PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat je em op het stukje moet zetten wat naar binnen loopt. Dus niet het gedeelte waar die klemmen voor zijn.
Wij kwamen namelijk niet uit met de uitlijning.
Overigens heb ik een vraag waarbij ik het antwoord nog niet ben tegengekomen.
Ik heb zelf 2 4-in-3 modules gekocht met de gedachte om hier in totaal 8 schijven in te hangen en dan één schijf met de Cooldrive 6 (dit is de Boot schijf dan).
Nu heb ik er een tijdje wat oudere schijven in gehad (10GB 7200 rpm), maar deze zijn onderhand overleden (waren oude schoolpc schijven).
Uiteindelijk wil ik in die modules 8 schijven plaatsen van 120GB op z'n minst en 7200 rpm (lager zijn ze niet meer te krijgen tegenwoordig voor zover ik weet).
Dit betekent dat ze dicht op elkaar hangen met alleen de koeling aan de voorkant van de module.
Mijn vraag, koelt dit nou echt zo goed?
Dus geeft het geen kortere levensduur?
Overigens moet ik er wel bij vertellen dat ik 4 schijven hiervan voor backup gebruik welke een groot deel van de tijd gewoon uit staan, dus echt hardware matig losgekoppeld (schakelaar of iets dergelijks, moet nog verder uitgedacht worden).
Nu zou ik om en om een backup schijf kunnen plaatsen zodat deze de warmte van de ingeschakelde schijven kunnen overnemen. Maar het liefst wil ik ze in een losse module zetten.
Voorlopig heb ik de schijven nog niet gekocht, dus kan er altijd nog vanaf zien.
Ik zal binnenkort een keer kijken welke revisie ik heb (silver, gekocht in januari dit jaar), denk zelf op het moment rev. 2.
Dus om en om.
Kabels is het probleem niet aangezien ik gewoon die paren maak.
Dus voorbeeld: Record schijf voor televisie
Backup record schijf voor televisie.
Dus in principe de data schijf met de betreffende backup schijf op dezelfde kabel.
Neem aan dat wanneer ik de voeding richting zo'n schijf uitschakel, hij gewoon niet meer zichtbaar is in Windows. (Dit doe ik hardwarematig en waarschijnlijk zelfs met een losse voeding onderin, moet dan alleen dat verloop stukje eens opzoeken).
Verwijderd
Verwijderd
Ook zou ik wel ff die plaatjes in de module tussen de cooler en de schijven er tussen uit halen in verband met beter air flow.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 14:29 ]

Zoiets wil ik denk ik een keer voor backupdoeleinden. Makkelijk hot swappable sata-schijven verwisselen ed, kun je ze ook nog netjes opbergen ergens.
Verwijderd
Ik heb wel high flow fans maar zoveel maakt dat niet uit denk ik.
En die scsi schijven zijn behoorlijk dik.
In m'n andere module zitten 2x raptor, 1x hitachi t7k250 en 1x scsi 10K, worden even warm.
In totaal heb ik dus 8 schijven waarvan 5 scsi en 2x raptor allemaal op elkaar gestapeld en dat gaat prima. Ook tijdens benching, full load, gaming en lanparties
Mooi spul die 4in3 modules.
Nah ja, we zien wel wat ik doe. Waarschijnlijk is het toch om en om.
HDDs hoef ik ook niet mijn kast voor open te maken aangezien aan de achterkant van de meeste voedingen een aan/uit schakelaar zit.
Ik vind het dan ook totaal geen probleem om achter de pc kast te zijn één keer per week.
Dat van die plaatjes er tussenuit halen vind ik wel een heel erg goed idee. Geen idee eigenlijk of ik dat al gedaan had.
http://atro.nl//product_i...=365_415&products_id=7083
Atro accepteerd al wel preorders...
Verwijderd
sorry voor de late replyXanderH schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:45:
[...]
UhHeb jij het over dezelfde post als ik
Het zijn 6 foto's waarop niets anders te zien is dan mijn floppydrive.
ik zat inderdaad ergens anders te kijken , bij iemand waar alleen z'n case in beeld was hoe dat kan weet ik ook niet maarja

anyway hartelijk bedankt , door je fotos heb ik m'n floppy in m'n stacker gekregen

Speciaal voor Kerstmis organiseert Cooler Master Europa een trekking.
Wat moet je doen?
Geef je zelf op voor onze nieuwsbrief en maak kans op de Stacker 830.
De winnaar wordt op 31 januari 2006 per mail bekend gemaakt.
Tussendoor kun je kans maken op verschillende Cooler Master producten zoals fans en function panels.
Het aanmelden is geheel gratis en opzeggen kan ten alle tijden!
http://www.coolermaster.nl/stacker4free/index.htm
en weet iemand waar het zwarte raam te verkrijgen is???
en ik ga hem trouwens meteen modden naar iets zoals dit
http://www.alphacool.de/x...cts_id=2190&cPath=299_293
maar twijfel nog of de 820 daar niet beter voor is want me voeding moet toch hoe dan ook onder in
iemand een idee
en waneer komt de 820 uit??
1337
een week of twee geleden heb ik nog een zwarte Stacker gekocht bij www.icomputers.nlZandBak schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:30:
de stacker is niet meer verkrijgbaar in het zwart bij paradigit
en weet iemand waar het zwarte raam te verkrijgen is???
AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3
ook enig idee waar ik een zwarte versie van het raam kan krijgen??Leviathan_nl schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:41:
[...]
een week of twee geleden heb ik nog een zwarte Stackter gekocht bij www.icomputers.nl
edit:
Bij atro computers is die al te bestellen
[ Voor 9% gewijzigd door ZandBak op 28-09-2005 14:28 ]
1337
1337
ff getest en merk geen vershil.ZandBak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:59:
als je de onderkant van je kast dus die grill eraf haalt en dan traanplaat neer legt merk je dan verschul kwa temps of zit die grill er voor niks
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
hoe stil zijn de coolermaster fans???
en is het het waard om er meteen 4 papst in te gooien + 3 op me radiator???
150 euro aan fans

of welke fan is oook goed komt iedergeval op een fan regelaar allemaal
dus kan altijd nog op 5V of 7V werken
1337
Ik raad aan om eerst eens de Coolmaster fan's zelf te testen voordat je dure Papst fan's gaat aanschaffen. De Coolermaster fan;s zijn namelijk behoorlijk stil.ZandBak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:16:
ok ga ik dat in iedergeval ook doen dank je wel
hoe stil zijn de coolermaster fans???
en is het het waard om er meteen 4 papst in te gooien + 3 op me radiator???
150 euro aan fansmaarja moet maar
of welke fan is oook goed komt iedergeval op een fan regelaar allemaal
dus kan altijd nog op 5V of 7V werken
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
me kast gaat er op deze manier uit zien

ik zie net op de site van CM dat de 810 geen cross flow fan meer ondersteunt iemand een idee waarom? en is de koeling en dergelijk van de 810 beter dan de eerste versie???
[ Voor 28% gewijzigd door ZandBak op 30-09-2005 00:23 ]
1337
Ik wil even reageren op je waterbekabeling.ZandBak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:12:
hebben ze ook een goeie airflow
me kast gaat er op deze manier uit zien
[afbeelding]
ik zie net op de site van CM dat de 810 geen cross flow fan meer ondersteunt iemand een idee waarom? en is de koeling en dergelijk van de 810 beter dan de eerste versie???
Hoe denk jij in hemelsnaam met 1 radiator je GraKa én je CPU te koelen? volgens mij trek je dat niet, maar ik ben geen expert op dat gebied
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Er schort wel wat anders: je hebt teveel fans die naar buiten blazen: (4x 120mm + 2x 80mm) en intake is het de crossflow (vergelijkbaar met een dikke 120mm fan) en 2x 120mm. Best dat je nog ergens een 120mm bijdoet, tussen die 2 andere 120mm intakes. Je kan hiervoor een 4-in-3 module gebruiken of gebruik maken van de mod die al in dit topic beschreven ergens is. Tevens hebben de meeste rads hun aansluitingen bij elkaar dus die wat naar de CPU gaat kan wel eens bij de andere aansluiting komen te liggen.
[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 30-09-2005 10:38 ]
dan heb je er inderdaad geen verstand vanFoutTM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:18:
[...]
Ik wil even reageren op je waterbekabeling.
Hoe denk jij in hemelsnaam met 1 radiator je GraKa én je CPU te koelen? volgens mij trek je dat niet, maar ik ben geen expert op dat gebied
je heb kant en klare sets met 1 80 mm radiator die je graka cpu en nb koelen
dis is een kwaliteits radiator van 36 bij 12 cm
1337
dat was meer bedoeld als voorbeeld maar je heb gelijk.Phuncz schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:25:
Ik trok met 1 radiator mijn overgeclockte Athlon XP 2400+ (1,8V 2,3GHz), overgeclockte Radeon 9500 (9700 @ 400/300) en northbridge van Asus A7N8X Deluxe 2.0. Temps waren bevredigendDit op een dual 120mm radiator. Heb een 2de single 120mm radiator toegevoegd die eigenlijk weinig hielp qua temps.
Er schort wel wat anders: je hebt teveel fans die naar buiten blazen: (4x 120mm + 2x 80mm) en intake is het de crossflow (vergelijkbaar met een dikke 120mm fan) en 2x 120mm. Best dat je nog ergens een 120mm bijdoet, tussen die 2 andere 120mm intakes. Je kan hiervoor een 4-in-3 module gebruiken of gebruik maken van de mod die al in dit topic beschreven ergens is. Tevens hebben de meeste rads hun aansluitingen bij elkaar dus die wat naar de CPU gaat kan wel eens bij de andere aansluiting komen te liggen.
ik heb ook zitten denken aan een fan duct 2X 80 niet erin doen en dan een plexiglas afscheiding maken dat alle lucht van daaruit word aan gezogen
1337
810
2X80mm minder en daar een 120
gewone stacker
crossflow fan
1337
[ Voor 51% gewijzigd door _ferry_ op 02-10-2005 19:13 ]
1337
1337
denk dat ik mijn keus heb gemaakt de 810 heeft GEEN verwijdebaar moederbord tray wat tot vandaag op de site van coolermaster stond en ook op de doos foutje zeggen ze dan
[ Voor 54% gewijzigd door ZandBak op 06-10-2005 01:42 ]
1337
Persoonlijk lijkt de classic Stacker zowiezo een betere keuze voor de meeste gebruikers. Meer mogelijkheden qua koeling.

2x zo groot als de stacker
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 06-10-2005 13:11 ]
1337
Btw, ik ben van plan die Stacker 830 te winnen, he
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMTk=
http://www.pcper.com/article.php?aid=-62&type=expert
Product page:
http://www.cooler-master.com/case/p310.htm
ATCS 310 (officiële naam) of ATC-310-SX1 (typenr.).
Ik heb deze aangeschaft omdat mijn Stacker toch nog wat té krap is voor mij (zie specs), ik heb graag plaats teveel in mijn case
Zodra ik een dikke cam heb, zal ik mooie detailfoto's maken. Dit is tevens 1 van de eerste cases die een crossflowfan had (!). 2x 120mm fans die de HD rack koelen (yay), volledig aluminium chassis. De voorkant is 1 massieve aluminium blok van bijna een cm dik. Voorziening voor een 300W+300W redundant voeding die vermoedelijk nog zeldzamer is dan de kast zelf
[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 06-10-2005 13:03 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:49:
ik heb mijn stacker (eerste versie... (geen zin om die naam precies te kijken)) nu al een maandje of 2.. maar wat me meteen op viel en heel erg tegenviel is dat er meteen aan de bovenkant van me kast al meerdere dikke krassen te vinden waren.. nu dus eigelijk gedwongen om hem over te spuiten voor me CM
Als die er bij aankoop al opzitten (dit was toch het geval?)Phuncz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:12:
Ik denk niet dat lakbeschadigingen daar onder vallen hoor. Zo kan iedereen claimen dat er beschadigingen aan zijn case waren om een nieuwe te eisen...
ik heb mijn stacker (eerste versie... (geen zin om die naam precies te kijken)) nu al een maandje of 2.. maar wat me meteen op viel en heel erg tegenviel is dat er meteen aan de bovenkant van me kast al meerdere dikke krassen te vinden waren.. nu dus eigelijk gedwongen om hem over te spuiten voor me CM
Oei mijn kast dondert van de trap af ! No worries, heb toch garantie
Garantie is een bescherming voor de klant tegen fouten die tijdens de productie zijn gebeurd, maar deze moeten ook bewezen kunnen worden dat ze effectief bij de productie zijn gebeurd. Zoals de beugel voor PCI-kaarten, de beschadigingen die de eerste revisie hadden aan het bovenste paneel (2 deuken van de 2 buizen van de drive cage).
[ Voor 56% gewijzigd door Phuncz op 06-10-2005 14:20 ]
Niet helemaal, maar het is niet bedoeld voor dit soort gevallen. Ik denk (lees: hoop) dat de fabrikant de kast ook meteen terug stuurd.Phuncz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:15:
Oei mijn kast dondert van de trap af ! No worries, heb toch garantie
Garantie is een bescherming voor de klant tegen fouten die tijdens de productie zijn gebeurd, maar deze moeten ook bewezen kunnen worden dat ze effectief bij de productie zijn gebeurd. Zoals de beugel voor PCI-kaarten, de beschadigingen die de eerste revisie hadden aan het bovenste paneel (2 deuken van de 2 buizen van de drive cage).
Het niet helemaal gedeelte is bijvoorbeeld bij harde schijven, daarop berust een garantie van 3 jaar. Als die ergens daar tussen kapot gaat zal die toch vervangen worden. Daarnaast hoeft dat niet met het productieproces te maken te hebben.
zo nee heb ik er ook geen fliker aan want kan me koeler er niet meteen mee naar binnen en ik twijfel echt tussen de 810 en de stc-01
1337

die 830 zet er wel onwijs mooi uit!
weet iemand toevallig al een prijs?
[ Voor 33% gewijzigd door R-B op 08-10-2005 00:32 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
weet iemand vanaf wanneer die te koop is en wat de prijs is??
is netjesPhuncz schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:16:
Vermoedelijk rond de 200€. Een schappelijke prijs voor een full aluminium case van dit caliberIn dezelfde richting dus als de Stacker bij zijn launch.
Ah ik heb al paar.. maar nie echt duidelijk te zien oid. Als ik deze kast heb, is het gewoon zonde om hem te modden van buiten
[ Voor 18% gewijzigd door R-B op 08-10-2005 11:12 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ben ook vooral benieuwd naar de binnenkant. Hij zal voor mij dan ook als LAN-party bak gaan dienen, lekker licht en goede koeling (voor die warme zomerLAN's
Verwijderd
Ik denk dat dit koelertje het voor mij zeker wel gaat doen in de 830

een gewicht van 760g
Toepassing:
AMD Athlon X2 5000+ of hoger
Athlon FX FX-59 of hoger
Athlon 641 4200+ of hoger
Sempron 3800+ of hoger
...en een geluidsniveau van maar 16 db!!!
even offtopic
Ontopic:
Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd die 80*80 fan bovenop de stacker te vervangen door een 120*120 fan? Dat is dan wel even wat dremelwerk... Stomme vraag zou je zeggen
Maar ik ben zelf van plan een stacker te kopen, Maar als ik naar heel wat pics kijk, dan zit die 80*80 fan redelijk dicht bij andere stukken(binnenkant). Moest is hier nu een 120(diameter) gat in dremelen. Zijn die bevestigingspinnen van dat 80*80 rooster nog te zien?
Xwen: heb zelf 2x 120mm gezaagd uit mijn Stacker, voor mijn radiator. Vanachter en in het midden zowat steekt ie dan. Heb wel 1 van de steunbalken van de PSU cage moeten weghalen hiervoor (voor de fan achteraan).
en dan beneden me psu
is de 810 of de stc-01 daar beter voor
1337
bij de 810 namelijk uitneembaar moederbord tray dat heeft die dus niet kan iemand dat wijzegen
staat ok op cm forum
1337
SP is aangepast !
Zal deze op de SP linken, heb zowiezo alle images in wat hogere res. aangevraagd om op de SP te zetten, kwestie van wat overzichtelijker te zijnVerwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:55:
Ik denk dat hier behoorlijk wat info uit te halen valt:
830 Release Sheet
Verwijderd
Als je zo'n Silentmaxx HD demper, of de Nexus Disktwins gebruikt, kan je ze dan in een 3,5" bay stoppen, of moet het achter een 5,25" bay ?
Voor nu heb ik de fan niet aangesloten op mijn voeding.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
En? Hoe is ie verder ?jappo112 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:57:
Goed, ik ben sinds dit weekend ook een trotse eigenaar van een CM810 black.
Ben er zeker wel tevreden over. Heb echter een punt waar ik toch een beetje op afknapte. Ik heb bij de kast vanzelfsprekend een voeding aangeschaft, de Tagan 530 U15. Probleem is dat de voeding niet in de kast past. Ik heb de fanguard moeten omdraaien zodat hij er wel in kon. Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt.

Je ziet dat de fan van de voeding gedeeltelijk wordt afgedekt door de mobotray. Dit is niet echt bevoordelijk voor de airflow en tevens geluidsproductie.
Daar zat ik ook al aan te denken. Probleem is datie er dan nog niet normaal in kan. De fanguard moet alsnog omgedraaid worden. Bedenk met nu pas dat de voeding aan de fan zijde blaast, niet zuigt... Had hem er met de fan naar boven gezet ivm met het aanzuigen van stof.XanderH schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:58:
Hoort de voeding er ook niet andersom in? Dat hij zijn lucht via het rooster aan de onderkant aanzuigt?
Verwijderd
De eerste probleempjes met de 810 komen ook al boven water...
Correct. De voeding zorgt voor intake.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:35:
Hoe, de voeding zorgt voor intake airflow ipv outtake???
De eerste probleempjes met de 810 komen ook al boven water...
Verwijderd
1) De voeding zo laten zitten en eventueel een oplossing zoeken voor het feit dat die mobotray in de weg zit.
De intake airflow zal dan zeker goed doen aan de temperatuur van de grafische kaart, northbridge en de rest van de onderdelen.
Er komt dan wel ongefilterde lucht binnen in de stacker die anders gestof-filtert wordt.
2) De voeding omdraaien zodat de ingenomen lucht direct terug buitengeblazen is, maar hiervoor zal je er dan toch voor moeten zorgen dat de lucht makkelijk terug buiten kan zonder veel weerstand (en dat lijkt me op dit moment niet het geval).
Met betrekking tot de fan-guard: zolang die niet in de weg zit van de draaiing van de fan, kan het omdraaien van de fanguard geen kwaad.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 23:07 ]
Hmm.. ik zie ook dat die nieuwe versie van de Stacker geen PSU cage meer heeft aan de bovenkant, da's best klote, geen dual PSU mogelijkhei meer, en dan krijg je ook niet dit dat het niet past....... wat zijn ze bij Coolermaster aan het doen, een goed product verslechteren ipv verbeteren?

[ Voor 9% gewijzigd door Iavak op 12-10-2005 00:34 . Reden: wat taalfouten ]
omdat ik waterkoeling neem wou ik geen 810 is gewoon echt een server case
en aan 2 X 80 mm heb ook wel wat een fan duct bouwen naar me 3 X 120mm boven in meer frisse lucht
1337
Verwijderd
Ik kan hier wel een voordeelvan inzien. De PSU blijft ten alle tijden koel, wat bij menig voeding zorgt voor een stillere werking. Voor zover ik weet heeft coolermaster bijvoorbeeld alleen maar voedingen die waarbij de fanspeed thermisch geregeld wordt. En om dan de voeding er op die manier in te laten passen is dan op zich niet slecht bekeken.
Overigens een tip voor de mensen die ook nog op zoek zijn, op blomhardware.nl staat wel de stacker, en dat deze zwart is, maar hier staat bij de uitgebreide omschrijving dat dit de zwarte versie betreft maar uiteindelijk toch zilver is
Ik had hem in ieder geval al besteld en binnen gekregen daar, en het is dus inderdaad de zilvere versie, erg verwarrend dus allemaal bij hun.
[ Voor 39% gewijzigd door Sartsj op 12-10-2005 11:34 ]
Juist.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:36:
Volgens mij hoort de voeding inderdaad bij deze kast met de fan naar de onderkant erin te zitten.
Ik kan hier wel een voordeelvan inzien. De PSU blijft ten alle tijden koel, wat bij menig voeding zorgt voor een stillere werking. Voor zover ik weet heeft coolermaster bijvoorbeeld alleen maar voedingen die waarbij de fanspeed thermisch geregeld wordt. En om dan de voeding er op die manier in te laten passen is dan op zich niet slecht bekeken.
Alleen dan zijn er kennelijk ook weer vage voedingen die lucht de kast inblazen ipv eruit zuigen.

Bij mijn voedingen is het makkelijk, die hebben geen roostertje in de boven/onder-kant.
Maar mijn onderste voeding in mijn classic stacker zit dus wel andersom, met de kant waar normaal de fan zou zitten naar beneden.

De PSU blijft altijd koel doordat hij lucht van buiten aanzuigt. Het omdraaien van de voeding maakt denk ik weinig uit. Warme lucht stijgt, dus je blaast het door het rooster naar buiten, en loopt het later weer net zo hard naar binnen gezien het rooster over de gehele lengte van de kast loopt.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:36:
Volgens mij hoort de voeding inderdaad bij deze kast met de fan naar de onderkant erin te zitten.
ja. Dan heb jij dus gewoon een gekke PSU.jappo112 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:45:
[...]
De PSU blijft altijd koel doordat hij lucht van buiten aanzuigt. Het omdraaien van de voeding maakt denk ik weinig uit. Warme lucht stijgt, dus je blaast het door het rooster naar buiten, en loopt het later weer net zo hard naar binnen gezien het rooster over de gehele lengte van de kast loopt.
Ik heb nog geen voeding gezien met een intakefan aan de buitenkant!jappo112 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:45:
[...]
De PSU blijft altijd koel doordat hij lucht van buiten aanzuigt. Het omdraaien van de voeding maakt denk ik weinig uit. Warme lucht stijgt, dus je blaast het door het rooster naar buiten, en loopt het later weer net zo hard naar binnen gezien het rooster over de gehele lengte van de kast loopt.
ik bedoel eigenlijk, kun je onderin op dat rooster een rad kwijt?
[ Voor 38% gewijzigd door sander817 op 12-10-2005 21:56 ]
Verwijderd

Sooo trueVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:22:
Dit vind ik op een nette manier een rad van 3 * 120mm verwerkt in de stacker. Dezelfde mogelijkheid maar dan met de rad boven en de voeding onderin. De stacker biedt toch zoveel opties he![]()
[afbeelding]
Idd heeft de kast erg veel modpotentieel. Met een simpele shroud kan je 80mm of 120mm rads zo kwijt op dat rooster. Wel aan te raden de fans de lucht door de radiator(s) heen te laten zuigen (de kast in dus) en dan zorgen voor genoeg outtake bovenaan en achter. Zowiezo zit een 80mm boven, eentje op de voeding en dan heb je nog die 120mm bij het mobo. Dus standaard is die koeling al in orde.
Verwijderd
Met demonteren bedoel ik dus Niet-onherroepelijk en zonder brokken. En als ik mijn PSU onderaan wil plaatsen, heb ik er dan uberhaupt de cage voor nodig?
Nog een voorbeeldje van de mogelijkheden die de stacker biedt: de ruimt die je vooraan hebt, bij mij steekt er in de voorkant:
- 3stuks 4-in-3-modules met de bijhorende 120mm fans
- 1stuk frontpanel
- 2stuks optische drives
- 1stuk diskettestation
Dit levert: een mooi gevulde lekker koelende stacker
Om de voeding onderaan te plaatsen is die cage niet nodig. Het dient meer als versteviging van de hele kast.
[ Voor 50% gewijzigd door Phuncz op 13-10-2005 17:38 ]
Verwijderd
Popnagels is toch hetzelfde als poepervetten, niet?
Verwijderd
In belgie heten ze pop rivetten, is net iets anders.
Als je die uitboort kun je ze achteraf gewoon vervangen door nieuwe of door boutje/moertje.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 20:53 ]
Verwijderd
Ok, was fonetisch heVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:53:
zelfs in belgie bestaan poepervetten niet.
In belgie heten ze pop rivetten, is net iets anders.
Als je die uitboort kun je ze achteraf gewoon vervangen door nieuwe of door boutje/moertje.
Maar het gaat dus om hetzelfde dan. En dat is wat ik moest weten: dat de cage dan terug geplaatst kan worden

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.