Wat is dat bij amsterdam, zoals iemand al op fok zei : " er gebeuren in amsterdam centraal meer ongelukken dan met de space shuttle". Man lijkt wel of de sporen weg zakken, lekker handig gepland vandaag begint Sail.
Plaatjes werken niet bij mij?
En wat is er met de NS site aan de hand? Ik krijg alleen maar een pagina met de mededeling dat er een ontsporing is en een link naar de NS site, als ik daarop klik krijg ik weer dezelfde pagina?
Betekent een ontsporing opeens dat de NS site wordt afgesloten
En wat is er met de NS site aan de hand? Ik krijg alleen maar een pagina met de mededeling dat er een ontsporing is en een link naar de NS site, als ik daarop klik krijg ik weer dezelfde pagina?
Signatures zijn voor boomers.
Hehe, die ICRm kan wat mij betreft wel meteen gebruik worden voor een tweede treinboot voor Sail 2005
....
Verder wel grappig dat er als titel staat: "Default template"
.
De site is meestal niet goed te navigeren bij zo'n "Pushmessage".Maasluip schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:27:
Plaatjes werken niet bij mij?
Verder wel grappig dat er als titel staat: "Default template"
[ Voor 72% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2005 11:57 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Nou ja, er vliegen ook 500 shuttles per dagTermi schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:42:
Wat is dat bij amsterdam, zoals iemand al op fok zei : " er gebeuren in amsterdam centraal meer ongelukken dan met de space shuttle". Man lijkt wel of de sporen weg zakken, lekker handig gepland vandaag begint Sail.
Van alle shuttles afgelopen 1,5 jaar is 50% van de reizigers overleden. Dat haalt NSR niet hoor
Weet iemand welke trein er rijdt tussen Zwolle en Kampen? Is dat zo'n Wadloper? Het is in ieder geval een diesel, en hij lijkt er wel op, maar bij de beschrijving staat dat ze alleen in Groningen/Friesland rijden.
Verwijderd
DM90/BuffelsGlival schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:31:
Weet iemand welke trein er rijdt tussen Zwolle en Kampen? Is dat zo'n Wadloper? Het is in ieder geval een diesel, en hij lijkt er wel op, maar bij de beschrijving staat dat ze alleen in Groningen/Friesland rijden.
• twee stellen te Esd
• interieur 2e klas
• interieur 1e klas
voor de statistieken: het is ook nog eens de kortste spoorlijn van Nederland, en volgens mij ook nog de enige reizigersdienst met slechts twee stations.
De trein rijdt wel als stoptrein
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 17:11 ]
Alleen in Groningen en Friesland en tussen Almelo en Mariënberg rijden Wadjes. De info in de startpost is voor wat betreft hun inzet dus correctGlival schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:31:
Ik zal zo de 4240 en 9525 ff noemen bij hun matsoorten.
[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 15-08-2005 17:33 ]
Verwijderd
Plus wat LM-ritten van/naar Hgl waar de wadjes staan als ze niet gebruikt worden buiten dienst. Die boemeltjes rijden geheel klantvriendelijk maar tot een uur of 9 's avonds ofzoLuccus schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:33:
[...]
d en tussen Almelo en Mariënberg rijden Wadjes.
Ik denk dat dát vermelden het alleen maar "ingewikkelder" maakt voor bepaalde lezersVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:44:
[...]
Plus wat LM-ritten van/naar Hgl waar de wadjes staan als ze niet gebruikt worden buiten dienst. Die boemeltjes rijden geheel klantvriendelijk maar tot een uur of 9 's avonds ofzo
Om het nog even moeilijker te maken: die dingen die in overijssel rondrijden heten officieel niet eens Wadlopers toch?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dammit, moet zo naar mn werk (den bosch - schiphol) en het is altijd de IC vanuit DB die in utrecht cs niet verder rijdt
Nijmegen-Den Helder altijd wel. Dan maar een trein eerder en in CS overstappen. (again)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Inderdaad, dat is altijd zo, dat is namelijk de stremmingsmaatregelND schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:20:
Dammit, moet zo naar mn werk (den bosch - schiphol) en het is altijd de IC vanuit DB die in utrecht cs niet verder rijdtNijmegen-Den Helder altijd wel. Dan maar een trein eerder en in CS overstappen. (again)
Zal dat dalijk niet anders worden als die 3500 naar Shl doorrijdt?Luccus schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:44:
[...]
Inderdaad, dat is altijd zo, dat is namelijk de stremmingsmaatregel. Niemand is er bij gebaad als de ene keer die uit het Zuiden doorrijdt, de volgende keer die uit Nijmegen, dan weer eens die uit het Zuiden.
Is daar sowieso al iets van bekend, hoe de nieuwe drgl er uit gaat zien?
[ Voor 10% gewijzigd door 456 op 15-08-2005 21:32 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Dat wordt afwachten. In drgl 2007 is er een model dat de huidige 800 of 900 naar Shl stuurt en de andere naar Hdr. Spannend, we zullen zien456 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:02:
[...]
Zal dat dalijk niet anders worden als die 3500 naar Shl doorrijdt?
Is daar sowieso al iets van bekend, hoe de nieuwe drgl er uit gaat zien?
[ Voor 16% gewijzigd door Luke! op 15-08-2005 21:29 ]
Verwijderd
Die heten Veenexpress.Moartn schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:13:
Om het nog even moeilijker te maken: die dingen die in overijssel rondrijden heten officieel niet eens Wadlopers toch?
Verwijderd
Ach, het zal er wel op uitdraaien dat de 3500 naar Shl gaat en de rest bij het oude blijft, lijkt me ook het meest practisch gezien het potentieel zuiden-Shl.Luccus schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:29:
[...]
Dat wordt afwachten. In drgl 2007 is er een model dat de huidige 800 of 900 naar Shl stuurt en de andere naar Hdr. Spannend, we zullen zien.
Volgens mij is de kop van NH niet een plek waar je met je lange TD-stammen heen wil (geen hond in de trein benoorden Amr), te veel bakkilometers enzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 22:48 ]
De vraag is of de trek/duw's in die dienst blijven lopen, hoewel het wel wenselijk is gezien de ligging van OB Mt. Beter lijkt mij om die lange diensten te rijden met 2x VIRM VI of 3x VIRM IV en dan in Amf een stelletje aftrappen.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:47:
[...]
Ach, het zal er wel op uitdraaien dat de 3500 naar Shl gaat en de rest bij het oude blijft, lijkt me ook het meest practisch gezien het potentieel zuiden-Shl.
Volgens mij is de kop van NH niet een plek waar je met je lange TD-stammen heen wil (geen hond in de trein benoorden Amr), te veel bakkilometers enzo.
Verwijderd
Maar je moet ergens blijven met je TD's, rij- en zitcomfort zijn een stuk beter dan in IRM. Als je toch wil gaan splitsen, knutsel je een kudde aan 6-baks TD's...maar dat is weer een dure grap.Luccus schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:53:
[...]
De vraag is of de trek/duw's in die dienst blijven lopen, hoewel het wel wenselijk is gezien de ligging van OB Mt. Beter lijkt mij om die lange diensten te rijden met 2x VIRM VI of 3x VIRM IV en dan in Amf een stelletje aftrappen.
In de huidige situatie rijdt er al IRM naar Hdr, waarbij er ook al te Amr of Asd afgetrapt wordt. Die stukjes vanaf Nm/Ah naar Ut/Asd zijn nog wel te doen in een IRMmetje, Mt-Asd liever niet.
Het is ook niet voor niets (oa) dat ICM juist uit diverse series is gelazerd en vervangen door IRM, behalve in de NoordOost, omdat die cashcow oa zo goed draait door het comfort dat ICM biedt.
Ben benieuwd wat de schade is/was aan die bak. En welke nummer had deze trein?Luccus schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:11:
[...]
Dat is toch niet zo moeilijk? Je gaat niet een bak VIRM wegflikkeren, omdat je een kop er af moet halen.
En hoe ziet het interieur eruit van binnen. Links op de foto loopt het toch iets raar vind ik. Mcn deurtje ziet er vaag uit, met een raar raampje (
Maar heeft iemand nog meer pics van deze bak
Verwijderd
Is gewoon 2e klas interieur, maar dan met 2+1 opstelling. Verder niets extra's aan, alleen achter de niet-originele cabine zit een extra raam op tussen-niveau omdat hier de plee/bagageruimte zit.AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:39:
En hoe ziet het interieur eruit van binnen. Links op de foto loopt het toch iets raar vind ik. Mcn deurtje ziet er vaag uit, met een raar raampje () erbij.
Ik word schijtziek van al die foto's...maar als je geïntresseerd bent; meld je aan op de yahoogroup treinfoto, daar komen er 50 per dag voor bij in alle posities en standen. Verder commentaar jou ik voor meMaar heeft iemand nog meer pics van deze bak?
En ik denk dat er zeker geen hele stuurtafel in die aangelastte kop zit
? Anyway, waar is deze unieke bak samengesteld? Ik had trouwens wel een leuk nieuwsbericht op www.nedtrain.nl verwacht hierover. Als hun dit gebouwd hebben (wat vast wel zo is
)
[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 16-08-2005 00:05 ]
Je kunt je beter bij treinfoto aanmelden als je een depressie wilt krijgenVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:59:
[...]
Ik word schijtziek van al die foto's...maar als je geïntresseerd bent; meld je aan op de yahoogroup treinfoto, daar komen er 50 per dag voor bij in alle posities en standen. Verder commentaar jou ik voor me
In de tweede kop zit de stuurtafel van de boot.AW_Bos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:04:
En ik denk dat er zeker geen hele stuurtafel in die aangelastte kop zit? Anyway, waar is deze unieke bak samengesteld? Ik had trouwens wel een leuk nieuwsbericht op www.nedtrain.nl verwacht hierover. Als hun dit gebouwd hebben (wat vast wel zo is
)
[ Voor 31% gewijzigd door Luke! op 16-08-2005 07:49 ]
Tis zomaar een idee, maar misschien wel iets voor de NS na gisteren; als Amsterdam Centraal er nu weer eens uitligt, om boten in te zetten om naar Mp te varen oid
Boot! Wat een idee! De draagvleugel van IJmuiden naar Asd vaart natuurlijk gewoon. En m'n Studenten-OV is weer geldig \o/
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Meer pics van deze boot, zie ook: http://public.fotki.com/whouven/railklipper_onboard/
Alleen toch jammer van de verneukte kop:

Tja, zal wel komen door Maritieme Regels en Wetten oid
.
En ik mag aannemen dat hij de dakverhoging de 'las' zit?

Tja, zal wel komen door Maritieme Regels en Wetten oid
En ik mag aannemen dat hij de dakverhoging de 'las' zit?
[ Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 16-08-2005 11:38 ]
Is het in je opgekomen dat je in een boot in meer richtingen wilt kijken dan alleen vooruit?AW_Bos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:35:
Tja, zal wel komen door Maritieme Regels en Wetten oid.
Je bedoelt die raampjes in de schuine stijl neem ik aan? Dat is gewoon common sense. Het is een beetje gevaarlijk om een boot te hebben waarin je oogkleppen op hebt en alleen recht vooruit kunt kijken. Op het water komen tegenliggers namelijk van alle kanten, op het spoor heb je eigenlijk geen tegenliggers.AW_Bos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:35:
[afbeelding]
Tja, zal wel komen door Maritieme Regels en Wetten oid.
ja, ik heb een vermoeden dat maritieme wetten oid in die richting die schuine raampjes voorschrijven, helaas maakt dit de kop wat minder mooi. maar het hele resultaat is gewoonMaasluip schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:43:
[...]
Je bedoelt die raampjes in de schuine stijl neem ik aan? Dat is gewoon common sense. Het is een beetje gevaarlijk om een boot te hebben waarin je oogkleppen op hebt en alleen recht vooruit kunt kijken. Op het water komen tegenliggers namelijk van alle kanten, op het spoor heb je eigenlijk geen tegenliggers.
toch maar eens even lid geworden, ik wist nog niet van het bestaan van die groep (was nu alleen aangemeld bij swfml)Luccus schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 07:48:
Je kunt je beter bij treinfoto aanmelden als je een depressie wilt krijgen. Of als je je eigen fotowerk wilt
Hoelang zou zo een reparatie duren van de laatste ontsporing? Zo op het eerste gezicht zijn het vooral beschadigingen aan de bovenleidingen, maar ik neem aan dat het spoor ook de nodige schade heeft opgelopen.
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Zal wel iets worden in de orde van grootte 2 dagen totaal geen treinverkeer naar Sloterdijk (ma&di), en dan woensdag beperkt treinverkeer, en donderdagochtend weer normaal.HawVer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:16:
Hoelang zou zo een reparatie duren van de laatste ontsporing? Zo op het eerste gezicht zijn het vooral beschadigingen aan de bovenleidingen, maar ik neem aan dat het spoor ook de nodige schade heeft opgelopen.
Voor de metro-fans onder ons (waaronder ik).
Het nieuwe metro prototype MF2000 voor Parijs (ik heb hem wel eens eerder hier gepost) is deze week begonnen met proefrijden.
Zie http://forum.aceboard.net/5699-1615-39202-0-MF2000.htm
Het nieuwe metro prototype MF2000 voor Parijs (ik heb hem wel eens eerder hier gepost) is deze week begonnen met proefrijden.
Zie http://forum.aceboard.net/5699-1615-39202-0-MF2000.htm
Tja, helaas. Nog wel andere mooie dingen gezien? Bijvoorbeeld de aanleg van tramlijn 3?Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:32:
En ik ben net terug uit Parijs... timing weer.
Verwijderd
Nee, helaas, was maar een halve week daar en had een redelijk vol programma. Wel genoeg metro gezien, alleen helaas niet die automatische (lijn 13?). De rest van de lijnen, vooral binnen de hoek Gare du Nord/Gare de l'Est-Nation-Etoile, de toeristische hoek zeg maar.Dennis schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:24:
[...]
Tja, helaas. Nog wel andere mooie dingen gezien? Bijvoorbeeld de aanleg van tramlijn 3?
Ook wel volledige route van lijn 6 (Nation-Etoile) gedaan, dat is een vrij rustige lijn, maar wel paar mooie stukken boven de grond in de spaarzame delen toerist-vrij Parijs.
Automatische lijn is lijn 14. Lijn 6 is de mooiste lijn, met een paar haltes nabij Montpernasse die helemaal opnieuw zijn ontworpen. Het boven de stad rijden is ook erg cool.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:30:
Nee, helaas, was maar een halve week daar en had een redelijk vol programma. Wel genoeg metro gezien, alleen helaas niet die automatische (lijn 13?). De rest van de lijnen, vooral binnen de hoek Gare du Nord/Gare de l'Est-Nation-Etoile, de toeristische hoek zeg maar.
Ook wel volledige route van lijn 6 (Nation-Etoile) gedaan, dat is een vrij rustige lijn, maar wel paar mooie stukken boven de grond in de spaarzame delen toerist-vrij Parijs.
Ik moet even kijken wanneer ik er weer heen ga, misschien met sneeuw, misschien wacht ik tot tram 3 gaat rijden, ergens volgend jaar.
Verwijderd
Ik vind nog altijd Arts et Metiers het mooiste station denk ik. Dat zit er wat tech/duikboot achtig uit.Dennis schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:32:
[...]
Automatische lijn is lijn 14. Lijn 6 is de mooiste lijn, met een paar haltes nabij Montpernasse die helemaal opnieuw zijn ontworpen. Het boven de stad rijden is ook erg cool.
Wacht maar tot je in de stations van lijn 14 komtVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:40:
Ik vind nog altijd Arts et Metiers het mooiste station denk ik. Dat zit er wat tech/duikboot achtig uit.
Ow, en voor de liefhebbers van stoom: http://www.iht.com/slides...b.0215eritrea.php?index=0
[ Voor 18% gewijzigd door Dennis op 16-08-2005 20:49 ]
Ik kwam die IRM-boot nog tegen bij Asd toen ik de draagvleugel naar huis wilde nemen:

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mooi, naar verluid een aanrijding met een persoon bij Zlw zorgde ervoor dat ik de hobbytijd op Rtz wat mocht verlengen vandaag.... Ook wat daglichtplaatjes gemaakt van SGMm, die zal ik straks of morgen eens in de startpost klussen.
Huh, boten naar Meppel?456 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:17:
Tis zomaar een idee, maar misschien wel iets voor de NS na gisteren; als Amsterdam Centraal er nu weer eens uitligt, om boten in te zetten om naar Mp te varen oid
Dan bazelt 456 echt, want de stremming is aan de andere kant van AsdVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:12:
[...]
Of Muiderpoort, maar de laatste keer dat ik daar was, lag er niet zo gek veel water.
Over de Open Dag van Nedtrain te Onnen op 10 september...
Dit is er o.a te doen:

(onder voorbehoud, lijkt me
)
Dit is er o.a te doen:

(onder voorbehoud, lijkt me
OOowwwww. Dus het is onzin wat ik opperde... Goh. Jammer, ik dacht hiermee zomaar evne ALLE problemen voor de NS te hebben opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:12:
[...]
Of Muiderpoort, maar de laatste keer dat ik daar was, lag er niet zo gek veel water.
vandaag nog de railklipper langs zien komen tijdens de sail intocht, tussen al het gekrioel van de bootjes en boten. zal er morgen eens een zoekplaatje van posten.
http://sail.tiscali.nl/sa....nl/zuis/02-SailTrain.wmv
Voor de mensen die een kijkje aan boord van de sailklipper willen nemen..
Echt wel vet eigenlijk, alles werkt, frontseinen, tyfoon, deuren, airco, verlichting..
Echt wel vet eigenlijk, alles werkt, frontseinen, tyfoon, deuren, airco, verlichting..
Die werken idd op batterijspanning. Maar op de rails gaat het via de hoogspanning dan die het transformeert naar 12 V oid?insan1ty schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:00:
Iemand al opgevallen dat Elst vannacht precies op tijd weer in dienst kwam na een ruime week werkzaamheden? Ook iemand gezien dat een aannemer toen weer een kabeltje beschadigde en het hele baanvak weer uren plat lag?
Verlichting is geloof ik 24V... De rest weet ik niet.AW_Bos schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:31:
[...]
Die werken idd op batterijspanning. Maar op de rails gaat het via de hoogspanning dan die het transformeert naar 12 V oid?
OMG!!! Hoe verkracht ik het bedieningspaneel van een cabine?insan1ty schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:00:

Dat is dus de tweede (aangeplakte = neppe) cabine.Vinnienerd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:36:
[...]
OMG!!! Hoe verkracht ik het bedieningspaneel van een cabine?![]()
Luccus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:42:
Iemand al opgevallen dat Elst vannacht precies op tijd weer in dienst kwam na een ruime week werkzaamheden? Ook iemand gezien dat een aannemer toen weer een kabeltje beschadigde en het hele baanvak weer uren plat lag?
Kan iemand mij vertellen of er een extra trein afgelopen maandag is vertrokken naar keulen vanaf Ht?
(tbv katholieke jongeren dagen oid)
Check.456 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:13:
[...]
![]()
Kan iemand mij vertellen of er een extra trein afgelopen maandag is vertrokken naar keulen vanaf Ht?
(tbv katholieke jongeren dagen oid)
Who else
Zeker een charter van EET?
Ach, één-derde van de bevolking nog steedsVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:06:
Wonen er nog katholieken in Nederland dan?
Virussen? Scan ze hier!
Wat een chaos in Asd, meeste treinen richting Ut vertrekken vanaf andere sporen etc vandaag.
CTA die andere info aangeven dan normaal.
CTA die andere info aangeven dan normaal.
Volgens mij gewoon NS. Zondagavond komt het ding terug.
Kan iemand mij vertellen wat 3 aan elkaar gekoppelde Plan U's in Ble doen!?
Ze staan daar nu al een paar dagen op het rangeer traject helemaal onder de grafitti gespoten, maar het zijn de diesel Mat'64-ers...
Ze staan daar nu al een paar dagen op het rangeer traject helemaal onder de grafitti gespoten, maar het zijn de diesel Mat'64-ers...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Die moeten weg van de Vlasakkers omdat defensie ze daar niet wil hebben. In eerste instantie is het transport gestrand bij Amersfoort vanwege een gebroken koppeling. Uiteindelijk moeten ze naar Blerick.
Waar is Ble? Of bedoel je Blerick, dat is br.
Het tussen Vlasakkers en Amersfoort gestrande transport betrof een transport van andere stellen en dat ging ook niet naar Blerick. De twee setjes van twee stellen die naar Blerick zijn gebracht, de 119+121 resp. 150+151, zijn daar afgelopen woensdag en donderdag naartoe gebracht. Zie www.rolandrail.net.Maasluip schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:06:
Die moeten weg van de Vlasakkers omdat defensie ze daar niet wil hebben. In eerste instantie is het transport gestrand bij Amersfoort vanwege een gebroken koppeling. Uiteindelijk moeten ze naar Blerick.
En Blerick is ook niet br, maar Br. Als je corrigeert, corrigeer dan goed
Verwijderd
Ik heb in Spanje verschillende keren geen trein kunnen reserveren omdat ze vol zijn
Vooral de treinen naar Valencia zijn echt een ramp; Granada-Valencia was al twee weken van tevoren volgeboekt en dat voor opeenvolgende dagen. Heb mijn plannen gewoon maar aangepast verder, dus niet echt een ramp verder. Maar het is wel duidelijk dat het in augustus soms wel eens moeilijk kan zijn in dat land een trein te reserveren
Grote chaos in Utrecht... verdacht pakketje, bommelding, station ontruimd...
Niet alleen "het station", ook de verkeersleiderspost, Hoog Catherijne en alle zooi er omheen zijn ontruimd. Treinverkeer stilgelegd op Ut-Bkl, Ut-Wd, Ut-Tl/Ht, Ut-Amf/Hvs/Brn, Ut-Rhn/Ah, Ut-Gvc/Ledn/Rtd, Gd-Apn en Ed-Amf.
[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 21-08-2005 23:12 ]
gezellige boel was dat, ik moest vanaf amsterdam (sail) naar Houten, maar ik ben niet verder gekomen dan amersfoort, en daar opgepikt.
Inmiddels schijnt alles weer te rijden trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door AtlonXP1800 op 22-08-2005 01:34 ]
tja, en dan was het nog loos alarm ook, wie was zijn tas vergeten?
dit was trouwens de railklipper tijdens de sail in:

(als dit geen baggerplaat is...
)
dit was trouwens de railklipper tijdens de sail in:

(als dit geen baggerplaat is...
Uh? Nu op dit moment weer die pushmessage op www.ns.nl over de ontsporing op Amsterdam CS.
Ik neem aan dat dit een foutje is en niet weer een nieuwe ontsporing? Zie niets staan op teletekst etc.Door een ontsporing aan de westkant van Amsterdam Centraal is er geen treinverkeer naar Amsterdam Centraal mogelijk wegens het uitschakelen van de stroom op last van de brandweer. Meer informatie via teletekst pagina 751 of OV Reisinformatie.
Geen pushmessage hier hoor? Zal wel foutje zijn geweest
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
En zo'n beetje iedereen nog per trein naar de eindbestemming gebracht.AtlonXP1800 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:33:
gezellige boel was dat, ik moest vanaf amsterdam (sail) naar Houten, maar ik ben niet verder gekomen dan amersfoort, en daar opgepikt.
Ik had weer nergens last van. IC uit Ehv reed niet verder dan Ht, dus toen met de stopper naar Nm, met de sneltrein naar Dv en met de IC naar Es. Alles reed prima op tijd, alleen de IC naar Es reed met +5, was even rennen in Es. Alleen de 3674 reed met 2*V, was wat minder, maar ach...
Verwijderd
Het scherm in Ehv, hangt er geheel klantvriendelijk, al weer ruim 1,5 week zo bij (tenminste, vorige week zondag, en dit weekend nog steeds):
Verwijderd
Gelul om niets. Als ik hc was en ik zou een vergeten laptoptas of rugzak vinden, zou ik 'em gewoon naar gevonden voorwerpen brengen.Reinier schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:45:
Grote chaos in Utrecht... verdacht pakketje, bommelding, station ontruimd...
Als ze die tas gewoon open hadden gemaakt, hadden ze zo gezien dat er een laptop in zat.
Lijkt me ook sterk dat de EOD er niet binnen een uur kan zijn en met een röntgen-apparaat die tas even door kan lichten.
was het niet juist zo dat de laptop er niet in zat, maar gestolen was? en de tas door 3 personen met 'etnische uitstraling' was achtergelaten?
eerlijk gezegd kan ik de opschudding door de omstandigheden wel enigsinds begrijpen, al zou ik zelf ook liever gewoon die tas ff openmaken. als hij wel ontploft heb jij er dan toch weinig last meer van
eerlijk gezegd kan ik de opschudding door de omstandigheden wel enigsinds begrijpen, al zou ik zelf ook liever gewoon die tas ff openmaken. als hij wel ontploft heb jij er dan toch weinig last meer van
Lekker dan met de NS! Moest dus gister van Schiphol naar 's-hertogenbosch om 22:15. Ten 1e, op SPL Plaza geen 1 medewerker van de NS te vinden. (1 achter de balie dan) Er werd ook totaal geen omroep gedaan over de situatie. In de IC naar Groningen (22:21) word omgeroepen dat we op de internationale trein wachten voor een paar passagiers die ook richting utrecht cs moesten, zou 5 minuten duren. Vlak na Zuid WTC roept de HC om dat reizigers richting utrecht goed moeten luisteren naar de omroep berichten in Duivendrecht.
En ja hoor, halve volk stapt uit en *ding dong, op last van de politie is er geen treinverkeer van en naar utrecht mogelijk". F*CK!
Reizigers naar Eindhoven en 's-Hertogenbosch kunnen via Rotterdam reizen. Dat zet me aan het denken want het is inmiddels al 22:40, en als ik me het goed herinner gaat de laatste trein op zondag rond middennacht.
Nou dan maar even een NS medewerker vinden. DIE WAS ER NIET!!! Er staan een paar man van de security (waarvoor hulde!
) die de troep van de NS mag opruimen. Zonder zakcomputer proberen ze reizigers iets te adviseren. Advies: via rtm! Nou goed, gvd k*tzooi zeg, kom nét van schiphol af en dan kun je wéér terug! Waar zijn gvd de bussen!?!?!? Wacht die zijn er niet!! Bedankt NS voor de opvang!!
Even met thuis bellen om te vragen hoe we verder gaan vanaf schiphol. Dat zou dus daar overstappen en om 24:01 aankomen in Rtm. En de eerst volgende trein gaat pas om 3 uur in de morgen!!! Zouden ze dan een extra trein inzetten voor de geduppeerden? Even navragen, maar ik kan wéér (nog steeds) geen NS medewerker vinden op SPL plaza. En nog altijd geen omroep berichten. Is op zondag werken uit de tijd ofzo? Nu word het toch wel minder grappig en het is inmiddels al 23:10. Aan de balie (na 10 minuten in de rij te gaan staan) maar gevraagd, en de laatste trein gaat gewoon om 00:00.
GADVERDAMME NS! Zo ga je dus niet met een situatie om! 
uiteindelijk me maar laten ophalen, vanuit den bosch
En ja hoor, halve volk stapt uit en *ding dong, op last van de politie is er geen treinverkeer van en naar utrecht mogelijk". F*CK!
Nou dan maar even een NS medewerker vinden. DIE WAS ER NIET!!! Er staan een paar man van de security (waarvoor hulde!
Even met thuis bellen om te vragen hoe we verder gaan vanaf schiphol. Dat zou dus daar overstappen en om 24:01 aankomen in Rtm. En de eerst volgende trein gaat pas om 3 uur in de morgen!!! Zouden ze dan een extra trein inzetten voor de geduppeerden? Even navragen, maar ik kan wéér (nog steeds) geen NS medewerker vinden op SPL plaza. En nog altijd geen omroep berichten. Is op zondag werken uit de tijd ofzo? Nu word het toch wel minder grappig en het is inmiddels al 23:10. Aan de balie (na 10 minuten in de rij te gaan staan) maar gevraagd, en de laatste trein gaat gewoon om 00:00.

uiteindelijk me maar laten ophalen, vanuit den bosch
Verwijderd
Als je uitdrukkelijk wordt aangeraden om via Rtd (=Rotterdam) te reizen, moet je dat gewoon doen.
Als je daar bent, en je haalt de laatste trein niet, vraag je om een taxi naar Den Bosch, kosten NS. Daar wordt over het algemeen niet moeilijk over gedaan.
Wel vreemd trouwens, dat op Shl (=Schiphol) niet werd omgeroepen dat er geen treinverkeer naar Ut mogelijk was, dit was rond 20:15 overal bekend.
Als je daar bent, en je haalt de laatste trein niet, vraag je om een taxi naar Den Bosch, kosten NS. Daar wordt over het algemeen niet moeilijk over gedaan.
Wel vreemd trouwens, dat op Shl (=Schiphol) niet werd omgeroepen dat er geen treinverkeer naar Ut mogelijk was, dit was rond 20:15 overal bekend.
Je hebt alleen de zekerheid niet dat er een taxi in rtm klaar staat (ik ben natuurlijk niet de enige) én bereid is om op kosten van NS (hoe werkt dat trouwens? Gewoon de situatie uitleggen?) te 110 km naar het zuiden te rijden. Gezien de informatie stroom op shl, in de trein en op duivendrecht waar ook niks was geregeld ging ik ervan uit dat hetzelfde zou zijn op rtm.
Als ze nou bussen hadden geregeld voor amsterdam - maarssen bijvoorbeeld dan scheelt het in ieder geval weer 50 km. Maar er was totaal geen opvang terwijl het al sinds 20:00 bekend was. Vreem hoor.
Als ze nou bussen hadden geregeld voor amsterdam - maarssen bijvoorbeeld dan scheelt het in ieder geval weer 50 km. Maar er was totaal geen opvang terwijl het al sinds 20:00 bekend was. Vreem hoor.
Verwijderd
Het ligt er aan hoeveel mensen uiteindelijk in Rtd stranden. Als het er veel zijn, wordt er een bus gebeld, zo niet, schrijft een medewerker van NS een bon uit voor de taxichauffeur voor een rit Rotterdam-Den Bosch. Met die bon kan het taxibedrijf de ritprijs declareren bij NS. Je hoeft dus zelf niets te betalen of voor te schieten of wat dan ook.ND schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:31:
Je hebt alleen de zekerheid niet dat er een taxi in rtm klaar staat (ik ben natuurlijk niet de enige) én bereid is om op kosten van NS (hoe werkt dat trouwens? Gewoon de situatie uitleggen?) te 110 km naar het zuiden te rijden.
Rtd is een flink station, hier is 24 uur per dag NS personeel aanwezig.Gezien de informatie stroom op shl, in de trein en op duivendrecht waar ook niks was geregeld ging ik ervan uit dat hetzelfde zou zijn op rtm.
Op de wat kleinere stations (waar Dvd (Duivendrecht) m.i. ook onder valt), kan je niet verwachten dat er overal personeel is.
Ik let er nooit zo op moet ik zeggen, ik heb de spoorkaart van Nederland wel zo'n beetje in m'n hoofd zitten, en heb reisplanner bij de hand, dit icm vertrektijden per trein en een overzicht van storingen, zorgt er voor dat ik me altijd vrijwel vertragingsloos weet te redden.
Sja, dan staat iedereen in Maarssen, daar heb je nog niets aan.Als ze nou bussen hadden geregeld voor amsterdam - maarssen bijvoorbeeld dan scheelt het in ieder geval weer 50 km. Maar er was totaal geen opvang terwijl het al sinds 20:00 bekend was. Vreem hoor.
De twee grootste problemen waar je als NS tegenaan loopt:
- je weet niet hoe lang het nog gaat duren
- je kunt voor duizenden reizigers nooit binnen een uur genoeg bussen hebben.
Een bijkomend probleem was dat de Verkeersleidingspost in Utrecht ook ontruimd moest worden, waardoor er waarschijnlijk ook geen treinverkeer mogelijk was naar Maarssen. Dit kon bijvoorbeeld ook niet op Den Bosch-Geldermalsen/Houten, dat wordt nml. ook geregeld vanuit Utrecht.
Als je tot middernacht zou hebbben gewacht, had je met een extra trein alsnog via Utrecht naar Den Bosch gekund, maar dat is info achteraf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 19:41 ]
Dat gaat inderdaad moeilijk als de ProRail-ruimte van waaruit wordt omgeroepen wordt ontruimd.ND schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:18:
Lekker dan met de NS! Moest dus gister van Schiphol naar 's-hertogenbosch om 22:15. Ten 1e, op SPL Plaza geen 1 medewerker van de NS te vinden. (1 achter de balie dan) Er werd ook totaal geen omroep gedaan over de situatie.
Nogal logisch, als de verkeersleidingspost van ProRail wordt ontruimd krijg je niks meer te weten over treinenloop.In de IC naar Groningen (22:21) word omgeroepen dat we op de internationale trein wachten voor een paar passagiers die ook richting utrecht cs moesten, zou 5 minuten duren. Vlak na Zuid WTC roept de HC om dat reizigers richting utrecht goed moeten luisteren naar de omroep berichten in Duivendrecht.
Hoe denk jij binnen een half uur tijd voor het hele gebied tussen Woerden, Breukelen, Den Bosch, Tiel, Arnhem, Amersfoort en Alphen bussen te regelen? Bij kleinere incidenten duurt het opstarten van een busdienst al minstens anderhalf uur en in zo'n grote gevallen moet je júist geen busdienst gaan opstarten: de kans is groot dat de dienst binnen enkele uren kan worden opgestart én wanneer je bussen krijgt, zijn er dat nóóit genoeg voor alle reizigers en dat levert alleen chaos én gevaarlijke toestanden op.En ja hoor, halve volk stapt uit en *ding dong, op last van de politie is er geen treinverkeer van en naar utrecht mogelijk". F*CK!Reizigers naar Eindhoven en 's-Hertogenbosch kunnen via Rotterdam reizen. Dat zet me aan het denken want het is inmiddels al 22:40, en als ik me het goed herinner gaat de laatste trein op zondag rond middennacht.
Nou dan maar even een NS medewerker vinden. DIE WAS ER NIET!!! Er staan een paar man van de security (waarvoor hulde!) die de troep van de NS mag opruimen. Zonder zakcomputer proberen ze reizigers iets te adviseren. Advies: via rtm! Nou goed, gvd k*tzooi zeg, kom nét van schiphol af en dan kun je wéér terug! Waar zijn gvd de bussen!?!?!? Wacht die zijn er niet!! Bedankt NS voor de opvang!!
Erg vervelend allemaal, maar dat geeft je nog steeds niet het recht om ergens onterecht op te gaan schelden. Je wilt blijkbaar niet begrijpen dat je niet kúnt omroepen en geen treinen kúnt laten rijden als de post van verkeersleider ProRail wordt ontruimd en dat een busdienst opzetten ondoenlijk is én alleen maar gevaar oplevert. Enigszins realistisch blijven (en eens nadenken tegen wie je begint te schelden) is verstandig.Even met thuis bellen om te vragen hoe we verder gaan vanaf schiphol. Dat zou dus daar overstappen en om 24:01 aankomen in Rtm. En de eerst volgende trein gaat pas om 3 uur in de morgen!!! Zouden ze dan een extra trein inzetten voor de geduppeerden? Even navragen, maar ik kan wéér (nog steeds) geen NS medewerker vinden op SPL plaza. En nog altijd geen omroep berichten. Is op zondag werken uit de tijd ofzo? Nu word het toch wel minder grappig en het is inmiddels al 23:10. Aan de balie (na 10 minuten in de rij te gaan staan) maar gevraagd, en de laatste trein gaat gewoon om 00:00.GADVERDAMME NS! Zo ga je dus niet met een situatie om!
Tja, ach, een busdienst is in zo'n grootschalige stremming niet te doen en extra treinen inleggen is dan wel zo'n beetje standaard bij zoiets. Het is namelijk de enige optie om de grote groepen reizigers afgevoerd te krijgen. Zekerheid er over heb je pas (en dús informatie geven er over kun je pas) als de verkeersleidingspost van ProRail weer bemand is en je dus extra's kunt gaan inleggen e.d.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:39:
[...]
Een bijkomend probleem was dat de Verkeersleidingspost in Utrecht ook ontruimd moest worden, waardoor er waarschijnlijk ook geen treinverkeer mogelijk was naar Maarssen. Dit kon bijvoorbeeld ook niet op Den Bosch-Geldermalsen/Houten, dat wordt nml. ook geregeld vanuit Utrecht.
Als je tot middernacht zou hebbben gewacht, had je met een extra trein alsnog via Utrecht naar Den Bosch gekund, maar dat is info achteraf.
MREn: ach, corrigeren is ook zo gebeurd
[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 22-08-2005 19:46 ]
Verwijderd
Om dit soort tikfoutjes te voorkomen, kun je ook quoten met
code:
1
2
3
| [q] tekst [/q] |
Dat is sneller, en je maakt geen foutjes
Er kan op Duivendrecht en schiphol toch wel omgeroepen worden, los van prorail/utrecht? (anno 2005...)
En waar zijn de NS medewerkers dan gebleven? Op een treinstation op/vlakbij/in een vliegveld verwacht je toch wel een NS medewerker waar je iets kan vragen? Gek dat het op rtm wel kan en op een internationaal vliegveld niet.
De bommelding was al 2 uur gaande. Ik heb wel vaker meegemaakt dat er na een incident/stremming er bussen zijn geregeld, binnen 2 uur.
En waar zijn de NS medewerkers dan gebleven? Op een treinstation op/vlakbij/in een vliegveld verwacht je toch wel een NS medewerker waar je iets kan vragen? Gek dat het op rtm wel kan en op een internationaal vliegveld niet.
De bommelding was al 2 uur gaande. Ik heb wel vaker meegemaakt dat er na een incident/stremming er bussen zijn geregeld, binnen 2 uur.
Verwijderd
Het is allemaal heel vervelend dat het halve spoorwegnet plat lag door een verdacht pakketje in Utrecht en iedereen zit dan ook te schelden dat het niet gewoon was opengemaakt door de conducteur, maar stel je voor het had wel echt een bom geweest.
Als die was afgegaan doordat een conducteur het oppakte of openmaakte, met alle gevolgen van dien, dan had iedereen weer lopen schelden dat er zorgvuldiger zou moeten worden omgegaan met dit soort situaties, mede vanwege wat er gebeurt is in london.
Als die was afgegaan doordat een conducteur het oppakte of openmaakte, met alle gevolgen van dien, dan had iedereen weer lopen schelden dat er zorgvuldiger zou moeten worden omgegaan met dit soort situaties, mede vanwege wat er gebeurt is in london.
Die vallen nog net onder bediengebied Amsterdam bedenk ik me net. Als er helemaal niks is omgeroepen is het slordig van ProRail, hoewel ik me kan voorstellen dat er ná een korte omroep iets anders belangrijk is, namelijk gestrande treinen terughalen naar stations als Amsterdam e.d.ND schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:53:
Er kan op Duivendrecht en schiphol toch wel omgeroepen worden, los van prorail/utrecht? (anno 2005...)
In een avonddienst is het altijd rustigerEn waar zijn de NS medewerkers dan gebleven? Op een treinstation op/vlakbij/in een vliegveld verwacht je toch wel een NS medewerker waar je iets kan vragen? Gek dat het op rtm wel kan en op een internationaal vliegveld niet.
Binnen twee uur kan ook wel, maar niet bij een stremming van zo'n grote omvang. Het gaat niet alleen om de gestrande treinen, maar ook om een stopdienst tussen Utrecht-Den Bosch/Tiel, Utrecht-Arnhem, Utrecht-Woerden, Utrecht-Duivendrecht, Utrecht-Amersfoort, Ede-Amersfoort en Gouda-Alphen. Dat lukt je niet, zeker niet op een zondagavond.De bommelding was al 2 uur gaande. Ik heb wel vaker meegemaakt dat er na een incident/stremming er bussen zijn geregeld, binnen 2 uur.
Verwijderd
Maar dat gebeurt niet. Als je zo door het leven moet, raak je al in paniek als er een getinte persoon met een zwarte baard en een rugzak instapt.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:54:
Het is allemaal heel vervelend dat het halve spoorwegnet plat lag door een verdacht pakketje in Utrecht en iedereen zit dan ook te schelden dat het niet gewoon was opengemaakt door de conducteur, maar stel je voor het had wel echt een bom geweest.
Ik zou er als conducteur geen enkele moeite mee hebben om welk achtergelaten voorwerp dan ook op te pakken en/of te inspecteren. Die kans van 1 op 100 miljard dat het misschien wel eens boem kan doen, laat ik mijn leven niet beheersen.
Leuk vraagje voor de treinspecialisten onder ons (vandaar dat ik hem hier spam
):
Ik reis dagelijks met de trein op een traject waar behoorlijk wat aan het spoor en de stations verherverbouwd wordt. Nou viel mijn oog vandaag op het feit dat de lantaarnpalen op de stations (die zwarte) allemaal een stukje van de grond afstaan. De bouten waar ze mee vastzitten op hun betonnen sokkel hebben er allemaal afstandhulzen tussen zitten. Heeft iemand enig idee waarom
Ik zou zelf _echt_ geen goede reden kunnen bedenken namelijk.
Ik reis dagelijks met de trein op een traject waar behoorlijk wat aan het spoor en de stations verherverbouwd wordt. Nou viel mijn oog vandaag op het feit dat de lantaarnpalen op de stations (die zwarte) allemaal een stukje van de grond afstaan. De bouten waar ze mee vastzitten op hun betonnen sokkel hebben er allemaal afstandhulzen tussen zitten. Heeft iemand enig idee waarom
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@ luccus: En niet te vergeten Utrecht-Hilversum
[ Voor 11% gewijzigd door Vinnienerd op 22-08-2005 20:08 ]
Verwijderd
Het kan ook sneller, maar het gaat dan meestal om een versperring tussen twee stations. Dat is an sich niet zo lastig te behappen.ND schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:53:
Maar als een hele provincie plat ligt met duizenden gestrande mensen, is dat wel even van een andere orde van grootte. Daarom wordt bij stakingen van ProRail ook geen vervangend vervoer ingezet, maar gewoon niet gereden.
Als je met 500 man op een station staat, en er komt een enkele touringcar aan met 60 plaatsen, kun je je wel iets indenken van het gezeik dat dat op gaat leveren? Dat gebeurt al als je met 200 man bij 5 bussen staat te wachten, iedereen wil dan koste wat kost in de eerste bus.
Wel grappig als je dan iets later die 1e bus voorbij rijdt terwijl deze met pech op de vluchtstrook staat
Verwijderd
Dat heeft niets met treinen te maken, maar -wat ik zo snel bedenk- met de fysische eigenschappen van beton en staal.The_Eagle schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:07:
Leuk vraagje voor de treinspecialisten onder ons (vandaar dat ik hem hier spam):
Ik reis dagelijks met de trein op een traject waar behoorlijk wat aan het spoor en de stations verherverbouwd wordt. Nou viel mijn oog vandaag op het feit dat de lantaarnpalen op de stations (die zwarte) allemaal een stukje van de grond afstaan. De bouten waar ze mee vastzitten op hun betonnen sokkel hebben er allemaal afstandhulzen tussen zitten. Heeft iemand enig idee waaromIk zou zelf _echt_ geen goede reden kunnen bedenken namelijk.
En dan met name dat staal veel meer uitzet per graad temperatuurstijging dan beton.
Als je een stalen ondervlak van de verlichting direct op het beton zou monteren, zou bij heet weer grote krachten op beton komen. Beton kan prima drukkrachten opnemen, maar een bij een beetje trekkract, is je beton al aan gruzelementen. Door die afstandsbusjes heb je wat speling met uitzetting.
Verwijderd
Via Hollandse HaringVinnienerd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:08:
@ luccus: En niet te vergeten Utrecht-Hilversum
Mja, da's eigenlijk wel een plausibele verklaring. Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben, het zelfde principe werkt namelijk prima om roestige schroeven uit muren te halen (en dat heb ik best wel eens ooit moeten doenVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:15:
[...]
Dat heeft niets met treinen te maken, maar -wat ik zo snel bedenk- met de fysische eigenschappen van beton en staal.
En dan met name dat staal veel meer uitzet per graad temperatuurstijging dan beton.
Als je een stalen ondervlak van de verlichting direct op het beton zou monteren, zou bij heet weer grote krachten op beton komen. Beton kan prima drukkrachten opnemen, maar een bij een beetje trekkract, is je beton al aan gruzelementen. Door die afstandsbusjes heb je wat speling met uitzetting.
Rest mij nog de vraag: waarom zo, en niet gewoon een langere paal die in de grond op het perron wordt gezet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mwah, is dat niet wat erg makkelijk gevonden? Dan zouden alle uithangborden, lampen, dakgoten e.d. ook zo opgehangen moeten worden. Heeft het niet meer te maken met de druk van de metalen voet die vanwege de behoorlijk grote hoogte (en icm met wind op relatief grote opp) van die palen niet direct op het beton gezet mag worden, maat dat dit via die bussen wordt gedaan op de ankers in het beton? Dan is het opp met het beton veel groter en breken er geen hoeken van de betonnen voet af.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:15:
[...]
Dat heeft niets met treinen te maken, maar -wat ik zo snel bedenk- met de fysische eigenschappen van beton en staal.
Een andere verklaring zou kunnen zijn dat op deze manier de metalen voet niet direct constant contact heeft met regenwater (in de vorm van plassen) en daarom minder snel aangetast wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door ParagonEnschede op 24-08-2005 19:17 . Reden: extra verklaring ]
De Groningse beer
Just for the record;
die katholiekentrein was iig een EET trein, weliswaar gereden door NSR.
Is er vandaag (woensdag) wederom een lourdes vertrokken?
die katholiekentrein was iig een EET trein, weliswaar gereden door NSR.
Oui.456 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:46:
Verwijderd
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1124859554248.htmlBinnenland
Schultz verwerpt NS-plan
Duur kaartje in Randstad 'niet logisch'
Door een onzer redacteuren
DEN HAAG, 24 AUG. Een extra prijsverhoging voor treinkaartjes in de Randstad ligt volgens staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat, VVD) niet voor de hand. Dat blijkt uit haar antwoorden op vragen van het Tweede-Kamerlid Dijksma (PvdA).
Vorige maand werd bekend dat de NS een voorstel naar de consumentenorganisaties heeft gestuurd waarin is opgenomen dat de treintarieven in de Randstad op 1 januari 2006 sterker zullen stijgen dan op de regionale lijnen. De extra verhoging zou gelden voor negen trajecten, waar een enkele reis dan gemiddeld tien eurocent meer kost dan elders. In een eerste reactie liet reizigersorganisatie Rover weten dit ,,de omgekeerde wereld'' te vinden. ,,De wegen in de Randstad worden geteisterd door een verkeersinfarct en dan moet je niet de mensen de trein uitjagen met hogere prijzen'', aldus een woordvoerder van Rover.
In de antwoorden aan PvdA-Kamerlid Dijksma zegt Schultz dat ze het definitieve voorstel van de NS nog niet heeft. Omdat het drie maanden voor de ingangsdatum op het departement bekend moet zijn, verwacht Schultz dat rond 1 oktober a.s..
Op de vraag van Dijksma of het plan om reizen in de Randstad duurder te maken dan elders ,,niet zorgt voor ongewenste ongelijkheid tussen reizigers'', zegt Schultz dat er ook nu al ongelijkheid is. Er bestaan verschillende soorten abonnementen, speciale tarieven voor diverse groepen etc.
De staatssecretaris verwijst verder naar de nota Mobiliteit waarin is opgenomen dat juist de baanvakken waar het reizen niet kostendekkend is, duurder moeten worden gemaakt. ,,En dat zijn nu juist niet de baanvakken in de Randstad'', aldus Schultz. Het gaat om trajecten waar het gemiddeld aantal reizigers onder de 40.000 per werkdag blijft. Daar zijn de opbrengsten lager dan de kosten voor onderhoud en exploitatie.
Verder moeten de voorstellen van NS ook gericht zijn op groei van het aantal reizigers. ,,Het voorstel dat NS bij mij indient zal zeer goed onderbouwd moeten zijn zodat duidelijk wordt wat het effect is van een dergelijke differentiatie op de reizigersvraag, eventuele verschuivingen in vraag en aanbod'', aldus de staatssecretaris.
NS heeft eerder gezegd dat de tarieven in het hele land met 2,8 procent zullen stijgen als de ongelijke tariefstelling niet wordt toegestaan. Schultz waarschuwt het spoorbedrijf dat een zware procedure wacht, wanneer een geheel nieuw tariefsysteem zal worden voorgesteld. ,,Dan zal de concessiewet moeten worden gewijzigd'', aldus de staatssecretaris.
24 augustus 2005
Ik vind het persoonlijk weer een marketing-blunder van NSR om het
aan te kondigen als een prijsstijging voor de randstad. Het had -net
als de lokettoeslag- positief gebracht moeten worden, in plaats van
negatief. Dus 'bij gebruik van de kaartautomaat krijgt u 50 cent kor-
ting!', tegelijk ingevoerd met de jaarlijkse prijsindexatie van 1 januari.
Eenzelfde zou hier kunnen gebeuren. Overal de prijs verhogen, maar
juist op trajecten waar meer reizigers nodig zijn voor een sluitende
exploitatie deze prijsstijging minder te laten zijn.
Of positievere presentatie: 'Voor slechts 10 cent meer, zijn wij in
staat u 6/8 reismogelijkheden per uur te bieden, in plaats van 2/4'.
Ik persoonlijk heb er graag 10 cent (en 50 ook wel) per reis voor
over als ik vanuit Enschede vier keer per uur naar Amersfoort/
Utrecht zou kunnen.
Al denk ik over het plan in het algemeen dat men die 10 cent
toch niet merkt, en dat geen mens extra de auto gaat nemen.
Verwijderd
Waar ik ook net aan dacht: het zouden ook net zo goed stelbouten kunnen zijn. Voor het geval je fundering niet helemaal in 't lood staat, iets dat nog niet zo ondenkbaar is in Nederlandse bodem.ParagonEnschede schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:14:
[...]
Mwah, is dat niet wat erg makkelijk gevonden? Dan zouden alle uithangborden, lampen, dakgoten e.d. ook zo opgehangen moeten worden. Heeft het niet meer te maken met de druk van de metalen voet die vanwege de behoorlijk grote hoogte (en icm met wind op relatief grote opp) van die palen niet direct op het beton gezet mag worden, maat dat dit via die bussen wordt gedaan op de ankers in het beton? Dan is het opp met het beton veel groter en breken er geen hoeken van de betonnen voet af.
Een andere verklaring zou kunnen zijn dat op deze manier de metalen voet niet direct constant contact heeft met regenwater (in de vorm van plassen) en daarom minder snel aangetast wordt.
Nu is het voor een lantaarnpaal wat overdreven, maar het zelfde systeem wordt gebruikt voor bovenleidingmasten, en die stationsnaamborden (leve de uniformiteit). Als je betonnen voet licht gekanteld staat, parallel aan het spoor, krijg je schuinstaande bovenleidingliggers, zeg maar achterover leunend. Doordat je door die stelbouten wat ruimte houdt, kun je zo verschillen van enkele millimeters opvangen bij zettingen of andere gebeurtenissen. Een verzakking van enkele millimeters aan de onderkant heeft natuurlijk 6 meter de hoogte in meer effect dan op 1m hoogte.
Even snel gerekend: heb je een betonnen fundering van 30x30 cm, die aan één zijde 1mm verzakt, is de uitwijking aan de top van een bovenleidingmast van 6m al direct 4cm!
Het kan voor de mooi wat opgevuld worden met grout, maar ach, wie let daar nu op.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 02:00 ]
Bekend probleem. Bij de invoering van deze informatieschermen op de stations, zag je dit ook vaak. Zo ook een week of wat in Groningen.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:21:
Het scherm in Ehv, hangt er geheel klantvriendelijk, al weer ruim 1,5 week zo bij (tenminste, vorige week zondag, en dit weekend nog steeds):
[afbeelding]
Die dingen met worden geinstalleerd van een image
Verwijderd
Vannochtend nog wat onregelmatig treinverkeer op Ut-Asd doordat één van de G2000's van Rail4Chem iets meer rookte dan er goed voor was en er derhalve geblust moest worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.