Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 10:11
Een groot nadeel van een SmartPhone ten opzichte van een PDA + GSM combinatie vind ik het maken van afspraken tijdens het bellen.

Stel je zit met je telefoon aan je hoofd waarbij (onverwacht) een afspraak moet worden gepland kan je niet echt gemakkelijk bij je agenda functies omdat je ook aan het bellen bent.
Snel iets nazoeken tijdens bellen (afspraken, adressen etc.) tijdens het bellen zal je dus ook niet lukken.

Zelf gebruik ik al enige tijd een kleine lichte laptop + pda + gsm die met bluetooth en wifi met elkaar kunnen communiceren. Hierbij is de laptop het centrale gedeelte. De telefoon synct alleen adressen met de laptop, de pda alles.
Met de usb van de laptop kan ik indien noodzakelijk ook mn pda nog opladen. De laptop gaat 8u mee op de accu (precies een werkdag) waarbij deze tussen de bedrijven door wordt gehybernate zodat ik wel in 5sec op een draaiend systeem kan werken. De pda gebruik ik met name voor afspraken maken, gegevens/info snel opzoeken, mp3speler en navigatiesysteem en gaat zo een week mee. De telefoon is puur om te bellen en om met pda/laptop snel het internet op te kunnen voor mail indien geen wifi of utp netwerk aansluiting aanwezig is.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Yahoo! ;)

* Black Sparrow heeft zijn PalmOne Tungsten|E2 vandaag binnen gekregen...

zoals ook de winkel al voorspeld had, en hij is dan nu eindelijk aan het opladen. Jammer dan weer dat dat 3 uur moet duren, maarja... Het is niet anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Black Sparrow op 03-08-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

El_Frigo schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:40:
Een groot nadeel van een SmartPhone ten opzichte van een PDA + GSM combinatie vind ik het maken van afspraken tijdens het bellen.

Stel je zit met je telefoon aan je hoofd waarbij (onverwacht) een afspraak moet worden gepland kan je niet echt gemakkelijk bij je agenda functies omdat je ook aan het bellen bent.
Snel iets nazoeken tijdens bellen (afspraken, adressen etc.) tijdens het bellen zal je dus ook niet lukken.
Ah, dan help ik je heel rap uit die droom :)

Stel je staat in de AH op station Den Haag CS in de lange rij voor de kassa. Je wordt gebeld en tijdens het gesprek moet je een afspraak noteren. Echter ondertussen moet je ook je boodschappen op de band leggen en betalen want je staat al aan de kassa. Stresswerk want je moet 2 apparaten vasthouden en dan ook nog eens je boodschappen en de betaling afwerken.
Dat werkt dus voor geen meter want met 2 apparaten in je klauwen kun je niks, dat is onwijs staan klungelen (en het lijdt bij de rest in de rij tot de nodige irritaties).
Om maar niets te roepen over het gebruik in de auto (denk daarbij aan vertegenwoordigers en dat soort mensen).

Dan gebruik je toch een headsetje voor je telefoon zal er hier vast iemand roepen. Ja klopt, das handig, sta je alleen nog met je pda in de handen.
Laat dat nou net de oplossing zijn voor een gsm/pda...headsetje en je hebt je handen vrij.
Afspraak plannen of iets opzoeken? np dat kan gewoon tijdens het gesprek, gewoon alsof je een losse pda hebt.
Gebruik je geen headset dan maakt het niet uit, je kunt makkelijk switchen naar speakerphone en je kunt ook gewoon switchen naar pda zaken als je aan het bellen bent.
Hetzelfde als je zou doen bij een papieren agenda/elektronische agenda en gsm.
Tijdens het zoeken praat je 9 van de 10x toch niet dus als ze je dan even niet horen is niet erg. Als ik een bedrijf bel is het ook vaak van "heeft u een momentje? dan zoek ik het even op" om vervolgens een stilte te horen aan de andere kant van de lijn.

Er is maar 1 groot verschil tussen het hebben van een pda en gsm in 1 apparaat tov 2 losse apparaten: je sleept 1 ding mee ipv 2.
Voordeel is ook vaak dat bepaalde functies met elkaar geintegreerd zijn, echter heb je dat ook wel bij de losse apparaten, het is alleen een ietwat omslachtiger.

Op het moment dat je iets onverwachts moet opzoeken zul je altijd in dezelfde situatie zijn ongeacht de apparatuur die je gebruikt (zoals het geklungel met gsm en pda als je bij de kassa staat).
Dat zo'n apparaat onhandig is is niet meer dan een idee fix, zeker bij iets als een onverwachte afspraak o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Black Sparrow schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:13:
Yahoo! ;)

* Black Sparrow heeft zijn PalmOne Tungsten|E2 vandaag binnen gekregen...

zoals ook de winkel al voorspeld had, en hij is dan nu eindelijk aan het opladen. Jammer dan weer dat dat 3 uur moet duren, maarja... Het is niet anders.
Ah, een T|E2, perfect. In mijn ogen de ideale studenten PDA wanneer je een BT enabled phone met GPRS verbinding bent. Dan ben je je eigen hotspot, en niet van anderen afhankelijk zoals de PDA's met Wifi.

Als je de T|E2 vergelijkt met een PPC in dezelfde prijsklasse, de rx1715 (die ik overigens hier ook heb liggen thuis), dan wint de T|E2 het op alle fronten:

- Sneller programma's switchen en films afspelen (vrijwel gelijke processor maar veel lichter besturingssysteem)

- Hogere resolutie scherm (320x320, 18-bit(!))

- Kleiner en lichter (scheelt niet veel)

- Betere batterijlevensduur

- Bluetooth + IR vs. alleen IR

Ideaal, je zult merken dat de bijgeleverde PIM programma's zeer overzichtelijk en makkelijk in het gebruik zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 03-08-2005 16:21 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Ik ben er nu idd erg over te spreken, alles werkt snel en ik heb net een gratis Media Player gedownload die alles afspeelt: Divx, Xvid, MP3, OGG. Dus in de trein aankomend jaar lekker muziek luisteren en films kijken. Ook de programma's werken idd erg makkelijk en ik begin ook al te wennen aan Grafitti2. Mooi systeempje, ben er zeker niet ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=2423
Met mn Palm Tungsten C ben ik onwijs tevreden, met het toetsenbordje voer je toch eerder dingen in dan met het pennetje en via WIFI syncen met je server is perfect :)
Palm OS op een 400Mhz proc draait super en de accu gaat een week mee bij veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Black Sparrow schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:06:
Ik ben er nu idd erg over te spreken, alles werkt snel en ik heb net een gratis Media Player gedownload die alles afspeelt: Divx, Xvid, MP3, OGG. Dus in de trein aankomend jaar lekker muziek luisteren en films kijken. Ook de programma's werken idd erg makkelijk en ik begin ook al te wennen aan Grafitti2. Mooi systeempje, ben er zeker niet ontevreden over.
Precies, alles wat een normale student wil. Je hebt zeker TCPMP gedownload? Da's inderdaad een uberspeler voor het PalmOS die met heel veel verschillende formaten goed uit de voeten kan. Oh en, de E2 heeft net als alle andere moderne PalmOS pda's een non-volatile file system: batterij leeg = data blijft oneindig lang bewaard.

Een Nederlandstalige review van de Palm Tungsten E2:

http://www.palmclub.nl/re...palm/tungsten/tungstene2/

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 04-08-2005 00:32 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:54:
[...]
Stel je staat in de AH op station Den Haag CS in de lange rij voor de kassa. Je wordt gebeld en tijdens het gesprek moet je een afspraak noteren. Echter ondertussen moet je ook je boodschappen op de band leggen en betalen want je staat al aan de kassa. Stresswerk want je moet 2 apparaten vasthouden en dan ook nog eens je boodschappen en de betaling afwerken.
Dat werkt dus voor geen meter want met 2 apparaten in je klauwen kun je niks, dat is onwijs staan klungelen (en het lijdt bij de rest in de rij tot de nodige irritaties)..
Sterker nog: met de Treo 650, die helemaal is gebouwd om met 1 hand bediend te worden, zet je hem op de speakerphone (of headset), voer je met 1 hand een afspraak in, en heb je nog één hand vrij.

offtopic:
psssst bierkameel, plaatje linken is niet zo'n success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een (-en ben blij met mijn) T3, maar gelukkig is mijn geheugen nog goed genoeg dat ik een afspraak eventueel 5 minuten kan onthouden om hem later te noteren. Dus in een situatie dat ik een afspraak moet maken als ik net oud omatje (aan mijn linkerhand) een over een brede straat help, die onderwijl haar stok verliest die ik met mijn rechterhand opraap kan ik met de handsfree-setting van mijn gsm nog een afspraak aanhoren. 8)

't zal wel niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar ik heb nog nooit een probleem gehad met een PDA+GSM-combi. (je staat maar een tot drie minuutjes spul op de band van de supermarkt te laden enkele keren per week(vaak savonds), dus de kans dat je in die tjid allerlei ingewikkelde vragen krijgt is (bij mij althans) gering genoeg oom me daar geen zorgen over te hoeven maken.

Voicememo is natuurlijk ook een optie, gebruik ik trouwens maar hoogst zelden.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 04-08-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nog een oplossing: de T3 heeft een dedicated button voor voicememo's. Je laat gewoon tijdens het gesprek een voicememo meelopen, herhaalt nogal hardop de belangrijke informatie die aan de andere kant verteld wordt, en voila, het is ook opgeslagen. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

begintmeta schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:25:
Ik heb een (-en ben blij met mijn) T3, maar gelukkig is mijn geheugen nog goed genoeg dat ik een afspraak eventueel 5 minuten kan onthouden om hem later te noteren. Dus in een situatie dat ik een afspraak moet maken als ik net oud omatje (aan mijn linkerhand) een over een brede straat help, die onderwijl haar stok verliest die ik met mijn rechterhand opraap kan ik met de handsfree-setting van mijn gsm nog een afspraak aanhoren. 8)

't zal wel niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar ik heb nog nooit een probleem gehad met een PDA+GSM-combi. (je staat maar een tot drie minuutjes spul op de band van de supermarkt te laden enkele keren per week(vaak savonds), dus de kans dat je in die tjid allerlei ingewikkelde vragen krijgt is (bij mij althans) gering genoeg oom me daar geen zorgen over te hoeven maken.

Voicememo is natuurlijk ook een optie, gebruik ik trouwens maar hoogst zelden.
Zulke situaties komen niet vaak voor nee, maar tis om maar even aan te geven dat 2 apparaten ook heel erg onhandig kunnen zijn. Ik heb die situatie meegemaakt en de oplossing was ook vrij simpel:
proberen om de informatie die gegeven werd (wat nogal aardig wat was) zo goed en zo volledig mogelijk te onthouden en het later maar te noteren.
Dat onthouden en later noteren kun je op pda plus gsm toepassen en een alles in 1 apparaat zoals de treo, dus ook in dat opzicht maakt het dus echt niks uit of je nou alles in 1 hebt of 2 apparaten.
Alleen ik vind het dus makkelijker om 1 apparaat te hebben ipv met 2 stuks te lopen klungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Stereotomy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

Ah, een T|E2, perfect. In mijn ogen de ideale studenten PDA wanneer je een BT enabled phone met GPRS verbinding bent. Dan ben je je eigen hotspot, en niet van anderen afhankelijk zoals de PDA's met Wifi.

Als je de T|E2 vergelijkt met een PPC in dezelfde prijsklasse, de rx1715 (die ik overigens hier ook heb liggen thuis), dan wint de T|E2 het op alle fronten:

- Sneller programma's switchen en films afspelen (vrijwel gelijke processor maar veel lichter besturingssysteem)

- Hogere resolutie scherm (320x320, 18-bit(!))

- Kleiner en lichter (scheelt niet veel)

- Betere batterijlevensduur

- Bluetooth + IR vs. alleen IR

Ideaal, je zult merken dat de bijgeleverde PIM programma's zeer overzichtelijk en makkelijk in het gebruik zijn!
Hoe is de batterij levensduur als je onderweg (naar en van school , +/-40 min) mp3's luisterd of video's bekijkt?

M'n minidisc is wellicht aan vervanging toe en zo'n combinatie van agenda/mp3 speler is natuurlijk wel mooi.
Daarnaast gebruik ik op dit moment m'n SE T630 voor de afspraken (uit outlook) wat op zich wel werkt. Alleen is het scherm natuurlijk een stuk kleiner en de invoer mogelijkheden beperkter. (maar goed wel BT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
falcon4ever schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:22:
[...]
Hoe is de batterij levensduur als je onderweg (naar en van school , +/-40 min) mp3's luisterd of video's bekijkt?
Bij het luisteren naar mp3's kan het scherm uit, waardoor hij dat erg lang volhoudt. Maar met het kijken van video's is je accu na 80 minuten nog goed genoeg. Je moet dan wel elke 1-3 dagen opladen, maar dat is denk ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bierkameel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:29:
[afbeelding]
Met mn Palm Tungsten C ben ik onwijs tevreden, met het toetsenbordje voer je toch eerder dingen in dan met het pennetje en via WIFI syncen met je server is perfect :)
Palm OS op een 400Mhz proc draait super en de accu gaat een week mee bij veel gebruik.
En toch verkoop ik hem weer, als ik er een student blij mee kan maken moet je maar ff mailen :)
Pagina: 1 2 Laatste