Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een externe harddisk (bijvoorbeeld met USB) aan te sluiten op een PDA? Ik ben van plan om een dergelijke constructie in mijn auto in te bouwen zodat ik mijn mp3 collectie in 1 keer mee kan nemen op een harde schijf in de kofferbak. De 2e stap is een wifi connectie met de server in mijn huis zodat ik de collectie kan updaten zonder alles uit te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

1) Welke PDA?
2) over 't algemeen niet. Tenminste niet bij m'n Tungsten E; ik heb hier een uitleg over gelezen (en weer vergeten) maar 't had met de manier waarop USB werkte te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 11-01-2004 21:43 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het is mogelijk ( onder voorbehoud )

Ik loop met plannetjes rond om het direct via WIFI te doen

Alleen nog niet concreet aan het opzetten

Eerst de 'oude' manier ;)

Men neme de info van/over de storagebrick :

www.tjotala.com/hardware/storagebrick/default.htm
Dit werkt via een PCMCIA adapter

Of combineert dit met een CF2 USB hostkaartje
Dan kan je nl. een externe HD via USB (1.1) aansluiten
Linkje naar de adapter ( zal best aan de prijs zijn :( )
http://www.ratocsystems.c...ducts/subpages/cfu1u.html

Mijn hersenspinsel

Een van de wireless routers van asus, de WL500 heeft een ingebouwde usbport, waar je een HD op kan aansluiten ;)

Deze inbouwen in de auto ( neemt heel wat minder in beslag dan een volledige PC ), maar ik moet dan wel eerst uizoeken of dit dingetje ertegen kan om evt regelmatig zijn spanning te verliezen, en of hij dan weer normaal boot met de juiste settings.

Thuis heb ik al een wireless netwerkje spoken, dus zodra mijn karretje op de oprit gestald is, zou ik kunnen connecten via de draadloze station in huis om te uploaden ;)

En in mijn Ipaq-je zit alles ingebouwd om het aanmelden te vergemakkelijken ;)
Het lukte me om de verbinding te maken, maar dan stond de auto bijna IN de kamer, anders de langzaamste connecties ;)
maargoed ik kreeg mijn netwerk shares te zien en kon daarop inloggen en afspelen

heb het hier al wel geprobeert, en via de mediaplayer kun je ook url benaderen, maar ook playlist wireless afspelen was te doen

en de PDA connect met 'enige' eenvoud op alles wat hij tegenkomt dus de overstap van thuis naar auto zou moeten lukken..

moet nu dus uitvissen hoe dat met die router zou gaan werken, want wat ik las was dat hij de HD als een FTPServer neerplant ;)

* wel prettig in de file op de A16 ;) kan je je buurman voorzien van wat mp3 of filmpjes lol

maargoed, alles nog in de nadenkstage, en moet het nog gaan uitvogelen of het gaat werken zoals ik wil ;)

Mijn grootste zorg zal de router/HD combo zijn, en de spanningsvoorziening hiervoor

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 12-01-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 14:19
Er bestaan ook compact flash USB controllertjes. Hier kun je dus ook een externe USB harddisk op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FreshMaker schreef op 12 januari 2004 @ 00:55:

Of combineert dit met een CF2 USB hostkaartje
Dan kan je nl. een externe HD via USB (1.1) aansluiten
Linkje naar de adapter ( zal best aan de prijs zijn :( )
http://www.ratocsystems.c...ducts/subpages/cfu1u.html
Niet heel lullig hoor, maar dat zei ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35

MaDLiVe

.-Observer-.

Toos en Bep schreef op 12 januari 2004 @ 13:58:
Er bestaan ook compact flash USB controllertjes. Hier kun je dus ook een externe USB harddisk op aansluiten.
Dan is nog maar de vraag of je pda CF ondersteund :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Toshiba E7XX of E8XX serie PDA kopen (E7XX te koop op Ebay voor een $200) deze pda's hebben een USB hub in de pda!

Dan een USB HD kopen en de de drivers downloaden van http://www.anypakusa.com ze hebben trouwens ook een HD te koop.

Op www.brighthand.com staan in het forum hele discussies over welke hardeschijven werken.

Ik gebruik zelf een E740 met een GPS in de auto, ik heb ooit een 128 MB USB pendrive aangesloten op de E704. Of je ook een USB Gps een HD tegelijk kunt gebruiken weet in niet.
Een gast op deze link http://www.knology.net/%7Ethebeams/cradle-index.htm heeft wel een muis en toestenbord via een hubje aangesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door PietProem op 13-01-2004 11:56 ]

Pagina: 1