Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:25:
Blazen zou ik vreemd vinden ;) Want, al zou je hem andersom plaatsen, dan blaast ie tegen de bovenkant van je kast aan toch?

Denk dat dit de manier is. De achterkant van de voeding is geperforeerd toch?
[afbeelding]
Inderdaad blaast hij dan tegen de bovenkant van de kast aan en anders naar onderen langs de processor fan en moederbord. De achterkant van de voeding (waar de stekker aansluiting zit) is inderdaad geperforeerd.

Aan de bovenkant van de kast zit overigens nog wel een 80MM Fan die warme lucht eruitblaast!

[ Voor 9% gewijzigd door 4MULA op 26-08-2005 13:30 ]

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53
4MULA schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:29:
[...]

Inderdaad blaast hij dan tegen de bovenkant van de kast aan en anders naar onderen langs de processor fan en moederbord.
Wie zegt dat ie blaast? Dat lijkt me erg vreemd. :X

De fan zuigt waarschijnlijk en dan moet hij inderdaad zoals Freaky Gabbur zegt.

Overigens, probeer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop eens vaker te gebruiken ipv 2 posts achter elkaar te plaatsen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 26-08-2005 13:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
XanderH schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Wie zegt dat ie blaast? Dat lijkt me erg vreemd. :X

De fan zuigt waarschijnlijk en dan moet hij inderdaad zoals Freaky Gabbur zegt.

Overigens, probeer de [afbeelding]-knop eens vaker te gebruiken ipv 2 posts achter elkaar te plaatsen. :)
Ok ik zal er aan denken! :)

Dan zal ik er vanuit gaan dat hij lucht aanzuigt en plaats dan de FAN naar beneden richting moederbord! Dat moet goed zijn lijkt me!

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Vel vreemd dat coolermaster het over een 120mm exhaust fan heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:36:
hijs weer fijn 8)7 , dacht dat ik eruit was :)

Maar ik plaats hem naar beneden en dan zie ik het wel :P

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Zoveel werk is het ook weer niet om hem daarna eventjes om te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:36:
Hm, dat ding spoort niet. :P

Je ziet op de fan ook aan de buitenkant het coolermaster logo. Dat zou bij de losse coolermaster fans die ik ken betekenen dat ie blaast ipv zuigt.

Het vreemde als je hem met de fan naar boven plaatst is alleen dat het etiket met de specs tegen je rechter zijkant aanzit én op zijn kop zit. Meestal zit het etiket aan de linkerkant (zodat het bij een ATX kast goed te lezen is).
Dat doet me weer vermoeden dat de fan zuigt.

Alleen! Als het etiket aan de goede kant en rechtop zit... zit het "FOR FULL RANGE" stikkertje weer op zijn kop.

Vaag ding.

Maareh, 4MULA, anders kijk je even of hij blaast of zuigt voordat je hem erin zet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb gisteren nog eens goed gekeken naar m'n PCI bracket... Op de CoolerMaster foums kwam ik erachter dat de uitsparing in de PCI bracket bij de oude versies een stuk korter is dan de nieuwe; ik heb dus gewoon toch de nieuwe!

Dus dan maar plastic ringetjes plaatsen onder de afstandsbusjes onder het moederbord. Ook even opnieuw de PCI bracket en andere onderdelen van die plaat gemonteerd zodat hij iets dichter tegen het moederbord aan kwam te liggen. Mobo zelf even extra tegen de PCI bracket aangeduwd en vastgeschroefd. Wel nog even op de plaats van de DVI aansluitingen gedremeld (nouja, m'n vader heeft gedremeld ;) ) om het plaatsen van de DVI->VGA nog mogelijk te maken. De videokaart en andere PCI kaarten passen nu eindelijk!

Ook even een extra 4-in-3 module ingebouwd en alle fans op m'n nieuwe fancontroller aangesloten. M'n PC is heerlijk rustig nu!

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2 stacker 4in3 modules ingebouwd in m'n Yeong Yang cube, mooi spul!
Beetje weinig ruimte tussen de schijven maar de temps zijn wel ok.

Afbeeldingslocatie: http://www.k8we.com/gallery2/main.php?g2_view=core:DownloadItem&g2_itemId=1277&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://www.k8we.com/gallery2/main.php?g2_view=core:DownloadItem&g2_itemId=1280&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://www.k8we.com/gallery2/main.php?g2_view=core:DownloadItem&g2_itemId=1283&g2_serialNumber=1

Echt super spul dat coolermaster spul, top kwaliteit, loeier van een doos enzo, bergen schroeven erbij.
Nu snap ik waarom iedereen hier zo laaiend over z'n kassie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
http://www.k8we.com/?q=ga...b7cedcac089dce3c34715014d

WTF kerel, blauwgekleurd koper zie je wel graag blijkbaar :D

http://www.k8we.com/?q=ga...b7cedcac089dce3c34715014d

Erg stoer :Y)

Nice setup kerel en goed om te zien dat mensen inzien dat die 4-in-3 modules niet Stacker-only zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja past als gegoten, eerst lopen kloten omdat ik niet doorhad hoe het uitelkaar moest en dat de zwarte plaatjes eraf konden (ik dacht dat ik de hele zijplaten weg moest laten) maar alles is goedgekomen.
Ik heb de fans met schroeven vastgezet omdat de pinnetje die erop zaten net te kort waren ivm m'n stoffilter. En de moertjes op die schroeven krijgen is heel wat gepiel.
Ook heb ook alle rooster plaatjes verwijderd, in tegenstelling tot wat in de startpost staat wordt de fan bevestiging hier niet minder stevig door (bij mij met schroeven) maar omdat ik high flow fans gebruik was er een zeer irritant geruis/gebrom hoorbaar als ik ze erin liet zitten.
Schijven blijven rond de 30 graden en dat zijn dan 10 en 15k schijven dus da's erg netjes.

Ik ben erg tevreden met de aankoop en kan deze modules aanraden aan iedereen die goed gekoelde harde schijven wil plaatsen in 3 5.25 sloten.

De standaard fans zijn trouwens vrij stil maar wel wat minder flow als mijn coolermate fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:02:
Ja past als gegoten, eerst lopen kloten omdat ik niet doorhad hoe het uitelkaar moest en dat de zwarte plaatjes eraf konden (ik dacht dat ik de hele zijplaten weg moest laten) maar alles is goedgekomen.
Lol. Ik moet hier bij het erin schuiven van die dingen altijd moeilijk doen om te zorgen dat alle 4 die plastic plaatjes er aan blijven hangen en ik er niet 1 verlies ofzo. :P
Ik heb de fans met schroeven vastgezet omdat de pinnetje die erop zaten net te kort waren ivm m'n stoffilter. En de moertjes op die schroeven krijgen is heel wat gepiel.
Tja. Met de zijplaten eraf moet je er toch best bijkunnen lijkt me. Maar je zit dan idd wel onder een ijzeren randje te werken. Heb je dat gedaan toen er al HDD's inzaten? Met lege brackets lijkt het me makkelijker omdat je er dan vanaf 2 kanten bij kunt.
Ook heb ook alle rooster plaatjes verwijderd, in tegenstelling tot wat in de startpost staat wordt de fan bevestiging hier niet minder stevig door (bij mij met schroeven) maar omdat ik high flow fans gebruik was er een zeer irritant geruis/gebrom hoorbaar als ik ze erin liet zitten.
Hier zijn ze er ook alle 4 uit zonder dat ik merk dat het slapper wordt. :)
Schijven blijven rond de 30 graden en dat zijn dan 10 en 15k schijven dus da's erg netjes.
Idd erg netjes. Met 2 7200rpm schijven in 1 bay haal ik 29 graden met de standaard fans.
De standaard fans zijn trouwens vrij stil maar wel wat minder flow als mijn coolermate fans.
Ik denk dat je schijven gezien mijn temperaturen met de standaard fans ook wel ietsje warmer waren geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de schroeven op de fans gezet ZONDER schijven erin en zonder zijplaten erop.
Maar met die kolenschoppen van mij was het geen sinecure om het moertje in het hele kleine gaatje te krijgen van de zijwand en dan de schroef erdoor en dan recht vastdraaien.
Maar het zit er allemaal in.

De schijven zijn koel maar de mobo kant wordt redelijk heet.
Misschien toch beter een stacker aangeschaft, die heeft een fan bovenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:12:
De schijven zijn koel maar de mobo kant wordt redelijk heet.
Misschien toch beter een stacker aangeschaft, die heeft een fan bovenin...
En die heeft als optie de Crossflow fan, wat echt een hoop scheelt als je tegen wat geluid kan op de hoogste stand...
Als ik ga maffen zet ik 'm op de laagste stand en heb je nergens last van.

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met een EATX moederbord in de stacker kun je geen crossflow er in zetten helaas.

En dat brengt me op het volgende :), na een upgrade heb ik mijn stacker opniew ingericht, met wat concepten uit bijvoorbeeld dit topic.

Specs
Tyan K8WE
2* Opteron 248 (CG) + 2 maal arctic freezer 64
4*512mb kingston
Tagan 480 U22
6800 GTO met bewerkt/gesloopt arctic silencer koelblok
4 schijven, 1 15k, 2 10k, 1 pata in 2 bays
Audigy 2
HP/LSI u320 controller

Ik dacht ik keer het hele zwikkie om naar BTX, om bijvoorbeeld zo de warmte van de videokaart beter af te kunnen voeren. Ook de voeding onderin, Tagan's zijn niet gemaakt om warmte uit de case af te voeren, dus beter onderin met koele lucht. (Doordat de Fan's in de tagan reageren op belasting en niet op temperatuur kan ie te heet worden als je hem hete lucht uit de kast laat afvoeren.) De eerste freezer op cpu 0 krijgt koele lucht van voren, en blaast die door naar cpu 1, die op zijn beurt het naar de outake fan blaast. Cpu 1 wordt hierdoor warmer dan cpu 0, vooral onder load.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/stc/binnenkant.jpg

Ook heb ik de drivebays omgekeerd, zodat ze behalve de harde schijven koelen ook meer directe lucht over vooral het moederbord blazen, en ook koele lucht richting de voeding. Zinloze roosters er meteen afgehaald, opgevangen met nylon ringetjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/stc/intakes.jpg

De schijven aan de voorkant aansluiten was een beetje tricky, maar ik heb er zelfs een SCA/68pins converter tussen gekregen. Arme scsi kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/stc/front.jpg

In de plek voor de voeding boven zit nu een fancontroller :) en een 8 cm fan. Ook zit er in de bovenfanplek een 8 cm. Op de fancontroller zit de VGA fan, de 2 boven fans en de CPU fans. Alles draait zo rond de 7 volt, behalve de 3 coolermaster 12 cm fan's (in/outtake), die zijn al redelijk stil op 12 volt. Het is geen wonder van stilte maar hij zoemt lekker laag, geen hoog gejank in mijn pc. De scsi schijven (MAU/MAP) hoor je meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/stc/controller.jpg

Temperaturen:

CPU's Idle met Powernow: Zo rond een belachelijke 23-25 graden
CPU's onder prime95 load, cpu0 37 graden, cpu1 48 graden

Moederbord 29 graden

Geforce 66 graden idle, load naar de 70-80 toe. Maar ik vertrouw de temp sensor niet zo. Koelblok zit volgens mij goed vast en wordt niet zo heel heet...

Schijven onder licht gebruik:
Samsung 25 graden
scsi schijven 25-29 graden

Tagan wordt onder prim95 load lichtjes warm

Ik kan denk ik de boel nog stiller maken met de fans trager etc, maar de machine moet voor m'n werk gebruikt worden en ik heb liever een beetje een veiligheidsmarge qua airflow. Stabiliteit is het belangrijkste.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice setup kerel en goed om te zien dat mensen inzien dat die 4-in-3 modules niet Stacker-only zijn ;)
Kun je dan in elke kast ze stoppen ? Dat zou wel cool zijn dan, gewoon in elke willekeurige 3 5,25 bays ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Euh ja het gaat idd. Hmm, ik denk dat Coolermaster hun 4-in-3 module productie mag gaan verhogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door zonet naar gladiool's foto's te kijken denk ik opeens aan het volgende. Als je de modules omgekeerd installeert zodat de fans over het moederbord blazen, is het dan mogelijk om de 120mm fans van de modules te gebruiken in combinatie met een floppy drive in de module??? Want dat zou wel héél goed zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:39:
Indien u nog shops kent die ze met zekerheid (iemand die hem gekocht heeft bv.) hebben, laat het me weten en ik voeg de link toe !
Gisteren was ik op de zwarte markt in Beverwijk in de computerbazaar en zag ik de zwarte Stacker staan. Ik zie net pas dit topic dus ik heb niet de naam van de winkel opgeschreven gisteren. Maar als iemand naar Beverwijk gaat, houdt dan even je ogen open. Het is een van de winkels die in de 'buitenbocht' zitten van een gangpad dat een haakse bocht naar links maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:47:
[...]

Kun je dan in elke kast ze stoppen ? Dat zou wel cool zijn dan, gewoon in elke willekeurige 3 5,25 bays ?
Mijn bericht, een paar berichten terug met de 3 foto's, daar zie je 2x 120mm fans NAAST elkaar.
Das echt geen stacker hoor. En er zitten 2 stacker 4in3 modules in.
Coolermaster heeft die dingen heel slim ontworpen, die dingen passen overal in, als je de zwarte plastic zijplaatjes maar weglaat. Ik heb ze zelfs gepast in een aopen kast, en oork daar paste het prima. Dat was ook de reden om mijn mod hier te posten, zo hebben anderen er ook nog wat aan.

Ik zie trouwens dat een e-atx moederbord in een stacker toch verdomd krap is, gladiool heeft nog minder rumte voor de ide aansluiting als ik!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heeft iemand hier ervaring met het koelen van het geheugen van een DFI lanparty nf4 in de stacker case? Heb hier nog een mooite 92mm fan liggen die er prima boven de cpu koeler zou passen, alleen is mijn creativiteit mbt het bevestigen een beetje op. Ik wil uiteraard mijn geheugen wel eens flink overklokken alleen word het geheugen best warm volgens mij terwijl het nog niet eens op 3,2v draait (ik ga eventueel wel verder, maar heb garantie tot 3,2v :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

aapenootjes schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:42:
Heeft iemand hier ervaring met het koelen van het geheugen van een DFI lanparty nf4 in de stacker case? Heb hier nog een mooite 92mm fan liggen die er prima boven de cpu koeler zou passen, alleen is mijn creativiteit mbt het bevestigen een beetje op. Ik wil uiteraard mijn geheugen wel eens flink overklokken alleen word het geheugen best warm volgens mij terwijl het nog niet eens op 3,2v draait (ik ga eventueel wel verder, maar heb garantie tot 3,2v :))
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=19832 :Y)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog over de PSU van coolermaster...
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/aa32019fdcbca4c11957741a6d1808d3.jpg
Het bovenstaande komt van de CM website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm, ik had begrepen dat de kast zo enorm was, maar als ik de maten vergelijk met m'n Lian-Li PC70, is hij zowel minder diep als minder hoog. Wel is hij wat breder. Maar ik vind het idee van veel 120mm fans & die x-flow zo fijn ;( Niet dat m'n huidige kast slecht is, maar af-en-toe wil je weer eens iets nieuws, niet? :P En ik kan nu slechts 2 80mm fans voorin & 2 achterin doen. Ach ja, tijd om m'n kast eens flink onder handen te nemen dan :P

Ter vergelijking >
CM Stacker: 584 x 227 x 536 mm (diepte, breedte, hoogte)
Lian-Li PC70: 588 x 210 x 595 mm (diepte, breedte, hoogte)

Lol, vind net wat tekst op de Lian-Li site, over een case >
Technical design Air duct for CPU dissipating; Professional design blower fan hasten dissipating for VGA cards, they are really ¡§Cool¡¨ choice for you.
8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Okyah op 30-08-2005 14:10 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk een stacker te kopen, maar ik zit toch nog met een paar vragen.

-De frontjes hebben een ronding, als je er dan een drive instopt, merk je dan geen (groot) diepte verschil met de frontjes? Want die zijn niet recht.Heeft iemand misschien foto's van hoe dit er in de praktijk uitziet ?

-Zijn de standaard fans van de stacker luid ? Is de standaard configuratie nog te doen of zou ik beter de fans vervangen.

-Is die metalen hokjes structuur bij de 4-in-3 modules makkelijk weg te krijgen ? Of moet ik gaan zagen en dremelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:30:
Ik ga waarschijnlijk een stacker te kopen, maar ik zit toch nog met een paar vragen.

-De frontjes hebben een ronding, als je er dan een drive instopt, merk je dan geen (groot) diepte verschil met de frontjes? Want die zijn niet recht.Heeft iemand misschien foto's van hoe dit er in de praktijk uitziet ?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56703/full.jpg
Brak archief picje. :P Overigens, je ziet het zo wel. Maar het is imo helemaal niet storend, het is dan ook alleen zichtbaar als je echt van boven er op kijkt.
-Zijn de standaard fans van de stacker luid ? Is de standaard configuratie nog te doen of zou ik beter de fans vervangen.
Die vallen volgens mij wel mee hoor. :) Naast de Stacker fans heb ik 2 Zalman koelers en ik denk niet dat de Coolermaster's luidruchtiger zijn. Iig wordt alles nog overstemd door mijn seagate schijfjes. :P
-Is die metalen hokjes structuur bij de 4-in-3 modules makkelijk weg te krijgen ? Of moet ik gaan zagen en dremelen ?
Krijg je met wat creatief draaien zo met de hand eruit. Alleen even uitkijken dat je je niet snijdt dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer veel bedankt voor de info. _/-\o_
Ik wacht nu nog wat, en dan ben ik de trotse eigenaar van een stacker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bij alle stackers komt de floppy drive zo mooi uit. Bij mij ligt hij nog een halve centimeter dieper, dit komt inderdaad door de kromming in de frontjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hier geen last van :) De meesten installeren hun floppy bracket blijkbaar ook verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:55:
Hier geen last van :) De meesten installeren hun floppy bracket blijkbaar ook verkeerd...
Dan ben ik na uren, bloed zweet en tranen er nog altijd niet achter wat de juiste manier is hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:23:
Niet bij alle stackers komt de floppy drive zo mooi uit. Bij mij ligt hij nog een halve centimeter dieper, dit komt inderdaad door de kromming in de frontjes.
Zo groot is die kromming toch niet in de frontjes? Ik heb de brackets gebruikt met volgens mij twee van die zwarte strips. Mijn diskettestation zit er gewoon netjes in, zoals op de foto hier boven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik heb een kaartlezer erin gezet ipv floppydrive, moest wel ff goed kijken hoe ik die meegeleverde brackets moest gebruiken, maar hij zit netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
kan je in de voorkant gewoon willekeurige 120 mm fans doen of speciale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
jorisw86 schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:37:
kan je in de voorkant gewoon willekeurige 120 mm fans doen of speciale
je kan in de voorkant geen fans doen fans doe je aan de 4-in-3 modules en daar kunnen gewoon willekeurige 120 mm fans op

Euh. Interpunctie maakt een vraag en een antwoord opzich wat leesbaarder. ;)

Maar de fans zitten dus niet "in de voorkant". Ze zitten aan de 4-in-3 modules, en het zijn geen speciale fans die daar aan moeten.
Standaard zitten er overigens ook gewoon fans bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
1200mm fans :9~ :Y)

Ik zat ook al te kijken hoe je die 120mm fans in de voorkant moet krijgen net zoals op de CM site staat.
Ik had trouwens liever 3-pin fans gezien die zijn nog een beetje te regelen met een controller :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heeft iemand misschien wat foto's van een CM Stacker met een K8WE moederbord?
Ik zit me namelijk een beetje af te vragen of het met de ide kabeltjes wel gaat passen, mijn huidige case (Chieftec Matrix bigtower) heeft iig te weinig ruimte om de drive cages zelfs maar te gebruiken bij dit moederbord.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wolfboy schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:12:
Heeft iemand misschien wat foto's van een CM Stacker met een K8WE moederbord?
Ik zit me namelijk een beetje af te vragen of het met de ide kabeltjes wel gaat passen, mijn huidige case (Chieftec Matrix bigtower) heeft iig te weinig ruimte om de drive cages zelfs maar te gebruiken bij dit moederbord.
gladiool in "Cooler Master Stacker discussie topic De..." ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Thx, ik had niet gezien dat hij een K8WE had :X

Helaas heb ik er toch niet zoveel aan, hij heeft z'n drivebays, moederbord en de rest omgedraaid waardoor alles anders is dan normaal, ik weet niet of dat gaat passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Wolfboy op 04-09-2005 23:34 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
kan je die 4in1 modules ook vanaf onderen monteren of moet je perce bovenaan beginnen omdat ze namelijk aan elkaar hangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Wolfboy schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:28:
[...]
Thx, ik had niet gezien dat hij een K8WE had :X

Helaas heb ik er toch niet zoveel aan, hij heeft z'n drivebays, moederbord en de rest omgedraaid waardoor alles anders is dan normaal, ik weet niet of dat gaat passen.
Dat gaat passen, alleen past er dan geen cross-flow fan meer in. Voor de K8WE heb ik namelijk ook mijn Stacker gekocht, Niet dat ik hem op het moment heb, maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling.
jorisw86 schreef op Monday 05 September 2005 @ 12:49:
kan je die 4in1 modules ook vanaf onderen monteren of moet je perce bovenaan beginnen omdat ze namelijk aan elkaar hangen??
Het maakt niet uit waar de module wordt geplaatst. Mijn Module hangt namelijk op de tweede slot vanaf boven (met power, het derde slot)

[ Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 05-09-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
jorisw86 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:49:
Ze hangen niet aan elkaar, het is 1 grote blok die je eender waar in 3 aanverwante 5,25" bays kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te spelen met het idee om voor waterkoeling een Stacker aan te schaffen. Mijn plan was dan een 240mm ventilator te plaatsen bij de onderste twee 120mm fans, de 4-in-3 bay bij de derde 120mm fan en dan heb je, als ik het goed heb gezien, nog 2x een 5,25" bay vrij, die ik dan gewoon wilde gebruiken. Kan dat, of is dat toch net teveel willen?

Overigens vind ik m ook niet zo heel kolosaal, m'n huidge kast is flink hoger... HQ08 van AOpen, oerlelijk ding, dat dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
weet iemand waar de rev3 al leverbaar is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rev3? wat zijn dan de verschillen met rev2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:45:
Overigens vind ik m ook niet zo heel kolosaal, m'n huidge kast is flink hoger... HQ08 van AOpen, oerlelijk ding, dat dan weer wel :P
Hoger maar veel smaller en niet zoveel bays ;)

Wat bedoel je precies met een 240mm fan ? Een dual 120mm radiator misschien ?

Een revisie 3 bestaat niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:29:
[...]

Hoger en toch minder bays? is ook maar raar... (pics?)
240mm radiator? bedoelt die niet een 240*120mm radiator voor 2 modules en dan nog een derde erbij? -> dan heb je nog 2 bays over (floppy drive + optical drive) of (2* optical drive) of nog iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:35:
[...]

Hoger en toch minder bays? is ook maar raar... (pics?)
Bays zitten niet van boven tot onder in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:29:
[...]

Excuses, ik bedoelde idd een 240mm oftewel dual 120mm radiator. Als dat zou kunnen zou dat dus de onderste twee ventilator slots in beslag nemen. De derde zou dan voor een 4-in-3 bay zijn en dan heb ik nog twee 5,25" bays over. Maar past die radiator, of gaat dat problemen opleveren?

En idd, een stuk minder bays ;) Smaller zou ook wel kunnen, hoe zit het met de diepte?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaaah, ok ik dacht dat het nog over een stacker revisie 3 ging, en dan hoger en smaller en minder bays... 8)7

In dat geval mag de uiterste afmeting van de radiator niet groter gaan dan 15 cm op 25 cm, anders krijg je hem er niet in. Dan zal je zelf er fans op moeten zetten, en zelf een soort van frame-pje/rackje in mekaar steken, om de radiator vast te zetten met schroefjes (zoals je normaal een optisch station vastschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kut, het is namelijk 277mm lang :/ Toch maar eens gaan kijken hoe we dat gaan passen dan.

Tis een Black Ice Pro II waar ik aan zat te denken trouwens.

edit:
Hm, misschien kan ik dan gewoon een harddisk cooler kopen, dan hoef ik geen 3 bays te reserveren voor dat 4-in-3 ding, ik heb toch maar 2 harddisks. Scheelt weer een bay, en dan komt het precies uit :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
paar post geleden stond er dat er problemen waren met bepaalde pci/agp kaarten en dat je daar iets voor kunt bestellen.

maar even later iemand van cm zelf geplaats dat er een revisie 3 is waar dit in is opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:00:
Hmm kut, het is namelijk 277mm lang :/ Toch maar eens gaan kijken hoe we dat gaan passen dan.

Tis een Black Ice Pro II waar ik aan zat te denken trouwens.

edit:
Hm, misschien kan ik dan gewoon een harddisk cooler kopen, dan hoef ik geen 3 bays te reserveren voor dat 4-in-3 ding, ik heb toch maar 2 harddisks. Scheelt weer een bay, en dan komt het precies uit :)
Je kan ook gewoon nog een bay extra nemen, en dan past die er wel in ;)
Maar dan heb je wel maar 1 bay meer vrij, voor nog een optical drive (een floppy drive, kan je eventueel ook nog in een 4-in-3-module inbouwen)
En zijn de afmetingen in de breedte ok?

Met 7 bays voor je radiator, krijg je 30 cm ter beschikking (met 6 bays waren het er net geen 26 cm, heb nog eens nagemeten)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén optical drive vind ik net iets te weinig. Als ik de 4-in-3 module niet gebruik, heb ik er precies twee. Een floppydrive gebruik ik toch nooit meer (BIOS flash gaat vanuit Windows, gemak dient de mens) en mocht er ooit iets kritieks op een flop staan, ik heb nog twee PC's hier staan waar ik wel gebruik kan maken van een floppydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11 vrije bays
7 bays voor radiator
2 bays voor optical drives

dan zijn er nog 2 bays vrij, waar je nog dus 2 hd's kan inbouwen (met 3.5" -> 5.25" brackets)
-> stacker vol

misschien kan je je radiator achter de 4-in-3-modules monteren
Dus 3 modules met fans, daarachter monteer je de radiator (cross flow fan zal dan niet meer mogelijk zijn.) Als je de radiator zo laag mogelijk monteerd, heb je in de bovenste module nog ruimte vrij die niet overlapt wordt door de radiator om nog 3 of 2 hd's in te bouwen, en dan heb je ook nog 2 bays vrij voor optical drives

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan ongeveer halverwege de kast zit.

Het is dus of een volle stacker, of de kast modden, of een kleinere radiator. In principe kan ik denk ik met een single 120mm radiator wel volstaan, dan heb ik 4 bays in gebruik voor de rad, 3 voor een 4-in-3, 2 optical drives, en dan heb ik dus nog 2 bays voor toekomstige uitbreidingen, evenals twee plekken waar ik nog extra harddisks in kan stoppen, hoewel dat laatste niet echt bevorderlijk is voor de temperaturen, heb ik begrepen.

Ik ga me nog eens op mijn opties beraden :) Een single 120mm kan volgens mij ook wel achterin.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwa, de rad verkleinen vind ik maar een pussy-oplossing. Je bent een tweaker voor iets! ;) Je kan de radiator (240*120) toch gewoon op de bodemplaat van de stacker monteren op een of andere manier. Daar is nog ruimte zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 18:10:
Bwa, de rad verkleinen vind ik maar een pussy-oplossing. Je bent een tweaker voor iets! ;) Je kan de radiator (240*120) toch gewoon op de bodemplaat van de stacker monteren op een of andere manier. Daar is nog ruimte zat...
Op de bodemplaat kan, maar dan kan er geen fan op... Het kan ook bovenin, dan maak je gewoon gaten voor de fans, maar dan blaas je er wame lucht langs, ook niet echt bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de bodemplaat, waar die ventilatiegaatjes in zijn, en dan bovenop fans die naar beneden blazen, lucht door de rad en langs de geperforeerde bodemplaat naar buiten. Of je kan gewoon dat geperforeerd stuk losschroeven en verwijderen, dan is er nog een betere luchtdoostroming. Moet toch goed te doen zijn. Zelfs beter doen baar als vooraan inwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
op pagina 1 staat dat er een rev3 is wie weet waar die te krijgen is???

[ Voor 69% gewijzigd door jorisw86 op 06-09-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:39:

Er zijn verschillende revisies, WTF ?

Er worden al een tijdje gerevisioneerde kasten verdeeld die steeds meer en meer tevoorschijn komen. Ron van het Cooler-Master forum vertelde me dat er 2 revisies zijn: rev. 1 met een aluminium bovenkant en rev. 2 met een stalen bovenkant. De aluminium bovenkant vertoonde 2 vervormingen ter hoogte van de bevestiging van de drive cage. Om dit op te lossen werd gekozen voor een stalen bovenkant. Het mag dan ook duidelijk zijn dat dit veel moeilijker te bewerken is, maar ook veel duurzamer is.

There are no 810, 820, 830 yet. Those are our future 2005 cases and have NOTHING to do with revision 1 or 2. The Stacker that is available now is called CM-Stacker . Here is the model number of the two revisions:
STC-T01-UW = rev. 1
STC-T01-UW1 = rev. 2

Stop confusing yourself with CM-Stacker 810, 820 or 830. When people say revisions, they're not talking about 810, 820, or 830. The Stacker 810, 820, or 830 are different cases !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:32:
op pagina 1 staat dat er een rev3 is wie weet waar die te krijgen is???
Volgens mij bedoel jij de stacker rev2 waarbij het probleem met de PCI kaart opgelost is.
Ik heb hierover een paar maanden geleden een mailtje naar CM gestuurd.
Volgens hun is dit bij alle rev2 kasten sinds ergens in january opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
nou dat hoop ik dan maar.

wordt er niet blijf van als ik die kast strax heb en me audigy2 zs ofsow past er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:08:
[...]

Volgens mij bedoel jij de stacker rev2 waarbij het probleem met de PCI kaart opgelost is.
Ik heb hierover een paar maanden geleden een mailtje naar CM gestuurd.
Volgens hun is dit bij alle rev2 kasten sinds ergens in january opgelost.
Dat lijkt mijj erg sterk, aangezien de problemen met PCI/PCI-e/AGP kaarten nogsteeds voorkomen. Mijn eigen CM stacker heb ik ver na Januari ontvangen en deze kent het probleem ook nogsteeds.

CoolerMaster heeft met de CM Stacker serie een leuke behuizing in handen, alleen zitten er volgens mij veel te veel kinder ziekten en slordigheden in. Vooral het probleem van niet passenden PCI/AGP kaarten. Hier zijn toch stanaard maten voor.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:48:
nou dat hoop ik dan maar.

wordt er niet blijf van als ik die kast strax heb en me audigy2 zs ofsow past er niet in
Even kijken, een zin met 20 woorden, waarvan 4 fout gespeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
leuk he iemand afzeiken met dislectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
jorisw86 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:56:
Word pikt al 2 van de 4 fouten eruit anders... Ook mensen met dyslexie kunnen een spellchecker gebruiken. :+

Maargoed. Mocht je audigy niet passen kun je een nieuw bracket bestellen, gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik ben van plan een Stacker aan te schaffen, maar wat is het verstandigst: de voedign boven of onderin?

waaschijnlijk een Tagan 480 (dual fan, achter-niet onderop) of een Zalman 400APS, in principe kan ik dan bovenin toch beter outtake fan(s) plaatsen ivm de airflow?, daarbij wordt de kast dan niet topzwaar...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:56:
"strax" en "ofsow" heeft niets met dyslexie te maken. Ik val niet over een enkele werkwoordsvorm die niet goed is, maar aan "strax" en "ofsow" heeft het merendeel van de mensen hier een hekel. Als je die gewoon correct spelt, ergert niemand zich er meer aan.
Over de rest van je spelfouten heb ik niks gezegd mocht je dyslexie hebben.
Colan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:22:
ik ben van plan een Stacker aan te schaffen, maar wat is het verstandigst: de voedign boven of onderin?

waaschijnlijk een Tagan 480 (dual fan, achter-niet onderop) of een Zalman 400APS, in principe kan ik dan bovenin toch beter outtake fan(s) plaatsen ivm de airflow?, daarbij wordt de kast dan niet topzwaar...
Je voeding is ook een outtake fan. Topzwaar hoef je je denk ik geen zorgen over te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Even ertussen door: er zijn ook mensen die totaal geen problemen met PCI of AGP kaarten hebben in zijn rev. 2 zoals onderstaande :)

jorisw86: je spelt dyslexie met 2 fouten... Als je nog niet weet hoe je je eigen aandoening moet schrijven, betwijfel ik eerder dat je lijdt aan te weinig aandacht in de les Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:49:
Dat lijkt mijj erg sterk, aangezien de problemen met PCI/PCI-e/AGP kaarten nogsteeds voorkomen. Mijn eigen CM stacker heb ik ver na Januari ontvangen en deze kent het probleem ook nogsteeds.
Tja...ik denk niet dat als ze in januari gemaakt dat ze dan direct in de winkels te vinden zijn...
De meeste winkels bestellen toch pas bij als hun oude voorraad op is.
Het feit dat er nu nog steeds rev1 kasten opduiken geeft ook aan dat deze ook nog ergens rondzweven bij magazijnen en winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gister een Stacker besteld bij Salland Automatisering, over anderhalve week heb ik hem :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:57:

Je voeding is ook een outtake fan. Topzwaar hoef je je denk ik geen zorgen over te maken.
maar die 2e fan springt pas aan bij een bepaald verbruik, en aangezien ik in plaats van die ene voeding bovenin beter 2 casefans op diezelfde plek kan monteren, aangezien die warme lucht daar vanzelf heen zal gaan, de voeding redt zich dan wel dacht ik zo...

maar kleven er geen nadelen aan het beneden plaatsten van de voeding?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:06:
[...]

maar die 2e fan springt pas aan bij een bepaald verbruik, en aangezien ik in plaats van die ene voeding bovenin beter 2 casefans op diezelfde plek kan monteren, aangezien die warme lucht daar vanzelf heen zal gaan, de voeding redt zich dan wel dacht ik zo...

maar kleven er geen nadelen aan het beneden plaatsten van de voeding?
Je temperatuur zal ook pas stijgen bij een bepaald verbruik denk ik. Is het niet zo dat het temperatuur gestuurd is, of gaat het echt op vermogen?

Naja, om terug te komen op je vraag; als je onder in je voeding een 120mm fan hebt, dan kan die geen lucht aanzuigen bij plaatsing onderin. Verder komt warmte die niet de kast uitgaat met de fan van de voeding de kast in, waar die normaal gesproken gewoon bovenin zou blijven hangen.

edit:
Kan iemand voor mij opmeten hoe groot dat ventilatiegat onderin is? BVD :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo, dat als je de voeding onderin de stacker plaatst, dat de voeding dan 'ondersteboven' zit, waardoor het gat van de 120mm fan WEL naar boven wijst en dus wel lucht kan aansluiten? Ik dacht dat het zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

ach, beide voedingen waar ik uit moet kiezen hebben geen 120mm fan, dus dat maakt niets uit

en die Tagan480 is echt vermogensgestuurd, ipv temp, weet ik 100% zeker...alhoewel ik het wel raar vind

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
het schijnt dat in de rev2 al een stuk pci/agp troubles opgelost moeten zijn maar niet volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:54:
[...]

Tja...ik denk niet dat als ze in januari gemaakt dat ze dan direct in de winkels te vinden zijn...
De meeste winkels bestellen toch pas bij als hun oude voorraad op is.
Het feit dat er nu nog steeds rev1 kasten opduiken geeft ook aan dat deze ook nog ergens rondzweven bij magazijnen en winkels.
Als het opgelost zou moeten zijn met rev. 2 dan zou ik er geen last van mogen hebben. :) Ik heb namelijk de zwarte uitvoering van de CM Stacker en deze is er alleen maar in rev. 2 zover ik heb begrepen.

Maar ik denk dat ik ook maar eens een nieuwe achter plaat moet aanvragen bij CoolerMaster.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij is inmiddels verzonden, ik hoop dat ik hem morgen heb \o/

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Nu heb ik zonet mijn hd modules aangepast en de fans erop naar achteren verplaats zoals uitgelegd in deze post: kutkip in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Het grote voordeel hiervan is, dat je dan je floppy drive in een module kan inbouwen en toch nog de 120mm fan ervan kunt blijven gebruiken. Zo spaar je een extra 5.25 inch bay uit, waardoor je misschien net ook nog een extra hd module kan inbouwen voor extra koeling. Bij mij komt er dus 1 van dezer dagen een extra module bij !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zwarte pinnetjes waarmee je de 120mm fans op de 4-in-3 modules moet bevestigen, weet iemand of je die ook los kan verkrijgen bij de pc-boer? Bijvoorbeeld voor in het geval er zo eentje kapot is. Waarom ik dit vraag: misschien is er dan ook een uitvoering in, waarmee je fans kan bevestigen van 120*120*38. :9
Of weet iemand een alternatieve manier dan de pinnetjes, om de fans te kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je kan schroeven met moertjes eventueel proberen, met rubberen grommets/washers ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Schroefjes met moertjes idd... Fans van 3.8cm dik... die zijn vrij breed? Ik zit aan die Coolermaster alu fans te denken, daar krijg je standaard boutjes en moertjes bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al met een schroefje en moertje geprobeerd, maar je krijgt het kopje van het schroefje niet door/achter het gatje. Je moet die gaatjes maar eens bekijken waar die pinnetjes ingaan om de fans vast te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je bedoelt aan de achterkant/ Daar zit idd een ijzeren schotje waar de hdd's aan zitten achter het gat geloof ik.

Maar daar moet je dan ook je moertje doen?

Verwijderd

ff een crosspost. Ik wil binnenkort ook de stacker gaan bestellen, een zwarte. De stacker is inmiddels al een hele tijd op de markt, word hij overal gewoon in het zwart gelevert als ik een zwarte bestel? In de startpost staat van niet maar het lijkt me toch sterk dat de webwinkels maanden lang een verkeerd product aanprijzen (ook al ligt de fout bij CM).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Colan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:22:

Omdat ie load-gestuurd is zou ik hem onderin hangen. Tagan's zijn NIET bedoeld als outaka fan, jaag er warme lucht door van andere componenten dan gaan de fan's niet harder draaien, omdat ie dus reageert op wat je er van vraagt. Je hoort mensen ook wel eens klagen over te warme Tagan's, ik denk dat die de handleiding/homepage niet goed gelezen hebben, want daar staat dat dus ook op.

Ik heb zelf een tagan 480 onderin zitten, hij blijft er stil en erg koel. Bovenin zit een 8 cm fan op 7 volt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

gladiool schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:02:
[...]

Omdat ie load-gestuurd is zou ik hem onderin hangen. Tagan's zijn NIET bedoeld als outaka fan, jaag er warme lucht door van andere componenten dan gaan de fan's niet harder draaien, omdat ie dus reageert op wat je er van vraagt. Je hoort mensen ook wel eens klagen over te warme Tagan's, ik denk dat die de handleiding/homepage niet goed gelezen hebben, want daar staat dat dus ook op.

Ik heb zelf een tagan 480 onderin zitten, hij blijft er stil en erg koel. Bovenin zit een 8 cm fan op 7 volt.
Bij een stacker wordt de voeding ook niet direct als outtake fan gebruikt, door de fan bovenop de kast, en de 120mm fan achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:50:
Heb al met een schroefje en moertje geprobeerd, maar je krijgt het kopje van het schroefje niet door/achter het gatje. Je moet die gaatjes maar eens bekijken waar die pinnetjes ingaan om de fans vast te houden...
ik heb de fans met schroefjes en moertjes vastgezet, ik heb coolermate alu fans.
Ik heb de moertjes in het gaatje in de cage gefrunnikt en de schroeven op lengte gezaagd en van buiten naar binnen gstoken. Werkt prima maar het is wel wat gepiel om de moertjes erop te krijgen. Plaatjes staan een paar bladzijden tergu in dit topic en in m'n sig staan m'n specs die verwijzen naar een page en daar staan de fotos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Freaky Gabbur schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:06:
[...]

Bij een stacker wordt de voeding ook niet direct als outtake fan gebruikt, door de fan bovenop de kast, en de 120mm fan achterop.
OK, maar of ze nou veel lucht verplaatsen.... (stil wel, maar geen verschil in temps bij mij met aan of uit (zowel op 5V als 12V :X).

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 18-09-2005 14:01 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:00:
ik heb de fans met schroefjes en moertjes vastgezet, ik heb coolermate alu fans.
Ik heb de moertjes in het gaatje in de cage gefrunnikt en de schroeven op lengte gezaagd en van buiten naar binnen gstoken. Werkt prima maar het is wel wat gepiel om de moertjes erop te krijgen. Plaatjes staan een paar bladzijden tergu in dit topic en in m'n sig staan m'n specs die verwijzen naar een page en daar staan de fotos ook.
Hmm ik heb het met schroefjes geprobeerd van 50mm lang en 4mm dik. Ik denk dat de schroefjes vooral te dik zijn om erin te passen. Ik zal eens kijken of ik geen dunnere exemplaren kan vinden.

Heb zonet ook een 3de 4-in-3 module gekocht. Ik heb nu 3 modules steken met de respectievelijke 120mm fans die recht op het moederbord blazen (fans achteraan op modules gemonteerd), daarin 2 hd's en een floppy-drive, en daarnaasr nog 2 optische drives en het frontpanel. Een goed gevulde voorkant dus. Met de derde module die ik heb bijgekocht, zijn de pinnetjes waarmee je de fans op de modules zet, wel heel straf. Die pinnetjes bestaan uit 2 delen waarbij je het ene deel zo moet in/uit het andere deel schuiven, maar die zijn amper/niet schuifbaar tegenover elkaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:57:
[...]

Hmm ik heb het met schroefjes geprobeerd van 50mm lang en 4mm dik. Ik denk dat de schroefjes vooral te dik zijn om erin te passen. Ik zal eens kijken of ik geen dunnere exemplaren kan vinden.
om waarin te passen? Ik heb ook m4x50mm gebruikt en deze op lengte gezaagd (met de dremel) voor dat deze geplaatst werden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:04:
om waarin te passen? Ik heb ook m4x50mm gebruikt en deze op lengte gezaagd (met de dremel) voor dat deze geplaatst werden.
Om in de gaatjes te passen van de modules waar normaal gezien de verdikking van de zwarte pennetjes achterhaakt. Het probleem is dat er achter 2 van de 4 gaatjes nog metaal zit en dit zit in de weg.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje :

Momenteel ben ik aan het klungelen om de floppydrive geinstalleerd te krijgen , ik zit vast bij waar die plaatjes (of hoe ze ook noemen , die zwarte dingen die je erop moet schroeven om hem in je case te krijgen) op de metalen bracket (waar de floppdrive is in geschroeft) : waar precies moeten deze er ingeschroeft worden ? ik heb gezocht op GoT en ik kwam bij deze afbeelding uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.hc-pc.com/images/computer/CM%20Floppy%20Install%20005%20(Small).jpg

zoalas ik al zei heb ik de floppy in de bracket geschroeft op dezelfde manier als ik uit dat plaatje kan afleiden , maar waar moet het zwart plaatje komen ? aan de buitenkant ? en hoe krijg je dat dan vast ? want de gaten voor de schroeven komen dan niet uit , en zonder schroeven gewoon geklikt wil hij er niet in (al geprobeerd)

zou iemand (van zijn stacker) een duidelijker plaatje willen maken aub ? of een duidelijkere foto posten ?

alvast hartelijk bedankt en sorry voor deze domme vraag :>

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:02:
zou iemand (van zijn stacker) een duidelijker plaatje willen maken aub ? of een duidelijkere foto posten ?

alvast hartelijk bedankt en sorry voor deze domme vraag :>
Hier had ik ook wat foto's staan ooit. Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik zeg het maar even. :)

@Phuncz: Fix eens linkjes naar de vorige delen in de TS, wil je? :P

Verwijderd

XanderH schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:12:
[...]

Hier had ik ook wat foto's staan ooit. Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik zeg het maar even. :)
niet echt aangezien je enkel maar de binnenkant van je case ziet en geen floppy ofzo , toch bedankt voor de bump

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
XanderH schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:12:
[...]

@Phuncz: Fix eens linkjes naar de vorige delen in de TS, wil je? :P
Done :)

Verwijderd

Ik heb ook lang problemen gehad met het installeren van de floppy drive en iedereen hier tot vervelens toe mee lastig gevallen. Ga ook eens op het coolermasterforum kijken voor plaatjes, deze hebben mij uiteindelijk goed geholpen. Het komt erop neer dat je de U-brackets maar met 1 vijs moet bevestigen in elke kant en redelijk naar achteren op de floppy drive (en ik had altijd met 2 vijsen in elke kant geprobeerd). Vervolgens moet je de quick-mount plaatjes inderdaad op de buitenkant van de brackets bevestigen en zo zou het op een of andere manier moeten lukken (probeer een aantal combinaties uit tot dat je ziet dat de voorkant van de floppy drive exact overeenkomt met met de voorkant van de 2 verticale pilaren vooraan de kast waartussen je de drives plaatst) .Nu met 1 vijs zal de floppy drive op het eerste zicht uit balans zijn en ligt het zwaartepunt te fel naar voren, maar dit hoort zo, en dat probleem wordt dan ook opgelost doordat de floppy drive met zijn voorkant kan rusten op de rand van de 3.5 " uitsparing van het floppy drive afdekfrontje.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste