Sorry dat ik zo dit topic kom binnenvallen, maar dit forum is een beetje mijn laatste hoop. Ik zit met een probleem met mijn videokaart (en het grootste probleem is dat ik er zeer weinig verstand van heb). Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
2 weken geleden heb ik dit syteem gekocht:
http://www.megawebshop.nl...th=108_48&products_id=514
CPU: AMD Athlon 64 3400+
RAM: 1024MB DDR-RAM PC3200
Case-Type: Mtek X-9 Miditower 350 Watt USB
Mainboard: ASRock K8Upgrade Socket 754 USB 2.0/SATA/RAID
HDD: Hitachi 160GB 7200rpm 8MB cache
Graphic System: Mtek Geforce 6600GT 128MB DDR3 TV-out DVI
Sound: Onboard sound
Drives: NEC ND3540 16XDVD+/-RW Dual Layer Black / 3.5 inch Floppy drive Black
Keyboard/Mouse: Mtek Keyboard Black / Sweex Deluxe Optial Scroll Mouse Black
LAN: 10/100 Mbits
Others: Front USB en Audio / Mtek Stereo speakerset Black
Zo blij als een kind heb ik meteen nadat ik hem binnen kreeg windows XP geinstalleerd, daarna netjes de drivers die op het bijgeleverde cdtje stonden geinstalleerd en als laatste de bijgeleverde drivers van de videokaart. Alles werkte volgens mij prima....ik Half Life 2 aangeschaft. Dit werkte niet. De foutmelding die ik kreeg kon betrekking hebben op mijn videokaart. Dus ik via de website van Nvidia de nieuwste drivers gedownload (77.77) en deze geprobeerd te installeren, nadat ik de oude drivers had gedeinstalleerd. Echter wanneer ik de setup draai van 77.77 springt halverwege de installatie mijn pc op zwart, hoor ik een soort van windows beveiligingsbliepje en blijft mijn pc hangen. Uiteindelijk heb ik mn schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. De 77.77 drivers had ik op mn andere schijf laten staan en geprobeerd opnieuw te installeren. Maar ook na een nieuwe installatie van windows gebeurde precies hetzelfde (zwart scherm en vastloper).
Dus toen besloot ik maar weer om de oude bijgeleverde drivers te installeren en een ander spel te spelen (Pro Evolution Soccer 4). Misschien lag het wel aan Half Life 2 dacht ik. Maar ook hier loopt mij pc vast zodra ik aan een wedstrijd wil beginnen. Dus zowel bij het spelen van een spel als bij het installeren van de nieuwste drivers heb ik een vastloper. In windows zelf staat trouwens als ik de oude drivers heb geinstalleerd dat het apparaat coorect werkt.
Wie kan me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb het forum al een beetje doorgespit en kom verhalen tegen over de koeling en de voeding. Zou dit, gezien het systeem wat ik heb gekocht, ook mijn probleem kunnen zijn, ik vind dat mn pc veel herrie maakt namelijk. (ik heb het zelf niet in elkaar gezet overigens, dat heeft Megawebshop zelf gedaan). Ik ben er zelf niet echt in thuis, dus ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen zonder al te ingewikkelde pc-taal