Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 9

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.246 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:25:
je kan toch niets mis doen door die weerstanden uit te meten, een weerstand uitmeten doeje immers toch zonder je kaart in je pc 8)7

je haalt gewoon je kaart eruit, je zoekt vergelijkbare onderdelen, en je begint die weerstandjes te meten, moeilijk is het niet,en kan echt geen kwaad...
Nee, ok het uitmeten kan geen kwaad.. Maar ik ga dan als ik een weestandje van 550Ohm niet modden want ik heb dan

1. nog steeds geen punt waar ik het uiteindelijke gpu voltage kan meten
2. Is het nooit helemaal zeker dat het werstandje wel voor de gpu is he...
chucky666 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:03:
ligt eraan.
je hebt 128mb ddr versies en ddr3 versies enzo ook bij de 256mb versies.
de ddr3 versies zijn net wat sneller.
maar de vergelijking van 128mb ddr met 256mb ddr zal niet zoveel uitmaken alleen bij spellen die het nodig hebben en de mate van resolutie die je speelt.
speel je hoge resolutie kan je beter de 256mb pakken.

welk merk is het en met welke aansluiting :?
En dan hebben we het niet over 1024x768 he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:10:
[...]

En dan hebben we het niet over 1024x768 he ;)
ligt eraan : de nieuwere spellen zullen de 256mb ook wel volgooien op 1024 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
ter referentie, ik kan bf2 spelen op medium en dit op 1280*1024,sommige dingen op high met 6600gt 128mb en 1gig ram, zal nu eff testen wat het geeft met 2gig ram en alles op high, want ik hoor hem hele tijd swappen :P

edit, met 2gig ram kun je bf2 spelen met alles op high @ 1280*1024 met een 6600gt met ongeveer 40-50frames, je kunt zelfs AA en AF aanzetten, maar dan hangt hij tegen de 30-40 frames :9~

[ Voor 38% gewijzigd door DeNB3rt op 21-08-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
een asus met 256 ddr3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

nu kan het aan mij liggen en heb ik misschien wat gemist,
maar wat bedoel je met deze post??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
heeft ie het over mijn kaart die bf2 op high kan spelen? die is een gewone 128mb kaart anders, bf2 zuipt gewoon ram geheugen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een geforce 6600 gt goed op een ( en welke raad je me dan aan voor mohaa )

amd athlon xp 2100+ palomino
1 gb ram pc 133
soltek 75-kav kt 133 pro
(agp versie dus '4x ' )
40 gb maxtor fireball 3

En ik speel alleen medal of honor allied assault, heb nu een 5700le maar heb weinig frames. zou het hiermee verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:27:
Werkt een geforce 6600 gt goed op een ( en welke raad je me dan aan voor mohaa )

amd athlon xp 2100+ palomino
1 gb ram pc 133
soltek 75-kav kt 133 pro
(agp versie dus '4x ' )
40 gb maxtor fireball 3

En ik speel alleen medal of honor allied assault, heb nu een 5700le maar heb weinig frames. zou het hiermee verholpen zijn?
Ja dat probleem is zeker afgelopen... maar ik zou me sterk afvragen of je niet doorspaard voor een nieuw systeem met pci-e... want dit systeem houd het niet lang meer uit in de gamewereld... Eigenlijk is hij daarvoor al afgeschreven...

Ik zou nu geen agp kaart gaan kopen als je mischien binnekort al moet gaan denken aan een andere pc... Die dus geen agp meer heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
of 2e hands 9800pro op agp? voor 80-120€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen game fanaat. het enigste wat goed moet lopen is medal of honor... dan vind ik het goed.doom3 etc boeit me niet veel dus hoef ook niet zon dure upgrade, wou alleen weten als ik goede frames heb in mohaa met een 6600 gt... graag mening en wil geen 2de handse bende;)

en het systeem draait prima gaat sowieso nog 2 jaar mee(dan is de aankomende videokaart ook wel afgeschreven) in mijn opinie. dan heb je wel weer wat nieuwers als pci-e dus ik wil gewoon NU een goede kaart. max 200 euro.. of misschein is dat niet eens nodig

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik zou alvast niet veel geld uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus een 2dehandse 9800 pro is een goede optie volgens jou...

is de 5700le zon noob kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Al eens geprobeert te unlocken ? via riva tuner. Ik had een 5700 en nu een 6600GT en in mohaa maakt het niks uit behalve als je de instellingen omhoog gaat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had jij een LE dan? ze zeggen dat ie zuigt
en als ik 40 fps heb in een level is het niet prettig dacht dat het aan de kaart lag.. maar blijkbaar dus niet, ik speel met lage details om frames te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben en gelukkige bezitter van een Asus N6600GT Top (AGP) versie die eerst op 520/1100 Draaide na een Firmware upgrade van de asussite (voor een tv out in kleur i.p.v zw/w) Draai hij std op 550/1100

deze firmware upgrade is best wel de moeite waard (3Dmarks Scores waren direct beter)
Bij 3dmark 03 ging het van 8183 -> 8703 3dmarks

Ik hier op deze link een Voltmod gevonden voor de AGP-versie van de 6600GT nml: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1912&s=1
deze voltmod is misschien een gedacht voor volgende Deel 10 bij te voegen bij de algemene info.

op mijn asus heb ik het met een potlood uitgevoerd waarna de GPU Volt in 3D van 1.45v Naar 1.55v ging
overclocken gaat wel maar niet zo denderen hoog omdat de stock koeling te weinig koelt...
ik krijg soms pieken van 104°C in rivatuner
mijn driver is nog wel een oudere nml: 71.89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Even een vervolg op mijn post van afgelopen vrijdag. Ik heb de Zalman VF700Cu inmiddels geïnstalleerd. Heb niets van de originele HSI-heatsink hoeven vijlen, de koeler en de heatsink passen gemakkelijk naast elkaar. Maar de blauwe RAM-heatsinks kan ik er niet opzetten i.c.m. de VF700Cu, daar is gewoonweg geen plaats voor, die worden weggeduwd. Ze kunnen er maximaal voor de helft op. Heb ze dus weggelaten. Op zich niet heel erg, want de stock koeler koelde die RAM-heatsinks ook niet.

Ben erg tevreden met de Zalman koeler:
- Temperatuur idle is ca. 34 graden, zo'n 8 graden lager dan stock koeler! Full load (na 3Dmark test kwam de processor op ca. 40 graden (toen ik direct na de test keek stond hij al op 38 graden, dus 40 graden is een gokje).
- De scores in 3DMark vind ik ook niet slecht: 7345 in 3DMark03 en 2979 in 3DMark05. Let wel, dit is op standaard 500/900 snelheden (niet 500/1.000, want ik heb de standaard ASUS 6600GT/TD) op een P4 2,26GHz. Niks overgeklokt! Niet slecht dacht ik zo. Met detecteren van optimale settings d.m.v. coolbits reg.tweak komen snelheden op ca. 560/1,02GHz. te liggen en haal ik 8095 resp. 3258. Ook niet verkeerd he.

In de post hierboven staat wat over de bios update/firmware upgrade van de ASUS N6600 en dat de snelheden van de N6600GT TOP van 520/1100 naar 550/1100 (stock) gaan. Weet iemand of de snelheden van de N6600GT/TD 500/900 ook (stock) hoger liggen en zo ja, naar welke snelheid gaan deze dan door de bios update?

[ Voor 13% gewijzigd door HetBiggie op 22-08-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok, ik ben al een tijdje in het bezit van de Asus Extreme N6600 Silencer. Deze ontbreekt volgens mij in de startpost in het lijstje van 6600 kaarten, of wat betreft de geluidsproductie. De Asus site met informatie.. Het mooie van deze kaart is dat hij absoluut geen lawaai maakt omdat hij standaard al passief gekoeld is. Het is geen 6600 GT, maar een gewone 6600. Ik ben niet echt een gamer/overklokker, maar die kaart doet niet moeilijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:34:
Ik ben en gelukkige bezitter van een Asus N6600GT Top (AGP) versie die eerst op 520/1100 Draaide na een Firmware upgrade van de asussite (voor een tv out in kleur i.p.v zw/w) Draai hij std op 550/1100

deze firmware upgrade is best wel de moeite waard (3Dmarks Scores waren direct beter)
Bij 3dmark 03 ging het van 8183 -> 8703 3dmarks

Ik hier op deze link een Voltmod gevonden voor de AGP-versie van de 6600GT nml: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1912&s=1
deze voltmod is misschien een gedacht voor volgende Deel 10 bij te voegen bij de algemene info.

op mijn asus heb ik het met een potlood uitgevoerd waarna de GPU Volt in 3D van 1.45v Naar 1.55v ging
overclocken gaat wel maar niet zo denderen hoog omdat de stock koeling te weinig koelt...
ik krijg soms pieken van 104°C in rivatuner
mijn driver is nog wel een oudere nml: 71.89
Waar heb je deze firmware gevonden dan? En is hij zoveel beter met dezelfde speeds (dus dat je hem even terugklokt) of vooral dus omdat hij hem zelf hoger klokt...Ben er wel benieuwd naar want als het echt zo een boost geeft ga ik het misschien ook doen als me pc weer gemaakt is.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik wilde eerst een XFX 6800GT kopen, maar zijn lastig leverbaar en ksoten 300,-.
Maar nu heb je dus ook de 6600GT 128 MB (160,-) en 265MB (234,-), ik begrijp uiteraard dat deze slechter preseteren dan de 6800GT.
Maar hoe groot is het verschil tussen de 128 en 256MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triloxigen schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:07:
Ik wilde eerst een XFX 6800GT kopen, maar zijn lastig leverbaar en ksoten 300,-.
Maar nu heb je dus ook de 6600GT 128 MB (160,-) en 265MB (234,-), ik begrijp uiteraard dat deze slechter preseteren dan de 6800GT.
Maar hoe groot is het verschil tussen de 128 en 256MB?
Nihil !! zeker de extra kost niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik zo dit topic kom binnenvallen, maar dit forum is een beetje mijn laatste hoop. Ik zit met een probleem met mijn videokaart (en het grootste probleem is dat ik er zeer weinig verstand van heb). Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

2 weken geleden heb ik dit syteem gekocht: http://www.megawebshop.nl...th=108_48&products_id=514

CPU: AMD Athlon 64 3400+
RAM: 1024MB DDR-RAM PC3200
Case-Type: Mtek X-9 Miditower 350 Watt USB
Mainboard: ASRock K8Upgrade Socket 754 USB 2.0/SATA/RAID
HDD: Hitachi 160GB 7200rpm 8MB cache
Graphic System: Mtek Geforce 6600GT 128MB DDR3 TV-out DVI
Sound: Onboard sound
Drives: NEC ND3540 16XDVD+/-RW Dual Layer Black / 3.5 inch Floppy drive Black
Keyboard/Mouse: Mtek Keyboard Black / Sweex Deluxe Optial Scroll Mouse Black
LAN: 10/100 Mbits
Others: Front USB en Audio / Mtek Stereo speakerset Black

Zo blij als een kind heb ik meteen nadat ik hem binnen kreeg windows XP geinstalleerd, daarna netjes de drivers die op het bijgeleverde cdtje stonden geinstalleerd en als laatste de bijgeleverde drivers van de videokaart. Alles werkte volgens mij prima....ik Half Life 2 aangeschaft. Dit werkte niet. De foutmelding die ik kreeg kon betrekking hebben op mijn videokaart. Dus ik via de website van Nvidia de nieuwste drivers gedownload (77.77) en deze geprobeerd te installeren, nadat ik de oude drivers had gedeinstalleerd. Echter wanneer ik de setup draai van 77.77 springt halverwege de installatie mijn pc op zwart, hoor ik een soort van windows beveiligingsbliepje en blijft mijn pc hangen. Uiteindelijk heb ik mn schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. De 77.77 drivers had ik op mn andere schijf laten staan en geprobeerd opnieuw te installeren. Maar ook na een nieuwe installatie van windows gebeurde precies hetzelfde (zwart scherm en vastloper).

Dus toen besloot ik maar weer om de oude bijgeleverde drivers te installeren en een ander spel te spelen (Pro Evolution Soccer 4). Misschien lag het wel aan Half Life 2 dacht ik. Maar ook hier loopt mij pc vast zodra ik aan een wedstrijd wil beginnen. Dus zowel bij het spelen van een spel als bij het installeren van de nieuwste drivers heb ik een vastloper. In windows zelf staat trouwens als ik de oude drivers heb geinstalleerd dat het apparaat coorect werkt.

Wie kan me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb het forum al een beetje doorgespit en kom verhalen tegen over de koeling en de voeding. Zou dit, gezien het systeem wat ik heb gekocht, ook mijn probleem kunnen zijn, ik vind dat mn pc veel herrie maakt namelijk. (ik heb het zelf niet in elkaar gezet overigens, dat heeft Megawebshop zelf gedaan). Ik ben er zelf niet echt in thuis, dus ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen zonder al te ingewikkelde pc-taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Je zou natuurlijk een andere versie driver kunnen gebruiken, bij mij werken ook niet alle versies.
Maar zoals ik het nu lees is het of de koeling of voeding.

Als je rechter muisknop op je bureaublad doet en dan eigenschappen. Vervolgens instellingen en dan geavanceerd en daarna op de 6600GT knop drukt, dan kan je daar een menu met temperatuur vinden. Download vervolgens even 3d Mark 03 (even googelen) en ga kijken hoe warm je videokaart wordt tijdens de test, dual monitor is erg handig dan, want dan kan je het realtime bijhouden...
Het zou ook je processor kunnen zijn, in dat geval kan je met speedfan (weer google) kijken hoe warm hij wordt.

Voeding kan je ook testen mbv speedfan door de waardes even uit te lezen en deze in het wat voor voeding heb ik nodig topic hier te plaatsen, zei kunnen je dan vertellen of het je voeding is of niet.

Verder ben ik ook niet echt thuis in dit soort errors, maar dit zijn 2 dingen die wel vaak de boosdoener zijn. Anyway succes.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
misschien de molex achter op de kaart ?? zou niet de eerste zijn waar de kabel er niet in is gestoken.. tis het checken waard .. in zon webshop gaat het toch allemaal snel snel volgens mij ook het assembleren ..

ik zou zelf dus ff kijken of er n extra molex kabel naar mn videokaart loopt en dat die er daar ook in gaat (molex kabel = 4 stroomkabeltjes in 1 stekker). dus ff kastje open kaartje kijken en kastje dicht .. en als er geen kabel inzit eentje insteken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

De molex zou het kunnen zijn inderdaad, maar niet elke 6600GT heeft die nodig. Staat er misschien een melding in het systeemlogboek? Wat je ook kan proberen is de chipsetdrivers van je moederbord updaten, en misschien de laatste biosversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de reacties. Die stekker was wel aangesloten op mijn videokaart.
Dit was het resultaat van die Speedfan test: (niet al te warm toch?)
Afbeeldingslocatie: http://www.trancefool.com/speedfan.JPG

De Trial versie van 3DMark03 heb ik gedownload. Echter toen ik op Run3dmark klikte liep mijn pc vast. :?
Bij beeldscherm - Eigenschappen - Instellingen - Geavanceerd - Geforce 660 krijg ik een leuk menuutje, maar zie ik nergens de temperatuur staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.trancefool.com/geforce6600.JPG

De Bijgeleverde drivers die ik wel heb kunnen installeren zijn volgens mij 71.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan BANJY:

de Bios upgrade Pagina voor Asus 6600GT (&TOP) versie is:
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Let wel op er is een versie voor de gewone 6600GT
en er is er een Voor de topversie !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic is vol trouwens, tijd voor een volgend deel :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.