Nou ik heb eindelijk een oplossing voor het blijkbaar veelvundig voorkomen van het sms probleem
Veel mensen maken netjes een backup van hun pda met sprite backup, vervolgens updaten ze hun ROM en zetten ze netjes de backup weer terug
nu blijkt dat je geen SMS meer kan ontvangen maar je kan wel versturen en ziet al je smsjes wel gewoon staan. bij ontvangs van een sms gaat je scherm aan, maar er komt verder niets binnen
je kan oneindig blijven proberen backups terug te zetten, zoals ik heb gedaan, maar het beste is gewoon om van die full restore eventjes alleen de sms berichten te backuppen met een ander programma
ik heb SMS backup gebruikt (freeware)
http://www.pdafresh.net/communications/sms/app_smsbackup.htm (tnx willumpie82) hiermee kun je je sms berichten backupen naar je storage card
vervolgens doe je een hard reset en je pda installeerd opnieuw, installeer sprite backup en restore nu alles BEHALVE het gehele e-mail gebeuren. soms lijkt sprite backup te ghangen bij het onderdeel "patching email databases" maar dan moet jeg ewoon geduldig lang wachten (ik ging dan ff super traag proberen naar messaging te gaan) na tijdje is restore laar en reboot je je pda weer
daarna kun je met sms backup weer al je smsjes terug zetten
als je dit namelijk met sprite backup probeert krijg je waarschijnlijk weer corrupte mail database, of je raakt gewoon heel je sms account kwijt
succes