 jaar na introductie blijft de pda interessant van pocketpc 2003 naar wm5 nu naar wm6. :9

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Vanavond inderdaad als een speer flashen, heb er al wat reacties over gezien dat het retesnel zou zijn.
De AKU 3.5.2 was al goed, deze zou zeker 2x sneller moeten werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Ik heb hem al even draaien. Hij reageert prima en snel. :)

Zoals hier en daar al wordt gepost heb ik ook problemen met wifi via WPA-PSK/TKIP. Maar goed, het begin is er. Het is wel een donatie waard.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Is hij (veel)sneller dan zijn voorganger? Het begint bij mij nu echt te kriebelen. Zodra ik thuis ben vanavond ga ik weer een poging doen.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

aangezien ik WM5 nog niet heb, en ook die AKU 3.5.2 update niet, kan ik dan eigenlijk direct die update op mijn HX4700 gooien? en is er een mogelijkheid om de huidige rom te back-uppen?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
bladebla schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:24:
Ik heb hem al even draaien. Hij reageert prima en snel. :)

Zoals hier en daar al wordt gepost heb ik ook problemen met wifi via WPA-PSK/TKIP. Maar goed, het begin is er. Het is wel een donatie waard.
Ik gebruik toch alleen 64 bit WEP en MAC adress controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Whohooooo! Hij is eindelijk aan het flashen!
Het is gewoon zo simpel... ik zat zelf aldoor met mn zatte hoofd aan de Contacts + Mail en Reset. Maar dat moest dus zijn Contact + iTask + Reset!
Ik ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Yukkie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:14:
aangezien ik WM5 nog niet heb, en ook die AKU 3.5.2 update niet, kan ik dan eigenlijk direct die update op mijn HX4700 gooien? en is er een mogelijkheid om de huidige rom te back-uppen?
Ja, dat verwacht ik wel. Iedere rom zou een op zichzelf staand geheel moeten zijn. Maar het flashen blijft altijd, bij ieder apparaat een wat risicovoller operatie. Onderdeel van het vak ;)

Ik zie geen mogelijkheid je huidige rom te backuppen maar ik denk ook niet dat je nog terug wil naar ppc2003. Als WM6 niet bevalt, is het altijd nog verstandiger om terug te gaan naar WM5 AKU 3.5.2.
(In het uiterste geval heb ik hier misschien nog wel een downgrade rom naar ppc2003 liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
't is gelukt! Hij is succesvol geflashed naar WM6, en hij is retesnel!
Ik geef wat voorbeelden:
De "loading" rondje draait sneller rond, wat zo ook sneller over doet komen.
Geluid wijzigen gaat zonder lag, ZONDER LAG! omg...
Ik kon mijn dingen doen, zonder lag, met Media Player aan! (muziek van 320kbps op de achtergrond). Terwijl ik dit deed, lade ik via IE dmv een wifi verbinding tweakers, en ik kon gewoon scrollen terwijl hij aan het laden was!
En zelfs TomTom 6 loopt vloeiend!
On-ge-lo-ve-lijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Wat is nu eigenlijk zo een beetje de TOP 10 v.w.b games voor de HX4700 ?

En waar zijn die evt. legaal te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
De WM5 upgrade is voor hx4700-bezitters te koop via de website van HP, maar de upgrade naar WM6 volgens mij niet.

In hoeverre is het eigenlijk legaal om de WM6 Rom te gebruiken??

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Legaal...
HP ondersteunt de HX4700 niet meer (in ieder geval komen er geen nieuwe updates meer).
Als je echter je PDA flasht met een onofficiële ROM, heb je pech als dat misgaat, HP zal je niet helpen. Maar HP doet ook niets om je tegen te houden. Support kun je alleen niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het probleem is niet zozeer waar je WM6 op installeert, maar hoe je aan die WM6 komt..

• Xardas
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:14:
Wat is nu eigenlijk zo een beetje de TOP 10 v.w.b games voor de HX4700 ?

En waar zijn die evt. legaal te downloaden ?
Ik heb nog niet echt een top tien, maar dit is ongeveer mijn lijstje:
Warcraft 2 (stratus)
Age Of Empires 2 (heb hem bij andere gezien, maar heb hem zelf nog niet)
Tomb Raider

Verder lijkt me dit nog gaaf:
Quake 3
Sim City 2000
Sim Tower (of kloon)
Settlers 2 (waarschijnlijk te doen met dosbox)
Dune 2 (zie settlers 2)

De meeste zijn wel gewoon te koop, maar legaal zijn ze niet 1-2-3 te downloaden.

Verwijderd

Hallo,

Ik weet niet of dit een goed plek is om mijn bericht te plaatsen, maar ik heb een probleempje..

sinds ik een rom update uitgevoerd heb (van de HP site voor de Windows mobile 2003 versie) op mijn hx4700, bleef mijn apparaat gewoon hangen terwijl die in de bootloader menu zat. ik wist wel een manier hoe ik er uit moest komen maar die wilde ik als laatst gebruiken, namelijk met een programma (mtty1[1].42) een opdracht uitvoeren (set 14 0) om weer uit de menu te komen en mijn apparaat weer normaal kan opstarten. voordat ik die opdracht gebruikte heb ik eerst geprobeerd om de rom update weer uit te voeren dat dus niet werkte, het apparaat normaal geprobeerd te resetten enz. niks werkte. na al die pogingen heb ik gekozen om de set 14 0 opdracht uit te voeren (het werkte). ik zit nu gelukkig niet meer in het bootloader menu, maar met een ander probleem. ik krijg mijn apparaat helemaal niet meer opgestart. geen enkel lampje die aangaat ook niet bij het opladen geen beeld die aangaat helemaal niks. 8)7

wie kan mij hieruit helpen? alvast bedankt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:21:
Hallo,

Ik weet niet of dit een goed plek is om mijn bericht te plaatsen, maar ik heb een probleempje..

sinds ik een rom update uitgevoerd heb (van de HP site voor de Windows mobile 2003 versie) op mijn hx4700, bleef mijn apparaat gewoon hangen terwijl die in de bootloader menu zat. ik wist wel een manier hoe ik er uit moest komen maar die wilde ik als laatst gebruiken, namelijk met een programma (mtty1[1].42) een opdracht uitvoeren (set 14 0) om weer uit de menu te komen en mijn apparaat weer normaal kan opstarten. voordat ik die opdracht gebruikte heb ik eerst geprobeerd om de rom update weer uit te voeren dat dus niet werkte, het apparaat normaal geprobeerd te resetten enz. niks werkte. na al die pogingen heb ik gekozen om de set 14 0 opdracht uit te voeren (het werkte). ik zit nu gelukkig niet meer in het bootloader menu, maar met een ander probleem. ik krijg mijn apparaat helemaal niet meer opgestart. geen enkel lampje die aangaat ook niet bij het opladen geen beeld die aangaat helemaal niks. 8)7

wie kan mij hieruit helpen? alvast bedankt
Aantal keer een harde reset? Waarom deed je een update?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Geen beide manieren van resetten helpen. en ik deed een update omdat mijn apparaat een best sloom deed, en veel bleef vastlopen. ik vroeg me af wat ik daar tegen kon doen, het bleek dat ik eerst een hard reset moest uitvoeren. en alles opnieuw instellen zoals de tijd tomtom enz. maar het probleem werd er niet door opgelost, vandaar die update..

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb gister mijn hx4700 geupdated met WM6, zonder problemen gelukkig
Enige waar ik nu het meeste meezit alleen, is dat mijn serial GPS muis van Tomtom niet meer automatisch herkent word. Iemand een idee hoe ik die weer aan de praat krijgt? heb al zitten spelen met de instellingen in tomtom en in het settings menu van WM6 bij external GPS, maar het wil niet lukken helaas :(

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Ik denk dat je kan stellen dat de WM6 rom nog een aardige beta status heeft. Intussen zijn we bij release 3 waarbij er weer een paar dingetjes opgelost zijn...
Ik ga over een paar dagen op vakantie en ga nog maar even terug naar WM5 om verzekerd te zijn van een werkende tt6 om soepel op de plaats van bestemming te komen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Je moet je GPS eerst koppelen in TT.
Start TomTom op
Tap het scherm > Wijzig voorkeuren > Volgende pagina (2x) > Toon GPS Status > Stel In > Selecteer GPS apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat heb ik dus al meerdere malen gedaan. Ik heb dus zo'n TomTom Silver gps muis, die er gewoon als plaatje bij zit, maar die dus niet werkt helaas. Ik kan niets anders bedenken dat ik die instellingen aan moet passen in dat external gps menu'tje, maar wat moet ik daar dan instellen, ik heb werkelijk waar geen idee! (ik snap ook niet het nut van dat menu'tje, maar goed dat is microsoft eigen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ik kan nog een HP iPAQ HX4700 kopen voor € 137,50 incl. porto.

Er staat alleen Win Mobile 2003SE op. Kun je dit met die ROM's flashen naar
AKU 3.5.2 of WM6 ?

Of moet je dan eerst een legale Win Mobile 2005 hebben ?

De 2de zou dan voor mijn vrouw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 29-09 22:22

frapex

got r00t

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:49:
[...]
Heb wel een ander ( raar ) ding ontdekt. In mijn HX4700 zit een SD-card met daarop TomTom6.

Dat werkt allemaal perfect. Maar als ik er ook een CF-card in doe waar b.v foto's opstaan en ik start dan TomTom op dan zegt hij "Geen kaarten gevonden" ??

Als ik dan de CF-card verwijder en TomTom opstart is alles weer OK ??
1. navigeer naar je SD-card
2. maak een nieuwe directory aan met de naam "2577"
3. maak een autorun.exe aan in de directory "2577". Dit kan een lege file zijn maar dan krijg je elke keer bij het aanzetten een foutmelding dat de .exe file niet goed is. of je zet er een progje in dat niets doet (wel als autorun.exe).

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:42:
Ik kan nog een HP iPAQ HX4700 kopen voor € 137,50 incl. porto.

Er staat alleen Win Mobile 2003SE op. Kun je dit met die ROM's flashen naar
AKU 3.5.2 of WM6 ?

Of moet je dan eerst een legale Win Mobile 2005 hebben ?

De 2de zou dan voor mijn vrouw zijn.
* KICK *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

van de week gedaan (zie mijn eerdere posts hierboven), zonder problemen. Op m'n tomtom silver na dan, die wordt niet (standaard) herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Zoo, even een andere weg inslaan: games :)
Ik heb nu al een aantal draaien, en al hoewel ik weet dat de hx4700 niet een game-machine is, lonken de specs er wel na.
Zo heb ik in dit geval Sim City 2000 draaiend gekregen, voor de PPC (wm2003 editie, op WM6). Deze is zo gaaf, echt net zoals vroeger. Nadeel is, is dat op een gegeven moment mijn touchscreen niet meer reageerd. Het spel loopt door, en de knoppen plus d-pad werken nog wel, maar het scherm reageerd niet meer op de stylus... zwaar vervelend....
Ik ben verder nog steeds op zoek naar Doom en een goed werkende DosBox, met minimaal 80-386 emulatie (zodat ik dune 2 e.d. kan gaan draaien.). Hebben jullie al iets van ervaring op dit gebiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Puur ter info ik heb net een Kingston 2 GB SD-card gekocht bij de Kijkshop voor ( maar ) € 19,99.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/kingston-sd-card-109468.gif

Deze werkt perfect. Eindelijk wat ruimte voor MP3's, Filmpjes, Foto's en Games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
"Eindelijk"? Man, je hebt het ding nog niet eens twee weken...

Had je trouwens al eens in de pricewatch gekeken? Zo heel goedkoop is het niet hoor, tenzij je Freebee's ofzo hebt natuurlijk. Nouja, in glazen bier gerekend maakt het natuurlijk niks uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Toff schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:47:
"Eindelijk"? Man, je hebt het ding nog niet eens twee weken...

Had je trouwens al eens in de pricewatch gekeken? Zo heel goedkoop is het niet hoor, tenzij je Freebee's ofzo hebt natuurlijk. Nouja, in glazen bier gerekend maakt het natuurlijk niks uit :).
Correct Toff. Maar nu heb ik eindelijk ruimte...voor o.a Warcraft 2, Simcity 2000.
En bij die pricewatch prijzen komt nog de porto.
Dus kon ik hem nergens goedkoper c.q sneller krijgen.

@ Xardas bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:22:
[...]

Correct Toff. Maar nu heb ik eindelijk ruimte...voor o.a Warcraft 2, Simcity 2000.
En bij die pricewatch prijzen komt nog de porto.
Dus kon ik hem nergens goedkoper c.q sneller krijgen.

@ Xardas bedankt _/-\o_
np kerel.
Ik moest vandaag even op en neer naar Zwolle met de trein, en dat ging toch wel erg snel terwijl ik aan het sim city- en was :p
Hebben er trouwens ook mensen ervaring met het upgraden van de ram?
Er is namelijk een mogelijkheid om de 64mb ram te verdubbelen naar 128mb.
Volgensmij mocht je dan je hx4700 omdopen naar hx4705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ben we benieuwd hoe het werkt en wat het kost.
Heeft iemand wellicht nog ideën of oplossingen voor het probleem met mijn Tomtom Silver gps muis en wm6?

dingen die ik al gedaan heb:
tomtom silver gps muis kiezen in tt zelf -> no effect
een generieke gps muis kiezen in tt en spelen met settings -> geen effect
gespeeld met de instellingen in wm6 onder "external GPS" -> tientallen verschillende mogelijk heden, een flink aantal geprobeerd, maar geen enkele werkte so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Yukkie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:47:
Ben we benieuwd hoe het werkt en wat het kost.
Heeft iemand wellicht nog ideën of oplossingen voor het probleem met mijn Tomtom Silver gps muis en wm6?

dingen die ik al gedaan heb:
tomtom silver gps muis kiezen in tt zelf -> no effect
een generieke gps muis kiezen in tt en spelen met settings -> geen effect
gespeeld met de instellingen in wm6 onder "external GPS" -> tientallen verschillende mogelijk heden, een flink aantal geprobeerd, maar geen enkele werkte so far
Zoek anders eens op TomTom gps wm6 problemen, zonder dat je op je type zoekt. Er zijn wellicht wel meer mensen die problemen hebben met hun muis in TomTom icm Wm6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Kozhura did it again:
Hij heeft net een update van de WM6-ROM online gezet, hier.
Ik heb net geprobeerd om hem te flashen, maar dat lukt nog niet, hij geeft een foutmelding...
Misschien is mijn download corrupt, maar ik kan niet opnieuw downloaden (limiet bereikt bij Rapidshare).
Bij wie is het al gelukt?

/edit: nu lukt het wel... vreemd. Ik laat weten hoe het bevalt. Het schijnt dat de problemen met WPA en A2DP zijn opgelost met deze update.

/edit2: klaar! Zo op het eerste gezicht is de pda (alweer) sneller (ik kom van de WM5 3.5.2-ROM). Hij start nu op in een kleine 20 seconden na een soft reset! Verder reageert hij ook erg snel.
SPB Pocket Plus werkt niet, verder heb ik nog geen gekke dingen ontdekt.
TomTom6 werkt gewoon, ook werkt mijn GPS-muis (een CF-insteekkaart) gewoon.

[ Voor 40% gewijzigd door Velvet op 08-09-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

Het was spannend maar er staat nu toch wm6 op :)
Na het teken dat de ROM geladen was 1x hard-reset, 5 minuten wachten en weer een hard reset
en langzaam kwam daar windows mobile in mn scherm! :)

De ROM komt van de site die een stukje terug ter sprake kwam (forum.xda-developers.com) en alles werkte perfect!

Voor de flash had ik een backup gemaakt met de Ipaq Backup software van wm2003, dus ik dacht mooi kan ik die weer terug zetten...
Maar die optie zit er niet meer bij...

iemand een idee hoe ik mn data weer terug kan krijgen?

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Helaas die backup kan je niet meer terug zetten of je moet er weer WM2003 op zetten. Als je naar WM5 of WM6 hebt geflashed zit er niets anders op dan alles opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

LZF schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:20:
Helaas die backup kan je niet meer terug zetten of je moet er weer WM2003 op zetten. Als je naar WM5 of WM6 hebt geflashed zit er niets anders op dan alles opnieuw te installeren.
is dat ook voor mn contacten en agenda zo?

Zo ja,
wat is een mooi progje om backups te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superblaag schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:18:
[...]

is dat ook voor mn contacten en agenda zo?

Zo ja,
wat is een mooi progje om backups te maken :)
Gewoon voor het falshen syncen met Outlook. Na het flashen kun je de "lege device" weer syncen met outlook en heb je de data weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Dat syncen werkt niet helemaal lekker met outlook express :P
Heb er toch maar weer wm2k5 op gezet ivm wifi problemen in wm6 en sprite backup.

Alles is dus weer naar mn zin :)

• heilow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 22:51
Xardas schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:03:
[...]

Zoek anders eens op TomTom gps wm6 problemen, zonder dat je op je type zoekt. Er zijn wellicht wel meer mensen die problemen hebben met hun muis in TomTom icm Wm6.
Xardas,

Had dezelfde problemen. Heb als volgt opgelost:
- Externe GPS via settings WM6 ingesteld op:
- Programs : GPS Program port: COM1
- Hardware : COM4 4800 Baud
- Access : Manage GPS Automatically checked

- GPS Instelling TOMTOM:
- Andere NMEA GPS-Ontvanger
- GPS -baudsnelheid 4800
- Verbonden met COM1 (zelfde als Programs port bij WM6 settings)

en gaan.

Hoop dat het werkt.

• Xardas
heilow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:22:
[...]

Xardas,

Had dezelfde problemen. Heb als volgt opgelost:
- Externe GPS via settings WM6 ingesteld op:
- Programs : GPS Program port: COM1
- Hardware : COM4 4800 Baud
- Access : Manage GPS Automatically checked

- GPS Instelling TOMTOM:
- Andere NMEA GPS-Ontvanger
- GPS -baudsnelheid 4800
- Verbonden met COM1 (zelfde als Programs port bij WM6 settings)

en gaan.

Hoop dat het werkt.
Dankje Heilow, maar het Yukkie had het probleem ;)
Ik zit overigens wel aldoor met een warmte probleem bij intensief verbruik. Is hier iets aan te doen? Ik dacht zelf dat een koele ondergrond wel iets zou wegnemen, maar is downclocken misschien ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn hx4700, maar erger me soms wel aan de snelheid/reactietijd van WM5. Nou was ik al een tijdje van plan om AKU 3.5.2 er op te flashen, maar zojuist zie ik dat er ook een WM6-image is. Welke van de twee raden jullie me aan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ga voor WM5 3.5.2, die is vrij stabiel. Zeer binnenkort zal er ook wel een stabielere WM6 uitkomen, Kozhura is druk bezig. Als je een beetje geduld hebt, kun je daar dus nog even op wachten. Ik draai zelf de laatste WM6-beta, en niet alle programma's werken daarop. Hij is echter wel retesnel!
Succes met flashen!

• Demo
  • Nu online

Demo

qtee schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:49:
Ga voor WM5 3.5.2, die is vrij stabiel. Zeer binnenkort zal er ook wel een stabielere WM6 uitkomen, Kozhura is druk bezig. Als je een beetje geduld hebt, kun je daar dus nog even op wachten. Ik draai zelf de laatste WM6-beta, en niet alle programma's werken daarop. Hij is echter wel retesnel!
Succes met flashen!
Ondanks de succeswens.. ik heb 'm gesloopt :X Blijkbaar was mijn adapter niet aangesloten en is het ding tijdens het flashen uitgevallen |:( Het enige wat ik nu nog zie op het scherm, is 'HP Serial v1.01 - 0%' en in de flashtool krijg ik de melding dat de USB-communicatie een time-out geeft. Is er nog een of andere manier om het apparaat weer tot leven te wekken, of kan ik in een hoekje gaan zitten huilen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl

wizl

hmmz

Demoniac schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:40:
[...]
Ondanks de succeswens.. ik heb 'm gesloopt :X Blijkbaar was mijn adapter niet aangesloten en is het ding tijdens het flashen uitgevallen |:( Het enige wat ik nu nog zie op het scherm, is 'HP Serial v1.01 - 0%' en in de flashtool krijg ik de melding dat de USB-communicatie een time-out geeft. Is er nog een of andere manier om het apparaat weer tot leven te wekken, of kan ik in een hoekje gaan zitten huilen?
Kun je eens een foto maken van hoe het scherm er nu uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:40:
[...]
Behoudens de 0% waar je over spreekt herken ik dit scherm (volgens mij genoemd "bootloader mode", waarin je ook komt met "itaks + contacts + reset"). Met het programma "HX4700_BootLoader" (te vinden via google) heb ik er weer de originele hp 2.01 rom opgezet en daarna geflashed met de kozhura wm5 rom.

Mogelijk dat je hier wat aan hebt of dat iemand anders hier nog een aanvulling op ken geven, maar volgens mij moet je de oplossing in deze richting zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Nu online

Demo

Dankuwel zeer beleefd, ik ga vanavond eens proberen om 'm te reanimeren. 't Is inmiddels al een wat ouder model, maar dat mooie grote scherm wil ik voor geen goud missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Nu online

Demo

Hij leeft weer en is sneller dan ooit, lang leve AKU 3.5.2! :D En Dickster269, bedankt voor de gouden tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Er komt een opvolger van de HX4700! de IPaq 200/210/211/212
zie hier een vergelijking:
http://pdadb.net/index.ph...acomparer&id1=850&id2=126

en op hp.com:
klik

• Xardas
Yukkie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:09:
Er komt een opvolger van de HX4700! de IPaq 200/210/211/212
zie hier een vergelijking:
http://pdadb.net/index.ph...acomparer&id1=850&id2=126

en op hp.com:
klik
Oke, opzich ben ik nooit zo blij met opvolgers, want dan is die van mij weer verouderd ;)
De specs zien er niet zo ontzettend spectaculaire uit moet ik zeggen. WiFi is 54mbit geworden, grotere batterij en andere casing. Ook de rom wat naar 256mb is opgeschroefd is een goeie pre. Maar toch had ik wat meer ram gezien, en 265k scherm zou ook gaaf geweest zijn.
Ben benieuwd wat men er van gaat vinden. Ik ga hem iig zeker in de gaten houden!
Edit: omg t'is laat. De HP site geeft wel een 265k scherm aan, en 128mb ram. Zeker een mooie opvolger dus _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Xardas op 19-09-2007 00:52 ]

• Demo
  • Nu online

Demo

-O-
Zo blij als een kind met WM6 op mijn PDA, gisteren allerlei nieuwe appjes geïnstalleerd. Zet ik hem vandaag aan, wordt de CF-kaart ineens niet meer herkend? Als ik 'm in mijn pc steek dan loopt Explorer half vast, dus ik vermoed dat dit kaartje verrot is.
Dat nieuwe ding ziet er trouwens erg strak uit, maar ik vind het jammer dat ze bij zo'n fors ding kiezen voor MicroSD. 4GB kaartjes zijn erg zeldzaam (itt fullsize SD-kaarten) en waarschijnlijk zijn ze ook minder snel?

[ Voor 29% gewijzigd door Demo op 19-09-2007 21:00 ]

• frapex
  • Laatst online: 29-09 22:22

frapex

got r00t

Ik vind die "opvolger" van de HX4700 helemaal geen opvolger. Eerder een slap aftreksel van een super apparaat met wat nieuwe "hippe" functies zoals 54mbit WIFI, 128MB mem en WM6...
Infrarood hebben ze eraf gesloopt, evenals het touchpad.
Stereo op een PDA :? Doe eens normaal. USB2.0 support, zozo :O . Daar hebben we toch een cardreader voor? Ooo wacht cardreader heb je straks niets meer aan, want de "opvolger" ondersteund alleen maar microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO (geen CF etc.)

Dus :N

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Xardas
Demoniac schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:56:
-O-
Dat nieuwe ding ziet er trouwens erg strak uit, maar ik vind het jammer dat ze bij zo'n fors ding kiezen voor MicroSD. 4GB kaartjes zijn erg zeldzaam (itt fullsize SD-kaarten) en waarschijnlijk zijn ze ook minder snel?
Dat is overigens nog wel een hele interessante vraag: hoe snel is het lezen/schrijven naar die kaartjes op dat apparaat? Want op de hx4700 is dat minder dan een mb, en dat merk je best.
Enja, die microSD worden vanzelf ook wel groter. Ik zat er gisteravond nog te denken dat mijn eerste mp3 speler een MMC kaartje had 32mb groot!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
HP iPAQ HX4700 rulesz..... })

• Xardas
Second that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ben even wezen klooien met de theme van mn PDA. Ik had in het begin nogal wat moeite met het installeren van Wisbar Advance en Desktop. Ik heb voor allebei de programma's legale licenties en het werkte altijd super op de AKU 3.5 versie, maar op de WM6 had hij toch enige problemen. Op dit moment heb ik Wisbar Advance 2.8 er op gezet en Desktop 1.3. Na een beetje geklooi en getweak werkt het weer naar behoren. En in combinatie met de supersnelle WM6 gaat hij als een trein!
Dit is m'n huidige "today screen":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69020a73974b4a7e798ad90579cc2b71/full.jpg

Maargoed, ik heb voor deze theme ook een aantal VGA (640x480) wallpapers gemaakt en ik dacht: laat ik die eens delen ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1376351fda98fb63bc65ec1b89a0c9b/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3f29b3c62ed90553b8e5a66f6c8214f3/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a6ec3892b62487bc1a0b55f67ca0c60c/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ee3568199807889d537bb4d326edfb9/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/780296ca880cd6248feade52ac39d375/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/76a2bb4f9290a20a0b58890f64a1f725/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a853480527ee19281b3861a919376e60/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f5c245c2bf5dfc8d7dd7afc4b965769b/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ec1634e039c6466042611b69f2351f13/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

En er is weer een nieuw WM6 AKU 0.7.0, reflashing as we speak :)

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
LZF schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:35:
IK kan hem niet zo gauw vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53

KhaZ

Alfa Romeo

LZF schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:35:
Door de bomen zie ik 't bos even niet meer, kun je in een paar kort uitgelegde stappen uitleggen hoe je 'm upgrade naar WM6? Heb de 0.7.0 hier staan, moet alleen even weten hoe ik 'm op m'n hx4700 (WM5) krij =]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Zoek even de Bootloader erbij (in deze thread ergens). Deze zet je op je pc. Je zet de PDA in Bootloader-mode (druk op iTask, Contacts en reset tegelijk), en zet de PDA in de cradle.
Start de Bootloader. Je kunt nu selecteren welke ROM je erop wilt zetten.
Dan is het een kwestie van wachten tot hij klaar is.
Zodra het zover is doe je een hard reset (Contacts + Messaging + reset), bevestigt dit met Calendar en je laat de PDA een paar minuten op het scherm staan dat je dan ziet.
Op de een of andere manier komt hij daar bij mij nooit uit, dus soft-reset ik de PDA gewoon na vijf minuten en dan doet hij het meestal als het goed is. Anders gewoon nog een keer hard resetten, wachten en soft resetten...
Ik heb nu de laatste ROM erop staan, de snelheid is net zo goed als bij de vorige, en gelukkig kan ik nu ook weer gewoon al mijn software installeren. Ik denk dat ik een poosje bij deze ga blijven.
Als je Vista hebt, kun je de Bootloader als het goed is ook gebruiken (zoek even het stappenplan erbij via de site van de Bootloader), maar bij mij werkte dat op de een of andere manier niet. Heb dus gewoon onder XP geflasht!
Succes met de upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

qtee schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:43:
Zoek even de Bootloader erbij (in deze thread ergens). Deze zet je op je pc. Je zet de PDA in Bootloader-mode (druk op iTask, Contacts en reset tegelijk), en zet de PDA in de cradle.
Start de Bootloader. Je kunt nu selecteren welke ROM je erop wilt zetten.
Dan is het een kwestie van wachten tot hij klaar is.
Zodra het zover is doe je een hard reset (Contacts + Messaging + reset), bevestigt dit met Calendar en je laat de PDA een paar minuten op het scherm staan dat je dan ziet.
Op de een of andere manier komt hij daar bij mij nooit uit, dus soft-reset ik de PDA gewoon na vijf minuten en dan doet hij het meestal als het goed is. Anders gewoon nog een keer hard resetten, wachten en soft resetten...
Ik heb nu de laatste ROM erop staan, de snelheid is net zo goed als bij de vorige, en gelukkig kan ik nu ook weer gewoon al mijn software installeren. Ik denk dat ik een poosje bij deze ga blijven.
Als je Vista hebt, kun je de Bootloader als het goed is ook gebruiken (zoek even het stappenplan erbij via de site van de Bootloader), maar bij mij werkte dat op de een of andere manier niet. Heb dus gewoon onder XP geflasht!
Succes met de upgrade!
Thanks, ga 't maandag proberen! :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Heeft iemand al versie 0.7.0 erop gezet van WM6? Heeft het (veel) voordelen tegenover de 0.3.2 versie?
Ik heb trouwens ook problemen met mijn infrarood verbinding. Ik gebruik Remotecontrol 2 en ik heb de juiste codes gekregen voor het bedienen van de lichten op mijn werkplek, maar op 1 of andere manier kan ik geen juiste infraroodverbinding opzetten. Het programmatje geeft aldoor aan dat het niet goed geconfigureerd is.
In de instellingen kan ik kiezen uit:
COM1: Serial
COM2: Infrared Port, Serial_FIR
COM3: Infrared Port, IrCOMM
COM4: Serial_BTUR
COM5: Bleutooth Serial Port Com5
COM8: Bleutooth Serial Port Com8

COM2 wordt geselecteerd zodra ik op "auto" klik.
aarghhh...

[ Voor 74% gewijzigd door Xardas op 25-09-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ah CHECK! Alles werkt!
Ik heb de codes opnieuw ontvangen, en deze ingeladen. Het was even zoeken waar het "oog" van de infrarood verbinding zit, maar die bleek onderop te zitten.
Zeer gaaf programmatje! Super.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb WM6 erop gezet, werkt uitstekend. Zit alleen met 1 klein probleem: als ik m'n WiFi aanzet en 'm probeer te verbinden met de draadloze router hier (WPA Personal, TKIP), geeft-ie aan: connecting, en na 10 seconden sprint-ie weer naar Available. Als ik dan IE op m'n PDA opstart, krijg ik een melding dat er geen netwerkverbinding is of iets in die trand.

Werkt WiFi bij jullie wel naar behoren?

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Nee, want de werking van WiFi met WPA is het grote euvel in de WM6 rom. Er is een of andere workaround waarmee je wel kunt connecten als je de SSID weet van het accespoint. Voor thuis een leuke oplossing, voor onderweg niet. WEP werkt daarintegen wel, maar is voor mij geen alternatief.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Als ik WM6 0.7.0 wil downloaden dan stopt hij elke keer bij 14,2 MB ???

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

bladebla schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:03:
Nee, want de werking van WiFi met WPA is het grote euvel in de WM6 rom. Er is een of andere workaround waarmee je wel kunt connecten als je de SSID weet van het accespoint. Voor thuis een leuke oplossing, voor onderweg niet. WEP werkt daarintegen wel, maar is voor mij geen alternatief.
Tja, met WM5 heeft het bij mij ook nooit gewerkt :/ (alles geprobeerd, WEP, open, WPA, WPA PSK TKIP etc)

• wizl

wizl

hmmz

bladebla schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:03:
Bij mij heeft het ook nooit gewerkt (Cisco Aironet - bekend probleem) tot gisteren :). Ik heb de (laatste) 0.7.0 ROM erop staan. In eerste instantie werkte het niet, maar na een paar keer wisselen tussen 'this networks connects me to' Work -> The Internet -> Work -> The Internet doet ie het nu ineens _/-\o_

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

wizl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:14:
[...]

Bij mij heeft het ook nooit gewerkt (Cisco Aironet - bekend probleem) tot gisteren :). Ik heb de (laatste) 0.7.0 ROM erop staan. In eerste instantie werkte het niet, maar na een paar keer wisselen tussen 'this networks connects me to' Work -> The Internet -> Work -> The Internet doet ie het nu ineens _/-\o_
Heb ik ook gedaan, hielp ook niet (ook 0.7.0 ROM)! Ga 't vanavond wel nog even proberen..

Gebruikt hier iemand een ander programma dan de HP software om naar WLAN te verbinden?

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

wizl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:14:
[...]

Als het goed is moet je de handelingen iedere keer doen als je een nieuwe connectie wil starten?

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met de WM5/AKU3.5.2 in combinatie met WPA. Zolang het probleem in de WM6 rom zit, en niet met standaard functionaliteit kan werken, ga ik nog niet over.

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Goed nieuws! :*)
WPA-TKIP is now PERFECTLY working without needing Odyssey Client!!

Works on both the Axim X51V and the HX4700!!

Download Instructions: download archive http://rapidshare.com/files/59123134...a_fix.rar.html
You must copy wzcsvc.dll to your \windows folder
You can't do that in your PDA.
1- Turn-off wifi, then soft-reset your PDA
2- Connect to your PC via activesync
3- Copy wzcsvc.dll from PC to \windows folder of PDA via ActiveSync's explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Klinkt goed :)

2 kleine vraagjes: bron? Van welk forum komt 't? Heb je ook het bestand zelf? RS zegt file not found..

Edit: al gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 30-09-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Voor wie nog zoekt. Het staat hier in de inmiddels bekende thread op xda-developers.
Ik heb een mirrortje gemaakt van het bestand.

Het belangrijkste: het werkt! :9 Ik krijg een connectie met mijn Wrt54g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
iemand omgeving Leiden die mijn HX4700 wil flashen voor me
ik draai vista en hij blijft zeggen dat ie bepaalde bestanden niet kan installeren (tijdens update vista drivers)
helaas geen Xp machine voorhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Waarschijnlijk heb je niet de laatste activesync. Een ander (exteme) oplossing is een virtual machine aanmaken met daarom WinXP. Als ik in de buurt was had ik je graag een handje geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
vista werkt niet meer met active sync maar met windows mobile device connection en daar heb ik de laatste versie van . alleen bootloader moet wat files updaten om onder vista te werken en dat lukt niet.
maar wellicht kan een vriend van me zijn laptop meenemen deze week hangen we hem er dan even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 20:39
Gisteren is er wederom een nieuwe versie van WM6 beschikbaar gemaakt door Kozhura hier op het forum van XDA-developers
Deze 'fix2' versie werkt perfect inclusief WPA. Ook tomtom6, pocket informant 2007, resco explorer en spb pocket plus doen het zonder problemen.
Vind de update een grote vooruitgang, vooral qua snelheid, tov wm5 (ook de AKU 3.5.2 versie van Kozhura). Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Had tomtom6 dan problemen? Het heeft bij mij in principe verder goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 29-09 21:36
Oeps, heb ik nu mijn hp4700 gesloopt?

Ik heb de stappen gevolgd zoals qtee in "[PDA] HP HX4700 PocketPC"
aangaf.
De bootloader start na het kiezen Multiport/usb tty op, apparaat wordt gevonden, geflashed, en hij eindigt met instructies <CE-31><CE-1167><CE-1167> waarna mijn pda in de cradle uitgaat.

Ik heb hem voor de zekerheid nog even laten staan, en na een paar minuten uit de cradle gehaald, maar ik krijg er met geen mogelijkheid nog leven in! De aan/uit knop reageert ie niet op en ook de batterij er even uit en in helpt niks. Ook weer in de cradle zetten levert niks op...

Iemand een idee hoe ik hem weer werkend krijg? Hij is helaas al zo oud dat ik er ook niet meer mee terug naar de winkel kan.

[ Voor 0% gewijzigd door prutsger op 11-10-2007 12:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Als hij toch goed geflasht is, moet je eerst nog twee harde resets uitvoeren voordat hij echt klaar is. Hard reset doe je tegenwoordig door Contacts en Messaging ingdrukt te houden en tegelijkertijd te resetten door je stylus in het gaatje onderaan te prikken. Je bevestigt dit met Calendar.
Hopelijk lukt het!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 29-09 21:36
qtee schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:54:
Als hij toch goed geflasht is, moet je eerst nog twee harde resets uitvoeren voordat hij echt klaar is. Hard reset doe je tegenwoordig door Contacts en Messaging ingdrukt te houden en tegelijkertijd te resetten door je stylus in het gaatje onderaan te prikken. Je bevestigt dit met Calendar.
Hopelijk lukt het!
Succes!
Daar reageert hij dus helemaal niet op. Ik heb op xda-developers nog even verder gelezen (leuk, 91 pagina's doorspitten) en er is iemand met hetzelfde probleem, echter (nog) geen oplossing. Het advies is in elk geval om de batterij er heel lang uit te laten. Ik kan straks als ik bij mijn auto ben hem daar ok nog aan de lader leggen zodat ie in elk geval goed stroom krijgt, want via usb werkt dat natuurlijk niet omdat XP hem niet herkent als ie niet aan staat.

Dus voorlopig heb ik maar even de batterij eruit...

Edit oplossing:
En inderdaad heb ik hem weer aan de praat gekregen door hem aan de stroom te leggen :)
Maar ik was alleen in de veronderstelling dat WM6 op het kruisje rechtsboven klikken het programma echt afsloot ipv minimaliseerde. Uiteraard kan ik daar magicbutton voor gebruiken maar die integreerd in WM6 niet zo mooi in het thema...
Maar goed, WM6 draait inderdaad een stuk soepeler dan 2003 dus ik ben tevreden :)

[ Voor 18% gewijzigd door prutsger op 12-10-2007 14:27 . Reden: Oplossing gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Het is al weer een tijdje stil rondom de nieuwe rom, maar kozhura heeft aangekondigd dat er een nieuwe aan gaat komen één deze dagen.

Copy van zijn post:
i`m preparing a new release of WM6 for 4700,what`s the new:
1.New Core(i dont tell you about it-its a secret))
2.FIXed Internet Explorer
3.Added functional WLAN Drivers,which turns on normally
4.Updated certs
5.FIXed a battery-now its not show message if the power less than 10% and doesn`t turn off SD Card

Ziet er goed uit. Vooral puntje 5 is een mooie verbetering. Geen gezeur met TomTom meer wanneer batterijen onder de 10% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 20:14
Wat is nu de beste optie om mijn HX4700 met WM2003 te upgraden?

Eisen:
- WPA-PSK ondersteuning (SSID bekent)
- *Stabiel*

Is de WM2006 al stable genoeg of toch maar voor de laatste release van WM2005. Hoe zit het met het snelheidsverschil ten opzichte van de orginele WM2003 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ricardo87 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:48:
Wat is nu de beste optie om mijn HX4700 met WM2003 te upgraden?

Eisen:
- WPA-PSK ondersteuning (SSID bekent)
- *Stabiel*

Is de WM2006 al stable genoeg of toch maar voor de laatste release van WM2005. Hoe zit het met het snelheidsverschil ten opzichte van de orginele WM2003 software?
ten opzichte van de wm2003 is de wm6 niet ontzetten veel sneller. WM5 daarin tegen is super traag, en is absoluut niet aan te raden.
Ik draai nu zelf WM6 versie 0.3.2. Deze is lekker stabiel en werkt naar mijn mening goed. De WM6 0.7.0 variant schijnt geen WPA-issues meer te hebben.
Kortom: ik zou voor de WM6 0.7.0 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Terwijl jullie n00bs allemaal aan het slapen waren, heeft kozhura versie 4 al weer uitgebracht van wm6!
De changelog is nog niet aanwezig, maar ik ben zeer benieuwd wat er verbeterd/veranderd is deze versie!

[ Voor 14% gewijzigd door Xardas op 09-11-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Nu online

Demo

Ik heb eindelijk weer Windows/Outlook/syncing aan de praat, gisteravond mijn contacts/agenda/todo in Outlook opgeslagen en was van plan om dit weekend een nieuwe ROM in de hx4700 te flashen. Zal meteen die nieuwe kozhura er maar op zetten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
Xardas schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:32:
Terwijl jullie n00bs allemaal aan het slapen waren, heeft kozhura versie 4 al weer uitgebracht van wm6!
De changelog is nog niet aanwezig, maar ik ben zeer benieuwd wat er verbeterd/veranderd is deze versie!
Ik zal wel iets niet helemaal snappen, maar ik heb die nieuwe versie gedownload en de instructies gevolgd in de readme, waarna het scherm donker blijft, met de tekst USB, HP-logo en v.101

Daarna lijkt er totaal niets te gebeuren.

Doe ik iets fout of kan ik ergens een voortgang zien??

Mmh.. als allereerste het commando

code:
1
password BOOTLOADER

uitvoeren lijkt wel effect te hebben.Alleen blijft hij na het flashen hangen bij het HP iPAQ Pocket PC scherm, met onderin 2.01 in rode letters.

Het hele verhaal ziet er in MTTY dus nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
USB>password BOOTLOADER
HTCSPass.<YHTCEUSB>lnb d:\OS_WM6.nb0
:F=d:\OS_WM6.nb0
:A=80000000
:O=00040000
:L=FFFFFFFF

start NB image download
SH
Load ADDR: 80040000 Length: 27C0000 

Programming flash blocks by serial port...

Flash ID = 89,8816
INTEL StrataFlash 256 Mbit Wireless MEMORY (L30/L18 Bottom type) found
Number of chip = 2, bus = 32

Done

Code entry point unknown

USB>

Edit:

Ik moet blijkbaar wat meer geduld hebben...
Na een paar minuten startte mijn PDA op met een hele mooie Windows Mobile 6 :D

[ Voor 52% gewijzigd door Deevay op 09-11-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:50

MikeWazowski

Look into my eye

Deevay schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:03:Na een paar minuten startte mijn PDA op met een hele mooie Windows Mobile 6 :D
En is er veel verandering t.o.v. versie 2? Die heb ik namelijk pas net een week of 2 geleden geinstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Deevay schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:03:
[...]
Edit:

Ik moet blijkbaar wat meer geduld hebben...
Na een paar minuten startte mijn PDA op met een hele mooie Windows Mobile 6 :D
Er stond me iets van bij idd dat de rom veel makkelijker te installeren was. Is hij al helemaal naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
sweeper73 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:55:
[...]

En is er veel verandering t.o.v. versie 2? Die heb ik namelijk pas net een week of 2 geleden geinstalleerd....
Eerlijk gezegd kan ik jouw vraag niet beantwoorden. Het is namelijk mijn eerste keer met Mobile 6. Ik heb de vorige release niet kunnen downloaden en derhalve pas nu geprobeerd.
Tot nu toe moet ik zeggen dat het goed bevalt, hoewel ik toch wat problemen heb gehad met Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:38

Mesjefskie

If it works, it's true!

Xardas schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:09:
Ben even wezen klooien met de theme van mn PDA. Ik had in het begin nogal wat moeite met het installeren van Wisbar Advance en Desktop. Ik heb voor allebei de programma's legale licenties en het werkte altijd super op de AKU 3.5 versie, maar op de WM6 had hij toch enige problemen. Op dit moment heb ik Wisbar Advance 2.8 er op gezet en Desktop 1.3. Na een beetje geklooi en getweak werkt het weer naar behoren. En in combinatie met de supersnelle WM6 gaat hij als een trein!
Dit is m'n huidige "today screen":
<knip>
Maargoed, ik heb voor deze theme ook een aantal VGA (640x480) wallpapers gemaakt en ik dacht: laat ik die eens delen ;)
<knip>
Waar heb je die skin/theme vandaan? Ben al wel aan 't googelen geweest maar ik vind alleen maar hele lelijke > qvga... heb je een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Mesjefskie schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:40:
[...]
Waar heb je die skin/theme vandaan? Ben al wel aan 't googelen geweest maar ik vind alleen maar hele lelijke > qvga... heb je een hint?
Go knock yourself out ;)
Qlicke-er-de-Clique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,
probeer op m'n 4700 de WM6_0_7_0_release4 te installeren, maar tot nog toe geen succes. Heb het eerst geprobeerd op een Vista systeem, maar na de opmerking dat ik de Vista drivers moet downloaden, gebeurt er niks meer.

Vervolgens geprobeerd op een XP-laptop. bootloader.exe opent en ik kan kiezen welke rar-file ik wil installeren. echter vervolgens krijg ik de volgende foutmeldingen:

"! C:\BootLoader\WM6_4700_0_7_0_RELEASE4.rar: No files to extract"

die sluit ik vervolgens en dan krijg ik de volgende

"Error reading file C:\BootLoader\BootLoader\temp_nbf\"

Heb op een ander forum er één berichtje over gevonden. (bericht 27-12-2007) Deze krijgt de oplossing om de werkwijze zoals beschreven in de txt-file in het rar-bestand te volgen.

To begin with if you want to flash your device using cradle,you have to:
1.In processes (CTRL+ALT+DEL) you must kill Wcesscom.exe
2.Then Enter in Bootloader (Contacts+iTask+Reset)
3.Put your device on usb cradle.
4.Run mtty11a.exe
5.In "Port" choose \\.\WCEUSBSH001 and click OK
6.Write command: lnb OS_WM6.nb0
7.Wait
8.Enjoy yourself :)

Heb dit ook geprobeerd, snap alleen stap 5 en 6 niet.

Wie oh wie helpt mij uit de brand. De 4700 is voor mij nog steeds top, en ik zou m graag nog wat beter zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:54:

To begin with if you want to flash your device using cradle,you have to:
1.In processes (CTRL+ALT+DEL) you must kill Wcesscom.exe
2.Then Enter in Bootloader (Contacts+iTask+Reset)
3.Put your device on usb cradle.
4.Run mtty11a.exe
5.In "Port" choose \\.\WCEUSBSH001 and click OK
6.Write command: lnb OS_WM6.nb0
7.Wait
8.Enjoy yourself :)

Heb dit ook geprobeerd, snap alleen stap 5 en 6 niet.
Je moet als usb-poort WCEUSBSH001 gebruiken. Verder weer ik het ook niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste