Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Jij ook al. Ik kreeg ook een zilveren bij Mycom, terwijl ik van te voren 3x had aangegeven een zwarte te willen, omdat ik wist dat die moeilijk leverbaar waren. Heb de zwarte nog niet in het echt gezien, maar de zilveren was mooi genoeg om m niet terug te brengenVerwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:14:
[...]
Ik had ook de zwarte besteld, en ontving de alu-versie. Maar toen ik die had uitgepakt vond ik het niet eens zo erg, want achteraf vond ik de alu-versie stiekum mooier.
Probeer V&A eens.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:14:
[...]
Overigens: ffies terugkomend om een eerdere post van me: Niemand behoefte aan een origineel sidepanel (met die ronde opening en het stoffilter) ?
[afbeelding]
Geheel krasvrij, stoffvrij; In geheel originele staat natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 04-11-2005 13:28 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Wat bedoel je met bezels? De U-brackets of de frontjes?Phuncz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:37:
This's just in: De RC-830 zal twee 3,5" drive bezels krijgen ! Ook zullen die bezels afzonderlijk verkrijgbaar zijn !
En zouden er dan ook gewone frontjes ter beschikking komen (zonder floppy uitsparing?)
Verwijderd
Iemand heeft in dit topic al gesproken over en knopje op de achterkant van zijn stacker en vroeg waarvoor dit diende terwijl niemand hier iets van zo'n knopje afwist. Wel mijn kameraad had ook zo'n knopje op zijn stacker. Valt niet veel meer over te zeggen als er toen over gezegd geweest is. Doel is niet echt duidelijk maar ik vermoed iets met intrusion detection...
Verder zie ik inderdaad een verschil in uitvoering bij de bovenplaat. Net zoals de metalen peilers waartussen de frontjes zitten verticaal gebrushed zijn, is bij de revisie1 de bovenplaat ook lichtjes gebrushed van voor naar achteren. Dit is bij de revisie2 niet het geval. Verder is er ook een licht verschil in kleurschakering tussen de bovenplaten. Over de 80mm fan die in de bovenplaat zit gemonteerd: je kent wel die 4 6-kantige busjes die zichtbaar zijn in de bovenplaat (aan de buitenkant) waarmee je fanhouder tegen de bovenplaat wordt gemonteerd. Deze 6-kantige busjes zijn bij de revisie2 meer weggewerkt (zelfde kleur gespoten als de bovenplaat zelf) dan bij de revisie 1.
De bovenplaat zag er op het eerste zicht ook niet echt stevig uit. Als ik eenzelfde kracht uitoefen op zijn bovenplaat als op mijn bovenplaat buigen ze evenveel door (lees als: "geven ze evenveel mee")
Op het zijpaneel waar je een fan kan monteren: bij de revisie 1 moet je die fan monteren op 2 metalen "benen" die niet mooi ge-alligneerd zijn met elkaar waardoor je ze nogal fel naar elkaar moet toe wringen. Bij de revisie 2 is er standaard op deze benen al een plastieke fanhouder gemonteerd waar je dan nog enkel een fan in hoeft te klikken (is dus schroefloos) -> 80mm op het eerste zicht.
Qua strafheid van de frontjes heb ik tegen alle verwachtingen in geen enkel verschil gevoelt. Zijn frontjes waren exact even straf als de mijnen.
Verwijderd
Ik vermoed dat het om de Stacker 810 gaat i.p.v. de Stacker rev.2 .Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:00:
Iemand heeft in dit topic al gesproken over en knopje op de achterkant van zijn stacker en vroeg waarvoor dit diende terwijl niemand hier iets van zo'n knopje afwist. Wel mijn kameraad had ook zo'n knopje op zijn stacker. Valt niet veel meer over te zeggen als er toen over gezegd geweest is. Doel is niet echt duidelijk maar ik vermoed iets met intrusion detection...
De normale Stacker heeft geen knopje aan de achterkant.
Ik denk dat het vermoeden van de functie van het knopje juist is.
Verwijderd
De case stond in ATX formaat gemonteerd dus het is geen 820.
De case heeft plek voorzien voor de CF fan dus het is geen 810.
En een 830 is het al zeker niet
Misschien was het een rev 2.5

Verwijderd
En toch ben ik heel tevreden met mijn revisie 1
Maar hun hebben allemaal revisie 2 en om eerlijk te zijn vind ik revisie 1 toch mooier. Bij revisie 2 vind ik het zo jammer dat de bovenkant niet het zelfde uitziet als de zijkanten. Ik vond de bovenkant bij revisie 2 wel steviger aanvoelen, maar met mijn stacker heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Dat probleem heb ik dus ook heaapenootjes schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:05:
Ik heb zelf ook de stacker revisie 1, maar een paar vrienden die gezien hadden hebben ze die ook allemaal gekocht (dacht je origineel te zijn...).

Dat vind ik dus ook ! Lang leve mijn revisie 1 ! The originalMaar hun hebben allemaal revisie 2 en om eerlijk te zijn vind ik revisie 1 toch mooier. Bij revisie 2 vind ik het zo jammer dat de bovenkant niet het zelfde uitziet als de zijkanten.
Wel ik vond dus dat die exact hetzelfde aanvoelde (net zoals de frontjes hetzelfde aanvoelden)Ik vond de bovenkant bij revisie 2 wel steviger aanvoelen, maar met mijn stacker heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Ondertussen hier nog nieuws over? Ben er echt wel vol ongeduld op aan het wachten. Enig idee wanneer ze goed verkrijgbaar ouden zijn?Phuncz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:37:
This's just in: De RC-830 zal twee 3,5" drive bezels krijgen ! Ook zullen die bezels afzonderlijk verkrijgbaar zijn !
Verwijderd
Iemand al geprobeerd? Ik ga allenszins een van dezer dagen een testen of er een rpm signaal op dat contactpuntje zit.
nog een windowtje halen
en dan kan mijn mooie kastje gemod worden
Verwijderd
Jawel ik kan het dus officieel bevestigen, heb zonet zitten testen:Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:45:
Ik heb zonet eens een stukje plakker opgehoffen dat op de kern plakt van de standaard stacker fans. Zo te zien zijn er 3 contactpuntjes dus misschien als je een draadje op dat 3de contactpuntje soldeert kan je van je stacker fans, fans maken met rpm-uitlezing![]()
Iemand al geprobeerd? Ik ga allenszins een van dezer dagen een testen of er een rpm signaal op dat contactpuntje zit.
De stacker-fans zijn voorzien van rpm uitlezing.
Het is gewoon een kwestie van het juiste soldeerpuntje te vinden op het printplaatje van de kern van de fan. Ik zal binnenkort wel wat uitleg posten over welk soldeerpuntje, maar ik kan nu al zeggen dat er verschillende "versies" van fans zijn die elk een andere lay-out van printplaat hebben en zo ver heb ik nog niet kunnen gaan met testen, heb nog maar 1 "versie" kunnen testen.
Maar dit is dus goed nieuws voor diegenen onder ons die graag solderen en de rpm willen kunnen monitoren han hun stacker fans
PS: tegenwoordig is het zo kalmpjes in dit topic, waar zit iedereen toch
Zelf zit ik waar ik altijd zat
Wachten tot hun CM Stackers eindelijk geleverd worden of leverbaar zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:36:
[...]
PS: tegenwoordig is het zo kalmpjes in dit topic, waar zit iedereen toch
Sorry ik kon het niet laten...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb de standaard 120mm fans eruit gegooid, komen
3x AeroCool Turbine 2000's in.

Met blauwe verlichting
Verwijderd
Tot nu toe ben ik al 3 licht afwijkende versies van fans tegengekomen. Welke versie je hebt zal afhangen over uit welke productielijn je fan komt of iets dergelijks. Het kan dus goed zijn dat er nog meerdere versies zijn, en ik kan geen enkele garantie geven dat bij alle fans het hetzelfde contactpuntje gaat zijn dat rpm signaal geeft. Ik raad je dus aan om, voor dat je gaat solderen, bij elke fan eerst eens uit te testen of het wel degelijk rpm-signaal geeft op het juiste contactpuntje.
Plaatjes zijn klikbaar.
Eerste versie:

Tweede versie:

Derde versie: dezelfde als versie 2, alleen is er dan op contactpuntje 3 geen soldeersel.
Toen ik het ging uitesten dacht ik initieel dat contactpuntje 3 het rpm uitlezingsignaal ging geven, maar dit bleek niet zo te zijn. Het is contactpunt 4 dat het signaal geeft.
Ik heb het al uitgetest bij de derde versie. ( = fans van de stacker van een kameraad die veel recenter is dan mijn stacker) Zelf heb ik versie 1 en 2 in mijn stacker zitten, daarnaast nog een aantal stackerfans die ik nog niet heb nagekeken (evenals de 80mm). Deze moet ik dus nog wat uittesten, maar ik vermoed wel dat het bij alle versies om contactpuntje 4 zal gaan.
EDIT> nu ook versie 1 en 2 getest: ook hier werkt het rpm signaal en gaat het om contactpin 4.
Voor de unbelievers
Steek de fan die je wil testen op rpm signaal gewoon in via zijn molexconnector op de voeding zodat hij draait. Zorg vervolgens voor een geleidend draadje, ik heb een kabeltje gebruikt met op elk uiteinde een krokodillenklem, dit is handig om mee te werken. Zet 1 vd klemmetjes op het rpm-pinnetje van een 3pins connector van je mobo of fancontroller.

Terwijl de fan draait zet je het andere uiteinde tegen het contactpunt van de printplaat die vermoedelijk het rpm uitlezingssignaal geeft.

Vervolgens ga je een kijkje nemen in de bios of op de fancontroller of het rpm wordt weergegeven.

sorry foto genomen met instabiel rechterhand terwijl ik met linkerhand nog de klem tegen het 4de contactpunt aan het duwen was...
In dit geval geeft het 1125 rpm wat een goede benadering is van de 1200 rpm dat de fans theoretisch zouden draaien. Rekening mee houden dat de fan plat tegen de grond lag tijdens het testen en hij dus waarschijnlijk iets trager draait dan wanneer hij vrij kan draaien.
Kleine opmerking: bij versie 2 en 3 merk je de letter "S" op waarvan ik vermoed dat die voor Signal staat ofzo. Van de foto kan je afleiden dat je eigenlijk niet kan zien bij welk contactpunt die S nu hoort (als je het nog niet zou weten), dus eigenlijk hoef je daar niet naar te kijken. Dank zij die S ben ik er wel opgkomen om puntje 4 ook eens uit te testen
Na het solderen zelf
... de allereerste volwaardige 3pins stackerfan met rpm uitlezing ! (in het bezit van speedfreak911, the lucky bastard

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 16:54 ]
Verwijderd
Hmm ben ook al lange tijd op zoek naar goede fans voor in de stacker. De potentiële kandidaten zijn nu:Solosmots schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:33:
Heb er ook 1 binnen, wat een monster
Heb de standaard 120mm fans eruit gegooid, komen
3x AeroCool Turbine 2000's in.
[afbeelding]
Met blauwe verlichting
Papst 4212 NGL (versie met rpm)
Panaflo FBA12G12L1A (versie met rpm)
Dit zijn fans van 120*120*38. Omdat deze zo dik zijn hebben ze een veel hogere statische airpressure waardoor ze veel beter de lucht door de luchtfiltertjes van de frontjes gezogen krijgen zonder te veel debiet te verliezen.
Het enige probleem is dan ik er gewoon niet kan aanraken, aan geen van beide fans.
Ik heb een paar dagen geleden een CoolerMaster Aluminium fan van 120x38 in m'n Stacker geplaatst. Bevalt echt uitstekend, verplaatst duidelijk meer lucht uit de kast maar is net zo stil. Hij maakt net als de standaard meegeleverde fan 1200RPM.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:31:
[...]
Hmm ben ook al lange tijd op zoek naar goede fans voor in de stacker. De potentiële kandidaten zijn nu:
Papst 4212 NGL (versie met rpm)
Panaflo FBA12G12L1A (versie met rpm)
Dit zijn fans van 120*120*38. Omdat deze zo dik zijn hebben ze een veel hogere statische airpressure waardoor ze veel beter de lucht door de luchtfiltertjes van de frontjes gezogen krijgen zonder te veel debiet te verliezen.
Het enige probleem is dan ik er gewoon niet kan aanraken, aan geen van beide fans.
Een review vind je hier:
http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=156&num=1
Te koop hier: (hier heb ik hem vandaan misschien zijn er nog andere winkels die hem verkopen)
http://www.ikbenstil.nl/p...021d83b71a9a7957ed80c363c
Er staat dat ie 25mm dik is maar ik kan je verzekeren dat ie 38mm dik is. (zie je ook wel op de foto)
[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 13-11-2005 17:19 ]
sorry niet leuk[b][message=24594121,noline]disco stu schreef op zondag 13 november 2005 @
sorry foto genomen met instabiel rechterhand terwijl ik met linkerhand nog aan het ............................... was
[ Voor 7% gewijzigd door __xeno__ op 14-11-2005 23:03 ]
Iemand enig idee of dit normaal is bij de 810?
Let niet op de brakke kwaliteit, ik had de digicam even niet bij de hand

http://www.coolermaster.nl/enquete/index.htm
Ivm. dat PCI kaarten probleem, zal het even doorgeven.
Verwijderd
Je bent echt wel een grote coolermaster fan hePhuncz schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:45:
CoolerMaster Enquete !
http://www.coolermaster.nl/enquete/index.htm
Ivm. dat PCI kaarten probleem, zal het even doorgeven.
Ik heb het probleempje opgelost door de schroevendraaier er eventjes tussen te zetten en het metaal wat te verbuigen, geweldige oplossing is het niet maar het werkt wel.Wolfboy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:14:
Ik heb net vandaag mijn Stacker 810 binnen gekregen, maar het lukt me met geen mogelijkheid om de pci-x pciE kaarten er in te krijgen, het gleufje waar die kaarten inmoeten is gewoon te klein voor die kaarten, het metaal is te dik om het er in te krijgen.
Iemand enig idee of dit normaal is bij de 810?
Ik denk da'k mezelf tegen eindejaar toch maar eens ga verwennen met deze strakke kast.
Alleen de prijs van €300 die op de site staat vermeld vind ik nogal raar, terwijl in de ps een prijs van €200 wordt gemeld.
review cm stacker 830
Verwijderd
leuke enquete btw
En Revisie 2 vind ik op zich wel lekker werken, revisie 1 mag dan een bovenkant hebben die mooi aansluit, een bovenkant met de zelfde sterke als van de zijpanelen was nou niet echt bepaald praktisch

En over die leveringsproblemen gesproken: Ik heb mijn kast nu enkele maanden en toen was hij goed voorradig bij ATRO (4 dagen levertijd
Ja, ik lees heel veel posts en ik reageer dan ook op heel veel posts tegelijkertijd
Zolang ik de usb aansluitingen op het moederbord los laat werkt alles perfect, zodra ik het aansluit loopt het systeem vast bij het laden van de kernel

Heel wazig probleem iig.
Even voor de volledigheid de specs:
Moederbord: Tyan K8WE
Processors: Opteron 246
Geheugen: 4GB Kingston ECC Reg. DDR 3200
Kast: Coolermaster Stacker 810
Het kan maar op 1 manier, het past of het past nietXanderH schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:59:
Zeker weten de kabeltjes goed op je mobo aangesloten?
Ga ik controleren, al zou ik het vreemd vinden als het zou afwijken.Komt de layout van het stekkertje (zoals je die in je CM Stacker boekje vindt) ook overeen met de layout van je mobo (die in die manual staat)?
Ok, hieronder zijn de waarden
Volgens het boekje van mijn moederbord:
VCC | VCC |
Data - | Data - |
Data + | Data + |
GND | GND |
KEY | GND |
Boekje van stacker:
USB+5V | USB+5V |
LP - | LP - |
LP + | LP + |
GND | GND |
No Pin | NC |
Lijkt toch overeen te komen

[ Voor 40% gewijzigd door Wolfboy op 16-11-2005 22:25 ]
op sallandautomatisering.nl staat de stacker 830 in de lijst (http://www.sallandautomat...fault.php?pid=17678&ref=2)
207 euro en dat is zonder voeding maar wel met 2 120mm fans.
De levertijd is 1-5 dagen,
maar even een mailtje sturen
edit:
nog geen reactie terug, maar op de tweakers pricewatch staat hij ook bij 2 andere winkels in de "schappen"
bij blom hardware is hij niet op voorraad (overlevertijd staat weinig vermeld)
bij EMPC staat de kast niet op voorraad maar er staat dat het besteld moet worden omdat hij niet bij hun of hun leverancier op voorraad is, hier staat wel duidelijk dat het geen pre-order is (anders had het een blauw vakje moeten zijn)
en de prijs is ook ongeveer 210 euro dus valt mee in mijn ogen.
[ Voor 48% gewijzigd door mnielsm op 17-11-2005 15:14 ]
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
net reactie terug gehad waarin het volgende stond:Phuncz schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:31:
Ben benieuwd wat hun excuus is dat ze de 830 2 maanden hebben voor de rest
Geachte heer XXXXXXXXXXXX,
Ik heb gelijk voor u gebeld naar onze leverancier.
Onze leverancier krijgt dit product pas rond 3 december op voorraad. Dus vanaf dan zullen wij deze ongeveer kunnen gaan uitleveren.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXX
Hoofd Sales Department
Salland Automatisering
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
Ik ga hem meteen even bestellen daarmnielsm schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:12:
[...]
net reactie terug gehad waarin het volgende stond:
[...]
Prijs en de datum wanneer hij uitkomt vallen me nog eigenlijk mee.
Hoop dat rond die 3e december ook de zwarte versie word geleverd mocht deze uitkomen.
Verwijderd
En wat ik me ook afvraag is wat ik met mn 80 mm fans moet doenVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:10:
Als ik het goed gezien heb kan je ook 4*140mm fans in het sidepanel inbouwen, maar nu vraag ik me af, kunnen er ook dikkere fans in dan 25mm (32mm en 38mm) ?
Edit:
120x120x25 mm LED fan Front Fan (Intake) x 1; 120x120x25 mm Rear Fan (Exhaust) x1
Uit te breiden tot negen 120 mm fans.
Voorkant x 3,Top x 1, Achter x 1, Zijkant x 4 (Ook geschikt voor 140mm x 4 of 120mm x 4 of 92mm x 4 of 80mm x 4 of 60mm x 4, of 300mm Cross Flow Fan x1 of MIX)
[ Voor 34% gewijzigd door R-Alph op 18-11-2005 00:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 16:55 ]
ik had van speedfreak vernomen dat het mogelijk was en heb het de vrijdag middag al gedaan
Verwijderd
Ik zou graag fotootjes van zien, vraag maar aan speedfreak mijn email. (niet omdat ik je niet geloof hoor, gewoon uit benieuwdheid hoe het er bij jou uitziet.)saikoboarder schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:30:
de allereerste is hij niet
ik had van speedfreak vernomen dat het mogelijk was en heb het de vrijdag middag al gedaan
Ha, maar het was wel nog altijd mijn idee
Heb je ook het soldeersel dat al op het contactpunt zat, niet gesmolten gekregen? Dat soldeersel wou maar niet smelten, dus hebben we er in eerste instantie mee zitten knoeien, maar dan ineens ging het perfect (we zullen het onder de knie gehad hebben zeker...)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 16:23 ]
ik heb oudsoldeersel eerst weggedaan met kleine boor.
ik heb trouwens ook een iets andere fan dan speedfreak denk ik.
aangezien zijn 'afdekplakker' van papier was en mijn van plastiek.
zal er pics van maken vrijdag.
Verwijderd
goeie !saikoboarder schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:21:
fan ligt thuis en zit op kot. Ik zal foto mailen naar speedfreak.
Nadat we doorhadden dat het niet lukte ("potverdekke duurt het nu echt zolang voor die soldeerbout is opgewarmd?"ik heb oudsoldeersel eerst weggedaan met kleine boor.
Mijn is ook van plastiek, kwam er perfect los zonder zo te scheuren en papier achter te laten. Speedfreaks fans waren gewoon een soort geplastificeerd plastiek.ik heb trouwens ook een iets andere fan dan speedfreak denk ik.
aangezien zijn 'afdekplakker' van papier was en mijn van plastiek.
zal er pics van maken vrijdag.
Na het solderen rpm gecontroleerd en onbelast (gewoon open in lucht) gaf hij 1205 rpm
The CMStacker STC-T01 came out best in a test between ATX/BTX chassis on Tom's Hardware.
Tom's Hardware says:
"Competitors are no match for our winner the Cooler Master CMSTacker STC-T01"
"Cooler Master shows with the CMStacker all competitors how its done."

Visit Tom's Hardware to read the full test
Wederom een mooie overwinning
maar nog steeds leuk!
[ Voor 4% gewijzigd door Colan op 25-11-2005 15:58 ]
Simplicity is de bom...
Verwijderd
Herinner ons lijstje
Verwijderd
- Is de dual psu connector van de stacker voor 20 of 24 pins?
- iemand een idee waar ze zo'n dual psu connector los verkopen?
- wil er iemand zijn dual psu connector aan mij verkopen?
- vraag eens aan de technische dienst van coolermaster.nl
- zal wel lukken ja
Verwijderd
(sorry dat het niet geheel ontopic is)
Verwijderd
20pins, ik dacht de nieuwste stackers ook 24pins, zal eens aan men kameraad vragen, ik dacht dat hij er een had met 24pinsVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:10:
Help!
- Is de dual psu connector van de stacker voor 20 of 24 pins?
Ik denk wel dat ze die verkopen maar weet niet waar.- iemand een idee waar ze zo'n dual psu connector los verkopen?
Ik alvast niet... (tenzij je er heel veel voor geeft natuurlijk- wil er iemand zijn dual psu connector aan mij verkopen?
Tipje: eventueel zelf solderen?
Verwijderd
Kan me niet voorstellen dat ze nergens los te krijgen zijn (ik ben vast niet de eerste die er naar zoekt) maar ik heb er nog geen gevonden.
Er was trouwens wel een voeding met een 20-pins + 4-pins systeem waardoor je dus makkelijk tussen die twee kon schakelen. Zou het dan mogelijk zijn om die 4 pins direct op de ATX te pluggen en die overige 20-pins samen met die andere voeding te gebruiken in de combi kabel?
Verwijderd
uit het "welke voeding heb ik nodig topic":
Als je voeding te zwak wordt, en je hebt geen budget voor een nieuwe krachtigere maar ook duurdere voeding, kan je altijd een Dual PSU Setup overwegen. Hierbij verdeel je de belasting over 2 voedingen. 1 van de 2 voedingen is dan de master voeding en de andere is dan de slave voeding. De master is het exemplaar waar je de moederbordconnector van gebruikt. Sluit op de slave de schijven, fans, UV-verlichting, peltiers, fancontrollers of wat dan ook aan.
De enige regel die je niet uit het oog mag verliezen is: zorg ervoor dat de voedingslijnen van de ene voeding NOOIT in verbinding komen met de voedingslijnen van de andere voeding. Als je dit wel doet, gaat de voltage-bijsturing van de ene voeding interfereren met de voltage-bijsturing van de andere voeding, met als gevolg dat de voltages onvoorspelbaar worden met mogelijke schade als gevolg...
Hoe ga ik concreet te werk?
Sluit de master-voeding gewoon aan op je pc zoals je normaal zou doen. Op de slave-voeding sluit je de hierboven opgenoemde zaken aan. De moederbordconnector van de slave-voeding moet je nergens inpluggen, maar wat je wel moet doen, is pin 14 van beide voedingen met elkaar parallel doorverbinden, evenals pin 15. Dit zorgt ervoor dat de slave-voeding ook zal aanspringen wanneer je de pc aanschakelt. Zie het schema hieronder als verduidelijking:
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:46 ]
Neem een Enermax 3-in-1 voeding, dan heb je 20 pins, 24 pins en nog een andere (weinig gebruikte) standaard erbij.SleutelMan schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:29:
mm, ik heb meer het punt dat ik een 24-pins voeding wil kopen en combineren met een (high-end) 20-pins voeding in mijn nieuwe systeem. En ik ben ook niet zo'n soldeerheld
Er was trouwens wel een voeding met een 20-pins + 4-pins systeem waardoor je dus makkelijk tussen die twee kon schakelen. Zou het dan mogelijk zijn om die 4 pins direct op de ATX te pluggen en die overige 20-pins samen met die andere voeding te gebruiken in de combi kabel?
Ik heb zelf de 550 Watt versie ervan en die doet het perfect
edit: ik zie misschien een optie: die 24-pins converter van Coolermaster gebruiken (20-pins voedingen kun je daar makkelijk op aansluiten, toch?)
[ Voor 156% gewijzigd door SleutelMan op 28-11-2005 23:10 ]
Zo'n voeding met een 24p stekker die uit 2 delen bestaat (een deel van 20p en een los aanklikstukje met 4 pinnen) pakken en dan het losse 4p gedeelte in het mobo steken en de rest in een 20p dual psu connector zou ik niet doen. Dat 4p's gedeelte klikt namelijk meestal aan het 20p's gedeelte. Dat gaat dus in eerste instantie niet passen zonder wat weg te dremelen, en ten tweede zit je 4p's stukje niet meer goed vast...
Verwachte prijs: tussen 5 en 10€
Leveringstermijn: met wat geluk volgende week
Kijk eens aan dat is goed nieuws! Het zou overigens ook wel eens een keertje tijd wordenPhuncz schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:06:
http://www.coolermaster-e...R1+CM%20Stacket%20Bracket
Verwijderd
Maar de prijs steekt wel tegen. Ok je krijgt dan wel een volledig pakket, maar heb eigenlijk alleen het frontje nodig...
Ah, en op die foto van het ganse pakket kan je goed de uitsparing zien in de U-brackets die mijn U-brackets dus niet hadden, en waardoor mijn floppy drive te diep of te uit-stekend gemonteerd moest worden.
Verwijderd
Redeneer maar eens hoeveel euro het frontje per stuk aan waarde heeft als je de ganse stacker koopt (het aandeel van 1 frontje in de ganse stacker).
Brengen ze trouwens ook geen gewone frontjes uit zonder 3.5" uitsparing?
[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 05-12-2005 23:45 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tipXanderH schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:14:
Als je een 24 pins dual PSU connectortje hebt kun je daar iig zonder problemen een 24p en een 20p voeding in pluggen.
Zo'n voeding met een 24p stekker die uit 2 delen bestaat (een deel van 20p en een los aanklikstukje met 4 pinnen) pakken en dan het losse 4p gedeelte in het mobo steken en de rest in een 20p dual psu connector zou ik niet doen. Dat 4p's gedeelte klikt namelijk meestal aan het 20p's gedeelte. Dat gaat dus in eerste instantie niet passen zonder wat weg te dremelen, en ten tweede zit je 4p's stukje niet meer goed vast...
Mooi, eindelijk de mogelijkheid om die Power-meter van de 450-ALCY te combineren met mn floppydrivePhuncz schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:45:
Verreken de administratie-, verzend-, verpakkings- en extra productiekosten en dan is het pindanootjes. Het gaat waarschijnlijk 5€ kosten, ik heb alleen gezegd dat het 5 à 10€ gaat kosten omdat de winkels de uiteindelijke prijs bepalen.
[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 06-12-2005 00:08 ]
Verwijderd
De 810 heeft achterin een tweede 120 mm fan ipv de 2e voeding, deze tweede fan lijkt mij als ik het plaatje zo bekijk lager te zitten dan eventueel 2x 80 mm fans of voeding bij de STC-T01.
Dus mijn vraag is het mogelijk de achterkant om te draaien, om mijn bord in BTX style te zetten?
Verwijderd
Verder (als ik me niet vergis uit het hoofd):
STC-01: het gewone basisconcept van de stacker, standaard in ATX, dual PSU, 1 fan achteraan
810: serverversie, hierin kunnen mobo's met 4 sockets, 2 fans achteraan, 1 PSU onderaan, standaard ook ATX
820: zelfde als STC-01 maar standaard in BTX gemonteerd
830: het nieuwe stacker concept, met extra koelmogelijkheden, je kent ze wel...
Hmm I wonder why:R-Adioactive schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:13:
De levering van de stacker 830 is weer eens uitgesteld voor 2 weken
Zoals ik al zei, die 3 december gaat never nooit gehaald worden. Reken eerder op januari 2006 voor beschikbaarheid.Phuncz schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:47:Verder betwijfel ik of die 3 december datum gehaald wordt aangezien dat de oude datum is die vóór de fabricageprobs (machine die 830 maakt was stuk gegaan) gekend was.
[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 06-12-2005 16:52 ]
Verwijderd
Van de STC-01 zie ik genoeg plaatjes dat hij als BTX gezet is das dus geen probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:49:
Ik denk dat je elk stacker-type in BTX kan zetten om dan je mobo in ondersteboven ATX te plaatsen.
Verder (als ik me niet vergis uit het hoofd):
STC-01: het gewone basisconcept van de stacker, standaard in ATX, dual PSU, 1 fan achteraan
810: serverversie, hierin kunnen mobo's met 4 sockets, 2 fans achteraan, 1 PSU onderaan, standaard ook ATX
820: zelfde als STC-01 maar standaard in BTX gemonteerd
830: het nieuwe stacker concept, met extra koelmogelijkheden, je kent ze wel...
Van de 810 Heb ik nog niks gezien vandaar eigenlijk de vraag of het wel kan. (Misschien dat iemand hier een foto van heeft?)
Voor de 820 hoef ik niet te kijken, want wat ik heb begrepen is dat die niet in NL te krijgen is
De 830 is een ander model, dus die viel al af
Bedankt je voor info. Ook de Crossflowfan zit niet meer in die 810, maakt dit nog veel uit kwa warmte ?
Als je de fans omkeert zoals ik en andere gedaan hebben, dan heb je die crossflow unit helemaal niet nodig. Dit werkt echt ideaal om meer lucht over je componenten te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:48:
[...]
Van de STC-01 zie ik genoeg plaatjes dat hij als BTX gezet is das dus geen probleem.
Van de 810 Heb ik nog niks gezien vandaar eigenlijk de vraag of het wel kan. (Misschien dat iemand hier een foto van heeft?)
Voor de 820 hoef ik niet te kijken, want wat ik heb begrepen is dat die niet in NL te krijgen is
De 830 is een ander model, dus die viel al af
Bedankt je voor info. Ook de Crossflowfan zit niet meer in die 810, maakt dit nog veel uit kwa warmte ?

Verwijderd
Ik heb ook een cmstacker stc-t01 gekocht bij cd-romland.
waar ik me aan stoor is het aantal usb aansluitingen en mic, spk aansluitingen aan de voorkant van de kast.
wat heb je hier eigenlijk aan als je er toch geen aansluitingen voor op je moederbord hebt?
Weet iemand hier misschien een oplossing voor of is er misschien bij cmaster een vervangend frontje te bestellen?
Freaky Gabbur schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:06:
5,25" naar 3,5" uitbreidingsset voor de CMStacker
[afbeelding]
Phuncz schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:06:
http://www.coolermaster-e...R1+CM%20Stacket%20Bracket
Grappig, ik kreeg net een mail van Coolermaster en kennelijk zijn ze te spreken over ons. Waarom zouden ze anders het GoT forum aanhalen en niet een van hun eigen foraBezit je zelf een CMStacker of ben je van plan er één te kopen?
Dan kun je hier met andere CMStacker eigenaren over discusieren: Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3
Verwijderd
... Ron ...cardinal808 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:35:
[...]
Grappig, ik kreeg net een mail van Coolermaster en kennelijk zijn ze te spreken over ons. Waarom zouden ze anders het GoT forum aanhalen en niet een van hun eigen fora
1) De actie waarover je mail ging (heb hem ook net gekregen) geldt voor coolermaster.nl en dit forum is ok Nederlandstalig, zo spreken ze dus hun doepubliek veel specifieker aan.
2) Als je dit topic vergelijkt met wat er maar op het coolermasterforum over de stacker gezegd wordt, zegt dat wel genoeg denk ik...
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 20:47 ]
Verwijderd
Zoiets had ik ook een aantal pagina;s terug al gezien, met blauwe led fans dat leek mij ook wel watgladiool schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:57:
[...]
Als je de fans omkeert zoals ik en andere gedaan hebben, dan heb je die crossflow unit helemaal niet nodig. Dit werkt echt ideaal om meer lucht over je componenten te krijgen.
[afbeelding]
Ik zit er nu ook aan te denken om een soort dubbele bodem te maken, met de Airplex en mijn pomp erin.
Heeft ook een computer!
Naja hij is toch nog niet uit.. En me nieuwe pc komt ook pas juni? (SKT M)
We will waithing
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Het is de originele stackert, ik weet eigenlijk niet wat het typenumer isVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:51:
[...]
Zoiets had ik ook een aantal pagina;s terug al gezien, met blauwe led fans dat leek mij ook wel wat. Is deze kast toevallig ook een 810? want wat ik van de foto kan zien lijkt hij me iig in BTX style te zitten.
gladiool in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Verwijderd
Als ik zo naar de achterkant van de van de 810 kijk is het volgens mij nog steeds niet mogelijk om de achterkant om te draaien