Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Daar is de RC-820 voor, die helaas niet in NL in shops zomaar te vinden zal zijn. Het is een OEM kast, dus bedoelt om als een geassembleerd geheel met systeemonderdelen verkocht te worden.

Dat effe ter info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een Quote van de Coolermaster site met betrekking tot wat voor standaarden de CM Stacker 810 ondersteund: "- Ondersteund Micro-ATX, ATX, E-ATX 12"x13", W-ATX 13"x16"." Dus de 810 ondersteund geen BTX, alleen de ATX standaarden.

Bron: http://www.coolermaster-e...RC-810+CM%20Stacker%20810

Zo moeilijk was dit niet te vinden. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 07-12-2005 22:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

_Dune_ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:04:
Dus de 810 ondersteund geen BTX, alleen de ATX standaarden.
Wel dat is dan ook opgeklaard (eindelijk iemand die niet te lui is om de specs van de site te gaan halen ;) ). Ik dacht dat alle stacker versies BTX ondersteunden, ik vind dan ook dat dit een beetje afdoet aan het stackerconcept. Maar goed, des te meer een reden dat mijn originele stacker rev1 voor mij persoonlijk nog altijd op het nummer 1 staat in de ranking van stackermodellen :)

EDIT> eindelijk terug wat activiteit in dit topic :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-12-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De specs stonden in de first post ook ;) Ik denk dat het topic binnenkort wel veel meer aandacht krijgt met de aankomende RC-830 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet iemand ook wanneer "eindelijk" de zwarte uitvoering van het zijpaneel met window beschikbaar komt: http://www.coolermaster-e...le=+RC-880-WKN1+Zijpaneel

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Helaas niet, deze zou normaal al beschikbaar moeten zijn. Je kan eens proberen wat shops te mailen die de originele aanbieden: pricewatch: Cooler Master Sidepanel SPB-S01-E1(CM Stacker, Window)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phuncz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:15:
Helaas niet, deze zou normaal al beschikbaar moeten zijn. Je kan eens proberen wat shops te mailen die de originele aanbieden: pricewatch: Cooler Master Sidepanel SPB-S01-E1(CM Stacker, Window)
*zucht* Dat wordt dan een dejavu :'( (of hoe tik je dat?). Ik ben eind vorig jaar, begin dit jaar bijna 3 maanden bezig geweest met het verkrijgen van een zwarte uitvoering van de CM Stacker. 3x een verkeerde (zilveren) toegezonden gekregen door twee verschillende shops. De derde winkel wist mij wel een zwarte uitvoering toe te sturen... Ik wacht liever dan nog maar even anders kan ik ook zijpanelen terug zenden en anders maar niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Begrijp ik wel. Ik zal zien om wat meer info los te krijgen ivm. het zwarte sidepanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Weten mensen overigens hoe of waar ik een 3,5" bracker kan krijgen? Heb Coolermaster 3 weken geleden gemaild en heb geen antwoord gekregen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Radical1980 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:47:
Weten mensen overigens hoe of waar ik een 3,5" bracker kan krijgen? Heb Coolermaster 3 weken geleden gemaild en heb geen antwoord gekregen. Iemand een idee?
Heb sallandautomatisering al wakker geschud. Ze zijn er mee bezig. Ben erop aan het wachten dan kan ik ook men toekomstige fans voor in de stacker bestellen ineens.
Op een Begische winkel wacht ik niet, die zijn meestal weken later dan Nederlands winkel, en ik kan er nu toch ineens een ganse bestelling plaatsen.

Mail anders gewoon een reeks winkels met de vraag of ze het in hun aanbod kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32
ik weet niet of je het weet, maar CoolerMaster gaat deze nu zelf in de handel gooien...

Stond in hun nieuwsbrief die ik ontving. Hier een link naar de site....

[ Voor 6% gewijzigd door TranceSetter op 09-12-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:25

GVR

Kijk eens een aantal posts naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

mm, ik zoek nog maar eens verder naar die dual 24-pins converter, ik kan alleen bar weinig vinden :|. En ik ben ook niet zo'n soldeerwonder :+. Toch maar even verder kijken :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
die convertors zijn bijna bij alle computerwinkels te kopen.

mycom paradigit dewitcomputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162916

R-Adioactive schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:13:
De levering van de stacker 830 is weer eens uitgesteld voor 2 weken :D
Inmiddels staat op coolermaster.com dat de 830 in Januari uitkomt voor de V.S. Ik neem aan dat de leveringen aan Nederland pas na de intro in de V.S. zullen plaatshebben.... Goed klote want ik wilde de kast voor kerst op mijn kerstlijstje zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:11

R-B

Blokkert

Anoniem: 162916 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:38:
[...]

Inmiddels staat op coolermaster.com dat de 830 in Januari uitkomt voor de V.S. Ik neem aan dat de leveringen aan Nederland pas na de intro in de V.S. zullen plaatshebben.... Goed klote want ik wilde de kast voor kerst op mijn kerstlijstje zetten :'(
hehe kon je wel vergeten :P

ik heb toch pas nieuwe pc in juni.. maar bestel hem wel vast eerder :) denk FEB ong

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

ik ben nog steeds mijn pc'tje aan het plannen :P Ik ga voor een stil maar krachtig systeem, en als kast neem ik een Cm Stacker, waarbij ik de fans zal vervangen en misschien wat andere dingen zal veranderen.

Ik zal maar één harde schijf kopen, en dan is zo' hele 4-in-3 Module best wel plaatsverspilling. Ik had dus een plan om een silentmaxx HD-silencer te kopen ( Zo één dus) en die gewoon in een 5,25" bay te plaatsen, maar nu vraag ik mij dus 2 dingen af, dus zou iemand die er ervaring mee heeft me misschien willen helpen ?

1. Past zo'n HD demper wel achter het gaas ?

2. Als ik dit doe, zal ik dus geen fan meer aan de voorkant hebben, en zal alle lucht passief moeten worden opgenomen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zal het genoeg lucht leveren om de HD koel te houden ? Weet iemand misschien wat voor een gevolgen het zal hebben voor de temperatuur van de case ? of die echt zoveel omhoog zal gaan ?

Alvast Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:44:
ik ben nog steeds mijn pc'tje aan het plannen :P Ik ga voor een stil maar krachtig systeem, en als kast neem ik een Cm Stacker, waarbij ik de fans zal vervangen en misschien wat andere dingen zal veranderen.

Ik zal maar één harde schijf kopen, en dan is zo' hele 4-in-3 Module best wel plaatsverspilling. Ik had dus een plan om een silentmaxx HD-silencer te kopen ( Zo één dus) en die gewoon in een 5,25" bay te plaatsen, maar nu vraag ik mij dus 2 dingen af, dus zou iemand die er ervaring mee heeft me misschien willen helpen ?

1. Past zo'n HD demper wel achter het gaas ?

2. Als ik dit doe, zal ik dus geen fan meer aan de voorkant hebben, en zal alle lucht passief moeten worden opgenomen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zal het genoeg lucht leveren om de HD koel te houden ? Weet iemand misschien wat voor een gevolgen het zal hebben voor de temperatuur van de case ? of die echt zoveel omhoog zal gaan ?

Alvast Bedankt _/-\o_
Euhm eerst en vooral moet je weten dat er standaard al zo'n module bijgeleverd is in de stacker.

Op je twede vraag: ik denk dat het verre van ideaal is om geen casefans niet meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de vraag een beetje verkeerd geformuleerd :P
Ik bedoelde eigenlijk geen fans aan de voorkant, aan de achterkant en bovenkant dus wel. Lijkt dan logisch dat de lucht door de voorkant heen "gezogen" word zodat die langs de HD stroomt, en ik wou zien of iemand dat kan bevestigen.

En ik weet wel dat er een standaard module word bijgeleverd, maar ik doel op stilte, en ik zou graag mijn HD in zo'n silencer willen hebben. Als ik de module niet gebruik dan heb ik : 1. Mijn HD in een silencer en 2. één fan minder :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145189 op 13-12-2005 20:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja in de stacker is er heel wat opp. vanwaar de lucht "aangezogen" kan worden. Een groot deel zal aangezogen worden via de bodemplaat en de zijkant.

Als je een fan minder wilt zou ik eerder die 80mm fan uitschakelen en toch gebruik maken van de module. Het zou zonde zijn om de module niet te gebruiken terwijl je hem toch hebt. Verder heeft de module met zijn rubbertjes ook al demping en krijgt je hd dan rechtstreeks airflow.

Nuja, je doet wat je wilt, het is maar mijn mening.

EDIT> als je vindt dat de stacker fans te veel lawaai maken, dan had je beter geen stacker genomen, maar een kast met gesloten voorkant dewelke dus beter het geluid absorbeert.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 13-12-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De 120mm Stacker fans zijn op zich al erg stil. De "lawaaimaker" is de 80mm vanboven, die je gewoonkan eruit halen en eventueel een stiller model plaatsen. Of de Silentmaxx drives passen achter de brackets weet ik eigenlijk niet. Maar daar is het werkwoord "knutselen" voor uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was al van plan om de 80mm fan te vervangen door een AC - 80 mm fan die volgens vele bronnen heel stil is. Maar zelf als de fan stil is, dan wil de module liefst toch niet gebruiken, want dan kan ik geen HD silencer gebruiken omdat die in een 5,25 inch slot moet worden geplaatst.

http://www.thetechlounge.com/articles.php?id=233&page=2
When the Silentmaxx enclosure is in the case, it looks like it is ‘floating’ as it is shorter and narrower than a normal 5.25” drive. The enclosure also doesn’t sit flush to the front of the case, but rather is inset. This allows you to still use the face plate that comes with your case for the slot. While you may think it’s a shame to cover up the enclosure, it’s really an added measure of sound insulation when you have the face plate in place.
Hiermee heb ik al antwoord op mijn 1ste vraag gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het floppy-frontje-setje staat op de site van sallandautomatisering (6euro). Ze hebben een leverancier gevonden die het in zijn assortiment heeft opgenomen, maar er is wel een lange levertermijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 16-12-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Vermoedelijk omdat ze wachten tot er genoeg afname is. Dan kost het hen geen transportkosten van 20€ ofzo. Dus misschien handig voor een inkoopactie te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja ik ga nu bij salland een bestelling plaatsen. Als ze nog bestellingen krijgen zal er wel schot in de zaak komen, veronderstel ik. Ik weet niet wat jullie dan zouden willen doen, maar als ik hem plaats zal ik zeker nog laten weten.

Een tipje misschien voor de bracket goed verkrijgbaar te krijgen: gewoon een mail sturen naar een reeks winkels of ze hem eventueel kunnen leveren. Dan gaan ze het sowieso navragen bij hun leveranciers. Zo creeer je al "een vraag" naar het product. Ik had onmiddelijk een mailtje gestuurd naar salland (omdat ik daar nu eenmaal toch een bestelling ging plaatsen) met de vraag of ze de bracket konden leveren. Heb goede communicatie gehad met de winkel en voor zover ik er kon uit opmaken wisten ze nog niets af van dat product. Door mijn vraag echter heb ik ze erop gewezen en zijn ze er ook gaan achter horen bij hun leverancier. Nu, een tijdje later hebben ze het al opgenomen in hun assortiment. Weliswaar met een lange levertermijn maar dat is ook volstrekt normaal voor een spiksplinternieuw product...

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 16-12-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

ThaSarge schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:48:
Ik ontving net nog een mailtje van atro met een officiele bestellings update. Blijkbaar verwachten ze de nieuwe levering zwarte uitvoeringen in de loop van volgende week nu. Goede zaak! Laten we het hopen dat het echt zo is.
Is er inmiddels al wat meer bekend over de levering?? Ik heb zelf zo'n 4 maanden geleden een zwarte stacker besteld, tot op heden nog niets gezien, en moet ik het doen met een standaard witte kast :p
De zaak waar ik hem gekocht heb (deze heeft hem besteld bij ct-systemen) kreeg als laatste bericht dat hij hem vorige week zou hebben.. Heb nog steeds een witte kast, dus.. :)

Al meer bekend? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo te lezen is het nogsteeds een ramp bij CM kwa levering van CM Stacker behuizingen. Ik heb ook 3 maand moeten shoppen en wachten eind 2004 begin dit jaar, voodat ik eindelijk een zwarte CM Stacker in ontvangst mocht nemen. Ik heb bij 3 verschillende shops geprobeerd de derde kon in één keer goed leveren de andere twee hebben mij samen tot 3 maal toe een zilver kleurige uitvoering toegezonden. De twee laats genoemde shops dachten ook met een zwarte uitvoering te maken te hebben, maar CoolerMaster was daar nogal onduidelijk in.

Ne een jaar dus nogaltijd dezelfde problemen. :0 Precies zo als het zwarte side panel met window, die is ook nog nergens te vinden en ik zit er nog wel aan te denken een tweede Stacker er bij te kopen... Maar ik ben ondertussen ook serieus naar een alternatief aan het uitkijken.

Kan Ron (ik geloof dat hij zo heet) hier eens wat kommetaar geven, hij werkt toch bij CoolerMaster of in iedergeval de inporteur?

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 17-12-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ron Classen
Dienst Technical Marketing bij coolermaster.nl

Je kan hem altijd vragen om er eens een opmerking over te maken. Is een heel vriendelijke kerel en zal dit zeker willen proberen. Hij is zo een beetje de belangenverdediger van de stacker-eigenaars, het probleem is echter dat hij ook de desbetreffende instanties bij coolermaster moet kunnen overtuigen van een bepaalde zaak. Het is ook aan hem dat we de lijst met "eventuele verbeteringen voor de stacker" hebben doorgegeven.

Verder volgt hij ook dit topic dus hij zal zeker wel jou post lezen vroeg of laat. Daarnaast is er al redelijk wat commentaar geweest op het "zwarte stacker beschikbaarheids" probleem dus ik denk dat het zeker al bekend is bij coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het is inderdaad bekend bij hun, zover ik weet ligt het probleem nog steeds bij de douanes en het transportbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:00:
Ron Classen
Dienst Technical Marketing bij coolermaster.nl

Je kan hem altijd vragen om er eens een opmerking over te maken. Is een heel vriendelijke kerel en zal dit zeker willen proberen. Hij is zo een beetje de belangenverdediger van de stacker-eigenaars, het probleem is echter dat hij ook de desbetreffende instanties bij coolermaster moet kunnen overtuigen van een bepaalde zaak. Het is ook aan hem dat we de lijst met "eventuele verbeteringen voor de stacker" hebben doorgegeven.

Verder volgt hij ook dit topic dus hij zal zeker wel jou post lezen vroeg of laat. Daarnaast is er al redelijk wat commentaar geweest op het "zwarte stacker beschikbaarheids" probleem dus ik denk dat het zeker al bekend is bij coolermaster.
Phuncz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:57:
Het is inderdaad bekend bij hun, zover ik weet ligt het probleem nog steeds bij de douanes en het transportbedrijf.
Ik weet dat Ron Classen (is het inderdaad) een prima kerel is. Ik heb al eens eerder met hem gemaild. Hij zal er verder ook weinig aan kunnen doen, maar het is wel jammer dat het transport zo'n probleem is met deze behuizingen en in sommige landen kan de douane ook een regel rechte ramp zijn. Ik heb eigenlijk geen idee waar CoolerMaster oorsprongkelijk vandaan komt.

Op den duur kost CoolerMaster dat alleen maar klanten. Ik geloof dat de CM Stacker 820 als server behuizing gepositineerd zou worden, als bedrijven zoveel problemen gaan krijgen met het verkrijgen van alleen maar de behuizing van een server dan is het gauw bekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 17-12-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de 810 niet het servermodel?

Verder is de stackerserver niet echt bedoelt voor grote bedrijven denk ik, maar eerder voor thuis-servertjes, of servertjes van KMO's.
Allenszins kleine instanties waar men zelf zijn server bouwt (en zelf dus ook graag de onderdelen wilt kiezen) ipv er een gehele te kopen (IBM, whatever...).
Verder dacht ik dat de 810 nog niet zo heel slecht verkrijbaar was als de zwarte stacker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Coolermaster is oorspronkelijk van Taiwan.

De RC-820 is bedoeld als systems integrator behuizing, dus niet voor consumenten. De RC-810 is dan de retailversie van een workstation/serverbehuizing. Eerder workstation dan server wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:36:
Is de 810 niet het servermodel?

Verder is de stackerserver niet echt bedoelt voor grote bedrijven denk ik, maar eerder voor thuis-servertjes, of servertjes van KMO's.
Allenszins kleine instanties waar men zelf zijn server bouwt (en zelf dus ook graag de onderdelen wilt kiezen) ipv er een gehele te kopen (IBM, whatever...).
Verder dacht ik dat de 810 nog niet zo heel slecht verkrijbaar was als de zwarte stacker?
De 810 is er ook in het zwart. :)

Ook een bedrijf dat zijn eigen server assembleerd gaat geen 3 tot 4 maanden wachten op zijn behuizing. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 17-12-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Meestal krijgen de OEM-bedrijven voorrang, zoals ook te zien is bij Ati/Nvidia, of AMD/Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phuncz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:50:
Meestal krijgen de OEM-bedrijven voorrang, zoals ook te zien is bij Ati/Nvidia, of AMD/Intel.
Dat mag dan ook wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even ter info:
Voor de geinteresseerden in de 3.5" brackets/frontjes
Ik heb zonet een bestelling van 4 stuks geplaatst bij een hierboven vermelde winkel (ik denk niet dat ik hem hier mag vermelden in deze post omdat sommige dit misschien als spam zien, hoewel het de enige winkel is waarvan ik weet dat ze er worden aangeboden).
Wat ik maar wil zeggen is: als je zelf van plan bent om zulke frontjes aan te schaffen zou het een idee kunnen zijn om dit te doen bij deze winkel mits er dan redelijk wat vraag naar is en de leveranciers de verzendkosten het waard gaan vinden. Voor alle duidelijkheid het betreft hier dus niet om een samenaankoop, enkel om een tipje.

@Mods: mits dit gezien kan worden als een eventuele spamkwestie wil ik het volgende zeggen.
1) Ik heb geen enkele belangen bij de desbetreffende shop.
2) Het is voor zover ik weet de enige shop bij mijn weten die het desbetreffende product aanbiedt. Veel keus heb ik dus niet qua winkel. Het is in mijn ogen dan ook geen spam.
3) Ik heb de desbetreffende winkel NIET vernoemd hoewel hij wel op te zoeken valt in dit topic.
4) Zelf oordeel ik dat dit door de beugel kan (voor zover ik kan oordelen). Indien er iemand problemen mee heeft, gelieve dit de melden en ik zal zo snel mogelijk de post desgewenst aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Uh. Je mag bij mijn weten best een winkel noemen. :? Zolang het niet je eigen winkel is zal het niet echt snel als spam gezien worden...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Inderdaad, ik betwijfel of de mods het als spam gaan aanzien, aangezien het de enige winkel is die ze heeft/kan bestellen voorlopig. Een aardige geste trouwens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja het is daarmee dat ik het erbij zet he, een beetje onderbouwing. Het zekere voor het onzekere nemen. Als je de laatste pagina in dit topic doorleest vind je trouwens het antwoord op je vraag.

Maar soit, ik vermeld dit omdat we er allemaal alleen maar beter van kunnen worden. Ik denk dat iedereen er baat bij heeft, bij snelle leveringen (ook ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: een levering van de 3.5" brackets/frontjes worden op 6-1-2006 in de winkel verwacht. Kan je niet zien op de site maar info krijg ik wel via mail.

Zijn er eigenlijk mensen die geinteresseerd zijn in deze info en/of hier gebruik van maken? want anders zwijg ik er in het vervolg over, en houd ik op met dit topic ermee te bezoedelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik denk dat het best relevant is hoor, keep us up to date :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat is dwe goedkoopste stacker achtige kast?
Dus wel met veel 5.25 inch slots maar niet duur niet zwaar en niet groot...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De Stacker is nu eenmaal een kast die groot is en veel voorzieningen heeft. Als je een kast wil hebben die erop "lijkt" zijn er prullen genoeg. Laten we de cheap rip-offs maar uit het topic, mensen moeten die dunne, blikken mini-towers niet gaan vergelijken met wat de Stacker te bieden heeft.

Je vraagt toch ook niet in het BMW-topic welke goedkope auto er op een BMW lijkt, maar die kleiner en zuiniger is...

Tevens voor nog geen 130€ doe je geen aankoop maar een investering. Anders kan je nog altijd zien voor een 2de hands.

pricewatch: Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 22-12-2005 12:47 ]

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Spijt me als dit al duizend keer gevraagd is of zo hoor maar ik wilde even weten of de 810 naast de servermogelijkheden nog wat gemaksupgrades of zo had meegemaakt.

Ik ben een simpele thuisgebruiker die waarschijnlijk zijn systeem 1 keer in elkaar zet en er dan misschien nog maar onregelmatig in de buurt zal komen maar ik wil toch wel graag een goede case vandaar dat ik toch bij de stacker beland. Biedt die 810 voor mij nog redelijke extratjes of gemakjes bij het installeren of kan ik net zogoed de originele nemen?

Nogmaals als ik hier verkeerd zit voor deze vraag laat het me weten ^^

Pheace schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:35:
Spijt me als dit al duizend keer gevraagd is of zo hoor maar ik wilde even weten of de 810 naast de servermogelijkheden nog wat gemaksupgrades of zo had meegemaakt.

Ik ben een simpele thuisgebruiker die waarschijnlijk zijn systeem 1 keer in elkaar zet en er dan misschien nog maar onregelmatig in de buurt zal komen maar ik wil toch wel graag een goede case vandaar dat ik toch bij de stacker beland. Biedt die 810 voor mij nog redelijke extratjes of gemakjes bij het installeren of kan ik net zogoed de originele nemen?

Nogmaals als ik hier verkeerd zit voor deze vraag laat het me weten ^^
Mja ik zit hier nogal met een dubbel gevoel:
- Voor een thuisgebruiker biedt de 810 maar 1 extra voordeel (namelijk 2 120mm fans achteraan ipv 1) en 1 extra nadeel (geen ruimte voorzien voor 2de psu (de enige die erinkan moet sowieso onderaan) en CF fan)
- Als je iemand bent die zijn pc maar 1X in mekaar steekt om er daarna niets meer aan te veranderen, vind ik het toch niet evident dat je bij de stacker bent gekomen. Versta me niet verkeerd: de stacker is een perfecte kast ook voor zo'n doeleinden, maar hij is eigenlijk gemaakt voor mensen die graag met hun handen in hun pc zitten. De stacker biedt enorm veel mogelijkheden en opties en je kan je er echt in uitleven op alle gebieden...

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Hmm, wat zou je een logischere stijl kast achten voor iemand die zijn kast gewoon 1 keer in elkaar zet dan bijvoorbeeld? Of is er een thread waar ik daar naar kan vragen toevallig?

*misschien was het al die euforie van jullie mensen die me hiernaartoe geleidt had* :D

[ Voor 23% gewijzigd door Pheace op 22-12-2005 16:15 ]

Als je het een mooi kast vindt en je wilt de prijs ervoor betalen voor hetgeen wat jij ermee gaat doen:
dan zou ik zeggen: perfect, neem hem zeker.

Wat ik maar wil zeggen is: neem hem niet als je het doet voor de opties en mogelijkheden die de kast meer biedt dan een ander kast, en terwijl je er toch geen gebruik van maakt, van deze opties en mogelijkheden. In dat geval kan je beter een andere goedkopere kast zoeken die je even mooi vindt (of zelfs mooier).
Dat is net de kracht van het stacker-concept: het is namelijk een heel mooie kast en daarbij ook nog eens heel functioneel.
Als je op zoek bent naar een mooie kast maar niet naar de extra functionaliteit, kan je best ook eens naar alternatieven op zoek gaan.
Als je op zoek bent naar mooi EN funtioneel is de stacker ideaal ! (hier zal de lof die je in dit topic leest dan ook voornamelijk over gaan)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 22-12-2005 16:22 ]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Looks vind ik eigenlijk niet eens zo belangrijk, het gaat mij er voornamelijk om dat ie lekker koel is en functioneel, anders had ik wel direkt een van die vage verklede cases genomen waarschijnlijk maar daar gaat het mij niet echt om. Misschien dat Antec dan iets voor mij is, stil zou wel eens een goede verandering kunnen zijn voor mij.

In dat geval is natuurlijk de stacker een zeer goede optie.

• TranceSetter
Zelf heb ik nu ongeveer een jaar een Stacker (eerste rev.) en heb er ongeveer 3 maanden geleden WC ingebouwd. Er zit helemaal bovenin een radiator voor 3x 120 mm fans, en als deze fans vol aanstaan, dan maken ze wel een pokkeherrie, maar dan blijft er wel een a4-tje onder de pc (voor het rooster) en aan de voorkant van de PC tegen de brackters hangen, alleen al door de luchtstroom ;)
De stacker is dus best wel goed ontworpen kwa airflow :D

Nu heb ik zelf ook nog mijn sidepanel gemod (logootje erin). Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/logo_pcs.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door TranceSetter op 22-12-2005 16:45 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Meer pics :D

TranceSetter schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:45:
De stacker is dus best wel goed ontworpen kwa airflow :D
Eigenlijk heb je het net fout. Je bedoelt het goed maar drukt je verkeerd uit.
Het ontwerp van de stacker is net zodanig dat je duizend en 1 mogelijkheden hebt qua airflow. je kan zelf je airflow maken en afstemmen op je eigen pc.
Gaande van 0 tot 8 fans in alle mogelijke combinaties...

• TranceSetter
Anoniem: 144949 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:57:
[...]

Eigenlijk heb je het net fout. Je bedoelt het goed maar drukt je verkeerd uit.
Het ontwerp van de stacker is net zodanig dat je duizend en 1 mogelijkheden hebt qua airflow. je kan zelf je airflow maken en afstemmen op je eigen pc.
Gaande van 0 tot 8 fans in alle mogelijke combinaties...
je hebt gelijk...

• TranceSetter
Not Available Yet :P

Ben echt hard bezig met het modden van de kast. Aantal ideeën komen van de wereldberoemde Stacker van Xavier, aantal niet.

Meer foto's en uitleg over het sidepanellogo zien hier te vinden.

Je kunt dan naar Progress --> Logo Sidepanel

En graag wat meningen ;) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:11

R-B

Blokkert

en de prijzen zijn omhoog geschroeft

eerst stonden ze nog voor ~€208 euro.. en nu rond de €230..
Ik dacht, zeg het maar even :(

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Reken zowiezo maar MINSTENS 250-270€ :)
De shops die claimen dat ze hem voor 200€ kunnen leveren, geloof ze niet. Voor dat geld kopen ze hem amper in...

Als de productie éénmaal op gang is en ze vloeiend aangeleverd kunnen worden, zal de prijs ook zakken naar 200€. De Stacker STC-T01 heeft dat ook meegemaakt. Deze stond eerst ook best een pak boven de 200€ en hij is al een redelijke tijd voor 135€ zowat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijft de STC-T01 eigenlijk in productie? Of gaat de 830 hem vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:51:
Blijft de STC-T01 eigenlijk in productie? Of gaat de 830 hem vervangen?
Ik hoop toch echt niet dat de STC-T01 uit de productie gaat. Vind dat nog steeds de mooiste Stacker uit de reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik denk dat deze uiteindelijk uitgefaseerd wordt en dat de 810 hem gaat vervangen. De 830 is eigenlijk geen echte opvolger van de STC-T01, het is meer een power-user gerichte kast dan de STC-T01, die meer op workstation-/servergebruik gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:27:
Ik denk dat deze uiteindelijk uitgefaseerd wordt en dat de 810 hem gaat vervangen. De 830 is eigenlijk geen echte opvolger van de STC-T01, het is meer een power-user gerichte kast dan de STC-T01, die meer op workstation-/servergebruik gericht is.
Euhm de 810 is toch net de server versie?
Ik zou het maar raar vinden als ze de STC-T01 gaan vervangen door de 810 want ze hebben toch eigenlijk een verschillende functie en doelpubliek. De 810 heeft geen mogelijkheid meer voor 2 PSU's en een CF fan. zijn toch 2 belangrijke aspecten van de stacker die dan mee begraven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja inderdaad. Echter zie ik op marketinggebied weinig gebeuren omtrend de classic stacker, dus het lijkt me dat de 800 reeks zal blijven bestaan. Nu ja, Coolermaster heeft de eigenschap de vorige versies naast de nieuwe versies te plaatsen voor een lange tijd, dus het zou wel eens kunnen dat de classic nog wat jaren meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Stacker 830 veranderd veel mensen van gedachten waaronder mij denk ik.

Ik denk dat ik straks ook over ga stappen van Antec P180 alleen vind ik de prijs erg tegenvallen. Hopelijk wordt hij goedkoper als ie uit is, Mijn "PC'tje" is al duur genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:30:
[...]

Euhm de 810 is toch net de server versie?
Ik zou het maar raar vinden als ze de STC-T01 gaan vervangen door de 810 want ze hebben toch eigenlijk een verschillende functie en doelpubliek. De 810 heeft geen mogelijkheid meer voor 2 PSU's en een CF fan. zijn toch 2 belangrijke aspecten van de stacker die dan mee begraven worden.
De 810 is niet zozeer de server versie, daar heeft Coolermaster de 820 voor bedacht, maar deze is voornamelijk voor OEM's bedoeld zover ik heb begrepen.

Ik vraag mij af wat er nu echt zo bijzonder is aan de 830 dat een prijs van €200 tot €250 gerechtvaardigd is. Ik kan buiten een leuk design nog weinig bijzonders vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 25-12-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Dune_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 02:09:
De 810 is niet zozeer de server versie, daar heeft Coolermaster de 820 voor bedacht, maar deze is voornamelijk voor OEM's bedoeld zover ik heb begrepen.
810 is wel de server-versie. 820 is de BTX versie (niet compatibel met ATX):

820: BTX, Micro BTX, Pico BTX
810: Micro ATX, ATX, E-ATX 12; E-ATX 12 (hierin gaat een mobo met 4 cpu-sockets)
STC-T01: E-ATX, ATX, m-ATX, BTX, m-BTX
830: E-ATX, ATX, m-ATX, BTX, m-BTX, PICO-BTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santaklos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
N00bDaan schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:29:
[...]

Kan je toch beter gewoon van buiten (als de brackets er nog inzitten) met een stofzuiger langs de frontjes gaan?
Een stofzuiger??? Volgens mij is het uit-den-boze om met een stofzuiger in de beeurt van gevoelige electronische componenten te komen; in verband met statische velden die zo'n ding genereert. Om eerlijk te zijn ben ik geen electronicus, maar dit is wel iets dat ik van verschillende mensen gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Plaatjes eruit halen en met een luchtcompressor van binnen (dus tegen de luchtfilter) uitblazen. Met stofzuiger krijg je volgens mij krassen op de frontjes en zal zeker niet zo grondig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Is er onderhand eigenlijk al meer bekend van die container met stackers die bij de douane vaststond ? :(
Wacht nog steeds 8)7 4 maanden nu ofzo? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Phuncz schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:12:
Plaatjes eruit halen en met een luchtcompressor van binnen (dus tegen de luchtfilter) uitblazen. Met stofzuiger krijg je volgens mij krassen op de frontjes en zal zeker niet zo grondig zijn.
Je kan een stofzuiger met een borstelkop pakken, sommige 'kruimeldieven' hebben zo'n opzetstuk.

