Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Puresmoker schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:34:
[...]

Lijkt me wel, ik heb dezelfde CPU cooler en een zeer stille Antec voeding en de videokaart drove me nuts. Wrom heb je trouwens je CPU koeler op volle kracht draaien? Bij mij scheelt het maar een graad of 2-3 met stille modus :9
hij draaid op volle modus omdat ik m direct op mn mobo heb geplaatst,
ik heb dus een paar probs gehad en ik had m eerst op mn fan regulator staan wat goed werkt, maar nu dus ff direct op mn mobo, hijs nu 42graden volgends speedfan MAAR hier geloof ik geen zak van, die sensor is vast brak, want in mn post staan ook al mn grades en mn cpu begint op 40 graden ofzo, ik dacht eerst miss zit mn cpu cooler verkeerd gemonteerd, maar dan zou ie tijdens game wel veel warmer worden.
dus ik denk dat als ik er 10 graden afhaal dat het wel goed is, dus hijs nu ongeveer 34 graden ofzo. dus als ie op fan regulator zit dan laat ik m zachterdraaien.
maar ik heb geen zin om er een andere fan op te zetten in de garantie tijd. ik heb ook na mijn garantie tijd van mn 9600XT een ati silencer erop gezet, maar door sluiting wat het nieuwe mem heeft gemaakt wat ik toen gekocht had is ook mn graka kapot gegaan.

is er een mogelijkheid de snelheid en temp van de 6600GT uit te lezen en zo dus te regelen tijdens windows en games?

EDIT:
ik zocht ff met google en vond dit (PS: alleen het plaatje er ff ingezet)
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/66gt%20roundup_12060481211/5665.png

nu weet ik niet hoe erg 53 db is, ik weet dat het niet wijnig is maar hoeveel is da nou.
en kan ik dan niet beter de leadtek pakken of is deze minder in kwaliteit?

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 10-08-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Griffin schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:55:
[...]

hij draaid op volle modus omdat ik m direct op mn mobo heb geplaatst,
ik heb dus een paar probs gehad en ik had m eerst op mn fan regulator staan wat goed werkt, maar nu dus ff direct op mn mobo, hijs nu 42graden volgends speedfan MAAR hier geloof ik geen zak van, die sensor is vast brak, want in mn post staan ook al mn grades en mn cpu begint op 40 graden ofzo, ik dacht eerst miss zit mn cpu cooler verkeerd gemonteerd, maar dan zou ie tijdens game wel veel warmer worden.
dus ik denk dat als ik er 10 graden afhaal dat het wel goed is, dus hijs nu ongeveer 34 graden ofzo. dus als ie op fan regulator zit dan laat ik m zachterdraaien.
maar ik heb geen zin om er een andere fan op te zetten in de garantie tijd. ik heb ook na mijn garantie tijd van mn 9600XT een ati silencer erop gezet, maar door sluiting wat het nieuwe mem heeft gemaakt wat ik toen gekocht had is ook mn graka kapot gegaan.

is er een mogelijkheid de snelheid en temp van de 6600GT uit te lezen en zo dus te regelen tijdens windows en games?
Op de meeste GT's zit een temp sensor. in 2D applicaties wordt de kaart sowieso niet erg warm. Mijn koeler draait altijd op 5volt en is momenteel 43 graden. In games komtie nooit boven de 70 graden. je kunt de koeler dus gewoon altijd op de laagste stand laten draaien. 8)

Edit vanwege edit : Ik heb dus een leadtek en ik heb de koeler vervangen. 40Db is nog steeds erg veel. Imo kun je beter de kwalitatief beste kaart kopen, onge8 welke koeler erop zit en er gelijk een zalman op schroeven. Heb je ook gelijk een betere OC ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bornin op 10-08-2005 19:11 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
@Griffin:

met 53 Db bedoel je dus die XFX, het geluid dat die kaart (bij mij dan) met stockkoeler maakte ... was echt om gek van te worden, en dan bedoel ik ECHT gek. constant monotoom gezoem, maar toen was er expertool van leadtek ofzo en toen heb ik mn fan op 50% laten draaien, en daarna vervangen voor waterkoeling...

maar met expertool is het dus wel te doen, en is het een heel stuk minder Db's ;)

oh en ik denk dat je temp sensor niet brak is maar da da door je stockkoeling komt ;) .. heb je m zelf erop gezet ? of vanuit de winkel zo ? als t t laatste is ff nakijken hoeveel pasta ertussen zit, t eerste ff trug denken hoeveel je ertussen hebt gedaan, koelpasta kan echt n WERELD van verschil (in temperatuur) betekenen..

[ Voor 30% gewijzigd door Pilske op 10-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Pilske schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:09:
@Griffin:

met 53 Db bedoel je dus die XFX, het geluid dat die kaart (bij mij dan) met stockkoeler maakte ... was echt om gek van te worden, en dan bedoel ik ECHT gek. constant monotoom gezoem, maar toen was er expertool van leadtek ofzo en toen heb ik mn fan op 50% laten draaien, en daarna vervangen voor waterkoeling...

maar met expertool is het dus wel te doen, en is het een heel stuk minder Db's ;)

oh en ik denk dat je temp sensor niet brak is maar da da door je stockkoeling komt ;) .. heb je m zelf erop gezet ? of vanuit de winkel zo ? als t t laatste is ff nakijken hoeveel pasta ertussen zit, t eerste ff trug denken hoeveel je ertussen hebt gedaan, koelpasta kan echt n WERELD van verschil (in temperatuur) betekenen..
op mijn oude bordje werdt ie niet warmer dan 36 ofzo (met die zalman), hijs toen weg geweest naar een winkel en daar hebben ze dus andere alles op een andere mobo geplaatst, ik ga er vanuit dat er nog genoeg pasta tussen zit maar dat check ik zo wel ff.

Edit:
ik heb even gekeken, naar mijn idee zit er genoeg pasta tussen, niet te veel niet te weinig, maar hij blijft 45 graden aangeven (en bij volle belasting 50 - 52),
DUS bij het inbouwen van de graka en reinstal etc maak ik de cpu en cooler helemaal schoon en doe er nieuwe pasta op. want dat heb ik momenteel niet liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Griffin op 10-08-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
kan je een v700-cu zalman cooler ook op een 6800gt doen? of haal je dan mem cooling eraf of wa dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn xfx 6600GT besteld bij Alternate.. ik verwacht dat hij vrijdag wel binnen komt en anders maandag. (rembours).

Ik ga hem eerst een stock testen, dan zalman CNPS VF700Cu er op en een op zn donder geven. Maar er is niet te unlocken met de 6600GT heb ik begrepen he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jorisw86 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:04:
kan je een v700-cu zalman cooler ook op een 6800gt doen? of haal je dan mem cooling eraf of wa dan ook
ja kan er op.
ja dat kan, er zitten memblokjes bij de zalman koeler die je erop kan doen.
zitten er al koelblokjes op je mem en zitten die niet in de weg bij het plaatsen van de koeler dan kan je ze laten zitten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik kom net op 241 3d m :9~ arks met 2005 uit :9~ ( }:O }:O )

Ben benieud wat de 6600GT gaat doen..

• Griffin

Griffin

Is mythical

Na wederom veel afwegen vraag ik mij af of de cooler van de 6800LE een stuk stiller is, of valt dit allemaal reuze mee.
want ik wil graag de 6600GT, maar ik wil geen stofzuiger naast me hebbe

• Bornin
Griffin schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:56:
Na wederom veel afwegen vraag ik mij af of de cooler van de 6800LE een stuk stiller is, of valt dit allemaal reuze mee.
want ik wil graag de 6600GT, maar ik wil geen stofzuiger naast me hebbe
Heb je nu nog niet besteld? >:) volgens mij gaan er ongeveer dezelfde koelers op een 6800. wees wijs, koop een 6600GT + zalman

Non taken

• Griffin

Griffin

Is mythical

Puresmoker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Heb je nu nog niet besteld? >:) volgens mij gaan er ongeveer dezelfde koelers op een 6800. wees wijs, koop een 6600GT + zalman
neej ik heb nog niet besteld,(ik denk er eerst goed overna, tis voor mij niet zomaar even 170 euro) en bestellen doe ik bij de lokale pc boer. Maar zoals ik al eerder zei wil ik niet in garantie tijd een andere cooler erop zetten als het fout gaat benk de sjaak,
en als ik een andere cooler wil dan zou ik het liefst voor de artic gaan. want die heb ik al eens op een 9600XT gezet en lijkt me ook wel goed voor de 6600GT (PS: niet de zelfde reviesie nee)
en de zalman lijkt me eeeen stuk zwaarder. maar er is geen artic voor de agp versie. :(
en de zalmen steekt een stuk uit, deze ruimte heb ik wel, maar die heatsinks voor het geheugen die bijgeleverd worden kan je bij de VGA versie niet meer monteren heb ik gezien.?

zalman site quote:
2) Because the GeForce 6600 GT AGP's chipset is located towards the top area of the board unlike the PCIe version, installation of the cooler may be structurally unstable.
vind ik niet een rustgevend idee

maar die 'experttool' van leadtek, werkt die ook met XFX kaart en werkt dit goed om deze op 50% (ofzo) te laten lopen. want dan is de geluidsproductie een stuk minder denk ik.
of zijn er nog andere tooltjes hiervoor?

[ Voor 57% gewijzigd door Griffin op 11-08-2005 14:04 ]

Verwijderd

Zit er bij de XFX 6600GT (AGP) trouwens een DVI > VGA convertor? Anders moet ik die ook ff een gaan halen..

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:47:
Zit er bij de XFX 6600GT (AGP) trouwens een DVI > VGA convertor? Anders moet ik die ook ff een gaan halen..
Ja, twee zelfs! :)

[This is what you get when you mess with us]

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Ik had ff een vraagje ivm m'n asus AGP 6600GT
Hier hangen nu 2 dell 20inch schermen aan, eentje via vga en eentje via DVI

Nu beschikt deze kaart nog over een svideo uitgang, die ik ook graag zou gebruiken. Is het mogelijk om deze als 3e monitor in te stellen (beamer) of als clone van 1vd 2 schermen?
In de drivers kan ik het precies nergens terugvingden (officiele drivers Nvidia 77.72)

Verwijderd

Promy schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:54:
Ik had ff een vraagje ivm m'n asus AGP 6600GT
Hier hangen nu 2 dell 20inch schermen aan, eentje via vga en eentje via DVI

Nu beschikt deze kaart nog over een svideo uitgang, die ik ook graag zou gebruiken. Is het mogelijk om deze als 3e monitor in te stellen (beamer) of als clone van 1vd 2 schermen?
In de drivers kan ik het precies nergens terugvingden (officiele drivers Nvidia 77.72)
Ik meen dat de nieuwere kaarten alleen of 1 TV of meerdere monitoren pikken. Je zou dus kunnen kiezen uit of je 2 beeldschermen, of alleen je beamer.

Tenminste bij mijn oude 2mx400 kon ik dual view (tv en vga) gebruiken. Toen ik destijds een FX5200 kocht vond ik het ook raar dat het toen niet meer kon. Ik heb toen bovenstaande info ergens hier op GoT dacht ik gelezen.

Correct me if i'm wrong.

Wat je dan wel kan doen.. Als hij dus wel tv+monitor ondersteund kan je ergens een vinkje aanzetten bij dwing tv detectie ofzo. En om het je te vergemakkelijken kun je een sneltoets instellen in je config pannel van Nvidia die kan schakelen tussen je beeldschermen. In ieder geval moet je eens gaan klooien bij tabblad Nview.

• Pilske
Griffin schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:39:
[...]___________

maar die 'experttool' van leadtek, werkt die ook met XFX kaart en werkt dit goed om deze op 50% (ofzo) te laten lopen. want dan is de geluidsproductie een stuk minder denk ik.
of zijn er nog andere tooltjes hiervoor?
deze werkte bij mij 100% ... kon er zelfs mee overclocken, maar dat heb ik maar aan Nvidia's eigen programma overgelaten.

de XFX maakt t*ring herrie met alles op stock, maar eenmaal met expertool werktie lekker hoor ;) en laterna kun je altijd nog n andere fan erop monteren en va nstilte genieten..

misschien ook interessant dat (bij mij tenminste) de temperatuur even hoog bleef op 50% fan speed als op 100% fanspeed. Wel te heet imho maar hetzelfde

weet iemand btw hoe hoog het voltage van mn graka moet zijn ?? ik krijg ineens een idee dat mn mobo wel es de boosdoener kan zijn van mn te hoge temperaturen ! omdat mn proc voltages ook nogal hard schommelen..
*edit* net gecheckt in de bios .. ik denk dat het probleem is dat mn kaart heel de tijd op 1.5 V loopt (omdat in de bios alleen te kiezen is uit 1.5 1.6 1.7 en 1.8 V) en mn kaart zou in windows 1.3 ~1.4 V lopen en in-game 1.45 tot 1.55 V ...

zou dit de hoge temperatuur verklaren ??!

[ Voor 14% gewijzigd door Pilske op 11-08-2005 22:14 ]

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
ff een klein vraagje, waarschijnlijk al beantwoord, maar heeft de 256mb versie veel prestatiewinst tegenover de 128mb versie??

Verwijderd

Pilske schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:52:
[...]

_______________knip

weet iemand btw hoe hoog het voltage van mn graka moet zijn ?? ik krijg ineens een idee dat mn mobo wel es de boosdoener kan zijn van mn te hoge temperaturen ! omdat mn proc voltages ook nogal hard schommelen..
*edit* net gecheckt in de bios .. ik denk dat het probleem is dat mn kaart heel de tijd op 1.5 V loopt (omdat in de bios alleen te kiezen is uit 1.5 1.6 1.7 en 1.8 V) en mn kaart zou in windows 1.3 ~1.4 V lopen en in-game 1.45 tot 1.55 V ...

zou dit de hoge temperatuur verklaren ??!
Waar jij het over hebt wat je in je bios in kan stellen is het AGP voltage.. Het voltage wat schommeld tussen 1.45 en 1.55 is de "vcore" van je GPU.

Ik weet niet zeker of ik het wel een Vcore mag noemen.. maar dat terzijde.

Wat denk jij, als je je Vcore van je VGA in je bios kan instellen >:) Dan waren er veel mensen blij! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:13:
[...]

Ik meen dat de nieuwere kaarten alleen of 1 TV of meerdere monitoren pikken. Je zou dus kunnen kiezen uit of je 2 beeldschermen, of alleen je beamer.

Tenminste bij mijn oude 2mx400 kon ik dual view (tv en vga) gebruiken. Toen ik destijds een FX5200 kocht vond ik het ook raar dat het toen niet meer kon. Ik heb toen bovenstaande info ergens hier op GoT dacht ik gelezen.

Correct me if i'm wrong.

Wat je dan wel kan doen.. Als hij dus wel tv+monitor ondersteund kan je ergens een vinkje aanzetten bij dwing tv detectie ofzo. En om het je te vergemakkelijken kun je een sneltoets instellen in je config pannel van Nvidia die kan schakelen tussen je beeldschermen. In ieder geval moet je eens gaan klooien bij tabblad Nview.
met een 6600GT kun je gewoon 1 scherm + tv aansturen, is geen enkel probleem hoor. vreemd dat je 5200 dat niet kon, mischien dat de ultra het wel kan, heb namelijk een imac G5 met een 5200 ultra en die kon gewoon een extern scherm erbij aansturen zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:52:
[...]

met een 6600GT kun je gewoon 1 scherm + tv aansturen, is geen enkel probleem hoor. vreemd dat je 5200 dat niet kon, mischien dat de ultra het wel kan, heb namelijk een imac G5 met een 5200 ultra en die kon gewoon een extern scherm erbij aansturen zonder problemen
De gpu zal het ook wel aankunnen maar fabriekanten zullen het bewaren voor hun duurdere kaarten. En ik kan btw ook deze functie niet unlocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ pilske:
bedank, dat wou ik horen, nu alleen even naar de pc boer een keer om m te bestellen, wordt vast volgende week.
ik laat hier weten hoe of wat.

@ragingbull:
* Griffin agrees.
de GPU's kunnen dit wel, maar fabrikanten zetten dit uit, hierdoor heeft die duurdere versie van de kaart (ultra oid) meer mogelijkheden en kan die weer iets duurder gemaakt worden (of de simpelere versie goedkoper) imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net de XFX 6600GT binnen gekregen en gelijk met standaard cooling en non clocked 3dmark 2005 gedaan. 3363 marks was de score met alleen game test.

Met mijn fx5200was dat maar 241 zoals je een paar posts hierboven leest!

Specs:

amd athlon xp barton 2600+ @ 2800+ (gaat met betere koelig makkelijk naar de 3200+)
512mb ddr
en nog een nieuwe WD 160gb hdd.

Volgende upgrade word mijn ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:19:

LOL, ik d8 dat je een typo gemaakt had, nulletje te weinig ofzo :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:19:
Zo, net de XFX 6600GT binnen gekregen en gelijk met standaard cooling en non clocked 3dmark 2005 gedaan. 3363 marks was de score met alleen game test.

Specs:

amd athlon xp barton 2600+ @ 2800+ (gaat met betere koelig makkelijk naar de 3200+)
512mb ddr
en nog een nieuwe WD 160gb hdd.

Volgende upgrade word mijn ram.
hoe ervaar je m,
geluid, warmte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:54:
[...]

hoe ervaar je m,
geluid, warmte etc.
Prima ding. ik heb eerlijk gezecht "piep" aan het geluid.. ding staat toch ergens onder mijn hoogslaper op een kvm switch. maar het viel met wel metteen op dat mijn "helicopter" ineens minder herrie maakten na ik deze kaart er in zetten.

Wat ik alvast kan verklappen is dat ik 500 3mark 2005 marks hoger zit na het overclocken. De stock scoorde ik 500 minder! dink word 49 graden als ik na het 3dmakren direct de temp ga kijken. ik heb hem 1 keer op 52 graden gezien. maar dan nog, volgens de settings gaat hij pas mouwen op de 140 graden. als hij 52 graden is en ik kijk naar het grafiekje staan er maar 2 streepjes in het groen.

blijkbaar kunnen die dingen wel wat hebben.

Nadeel: ik kan de geheugen coolertjes van mijn zalman CNPS 700CU er niet meer op zetten want die druken de cooler omhoog.

Ik geef zo even mijn volledige test log.

edit:

GPU: 500 RAM: 1.00 3dMARKS2005: 3363 46 graden <<< STOCK
GPU: 559 RAM: 1.12 3dMARKS2005: 3706 52 graden
GPU: 570 RAM: 1.12 3dMARKS2005: 3773 53 graden
GPU: 580 RAM: 1.12 3dMARKS2005: 3762 53 graden
GPU: 580 RAM: 1.15 3dMARKS2005: 3824 49 graden
GPU: 585 RAM: 1.15 3dMARKS2005: 3821 49 graden

Staat nu op: GPU: 580 RAM: 1.15 3dMARKS2005: 3824 49 graden

461 marks winst!

Maar ik twijel een beetje hoe hoog ik nag gaan met het geheugen... kan iemand mij daar tips over geven?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

netjes, en bedankt :D.
overclocken ga ik niet doen. 3363 (+/-) op stock vind ik echt wel genoeg. en dat geluid, tja ik laat m wel minder % draaien :D

PS: is die 46graden na 3dmark, dus net na stressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:07:
netjes, en bedankt :D.
overclocken ga ik niet doen. 3363 (+/-) op stock vind ik echt wel genoeg. en dat geluid, tja ik laat m wel minder % draaien :D

PS: is die 46graden na 3dmark, dus net na stressed?
Ja.. ik ben zsm naar de settings geklikt om de temp te zien.

Ik draai CS source btw op allerhoogst 1024x768 16x as n 8 keer aa verder alles op z'n hoogst! wekrt perfect. moet ff fraps installeren om de fps uit te lezen..

Edit:

Laagste wat ik gemeten heb was 75 fps

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal hier even m'n benchmark-results plaatsen van m'n MSI 6600GT:

3d Mark 2001se = 13.287

3d Mark 2003 = 7666

3d Mark 2005 = 3128

Aquamark 3 = 42655

Voor specs zie: http://specs.tweak.to/12034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:07:
Zal hier even m'n benchmark-results plaatsen van m'n MSI 6600GT:

3d Mark 2001se = 13.287

3d Mark 2003 = 7666

3d Mark 2005 = 3128

Aquamark 3 = 42655

Voor specs zie: http://specs.tweak.to/12034
zoiets moet ik dus ook kunnen halen. Heb ook 4x agp met een 533FSB P4 @ 2,6 (das wel iets hoger maar maakt niet veel uit)
en ook 1gb pc2700.

nu weet ik wat ik ong ga halen dus, en da vind ik dus wel genoeg :P:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een 6600GT van Club3D, goed kaartje, koeling wat minder, maar goed.. ik zie op de achterkant van de doos: IntelliSample HCT staan, en heb het opgezocht op google nzow, maar ik zie nergens hoe ik het moet activeren in mijn forceware..? ik zou het graag willen weten.

Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:29:
Hallo, ik heb een 6600GT van Club3D, goed kaartje, koeling wat minder, maar goed.. ik zie op de achterkant van de doos: IntelliSample HCT staan, en heb het opgezocht op google nzow, maar ik zie nergens hoe ik het moet activeren in mijn forceware..? ik zou het graag willen weten.

Dank bij voorbaat :)
k heb even wat gegoogled
With new anisotropic algorithms, brings 50% efficiency improvement in texture, color, and Z compression than previous solutions, automatically providing a boost to antialiasing.
asus site

ik heb zn vermoede dat je dit niet hoeft te activeren, maar dat die bij sommige spellen al automatisch aangezet word.
(zo zie ik het tenmiste) correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dernet bij een vriend van me gespeeld, hij heeft een fx 5600 en het verschil is enorm.. zijn image quality is veeeel beter, en mijne staat op high quality en zijne op quality.. dus ik weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

mar-ke-ting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
²

idd, de enige limiet die ik hier heb is men lcd scherm die last heeft van zen backlight, de kleuren zijn iets fletser, een ander lcd scherm ernaast in clone mode heeft net het beeld op medium, zoals mijn scherm op high zou staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:30:
[...]

Ja.. ik ben zsm naar de settings geklikt om de temp te zien.

Ik draai CS source btw op allerhoogst 1024x768 16x as n 8 keer aa verder alles op z'n hoogst! wekrt perfect. moet ff fraps installeren om de fps uit te lezen..

Edit:

Laagste wat ik gemeten heb was 75 fps
Wat haal je in de Videostresstest dan? Ik haal zelf met een 6600GT @ 537/1050 109,75 FPS en met 3Dmark05 4042 met een 3500+ @ 2475Mhz (247x10 met mem op 413Mhz).

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 12-08-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe notebook. De Centobil 8300 (rebranded Asus A7V).

Er zit een 6600 Go in. Nu heb ik de drivers van de bijgeleverde cd geinstalleerd, maar ik vermoed dat er al nieuwe drivers zullen zijn. Ik heb geprobeerd om van nvidia de nieuwste drivers (77.77) te downloaden, maar dan krijg ik de foutmelding dat er geen compatibele software gevonden is voor de hardware.

Weet iemand waar ik nieuwe drivers kan vinden of welke drivers ik anders moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:15:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe notebook. De Centobil 8300 (rebranded Asus A7V).

Er zit een 6600 Go in. Nu heb ik de drivers van de bijgeleverde cd geinstalleerd, maar ik vermoed dat er al nieuwe drivers zullen zijn. Ik heb geprobeerd om van nvidia de nieuwste drivers (77.77) te downloaden, maar dan krijg ik de foutmelding dat er geen compatibele software gevonden is voor de hardware.

Weet iemand waar ik nieuwe drivers kan vinden of welke drivers ik anders moet downloaden?
Ik denk dat je zelf even windows moet installeren. Ik denk dat de OEM versie namelijk geen/niet makkelijk andere drivers accepteerd. Je zou dus ff zelf windows xp moeten installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om de 6600 GT videokaart aan te schaffen.

Dit is mijn pc configuratie:

P4 2,4
1024 ddr ram
ati radeon 9600 xt 128 mb

de 6600 GT bevat het (snellere) ddr3 geheugen.
Benut hij dit snellere geheugen ook icm. mijn pc?
Draait het ddr3 geheugen dan niet op het (gewone) ddr geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat je zelf even windows moet installeren. Ik denk dat de OEM versie namelijk geen/niet makkelijk andere drivers accepteerd. Je zou dus ff zelf windows xp moeten installen.
die heb ik er reeds op zitten. Ik heb t gewoon allemaal netje geformateerd en ben van voren af aan begonnen....
Ik draai nu gewoon MS Windows XP Prof. (ik haal momenteel 4111 in 3DMark03, maar ik denk dat ik daar met 2x512 DDR2 533Mhz ram, Pentium-M 740 en 6600 Go wel over heen moet kunnen met nieuwe drivers, uiteraard met de adaptor aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 04:37:
[...]

die heb ik er reeds op zitten. Ik heb t gewoon allemaal netje geformateerd en ben van voren af aan begonnen....
Ik draai nu gewoon MS Windows XP Prof. (ik haal momenteel 4111 in 3DMark03, maar ik denk dat ik daar met 2x512 DDR2 533Mhz ram, Pentium-M 740 en 6600 Go wel over heen moet kunnen met nieuwe drivers, uiteraard met de adaptor aangesloten)
de drivers die op de site staan zijn ook niet voor de GO versie bedoeld dacht ik.
je moet gewoon kijken op de site van je laptop bouwer voor de GO drivers, die zal je op de nvidia site niet vinden ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:51:
Hallo,

Ik ben van plan om de 6600 GT videokaart aan te schaffen.

Dit is mijn pc configuratie:

P4 2,4
1024 ddr ram
ati radeon 9600 xt 128 mb

de 6600 GT bevat het (snellere) ddr3 geheugen.
Benut hij dit snellere geheugen ook icm. mijn pc?
Draait het ddr3 geheugen dan niet op het (gewone) ddr geheugen?
heu... nee dat draait gewoon op ddr3 snelheid.
het geheugen op de videokaart heeft verder niets met je systeem te maken en zal gewoon draaien als het bedoeld is.

[ Voor 31% gewijzigd door chucky666 op 13-08-2005 10:32 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

Wat haal je in de Videostresstest dan? Ik haal zelf met een 6600GT @ 537/1050 109,75 FPS en met 3Dmark05 4042 met een 3500+ @ 2475Mhz (247x10 met mem op 413Mhz).
ik meen iets van 87 fps ofzo. Maar ik denk dat je het verschil tussen 109 fps en 87 niet eens kan zien met je ogen.

En jij hebt je cpu n je geheugen er ook flink van langs gegeven zie ik ;) Mijn cpu gaat omhoog zodra ik een andere cooler heb. Mijn cpu word te heet en crasht om die reden. Ik heb hem van 2600+ op 2,3 ghz gekregen. met een vcore van 2.9 (2.65 standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb zonet een Pixelview (prolink) 6600 128 MB pci-express gekocht (2ehandsje :))

Doet gewoon met standaard koelertje:

default gpu/mem : 300/500
OC: 555/646

Vinnik niet gek :D

Morgen maar even een formatje en 3dmark draaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 13-08-2005 23:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Tutti-frutti schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:27:
Ik heb zonet een Pixelview (prolink) 6600 128 MB pci-express gekocht (2ehandsje :))

Doet gewoon met standaard koelertje:

default gpu/mem : 300/500
OC: 555/646

Vinnik niet gek :D

Morgen maar even een formatje en 3dmark draaien :)
dude ... uuuhm correct me if I'm wrong maar is dat niet je 2d clock :P ?? haha, lijkt er verdraait veel op .. en dus is het logisch dat je van 300 naar 555 kan want 500 is de standaard 3d clock ... :)

mijnes is nou:
2dclock: gpu 300 mem 1200
3dclock: gpu 575 mem 1200

maar kan zijn dat ik ernaast zit natuurlijk ... iig ben ik nog steeds wel in die 3dmarks geinteresseerd :) moet ik ook maar weer es gaan doen met die van mij aquamarks haalde ik gister iig 55.565

*edit* verhip wat lees ik slecht .. je hebt natuurlijk n gewone 6600, ik heb t over de 6600gt .. sorry :D haha

[ Voor 7% gewijzigd door Pilske op 14-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

-laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door OcGuru op 14-08-2005 12:23 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Indien hij een gewone 6600 heeft, zijn dit wel mooie clocks hoor >:)
welke koeling?

[ Voor 23% gewijzigd door DeNB3rt op 14-08-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Leadtek 6600 GT in mijn pc gemonteerd.
Alleen krijg ik de volgende melding, wat is de oorzaak hiervan?

Graag reactie!

http://img2.imageweb.info...p?file=/img2/5bC17720.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wil zeggen dat jouw voeding te weinig kracht heeft om een 6600GT te trekken.. ik dacht dat hij iets van een 280 watt of zoiets nodig had? niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 350 watt voeding :s

Hoe kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, heb je misschien superveel fans ofzo erin zitten?? ik heb 360 en draait vlot, dus kzou het nie weten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dat is ook niet geval. :(

(Wel bedankt dat je helpt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

heb je wel die extra connector achterin de kaart erin zitten?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke extra connector?

Er zit 1 stekker nu in mijn geforce 6600 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:49:
Welke extra connector?

Er zit 1 stekker nu in mijn geforce 6600 GT
achterop je 6600gt zit n extra female power connector waar je dus n molex in moet pluggen ;)

ik google ff naar n plaatje ;)

dat zwarte dingetje rechts midden in beeld ;), helemaal rechts op de kaart achteraan (sorry als het plaatje langzaam laadt, of is dat alleen bij mij zo ..?):
Afbeeldingslocatie: http://images.sanhaostreet.com/News/2004/11/20041119164022682.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Pilske op 14-08-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier laadt die ook traag, zal van verre site zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ongeduldige mensen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/xfx6600gtagp/images/power_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
hehe thnx .. is dat trouwens je eigen .. te zien aan de koeler die ontbreekt op de gpu -p ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

DeNB3rt schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:38:
Indien hij een gewone 6600 heeft, zijn dit wel mooie clocks hoor >:)
welke koeling?
Het is dus inderdaad een normale 6600, de Pixelview PV-N43ET
(256KD), maar dan met 128 MB aan bord ( is review sample geweest).

Zoals je kan zien heeft deze een standaard coreclock van 300 mhz-jes. Het DDR1 geheugen draait op ddr500 standaard.

Overclocked haald hij dus 555mhz op core, ddr646 @ mem.

Koeling... default :>

3dmarks met rommel install (was geinstalleerd op ander mobo en cpu etc, maar bootte nog wel).

3360 3dmarks (2005)

Verdere specs:
Dfi lanparty NF4 sli
3000+ @ 2,58ghz
2x512 mb gskill

Vanavond reinstall ik hem als ik val alles de max heb gevonden.. eerst nog even een probleempje oplossen.

[ Voor 65% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-08-2005 18:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist met 3dmarks 2005 een score behaald van 3133 punten.
Is dit een beetje een redelijke score voor mijn Leadtek Geforce 6600 GT TDH?

Ook heb ik een vraag je wat betreft overclocken.
Ik ben hier nog een leek in, maar ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld en beste en veiligste manier is.
Graag een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:14:
Ik heb zojuist met 3dmarks 2005 een score behaald van 3133 punten.
Is dit een beetje een redelijke score voor mijn Leadtek Geforce 6600 GT TDH?

Ook heb ik een vraag je wat betreft overclocken.
Ik ben hier nog een leek in, maar ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld en beste en veiligste manier is.
Graag een reactie!
*edit* is dat trouwens n gewone 6600GT zon 6600GT TDH :$

mmhh ik scoor met mn xfx 6600GT (op stock) 3218 3dmark05 puntjes :P nu nog geen zin gehad te 3dmarken sinds mn overclock :P maar zal vast wel hoger liggen,

overclocken:
je kunt Nvidia zn optimale klokfrequenties laten detecteren en vandaaruit heb je n nette basis om je core / mem n beetje hoger te zetten, t kan meestal geen kwaad als je maar niet TÉ veel wil he ! en als je dan als te ver bent gegaan resetten en onthouden om ALT in te houden tijdens het opstarten komt de 3d kaart op zn laagste stand te staan ;)

succes ermee :D

[ Voor 4% gewijzigd door Pilske op 14-08-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die optimale Klokfrequenties zien bij Nvidia?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:29:
Waar kan ik die optimale Klokfrequenties zien bij Nvidia?

Alvast bedankt!
ik dacht ergens met een reg key te gebruiken, je met de nvidia opties de optimale snelheiden vanzelf kon laten zoeken, maar voor een 6600gt liggen die tussen 550-580 mhz core, 1100 - 1200 mhz mem dachtik.

Zelf hebk ooit 637mhz core gehaald en 1350mhz mem ofzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
(ging even iets fout 8)7 )

zie 2 posts later voor de vraag

[ Voor 93% gewijzigd door boblelie op 15-08-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
DeNB3rt schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:44:
[...]Zelf hebk ooit 637mhz core gehaald en 1350mhz mem ofzo :Y)
*slik* & *kwijl*

wtf heb je met die kaart gedaan man :P ?? heb je er hardware matig iets aan gemod of loopt die gewoon zo ?! extra snoepjes gegeven .. :| fuck das n harde overclock mijn max ligt op 580/1300 maar dan wordt t allemaal te heet en als die te heet wordt krijg ik artifacts *snif* dus vind ik 560/1200 wel netjes.. ook lekker tempje van "maar" 52 graden idle en 58 stressed (bij 60 graden stressed komen de artifacts :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
afgelopen weekend is mijn 6600 gt agp van aopen kaduuk gegaan en nu gaat hij dus retour naar gistron.com

als ik naar hun asortiment kijk dan is het logisch dat ik een 6600 gt van xpertvision krijg als vervanging.
in principe vind ik dat niet zo erg maar overal op internet kom ik plaatjes tegen van die kaart waarin je een afwijkende pcb layout ziet. zie link>>> http://www.techenclave.co...rtvision-6600-a-4654.html

de kaart die je daar ziet is een 6600 non gt maar het is hetzelfde bord als bij de gt.
nou vraag ik me af of dit ook echt de kaart is die ik dat thuis zal krijgen.
ik vond dit model namelijk erg veel lijken op het prototype van de 6600 gt die vorig jaar op internet verscheen.

(ergens hoop ik dat dit plaatje niet klopt en dat xpertvision gewoon het reference design aanhoudt van nvidia want dat vond ik veel mooier dan dit.)

is er iemand hier die ongeveer dit board design heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

ik dacht ergens met een reg key te gebruiken, je met de nvidia opties de optimale snelheiden vanzelf kon laten zoeken, maar voor een 6600gt liggen die tussen 550-580 mhz core, 1100 - 1200 mhz mem dachtik.

Zelf hebk ooit 637mhz core gehaald en 1350mhz mem ofzo :Y)
Ik haal maximaal 585/1149.. dan zegt hij dat hij niet meer stabiel draait op die speed ofzo?? Heb ik nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het echt niet vinden.
Kan iemand niet een screen ter verduidelijking plaatsen?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:36:
Ik kan het echt niet vinden.
Kan iemand niet een screen ter verduidelijking plaatsen?

Bijvoorbaat dank!
Afbeeldingslocatie: http://freeupload.mine.nu/images/vga_clocking.JPG

Je moet naar je overclock tabje gaan bij je nvidia settings (rechts klikken desktop > eigenschappen > instellingen > Geavanceerd > Geforce 6600GT > En dan staat er overclocken bij in het lijstje.

Staat dit er niet in dan moet je even googlen naar de register patch CoolBits. Die activeerd dan het overclocken. En als je dan daar bij dat tabje bent moet je de licence overeenkomst helemaal naar benenden scrollen, vanaf dan pas kun je accept aanklikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu die Coolbits gedownload.
Het is een 7z SFX als beschrijving.

Wat moet ik nu met dit bestand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels gelukt, bedankt voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem automatisch laten detecteren.

een score van 3318 3d marks met een temp. van 45 graden meteen na afloop!

Is dit een beetje nette score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:47:

Jah, erg leuk maar doe de volgende keer edit ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) knopje gebruiken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt

wat is de rest van je systeem? ik haalde standaard 3500 3dmarks, wel met een A64 3200+, gig rams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vanuit gaanda dat jij nog stock cooling hebt..

Ik vind dat dus vaag.. want met mijn zalman VF700Cu cooler word hij 49 graden. Hij is dan wel iets hoger als die van jou maar toch vind ik dat veel. Als ik zelf aan de cooler voel is hij gewoon koud. Ik kan niet met mijn vingers bij het middelpunt van de cooler, maar als ik daar wat in de buurt zit voel ik toch enigsinds warmte er af komen..

Ik heb een non name artic silver er tussen zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de rest van mijn systeem :

P4 2,4
1024 ddr ram
Leadtek Geforce 6600 GT

Is het verantwoord om nog iets verder te gaan en zoja op welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
wow dit is echt vreemd .. eerst had ik dus zeg maar mn systeem zo draaien:

proc: 3,75 ~ 3.9 Ghz (lag aan mn stemming hoe hard ik wilde draaien :P)
gpu: 575/1120

toen was mn 3dmark05 score rond de 3300 ofzo

nou heb ik vanmorgen heel erg lang zitten kijken wat mn beste overclock en stabiel was enzo met lage temps ... heb ik dit dus:

proc: 3,6 Ghz
gpu: 570/1100

draaitie ineens 3752 3dmark05's (ja dat is harry potter op de achtergrond :$ :P
dit bewijst maar weer dat harder niet altijd beter is denk ik zo :? :? ;)

oh en de temps:
cpu 34 northbridge 35 gpu 50 (was allemaal veel hoger in eerste overclock situatie ..)
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:17:
Dit is de rest van mijn systeem :

P4 2,4
1024 ddr ram
Leadtek Geforce 6600 GT

Is het verantwoord om nog iets verder te gaan en zoja op welke manier?
duh tuurlijk is het verantwoord .. je moet zowiezo na iedere overclock die je uit gekozen hebt hem laten controleren door nvidia progje (anders accepteert die m niet) en als die m niet pakt weet je dat je te ver gaat .. simpel ;)
het is gewoon n kwestie van proberen en volgens mij is de kans dat je iets kapot maakt zo klein dat je t wel kunt probere ;) als het nou n hardmod was die je uit gaat voeren, maar dit is gewoon overclocken :P
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

Er vanuit gaanda dat jij nog stock cooling hebt..

Ik vind dat dus vaag.. want met mijn zalman VF700Cu cooler word hij 49 graden. Hij is dan wel iets hoger als die van jou maar toch vind ik dat veel. Als ik zelf aan de cooler voel is hij gewoon koud. Ik kan niet met mijn vingers bij het middelpunt van de cooler, maar als ik daar wat in de buurt zit voel ik toch enigsinds warmte er af komen..

Ik heb een non name artic silver er tussen zitten..
mijne is 50 graden OC'd (waterkoeling !!!) op stock koeling was die standaard 60 graden ... echt duf het lijkt wel alsof er gewoon sommige kaarten zijn die een chronisch temperatuur probleem hebben, of draait jij toevallig ook op n asus mobo ? ik probeer nog steeds erachter te komen waardoor dit probleem komt en ik wijs naar mn asus mobo ook vooral omdat die mn cpu vcore niet stabiel kan houden .. denk ik dat die misschien tzelfde probleem heeft met mn graka ...

is jouwe dan ook n agp of pci ??

[ Voor 81% gewijzigd door Pilske op 15-08-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk Nvidia-progje controleert hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:15:
Welk Nvidia-progje controleert hem dan?
als je n hogere core/mem clock instelt moet je toch altijd eerst klikken op die knop van nieuwe instellingen testen ?? voordat je op toepassen kunt klikken ... nou dat nvidia progje dus .... het zelfde programma als je gebruikt om te overclocken ..

ik raad je trouwens wel aan om je eerst eens een beetje in overclocken te verdiepen, dingen erover te lezen. Zo is denk ik iedereen wel begonnen met overclocken, dan krijg je bijv ook meteen antwoorden op de vraag van is het veilig enzo want overal kun je lezen hoe overclocken in elkaar steek en wat je wel/niet moet doen ;) maar ff googlen naar overclocken + 6600gt ofzo of n overclocking guide zoeken ...

[ Voor 34% gewijzigd door Pilske op 15-08-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic en die van 6800LE een beetje gevolgd. Die pipelines openen klinkt erg leuk, maar je loopt risico en zoveel ga je er niet op vooruit als ik het goed begrepen heb, niet?
6600GT is daarom erg interessant, maar ik wilde graag even weten of ik met de aanschaf van deze kaart op mijn systeem nog zo'n 2 jaar spellen op gemiddeld graphisch niveau kan spelen (blijft moeilijk inschatten, maar menigeen van jullie heeft er meer verstand van dan ik). Anders ga ik misschien voor een wat uitgebreidere upgrade met mobo, processor, geheugen en een pcie kaartje.

Specs:
P4 2,6 ghz HT
512 mb DDR RAM
fx5200 (wat misschien dus een 6600 GT wordt...)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, met die 512 ram ga je volgens mij al allenszins niet in staat zijn om ordentelijk spelen die binnen 2 jaar (of 1jaar) nieuw zijn te spelen. En mits de markt van grafische kaarten ook zo snel evolueerd gat een 6600GT het dan ook al moeilijk hebben.
Blijft idd moeilijk te voorspellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ aqua:
je sys is goed, maar als spellen minder gaan lopen zou ik ook 512 ram erbij doen.
en de 6600GT kan het nog wel even trekken denk ik hoor, 1 jaar gelee heb ik de 9600XT gekocht en deze draaide alles nog goed (wel niet op hoogste niveau maar toch), ik zou m nog hebben als ie nie dood was gegaan.

morgen bestel ik mijn xfx6600GT (als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Weet iemand nog een andere bios collectie te vinden dan op mvktech.com ?
Ik heb namelijk een probleem met het editen van mn originele Prolink bios.

Enige bios die werkte was die van Palit, maar daar kon ik weer niet zo hoog mee overklokken :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mijne is 50 graden OC'd (waterkoeling !!!) op stock koeling was die standaard 60 graden ... echt duf het lijkt wel alsof er gewoon sommige kaarten zijn die een chronisch temperatuur probleem hebben, of draait jij toevallig ook op n asus mobo ? ik probeer nog steeds erachter te komen waardoor dit probleem komt en ik wijs naar mn asus mobo ook vooral omdat die mn cpu vcore niet stabiel kan houden .. denk ik dat die misschien tzelfde probleem heeft met mn graka ...

is jouwe dan ook n agp of pci ??
Ik heb een AGP en inderdaad ook een Asus bord.. (A7N8X-X) En inderdaad houd hij mijn vcore niet lekker stabiel. Tenminste... Ik vind het wel in mijn voordeel want als ik hem instel op 1,85 gaat hij draaien op 1,9x en dat lijd er toe dat ik mij 2600+ KAN klokken naar 3200+ en met betere koeling zelfs op 2,3 ghz.

Ik ga dus ook heel snel een nieuwe cooler halen voor dit bord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

Ik heb een AGP en inderdaad ook een Asus bord.. (A7N8X-X) En inderdaad houd hij mijn vcore niet lekker stabiel. Tenminste... Ik vind het wel in mijn voordeel want als ik hem instel op 1,85 gaat hij draaien op 1,9x en dat lijd er toe dat ik mij 2600+ KAN klokken naar 3200+ en met betere koeling zelfs op 2,3 ghz.

Ik ga dus ook heel snel een nieuwe cooler halen voor dit bord..
ja dat is dan idd wel weer n voordeel, maar soms baal ik wel van die vcore als ik 1,5 instel heeft die t me n keer geflikt om naar 1,35 te gaan :S .. ja daar wordt mn overclock niet echt stabiel van :P haha maar goed laten we ontopic blijven ;)
btw kun je bij jou asus bordje ook je agp voltage instellen ?? en is toevallig bij jou ook 1,5V t laagste voor je agp ^o) ik denk dat ik asus binnenkort maar es ga mailen voor n firmware upgrade die mn vid kaart fixt :P of eerst in n ander mobo testen natuurlijk :)
Tutti-frutti schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:22:
Weet iemand nog een andere bios collectie te vinden dan op mvktech.com ?
Ik heb namelijk een probleem met het editen van mn originele Prolink bios.

Enige bios die werkte was die van Palit, maar daar kon ik weer niet zo hoog mee overklokken :)
kheb je topic gelezen, maar waarom wil je er geen programma bij hebben ?? ik zou gewoon dat nvidia-instellingen dingetje gebruiken, laadt vanzelf (ook je overclock) en je kunt het ook nog uit je taakbalk halen (klik)als je het icoontje niet mooi vindt in dat vakje rechtsonder ...
of wil je niet dat het in je geheugen geladen is ?? ^o)

[ Voor 30% gewijzigd door Pilske op 16-08-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Pilske schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:37:
[...]

als je n hogere core/mem clock instelt moet je toch altijd eerst klikken op die knop van nieuwe instellingen testen ?? voordat je op toepassen kunt klikken ... nou dat nvidia progje dus .... het zelfde programma als je gebruikt om te overclocken ..

ik raad je trouwens wel aan om je eerst eens een beetje in overclocken te verdiepen, dingen erover te lezen. Zo is denk ik iedereen wel begonnen met overclocken, dan krijg je bijv ook meteen antwoorden op de vraag van is het veilig enzo want overal kun je lezen hoe overclocken in elkaar steek en wat je wel/niet moet doen ;) maar ff googlen naar overclocken + 6600gt ofzo of n overclocking guide zoeken ...
niet dus, ik gooide het voltage level van mijn P3 omhoog, maar toen had ik een keer de bios gereset(kooler was eraf gegaan tijdens transportatie van de computer) en het weer ineens(dus niet in stappen zoals de vorige keer) omhoog gegooid en toen werd ie te warm(kwam ook omdat ik um 15 keer probeerde te draaien zonder kooler 8)7 8)7 en toen was ie doorgebrand(logisch bleek voor mij achteraf :P, op dat moment wist ik alleen niks van overclocken(alleen dat het dan sneller werd) en dacht leuk nou is ie een stuk sneller(1 ghz pentium 3 op 1342mhz stabiel, stock cooler) en kon ie dat 1ne spel wel draaien :P . toen heb ik me inderdaad ook maar even verdiebt in het overclocken(me pas was helemaal boos dat ik die computer vernaaide :O en ik mocht niet meer overclocken) toen heb ik heel de zomervakantie gewerkt en zit nu met een DELL(HELL) kan niet overclocken(cpu tenminste, voor de rest rivatuner de ideale graka overclockingstool) en nou zever ik een end weg en komt het eigenlijk nergens op uit maargoed, dan ben ik ook weer tijd kwijt :P .

EDIT: ga maar mee slapen want het is al zo laat :P weltruste mensen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door jorde op 16-08-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:00:
[...]

ja dat is dan idd wel weer n voordeel, maar soms baal ik wel van die vcore als ik 1,5 instel heeft die t me n keer geflikt om naar 1,35 te gaan :S .. ja daar wordt mn overclock niet echt stabiel van :P haha maar goed laten we ontopic blijven ;)
btw kun je bij jou asus bordje ook je agp voltage instellen ?? en is toevallig bij jou ook 1,5V t laagste voor je agp ^o) ik denk dat ik asus binnenkort maar es ga mailen voor n firmware upgrade die mn vid kaart fixt :P of eerst in n ander mobo testen natuurlijk :)
Ik kan idd mijn agp volt instellen. en 1,5 is het laagste.. Laat ff weten als je wat meer weet. want ik zou dit dan ook wel willen fixen...

BTW:

code:
1
EDIT: ga maar mee slapen want het is al zo laat :P weltruste mensen >:)

Het kan dus nog later >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
volgens mij heb je het meeste succes als jeje clocks laat zoeken door de nvidia detection, en je deze clocks insteld in riva tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:03:
volgens mij heb je het meeste succes als jeje clocks laat zoeken door de nvidia detection, en je deze clocks insteld in riva tuner.
RivaTunner werkt ook via coolbits.. Dus dat maakt geen z@k uit...

offtopic:
Zo, jij maakt het laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

mensen, ben net bij de pc boer geweest en de kaart is op voorraad dus die gaat er morgen in.

alleen er zit geen nvidia reference (zo heet dat toch) cooler op, maar een soortevan chrome cooler,
dit maakt toch niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:56:
mensen, ben net bij de pc boer geweest en de kaart is op voorraad dus die gaat er morgen in.

alleen er zit geen nvidia reference (zo heet dat toch) cooler op, maar een soortevan chrome cooler,
dit maakt toch niet veel uit?
Chroom is een hele goede warmt gelijder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

Ik heb laatst de Asus 6600GT aangeschaft, samen met de Zalman VGA cooler. Om die er goed op te kunnen zetten moest ik wat wegvijlen van de heatsinks. Met een fohn zouden ze er makkelijker afgaan, zodat ik beter kan vijlen, hoe kan ik ze er daarna weer het beste opzetten? Thermal tape oid?

Vreemd vind ik dat Everest Home 2 temps aangeeft: GPU en GPU omgeving, beide rond de 30 graden. De monitor van Nvidia geeft echter 50 graden aan als temperatuur voor de kaart. Wat stellen de temps van Everest dan precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:50
Ik heb een weekje geleden de XFX600GT aangeschaft. Ik heb 3dmark2005 gedraaid. Alleen de software test. Ik kom op een score van 3593. Dus behoorlijk te noemen. Maar nu, als ik SRS draai moet ik alles op de laagste resolutie zetten om het spel "normaal" te kunnen spelen. Ook heb ik problemen met Guild Ward. Daar komen iedere keer zwarte vlakken in het beeld. Met srs als ik een bocht maak dan is tie niet voorruit te branden... Soms klapt hij er zelfs uit. Waar kan dat aan liggen..
Ik heb een P4 2.8 EE met een asusmobo p4p800.

Ohw ja.. waar kan ik de temperatuur afmeten van mijn 6600?

thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ ragingbull,
tis geen echte chroom, tenmiste denk ik.

@tokkie:
welke driver gebruik je? temp afmeten kan met Nvidia monitor, welke proggie weet ik even niet, moet ik zelf ook nog zien te vinden.
ik weet wel dat de fan speed geregeld kan worden met 'experttool van leadtek'. ook daarvoor gewoon even googlen

PS to all:
welke driver is momenteel het best, want ik lees vele over die 77.xx dat die minder is ofzo, en dat je 72.xx oid moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
echt zonde voor jou dat dat niet gebeurd is met n p4 .. die zijn wat slimmer qua anti verbranding ;) heb ooit op thg n filmpje erover gezien .. ut'en met verschillende procs en dan midden in t spel de proc eraf ... alleen de p4 overleefde volgens mij omdat die zich dan vanzelf trugclockt :P maar goed zonde van je ... 1 ghz chipje ;) :P (stelt nou al helemaal niks meer voor qua snelheid als je erover nadenkt he !..)

@tokkie:
dat lijkt me n typisch driver probleempje.. of ja meer van driver niet geinstalleerd probleempje / ouwe drivers.. ff naar guru3d en daar drivertjes downloaden

ps. voor Griffin:
ik gebruik 77.72 scoor nu 3752 3dmarks in 2005 ik zal wel es die uuhm ouwere driver installen en dan kijken wat ik scoor ..vanavond ofzo !

[ Voor 24% gewijzigd door Pilske op 16-08-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet jullie ( helaas ) weer lastig vallen met een probleem.

Ik heb de 6600 Gt vooral aangeschaft om Medal of honor : Allied Assault eens goed te kunnen draaien. Nu heb ik mohaa dus ook weer gespeeld( online ).
Maar op het level bridge.. heb ik soms maar 40 a 50 fps!
Op V2 en hunt loopt hij beter.. maar af en toe haperingen zijn geen uitzondering.

Dit is mijn systeem:

Pentium 4
1024 DDR RAM
Leadtek geforce 6600 GT TDH

Al met al een best redelijk systeem, zeker om een spel uit 2001 te kunnen spelen :|
Ik speel met de laatste patch en de laatste drivers van Nvidia.com!
ook heb ik een format c uitgevoerd.. geen verschil.
De mohaa instellingen zijn ook alles behalve hoog, alles op low en ik speel op 800x600 !

Ik ben echt ten einde raad, ik hoop dat iemand mijn probleem kan oplossen, ik heb er niet veel verstand van.. dus vraag alles maar, misschien is het een kleine instelling die ik net vergeten ben.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Griffin schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:48:
ik weet wel dat de fan speed geregeld kan worden met 'experttool van leadtek'. ook daarvoor gewoon even googlen
expert tool is van gainward en Winfox is van leadtek
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:54:

Ik heb de 6600 Gt vooral aangeschaft om Medal of honor : Allied Assault eens goed te kunnen draaien. Nu heb ik mohaa dus ook weer gespeeld( online ).
Op V2 en hunt loopt hij beter.. maar af en toe haperingen zijn geen uitzondering.
Heb je AA en AF niet erg hoog staan?

Zet die eens op 2x of op toepassings gestuurd (uit)

[ Voor 57% gewijzigd door martijn_tje op 16-08-2005 12:58 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske

40 a 50 fps .. je oog kan maar 30 fps onderscheiden volgens mij (of was het 60 ..) iig fps zijn niet zo boeiend, ik zal me mohaa installeren en kijken hoe het bij mij draait, kun je ondertussen je volledige specs posten .. (cpu speed, evt. clock speeds van je 6600gt ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel halen jullie allemaal eigenlijk met 3dmark05? Mijn Club3d 6600gt doet 4489 :9 in 3dmark05 @ 632mhz/1280mhz (core/mem), gigabyte K8NS ultra-939, 2gb twinmos en A64 3000+ @ 2.78 ghz.
Dit uiteraard met een V700-cu zalmannetje en een deftige voltmod. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je AA en AF niet erg hoog staan?

Zet die eens op 2x of op toepassings gestuurd (uit)
Ik heb deze beide uit staan, toch bedankt voor je tijd, schroom niet om te reageren!
40 a 50 fps .. je oog kan maar 30 fps onderscheiden volgens mij (of was het 60 ..) iig fps zijn niet zo boeiend, ik zal me mohaa installeren en kijken hoe het bij mij draait, kun je ondertussen je volledige specs posten .. (cpu speed, evt. clock speeds van je 6600gt ..)
40 of 50 fps is echt anders dan 200 fps.
Ik heb het vaker gelezen maar bij mohaa is dat dus echt niet het geval.
je zult het zo zelf zien, 40 of 150, het maakt echt uit :)

hier mijn volledige configuratie:

Intel Pentium IV 2.4 GHz 533 MHz FSB
ASUS P4S8X AGP8X moederbord, 6xUSB 2.0,
6xPCI, 3xDDR DIMM,1xAGP8X,UDMA 133,
ATX Midi Tower 300W + systeemkoeler+USB,
1024 Mb PC2700 A-Merk DDR geheugen,
120 gb 7200 RPM ATA133 Maxtor HDD,
Leadtek geforce 6600 GT TDH 128 mb
6 channel sound,SPDIF out,Teac FDD,
16 speed LiteOn DVD-speler,
10/100 Mbit ethernet.

Prijsinformatie: € 200
Chipset: nVidia GeForce 6600 GT
Engine snelheid: 500 MHz
Ramdac: 400 MHz
Bus type: AGP 4x, AGP 8x
Hoeveelheid geheugen: 128 MB
Soort geheugen: DDR3
Geheugen snelheid: 450 MHz
Resolutie: 2048 x 1536

ps. jij ook bedankt voor je tijd alvast!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn systeem:

Pentium 4
1024 DDR RAM
Leadtek geforce 6600 GT TDH

Al met al een best redelijk systeem, zeker om een spel uit 2001 te kunnen spelen :|
Ik speel met de laatste patch en de laatste drivers van Nvidia.com!
ook heb ik een format c uitgevoerd.. geen verschil.
De mohaa instellingen zijn ook alles behalve hoog, alles op low en ik speel op 800x600 !

Ik ben echt ten einde raad, ik hoop dat iemand mijn probleem kan oplossen, ik heb er niet veel verstand van.. dus vraag alles maar, misschien is het een kleine instelling die ik net vergeten ben.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dit lijkt mij eerder een probleem dat hij op software rendering of 3dfx staat ofzo...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.