HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:35
@DazzleStan: Je moet als je je sim eruit gehaald hebt wel weer even je mda aanzetten, anders doet ie niks. Je houdt dan zeg maar gewoon de PDA over zoals ie in flight mode is. Dan onthoud ie wel alles...

Of even bij T-mob een duo sim aanvragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
Sluuut schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:17:
Wat voor voordelen zijn er dan met Win Mobile 2005 ten opzichte van 2003SE ?
De grootste verandering is de merging van Windows Smartphone en Windows PocketPC phone edition. Je kan dus zowel smartphone als pocketpc software erop draaien.

Daarnaast is er een verbeterde geheugenbeheer waardoor een hardreset iets minder kwaad kan.

Verder zit er een nieuwe pocket Word, Excel en Powerpoint in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen sinds kort ben ik eigenaar van een T-mobile MDA.
net als de meeste wil ik graag ale T-mobile meuk er van af hebben. In de startpost staat er een mooie tutorial voor.. alleen die 2 download links werken niet... kan iemand mij vertellen waar ik die 2 .CAB bestanden vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Sluuut schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:17:
Wat voor voordelen zijn er dan met Win Mobile 2005 ten opzichte van 2003SE ?
Een quote uit een review:
  • Het gebruik van het Solid State geheugen voor opslag van belangrijke data, waardoor spanningsverlies niet meer tot dataverlies leidt
  • Het introduceren van round-trip editting, waardoor alle bestanden gewoon op PDA’s bewerkt kunnen worden
  • Het bruikbaar maken van een PDA als mass-storage device, waardoor interactie met gastsystemen kan zonder gebruik van Activesync.
  • Verbetering van Word, Excel en de introductie van Powerpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zijn er toevallig applicaties waarmee ik diverse geluidsprofielen kan bijhouden. Ik heb nu alleen Phone Profiles gevonden, maar vroeg mij af of er nog andere varianten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
DaPoztMaster schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:17:
[...]

Dat is te verhelpen met een nieuwe firmware. Ik heb het probleem ook gehad en heb het verholpen met update 1.05 OF 1.11 (ben even vergeten welke).

Overigens heb ik nu 1.12 draaien en ben zeer tevreden. Het toestel is sinds deze firmware nog nooit vastgelopen.

De specificaties zijn:
ROM verion: 1.12.00 WWE (BigStorage patched)
ROM date: 05/28/05
Radio version: 1.12.00
Protocol verion: 1337.42
ExtROM verion: None
Hmm vreemd, ik heb firmware revision 1.11 er namelijk al op. Ik zal eens updaten naar 1.12, misschien helpt dat...

De enige interessante update in 2005 ten opzichte van 2003SE is in mijn ogen dan;
"Het bruikbaar maken van een PDA als mass-storage device, waardoor interactie met gastsystemen kan zonder gebruik van Activesync."
Ik mag ActiveSync namelijk niet zo aangezien hij het password niet onthoud als je er wel voor kiest het te onthouden, en steeeeeds weeeer vraagt of je een Guest account wilt of dat andere.. :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Woudloper schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:02:
Zijn er toevallig applicaties waarmee ik diverse geluidsprofielen kan bijhouden. Ik heb nu alleen Phone Profiles gevonden, maar vroeg mij af of er nog andere varianten zijn.
PocketZenPhone
:)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sluuut schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:07:
[...]

Hmm vreemd, ik heb firmware revision 1.11 er namelijk al op. Ik zal eens updaten naar 1.12, misschien helpt dat...

De enige interessante update in 2005 ten opzichte van 2003SE is in mijn ogen dan;
"Het bruikbaar maken van een PDA als mass-storage device, waardoor interactie met gastsystemen kan zonder gebruik van Activesync."
Ik mag ActiveSync namelijk niet zo aangezien hij het password niet onthoud als je er wel voor kiest het te onthouden, en steeeeeds weeeer vraagt of je een Guest account wilt of dat andere.. :/
Kijk eens naar: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/.
Dit programma bied je de mogelijkheid van een PDA een mass-storage device te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Je hebt ook PhoneAlarm www.pocketmax.net.

Deze vind ik zelf net iets fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Kan iemand me misschien helpen met welke firmware update ik precies moet hebben? Er staan er namelijk gigantisch veel op die ftp (xda:xda@ftp.xda-developers.com:21). Ik zie er geen 1.12.00 bij staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:54:
Kan iemand me misschien helpen met welke firmware update ik precies moet hebben? Er staan er namelijk gigantisch veel op die ftp (xda:xda@ftp.xda-developers.com:21). Ik zie er geen 1.12.00 bij staan :?
Doe je brilletje op 8) want hij staat er weldegelijk : /Magician/Shipped_ROMS/WWE_11200_128_11210_ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:02:
[...]

Doe je brilletje op 8) want hij staat er weldegelijk : /Magician/Shipped_ROMS/WWE_11200_128_11210_ship.exe
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja : hier heb ik iets wat willen waarschijnlijk ook wel eens willen weten : wat zijn de verschillen van de roms :)

http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/RL.PDF O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Interresant toestel, maar wat is de S110 dan? Vind daar een verkoops punt over, maar niet veel extra (verschillend van de s 100) info.

Ha! 128 Mb ram :-)

[ Voor 8% gewijzigd door poing op 04-07-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Als de firmware succesvol is gelukt.. Kan je dan een backup draaien van de software, en word de firmware dan niet weer gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sluuut schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:51:
Als de firmware succesvol is gelukt.. Kan je dan een backup draaien van de software, en word de firmware dan niet weer gedowngrade?
Een downgrade kan niet, de back-up kan alles backuppen op bestanden in het ROM na. Dit zijn nou net de bestanden die worden overschreven met een ROM-update. Een back-up zal hier dus niet aanzitten.

Wel heb je kans op andere complicaties mocht jij een back-up volledig terug zetten.
Zo kan het register niet meer kloppen, niet ROM-bestanden (dus bestanden door de extended-ROM waren geinstalleerd) die worden terug gezet en een oudere versie zijn.

Geheel zonder risico is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Oh well dan ga ik het gewoon proberen. Als het niet werkt kan ik alsnog de boel resetten... En ik heb Pocket mechanig om registery dingen te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 12:25

Mex

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:12:
[...]

Owja : hier heb ik iets wat willen waarschijnlijk ook wel eens willen weten : wat zijn de verschillen van de roms :)

http://users.pandora.be/FloristVansteenkisteGerdy/RL.PDF O-)
Erg handig, zouden ze dit documentje ook gaan 'updaten' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om zijn netwerk shares te benaderen via bluetooth ? Het kan blijkbaar met resco file explorer dmv je \\computernaam\sharenaam in te vullen, maar dat werkt dus niet omdat hij het netwerk niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:50:
Is het iemand al gelukt om zijn netwerk shares te benaderen via bluetooth ? Het kan blijkbaar met resco file explorer dmv je \\computernaam\sharenaam in te vullen, maar dat werkt dus niet omdat hij het netwerk niet kan vinden.
Heb je wel een ActiceSync verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, en ook gewoon internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
hehe grappig, ik zit nu via internet explorer op mn bluetooth van laptop, en via laptop netwerk weer op m'n ftp server een mp3the te downloaden... het gaat 62 kb/s.. Dus ja, in a way kan ik mn netwerk op via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen. Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools. installeer de tools, doe een soft reset. Verwijder je GPS uit de pair lijst. Piar je GPS opnieuw nu krijg je een extra menu. Kies een comport druk op okay. Ga dan naar TomTom5 ga naar instellinge GPS. kies andere draadloze gps en selecteer vervolgens je Com port. Tadaaaaaaa werken :-) :)

Sus6 allemaal

Greeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

hey thx for the tip voor de bt muis, ga ik morgen ff proberen.
nog even een tip voor de nog niet via bt verbonden active sync gebruikers.
Ik heb hem eindelijk draaien op mijn m500. Bleek dat mijn blue tooth stick standaard niet een blue tooth serial port geopend had. Ik heb zon stick van mycom.
hier is wat ik heb gedaan:
1. mijn pc als bt device verwijderd op mijn m500
2. via bt settings, outbound com port op com5 aangevinkt
3. start setup activesync
4. new device aangemaakt
5. in "my blue tooth places", gekozen voor task: view or modify configuration. Ik krijg vervolgens een scherm waarin ik o.a. een tab heb met "local services". hier heb ik een serial port toegevoegd, button onderaan het scherm. Com poort op 4 gezet.
6. in active sync, via bestand-> verbindingsinstellingen, optie "serial kabel ... " aangevinkt en op com 4 gezet
7. active sync op m500 gestart, zit direct onder start button (heb me rot gezocht hiernaar, want kennelijk op de mda compact op andere lokatie), hier vervolgens tools, connect via blue tooth gekozen.
8. bij mij vroeg ie of hij opnieuw moest pairen. Dit gedaan en nu werkt active sync via BT bij mij.
als je zelf een mycom met widdcom software 3.01 hebt kun je bovenstaande volgen.
Voor degenen die dit niet hebben, bij mij was de crux dus dat op mijn laptop bij mijn bt device nog geen bt serial port was gedefinieerd als service. Dus check of je dit bij jouw device wel hebt als je problemen hebt.

nou nog tt5 en mijn bt338 muis werkend krijgen en nog een carkit en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik heb sinds kort de SPV M500 erg tevreden over.

Alleen lees ik op meerdere sites dat die PVT car kit( Zie chucky's post) niet werkt met de m500, is dit nog anders op te lossen?? iemand ervaring??

Kan je de M500 wel gewoon flashen naar de nieuwe firmware?? met de eerder genoemde links??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Hoodlum77 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:22:
Ik heb sinds kort de SPV M500 erg tevreden over.

Alleen lees ik op meerdere sites dat die PVT car kit( Zie chucky's post) niet werkt met de m500, is dit nog anders op te lossen?? iemand ervaring??

Kan je de M500 wel gewoon flashen naar de nieuwe firmware?? met de eerder genoemde links??
De M500 zou wel kunnen werken, ware het niet dat het apparaat niet in de houder past omdat de M500 1mm groter(breder) is dan de MDA Compact/Imata Jam/S100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het quicksearchen van de 9 topics op het woord cruzer leverde niks op, derhlave

Heeft iemand ervaring met de onderstaande cruzer van SanDisk? Is het mogelijk om er de mini SD card (256 mb) die je bij de T-mobile krijgt erin te doen??

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/download/photos/retail/256MB_CLR_Horizontal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:36

Wizardtm

>>> H20 <<<

De vraag is al herhaaldelijk langs gekomen maar nog geen echt antwoord op gekregen:
is het mogelijk om de 2Gb sd card volledig te benutten in een M500 ?

Tuurlijk is de prijs/gb verhouding op dit moment nog niet optimaal maar telkens wisselen van kaartjes is ook geen optie en als je zoals ik 70% van je 1Gb sd card al vol hebt staan met mappen van tomtom dan ga je al snel die 30/40 euro extra voor lief nemen.
Heb alleen geen zin om 200euro uit tegeven voor iets dat misschien niet werkt ;-)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:48:
Het quicksearchen van de 9 topics op het woord cruzer leverde niks op, derhlave

Heeft iemand ervaring met de onderstaande cruzer van SanDisk? Is het mogelijk om er de mini SD card (256 mb) die je bij de T-mobile krijgt erin te doen??

[afbeelding]
Als er een miniSD kaart in kan kan dat gewoon ja. Wat je bij T-mobile krijgt is gewoon een standaard dingetje...

Maar wat heeft dit verder met dit toestel te maken? Ok kan ik straks ook informeren of mijn toekomstige laptop ook compatibel is met mijn GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info _/-\o_ , maar sorry als het kennelijk te ver off topic is??? Zullen we het anders nog over de toekomst van WI-FI hebben.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:48:
Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen. Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools. installeer de tools, doe een soft reset. Verwijder je GPS uit de pair lijst. Piar je GPS opnieuw nu krijg je een extra menu. Kies een comport druk op okay. Ga dan naar TomTom5 ga naar instellinge GPS. kies andere draadloze gps en selecteer vervolgens je Com port. Tadaaaaaaa werken :-) :)

Sus6 allemaal

Greeting
Het is mij gelukt zonder dat proggie hoor...

gewoon pairen, dan in TT5 als GPS Andere Kabel selecteren en dan COM5 werkt perfect... kleine fout denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een probleem met mijn bluetooth, zoals veel andere mensen ;)

Ik probeer activesync via bluetooth te laten lopen en dat is me ook gelukt! Misschien werkt het ook bij andere mensen. Ik heb het volgende gedaan.

Installeer bluetooth tool. Dit programma kun je hier vinden. Gek genoeg zit er standaard geen bluetooth manager bij de Orange M500. Hetzelfe zal gelden voor de T-Mobile en de MDA (?)

Als je het programma hebt geinstalleerd zoek je met je M500 je pc op. Vervolgens komt na het invoeren van de code een scherm omhoog van de bluetooth manger,. Hier kies je voor de optie "Active Sync". Vervolgens start je active sync op en kies je voor "Tools" / "Connect via bluetooth"

Ik heb het op deze manier werkend gekregen!

Nou komt toch mijn probleem ;) Ik heb een nieuwe M500 gekregen van de orange shop, omdat ik een dode pixel in me scherm had. Allemaal erg netjes afgehandeld! Ik moest dus alles weer opnieuw installen. Ik doe weer hetzelfde als me eerste M500. Installeer de Qtek 1.11.00 update en zet er bluetooth tools op. Ik zoek weer me PC op en geef een code op. Dit alles werkt prima, maar bluetooth tools komt niet meer omhoog.... Ik heb hetzelfde gedaan met me bluetooth GPS ontvanger en daar komt hij wel netjes omhoog en kan ik hem op een COM poort instellen.

Ook maakt hij geen COM poorten aan op me PC. Ik krijg dus geen incoming en outgoing poort.... Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg die COM poorten niet terug. Ook zelf aanmaken werkt gewoon niet. Nadat ik bluetooth tools verwijderd had ging ik het nog een keer proberen en toen kreeg ik die COM poorten wel op me PC geinstalleerd! Alleen dan werkt active sync dus niet meer, omdat je niet via een bluetooth manager aan kunt geven wat hij ermee moet gaan doen :S

Hebben jullie een oplossing? Het zit hem volgens mij in de bluetooth manager, maar die werkt dus wel goed met me GPS ontvanger. Misschien met een andere bluetooth tool?

Op me PC lijkt me niets fout te staan, omdat het op deze manier wel heeft gewerkt met me vorige M500....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was vandaag van plan om dit te gaan bestellen:
http://www.ebuyer.com/cus...XJ2aWV3&product_uid=89714

maar bij de registratie moet je postcode invoeren, en die moet uit engeland afkomstig zijn...
heb net een mailtje naar hun gestuurd om te vragen of het mogelijk is om het naar Nederland te sturen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:16:
Als ik mail wil versturen, dan lukt dit niet vanaf mijn SPV M500. Ik moet dan de uitgaande mailserver goed instellen, maar mail.chello.nl pakt 'ie niet. Nu hoorde ik dat je daar bijv. smtp.orange.nl moet invullen als je via Orange verbindt, maar dit werkt ook niet. Ik verbind via GPRS (access), dat is zo'n standaard accountje wat erin staat.

Iemand een idee?
Kan niemand me aan die instelling helpen? Of ben ik de enige die met de M500 e-mailt? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:39:
was vandaag van plan om dit te gaan bestellen:

maar bij de registratie moet je postcode invoeren, en die moet uit engeland afkomstig zijn...
heb net een mailtje naar hun gestuurd om te vragen of het mogelijk is om het naar Nederland te sturen...
Ziet er interessant uit, laat ff weten of het kan. Weet jij hoe deze zich verhoudt tot de Spectec 802.11b Wi-Fi SD Wireless LAN Card WiFi? Is die net zo groot, of kleiner? De prijs hiervan is iets hoger ( ongeveer 55 euri). Kan ieder geval naar NL worden verstuurd (ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizardtm schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:04:
De vraag is al herhaaldelijk langs gekomen maar nog geen echt antwoord op gekregen:
is het mogelijk om de 2Gb sd card volledig te benutten in een M500 ?

Tuurlijk is de prijs/gb verhouding op dit moment nog niet optimaal maar telkens wisselen van kaartjes is ook geen optie en als je zoals ik 70% van je 1Gb sd card al vol hebt staan met mappen van tomtom dan ga je al snel die 30/40 euro extra voor lief nemen.
Heb alleen geen zin om 200euro uit tegeven voor iets dat misschien niet werkt ;-)
Een kennis van mij heeft de M500 icm 2GB SD kaart en hij heeft er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Misschien een domme vraag maar is het mogelijk om je gratis en legaal SPV te unlocken (zodat ik in mijn vakantie goedkoper kan bellen) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Rex op 05-07-2005 15:42 . Reden: i forgot to say "en legaal" ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 17:10
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:46:
[...]

Ziet er interessant uit, laat ff weten of het kan. Weet jij hoe deze zich verhoudt tot de Spectec 802.11b Wi-Fi SD Wireless LAN Card WiFi? Is die net zo groot, of kleiner? De prijs hiervan is iets hoger ( ongeveer 55 euri). Kan ieder geval naar NL worden verstuurd (ebay).
Ik heb em en hij steekt 3-4mm buiten de MDA uit. Werkt goed icm Hitchhiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb nu een case die volgensmij niemand zo heeft.
Het gaat om de Crystal Case van proporta. Normaal heeft die case een raampje van plastic...
Maar een vriend van me heeft dat raampje eruit gefreesd.
Hier wat klikbare pics daarvan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/mda/1s.jpg
Zonder T-Mobile en MDA logo, met Brando Ultraclear Screenprotector.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/mda/2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/mda/3s.jpg
Zie hier, het plastic schermpje is eruit. Nu hoef ik de case nooit meer open te klikken.
Het openklikken gaat ook erg moeizaam, zonder dit open raam zou ik deze case nooit gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/mda/4s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.meulendijks1/mda/5s.jpg
Met MortSaver, die door op een willekeurige (behalve cassetebandje)knop te drukken deze tijd weergeeft.

De silicone case van Proporta is ook erg goed. Het stroeve en stof-aantrekkende gaat na een paar weken wel over. Helaas heeft Proporta sinds kort deze silicone cases voorzien van haar web-adres op de achterkant.
De silicone cases van Brando zijn een stukje dunner, hierdoor lijkt je hele mda een stuk kleiner, maar fijner vind ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Zoals ik pasgeleden postte heb ik een probleem dat ik SMSen niet op tijd ontvang. Daarnaast is mijn telefoon ook soms buiten bereik. Blijkbaar is er iets mis met de 1.11 rom op mijn MDA, of enige vorm van incompaitiblity.

Kan iemand me vertellen waar ik een oudere ROM kan vinden ? of een nieuwere ? 1.12?

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ miekd
Downgraden gaat niet, waar je de rom 1.12 kunt vinden kan ik je helaas niet mee helpen.

@ syko
Zit er ook geheugen op dat kaartje, of is het strictly wifi alleen?
Zijn er ook kaartjes die dat formaat hebben met 256 of 512 mb?

@ all
Ik heb ff meer info gezocht voor dat BlueTooth Virtuele Keyboard, wat met lasers een volwaardig QWERTY toetsenbord op je tafel etc projecteerd. Ik zag hem namelijk vandaag in de Spits staan, en dan krijg je em bij de Motorola MPx220 ofzo. Nou zie ik op de officiele site van I-tech (makers van het VKB) dat hij ca 200 dollar kost!!
http://www.virtual-laser-keyboard.com/f-a-q.asp
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-laser-keyboard.com/images/vkb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:46:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd, ik zit ook nog met zo'n uitstekende "bult op m'n mda ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,
Heb net de MDA Compact en zit nog met veel vragen.
Heb inmiddels het forum afgestruind, maar weinig gevonden waar ik wat aan had, dus toch maar een post.
- Hoe zet ik mijn MDA helemaal uit ? Nu krijg ik hem slechts standbye, en om de telfoon uit te zetten, moet ik flight mode uit zetten. Kan dit niet simpeler> proggie?
- Hoe verbreek je de GPRS verbinding? Lukt me maar niet.
- Kan ik de instellingen in het algemeen en met name (!) de SMS instellingen naar NL zetten? T9 etc werkt nu in het engels!
- Wat moet ik met de 2 bijgeleverde kaartjes ???? Waar moet ik die inpluggen?

Dat waren ze voor nu. Alvast onwijs bedankt voor jullie moeite !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

miekd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:40:
Zoals ik pasgeleden postte heb ik een probleem dat ik SMSen niet op tijd ontvang. Daarnaast is mijn telefoon ook soms buiten bereik. Blijkbaar is er iets mis met de 1.11 rom op mijn MDA, of enige vorm van incompaitiblity.

Kan iemand me vertellen waar ik een oudere ROM kan vinden ? of een nieuwere ? 1.12?
1.12 staat gewoon op XDA, tenminste, als je gewoon de I-mate rom neemt. Die heb ik en die verschilt eigenlijk niet van de t-mobile.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:08:
Hi allemaal,
Heb inmiddels het forum afgestruind, maar weinig gevonden waar ik wat aan had, dus toch maar een post.
- Hoe zet ik mijn MDA helemaal uit ? Nu krijg ik hem slechts standbye, en om de telfoon uit te zetten, moet ik flight mode uit zetten. Kan dit niet simpeler> proggie?
- Kan ik de instellingen in het algemeen en met name (!) de SMS instellingen naar NL zetten? T9 etc werkt nu in het engels!

Beste Rookie,

de MDA kan NIET helemaal uit, dat zou verlies van al je data betekenen. De MDA kan op stand-by met de normale stand by knop. De telefoon kan uit door hem op de flight modus te zetten. tap op het netwerk mastje en tap 'turn flight mode on''
GPRS, hoeft in principe niet uit (kost je niks), hiervoor zou je een zogenaamde plug-in moeten downloaden die die optie wel geeft. (misschien kan iemand nog zo'n plug-in hier even linken, doe er dan gelijk zo'n today plug-in bij die het batterij gebruik en de close all functie verbeterd!)
Truc om hem wel uit te zetten: ga naar manage my connections en druk enn keer op next alsof je iets ga bijstellen en vervolgens de boel 'cancelllen' (dan staat ie ook uit)
Je hebt nu T9 engels, Nederlands staat er niet standaard in, dat zal je moeten downloaden (iemand hiervoor een linkje)
Waarschijnlijk, kan je de kleine mini sd kaart in het adapter ding duwen. haar vervolgend de 'fake kaart' uit de telefoon slot en doe je nieuwe combi erin en hup: 256 MB's

Overigerns staan deze antwoorden wel degelijk in de 9 delen...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:08:
Hi allemaal,

Veel vragen zijn al eerder beantwoord, maar ik neem toch even wat moeite voor je.
- MDA uit > batterij eruit
- GPRS verbinding uit > rode knop inhouden
- Voor NL T9 moet je een andere T9 file downloaden, zie topic
- SD kaartje moet er toch echt bovenin, andere zal een dummy zijn tegen het stof ;)

edit : wmhartog was me voor maar toch :P

[ Voor 3% gewijzigd door D-Jay op 05-07-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Jay schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:38:
[...]

- GPRS verbinding uit > rode knop inhouden
joh.....wie is er nou een rookie :|

iemand trowuens ervaring met deze:

http://www.ebuyer.com/cus...XJ2aWV3&product_uid=86546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind...

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:33:
Ik heb nu een case die volgensmij niemand zo heeft.
Het gaat om de Crystal Case van proporta. Normaal heeft die case een raampje van plastic...
Maar een vriend van me heeft dat raampje eruit gefreesd.
mooi hoesje

kan je er meer maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:53:

...

@ syko
Zit er ook geheugen op dat kaartje, of is het strictly wifi alleen?
Zijn er ook kaartjes die dat formaat hebben met 256 of 512 mb?

...

[afbeelding]
Als je de search had gebruikt, had je deze link kunnen vinden .. }:O

Ennuh, tis o0sYkOo0o ... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Ik vraag me af wanneer ik mijn qtek s100 binnen ga krijgen... het is alweer een halve maand geleden dat ik em besteld heb bij gsm.nl..... *zucht* omdat er wat mis is gegaan: te druk/verloren gegaan van gegevens ofzo.
Morgen maar weer een mailtje versturen om te vragen wanneer ik em eindelijk binnen kan verwachten.. :( krijg heel waarschijnlijk pas op donderdag een reply... en dan is het alweer een week voorbij.(replyen van email duurt ook echt minimaal een dag... en dat voor een e-commerce bedrijf) |:( |:( Heb een donkere vermoeden dat het zeker een maand of anderhalf duurt voordat ik em in mijn handen heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Xu op 05-07-2005 18:47 ]

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Olé.. Weer iets nieuws erbij in de serie van het leed dat MDA heet. Gezien het SMS en ontvangst probleem heb ik de MDA hard gereset (voordat ik een backup maakte). Die backup gerestored en nu staan alle verjaardagen er dubbel in.

edit: handmatig opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door miekd op 05-07-2005 20:10 ]

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ timeloop e.a.

Heeft iemand nou al uitgevonden hoe je kan zorgen dat je mda niet steeds een nieuw mapje per dag aanmaakt voor de foto's? Ik wil de foto's allemaal onder elkaar in 1 map, dus niet per dag in een aparte map. Ik vind het nogal gaar scrollen door je foto's. Ik heb wat zitten pielen in de registry, maar kom er niet uit.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet kan dat dus niet.

je kunt de 'datum mappen' alleen verzamelen in een andere map (bv my pictures)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt de "legale" versie van tomtom 5 wel stabiel op "onze" phones?

de internet versie valt spontaan weg af en toe op de meest vervelende plekken ( mag ook niet he ;) )

ik zit er over te denken om de update te doen van tomtom 3 naar 5, maar als het niet stabiel werkt dan ik er niets mee op, alleen 70 euri lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Heeft de qtec voice dailing? Op pdashop.nl staat er namelijk dat hij dat niet heeft, maar de i-mate jam wel! DAMN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:10:
werkt de "legale" versie van tomtom 5 wel stabiel op "onze" phones?

de internet versie valt spontaan weg af en toe op de meest vervelende plekken ( mag ook niet he ;) )

ik zit er over te denken om de update te doen van tomtom 3 naar 5, maar als het niet stabiel werkt dan ik er niets mee op, alleen 70 euri lichter.
Ik heb afgelopen weekend 2 dagen met tt5 genavigeerd in frankrijk (verdun)
zonder problemen en geen 1 keer gecrashed. dus dat werkt best goed.
heb wel wat moeite gehad mijn bt gps te laten verbinden met tt5, maar uiteindelijk wel
gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nog bedankt. Deze is erg prettig aangezien hij lekker klein opgeborgen kan worden the system tray. Heb ook die andere nog bekeken, maar die neemt te veel ruimte in aangezien ik ook al werk met SPB Pocket Plus en Phone Dashboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

poing schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:41:
Heeft de qtec voice dailing? Op pdashop.nl staat er namelijk dat hij dat niet heeft, maar de i-mate jam wel! DAMN
Je hebt er losse programma's voor..die je evt. ook kunt koppelen aan een knop op je mda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is er iemand die zijn mda, qtec of spv gebruikt voor e-mail? Zo ja, wat stel je dan in als uitgaande mailserver? Ik heb al diverse geprobeert, maar niets werkt... ik heb een SPV M500.

dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Ik heb afgelopen weekend 2 dagen met tt5 genavigeerd in frankrijk (verdun)
zonder problemen en geen 1 keer gecrashed. dus dat werkt best goed.
heb wel wat moeite gehad mijn bt gps te laten verbinden met tt5, maar uiteindelijk wel
gelukt.
maar is dat dan met de officiele release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:31:
Is er iemand die zijn mda, qtec of spv gebruikt voor e-mail? Zo ja, wat stel je dan in als uitgaande mailserver? Ik heb al diverse geprobeert, maar niets werkt... ik heb een SPV M500.

dank je!
Hangt dat niet een beetje af van welke telefoonprovider je gebruikt en via welke mailprovider?

Ik gebruik zelf een Gmail account, met:
Incoming mail: pop.gmail.com
Outgoing mail: smtp.gmail.com

Ik heb een mda, zit (dus) bij T-mobile. Voor verbinden met internet via GPRS moet je de GPRS settings van jouw provider overnemen. Met de upgrade naar QTEK WE1.11 zaten er een aantal CAB files bij voor de installatie van GPRS settings. Die heb ik voor T-mobile gebruikt en dat werkt goed.

Als je via activesync verbinding hebt met het internet heb je voldoende aan de mail account settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0sYkOo0o schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:20:
[...]

Ik heb em en hij steekt 3-4mm buiten de MDA uit. Werkt goed icm Hitchhiker.
Heb iets gemist denk ik. Wat is Hitchhiker? Een tooltje? Kon het niet vinden bij Pocketgear....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:34:
[...]

maar is dat dan met de officiele release?
Ik heb ze allebij gebruikt. Door de ervaring met de eerste (er is een patch beschikbaar die het wel goed doet), heb ik de update gekocht. Deze heb ik gebruikt in Frankrijk en heeft zijn werk prima gedaan. Wel laat die soms een steekje vallen bij op en afritten, als je niet oplet kun je wel eens een afrit missen (of oprit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:03:
[...]

Hangt dat niet een beetje af van welke telefoonprovider je gebruikt en via welke mailprovider?

Ik gebruik zelf een Gmail account, met:
Incoming mail: pop.gmail.com
Outgoing mail: smtp.gmail.com

Ik heb een mda, zit (dus) bij T-mobile. Voor verbinden met internet via GPRS moet je de GPRS settings van jouw provider overnemen. Met de upgrade naar QTEK WE1.11 zaten er een aantal CAB files bij voor de installatie van GPRS settings. Die heb ik voor T-mobile gebruikt en dat werkt goed.

Als je via activesync verbinding hebt met het internet heb je voldoende aan de mail account settings
Ik kan gmail wel eens proberen inderdaad. Ik zit dus bij Orange, heb aan de GPRS-settings niets veranderd. Die verbinding noemt 'ie "GPRS (access)". Geen Orange World dus oid.

Ik wil gewoon mail versturen via chello, maar waarschijnlijk kan dat dan gewoon niet. Ik probeer gmail eens.

EDIT: gmail werkt ook niet. Ik kan bij mijn mailaccount instellingen op de SPV M500 ook kiezen voor options, en dan kiezen uit een lijstje van hoe 'ie verbinden moet. Ik kan kiezen uit Internet access, Orange world, Orange MMS, My work network, My isp, Work en The internet. Welke moet ik kiezen? Ik heb niets gewijzigd aan de diverse verbindingen, dit staat er standaard in. Ik heb wel mail accounts toegevoegd, zoals chello.

[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-07-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0sYkOo0o
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Heb iets gemist denk ik. Wat is Hitchhiker? Een tooltje? Kon het niet vinden bij Pocketgear....
Ja, tis een tool.

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3999

Wat gebruik jij om AP's te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:16:
[...]

Ik kan gmail wel eens proberen inderdaad. Ik zit dus bij Orange, heb aan de GPRS-settings niets veranderd. Die verbinding noemt 'ie "GPRS (access)". Geen Orange World dus oid.

Ik wil gewoon mail versturen via chello, maar waarschijnlijk kan dat dan gewoon niet. Ik probeer gmail eens.

EDIT: gmail werkt ook niet. Ik kan bij mijn mailaccount instellingen op de SPV M500 ook kiezen voor options, en dan kiezen uit een lijstje van hoe 'ie verbinden moet. Ik kan kiezen uit Internet access, Orange world, Orange MMS, My work network, My isp, Work en The internet. Welke moet ik kiezen? Ik heb niets gewijzigd aan de diverse verbindingen, dit staat er standaard in. Ik heb wel mail accounts toegevoegd, zoals chello.
GMail werkt wel, alleen moet je er rekening mee houden dat GMail SSL vereist. Als je instelt dat dat gebruikt moet worden gaat verzenden en ontvangen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Weet iemand hoe ik mijn MDA Compact uit elkaar kan halen? dus voor + allebei de delen van de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ff op Google gekeken, maar dat was natuurlijk fout (teveel hits). vervolgens op pocketgear.com gekeken.
Lui als ik was, heb ik niet hier op GoT of op Pocketpc-club gezocht naar links / recommendations van fellow HTC-owners...
Heb de link inmiddels gevolgd, ik snap waar de naam vandaan komt... ga het denk ik ook gebruiken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik neem aan dat je gewoon een bluetooth headset kan aansluiten op je MDA?? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang gaat het toestel mee? Zit er een accu in de headset? En zijn er headsets waar iemand ervaring mee heeft??

Groeten,
Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:31:
Hallo allen,

Ik neem aan dat je gewoon een bluetooth headset kan aansluiten op je MDA?? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang gaat het toestel mee? Zit er een accu in de headset? En zijn er headsets waar iemand ervaring mee heeft??

Groeten,
Rogier
Heb er gewoon een gekocht bij de Lidle € 35,- (merk Silvercrest), Heeft ingebouwde accu voor 120 uur standby/4 uur spreektijd. Compleet met lader en 10 reserve siliconen oordopjes. Pairen is simpel en werkt perfect!
Alleen wel ff het raam dichtdoen van de auto als je belt, pikt wel windgeruis op als je op de snelweg zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet een belg ergens hoe je GPRS voro mobistar kunt configureren ? Tis te zeggen, ik heb het geconfigureerd maar ik krijg telkens een bericht dat de answering modem is not responding :(

Is het nu zo dat gprs niet werkt bij mobistar als je geen GPRS abonnement hebt? Want bij proximus kon ik gewoon internetten en betaalde ik per 100kb. Op de klantendienst kunnen ze mij ook geen duidelijkheid brengen blijkbaar ...
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed programma om zelf themes te maken. (heb nu theme generator, maar is te eenvoudig) Is het b.t.w. mogelijk om geanimeerde themes te maken ??? Nog een vraagje: hoe kun je je sd kaart helemaal leeg maken, er staan nl een paar mappen op die ik er met geen mogelijkheid af krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:31:
Hallo allen,

Groeten,
Rogier
Ik gebruik een Jabra FS250, kan ik ongeveer 3 uur mee lullen als hij vol zit. Geluidskwaliteit is prima tot zeer prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Laatst online: 01-10 00:05
adewidt schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:20:
[...]

De hardware is waarschijnlijk het grootste probleem niet.
De Eten M500 (vergelijkbare hardware http://www.etencorp.com/products/Communication/500.php) krijgt wel een upgrade naar Windows Mobile 2005.

Ik denk dat het eerder HTC, Qtek, Imate etc zijn die geen zin hebben nieuwe licenties te kopen voor huidige gebruikers van de s100 en soortgenoten.

Verder draait Windows Mobile 2003se stabiel en is er geen directe noodzaak om te upgrade.
Ik ben nieuwsgierig naar waar je de info vandaan hebt dat E-ten wel een upgrade gaat leveren. Het kan voor mij een reden zijn om deze aan te schaffen ipv de MDA Compact.

Ik wilde verlengen bij T-Mobile, maar de ontvangst met Vodafone is hier ter plaatse beter (lees: wél aanwezig :) ). Maar de VPA van Vodafone laat nog op zich wachten, dus ik ben nu op zoek naar een alternatief.

Alhoewel, als E-ten een update lanceert, dan draait dat ook op I-mate, MDA etc. Hmmmm, dan toch maar de voordeligste S100 kloon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

BlondMM schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 04:01:
[...]
Ik ben nieuwsgierig naar waar je de info vandaan hebt dat E-ten wel een upgrade gaat leveren. Het kan voor mij een reden zijn om deze aan te schaffen ipv de MDA Compact.

Ik wilde verlengen bij T-Mobile, maar de ontvangst met Vodafone is hier ter plaatse beter (lees: wél aanwezig :) ). Maar de VPA van Vodafone laat nog op zich wachten, dus ik ben nu op zoek naar een alternatief.

Alhoewel, als E-ten een update lanceert, dan draait dat ook op I-mate, MDA etc. Hmmmm, dan toch maar de voordeligste S100 kloon kopen...
De E-ten heeft 128mb aan geheugen, de MDA, I-mate, S100 en M500 maar 64mb, daarom draait WM2005 wel op de E-ten en niet op de MDA, I-mate, S100 en M500. Het is wel mogelijk om een geheugen-upgrade te doen van 64mb naar 128mb.

http://www.expansys.nl/pr...119240&asource=I-MATE_JAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:53
130 om precies te zijn. Er is op internet een Ipoodcast beschikbaar met daarop een interview met de/een ontwikkelaar van Qtek dacht ik. Ik heb hem zelf maar nog niet geluisterd. Maar de geruchten zijn dat daarin wordt gesproken over de opvolger van de Migician en de eventuele mogelijkheid om hem te upgraden naar Win Mobile 5. Ik weet niet meer waar je hem kon vinden maar zoek ff op google en je zult hem vast wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Black-Xjuh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:00:
Weet iemand hoe ik mijn MDA Compact uit elkaar kan halen? dus voor + allebei de delen van de achterkant?
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...ads/Magician/MDA-JAM-.pdf

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 22:57
BlondMM schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 04:01:
[...]
.......
Alhoewel, als E-ten een update lanceert, dan draait dat ook op I-mate, MDA etc. ...
Die vergelijking gaat niet op. De E-ten draait een andere cpu.
Neemt niet weg dat het best mogelijk zou zijn om een update aan te bieden.
Bij Dell en HP was destijds een upgrade van 2002 naar 2003 gewoon te koop.
Dan betaald de eindgebruiker de licentie en niet de fabrikant.
Processor Samsung S3C 2440 400 MHz Processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Mex schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:22:
[...]

De E-ten heeft 128mb aan geheugen, de MDA, I-mate, S100 en M500 maar 64mb, daarom draait WM2005 wel op de E-ten en niet op de MDA, I-mate, S100 en M500. Het is wel mogelijk om een geheugen-upgrade te doen van 64mb naar 128mb.

http://www.expansys.nl/pr...119240&asource=I-MATE_JAM
Volgens mij is 128 mb niet verplicht.

Als je hier kijkt:
http://www.mobile-review....utex-2005-smarts-en.shtml
Zie je enkele toestellen met 64mb waar ook WM2005 op draait.

Ik denk eerder dat Qtek, I-mate etc geen zin hebben om licenties te kopen en ondersteuning er op te geven. Bedrijven als Dell en HP hebben een grotere afzet en meer mensen in dienst waardoor ze een upgrade makkelijker kunnen aanbieden en ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een vraag. kan zelf geen oplossing vinden namelijk:
Met de meeste nieuwe generatie phones kan je via bluetooth door andere bluetooth apparaten browsen.. Vriend van mij kan dus, als ik bluetooth aan heb, door mijn files heen kijken. Ik heb alleen niet kunnen vinden hoe ik dat OOK kan doen met mijn I-mate Jam... hmm.. Weet iemand een goede bluetooth browser waarmee je, net als bij een "gewoon" netwerk, door andere apparaten kunt browsen en zo naar wens bepaalde files kunt downloaden naar je pda?
alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

sunoke schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:50:
[...]

GMail werkt wel, alleen moet je er rekening mee houden dat GMail SSL vereist. Als je instelt dat dat gebruikt moet worden gaat verzenden en ontvangen goed.
Ja klopt, had niet goed gelezen op hun site zelf.

Ik heb overigens de rest van de mail ook voor elkaar. Je moet gewoon bij orange een orange-mail acocunt aanmaken, en die uitgaande server gebruiken voor je normale mail. Dus moet je wel de outgoing mail apart authorizen (en daar je orange-account gegevens invoeren) maar dan werkt het prima. Even puzzelen maar dan heb je ook wat.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:25:
Met de meeste nieuwe generatie phones kan je via bluetooth door andere bluetooth apparaten browsen.. Vriend van mij kan dus, als ik bluetooth aan heb, door mijn files heen kijken. Ik heb alleen niet kunnen vinden hoe ik dat OOK kan doen met mijn I-mate Jam... hmm.. Weet iemand een goede bluetooth browser waarmee je, net als bij een "gewoon" netwerk, door andere apparaten kunt browsen en zo naar wens bepaalde files kunt downloaden naar je pda?
alvast bedankt..
Ik heb het ook, het lijkt wel of BT en BT niet altijd 100% compatible zijn. Ik kan mijn M500 wel connecten met mijn SE T610, maar dingen versturen of ontvangen onderling is er niet bij. Met mijn M500 en een Nokia nog-wat lukt het weer wel, en met mijn T610 i.c.m. de meeste andere phones ook.

[ Voor 42% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-07-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:57:
[...]

Ik heb het ook, het lijkt wel of BT en BT niet altijd 100% compatible zijn. Ik kan mijn M500 wel connecten met mijn SE T610, maar dingen versturen of ontvangen onderling is er niet bij. Met mijn M500 en een Nokia nog-wat lukt het weer wel, en met mijn T610 i.c.m. de meeste andere phones ook.
Mijn T610 en MDA Compact kunnen wel goed met elkaar uitwisselen.
Je moet alleen bij Infarood aanvinken:
Receive all incoming beams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:25:
alvast bedankt..
Voor browsen op een mobiel moet er ondersteuning zijn voor het PAN (personal area network) op beide apparaten. Als dit niet het geval is kan er niet gebrowsed worden op een bluetooth apparaat.

De MDA Compact heeft met de standaard bluetooth software van Microsoft een minimaal aan bluetooth profielen. Zo ontbreekt het PAN profiel. Het is dus niet mogelijk om op een PC of Telefoon te browsen. Er is bluetooth software te vinden van BlueSoleil (kijk op xda-developers.com) deze ondersteund wel het PAN profiel, maar heeft weer andere nadelen.

Het versturen en ontvangen van losse bestanden gaat weer over een ander profiel. Dit is dus weer wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

.

[ Voor 100% gewijzigd door Xu op 07-07-2005 10:16 ]

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het versturen gaat prima, tussen mijn pda en andere bluetooth apparaten. Wat mijn JAM niet kan (of wat ik nog niet heb kunnen vinden) is om dus bijvoorbeeld via bluetooth muziek van mijn computer af te spelen, op mijn JAM. Of bijvoorbeeld om een film te streamen via andere media dmv bluetooth.. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk.. :? Ik zal in ieder geval dat BlueSoleil eens proberen! bedankt voor de tip... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:23:
Het versturen gaat prima, tussen mijn pda en andere bluetooth apparaten. Wat mijn JAM niet kan (of wat ik nog niet heb kunnen vinden) is om dus bijvoorbeeld via bluetooth muziek van mijn computer af te spelen, op mijn JAM. Of bijvoorbeeld om een film te streamen via andere media dmv bluetooth.. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk.. :? Ik zal in ieder geval dat BlueSoleil eens proberen! bedankt voor de tip... ;)
Standaard valt er niet te streamen, in ieder geval niet zonder trucjes.
Er zijn echter wel verscheidene programma's die over active sync het een en ander mogelijk maken.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar http://www.pocketlance.com/.
Dit programma wordt zowel op PC als PPC geinstalleerd en zorgt ervoor dat je over active sync je pc en netwerk kan bekijken. Active Sync kan werken over bluetooth, waardoor je uiteindelijk via bluetooth op je PC kan browsen.

Er zijn dus wel trucjes, maar simpel is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier stond een waste of bytes

[ Voor 93% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-07-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 13:45
Ik kom toch nog maar weer even terug op twee van mijn vragen. De eerste is inmiddels opgelost.

2) Hoe doen jullie dat met messaging, als je meerdere email accounts in je Outlook hebt staan, want hij synct er maar één. Of doe ik soms hier ook wat fout?

(wellicht is er een vervanging voor messaging die hier geen beperkingen voor heeft)

Hier heb ik eigenlijk nog helemaal geen reactie op gehad, heeft niemand dit probleem .

3) Kan iemand aub een goede tutorial geven, of zelf duidelijk omschrijven hoe je activesync aan de slag krijgt met bluetooth (ik zit maar te klooten en het lukt gewoon niet , wellicht omdat ik 1.06 heb?)

Hier zijn veel reacties op gekomen. Ik heb inmiddels de firmware geupdate, maar het lukt mij nog steeds niet om te syncen via bluetooth. Ik heb nu firmware 1.12 en ik gebruik Toshiba Stack of de windows stack. Ik heb ook pocketbluetoothtools geprobeerd. Het lukt mij niet om een goede com poort verbinding op te zetten. Het allervreemste vind ik dat ik met mijn Palm nooit problemen had, en dat ding is uit iets van 2001 :D. Ik ga wellicht morgen ofzo nog een hardreset doen en het proberen, maar als het dan niet lukt. Pech

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met rom 1.11. Heb ook al verschillende stacks geprobeerd. Met de widcomm drivers ben ik het meest "ver" gekomen. Hiermee kreeg ik 1 op 10 keer een verbinding

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik heb net eve gekeken naar mijn m500 (Orange) en ik heb de volgende gegevens via getdevicedata.exe

PM10B 0 B WWE E ORANG005   1.06.00 0 0 1.06.162 1.05.10 WWE

Ik ga ervan uit dat ik dus rom versie 1.06 heb.

Ik wil graag updaten maar als je op die FTP server van XDA Forums kijkt wordt je neit heel veel wijzer. Ook kom ik er met de fora, zowel hier als XDA, niet uit. Welke rom(s) moet ik gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid

Uiligheid

Hoedje schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:33:
Ik ga wellicht morgen ofzo nog een hardreset doen en het proberen, maar als het dan niet lukt. Pech [/i]
Ik had er ook gekloot mee, maar de uitleg van PowerUser was perfect:

zie dus
Hoodlum77 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:54:

Ik wil graag updaten maar als je op die FTP server van XDA Forums kijkt wordt je neit heel veel wijzer. Ook kom ik er met de fora, zowel hier als XDA, niet uit. Welke rom(s) moet ik gebruiken??
Ik heb gisteren deze gepakt:

ftp://xda:xda@xda-develop..._11200_128_11210_ship.exe

werkt prima (rom = 1.12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er sterk aan te denken deze telefoon te kopen, maar zou graag wat screens willen zien van het sms interface.

Iemand die zo vrij is deze te maken, of uit te leggen of het makkelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomme vraag wellicht, maar is het mogelijk (ik denk dan via activesync) om puur je smsjes te backuppen, zonder dattie synct met de rest van outlook? wil nl. updaten naar 1.12, maar smsjes mogen niet verloren gaan.. wie helpt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 13:29

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:57:
Ik zit er sterk aan te denken deze telefoon te kopen, maar zou graag wat screens willen zien van het sms interface.

Iemand die zo vrij is deze te maken, of uit te leggen of het makkelijk gaat?
astu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Ik heb gisteren deze gepakt:

ftp://xda:xda@xda-develop..._11200_128_11210_ship.exe

werkt prima (rom = 1.12)
Die gebruikte ik ook, maar toen kreeg ik dus een Country error code.

Heb jij ook de SPV M500??

[ Voor 50% gewijzigd door Hoodlum77 op 07-07-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Hoodlum77 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:17:
[...]

HEb je dit bestandje gebruikt: http://www.ccoo.net/MDAFlash/MaUpgradeUt_noID.exe
daarmee krijg je als het goed is geen error.

[ Voor 8% gewijzigd door Mex op 07-07-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien al eerder aangekaart maar ik had gister ook problemen met active sync via BT maar het bleek uiteindelijk te zitten in de computer omdat hier geen beschikbare compoort voor stond in de widcom sotware, compoort toegevoegd, opnieuw gepaart via de settings van Bluetooth op de pda. active sync instellen op de juiste compoort n het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid

Uiligheid

Hoodlum77 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:17:
[...]

Nee, heb MDA compact.

versie zou het moeten doen zoals hij er staat, zonder andere upgrade executable.

zet je hem wel eerst in de bootloader modus ? (memo + off/on + reset)
dat was de truc bij mij. niemand die dat ook zegt hier :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al dagen lang te kloten om mijn Atronix (Adapt) GPS in Tomtom 5 aan de praat te krijgen met mijn MDA compact. Het lukt me niet, en ik heb al heel wat dingen geprobeerd. Ik wordt er echt compleet 8)7 van...Als iemand me hier een oplossing voor kan bieden, dan zou ik het werkelijk SUPER vinden!! (Graag alle suggesties, dan maak ik hier een nette verzamelpost van, zodat anderen evt. mijn leed bespaart blijft)

Ik heb het idee dat ik misschien mijn ROM moet upgraden naar een nieuwere versie , ik heb nu 1.01.00 WWE. Mijn vraag is welke upgrades ik kan gebruiken met een MDA compact en T-mobile abb.?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 08:39 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.