Of met een zachte tandenborstel door de gaatjes heen 'prikken', en wat er overblijft wegblazen/opzuigen.

Nog een tip als je echt met de stofzuiger aan de gang wilt en je hebt geen borstel: bekleed de slang (waar je dus de buis vanaf gehaald hebt) met isolatietape, dat is minder scherp dan zonder tape. En niet 'vegen', maar 'stempelen', er voorzichtig steeds tegenaan stoten (ideaal is de kop er een paar mm vanaf houden, maar dat gaat moeilijk omdat er opeens gezogen wordt)

En nu maar hopen dat de STC-101black nog goed te krijgen is, ik ga in januari op zoek naar een nieuwe computer... met die kast.

Jammer dat de handleiding van het moederbord wat ik wil niet te downloaden is (Server Error in '/' Application.), maar volgens mij kan ik 11 drives in een P5WD2 Premium kwijt, waarvan er 2 optisch worden, dus voor 9 31/2 drives een plekje vinden. (don't worry, ik koop niet alles in 1x)
2 optische 51/4" drives, 8 in 2 4-in-3 (dus 6*51/4"), 1 losse schijf in een 51/4" drive, en het I/O paneel (of kan daar ook een drive achter?) = 10 bays bezet.
En dan komt er ook nog een diskette bij, als ik wat oude meuk moet installeren en biossen voor andere computers moet maken.
Goh, waarom zou ik een Stacker willen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 26-12-2005 14:31 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik zou toch als ik jou was overwegen drie 4-in-3 modules te halen, dan heb je nog plek voor 2 ODD drives. Om zo de koeling optimaal te houden. Met 4 schijven, zitten ze nogal krapjes in die modules en als je de keuze hebt, is het aan te raden. Dan kan je wel geen floppy meer zetten tenzij je mailt naar coolermaster.nl voor zo'n I/O panel in de 80mm plek bovenaan (ja dat past ;)).

Lees verder ook nog eens in de topicstart over koeling, bij de FAQ, kan wel handig zijn voor je. Verdere vragen zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het I/O paneel bovenop gaat lastig worden, mede omdat de kast naast de monitor komt te staan op mijn bureau.
Dat I/O paneeltje gaat dus na binnenkomst kast verhuizen naar het midden, dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
4-in-3
Diskette
I/O
Optisch
Optisch
4-in-3
Losse schijf

Ik ga de kast niet excessief modden, ik laat hem de eerste paar maanden origineel, en ga dan kijken, passen en meten of ik een 120mm fan in het zijpaneel kan krijgen (nieuwe gaten boren in die houder, jammer dat het 6 'beugels' zijn, bij 8 had het simpeler gekund), en de top-exhaust vervangen door een 120mm'er, ik heb al 2x een platte zeef kapotgestookt als vonkenvanger bij de terrashaard, dus die zullen nog wel te krijgen zijn als vervanger van de mesh bovenop.

En zo probeer ik het 10 jaar uit te houden met die kast, de vorige kasten 'werden' dat ook. (AT -> ATX, AT kon ik dus weggooien, en mijn huidige is echt te klein)

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 26-12-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Boven passen zelfs 3x 120mm, maar dan moet de voeding onderin gemonteerd worden :)
In de zijkant krijg je gemakkelijk een 120mm en ik denk dat zelfs meerdere met wat knutselwerk (lees: mecano bouwdoos) zelfs relatief simpel te bewerkstellingen is. Als je het I/O paneel toch vanvoor gaat plaatsen kan ik je aanraden deze helemaal onderaan te plaatsen ivm. kabels. Als je eens een joypad of headset aansluit, gaan die namelijk makkelijk voor je ODD's hangen en dat is niet zo leuk ;)

Verder heeft ik geloof AC Ryan van die leuke aluminium mesh grills:

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tra.de/img/p/mesh_filter_si.jpg

Slechte foto, in het echt zien ze er veel mooier uit en zijn ook niet zo duur.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 26-12-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zelf heb ik deze fangrills gezien: klikkerdeklik!

Vind ik toch een stuk mooier, en beter verwerkbaar als je een alu plaat al hebt. past ook veel beter bij de rest van de CM Stacker.

En deze fangrill is ook in zilver verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja, moet je wel de randjes mooi gezaagd hebben, anders zie je ze. Daarom zijn die filters van hierboven interessanter.

Verder vind ik ze juist niet bij de Stacker passen qua stijl, die uitstekende delen zijn nergens terug te vinden in de kast. Allemaal cirkels, vierkanten en vierhoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Laatst online: 27-05 18:16
Hij lijkt weer beschikbaar mensen! De originele zwarte stacker. Ik heb hem in ieder geval vanmiddag opgehaald bij Azerty. Ben hem nu aan het installeren, maar ik ben toch al 2 van die kleine frustrerende details tegengekomen. Met het installeren van de voeding moet je de gehele kabelmassa door dat 'rekje' halen, niet erg praktisch als je het mij vraagt, maar dat is waarschijnlijk al eerder gezegd. Daarnaast heb ik bij mijn crossflow fan niet bepaald de goede schroefjes gekregen, het metaal van de crossflow fan waar ze doorheen moeten is dikker dan de schroefdraad, dus dat werkt niet echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phuncz schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:52:
Boven passen zelfs 3x 120mm, maar dan moet de voeding onderin gemonteerd worden :)
In de zijkant krijg je gemakkelijk een 120mm en ik denk dat zelfs meerdere met wat knutselwerk (lees: mecano bouwdoos) zelfs relatief simpel te bewerkstellingen is. Als je het I/O paneel toch vanvoor gaat plaatsen kan ik je aanraden deze helemaal onderaan te plaatsen ivm. kabels. Als je eens een joypad of headset aansluit, gaan die namelijk makkelijk voor je ODD's hangen en dat is niet zo leuk ;)

Verder heeft ik geloof AC Ryan van die leuke aluminium mesh grills:

[afbeelding]

Slechte foto, in het echt zien ze er veel mooier uit en zijn ook niet zo duur.
idd goede grills, ik heb ze in het zwart :Y)
ThaSarge schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:54:
Hij lijkt weer beschikbaar mensen! De originele zwarte stacker. Ik heb hem in ieder geval vanmiddag opgehaald bij Azerty. Ben hem nu aan het installeren, maar ik ben toch al 2 van die kleine frustrerende details tegengekomen. Met het installeren van de voeding moet je de gehele kabelmassa door dat 'rekje' halen, niet erg praktisch als je het mij vraagt, maar dat is waarschijnlijk al eerder gezegd. Daarnaast heb ik bij mijn crossflow fan niet bepaald de goede schroefjes gekregen, het metaal van de crossflow fan waar ze doorheen moeten is dikker dan de schroefdraad, dus dat werkt niet echt :/
Met een crossflow fan heb ik nooit gewerkt dus helaas kan ik je ervaringen daarin niet delen. De snoeren/voeding kwestie vond ik eigenlijk niet zo heel onhandig. Ik heb gewerkt met oude AT/ATX kasten waar je zo'n rekje graag zou hebben gehad :P :X.

En het installeren vergt wel wat tijd, ik was ongeveer 3 uur bezig voordat ik alles zo had zoals gepland (alle fans + fancontroller :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Laatst online: 27-05 18:16
Mja het rekje opzich is ook niks mis mee, ik heb ook genoeg kasten gezien waarbij de voeding alleen met de 4 schroeven aan de achterkant op zn plaats bleef. Alleen als je een beetje nieuwe voeding hebt, met een dikke bos aan kabels, is het naar mijn idee nogal onpraktisch als je die eerst door zo'n rekje moet duwen/trekken :)

En daarbij moet ik ook zeggen dat ik die frontplaatjes ook niet echt geweldig vind, je duwt ze bij het minste of geringste al naar binnen :/
Het zijn eigenlijk de kleine dingen die het af en toe een irritante kast maken, maar ik neem aan dat de meeste hier dat allang geervaard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

ThaSarge schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:54:
Welke rev. heb jij nu ? met een stalen of alu bovenkant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
ThaSarge schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:41:
Mja het rekje opzich is ook niks mis mee, ik heb ook genoeg kasten gezien waarbij de voeding alleen met de 4 schroeven aan de achterkant op zn plaats bleef. Alleen als je een beetje nieuwe voeding hebt, met een dikke bos aan kabels, is het naar mijn idee nogal onpraktisch als je die eerst door zo'n rekje moet duwen/trekken :)
Je kan je dan natuurlijk ook afvragen hoe vaak je de voeding los gaat halen :P Beter altijd goed stevig en éénmaal wat moeite dan nooit zo stevig en altijd gemak. Zo ben je er tenminste van zeker als je je voeding losschroeft, dat ie niet perongeluk in je kast dondert op je priceless hardware.
En daarbij moet ik ook zeggen dat ik die frontplaatjes ook niet echt geweldig vind, je duwt ze bij het minste of geringste al naar binnen :/
Het zijn eigenlijk de kleine dingen die het af en toe een irritante kast maken, maar ik neem aan dat de meeste hier dat allang geervaard hebben.
Ja heb er me ook veel aan geërgerd. Vooral naar LAN's gaan, als je het lekkere gewicht van 35kg moet optillen, durf je per ongeluk wel zo'n plaatje naar binnen te duwen. En naar buiten willen ze maar niet he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Phuncz schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:46:
Verder vind ik ze juist niet bij de Stacker passen qua stijl, die uitstekende delen zijn nergens terug te vinden in de kast. Allemaal cirkels, vierkanten en vierhoeken :)
Die uitstekende randen kun je natuurlijk wegwerken, ik ben zelf van plan om deze in mijn mod te gaan gebruiken, en dan zal ik laten zien dat dit goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zeker, ik zeg niet dat het onmogelijk is, het kost gewoon weer een hoop extra moeite om mooi gedaan te hebben :) Het zal zeker mooi staan als het goed afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Phuncz schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:16:
[...]

Je kan je dan natuurlijk ook afvragen hoe vaak je de voeding los gaat halen :P Beter altijd goed stevig en éénmaal wat moeite dan nooit zo stevig en altijd gemak. Zo ben je er tenminste van zeker als je je voeding losschroeft, dat ie niet perongeluk in je kast dondert op je priceless hardware.

[...]

<knip>
*krak* daar nam hij de cpu koeler mee *krak* daar gaat de videokaart *krak* goh, ik heb had die dingen in SLI staan *krak* daar ging de geluidskaart :P

Je kan de voeding natuurlijk ook onderin houden, als de 'moederbordbos' lang genoeg is kan je die ook nog mooi wegwerken.
Ik denk dat ik dat ga doen, met bovenin extra outtake ventilatoren.
De Antec True Power II 550W (die ik wil) weegt 2,3kg, dat is mooi voor de balans van de kast als dat onderin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Inderdaad want veel harde schijven maken die kast vanvoor echt wel serieus zwaar. Ik had er dan nog maar 5 schijven, 2 ODD's, fancontroller en flop zitten, je merkte wel waar ie het zwaarst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

hehe ik til die kast zo min mogelijk van zn plaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij was eerst de achterkant het zwaarste door men voeding van 2.5 kilo. Naarmate de upgradjes komen in de voorkant verschuift het zwaartepunt.

*weemoedige zucht*
die stacker toch, je zou er een gans boek over kunnen schrijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ben nu bezig om mijn stacker-systeem zo stil mogelijk te krijgen. De 2 120mm fans moet ik nog aansluiten op mijn fancontroller. Ze geven dan wel geen rpm-signaal, maar voor zover ik gelezen heb is het toch mogelijk om ze te vertragen met de Aerogate III. Anders kunnen we altijd nog de rpm-connector gaan gebruiken, zoals eerder in dit topic aangegeven.

De fan bovenop de kast heb ik niet aangesloten, en op de northbridge komt nog een zalmanblokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Ik wil misschien over een tijdje ook deze behuizing aan gaan schaffen, maar nu zou het wel eens kunnen zijn dat mijn voeding te korte bekabeling heeft.

Ik heb de volgende voeding:
Hiper HPU-4B580
Afbeeldingslocatie: http://images.ldlc.com/photosldlc/00/00/42/47/LD0000424739_2.jpg

Heeft iemand deze voeding al samen met een Stacker in gebruik?
Of weet iemand uit ervaring dat deze wel of niet gaat passen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Even iets compleet anders: Met wie moet ik contact opnemen bij Coolermaster als ik zo'n 24-pins dual PSU converter wil aanvragen/bestellen? De contact sectie op de Coolermaster website is niet zo heel duidelijk.. :|

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Maakt niet uit, ze forwarden het normaal wel juist door. Probeer eens bij Customer Services of RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Wacht ff, nu heb ik m in het nederlands verzonden |:(

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar ik zat te denken als je je kast in btx zet kan je niet het standaard windows van Coolermaster gebruiken. Deze is namelijk voor de linkerkant als je vanaf de voorkant kijkt :X of is hier een oplossing voor?

Heeft iemand toevallig als eens hq foto's gezien van de zwarte stacker? Als ik zoek op internet kom ik eigenlijk alleen de zilvere in hq tegen en allemaal van die kleintjes van de zwarte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:59:
Eventjes een vraagje:
Ik heb een alu-Stacker (STC-T01), van de eerste generatie. Ik heb nu een ander sidepanel erbij geregeld, omdat ik daarin makkelijker een fan op de juiste plaats kan modden (niet in het midden dus).

Zou er iemand anders behoefte hebben aan een origineel sidepanel (met die ronde opening en het stoffilter) ? Geheel krasvrij, en schoon natuurlijk :)

Zo een dus:
[afbeelding]
Ik ben voor mijn mod op zoek naar een orgineel sidepanel voor mijn Stacker (STC-T01). Ik vroeg me af of je deze nog hebt. Ik Zou deze wel graag van je willen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Mijn Stacker begint vooraan toch wat krapjes te worden ondertussen. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9f037c6e14b429a17542b2f4d45d3217/full.jpg

Bovenste bay (links dus) zit het bedieningspaneeltje, de twee bays tussen mijn opticals en mijn hdd rekjes zijn gevuld met een IR ontvanger en een floppydrive, en verder zit de vrije ruimte in de 5.25" bays wat vol gepropt met kabels. :X

Komen ze nog eens met een grotere? :P

(I know, korte PATA kabels met slechts 2 stekkertjes kopen en wat kabels van mijn tweede (onderste) voeding los solderen zou ook al helpen... maar niet echt veel vrees ik. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je kan die HD's in 1 bay steken, heb je er weer 3 vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
I know, vind die Stacker ook maar klein worden :P Er zitten 12 bays in, en die zijn bij mij als volgt gevuld:

[ 01 ] I/O-panel
[ 02 ] AeroGate II rev. 2
[ 03 ] Floppy Drive
[ 04 ] Nec 3540a
[ 05 ] Nec 3540a
[ 06 ] Zalman HDD-Silencer (incl. Maxtor DM10 250GB S-ATA)
[ 07 ] /
[ 08 ] | Stacker 4-in-3 device module (incl 2x Maxtor DM9 120 GB IDE)
[ 09 ] \
[ 10 ] /
[ 11 ] | Stacker 4-in-3 device module (incl Maxtor DM9 160 GB IDE & Maxtor DM9 200 GB S-ATA)
[ 12 ] \ CCFL-Controller in 4-in-3 device module gebouwd voor het verlichten van mijn 'Blue-H2O' logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XanderH schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:32:
Mijn Stacker begint vooraan toch wat krapjes te worden ondertussen. :P

[afbeelding]

Bovenste bay (links dus) zit het bedieningspaneeltje, de twee bays tussen mijn opticals en mijn hdd rekjes zijn gevuld met een IR ontvanger en een floppydrive, en verder zit de vrije ruimte in de 5.25" bays wat vol gepropt met kabels. :X

Komen ze nog eens met een grotere? :P

(I know, korte PATA kabels met slechts 2 stekkertjes kopen en wat kabels van mijn tweede (onderste) voeding los solderen zou ook al helpen... maar niet echt veel vrees ik. :P)
Waarom heb je in vredesnaam dan ook 4 schijfen in twee van die bay's zitten? Ik heb 4 Maxtor Diamondmax 200GB schijfen gewoon bijelkaar in één bay zitten. Die 12cm fan blaast er wel tussen door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
_Dune_ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:45:
[...]

Waarom heb je in vredesnaam dan ook 4 schijfen in twee van die bay's zitten? Ik heb 4 Maxtor Diamondmax 200GB schijfen gewoon bijelkaar in één bay zitten. Die 12cm fan blaast er wel tussen door. :)
Omdat ik er eerst 6 had en dat neit in 1 bay paste? :Y)

Maar ik heb het ook al geprobeerd met 1 bay. Dat scheelt 3 graden in HDD temps en ruim 6 graden op mijn mobo temps. Geen goed idee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ XanderH Zou jij toevallig wat hq pic kunnen schieten van jou stacker want als ik het goed zie heb jij een zwarte :), ik kan namelijk op internet geen hq vinden en ik wil waarschijnlijk een zwarte stacker aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
XanderH schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:48:
[...]
Omdat ik er eerst 6 had en dat neit in 1 bay paste? :Y)

Maar ik heb het ook al geprobeerd met 1 bay. Dat scheelt 3 graden in HDD temps en ruim 6 graden op mijn mobo temps. Geen goed idee dus...
Precies, ik heb hetzelfde.. 4 schijven in 2 bays net als in jouw pics.
2x raptor 10k rpm en 2x wd 7200rpm in 1 zo'n bay lijkt me niet erg fijn voor de temps/levensduur...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162916

De Stacker 830 is verkrijgbaar in de U.S.

Helaas kost de kast 290 dollar, hopelijk zakt de prijs de aankomende maandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met mijn Dual Athlon 2800+ MP (Barton core) systeempje, ATI Radeon 9800 Pro en 4x 200GB Maxtor Daimondmax 10 schijfen (in één 4in3 bracket) @RAIDcore BC4852 S-ATA RAID5 controller, moet ik zeggen dat ik weinig last heb van warmte overlast. De schijfen worden niet meer dan handwarm en mijn processoren worden 58-60C @fullload tijdens een paar uur World of Warcraft, het draaien van backup's van DVD's met o.a. DVDShrink of het omzetten van Divx/AVI bestanden naar DVD format. (processoren zijn onder normale belasting 45-47C) Mijn NB schommelt tussen de 35-38C.

O, ja dit alles met de fan's op 60% aangestuurd door mijn L.I.S. 2 Premium, dus als ik wil kan ik de temperaturen nog lager krijgen door het toerental van de fan's op te voeren, maar ik vind dit een goed geluid/temperatuur verhouding. :)

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 03-01-2006 11:04 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste