HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 10.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bezig met de orange rom 1.12
maar hij blijft dit maar vermelden:
Checking the information on your device... please wait...

hoe lang duurt dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:15:
ik ben nu bezig met de orange rom 1.12
maar hij blijft dit maar vermelden:
Checking the information on your device... please wait...

hoe lang duurt dit??
Wat ben je dan precies aan het doen..?
Normaal niet lang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Dr.Göbb. schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:18:
heb opeens wat vaags met m'n qtek s100, het G-icoon in mijn startbalk is vervangen door 2 pijltjes met een x eronder en kan ook met geen mogelijkheid meer met gprs contact maken, alle gegevens voor mms/gprs zijn verders ongewijzigd, geeft nu foutmelding dattie modem niet kan vinden ofzo :?

wie helpt!
Vermoedelijk heb je Spb GPRS Monitor geïnstalleerd? Dan moet je het icoontje herkennen op de volgende pagina: http://www.spbsoftwarehou...nitor/screenshots.html?en

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:06:
[...]

Wat ben je dan precies aan het doen..?
Normaal niet lang.....
Nou ik wou de nieuwe rom erop gooien
maar ik heb dat bestandje ingeladen (AT_ORNL_11200_172_11200_Ship.exe) pakte em ter plekke uit en lade het meteen in, toen moest ik een soft reset doen en daarna op Next drukken.
Hij zei tenslotte van, dat ie me PPC aa het zoeken was en toen kreeg ik een info schermpje van naar wat hij zou gaan updaten.
Wederom op next gedruk, en ik wacht nu al meer als een uur, en dit is me 2de poging!
wat doe ik fout?
is die rom wel goed?

EDIT:
Laat maar, tis al gelukt, na het nog een keer proberen.
Ik wou eerst die Big Rom gedoe doen, maar dat was mij ff te veel..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

dawuss schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:38:
Ik krijg op mijn QTEK S100 bluetooth synchronisatie met geen mogelijkheid aan de praat. Via USB werkt alles, maar zodra ik AcitveSync opstart, op Tools > Connect via BlueTooth... klik, komt er een schermpje "Opening Port" en dat blijft dan eeuwig hangen.

Ik heb voor de grap geprobeerd hier op te zoeken in de 9 topics, maar daar is geen beginnen aan. Ook google levert me alleen een handvol mensen met het zelfde probleem, en nergens een oplossing.

Na een keer of 10 resetten (alles) ben ik nu wel zo'n beetje door mijn fantasie heen.

Heeft iemand dit zelfde probleem, en is er een oplossing bekend?
Ik heb het eindelijk werkend \o/

Na lang mailen met de support afdeling van Markspace (het bedrijf dat Missing Sync maakt) heb ik van ze een interne developer's build gekregen, en daar lukte het uiteindelijk mee :)

Voor meer informatie, heb ik er een stukje over geschreven.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:27:
[...]

Heb je Theme Generator van microsoft al geprobeerd, deze is gratis te downloaden op www.microsoft.com.

Veel succes.

Heb je Theme Generator van microsoft al geprobeerd
dankje voor deze tip
hiermee werkt het gelukkig wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik had echt al weken heel weinig ruimte op m'n Orange SPV M500.
Ik had echt nog maar 2 mb 'storage' over en in m'n 'program' ook nog maar 4
terwijl ik alles op m'n storage card zette.

Dus daarover had ik hier 'n beetje rondgevraagd
en het zou mogelijk kunnen liggen aan de 'temporary internetfiles' (naja zou best kunnen,
want als je 'n onbeperkte gprs-verbinding bezit >:) dan kan dit natuurlijk aardig oplopen)

En dat was (gelukkig) ook zo. Ik heb daarnet handmatig (dus zonder een programmaatje)
al die files weggegooid en dat was maar liefst 22 mb :) Check dus eerst al je
'temporary internetfiles' als je niet weet wat er aan je geheugen vreet.

Binnenkort maar is die Rom update van Orange doen (als ik goede handleiding vind)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ CLB je hebt geen handleiding nodig voor die orange update, werkt goed, ik had em ook gedaan gisteren.
Alles gaat automatisch, je hoeft alleen een keer je telefoon te resetten en een paar keer op ok te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een gesprek die ik ga voeren opnemen als .mp3 bestand. Is dit mogelijk?

SMS'en via GPRS? Goedkoper? Ik betaal nu 10ct per sms... via T-mobile abbo, hoe kan dit lager?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mega tip?

Wat ik zojuist voor elkaar gekregen heb is wellicht wat omslachtig, maar het werkt!

Tot nu toe kreeg ik het nog niet voor elkaar om m'n mp3's streaming via bleutooth van m'n pc naar m'n mda te krijgen, zodat ik daar een stereo op aan kan sluiten. (draadloos van m'n pc naar m'n stereo dus door gebruik te maken van m'n bluetooth)

maar met een omweg gaat het wel!

wat heb je nodig:
  • pc met internetverbinding
  • account en programma (freeware) bij http://www.orb.com/
  • bluetooth verbinding met je pc, zodat je vanaf je mda het internet op kan
  • verloopstekker jack 2,5 -> 3,5 mm
  • kabeltje jack 3,5 mm -> 2x Tulp
  • Stereoinstallatie
Wat ik nu heb gedaan:
  1. via orb.com kan ik streaming m'n multimedia-mappen sharen naar een willekeurige pc op het internet.
  2. Vervolgens zet ik op m'n mda compact de bleutooth verbinding aan (activesync open laten staan)
  3. Dan naar de internetsite my.orb.com op m'n mda
  4. Inloggen onder mijn account
  5. en ziedaar: mijn mp3-tjes op m'n pc zie ik op m'n foon staan, aanklikken en mediaplayer wordt opgestart!
  6. stekkertjes naar m'n stereo aansluiten
  7. en hoppa, draadloos muziek in de woonkamer (goeie kwaliteit) :*)
Werkt dus ook met je hoofdtelefoon! (ik loop nu door m'n huis muziek van m'n pc te luisteren zonder iemand te storen)

enkele bugs nog:
  • muziek op m'n hoofdtelefoon is stereo, maar op m'n hifi set komt er maar één kanaal door... ligt dit aan m'n verloop stekkertje kleine-jack -> grote jack ? iemand ergens een 'goeie' gezien en getest (stereo)
  • skippen naar het volgende nummer duurt enkele seconden omdat hij ff alles moet bufferen
Iemand misschien een minder omslachtige manier, bv rechtsreeks mp3 streamen op je mda?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:14:
@ CLB je hebt geen handleiding nodig voor die orange update, werkt goed, ik had em ook gedaan gisteren.
Alles gaat automatisch, je hoeft alleen een keer je telefoon te resetten en een paar keer op ok te drukken :)
Ah naja okee, dankje! Morgen wordt update-dag vandaag nieuwe-pc dag :)

Welke bestanden moet je allemaal downen?

En gewoon eerst backup gemaakt met SpriteBackup, geupgrade en backup weer teruggezet?

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 06-08-2005 21:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
sun.dace schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:33:
[...]

Mmm.. hij werkt niet met het update progje van orange zelf..
je moet hem eerst op je SD card zetten en daarna via de bootloader updaten..
Radiostack moet je daarna nog apart op dezelfde manier installeren.

(iemand nog wat ftp ruimte over om de zaak op te zetten.. ppc-phones heeft geen ftp meer :( )
Is het nog gelukt ergens een ftp te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nog 'n paar kleine vraagjes over de Orange-update 1.12

Ik las dat je GPRS-button om gprs uit te zetten er niet meer was! Klopt dit?
(maar dit kun je oplossen door het rode knopje in te drukken?)

en ik las dat de sms-functie niet helemaal perfect meer werkte?? Wat is hier aan te doen

Voor de rest was alles gewoon nog goed toch?

Dan ga ik 'm er vanmiddag maar is op proberen te zetten

Heb ik dan alleen dit bestand: AT_ORNL_11200_172_11200_Ship.exe
nodig om alles te updaten? (zowel ROM en Radio enzo?? Ik ben echt n00b op dit gebied)

en hoe werkt dat upgraden nou precies,
want van die uitleg uit de startpost
word ik (als n00b) ook niet veel wijzer :|

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 07-08-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 08-09 20:57
Hoodlum77 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Is het nog gelukt ergens een ftp te vinden??
Yeps.. hij staat op de Gmail van ppc-phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
CLB schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:19:
Ik heb nog 'n paar kleine vraagjes over de Orange-update 1.12

Ik las dat je GPRS-button om gprs uit te zetten er niet meer was! Klopt dit?
(maar dit kun je oplossen door het rode knopje in te drukken?)

en ik las dat de sms-functie niet helemaal perfect meer werkte?? Wat is hier aan te doen

Voor de rest was alles gewoon nog goed toch?

Dan ga ik 'm er vanmiddag maar is op proberen te zetten

Heb ik dan alleen dit bestand: AT_ORNL_11200_172_11200_Ship.exe
nodig om alles te updaten? (zowel ROM en Radio enzo?? Ik ben echt n00b op dit gebied)

en hoe werkt dat upgraden nou precies,
want van die uitleg uit de startpost
word ik (als n00b) ook niet veel wijzer :|
1. Een van de features van de 1.12 rom is 'gprs always on'. Gprs blijft dus aan staan als je hem niet gebruikt. Je kunt hem inderdaad uitschakelen door enkele seconden de rode knop in te drukken
2. Nog geen probleem met sms ontdekt.. alles komt aan en wordt verzonden bij me
3. het bestand wat je noemt is de standaard installer van Orange. Deze geeft duidelijk instructies wat je moet doen. Hou rekening met ong. 30 min. flashtijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

sun.dace schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:35:
[...]

1. Een van de features van de 1.12 rom is 'gprs always on'. Gprs blijft dus aan staan als je hem niet gebruikt. Je kunt hem inderdaad uitschakelen door enkele seconden de rode knop in te drukken
2. Nog geen probleem met sms ontdekt.. alles komt aan en wordt verzonden bij me
3. het bestand wat je noemt is de standaard installer van Orange. Deze geeft duidelijk instructies wat je moet doen. Hou rekening met ong. 30 min. flashtijd
Okee dank! Gewoon via AS aansluiten en dan runnen?

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 07-08-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 09-09 21:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

in september komt dit speeltje ook via Vodafone op de NL markt...
(gaat dan alleen wel Vodafone VPA Compact heten :) )

Wel vreemd dat het zo lang duurt voordat ie hier eindelijk uitkomt, Duitsland heeft het apparaat al zo'n 6 maanden in het assortiment.
Afbeeldingslocatie: http://www.areamobile.de/images/handies/Vodafone/VPA_compact/200503021200VPA_compact_Vorderseite.jpg

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Klopt, maar dit hadden ze (ik ook) hier al 'n hele tijd geleden gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Klopt ik ook:
A_to_the_S in "De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MD..."

[ Voor 66% gewijzigd door A_to_the_S op 07-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Idd u 2! Maar hoe moet k nu precies die upgrade uitvoeren.

Ik heb net met Sprite 'n backup gemaakt van m'n smsjes enzo.

De rest interesseert me niet zoveel, want dat kan k na de upgrade
allemaal wel weer zelf handmatig instellen (smstoon, word opslaan
op storage card, foto's op storage card en dergelijke bedoel k daarmee)

Maar dan?

SPV M500 aansluiten via Active Sync en die file (van 44mb?) runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die rom update runnen als je je telefoon met active sync aangesloten hebt op je pc.
en uiteraard de rom update vanuit je pc runnen.
dan gewoon ff de instructies volgen, en binnen een half uurtje staat je rom erop :)

PS
ALS hij erg lang duurt met het zoeken van je telefoon (die rom update zoekt informatie op van je telefoon en dergelijke) moet je em gewoon even sluiten en opnieuw proberen.
het kan zijn dat je scherm van je telefoon een beetje raar is, maar dat maakt niet uit.
bij mij sloeg die updat ook vast, en ik raakte in paniek haha, nergens voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:04:
in september komt dit speeltje ook via Vodafone op de NL markt...
(gaat dan alleen wel Vodafone VPA Compact heten :) )

Wel vreemd dat het zo lang duurt voordat ie hier eindelijk uitkomt, Duitsland heeft het apparaat al zo'n 6 maanden in het assortiment.
[afbeelding]
Duidsland is altijd eerder met dit spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

Duidsland is altijd eerder met dit spul
Nah, ze zijn ook eerder met de originele T-Mobile ROM-update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirelly schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:19:
Vandaag is mijn Brodit Active Carholder binnen gekomen. Ik had gekozen voor de inbouw versie (en niet voor de cigaretten aansteker).
Het ziet er nu in ieder geval super uit. Montage was niet al te moeilijk. Ik heb hem op een beugel gemonteerd die om de radio heengaat, waarna je je radio weer in het dashboard schuift (dus geen gaten boren!!). Alles zit muurvast. Hier zijn wat fotootjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet kun je de koptelefoon ingang nog gewoon gebruiken. Dit wilde ik dan ook graag, omdat de telefoon nog op de radio moet worden aangesloten (kan ik mijn mp3's via de autoradio luisteren :9~ )
Hoe kom je aan die houder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

Ja wat dacht je van kopen vriend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:50:
Dit werkt perfect! ik mis alleen die today plugin van t-mobile. dus die vier icoontjes op de desktop. weet iemand welke CAB ik moet installeren om die terug te krijgen onder de man ext_rom?
Had je al gekeken bij de link welke ik had gemeld aangezien daar staat beschreven wat de verschillende .CAB's inhouden welke in de ExtROM zitten van o.a. T-Mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]deuxani schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:48:
DKToday :http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1319

Of je kan je timer resetten bij Device Information door een telefoongesprek te starten, tijdens het bellen de klok het aantal uren/minuten terug te zetten die bij Device Information staat aangegeven bij Outgoing Calls, op te hangen en weer de tijd goed te zetten.[/quo

als je naar telefoneren gaat en call history aantikt,kun je bij tools ,call timer aantikken en recent calls :*) op 0 zetten.Wel zo makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03
ik heb wel ff gezocht maar kan het zo 1,2,3, niet vinden
ik heb net geupdate naar 1.12 (weet niet of dat rede is) maar ik ontvang dus geen smsjes meer
en dat is best wel klote want nu al 3x gaat mn beeldscherm wel aan maar krijg ik niets binnen
nu heb ik het net met andere gsm geprobeerd en weet nu dus wel zeker dat het licht aangaat omdat ik sms ontvang maar hij komt er gewoon niet in ofzo

ik heb dit volgens mij in een van de voorgaande topics wel gelezen, maar dat kan ik dus zo snel niet vinden
heeft iemand een oplossing? en kan ik die 3 smsjes die ik nu mis nog ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
nou lekker is dat
zon bekend probleem bij sprite backup

ik zie het dus niet zitten om AL mijn smsjes kwijt te zijn !!!
is er echt niemand met een WERKENDE oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:46:
nou lekker is dat
zon bekend probleem bij sprite backup

ik zie het dus niet zitten om AL mijn smsjes kwijt te zijn !!!
is er echt niemand met een WERKENDE oplossing?
ik ben ook al een paar keer mijn sms kwijt geweest, maar heb nu een tooltje gevonden waarmee alleen je smsberichten backupt naar een in te stellen locatie (SD kaart in dit geval), en weer terugzet
http://www.pdafresh.net/communications/sms/app_smsbackup.htm

werkt erg goed en zelfs freeware!

goodluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

Bij http://www.mobileplaza.nl

De beugel die achter de radio zit komt bij een zaak voor auto onderdelen vandaan (Rijsbergen in Alphen a/d Rijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Ik weet niet of het al eerder in de camera tool zat.. maar ik kan ineens mijn foto's op mijn SD card opslaan..

Start de camera -> klok op het gereedschap icoontje -> kies tools -> options
Hier kun je aangeven waar hij de foto's moet opslaan (main memory, sd card)

Mogelijk dat het nieuw is in 1.12, had het in ieder geval niet eerder opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ sun.dace: Dit kon ook al met de oudere versie van de ROM. Als ik het goed had, is dit een feature die er al vanaf het begin op zit.

Even een vraag over de applicatie Phone Dashboard 1.1.7.. Zelf gebruik ik deze i.p.v. DKToday aangezien deze naar mijn idee betere overzichten geeft van het bellen. Echter registreert deze sommige uitgaande telefoongesprekken dubbel! Hebben andere dit ook ervaren? Zo ja, is er een manier om dit op te lossen. Jammer overigens dat deze applicatie niet verder is ontwikkeld. De laatste release is van halverwege 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op mijn MDA Compact de i-Mate versie 1.12.128 met radio 1.12.10 van 28-05-05 geInstalleerd (de 1.12.152 van T-Mobile wilde niet lukken).
Wat me daarbij opvalt is dat ik bij de telefoon GEEN mogelijkheid meer heb om een frequentierange (band) te kiezen, zodat ik hem ook in Amerika kan gebruiken (een van de redenen waarom ik dit toestel heb genomen).

Is dit in de versie van 1.12.152 van T-Mobile (of nog recentere versies) ook het geval?

Of is het überhaupt geen probleem en zou het toestel automatisch de juiste band kiezen?

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:28:
[...]

ik ben ook al een paar keer mijn sms kwijt geweest, maar heb nu een tooltje gevonden waarmee alleen je smsberichten backupt naar een in te stellen locatie (SD kaart in dit geval), en weer terugzet
http://www.pdafresh.net/communications/sms/app_smsbackup.htm

werkt erg goed en zelfs freeware!

goodluck
jah maar dan ben ik nu dus 600 smsjes kwijt??
want die krijg ik dus niet terug want dan doet sms het niet meer? :|

edity
tis me nu gelukt om dus alle smsjes weer bij elkaar te krijgen, maar nu zit ik met een ander probleem

in de mappen van orange email. mms en outlook email zitten nu stapels SMS die niet te lezen zijn... verwijder ik ze daar ben ik ze ook kwijt bij sms :S

[ Voor 20% gewijzigd door cryptapix op 08-08-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:19:
[...]

voor ringtones, kun je MP3 / WAV bestanden in de:
\windows\rings map neerzetten.

Voor andere notificaties ben ik nog niet achter dat lijkt me ook wel leuk idd een andere beltoon.

Ook ben ik nog opzoek naar de .CAB die photocontacts installeerd.
Ben er uit! Om je berichttonen of andere notifications te veranderen moet je een wav filetje (mp3 werkt helaas niet) in de windows map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Nou ik heb eindelijk een oplossing voor het blijkbaar veelvundig voorkomen van het sms probleem

Veel mensen maken netjes een backup van hun pda met sprite backup, vervolgens updaten ze hun ROM en zetten ze netjes de backup weer terug
nu blijkt dat je geen SMS meer kan ontvangen maar je kan wel versturen en ziet al je smsjes wel gewoon staan. bij ontvangs van een sms gaat je scherm aan, maar er komt verder niets binnen

je kan oneindig blijven proberen backups terug te zetten, zoals ik heb gedaan, maar het beste is gewoon om van die full restore eventjes alleen de sms berichten te backuppen met een ander programma
ik heb SMS backup gebruikt (freeware) http://www.pdafresh.net/communications/sms/app_smsbackup.htm (tnx willumpie82) hiermee kun je je sms berichten backupen naar je storage card

vervolgens doe je een hard reset en je pda installeerd opnieuw, installeer sprite backup en restore nu alles BEHALVE het gehele e-mail gebeuren. soms lijkt sprite backup te ghangen bij het onderdeel "patching email databases" maar dan moet jeg ewoon geduldig lang wachten (ik ging dan ff super traag proberen naar messaging te gaan) na tijdje is restore laar en reboot je je pda weer
daarna kun je met sms backup weer al je smsjes terug zetten

als je dit namelijk met sprite backup probeert krijg je waarschijnlijk weer corrupte mail database, of je raakt gewoon heel je sms account kwijt

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
nu heb ik het ook wel gehad met een anderprobleem
als ik sms ontvang en verstuur
zie ik vaak alleen het NR en niet de naam...
end at irriteerd me vreselijk, nou heb ik wel meer mensen gevonden met dat probleem

(met een spatie tussen +#1 en 6) maar nog geen goede oplossing..
dus iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryptapix schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:24:
nu heb ik het ook wel gehad met een anderprobleem
als ik sms ontvang en verstuur
zie ik vaak alleen het NR en niet de naam...
end at irriteerd me vreselijk, nou heb ik wel meer mensen gevonden met dat probleem

(met een spatie tussen +#1 en 6) maar nog geen goede oplossing..
dus iemand? :)
Met het versturen van een sms typ ik bij "to:" altijd gewoon de eerste 2 letters van de naam van de ontvanger in, dan geeft hij een suggestie voor het telefoonnummer en zo staat er bij mij altijd een naam bij sent items. Voor inkomende berichten weet ik het niet. Staat bij mij gewoon altijd een naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal waarschijnlijk niet kunnen, maar kan je ook andere lettertypen toevoegen op je mda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

Met het versturen van een sms typ ik bij "to:" altijd gewoon de eerste 2 letters van de naam van de ontvanger in, dan geeft hij een suggestie voor het telefoonnummer en zo staat er bij mij altijd een naam bij sent items. Voor inkomende berichten weet ik het niet. Staat bij mij gewoon altijd een naam.
hmz ik klik gewoon op toi en dan selecteer ik een contact
dan staat bij to zowel de naam als het foon nr, maar bij sent staat dan dus alleen het nr...
ik zal het eens op jouw manier proberen, maar daarmee lukt het niet meer om AL die verzonden smsjes een naam toe te wijzen

op nokia gsm was ik gewend dat als ik naam van contact veranderde, ook alles in sent en inbox veranderde.. maar dat lijkt nu niet zo makkelijk te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een simpele vraag:

Ik heb heel vaak dat wanneer ik bel bijvoorbeeld mijn oor het scherm aanraakt en ik daardoor ophang of de beller perongeluk in de wacht zet. Lijkt mij eigenlijk een veelvuldig voorkomend probleem. Is er niet een programma of instelling waardoor tijdens het bellen je touchscreen inactief is, behalve bv als je op een klein knopje ergens op je scherm drukt voor wanneer je tijdens een gesprek iets wil intikken... thnx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:32:
[...]

Ben er uit! Om je berichttonen of andere notifications te veranderen moet je een wav filetje (mp3 werkt helaas niet) in de windows map zetten.
zal dit direct proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist 'Navigon|5' geprobeerd om toch maar 'weer iets anders te hebben...

Kei mooi programma, met je stem naar je favorieten enzo... maar alles werkt z-o-o-n-t-z-e-t-t-e-n-d-l-a-n-g-z-a-a-m :Z op m/n MDA Compact (64MB) dat ik hem er weer af geflikkerd heb en terug naar TT5.

(moest het programma dan ook op m'n SD kaart installeren, want hij heeft 12 MB nodig)

dus tip: dit is géén aanrader! althans niet voor deze foon...

(NB: bij het herinstalleren van TT5 wel probs gehad met terugkrijgen van BT, maar na installatie van Pocket Bleutooth Tools EN een dé-installatie ervan vond hij hem gewoon weer op Com 5 bij een 'andere' BT GPS apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirelly schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:19:
Vandaag is mijn Brodit Active Carholder binnen gekomen. Ik had gekozen voor de inbouw versie (en niet voor de cigaretten aansteker).
Het ziet er nu in ieder geval super uit. Montage was niet al te moeilijk. Ik heb hem op een beugel gemonteerd die om de radio heengaat, waarna je je radio weer in het dashboard schuift (dus geen gaten boren!!). Alles zit muurvast. Hier zijn wat fotootjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet kun je de koptelefoon ingang nog gewoon gebruiken. Dit wilde ik dan ook graag, omdat de telefoon nog op de radio moet worden aangesloten (kan ik mijn mp3's via de autoradio luisteren :9~ )
Zie ik dat noe goed? Heb jij 'Slam FM' opstaan? ja dan snappik dat je je mp3's op je radio wil af laten spelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:32:
Ik heb heel vaak dat wanneer ik bel bijvoorbeeld mijn oor het scherm aanraakt en ik daardoor ophang of de beller perongeluk in de wacht zet. Lijkt mij eigenlijk een veelvuldig voorkomend probleem. Is er niet een programma of instelling waardoor tijdens het bellen je touchscreen inactief is, behalve bv als je op een klein knopje ergens op je scherm drukt voor wanneer je tijdens een gesprek iets wil intikken... thnx iig
Zo'n soort feature zit in DKToday, maar dan heb je meteen een andere applicatie erbij en ik weet niet of dat de bedoeling is. Overigens heb ik zelf nooit last van. Je moet de telefoon niet te hard tegen je oor duwen. Je kan overigens ook gewoon met een bluetouth oortje gaan telefoneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wroetje
mp3 streamen op je mda?
Wat gebruik je aan gprs verkeer tijdens het streamen van muziek? (kan dit dan ook met een film? >:) )
Vermoedelijk heb je Spb GPRS Monitor geïnstalleerd? Dan moet je het icoontje herkennen op de volgende pagina: http://www.spbsoftwarehou...nitor/screenshots.html?en
Thanks for the link! Ik ga het straks thuis meteen installeren. Dit is iets wat ik al langer zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:12:
[...]

Wat gebruik je aan gprs verkeer tijdens het streamen van muziek? (kan dit dan ook met een film? >:) )
GPRS is veel te langzaam voor het streamen van muziek... veel te duur ook!
gaat alleen als je een BT verbinding hebt met een pc met activesync, of via een kabeltje, maar dan is het nut weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPRS is veel te langzaam voor het streamen van muziek... veel te duur ook!
gaat alleen als je een BT verbinding hebt met een pc met activesync, of via een kabeltje, maar dan is het nut weer weg...
Hmm.. maar blijft inderdaad een goede manier om te streamen! Al is het dan via BT.. ;)
thanks for the TIP!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je nog even add ringtone moet doen via settings, maar ik geloof van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:49:
[...]

Zie ik dat noe goed? Heb jij 'Slam FM' opstaan? ja dan snappik dat je je mp3's op je radio wil af laten spelen... :P
Misschien wordt het ook tijd voor een radio met cd-speler? Cassettedeck is zoooooo 1995! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:48:
Heb al diverse malen een connectie op gang te proberen brengen met mijn pc en mda, maar tevergeefs! Ik wordt er nu langzamerhand helemaal gek van! Nu las ik ergens over het programma bluetooth tools, die heb ik nu gedownload. Zal dit helpen met een verbinding te maken zodat ik eindelijk is een keer kan internetten via bluetooth?!

GRTZ!
Heb nog een paar pogingen gewaagd om mijn mda met de pc te verbinden via bluetooth, maar ik kom er echt niet uit! Heb alles al geprobeerd wat er in dit topic over staat. Ik snap niet dat het zo moeiijk kan zijn. Verder vind ik sp2 qua bluetooth ook maar bagger. Zelf heb ik een conceptronics bluetooth dongle. Hier zat software bij waar veel meer opties bij zat, maar dit is na de installatie van sp2 geblokkeerd en kan dit dus niet meer gebruiken.
Zijn er nog meer mensen die al veel geprobeerd hebben om een verbinding te krijgen tussen hun pc en mda en uiteindelijk toch gelukt? Laat het even weten en misschien kan je me hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:47:
[...]

Heb nog een paar pogingen gewaagd om mijn mda met de pc te verbinden via bluetooth, maar ik kom er echt niet uit! Heb alles al geprobeerd wat er in dit topic over staat. Ik snap niet dat het zo moeiijk kan zijn. Verder vind ik sp2 qua bluetooth ook maar bagger. Zelf heb ik een conceptronics bluetooth dongle. Hier zat software bij waar veel meer opties bij zat, maar dit is na de installatie van sp2 geblokkeerd en kan dit dus niet meer gebruiken.
Zijn er nog meer mensen die al veel geprobeerd hebben om een verbinding te krijgen tussen hun pc en mda en uiteindelijk toch gelukt? Laat het even weten en misschien kan je me hierbij helpen.
ik ben daar in topic 7 en 8 DAGEN mee bezig geweest, nooit gelukt
elke guide/turtor zegt wat anders en niets leek te werken bij mij
ik heb het opgegeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
cryptapix schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:13:
[...]
ik ben daar in topic 7 en 8 DAGEN mee bezig geweest, nooit gelukt
elke guide/turtor zegt wat anders en niets leek te werken bij mij
ik heb het opgegeven :(
mijn activesync werkt wel over bt alleen msn lukt niet ik wil iedereen wel helpen met active sync voor elkaar te krijgen mail staat op me pro

als iemand anders ons dan wil helpen met internetconnection settings voor msn en ie..

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede ivm dat voortdurende BT verhaal en andere shit, ga ik nu echt mijn Rom updaten. De vraag is echter, welke kan je nu het beste nemen...

Ik heb een MDA Compact, de volgende opties zijn er voor zover ik kan zien. Waarbij ik ook lees dat de 1.11 rom stabieler zou zijn dan de 1.12 (of dit klopt laat ik maar in het midden)

1. Anandsky's 1.11/1.12 met BigStorage inclusief (echter geen radio functie of iets dergelijks, is er de mogelijkheid om deze apart bij te zetten/upgraden?)

2. The WWE 1.12 T-Mobile UK Rom die iemand geript heeft van de MDA Compact die met deze nieuwe firmware is verkocht en dan de BigStorage via a. de patch of b. handmatig

3. De Qtek Rom 1.11/1.12 en dan de BigStorage via a. de patch of b. handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb hier een wifi usb stick liggen, maar kan je deze niet op de een of andere mannier aan de mda hangen om hem toch met wifi uit te rusten ipv. een sd kaart?

Denk het eerlijk gezegd niet, maar wie weet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu ook te twijfelen over een update... Heb de m500, en deze is 'laatst' uitgekomen. Nu allereerst een simpele vraag: waarom zou ik deze updaten?? Hij loopt nu toch ook soepel?
Maar waar het me eigenlijk om ging: weet iemand of na deze update je mp3/wav zelf kan instellen bij je wekker/sms, want dat is momenteel niet mogelijk (ook niet in windows/rings). Want dan heb ik een goede reden om te updaten :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:37:
Zit nu ook te twijfelen over een update... Heb de m500, en deze is 'laatst' uitgekomen. Nu allereerst een simpele vraag: waarom zou ik deze updaten?? Hij loopt nu toch ook soepel?
Maar waar het me eigenlijk om ging: weet iemand of na deze update je mp3/wav zelf kan instellen bij je wekker/sms, want dat is momenteel niet mogelijk (ook niet in windows/rings). Want dan heb ik een goede reden om te updaten :-).
Moet gewoon mogelijk zijn hoor.
Je gooit dat wavje in de map rings
je gaat naar sound & notifications en hij moet er tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb nog niet geupdate omdat ik daar
geen tijd voor heb gehad vandaag

Toch heb ik nog 'n paar vraagjes:

-als ik alleen m'n smsjes backup met Sprite
kan k ze dan terugzetten en blijven lezen

-Kan ik nog wel goed smsjes blijven ontvangen

(ik heb bij allebei de dingen gelezen dat hier problemen mee waren na de update)

Zijn er voor de rest nog dingetjes die veranderd zij na de 1.12 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
CLB schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:43:
Ik heb nog niet geupdate omdat ik daar
geen tijd voor heb gehad vandaag

Toch heb ik nog 'n paar vraagjes:

-als ik alleen m'n smsjes backup met Sprite
kan k ze dan terugzetten en blijven lezen

-Kan ik nog wel goed smsjes blijven ontvangen

(ik heb bij allebei de dingen gelezen dat hier problemen mee waren na de update)

Zijn er voor de rest nog dingetjes die veranderd zij na de 1.12 update?
Na een back-up met sprite kan je gewoon je sms terugzetten en lezen.
Let er wel op dat je de sprite back-up op je sd kaart zet.

Zolang de update goed verloopt, zal de radio het gewoon blijven doen.
Mocht er onder het update iets fout gaan kan je altijd de update weer opnieuw starten.

In de nieuwe update zijn wat bluetooth probleempjes opgelost.
Verder zijn de geluid karakteristieken wat bijgesteld zodat het allemaal wat beter klinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Qtek 1.12.550 versie geïnstalleerd maar het volume van het handsfree bellen is nog steeds veel te gering.
Heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:11:
[...] echter geen radio functie of iets dergelijks, is er de mogelijkheid om deze apart bij te zetten/upgraden? [...]
Voor wat betreft de keuze van een ROM kan ik je niet adviseren. De meeste mensen schijnen de kiezen voor de QTek ROM, dus ik neem aan dat deze het meest stabiel is.

De bovenstaande vraag kan ik wel beantwoorden aangezien hiervoor een topic bestaat bij XDA-Developers. Te weten: Upgrade Magician radio 1.13 without SD card!!!

Wellicht heb je daar wat aan en kunnen overige nog antwoord geven over de stabiliteit van de verschillende ROM versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:00:
Ik heb nu de Qtek 1.12.550 versie geïnstalleerd maar het volume van het handsfree bellen is nog steeds veel te gering.
Heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk ook een oplossing voor?
Ik heb na de upgrade naar radio 1.13 geen probleem meer met het lage volume met mijn bt headset. Tevens is de echo die anderen hoorden ook bijna tot 0 gereduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Cryptophone op nu.nl

www.cryptophone.de

ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid, hetgene dat het telefoon gesprek encrypt en dergelijke wordt dat gedaan door de telefoon (hardware) of door de software.

Met andere woorden kan ik ook op bijv. de MDA Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben dus laatst een keer gebeld door iemand die op zijn PPC telefoon een programma had die je stem vervormde zoals je in slechte films wel een ziet... weet iemand hoe dat programma heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Woudloper schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:12:
Even een vraag over de applicatie Phone Dashboard 1.1.7.. Zelf gebruik ik deze i.p.v. DKToday aangezien deze naar mijn idee betere overzichten geeft van het bellen. Echter registreert deze sommige uitgaande telefoongesprekken dubbel! Hebben andere dit ook ervaren? Zo ja, is er een manier om dit op te lossen. Jammer overigens dat deze applicatie niet verder is ontwikkeld. De laatste release is van halverwege 2004.
Iemand toevallig nog een antwoord op bovenstaande vraag of zijn er niet zoveel 'Phone Dashboard' gebruikers meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook zo'n conceptronics, en bij mij was de oplossing: dongle eruit halen, ALLE drivers van conceptronics wegflikkeren, pc herstart, en puur en alleen de windows drivers gebruiken.

Kijk ook eens in je apparaatbeheer van je pc en gooi alle overbodige Bleutooth com poorten weg (check bij je bleutooth verbindingen welke de com-in is en welke de com-uit) laat die dus alleen over.
Tenslotte kun je die compoorten in apparaatbeheer die je over hebt (die 2 dus) eventueel een andere com poort toekennen met rechtermuisknop-> eigenschappen, dan moet je proberen ze op com 4 en com 5 te krijgen.

Mocht je er niet uitkomen, geef mij dan ff je msn of je skype adres, dan kan ik je vanavond wel ff proberen te helpen... (no promises made, maar mij is het al zo'n 15x gelukt... soms ook wel naar 5 pogingen, maar hij moet het doen)

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sun.dace schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:15:
[...]
Ik heb na de upgrade naar radio 1.13 geen probleem meer met het lage volume met mijn bt headset. Tevens is de echo die anderen hoorden ook bijna tot 0 gereduceert.
Ik bedoelde het handsfree via de speaker van de MDA zelf, dus zonder headset (BT of bedraad).

Hoe heb je die Radio 1.13 precies geïnstalleerd? Ik heb nu versie 1.12 als onderdeel van de complete 1.12.550 ROM. Kun je dan alleen de radio 1.13 cab op je SD kaart zetten en daarvanaf installeren, zoals elke ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

bij mij is BT alleen maar erger geworden na een upgrade van (v1.06) naar v1.12 zie hele vaak het BT icoontje op grijs staan :(
maarja het heetf ook zo z'n voordelen ik heb nu tenminste weer veel meer storage en program memory en ik kan SPB op m'n geheugen kaart insteleren!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:09:
bij mij is BT alleen maar erger geworden na een upgrade van (v1.06) naar v1.12 zie hele vaak het BT icoontje op grijs staan :(
maarja het heetf ook zo z'n voordelen ik heb nu tenminste weer veel meer storage en program memory en ik kan SPB op m'n geheugen kaart insteleren!
Ik ga voor 1.11 die lijkt niet dergelijke problemen te kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 09-09 10:47
dat is niet echt een aanbieding :P

55euro voor 1gb kaartje is inmiddels normaal, kijk maar
pricewatch: Secure Digital Card 1GB (Kingston)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:50:
[...]

dat is niet echt een aanbieding :P

55euro voor 1gb kaartje is inmiddels normaal, kijk maar
pricewatch: Secure Digital Card 1GB (Kingston)
Dat is wel zo'n beetje de laagste prijs voor 55 euro, zelfs bij jouw lijstje. Dus dat lijkt me toch een aardige aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
xvanwaart schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:44:
Ik ben dus laatst een keer gebeld door iemand die op zijn PPC telefoon een programma had die je stem vervormde zoals je in slechte films wel een ziet... weet iemand hoe dat programma heet?
Het enige wat ik kan vinden is:
http://www.gizmos-uk.com/...ne%20Voice%20Changer.html

Wel grappig, maar hopelijk is er ook een software oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Ik bedoelde het handsfree via de speaker van de MDA zelf, dus zonder headset (BT of bedraad).

Hoe heb je die Radio 1.13 precies geïnstalleerd? Ik heb nu versie 1.12 als onderdeel van de complete 1.12.550 ROM. Kun je dan alleen de radio 1.13 cab op je SD kaart zetten en daarvanaf installeren, zoals elke ander programma?
De radio versie kun je downloaden van ppc-phones gmail. Dat is de radio 1.13 die ik al klaargestoomd heb voor de Orange 1.12 rom en dus ook alleen maar werkt op de m500.
Deze zet je inderdaad eerst op je sdcard. Die stop je in je ppc, start de bootloader, sluit usb aan. Telefoon zal vervolgens aangeven dat het om een radioflash gaat. Druk op power als ie er om vraagt en het beestje begint.
Op het eind krijg je een checksum error (omdat de eerste 444 bytes door mij zijn aangepast aan de m500 van orange NL), fout negeren en hard reboot geven.

Op xda-developers staat hoe je een backup kunt maken van je huidige radio-rom en hoe je eventueel de 444 eerste bytes kunt aanpassen aan je eigen rom (mocht je niet de m500 met rom 1.12 hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Wat betreft internet via de MDA zijn er nog wat dingen onduidelijk voor mij, en dat is het volgende:

Ik wil graag internetten (wappen) via mijn MDA en de kosten moeten van mijn belbundel afgaan.
Wat ik naar mijn idee kan doen en ook heb gedaan is de instellingen van een telfort WAP verbinding toegevoegd, ik kan momenteel wappen/msnnen etc via het telfort nummer.
Ik heb contact opgenomen met de T-mobile helpdesk met de vraag of ik via hun kan wappen omdat ik de juiste instellingen die ik vind op het internet niet werkend kan krijgen.
Simpelweg, de WAP instellingen van Telfort werken perfect, de t-mobile instellingen niet, terwijl ik wel t-mobile als provider heb.
Nu heeft de klantenservice mij verteld dat ik nu duur bezig ben omdat ik nu betaal aan een servicenummer.
Is dit zo? het inbelnr is 0626000222.

Weten jullie misschien wanneer dit waar is een andere manier om via je bundel te wappen/internetten/msnnen?
Dit leek mij wel mooi namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THxZ0NE schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:18:
Wat betreft internet via de MDA zijn er nog wat dingen onduidelijk voor mij, en dat is het volgende:

Ik wil graag internetten (wappen) via mijn MDA en de kosten moeten van mijn belbundel afgaan.
Wat ik naar mijn idee kan doen en ook heb gedaan is de instellingen van een telfort WAP verbinding toegevoegd, ik kan momenteel wappen/msnnen etc via het telfort nummer.
Ik heb contact opgenomen met de T-mobile helpdesk met de vraag of ik via hun kan wappen omdat ik de juiste instellingen die ik vind op het internet niet werkend kan krijgen.
Simpelweg, de WAP instellingen van Telfort werken perfect, de t-mobile instellingen niet, terwijl ik wel t-mobile als provider heb.
Nu heeft de klantenservice mij verteld dat ik nu duur bezig ben omdat ik nu betaal aan een servicenummer.
Is dit zo? het inbelnr is 0626000222.

Weten jullie misschien wanneer dit waar is een andere manier om via je bundel te wappen/internetten/msnnen?
Dit leek mij wel mooi namelijk.
Internetten en wappen zijn twee verschillende dingen hoor. Wappen doe je met een GSM, internetten met een pocket pc of een geavenceerde gsm.
Ja je bent mis bezig. Je moet gewoon de instellingen van tmobile downloaden en starten op je ppc. Als je dan bovenaan op die G drukt en kiest voor connect, dan zal je surfen via tmobile aan een laag tarrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Alieunited schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:05:
Ik heb hier een wifi usb stick liggen, maar kan je deze niet op de een of andere mannier aan de mda hangen om hem toch met wifi uit te rusten ipv. een sd kaart?

Denk het eerlijk gezegd niet, maar wie weet......
Ja hoor, kan wel !

ga maar op zoek naar een SDIO card, = wifi sd card!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:58:
[...]

Ik heb ook zo'n conceptronics, en bij mij was de oplossing: dongle eruit halen, ALLE drivers van conceptronics wegflikkeren, pc herstart, en puur en alleen de windows drivers gebruiken.

Kijk ook eens in je apparaatbeheer van je pc en gooi alle overbodige Bleutooth com poorten weg (check bij je bleutooth verbindingen welke de com-in is en welke de com-uit) laat die dus alleen over.
Tenslotte kun je die compoorten in apparaatbeheer die je over hebt (die 2 dus) eventueel een andere com poort toekennen met rechtermuisknop-> eigenschappen, dan moet je proberen ze op com 4 en com 5 te krijgen.

Mocht je er niet uitkomen, geef mij dan ff je msn of je skype adres, dan kan ik je vanavond wel ff proberen te helpen... (no promises made, maar mij is het al zo'n 15x gelukt... soms ook wel naar 5 pogingen, maar hij moet het doen)

Thomas
hey

ik heb wel verbinding met activesync..
zou je mij mis kunne vertellen wat jouw settings zijn op je telefoon ??? (internet connectios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

rdkraker schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:06:
[...]

Ja hoor, kan wel !

ga maar op zoek naar een SDIO card, = wifi sd card!
Lees zelf nog even het stukje wat je quote.

MDA heeft geen usb ingang en de vraagsteller, vraagt iets anders dan een SD kaart.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Laatst online: 11:45
HELP!!!

Ik heb al diverse dingen geprobeert maar krijg mijn rikaline 6030 GPS in TT5 niet aan de praat.
betreft inet versie..... :P

wat heb ik gedaan:
opnieuw pairen (diverse malen)
alle mogelijke com--poorten in TT5 (kabel en bluetooth)
bluetooth tools (maar het scherm waar het om gaat is te snel verdwenen)

Wat is me al gelukt:
Op een of andere manier heb ik twee keer verbinding gehad met de GPS,
echter na opnieuw opstarten stond er weer geen GPS apparaat.

Vraag:
zijn er andere oplossingen / work arounds?
zijn er ander programma's zoals bluetooth tools?
is er geen mogelijkheid om in de registry iets te wijzigen zodat de gps op com 5 of 6 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

Internetten en wappen zijn twee verschillende dingen hoor. Wappen doe je met een GSM, internetten met een pocket pc of een geavenceerde gsm.
Ja je bent mis bezig. Je moet gewoon de instellingen van tmobile downloaden en starten op je ppc. Als je dan bovenaan op die G drukt en kiest voor connect, dan zal je surfen via tmobile aan een laag tarrief.
hmm, de GPRS kosten van t-mobile zijn niet zo heel erg laag hoor. je kan ook een inbelverbinding aanmaken, zoals de telfort verbinding die je al hebt. Alleen gaan de 06etc nummers niet van je bundel af, dat bedoelde de helpdeskmedewerker met de hoge kosten. Zonnet/Verstale heeft een nummer wat wel van je belminuten afgaat, namelijk 020-7500300, inlog guest, wachtwoord guest. voor meer info, klik hier.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Kassad schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

hmm, de GPRS kosten van t-mobile zijn niet zo heel erg laag hoor. je kan ook een inbelverbinding aanmaken, zoals de telfort verbinding die je al hebt. Alleen gaan de 06etc nummers niet van je bundel af, dat bedoelde de helpdeskmedewerker met de hoge kosten. Zonnet/Verstale heeft een nummer wat wel van je belminuten afgaat, namelijk 020-7500300, inlog guest, wachtwoord guest. voor meer info, klik hier.
Dit is misschien inderdaad een goed alternatief voor GPRS. Ik heb per maand 300 belminuten over bij Telfort..dat is heel wat MSN :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

hey

ik heb wel verbinding met activesync..
zou je mij mis kunne vertellen wat jouw settings zijn op je telefoon ??? (internet connectios)
Hoe bedoel je? De instellingen op je MDA zijn instellingen voor je GPRS of MMS, die hebben hier nioets mee te maken.

Als je BT verbinding werkt, en Acrivesync heeft een verbinding (én actrivesync staat ingesteld dat je internet via je pc mag gebuiken, tenminste bij Activesync 3.7 moest dat, ik heb inmiddels activesync 3.8, die vindt je hier en daar staan bij mij de instellingen (file -> Connection settings... zo (klik)!)

misschien dat ik je probleem niet helemaal in de gaten heb.

Lukt internetten op je mda via een usb kabel wél?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruud2all schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:49:
HELP!!!

Ik heb al diverse dingen geprobeert maar krijg mijn rikaline 6030 GPS in TT5 niet aan de praat.
betreft inet versie..... :P

wat heb ik gedaan:
opnieuw pairen (diverse malen)
alle mogelijke com--poorten in TT5 (kabel en bluetooth)
bluetooth tools (maar het scherm waar het om gaat is te snel verdwenen)

Wat is me al gelukt:
Op een of andere manier heb ik twee keer verbinding gehad met de GPS,
echter na opnieuw opstarten stond er weer geen GPS apparaat.

Vraag:
zijn er andere oplossingen / work arounds?
zijn er ander programma's zoals bluetooth tools?
is er geen mogelijkheid om in de registry iets te wijzigen zodat de gps op com 5 of 6 zit?
what did the trick for me (mijn bluetooth tools schermpje verdween ook na 0,3 seconden): als je gepaird hebt mét bluetooth tools ()schermpje gewoon voorbij laten schieten)... bluetooth tools dé-installeren (niet je verbinding met je GPS apparaat weggooien!) en dan je mda herstarten. ik had ook wat problemen, maar nu werkt hij weer feilloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:40:
[...]

what did the trick for me (mijn bluetooth tools schermpje verdween ook na 0,3 seconden): als je gepaird hebt mét bluetooth tools ()schermpje gewoon voorbij laten schieten)... bluetooth tools dé-installeren (niet je verbinding met je GPS apparaat weggooien!) en dan je mda herstarten. ik had ook wat problemen, maar nu werkt hij weer feilloos.
Als dat schermpje voorbij schiet en je dat weer tevoorschijn wilt halen,
hoef je alleen maar op 'start' (linksbovenin) te drukken en dan verschijntie weer. Tada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de gelukkige eigenaar van een M500. Alleen heb ik een probleem met activesync via usb. Wanneer ik met de M500 contact wil maken hoor ik "contact updated"en gaat hij een GPRS verbinding opzetten naar Orange world.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen.
Help ....... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit heb ik ook wel eens gehad jah

gewoon de stekker eruit halen, ff wachten en opnieuw proberen...
dat werkte bij mij in ieder geval

ik heb nou tegenwoordig als ik mijn M500 aansluit op me pc
dat ie spontaan outlook 2002 wil installeren, terwijl die al geinstalleerd staat.
hij zegt ook soms dat het iet geinstalleerd is, maarja, vreemd!

Kan dit komen omdat ik nu een nieuwe rom update er op heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Weet iemand de "pin out" van de USB sync kabel??

Ik wil namelijk zelf een vaste oplaadkabel voor in me auto maken, dus een mini usb connecot draden eraan en dan aan de 12 volt van me auto hangen.

Moet ik nog weerstandjes of andere dingen ertussen hangen??

zijn er andere tips waar ik aan moet denken dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet volgens mij sowieso naar 5 volt toe... En daar zijn spanningsregulatoren voor te krijgen, 7405 of iets in die richting zou handig zijn...
Weerstand kan ook, maar is een minder geweldige uitvoering...
Verder kun je de pinout wel vinden als je op mini-usb zoekt, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Kassad schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

Dit bedoel ik ja, maar als je kijkt op die site van jacco zie je dat versatel geen 020 nummer meer heeft?
Ik kan namelijk ook niet het nummer gebruiken dat jij post, deze werkt namelijk niet.
FreeOnline heeft ook een 020 nummer zegt de "jacco" site, ik heb mij hier nu aangemeld, maar wanneer ik bij de specificaties kijk is dit ook een 06 nummer.
Dus blijft er niets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 13:45
Nou, nadat het scherm van mijn P900 doormidden is gebroken en het abonnement toch bijna afliep heb ik me ook een M500 bij Orange aangeschaft.

Hij heeft het ongeveer 3 weken goed gedaan, en nu zit ik ineens met een heel raar probleem:

Als ik bel (gebeld wordt of iemand anders bel) dan kan ik de tegenpartij niet horen.
In het begin hoor ik (redelijk zacht) een aantal pieptonen, en tussen deze pieptonen door kan ik heel kort wat horen, maar daana hoor ik niks meer van de tegenpartij.

Ik heb al geprobeerd een andere sim-kaart in mijn telefoon te doen, maar daarmee blijft het probleem, waarmee ik toch erg sterk het vermoeden krijg dat het probleem in de telefoon zit en niet bij mijn provider (Orange).

Verder heb ik de telefoon eerst een soft-reset gegeven, zonder succes, en daarna een hard reset, wederom zonder succes.

Uiteraard heb ik het volume tijdens het gesprek (maximaal) aan staan.

Herkent iemand van jullie dit probleem en kent die ook misschien een oplossing?
Of zal ik hiermee toch terug moeten gaan naar de Orange Shop?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn ROM geupdate naar de Qtek 1.12.550 versie.
Natuurlijk waren al mijn instellinge daarmee gewist.

Nu probeer ik voor de wekker weer mijn eigen riedeltje te kiezen (settings/system/clock etc).
Ik heb natuurlijk wel mijn eigen riedeltje in dezelfde map gezet als de andere (Windows).

Maar om de een of andere reden blijft hij de oorspronkelijke nogal zachte beep geven, dus daar word ik echt niet wakker van. Daarnaast heb ik bij de betrokken instelling ook het trillen afgezet. Ook dat wordt niet uitgezet.
Het gekke daarbij is dat de eerste keer nadat ik de instellingen heb aangepast, de eerste keer het juiste geluid wordt geproduceerd, maar bij de herhaling (na op "snooze" drukken) en alle volgende keren weer het oorspronkelijke beepje.

Het lijkt er dus op dat mijn wijzigingen niet blijvend worden geacccepteerd.

Iemand ook al zoiets meegemaakt en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey mense,

Ik heb een T-mobile mda besteld (die ik dinsdag binnekrijg >:) )
en ik wil een Wi-fi kaartje erin doen. Ik wou graag weten of je daar mee dan gratis kan internette als je bijvoorbeeld bij de Mcdonalds zit ( omdat daar een hotspot is ) of moet je dan als nog betalen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Laatst online: 11:17
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn I-mate Jam met een brodit active holder in mijn auto had ingebouwd, wilde ik toch een goedkoop alternatief als navigatie systeem.

Ik heb daarom een Adapt Nemerix bluetooth gps module gekocht voor een super prijs van 89€
Vandaag een beetje mee gespeeld en ik moet zeggen dat het Perfect werkt!! Geen enkel probleem met pairen en zeer snel met het vinden van de eerste fix.

Dus wel een aanrader voor mensen die een goedkoop gps alternatief zoeken!!

[ Voor 5% gewijzigd door Pirelly op 10-08-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:35:
[...]

Hoe bedoel je? De instellingen op je MDA zijn instellingen voor je GPRS of MMS, die hebben hier nioets mee te maken.

Als je BT verbinding werkt, en Acrivesync heeft een verbinding (én actrivesync staat ingesteld dat je internet via je pc mag gebuiken, tenminste bij Activesync 3.7 moest dat, ik heb inmiddels activesync 3.8, die vindt je hier en daar staan bij mij de instellingen (file -> Connection settings... zo (klik)!)

misschien dat ik je probleem niet helemaal in de gaten heb.

Lukt internetten op je mda via een usb kabel wél?
sorry ik dacht dat je internet settings moet in stellen voor gebruik van ie en msn

alleen active sync werkt voor de rest niks als ik ie op start zegt ie dat ik internet instellingen moet in stellen...

bij activesync heb ik dat aangevink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

THxZ0NE schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:40:
[...]

Dit bedoel ik ja, maar als je kijkt op die site van jacco zie je dat versatel geen 020 nummer meer heeft?
Ik kan namelijk ook niet het nummer gebruiken dat jij post, deze werkt namelijk niet.
FreeOnline heeft ook een 020 nummer zegt de "jacco" site, ik heb mij hier nu aangemeld, maar wanneer ik bij de specificaties kijk is dit ook een 06 nummer.
Dus blijft er niets meer over?
Nummer 020-7500300 werkt wel maar meestal is het bezet en als je een keertje verbinding heb laad explorer niets. Ik heb tot nu geen een pagina kunnen laden.

Ik zou ook graag een ander alternatief willen hebben zodat ik een vast nummer kan inbellen om te internetten. Ik hou ook elke maand wat belminuten over.

• Fraggar
  • Niet online
036-7500300 gebruik ik altijd, dat is het Zonnet nummer. (guest/guest)

Hiermee internet ik iedere dag een paar minuten, even msn opstarten en nieuws/mail checken.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggar op 11-08-2005 00:13 ]

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria