Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

Wat voor drives heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
misschien de left en right bracket plaatjes op de juiste plaats zetten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55
Phuncz schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:17:
misschien de left en right bracket plaatjes op de juiste plaats zetten ? ;)
Zou het nog wel een keer nakijken..

gewoon een DVD-rw tje ...Ben nl nieuwe pc aan het bouwen nu.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

spyros schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:21:
[...]

Zou het nog wel een keer nakijken..

gewoon een DVD-rw tje ...Ben nl nieuwe pc aan het bouwen nu.
Dan heb je ze verkeerd erin gezet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:11:
Ik heb zojuist een CM Stacker Zilver binnen gekregen ( STC-T01) maar nu wil ik de drives erin doen blijkt dat de onderkant van de drive 1cm laat ten op zichte van het onderliggende 5.25 slot |:(
De meeste drives hebben 2 gaatjes onder elkaar waar je schroefjes kan indoen, deze gaatjes verschillen in hoogt ongeveer een centimeter van elkaar. Kan het niet zijn dat je gewoon de quick-mount plaatjes in de verkeerde gaatjes hebt vastgezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
excuses >:)

Had het in de snelheid verkeerd omgedaan...( dit is mn 2de stacker die ik inbouw )
Maar het is weer helemaal verholpen

Nog 1 vraagje

Wat is dat knopje voor wat achterop
je kast zit?

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 14-10-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:14:
Wat is dat knopje voor wat achterop
je kast zit?
Die vraag begrijp ik niet, kan je wat duidelijker/concreter formuleren aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Knopje achterop je kast? Van je voeding ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:35:
Knopje achterop je kast? Van je voeding ofzo? :p
nee aan de Achterzijde van de kast. En dan net boven het onderste gedeelte op de scheiding van voeding-mobo. Daar zit een knopje met stekkertje dat zegt "inst Sw" waarom zou dat er zitten ...heb het maar niet aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:56:
[...]

nee aan de Achterzijde van de kast. En dan net boven het onderste gedeelte op de scheiding van voeding-mobo. Daar zit een knopje met stekkertje dat zegt "inst Sw" waarom zou dat er zitten ...heb het maar niet aangesloten
:? :? Dit zegt mij absoluut niets... Fotootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Ook nog nooit zo'n knopje gezien zelf, foto zou wel leuk zijn. :)

Inst SW... het is een switch, voor inst? Installation? Instant? :? ? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen chassis intrusion? dat als de kast opengaat het schakelaartje uit gaat? (of aan als het een NormallyClosed schakelaartje is).

Geen idee, ik heb geen Stacker (wil er wel een kopen), ik roep maar wat :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Resistor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:46:
Geen chassis intrusion? dat als de kast opengaat het schakelaartje uit gaat? (of aan als het een NormallyClosed schakelaartje is).

Geen idee, ik heb geen Stacker (wil er wel een kopen), ik roep maar wat :)
Zat ik ook aan te denken. Maar wat heb je aan Chassis Intrusion detection als je het met een druk op de knop weer terugzet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:03:
[...]

:? :? Dit zegt mij absoluut niets... Fotootje?
morgen zal ik een fototje posten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Hm, ik heb een zwarte STC-T01 besteld bij atro computers, en zij beweren dat hun leverancier echt nog 10 zwarte uitvoeringen heeft staan. Ik hoop het inderdaad, maar in het geval dat het niet zo is, had ik wat vragen over de RC-810. Omdat ik deze dan misschien wil bestellen in het zwart.

De RC-810 ondersteunt toch ook gewoon de 4in3 device modules, geldt dit ook voor de cross flow fan? Deze 2 accessoires heb ik namelijk al liggen. Verder is de RC-810 toch ook vrijwel identiek aan de originele stacker? Op het feit na dat hij geen 2 PSU's aan kan, wat overigens geen probleem is voor mij. Ik heb in ieder geval het idee dat de RC-810 wel gewoon fatsoenlijk verkrijgbaar is in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modules wel, crossflow fan niet dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is die stacker, door al het gaas overal, niet luidruchtiger als andere kasten? lian-li bijv?
ThaSarge schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:38:
Op het feit na dat hij geen 2 PSU's aan kan, wat overigens geen probleem is voor mij. Ik heb in ieder geval het idee dat de RC-810 wel gewoon fatsoenlijk verkrijgbaar is in het zwart.
oh? dat rooster onderin zit er toch wel in mag ik hopen?

[ Voor 67% gewijzigd door sander817 op 15-10-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
sander815 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:39:
is die stacker, door al het gaas overal, niet luidruchtiger als andere kasten? lian-li bijv?
Ja en nee. Heb nu een andere volledig aluminium kast die geen 4-in-3 modules heeft en de harde schijven zijn beter te horen dan in de Stacker. Dat is mijn ervaring toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je juist met dat gaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De geperforeerde frontpanels vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:47:
De geperforeerde frontpanels vermoed ik.
Dat gaat toch geen lawaai maken als er lucht doorstroomt. :?
Zo veel turbulentie gaat er nu ook niet zijn, de fans draaien op hun gemak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dan zal je er idd weinig last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:54:
[...]

Dat gaat toch geen lawaai maken als er lucht doorstroomt. :?
Kan zijn dat ik verkeerd lees hoor: Maar volgens mij bedoelt ie juist dat gaatjes meer geluid door laten dan een dichte plaat. :P Geluid van HDD's enzo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben van plan om die 4-in-3 module te installeren in mijn data servertje. De schijven worden nu 40 graden en de behuizing van de server is ook zeer beperkt in koelingmogelijkheden.

Weten jullie of dat 4-in-3 rekje geinstalleerd kan worden in een niet-stacker kast die geen driverails heeft?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Frank_Knopers schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:39:
Ik ben van plan om die 4-in-3 module te installeren in mijn data servertje. De schijven worden nu 40 graden en de behuizing van de server is ook zeer beperkt in koelingmogelijkheden.

Weten jullie of dat 4-in-3 rekje geinstalleerd kan worden in een niet-stacker kast die geen driverails heeft?
Dat kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:29:
Kan zijn dat ik verkeerd lees hoor: Maar volgens mij bedoelt ie juist dat gaatjes meer geluid door laten dan een dichte plaat. :P Geluid van HDD's enzo dus.
dus even samenvatten:
Ok, dus de gaatjes gaan zelf niet de oorzaak van geluid zijn, maar ze gaan wel wat geluid doorlaten. Desondanks is de stacker nog een stille kast, en als je ervoor wil zorgen dat de gaatjes minder gluid doorlaten, kan je je fans zo nog altijd aan de andere kant van de modules installeren, zodat ze dieper in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:59:
dus even samenvatten:
Ok, dus de gaatjes gaan zelf niet de oorzaak van geluid zijn,
Bij hoogtoerige fans kunnen ze wel voor lawaai zorgen. Maar dan hebben we het over 3000rpm of hoger.
maar ze gaan wel wat geluid doorlaten.
Juist.
Desondanks is de stacker nog een stille kast, en als je ervoor wil zorgen dat de gaatjes minder geluid doorlaten, kan je je fans zo nog altijd aan de andere kant van de modules installeren, zodat ze dieper in de kast liggen.
Dat zal weinig oplossen. Het geluid wordt niet veroorzaakt door het draaien van een ventilator maar de wrijving met de lucht en bv. de bladen. Echter als je de fan meer naar binnen plaatst, wordt er evenveel lucht naar binnen gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Oke, de bestelling is geplaatst. Een 4-in-3 module en een sterkere voeding voor mijn dataserver.

En o wee als de 4-in-3 niet past... :+ :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Oke, de bestelling is geplaatst. Een 4-in-3 module en een sterkere voeding voor mijn dataserver.

En o wee als de 4-in-3 niet past... :+ :P
bij mij past ie, ook geen stacker kast. zie specs voor meer info en linkje naar pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het is al vaker langsgeweest dat het past, hier bijvoorbeeld: Verwijderd in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."

:)

edit:
Oh hoi catscit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 15-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Hmmz ik wil wel eens weten wanneer die nwe stacker leverbaar is, zet net op het randje om een kast te kopen en heb liever die nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De 830 of de 810 ? De 830 zal zowiezo waarschijnlijk pas voor begin volgend jaar zijn, met wat geluk tegen december. De 810 is nu al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Ging me om de 830.
Hmm toch jammer, had toch wel gehoopt op binnen 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de modules en de fans installeert zoals in deze post. Zie je dan het licht van de LED's van de fans door je frontjes?
XanderH in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Ben nog aan het twijfelen tussen LED-fans en gewone fans, maar als het licht door de frontjes goed zichtbaar is, neem ik gewone fans, tenzij er LED-fans zijn, waarvan je kan kiezen of de LED's branden of niet...

-> heb ondertussen fans gevonden waarbij je de LEDs en de fan apart kan voeden...
OK, ik wil dus iets met mijn stacker aanvangen, maar ik moet wel zeggen dat ik er al een half jaar over zit te denken wat ik er mee ga aanvangen, en in die tijd ben ik al 25000 keer van gedacht verandert. Dat is gewoon omdat de stacker zoveel mogelijkheden biedt, dat je alles gewoon wilt uitproberen :+
Dus het kan goed zijn dat ik terug van gedacht verander...

De 2 doelen waarvoor ik aim zijn:
- Voor het eerst in mijn leven wil ook ook iets doen aan het esthetische gebied, het oog wil ook wat.
- Koeling: ik wil dezelfde performance bereiken als waterkoeling maar dan met luchtkoeling, en toch ook dezelfde lekkere stilte. Waarom ik niet voor waterkoeling ga: omdat je dan toch ook nog een minimum aan fans nodig hebt voor de rad te koelen, de voeding, en toch ook een beetje algemene airflow best. Dus dan zit je toch ook nog met lawaai producerende fans naast je peperdure waterkoeling.

Lekker stille fans kopen en een dure silent voeding heeft niet veel zin als er toch nog 1 heriemaker tussenzit (zoals in veel gevallen het NB-fannetje), daarom probeer ik een situatie te bekomen waarin alle fans op eenzelfde voltage ook een zelfde geluidsniveau produceren. Hierdoor kan ik dan ook de fans op een lager voltage laten draaien waardoor ze allemaal minder lawaai maken zonder dat er 1 heriemaker tussen zit.
Nog een feit: hoe groter dan fans, hoe beter de CFM/dB(A) verhouding wordt.
Eerst dacht ik allemaal Papst fans te nemen, maar toen ik het totale prijskaartje zag, verplichte mijn portefeuille mij toch om eens naar iets anders te kijken. Met naar iets anders te kijken, dacht ik, waarom niet eens LED-fans kopen, dan heb ik ineens mijn esthetische doel ook bereikt.
Het probleem dat hierbij wel kwam kijken, is dat LED fans nogal storend zijn voor als je snachts wilt slapen met de draaiende pc in je kamer.
Oplossing: AC-Ryan heeft fans met een hele mooi CFM/dB(A) verhouding en waarvan je de fan zelf en de LEDs apart kan aansluiten :)
De vraag was nog welke kleur: op zich vind ik diep-rood de mooiste kleur, maar in combinatie met de metalic-oogende stacker is dit toch niet zo gepast. Daarom had ik gedacht aan hel-blauwe kleur die in combinatie met de metalic-stacker een soort van futuristische spacy clean-room effect geven.
geinspireerd door deze fotos: XanderH in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."

Huidige zaken die ik al heb zijn:
- blauw passief NB-koelertje
- boxed CPU koeler (AMD64) die zeker volstaat qua koeling
- VF700-Cu (de niet-LED versie |:( ) -> maakt op 12V een geluid van 28dB(A)
- 3 HD-modules met bijhorende 120mm fans

Het grote pijnpunt is dus momenteel dat ik pas een VF700-Cu heb gekocht, en nu wil ik een complete blauwe LED-fan stacker-inrichting maken, en dit terwijl er ook een VF700-Cu bestaat met blauwe LEDs op de fan.

Wat zijn nu mijn concrete plannen (op dit moment toch allenszins ;) ):
- de geperforeerde bodemplaat uit de stacker demonteren, en vervangen door een lucht-dichte afsluitende bodemplaat
- de PSU onderaan installeren (intake fan van de psu is dan naar boven gericht)
- het frontpanel met alle bekabeling in het onderste bay steken van de stacker (alle kabel rommel van de PSU en alle kabel rommel van het frontpanel zal ik dus makkelijk kwijtgeraken op de bodem van de case
- wachten op de 2 rounded IDE kabels van 90cm die reeds besteld zijn
- mijn 2 optical drives in de 2 bovenste bays installeren
- in de 9 bays die overblijven tussen de optical drives en het frontpanel, daartussen de 3 modules plaatsen zodat de fans ervan aan de binnenkant gemonteerd worden (vlak bij mobo)
- de bovenste 80mm fan eruitzwieren, evenals het afdekplaatje
- de popnagels van de PSU cage uitboren en deze cage verwijderen (wil ik later dus wel terug kunnen monteren indien nodig)
- vervolgens een blauwe UV-reactieve fanadapter 80 -> 120 en een fingerguard 80mm en een fanfilter 80 mm bovenaan monteren
- de 80mm fan van de boxed-cpu koeler erafzwieren en ook hier een UV-reactieve fanadapter 80 -> 120 mm plaatsen
- vervolgens alle plekken voorzien van de volgende fan:
http://www.acryan.com/_fan/ACR-BF8942.shtml
in totaal dus 6 stuks: 3 op de modules, 1 outtake achteraan , 1 op de cpufanadapter en 1 bovenaan op de fanadapter (intake)
- als laatste natuurlijk alle kabels mooi wegwerken en een hoop fotootjes maken en deze hier posten

Zo bekom ik dus in totaal
6 stuks 120mm fan en
1 stuk 80mm fan (VF700-Cu)
die allemaal bij een voltage van 12V een geluidsproductie hebben van 28 à 29 dB(A).
De 2 thermisch gestuurde fans van mijn voeding buiten beschouwing gelaten, die draaien toch al heel stil
Alle intake airflow wordt dan gefilterd, en (bijna ??) alle fans zijn dan voorzien van blauwe LED's die ik naar keuze kan inschakelen of uitschakelen terwijl de fans blijven doordraaien.
De vraag blijft dan nog of ik mijn spiksplinternieuwe VF700-Cu niet-LED ga vervangen door een wel-LED exemplaar. Pro: universeel alle fans voorzien van LEDs, maakt het plaatje af
Contra: die LEDs zijn niet uit te schakelen zonder de fan uit te schakelen.

Vervolgens zou ik zelf een soort van fancontroller willen maken m.b.h van een hoop diodes en een paar weerstandjes (elektrisch schema zit al in grote lijnen in mijn hoofd). Met deze fancontroller kan ik dan het voltage tussen 0V en 12V trapsgewijs instellen met stapjes van 0.7V.
's nachts zet ik alle fans dan op max 5V (zou enorm stil moeten zijn), overdag op iets van een 5V à 7V, en onder full-load zet ik ze op 12V (meestal gamen waarbij geluid toch geen kwaad kan).
Waarom zelf fancontroller maken:
- dan zijn alle fans vanop 1 central plek controleerbaar
- is veel plezanter dan er eentje te kopen
- gekocht fancontrollers gaan overbelast worden door de stroom die alle fans en LEDs gaan trekken

Hoe schatten jullie het eindresultaat van dit projectje in? Nog andere tips, opmerkingen?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:05
Volgens de specs op de coolermaster website is CM Stacker 810 10kg en STC-T01 14kg, waar is verschil in gewicht in terug te vinden? De afmetingen zijn 't zelfde, misschien meer aluminium in de 810?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quasar- schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:20:
Volgens de specs op de coolermaster website is CM Stacker 810 10kg en STC-T01 14kg, waar is verschil in gewicht in terug te vinden? De afmetingen zijn 't zelfde, misschien meer aluminium in de 810?
Bij de specs van beide kasten staat toch : Aluminum Bezel , SECC Chassis
dus vraag mij ook af vanwaar die 4 kilo verschil.
wat mij wel opvalt, is dat de 810 alle fans hetzelfde geluidsniveau hebben gekregen. Lijkt op zich positief, maar de fans hebben wel allen dezelfde rpm als de originele stacker, dus het zou mij niet verbazen als ze gewoon aan de getalletjes hebben zitten foefelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Startpost update !

Na vele uren prullen, frustreren en testen is het dan toch gelukt: de topicstart heeft een massieve overhaul gekregen ! Vrijwel alle code is herzien en verbeterd (ook met het oog op React v1.9.4 die extra opmaakfuncties zal voorzien), de layout is aangepast en er is iets bijgekomen. Foto's van de Stacker 830 ! Hope you enjoy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zou de 830 er ook nog in het zwart komen? Vrees het niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja het kan, maar dat ligt waarschijnlijk aan de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

mooie update, ook flink wat foto's van de 830 die ik nog niet gezien had. Prachtige kast gewoon :) Ik hoop dat ik hem snel ergens kan pre-orderen :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Bedankt, heb mijn best gedaan :) De 830 is idd een juweel van een kast, kan ook niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat reviews opgezocht over de desbetreffende fans en ze zijn blijkbaar niet zo stil. Iemand alternatieven met dezelfde functionaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zelf heb ik Coolermaster Silent UV reactive fans. Deze hebben geen leds, maar met wat CCFL-kitjes (die je al voor 7€ hebt voor dual 30cm) ben je evenver :) Bij die van AC Ryan zaten zelfs schakelaars geloof ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:55:
Zelf heb ik Coolermaster Silent UV reactive fans. Deze hebben geen leds, maar met wat CCFL-kitjes (die je al voor 7€ hebt voor dual 30cm) ben je evenver :) Bij die van AC Ryan zaten zelfs schakelaars geloof ik !
Idd, dat is wel de voorwaarde, dat het licht uitkan als ik ga slapen zonder dat de fans uitmoeten. Kan je daar misschien een fotootje van maken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nee, heb geen camera op het moment en de CCFL's zitten niet in de kast, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ja hoor, t is zover, zaten vanmiddag weer te pielen met kastopriuming; trek ik m'n floppybay kapot.... :X Net coolermaster gemaild of ze nieuwe hebben. Die dingen zijn niet los te koop of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

hebben mensen de binnenkant van de kast wel eens gespoten oid?
Ik vind het een mooie kast, alleen dat grijs van binnen vind ik niet mooi, had liever alu kleur gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
sander815 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:45:
hebben mensen de binnenkant van de kast wel eens gespoten oid?
Ik vind het een mooie kast, alleen dat grijs van binnen vind ik niet mooi, had liever alu kleur gezien
dan wel glimmend alu want van die buitenkant heb ik soms wel een kippenvel moment 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

glimmend? nou ja, heb nu een lianli pc70, en dat alu van binnen vind ik een stuk mooier dan dat gespoten staal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Alle potnagels uitboren, elk onderdeeltje (laten) polijsten lijkt me ook wel leuk :)
Ik denk dat het spuiten later voor problemen gaat zorgen (kwetsbare lak). Tenzij je weet wat je doet en je goed overweg kan met spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

hhmmmz, vanmiddag die orginele stacker in het echt gezien. Ook onwijs mooi dat ding. maar ga toch voor de 830 en die misschien polijsten :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ben benieuwd ! Laat zeker wat weten van de resultaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

R-B schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:31:
hhmmmz, vanmiddag die orginele stacker in het echt gezien. Ook onwijs mooi dat ding. maar ga toch voor de 830 en die misschien polijsten :D
kzie m nu ook in t echt :p Blijf m vet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
heb hem nu beetje in elkaar zitten binnenkant zwart gespoten,
alleen sinds alles overzetten ziet die mijn Raptor niet meer
hoop niet dat ie dood is :s

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

kun je eens een foto plaatsen van de binnenkant in het zwart?
zat er aan te denken zilver te spuiten, maar zwart is denk ik ook wel wat

[ Voor 39% gewijzigd door sander817 op 19-10-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
ZandBak schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:16:
heb hem nu beetje in elkaar zitten binnenkant zwart gespoten,
alleen sinds alles overzetten ziet die mijn Raptor niet meer
hoop niet dat ie dood is :s
Heb je toevallig nog andere P-ATA schijven ? Heb dat probleem ook. Als ik Windows XP installeer op mijn Raptors (Silicon Image 3112 chipset op A7N8X mobo), na de eerste reboot, ziet hij hem niet. Komt doordat Windows XP de P-ATA schijven in een andere volgorde gooit ofzoiets na installatie. Oplossing bij mij is door alle schijven buiten de Raptors (RAID0 array bij mij) af te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

even een vraag misschien dat jullie het weten:

Ik kan de stacker 830 bij de plaatselijke boer pre-oderen voor 230~240 euro. Is dat duur, goedkoop of gemiddeld?

weinig kans dat jullie het weten maja, doe een poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:20:
even een vraag misschien dat jullie het weten:

Ik kan de stacker 830 bij de plaatselijke boer pre-oderen voor 230~240 euro. Is dat duur, goedkoop of gemiddeld?

weinig kans dat jullie het weten maja, doe een poging :)
Voor zover ik het kan inschatten is dit duur. Ik had eerder gedacht aan een prijs van 150...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

pff wat een prijs, daarvoor zou ik m niet gaan halen in ieder geval. Vond 150 euro wel genoeg voor de gewone stacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zover ik weet zal dat de introductieprijs zijn, give or take 20-30€. We hebben het hier over een full tower volledig uit aluminium met meer voorzieningen dan eender welke kast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Phuncz schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:40:
Zover ik weet zal dat de introductieprijs zijn, give or take 20-30€. We hebben het hier over een full tower volledig uit aluminium met meer voorzieningen dan eender welke kast ook.
200-300 neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
heeft de stacker voldoende airflow om een Nforce 4 met pasieve koeling koel te houden? Alle fans die er standaard in zitten aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Over de combinatie Nforce4-northbridgekoeling is al in diverse topics gesproken. Tot nu toe is de VF-700 op je graka icm een zalman heatsink de beste oplossing. Dit staat verder los van de behuizing

[ Voor 11% gewijzigd door GVR op 20-10-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik bedoelde ermee dat die prijs van 230-240 euro ongeveer klopte, op 20 à 30 euro na. Zover ik weet zal het kort bij de 200€ aanleunen. Hou er rekening mee dat dat een introductieprijs is, de Stacker heeft ook 180€ gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Freaky Gabbur schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:22:
Over de combinatie Nforce4-northbridgekoeling is al in diverse topics gesproken. Tot nu toe is de VF-700 op je graka icm een zalman heatsink de beste oplossing. Dit staat verder los van de behuizing
Dit staat niet los van de behuizing aangezien ik geen zin heb om een Zalman koeler op de graka te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:29:
Dit staat niet los van de behuizing aangezien ik geen zin heb om een Zalman koeler op de graka te zetten.
Dan zal de stacker wel een van de cases zijn die dit heatsinkje het best kan koelen. Installeer dan de module ter hoogte van de NB en plaats de fan op de module vlak bij het mobo, dus niet vlak achter de frontjes. De crossflow zal ook voor die situatie goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ok dat word dus een 92mm papst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Zie ik het goed dat de Stacker 810 11 dichte frontbezels heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik denk dat er wel een floppy bracket bij zit hoor. Anders even snel mailen naar coolermaster.nl ? Mijn contact is op het moment op reis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:32
ik vind de stacker zeker een mooie kast! Ben op zoek naar een soortgelijke kast dus met de indeling, ruimte en vrijheid van een stacker. Alleen dan met meer premod gehalte om het zo maar even te zeggen. Bijvoorbeeld TT Armor of Aerocool Baydream?

Heeft iemand van jullie misschien enige alternatieven?

hopelijk is dit niet al te offtopic, maar denk die stacker fanaten weten wel meer van dit soort kasten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die wat je noemt :) Effe terzijde: de kwaliteit (stevigheid, constructie, afwerking) is wel niet van hetzelfde peil als de Stacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een gekke vraag, als eigenaar zijnde van 2 stackers, maar heeft er iemand nog 1 a 2 font bezels over? :P Ik heb er 1 licht beschadigd, en een andere is nu de floppy drive bezel met daarin de realpower Watt meter, maar die mag er uit (ik weet nu wel wat het systeem gebruikt). Maar dan moet ik dus een normaal frontje ervoor hebben.

Als iemand er 2 heeft kan ik mijn floppy bezel daarvoor in de plaats wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
_ferry_ schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:22:
Een gekke vraag, als eigenaar zijnde van 2 stackers, maar heeft er iemand nog 1 a 2 font bezels over? :P Ik heb er 1 licht beschadigd, en een andere is nu de floppy drive bezel met daarin de realpower Watt meter, maar die mag er uit (ik weet nu wel wat het systeem gebruikt). Maar dan moet ik dus een normaal frontje ervoor hebben.

Als iemand er 2 heeft kan ik mijn floppy bezel daarvoor in de plaats wegdoen.
Mail coolermaster even met een verhaal dat je geen floppy gebruikt, en dat je daardoor nu met een lelijk gat in de voorkant zit. Ik heb er gratis een gekregen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, zat ik ook wel even aan te denken, maar dacht juist dat ze ze niet los wegdeden. Dat komt op de HWI dagen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst niet zo gecharmeerd van die Stacker 830, maar dat je op het zijpaneel ook een 240x120 rad kunt plaatsen, is natuurlijk wel erg aantrekkelijk :9
*zucht* toch nog maar eens goed nadenken welke het wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een vraagje:
Ik heb een alu-Stacker (STC-T01), van de eerste generatie. Ik heb nu een ander sidepanel erbij geregeld, omdat ik daarin makkelijker een fan op de juiste plaats kan modden (niet in het midden dus).

Zou er iemand anders behoefte hebben aan een origineel sidepanel (met die ronde opening en het stoffilter) ? Geheel krasvrij, en schoon natuurlijk :)

Zo een dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69203/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb nu een Stacker 810, en daarbij leveren ze een mooie dichte voorkant en 1 floppy bracket los.
Ze hebben helaas nog steeds niks gedaan aan de luidruchtige 80mm fan aan de bovenkant :(

Verder een hele mooie kast met meer!! ruimte dan de CM Stacker (STC-T01) omdat er geen voedings kooi in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Laatst CM gemaild (via site) nav een kapotte floppy bay maar nog steeds geen reactie... iemand een emailadres (met goeie ervaringen?) om direct contact met ze op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Pouwper schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:09:
Ik heb nu een Stacker 810, en daarbij leveren ze een mooie dichte voorkant en 1 floppy bracket los.
Ze hebben helaas nog steeds niks gedaan aan de luidruchtige 80mm fan aan de bovenkant :(

Verder een hele mooie kast met meer!! ruimte dan de CM Stacker (STC-T01) omdat er geen voedings kooi in zit
Dat laatste is handig om te weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Nadat ik zowel voor mijn server als mijn workstation een CM Stacker RC-810 wilde ben ik na het zien van onderstaande afbeelding van gedachten veranderd. :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~taker/00000321.jpg

Helaas de enige image die ik kon vinden van een zwarte RC-830 maar wel de basis van mijn workstation, nu maar hopen dat deze in de verkoop komt :/

Voor mijn server ga ik nog wel voor een RC-810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
The Undertaker schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:57:
Nadat ik zowel voor mijn server als mijn workstation een CM Stacker RC-810 wilde ben ik na het zien van onderstaande afbeelding van gedachten veranderd. :9~
[afbeelding]

Helaas de enige image die ik kon vinden van een zwarte RC-830 maar wel de basis van mijn workstation, nu maar hopen dat deze in de verkoop komt :/

Voor mijn server ga ik nog wel voor een RC-810.
Jaaaaaaaaaaaaaaa!!! een zwarte 830 :9~

Mijn gebeden zijn gehoord. Nu alleen jammer dat ik geen geld heb voor een nieuwe case. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Is dit wel een officiële image en niet een bewerkte ? Zal het eens vragen aan mijn bron zodra ik hem kan bereiken :) Zowiezo heeft een zwarte 830 grote kans om gerealiseerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Phuncz schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:59:
Is dit wel een officiële image en niet een bewerkte ? Zal het eens vragen aan mijn bron zodra ik hem kan bereiken :) Zowiezo heeft een zwarte 830 grote kans om gerealiseerd te worden.
Geen idee of het een officiële image is, als je op google zoekt op "stacker 830" vindt je hem bij de afbeeldingen, site waar hij op staat is japans of zo, en dat is bij mij niet heel goed. Blijft er wel strak uitzien in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
ik wil een coolermaster stacker kopen, alleen wil ik graag ff wat info
1 is er iemand met een asus p4p800s-x bord er in, en heb je er problemen bij ondervonden?

2 kan je die 4in1 bracket ook naar beneden zetten, ik wil mijn cd spelers bovenaan?

3 is die kast als er een sidepanel in zit nog stevig?"

4 Is die echt 100% btx compatible??

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__xeno__ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:22:
ik wil een coolermaster stacker kopen, alleen wil ik graag ff wat info
2 kan je die 4in1 bracket ook naar beneden zetten, ik wil mijn cd spelers bovenaan?
4-in-3 module bedoel je? Die kan je plaatsen waar je maar wilt, evenals alle de rest dat in de bays moet, inclusief het frontpanel. Je hebt dus de volledige vrijheid hierin. Dat is net het mooie van de stacker... ;)
4 Is die echt 100% btx compatible??
euhm normaal wel, maar dit antwoord laat ik over om te bevestigen aan mensen die hem in btx-opstelling hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
ik kan alleen maar zeggen 4 X ja

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
En is er ook een window voor in de zwarte cmstacker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

nog niet echt beschikbaar, maar wel in pre-order, bij ATRO bijv.

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
wanneer komt hij ongeveer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Heb het nagevraagd, een zwarte 830 staat er niet op om mee gereleased te worden. Maar dat wil niet zeggen dat er geen kans voor is, als de interesse maar hoog genoeg is ;) En bij de 810 zit dus een 3,5" bracket.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 02-11-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
CMStacker awarded as best chassis in 2005!

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/language/english/product_news_images/2899b40f371db4f4c1d197109d773153.jpg

The Cooler Master CMStacker STC-T01 has been awarded for the best chassis in 2005 by the readers of Hardware.info magazine in the Benelux.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/language/english/product_news_images/7f3eef215119584fdfa4fdaf65754b71.jpg

Een applausje voor Coolermaster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
weet iemand wanneer de 830 uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
December. De kerstman kan maar beter kijken naar een grotere slee voor al die 830's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
hah, doe mij maar de 810 is 1000000X mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Heb sinds kort ook de Cross Flow Fan erbij gekocht voor mijn CM stacker 810. Dit is zeker een verbetering, een aanrader dus voor eenieder die het zich nog afvroeg.

edit.
dan zal het idd de standaard stacker zijn.. had geen zin om het boekje op te zoeken en op de site leek hij er wel op. interresant is dat op de site de fan ook bij de andere staat.

[ Voor 38% gewijzigd door Grijns op 03-11-2005 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Welke is het nu, de 810 of de STC-T01 ? :P Het zijn namelijk 2 verschillende modellen. De STC-T01 is de klassieke Stacker en de 810 is de nieuwe versie die meer op workstationgebruik gericht is. Vermoedelijk dus de klassieke Stacker aangezien de 810 geen voorziening voor de crossflowfan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
Ik had de originele zwarte stacker besteld bij Atro een aantal weken geleden. Deze was uiteraard niet echt leverbaar, ook al zeiden ze dat hun leverancier er nog een aantal had staan. Afgelopen weekend kreeg ik het bericht dat er over een 3 weken weer nieuwe leveringen komen van de originele zwarte stacker. Ik weet niet of dit al bekend was, maar het lijkt me erg goed nieuws (als het echt waar is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ThaSarge schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:26:
Ik had de originele zwarte stacker besteld bij Atro een aantal weken geleden. Deze was uiteraard niet echt leverbaar, ook al zeiden ze dat hun leverancier er nog een aantal had staan. Afgelopen weekend kreeg ik het bericht dat er over een 3 weken weer nieuwe leveringen komen van de originele zwarte stacker. Ik weet niet of dit al bekend was, maar het lijkt me erg goed nieuws (als het echt waar is) :)
O nee dat meen je niet zijn ze weer bezig. Eind vorig jaar wilde ik ook een CM Stacker (eerste/orginele versie) kopen en een zwarte uitvoering dus. Tot 3 maal is mij een zilveren toegezonden door twee verschillende shops de derde shop wist uiteindelijk mij een zwarte toe te zenden, dit heeft bijelkaar zo'n 3 maanden geduurd. Op de een of andere manier lijkt CoolerMaster zijn distributie niet in orde te hebben. Het duurt ook een eeuwigheid voordat ze nieuw aangekondigde produkten ook daadwerkelijk gaan leveren.

Zo wilde ik graag bij mijn zwarte CM Stacker een side Window, deze staat al tijden op hun site, maar tot op heden heb ik nog geen enkele kunnen vinden bij een shop. Als dit zo doorgaat laat ik CoolerMaster lekker links liggen... er zijn wel alternatieven. :/

P.s. Ik geloof dat mijn zwarte CM Stacker bij www.tweakend.nl vandaan is gekomen.

P.s.2 Ze hebben hem inderdaad nog op de site staan: http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001006201

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 04-11-2005 01:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
tweakend.nl heb ik een aantal weken geleden al gemaild, en die zeiden dat ze hem iig niet konden leveren op dat moment. Vervolgens had ik hem bij blom hardware besteld, en die stuurde mij een zilvere variant op. Daarop hebben ze de beschrijving op hun site aangepast om verwarring te voorkomen, want blom levert dus alleen zilveren. Maar dat is verder allemaal netjes afgehandeld.
Nu heb ik hem dus bij Atro besteld, en dat is al 2 a 3 weken bezig nu, maar ze hebben me nog niets gestuurd, en ze weten goed wat ik wil, dus die gaan mij niet de verkeerde uitvoering opsturen :)

Maar ze zeggen in ieder geval dat er over 2-3 weken een nieuwe levering zwarte uitvoeringen aankomt. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:57:
[...]
Tot 3 maal is mij een zilveren toegezonden door twee verschillende shops
[...]
Ik had ook de zwarte besteld, en ontving de alu-versie. Maar toen ik die had uitgepakt vond ik het niet eens zo erg, want achteraf vond ik de alu-versie stiekum mooier.

Overigens: ffies terugkomend om een eerdere post van me: Niemand behoefte aan een origineel sidepanel (met die ronde opening en het stoffilter) ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69203/full.jpg

Geheel krasvrij, stoffvrij; In geheel originele staat natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste