Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ewald ! schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:18:
[...]

hm ja, ik had ook eerst die plannen maar ik spaar ff door naar een 6800gt..
als ik in 2d werk dan draai ik em ook op 50% fan-vermogen via Expertool, en als ik game hoor ik het niet zo erg want dan heb ik geluid ook hard :7
hehe wat denk je -P dat ik expertool nog nie drop heb :) *enjoying the silence* echt wat n heerlijke ervaring was dat toen expert tool erop zat ineens ! :| maar over n paar dagen komt er zon aquagrafx voor me :) da wordt wat hopelijk temps half van wat ze nou zijn .. 30 - 40 graden lijkt me wel wat ! en dan n stabiele overclock vinden :) maja 6800GT lijkt me wel mooi kaartje maja heb nou deze kan weer 4 jaar vooruit (A) net als met mn TI4400 die over the top goed draaide .. zelfs half-life2 perfect maja de goeie ouwe tijd .. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Heeft iemand hier zijn 6600GT water gekoeld ? ik heb namelijk net mn waterblok aquagrafx 6600 agp (van aquacomputers.de) erop gezet. en tot mijn grote verbazing ... is de temperatuur maar 10 graden gedaald !! |:( |:( 63 idle (aircooled) naar 53 idle (watercooled)

kan iemand mij zeggen of 53 graden voor 'n idle watergekoelde 6600GT normaal is :? .. dit kan ik me gewoon haast niet voorstellen !! zou er iets mis zijn met m'n temp. sensor / waterblok :'( ??

Klik hier voor temps, speeds, e.d. !

*edit:*
watercooling volgorde misschien handig om te weten (eerst was het NB naar CPU (NB werd daardoor heter dan de CPU):
1 Northbridge (idle 38 C eerst 38 C)
2 CPU (idle 42 C eerst 36 C)
3 GPU (idle 53 C)
*/edit*

[ Voor 28% gewijzigd door Pilske op 20-07-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Misschien kan jouw radiator niet meer warmte afvoeren? Want om eerlijk te zijn, lijken die andere temperaturen ook niet zo heel er laag. Mijn GPU is idle 38°C met een VF700-Cu @ 12V. En het is hier zeker niet koud, het zonnetje zit momenteel uit :p

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 20-07-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Laagvliegerke schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:20:
Misschien kan jouw radiator niet meer warmte afvoeren? Want om eerlijk te zijn, lijken die andere temperaturen ook niet zo heel er laag. Mijn GPU is idle 38°C met een VF700-Cu @ 12V. En het is hier zeker niet koud, het zonnetje zit momenteel uit :p
radiator kan 500 Watt afvoeren .. moet toch meer dan genoeg zijn voor n cpu, gpu en nb ? Maar het vreemde is dat mn gpu ook met de standaard koeler al 63 graden idle was .. zou die temp sensor misschien kapot zijn o.i.d. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
zelfs als ik mn 2d klok underclock naar 150 mhz (core) en 600 mhz (mem) dan issie nog 52 graden !! er moet echt iets mis zijn met die hele kaart :S het lijkt gewoon alsof die warmte wíl produceren ofzo..

kan ik trouwens dat uhhm hoe noem je het stootkussentje om de GPU, dus dat zachte "vierkantje" dat om de gpu heen zit om waarschijnlijk te hoge druk te voorkomen, kan ik dat ding niet weghalen zodat ik mn koeler strakker op mn gpu kan krijgen en zo dus ook n betere koeling kan krijgen ? want als ik maar 'n dun laagje koelpasta op de gpu smeer en 'm dan op het koelblok monteer dan maakt die (zo goed als) geen contact.. waarschijnlijk zonder dat stootkussentje zal dit contact groter worden, maar is dit stootkussentje niet om voor nog meer dingen te zorgen ?? kan iemand mij vertellen of dit mag/kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Welke levert de beste prestaties?

6600GT 256Mb of 6800 256Mb

PCI-e dat is.

[ Voor 12% gewijzigd door Ackermans1973 op 21-07-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ackermans1973 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:27:

PCI-e dat is.
al gegoogled naar wat tests die twee tegen elkaar uitgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zucht, waarom vraag ik überhaupt hier nog iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:45:
Zucht, waarom vraag ik überhaupt hier nog iets...
Omdat je te lui bent om iets zelf uit te zoeken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ackermans1973 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:27:

PCI-e dat is.
Laagvliegerke in "Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 8"
Laagvliegerke in "Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 8"
Leuk als ik eens kan verwijzen naar mezelf. ;) :p

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 21-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Muppet schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:20:
Vriend van me heeft ook zo'n 6600GT aangeschaft. Beetje kaart voor niet te veel geld etc dus ik zei neem die maar.

Probleem is alleen, onder windows niks aan de hand maar zodra hij een spel start hoor je een getik alsof er iets aanloopt. fans zijn het niet al gechecked. Naar de winkel gebeld en die zeggen dat het transistors zijn en dat dat geluid normaal is. Je hoort het iig boven de voeding en normale fans uit!

Is dit normaal?? Het is een Asus ding volgens mij.
Iemand? mensen kunnen toch wel zeggen of ze dat ook hebben met een Asus 6600GT ??

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Muppet schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:21:
[...]

Iemand? mensen kunnen toch wel zeggen of ze dat ook hebben met een Asus 6600GT ??
Ongeacht het merk: ik heb nog nooit gehoord van tikkende videokaarten. Het enige dat herrie kan maken is het fannetje, maar als die het niet is - de rest bestaat m.n. uit chips en die zijn toch redelijk geruisloos als het goed is! :)
Hoe heb je geconstateerd dat het de fan niet is? Heb je die al een paar seconden helemaal stil gehouden? (softwarematig uitgeschakeld of een potlood ertussen of zo). Dan weet je het pas echt zeker lijkt me... Zeker omdat bij spellen de ventilator wordt opgeschroefd qua frequentie vanwege het 3D-werk lijkt me dat niet ondenkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door MetalNerd op 21-07-2005 15:34 ]

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Muppet schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:21:
[...]

AGP? Mja, ik denk toch aan de spoelen op het moederbord of misschien de voeding? De spoelen vastzetten met een druppeltje lijm schijnt soms te helpen. Welk mobo is het?

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 21-07-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

MetalNerd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:33:
[...]

Ongeacht het merk: ik heb nog nooit gehoord van tikkende videokaarten. Het enige dat herrie kan maken is het fannetje, maar als die het niet is - de rest bestaat m.n. uit chips en die zijn toch redelijk geruisloos als het goed is! :)
Hoe heb je geconstateerd dat het de fan niet is? Heb je die al een paar seconden helemaal stil gehouden? (softwarematig uitgeschakeld of een potlood ertussen of zo). Dan weet je het pas echt zeker lijkt me... Zeker omdat bij spellen de ventilator wordt opgeschroefd qua frequentie vanwege het 3D-werk lijkt me dat niet ondenkbaar.
Fan stilgehouden met mijn vinger tijdens het spelen :P is dat genoeg voor je :D alsnog het getik. In windows hoor je het ook niet alleen tijdens het spelen van "3d" spellen omdat de kaart dan echt wat moet gaan doen. Leek mij niet normaal en heb het nog nooooitt meegemaakt. Ik zei ook meteen dat hij terug moest gaan.

Maar de winkel zijn hem dat dat normaal was bij dat type/merk kaart.

Zijn mobo is ook een Asus met een AMD ding erop weet niet de exacte specs.
Laagvliegerke schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:47:
[...]

AGP? Mja, ik denk toch aan de spoelen op het moederbord of misschien de voeding? De spoelen vastzetten met een druppeltje lijm schijnt soms te helpen. Welk mobo is het?
Dan had hij het mijn zijn oude vid kaart ook moeten hebben. Maar die was kapot gegaan. (niet schoongemaakt stof nest in zijn fan > fan vast > kaart gaar)

[ Voor 17% gewijzigd door Muppet op 21-07-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Z'n vorige was ook een 6600GT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Laagvliegerke schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:11:
Z'n vorige was ook een 6600GT dan?
Nee dat was een Radeon 9800 nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
nou ik heb een paar dagen terug mn standaard leadtek koeler van mn 6600gt vervangen door een silencer6 rev2. Ik moet zeggen dat het allemaal soepel verliep. de temps zijn een paar (niet noemenswaardig veel) graden lager geworden, en het geluid is ook zeer aangenaam. Ik vind het alleen jammer dat de koeler zoveel uitsteekt, maarja, doe je niks aan. Grootste voordelen van deze koeler vind ik: -betere koeling, -extreem stil, -warme lucht wordt naar buiten geblazen. En zeker voor het geld wat hij kost vind ik dit zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:45:
Heeft iemand hier zijn 6600GT water gekoeld ? ik heb namelijk net mn waterblok aquagrafx 6600 agp (van aquacomputers.de) erop gezet. en tot mijn grote verbazing ... is de temperatuur maar 10 graden gedaald !! |:( |:( 63 idle (aircooled) naar 53 idle (watercooled)

kan iemand mij zeggen of 53 graden voor 'n idle watergekoelde 6600GT normaal is :? .. dit kan ik me gewoon haast niet voorstellen !! zou er iets mis zijn met m'n temp. sensor / waterblok :'( ??

Klik hier voor temps, speeds, e.d. !

*edit:*
watercooling volgorde misschien handig om te weten (eerst was het NB naar CPU (NB werd daardoor heter dan de CPU):
1 Northbridge (idle 38 C eerst 38 C)
2 CPU (idle 42 C eerst 36 C)
3 GPU (idle 53 C)
*/edit*
Ik hier ook watergekoelde asus 6600gt
Kheb een thermaltake bigwater setje en mn temps zijn dus:
A64 3200+ Venice @ 2200 MHz --> 30idle/40 load
6600GT op normale snelheid --> 51idle/62 load

Die idle temperatuur is hier dus ook best hoog vind ik weer, maar die load valt wel weer mee. Wat ik bij mij wel zeker weet, is dat ik veel te veel koelpasta heb gebruikt. Dat doe ik nog wel een keer opnieuw..mss dat hij dan koeler wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb me nieuwe aus 6600gt gehad maar het geheugen komt niet hoger dan 1050.

dit keer zit er infineon mem op jmr hoor andere 2x had ik samsung mem erop

zit wel een zalman v700cu op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:00:
[...]

Ik hier ook watergekoelde asus 6600gt
Kheb een thermaltake bigwater setje en mn temps zijn dus:
A64 3200+ Venice @ 2200 MHz --> 30idle/40 load
6600GT op normale snelheid --> 51idle/62 load

Die idle temperatuur is hier dus ook best hoog vind ik weer, maar die load valt wel weer mee. Wat ik bij mij wel zeker weet, is dat ik veel te veel koelpasta heb gebruikt. Dat doe ik nog wel een keer opnieuw..mss dat hij dan koeler wordt
als je dan die koelpasta weghaald kun je ook nog 2 - 3 graden winnen door dat anti overdruk kussentje om je gpu weg te halen, bij mij scheelde dat iig 2-3 graden maar dat was vooral omdat juist daardoor het koelblok slecht contact kon maken (kussentje was te hoog) maar mijn stress temp is 58 graden, en idle 53 graden dusss das dan wel weer mooi, maar dat was altijd al zo dat die maar 5 graden ofzo steeg onder load (ook met air koeling)

maar ach maandag artic silver 5 binnen en wat leuke spulletjes voor in mn kast en dan eens kijken wat voor resultaten ik haal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:45:
[...]

als je dan die koelpasta weghaald kun je ook nog 2 - 3 graden winnen door dat anti overdruk kussentje om je gpu weg te halen, bij mij scheelde dat iig 2-3 graden maar dat was vooral omdat juist daardoor het koelblok slecht contact kon maken (kussentje was te hoog) maar mijn stress temp is 58 graden, en idle 53 graden dusss das dan wel weer mooi, maar dat was altijd al zo dat die maar 5 graden ofzo steeg onder load (ook met air koeling)

maar ach maandag artic silver 5 binnen en wat leuke spulletjes voor in mn kast en dan eens kijken wat voor resultaten ik haal ...
Yup kheb ook artic silver...alleen maar een milimeter of anderhalf :P Kdacht dat er zo min mogelijk erop moest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:15:
[...]

Yup kheb ook artic silver...alleen maar een milimeter of anderhalf :P Kdacht dat er zo min mogelijk erop moest toch?
vind je 1 tot 1,5 milimeter weinig -P ?? ik zou dan toch aanraden om n minibeetje erop te doen en uitsmeren met n creditcard o.i.d. ;) dat heb ik tenminste bij mn proc gedaan deze keer, bij mn vorige comp dacht ik ooit (STOM) dat er n flinke laag tussen moest :P met als gevolg proc temps van 50 graden idle (eerst op aircooling was de temp 25 graden --> jaja airflow ís de key 2 in en out takes!!) :P haha ik meteen mn zandschep erbij gepakt en n hele lading koelpasta weggeschept :P haha toen weer temps van 20 graden op waterkoeling :D wat was dat systeempje lekker ... maar langzaam(2,5ghz) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds twee dagen een Asus Geforce n6600, en nou lees ik overal dat ik de pipelines/vertex shaders ervan kan unlocken met rivatuner. dat programma heb ik inmiddels maar ik weet echt niet hoe ik nu verder moet, kan iemand mij opweg helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Een 6600 unlocken? :? Heb ik iets gemist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:09:
ik heb sinds twee dagen een Asus Geforce n6600, en nou lees ik overal dat ik de pipelines/vertex shaders ervan kan unlocken met rivatuner. dat programma heb ik inmiddels maar ik weet echt niet hoe ik nu verder moet, kan iemand mij opweg helpen? _/-\o_
post hier es een paar links waar je hem kan unlocken,maar bij mijn weten is het niet mogelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hey m'n TV heeft een gele tulpaansluiting en m'n XFX 6600 GT een S-video. Hoe kan ik die met elkaar verbinden zodat m'n TV ook beeld heeft?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen tussen de Asus GeForce 6600 256MB DDR DVI/TV en de Club3d GeForce 6600 256MB DDR DVI/TV. Welk merk kan ik volgens jullie het beste kopen? Alvast bedankt voor jullie raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maakt niet veel uit (merk).
zijn toch allemaal tegenwoordig hetzelfde met een andere uitziende koeler (soms) en soms wat ander geheugen.
dus kijk gewoon welke van de 2 het goedkoopst is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:20:
maakt niet veel uit (merk).
zijn toch allemaal tegenwoordig hetzelfde met een andere uitziende koeler (soms) en soms wat ander geheugen.
dus kijk gewoon welke van de 2 het goedkoopst is.
owkee :), thnx voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als je mocht kiezen tussen de 6600GT in SLi of een losse 6800 Ultra.. wat zou je dan doen en waarom? SLI wordt nog niet in " alle " spellen ondersteund, en qua chip zou de 6800 ultra ook wat meer pipes etc hebben niet?

Is het trouwens ook zo dat als je 2x de 6600GT naast elkaar zet in SLI dat dan het aantal pipes e.d. ook verdubbeld wordt? En ziet het systeem dan ook 2x 128Mb mem dus 256Mb ?

Alvast bedankt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://graphics.tomshardw...050524/vga_charts-02.html
2x 6600GT in sli dus ;)
is sneller dan 1 ultra.
als het niet wordt ondersteund in een spel kan je het nog wel forceren.

of zoals ik het zou doen.
nu een 6800ultra/gt.
en als ze nog verder zakken een 6800ultra/gt erbij kopen en die in sli zetten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door chucky666 op 27-07-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, moeilijk moeilijk..

kan nu 1 ultra kopen en m'n huidige 6600GT verkopen, of een 2de 6600GT kopen en de Ultra laten schieten /hmm

Maar puur qua Chip.. is de 6800Ultra toch ook beter tov die 6600GT core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Als je een goede prijs krijgt voor jouw 6600GT en er eigenlijk voor jou bijna geen prijsverschil zit tussen de aankoop van een 6800 Ultra of een 2de 6600GT moet je zonder twijfel de 6800 Ultra kopen. De chip van de 6800 Ultra is uiteraard beter dan die van een 6600GT. Het is een volledig andere chip :p Maar vooral, geen gekloot met SLi want niet alle games werken even vlot met SLi. Met een 6800 Ultra ben je dus altijd zeker dat je het maximale uit jouw kaart kan halen. Zowel SLi als Crossfire worden trouwens zwaar overschat en zijn eigenlijk alleen maar interessant voor kunstmatige benchmarks. Om de eerste te zijn dus :p Want wat heb je aan 100 FPS ipv 60 FPS? :) Maar ik vertel eigenlijk niks nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Kan iemand mij vertellen of er ook ergens een benchmark is waar ze verschillende 6600GT's met elkaar hebben vergeleken op overklokbaarheid?
Kwa stockspeed zullen ze allemaal hetzelfde zijn namelijk, dus ik zoek de kaart die het best overklokbaar is, extra's boeien me ook niet zo heel erg (ik zet er toch wel zelf een koeler op waarschijnlijk).
Ik twijfel nu tussen een Asus, een Gigabyte en een XFX. Zit er veel verschil tussen deze? Ik zie dat veel mensen voor de XFX gaan, is die dan idd zo veel beter overklokbaar?

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar k heb geen zin om 10 topics helemaal door te gaan lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruuddie op 28-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Laagvliegerke schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:07:
Want wat heb je aan 100 FPS ipv 60 FPS? :) Maar ik vertel eigenlijk niks nieuws ;)
Nee misschien vertel je wel niks nieuws, maar ik vond het wel een interessant verhaaltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Graag gedaan ;) :P
Ruuddie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:33:
Kan iemand mij vertellen of er ook ergens een benchmark is waar ze verschillende 6600GT's met elkaar hebben vergeleken op overklokbaarheid?
Kwa stockspeed zullen ze allemaal hetzelfde zijn namelijk, dus ik zoek de kaart die het best overklokbaar is, extra's boeien me ook niet zo heel erg (ik zet er toch wel zelf een koeler op waarschijnlijk).
Ik twijfel nu tussen een Asus, een Gigabyte en een XFX. Zit er veel verschil tussen deze? Ik zie dat veel mensen voor de XFX gaan, is die dan idd zo veel beter overklokbaar?

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar k heb geen zin om 10 topics helemaal door te gaan lezen.
Foei, foei, foei! Altijd eerst zelf zoeken en lezen! :P ;) Links staan trouwens gewoon in de TS:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=15
http://firingsquad.com/ha...gt_agp_roundup/page18.asp

Tegenwoordig neemt bijna iedere reviewer wel een overclocktest op in zijn review. Dus als je reviews leest van de Asus, Gigabyte en XFX apart, kan je je ook al een idee vormen. Zie ook TS voor linkjes naar reviews van verschillende kaarten of Google ;)
Maar volgens mij is het nutteloos om naar het merk te kijken. Bijna alle kaartjes zijn hetzelfde en de overclock wordt ook voor een stuk bepaald door de koeler die er op zit. En aangezien je die toch zal veranderen... Hou er wel rekening mee dat er op de AGP-versies een bridge zit die ook gekoeld moet worden! Want waarschijnlijk zal je een AGP-kaartje kopen? Wel blijkt dat sommige kaarten (waaronder XFX) ongeveer 0,1V meer spanning leveren aan de GPU waardoor de overclock ietsje hoger ligt maar dat is maar 5 MHz ofzo. Zie ook TS bij "voltmod".
Trouwens, indien je een AGP-kaartje koopt, is de 6800 wel een aanrader. De 6800 AGP is namelijk ongeveer even snel als de 6600GT AGP. Let op, een 6800 LE is wel een stuk trager!!
En indien je gelukt hebt, kan je een 6800 AGP ook nog unlocken naar een GT met rivatuner. Met een 6800 PCI-e kan je dit niet doen aangezien het een andere core is.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 28-07-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jij bedoeld waarschijnlijk : de 6800 agp is even snel als de 6600GT agp :?
en trouwens de 6800LE agp kan je ook heel makkelijk unlocken en oc'n naar GT speeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dat bedoelde ik inderdaad en heb ik dus maar aangepast ;)
Een 6800LE AGP kan je inderdaad ook unlocken maar standaard is die trager dan een 6600GT. Dat bedoelde ik eigenlijk. En als je die bijvoorbeeld niet kan unlocken, zit je wel met een kaart die trager is dan een 6600GT. Zelfs als je die 6800 niet kan unlocken, ben je nog zeker dat die even snel is.

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 28-07-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Laagvliegerke schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:25:
Graag gedaan ;) :P

[...]

Foei, foei, foei! Altijd eerst zelf zoeken en lezen! :P ;) Links staan trouwens gewoon in de TS:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=15
http://firingsquad.com/ha...gt_agp_roundup/page18.asp

Tegenwoordig neemt bijna iedere reviewer wel een overclocktest op in zijn review. Dus als je reviews leest van de Asus, Gigabyte en XFX apart, kan je je ook al een idee vormen. Zie ook TS voor linkjes naar reviews van verschillende kaarten of Google ;)
Maar volgens mij is het nutteloos om naar het merk te kijken. Bijna alle kaartjes zijn hetzelfde en de overclock wordt ook voor een stuk bepaald door de koeler die er op zit. En aangezien je die toch zal veranderen... Hou er wel rekening mee dat er op de AGP-versies een bridge zit die ook gekoeld moet worden! Want waarschijnlijk zal je een AGP-kaartje kopen? Wel blijkt dat sommige kaarten (waaronder XFX) ongeveer 0,1V meer spanning leveren aan de GPU waardoor de overclock ietsje hoger ligt maar dat is maar 5 MHz ofzo. Zie ook TS bij "voltmod".
Trouwens, indien je een AGP-kaartje koopt, is de 6800 wel een aanrader. De 6800 AGP is namelijk ongeveer even snel als de 6600GT AGP. Let op, een 6800 LE is wel een stuk trager!!
En indien je gelukt hebt, kan je een 6800 AGP ook nog unlocken naar een GT met rivatuner. Met een 6800 PCI-e kan je dit niet doen aangezien het een andere core is.
Ik ga dus voor PCIe.
Had in de TS het stuk over voltmodden al gelezen, alleen is dat hardwarematig modden iets té voor mij.

Maargoed, k zal straks ff die reviews lezen, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
zou iemand die 'n 6600gt heeft en ook de ambient temperature kan bekijken mij even 'n paar dingen willen zeggen die in rivatuner aan staan gegeven ??
ik heb nou in rivatuner de volgende waarden:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/nilsmartens/rivatuner1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/nilsmartens/rivatuner2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/nilsmartens/rivatuner3.jpg

zou iemand me screens/de waarden kunnen geven zoals die ingesteld staan als de ambient temperature wel uit te lezen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Even een vraagje, krijg maar geen antwoord op de frontpage.

Las vandaag dit artikel
En vroeg mij dus af dat Pure Video om dus HD content grafisch te versnellen standaard in de drivers zit of dat je echt daarvoor dat Pure Video moet downloaden? Want lijkt mij wel handig dat je grafische kaart een deel van de berekeningen overneemt :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb sinds een week een 22" CRT monitor aangeschaft. Een Compaq P1220, een scherm dat bekend staat om zijn haarscherp beeld. Maar op mijn computer geeft hij bij hogere resoluties en refresh-rates (1600x1200 >75Hz) een erg onscherp beeld. In eerste instantie dacht ik dat het aan de kabel kon liggen, die heb ik toen vervangen, zonder resultaat. Ook alle monitorinstellingen heb ik meerdere malen met verschillende test-tooltjes doorlopen (covergentie etc. is nu goed ingesteld), maar alles zonder enig resultaat. Toen heb ik een oude Matrox kaart in mijn PC gezet en deze geeft een haar scherp beeld!
Is dit een bekend probleem met alle GeForce (en ATI?) kaarten tegenwoordig?
Het is een CRT monitor dus zonder DVI aansluiting. Het maakt niet uit of ik hem in de analoge of DVI-via-verloopstekker-naar-analoog aansluiting steek. Is hier wat aan te doen en hebben andere mensen hier ook last van?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat het aan je drivers ligt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Heb de nieuwste nvidia drivers net geinstalleerd (samen met de nforce drivers voor mijn mobo). Netjes eerst de oude ge-deinstalleerd. Maar het blijft net zo onscherp. Lijkt me echt geen driver probleem.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Pilske schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:56:
zou iemand die 'n 6600gt heeft en ook de ambient temperature kan bekijken mij even 'n paar dingen willen zeggen die in rivatuner aan staan gegeven ??
ik heb nou in rivatuner de volgende waarden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zou iemand me screens/de waarden kunnen geven zoals die ingesteld staan als de ambient temperature wel uit te lezen is ...
De MaxRatio van de Core temperature staat bij mij op 64 ipv 32. Maar waarom vraag je dat eigelijk? Maakt dat iets uit? :? Ik ken RivaTuner eigenlijk niet zo goed :)
Banjy schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:49:
Even een vraagje, krijg maar geen antwoord op de frontpage.

Las vandaag dit artikel
En vroeg mij dus af dat Pure Video om dus HD content grafisch te versnellen standaard in de drivers zit of dat je echt daarvoor dat Pure Video moet downloaden? Want lijkt mij wel handig dat je grafische kaart een deel van de berekeningen overneemt :)
Moet je voorlopig nog downloaden en zelf installeren. In latere driverversies zal het ingebouwd zitten. Quote uit het artikel:
nVidia’s release 80-driver zal H.264 ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een 9 pins VIVO kabel heeft liggen en hem niet gebruikt?
Stuur me een mailtje, dan kunnen we iets regelen.
Ik heb hem nodig voor mijn XFX 6600GT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
ik ben een 2e pc aant samenstellen:

processor:

AMD Athlon 64 3500+ Venice
(S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed)

Moederbord:
Socket 939
Asus A8N-SLI DeLuxe (non-deluxe kan evt ook)

Harddisk:
Serial ATA 74 Gb
Western Digital Raptor

Grafische kaart
nVidia PCIe
Leadtek 6600GT Xtreme TDH
€ 199,-

of:

Asus EN6600GT 256 mb
€ 223,70

Geheugen:
2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
<of ddr2 ivm 6600 GT?>

nou heb ik maar 1 vraag die op dit topic past, ik wil een 6600 GT rond de 200 euro, maar ik kom niet uit al die verschillende merken. ( Ultra, Extreme, LE enz enz)
het kwam me wel naar voren dat de EN6600GT goed presteerd en dat ik evt. later een 2e in LSI erbij kan zetten.
de eigelijke vraag welke 6600 GT zou jij kopen als je rond de 200 Euro ervoor over hebt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door kvdd op 02-08-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:05:
ik ben een 2e pc aant samenstellen:

processor:

AMD Athlon 64 3500+ Venice
(S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed)

Moederbord:
Socket 939
Asus A8N-SLI DeLuxe (non-deluxe kan evt ook)

Harddisk:
Serial ATA 74 Gb
Western Digital Raptor

Grafische kaart
nVidia PCIe
Leadtek 6600GT Xtreme TDH
€ 199,-

of:

Asus EN6600GT 256 mb
€ 223,70

Geheugen:
<of ddr2 ivm 6600 GT?>

nou heb ik maar 1 vraag die op dit topic past, ik wil een 6600 GT rond de 200 euro, maar ik kom niet uit al die verschillende merken. ( Ultra, Extreme, LE enz enz)
het kwam me wel naar voren dat de EN6600GT goed presteerd en dat ik evt. later een 2e in LSI erbij kan zetten.
de eigelijke vraag welke 6600 GT zou jij kopen als je rond de 200 Euro ervoor over hebt. :)
Mijn keuze zou op deze vallen. maakt eigenlijk weinig uit behalve als je gaat overclocken.
pricewatch: Gainward GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), Ultra/1960PCX GS

Geheugen:
<of ddr2 ivm 6600 GT?>

Amd gebruikt vooalsnog alleen DDR1 geheugen wat een 6600GT hiermee te maken heeft snap ik dan ook niet.
Als je DDR1 geheugen koopt let dan op de timings 2-2-2-5 is het snelst en 3-4-4-8 het langzaamst.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Mijn keuze zou op deze vallen. maakt eigenlijk weinig uit behalve als je gaat overclocken.
pricewatch: Gainward GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), Ultra/1960PCX GS

Geheugen:
<of ddr2 ivm 6600 GT?>

Amd gebruikt vooalsnog alleen DDR1 geheugen wat een 6600GT hiermee te maken heeft snap ik dan ook niet.
Als je DDR1 geheugen koopt let dan op de timings 2-2-2-5 is het snelst en 3-4-4-8 het langzaamst.
tnx tnx, dat heeft me geholpen, die is ook goed te oc en? daar gaat het een beetje om :)
nogmaals tnx, dat geheugen, dat moest ik weten ;)
nou, ik dacht dat als je langzaam geheugen zet icm snelle proc hardisk en graka, dat je dan prestatie verlies had 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk zou ik voor de ASUS Geforce EN6600 GT TOP gaan
Deze presteert niet alleen 10 % beter dan de gemiddelde geforce 6600 maar daarboven is hij nog eens beter te overklokken ook ---> de "TOP" staat voor top overclocking performance
Ik heb deze kaart en ik ben er zeer tevreden over. Alleen kon de temperatuur misschien ietsje minder bij full load maar dit is totaal niks om je zorgen over te maken.
Ik heb hem 1 maand geleden gekocht in België voor 230 euro en dat is die 10 euro extra zeker waard ten opzichte van het standaard model van ASUS die jij wilt kopen.

Verder heb ik ongeveer exact dezelfde PCals jou ( met uitzondering van andere HD's en een geluidskaart) dus kan ik je ook aanraden om te vragen aan je plaatselijke PCboer om een processor met een laag batchnummer. Als hij daar geen controle over heeft valt er niks aan te doen maar mijn PCboer kon mij er wel een geven voor dezelfde prijs en kheb er enorm veel spijt van dat ik het vergeten vragen ben :s het gevolg is een slecht overklokbare processor.

Verder heb ik hetzelfde geheugen. Het is goed voor zijn prijs maar als je ver wilt overklokken of toch net dat ietsje snellergevoel wilt ervaren zou ik toch gaan voor geheugen met ietsje snellere timings. Deze zijn namelijk 3.0 -3 -3 -8 en dat kan toch iets beter.
Het merk Kingston is wel een goed merk dus dat is zeker geen slechte keuze.
Ik heb veel positiever reacties gehoord over de kingston hyperx PC3500. Ik weet niet hoe duur die is maar als je hem niet te duur vind zou ik deze zeker aanraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:18:
persoonlijk zou ik voor de ASUS Geforce EN6600 GT TOP gaan
Deze presteert niet alleen 10 % beter dan de gemiddelde geforce 6600 maar daarboven is hij nog eens beter te overklokken ook ---> de "TOP" staat voor top overclocking performance
Ik heb deze kaart en ik ben er zeer tevreden over. Alleen kon de temperatuur misschien ietsje minder bij full load maar dit is totaal niks om je zorgen over te maken.
Ik heb hem 1 maand geleden gekocht in België voor 230 euro en dat is die 10 euro extra zeker waard ten opzichte van het standaard model van ASUS die jij wilt kopen.

Verder heb ik ongeveer exact dezelfde PCals jou ( met uitzondering van andere HD's en een geluidskaart) dus kan ik je ook aanraden om te vragen aan je plaatselijke PCboer om een processor met een laag batchnummer. Als hij daar geen controle over heeft valt er niks aan te doen maar mijn PCboer kon mij er wel een geven voor dezelfde prijs en kheb er enorm veel spijt van dat ik het vergeten vragen ben :s het gevolg is een slecht overklokbare processor.

Verder heb ik hetzelfde geheugen. Het is goed voor zijn prijs maar als je ver wilt overklokken of toch net dat ietsje snellergevoel wilt ervaren zou ik toch gaan voor geheugen met ietsje snellere timings. Deze zijn namelijk 3.0 -3 -3 -8 en dat kan toch iets beter.
Het merk Kingston is wel een goed merk dus dat is zeker geen slechte keuze.
Ik heb veel positiever reacties gehoord over de kingston hyperx PC3500. Ik weet niet hoe duur die is maar als je hem niet te duur vind zou ik deze zeker aanraden.
ok, ik denk dat ik die versie ga kopen, dat ligt tog binnen mn budget :)

Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT/HTD/256M
via de pricewatch tegen gekomen, er staat alleen geen TOP bij :? en die is € 223,70

die ziet er wel cool uit, maar er staat geen top bij, tog een andere dus?
alternate heeft ze ook nie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wat meer geld uitgeven aan het geheugen voor de PC.

pricewatch: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH

pricewatch: Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD

1 van deze kaartjes presteert goed genoeg.

Voor geheugen kan je hier kijken.

http://www.icomputers.nl/...ID=774&SS_ID=776&S_ID=412

http://www.icomputers.nl/...ID=759&SS_ID=776&S_ID=412

OCZ en Mushkin zijn erg goede merken Kingston heeft ze langste tijd wel gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:41:
[...]

ok, ik denk dat ik die versie ga kopen, dat ligt tog binnen mn budget :)

Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT/HTD/256M
via de pricewatch tegen gekomen, er staat alleen geen TOP bij :? en die is € 223,70

die ziet er wel cool uit, maar er staat geen top bij, tog een andere dus?
alternate heeft ze ook nie.....
Aah ik zie nu dat je de 256 MB edition wilt. Deze heeft idd geen TOP editie denk ik. Sommige winkels noemen hem ook de gamersedition of misschien staat er een LE achter van Limited Edition omdat er slechts 5 000 exemplaren van gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:45:
Ik zou wat meer geld uitgeven aan het geheugen voor de PC.

pricewatch: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH

pricewatch: Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD

1 van deze kaartjes presteert goed genoeg.

Voor geheugen kan je hier kijken.

http://www.icomputers.nl/...ID=774&SS_ID=776&S_ID=412

http://www.icomputers.nl/...ID=759&SS_ID=776&S_ID=412

ja die site heeft goed geheugen, maar ik wil tog echt een kaart die goed overclockbaar is, ik speel games zoals Rome Total War, Vietcong, echt geen superspellen.
oc-en is mn hobby nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Aah ik zie nu dat je de 256 MB edition wilt. Deze heeft idd geen TOP editie denk ik. Sommige winkels noemen hem ook de gamersedition of misschien staat er een LE achter van Limited Edition omdat er slechts 5 000 exemplaren van gemaakt zijn.
nou nee dat nie direct dus, ik zoek wel ff tot ik een 128 editie heb. maar via de pricewacht is die TOP nie te vinden. ik zoek verder :)

bedankt voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:45:

Over OCZ heb ik idd al veel gehoord en dat zou je idd nog kunnen overwegen.
Echter zou ik Mushin niet aanraden omdat het merk nog moet uitgroeien en nu nog minder bekend is. Dit heeft als gevolg dat er compatibiliteitsproblemen kunnen optreden en dat is wel het laatste wat je wilt als je een nieuwe PC koopt.
Verder moet ik zeggen dat Kingston zijn tijd nooit zal gaan. Kingston blijft en is een goed merk.
Ik denk dat je hun topgeheugens nog niet gezien hebt.
De standaard valuerams zijn zeer goed prijs/kwaliteit ivm andere merken.
De hyperX reeks is enorm goed en zeker een aanrader als je iets meer geld wilt uitgeven en dat net ietsjesnellergevoel wilt ervaren door de zeer geile timings.

En als ik het goed heb wordt Kingston nog altijd meer ondersteund door ASUS dan OCZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
wat doe ik tog moeilijk:
http://www.icomputers.nl/...D=1804&SS_ID=961&S_ID=410

;) ;)
als ik em geocd heb, zal ik de resultaten hier ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

nou nee dat nie direct dus, ik zoek wel ff tot ik een 128 editie heb. maar via de pricewacht is die TOP nie te vinden. ik zoek verder :)

bedankt voor jullie tips
Toch wel die is wel te vinden via de pricewatch.
Zoals ik net gezegd heb wordt het woordje TOP zoals het eigenlijk ook op de doos staat wel eens vervangen door "gamers edition" of gewoon "LE" of dergelijke
In de pricewatch staat er Top Limited Edition achter :P

linkie alhier: pricewatch: Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD Top Limited Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
En als ik het goed heb wordt Kinston nog altijd meer ondersteund door ASUS dan OCZ
dat heb je goed, dat heb ik ook ergens opgepikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

of misschien staat er een LE achter van Limited Edition omdat er slechts 5 000 exemplaren van gemaakt zijn.
LE = Limited Edition :?
volgens mij mag je wel eens wat beter je huiswerk doen.
LE is de langzaamste van de reeks.
dus LE/gewoon/GT/ULTRA.
dat heeft niets met limited edition te maken, waarschijnlijk worden er van de LE juist de meeste gemaakt omdat de goedkoopste is om in een kant en klare pc te stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:03:
[...]

LE = Limited Edition :?
volgens mij mag je wel eens wat beter je huiswerk doen.
Zoals vele afkorting bestaan er vaak meerdere verklaringen voor bepaalde afkortingen.
LE is idd zoals jij zegt de goedkoopste van een reeks nvidia kaarten. maar het is ook de afkorting van Limited Edition.

Edit: nu ik goed gekeken heb zie ik dat je gelijk hebt. Er wordt idd de afkorting LE niet gebruikt maar ze zetten er wel soms Limited Edition (voluit) achter. Sorry voor het kleine misverstandje.
De link naar de TOP kaart was ondertussen al gegeven dus het maakte eigenlijk toch niet meer uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik ga straks me XFX 6600 GT ophalen, maar ik heb er nu een Ati in hangen, wat kan ik dan het beste doen eerst de nieuwe kaart erin knallen en dan alle ati meuk eruit halen of zal ik eerst zoveel mogenlijk drivers van ati weghalen en dan pas de nieuwe kaart erin hangen?

(beetje gehaast getypt sta op het punt de deur uit te gaan)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
weet iemand of die bug in de drivers weggehaalt is?
ik heb het over een bug die niet bij elke kaart voorkomt (en bij wie weer wel? :X )
dat als je video wilt kijke je pc compleet dicht slaat, en bij elk videobestand is het, ik run nu namelijk oude 71.81 drivers waar nix mee aan de hand is en wil wel soepeltjes BF 2 draaien

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 03-08-2005 20:53 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

Over OCZ heb ik idd al veel gehoord en dat zou je idd nog kunnen overwegen.
Echter zou ik Mushin niet aanraden omdat het merk nog moet uitgroeien en nu nog minder bekend is. Dit heeft als gevolg dat er compatibiliteitsproblemen kunnen optreden en dat is wel het laatste wat je wilt als je een nieuwe PC koopt.
Verder moet ik zeggen dat Kingston zijn tijd nooit zal gaan. Kingston blijft en is een goed merk.
Ik denk dat je hun topgeheugens nog niet gezien hebt.
De standaard valuerams zijn zeer goed prijs/kwaliteit ivm andere merken.
De hyperX reeks is enorm goed en zeker een aanrader als je iets meer geld wilt uitgeven en dat net ietsjesnellergevoel wilt ervaren door de zeer geile timings.

En als ik het goed heb wordt Kingston nog altijd meer ondersteund door ASUS dan OCZ
Volledig off-topic
Mushkin bestaat toch al meer dan 10 jaar hoor! OCZ zit zo'n 5 jaar op de geheugenmarkt :) Als je puur wil overclocken, is Mushkin heel erg zeker het overwegen waard. Maar OCZ is ook niet slecht natuurlijk :) En over Kingston geef ik jou 100% gelijk. Hun value-ram is inderaad zeer goed, het als hun HyperX. Het was trouwens één van de eerste fabrikanten die levenslange garantie gaf op hun geheugen.. En dat Asus nogal selectief is in het ondersteunen van geheugen, heb ik zelf ondervonden. Geen idee waarom ze zo'n brakke ondersteuning hebben maar voorlopig heb ik mijn buik vol van Asus-moederborden :(

@ kvdd: Als overclocken een hobby is, had je toch echt moeten weten dat een S939-systeem en DDR2 niet samen gaan ;) DDR2 kan wel hogere clocksnelheden aan dan DDR maar heeft als nadeel wel hogere toegangstijden.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 03-08-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ik heb net een 2e hands kaartje gekocht XFX Geforce 6600GT 256MB DDR3 , verkoper vertelde eerlijk dat hij hem wel wat heeft overgeclockt en weer teruggedraaid en dat hij een andere bios erop heeft gezet zodat hij hem herkent als 128 MB wat in zijn systeem een prestatieverbetering opleverde aangezien de kaart maar 128 bits is.

nu is mijn vraag kan dit kloppen en zo ja doe ik er verstandig aan om hem weer een keer terug te flashen om te kijken hoe het bij mij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ik snap jouw verhaal niet.
Een 6600GT heeft voor zover ik weet altijd een 128-bits geheugenbus. Dit kan je dus niet zomaar even "fixen" met een BIOS-update?!? Het is wel mogelijk er de BIOS van een 128mb-versie in te flashen. Maar of dat een prestatiewinst oplevert? Van 256 Mb GDDR3 naar 128 Mb? Ik vrees van niet want de heflt van het geheugen wordt dan niet gebruikt? Ik zie maar één reden waarom ik de BIOS van 128 Mb kaartje zou flashen in een 256Mb kaartje. En dat is omdat om een of andere reden de helft die gebruikt wordt, brak is. Tenzij je ons wat meer info kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:04:
ik heb net een 2e hands kaartje gekocht XFX Geforce 6600GT 256MB DDR3 , verkoper vertelde eerlijk dat hij hem wel wat heeft overgeclockt en weer teruggedraaid en dat hij een andere bios erop heeft gezet zodat hij hem herkent als 128 MB wat in zijn systeem een prestatieverbetering opleverde aangezien de kaart maar 128 bits is.

nu is mijn vraag kan dit kloppen en zo ja doe ik er verstandig aan om hem weer een keer terug te flashen om te kijken hoe het bij mij werkt
Ik zou dat helemaal niet vertrouwen als ik jou was. De kans bestaat altijd dat ze je erop leggen.
Ik hoop voor jou dat je waar hebt gekregen voor je geld maar het lijkt mij beter dat een 128 MB kaart beter presteerd dan een teruggeflashte 256 MB kaart. Ik ken er persoonlijk niks van maar misschien wordt je kaart nu juist zeer warm of misschien presteerd ze niet meer naar behoren. Met zo een verhaal zou ik dit niet kopen. Wel zou ik misschien nog tweedehandsdingen kopen als het een toonmodel geweest is of voor korte tijd gebruikt is door iemand die daarna nog een beter kaart wou.

Offtopic:

Maar even over het algemeen gedrag van de PCboer. Het is namelijk zo dat elke PCboer winst wil maken. En dit gebeurd toch wel vaak in de kleine dingen. Neem nu het laten samenstellen van een computer. Een vriend van mij heeft ongeveer dezelfde configuratie als mij maar bij een andere winkel gekocht en laten samensteken. Nu is het zo dat hij de helft van de bijgeleverde kabels enzo niet meegekregen heeft en eigenlijk wist hij zelfs niet dat je daar zoveel bijkreeg. Zo heeft hij GEEN IDE kabels ontvangen, slechts 4 SATA kabels, de oorspronkelijke CPU koeler heeft hij ook niet. en nog een paar andere kleine dingkjes denk ik. Langs de ene kant is dit overantwoordelijk van de PCboer maar langs de andere kant begrijpelijk. Want als je daar niet op let dat je alles erbij krijgt dan is het meestal zo dat je het niet echt nodig hebt en dan is het beter voor de PCboer dat hij er tenminste iets nuttigs mee kan doen en die kan verkopen. Als je merkt dat je te weinig accessoires hebt gekregen moet je het gewoon es vriendelijk vragen en zal de PCboer je dat wel geven. Hij doet dit gewoon meestal uit voorzorg: Als ze niks vragen hou ik het en als ze er wel achter vragen geef ik het gewoon. Ik zou als PCboer ook zo handelen want met de opkomende computers die ze verkopen in de groothandelszaken aan spotprijzen heb je als PCboer al een hekel en de enige plaats waar je dan IDE kabels en SATA kabels kan kopen is dan weer de PCboer dus als je daar al een beetje winst op kan maken dan vindt ik dat het best moet kunnen. Maar zoals ik al zei: let er op als je er echt behoefte aan hebt. Want 3 weken later moet je wrs niet meer afkomen van : kmerk dat ik nog een SATA kabel ontbreek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:06
kheb vandaag ook een systeem samengesteld(zelf in elkaar gezet ed)

moeilijke keuze tussen een enkele 6600GT of een SLI opstelling, uiteindelijk toch voor het laatste gekozen en wat een snelheid :9

voorheen speelde ik doom 3 op een imac g5 met een geforce 5200ultra. toen speelde ik het spel op 1024*768 op low quality met weinig fps. nu draai ik het spel in 1280*1024 met 2xQ AA en 8x AF en zit continue op een comfortabele 50-60fps op high quality ;)

wat een verschil zeg, zowel in snelheid als game ervaring. morgen ook maar even half life 2 scoren(is geen mac versie van) en die zal ook wel lekker draaien.

is er nog een optimale driver voor sli configuraties? ik draai nu de standaard meegeleverde drivers: 71.20 en vermoed dat er nog wel snelheidswinst te halen zijn maar het geheel moet wel stabiel zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door bolleh op 04-08-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:57:
wat een verschil zeg, zowel in snelheid als game ervaring. morgen ook maar even half life 2 scoren(is geen mac versie van) en die zal ook wel lekker draaien.

is er nog een optimale driver voor sli configuraties? ik draai nu de standaard meegeleverde drivers: 71.20 en vermoed dat er nog wel snelheidswinst te halen zijn maar het geheel moet wel stabiel zijn.
er zijn geen speciale drivers voor sli apart voor zo ver ik weet. Wel zijn je drivers al wat verouderd en zou je eens de nieuwe moeten downloaden die te vinden zijn op de nvidia site
77.72 als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:34

l-burna

2nd place, is the 1st loser

ik ben ook in bezit van een 6600 pci-e.
mijn vraag is nu, ik speel eigenlijk alleen unreal tournament wat ondertussen toch al redelijk oud spel is. nou zou ik willen weten. ondersteunt dit spel sli. ik heb voorlopig nog maar een 6600gt. maar zit te denken om een tweede te halen. moet wel weten als ik ut dan nog kan spelen.?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 02:33:
[...]

er zijn geen speciale drivers voor sli apart voor zo ver ik weet. Wel zijn je drivers al wat verouderd en zou je eens de nieuwe moeten downloaden die te vinden zijn op de nvidia site
71.72 als ik me niet vergis
ja je vergist je.
het is 77.72 ;)
er komen steeds meer spellen bij die ondersteund worden, dus hoe nieuwer hoe meer spel ondersteuning erbij zit.
l-burna schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 03:12:
ik ben ook in bezit van een 6600 pci-e.
mijn vraag is nu, ik speel eigenlijk alleen unreal tournament wat ondertussen toch al redelijk oud spel is. nou zou ik willen weten. ondersteunt dit spel sli. ik heb voorlopig nog maar een 6600gt. maar zit te denken om een tweede te halen. moet wel weten als ik ut dan nog kan spelen.?
kijk eens hier zou ik zeggen : http://www.slizone.com/object/slizone_game.html
daar staan de games die ondersteund worden op het moment.
en staat ie daar niet tussen dan kan je dit doen om het te enablen :
http://www.slizone.com/page/slizone_appprofile.html :)
succes.

[ Voor 43% gewijzigd door chucky666 op 04-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:05:
[KNIP]
de oorspronkelijke CPU koeler heeft hij ook niet
[KNIP]
Gewoon even ter info; je kan een CPU kopen zonder koeler (tray) en met koeler (boxed). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:06:
[...]

ja je vergist je.
het is 77.72 ;)
je hebt gelijk, deze bedoelde ik ook, sorry voor het typfoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnz hij wilt niet overclocken de hoer :/ na 1mhz hoger blijftie al hangen :( Tis trouwens een chrome XFX 6600GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Ik heb een NX6600GT-TD128E binnengekregen. Het ziet er wel anders uit als op de MSI site, maar hij is zeker van msi. De kaart heeft ongeveer de chaintech/asus koeler, met doorzichtige bladen. Heb ik een nieuwe versie ervan of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door tdn135 op 04-08-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Mijn NX6600GT-TD128E ziet er net uit als in de TS:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/6600gt/msi/kaart.jpg
Jij hebt waarschijnlijk een nieuwe versie omdat er toch wat problemen waren met de koeler. Zoals ook blijkt uit een review van AnandTech:
When we began testing, we noticed that we had a problem. Even though MSI went with a mostly round design, there was apparently enough leverage between the two spring pins to rip the thermal tape loose from the RAM. Even at stock clocks, it did get way too hot and so, we needed to use makeshift clamps on the ram to hold the heatsink in place on the GPU.

It is unfortunate to see a card with such potential overcome by HSF mounting issues. We would love the opportunity to retest this card with a properly mounted cooling solution, and update our cooling numbers. This could have been an unnoticed manufacturing defect, but the setup lends itself to easily pulling up off the RAM if the end user were to press down too hard on the opposite side. In fact, it seemed as if the spring pins held the heatsink off the GPU rather than down onto it. This would have been useful to add pressure to the GPU if the thermal tape had held on the RAM, but again, we received a part in non-working order, so we aren't sure what it should have looked like.
En die ervaring had ik er ook mee. Ik had weliswaar geen echt grote problemen ofzo maar die koeler was echt slecht bevestigd. Ik was toch van plan om er een Zalman VF700 op te zetten dus mij maakte het niet uit. Het was één van de goedkoopste die ik kon krijgen :)
Kan je er een foto van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook interesse in een nieuwe videokaart en dit is een mogelijk kandidaat. Ik zou graag jullie advies willen, ik ben namelijk niet ZO bekend in GPU-land :P.

Mijn systeem:
P4 2,8 Ghz
1,5 GB Ram
2 Maxtor schijven, 1e 80 gb, 2e 120 gb
en... Intel Extreme Graphics grafische controller
Dit alles draait op 240W voeding die ik waarschijnlijk moet vervangen.

Dat laatste moet natuurlijk anders, want ik wil namelijk wel lekker gamen op dit systeem. Ik wilde niet al te veel uitgeven, maar wil toch wel investeren. Hij moet wel nog een tijdje meegaan. Het moet btw een AGP kaart zijn. Is de 6600 GT dan de juiste keuze? Ik wil games zoals WoW, Battlefield 2, AoE 3, HL2 wel lekker kunnen draaien. De 6600GT heeft 'maar' 128 MB en is dit niet nadeling als je ziet dat BF2 als minimaal 128 vraagt? Of kan ik beter voor een 6800 (NU) gaan? En wat voor voeding moet hierbij (beetje offtopic)? Alvast hartelijk dan voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje dezelfde vraag als de voorgaande post.
Ik speel graag Games en dat lukte niet super met mijn Ati radeon 9600 XT 128 mb.
Bijvoorbeeld met een oud spel als mohaa had ik fpsdrops :|
Nu ben ik dus van plan om een Geforce 6600 GT aan te schaffen.

Dit is mijn huidige systeem:

P4 2,4
1024 mb intern geheugen
Ati radeon 9600 Xt 128 mb

Nu wil ik dus m'n Ati kaart vervangen door de Geforce 6600 GT.
Kan ik een beetje advies krijgen, is dit een goede koop? zou ik hier de nieuwste spellen mee kunnen spelen?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Laagvliegerke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:55:
Ik snap jouw verhaal niet.
Een 6600GT heeft voor zover ik weet altijd een 128-bits geheugenbus. Dit kan je dus niet zomaar even "fixen" met een BIOS-update?!? Het is wel mogelijk er de BIOS van een 128mb-versie in te flashen. Maar of dat een prestatiewinst oplevert? Van 256 Mb GDDR3 naar 128 Mb? Ik vrees van niet want de heflt van het geheugen wordt dan niet gebruikt? Ik zie maar één reden waarom ik de BIOS van 128 Mb kaartje zou flashen in een 256Mb kaartje. En dat is omdat om een of andere reden de helft die gebruikt wordt, brak is. Tenzij je ons wat meer info kan geven?
nouja hij scoorde er 300 tot 500 3dmark2005 punten hoger mee dus prestatiewinst was het zeker, (hij liet me de scores zien) maar ik wil toch eigenlijk wel proberen om hem terug te flashen nu heb ik wel wat hulp nodig met het flashen want ik begrijp van nvflash echt helemaal niks en nubitor herkent hem geloof ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Kan hij een link naar een tutorial of forum ofzo geven waarin uitgelegd wordt wat hij gedaan heeft en waarom het een performce-boost zou geven? Want ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

betekent dit dan dat de 256mb slechterd presteerd dan de 128mb versie ? ik heb juist die 256mb van xfx gekocht :s

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/nj.denijs/s4300014.jpg

Dit is hem. Is het geen schoonheid? :> O+

[ Voor 16% gewijzigd door tdn135 op 06-08-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Niet alleen een andere koeler maar blijkbaar ook een volledig andere layout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gigabyte NX66T128VP maar nu ben ik op zoek naar de geschikte tvoutkabel maar ik kan mij met geen mogelijkheid bedenken wat voor soort stekker ik nu in de 9 pins (2-4-3) tvout-uitgang van de kaart moet pluggen..... Er staat op de achterkant van de kaart s-video maar dat is toch een andere aansluiting :/ Wie weet het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 09:18:
Ik heb een gigabyte NX66T128VP maar nu ben ik op zoek naar de geschikte tvoutkabel maar ik kan mij met geen mogelijkheid bedenken wat voor soort stekker ik nu in de 9 pins (2-4-3) tvout-uitgang van de kaart moet pluggen..... Er staat op de achterkant van de kaart s-video maar dat is toch een andere aansluiting :/ Wie weet het wel?
In de doos zit een kabel met een kastje eraan. In het kastje kan je gewoon tulp stekkers steken voor TV-OUT.. Net als mijn vorige 6800Ultra die had dezelfde kabel met kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrrggghhhhhh hoe simpel idd.

Dag1 de doos in een hoek gelegd en niet meer aangedacht.

Domdomdom van mezelf. Heel erg bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dit is misschien niet 100% geschikt voor dit topic, maar ik vraag het toch maar even:
wanneer denken jullie dat de vervanger van de 6600GT in de winkel komt?
De mainstream versie van de 7000-reeks dus (waarschijnlijk 7600GT of iets dergelijks).
Want als dat binnen een maand of 2 zou gebeuren, wil ik mijn upgrade nog even uitstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:56:
Hmmm dit is misschien niet 100% geschikt voor dit topic, maar ik vraag het toch maar even:
wanneer denken jullie dat de vervanger van de 6600GT in de winkel komt?
De mainstream versie van de 7000-reeks dus (waarschijnlijk 7600GT of iets dergelijks).
Want als dat binnen een maand of 2 zou gebeuren, wil ik mijn upgrade nog even uitstellen :)
ik doe maar een gokje he, maar ik schat eind november, december, net zoals vorig jaar de 6600gt rond die tijd uitgekomen is, welliswaar goed te verkrijgen vanaf januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zit ik dus zo es te kijken naar de temperaturen van m'n 6600GT's in het nvidia schermpje.
Nou staat daar dat de core slowdown threshold standaard op 145 graden Celsius staat.

Kan een GPU-Core 145 graden worden ??
En zo ja, kan ik mijn kaarten, die niet warmer worden dan 50 graden celsius, dan verder opschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

wwillem schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:12:
Het installeren op een standaard 6600 GT zou vlekkeloos moeten verlopen, maar op mijn asus 6600GT heb ik een klein stukje van de plastic airduct moeten wegzagen (met een ijzerzaag :D). Ging prima, ik had er al ervaring mee ;).

Resultaat: Lekker stil! (zeer belangrijk aangezien ik nu eens een ultra stille pc wilde hebben). Goed koel: 58C idle, 68C stressed. Dit met een kamertemperatuur van rond de 26 graden celcius. Alleen de idle temperatuur is dus wat hoger dan normaal. Interesseert mij echt geen bal alstie maar stil is :P.
:/ Ik heb ook een Asus 6600GT, en heb dus ook een stukje weg moeten vijlen (omdat de heatsink van het geheugen in de weg zat), maar nu doet 'ie helemaal niks meer :/ De videokaart, that is, waaraan ik niks heb veranders behalve de oude koeler er af en een nieuwe er op... zou ik dan toch gewoon pech hebben en mijn kaart naar z'n grootje heb geholpen?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
Nou zit ik dus zo es te kijken naar de temperaturen van m'n 6600GT's in het nvidia schermpje.
Nou staat daar dat de core slowdown threshold standaard op 145 graden Celsius staat.

Kan een GPU-Core 145 graden worden ??
En zo ja, kan ik mijn kaarten, die niet warmer worden dan 50 graden celsius, dan verder opschroeven?
mijn kaart draait idle 53 graden (wc) en stressed 56 ofzo, mn threshold is ook 145 graden en ik denk dat de GPU deze temperatuur makkelijk kan hebben (ik geef geen garantie natuurlijk :P).
En zowiezo kun je je kaart altijd verder opschroeven, maar wel ff checken met 3dmark05 ofzo of je geen artifacts e.d. krijgt en dan stabiel krijgen ;)
succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilske schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:57:
[...]

mijn kaart draait idle 53 graden (wc) en stressed 56 ofzo, mn threshold is ook 145 graden en ik denk dat de GPU deze temperatuur makkelijk kan hebben (ik geef geen garantie natuurlijk :P).
En zowiezo kun je je kaart altijd verder opschroeven, maar wel ff checken met 3dmark05 ofzo of je geen artifacts e.d. krijgt en dan stabiel krijgen ;)
succes ermee !
Het is al een TOP-editie vanuit de fabriek.
Hij draait dus al wat sneller, dan een gewone GT.
idle 45 graden en stressed 52 graden, beide gekoeld met een Zalman VF700AL/CU

Zou het dan nog kunnen? iemand ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLunatic schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 07:55:
[...]

:/ Ik heb ook een Asus 6600GT, en heb dus ook een stukje weg moeten vijlen (omdat de heatsink van het geheugen in de weg zat), maar nu doet 'ie helemaal niks meer :/ De videokaart, that is, waaraan ik niks heb veranders behalve de oude koeler er af en een nieuwe er op... zou ik dan toch gewoon pech hebben en mijn kaart naar z'n grootje heb geholpen?
Tsja,
da's natuurlijk een beetje lastig in te schatten want het hangt allemaal af met hoeveel geweld je hebt gezaagd. Voor hetzelfde geld heb je een condensator van zijn sokken geduwd en dan heb je aan een beetje soldeer genoeg. Misschien nog eens even goed kjiken. Overigens zijn die heatsinks er met een beetje beleid zo af te halen. Fohn of gewoon voorzichtig draaien een ze zijn er zo af. Ik krijg een beetje nare visioenen van een graka tussen de bankschroef en een grote ijzerzaag, brrrr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
normaal kan je video kaart toch geen last hiervan hebben? aangezien je los van elkara die koeler hebt bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
XFX GeForce 6800-GT/T2D

wat houdt dat 6800gt/t2d in? het is een 6800 gt met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

DeNB3rt schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:41:
normaal kan je video kaart toch geen last hiervan hebben? aangezien je los van elkara die koeler hebt bewerkt?
Jij begrijpt 'm, ik heb niet aan de videokaart gezaagd maar aan de koeler, die op dat moment niet op de kaart zat :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik ben van plan om toch de 6800GT van XFX te kopen. (PV-T43A-NDF7).
Deze ipv een 6800LE omdat ik liever niet wil gaan unlocken enzo, hij gaat gewoon STOCK draaien.

Nu zie ik alleen meerdere kanten, veel zeggen er dat het een super ding is, maar dat de stock cooler redelijk veel lawaai maakt tijdens gamen, hoe hebben jullie dit ervaren?
Het modden en clocken maakt mij niets uit want de kaart is snel genoeg op zn stock speeds (vind ik).

mijn volgende vraag is of mijn voeding dit wel trekt, ik ga ervan uit van wel maar ik wil het wel zeker weten.
Specs:
Jetway 845PEA (met 845 intel chipset)
P4 2,66 533FSB
1gb PC2700 kingston
wd1200JB
audidy 2
nec dvd brander
dvdrom speler
en een paar usb apps
-- Dit alles op een tagan 380Watt, dit moet toch genoeg zijn,

Ik weet dat het moederbord AGP4x heeft en het is niet 1 van de betere mobos, maar dit is wat ik momenteel heb vanwege problemen met oud mobo, en ik heb geen zin om 400 euro uittegeven aan een PCI-E mobo met amd64 ofzo en dan nog een graka erin. (AGP4x is een remmer ik weet)

bvd

Conclusie:
Maakt de stock cooler erg veel lawaai ?
En trekt mijn voeding het?

EDIT:
ook zie ik de ene benchmark dat ie slecht(er) is dan een 9800Xt en de andere keer sneller, ligt dit aan de soort benchmark?

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 10-08-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Griffin schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:41:
Ik ben van plan om toch de 6800GT van XFX te kopen. (PV-T43A-NDF7).
Deze ipv een 6800LE omdat ik liever niet wil gaan unlocken enzo, hij gaat gewoon STOCK draaien.

Nu zie ik alleen meerdere kanten, veel zeggen er dat het een super ding is, maar dat de stock cooler redelijk veel lawaai maakt tijdens gamen, hoe hebben jullie dit ervaren?
Het modden en clocken maakt mij niets uit want de kaart is snel genoeg op zn stock speeds (vind ik).

mijn volgende vraag is of mijn voeding dit wel trekt, ik ga ervan uit van wel maar ik wil het wel zeker weten.
Specs:
Jetway 845PEA (met 845 intel chipset)
P4 2,66 533FSB
1gb PC2700 kingston
wd1200JB
audidy 2
nec dvd brander
dvdrom speler
en een paar usb apps
-- Dit alles op een tagan 380Watt, dit moet toch genoeg zijn,

Ik weet dat het moederbord AGP4x heeft en het is niet 1 van de betere mobos, maar dit is wat ik momenteel heb vanwege problemen met oud mobo, en ik heb geen zin om 400 euro uittegeven aan een PCI-E mobo met amd64 ofzo en dan nog een graka erin. (AGP4x is een remmer ik weet)

bvd

Conclusie:
Maakt de stock cooler erg veel lawaai ?
En trekt mijn voeding het?

EDIT:
ook zie ik de ene benchmark dat ie slecht(er) is dan een 9800Xt en de andere keer sneller, ligt dit aan de soort benchmark?
k heb een tijdje geleden een Leadtek 6600Gt gekocht, specifiek die omdat dat een van de stilste kaarten was maar zelfs die maakte redelijk veel herrie.

Het hangt af van je systeem, als dat al stil is ga je je zeker aan de Koeler v.d. XFX storen.
Je voeding zal het wel trekken hoor, no problemo.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Puresmoker schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

k heb een tijdje geleden een Leadtek 6600Gt gekocht, specifiek die omdat dat een van de stilste kaarten was maar zelfs die maakte redelijk veel herrie.

Het hangt af van je systeem, als dat al stil is ga je je zeker aan de Koeler v.d. XFX storen.
Je voeding zal het wel trekken hoor, no problemo.
mooi dat mn voeding het gaat trekken (had ik wel gedacht maar moest het cker wete)
Momenteel heb ik een zalman7000(proc) op vol speed draaien.
en 2 sharkoon fans 2000RPM is full speed en dat draaien ze nu
en 1 led fan staat nu uit, MAAR mn zalman fan regulater gaat er op en dan gaat de ledfan op wijnig rpm, mn zalman7000 zal waarschijnlijk full blijven draaien, en die andere 2 fans ligt eraan hoe warm het is/wordt.

maar wat kan ik van die XFX me voorstellen, komt het geluid heeel makkelijk boven de proccooler uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Griffin schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

mooi dat mn voeding het gaat trekken (had ik wel gedacht maar moest het cker wete)
Momenteel heb ik een zalman7000(proc) op vol speed draaien.
en 2 sharkoon fans 2000RPM is full speed en dat draaien ze nu
en 1 led fan staat nu uit, MAAR mn zalman fan regulater gaat er op en dan gaat de ledfan op wijnig rpm, mn zalman7000 zal waarschijnlijk full blijven draaien, en die andere 2 fans ligt eraan hoe warm het is/wordt.

maar wat kan ik van die XFX me voorstellen, komt het geluid heeel makkelijk boven de proccooler uit ?
Lijkt me wel, ik heb dezelfde CPU cooler en een zeer stille Antec voeding en de videokaart drove me nuts. Wrom heb je trouwens je CPU koeler op volle kracht draaien? Bij mij scheelt het maar een graad of 2-3 met stille modus :9

Non taken

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.