Vast wel, t/m de 2015 hebben die dingen geen doorloop tussen de bakken, de rest van SGM II wel.Maasluip schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:09:
[...]
Eerste serie verbouwingen van de Sprinters? Uit de strandpendel en statrein periode?
[edit]Van nedrail1435.nl: De 1e klas niet roken afdeling van een CityPendel. Nee, is het niet, maar heeft wel erg veel overeenkomsten. Ik hou het op een SGM variant.
[afbeelding]
Zo, vlak voor mijn vakantie toch nog even een knooppunt-meltdown bij ProRail: de post in Mt ligt plat.
Das leuk voor de AutoSlaap dalijkLuccus schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:04:
Zo, vlak voor mijn vakantie toch nog even een knooppunt-meltdown bij ProRail: de post in Mt ligt plat.

Goeie vakantie!(wat ga je doen?)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Iemand suggereerde al een brute omleiding over Montzen-Aachen
Thx. Oostenrijk, weekje in de bergen-zonder-treintjes, behalve de reis zelf danGoeie vakantie!(wat ga je doen?)
[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 24-07-2005 17:04 ]
Luccus schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:03:
[...]
Iemand suggereerde al een brute omleiding over Montzen-Aachen.
Dat zou volgens mij een primeur zijn, een AST(/E) via die route
Nou, als je ergens mooie fotos kan makenThx. Oostenrijk, weekje in de bergen-zonder-treintjes, behalve de reis zelf dan.
CNL er naar toe?
(Zurich?)
Ugh. Zo denk je lekker in de Intercity naar Haarlem te stappen, komt er 2x Plan-V voorrijden.
Of in de woorden van een medereiziger: wat een baggertrein.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ahbf-Köln met RB, Köln-München met CNL 319 uit Asd, München-Villach per EC en dan weer per stoppertje. Retour met stoppertje naar Villach, Villach-Salzburg per IC, Salzburg-Köln per CNL 312 en Köln-Ahbf per ICE. Oostenrijk is fraai (zie special 14 bij Rolandrail
[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 24-07-2005 19:33 ]
Hi,
Ik heb niet zo gek veel verstand van de spoorwegen en zo dus misschien is dit een heel domme vraag
Maar ik stond gisteren op station de Vink (Leiden) en ze hebben (niet zo lang geleden, het viel me gisteren pas op en ik kom regelmatig op dat stationnetje) tussen de twee 'binnenste' rails een soort van hek aangelegd. Dit hek loopt nog een aardig stuk door, in elk geval tot station Voorschoten. Heeft iemand enig idee waar dit hek voor is? Ik kan eventueel wel een foto schieten voor het geval het niet duidelijk is..
Ben benieuwd
Ik heb niet zo gek veel verstand van de spoorwegen en zo dus misschien is dit een heel domme vraag
Maar ik stond gisteren op station de Vink (Leiden) en ze hebben (niet zo lang geleden, het viel me gisteren pas op en ik kom regelmatig op dat stationnetje) tussen de twee 'binnenste' rails een soort van hek aangelegd. Dit hek loopt nog een aardig stuk door, in elk geval tot station Voorschoten. Heeft iemand enig idee waar dit hek voor is? Ik kan eventueel wel een foto schieten voor het geval het niet duidelijk is..
Ben benieuwd
Wellicht om te voorkomen dat mensen het spoor oversteken?
voor werkzaamheden.wilko2 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:34:
Hi,
Ben benieuwd
Als er wekzaamheden zijn op het ene spoor kan er nog op het andere spoor gereden worden en kunnen de baanwerkers niet zomaar op het verkeerde spoor terecht komen.
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Vandaag in Groningen een bruine 2200 loc gezien met een lading Plan-W-tjes volgensmij. Iemand een idee wat die daar deed? Evenement ofzo?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Anoniem: 18023
Als me dat overkomt, neem ik een trein later.CyBeR schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:31:
Ugh. Zo denk je lekker in de Intercity naar Haarlem te stappen, komt er 2x Plan-V voorrijden.
over welk station hebben we het?
Kan ook komen doordat Limboland zondag onbereikbaar was per trein, dan beter mat '64 dan geen trein.
iemand?AW_Bos schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:58:
Vandaag in Groningen een bruine 2200 loc gezien met een lading Plan-W-tjes volgensmij. Iemand een idee wat die daar deed? Evenement ofzo?
Asd -> Hlm in mijn geval. Maar dat ding kwam uiteraard uit Ut aanzetten.Anoniem: 18023 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:17:
[...]
Als me dat overkomt, neem ik een trein later.
over welk station hebben we het?
Kan ook komen doordat Limboland zondag onbereikbaar was per trein, dan beter mat '64 dan geen trein.
Enige reden dat ik instapte was dat op spoor 4 (sneltrein, 3 minuten later) een DD-AR stond. En dan zit je in dat stuk met 4 plaatsen naast elkaar vaak een stuk aangenamer.
Je had gewoon nog 5 minuten moeten wachten, dan had je met die prachtige mooie sprinter mogen reizenCyBeR schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:52:
Asd -> Hlm in mijn geval. Maar dat ding kwam uiteraard uit Ut aanzetten.
Enige reden dat ik instapte was dat op spoor 4 (sneltrein, 3 minuten later) een DD-AR stond. En dan zit je in dat stuk met 4 plaatsen naast elkaar vaak een stuk aangenamer.
Niemand die weet wat die Plan W-tjes in Gn deden?
Enne dit lees ik op NS.nl (en OVL)
http://www.ns.nl/servlet/...0003792&c=GewTreinverkeer
Er rijdt dus tussen 30 juli en 4 aug. GEEN treinverkeer tussen Voorburg en Gouda
[ Voor 59% gewijzigd door AW_Bos op 27-07-2005 14:09 ]
Net op OVL gepost: dit was Plan E en L en het was voor http://www.historischdieselmaterieel.nl/AW_Bos schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:01:
[...]
Niemand die weet wat die Plan W-tjes in Gn deden?
Signatures zijn voor boomers.
*zucht*
http://www.nu.nl/news/566...ndstad_duurder_maken.html
Kijk, dat het kaartje inflatietechnisch duurder wordt, oke. Maar het lijkt wel of er niets meer aan service gegeven mag worden. 5 retouren kaartje, ouderen kaart.
Dat ze trouwens als alternatief dan eens een mixed kaartje aanbieden, waarbij je automatisch een duur enkeltje voor de heenweg koopt, en een korting enkeltje voor de trerugweg.
Tja. Zo komt de NS wel weer lekker in het nieuws.
http://www.nu.nl/news/566...ndstad_duurder_maken.html
Kijk, dat het kaartje inflatietechnisch duurder wordt, oke. Maar het lijkt wel of er niets meer aan service gegeven mag worden. 5 retouren kaartje, ouderen kaart.
Dat ze trouwens als alternatief dan eens een mixed kaartje aanbieden, waarbij je automatisch een duur enkeltje voor de heenweg koopt, en een korting enkeltje voor de trerugweg.
Tja. Zo komt de NS wel weer lekker in het nieuws.
Ja goed zo! Zo trek je inderdaad meer mensen uit de auto de trein in!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Och, zo'n groot sprinterfan ben ik dan ook weer nietDennis schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:10:
[...]
Je had gewoon nog 5 minuten moeten wachten, dan had je met die prachtige mooie sprinter mogen reizen.
Anoniem: 14065
Deze mensen mogen wat mij betreft snel een spoedcursus bedrijfseconomie krijgen. Natuurlijk vervoert de NS de meeste mensen in de Randstad en natuurlijk is het treinaanbod daardoor veel groter. Wat van belang is is de bezettingsgraad van de trein en de daarmee verbonden kostprijs per reiziger. De bezettingsgraad is in de Randstad een stuk hoger dan in de bepaalde andere gebieden (meer mensen in de trein = meer inkomsten uit kaartverkoop). Omdat je de kosten voor het laten rijden van de trein kunt delen door meer reizigers wordt de kostprijs per reiziger lager. Eigenlijk zou reizen in de Randstad dus goedkoper moeten worden...De NS is van plan het treinkaartje per 1 januari 2006 gemiddeld 1,8 procent duurder te maken. Op negen drukke trajecten in de Randstad moeten reizigers echter relatief meer betalen dan in de rest van het land. Een enkele reis gaat er ongeveer gemiddeld 10 cent meer kosten dan in bijvoorbeeld Groningen of Limburg.
In gesprek
Dit is volgens de NS eerlijker, omdat het bedrijf in de Randstad de meeste passagiers vervoerd en omdat het aanbod van treinen er veel groter is. "De gebruiker betaalt", lichtte Smit toe. Het spoorbedrijf maakt bovendien de meeste kosten in de Randstad.
En dit is alleen nog maar de bedrijfskundige analyse, laat staan de totale inhoudelijke ondoordachtheid.

En dat heet in normaal Nederlands chantage. (min of meer)De NS is nog met het ministerie van Verkeer en Waterstaat in gesprek over de maatregel. Als het voorstel niet door mag gaan, zegt de NS de prijzen volgend jaar in heel Nederland te verhogen met gemiddeld 2,8 procent.
offtopic:
Alles wat niet metbij treinen en de daarbij aanverwante zaken horenhoort, gaant linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Beter nog: Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te amken heeft gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Alles wat niet metbij treinen en de daarbij aanverwante zaken horenhoort, gaant linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Beter nog: Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te amken heeft gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 28-07-2005 23:39 ]
Had ik ook al ontdekt. Maar idd lastig te zien op afstandMaasluip schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:55:
[...]
Net op OVL gepost: dit was Plan E en L en het was voor http://www.historischdieselmaterieel.nl/
maar wat moeten ze toch met zulke rijtuigen
Historisch verantwoord rondkachelenAW_Bos schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:34:
[...]
Had ik ook al ontdekt. Maar idd lastig te zien op afstand.
maar wat moeten ze toch met zulke rijtuigen?
Dat is een besluit dat de NS zou nemen als er concurrentie was. In een competatieve markt wil je zo veel mogelijk reizigers trekken en dat doe je door zo goedkoop mogelijk je produkt aan te bieden.Anoniem: 14065 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:36:
[...]
Deze mensen mogen wat mij betreft snel een spoedcursus bedrijfseconomie krijgen. Natuurlijk vervoert de NS de meeste mensen in de Randstad en natuurlijk is het treinaanbod daardoor veel groter. Wat van belang is is de bezettingsgraad van de trein en de daarmee verbonden kostprijs per reiziger. De bezettingsgraad is in de Randstad een stuk hoger dan in de bepaalde andere gebieden (meer mensen in de trein = meer inkomsten uit kaartverkoop). Omdat je de kosten voor het laten rijden van de trein kunt delen door meer reizigers wordt de kostprijs per reiziger lager. Eigenlijk zou reizen in de Randstad dus goedkoper moeten worden...
De NS rijdt echter in een monopolistische markt. Dan kun je tot op zekere hoogte doen en laten wat je wil (NS is natuurlijk gebonden aan een aantal regels), en dan is de overweging "hier zijn veel mensen die graag van de trein gebruik willen maken, laat ze er dan maar voor betalen" gauw gemaakt.
Op dezelfde manier kun je reizen in minder aantrekkelijke tijden financieel aantrekkelijker maken, zie VDU of het SWT in Duitsland. Beide zijn voorbeelden van goedkoop reizen op tijden dat de kosten die per reiziger gemaakt worden juist hoog zijn (want weinig en slecht gevulde treinen).
Juist dat is bedrijfseconomie
Eigenlijk niet. Plan W heeft klapdeuren op 1/4 en 3/4 van de uiteinden en heeft ramen regelmatig verdeeld aan de zijkant. Plan E en L heeft (in de huidige toestand) heeft schuifdeuren en ramen onregelmatig verdeeld.AW_Bos schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:34:
[...]
Had ik ook al ontdekt. Maar idd lastig te zien op afstand
[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 29-07-2005 08:24 ]
Ksnap van de andere kant niet waar alle ophef nu ineens vandaan komt. Immers, het is al jaren zo dat de prijzen per traject verschillende percentage in tariefstijging laten zien. DAarom spreken ze ook van een gem.stijging van 1.8%.
Ik snap ook niet waarom de NS er nu al mee naar buiten treedt, terwijl het ministerie pas in december uitspraak doet over deze tariefstijging (Bron: Metro)
Ik snap ook niet waarom de NS er nu al mee naar buiten treedt, terwijl het ministerie pas in december uitspraak doet over deze tariefstijging (Bron: Metro)
Nee, dat is niet zo. Ik ken het artikel van de Metro niet, maar prijsstijgingen bij de NS gaan als volgt:456 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:17:
Ksnap van de andere kant niet waar alle ophef nu ineens vandaan komt. Immers, het is al jaren zo dat de prijzen per traject verschillende percentage in tariefstijging laten zien. DAarom spreken ze ook van een gem.stijging van 1.8%.
Er is een interne functie die km's aan euro's relateert. Die functie is degressief km afhankelijk, dat betekent dat x km altijd even duur is, of dat nu van Amsterdam naar Zaandam is of van Kropswolde naar Nieuweschans, maar dat 2*x km niet 2 keer zo duur is als x km.
Uit die functie wordt de prijstabel afgeleid. De prijzen in de prijstabel worden afgerond op 10 cent. Uit die tabel wordt weer de tabel voor de kortingsprijs bepaald.
Als NS de prijzen verhoogt dan wordt de functie aangepast. Uit die functie rollen dan weer de afgeronde prijzen. Omdat die prijzen afgerond zijn kan het voorkomen dat sommige afstanden minder dan de gemiddelde prijs verhoogd worden en sommige meer.
Om dat te onderstrepen dit voorbeeldje: Basisprijs is km * 0,19, verhoging is 10%
km | Oude prijs | Nieuwe prijs | Oude prijs | Nieuwe prijs | Verhoging | |
niet afgerond | afgerond | in % | ||||
1 | € 0,19 | € 0,21 | € 0,20 | € 0,20 | 0% | |
2 | € 0,38 | € 0,42 | € 0,40 | € 0,40 | 0% | |
3 | € 0,57 | € 0,63 | € 0,60 | € 0,60 | 0% | |
4 | € 0,76 | € 0,84 | € 0,80 | € 0,80 | 0% | |
5 | € 0,95 | € 1,05 | € 1,00 | € 1,10 | 10% | |
6 | € 1,14 | € 1,25 | € 1,10 | € 1,30 | 18% | |
7 | € 1,33 | € 1,46 | € 1,30 | € 1,50 | 15% | |
8 | € 1,52 | € 1,67 | € 1,50 | € 1,70 | 13% | |
9 | € 1,71 | € 1,88 | € 1,70 | € 1,90 | 12% | |
10 | € 1,90 | € 2,09 | € 1,90 | € 2,10 | 11% |
Al met al kom je hier uit over een gemiddelde stijging van 8%, ook al heb je de prijzen intern met 10% verhoogd. Een paar afstanden zijn veel meer dan 10% verhoogd, een aantal minder dan 10%.
En dan meen ik dat de prijs altijd naar onder wordt afgerond (dus 0,27 wordt 0,20) en niet wiskundig.
Daarom praat NS altijd over gemiddelde prijsstijgingen.
Geloof me, dit wordt NS-intern zeer serieus genomen en een prijsstijging is echt niet zomaar een kwestie van "laten we maar even...". Daar gaan veel analyses aan vooraf.
Het enige waar je mee kunt schuiven is de term "tariefkilometers". De prijs is niet gebaseerd op het werkelijke aantal kilometers tussen twee stations maar op het aantal tariefkilometers. Zo zijn enkele trajecten wat opgerekt om de prijs hoger te maken, meestal omdat de reizigers toch via de langere route reizen en NS in dat geval te vaak een goedkoper kaartje verkoopt als de route die de reiziger daadwerkelijk neemt.
Zo is Breukelen-Woerden via Utrecht 19 km, maar ook 19 km rechtstreeks, terwijl je dan toch een heel stuk afsteekt.
Eigenlijk is dat toch belachelijk?Maasluip schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:39:
Zo is Breukelen-Woerden via Utrecht 19 km, maar ook 19 km rechtstreeks, terwijl je dan toch een heel stuk afsteekt.
Anoniem: 14065
Dat is inderdaad ook bedrijfseconomie en ik snap ook hoe ene monopolistische markt werkt, maar wat mij vooral treft zijn de drogredenen die de NS aanvoert voor deze prijsdifferentiatie.Maasluip schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:06:
[...]
Dat is een besluit dat de NS zou nemen als er concurrentie was. In een competatieve markt wil je zo veel mogelijk reizigers trekken en dat doe je door zo goedkoop mogelijk je produkt aan te bieden.
De NS rijdt echter in een monopolistische markt. Dan kun je tot op zekere hoogte doen en laten wat je wil (NS is natuurlijk gebonden aan een aantal regels), en dan is de overweging "hier zijn veel mensen die graag van de trein gebruik willen maken, laat ze er dan maar voor betalen" gauw gemaakt.
Op dezelfde manier kun je reizen in minder aantrekkelijke tijden financieel aantrekkelijker maken, zie VDU of het SWT in Duitsland. Beide zijn voorbeelden van goedkoop reizen op tijden dat de kosten die per reiziger gemaakt worden juist hoog zijn (want weinig en slecht gevulde treinen).
Juist dat is bedrijfseconomie
is een heel andere insteek dan de reden die de NS geefthier zijn veel mensen die graag van de trein gebruik willen maken, laat ze er dan maar voor betalen
Bovenstaande is namelijk kul van de eerste orde. Zeg dan gewoon dat er op die mensen extra geld valt te verdienen.Dit is volgens de NS eerlijker, omdat het bedrijf in de Randstad de meeste passagiers vervoerd en omdat het aanbod van treinen er veel groter is. "De gebruiker betaalt", lichtte Smit toe. Het spoorbedrijf maakt bovendien de meeste kosten in de Randstad.
En de preciese reden hiervoor lees ik net van de grootste tarifoloog van Nederland (zonder medeweten gequote):Maasluip schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:39:
[...]
Amsterdam - Rotterdam is in fysieke kilometers het kortst via Breukelen. Iedereen rijdt via Leiden. Zonder "truc" worden alle kaartjes getarifeerd via Breukelen. Door tariefeenheden tussen Breukelen en Woerden toe te voegen, is de tariefafstand via Breukelen nu gelijk aan de tariefafstand via de oude lijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 29-07-2005 17:18 ]
En bekijk die verhoging nu eens vanuit de klant.
Wat heb je liever, een kaartje van A naar B voor 5 euro waar je 2 reismogelijkheden per uur hebt, of een kaartje van 6 euro (+20%) waar bij je 4 reismogelijkheden per uur hebt.
Ik zou zonder meer voor die laatste kiezen.
Het idee van NS is op zich best te billijken, maar de PR er omheen is -net als met de 50 cent lokettoeslag- weer te waardeloos voor woorden.
Wat heb je liever, een kaartje van A naar B voor 5 euro waar je 2 reismogelijkheden per uur hebt, of een kaartje van 6 euro (+20%) waar bij je 4 reismogelijkheden per uur hebt.
Ik zou zonder meer voor die laatste kiezen.
Het idee van NS is op zich best te billijken, maar de PR er omheen is -net als met de 50 cent lokettoeslag- weer te waardeloos voor woorden.
Helder verhaal!
Dank.
Ik ben het met je eens MREN, de pr rond de NS hapert altijd. Het lijkt wel alsof ze met reizigers onvriendelijke maatregelen vaker het nieuws halen met veel tam tam, dan positief nieuws (bv Olympische trein oid).
Het lijkt ook wel alsof ze het er om doen. Nu is dit natuurlijk (zeker in komkommertijd) 'wereldnieuws' om dit zo breed uit te meten in het journaal/kranten, maar dan had ik als ns zijnde toch echt even gekeken of dit nieuws niet in oktober oid naar buiten gebracht had kunnen worden (of zouden ze denken dat nu iedereen op vakantie is).
@ Luccus: Je hebt wat gemist: een autoslaap van Rm->Vl met een 6400 ivm uitgelopen werkzaamheden bij Weert!
Tsja. En toch hebben we op de lijn Utr - Ams (die in alle bronnen genoemd wordt als een van de baanvakken waarvoor de verhoging zeker gaat gelden) maar 2 reismogelijkheden per uur (elke kant uit). Dus om nou te zeggen, poe poe wat een extra trein intensiteit vergeleken met de rest van het land....neeAnoniem: 18023 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:27:
En bekijk die verhoging nu eens vanuit de klant.
Ehm, tussen Ut (zonder r) en Asd (of bedoel je iets anders) rijden doordeweeks 8 treinen per uur per richting!Sgt_Pepper schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:27:
Tsja. En toch hebben we op de lijn Utr - Ams (die in alle bronnen genoemd wordt als een van de baanvakken waarvoor de verhoging zeker gaat gelden) maar 2 reismogelijkheden per uur (elke kant uit).
Tussen Utrecht - Amsterdam. En dan wel tussen de tussenliggende plaatsen dus via de sprinter/stoptrein. Deze plaatsen (Abcoude, Breukelen, Maarssen etc.) hebben 2x/uur een verbinding beide richtingen op. Dit lijkt mij toch geen overdreven 'extra' luxe vergeleken met de rest van het land waarvoor extra betaald zou moeten worden. Dus om op MREn terug te komen.
(laat ik maar geen plaatsafkorting meer proberen te gebruiken:))
Die extra service van meer betalen voor meer keuze gaat in de praktijk in dit geval dus niet op; de extra service is er gewoonweg niet. (Hoewel ik dat graag zou willen.)Wat heb je liever, een kaartje van A naar B voor 5 euro waar je 2 reismogelijkheden per uur hebt, of een kaartje van 6 euro (+20%) waar bij je 4 reismogelijkheden per uur hebt.
(laat ik maar geen plaatsafkorting meer proberen te gebruiken:))
Er is ook niet gezegd dat op die verbinding een toeslag komt. Uit het NS persbericht:Sgt_Pepper schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:36:
Tussen Utrecht - Amsterdam. En dan wel tussen de tussenliggende plaatsen dus via de sprinter/stoptrein. Deze plaatsen (Abcoude, Breukelen, Maarssen etc.) hebben 2x/uur een verbinding beide richtingen op. Dit lijkt mij toch geen overdreven 'extra' luxe vergeleken met de rest van het land waarvoor extra betaald zou moeten worden.
Dus het gaat niet over "de randstad", maar over 9 verbindingen in de randstad, het gaat over drukke lijnen (ik weet niet hoe druk de stoptrein ut-asd is) en over trajecten waar veel aanbod is. Nu is op ut-asd wel veel aanbod, maar op ut-abc, zoals je zeer terecht opmerkt, niet. Ik kan me dus indenken dat een kaartje ut-asd wel toeslag krijgt, maar een kaartje naar een van de stoptreinstations ertussen niet.het toevoegen van een tariefeenheid op negen plaatsen op het net, verdeeld over de drukke lijnen in de Randstad. Daarbij is het uitgangspunt dat het eerlijker is om een deel van de prijsaanpassing niet over het gehele land gelijk te verdelen, maar het accent iets meer te leggen op de trajecten waar de reizigers kunnen kiezen uit een veel groter aanbod aan treinen.
De soep wordt dus niet zo heet gegeten.
Zie ook deze lijst met NS verkortingen (met, zie ik nu, mijn NS logo-plaatje geript)(laat ik maar geen plaatsafkorting meer proberen te gebruiken:))
[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 02-08-2005 10:12 ]
De stoptrein ut-asd is erg druk. In alle interviews welke in krantenartikelen staan over dit onderwerp staat het volgende:
Bedankt voor de plaatslijst tip.
Op het directe traject ut-asd gaan inderdaad veel meer intercitys per uur en is het aanbod veel hoger. Jouw visie van meerdere tariefstructuren op een enkel traject had ik nog niet gezien, maar dit zou inderdaad wel een goede mogelijkheid zijn.Om welke trajecten het gaat is nog onduidelijk, maar het ligt voor de hand dat op bijvoorbeeld routes als Amsterdam-Den Haag en Utrecht-Amsterdam reizigers meer gaan betalen. Bron bijv: Nu.nl
Bedankt voor de plaatslijst tip.
Ik vermoed trouwens dat hier meer stoptreinen gaan rijden vanaf volgend 2007. Daarvoor moet er wel meer capaciteit bij Zuid/WTC zijn en moet Asd-Ut viersporig zijn.Sgt_Pepper schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:23:
De stoptrein ut-asd is erg druk.
Ik hoorde het, het had ook weer niet kunnen missen natuurlijk.456 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:24:
[...]
@ Luccus: Je hebt wat gemist: een autoslaap van Rm->Vl met een 6400 ivm uitgelopen werkzaamheden bij Weert!
PICS!!!Luccus schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:18:
[...]
Ik hoorde het, het had ook weer niet kunnen missen natuurlijk.
Nou, van dat eerste is het dus niet mogelijk lijkt me. Vakantiepics van Oostenrijkse locs dan maar
Even wachten tot morgen dan456 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:26:
[...]
Nou, van dat eerste is het dus niet mogelijk lijkt me. Vakantiepics van Oostenrijkse locs dan maar
Anoniem: 26970
Ik vind dit een beetje een vreemde dubbeldekker (twee cabines op een bak?)NS introduceert een varende trein tijdens SAIL 2005
Om haar belangrijke rol als vervoerder tijdens SAIL op een passende manier te illustreren heeft NS vandaag een varende trein geïntroduceerd. Aad Veenman, president-directeur NS, verrichte in bijzijn van Bart Meyers, algemeen directeur van Stichting SAIL, de officiële doop van de SailTrain op station 'Amsterdam Carré'. De varende trein is gemaakt van een echt treinstel en een voormalige veerboot, heeft een lengte van 30 meter, weegt 180.000 kilogram en kan circa 60 mensen vervoeren.
Men neme een beschadigde kopbak en een reservekop, een lasapparaat, personeel en men heeft een beschadigde kopbak met twee koppen.
Anoniem: 26121
Ik ben vorige week in Spanje met de AVE Madrid-Sevilla geweest. De afstand is ongeveer 500km en de reis duurt 2,5 uur. De AVE is echt veel beter dan de Thalys; er draait een film, je kunt kiezen uit vier verschillende audiokanalen, de bekleding vertoont geen slijtplekken, het treinpersoneel komt >1 keer langs...
Verder ben ik ook nog met het Trenhotel van Madrid naar Paris gegaan. Dat is nog best cool. Ik had een compartement met vier bedden. Eerst gegeten daar in het restaurant (bewonderenswaardig hoe die obers wijn kunnen inschenken als die trein wiebelt
) Daarna de bar ingedoken en daar tot laat/vroeg met wat Amerikanen een hoop lol gehad. Nog nooit zoveel lol gehad in een trein
Daarna zelfs nog kunnen slapen, maar of dat door het bier was of de bedden? 
Overigens word je bagage gecheckt met rontgenapparatuur, iets waar ze in Thalysland ook nog nooit van hebben gehoord. Ik vind het toch wel een veilig idee.
Morgen vlieg ik weer terug naar Madrid en zal ik nog wat weken in Spanje rondreizen. Ik zal wel een keer wat foto's plaatsen hier
Verder ben ik ook nog met het Trenhotel van Madrid naar Paris gegaan. Dat is nog best cool. Ik had een compartement met vier bedden. Eerst gegeten daar in het restaurant (bewonderenswaardig hoe die obers wijn kunnen inschenken als die trein wiebelt

Overigens word je bagage gecheckt met rontgenapparatuur, iets waar ze in Thalysland ook nog nooit van hebben gehoord. Ik vind het toch wel een veilig idee.
Morgen vlieg ik weer terug naar Madrid en zal ik nog wat weken in Spanje rondreizen. Ik zal wel een keer wat foto's plaatsen hier
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 04-08-2005 09:25 ]
Klinkt als een Rail Away afleveringAnoniem: 26121 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:24:
Ik ben vorige week in Spanje met de AVE Madrid-Sevilla geweest. De afstand is ongeveer 500km en de reis duurt 2,5 uur. De AVE is echt veel beter dan de Thalys; er draait een film, je kunt kiezen uit vier verschillende audiokanalen, de bekleding vertoont geen slijtplekken, het treinpersoneel komt >1 keer langs...
Verder ben ik ook nog met het Trenhotel van Madrid naar Paris gegaan. Dat is nog best cool. Ik had een compartement met vier bedden. Eerst gegeten daar in het restaurant (bewonderenswaardig hoe die obers wijn kunnen inschenken als die trein wiebelt) Daarna de bar ingedoken en daar tot laat/vroeg met wat Amerikanen een hoop lol gehad. Nog nooit zoveel lol gehad in een trein
Daarna zelfs nog kunnen slapen, maar of dat door het bier was of de bedden?
Ik heb een paar jaar geleden de Trenhotel van Barcelona naar Parijs gedaan. Zelfde principe, 4 bedden per coupé. Alleen de zitkwaliteit was ruk tot-en-met en de begeleider had lang nodig om eindelijk eens die bedden plat te gooien.Anoniem: 26121 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:24:
Verder ben ik ook nog met het Trenhotel van Madrid naar Paris gegaan. Dat is nog best cool.
Ook best goed geslapen daarin.
Binnenkort beschikbaar op dvd
Ja, de zitkwaliteit is inderdaad slecht. Ik heb er niet veel van gemerkt, heb er maar een half uur gezeten ofzo, maar kan me voorstellen als je daar langer zit, dat je gebroken bent.Maasluip schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:19:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden de Trenhotel van Barcelona naar Parijs gedaan. Zelfde principe, 4 bedden per coupé. Alleen de zitkwaliteit was ruk tot-en-met en de begeleider had lang nodig om eindelijk eens die bedden plat te gooien.
Ook best goed geslapen daarin.
Exacto, Talgo nachttrein. Hetzelfde principe als in Duitsland rijdt, de Talgo's Berlijn - Munchen en Munchen - Hamburg.
[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2005 13:14 ]
In de krant stond vanochtend dat na Sail de trein weer gaat rijden? Lijkt me sterk dan, of ze moeten de boel weer "ontlassen"...Luccus schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:01:
Men neme een beschadigde kopbak en een reservekop, een lasapparaat, personeel en men heeft een beschadigde kopbak met twee koppen.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
JupMoartn schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:17:
[...]
In de krant stond vanochtend dat na Sail de trein weer gaat rijden? Lijkt me sterk dan, of ze moeten de boel weer "ontlassen"...
Dat is toch niet zo moeilijk? Je gaat niet een bak VIRM wegflikkeren, omdat je een kop er af moet halenMoartn schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:17:
[...]
In de krant stond vanochtend dat na Sail de trein weer gaat rijden? Lijkt me sterk dan, of ze moeten de boel weer "ontlassen"...
Het mag wat kosten bij de NS blijkbaar...
Nou ja, die bak stond al aan de kant, aan VIRM is er geen te kort en leuke promotie is nooit weg.
Dennis schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:01:
Trenhotel, is dat TALGO?
Zie http://www.elipsos.com/ voor wat informatie over die treinenMaasluip schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:04:
Exacto, Talgo nachttrein. Hetzelfde principe als in Duitsland rijdt, de Talgo's Berlijn - Munchen en Munchen - Hamburg.
Anoniem: 78265
Die varende trein ziet er echt gaaf uit, hij doet een aantal steden aan staat er waaronder rotterdam. Weet iemand wanneer die naar die steden gaat want dat lijkt me wel erg gaaf om te zien.
11-8 's avonds t/m 15-8 's ochtends actief vanuit Rotterdam Leuvehaven.
waar kan je eigenlijk goede informatie vinden over internationaal treinreizen?
de pagina van de ns gaat niet veel verder dan frankrijk, en ik ben eigenlijk benieuwd of het ook mogelijk is om in spanje (valencia) te komen met de trein.
de pagina van de ns gaat niet veel verder dan frankrijk, en ik ben eigenlijk benieuwd of het ook mogelijk is om in spanje (valencia) te komen met de trein.
www.treinreiswinkel.nlAtlonXP1800 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:05:
waar kan je eigenlijk goede informatie vinden over internationaal treinreizen?
Kunnen je evt wel verder helpen, mocht je antwoord niet op die site staan!
En de reisplanner van de Deutsche Bahn http://reiseauskunft.bahn.de/ . Die heeft heel veel internationale verbindingen erin. Spanje is meestal niet helemaal compleet maar in Valencia kom je toch wel.
Indruk van wat er aan lijnen in de offline versie zit:
Indruk van wat er aan lijnen in de offline versie zit:

Als het dit weekend lekker weer is en ik met de trein naar Zandvoort ga, dan hoop ik wel dat alle meisjes uit de zomertour reclame ook in die trein zitten
.
Ik ben niet helemaal thuis in jullie afkortingen voor de trein stellen maar vandaag zag ik op Amsterdam CS rond 17.30 een vrij unieke combinatie het station binnenrijden.
De eerste leek op een koploper zonder kop, daarna volgde 2 gewone treinstellen zoals die van een koploper. in het midden zat een enkele bak van een oude dubbeldekker en daarna weer een 6 a 7 tal treinstellen van een koploper. Dit geheel werd afgesloten met een een loc.
Om eerlijk te zijn was dit geheel geen gezicht, de dubbeldeks bak stak er echt tussenuit voor de aerodynamica scoort deze combi zeker geen punten.
De eerste leek op een koploper zonder kop, daarna volgde 2 gewone treinstellen zoals die van een koploper. in het midden zat een enkele bak van een oude dubbeldekker en daarna weer een 6 a 7 tal treinstellen van een koploper. Dit geheel werd afgesloten met een een loc.
Om eerlijk te zijn was dit geheel geen gezicht, de dubbeldeks bak stak er echt tussenuit voor de aerodynamica scoort deze combi zeker geen punten.
Het is geen unieke combinatie want je ziet ze de hele dag door, maar het is inderdaad geen gezicht. Het zijn de treinen tussen Haarlem en Maastricht
.
Ik weet niet in hoeverre het de bedoeling is om plaatjes te posten, maar gezien mijn recente bezoek aan het spoorwegmuseum in Utrecht wilde ik de treinliefhebbers hier deze foto's niet onhouden.

Een prachtige oude trein die ik volgens mij alleen nog in geel heb zien rijden heel lang geleden in dieselvorm (dat zal deze ook wel zijn). Koddig, die lampjes zo dicht bij elkaar
i

De mooiste trein op de sporen van Nederland. Ik dacht te weten dat deze niet meer in dienst zijn: 1200 serie
Dat hij groot is en lomp mag mijn figuur ervoor duidelijk maken. Daar heb ik als kind nog goed mee gespeeld als Marklin model.

De hondekop: een mooie karakteristiek van Hollands vervoer (buitenlandse treinen zijn altijd zo ranzig gekleurd en zo blokkendozerig)

Nog een retro waarvan ik helaas heel weinig weet.

Een prachtige oude trein die ik volgens mij alleen nog in geel heb zien rijden heel lang geleden in dieselvorm (dat zal deze ook wel zijn). Koddig, die lampjes zo dicht bij elkaar

De mooiste trein op de sporen van Nederland. Ik dacht te weten dat deze niet meer in dienst zijn: 1200 serie

De hondekop: een mooie karakteristiek van Hollands vervoer (buitenlandse treinen zijn altijd zo ranzig gekleurd en zo blokkendozerig)

Schitterende foto's, die kun je gewoon niet vaak genoeg zien.Wekkel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:56:
Over die laatste: http://www.nicospilt.com/Kameel.htm
Er zijn nog een paar 1200'en in dienst van ACTS, een private goederenvervoerder. Die zet zn 1200's ook nog wel eens in voor een gezelschapsritje.Wekkel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:56:
De mooiste trein op de sporen van Nederland. Ik dacht te weten dat deze niet meer in dienst zijn: 1200 serieDat hij groot is en lomp mag mijn figuur ervoor duidelijk maken. Daar heb ik als kind nog goed mee gespeeld als Marklin model..
Verder leuke foto's! Er zijn al ruim 100.000 bezoekers geweest sinds de heropening.
Denk niet dat jij die nog hebt rond zien rijden, of je moet al erg oud zijn. Dit is namelijk DE3-stel 27 (diesel-drietje) uit 1934, die eind jaren vijftig/begin jaren zestig allemaal buiten dienst gegaan zijn. Ze hebben dus ook nooit in de gele huisstijl gereden zoals we die nu kennen, want die dateert van Spoorslag '70 (idd, uit 1970).Wekkel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:56:
Ik weet niet in hoeverre het de bedoeling is om plaatjes te posten, maar gezien mijn recente bezoek aan het spoorwegmuseum in Utrecht wilde ik de treinliefhebbers hier deze foto's niet onhouden.
[afbeelding]
Een prachtige oude trein die ik volgens mij alleen nog in geel heb zien rijden heel lang geleden in dieselvorm (dat zal deze ook wel zijn). Koddig, die lampjes zo dicht bij elkaari
Jij bedoeld denk ik DE2/Plan-X/Blauwe Engel, die hebben idd nog niet zo gek lang geleden nog rondgekard, ook in het geel (en rood en blauw). En ze leken hier wel een beetje op ja...
Dat is dus deze:

Bij de NS en Railion zijn ze niet meer in dienst, maar ACTS rijd er nog met een paar rond (voor hoelang nog, is de vraag....)[afbeelding]
De mooiste trein op de sporen van Nederland. Ik dacht te weten dat deze niet meer in dienst zijn: 1200 serieDat hij groot is en lomp mag mijn figuur ervoor duidelijk maken. Daar heb ik als kind nog goed mee gespeeld als Marklin model.
De DE20 aka Kameel. Voormalig rijtuig voor de directie van de NS.-
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 08-08-2005 21:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat verklaart een hoop, thx voor de info
Dat is een vrij gewone stam. D'r komt alleen niets bij de koplopers vandaan, dat zijn allemaal normale ICRm bakken. Met uitzondering van die dubbeldekker dus, die is voor de bovenste helft normaal maar de onderste helft is ingericht met fietsenrekken.gumtree schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:44:
Ik ben niet helemaal thuis in jullie afkortingen voor de trein stellen maar vandaag zag ik op Amsterdam CS rond 17.30 een vrij unieke combinatie het station binnenrijden.
Vroegah reden er ook stammen rond met een of twee van die dubbeldekkerbakken maar dan volledig normaal. Ik geloof dat die inmiddels opgerot zijn.
Buiten de zomer worden die fietsenrijtuigen weer gewoon toch?CyBeR schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:12:
Vroegah reden er ook stammen rond met een of twee van die dubbeldekkerbakken maar dan volledig normaal. Ik geloof dat die inmiddels opgerot zijn.
Bedoel je de bakken zelf of de functie van dubbeldekkers in de stammen?Dennis schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:26:
[...]
Buiten de zomer worden die fietsenrijtuigen weer gewoon toch?
Ik heb in beide gevallen geen idee maar dat laatste hoop ik niet. Minder ruimte waar ik kan zitten
Nee, dan verdwijnt de fietsenruimte volgens mij.
Ze kunnen toch ook de prachtige fietsenrijtuig voor in zetten
, met van die handige deuren die gewoon openkunnen
. Deze zijn niet beveiligd geloof ik , of alleen boven de 40
.
Hoe is het eigenlijk met de locs 16/17/18xx want er waren toch plannen om een gedeelte aan Italie te verkopen? Of was dit alleen het deel van NS cargo?
Hoe is het eigenlijk met de locs 16/17/18xx want er waren toch plannen om een gedeelte aan Italie te verkopen? Of was dit alleen het deel van NS cargo?
Die waren aan het eind van hun leven, en worden niet meer gebruikt.Termi schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:45:
Ze kunnen toch ook de prachtige fietsenrijtuig voor in zetten, met van die handige deuren die gewoon openkunnen
. Deze zijn niet beveiligd geloof ik , of alleen boven de 40
.
Niets meer geworden... diesels kun je nog vrij eenvoudig in het buitenland kwijt, maar voor e-locs ligt dat uiteraard een stuk lastiger. Het ging idd om de Railion locs, hoewel ook NSR aardig in de locs zit.Hoe is het eigenlijk met de locs 16/17/18xx want er waren toch plannen om een gedeelte aan Italie te verkopen? Of was dit alleen het deel van NS cargo?
Heb je er ook nog in mogen kijken?Wekkel schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:56:
[afbeelding]
Een prachtige oude trein die ik volgens mij alleen nog in geel heb zien rijden heel lang geleden in dieselvorm (dat zal deze ook wel zijn). Koddig, die lampjes zo dicht bij elkaari
Ik ben er toen ik er was ook nog in geweest, dat is ook wel een aparte ervaring hoor. Als 'consument' loop je dan eigenlijk midden door de techniek, waar je met gemak je kop nog tegen stoot ook
Was ff een leuk extratje
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
En zijn gesloopt.Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:07:
[...]
Die waren aan het eind van hun leven, en worden niet meer gebruikt.
Het buitenlandproject van Railion loopt nog steeds, net als met de U's bij NSR. Bij NSR staan ook wat loccen aan de kant momenteel.[...]
Niets meer geworden... diesels kun je nog vrij eenvoudig in het buitenland kwijt, maar voor e-locs ligt dat uiteraard een stuk lastiger. Het ging idd om de Railion locs, hoewel ook NSR aardig in de locs zit.
"Vroeger" reden er zelfs stammen rond met drie DDM1'n. Ik heb nog een dia van 1837+Bvk+Bv+Bv+rest stam, die staat vast nog wel ergens on-line. Die DDM1-bakken moeten ooit wel eens verdwijnen uit de IC-stammen, het zou me niks verbazen als dat per drgl 2007 definitief gaat gebeuren.CyBeR schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:12:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Luke! op 09-08-2005 07:38 ]
* Erasmo heeft gister de Train Jaune gepakt in de Pyreneeën
Ik kwam net langs Nedtrain Onnen en die hebben een bord aan de gevel hangen (zichtbaar vanuit de trein in het donker) met de mededeling dat ze 10 september een open dag hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Moartn op 11-08-2005 14:13 . Reden: Prorail --> Nedtrain (stomme fout) ]
Graag. Oprotten met die krengenLuccus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:36:
Die DDM1-bakken moeten ooit wel eens verdwijnen uit de IC-stammen, het zou me niks verbazen als dat per drgl 2007 definitief gaat gebeuren.
Springer bij Hmbh, dat zal wel weer een lekker zooitje zijn geweest....
En vanochtend een kneus bij Wdn die onder de gesloten bomen doorkroop om een trein te halen en daarbij een IC over het hoofd zag. Z'n vader kon nog net op tijd aan de kant springen heeft de hersenloze zoon voor zijn ogen zien sterven.Luccus schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:52:
Springer bij Hmbh, dat zal wel weer een lekker zooitje zijn geweest....
Die zal ook lekker slapen vannacht.
Ik denk niet dat hij zal slapen vannacht....Anoniem: 18023 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:17:
[...]
En vanochtend een kneus bij Wdn die onder de gesloten bomen doorkroop om een trein te halen en daarbij een IC over het hoofd zag. Z'n vader kon nog net op tijd aan de kant springen heeft de hersenloze zoon voor zijn ogen zien sterven.
Die zal ook lekker slapen vannacht.
Darwin award voor die gast... Haalt weer wat domheid uit de genenpool zullen we maar zeggen...
Anoniem: 18507
Cool, ik ook (niet gisterenErasmo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:04:
* Erasmo heeft gister de Train Jaune gepakt in de Pyreneeën
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 18507 op 11-08-2005 20:00 ]
Zeg je dat ook als je die gast kent?Moartn schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:34:
Darwin award voor die gast... Haalt weer wat domheid uit de genenpool zullen we maar zeggen...
Waarschijnlijk niet. Daaruit kunnen we afleiden dat moartn deze gast niet kent. Zullen we nu weer gewoon normaal doen ipv dat constante gezeik over dit soort opmerkingen? Stel je voor dat je eens iemand kwetst zeg.Vinnienerd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:15:
[...]
Zeg je dat ook als je die gast kent?
Dus normaal doen is lullige opmerkingen maken, iemand daar op aanspreken is niet normaal? Typisch...CyBeR schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:46:
[...]
Waarschijnlijk niet. Daaruit kunnen we afleiden dat moartn deze gast niet kent. Zullen we nu weer gewoon normaal doen ipv dat constante gezeik over dit soort opmerkingen? Stel je voor dat je eens iemand kwetst zeg.
Is er al iemand op een zaterdag in het Spoorwegmuseum geweest? Is het dan echt belachelijk druk of is het goed te doen? Ben al een keer op een doordeweekse dag geweest maar we moeten nu nog een keer met de kiddo's. Ik heb alleen een hekel aan die enorme drukte.
Nee, maar ook doordeweeks zie ik de trein Ut-Utm stampvol vertrekken uit Ut, en die bestaat meestal uit 4 bakken mat'64. Hoe het binnen is, kan ik je niets over zeggen.Jazzy schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:09:
Is er al iemand op een zaterdag in het Spoorwegmuseum geweest? Is het dan echt belachelijk druk of is het goed te doen? Ben al een keer op een doordeweekse dag geweest maar we moeten nu nog een keer met de kiddo's. Ik heb alleen een hekel aan die enorme drukte.
Ik heb zojuist gelezen dat de ICM 4044 naar Tbwpl vermoedelijk is gegaan tbv een defecte "Deuren dicht"-lamp.
En iemand al een idee waneer we hem kunnen verwachten in de drgl?
En iemand al een idee waneer we hem kunnen verwachten in de drgl?
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2005 10:13 ]
Wat moet de 4044 in Terborg en wat moet een treinstel in een dienstregeling? Dat het ding voor (alleen) een "defecte deuren dicht"-meldlamp naar Tb is gegaan lijkt me overigens niet waarschijnlijk.
[ Voor 45% gewijzigd door Luke! op 14-08-2005 21:08 ]
Het is weer raak bij Amsterdam Centraal:
http://www.nu.nl/news/574...j_Amsterdam_Centraal.html
http://www.nu.nl/news/574...j_Amsterdam_Centraal.html
AMSTERDAM - Bij het station Amsterdam Centraal is maandag rond 9.10 uur de intercity Maastricht-Haarlem ontspoord. Volgens spoorbeheerder Prorail rukte de ontsporende trein een bovenleiding mee, waardoor een andere intercity stil kwam te staan.
Of er gewonden onder de reizigers zijn gevallen, is nog niet bekend. De machinist van de intercity is ongedeerd. De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
[ Voor 44% gewijzigd door Erkens op 15-08-2005 09:45 . Reden: update ]
Bah! Ik wilde naar m'n werk (Post CS gebouw)... Wordt lastig zo.
Wat voor treinstellen betreffen dit? Een ICR(m) stam?
En zijn er pics?
En zijn er pics?
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2005 10:15 ]
Een ICR(m) stammetje dus
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.