Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:54:
All,
probeer op m'n 4700 de WM6_0_7_0_release4 te installeren, maar tot nog toe geen succes. Heb het eerst geprobeerd op een Vista systeem, maar na de opmerking dat ik de Vista drivers moet downloaden, gebeurt er niks meer.

Vervolgens geprobeerd op een XP-laptop. bootloader.exe opent en ik kan kiezen welke rar-file ik wil installeren. echter vervolgens krijg ik de volgende foutmeldingen:

"! C:\BootLoader\WM6_4700_0_7_0_RELEASE4.rar: No files to extract"

die sluit ik vervolgens en dan krijg ik de volgende

"Error reading file C:\BootLoader\BootLoader\temp_nbf\"

Heb op een ander forum er één berichtje over gevonden. (bericht 27-12-2007) Deze krijgt de oplossing om de werkwijze zoals beschreven in de txt-file in het rar-bestand te volgen.

To begin with if you want to flash your device using cradle,you have to:
1.In processes (CTRL+ALT+DEL) you must kill Wcesscom.exe
2.Then Enter in Bootloader (Contacts+iTask+Reset)
3.Put your device on usb cradle.
4.Run mtty11a.exe
5.In "Port" choose \\.\WCEUSBSH001 and click OK
6.Write command: lnb OS_WM6.nb0
7.Wait
8.Enjoy yourself :)

Heb dit ook geprobeerd, snap alleen stap 5 en 6 niet.

Wie oh wie helpt mij uit de brand. De 4700 is voor mij nog steeds top, en ik zou m graag nog wat beter zien worden.
Stukje omhoog heb ik DIT geschreven. Misschien is dit wat je zoekt?? De TXT met uitleg was op dat vlak niet helemaal helder heb ik ondervonden.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 06:49
Goed te lezen dat er nog steeds mensen zijn die de software voor dit apparaat up to date houden/ verbeteren. Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan de WM5/AKU3.5.2 ROM.

Zijn de huidige builds van WM6.0 nu echt een verbetering t.o.v. deze release.
Ik zie zelf voorlopig nog geen rede om over te stappen, maar misschien is dat gewoon onwetenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik draai al een paar maanden WM6 versie 3 en ben er zeer tevreden over. Er is ook al een versie 4 te krijgen, die schijnt nog stabieler te zijn, maar aangezien ik nergens last van heb, laat ik het lekker zo.
Pas geleden postte Kozhura ook WM6.1 op het XDA-developersforum, installeer die (nog) niet! Degenen die het geprobeerd hebben konden hun HX4700 maar met moeite weer terugflashen. Kozhura werkt nog aan een stabielere versie van WM6.1.

In mijn ervaring is WM6 nog sneller dan WM5, maar als WM5 je prima bevalt, zou ik daar gewoon bij blijven.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
Kozhura is gestopt met rom cooking de meeste stappen nu over naar de pdaviet 6.1

daar zijn een aantal smaken van te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heeft een van jullie eigenlijk Linux op zijn HX4700 geïnstalleerd? Er is zo te zien een project gaande (of dat was het) waarbij in principe alle hardware van de HX4700 onder Linux werkt!
Ik twijfel een beetje om het te proberen, maar vooral omdat ik mijn HX4700 als TomTom wil blijven gebruiken. Voor de rest lijkt het me geweldig interessant om eens wat anders dan Windows Mobile te proberen.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-09 02:18
Weet iemand hoe je COM8 poort kan laten verschijnen in HX4700 icm tomtom 6 ? kan geen verbinding maken met mijn draadloos gps muis zonder deze poort. Ik heb paar keren pda gereset, tomtom opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

frapex

got r00t

Kozhura is weer terug.

Zie Link weg, zie: Windows Based Mobiles & PDA's Beleid voor interessante nieuwe ROMs...

[ Voor 39% gewijzigd door DaannO op 26-05-2008 09:27 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerray
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik bezit sinds kort een hp ipaq hx4700 met wm4 erop. Ik zou graag ook de wm6 willen installeren. Ik heb geen ervaring hiermee. Waar vind ik een goede wegwijzer om dat tot een goed einde te brengen.
Het downloaden van wm6 is al vreemd vind ik. Hoe moet dat? Is dat tegen betaling of moet er alleen betaald worden voor server die het downloaden aanbiedt?
Sorry, zoals je ziet ik ben een leek. Wie wil mij helpen? Bedank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerray
Ik heb alles op diverse forums nog eens gelezen en het is mij gelukt. Dus een leek kan het ook. Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerray
MW6 werkt, maaaaaaaaaaaaaar geen internetverbinding is nog mogelijk via USB. Kan niet op internet geraken. Ik heb Skype voor ppc geinstalleerd, maar ook hier is geen verbinding mogelijk. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
qtee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:06:
Heeft een van jullie eigenlijk Linux op zijn HX4700 geïnstalleerd? Er is zo te zien een project gaande (of dat was het) waarbij in principe alle hardware van de HX4700 onder Linux werkt!
Ik twijfel een beetje om het te proberen, maar vooral omdat ik mijn HX4700 als TomTom wil blijven gebruiken. Voor de rest lijkt het me geweldig interessant om eens wat anders dan Windows Mobile te proberen.
Was het al lang van plan, gisteren er eindelijk tijd voor gehad. Heb de stappen gevolgd op de site waar je naar linkte. Eerst Opie geprobeerd, was ik niet echt kapot van. Weet niet precies waarom, maar vond het niet echt lekker werken. Vervolgens opnieuw geflashed met GPE. Vind ik een stuk fijner werken, draait ook soepeler dan Opie, en wat handigere applicaties (timetracker bijvoorbeeld). Sommige programma's onder Opie crashten ook wel eens.

Wifi moet ik nog wel aan de praat krijgen, ondanks dat ik die 3 bestanden heb gekopieerd vindt GPE geen wifi-device.

Zsm ga ik aan de slag om dmv synchronisatie met mijn laptop (Kubuntu 8.04) mijn agenda (calender via webdav op eigen server in Mozilla Sunbird) op orde te krijgen. Mocht die mogelijkheid er niet zijn dan ga ik zelf wat proberen te bouwen, development voor GPE schijnt niet heel moeilijk te zijn, echter heb ik alleen ervaring met C#, PHP etc dus dat zal een lange termijn klus worden.

Tomtom blijven gebruiken, als in de applicatie 'TomTom' wordt denk ik lastig, of is daar een linux versie van? Vind je een ander navprogramma ook prima dan is er volgens mij wel wat:
- http://roadmap.sourceforge.net/
- http://navit.sourceforge.net/
En er is nog wel meer te vinden. GPS ga ik niet mee aan de slag aangezien ik ingebouwde navigatie in de auto heb. Kan hier dus voorlopig geen gebruikerservaring over geven.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:12

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even een schopje..
Gisteravond heb ik een nieuwe image in mijn hx4700 geflashed, de SL61V3_Lite van sanjay1951. Echter heb ik ook nog images van Kozhura, PDAViet en Algasystems en hoewel sanjay's image prima werkt, ben ik benieuwd of er mensen ervaring met de andere images hebben. Uiteraard kan ik ze zelf flashen, maar dat duurt nogal lang en ik loop liever niet het risico om mijn PDA te vermoorden ;)
Voor de liefhebbers van een kale install kan ik sanjay wel aanraden, het enige wat er zo ongeveer nog op staat is Word en Excel. IE is er uit (Opera dan maar?), Media Player (TCPMP ftw!) en de games. (ScummVM en OpenTTD zijn toch veel leuker dan Solitaire en Minesweeper ;)) Uiteraard heb ik direct geprobeerd om verbinding te maken met mijn WPA-encrypted WLAN en dat werkte zonder problemen. Over het batterijverbruik kan ik nog geen uitspraken doen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14

KhaZ

Alfa Romeo

M'n HX4700 is een half jaar terug ofzo gruwelijk vastgelopen: deze week maar eens proberen om 'm tot leven te wekken, zal een taaie klus worden ben ik bang. Had geluidsmemo per ongeluk opgenomen, was 50+ MB geworden, geheugen toen vol. Kreeg 'm wel opgestart, maar bij verwijderen was er geen geheugen meer (heeft-ie toch tijdelijk geheugen voor nodig denk ik), en hangt-ie. Nu krijg ik 'm helemaal niet meer opgestart :?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Demo

Demo

Heb je al een harde reset geprobeerd? Contacts en Messages ingedrukt houden en dan de resetknop indrukken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Destijds wel dacht ik, gebeurde toen alleen helaas niets.. zal het vanavond nog eens proberen. Ik heb de laatste firmware & 1 van de WM6 roms van die Rus erop staan, ben alleen bang dat ik onbedoeld een baksteen gecreeërd heb :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Demo

Demo

Hmz, je zou eens kunnen proberen om hem een tijdje zonder batterij te laten liggen of hem in upgrade-modus te zetten. (Contacts + iTask + reset) Mocht je hem écht niet meer aan de praat krijgen en er vanaf willen, gooi hem dan alsjeblieft niet weg.. Mijn hx4700 begint wat slijtage te vertonen, een reserve behuizing zou zeker welkom zijn :P

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

Probleempje...
Mijn 4700 boot niet meer.
Op de lader krijg je netjes hp te zien, maar zodra ik deze er af haal van gaat het scherm uit, en wil hij ook niet starten.
Vanaf de lader start het beestje ook niet meer. :?

Dode accu of wat anders?

Iemand een idee.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• Demo

Demo

Wat heb je al geprobeerd? Zie mijn posts hierboven voor wat je zou kunnen doen.

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

accu is vandaag 10uur las van de pda geweest, dus dat is een poging geweest.
Reset word lastig, want hij blijft nog geen seconde aan als ik hm van de lader haal.

Nu kan je zeggen dat is de accu, maar op de lader werkt het beestje ook niet.
Vandaar dat ik het zo raar vind :)

edit:

net de pda open gebroken en weer dicht gemaakt...werkt weer perfect!
was ik daar maar 2maand terug op gekomen 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door superblaag op 14-11-2008 17:26 ]

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Mooi dat-ie het weer doet superblaag, wel vreemd :P

De mijne heb ik net ook weer aan de praat gekregen.. ben er wel een avondje en een ochtendje mee bezig geweest, de GUI versie van de bootloader werkte niet echt lekker en ik had last van lege accu's.. erg irritant. Windows Mobile 6.1 staat erop!

2 kleine vraagjes:

- Heb last van de hele mooie melding: "Your backup battery is low" etc, het afgelopen jaar is die backup battery ook altijd op 0% blijven staan. Ligt dit aan de accu (wat ik verwacht), of aan de HX4700 zelf? Ik vraag het, omdat ik niet voor niets een accu van €40 wil kopen.. Ding functioneert prima (nouja prima, ik kom een hoop ergernissen tegen, maar het werkt) verder.

- Ik kan rechtstreeks met m'n laptop of desktop syncen op 't werk, maar niet rechtstreeks met de Exchange server vanwege het ontbreken van een geldig certificaat. Ik kan overal bij op de Exchange server, maar heb geen idee waar ik dat certificaat moet zetten en waar ik zoiets vandaan haal. Ben er een jaar terug erg mee bezig geweest en me rot gezocht maar kon nergens maar dan ook nergens een duidelijk antwoord vinden. Wat moet ik doen om dit in orde te krijgen? ;(

Anyway, ben erg blij dat ik er weer leven in heb gekregen, en hoop dat iemand deze 2 dingetjes weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 12:20

Adm.Spock

Duik-Aap

Back-up Battery is die NiMh knoopcel die onder je Li-Ion accu verstopt zit. Met een beetje geluk wil die nog laden als je Li-Ion accu vol is, en anders moet je die NiMh knoopcel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Adm.Spock schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:00:
Back-up Battery is die NiMh knoopcel die onder je Li-Ion accu verstopt zit. Met een beetje geluk wil die nog laden als je Li-Ion accu vol is, en anders moet je die NiMh knoopcel vervangen.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste