[Review & Ervaringen] Dell Latitude D610

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 23:33
Gisteren had ik gebeld omtrend het probleem met de headphone uitgang. Ik werd netjes geholpen. Eerst werd gevraagd of ik de bios wilde updaten naar de nieuwe versie (A06), dit heb ik gedaan, maar het probleem bleef. Hierna had ik weer teruggebeld en werd mij aangeboden om een nieuw moederbord erin te zetten.
Vandaag kwam een monteur welke het moederbord heeft vervangen. Hierna bleef het probleem echter bestaan. Hij begreep er kennelijk niks van en had nog nooit van het probleem gehoord. Vervolgens had ik hem verteld dat het een bekend probleem was en had ik hem een aantal topics op het Dell forum laten zien: Topic 1, Topic 2, Topic 3.
Hierna ging hij aan het bellen en kwam hij er achter dat het inderdaad een bekend probleem was. Vervolgens werd mij verteld dat er in November een nieuwe revisie van het moederbord zou moeten komen waarin het probleem is opgelost.
Ik zou in November hierover gebeld worden, we wachten af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:40
Hou ons op de hoogte, want ik ben zeer benieuwd. Overigens er zijn twee andere oplossingen:
1) Het kopen van een koptelefoon met grote weerstand waardoor je het volume harder moet zetten om toch iets te horen en zo de achtergrondruis weg valt.
2) Het kopen van een volume regelaar, zo heb ik bij mijn Shure E4 een volume attenuator, wat eigenlijk dus een duur woord is voor een draadje met een volumeregelaar erop...

Het blijft overigens gek dat niet alle latitudes er in even erge mate last van hebben. Zo heb ik dus ééntje gehad met intel graphics en daar hoorde je dus echt heel hard ruis. Terwijl degene die ik nu heb met Ati graphics het eigenlijk alleen doet met m'n Shure E4. Die is overigens heel gevoelig! Via het dock heb ik er dan nog minder last van...

Maar nogmaals hou ons op de hoogte, want ik ben zeer benieuwd of ze in November een goede oplossing hebben. Op dit moment heeft het toch geen zin om te bellen, want dan krijg je inderdaad wat jij hierboven al meldde.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Op mijn hifi set (Denon 2805 en B&W 602s3) is het probleem ook (iets) minder, maar wanneer ik het volume iets harder opendraai is het erg duidelijk te horen. Als ik boven de -10dB kom is het al weer verschikkelijk. Terwijl het bij al mijn andere apparateren (cd speler en pc, zowel digitaal als analoog) bij +10dB (het maximale) nog vrijwel volledig stil is.

Wat mij ook opvalt is dat ik het volume van de laptop verschikkelijk zacht moet zetten wil je niet gelijk doof worden, boven de 10% gaat het echt veelste hard.

Heb je trouwens een idee waar je zo'n losse volume regelaar kan kopen, ik heb namelijk heel Nijmegen afgezocht maar nergens kan ik zo'n ding vinden. Ook op internet vind ik niks, bij Conrad kon ik alleen maar een veel ste duur ding (dacht 28 euro) vinden welke twee schuifjes voor bijde kanalen had welke ook nog eens veelste groot was.

Ik zit er zelf aan te denken om maar een verlengkabeltje te kopen en er voor bijde kanalen een weerstandje (moet alleen even uitzoeken welke weerstand dat het meest geschikt is) tussen te solderen als voorlopige wordarround.

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 19-10-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat ding ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/attenuator.jpg
Zoiets in de winkel kopen moet toch niet al te duur zijn zou ik zeggen. Maar ik kan inderdaad zo los op internet niets vinden. Het lijkt me dat je bij de lokale homeparts/betere audio/video zaak dat toch wel moet kunnen kopen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Hoedje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:54:
Dat ding ziet er zo uit:
[afbeelding]
Zoiets in de winkel kopen moet toch niet al te duur zijn zou ik zeggen. Maar ik kan inderdaad zo los op internet niets vinden. Het lijkt me dat je bij de lokale homeparts/betere audio/video zaak dat toch wel moet kunnen kopen...
Zo'n ding had ik ook gezien in een topic op het Dell forum. Ik vind het ook raar dat ik ze nergens kan vinden. Binnenkort maar eens met plaatje langs een aantal winkels, misschien weten ze dan beter wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bij MP3man.nl hebben ze twee keuzes, van Shure en Koss, wel een beetje duur, maar beter als niets: http://www.mp3man.nl/specialinterest/62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Hoedje schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:45:
Bij MP3man.nl hebben ze twee keuzes, van Shure en Koss, wel een beetje duur, maar beter als niets: http://www.mp3man.nl/specialinterest/62
Ik zit te wachten tot die van Shure weer leverbaar is, dan heb ik temminste geen meter kabel erbij waar je niks aan hebt (behalve last). Het is inderdaad wel duur, gelukkig wel inclusief verzendkosten, maarja beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109639

HEB HEM BINNEN! Pracht machientje. Heb echter ook last van die ruis op de headphone uithang, vandaag meteen gebeld en er wordt een nieuwe voor me besteld. Diegene die me holp zei dat die dan een nieuw moederbord zou hebben. Ben benieuwd......Ik hou jullie op de hoogte.

PS. Wordt de laptop bij jullie midden voor aan de onderkant ook redelijk warm? Vooral met de netstroom eraan warm i flink op. Denk dat het komt door de hd in combinatie met de battery die oplaad. Voor de rest aan de bovenkant erg koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Vandaag een mailtje gekregen:
Geachte heer Krebbers,

Via mijn collega heb ik deze case geëscaleerd gekregen.

Het onderzoek is nog gaande om de oorzaak te vinden van dit probleem. Op dit moment is er hier qua hardware geen oplossing voor.

Ik blijf uw contactpersoon tot dat er een oplossing komt. Wanneer dit gaat komen is nog onbekend, maar ik hoop op korte termijn.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik vraag me af hoe ze MagicFranky een "nieuw" moederbord aan kunnen bieden waarin het probleem opgelost is. Volgens dit mailtje hebben ze nog geen nieuw moederbord.
Krijg je trouwens een volledig nieuwe laptop (dat maak ik uit je post op) of alleen een nieuw moederbord? Want dikke kans dat je er weer een krijgt met hetzelfde probleem.

Sinds een paar dagen trouwens die Shure volumeregelaar binnen, ik moet zeggen dat het een aardige oplossing is, de ruis is temminste weg (terwijl het volume nog hard genoeg kan om doof te worden). Maar het klinkt het in ieder geval drie keer nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ze hebben me een nieuwe laptop aangeboden, ik wacht af.
Begrijp ik van je dat die volumeregelaar van shure geen oplossing is voor het probleem? Dat het nergens naar klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Anoniem: 109639 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:32:
Ja ze hebben me een nieuwe laptop aangeboden, ik wacht af.
Begrijp ik van je dat die volumeregelaar van shure geen oplossing is voor het probleem? Dat het nergens naar klinkt?
Het ligt eraan dat het volume wat uit die laptop komt veel en veelste hard is, het voltage op die uitgang is dus veel ste hoog. (Zonder die volumeregelaar werd je al doof als je boven de 10% ging). Dit samen met die storing in het signaal zal er wel voor zorgen dat wat eruit komt niet helemaal correct is. Ook is het een laptop geluidskaart (die meestal niet al te hoge kwaliteit DACs hebben) dus is het wel te begrijpen dat je er weinig van kunt verwachten. Je kan er een mee naar een muziekje luisteren (als achtergrond) terwijl je aan het werken bent, maar veel audiofiele eisen zul je er niet aan moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het rare is inderdaad ook dat als ik de laptop op de tv aansluit ik de ruis eigenlijk niet hoor. Ik moet het laptop geluid dan ook helemaal open zetten om een beetje volume uit men tv te krijgen. Het lijkt dus alsof de uitgang voor koptelefoons problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk met net: zou een usb headset geen oplossing zijn? Volgens mij heb je dan geen last van die ruis. Je ziet die dingen steeds meer, Logitech, Sennheiser, Creative, ze hebben ze allemaal. Het is dan wel meteen een headset alleen, dus niet alleen koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 16:50
Anoniem: 109639 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:17:
Ik bedenk met net: zou een usb headset geen oplossing zijn? Volgens mij heb je dan geen last van die ruis. Je ziet die dingen steeds meer, Logitech, Sennheiser, Creative, ze hebben ze allemaal. Het is dan wel meteen een headset alleen, dus niet alleen koptelefoon
en hij vreet lekker cpu cycles omdat het een apparte geluidskaart is...

misschien een sb audigy 2 notebook een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144933

Even over de schermgrootte/resolutie.
De foto's die eerder in dit topic staan, zijn neem ik aan van de sxga versie....?
Zelf zit ik nog erg te twijfelen aan zo'n klein scherm. Maargoed, verder lijkt te laptop me wel wat, maar is er ook iemand die voor de xga resolutie heeft gekozen, zo ja is daar ook een foto van, ter vergelijk aan de sxga ? En voor degene die gekozen hebben voor de sxga resolutie, wat is de reden dat je daarvoor gekozen hebt, en niet gewoon de lagere res. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De foto's eerder in het topic zijn van de SXGA+ versie (het is mijn lappie). Ik wil graag veel op m'n scherm. Ik denk niet dat ik ooit een XGA zou willen. Maar ja, ik ben pas 21 en heb nog goede ogen. Ik heb genoeg vrienden die het te klein vinden, net zoals m'n pa bijv. Ik vind het ideaal. Maar ik heb daarnaast ook nog een 2005FPW (20 inch breedbeeld) om thuis op m'n bureau achter te werken...

Ik heb helaas nergens een vergelijkingsfoto gezien.
robbertkrebbers schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:11:
Vandaag een mailtje gekregen:
Maar het klinkt het in ieder geval drie keer nergens naar.
Ik ben toch wel benieuwd naar waarom je dit vindt. Wat voor koptelefoon gebruik je? Ik ben het met je eens dat het geen superkwaliteit is, maar ik vind het geluid toch wel goed voor een laptop/PC (met de attenuator natuurlijk >:) ).
sharkzor schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:43:
[...]
misschien een sb audigy 2 notebook een betere optie?
Idd als je echt goed geluid wilt, dan zul je moeten zoeken naar een externe PCMCIA of USB geluidskaart.

[ Voor 48% gewijzigd door Hoedje op 03-11-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb zelf D600 laptop. Ik weet dat deze model heerlijk aanvoelt en dat het licht en niet heet is.
D610 is verbeterde versie van D600. Onder andere hd is naar beneden gezet zodat boven minder warm wordt. Meer USB poorten is ook goed om te zien.
De 1400x1050 scherm is gewoon geweldig. Het is nog allemaal leesbaar en niet te klein. Ik ben al gewend aan hoge resluties omdat ik veel schermen open laat om meer te kunnen "multitasken" dus meerdere schermen naast elkaar ;)
XGA is voor mij gewoon oude resolutie. ;)

D610 heeft betere grafische kaart, maar het is ook opletten, want het bevat niet altijd X300. Er is goedkopere versie met Intel videokaart in. Ik neem aan dat het een integraded videokaart is, met minder goede 3D deel. Heeft wel 128MB video geheugen, maar zal wel trager zijn dan X300.

Ik gebruik nog even D600, heb 'm nog niet zo lang. Zodra D610 goedkoper wordt op marktplaats pak ik wel eentje, of ik wacht op D620 of zo, dus de opvolger met nog snellere videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk nog maar even na over die resolutie, nu ben ik namelijk een 22" met 1280 x 1024 gewend ;)
Dit videokaart maak ik me niet zo druk over, de laptop wil ik gebruiken voor school, misschien dat er ook nog eens autoCad op komt te draaien (al is dan het kleine scherm misschien wel een nadeel), ik zal er zeker geen games op gaan spelen.
Klopt dat gewicht van de actuele laptop een beetje, op de site van Dell staan 2,1 kg maar dat is dan zeker met zo min mogelijk erin...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 144933 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:30:
Ik denk nog maar even na over die resolutie, nu ben ik namelijk een 22" met 1280 x 1024 gewend ;)
Dit videokaart maak ik me niet zo druk over, de laptop wil ik gebruiken voor school, misschien dat er ook nog eens autoCad op komt te draaien (al is dan het kleine scherm misschien wel een nadeel), ik zal er zeker geen games op gaan spelen.
Klopt dat gewicht van de actuele laptop een beetje, op de site van Dell staan 2,1 kg maar dat is dan zeker met zo min mogelijk erin...?
Dat gewicht klopt, maar als je bijv. een 9 cell batterij koopt, dan wordt het ook weer zwaarder! Het lijkt me een dillema. Ik zou als ik jouw was gaan voor een XGA scherm, het wordt je anders zeer waarschijnlijk te klein. Je kunt dan altijd een extern scherm aansluiten, de 22 inch (?), (evt. mbv een dock) om autocad op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig welke resolutie op een 22" scherm overeen komt met de resolutie van de laptop. Dan kan ik mijn scherm op een hogere res. instellen om een beetje in te schatten hoe klein het wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Anoniem: 144933 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:44:
Weet iemand toevallig welke resolutie op een 22" scherm overeen komt met de resolutie van de laptop. Dan kan ik mijn scherm op een hogere res. instellen om een beetje in te schatten hoe klein het wordt ?
Zoiets (volgens mij vergeet ik nog iets):
code:
1
2
3
(1 400 * sqrt(22)) / sqrt(14) = 1 754.99288
x
(1 050 * sqrt(22)) / sqrt(14) = 1 316.24466
Hoedje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:23:
Ik ben toch wel benieuwd naar waarom je dit vindt. Wat voor koptelefoon gebruik je? Ik ben het met je eens dat het geen superkwaliteit is, maar ik vind het geluid toch wel goed voor een laptop/PC (met de attenuator natuurlijk >:) ).
Dat ik het echt verschikkelijk vond is iets overdreven, maar ook op mijn hifi set vind ik het niet echt geweldig klinken.
Idd als je echt goed geluid wilt, dan zul je moeten zoeken naar een externe PCMCIA of USB geluidskaart.
Het heeft een paar nadelen, je zit namelijk de hele dag met zo'n USB ding rond te slepen (wat ook weer extra stroom etc gebruikt) en een PCMCIA steekt ook weer een stuk uit. Daarnaast is het aanbod PCMCIA kaarten nogal beperkt.

[ Voor 69% gewijzigd door robbert op 05-11-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Anoniem: 144933 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:30:
Beetje offtopic, maar ik werk al jaren op 1920x1440 op mijn 22 inch Iiyama VM Pro 510. Alles is nog leesbaar hier. Extreem he? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
robbertkrebbers schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:13:
[...]

Zoiets (volgens mij vergeet ik nog iets):
code:
1
2
3
(1 400 * sqrt(22)) / sqrt(14) = 1 754.99288
x
(1 050 * sqrt(22)) / sqrt(14) = 1 316.24466
Ja je mist dat het scherm niet vierkant is. Je zult echt de hoogte en breedte moeten weten (4*6 is immers andere oppervlakte dan 5*5) in cm of inches om te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, het gaat erom dat ongeveer een id heb hoe klein alles wordt.
Maar hoe zit het eigenlijk met de inkijkhoek, bij de inspiron 6000 las ik dat dit ook verschilt met de resolutie, is dat bij deze laptop ook het geval ?

-----
Beetje offtopic, maar ik werk al jaren op 1920x1440 op mijn 22 inch Iiyama VM Pro 510. Alles is nog leesbaar hier. Extreem he? 8)
----
Das idd een erg hoge resolutie. Opzich kan ik zo'n res. nog wel lezen hoor, geen probleem, maar ik vindt het niet echt prettig kijken zulke kleine lettertjes, ik zou er niet te lang naar kunnen kijken. Iedereen zo z'n persoonlijke voorkeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Anoniem: 109639 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:52:
Ben benieuwd......Ik hou jullie op de hoogte.
Is er al een oplossing voor je?
Ik heb tot op heden nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik heb sinds een week ook een Lattitude D610 (1.86Ghz, Intel video adapter, 60GB 5400rpm Fujitsi HDD, 1GB RAM) van de zaak. Hiervoor heb ik ook 2 latitudes gehad. De oudste is een CPi A400Xt van april 2000 en de vorige is een C610 van juli 2002. Ik heb dus redelijk vergelijkingsmateriaal. De D610 is lekker vlot en met 1GB RAM is het prettig werken op het ding. Toch heb ik wel een aantal nadelen die hier nog niet zijn genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/Fotos/Laptops.jpg

De 1400x1050 resolutie is echt aan de kleine kant. Sommige mensen kicken op hoge resoluties, maar dit is eigenlijk teveel voor zo'n klein scherm. Het is wel haarscherp, maar ik merk dat ik verkrampter achter m'n laptop zit dan achter m'n C610 (1024x768). Er zijn wel oplossingen, maar daar gaat de kwaliteit zeker van achteruit. Werk je veel met de laptop en gebruik je voornamelijk Word of een browser, dan ben je denk ik beter af met een 1024x768 resolutie. Ik gebruik de laptop voor development (Visual Studio) en af en toe Photoshop en dan zijn extra wel prettig. Maar voor intensief gebruik denk ik dat het RSI in de hand werkt. Na een week begin ik er aan te wennen, maar ik ben nog steeds niet enthousiast.

Als je een frisse installatie uitvoert (die van mij is uitgeleverd met Win2K) van Windows XP dan heb je aardig wat werk om alle drivers te downloaden. Deze staan welliswaar allemaal op de Dell site, maar standaard ondersteund WinXP (SP2) vrijwel niets. Dit zal te maken hebben dat WinXP ook alweer wat jaartjes meedraait, maar het is wel een gedoe. Een kant en klaar download pack op de site met drivers voor XP zou welkom zijn.

Bij ons haalt de IT afdeling i.v.m. security de WiFi kaart eruit. Thuis wil ik toch WiFi, dus ik gebruik mijn oude WiFi kaart. Ik heb twee verschillende types (Cisco 340 en een RealTek 8180 derivaat) en die hebben allebei een zeer matig bereik in de D610. In de oude Latitudes doen ze het perfect. Wil je dus WiFi dan moet je deze echt van Dell nemen, anders kom je er bedrogen uit. Voor de meeste mensen geen probleem, maar ik was hier erg verbaasd over. Iemand enig idee hoe dit komt?

Bij de vorige Latitudes kon je eenvoudiger een dubbele accu bijplaatsen. Nu is dat van een ander type en dat maakt het lastiger. Vroeger pakte ik een reserve accu van de plank, maar dat kan nu niet meer. Ik zit er wel aan te denken om een accu bij te bestellen, want met een bak geheugen, PCMCIA WiFi kaart en veel disk access trek ik de accu toch erg snel leeg. In de C610 had ik een dubbele accu en dat was een stuk prettiger.

Het probleem van de hoofdtelefoon heb ik niet. Een MP3 afspelen via de hoofdtelefoon gaat perfect. Er zit wat weinig bas in, maar dat kan aan mijn hoofdtelefoon liggen. Ik hoor i.i.g. geen ruis. Wel hoor ik als er verder geen geluid in de verte wat gerommel, maar volgens mij deed mijn oude laptop dat ook. Vind ik zelf niet storend. Als ik het volume op de laptop iets omhoog schroef en demp via de hoofdtelefoon dan is het weg.

Iedereen is erg te spreken over het toetsenbord en vergeleken met veel concurentie is het zeker niet slecht. Maar ik vind nog altijd dat de oude CPi het fijnste toetsenbord heeft. De toetsen zijn net iets degelijker uitgevoerd. Ook denk ik dat de grijze vlakken onder je polsen wel weer gaan slijten. Bij mijn vorige twee notebooks was dat beide keren het geval en dit ziet er niet degelijker uit.

Het probleem van de C610 dat de toetsen het scherm raken bij ingeklapte toestand lijkt voorbij te zijn. Dat was echt mega irritant. Ook is de achterkant van het scherm verstevigd en dat maakt de laptop er alleen maar degelijker op.

Al met al wat aanloopproblemen, maar ik denk dat ik met de standaard WiFi module een groot nadeel kan oplossen (toch maar eens met de IT afdeling om de tafel). Verder ben ik redelijk tevreden over de D610.

[ Voor 37% gewijzigd door BugBoy op 23-11-2005 20:42 . Reden: Foto toegevoegd en wat tekst edits ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• HGM
  • Niet online

HGM

Twee vragen:

- hoe zit het met dode pixel garantie? Heb 1 dode pixel die bij een zwart scherm zeer irritant is.

- als er geen achtergrondgeluid is hoor ik de harddisk zeer irritant continue draaien. Hebben hier meer mensen last van?

Alvast bedankt; dan heb ik wat meer info voordat ik Dell ga bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 19:32
Ik zit ook een een laptop te denken, dacht eerst aan een heel klein modem (12", maar dat heeft ook wel weer beperkingen) maar deze komt ook aardig in de buurt, vooral omdat deze notebook niet zo zwaar is.

maar een paar vragen:

*Ik speel nooit spelletjes, het is alleen voor office, e-mail, programmeren, divx/dvd kijken, etc.: ATI X300 of de standaard Intel kaart ?!

*is er ook 9 Cell Battery ? En hoe lang doet hij het op een 6 Cell ?

*Hoeveel is het exacte gewicht nu ? want is die 2.1Kg nu zonder of met battery / dvd ?! en zit ik straks toch nog op 2.9 kg ?

*Momenteel kan je alleen een 80 of 100 GB/5400rpm HD kiezen ?!

*En de buitenkant is van 'Dell Tri-MetalTM -chassis', voelt het echt stevig aan ? ik wil de laptop minimaal 4 jaar gaan gebruiken dus zoek wel een stevig iets.

*Kan de CPU makkelijk vervangen worden ?
van het geheugen weet ik het, maar CPU kan ik niets vinden.

*wat is 'Business Support' / 'CompleteCare' en kan je ook zonder (ik wel wel gewoon 3 jaar garantie voor als het moederbord stuk gaat, maar geen support/etc voor windows/herinstallatie/laten vallen/etc))

*kan je aangeven als je 1*512MB ram wilt waar deze in moet (onder toetsenbord), dan kan ik zelf wel een 512Mb erbij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HGM schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:09:
Twee vragen:

- hoe zit het met dode pixel garantie? Heb 1 dode pixel die bij een zwart scherm zeer irritant is.
Je had gewoon vooraf moeten afspreken met de accountmanager dat je hem dan kan omruilen. Maar ik denk dat dat nu ook wel nog kan. Ik heb er dus twee gehad en die hadden beide een hi-res scherm, maar geen dode pixels.
- als er geen achtergrondgeluid is hoor ik de harddisk zeer irritant continue draaien. Hebben hier meer mensen last van?
Alvast bedankt; dan heb ik wat meer info voordat ik Dell ga bellen...
Ik denk niet dat je de harde schijf hoort draaien, maar de fan. Als het echt de harde schijf is, dan zou ik snel opbellen, want dat zal niet best zijn :P.
easydisk schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:30:
Ik zit ook een een laptop te denken, dacht eerst aan een heel klein modem (12", maar dat heeft ook wel weer beperkingen) maar deze komt ook aardig in de buurt, vooral omdat deze notebook niet zo zwaar is.
Exact de reden waarom ik ervoor had gekozen.
maar een paar vragen:

*Ik speel nooit spelletjes, het is alleen voor office, e-mail, programmeren, divx/dvd kijken, etc.: ATI X300 of de standaard Intel kaart ?!
Standaard intel kaart
*is er ook 9 Cell Battery ? En hoe lang doet hij het op een 6 Cell ?
Er is een 4 of 6 cells batterij.
*Hoeveel is het exacte gewicht nu ? want is die 2.1Kg nu zonder of met battery / dvd ?! en zit ik straks toch nog op 2.9 kg ?
Haha, hij weegt bij mij 2,4 kg incl. de DVD drive en de 6 cells batterij. Ik denk dat de 2,1 kg is incl. de 4 cells batterij en met een dummy DVD drive.
*Momenteel kan je alleen een 80 of 100 GB/5400rpm HD kiezen ?!
Als je opbelt kun je vast ook de 60 gb en wellicht ook de 100 gb 7200 rpm kiezen.
*En de buitenkant is van 'Dell Tri-MetalTM -chassis', voelt het echt stevig aan ? ik wil de laptop minimaal 4 jaar gaan gebruiken dus zoek wel een stevig iets.
Ja hij voelt heel stevig aan. Het is geen IBM. Maar als ik hem dus vergelijk met m'n vorige Acer, dan is het echt dag en nacht. Daarnaast heb je natuurlijk standaard al drie jaar next business day on site garantie, dus dat moet goed gaan!
*Kan de CPU makkelijk vervangen worden ?
Tja, het is niet moeilijk om de notebook open te maken. Maar de CPU vervangen :?... het lijkt me ook niet erg nuttig. In januari komen de nieuwe Pentium M's uit. Die hebben toch een ander moederbord nodig, dus upgraden lijkt me sowieso niet aan de orde. Zeker ook als ik jouw eisen aan het begin lees.
*wat is 'Business Support' / 'CompleteCare' en kan je ook zonder (ik wel wel gewoon 3 jaar garantie voor als het moederbord stuk gaat, maar geen support/etc voor windows/herinstallatie/laten vallen/etc))
Ja je kan zonder. Maar je kan dus kiezen voor diefstal verzekering en verzekering voor je eigen onhandigheid zoals laten vallen en drinken eroverheen gooien. Overigens heb je standaard, dus als je al die dingen weglaat, altijd nog 3 jaar nbos garantie. Dus als je moederbord kapot is, staat er de volgende dag een gastje van Getronics (of vergelijkbaar bedrijf) voor de deur om het te fixen.
*kan je aangeven als je 1*512MB ram wilt waar deze in moet (onder toetsenbord), dan kan ik zelf wel een 512Mb erbij prikken.
Nee, dat kan niet. Maar wellicht kan iemand aangeven waar het reepje komt, als je er maar één besteld...

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Van het werk heb ik ook een D610 gekregen met 1,86Ghz, 2GB Ram, 40 gig schijf en ook het 1400x1050 scherm.
De 1400x1050 resolutie is echt aan de kleine kant. Sommige mensen kicken op hoge resoluties, maar dit is eigenlijk teveel voor zo'n klein scherm. Het is wel haarscherp, maar ik merk dat ik verkrampter achter m'n laptop zit dan achter m'n C610 (1024x768). Er zijn wel oplossingen, maar daar gaat de kwaliteit zeker van achteruit. Werk je veel met de laptop en gebruik je voornamelijk Word of een browser, dan ben je denk ik beter af met een 1024x768 resolutie. Ik gebruik de laptop voor development (Visual Studio) en af en toe Photoshop en dan zijn extra wel prettig. Maar voor intensief gebruik denk ik dat het RSI in de hand werkt. Na een week begin ik er aan te wennen, maar ik ben nog steeds niet enthousiast.
Ik heb hetzelfde bezwaar over het scherm, het is idd haarscherp, maar het is eigenlijk te klein om lekker mee te werken. Als je bv een site bekijkt met thumbnails, zijn deze domweg TE klein. Aanpassen naar een lagere reso is de enige optie, maar dat ziet er uiteraard niet geweldig uit.
Verder vind ik de inkijkhoek maar zozo (in tegenstelling tot vele anderen hier). Van links naar rechts gaat prima, maar vooral van boven naar onder heb je gewoon totaal geen reserve; er is maar een goede manier en als je een beetje afwijkt ziet het er meteen niet uit. Ook de zwartwaardes lijken nergens naar. Je blijft echt continue de achtergrondverlichting duidelijk zien. Deze twee laatste minpunten zijn vooral een probleem bij het kijken naar een film.
Al met al wat aanloopproblemen, maar ik denk dat ik met de standaard WiFi module een groot nadeel kan oplossen (toch maar eens met de IT afdeling om de tafel). Verder ben ik redelijk tevreden over de D610.
De wifi ontvangst vind ik erg goed, de ontvangst is stukken beter als mijn losse 3com insteekkaart :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45
Hoedje schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:15:
Nee, dat kan niet. Maar wellicht kan iemand aangeven waar het reepje komt, als je er maar één besteld...
het lijkt mij vrij logisch dat deze dan onder het toetsenbord komt. Dell zal het je heus niet opzettelijk moeilijk gaan maken door het bankje onderin te plaatsen, zodat je zelf de hele behuizing open moet maken om extra geheugen bij te plaatsen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door dribbel op 03-12-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Ik zit me af te vragen.. 2.4 kg..
de 630M is er vanaf 2,5 kg 1 met CD-RW/DVD-combinatiestation en batterij met 6 cellen.. maar een 6cell batterij is 1.06 lb (0.48 kg) en een 9 cell is 0.88 lbs (0.4 kg)
voor 2.42 kg heb je dus ook een 630M.. met een iets lagere resolutie 107 t.o.v. 124 dpi
Eens wat emer info over de 630m zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zou echt niet inzitten over de laatste paar honderd gram. Ik denk dat in jouw geval de 630m als alternatief zeker serieus zou nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Ik ben eens gaan denken.. maar 9-cells is tuurlijk zwaarder.. op de New Zealandse website zijn de gewichten van de batterijen anders... 2.48kg is het standaard.
Bullet 0.34 kg (0.75 lb) 6-cell
Bullet 0.49 kg (1.08 lb) 9-cell

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... het liefst een kleine licht gewicht (tot 2 a 2.1 kg), maar 14.1" heeft ook zijn voordelen. De 630m is zeker een optie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stel dat je de opties kiest etc. Kun je dan misschien twee lijstjes posten met wat erop zit (of alleen de verschillen) en de prijs. Dat is denk ik ook wel belangrijk, naast gewicht etc. Verder moet je er rekening mee houden dat de Inspiron toch iets minder stevig is dan de Latitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Hoedje schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:15:
Ik denk niet dat je de harde schijf hoort draaien, maar de fan. Als het echt de harde schijf is, dan zou ik snel opbellen, want dat zal niet best zijn :P.
Ik hoor toch echt linksonder de harddisk draaien. Of bedoel je de fan van de harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Hoedje schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:27:
Ik zou echt niet inzitten over de laatste paar honderd gram. Ik denk dat in jouw geval de 630m als alternatief zeker serieus zou nemen!
Dat is wel de hardeschijf die je hoort. De 7200rpm laptop schijfjes staan erom bekend dat ze wat geluid maken tov een 4200 / 5400rpm schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 109556 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:02:
[...]

Dat is wel de hardeschijf die je hoort. De 7200rpm laptop schijfjes staan erom bekend dat ze wat geluid maken tov een 4200 / 5400rpm schijfje.
Het spijt me, maar dat is echt onzin. Zoals je ook uit dit zeer recente artikel kunt halen: http://www.storagereview.com/articles/200511/notebook_7.html. Het verschil is hooguit een paar db. Sterker nog, de 5K100 maakt meer geluid dan de 7K100... Zij meten op een paar mm. Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat je er een verpakking (behuizing) omheen zit die geluid tegenhoudt, dan kun je je wel realizeren dat het nauwelijks verschil maakt.
HGM schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:23:
[...]
Ik hoor toch echt linksonder de harddisk draaien. Of bedoel je de fan van de harddisk?
Er zit maar één fan in de notebook, die zit linksboven. Je hoort dus de harde schijf boven de fan uit :?. Maar welke harde schijf heb je erin zitten?

Ik heb zelf een 7200 rpm 7K60 erin zitten en ook bij veel harde schijf activiteit hoor je hem niet (tenzij je echt je best gaat doen om hem te onderscheiden van de fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor mijn 7200 schijf wel degelijk als er schijf activiteit is. Hij ratelt dan een beetje. Heb jij dat niet Hoedje? Tevens hoor ik de schijf ook wel draaien als ik met mijn oor richting de linker onderhoek ga. Weet niet of dit hoort of dat het fout is. Dat schijf geratel heb ik al sinds ik hem heb, nu zo'n 1,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Ik heb het e.e.a. eens even naast elkaar gezet en ook tussen consumenten en kleine ondernemingen zit verschil.
Allereerst is de 630m het zelfde als de m140 in andere landen, een ding wat me hier niet over bevalt is het volgende bericht:
http://www.notebookforums.com/forums/showthread.php?t=119788

* Zou ik Dell kunnen vragen om een specifiek merk scherm ?

Dan de opties:

630m / consumenten versie
Processor Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf 60GB (5.400rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Standard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Basic: 3 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning (is dit nu 3 jaar hardware garantie ? ik vermoed van wel maar weet het niet zeker.)
Voeding AC Adapter D-Series 65W Power Cord
Primaire Batterij 6 Cell 53WHr Primary Battery
Korting 100 Euro off inc vat
LCD Scherm 14.1 inch WXGA (1280x800) TFT Panel True Bright
Bluetooth Wireless Network Card
**Gratis: Dell 720 Inkjet Printer (daar heb ik dus abosuluut niets aan !)

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.449,31

De 630M bussiness versie

Processor Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf 60GB (5.400rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Standard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Basic: 3 Jaar On-site service & Multimedia E-Learning
Voeding AC Adapter D-Series 65W Power Cord
Primaire Batterij 6 Cell 53WHr Primary Battery
Korting 200 Euro off ex vat
**Kies uw Aktie Free second battery (dat is teminste handig !!)
LCD Scherm 14.1 inch WXGA (1280x800) TFT Panel True Bright
Bluetooth Wireless Network Card

TOTAAL Excl. BTW:€ 1.119,00 / dat is 1331.61 incl BTW dat scheelt nog eens ruim 100 Euro !!!

En kan hierbij de 60GB (7.200rpm) Hard Drive [meerprijs € 71,40 incl BTW] nemen.
--------------

D610 consumenten versie

Processor Intel® Pentium® M Processor 750(1.86Ghz 2MB L2 cache 533Mhz FSB)UMA graphics 14.1"SXGA+
Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM Memory (2x256MB)
Harde Schijven 80GB (5,400rpm) Hard Drive
Optical Drives (Removable) 8X DVD-RW +/- Drive with Decoder Software
Draadloos Netwerk Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Standard Garantie 3Y NBD (Next Business Day On-site ) Service
CompleteCare No Complete Care
Voeding D-Family 65W AC Adapter
Primaire Batterij 6 Cell 53WHr Lithium-Ion Primary Battery
Dell System Media Kit Latitude D610 Resource CD
Internal Dell 350 Bluetooth™ Card

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.431,64

610D bussiness versie
Processor Intel® Pentium® M Processor 750(1.86Ghz 2MB L2 cache 533Mhz FSB)ATI X300 graphic 14.1"SXGA+
Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM Memory (2x256MB)
Harde Schijven 80GB (5,400rpm) Hard Drive
Optical Drives (Removable) 8X DVD-RW +/- Drive with Decoder Software
Draadloos Netwerk Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
Standard Garantie 3Y NBD (Next Business Day On-site ) Service
CompleteCare No Complete Care
Voeding D-Family 65W AC Adapter
Primaire Batterij 6 Cell 53WHr Lithium-Ion Primary Battery
Second Battery 6 Cell 53WHr LI-ION Primary Battery **Gratis tweede batterij!**
Dell System Media Kit Latitude D610 Resource CD

TOTAAL Excl. BTW:€ 1.294,06 / dat is 1539.93 100 Euro duurder maar wel een ATI kaart (intel leveren ze niet met de 750 processor) en een gratis tweede batterij!

Wie vind er iets van ? welke is beter, etc ?
Vind het scherm van de 610D een iets te hoge resolutie hebben denk ik (maar 1024*768 is weer te weinig.. gebruik wel eens grote spread sheets en veel vensters open)
De 630M heeft weer geen IR poort en een mogelijk slecht scherm.

Nog paar vragen:
* Een 5400 t.o.v. 7200 RPM HD: kan dat wel met warmte afvoer en zo ?
* wat is het verschil tussen consumenten en bussiness bij Dell ?
Ik kan hem via een bedrijf kopen, dus dat maakt niet zoveel uit.
* Is de 610D heel veel sterker dan de 630m ? ik wil hem namelijk over minimaal 4 jaar pas vervangen.

En nog iets.. ik ga er 2 kopen.. ik ga echt niet steeds 75 Euro excl btw betalen voor afleveren hoor ! Iemand tips ? coupon codes :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 16:32

Hazzz-E

Que?

Ik heb gisteren mijn D610 binnen gekregen

Tis mijn eerste eigen laptop.

Als eerste ben ik zeer tevreden over het scherm (SXGA+). Lekker duidelijk. Ik heb die DPI vergroting uitgezet. IK kan niet klagen dat het te klein is. Vind het lekker werken.

Ik vind em ook lekker degelijk in elkaar zitten.
Ik heb werk wel eens op de laptop van mijn vader (compaq evo) en moet vaak die van mij zusje schoonmaken (acer). De compaq van mij vader voelt wel steviger aan. Maar die acer van mn zusje vind ik gewoon eng om op te pakken... Buiten het feit dat die ook veels te zwaar is.

Al met al ben ik tot nu toe wel tevreden over de D610. Mocht ik nieuwe ervaringen oplopen... Dan zal ik het natuurlijk even in dit topic komen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
easydisk schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:32:
Wie vind er iets van ? welke is beter, etc ?
Vind het scherm van de 610D een iets te hoge resolutie hebben denk ik (maar 1024*768 is weer te weinig.. gebruik wel eens grote spread sheets en veel vensters open)
De 630M heeft weer geen IR poort en een mogelijk slecht scherm.

Nog paar vragen:
* Een 5400 t.o.v. 7200 RPM HD: kan dat wel met warmte afvoer en zo ?
* wat is het verschil tussen consumenten en bussiness bij Dell ?
Ik kan hem via een bedrijf kopen, dus dat maakt niet zoveel uit.
* Is de 610D heel veel sterker dan de 630m ? ik wil hem namelijk over minimaal 4 jaar pas vervangen.

En nog iets.. ik ga er 2 kopen.. ik ga echt niet steeds 75 Euro excl btw betalen voor afleveren hoor ! Iemand tips ? coupon codes :P ?
Ik vind het heel moeilijk, zeker aangezien je er twee wil kopen zal opbellen nog meer lonen. Ik weet dat er van de inspiron gewoon veel meer af kan. Dus dan is dat waarschijnlijk de beste keuze (ook gezien je voorkeur voor het scherm etc.).
Anoniem: 109639 schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:41:
Ik hoor mijn 7200 schijf wel degelijk als er schijf activiteit is. Hij ratelt dan een beetje. Heb jij dat niet Hoedje? Tevens hoor ik de schijf ook wel draaien als ik met mijn oor richting de linker onderhoek ga. Weet niet of dit hoort of dat het fout is. Dat schijf geratel heb ik al sinds ik hem heb, nu zo'n 1,5 maand.
Tuurlijk als je echt iets heel intensiefs doet, dan gaat de schijf ratelen en ik hoor de schijf ook als ik me oor tegen de behuizing doe :P. Maar ik kreeg het idee hierboven dat ie de schijf hoorde draaien (dat is dus wat ik identificeer als draaien en niet het ratelen bij echt schijfintensieve taken), ook als hij gewoon ervoor zat. Dat hoor ik dus niet als ik aan het werk ben, dan hoor ik alleen heel zachtjes de fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb de laptop nu twee weken en ik ben wel gewend aan het 1400x1050 scherm. Een 1024x768 ziet er nu erg groot uit. Ondanks dat je zo meer ziet en het wel went, merk ik dat ik wel meer verkrampt achter de laptop zit dan achter de oude. Mijn conclusie, het werkt prettig maar voor 8 uur dagelijks gebruik is het gewoon vragen om RSI. Dan moet je echt voor een groter scherm gaan en het extra gewicht voor lief nemen. Gelukkig heb ik de laptop erbij en werk ik normaal met een 1280x1024 resolutie op een 19" scherm. Dat werkt veel ontspannender als je er langer achter moet zitten.

Ook is het weer typerend dat iedereen die de laptop zelf koopt een stuk positiever is dan die het ding via de zaak krijgt. Het is altijd lastig objectief oordelen over iets dat je zelf uitgezocht hebt. Ik heb sterk het idee dat veel mensen voor 1400x1050 kiezen zonder naar het verschil te hebben gekeken. Hogere specs lonken nu altijd, maar of het altijd prettig is...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
BugBoy schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:22:
Ook is het weer typerend dat iedereen die de laptop zelf koopt een stuk positiever is dan die het ding via de zaak krijgt. Het is altijd lastig objectief oordelen over iets dat je zelf uitgezocht hebt.
Ik ben er echt niet ronduit positief over (terwijl ik hem wel zelf heb gekocht):
Het probleem met het geluid wat tot op heden nog niet opgelost is (terwijl mij wel een nieuw moederbord in november was beloofd. Nu is weer gezegd januari maar ik geloof er geen zak van).
De verticale inkijkhoek van het scherm is erg bedroevend, doe hem een beetje omhoog of omlaag en je ziet gelijk al helemaal niks meer.
Het zwart is niveau is waardeloos, zolang niet het grootste deel van het scherm zwart is heb je er weinig last van (vanwege de contrasten) maar als je een groot zwart vlak hebt (boven en onder een film) of een volledig zwart scherm is het niks.
De tijd dat die het uithoud op de batterij vind ik ook nog wel tegenvallen. Met vrij lager helderheid (2/8) haal ik ongeveer 5.5 uur met 2 batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

De verticale inkijkhoek van het scherm is erg bedroevend, doe hem een beetje omhoog of omlaag en je ziet gelijk al helemaal niks meer.
Het zwart is niveau is waardeloos, zolang niet het grootste deel van het scherm zwart is heb je er weinig last van (vanwege de contrasten) maar als je een groot zwart vlak hebt (boven en onder een film) of een volledig zwart scherm is het niks.
Dat vind ik dus ook zoals al eerder gezegd. Gisteren nog een aflevering van Battlestar Galactica gekeken, maar och och wat valt dat tegen zodra donkere scenes komen (gevechten in de ruimte bijvoorbeeld). Ik weet dat het meestal wel een zwakker punt is bij LCD schermen, maar zo slecht als bij dit scherm heb ik het nog niet gezien. Mijn oude laptop uit 2000 doet het zichtbaar beter!
Er worden tegenwoordig echt wel betere schermen gemaakt. Ik vind het een forse tegenvaller voor zo'n laptop. Een collega met een nieuwe Toshiba had een véél beter scherm :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
oh wat moeilijk..
De Fujitsu-Siemens LifeBook S7020 heeft ongeveer hetzelfde, maar is lichter...

Hoe 'warm' wordt deze laptop overigens na 2 a 4 uur ? voel je het, heel warm, niet meer te gebruiken ? ... etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik gebruik mijn laptop thuis op schoot voornamelijk voor internetten en dan wordt hij niet zo gek warm. Laat ik het ding compileren, renderen (raytracing) of photoshoppen dan wordt hij wel wat warmer. Maar het valt wel mee hoor. Voordeel van een lichtere laptop is wel dat hij minder doordrukt en dus voel je de warmte ook niet. Een lager gewicht is dus absoluut een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
De correct in Rotterdam had (en heeft: ik heb hem niet stiekem meegenomen :P) de S7020.. moet zeggen, warmte viel me echt mee, andere notebookds werden even warm. Het scherm was iets minder, teveel backlight onder eruit... Maar tja aan de andere kant geen probleem met het geluid op de line-out/hoofdtelefoon en 1.9 KG !! Nou kan morgen nog de hele dag wikken en wegen, maar moet zeggen de S7020 trekt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Hoedje schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:31:
Tuurlijk als je echt iets heel intensiefs doet, dan gaat de schijf ratelen en ik hoor de schijf ook als ik me oor tegen de behuizing doe :P. Maar ik kreeg het idee hierboven dat ie de schijf hoorde draaien (dat is dus wat ik identificeer als draaien en niet het ratelen bij echt schijfintensieve taken), ook als hij gewoon ervoor zat. Dat hoor ik dus niet als ik aan het werk ben, dan hoor ik alleen heel zachtjes de fan...
Tja in mijn beleving hoor ik toch echt de harddisk continue draaien. Collega heeft tegelijk met mij ook een D610 besteld, moet nog eens goed luisteren of dat bij hem ook het geval is.

Ben er helaas nog niet aan toe gekomen Dell te bellen, druk... druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HGM schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:03:
[...]
Tja in mijn beleving hoor ik toch echt de harddisk continue draaien. Collega heeft tegelijk met mij ook een D610 besteld, moet nog eens goed luisteren of dat bij hem ook het geval is.

Ben er helaas nog niet aan toe gekomen Dell te bellen, druk... druk.
Maar (nogmaals) welke schijf heb je erin zitten? Wellicht dat daar het verschil in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Hoedje schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:07:
[...]

Maar (nogmaals) welke schijf heb je erin zitten? Wellicht dat daar het verschil in zit...
HiTachi Travelstar
7200rpm 60GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Die heb ik dus ook, de 7K60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Welke WIFI kaart hebben jullie in de D610? Bij mijn laptop was de WiFi kaart verwijderd en ik heb er een Intel ingezet, maar toen kreeg ik een melding van de BIOS dat de Mini-PCI kaart niet ondersteund werd. Nu heb ik een Broadcom, maar daar zijn geen Linux drivers voor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Intel PRO Wireless 2200 WLAN (802.11b/g) (standaard)

Intel PRO Wireless 2915 WLAN (802.11a/b/g) (optioneel)

Draadloze Dell 1370 WLAN (802.11b/g) (optioneel)

Draadloze Dell 1470 WLAN (802.11a/b/g) (optioneel)

Dell TrueMobile 350 Bluetooth-module (optioneel)

Dell TrueMobile 5100 GPRS PC Card (optioneel
http://www1.euro.dell.com...=dhs&~tab=specstab#tabtop
Ik heb de bovenste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Controleer je batterij jongens, tussen oktober 2004 en oktober 2005 zijn er o.a. (?) deze batterijen gebruikt, en die worden nu teruggeroepen:
http://www1.us.dell.com/c...6_dc_000?c=us&l=en&s=corp
Of en hoeveel van deze batterijen in Nederland zijn verkocht is niet bekend.
http://www.tweakers.net/nieuws/40378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi even een kort vraagje, ik heb het idee dat mijn harde schijf een stuk meer lawaai maakt dan bij de meeste andere op dit forum. Ik hoor hem duidelijk boven mijn fan geluid uit als ik werk (dus niet met mijn oor erop). Als ik via de diagnostic tool van dell (via F12 bereikbaar tijdens het opstarten) men fan uitzet hoor ik bijna geen verschil in geluid, als ik men harde schijf uitzet onstaat er een zee van rust. Ik heb een 7200 rpm schijf dus ik weet dat die iets meer geluid hoort te maken. Toch heb ik het idee dat andere hier minder last ervan hebben omdat jullie het hebben over het zeer lage geluidsniveau van de fan. Bij mij hoor je die niet eens door het geruis/gezoom van de harde schijf. Ik hoor de schijf duidelijk als een soort geruis als ik werk met de laptop. Hij klinkt niet kapot of zo, maar volgens mij moet het ook kunnen met minder geluid. Iemand enig idee of dit hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Probeer eens Notebook Hardware control: http://www.pbus-167.com/chc.htm. Kun je je hardeschijf ook op Quiet zetten. Het probleem is dat ik natuurlijk niet kan horen hoeveel herrie de harde schijf maakt, dus ik kan het ook niet inschatten. Misschien kun je een keer met een microfoon een opname maken. Ik heb ook die schijf, dus wellicht kan ik het beoordelen. Ik zal ook ff met de fan uitzetten uitproberen. Wellicht is wat ik voor de fan aanhoud toch de harde shijf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het opnemen van de harde schijf lukt niet echt. Het geluid komt er niet goed uit in de opname. De harde schijf staat al op quiet, dat staat hij al vanuit zichzelf. Ik weet ook niet echt wat ik moet doen, heb wel het idee dat het geluid van men harde schijf erger is dan toen ik hem net had (1,5 maand geleden). Of Dell er ook wat aan gaat doen als ik bel is de vraag. Heb jij al gekeken naar het geluid dat jou laptop maakt Hoedje? Je hoort het bij mij echt duidelijk als je der gewoon achter werkt. Beetje jammer, maar omdat ik nog nooit een latop heb gehad met een 7200 rpm schijf weet ik niet of deze nou afwijkt ofdat het gewoon is. Ik zou ook niet weten of een harde schijf meer geluid kan gaan maken als hij defect is zonder dat er zich andere symptonen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

MagicFranky heb jij toevallig al naar Dell gebeld? Ben er zelf nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Ik eb ook al geruime tijd een D610 nu, en ik vind het scherm ideaal. 1400x1050. Het is klein, misschien ff wennen, maar ik vind het zeker niet te klein. Ik draai ook 1600x1200 op mijn vaste pc, en dan is 1024x768 heel erg bekrompen. Ik heb redelijk goede ogen, maar ik heb er geen problemen mee.

Bij mij gaat ie ook wel langer mee als 5,5 uur. de 6 a 6,5 kan ik goed halen. Meestal voorspelt ie als de accu's helemaal vol zitten een uur of 7,5. Centrino hardware control doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
roedie schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:53:
Bij mij gaat ie ook wel langer mee als 5,5 uur. de 6 a 6,5 kan ik goed halen. Meestal voorspelt ie als de accu's helemaal vol zitten een uur of 7,5. Centrino hardware control doet wonderen.
Met 2 accu's of een enkele? Met hoge helderheid, wifi en bt aan etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roedie schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:53:
Ik eb ook al geruime tijd een D610 nu, en ik vind het scherm ideaal. 1400x1050. Het is klein, misschien ff wennen, maar ik vind het zeker niet te klein. Ik draai ook 1600x1200 op mijn vaste pc, en dan is 1024x768 heel erg bekrompen. Ik heb redelijk goede ogen, maar ik heb er geen problemen mee.

Zo dat is wel erg veel, ik haal meestal maar een uur of 3 (zonder wifi en bluetooth en helderheid op 4, zonder echt zware programma's en zonder internet). Wat bedoel je met die centrino hardware control?

Over mijn avontuur met de harde schijf. Het gepiep lijkt niet aan de harde schijf te liggen, ik heb een andere opgestuurd gekregen en dat had geen invloed. De 7200 rpm harde schijf hoort gewoon wat meer geluid te maken. Ik heb echter nog steeds een piep die beinvloed wordt door gebruik van de muis en schijfactiviteit. Het vreemde is dat de piep verdwijnt als ik wifi/bleutooth aanzet. Ik heb vanochtend weer met dell gebeld en zij zeiden dat het een bekend probleem wat waar nog geen oplossing voor is (hij had het over een microfoon of zo), ik hoor het dus nog.

Ik sta ook al genoteerd als hebbende een probleem met de koptelefoonuitgang, daarvoor wordt op het moment bij Dell ook nog een oplossing gezocht. Toen ik suggereerde dat deze twee problemen misschien iets met elkaar te maken zouden hebben zei de medewerker dat dat waarschijnlijk niet het geval was. Mij lijkt het toch wel iets met elkaar te maken te hebben, wie weet.

We wachten dus af, ik heb ondertussen twee case nummers :) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Hoe kan ik zien of ik Bluetooth heb, heb een laptop "van de zaak", en het ziet er naar uit dat er geen bluetooth op zit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Rambo schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:07:
Hoe kan ik zien of ik Bluetooth heb, heb een laptop "van de zaak", en het ziet er naar uit dat er geen bluetooth op zit |:(
Ik heb ook een laptop van de zaak en daar was zowel de BlueTooth als de WiFi kaart verwijderd. Het kan ook zijn dat ze dit alleen in de BIOS hebben gedisabled (moet je even kijken bij het booten). Meestal is dat niet voldoende, want vanuit je OS kun je het toch weer aankrijgen (naar het schijnt).

De BlueTooth module kun je vinden als je de standaard accu verwijderd. De module zit dan achter een klepje. Zie ook de instructies hier.
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/latd610/en/sm_en/azedabla.jpg

De WiFi module is een lastiger verhaal, want deze zit onder je keyboard. Daarvoor moet je de zilveren "strip" boven je keyboard verwijderen (scherm helemaal naar achteren klappen) en dan van rechts het ding opwippen. Daarna je keyboard eruit en draaien, zodat je de connector los kunt halen. Dan kun je het slot zien zitten waarin je WiFi kaart hoort. Zie ook de instructies hier.
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/latd610/en/sm_en/azedam10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Bedankt voor je info. Ik heb dus geen Bluetooth. Krijg je een nieuwe laptop zit er niet eens Bluetooth in! Of overdrijf ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Veel bedrijven zijn bang voor wireless networking (en niet geheel onterecht). Dat is bij ons dan ook de reden dat wireless eruit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik heb wel WiFi, maar geen Bluetooth :) Terwijl Bluetooth reg handig zou zijn, filetransfer thuis en voor mn GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Anoniem: 109639 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:56:
Ik sta ook al genoteerd als hebbende een probleem met de koptelefoonuitgang, daarvoor wordt op het moment bij Dell ook nog een oplossing gezocht. Toen ik suggereerde dat deze twee problemen misschien iets met elkaar te maken zouden hebben zei de medewerker dat dat waarschijnlijk niet het geval was. Mij lijkt het toch wel iets met elkaar te maken te hebben, wie weet.

Dat schiet inderdaad lekker op, oplossing was voor november beloofd. We zijn nu al weer in januari en nog steeds niks gehoord. Ik geloof er geen zak van dat er komende half jaar ooit een oplossing zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Anoniem: 109639 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:56:
[...]

Zo dat is wel erg veel, ik haal meestal maar een uur of 3 (zonder wifi en bluetooth en helderheid op 4, zonder echt zware programma's en zonder internet). Wat bedoel je met die centrino hardware control?

Over mijn avontuur met de harde schijf. Het gepiep lijkt niet aan de harde schijf te liggen, ik heb een andere opgestuurd gekregen en dat had geen invloed. De 7200 rpm harde schijf hoort gewoon wat meer geluid te maken. Ik heb echter nog steeds een piep die beinvloed wordt door gebruik van de muis en schijfactiviteit. Het vreemde is dat de piep verdwijnt als ik wifi/bleutooth aanzet. Ik heb vanochtend weer met dell gebeld en zij zeiden dat het een bekend probleem wat waar nog geen oplossing voor is (hij had het over een microfoon of zo), ik hoor het dus nog.

dubbele accu, anders is het redelijk onmogelijk. display helderheid meestal ena hoogste. verder wifi aan, bluetooth uit. 7200rpm harde schijf. 1Gig DDR2 400MHz, 1.73MHz(800), ati x300.

centrino hardware control:
http://www.pbus-167.com/chc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zo even een grote kick. Er is een oplossing voor het geluidsprobleem, tenminste gedeeltelijk (zie hier.

Mijn moederbord is nu vervangen. Het probleem is opgelost, er is nog lichte ruis (niet hoorbaar tijdens het luisteren van muziek), maar het krakende, piepende geluid is totaal weg. Het wordt ook niet erger als je de muis beweegt o.i.d. Maar ik heb nu i.p.v. X300, een moederbord met intel integrated graphics. Dit hadden ze vooraf er niet bij verteld. Ze zeggen dat dat een beperking is van het systeem. Nouja ik ken het niet, dus dat weet ik niet. Maar goed ze hebben me een week de tijd gegeven om er over na te denken. Dat is nog best lastig.

Ik kan nu kiezen om deze te houden. Dan kan ik niet meer gamen, maar ik kan wel lekker een muziekje luisteren als ik aan het werk ben. Maar ik heb wel extra betaald voor de X300... Of ik kan dus weer het "oude" moederbord terug laten zetten, dat is dan incl. ati x300, dus dan ik nog een spelletje spelen, maar dan kan ik de koptelefoonaansluiting weer niet gebruiken.

P.S. Ik moet nog iemand vinden om mee te skypen, want de mic aansluiting van de oude was ook heel slecht. Als dat ook gefixed is dan neig ik wel naar de eerste optie. Dammit, moeilijke keuze :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Goed nog een update ik ben nu helemaal ruis/piepjes vrij. Naast het nieuwe moederbord heb ik nu nog RMClocker geinstalleerd, dat doet eigenlijk niet zoveel http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml. Daar is het belangrijk dat je op het tabje van management, run HLT command when OS is idle selecteerd.

Maar veel belangrijker is:
run: regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96C-E3 25-11C E-BFC1-08002BE10318}\0005\Settings
"EmulateAllMasters" set 01 to 00
and reboot, the whine is almost away!!
Enjoy :D

Zelf met m'n Shure E4's hoor je de piepjes niet als je muziek afspeelt, alleen hele lichte ruis tijdens stille stukken muziek. Maar het is heel acceptabel. En hij klinkt heel goed!

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 02-02-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dus jij laat je compleet downgraden omdat Dell geen laptops kan maken?? Way to go.

Ze hadden niet hetzelfde moederbord teruggezet als jij toch voor de x300 had gekozen, dan was er een ander refurbished moederbord ingegaan. Hebben ze letterlijk toegegeven dat dit systeem in combinatie met een x300 geen goed geluid heeft??

Je kan nu nooit meer je videokaart upgraden in ieder geval. Shared graphics zuigt ontzettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Pixal schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:28:
Dus jij laat je compleet downgraden omdat Dell geen laptops kan maken?? Way to go.

Ze hadden niet hetzelfde moederbord teruggezet als jij toch voor de x300 had gekozen, dan was er een ander refurbished moederbord ingegaan. Hebben ze letterlijk toegegeven dat dit systeem in combinatie met een x300 geen goed geluid heeft??

Je kan nu nooit meer je videokaart upgraden in ieder geval. Shared graphics zuigt ontzettend.
Hey Pixal, een beetje rustig t.o.v. je oude werkgever he ;)

Tja, wat kan ik doen. Het is een "known issue". Maar er is geen fix voor de versie met X300, tenminste officieel is er ook geen fix voor de intel versie, maar dat moederbord werkt perfect. Ik heb heb overigens nog de tijd om er over na te denken. En ik moet toegeven dat de downgrade ook in mijn mond een vies bijsmaakje geeft, maar wat zou jij doen (jij hebt inside info :7 ) ?

Overigens, als ik jouw stuk goed lees, krijg ik de indruk dat jij denkt dat ik hier zelf voor heb gekozen. Dat is dus niet zo. Ik wist helemaal niet dat ik de intel versie zou krijgen :( . Volgens de cc konden ze dat niet zien in het systeem en vonden ze dit toch een goede oplossing, wat mij betreft hadden ze dat wel even mogen overleggen... maar goed ik heb een week de tijd als ik wil terugswitchen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja, wat ik zou doen? Als de wiedeweerga :) het normale moederbord er weer in en doorverkopen, zorgen dat ik nooit meer een Dell koop (of een andere laptop op afstand :?). Met dit moederbord is hij ook iets minder waard. Hoe lang heb je hem al? Ik vind persoonlijk dat je je geld zou moeten terugkrijgen wat je betaald hebt voor die x300. De meerprijs van de x300 in dit geval. Hoe dat bij Latitude zit weet ik niet helemaal maar ik vind het niet kunnen.

Wel beter voor je accutijden zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 03-02-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoezo verkopen, mijn ervaringen met Dell zijn verder helemaal niet slecht. Behalve het geluid bevalt de laptop me heel goed. Er komt nu binnen één dag een monteur, dat is beter dan mijn in totaal 6 (!) maanden durende Acer hell ([rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml]). Het verschil tussen integrated en X300 graphics terug is ook wel wat ik verwacht...

Het scheelt veel minder dan bij de officiele reviews. Het scheelt hooguit een kwartiertje.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb redelijk wat ervaring met laptops en slecht geluid, gezoem, geruis, getril, piepjes, krekeltjes. Mijn idee is.. als ze het nu nog niet kunnen, laat ze dan stoppen.

Hoe moeilijk is het om een probleem aan te pakken en IETS hoogwaardigere onderdelen te gebruiken. Dat die geluidskaarten van de Medion laptops suizen of kraken als je de muis beweegt, alla, dat kan ik begrijpen. Maar dit soort gezeik had ik steeds. Mensen die iets preciezer zijn dan de gemiddelde mens horen dat soort narigheden wel of zien vervelende eigenschappen van te goedkope schermen.

Ik snap dat je voor de rest wel tevreden bent, Latitudes zijn vaak prima bakken, maar voor mij zou een effect op het geluid een dikke afknapper zijn, dan maar een andere laptop. Als ik een laptop koop gebruik ik hem ook als home entertainment systeem, bijvoorbeeld op vakantie om een filmpje te kijken, ik stoor me al aan het minste geringste bijgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Ik wordt er ondertussen ook strontziek van. Het is alweer februari en nog steeds geen oplossing, november was oorspronkelijk beloofd. Het is toch zo idioot dat ze voor zo'n stom probleem nog steeds geen fatsoenlijke oplossing hebben, zorg gewoon dat er nieuwe moederborden komen waarin het opgelost is.

In hoe verre zou het mogelijk zijn om alle mijn geld weer terug te krijgen wegens een niet goed werkend product (consumenten recht oid)? Doorverkopen schiet niet op, je krijgt er dan lang niet zoveel meer voor terug en dan zit een ander met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167716

Ja gaat nog lang wachten ik heb hier bij dell ook op gereageerd en dit is wat ze mij geantwoord hadden :

De oorsprong van het geluid hebben wij weten te lokaliseren; het komt voort uit de stroomtoevoer van de processor. Dit fenomeen wordt "piezoelectricity" genoemd en is geen technische afwijking of mankement.

Meer informatie (Engelstalig) hierover kunt u via de volgende link op onze website vinden;
http://support.dell.com/s...D83BAD4D6C8B19&l=en&s=dhs

Wij kunnen begrijpen dat u het geluid als storend ervaart. De oorzaak ervan komt niet voort uit een defect. Helaas moeten wij u daarom mededelen dat vervanging van interne onderdelen het geluid niet zal verminderen. Het inschakelen van Bluetooth of het gebruik van USB 2.0 apparaten kan het geluid wel verminderen.

Dus zo te zien zal er niets veranderd worden

en je geld ga je niet terug krijgen, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 167716 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:39:
Ja gaat nog lang wachten ik heb hier bij dell ook op gereageerd en dit is wat ze mij geantwoord hadden :

De oorsprong van het geluid hebben wij weten te lokaliseren; het komt voort uit de stroomtoevoer van de processor. Dit fenomeen wordt "piezoelectricity" genoemd en is geen technische afwijking of mankement.

Meer informatie (Engelstalig) hierover kunt u via de volgende link op onze website vinden;

Wij kunnen begrijpen dat u het geluid als storend ervaart. De oorzaak ervan komt niet voort uit een defect. Helaas moeten wij u daarom mededelen dat vervanging van interne onderdelen het geluid niet zal verminderen. Het inschakelen van Bluetooth of het gebruik van USB 2.0 apparaten kan het geluid wel verminderen.

Het is leuk, maar dit is dus weer een ander probleem ... ;) dit gaat om het geluid wat de laptop maakt van buitenaf. Daar heb ik ook geen problemen mee.

Mijn probleem en volgens mij ook dat van robbertkrebbers is met de koptelefoon (en de mic) aansluiting. De koptelefoonaansluiting ruist heel sterk en laat ook allerlei peepjes (en andere geluiden die niet horen) horen. Dat is nu gefixed, alleen mis ik m'n X300. Overigens zijn er verschillende mensen in het draadje wat ik eerder al heb genoemd, die vandaag of iig binnenkort hun mobo met X300 laten vervangen, dus ik ben benieuwd wat daar uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Pffff
The level of the noise is within the acoustic specifications of the notebook and well below other noises from components such as the system fan and the hard disk drive.
Stelletje schlemielen! In tegenstelling tot harddisks en fans is dit een IRRITANT geluid. Kan het wel zachter zijn, maakt het niet minder irritant.

Zolang jullie Dell blijven kopen blijft Dell dit flikken. Your choice. Er zijn echt weinig series waarbij dit soort problemen niet opduiken na een tijdje. Alleen zijn wij tweakers iets kieskeuriger dan jan de buurman die ook een Dell koopt. En zolang jan de buurman niet klaagt, hebben ze in ieder geval nog 90 procent van de klanten die zich niet laat horen.

"Is toch een moooooi laptoppppieeee!" zegt de buurman tegen Pixal. "Ja hoor buurman, een fijn apparaatje." Die geluidjes krijg je ook gratis bij een laptop van de Aldi hoor buurman ;)

NB Niet iedere D610 maakt dat gare geluid hoor, de ene lichting wel, de andere niet, ik heb aardig wat engineering samples van allerlei Inspirons door mijn handen gehad die perfect werkten en geen rare kuren vertoonden. Helaas wordt er in jullie apparaat wel ernstig bezuinigd op onderdelen als spoelen, condensators en de hele meuk.

[ Voor 23% gewijzigd door Pixal op 06-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Verdomme...

Net op mn werk. M'n D610 zat in mn tas. Tas stond op de vriezerkist.

Tas van vrieskist gevallen. TFT helemaal kapot... Iets wat ik nu dus niet goed kan gebruiken.

Iemand evaring met iets dergelijks?? Of enig idee hoeveel me die gaat kosten? En hoelang reparatie zal duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
had je hem verzekerd? anders is het nog meer balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Nope... niet verzekerd... Destijd niet gedacht dat ik het nodig zou hebbe... Ik kan er nu wel over gaan zeuren maar schiet er niets mee op.

Morgenmiddag Dell maar ff bellen. Hopen dat er iets te regelen valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hazzz-E op 13-02-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 19:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 167716 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:39:

Hmm, valt me nog mee dat ze dit erkennen. Ik ben zelf erg kritisch (misschien te kritisch...) en vind dit geluid erg irritant. Dan nog de koptelefoon met ruis en nu het feit dat ik een BSOD die ik krijg zodra ik de stroom eruit trek (usbhub.sys, moet drivers van dell zijn) zijn toch wat vervelende eigenschappen van de D610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Pffff...

445 ex btw... Goeiendag... Misschien eens rondkijken voor een brakke D610 met intact scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Hmmmm,

Ik heb nou deze site gevonden...
http://www.screentekinc.com/dell-lcd-screen.shtml

Nieuw scherm voor 353 dollar... 313 euro.

Komt nog btw en shizzle bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb vrijdag weer een mobo met X300 gekregen. De service was super. Maar het probleem (ruis bij koptelefoon) blijft. Dus er is een fix voor de intel integrated versie maar niet voor de X300 versie...

Let op bij het importeren van duurdere en vooral grotere dingen, dat je vrijwel niet onder de invoerrechten uitkomt. Dus dan komt er 19 % btw, en ik geloof 6% invoerrechten bij (kijk voor het exacte tarief op de site van douane). Dan scheelt het ineens een stuk minder met Dell.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 13-02-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E

Hazzz-E

Que?

Ik zal ff kijken... Thanks for the tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Btw, je had gepost dat de tas van de vrieskist was gevallen, zomaar?!? Anders kun je het wellicht via iemands aansprakelijkheidsverzekering het regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Kijk eens wat ik vandaag kreeg:
Geachte heer Krebbers,

Het moederboard is inmiddels beschikbaar, onze excuses voor het lange wachten.

Voor wanneer kunnen wij uw systeem repareren? Ik zal ervoor zorgen dat de servicecall zo spoedig mogelijk geboekt wordt.
Hopelijk hebben ze nu eindelijk een moederbord waarin het probleem echt opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben benieuwd, laat even weten hoe het afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Gisteren een nieuw moederbord gekregen, het probleem is wel minder maar nog steeds niet echt weg. Vandaag weer een nieuwe en natuurlijk geen effect. Anyway, het probleem is nu weer geëscaleerd en ik krijg binnen 2 dagen een reactie wat hun plan nu is.
Zelf vraag ik me af wat ze nog kunnen doen:
• Nieuwe laptop, ik geloof niet dat dat nut heeft. Misschien als ze mij er 10 geven en ik er de beste uit mag zoeken.
• Weer een nieuw moederbord, lijkt me vrij zinloos.
• Afkopen dat ik het zo goed vind
• Externe geluidskaart aanbieden, dit wil ik helemaal niet
• Een totaal ander laptop, maar wat?

Krijg net dit:
Er is tot nu toe twee keer een moederboard vervangen waardoor dat de engineer heeft aangegeven dat het geluid wel verbeterd is, maar niet helemaal weg. Er zit nog een kleine ruis op de line-out. Vandaag is het tweede moederboard vervangen en de huidige ruis is niet weggegaan. De huidige ruis die u ervaart is momenteel niet op te lossen.
Ik vind het nog steeds vervelend, wat zal ik eens gaan antwoorden......

[ Voor 28% gewijzigd door robbert op 01-03-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Ik vind dat jullie het probleem wel overdrijven.

Ik gebruik zelf het geluid van mijn laptop beina niet (d610 met x300), en ben zwaar blij met mijn laptop. ik heb mijn AKG hoofdtelefoon ingeprikt en als je geen geluid op hebt staan hoor je wat ruizen en piepen als je activiteit hebt ja, maar als ik een muziek op zet dan kan ik deze zachte geluidjes niet horen.

Ook met gamen is het effect hier niet merkbaar aanwezig.

Ik weet niet of jullie het zo veel erger hebben, maar dit is wel de laatste reden dat ik een laptop niet zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
roedie schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:22:
Ik vind dat jullie het probleem wel overdrijven.

Ik gebruik zelf het geluid van mijn laptop beina niet (d610 met x300), en ben zwaar blij met mijn laptop. ik heb mijn AKG hoofdtelefoon ingeprikt en als je geen geluid op hebt staan hoor je wat ruizen en piepen als je activiteit hebt ja, maar als ik een muziek op zet dan kan ik deze zachte geluidjes niet horen.

Ook met gamen is het effect hier niet merkbaar aanwezig.

Ik weet niet of jullie het zo veel erger hebben, maar dit is wel de laatste reden dat ik een laptop niet zou willen.
Ik verwacht van een product dat ik koop gewoon dat het volledig werkt. Ik wil gewoon regelmatig een muziekje kunnen luisteren met mijn laptop zonder ruis tussen de nummers door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
robbertkrebbers schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:35:Ik verwacht van een product dat ik koop gewoon dat het volledig werkt. Ik wil gewoon regelmatig een muziekje kunnen luisteren met mijn laptop zonder ruis tussen de nummers door.
Een laptop kun je gebruiken voor 1001 toepassingen. Als je bij 1 van die toepassingen een beetje op aan te merken valt dan denk ik dat je nog steeds blij kunt zijn met je laptop. Mijn laptop heeft dezelfde kwaal en ik vind het jammer, maar ik laat me de lol van de laptop niet vergallen door hier teveel op te focussen. Verder vind ik het een topapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
robbertkrebbers schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:35:
[...]

Ik verwacht van een product dat ik koop gewoon dat het volledig werkt. Ik wil gewoon regelmatig een muziekje kunnen luisteren met mijn laptop zonder ruis tussen de nummers door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BugBoy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:34:
[...]

Een laptop kun je gebruiken voor 1001 toepassingen. Als je bij 1 van die toepassingen een beetje op aan te merken valt dan denk ik dat je nog steeds blij kunt zijn met je laptop. Mijn laptop heeft dezelfde kwaal en ik vind het jammer, maar ik laat me de lol van de laptop niet vergallen door hier teveel op te focussen. Verder vind ik het een topapparaat.
Ja en nee. Zoals je kan zien is het bij mij uiteindelijk niet opgelost. Ik ben het ook niet met je eens. Zowel de koptelefoon als microfoon aansluiting zijn vrijwel niet te gebruiken. Om de één of andere reden wordt het probleem steeds erger. Je moet hulpmiddelen gebruiken om toch nog acceptabel geluid te krijgen. Maar dit zo iets simpels, je zou toch zeggen dat ze dat toch wel goed moeten kunnen maken. Dit is duurdere lijn laptops die ze maken, dan moet zo'n ding perfect zijn.

Ik laat me het plezier verder totaal niet vergallen. Dit is de beste laptop die ik tot nu toe heb gehad. De service van Dell is goed. Ik ben blij met m'n dockingstation etc. Maar zou ik de volgende keer weer een Dell kopen, NEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129611

Hallo,

Ik zit er over na te denken om ook de Latitude D610 te kopen met deze config.

1.86Ghz 2MB L2 cache 533Mhz FSB)ATI X300 graphics 14.1"XGA
3Y NBD (Next Business Day On-site )
1.0GB,533MHz DDR2 SDRAM Memory (2x512MB)
60GB (5400rpm) Hard Drive
6 Cell 53WHr Lithium-Ion Primary Battery
D-Family 65W AC Adapte
Belkin F5D7632 ADSL Modem/Wireless Router (802.11g)
Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
CompleteCare 3Y (NBD CC)

Is dit verstandig of zegt iemand je kan beter wat veranderen zodat hij "betere prestatie" krijgt. Of gewoon een heel andere laptop voor zelfde prijs.(+/-1600) met
Ik ga hem vernamelijk gebruiken voor school.( Dus mag geen zware laptop zijn)
Ik speel geen spellen dus daarvoor hoef ik hem niet te gebruiken.

Zou fijn zijn als iemand zegt wat ik beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 129611 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:41:
Hallo,

Ik zit er over na te denken om ook de Latitude D610 te kopen met deze config.

1.86Ghz 2MB L2 cache 533Mhz FSB)ATI X300 graphics 14.1"XGA
3Y NBD (Next Business Day On-site )
1.0GB,533MHz DDR2 SDRAM Memory (2x512MB)
60GB (5400rpm) Hard Drive
6 Cell 53WHr Lithium-Ion Primary Battery
D-Family 65W AC Adapte
Belkin F5D7632 ADSL Modem/Wireless Router (802.11g)
Intel PROWireless 2200 802..11b/g Mini-PCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
CompleteCare 3Y (NBD CC)

Is dit verstandig of zegt iemand je kan beter wat veranderen zodat hij "betere prestatie" krijgt. Of gewoon een heel andere laptop voor zelfde prijs.(+/-1600) met
Ik ga hem vernamelijk gebruiken voor school.( Dus mag geen zware laptop zijn)
Ik speel geen spellen dus daarvoor hoef ik hem niet te gebruiken.

Zou fijn zijn als iemand zegt wat ik beste kan doen.
Pfff lastig hoor. Paar puntjes. De Dell D610 is prima notebook, alleen de audiouitgang is niet zo goed. Ik kom bij deze configuratie iets boven de 1600 euro uit. Maar het lukt vast wel om er iets vanaf te krijgen. Maar...

• Je kunt een Wifi Router/ADSL Modem veel goedkoper krijgen. Kijk gewoon even in de pricewatch, 100 euro is echt te veel
• Denk goed na of je integrated graphics neemt of een losse kaart. Als je niet gaat gamen merk je het verschil waarschijnlijk niet en integrated graphics zijn over het algemeen toch weer een stuk goedkoper. In het geval van de D610 heeft die uitvoering ook geen last meer van het koptelefoon probleem. De kans is alleen wel groot dat de X300 Vista Aero ondersteunt (nieuwe grafische schil van Vista), dus...
• Garantie zou ik inderdaad aanraden, ook als je voor bijv. een ander merk/model kiest
• Ingebouwde bluetooth is heel handig
• De verhouding tussen de componenten lijkt me goed. Je zou hooguit nog voor een 7200 rpm schijf kunnen gaan. Maar de meerprijs is wel erg hoog

Evt. alternatieven:
• Waarschijnlijk (als de geruchten kloppen) wordt rond 1 april aanstaande de nieuwe Apple iBook geintroduceerd (13,3 inch breedbeeld). Daar kun je tegenwoordig ook Windows op zetten (wel wat omslachtig, maar zolang je niet gamed is het prima). Je hebt ook meteen Mac Os X en Apple notebooks zijn prima afgewerkt.
• Een goedkoop alternatief bij Dell is de m630, dat is een 14 inch breedbeeldlaptop. Het is wel een inspiron, dus de constructie zal iets minder zijn. Maar het prijsverschil is er ook wel naar. Met de huidige acties (130 euro korting en gratis verzenden), kost die nog maar +/- 1250 euro met jouw specs, excl. de router, maar met een notebooktas.
• Verder zijn er weinig betaalbare alternatieven in deze groote. Het enige echte alternatief is de MSI S260. Maar de bouwkwaliteit (voornamelijk het toetsenbord) is wel een stuk minder. Hij is wel behoorlijk aantrekkelijk geprijst, en met z'n 12 inch breedbeeldscherm, nog een stukje kleiner.

Het is een behoorlijke lange post geworden. Succes met je keuze! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129611

Bedankt voor het reageren :)

Ik wil nog wel een paar spellen spelen. Dus denk het wel makkelijk om die losse kaart te nemen.
Voor dat wireless accepoint is idd zo heb ff rondgekeken. Dus daarvoor bedankt :)
Ik kom niet goedkoper uit met de m630. maar dat is misschien mijn fout. En ik wil een ander soort tas "rugzak" zodat ik makkelijk mee naar school kan nemen.
En een kleiner beeldscherm is niet echt een optie want wil hem ook nog thuis ook nog gaan gebruiken.

Maar bedankt voor reageren. Heb zo'n vermoeden dat ik toch voor die D610 ga. O-)
Hoop dat ik hem volgende weekend kan bestellen :P
Laat het nog wel weten als ik daadwerkelijk besteld/binnen heb.
Pagina: 1 2 3 Laatste