Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:41:
Hallo,
Ik zit er over na te denken om ook de Latitude D610 te kopen met deze config.
1.86Ghz 2MB L2 cache 533Mhz FSB)ATI X300 graphics 14.1"XGA
3Y NBD (Next Business Day On-site )
1.0GB,533MHz DDR2 SDRAM Memory (2x512MB)
60GB (5400rpm) Hard Drive
6 Cell 53WHr Lithium-Ion Primary Battery
D-Family 65W AC Adapte
Belkin F5D7632 ADSL Modem/Wireless Router (802.11g)
Internal Dell 350 Bluetooth™ Card
Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
CompleteCare 3Y (NBD CC)
Is dit verstandig of zegt iemand je kan beter wat veranderen zodat hij "betere prestatie" krijgt. Of gewoon een heel andere laptop voor zelfde prijs.(+/-1600) met
Ik ga hem vernamelijk gebruiken voor school.( Dus mag geen zware laptop zijn)
Ik speel geen spellen dus daarvoor hoef ik hem niet te gebruiken.
Zou fijn zijn als iemand zegt wat ik beste kan doen.
Pfff lastig hoor. Paar puntjes. De Dell D610 is prima notebook, alleen de audiouitgang is niet zo goed. Ik kom bij deze configuratie iets boven de 1600 euro uit. Maar het lukt vast wel om er iets vanaf te krijgen. Maar...
• Je kunt een Wifi Router/ADSL Modem veel goedkoper krijgen. Kijk gewoon even in de pricewatch, 100 euro is echt te veel
• Denk goed na of je integrated graphics neemt of een losse kaart. Als je niet gaat gamen merk je het verschil waarschijnlijk niet en integrated graphics zijn over het algemeen toch weer een stuk goedkoper. In het geval van de D610 heeft die uitvoering ook geen last meer van het koptelefoon probleem. De kans is alleen wel groot dat de X300 Vista Aero ondersteunt (nieuwe grafische schil van Vista), dus...
• Garantie zou ik inderdaad aanraden, ook als je voor bijv. een ander merk/model kiest
• Ingebouwde bluetooth is heel handig
• De verhouding tussen de componenten lijkt me goed. Je zou hooguit nog voor een 7200 rpm schijf kunnen gaan. Maar de meerprijs is wel erg hoog
Evt. alternatieven:
• Waarschijnlijk (als de geruchten kloppen) wordt rond 1 april aanstaande de nieuwe Apple iBook geintroduceerd (13,3 inch breedbeeld). Daar kun je tegenwoordig ook Windows op zetten (wel wat omslachtig, maar zolang je niet gamed is het prima). Je hebt ook meteen Mac Os X en Apple notebooks zijn prima afgewerkt.
• Een goedkoop alternatief bij Dell is de m630, dat is een 14 inch breedbeeldlaptop. Het is wel een inspiron, dus de constructie zal iets minder zijn. Maar het prijsverschil is er ook wel naar. Met de huidige acties (130 euro korting en gratis verzenden), kost die nog maar +/- 1250 euro met jouw specs, excl. de router, maar met een notebooktas.
• Verder zijn er weinig betaalbare alternatieven in deze groote. Het enige echte alternatief is de MSI S260. Maar de bouwkwaliteit (voornamelijk het toetsenbord) is wel een stuk minder. Hij is wel behoorlijk aantrekkelijk geprijst, en met z'n 12 inch breedbeeldscherm, nog een stukje kleiner.
Het is een behoorlijke lange post geworden. Succes met je keuze! Ik ben benieuwd.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."