[Review & Ervaringen] Dell Latitude D610

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Doen, voor school ben ik er super blij meej, 2e accu erbij en nooit een accu lader mee. Ik heb er een Crumpler neopreen hoes (The Gimp14) voor, van neopreen. Goede bescherming. Hij zit verder gewoon in mijn eastpack en werkt prima.

Hoedje zoals je zelf ook al eerder zei zal het audio probleem toch wel erg verschillen per exemplaar. Ik kan het echt niet horen als ik audio op heb staan, slechts als er geen geluid is en mijn best doe. Ik zou je hierdoor echt niet af laten schrikken deze laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Btw. mocht je nog even geduld hebben, ook de D620 komt eraan: http://www.engadget.com/2...lls-d620-pops-in-and-out/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
De nieuwe en oude naast elkaar 8)
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y57/hay112/travis__azeda-l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil ook een d610 aanschaffen, waarschijnlijk 2dehands. Nu wil ik hem voornamelijk onder linux gebruiken. Tevens een scherm van 1400x1050. Nu wil ik dus ook tv-out werkend hebben.
Volgens mij wat ik kan vinden is dat de intel video kaart zonder bios patch niet werkt, op 1400x1050. Ik weet niet of dan tv-out wel werkend te krijgen is.
Ik zit dus te denken om een met ati x300. Zijn er ervaringen met linux en de ati x300, 1400x1050 en tv out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:35:
Hoi,

Ik wil ook een d610 aanschaffen, waarschijnlijk 2dehands. Nu wil ik hem voornamelijk onder linux gebruiken. Tevens een scherm van 1400x1050. Nu wil ik dus ook tv-out werkend hebben.
Volgens mij wat ik kan vinden is dat de intel video kaart zonder bios patch niet werkt, op 1400x1050. Ik weet niet of dan tv-out wel werkend te krijgen is.
Ik zit dus te denken om een met ati x300. Zijn er ervaringen met linux en de ati x300, 1400x1050 en tv out?
Hoi,

ik draai ook (fulltime) linux op deze laptop en dat bevalt me erg goed. Ik heb alles werkend (zelfs suspend to ram, nadat ik zelf een kernel met wat patches had gebakken).
Alleen de tv-out heb ik nog niet werkend gekregen, om eerlijk te zijn heb ik er ook niet zoveel mee geprobeerd. Heb het ding 1 keer in een tv geduwt en wat zitten klungelen maar er geen beeld uitgekregen. Ook op internet kon ik er destijds weinig over vinden.
Mocht je ergens iets vinden waar zou staan hoe je het aan de gang zou kunnen krijgen wil ik het best voor je proberen. ;)
Ik draai overigens Ubuntu dapper en heb zo'n Intel ding.

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 26-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 23:58

Hazzz-E

Que?

Nou, vrijdag 2 weken geleden hebben ze hem opgehaald. En afgelopen donderdag had ik em weer terug met een scherm erin.

Heb het dus maar via Dell laten doen. Kosten... 529 euro... Is wel veel, maar heb er wel weer van geleerd :P

Maar goed, ik kan weer vooruit.

Heb alleen wel het idee dat het scherm dat er nu in zit beter is dan het orginele scherm. Het scherm dat er nu in zit is veel scherper en mooier verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hazzz-E schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:54:
Nou, vrijdag 2 weken geleden hebben ze hem opgehaald. En afgelopen donderdag had ik em weer terug met een scherm erin.

Heb het dus maar via Dell laten doen. Kosten... 529 euro... Is wel veel, maar heb er wel weer van geleerd :P

Maar goed, ik kan weer vooruit.

Heb alleen wel het idee dat het scherm dat er nu in zit beter is dan het orginele scherm. Het scherm dat er nu in zit is veel scherper en mooier verlicht.
Vaak gaan er in 1 model laptop 3 verschillende merken schermen met dezelfde specificaties. Bijvoorbeeld Sony, Panasonic enzovoorts. Dell koopt onderdelen voor zeer korte termijn in en schiet steeds naar de laagste prijs. Zo verandert het merk scherm, harddisk, etcetera per maand. Tijdens het telefoongesprek moet de supporter het juiste scherm alvast bestellen zodat het klaar ligt voor de reparatie. Hij zal de op dat moment goedkoopste uit de lijst kiezen. Blijkbaar is die in kwaliteit net een tikje beter dan het scherm wat je hiervoor had.

De supporter word eigenlijk geleerd hetzelfde type scherm te bestellen, omdat het ook kan zijn dat klanten er op achteruit gaan en als die gaan zeuren maak je alleen maar meer kosten. Het is echter een kut klus om op te zoeken welk scherm er in de betreffende laptop is gebouwd dus kiezen ze de goedkoopste. Ik koos de goedkoopste tenzij er een a-merk op maar $25 vanaf zat. Dan doe ik de klant waarschijnlijk een plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En de D620 is officieel beschikbaar gekomen in Amerika: http://www1.us.dell.com/c...620?c=us&cs=04&l=en&s=bsd

En een zeer enthousiaste review: http://laptopmag.com/Review/Dell-Latitude-D620.htm!

Update: sterker nog, ook in NL beschikbaar: http://www1.euro.dell.com...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 29-03-2006 20:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat de D620 alleen met een WXGA 1280*800 scherm is te krijgen... knap waardeloos. Mijn ouwe D600 heeft dan wel een 'ouderwets vierkant' scherm, maar wel 1400*1050 pixeltjes. Dat is ruim 40% meer! En het staat altijd vol.

Dan kan je nog beter een D820 nemen, kan je tenminste een WSXGA+ of WUXGA scherm kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, vreemd misschien komt dat nog, bij de tech specs staat ook een WSXGA+ resolutie genoemd (hoger zou ik ook absoluut niet willen op 14 inch). In Amerika is het scherm weer wel leverbaar. Ik zou even opbellen naar Dell, misschien kan het dan wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 28-08 14:03
Zou die 9 cell accu ook in een D610 passen ? :P

Jammer van het scherm, De 1400x1050 resolutie op mijn D610 bevalt super, ik zou er niet op in willen leveren qua resolutie. Verder vind ik ook de grafische kaart minder, je zit vast aan onboard.. Ik ben nog steeds blij met mijn D610 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Wie gebruikt de interne BlueTooth module van de D610 i.c.m. de drivers van Dell? Aangezien de standaard Windows XP drivers geen headset profile ondersteunen heb ik de Toshiba BT-stack v4.00.22D (A17) geinstalleerd. Op zich werkt mijn headset nu wel, maar het TosOBEX.exe proces geeft problemen. Als deze actief is snoept het vrijwel al mijn CPU power weg.

Ik heb de BT-stack nodig, omdat de D610 niet over een ingebouwde microfoon beschikt en ik graag wil Skypen. Het werkt nu allemaal wel, maar na een reboot moet ik altijd handmatig TosOBEX suspenden om nog een beetje performance over te houden (killen heeft geen zin, want dan wordt het automatisch weer opnieuw opgestart).

Heeft iemand anders ook deze problemen?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BugBoy schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:58:
Wie gebruikt de interne BlueTooth module van de D610 i.c.m. de drivers van Dell? Aangezien de standaard Windows XP drivers geen headset profile ondersteunen heb ik de Toshiba BT-stack v4.00.22D (A17) geinstalleerd. Op zich werkt mijn headset nu wel, maar het TosOBEX.exe proces geeft problemen. Als deze actief is snoept het vrijwel al mijn CPU power weg.

Ik heb de BT-stack nodig, omdat de D610 niet over een ingebouwde microfoon beschikt en ik graag wil Skypen. Het werkt nu allemaal wel, maar na een reboot moet ik altijd handmatig TosOBEX suspenden om nog een beetje performance over te houden (killen heeft geen zin, want dan wordt het automatisch weer opnieuw opgestart).

Heeft iemand anders ook deze problemen?
Maf, nee ik heb die problemen niet, maar misschien komt het door een conflict met een ander programma o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijwel dezelfde laptop (extern dan), het gaat hier om een D510, 1 jaar oud.
Alleen.. volgens mij klopt hier iets niet:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/Foto%20gathering/Afbeelding%20024.jpg
De achterkant van de laptop met van links naar rechts: netwerk aansluiting / 2* USB2.0 / modem / parallele poort / seriele poort / VGA / poweradapter / fan
Dat vetgedrukte, zoiets klopt toch niet :?

Anyway, m'n specs: Centrino chipset, pentium M750 1.86GHz (vergelijkbaar met 3 Ghz).
1024 MB DDR2 553mhz.

met de volgende verbindingseigenschappen:
Bluetooth
: Dell Wireless 350 Bluetooth Module
PC Card
: Intel ProWireless 2200 802.11b/g mini PCI card
Hierbij 2 vragen:
Weet iemand hoe ik draadloos kan internetten, zonder dat er een grote antenne of wat uitsteekt uit m'n laptop?
En welk type muis op welke poort kan aangesloten worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:16:
Ik heb vrijwel dezelfde laptop (extern dan), het gaat hier om een D510, 1 jaar oud.
Alleen.. volgens mij klopt hier iets niet:

[afbeelding]
Inderdaad er moet nog tussen (de ronde aansluiting=) svideo/digitale audio uitgang
Anyway, m'n specs: Centrino chipset, pentium M750 1.86GHz (vergelijkbaar met 3 Ghz).
1024 MB DDR2 553mhz.

met de volgende verbindingseigenschappen:
[...]

Hierbij 2 vragen:
Weet iemand hoe ik draadloos kan internetten, zonder dat er een grote antenne of wat uitsteekt uit m'n laptop?
En welk type muis op welke poort kan aangesloten worden?
Er zit al gewoon wifi in je laptop. De antennes zitten geintegreerd in het scherm. Je hebt dus niets extra's nodig (hooguit een wifi router). De onderste, dus de Proset 802.11 b/g is daarvoor geschikt.

Je kunt een draadloze muis middels bluetooth aansluiten (dan heb je geen extra dongle nodig). Je kunt een draadloze RF muis aansluiten middels een externe USB dongle. Tot slot kun je ook een bedrade USB muis aansluiten.
Je mag op GoT maar één keer per 24 uur kicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook een Latitude D610 sinds 2 maanden en die werkt prima. Alleen de touchpad doet soms vreemd. Als je je vinger over de touchpad beweegt, springt soms het pijltje weg en soms werkt de touchpad even helemaal niet. Software probleem? Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Deze laptop wordt bij StuntStore aangeboden voor € 769.

Deze eBay-aanbieding staat op deze pagina van StuntStore.

Volgens bovengenoemde eBay-veiling kan deze laptop zo goedkoop aangeboden om de volgende reden:
DELL HEEFT DOOR EEN FOUT TEVEEL VAN DEZE NOTEBOOKS GEPRODUCEERD.

ZE ZITTEN NU MET EEN OVERSTOCK. WIJ HEBBEN ZE VOOR EEN SUPERPRIJS GEKOCHT!
Het is ook nog eens inclusief 3 jaar "Next Business Day on site"-garantie. :|

Te mooi om waar te zijn? Volgens de veiling hebben ze er nog 98 op voorraad? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb ook al een tijdje deze laptop maar heeft niemand problemen met warmte ?
Sinds een weekje begin ik me toch aardig zorgen te maken als ik bij het on/off paneeltje op het scherm voel. De lucht intake links onder is ook niet erg actief... graag even jullie reactie, anders stuur ik hem terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
xantos schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:27:
Ik heb ook een Latitude D610 sinds 2 maanden en die werkt prima. Alleen de touchpad doet soms vreemd. Als je je vinger over de touchpad beweegt, springt soms het pijltje weg en soms werkt de touchpad even helemaal niet. Software probleem? Hebben jullie hier ook last van?
Daar heb ik geen problemen mee, ik denk dat het een hardware probleem is. Kortom, Dell bellen.
sylvesterrr schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:24:
Deze laptop wordt bij StuntStore aangeboden voor € 769.

Deze eBay-aanbieding staat op deze pagina van StuntStore.

Volgens bovengenoemde eBay-veiling kan deze laptop zo goedkoop aangeboden om de volgende reden:

[...]

Het is ook nog eens inclusief 3 jaar "Next Business Day on site"-garantie. :|

Te mooi om waar te zijn? Volgens de veiling hebben ze er nog 98 op voorraad? :{
Het is wel een hele scherpe prijs. Maar aan de andere kant is het wel een model wat niet meer gemaakt wordt en er zit toch verouderde techniek in. Tegenwoordig zit in dit soort notebooks, sneller geheugen, snellere proc (en dualcore) etc.
pt0x schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:26:
Ik heb ook al een tijdje deze laptop maar heeft niemand problemen met warmte ?
Sinds een weekje begin ik me toch aardig zorgen te maken als ik bij het on/off paneeltje op het scherm voel. De lucht intake links onder is ook niet erg actief... graag even jullie reactie, anders stuur ik hem terug..
Dat is absoluut niet goed. Hij hoort alleen aan de onderkant warm te worden. Bij het paneeltje (start knop) is bij mij nauwelijks warm en zeker niet heet! Dus ik zou even bellen. En terugsturen lijkt me maf, ze hebben toch allemaal onsite garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

ik heb er nog niet bij verteld dat ik een hoekje van mijn scherm sinds kort ook mis.

Afbeeldingslocatie: http://pt0x.mine.nu/pub/pix/Image009.jpg

het is niet erg goed te zien maar de bewuste vlek is erg hinderlijk. ik denk dat ik hem morgen maar terug ga sturen...

weet iemand of ze een nieuwe leveren voordat ze de oude innemen zodat je direct verder kan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

ok,

ik heb met dell gesproken en ze komen morgen mijn lcd scherm, moederbord en cpu omruilen..
hoop dat ze wel een scherm mee nemen wat dode-pixel-vrij is daar was ik namelijk al zo blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
pt0x schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:19:
ok,

ik heb met dell gesproken en ze komen morgen mijn lcd scherm, moederbord en cpu omruilen..
hoop dat ze wel een scherm mee nemen wat dode-pixel-vrij is daar was ik namelijk al zo blij mee.
Laat even weten wat het probleem is, want het is wel maf... Het scherm lijkt ook wel op brandschade o.i.d., kortom de hele laptop wordt veelste heet.

Btw. ik kan melden dat Vista Beta 2 prima draait. Je kunt Aero draaien m.b.v. de X300 64 mb op zowel 1400*1050 als 1680*1050 (extern scherm). Alles werkt ook onder Vista, alleen de touchpad drivers niet, dus je kunt geen extra opties gebruiken met de touchpad. Alleen de muisaanwijzer bewegen. Verder is 512 mb ram toch wel wat krap. Dus daar wil ik nog wat van bijprikken (lees: vervangen).

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 19-06-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

probleem is nogsteeds onbekend, maar het zooitje is vervangen en vlek is niet terug gekomen.
het lijkt zelfs alsof hij inderdaad minder warm is nu wat mij een gelijk geeft :)

goeie service ook, ze sturen dus wel iemand van Getronics lol

[ Voor 16% gewijzigd door pt0x op 22-06-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Even een kick voor een terugroepactie van batterijen:

nieuws: Dell roept 4,1 miljoen potentieel gevaarlijke accu's terug

Aangezien er op de FP ook al iemand heeft gereageerd met een D610 en ook mijn batterij vervangen moet worden, zouden er best wel eens meer D610's onder kunnen vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

ik heb een laptop via de zaak, ook dus een dell d610 en ben er heel tevreden over, werkt namelijk naar mijn weten goed, maar onder mijn scherm bij het dell logo aan de voorkant wordt mijn laptop heel warm, heet eigenlijk, op sommige plekken te warm om aan te raken, is dit een bekend fenomeen of moet ik even langs ict-beheer?

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
mmniet schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:40:
ik heb een laptop via de zaak, ook dus een dell d610 en ben er heel tevreden over, werkt namelijk naar mijn weten goed, maar onder mijn scherm bij het dell logo aan de voorkant wordt mijn laptop heel warm, heet eigenlijk, op sommige plekken te warm om aan te raken, is dit een bekend fenomeen of moet ik even langs ict-beheer?
Het is geen bekend fenomeen. Het wordt daar wel een beetje warm, maar dat is lekker warm en zeker nog goed aan te raken. Ik zou dus even langs ict-beheer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb sinds 2 dagen ook een D610 via mijn werk. Alleen krijg ik de resolutie niet hoger dan 1024x768. Er zit een intel videokaart in, waarvoor ik al de laatste drivers heb geinstalleerd.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
D610 kan uitgeleverd worden met een SXGA scherm, maar dat hoeft niet.

Kijk een in het BIOS, daar staat SXGA oftewel XGA. Als het XGA is heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Ik had problemen met mijn D610. Lagere resoluties werden niet meer geëxtrapoleerd over mijn hele scherm. Eerst moederbord vervangen daarna scherm vervangen. Nu is er besloten dat ik een nieuwe lapop krijg op volgende week.

Ik heb Next Business Day + Complete Care cover. Mijn laptop is 1,5 jaar oud en dus vraag ik mij af of ik een zelfde systeem terugkrijg of dat ik een vergelijkbaar systeem dat nu de opvolger is van mijn type krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
kheowkul schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:00:
Ik had problemen met mijn D610. Lagere resoluties werden niet meer geëxtrapoleerd over mijn hele scherm. Eerst moederbord vervangen daarna scherm vervangen. Nu is er besloten dat ik een nieuwe lapop krijg op volgende week.
Dat is toch gewoon een bios instelling :?
Ik heb Next Business Day + Complete Care cover. Mijn laptop is 1,5 jaar oud en dus vraag ik mij af of ik een zelfde systeem terugkrijg of dat ik een vergelijkbaar systeem dat nu de opvolger is van mijn type krijg.
Ik denk dat Dell de enige is die dat kan zeggen. Al lijkt me een D620 logischer, omdat de D610 al bijna een jaar niet meer te koop is :). Laat het nog even weten en vooral hoe die bevalt, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
Dat klopt. het feit is alleen dat hij de instelling in de bios niet onthoud en andere instellingen wel.
Na meerdere biosflashes, schone installaties en 2 repairs van Dell blijft het probleem onopgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
kheowkul schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:12:
Dat klopt. het feit is alleen dat hij de instelling in de bios niet onthoud en andere instellingen wel.
Na meerdere biosflashes, schone installaties en 2 repairs van Dell blijft het probleem onopgelost.
Grappig, bij mij onthoud ie de instelling andersom juist niet, maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoedje schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:33:
[...]

Dat is toch gewoon een bios instelling :?

[...]

Ik denk dat Dell de enige is die dat kan zeggen. Al lijkt me een D620 logischer, omdat de D610 al bijna een jaar niet meer te koop is :). Laat het nog even weten en vooral hoe die bevalt, ik ben benieuwd!
Je krijgt meestal een recent model wat het meeste lijkt op het model wat je had. Als ze het oude model nog op voorraad hebben krijg je die maar die kans is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
Pixal schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Je krijgt meestal een recent model wat het meeste lijkt op het model wat je had. Als ze het oude model nog op voorraad hebben krijg je die maar die kans is nihil.
Ik hoop maar dat ze het oude model niet meer op voorraad hebben ;)
Vraag me alleen af wat ze doen aangezien de D610 een 4:3 beeldschermverhouding heeft en de D620 (opvolger) 16:9 verhouding heeft. De 520 is dan weer wel 4:3 verhouding maar heeft mindere specs... :?
Wilde zowieso eigenlijk een breedbeeldscherm.

Afwachten maar. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
Inmiddels de electronische pakbon bekeken van de vervangende laptop.
Het is een D620 geworden met 1,86 ghz en NVIDIA kaart. Niet ontevreden dus.

Echter, als ik de pakbon bekijk zie ik dat ik ipv van een 1440x 900 resolutie scherm krijg, een 1280x800. Knap waardeloos aangezien ik mijn D610 specifiek heb besteld met een 1400x1050 scherm.

Kan Dell dit maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
kheowkul schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:09:
Inmiddels de electronische pakbon bekeken van de vervangende laptop.
Het is een D620 geworden met 1,86 ghz en NVIDIA kaart. Niet ontevreden dus.

Echter, als ik de pakbon bekijk zie ik dat ik ipv van een 1440x 900 resolutie scherm krijg, een 1280x800. Knap waardeloos aangezien ik mijn D610 specifiek heb besteld met een 1400x1050 scherm.

Kan Dell dit maken??
Update: inmiddels contact opgenomen met Dell. Systeem was idd verkeerd besteld, dus er wordt nu weer een nieuw systeem besteld en de morgen te ontvangen laptop kan dus gelijk weer retour.

[ Voor 6% gewijzigd door kheowkul op 12-02-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik heb sinds een aantal dagen een waardeloze verbindingen met wifi in mijn D610. Ik haal niet meer dan 1MB/s, de pings zijn om te huilen en de verbinding wil wel eens wegvallen. Ik heb dit zowel met Ubuntu als met Windows. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Ik gok er zelf op dat de antenne kapot is, zullen ze zo'n ding zo vervangen, krijg je een nieuw scherm (gezien de antenne daarin zit) of het zelfde als ^^, een D620 als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

robbert schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:21:
Ik heb sinds een aantal dagen een waardeloze verbindingen met wifi in mijn D610. Ik haal niet meer dan 1MB/s, de pings zijn om te huilen en de verbinding wil wel eens wegvallen. Ik heb dit zowel met Ubuntu als met Windows. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Ik gok er zelf op dat de antenne kapot is, zullen ze zo'n ding zo vervangen, krijg je een nieuw scherm (gezien de antenne daarin zit) of het zelfde als ^^, een D620 als vervanging.
Haha, nee joh, jij krijgt 2 nieuwe laptops. Als schadevergoeding :)

Ze zullen de behuizing van je scherm vervangen, in veel gevallen is daar een nieuw scherm al bijgevoegd en vervangen ze dus alles wat boven de scharnieren zit.

Heb je zelf al gekeken of je antenne's nog vast zitten op het kaartje? Dat gaat de helpdesk je namelijk ook vragen.

Even klepje onderop openen en dan zie je een minipci kaart zitten met een zwart en wit draadje ernaartoe. (dit is in de meeste gevallen zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
robbert schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:21:
Ik denk ook dat ze je scherm vervangen. Bij is eerst het moederbord vervangen, vervolgens het scherm en daarna kreeg ik pas een nieuwe laptop.

ps mijn probleem was natuurlijk ook van een hele andere orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
hmm de ssadmin van men werk forced hier een update van de dell wireless wlan card utility naar versie 4.100.15.8 (26 october 2006)
Sinds dan heb ik dat ding moeten afzetten en door windows laten managen want alle 5 minuten flikkerde hij mijn connectie deruit.
Elke keer als hij een ander netwerk detecteerde, poof, eruit :(

nog iemand dit gemerkt? en waar de hel kan ik die tool downloaden van de dell site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De topic leeft nog.... :o

Oke, ik heb Dell D600 in huis. Zoals ik al jaren terug in deze topic zegt dat ik graag op D610 wil overstappen is nu een feit.
Morgen verwacht ik een D610 met bijna allersnelste 2,13 GHz P-M processor erin. Videokaart is X300 en 64 MB geheugen (hopelijk niet zo erg, want er is ook X300 met 128 MB geheugen. Weet niet hoe groot dat uitmaakt tussen 128 en 64 MB videogeheugen. Ook hoor ik iemand praten over zogenaamde Turbo Cash methode bij X300 zodat 64 naar 128 MB opgevoerd kan worden. Details hoe het gaat is niet bekend)
Er is gelukkig genoeg wat keuze op de marktplaats. :)

Mogelijk straks foto's tussen oude D600 en nieuwere D610.
Ik zou bijna voor D620 gaan, maar het is qua mogelijkheden iets slechter dan D610: andere lage resolutie scherm, geen Gbit netwerk.
Goed punt is wel dat als je langzame D610 hebt, je zonder problemen kunt upgraden met snellere cpu. Goed zoeken op Ebay, prijzen varieert van 40 tot 120 Euro. Zag even 2,13 GHz voor 63 Euro of zo, uit Hongarije......

Tot morgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik neem aan dat wil je Vista draaien je wat meer videogeheugen kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 07-03-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:28:
De topic leeft nog.... :o

Oke, ik heb Dell D600 in huis. Zoals ik al jaren terug in deze topic zegt dat ik graag op D610 wil overstappen is nu een feit.
Morgen verwacht ik een D610 met bijna allersnelste 2,13 GHz P-M processor erin. Videokaart is X300 en 64 MB geheugen (hopelijk niet zo erg, want er is ook X300 met 128 MB geheugen. Weet niet hoe groot dat uitmaakt tussen 128 en 64 MB videogeheugen. Ook hoor ik iemand praten over zogenaamde Turbo Cash methode bij X300 zodat 64 naar 128 MB opgevoerd kan worden. Details hoe het gaat is niet bekend)
Er is gelukkig genoeg wat keuze op de marktplaats. :)

Mogelijk straks foto's tussen oude D600 en nieuwere D610.
Ik zou bijna voor D620 gaan, maar het is qua mogelijkheden iets slechter dan D610: andere lage resolutie scherm, geen Gbit netwerk.
Goed punt is wel dat als je langzame D610 hebt, je zonder problemen kunt upgraden met snellere cpu. Goed zoeken op Ebay, prijzen varieert van 40 tot 120 Euro. Zag even 2,13 GHz voor 63 Euro of zo, uit Hongarije......

Tot morgen! ;)
D620 heeft wel degelijk Gbit LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Pixal schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:11:
Ik neem aan dat wil je Vista draaien je wat meer videogeheugen kan gebruiken.
Ik kan Vista Aero glass prima draaien op 1680*1050 en 1400*1050 tegelijk op m'n D610 met 64 mb X300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zal vast wel extra ram snoepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Hoedje schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:29:
Dat is absoluut niet goed. Hij hoort alleen aan de onderkant warm te worden. Bij het paneeltje (start knop) is bij mij nauwelijks warm en zeker niet heet! Dus ik zou even bellen. En terugsturen lijkt me maf, ze hebben toch allemaal onsite garantie :?
Ik heb precies hetzelfde voor. Bij 100% stressen van de cpu wordt het gebied met de lettertjes LATITUDE | D610 redelijk heet. Niet dat ik mezelf eraan kan verbranden, maar ik voelde de hitte toch overgaan op de hoek van het scherm, net zoals ptox voorhad. Dan maar via notebook hardware control de maximum snelheid van de cpu verlaagd. Hij werd 67°C aan volle snelheid trouwens.

Misschien eens de koeler uitblazen? Of instellen dat de koeler wat harder zou blazen bij bepaalde temp/load?

Bij laagste clock en voltage wordt hij trouwens 40 à 45°C. Is dit normaal? En wat zou er aan te doen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-05-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb vreemde probleem met D610 laatste tijd. Het lijkt wel warmte probleem of crash probleem met video gedeelte. Zie ook mijn topic Storingen op Dell D610
Doe ik niks en laat het zo staan in desktop, dus laag videokaart actie, dan blijft alles werken.
Zodra het warmer wordt en ik dvd kijk of 3D programma gebruik, dan freeze het zomaar.

Ook nu als ik laptop direct opstart na freeze stopt het zelfs ook al midden in XP load scherm (nog met bekende bar met bewegende blokjes!)
Bijzonder vervelende freeze probleem, terwijl alles stofvrij en nog vrij nieuw eruit ziet. Laatste Dell X300 driver opgezet die ik kan vinden op Dell D610 software pagina.
Bijzonder verschil met mijn vorige D600 die wel rocksolid loopt in elke zware lading, ook onder Wow.

Hoe zal ik doen met vervelende freeze probleem? Laat maar horen. :/

Edit: Na wat onderzoek begint meer dingen te wijzen op storing rond Gbit controller deel, dus Broadcom 57xx chip. Als ik die disabled in safe mode, boot Windows daarna wel volledig door. Ik zal dus software rond de netwerkkaart maar moeten veranderen.

Edit #2: Ik ga straks test doen met clean install (met andere hd) en kijk of netwerkkaart nog wel functioneert. Mocht het blijken dat zelfs met kale Windows toch nog boel freeze, dan moet ik vrezen dat Gbit-netwerkdeel Broadcom defect is. Dat zou erg vervelend zijn. Ik doe met laatste driver direct vanaf Broadcom website.

[ Voor 25% gewijzigd door MrDummy op 07-05-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DevilsProphet schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde voor. Bij 100% stressen van de cpu wordt het gebied met de lettertjes LATITUDE | D610 redelijk heet. Niet dat ik mezelf eraan kan verbranden, maar ik voelde de hitte toch overgaan op de hoek van het scherm, net zoals ptox voorhad. Dan maar via notebook hardware control de maximum snelheid van de cpu verlaagd. Hij werd 67°C aan volle snelheid trouwens.

Misschien eens de koeler uitblazen? Of instellen dat de koeler wat harder zou blazen bij bepaalde temp/load?

Bij laagste clock en voltage wordt hij trouwens 40 à 45°C. Is dit normaal? En wat zou er aan te doen zijn?
Dat is warm, maar het zijn volledig acceptabele temps. Het is sowieso aan te randen om de stofzuiger op de fan te zetten en stof eruit te zuigen. Overigens wordt het rondom D610 bij mij ook warm, maar absoluut niet zo warm dat je het niet meer kan aanraken.
MrDummy schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:34:
Ik heb vreemde probleem met D610 laatste tijd. Het lijkt wel warmte probleem of crash probleem met video gedeelte. Zie ook mijn topic Storingen op Dell D610
Doe ik niks en laat het zo staan in desktop, dus laag videokaart actie, dan blijft alles werken.
Zodra het warmer wordt en ik dvd kijk of 3D programma gebruik, dan freeze het zomaar.
Je kan ook altijd contact opnemen met Dell, er zit immers 3 jaar garantie op de notebook. Daarbij zou ik je willen aanraden om altijd de Dell drivers te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Hoedje schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:25:
Je kan ook altijd contact opnemen met Dell, er zit immers 3 jaar garantie op de notebook. Daarbij zou ik je willen aanraden om altijd de Dell drivers te gebruiken :)
Lijkt me sterk dat er standaard 3 jaar op zit. Volgens Dell site kon je kiezen uit verschillende pakketten, en dus ook verschillende garantie perioden. 1 jaar is standaard, 3 jaar is volgens mij juist een extra garantie. Dus dat zou me verbazen dat het toch nog standaard 3 jaar is.................

De kans is 90% dat netwerkchip defect is. Want ook in safe mode + netwerkdeel erbij is er ook freeze probleem. Dat is vrij ernstig. De laptop heb ik gekocht via particulier en toont reeds in het begin blue screen problemen, maar netwerk doet het nog. Later heb ik drivers bijgewerkt en blue screen errors zijn niet meer aanwezig, maar wel freezes van tijd tot tijd. En gisteren merk ik dat internet niet meer goed functioneert op laptop (hij doet nog wel in Windows) en als ik hierna laat rebooten begint het zomaar freezen tijdens booten. Bij bij uitzetten netwerkdriver wil allemaal wel weer. Zegt genoeg dat er goed fout is met netwerk deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MrDummy schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Lijkt me sterk dat er standaard 3 jaar op zit. Volgens Dell site kon je kiezen uit verschillende pakketten, en dus ook verschillende garantie perioden. 1 jaar is standaard, 3 jaar is volgens mij juist een extra garantie. Dus dat zou me verbazen dat het toch nog standaard 3 jaar is.................
Op de Latitude modellen zit altijd 3 jaar garantie. Dat kun je op de site niet terugdraaien, zoals bij de Inspiron modellen. Maar je kunt op de site mbv je serienummer (tag) checken of je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hoedje schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:25:
Dat is warm, maar het zijn volledig acceptabele temps. Het is sowieso aan te randen om de stofzuiger op de fan te zetten en stof eruit te zuigen. Overigens wordt het rondom D610 bij mij ook warm, maar absoluut niet zo warm dat je het niet meer kan aanraken.
Het wordt inderdaad warm, maar niet zo warm dat het niet aan te raken valt. Er is zelfs geen gewenning voor de warmte nodig voor hij draagbaar wordt, het is direct te doen. Ik had gewoon schik omdat ik hier gelezen heb hoe iemand's scherm etc kapot ging door de abnormale warmteproductie (waarschijnlijk door slechte ventilatie van de koelelementen) op dezelfde plek waar ik mijn laptop ook vrij warm voelde worden.

Ik ga er in het weekend dan eens de stofzuiger opzetten en zien of dat helpt.

Is het trouwens ook normaal dat bij continue, zware schijfactiviteit de linkerhandsteun ook warm begint te worden? Met warm bedoel ik een voelbaar verschil tussen moest hij uit staan en moest hij bv virusscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

DevilsProphet schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:30:Ik had gewoon schik omdat ik hier gelezen heb hoe iemand's scherm etc kapot ging door de abnormale warmteproductie (waarschijnlijk door slechte ventilatie van de koelelementen) op dezelfde plek waar ik mijn laptop ook vrij warm voelde worden.
D610 is opnieuw ontworpen met meer oog op warmte. Bij D600 voel je veel warmte bij linkerhandvlak linksonder, daar is harde schijf boven gezet. D610 heeft dat onderaan gezet zodat boven koeler is.
Ik ga er in het weekend dan eens de stofzuiger opzetten en zien of dat helpt.
Je kunt speciale laptop koelplaat kopen en eronder zetten. 4tal fans in koelplaat zal onderkant wat meer koeler maken. Vrij makkelijk te koop in aantal shops.
Is het trouwens ook normaal dat bij continue, zware schijfactiviteit de linkerhandsteun ook warm begint te worden? Met warm bedoel ik een voelbaar verschil tussen moest hij uit staan en moest hij bv virusscannen.
Bij D610 is meer warmte te voelen aan onderkant. Afhankelijk van type harde schijf (7200 rpm is iets warmer dan 5400 rpm) zou een laptop eigenlijk niet 24/7 veel hd activiteit moeten hebben. Even virusscannen, hd defraggen, dat duurt niet lang. Dat mag wel. Meestal zet je 'm alweer uit na een tijdje. In het algemeen overleeft het wel. Maar nogmaals, maak je zelf zorgen, koop dan gerust koelplaat voor laptops. Dat geeft je meer geruststelling. :) Bedenk alleen dat Centrino's stukken koeler zijn dan vergelijkbare minder zuinige Pentium-4 laptops die enorme koelblokken hebben en veel warmer zijn. Deze P4 laptops moet je zeker niet op je schoot zetten. Ook goedkope laptops hebben meestal erg warme zones dan goede merken die beter ontworpen warmteafvoer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Onlangs bij fullstress aan maximum snelheid werd mijn cpu toch weer 70°C, heb het stressen gestopt omdat ik schrik begon te krijgen. Temperatuur gemeten met NHC trouwens.

Heb ook even zitten fiddlen in de settings van Notebook Hardware Control, en heb de voltages van de cpu bij bepaalde multipliers zitten aanpassen. Lijkt redelijk wat te doen voor de temperatuur. :x

Hier even een opsomming van de voltages van mijn Pentium-M 750 (Sonoma) 1.86Ghz (133MHz fsb):

mp - origineel - nu - verschil
6x 0.988V 0.876V 0.112V
8x 1.168V 0.972V 0.096V
9x 1.116V 1.020V 0.096V
10x 1.148V 1.052V 0.096V
11x 1.196V 1.100V 0.096V
12x 1.228V 1.148V 0.080V
13x 1.276V 1.196V 0.080V
14x 1.308V 1.228V 0.080V

Zo loopt hij direct ook frisser en gaat de batterij langer mee. Ik heb gezien dat er een grote marge op die voltages wordt gezet, maar dat risico neem ik dan maar. Als niemand mij er uit kan praten natuurlijk...

Voltage-voorbeelden staan helemaal vanonder in deze link: http://www.pbus-167.com/nhc/nhc_advanced.htm

Ook zijn alle voltages van elk type pentium-M processor vermeld in de helpfunctie van NHC.

Edit: dit doet me weer zin krijgen in het zoeken naar de maximale clock van mijn AthlonXP 2400+ op 1.1V, maar dat is natuurlijk een andere forumsectie. =)

Fris- en zuinigheid zijn wijs waar.

[ Voor 9% gewijzigd door RuddyMysterious op 08-05-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D630 is er ondertussen. En nog steeds geen volwaardig Expresscard slot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Even een bedenking: het geluid van de D610 kan sjeus hard, waardoor ik, als ik met dopjes werk op de laptop, het volume op de laagst mogelijke stand moet zetten om gehoorschade te vermijden. Hierdoor merk ik echter "storing" op zoals die werd besproken in deze thread. Men raadt een simpel potmetertje aan om het volledige signaal (en dus ook de ruis) te kunnen verlagen.

Ik ben echter aan het denken om een Creative Xmod te gebruiken hiervoor: dan wordt het geluid ook ineens een pak beter, want zoals gezegd: goedkope geluids-DAC-jes, zoals gebruikt in de meeste laptops, zijn niet echt je dat. Iemand (goeie of slechte) ervaringen bij het gebruik van een Creative Xmod samen met een Dell Latitude D610?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik wil even meedelen dat het geruis (white noise) van de stereo-out jack véél minder hard te horen valt met een Sennheiser HD437 (€25 koptelefoon) dan met een Sennheiser CX300 (€40 in-ear oortjes). Geen idee hoe het komt, maar het is zeer fijn. Ook heb ik de indruk dat het geluid iets volumineuzer klinkt dan met mijn in-ears, maar dat kan ook liggen aan de krachtige bass van deze koptelefoon. Een Creative Xmod gebruik ik (nog altijd) niet, trouwens. Het signaal is het pure signaal uit de stereo-out jack van de D610.

Hoe dan ook ben ik blij met de ontdekking en deel ik het graag mee aan iedereen die er ook maar iets aan kan hebben. Dus, bij deze...

Een laatste vraag: is het mogelijk om bij een next-business-day garantie een dell reparateur te laten afkomen en dan te vragen of ik mijn intel GMA900 mobo kan omruilen voor eentje met een X300 erop? De onmogelijkheid om een (zware) 3D game van minder dan 6 jaar oud te spelen begint me te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DevilsProphet schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:16:

Een laatste vraag: is het mogelijk om bij een next-business-day garantie een dell reparateur te laten afkomen en dan te vragen of ik mijn intel GMA900 mobo kan omruilen voor eentje met een X300 erop? De onmogelijkheid om een (zware) 3D game van minder dan 6 jaar oud te spelen begint me te vervelen.
Het is bij Dell onmogelijk te realiseren om iets te laten vervangen wat niet stuk is en als het al stuk is vervangen ze het niet door een onderdeel met andere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Pixal schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:34:
[...]

Het is bij Dell onmogelijk te realiseren om iets te laten vervangen wat niet stuk is en als het al stuk is vervangen ze het niet door een onderdeel met andere specificaties.
Heb in deze thread nochtans gelezen dat de threadstarter (of iemand anders?) meermaals een Dell reparateur heeft laten afkomen om het ruis probleem te laten oplossen. Telkens ging het om een het vervangen van het moederbord. De persoon kreeg bij wijze van laatste hoop een intel GMA900 moederbord ingevezen in de plaats van zijn X300 moederbord, waarbij het geruis inderdaad grotendeels weg was. Het ontbreken van een deftige 3D versneller was echter jammerlijk. Wat ik eigenlijk ook vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb even een mechanisch onderhoud gedaan aan mijn D610, deels uit nieuwsgierigheid, en deels met in het achterhoofd de bedoeling om te kijken of er niks verstopt was omdat de CPU nogal heet kon worden onder maximale belasting bij hoogste clock. Daarom heb ik eens het keyboard eruitgehaald en zo te zien gekregen dat de cpu gekoeld wordt met een (vrij kleine) heatpipe die verbonden is met een koperen koelvin waar de enkele ventilator doorblaast.

Uit nieuwsgierigheid en vroegere ervaring met het (dis)assembleren van computer (maar geen laptops) heb ik de koeler losgevezen en eraf gehaald. Tussen de cpu en de koeler zat een opgedroogde koek van een vrij goedkope TIM - een laagje van een goedje dat op wax lijkt en voor thermische geleiding moet zorgen. Het is echter gekend dat geleidingspasta na een tijd op begint te drogen en dat daarmee de geleidingsprestaties achteruitgaan. Ik heb dan die TIM er volledig afgehaald, van zowel cpu als koelblok. Er was toen echter geen eigen koelpasta in de buurt dus heb ik de koeler er dan maar droog opgezet. Bij het testen of dit invloed heeft gehad op de temperatuur zag ik dat de cpu vrij snel boven de 60°C zat onder het stressen met quicktime HD trailers in fullscreen. Toen hij traag maar zeker naar de 70°C kroop, ben ik dan maar gestopt en heb ik de laptop op max battery stand gezet - voor de zekerheid.

Nu heb ik net wat Arctic Silver 3 - een spuitje van 6 jaar oud én even lang open - ertussen gesmeerd, en de resultaten zijn grandioos. Ik krijg hem niet meer op 60°C, terwijl de hardeschijftemperatuur eveneens lijkt te zijn gedaald. Dit kan natuurlijk ook komen door de koude dag vandaag, maar dat zullen we later wel merken, als m'n hoofd een gewogen gemiddelde weet te maken van m'n herinneringen. Ook is de idle temperatuur enkele graden gedaald, 2 à 4°C of zoiets.

Als conclusie trek ik dat ik blij ben met de ingreep en dat ik het anderen kan aanbevelen, aangezien ik hier al gelezen heb dat de laptop bij sommige mensen toch wel wàrm kan worden.

/out en tot de volgende bevinding mijnentwege!

edit: De cpu wordt nu wel weer 65°C, maar dat is tijdens een spelletje Civilization 2. Een cpu-belastend spel dus. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braggus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2023
Iemand enig idee waarvoor het lampje is met het slotje en de 9?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/Foto%20gathering/Afbeelding%20009.jpg

Op mijn D510 brand hij ineens en kan ik mijn toetsenbord niet meer gebruiken.

Thanx

* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Braggus schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:13:
Iemand enig idee waarvoor het lampje is met het slotje en de 9?

[afbeelding]

Op mijn D510 brand hij ineens en kan ik mijn toetsenbord niet meer gebruiken.

Thanx
Dat is NUM-Lock. Is mogelijks te gebruiken voor het numpad dat in je toetsenbord verwerkt zit. In je BIOS is ingesteld of dat numerieke gedeelte dat eigenlijk op je gewone toetsen is geprint moet reageren op ofwel de NUM-Lock of op de Fn toets die normaal gezien die speciale toetsfuncties moet beschikbaar maken. Normaal gezien zit er trouwens ergens vanboven op je keyboard een knop Num met daarnaast een pijltje naar onderen. Dat is de numlock toets die je eventueel kan indrukken om die weer uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:24
even een kleine kick

Ik heb ook een D610 met intel graphics (helaas). Ik krijg de tv-out niet aan de praat.
Heeft er iemand nog suggesties?
Pagina: 1 2 3 Laatste