Het grote spoorwegentopic deel 12 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.970 views sinds 30-01-2008

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:47

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:36:
Vannochtend nog wat onregelmatig treinverkeer op Ut-Asd doordat één van de G2000's van Rail4Chem iets meer rookte dan er goed voor was en er derhalve geblust moest worden.
Húh? Meer details a.s.a.p. want ik ben ook wel benieuwd wat een r4c G2000* daar te zoeken heeft (graan? Maar dat reed gister met de PB 01).

* welke?
groen met halve cabine (r4c 2001)
groen met hele cabine (r4c 2002, volgens mij nog in Duitsland)
blauw/grijs met hele cabine (r4c 2003 of 2004)

[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 25-08-2005 09:21 ]

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:19:
[...]

Húh? Meer details a.s.a.p. want ik ben ook wel benieuwd wat een r4c G2000* daar te zoeken heeft (graan? Maar dat reed gister met de PB 01).

* welke?
groen met halve cabine (r4c 2001)
groen met hele cabine (r4c 2002, volgens mij nog in Duitsland)
blauw/grijs met hele cabine (r4c 2003 of 2004)
De 2001
Afbeeldingslocatie: http://foto.112foto-eemlandnoord.nl/albums/userpics/10001/P8250015.JPG

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik zag 't idd. Het vertrek van dat ding met enkele weken naar voor geschoven? Hmm, ik blij dat ik 'm recentelijk eens op de foto heb gekregen ;).

Het zit overigens niet mee met dat ding: eerst vaak (en lang) defect, hersteld, de volgende dag ontspoord, weer een paar weken in dienst en nu dit :P.

[ Voor 70% gewijzigd door Luke! op 25-08-2005 09:54 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Waar is dat ergens? Op dat hele stuk zijn toch geen spoorwegovergangen meer :?.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Het was ook niet op Asd-Ut maar bij Ndb.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Het "vertrekkende treinen"-bordje in Ehv is ook weer gemaakt trouwens, gisteren deed 'ie 't weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Volgens OVL is de 4044 weer rijdend. Wie heeft um al gespot en evt gefotografeerd.
Kunnen we de verschillen tussen nieuwe ICM-I en ICM-I zoeken. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Luccus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:01:
Het "vertrekkende treinen"-bordje in Ehv is ook weer gemaakt trouwens, gisteren deed 'ie 't weer.
Ik zag het idd.. Tof we zijn op dezelfde dag op hetzelfde station geweest B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
En definitief een deel van het VIRM aan de kant, althans in de vorm van het tijdelijk verkleinen van zesjes naar viertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Luccus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:12:
En definitief een deel van het VIRM aan de kant, althans in de vorm van het tijdelijk verkleinen van zesjes naar viertjes.
Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Materieeloverschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
|:(.

Achterlijk zeg, laat ze dan een paar overvolle noordoost treinen rijden door VIRM.

En kost het niet een beetje veel moeite, aangezien ze het materieel in december vast wel weer kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dennis schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:21:
[...]

|:(.

Achterlijk zeg, laat ze dan een paar overvolle noordoost treinen rijden door VIRM.
Dit is precies het soort reacties dat getuigt van geen inzicht in materieelinzet en -omlopen. Je kunt niet enkele treinen in de Noord-Oost door ander mat. laten rijden zonder een enorme vertragingsgevoeligheid én een nauwelijks meer bij te sturen treniserie te introduceren.
En kost het niet een beetje veel moeite, aangezien ze het materieel in december vast wel weer kunnen gebruiken?
Wat is "moeite" aan per treinstel twee bakken uitrangeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 27-08-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat gebeurt er eigenlijk met die bakken? Enkeletje sloper, of verkoop naar buitenland ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:25:
Wat gebeurt er eigenlijk met die bakken? Enkeletje sloper, of verkoop naar buitenland ofzo?
Luccus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:12:
Dus wat zou ermee gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tijdelijk opstellen op een opstelterrein lijkt me, en dat staat dus gelijk aan sloop (zei het niet zo professioneel uitgevoerd).

Zonde van het geld dat ze die bakken hebben aangeschaft, als ze ze nu al weer kwijt willen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:33:
Tijdelijk opstellen op een opstelterrein lijkt me, en dat staat dus gelijk aan sloop (zei het niet zo professioneel uitgevoerd).

Zonde van het geld dat ze die bakken hebben aangeschaft, als ze ze nu al weer kwijt willen.
Wie heeft het nu weer over bakken kwijt willen? Die dingen komen binnen nu en twee jaar weer in die treinstammen terecht, dus ik vraag me echt af wat je allemaal voor flauwekul uitkraamt.... Zie ook ICK en de terzijdegestelde 1800'n en wat daaraan wordt gedaan om die in goede staat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat is eigenlijk het precieze werk om twee of meer bakken in een trein, ertussenuit te halen?
Ontkoppellen, weghalen en de rest weer aankoppellen is niet het enige? Software updates? Aanpassingen aan de motor en andere electronica?

In een ICM kan je lastig de middenbak verwijderen en twee koprijtuigen laten rijden, lijkt me ?
Of is een een VIRM hiervoor ontworpen, dat de middelste bakken er tussen uit kunnen zonder veel problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 27-08-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:39:
Wat is eigenlijk het precieze werk om twee of meer bakken in een trein, ertussenuit te halen?
Ontkoppellen, weghalen en de rest weer aankoppellen is niet het enige? Software updates? Aanpassingen aan de motor en andere electronica?

In een ICM kan je lastig de middenbak verwijderen en twee koprijtuigen laten rijden, lijkt me ?
Of is een een VIRM hiervoor ontworpen, dat de middelste bakken er tussen uit kunnen zonder veel problemen?
Bij VIRM kan dat zonder veel gedoe inderdaad, het zijn immers treinstammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:36:
[...]

Wie heeft het nu weer over bakken kwijt willen?
Jijzelf, je quote de reply nota bene zelf: definitief aan de kant. Definitief is niet tijdelijk, maar voorgoed.

Tenzij alles verzonnen was?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 27-08-2005 13:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:41:
[...]

Jijzelf, je quote de reply nota bene zelf: definitief aan de kant. Definitief is niet tijdelijk, maar voorgoed.

Tenzij alles verzonnen was?
Zúcht: de beslissing om een deel van het VIRM-park tijdelijk aan de kant te zetten is definitief gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:45:
[...]

Zúcht: de beslissing om een deel van het VIRM-park tijdelijk aan de kant te zetten is definitief gemaakt.
Ja, en hoe had ik dat moeten weten, als je je zin zo krom opbouwt? Ik ben geen telepaat. Zoals je reply (je eerste bedoel ik) er staat, staat er toch echt dat het permanent is.

En waar wil je in godsnaam 100+ bakken stallen zonder dat ze na 2 weken al finaal gestript zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Het gaat maar om twee bakken van een stuk of 11 treintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennis schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:06:
Het gaat maar om twee bakken van een stuk of 11 treintjes.
Er zijn meer dan 11 zesjes. Weet niet precies hoeveel, maar zéker meer dan 11.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
wildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:09:
Er zijn meer dan 11 zesjes. Weet niet precies hoeveel, maar zéker meer dan 11.
En er worden er maar ongeveer 11 verkort. Preciese aantal ben ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
8653, 8654, 8655, 8657, 8662, 8663, 8667 en 8676.

Alleen VIRM2 en VIRM3 zijn al 33 zesjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Luke! op 27-08-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Hmm Thalys gespot vandaag [eigenlijk zondag] rond 1920 te Tbr, ri. Bd/Ddr. Wat gek is, want er was toen een stremming tussen Bd en Ddr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

insan1ty schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:45:
Hmm Thalys gespot vandaag [eigenlijk zondag] rond 1920 te Tbr, ri. Bd/Ddr. Wat gek is, want er was toen een stremming tussen Bd en Ddr.
Wat is daar gek aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Nou, de Thalys komt hier normaal niet lijkt mij.. En als het stuk tussen Bd en Ddr gestremd is waarom rijdt ie daar dan heen?
Tenzij hij te Bd keerde en de reizigers met bussen verder vervoerd werden..

Overigens volgens mij heb ik Sjef vandaag ontmoet in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ledn lag er vanavond uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

insan1ty schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

Nou, de Thalys komt hier normaal niet lijkt mij.. En als het stuk tussen Bd en Ddr gestremd is waarom rijdt ie daar dan heen?
Hoe weet jij dan dat ie na Bd naar Ddr ging?

Die Thalysen gaan gewoon van Asd naar Ut, Ht, Bd, Rsd, Belgie in geval van stremmingen bij Ddr/Ddr-Bd.

Dus je ws. gewoon een omgeleide Thalys gezien op weg naar Rsd, niet naar Ddr. Ik kan me niet voorstellen dat een Thalys van Tb naar Ddr gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
terabyte schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

Hoe weet jij dan dat ie na Bd naar Ddr ging?

Die Thalysen gaan gewoon van Asd naar Ut, Ht, Bd, Rsd, Belgie in geval van stremmingen bij Ddr/Ddr-Bd.

Dus je ws. gewoon een omgeleide Thalys gezien op weg naar Rsd, niet naar Ddr. Ik kan me niet voorstellen dat een Thalys van Tb naar Ddr gaat...
Ah ok.. Zou goed kunnen :) Zover reikt mijn zicht dan weer net niet :)

Overigens vandaag een of ander DD-AR rijtuig in de 850 gezien.. Met allemaal fietsen erin en bordjes achter de ramen met "Ingang fietsen > > > > " erop. Zat op een erg gekke plaats, midden tussen het ICRm spul.

Ik zat in de 1950, stel 8657 (VIRM6).. Van bak 8282 was de linker voordeur geloof ik kapot, die ging om de 10 seconden vanzelf dicht zonder dat iemand op t knopje duwde 8)7 Lekker makkelijk in- en uitstappen dus. :P

[ Voor 7% gewijzigd door insan1ty op 30-08-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
insan1ty schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:41:
[...]

Ah ok.. Zou goed kunnen :) Zover reikt mijn zicht dan weer net niet :)

Overigens vandaag een of ander DD-AR rijtuig in de 850 gezien.. Met allemaal fietsen erin en bordjes achter de ramen met "Ingang fietsen > > > > " erop. Zat op een erg gekke plaats, midden tussen het ICRm spul.

Ik zat in de 1950, stel 8657 (VIRM6).. Van bak 8282 was de linker voordeur geloof ik kapot, die ging om de 10 seconden vanzelf dicht zonder dat iemand op t knopje duwde 8)7 Lekker makkelijk in- en uitstappen dus. :P
Die heb ik ook zien rijden denk ik, zat ie 3/4 bakken achter de stuurstand?

Owja, beter om de 10 sec. automatisch dicht dan open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

insan1ty schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:41:
[...]
Vervanging van de oude fietsenbakken. D'r is er tegenwoordig ook minimaal een die gewoon een omgebouwde ICR is. Zonder stoelen, zonder deuren binnen (wel buitendeur natuurlijk :P) en van buiten nauwelijks goed te herkennen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Df'jes zijn idd naar de sloop toe. In Luccus icon zie je (naar ik meen) een Df'je aan een hijskraan.
Maar er komen nieuwe Df'jes aan, al dan met een andere indeling (en andere letters dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, in z'n icon hangt een Plan W aan de kraan.

(dat heb je notabene zelf al eerder gevraagd en beantwoord gekregen...)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Vinnienerd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:58:
[...]

Die heb ik ook zien rijden denk ik, zat ie 3/4 bakken achter de stuurstand?

Owja, beter om de 10 sec. automatisch dicht dan open :P
Zoiets ja..
zo:
[ ^ ^ ][===][===][===][===][===][===][===][===]|-hier-|[===][===][===>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:59:
Nee, in z'n icon hangt een Plan W aan de kraan.

(dat heb je notabene zelf al eerder gevraagd en beantwoord gekregen...)
Dat was al 3 delen geleden ofzo ;). Verwarde het met een andere foto van een 'vliegend' Df'je die ik ergens gezien had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
In de 800/900 rijdt geen DDM2 of DDM3, maar DDM1. DDM2 of DDM3 heeft nooit in de 800/900 gezeten. Die fietsenrijtuigen zijn tot Bvf verbouwde Bv'tjes, iets dat overigens al jaren gebeurt. De leeggehaalde ICR'n zijn BKD's. De ICRm-fietsenbakken die AW_Bos bedoelt rijden alweer even rond: Bf'n. De gespotte fietsenbakken zitten overigens niet als vierde bak in de trein, maar als tweede of derde aan de BDs-zijde (goede samenstelling) of aan de loc (foute samenstelling).

[ Voor 45% gewijzigd door Luke! op 30-08-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De HSL-tests zijn gisteren begonnen:
Het hogesnelheidspoor van Rotterdam tot aan de Belgische grens is klaar; tientallen kilometers blinkende koperen bovenleiding en even zoveel kilometers superglad geslepen rails zijn geschikt voor de razendsnelle Thalys.

Die doorsnijdt straks het Brabantse landschap met maximaal 300 kilometer per uur.

Niet zonder trots kondigde het HSL-bureau in Breda het officiële begin aan van een periode van testen tot in april 2007 de snelle trein echt mensen gaat vervoeren. Helaas spatten de vonken er niet af gistermorgen in het 150 kilovolts transformatorstation naast de HSL bij Zevenbergschen Hoek.

De voor de media zichtbare testen bleven beperkt tot ‘gefrunnik aan de bovenleiding’, zoals een van de woordvoerders het zelf formuleerde.

Pas in februari of maart 2006 wordt er echt hard gereden tussen de grens en Brabant. Dan huurt Infraspeed voor de testen een Thalystrein in. Die gaat met 330 kilometer over het spoor. Tien procent sneller dan de kruissnelheid van de HSL tussen Amsterdam en Parijs. Het mediagezelschap mocht gistermorgen een kijkje nemen in het transformatorstation dat moet zorgen dat er genoeg spanning op de bovenleiding staat. Het station bestaat uit gigantische transformatoren die de 150 kilovolt die Essent aanlevert moet omvormen naar 27.000 volt.

Er staan twee volledig gescheiden systemen, die ieder in staat zijn de HSL voldoende spanning te leveren. Mannen van Siemens demonstreren niet zonder trots dat de vier noodschakelaars die de spanning van de leiding kunnen halen in geval van een calamiteit werken.

Nederland betaalt voor het HSL-tracé langs de A16 naar België vele honderdduizenden euro’s aan de Belgen. We hoeven niet te vrezen dat onze dure stroom met duizelingwekkende vaart via de grens bij Hazeldonk België in gaat. Op de grens staat een speciaal station dat er in de testfase voor zorgt dat de stroom niet verder komt dan de grens. Hebben de Belgen eenmaal ook spanning staan op de bovenleiding, dan is de grensschakeling ervoor om alles eerlijk te verdelen.

Gisteren mochten de media op en tussen de rails van de HSL filmen en fotograferen hoe mannen in een bakkie boven op een dieseltrein meter voor meter de bovenleiding inspecteerden. In totaal worden er de komende tijd zestig verschillende testen gedaan. Met een sleutel worden alle verbindingen getest.

In het bakkie controleert iemand van een onafhankelijk bureau of de controleurs van Infraspeed alles wel goed nazien. Nederland zit volgens Coen Sleddering van het HSL-bureau op het hoogste Europese veiligheidsniveau, omdat de HSL door dichtbevolkt gebied moet rijden.

Een van die veiligheidsmaatregelen is de aanleg van een betonnengeleider tussen de rails vóór tunnels en viaducten. In Duitsland is jaren geleden een flitstrein ontspoord en tegen een betonnen pijler van een brug aangereden. De betonnengeleider moet voorkomen dat de HSL trein ver buiten de rails terecht komt als hij ontspoort. Computersimulaties hebben aangetoond dat dit werkt!

Langs het HSL-spoor staan, afhankelijk van de locatie, om de 1400 of 750 meter palen met contragewichten. Die moeten de bovenleiding strak houden. Een ingenieur van Siemens vertelt dat de bovenleiding krimpt en uitzet als de temperatuur schommelt. De contragewichten kunnen wisselingen tot maximaal 1,20m opvangen.

Morgenavond en woensdagavond 7 september krijgen de omwonenden van de HSL informatie over de testperiode. De HSL-organisatie wil de goede relatie met de omwonenden voortzetten tot de trein rijdt. Bovendien wil de organisatie de mensen op het hart drukken dat ze na 3 oktober echt van het spoor af moeten blijven. Hoewel het nu ook verboden is, wordt er af en toe een illegale wandeling over het spoor gemaakt.

Vanaf 3 oktober zijn alle hekken klaar en gaan de eerste dieseltreinen met 120km/u rijden. Medio november rijden de treinen maximaal 240km/u.

Opmerkelijk is dat de HSL pas begin 2007 vanuit Nederland België inrijdt in het kader van het testprogramma.
Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BNS/artikelvisuals/2851014-363774-groot.jpg

Bron: BN/DeStem

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is er alweer een spoorvernieling gebeurt op het spoor? Stenen op de rails en iets met de bovenleiding? Of heb ik dat niet goed gehoord in het 7 uur 538 nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

afgelopen maandag schijnt jaap (mat '24) een gestrande IC weg te hebben gesleept, wordt hier vermeld.
wel grappig, maar 't lijkt mij niet echt goed er voor.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlonXP1800 op 31-08-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, in 40-45 hebben ze met Mat24 ook lange goederentreinen gereden (wel in setjes van 2 of 3) en die zijn ook niet al te licht, dus het zal wel loslopen denk ik...zeker als het iets eenmaligs is.

Je moet er geen gewoonte van maken natuurlijk ;)

Wel een apart gezicht, dat wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Mooi verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
zag gister een IRM met daarachter een DM '90 rijden bij deventer. Was wel een grappig gezicht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sv3n op 31-08-2005 16:25 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:17:
De HSL-tests zijn gisteren begonnen:

[...]

[afbeelding]

Bron: BN/DeStem
Afgelopen weekend ben ik met een ICE naar Berlijn gegaan. Als ik zie hoe groot de HSL-netwerken in Duitsland en Frankrijk zijn, waarom doen ze hier dan zo moeilijk over één zo'n stukkie spoor?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omdat de grond in Nederland nogal zompig is denk ik. Nederland is nu eenmaal zowat één grote rivierdelta.

Tijdje terug was er toch ook een ICE op hoge snelheid ergens in het oosten van het land (weet niet meer waar) gereden? Daar traden, als ik me goed herinner, ook behoorlijk (onaanvaardbaar) grote trillingen in de grond op.

En daarnaast heb je in Duitsland en Frankrijk enorme gebieden waar niemand of nauwelijks iemand leeft. De bevolkingsdichtheid, en daarmee de bebouwing, is in Nederland nu eenmaal een stuk hoger.

Ook zijn er tegenwoordig regels (veiligheid, milieu, kosten etc) waaraan voldaan moet worden. Veel hogesnelheidslijnen in Duitsland en Frankrijk liggen er al een tijdje, en in die tijd golden er misschien minder regels.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 01-09-2005 14:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• AW_Bos

AW_Bos

Sv3n schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:24:
zag gister een IRM met daarachter een DM '90 rijden bij deventer. Was wel een grappig gezicht :)
Waar was dat? ;)?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2005 17:44 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Serieus, de plaats staat in het stukje dat je zelf quote....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:57:
[...]

Serieus, de plaats staat in het stukje dat je zelf quote....
Damn ik toch |:(. Lees ik erover heen :P

Anyway, de SailTrain is blijkbaar nog niet ontmanteld... Hij gaat morgen nog eventjes wat rondjes over de Maas varen, vanwege de wereldhavendag ...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09:44
Zo eergister even naar amsterdam geweest, met alleen maar VIRM, waren nog problemen tussen utrecht en arnhem, reed dus om via Den Bosch, en dan de intercity naar amsterdam gepakt (kostte me toch nog een fucking half uur). Stopte de trein eerst op station Bijlmer, maar zag dat de metro al klaar stond , en moest van perron wisselen haalde dat dus nooit.
Dus toen doorgereden naar duivendrecht, mocht achterin zitten van de Virm B). Zag er wel vetter uit dan op de foto. Toen bij duivendrecht er uit :(, leuk gesprek gehad met de conducteur :p. Ik had dus gewoon zonder te vragen of zo eff uitgenodigd, wel tof :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Termi schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:02:
Zo eergister even naar amsterdam geweest, met alleen maar VIRM, waren nog problemen tussen utrecht en arnhem, reed dus om via Den Bosch, en dan de intercity naar amsterdam gepakt (kostte me toch nog een fucking half uur). Stopte de trein eerst op station Bijlmer, maar zag dat de metro al klaar stond , en moest van perron wisselen haalde dat dus nooit.
Dus toen doorgereden naar duivendrecht, mocht achterin zitten van de Virm B). Zag er wel vetter uit dan op de foto. Toen bij duivendrecht er uit :(, leuk gesprek gehad met de conducteur :p. Ik had dus gewoon zonder te vragen of zo eff uitgenodigd, wel tof :).
De schuingedrukte stukken ontstijgen momenteel het niveau van mijn intelligentie. Kun je het nog eens uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09:44
insan1ty schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 03:44:
[...]

De schuingedrukte stukken ontstijgen momenteel het niveau van mijn intelligentie. Kun je het nog eens uitleggen :)
Pff :+, man :). Hij vroeg gewoon eff of ik mee wou. Achterin :), niet bij de machinist :(.

[ Voor 7% gewijzigd door Termi op 03-09-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:00:
[...]

Pff :+, man :). Hij vroeg gewoon eff of ik mee wou. Achterin :), niet bij de machinist :(.
Wie, de trein zelf, volgens je verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:02

Reinier

\o/

En je hebt eff uitgenodigd? Vond eff dat leuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
[dom]

[ Voor 98% gewijzigd door straat op 05-09-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gisteren erachter gekomen dat LichtRail treintjes/trammetjes ook in Alphen a/d Rijn worden onderhouden. Ik dacht dat dat in Leidschendam werd gedaan? En is dit kleine onderhoudsstation in Alphen a/d Rijn ook van Nedtrain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak steeds vaker mee dat de airconditioning in IRM/VIRM niet werkt. Nogal irritant op een dag zoals vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan alle sm90's stil ofzo? In zwolle staat er al tijden 1 aan de kant van assendorp met ingegooide ramen, en vandaag zag ik er nog minstens 3 stilstaan in zwolle... allemaal kaputt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Heeft waarschijnlijk te maken met de hoge energieprijzen........... 8)

Heb trouwens begrepen dat IRM/VIRM massaal in de stalling wordt gezet, het materiaal uit de jaren zestig en zeventig is namelijk nog niet helemaal versleten (deze toestand gaat waarschijnlijk zo'n 25 jaar duren). :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
spacecom schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:24:
Heb trouwens begrepen dat IRM/VIRM massaal in de stalling wordt gezet, het materiaal uit de jaren zestig en zeventig is namelijk nog niet helemaal versleten (deze toestand gaat waarschijnlijk zo'n 25 jaar duren). :r
Als je de laatste twee pagina's of zo nou eens wat beter had gelezen, had ik je niet hoeven zeggen dat je onzin loopt te verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Wat heeft iedereen toch tegen plan-T/V's? IMHO zitten ze prima hoor. Straks gaan we allemaal roepen dat er de ICM uit de dienstregeling moet omdat het materiaal uit de jaren '80 is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:08:
Wat heeft iedereen toch tegen plan-T/V's? IMHO zitten ze prima hoor. Straks gaan we allemaal roepen dat er de ICM uit de dienstregeling moet omdat het materiaal uit de jaren '80 is 8)7
Plan T's zijn an sich niet verkeerd, mits je in vierzits vis a vis stoel zit.
Plan V is ronduit waardeloos in de 2e klas, banken te hard (net als sprinters, DDM1 en citypendels trouwens).
1e klas is Plan V wel weer heerlijk, kun je heerlijk liggen in een coupe.
1e klas van DDM1 en SGM is ook weer beter dan die in DD-AR of SGMm.

De jongste koplopers zijn trouwens nog maar net 10 jaar oud, alleen ziet het interieur er wat gedateerd uit. Het blijven wel de comfortabelste (binnenlandse) treinen, samen met SM'90 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind t heerlijk dat er weer een koploper rijdt tussen emmen-zwolle (mijn trajectje) wat mij betreft mogen alle sm90's wel aan de kant! ik vind het 3x niets... net als de plan v's op die lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:40:
Ik vind t heerlijk dat er weer een koploper rijdt tussen emmen-zwolle (mijn trajectje) wat mij betreft mogen alle sm90's wel aan de kant! ik vind het 3x niets... net als de plan v's op die lijn :P
Wat vind je dan zo slecht aan die SM90's? Ze hebben redelijk comfortabele stoelen, rijgeluid is erg laag, trekt als een gek op.
In de 1e klas staan de stoelen zelfs zo ver uit elkaar dat je niet met je poten op de bank tegenover je kan. Dat is nog eens beenruimte!

Wist je trouwens dat er in een SM90-stel meer electronica zit dan in een TGV/Thalys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Blijft natuurlijk vreemd dat je nieuwe spullen koopt waarna je vervolgens je klanten met ouwe troep blijft vervoeren…. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo vreemd? Zo oud is het spul (ik neem aan dat je over Plan-V/T spreekt?) nu ook weer niet (net 40 jaar), en troep? Ach, het is niet het beste van het beste, maar troep is ook weer wat overdreven?

Als je het over SM90 had: dat was een prototype-serie (voor DD-IRM, later V-IRM, op technisch gebied). Tis een serie van slechts 9 exemplaren, beetje duur om daar reserve-onderdelen, kennis etc voor op de plank te hebben liggen. Zelfde geld voor ICM0: slechts 7 stuks, en technisch afwijkend ten opzichte van de serie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Je kunt gewoon niet VIRM in alle stoptreinseries gaan duwen: daar is het materieel niet geschikt voor. Hooguit wat doorschuifacties door VIRM in DD-AR-diensten te zetten en DD-AR door te schuiven naar Mat '64-diensten, maar dan vervang je dus twee stelletjes V door bv. vier bakken DD-AR en dat is nu ook niet bepaald lonend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Luccus schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:18:
Je kunt gewoon niet VIRM in alle stoptreinseries gaan duwen: daar is het materieel niet geschikt voor.
In welke zin? Dat de meeste niet-IC/-ST stations te kort zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vinnienerd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:56:
[...]

In welke zin? Dat de meeste niet-IC/-ST stations te kort zijn?
Dat denk ik, maar een kortere V-IRM voldoet dan ook alnog.
En vergeet niet dat de V-IRM op de lichtkrant aan boord een standaard tekst heef:
Deze trein gaat na {plaatsnaam} door als stoptrein naar {eindstation} o.i.d. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat het met name aan de optreksnelheid van IRM ligt waardoor de dienstregeling niet gehaald kan worden.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moartn schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:14:
Ik denk dat het met name aan de optreksnelheid van IRM ligt waardoor de dienstregeling niet gehaald kan worden.
Plus dat ze te groot zijn (zitplaatsen) om als stoptrein te rijden, een paar drukke spitsdiensten uitgezonderd.
En trappen zijn niet bevorderlijk voor de in- en uitstapsnelheid, die je bij mat'64 wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacecom schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:39:
Blijft natuurlijk vreemd dat je nieuwe spullen koopt waarna je vervolgens je klanten met ouwe troep blijft vervoeren…. :?
Het is financieel niet erg interessant om je complete wagenpark in één keer weg te pleuren en te vervangen.

Die ouwe troep van je doet het nog prima, al zijn de banken niet mijn ding, trekt op als een tiet en kan behoorlijk snel voor een stoptrein.

IRM is ingezet in S- en IC-diensten, mat'64 is al deels uit de roulatie, en dat zal nog sneller gaan als over een tijdje de nieuwe stoptreinen geleverd gaan worden. Hopelijk met betere stoelen als in Br425, die zitten net zo klote als mat'64; stofje over een houten plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Wat worden die nieuwe stoptreinen? SGM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:32:
Wat worden die nieuwe stoptreinen? SGM?
Br425, ofwel plastic rommel met remproblemen, oncomfortabele stoelen en op de armleuning na totaal geen verschil tussen 1e en 2e klas.

Ik hoop ook van ganser harte dat NSR een versie met fatsoenlijke stoelen besteld, maar dat zal er wel niet in zitten...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/Resize%20of%20IMG_3982.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/Resize%20of%20IMG_3985.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/Resize%20of%20IMG_3987.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/Resize%20of%20IMG_3988.JPG

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Aahh, nu doe je ze toch een beetje onrecht...
met remproblemen,
True, hopelijk opgelost door magneetremmen te monteren (dat ze dat niet direkt gedaan hadden :X)
oncomfortabele stoelen en op de armleuning na totaal geen verschil tussen 1e en 2e klas.
Very true.

Maar ik heb de afgelopen weken wat km's in duitsland verreden en ik ben er toch minder negatief over geworden. Goed, die stoelen zijn niet geweldig (schoolbankgevoel). Dat moet beter en gezien de fijne stoelen in de NWB Talenten (sommige stellen zelfs met hoofdtelefoonaansluiting) kan het ook beter. Maar wat ik vooral prettig aan BR425 vind is de rustige loop. Als je dat vergelijkt met verbouwde silberlingen, vooral als het wat warmer is en de ramen open moeten :X Die luchtdrukverplaatsingen door de bak, het rumoerige loopwerk, de oncomfortabele loop. Nee, ik ben om: BR425 is favoriet boven silberlingen.
Nu ook nog de airco aanpakken: die staat standje orkaan, maar dat niet uniek voor de 425, de Talenten van de NWB hebben hetzelfde.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Kvind het een metro;
NS kennende zullen die stellen echt ook wel op trajecten worden ingezet waar je er langer in mag zitten (zo wordt mat64 nog steevast als intercity Vl-Gvc ingezet in de daluren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:12:
Kvind het een metro;
NS kennende zullen die stellen echt ook wel op trajecten worden ingezet waar je er langer in mag zitten (zo wordt mat64 nog steevast als intercity Vl-Gvc ingezet in de daluren)
en in de vrijdagavondspits van Ut-Lw, of op langere stukken als Rsd-Zl in de weekends.

Als zo'n ding per ongeluk in een lange IC-dienst op duikt (bijv. 800/900/3500), wacht ik wel een kwartiertje op de volgende trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

456 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:12:
Kvind het een metro;
Als DB er zaken als Koblenz-Wiesbaden (1:35) of Essen - Siegen (2:10) mee doet, waarom niet...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:27:
[...]
Als DB er zaken als Koblenz-Wiesbaden (1:35) of Essen - Siegen (2:10) mee doet, waarom niet...
Omdat je als NS ook je incidentele reiziger vasthoud als die eens in een gekke bui (bijv. kruidvat NS-dagkaart voor 10 euro) met de trein gaat, en merkt dat het toch eigenlijk wel mee valt met de horrorverhalen van oude, overvolle en vertraagde treinen. Aangezien dat nog altijd het beeld is dat veel niet-treinreizigers van 'de NS' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:51:
[...]

Wat vind je dan zo slecht aan die SM90's? Ze hebben redelijk comfortabele stoelen, rijgeluid is erg laag, trekt als een gek op.
In de 1e klas staan de stoelen zelfs zo ver uit elkaar dat je niet met je poten op de bank tegenover je kan. Dat is nog eens beenruimte!
Ik vind t gewoon nix, kan er niets aan doen... (kan misschien ook wel komen omdat ik een schurft heb aan emmen-zwolle :P )
Wist je trouwens dat er in een SM90-stel meer electronica zit dan in een TGV/Thalys?
Neen.

Maar mijn vraag was: rijdt er nu nog maar 1 sm90 en heeft de rest allemaal panne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraag eigenlijk... emmen-zwolle ALTIJD controle... soms komt ie wel 3x langs. Reis ik vervolgens naar het westen via zwolle naar bv amsterdam of rotterdam (wat ik geregeld doe ivm mn vriendin) dan krijg ik echt NOOIT controle... hoeven conducteurs niet te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:56:
Ik had nog een vraag eigenlijk... emmen-zwolle ALTIJD controle... soms komt ie wel 3x langs. Reis ik vervolgens naar het westen via zwolle naar bv amsterdam of rotterdam (wat ik geregeld doe ivm mn vriendin) dan krijg ik echt NOOIT controle... hoeven conducteurs niet te controleren?
Jawel, maar als je een volledige treindienst, zoals Zl-Emn hebt, wordt je bijna zeker gecontroleerd, terwijl bijvoorbeeld Ut-Zl maar een stuk is (ong. 1/3) van een doorgaande dienst, dus is de kans wat groter dat er al voor Zl/Ut gecontroleerd is.

Al lijkt het na de plannen van een tijdje geleden (meer blauw door de trein ipv in de 1e klas zeg maar), nu weer aardig uit de hoofden verdwenen.
Gewoon complete ritten als Ddr-Gdm nog niet eens gecontroleerd (hc kwam alleen de cabine uit om te vertrekken). Of stukken als Ut-Es gewoon nul keer ook maar een conducteur zien, is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Andersom wel altijd controle, bijna altijd al voor Aml.

Wel vaker de laatste tijd (verrassend) het verzoek de tassen niet te vergeten bij het uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:53:
[...]
Neen.

Maar mijn vraag was: rijdt er nu nog maar 1 sm90 en heeft de rest allemaal panne?
Volgens mij zijn er toch nog altijd een stuk of 7 rijvaardig. Maar het gebeurd regelmatig dat ze niet ingezet worden. Geen idee waarom, maar planmatig kan het voorkomen dat bijna alle SM90 in Zl staat en er alleen met mat'64 en ICM wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Zaterdag open dag bij NedTrain Onnen. Wie komt er langs Utrecht en heeft zin mij mee te nemen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:15:
Zaterdag open dag bij NedTrain Onnen. Wie komt er langs Utrecht en heeft zin mij mee te nemen? O-)
De NS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Retourtje Utrecht - Groningen € 36,60 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://frontpage.fok.nl/nieuws/57488
Het station Amersfoort Vathorst is bijna klaar, maar omwonenden kunnen voorlopig nog niet met de trein mee. Er is pas ruimte in de dienstregeling van de NS in december 2006. En het nieuwe station is in juni al klaar.

Aanvankelijk was het plan om om de stoptrein Utrecht-Zwolle daar één keer per uur te laten stoppen en één keer op station Schothorst. Maar dat zou een achteruitgang voor de reizigers vanaf Schothorst zijn. De gemeente nam dit voor lief, maar minister Peijs wil het niet. De trein kan volgens de NS niet elk halfuur op beide stations stoppen.

Besloten is dan ook dat het nieuwe station dan maar werkeloos blijft tot de nieuwe dienstregeling in december 2006 er is. Het ministerie stelt de NS een reeks eisen over waar en hoe vaak treinen moeten stoppen en wil daarvan niet afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vinnienerd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:27:
[...]

Retourtje Utrecht - Groningen € 36,60 :+
Dagkaart Kruidvat 9,nogwat :+.

Eén van beide uit 467+893 is vandaag geroosterd in Wt.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 07-09-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Luccus schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:30:
[...]

Dagkaart Kruidvat 9,nogwat :+.

Eén van beide uit 467+893 is vandaag geroosterd in Wt.
Dat zouden er meer moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Eindelijk werd er weer eens omgeroepen op Hto.

Eerste bericht:
"Op dit station is roken niet toegestaan" met de verwijzing naar de speciale, niet aanwezige rookzones.

Tweede bericht:
"Over enkele ogenblikken komt binnen op spoort 7, de veteranentrein naar Ehv, ..., en Roermond"

Daarna kwam er nog een derde bericht, maar die heb ik niet meer kunnen verstaan omdat de deuren van mijn trein dicht gingen.

Maar ik ben in iedergeval zeer content met dat ProRail het omroep-knopje voor Hto weer gevonden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

terabyte schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:54:
Eindelijk werd er weer eens omgeroepen op Hto.

Eerste bericht:
"Op dit station is roken niet toegestaan" met de verwijzing naar de speciale, niet aanwezige rookzones.

Tweede bericht:
"Over enkele ogenblikken komt binnen op spoort 7, de veteranentrein naar Ehv, ..., en Roermond"

Daarna kwam er nog een derde bericht, maar die heb ik niet meer kunnen verstaan omdat de deuren van mijn trein dicht gingen.

Maar ik ben in iedergeval zeer content met dat ProRail het omroep-knopje voor Hto weer gevonden heeft!
Los contactje ofzo...

• insan1ty
Ahh veteranentrein!! Dus dat was het!
Ik zat in de 1929 vandaag en STAMPVOL bejaarden met insignes en medailles etc.. verklaart een hoop.
HC was niet blij met de uitstapsnelheid btw.

Verwijderd

456 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:42:
[...]

Dat zouden er meer moeten doen!
Wat? goedkope dagkaarten of V'tje roosteren? ;)

Verwijderd

Ik denk het, want Hto heeft geen spoor 7.
Was de omroep niet toevallig bedoeld voor Ht?

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 02:18:
[...]

Wat? goedkope dagkaarten of V'tje roosteren? ;)
Zie betreffende post :+

• AW_Bos

AW_Bos

Nogmaals: Wie gaat er naar Onnen toe Zaterdag? Tijd voor een meeting? :Y) :Y) :Y)

Dat keer zal ik onderweg naar Onnen nog lastiger te spotten zijn aangezien ik vrijdagavond bij me mams in Winschoten blijf slapen, en Zaterdag vanuit Winschoten in no time naar Onnen rijd.

Anyway, blijft leuk dat ik toen P-Ter gesproken had terwijl ik niet eens wist dat het een GoT-ter was :X....

[ Voor 82% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Op www.zilverrail.nl lees ik dat een 9 bak lange omgebouwde trein gaat rijden, met diverse jeugdactiviteiten. De trein gaat stoppen op talloze stations, maar nu is mijn vraag...
welke trein bouwen ze dan hiervoor om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ICR A's en BKD's zoals al maanden overal wordt vermeld ;).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.