Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Met wat geluk krijg ik straks een ruwe ETA voor de kasten hier in de Benelux. Verwacht bij de lancering maar een dergelijke prijs in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwachtte datum in Benelux: eind januari. Maar pin Coolermaster en mezelf hier niet op vast, Rotterdam doet moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:16
Stepzand, je wilde hi-res pics? :)

http://sartsj.zeepost.nl/IMG_3033.jpg
http://sartsj.zeepost.nl/IMG_3034.jpg

Overigens, als je echt van plan bent hem te bestellen, ze hebben hem nu alweer een tijdje op voorraad bij azerty.nl. Tenminste volgens de site hebben ze hem nog steeds op voorraad. Ik weet niet hoe het nu bij andere winkels zit, maar wellicht de moeite om hem anders daar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

ThaSarge schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:10:
Stepzand, je wilde hi-res pics? :)

http://sartsj.zeepost.nl/IMG_3033.jpg
http://sartsj.zeepost.nl/IMG_3034.jpg

Overigens, als je echt van plan bent hem te bestellen, ze hebben hem nu alweer een tijdje op voorraad bij azerty.nl. Tenminste volgens de site hebben ze hem nog steeds op voorraad. Ik weet niet hoe het nu bij andere winkels zit, maar wellicht de moeite om hem anders daar te bestellen.
Kijk :9~ bedankt voor de pics :) ik was was zo ie zo al van plan hem bij azerty te gaan halen. Ik kom namelijk uit Apeldoorn en kwa afstand is dat wel het dichtste bij. Als ze hem daar niet meer hebben kan het ook nog freezinghardware worden, die heeft hem volgens de website ook nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Phuncz schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:29:
Verwachtte datum in Benelux: eind januari. Maar pin Coolermaster en mezelf hier niet op vast, Rotterdam doet moeilijk ;)
Ik vind het raar dat Coolermaster dan veel te vroeg de releasedatum heeft uitgegeven aan de verkopers.

Tegen Blom hardware hebben ze 13 januari gezegd. Dat heb ik vanmiddag begrepen. Volgens mij zijn de verkopers er zelf ook niet echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Er werd me verteld dat ie midden januari leverbaar zou zijn. Maar omdat mensen niet blij zijn als het later is en wel als het vroeger is, zeg ik liever eind januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 21:43
ik volg dit topic al een tijdje niet meer maar kan de conclusie trekken dat de 830 nóg niet uit is.
Damn waarom geven fabrikanten niet gewoon een latere release datum uit dan dat ze hem van plan zijn uit te brengen, dan hebben ze een ruime marge, en maken ze het publiek ook nog eens er blij als ze hem voor de release datum uitbrengen. (mischien even 3x doorlezen voor je het begrijpt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Phuncz schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:23:
Er werd me verteld dat ie midden januari leverbaar zou zijn. Maar omdat mensen niet blij zijn als het later is en wel als het vroeger is, zeg ik liever eind januari ;)
Dat kan ik me wel voorstellen.

Maar daarnaast ben ik het ook eens met xeno.

Achja. We kunnen maar één ding doen..... en dat is afwachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

__xeno__ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:29:
ik volg dit topic al een tijdje niet meer maar kan de conclusie trekken dat de 830 nóg niet uit is.
Damn waarom geven fabrikanten niet gewoon een latere release datum uit dan dat ze hem van plan zijn uit te brengen, dan hebben ze een ruime marge, en maken ze het publiek ook nog eens er blij als ze hem voor de release datum uitbrengen. (mischien even 3x doorlezen voor je het begrijpt ;) )
Extra doorlezen is niet nodig ;) het is zeer goed te begrijpen. Cooler Master heeft er inderdaad een kunst van gemaakt mensen te laten wachten op nieuwe produkten. Als het dan toch leverbaar is, is het ook nauwelijks leverbaar. Eind 2004 begin 2005 was het al een ramp om een Zwarte CM stacker te bemachtigen en als ik nu bij de shops zo kijk worden op alle varianten vaak lange levertijden geboekt. Ik kreeg laatst een vragen lijstje van Coolermaster binnen op mijn e-mail adres, waarin onder andere gevraagd werd hoe ik de de beschikbaarheid van de produkten vind. Hier heb ik "slecht" op geantwoor.

Waar het aan ligt en of Cooler Master er daadwerkelijk wat aan kan doen weet ik niet, maar het is wel wat je ervaart.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 03-01-2006 22:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
_Dune_ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:37:
[...]

Extra doorlezen is niet nodig ;) het is zeer goed te begrijpen. Cooler Master heeft er inderdaad een kunst van gemaakt mensen te laten wachten op nieuwe produkten. Als het dan toch leverbaar is, is het ook nauwelijks leverbaar. Eind 2004 begin 2005 was het al een ramp om een Zwarte CM stacker te bemachtigen en als ik nu bij de shops zo kijk worden op alle varianten vaak lange levertijden geboekt. Ik kreeg laatst een vragen lijstje van Coolermaster binnen op mijn e-mail adres, waarin onder andere gevraagd werd hoe ik de de beschikbaarheid van de produkten vind. Hier heb ik "slecht" op geantwoord.

Waar het aan ligt en of Cooler Master er daadwerkelijk wat aan kan doen weet ik niet, maar het is wel wat je ervaard.
de reden dat ik nu een grijze stacker heb is inderdaad ook omdat de zwarte slechtniet leverbaar was. desondank ben ik er zeer tevreden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

__xeno__ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:39:
[...]

de reden dat ik nu een grijze stacker heb is inderdaad ook omdat de zwarte slecht niet leverbaar was. desondank ben ik er zeer tevreden mee ;)
Ik heb dood leuk tot 3 maal een zilver kleurige retour gestuurd. Tot drie maal de verkeerde toegezonden door 2 verschillende winkels. ;( En ik zou en moest een zwarte uitvoering hebben. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
_Dune_ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:41:
[...]

Ik heb dood leuk tot 3 maal een zilver kleurige retour gestuurd. Tot drie maal de verkeerde toegezonden door 2 verschillende winkels. ;( En ik zou en moest een zwarte uitvoering hebben. ;)
en heb je die uiteindelijk gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

__xeno__ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:48:
[...]
en heb je die uiteindelijk gekregen?
Ja, dit was begin 2005 al. Overigens zit ik over een tweede te denken. Azerty.nl schijnt de kasten vrij regelamtig op voorraad te hebben, ook de zwarte uitvoering. Ik zit wel te twijfelen tussen de 810 en de orginele CM Stacker.

edit: Op het ogenblik hebben ze de orginele CM Stacker (zwarte) gewoon op voorraad.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 03-01-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
haha te laat, heb de grijze al ;) ik had ook de 830 kunnen kopen alleen deze is niet mijn smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb inmiddels 2 keer het formulier ingevult voor de pci bracket die niet klopt van de stacker, met 3 weken ertussen. Nog niet ontvangen en kan m'm TV out niet gebruiken omdat de ingang nu te ver naar binnen zit.

Waardeloos.

Een kast die behoorlijk aan de prijs is, een enorme fout erin en niet reageren. Wat een kut merk en wat een kut service. Nooit meer dat coolermaster :r :r kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zijn wij even lekker volwassen :)
Het is een drukke periode bij CM, ze zitten midden in een verhuis op het moment, dus het kan wat langer duren dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Sponz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:38:
Ik heb inmiddels 2 keer het formulier ingevult voor de pci bracket die niet klopt van de stacker, met 3 weken ertussen. Nog niet ontvangen en kan m'm TV out niet gebruiken omdat de ingang nu te ver naar binnen zit.
Waardeloos.
Een kast die behoorlijk aan de prijs is, een enorme fout erin en niet reageren. Wat een kut merk en wat een kut service. Nooit meer dat coolermaster :r :r kopen dus.
Een goede manier om hem wel snel te krijgen:

1. Doe beide handen over je oren
2. Sluit je ogen
3. Stamp de hele tijd met je voeten op de vloer
4. Continue en keihard roepen "ik wil hem nu! ik wil hem nu!"

Dan rijdt je pappie vast wel zsm naar Coolermaster toe om hem je bracket persoonlijk op te halen

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 05-01-2006 02:25 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Occy74 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:23:
[...]
Een goede manier om hem wel snel te krijgen:

1. Doe beide handen over je oren
2. Sluit je ogen
3. Stamp de hele tijd met je voeten op de vloer
4. Continue en keihard roepen "ik wil hem nu! ik wil hem nu!"

Dan rijdt je pappie vast wel zsm naar Coolermaster toe om hem je bracket persoonlijk op te halen
Die van mij zou wel gek zijn aangezien ik zelf een rijbewijs heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter

Waardeloos.

Ik heb vernomen dat CM ze besteld heeft maar dat ze nog niet zijn aangekomen. Ook is er een omwisseling geweest in hun spareparts/RMA afdeling waardoor er een grotere wachttijd is. Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een zwarte Stacker besteld :9 :9~ :9 die ik morgen op ga halen, alleen zit ik nu met het probleem dat de frontjes van mijn dvd speler en brander wit zijn en de voorkant van de Stacker zwart.

Nu ben ik aan't zoeken geweest en heb ik 2 dingen gevonden:Die van Coolermaster plak je op je eigen dvd speler en die van Lian Li schroef je geloof ik aan je kast alle nu is de vraag hebben jullie al van die dingen gebruikt? En is het mogelijk om die van bijvoorbeeld Lian Li in een Stacker te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Anoniem: 38778 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:12:
Ik heb nu een zwarte Stacker besteld :9 :9~ :9 die ik morgen op ga halen, alleen zit ik nu met het probleem dat de frontjes van mijn dvd speler en brander wit zijn en de voorkant van de Stacker zwart.

Nu ben ik aan't zoeken geweest en heb ik 2 dingen gevonden:Die van Coolermaster plak je op je eigen dvd speler en die van Lian Li schroef je geloof ik aan je kast alle nu is de vraag hebben jullie al van die dingen gebruikt? En is het mogelijk om die van bijvoorbeeld Lian Li in een Stacker te schroeven.
Die Lian Li lijkt me moeilijk.. Maar zou misschien pas te maken kunnen zijn.. Ik heb hier zo'n bracket voor me liggen, maar die rechte kant die zeg maar in de kast steekt is nogal lang.. Dus zul je in iedergeval die zijkanten van die Lian Li recht moeten buigen..
Kan je wel een foto sturen van die bracket...

En anders: lade openen, pc uit, dvd speler demonteren, frontje voorzichtig met een schroevendraaier losklikken, lichtjes opschuren, eventueel wat hechtprimer er op spuiten en daarna nog een keertje lichtjes opschuren en zwart spuiten maar :Y) (Heb ik ook wel eens gedaan, gaat best goed hoor!)

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024

Waardeloos.

Nog nooit van een VIJL gehoord?? Of misschien van een DREMEL ??

Ik snap 't, van zo'n dure kast zou je 't eigenlijk niet verwachten. En omdat IEDEREEN zo'n bracket wil.. En ik weet dat ze 't erg druk hebben bij Coolermaster..

Geduld is een schone zaak, en anders vijl je gewoon even dat stukje weg.. Is toch niet zo moeilijk??

't Zijn allemaal maar mensen hoor..

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zelf heb ik de Coolermaster black alloy faceplates, ze zien er heel stijlvol uit, alleen het juist aanbrengen is een beetje een probleem. De 2 delen hebben nog geen 10de van een millimeter spatie dus je moet ze echt goed aanbrengen ! Maar als dat éénmaal in orde is, heb je heel stijlvolle drives die perfect bij de zwarte (en ook zilveren) stacker passen.

Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC01180.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 05-01-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jackioo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Die Lian Li lijkt me moeilijk.. Maar zou misschien pas te maken kunnen zijn.. Ik heb hier zo'n bracket voor me liggen, maar die rechte kant die zeg maar in de kast steekt is nogal lang.. Dus zul je in iedergeval die zijkanten van die Lian Li recht moeten buigen..
Kan je wel een foto sturen van die bracket...

En anders: lade openen, pc uit, dvd speler demonteren, frontje voorzichtig met een schroevendraaier losklikken, lichtjes opschuren, eventueel wat hechtprimer er op spuiten en daarna nog een keertje lichtjes opschuren en zwart spuiten maar :Y) (Heb ik ook wel eens gedaan, gaat best goed hoor!)
Als je wat foto's ervan zou kunnen posten of mailen hoe die hoekprofielen er precies opzitten zou dat mooi zijn, misschien ook makkelijk voor andere toekomstige gebruikers :) . Is dat alu een beetje netjes te buigen dan?

Dat Spuiten is voor mij niet echt weg gelegd. Denk niet dat ik dat helemaal netjes krijg, maar van wat modden ben ik zeker niet vies >:)
Phuncz schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:57:
Zelf heb ik de Coolermaster black alloy faceplates, ze zien er heel stijlvol uit, alleen het juist aanbrengen is een beetje een probleem. De 2 delen hebben nog geen 10de van een millimeter spatie dus je moet ze echt goed aanbrengen ! Maar als dat éénmaal in orde is, heb je heel stijlvolle drives die perfect bij de zwarte (en ook zilveren) stacker passen.

Zoals hier:

[afbeelding]
Welke merk en type spelers/branders heb jij onder die faceplates zitten? Wat ik zo kan zien, ziet het er zeker strak uit. Gaan ze echt helemaal over de bestaande heen dus zijn ze heel iets groter dan de bestaande voorkant of alleen er boven op.

Bij mij gaat het om een NEC dvd branden en een lite-on dvd speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Anoniem: 38778 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:12:

Zwarte bumperlak doet wonderen. Ik heb al menig frontje keurig zwart (of in een andere kleur) gespoten. Goed ontvetten en in dunne laagjes, 2 tot keer 3 spuiten. Niet proberen om het in een keer te doen. Het resultaat mag er echt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 05-01-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Anoniem: 38778 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:17:
Welke merk en type spelers/branders heb jij onder die faceplates zitten? Wat ik zo kan zien, ziet het er zeker strak uit. Gaan ze echt helemaal over de bestaande heen dus zijn ze heel iets groter dan de bestaande voorkant of alleen er boven op.

Bij mij gaat het om een NEC dvd branden en een lite-on dvd speler :)
Een BenQ DW1620 en een LiteOn CDRW 52x/24x/52x. Maar het zou normaal op elke drive moeten passen, tenzij exorbitante Sony modellen met een grote tray. Ik kon het in mijn stacker voor elkaar krijgen dat ze niet meer dan een millimeter uitstaken, hoe weet ik niet. Ze zijn toch een 3-4mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Update: heb weer een mail gekregen van de desbetreffende winkel. De 3.5 inch frontjes worden er nu verwacht op de 12ste januari (nog eens 6 dagen opgeschoven dus). Het begint te naderen :) Zijn er eigenlijk mensen die daar ook deze frontjes besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb mijn zwarte Stacker binnen, en heb gelijk van die Coolermaster bezels gehaald.
Nu wil ik dat ding ombouwen dat je dus de BTX style krijgt alleen ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar :'( Ik zit er nu al een uur tegen aan te kijken maar het past gewoon niet |:(

Ik heb de backplate met de achterkant er compleet uitgehaald en als ik hem omdraai past het niet :( heeft iemand of weet iemand duidelijk foto's hoe hij in elkaar zit en moet want van die handleiding wordt ik ook nog niet echt veel wijzer.

Als ik het spul eindelijk eens in elkaar heb zal ik gelijk een aantal foto's posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17
Het zou toch echt mogelijk moeten zijn om die kast om te bouwen naar BTX zonder verder iets aan die kast te doen. Zelf heb ik hem wel omgebouwd naar 'omgedraaid ATX' en toen moest ik wel een klein stukje uit de achterkant wegzagen, maar dat zou voor jou geen probleem moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat wel over BTX style dus gewoon met een ATX moederbord op zijn kop en niet echt een BTX moederbord.

Ik zie wel waar hij tegen aan zit maar daar ga ik niet in zagen.
Het probleem zit hem voor wat ik kan zien in dat blok naast waar je pci sloten zitten. Dat loze stukje ernaast.

Aan de bovenkant zit er een gleuf maar aan de onderkant niet dus als ik hem erin zet past hij er niet in( misschien een beetje vaag omschreven maar weet zo snel niet hoe ik het duidelijker moet omschrijven.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

jackioo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:23:
[...]

Nog nooit van een VIJL gehoord?? Of misschien van een DREMEL ??

Ik snap 't, van zo'n dure kast zou je 't eigenlijk niet verwachten. En omdat IEDEREEN zo'n bracket wil.. En ik weet dat ze 't erg druk hebben bij Coolermaster..

Geduld is een schone zaak, en anders vijl je gewoon even dat stukje weg.. Is toch niet zo moeilijk??
Ik wil geen ijzervijzel in m'n kast, lijkt me nogal beroerd voor de electronica.

drunkfux:lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Heeft deze kast ook zo een ingenieus systeem als Chieftec waarbij de schijven 90 graden gedraaid zijn? Zo perfect gewoon, maar ik zoek een 2e kast voor mijn andere pc en wil wat anders. Kijk al een tijdje naar deze kasten, maar iets weerhoudt me ervan, geen idee wat het is. De constructie misschien. Het ziet er zo simpel uit van binnen een rij van top tot teen aan 5,25 inch bays.

Afbeeldingslocatie: http://www.fcenter.ru/img/article/cases/testing_cases_2/52293.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nee de Stackers hebben dat niet omdat ze ook 12 bays hebben en zo'n systeem zou dat niet toelaten. Tevens is het "zo" ingenieus nu ook weer niet, ik denk dat LianLi zelfs eerder was ermee. Maar aangezien de Stackers zowiezo een 120mm fan per maximum 4 HD's bieden (kan ingedeeld worden), is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grote voordeel van de stacker blijft toch gewoon "de modulariteit" en het feit dat hij zowel ATX als BTX compatibel is. Met de stacker kan je gewoon enorm veel richtingen uit. Getuige daarvan is, dat je waarschijnlijk geen 2 dezelfde stackers gaat tegenkomen.
Persoonlijk vond ik het ook een voordeel dat er ook nog geen voeding bijzat en dat ik dus nog kon kiezen. Voordat ik de stacker kende dacht ik een Chieftec Dragon te nemen, maar iets weerhield mij daarvan: namelijk dat ik geen keus had qua voeding en dat ik 360W nogal niptjes vond. Verder nog een voordeel voor de stacker: de 120mm fans. Een voordeel voor de chieftec: ik denk dat je er meer richtingen mee uit kan op gebied van modden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-01-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De Chieftec cases zijn over het algemeen ook in elke richting en manier gemod dat het saai geworden is. Zo mega is de kast nu ook weer niet, het plastic design heeft bij mij al van het begin afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mijn Stacker + Inhoud :Y) Ja Ja, kabels moet ik nog netjes maken! ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/7800GTX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Damn, netjes, vette hardware ook ! Zo zie je hoeveel plaats bovenin zit bij de Stacker 810. Plaats genoeg voor het meeste van een WC setup, zonder nodige plaats in de kast op te offeren. Heb je modplannen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie foto's! Alleen zou ik nog de roostertjes achter de fans wegnemen en vervangen door gewone fingerguards.
Verder vind ik ook persoonlijk: op deze foto's kan je goed zien dat de bovenste van de 2 fans eigenlijk een beetje nutteloos is. In het verlengde ervan is er geen elketronica of geen onderdelen, dus wordt de airflow van deze fan eigenlijk niet echt nuttig besteedt. Het doet met zo een beetje denken aan de fan van 80mm bovenaan, die heb ik ook altijd al een beetje nutteloss gevonden. De fan die wel zeer nuttig is, is de onderste van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Echt enorm veel plaats over hey. Dat word nog investeren ;)

Er zitten geen fans standaard bij de stacker?

Ben nog altijd aan het wachten op de 830 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:13

GVR

R-Adioactive schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:22:
Echt enorm veel plaats over hey. Dat word nog investeren ;)

Er zitten geen fans standaard bij de stacker?

Ben nog altijd aan het wachten op de 830 ;(
Jawel 1x 80 mm bovenin, 1x 120 mm achterin en 1x 120 mm op de 4-in-3 module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Freaky Gabbur schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:39:
[...]

Jawel 1x 80 mm bovenin, 1x 120 mm achterin en 1x 120 mm op de 4-in-3 module
Bij de 810 zit 2x 120 mm achterin! :) Kijk de foto's maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
XanderH schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:32:
Mijn Stacker begint vooraan toch wat krapjes te worden ondertussen. :P

[afbeelding]

Bovenste bay (links dus) zit het bedieningspaneeltje, de twee bays tussen mijn opticals en mijn hdd rekjes zijn gevuld met een IR ontvanger en een floppydrive, en verder zit de vrije ruimte in de 5.25" bays wat vol gepropt met kabels. :X

Komen ze nog eens met een grotere? :P

(I know, korte PATA kabels met slechts 2 stekkertjes kopen en wat kabels van mijn tweede (onderste) voeding los solderen zou ook al helpen... maar niet echt veel vrees ik. :P)
Tja, vier schijven in zes bays das te gek voor woorden, ik zou zeggen koop wat van die hdd ophangrekjes voor in een bay. Wat mij meteen tot het volgende brengt: biedt de Stacker ook ruimte aan een willekeruig te plaatsen 120mm fan aan de voorkant of kan dat alleen met die 4in3 module voor hdd? Ik geloof dat het bij de TT Armor wel kan, dat staat op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17
Soldaatje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:04:
[...]

Tja, vier schijven in zes bays das te gek voor woorden, ik zou zeggen koop wat van die hdd ophangrekjes voor in een bay. Wat mij meteen tot het volgende brengt: biedt de Stacker ook ruimte aan een willekeruig te plaatsen 120mm fan aan de voorkant of kan dat alleen met die 4in3 module voor hdd? Ik geloof dat het bij de TT Armor wel kan, dat staat op hun site.
Tenzij je zelf een ophanging bedenkt kun je geen 120 MM fans voorin de stacker plaatsen zonder 4-in-3 device module. Daar zit namelijk die constructie op dat je deze ervoor kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Danielson schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:49:
[...]

Bij de 810 zit 2x 120 mm achterin! :) Kijk de foto's maar :)
Standaard niet hoor, bovenin zit als je hem nieuw koopt de omhulsel voor de voeding wat er dus uit kan en de voeding kan onderin..
Tenzij die van Danielson een andere revisie is..

Ik heb de mijne van de allereerste inkoopactie voor deze kast en dat is dus al een tijdje terug..

Wat Freaky Gabbur zei klopt als een bus voor wat betreft mijn kast..

[ Voor 21% gewijzigd door Occy74 op 08-01-2006 05:06 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Occy74 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 05:04:
[...]
Standaard niet hoor, bovenin zit als je hem nieuw koopt de omhulsel voor de voeding wat er dus uit kan en de voeding kan onderin..

Ik heb de mijne van de allereerste inkoopactie voor deze kast en dat is dus al een tijdje terug..

Ik heb de mijne zo uit de doos gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De Stacker 810 heeft achterin standaard 2x 120 mm fans zitten als je de orginele stacker hebt, de STC-T01 waar je dus 2 voedingen in kunt plaatsen heeft 1x 120 mm alleen dus wel ruimte voor een tweede voeding. Je kan ook ipv die 2e voeding 2x 80 mm fans plaatsen, deze zijn echter niet standaard inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:15
Heeft iemand ervaring met E-ATX moederborden in de classic stacker. Degene met de mogelijkheid tot 2 voedingen dus :)
Volgens de coolermaster site kan het iig: Micro ATX, ATX, E-ATX 12; E-ATX 12 ondersteund
Maar dan zou de andere stacker alleen maar interessant zijn voor W-ATX en groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Ik denk dat jij ook geen 810 hebt, maar het eerste type van de CM Stacker. De 810 heeft standaard 2x 12cm fan's achter in en plaats voor 1 voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27
Ow, topic even vergeten. :X Foto's waar ik om gevraagd werd zijn al door iemand anders gepost iig, mooi. :P
Soldaatje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:04:
[...]
Tja, 4 schijven in 6 bays te gek voor woorden... maar 4 schijven in 3 bays koelt veel minder.

En fans ophangen zonder 4-in-3 module gaat dus niet (makkelijk)...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1 schijf in 9 bays :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Hoe is jullie ervaring met het koppelen van twee voedingen in de stacker, door middel van het meegeleverde koppelstukje?
Ik was nogal bang namelijk dat de beiden voedingen elkaar zouden gaan voeden door de signaal draden heen.
Kan iemand zijn ervaringen hierover posten? En argumentatie waarom deze voor 2 psu's is gegaan ipv 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:50:
Ik was nogal bang namelijk dat de beiden voedingen elkaar zouden gaan voeden door de signaal draden heen.
Hier moet je alvast geen schrik voor hebben. Het enige wat het koppelstukje tussen de 2 voedingen doorverbindt is een lijn die het signaal geeft "voeding aan" en een lijn voor een aarding. Ze gaan elkaar dus zeker niet voeden en zo interfereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

arnoman schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:58:
Heeft iemand ervaring met E-ATX moederborden in de classic stacker. Degene met de mogelijkheid tot 2 voedingen dus :)
Volgens de coolermaster site kan het iig: Micro ATX, ATX, E-ATX 12; E-ATX 12 ondersteund
Maar dan zou de andere stacker alleen maar interessant zijn voor W-ATX en groter
E-ATX gaat prima. Mijn Dual XEON mobo is E-ATX en dat past makkelijk, en ook alle gaatjes in de tray klopten perfect; Kortom geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 144949 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:10:
[...]

Hier moet je alvast geen schrik voor hebben. Het enige wat het koppelstukje tussen de 2 voedingen doorverbindt is een lijn die het signaal geeft "voeding aan" en een lijn voor een aarding. Ze gaan elkaar dus zeker niet voeden en zo interfereren.
Ook niet via de Signaal kabels?

Bedankt voor je antwoord G_M_C. Zou je een foto kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:21:
[...]

Ook niet via de Signaal kabels?

Normaal niet. Bij mijn weten heeft er nog nooit iemand een probleem mee gehad. Ze gaan elkaar allenszins niet kunnen voeden. Het enigste wat een probleem kan zijn is misschien dat de slave-voeding gewoon niet mee ingeschakeld wordt. Maar zelfs dat lijkt me onwaarschijnlijk (is gewoon een signaal van 5V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:21:
[...]
U vraagt, wij draaien (deze pics staan nu ook in mijn openbare foto-album op tweakers trouwens);

Systeem van voren zoals die onder mijn bureau staat;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d0ae65cf1214c2efd6cb7119c819058/full.jpg

Een detailtje van het front-panel + fancontroller

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b4fcd7ea2eeaed05189cab6f2571cc35/full.jpg

Het geheel van binnen;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3cbfe3f3ea1505438ab3a0b52f91a30/full.jpg

De drive-cage

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3fcc5a163a50a8a969cd8781d206d63/full.jpg

De drive-cage in detail. Kan je mijn "kabelboom-structuur" beter zien

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e2625e70c01b9c80a2d32b4ba6b9bab/full.jpg

En tot slot;
De 2 koelers van de Xeons waar ik mijn fan-mod op heb toegepast

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65077/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-01-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Bedankt G_M_C!
offtopic:
welk mobo is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:33:
Bedankt G_M_C!
offtopic:
welk mobo is dat?
pssst: Check mijn sig, onderaan al mijn posts. De serverT heet Illúvatar

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fanmod? Wat heb je eraan gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De koelers zijn in principe passieve koelers voor op de Xeon (Coolermaster E3W-NPTXC-01); Er zit dus oorspronkelijk geen fan op. Maar omdat al mijn PC's gedurende 24/7 op 100% load lopen, wilde ik wat extra speelruimte qua CPU-koeling. Dus ik heb er fans op gemod.

Zie: [rml]G_M_C in "[ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."[/rml]

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-01-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu ook een stacker gekocht.. Wat een heerlijke kast is dit zeg. Ik heb alleen nog een vraagje.. Ik heb de voeding bovenin gemonteerd.. Zou het denken jullie beter zijn om hem onderin te monteren ivm koele lucht die hij dan direct kan krijgen? ik heb een tagan 530 watt easyconn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Executor16 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:09:
Ik heb nu ook een stacker gekocht.. Wat een heerlijke kast is dit zeg. Ik heb alleen nog een vraagje.. Ik heb de voeding bovenin gemonteerd.. Zou het denken jullie beter zijn om hem onderin te monteren ivm koele lucht die hij dan direct kan krijgen? ik heb een tagan 530 watt easyconn.
Voeding onderin: Je voeding krijgt koele lucht binnen, is beter gekoeld en de voedingsfan kan misschien stiller draaien

Voeding bovenin: Je voeding zuigt de warme lucht van je processor de kast uit, je proc is beter gekoeld en die fan kan stiller.

Mja, het is een afweging die je even moet maken. Als je ook nog twee 80mm outtakes wilt maken is het wat mij betreft heel simpel: De voeding onderin en die outtakes bovenin. Als je geen extra fans wilt plaatsen moet je gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. ;) En als je je voeding al bovenin hebt zitten zou ik hem lekker laten ziten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:12:
[...]
Mja, het is een afweging die je even moet maken. Als je ook nog twee 80mm outtakes wilt maken is het wat mij betreft heel simpel: De voeding onderin en die outtakes bovenin. Als je geen extra fans wilt plaatsen moet je gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. ;) En als je je voeding al bovenin hebt zitten zou ik hem lekker laten ziten. :)
En denk er bij het monteren ook aan dat de Stacker nogal groot is. Daardoor heb je de kans dat bv. de ATX-stekker niet op een "lekkere" manier naar je mobo te leiden is. De meeste Mobo's hebben die stekker nl. bovenaan het bord gemonteerd, omdat de meeste voedingen ook bovenin zitten.

(Ik heb vanwege het kabelmanagement, en dus ook dit probleem, bij mij de voeding gewoon nog bovenin zitten. Zie de foto's van mij eerder in dit topic)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 11-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:22:
[...]

En denk er bij het monteren ook aan dat de Stacker nogal groot is. Daardoor heb je de kans dat bv. de ATX-stekker niet op een "lekkere" manier naar je mobo te leiden is. De meeste Mobo's hebben die stekker nl. bovenaan het bord gemonteerd, omdat de meeste voedingen ook bovenin zitten.

(Ik heb vanwege het kabelmanagement, en dus ook dit probleem, bij mij de voeding gewoon nog bovenin zitten. Zie de foto's van mij eerder in dit topic)
Ik heb 2 voedingen in mijn PC en beide ATX stekkers zouden het gewoon halen... :P

En die foto's heb ik idd gezien ja, netjes. Zoiets zou ik ook eens moeten doen in mijn pc. Alles loopt nu een beetje kris kras door elkaar. :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ead273e2d7103ffd73f71e68a2fc885b/full.jpg

(Blegh, slechte foto. :X :P Maar de enige die ik zo snel kan vinden die qua kabels nog klopt. Geen zin om mn pc uit te zetten voor een foto nu. ;) :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De Tagan voedingen hun fans gaan op belasting, niet op temperatuur. Dus het is best dat deze van koele lucht voorzien wordt. Zet hem dus best onderaan :)

De meeste andere voedingen gaan op temperatuur in de voeding, maar Tagan niet om één of andere gekke reden. Zowiezo vind ik het makkelijker om hem onderaan te plaatsen om de kabels te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik prefereer om de voeding en het fontpanel onderaan te plaatsen. Zo is alle kabelmiserie beneden en kan het "steunen" op de onderkant van de kast. Als je deze boven plaatst, neigen ze om voor de rest van je hardware te gaan "hangen".
Enige voorwaarde is dat je 20pins (of 24) kabel lang genoeg is voor aan je mobo.
Verder krijgt de voeding onderaan idd frissere lucht. Bovenaan de voeding plaatsen om de warme lucht van de cpu af te leiden vind ik nogal nutteloos omdat daar toch al een 120mm stackerfan zit.

Met grote voorsprong wint onderaan dus van bovenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:06:
Met grote voorsprong wint onderaan dus van bovenaan. :)
Nou ja, ik en G_M_C zeggen bovenaan, jij en Phuncz zeggen onderaan. Grote voorsprong? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Is de 830 in het zwart al leverbaar in nl ? kan niks vinden namelijk....

of is ie helemaal nog niet verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Geef eens een goede reden om hem boven te plaatsen ? :P

De RC-830 wordt verwacht binnen dit en een maand. But don't shoot the messenger :P

[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Anoniem: 25342 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:24:
Is de 830 in het zwart al leverbaar in nl ? kan niks vinden namelijk....

of is ie helemaal nog niet verkrijgbaar
De 830 word voorlopig alleen in de kleur zilver geleverd en men zegt dat hij begin februari uitkomt in Nederland.

Dat is volgens mij de 3e keer dat hij is uitgesteld geworden :P De leveranciers zijn er niet echt blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:41:
Geef eens een goede reden om hem boven te plaatsen ? :P
- ATX kabel en extra 12V kabel hoevel niet eerst over heel je moederbord heen naar boven toe.
- Veel voedingen voeren ook lucht af van de processor. Tja, de 12cm fan daar voert OOK lucht af maar een voeding werkt daar toch alleen aan me? Zeker bij een load-geregelde voedingsfan maakt het toch niet uit? Hij wordt bij bovenin plaatsen niet warmer en is er vast wel op berekend om warme lucht af te zuigen.
- Voedingen horen gewoon bovenin. :X

:P

Mja, ik denk dat je er meningsverschillen over kunt blijven houden. Mijn argumenten zullen niet erg sterk zijn, die van jou eigenlijk ook niet. :>

Ik zou zelf iig voor bovenin gaan, maar kennelijk zijn er mensen die hem liever onderin doen. ;)

(Ik doe gewoon beide! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
R-Adioactive schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:00:
[...]

De 830 word voorlopig alleen in de kleur zilver geleverd en men zegt dat hij begin februari uitkomt in Nederland.

Dat is volgens mij de 3e keer dat hij is uitgesteld geworden :P De leveranciers zijn er niet echt blij mee :+
Oeps, had niet gezien dat er specifiek naar de zwarte gevraagd werd. Die heeft dus nog GEEN leverdatum omdat deze nog niet gepland staat. De vraag ernaar verhogen maakt dat wel een mogelijkheid dus op het coolermaster forum vragen voor een zwarte kan wel effect hebben ;)
XanderH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:20:
[...]
- ATX kabel en extra 12V kabel hoevel niet eerst over heel je moederbord heen naar boven toe.
Meestal staat die connector toch in het midden en die extra 12V staat soms ook onderaan :P
- Veel voedingen voeren ook lucht af van de processor. Tja, de 12cm fan daar voert OOK lucht af maar een voeding werkt daar toch alleen aan me? Zeker bij een load-geregelde voedingsfan maakt het toch niet uit? Hij wordt bij bovenin plaatsen niet warmer en is er vast wel op berekend om warme lucht af te zuigen.
Je zegt het zelf al, die 12cm doet dat werk al. Het zal toch beter voor je voeding zijn om niet de CPU-lucht te trekken. Voedingen met op load-gebasseerde koeling zijn inderdaad berekend op warme lucht, maar warme lucht verhoogt de slijtage en echt voordeel heeft het niet. Dus waarom problemen zoeken :)
Dan verklaar eens waarom de meeste serverbakken hun voeding(en) onderaan hebben :P De meeste merk-PC's hebben totaal geen fans in de kast zitten buiten de CPU en de voeding. Dan is het inderdaad nodig dat de voeding boven zit. Maar een Stacker is niet bepaald voor zo'n instap-configuratie :)
Mja, ik denk dat je er meningsverschillen over kunt blijven houden. Mijn argumenten zullen niet erg sterk zijn, die van jou eigenlijk ook niet. :>
Nou, ik kan er nog een hoop uit mijn mouw schudden :P
(Ik doe gewoon beide! :P)
Zo moet dat :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:24

R-B

Blokkert

idd, begin februari verwachten ze de stacker 830 :) Ik ga er denk meteen 2 en mss 3 bestellen O+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
He laat er ook nog wat over voor ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:58:
Dan verklaar eens waarom de meeste serverbakken hun voeding(en) onderaan hebben :P
Omdat de kast anders topzwaar wordt door die idioot grote en zware redundant servervoedingen? :P
Nou, ik kan er nog een hoop uit mijn mouw schudden :P
Doe maar niet. ;) Je argumenten zijn zeker op gebaseerd, de mijne imo ook. Als ik een systeempje met 1 voeding zou bouwen zou ik hem lekker bovenin bouwen, maar volgens mij ben ik daar sowieso lastig vanaf te brengen. :>

Verklaar jij dan trouwens eens waarom die nieuwe stacker (weet even geen typenummer, stonden een eindje terug foto's van) 2 12cm fans boven elkaar heeft zitten? Die ene 12cm fan voert de lucht to al af?!
(Op dezelfde manier als dat die 2e fan meehelpt aan lucht afvoeren doet een psu dat dus ook. En tegen de hitte... mwoah, daar moeten ze maar tegenkunnen.)
Zo moet dat :Y)
Mja, ik vraag me ook af waarom ik me in zo'n discussie meng. Met 2 voedingen heb ik niet echt veel keus over de plaatsing en mijn bovenste voeding heeft geen roostertje in de onderkant... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:42:
He laat er ook nog wat over voor ons :D
als tegenzit 4 stuks :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 | Marstek 5.12KWh V151+CT003 V115 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
XanderH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:
[...]

Omdat de kast anders topzwaar wordt door die idioot grote en zware redundant servervoedingen? :P
Een serverbak is niet echt gespitst op verplaatsing, dus dat maakt geen reet uit :P

R-B, wat de fok ga je met 4 stekkers doen ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:30:
[...]

Een serverbak is niet echt gespitst op verplaatsing, dus dat maakt geen reet uit :P

R-B, wat de fok ga je met 4 stekkers doen ?! 8)7
1 Huidige pc
1 NIeuwe pc
1 Zwager pc
1 Vriend pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:58:
[...]

Oeps, had niet gezien dat er specifiek naar de zwarte gevraagd werd.
4 uur cup a soup.... dat zouden meer mensen moeten doen :Y)

Ga jij je naast je ATC-310-GX1 nog een 830 kopen :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja, voor mijn toekomstige LAN-bak :)
Deze 2 factoren maken het LAN-bezoeken aardig moeilijk:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC01180.JPG

en

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/mr2_back.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Phuncz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:51:
Ja, voor mijn toekomstige LAN-bak :)
Deze 2 factoren maken het LAN-bezoeken aardig moeilijk:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
en jij denk dat de stacker 830 wel past? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Je zou nog je auto kunnen modden. Kun je er gelijk een carputer van maken.

Maarja... of daar de auto zoveel mooier van word ;)

Ik ben in ieder geval ook aan het wachten op de 830 sinds mijn 2e en 3e schijf niet meer fatsoendelijk in mijn pc kast passen en zo verdoemd zijn te werken in een zelf gefixt case(je) die op 4 schuimblokjes staat (wel weer goed tegen de trillingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
R-B schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Die 4 van jou in ieder geval niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-Adioactive schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:31:
[...]

Die 4 van jou in ieder geval niet :D
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
R-B schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:25:
[...]

M'n Stacker STC-T01 paste ook maar juist, gelukkig is de 830 een beetje kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

wel jammer dat het alleen maar om de zilver versie gaat en niet de zwarte want die is toch ........... een stuk mooier vind ik. :7 ach nou ja eerst maar even wachten dan tot ie daadwerkelijk uitkomt en dan kan ik em natuurlijk ook nog zelf even gaan spuiten in de spuiterij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Anoniem: 25342 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:32:
wel jammer dat het alleen maar om de zilver versie gaat en niet de zwarte want die is toch ........... een stuk mooier vind ik. :7 ach nou ja eerst maar even wachten dan tot ie daadwerkelijk uitkomt en dan kan ik em natuurlijk ook nog zelf even gaan spuiten in de spuiterij >:)
van de 830 vind ik denk toch de zilvere mooier :) Maar god zij dank heeft god Smaak uitgevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:20:
Haha, en dat gezegd zijnde door iemand die een stacker heeft. Als stacker-bezitter zou je net moeten weten dat "niets moet, en alles kan". :P
XanderH schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:
Verklaar jij dan trouwens eens waarom die nieuwe stacker (weet even geen typenummer, stonden een eindje terug foto's van) 2 12cm fans boven elkaar heeft zitten? Die ene 12cm fan voert de lucht to al af?!
(Op dezelfde manier als dat die 2e fan meehelpt aan lucht afvoeren doet een psu dat dus ook. En tegen de hitte... mwoah, daar moeten ze maar tegenkunnen.)
Ik ben net van mening dat die 2de 120mm fan al redelijk nutteloos is, mits er al een 120mm fan is. Zo is ook een voeding daar nutteloos om de warme lucht af te voeren. Zie ook: Anoniem: 144949 in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."

Akkoord, akkoord, het nadeel van voeding onderin is de lengte van je mobo-kabels, maar dat is ook alles. Verder vind ik onderin enkel voordelen hebben.

En heel deze discussie terwijl momenteel men voeding toch bovenin zit :+

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 12-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Is er al nieuws van het "frontjes-front"??? :?
Net zoals veel van jullie zit ik nu al sinds ik mijn Stacker heb te wachten tot ik wat extra frontjes kan bestellen voor het inbouwen van 3,5" dingetjes (floppy, Cardreader en powerpaneeltje van mijn voeding). Maar iedere keer schuift de leverdatum op, en Coolermaster zelf zegt dat ze afhankelijk zijn van de importeur???

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel ik had vandaag een nieuwe update verwacht van sallandautomatisering, maar heb geen mail gekregen. Binnen enkele dagen nog eens horen. Als er nieuws is post ik het al zeker.
Van welke bron haal jij je info over de leveringstermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb het hele topic doorgelezen en ben erg enthousiast geworden over de stackers. Ik wil dus ook zo'n ding :) Ik ben eigenlijk geen modder ofzo dus weet er weinig vanaf.

Wat ik zoek:

- ik heb 4 harddisken dus moeten erin kunnen met zeer goede koeling (maar volgens mij is dat ok met die module 4 in 3 die standaard bij elke stacker zit).
- Ik wil graag dat die 6 usb 2.0 aangesloten zijn. Ik heb een Asus k8vSE deluxe en daar zitten al 8 usb poorten op. Wat ik nergens goed heb kunnen vinden is of je deze 6 extra erbij kan krijgen? (dus dat er eigenlijk een soort hub oid bij zit?
- Het lijkt me wel handig om een temperatuurmeter ofzo aan de voorkant te hebben als dit kan.
- kan iemand mij vertellen hoeveel fans ik ongeveer nodig heb?

Welke Stacker raden jullie aan?

overige info

proc. AMD 64 3000+
Radeon@XT 9800 pro
4 harddisken
heb al een goede 450 W voeding

budget rond de 130 € maar goedkoper mag uiteraard ook (duurder als dit echt meerwaarde heeft)
Verder vraag ik me af of dat ding veel licht geeft s'nachts aangezien hij ook vaak savonds aan staat. ben benieuwd!

EDIT: ik zie eigenlijk dat er maar 1 type is dat voor mij denk echt geschikt is namelijk de CM Stacker (STC-T01). Moet ik als ik deze gekocht heb nog dingen erbij kopen? Bv. temp metertjes ofzo? of extra fans/ stroomkabels weet ik het?

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 12-01-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

tennisbal schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:17:
ik heb het hele topic doorgelezen en ben erg enthousiast geworden over de stackers. Ik wil dus ook zo'n ding :) Ik ben eigenlijk geen modder ofzo dus weet er weinig vanaf.

Wat ik zoek:

- ik heb 4 harddisken dus moeten erin kunnen met zeer goede koeling (maar volgens mij is dat ok met die module 4 in 3 die standaard bij elke stacker zit).
- Ik wil graag dat die 6 usb 2.0 aangesloten zijn. Ik heb een Asus k8vSE deluxe en daar zitten al 8 usb poorten op. Wat ik nergens goed heb kunnen vinden is of je deze 6 extra erbij kan krijgen? (dus dat er eigenlijk een soort hub oid bij zit?
- Het lijkt me wel handig om een temperatuurmeter ofzo aan de voorkant te hebben als dit kan.

overige info

proc. AMD 64 3000+
Radeon@XT 9800 pro
4 harddisken
heb al een goede 450 W voeding

budget rond de 130 € maar goedkoper mag uiteraard ook (duurder als dit echt meerwaarde heeft)
Verder vraag ik me af of dat ding veel licht geeft s'nachts aangezien hij ook vaak savonds aan staat. ben benieuwd!

EDIT: ik zie eigenlijk dat er maar 1 type is dat voor mij denk echt geschikt is namelijk de CM Stacker (STC-T01). Moet ik als ik deze gekocht heb nog dingen erbij kopen? Bv. temp metertjes ofzo? of extra fans/ stroomkabels weet ik het?
Temp meter moet je zowiezo zelf kopen. Dat zit meestal in een fancontroller,
over dat licht: Kan je voor zorgen om uit te zetten???!

Voor de rest, beste stacker weet ik niet. Ik heb pas me eerste met de 830..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
R-B schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:54:
[...]

Temp meter moet je zowiezo zelf kopen. Dat zit meestal in een fancontroller,
over dat licht: Kan je voor zorgen om uit te zetten???!

Voor de rest, beste stacker weet ik niet. Ik heb pas me eerste met de 830..
kan je dat licht zelf uitzetten? of moet je dat modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

als je ccfl haalt zit er altijd schakelaar bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
By the way... die coolermaster alloy frontjes kun je gewoon op de cd/dvd speler plakken?

Dan steekt hij toch een stukje uit? En daarnaast past dat toch ook niet op elke cd/dvd speler?

Zo'n grijs frontje zou wel mooi bij mn CM Stacker 830 passen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
tennisbal schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:17:
- Wat ik nergens goed heb kunnen vinden is of je deze 6 extra erbij kan krijgen?
Het zijn 3x 2 USB poorten, 3 "headers" om op het moederbord aan te sluiten. Vrijwel alle recente moederborden hebben 3 headers.
Check eens een Coolermaster Aerogate of Cooldrive, passen aardig bij de kast en zijn niet cheap uitgevoerd.
Er zitten standaard een deel fans in, normaal zou je ermee moeten toekomen.
De STC-T01 of de RC-810. Eventueel de RC-830 als je nog even kan wachten en bereid bent het dubbele te betalen :)
De power en HD LED geven wel een serieuze straal, best deze niet in dezelfde richting te zetten als je bed ;)
Moet ik als ik deze gekocht heb nog dingen erbij kopen? Bv. temp metertjes ofzo? of extra fans/ stroomkabels weet ik het?
Zoals al gezegd geweest werd, temp metertjes zitten er standaard niet bij. Stroomkabels en fans zijn normaal gezien niet nodig.
R-Adioactive schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:42:
By the way... die coolermaster alloy frontjes kun je gewoon op de cd/dvd speler plakken?

Dan steekt hij toch een stukje uit? En daarnaast past dat toch ook niet op elke cd/dvd speler?

Zo'n grijs frontje zou wel mooi bij mn CM Stacker 830 passen :9
Ze zijn ongeveer 3mm dik, bij mijn Stacker kon ik het voor elkaar krijgen dat ze niet uitstaken. Bij de RC-830 weet ik het niet, heb hem namelijk nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 4 hd's zou ik toch 2 modules nemen dan is er toch iets meer ruimte tussen de hd's (hoewel 1 ook gaat). Fans koop je bij naar believe, afhankelijk van hoeveel koeling je wilt. De fans die al in de stacker zitten, geven echter al een behoorlijke koeling. Als je 8 USB-poorten hebt, veronderstel ik dat dat in totaal is? Dus sommige van die 8 zitten op het backpanel, en de andere van die 8, zullen headers zijn op je moederbord. Op deze headers kan je dan de poorten aansluiten die in het frontpanel van de stacker zitten.
Mobos met 8 X USB, hebben meestal 4 poorten achteraan en 2 headers (elke header = 2 USB poorten)
Mobos met 10 X USB, hebben meestal 4 poorten achteraan en 3 headers (= 6 poorten dus)

Kijk dat dus eens even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is een stacker moeilijk in elkaar te zetten? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten hier. Ik ben absoluut niet technisch. Dus wil hem het liefst zo simpel mogelijk in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Niet zozeer moeilijk alleen het vergt meer handelingen dan met de standaardkast ivm de harddisk brackets, floppydrivebracket, eventuele crossflow fan etc.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 23:38

Wildfire

Joy to the world!

Phuncz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:27:

[...]

De power en HD LED geven wel een serieuze straal, best deze niet in dezelfde richting te zetten als je bed ;)
Dat waren idd serieuze lichtbronnen. Zodanig zelfs dat ik ze uiteindelijk maar heb ontkoppeld, ik weet toch wel dat de PC aanstaat en dat er schijfactiviteit is hoef ik echt niet met een LEDje te zien.

Sinds die dingen uit staan slaap ik weer heerlijk, m'n hele kamer werd verlicht door die dingen! Ik kon er nog net niet een boek bij lezen zoveel licht dat ze gaven... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste