[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 8

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.300 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
XiN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:23:
[...]

In die review had je ook kunnen lezen dat die crt het al verloor van een tn met 500:1 contrast, wanneer men het zwart in een verlichte ruimte vergeleek.
Er stond zelfs een foto bij:
[afbeelding]
Zie je dat er op het linker scherm geen buis loopt aan de linkerkant, maar bij de rechter wel? Ja de TFT heeft een dieper zwart (ookal vind ik die CRT op die foto onrealistisch grijs, misschien is het een hele oude), maar de TFT heeft ook duidelijk een probleem met het weergeven van donkere tinten.

Edit: Hmm die 'buis' lijkt toch meer op reflectie.

Maja kwenie watvoor CRT dat is, maar mijn iiyama 21" geeft zwart goed diep weer, daar gaat geen TFT aan komen, van wat nu op de markt is iig. De CRT op de foto heeft bovendien een glasplaat zo te zien, en ik denk dat het omgevingslicht niet bepaald glasplaat-vriendelijk was opgesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Roenie1 op 05-07-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Iemand bekend met de BenQ T905? Ik kan er maar heel erg weinig info over vinden, en deze is ook nog tegenstrijdig in de meeste gevallen. De ene site vermeldt dat ie 12ms heeft, de andere 25ms. De ene site vermeldt dat ie DVI heeft, de andere niet. Als het scherm DVI én 12MS heeft voor € 270,- dan zou dit wel erg netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Poekoek schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:53:
Iemand bekend met de BenQ T905? Ik kan er maar heel erg weinig info over vinden, en deze is ook nog tegenstrijdig in de meeste gevallen. De ene site vermeldt dat ie 12ms heeft, de andere 25ms. De ene site vermeldt dat ie DVI heeft, de andere niet. Als het scherm DVI én 12MS heeft voor € 270,- dan zou dit wel erg netjes zijn.
Op de site van BenQ zelf staat het volgende:

Resolution: 1280x1024 (UXGA)
LCD Screen Size: 19"
Response Time: 12 ms
Pixel Pitch: 0.294mm
Contrast: 450:1
Brightness: 250 cd/m2
Display colours: 16.2 million
Wide Viewing Angle 140/135
i Key Auto Adjustment

Input connector: D-Sub/DVI

Dus volgens hunzelf heeft ie 12ms, dsub EN DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
n00bs schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:45:
Inderdaad, we zitten niet al maanden te zoeken naar de ultieme TFT met nauwelijks tot geen ghosting, natuurgetrouwe kleuren, grote kijkhoek, hoog contrast, diepe zwarting en geen backlight leakage...

Die 193P had volgens sommige ook maar een beetje ghosting... dit zelfde hoor ik nu bij de 193P+, bij de Viewsonic lees je dat de mensen geen ghosting kunnen waarnemen (in de meeste gevallen), dat is toch heel iets anders.
Ene scherm weinig maar wel zichtbaar ghosting, andere scherm soms last van backlight leakage en zoieso minder diep zwart... Zijn wij effe de pineut.
Contrast: 450:1
Brightness: 250 cd/m2
Display colours: 16.2 million
Wide Viewing Angle 140/135
Leuk voor [rml][ 19" TFT] Budgetoplossingen[/rml] :)
Net een reply van www.3-co.de gehad, hoewel hij niet op hun site staat aangeboden verkopen zij de Fujitsu-Siemens C19-4 wel, voor 307,40 euro. Met nog eens 15 euro verzendkosten er bovenop kom je dus op 322,40 uit. Pixeltest wordt ook gedaan.
Zeer netjes, alleen als hij op hun site staat kan ik hem nog niet toevoegen aan pricewatch omdat ik geen specs link naar officiele site heb :(

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 05-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de 193p+ nu leverbaar, of alleen in het buitenland pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het is al x keer gezegd en staat ook in de startpost, augustus! ARGH.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 05-07-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rustig rustig...

kan me voorstellen dat sommigen een schok krijgen zo onderhand...

je wordt zelden zo opgewonden he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
n00bs schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:45:
Die 193P had volgens sommige ook maar een beetje ghosting... dit zelfde hoor ik nu bij de 193P+, bij de Viewsonic lees je dat de mensen geen ghosting kunnen waarnemen (in de meeste gevallen), dat is toch heel iets anders.
Maar de P19-2, die ook een overdrive pva paneel heeft, is volgens www.prad.de wel snel, dus zolang er niet nog wat meer reviews zijn, het liefst met een meting van de response tijd, kan ik nog geen oordeel uitspreken over deze monitor.

[ Voor 42% gewijzigd door n-i-x op 05-07-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben HEEL erg benieuwd wat TomsHardware ervan gaat bakken met de P19-2, zij meten de responsetijd met een oscilloscoop. Er was nog 1 reviewsite die dat ook deed maar ik ben vergeten welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
behardware heeft het 1 keer gedaan, en xbitlabs doet het, maarin verband met vreemde response/contrast metingen van hun in het verleden dnk ik dat ik toch meer vertrouwen heb in THG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

RtN

Kga denk ik de p19-2 bestelle bij 3-co, maar ik kan betaalwijze enzo niet veranderen. Moet deze bestelling daar via mail oid (zoiets kan ik me herinnere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:21:
Ik ben HEEL erg benieuwd wat TomsHardware ervan gaat bakken met de P19-2, zij meten de responsetijd met een oscilloscoop. Er was nog 1 reviewsite die dat ook deed maar ik ben vergeten welke.
KLinkt alsof je weet alsof Ome Tom deze monitor gaat testen. Kun je dat dus ook bevestigen?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oh, die hoop wilde ik niet wekken, ik weet niet of ze hem gaan reviewen :)

Ik zie dat x-bitlabs idd de responsetijd meet en dat hun resultaten behoorlijk overeenkomen met die van TomsHardware, bijv.:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/9m-gr2.gif

Check ook dit
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/10m-t.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/11m-t.gif
Check die zwartwaarden, zo diep heb ik nog nooit gezien. 0.06 nits bij 100nits helderheid!

Ze zeggen er wel meteen bij dat hun Spyder blijkbaar niet zo goed kan omgaan met zulke diepe zwartwaarden:
The contrast ratio of this monitor is simply excellent – it’s even above 1000:1! I should confess, though, that the Pantone ColorVision Spyder colorimeter I use for measuring the contrast ratio isn’t very confident at such low levels of black. Its readings jump suddenly from one measurement to another. Sometimes it yields a zero result altogether. Judging by these jumps, they are due to the specifics of the data-processing algorithms built into this measurement tool, but as I have no access to these algorithms, I cannot tell anything more.
maar
This fact is confirmed visually – you can put a SyncMaster 910N beside any other monitor participating in this review to see its much deeper black color (it is this deep black that in fact contributes to the excellent contrast ratio).
Onze 193P blijft duidelijk achter t.o.v. de 910N/T kwa contrast:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/13m-t.gif

De 173P blijft ook al duidelijk achter op de 173T kwa contrast.

[ Voor 107% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello

ik heb dit topic al enige tijd gevolgd puur uit interesse maar gisteren begon mijn monitor plots raar te doen dus kan dit topic me misschien ook effectief helpen bij de aanschaf van een nieuwe 19 ii tft.

Ik dacht (of ik moet er over gelezen hebben) dat jullie het nog niet gehad hebben over het volgende model van Samsung: Model 913V-Silver/Black

SyncMaster™ 19" monitor

The Samsung SyncMaster 913V is a 19" TFT-LCD monitor delivering a 600:1 contrast ratio, 0.294mm pixel pitch, 1280 x 1024 maximum resolution, scanning frequency of 30-81 kHz horizontal and 56-75 Hz vertical, and horizontal/vertical viewing angle of 170°/170°. It features a slim design with built-in Power Brick.

Deze staat te koop bij mij in de buurt voor 300euro, ik ben niet echt een hardcore gamer maar
ik zou toch graag af en toe een recent spelletje meepikken... Iemand die al ervaring heetf met dit scherm of iemand die me zeker kan aan/afraden om de aankoop van dit scherm te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
http://www.samsung.com/au/products/monitors/tft/913v.asp

Een 12ms TN paneel en geen DVI ingang. Dan zou ik gewoon de nieuwere 913N kopen voor 325 euro, iets hoger contrast, iets snellere responsetijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze meldt ik dat niet de samsung 913N koop, niet de samsung 930BF maar een order heb geplaats bij 3-co.de voor een 19inch TFT ViewSonic VP191b!

Ik hoop toch dat de ghosting niet merkbaar in in HL2 / CS SOURCE / BF2 / ACT OF WAR. Ach aan me 6800GT kan het niet liggen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Ook ik heb net een mailtje gestuurd naar 3-co dat ik graag een VP191S op mijn bureau zie staan :)

(ze worden nog eens miljonair door ons)

Is de voet trouwens van aluminium?

[ Voor 13% gewijzigd door Giel op 06-07-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend om 11 uur was het zo ver... mijn vp191b werd bezorgd.
Eerste indruk was, toen ik hem uitpakte: damn dit is nog wel eens wat anders dan mun benq FP937s+. Ik zal hem zo nog ff testen, en een survey invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
floriske.nl schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:41:
zow, na een paar weekjes (on)geduldig gewacht te hebben om mijn 2 FSC P19-2's zijn ze vandaag dan eindelijk binnen gekomen :D

.....
Ik zit te twijfelen tussen dit scherm en ViewSonic VP191B 19"
Ik heb een winkel gevonden in Duitsland, waar de prijzen van beide schermen bijna gelijk zijn

FSC P19-2 19" 13 ms (schwarz)
ViewSonic VP191B 19"

Nu ik zou het scherm vooral willen gebruiken voor grafisch werk, omda'k enorm veel met webdesign bezig ben, 'k zou er graag films op willen zien, maar af en toe moet hij ook gebruikt kunnen worden voor gaming. Nu mij lijken beide schermen gelijk te zijn, maar zijn er dingen waar ik beter naar moet kijken voor m'n keuze te maken ?

De winkel lijkt me goed in orde te zijn http://www.tweakers.net/shopsurvey/6874

edit:

'k heb nog wat zitten lezen en ik merk dat bij de ViewSonic schermen altijd last hebben van backlight leakage, hoe zit dit bij de P19-2, want dat vind ik niet echt terug.

[ Voor 101% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 14:29 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:08:
Vanochtend om 11 uur was het zo ver... mijn vp191b werd bezorgd.
Eerste indruk was, toen ik hem uitpakte: damn dit is nog wel eens wat anders dan mun benq FP937s+. Ik zal hem zo nog ff testen, en een survey invullen!
Gefeliciteerd!
Ben errug benieuwd naar jouw ervaringen met backlightleakage.

Effe testen op een zwarte achtergrond in een wat donkere kamer.Ik krijg van Viewsonic een nieuwe toegezonden vanwege dat backlightleakage.

Voor de rest overigens een fantastich ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:25:
...
Check ook dit
[afbeelding]

[afbeelding]
Check die zwartwaarden, zo diep heb ik nog nooit gezien. 0.06 nits bij 100nits helderheid!

Ze zeggen er wel meteen bij dat hun Spyder blijkbaar niet zo goed kan omgaan met zulke diepe zwartwaarden:

[...]

maar

[...]

Onze 193P blijft duidelijk achter t.o.v. de 910N/T kwa contrast:
[afbeelding]

De 173P blijft ook al duidelijk achter op de 173T kwa contrast.
Daarom vertrouw ik ze niet echt, alle andere review-sites testen bij de 193P een [b]hoger[b] contrast dan bij de 910N, en de resultaten van de 920T, die ook 1000:1 zou moeten halen volgens samsung, valt ook tegen.
Zie hier de 910T vs de 920T, die allebei hetzelfde paneel hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/11m-t.gifAfbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/19inch-3/12m-t.gif
Als ik hun reslutaten zo bekijk, dan lijkt het well alsof ze:
1. Sommige monitors gewoon niet kunnen instellen omdat ze het menu niet begrijpen.
Of
2. Sommige metingen met omgevingslicht doen, en andere in het donker.

En aangezien sommige instellingen(whitelevel en blacklevel enzo) invloed hebben op de response tijden vertrouw ik xbitlabs niet zo erg meer voor monitorreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Alleen PVA schermen en MVA maken de opgegeven contrastratio's waar... andere typen panelen totaal niet! (algemeen bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de Viewsonic VP191B

Het vorige scherm:

Hiervoor heb ik een BenQ FP937s+ gehad. Toen ik de VP191B zag, dacht ik meteen: damn dit ziet er toch een wel een stuk beter uit dan mijn benq. Maar toch moet ik zeggen, mijn benq vertoont minder ghosting. Toch heb ik in enige spellen (vooral in donkere delen) enige last van nagloeiende opjecten (in het spel: cs cz). Ook als je mannetjes ziet bewegen, dan zie je enige ghosting. Daar heeft mijn benq dus geen last van...

Bijzonderheden

Ik vind het bijzonder, dat een levering vanuit duitsland gewoon sneller gaat, dan dat je een prodct in eigen land koopt. 3-co heeft weer een pluim erbij, snelle levering; wel beetje gebrekkig engels van Kathrin, maar ik begreep het tot zoverre wel; en de pixeltest van 3-co natuurlijk. Ik ben hier heel tevreden over.
Bijzonderheden aan het scherm zijn er natuurlijk ook genoeg. Vooral het draaien van de monitor, terwijl de voet stilstaat vind ik praktisch, en dat vind je bijna nergens terug. Simpel zat, Viewsonic denkt aan alles!

Kleurweergave

Hij heeft 16.7 miljoen kleuren, en dat merk je ook. Ik heb net een dvd zitten kijken, en dan merk je die 16.7 miljoen tegenover 16.2 miljoen van mijn benq zeker. Ook in games ziet alles er zeer goed uit. Ik heb mijn brightness en contrast nu voluit staan, en dat geeft voor mij het mooiste beeld. Ik merk ook dat het contrast van mijn benq veel hoger kan. Als de VP191B op 100% staat, dan staat de benq nog maar op 65% van het contrast. Dit verbaasd mij opzich wel.

Ghosting

De weinige ghosting van dit scherm werd de hemel in geprezen in een aantal reviews. Toch vind ik serieus, na het testen van o.a cs source, hl2 en cs cz, toch dat mijn benq minder ghost dan mijn VP191B. Dit had ik echter niet verwacht na al die positieve reviews. Ik moet ook zeggen dat mijn benq 0 tot zeer weining ghost, en de VP191B zeer weinig tot weinig. Maar als je er veel op let dan zal je er ook achter komen dat de benq minder ghost.

Contrast & helderheid

Het contrast en helderheid had van mij wel wat meer gemogen. Vooral in games zoals cs, heb je een hoge contrast nodig om in donkere hoekjes, mannetjes te kunnen zien. Dit geld alleen voor games overigens. Voor internetten, films kijken ed. is het contrast en helderheid van de kleuren zijn prima!

Blacklight

En ja hoor, ik moet jullie allen weer telleurstellen. Ik heb hetzelfde probleem als alle andere VP191 eigenaren. Ook blacklight onderin bijde hoeken en bovenin. Niet storend voor mij, maar wel voor degenen die heel diep zwart willen zien. Als je er niet op let, dan valt het absoluut niet ip. Ik denk dat het niet gaat om een productiefout, omdat iedere VP191 er last van heeft. Dus als je heel diep zwart wil zien, niet kopen...

Kijkhoek

Kijkhoek is zeer ruim. Alleen kom ik weer met mijn benq hea... Het mag misschien een mva paneel zijn, maar mijn benq zijn inkijkhoek in ongeveer even groot! Dit verbaasde mij alweer.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is wel aanzienlijk beter dan mijn benq. Alles is veel steviger, en mooier afgewerkt.
Voet staat mooi stevig op je bureau, en als je hem éénmaal hebt staan, krijg je hem niet meer van zun plaats.

Vormgeving

Aan de vormgeving hoeft viewsonic niets meer te doen. Zeer mooi design, met mooie dunne rand. Echt heel mooi afgewerkt. De voet word veel lelijk gevonden, maar ik vind hem helemaal niet storend.
Mooi gedaan door viewsonic.

Voor- en Nadelen

Voordelen:

16.7 miljoen kleuren
Pivot
Hoogte verstelbaar
Draaibaar wanneer de voet stilstaat
Weinig ghosting
Mooi Design

Nadelen:

Ondanks het mva paneel, niet veel grotere kijkhoek dan de benq
Ietjes meer ghosting dan de benq
Niet zo hoog contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:03:
Alleen PVA schermen en MVA maken de opgegeven contrastratio's waar... andere typen panelen totaal niet! (algemeen bekend).
Wat ook algemeen bekend is, dat is dat vooroordelen niet altijd kloppen.
De contrast ratio's van de meeste tn schermen zitten tegenwoordig niet echt ver meer van de opgegeen waardes af, dus vooral ips schermen hebben wel eens moeite om zich waar te maken, zeker als philips nu opeens beweert 600:1 te kunnen halen.

Als het een reactie was op mijn eerdere poste, dan kan ik je vertellen dat de 910T en de 920T allebei hetzelfde PVA paneel gebruiken, dat volgens andere reviewsites de 1000:1 wel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er iemand verklaren waarom de prijs van de BenQ FP937s+ op 3-co slechts 290euro bedraagt terwijl die op andere websites véél duurder is!? Leveren zij trouwens ook tot België? en hoeveel bedragen de verzendingskosten/ andere extra kosten? Na even controleren op enkel sites vind je hem amper onder de 400euro...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:12:
Kijkhoek

Kijkhoek is zeer ruim. Alleen kom ik weer met mijn benq hea... Het mag misschien een mva paneel zijn, maar mijn benq zijn inkijkhoek in ongeveer even groot! Dit verbaasde mij alweer.
Geld dit ook van onderaf gezien?
en let je dan op hoe helder het beeld nog is, of op hoe erg de kleuren verandert zijn in foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:20:
kan er iemand verklaren waarom de prijs van de BenQ FP937s+ op 3-co slechts 290euro bedraagt terwijl die op andere websites véél duurder is!? Leveren zij trouwens ook tot België? en hoeveel bedragen de verzendingskosten/ andere extra kosten?
De reden dat 3-Co zo goedkoop is denk ik omdat ze enkel en alleen schermen verdelen en ik geloof ook een groothandel zijn een winkel hebben ze ook niet, alles is online denk ik, dat bespaart ook natuurlijk.

Dat van de verzendkosten heb ik gevonden, staat op de main site, alleen je leest er makkelijk over :)
VERSAND AUSLAND : Preise pro Gerßt bis 15 kg

Niederlande/ Belgien/ Luxemburg : 15 € (only by cash in advance)
'k Ga ze eens een mailtje sturen, om te vragen wat m'n totaal prijs zou zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 14:30 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahzo , dat maakt wel een enorm verschil ! zelfs met die verzendkosten is het nog 100 euro of meer goedkoper dan in een normale winkel... iemand die de benQ fp937 al besteld heeft bij 3-co en zijn ervaringen wil delen :) ?

trouwens

90,00 EUR
inklusive 16 % MwSt.
zzgl. Versandkosten und ggf. Nachnahmegebühren

iemand die het laatste zinnetje kan vertalen, vooral die ggf nachnahmegebühren :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de Viewsonic VP191B

Het vorige scherm:

Hiervoor heb ik een BenQ FP937s+ gehad. Toen ik de VP191B zag, dacht ik meteen: damn dit ziet er toch een wel een stuk beter uit dan mijn benq. Maar toch moet ik zeggen, mijn benq vertoont minder ghosting. Toch heb ik in enige spellen (vooral in donkere delen) enige last van nagloeiende opjecten (in het spel: cs cz). Ook als je mannetjes ziet bewegen, dan zie je enige ghosting. Daar heeft mijn benq dus geen last van...

Bijzonderheden

Ik vind het bijzonder, dat een levering vanuit duitsland gewoon sneller gaat, dan dat je een prodct in eigen land koopt. 3-co heeft weer een pluim erbij, snelle levering; wel beetje gebrekkig engels van Kathrin, maar ik begreep het tot zoverre wel; en de pixeltest van 3-co natuurlijk. Ik ben hier heel tevreden over.
Bijzonderheden aan het scherm zijn er natuurlijk ook genoeg. Vooral het draaien van de monitor, terwijl de voet stilstaat vind ik praktisch, en dat vind je bijna nergens terug. Simpel zat, Viewsonic denkt aan alles!

Kleurweergave

Hij heeft 16.7 miljoen kleuren, en dat merk je ook. Ik heb net een dvd zitten kijken, en dan merk je die 16.7 miljoen tegenover 16.2 miljoen van mijn benq zeker. Ook in games ziet alles er zeer goed uit. Ik heb mijn brightness en contrast nu voluit staan, en dat geeft voor mij het mooiste beeld. Ik merk ook dat het contrast van mijn benq veel hoger kan. Als de VP191B op 100% staat, dan staat de benq nog maar op 65% van het contrast. Dit verbaasd mij opzich wel.

Ghosting

De weinige ghosting van dit scherm werd de hemel in geprezen in een aantal reviews. Toch vind ik serieus, na het testen van o.a cs source, hl2 en cs cz, toch dat mijn benq minder ghost dan mijn VP191B. Dit had ik echter niet verwacht na al die positieve reviews. Ik moet ook zeggen dat mijn benq 0 tot zeer weining ghost, en de VP191B zeer weinig tot weinig. Maar als je er veel op let dan zal je er ook achter komen dat de benq minder ghost.

Contrast & helderheid

Het contrast en helderheid had van mij wel wat meer gemogen. Vooral in games zoals cs, heb je een hoge contrast nodig om in donkere hoekjes, mannetjes te kunnen zien. Dit geld alleen voor games overigens. Voor internetten, films kijken ed. is het contrast en helderheid van de kleuren zijn prima!

Blacklight

En ja hoor, ik moet jullie allen weer telleurstellen. Ik heb hetzelfde probleem als alle andere VP191 eigenaren. Ook blacklight onderin bijde hoeken en bovenin. Niet storend voor mij, maar wel voor degenen die heel diep zwart willen zien. Als je er niet op let, dan valt het absoluut niet ip. Ik denk dat het niet gaat om een productiefout, omdat iedere VP191 er last van heeft. Dus als je heel diep zwart wil zien, niet kopen...

Kijkhoek

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is wel aanzienlijk beter dan mijn benq. Alles is veel steviger, en mooier afgewerkt.
Voet staat mooi stevig op je bureau, en als je hem éénmaal hebt staan, krijg je hem niet meer van zun plaats.

Vormgeving

Aan de vormgeving hoeft viewsonic niets meer te doen. Zeer mooi design, met mooie dunne rand. Echt heel mooi afgewerkt. De voet word veel lelijk gevonden, maar ik vind hem helemaal niet storend.
Mooi gedaan door viewsonic.

Voor- en Nadelen

Voordelen:

16.7 miljoen kleuren
Pivot
Hoogte verstelbaar
Draaibaar wanneer de voet stilstaat
Weinig ghosting
Mooi Design

Nadelen:

Ondanks het mva paneel, niet veel grotere kijkhoek dan de benq
Ietjes meer ghosting dan de benq
Niet zo hoog contrast
Dit komt hard aan, dit scherm wil ik ook aanschaffen maar ik speel wel HL2 / CS Source / BF2 etc. en dan wil ik liever geen ghosting, daarmee gaat mijn performance achteruit. Van jouw perspect adviseer je gamers nog steeds een ViewSonic te nemen of toch liever te gaan voor de Samsung 913N / BenQ FP937s+. Is de ghosting te verwaarlozen als je vergelijkt met de verbeteringen tegenover kleuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik baal er ook verschrikkelijk dat er steeds meer negatieve punten zijn te vinden over de Viewsonic, ondanks dat dit de meest veelzijdige TFT is van dit moment. Maar helaas voldoet deze dus nog steeds niet aan mijn eisen en wacht ik wel weer een jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
n00bs schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:45:
Ik baal er ook verschrikkelijk dat er steeds meer negatieve punten zijn te vinden over de Viewsonic, ondanks dat dit de meest veelzijdige TFT is van dit moment. Maar helaas voldoet deze dus nog steeds niet aan mijn eisen en wacht ik wel weer een jaar :(
Ik vind de nadelen voor mij niet voldoende om niet tot aanschaf over te gaan eigenlijk, ik speel niet zoveel supersnelle FPS games (hooguit een Call of Duty, geen Unreal Tournament) maar liever RTS games als straks Age of Empires 3 (:9~). En dat superdiepe zwart, ach, dat dat er niet is daar wen ik vast wel aan. Het lijkt er iig op dat er binnen afzienbare tijd niks ruim beters komt, iig niks dat alle problemen oplost en toch de voordelen houdt.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de knoop doorgehakt en een mooie Viewsonic VP191S besteld bij onze oosterburen. Weet iemand trouwens hoelang het ongeveer duurt voordat de betaling over is bij 3-co. Ik heb namelijk afgelopen vrijdag geld overgemaakt (rabobank) maar tot nu toe nog niets gehoord van Kathrin.

ps. Ik zal natuurlijk ook mijn bevindingen hier posten wanneer het scherm binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Blacklight

Hoe zit dat nu met als je films kijkt, want daar heb je boven en onder toch ook altijd zo'n grote zwarte strip. Stoort dit dan ook of niet ? Want nu ben ik meer geneigd een FSC P19-2 te kopen want hierover hoor je de mensen bij deze TFT niet klagen en het contrast is nog eens groter 1000:1 t.o.v. 800:1
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:56:
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een mooie Viewsonic VP191S besteld bij onze oosterburen. Weet iemand trouwens hoelang het ongeveer duurt voordat de betaling over is bij 3-co. Ik heb namelijk afgelopen vrijdag geld overgemaakt (rabobank) maar tot nu toe nog niets gehoord van Kathrin.

ps. Ik zal natuurlijk ook mijn bevindingen hier posten wanneer het scherm binnen is
Wat is de exacte prijs die je moet betalen ?

[ Voor 24% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 15:26 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/display/20050706/images/latency_dell2405fpw.gif
Ja ik weet dat de 2405FP 24" is in plaats van 19", maar omdat het wel een overdrive pva is is het mischien wel intressant omdat we van de 193P Plus (en de P19-2) ongeveer hetzelfde kunnen verwachten.

Het lijkt er dus op dat deze inderdaad langzamer gaat worden dan de VP191, maar wel vrij snel.(sneller dan 20ms hydis)

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 06-07-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog contact met 3co.de gehad over de viewsonic. Hij was momenteel niet op voorraad. Verder is totaal prijs iets van 475 inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste vraag van allemaal is is de prijs en kwaliteit van de viewsonic goed genoeg om aan het te schaffen ipv de FSC P19-2

Het probleem is dat mijn scherm vandaag uit de deur gaat en ik zonder scherm zit. Ik heb dus een nieuwe scherm nodig!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goeie kritische review wallahbieleh. Jammer om te horen dat hij iets meer ghost dan de 937s+
Als de VP191B op 100% staat, dan staat de benq nog maar op 65% van het contrast. Dit verbaasd mij opzich wel.
Dat komt omdat het contrast meestal alleen invloed heeft op de felheid van het wit, de Benq kan feller wit weergeven (300nits volgens de specs), de Viewsonic 'slechts' 250nits. Dus het ene balkje moet bij de een verder dan de ander voor hetzelfde effect.
n00bs schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:45:
Agreed, de ultieme TFT zal er dit jaar waarschijnlijk niet komen. Als de 193P gewoon het minste ghosting vertoonde dan was dat best een ultieme TFT, maarja.

Als je pas over een jaar een TFT koopt, dan heb je op dat moment waarschijnlijk binnen 2 jaar alweer SED/OLED panelen die gewoon absoluut superieur zijn (geen ghosting, superrrdiep zwart, geen backlight shit meer). Het zou zonde zijn om 500 euro uit te geven voor een scherm dat je maar een paar jaar (3?) gebruikt. "Ja, maar geen behoefte aan OLED/SED als ik een goede TFT heb" -> Ik verwacht ook geen grondbrekende ontwikkelingen meer het komende jaar. Iets betere overdrive en iets dieper zwart misschien, maar ik denk dat dat wel meevalt. Maarja, zo kijk ik er tegenaan, jij misschien niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan kan je je natuurlijk nog een paar dingen afvragen:
- Hoe duur zullen die schermen de eerste paar jaar zijn(een scherm van een paar duizend euro noem ik niet ultiem)
- Hoe groot zullen ze in het begin zijn?(LCD's begonnen bij zo'n 12" in laptop's, en zijn daarna langzaam omhoog gekropen in grootte, als ja na 3 jaar 15" oleds hebt, dan zijn het nog geen vervangers voor de huidige 19" LCD's.

[ Voor 14% gewijzigd door n-i-x op 06-07-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja het blijft allemaal speculeren, wat wel bevestigd is is dat de productiekosten van OLED panels lager zijn dan die van TFT's (geen backlights) en door de makkelijke overschakelingen van productieproces (lage investeringskosten). De introprijs zal vast wel even tijd nodig hebben om fatsoenlijk te worden, maar ik verwacht niet dat dat jaren kost. Daarom wacht ik gewoon totdat ik de 193/173P+ hopelijk zelf bij de mediamarkt kan zien, als dat tegenvalt kwa ghosting dan koop ik gewoon een VP191b of een Belinea.

Belangrijkste argument blijft dat ik geen grote ontwikkelingen op TFT gebied verwacht, alleen dieper zwart (nieuwe S-PVA (1500:1) en P-MVA panels (AUOptronics 1000:1) en wat minder ghosting (6ms GtG, of effectievere overdrive). Opzich interessant, maarja, ik heb nog geen vakantiewerk gevonden, als ik dat deze zomer niet vind dan kan ik zoieso geen TFT kopen :)

maarja, maarja, maarja. Tis allemaal wat.

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

[
Als je pas over een jaar een TFT koopt, dan heb je op dat moment waarschijnlijk binnen 2 jaar alweer SED/OLED panelen die gewoon absoluut superieur zijn (geen ghosting, superrrdiep zwart, geen backlight shit meer). Het zou zonde zijn om 500 euro uit te geven voor een scherm dat je maar een paar jaar (3?) gebruikt. "Ja, maar geen behoefte aan OLED/SED als ik een goede TFT heb" -> Ik verwacht ook geen grondbrekende ontwikkelingen meer het komende jaar. Iets betere overdrive en iets dieper zwart misschien, maar ik denk dat dat wel meevalt. Maarja, zo kijk ik er tegenaan, jij misschien niet.
Dan blijf je dus altijd wachten of bedoelde je dat ook zo?, daarom heb ik ook de knoop doorgehakt en een 913N pivot besteld.
Morgen is ie als het goed is hier.
en als ik zo de reviews lees heeft dit scherm zich al bewezen met games.
hopelijk pakt het voor mij ook zo uit.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_M_P_A_C_T schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:25:
Wat is de exacte prijs die je moet betalen ?
477,84 euries voor de VP191S inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:47:
Dan kan je je natuurlijk nog een paar dingen afvragen:
- Hoe duur zullen die schermen de eerste paar jaar zijn(een scherm van een paar duizend euro noem ik niet ultiem)
- Hoe groot zullen ze in het begin zijn?(LCD's begonnen bij zo'n 12" in laptop's, en zijn daarna langzaam omhoog gekropen in grootte, als ja na 3 jaar 15" oleds hebt, dan zijn het nog geen vervangers voor de huidige 19" LCD's.
En ik denk dat als die panelen uit zijn gekomen, ze nog onbetaalbaar zijn en dat er wel weer iets nieuwers uitkomt dat dan nog sneller en beter zal zijn.

Zo blijf je aan de gang, dat is met alles zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Alles ja, dus ook met TFT's :) AUOptronics moet een paneel uitbrengen met geen zichtbare last van backlight leakage en dieper zwart (gaan ze ook doen blijkbaar, hopelijk lossen ze het backlight probleem in x procent van hun panels ook op) en Samsung moet 'hun' overdrive effectiever maken. Maarja, als ik niet genoeg geld heb, dan moet ik wel blijven wachten (moet nog veel andere troep kopen die niet zo snel verbeterd de komende maanden).

:z

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een paar dingen zitten veranderen... Nu nog eens kijken of ie minder last heeft van ghosting.
En of ik um aan zou raden voor gamers? Ik wel! Het is cker een goed scherm, maar voor de hardcoregamer zou ik tog voor de benq of de samsung gaan. Een tn paneeltje dus.

Nog een vraagje over de vp191b:

Als ik windows opstart, of uit een game kom, dat komt er midden in mijn scherm "DIGITAL" te staan.
Iemand weet wat dit is? En weet hoe je dat weghaalt?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 22:15
I_M_P_A_C_T schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:25:
[...]

Hoe zit dat nu met als je films kijkt, want daar heb je boven en onder toch ook altijd zo'n grote zwarte strip. Stoort dit dan ook of niet ? Want nu ben ik meer geneigd een FSC P19-2 te kopen want hierover hoor je de mensen bij deze TFT niet klagen en het contrast is nog eens groter 1000:1 t.o.v. 800:1

[...]
Mij stoort het in ieder geval niet. In het begin let je er echt op, ipv dat je naar de film kijkt. En ja, dan zie je het ook. Maar bij het kijken van de film stoort dat echt niet hoor.

De mensen met deze monitor die hierover 'klagen', dramatiseren het natuurlijk een heel stuk. (niet alleen met deze monitor, maar gewoon in het algemeen ook) Je bent in het begin erg kritisch en elk klein minpuntje wordt helemaal opgeblazen. Logisch. Maar bij het kijken van een film 'filter' je dat zelf gewoon helemaal weg hoor. En zeker als er wat licht in de kamer is valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zo zie je maar, alles valt te relativeren. Ik heb ook mensen gehoord op hardforum die na 2 dagen duidelijk minder last hadden op ghosting op hun 193P+, alsof hij eerst moet inspelen ofzo. Alles valt te relativeren en alles went en alles is subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb erg goede ideeen over 19" tfts gekregen. De begin post is zeer nuttig met de credits aan Yokzuna.

Ik heb inmiddels een VP191s besteld bij 3-co nav de goede tot zeer goede recensies over deze tft en deze winkel.

Ik wilde een allround TFT waar je alles fatsoenlijk mee kan doen. Dus een zeer klein beetje ghosting neem ik voor lief. Volgens mij scoort deze monitor overall zeer goed.

Mijn monitor is gisteren verstuurd en staat hopelijk nu thuis op mij te wachten. Ik zal zeker mijn ervaringen met deze tft hier posten.

De communicatie met 3-co en Katryn verliep soepel wat mij betreft. De betaling doet er ongeveer 3 tot 5 werkdagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even off topic en toch ook weer niet:

is die site (3-co.de) eigenlijk volledig te vertrouwen? ik moet toegeven ik heb nog nooit iets besteld op internet en al zeker niet uit het buitenland dus ik ben wel wat wantrouwig, zeker ook omdat het zo'n 90-120 euro minder zou kosten als ik een benq fp937 zou bestellen via de website dan via gewone belgische winkels/sites, wat me toch wel erg veel lijkt. mss kunnen jullie eens de positieve en negatieve dingen overlopen? ik zie hier toch dat veel mensen al hun tft daar besteld hebben dus jullie kunnen oordelen...

edit: 1 minuut vroeger had visionair dus al zijn mening gegeven over 3-co :) nuja mijn oproep blijft gelden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:37:
even off topic en toch ook weer niet:

is die site (3-co.de) eigenlijk volledig te vertrouwen? ik moet toegeven ik heb nog nooit iets besteld op internet en al zeker niet uit het buitenland dus ik ben wel wat wantrouwig, zeker ook omdat het zo'n 90-120 euro minder zou kosten als ik een benq fp937 zou bestellen via de website dan via gewone belgische winkels/sites, wat me toch wel erg veel lijkt. mss kunnen jullie eens de positieve en negatieve dingen overlopen? ik zie hier toch dat veel mensen al hun tft daar besteld hebben dus jullie kunnen oordelen...

edit: 1 minuut vroeger had visionair dus al zijn mening gegeven over 3-co :) nuja mijn oproep blijft gelden :)
3-co is te vertrouwen en ze leveren sneller dan nederlandse leveranciers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Check de Tweakers.net shopsurvey maar.
Ik heb al meerdere malen audio- , pc-, en huishoudelijke apparatuur van internetshops besteld en ook vaak uit Duitsland (tot bedragen van meerdere duizenden euro's aan toe) en altijd supergoede ervaringen mee gehad. Service is vaak zelfs beter dan "echte" winkels.

p.s. Is het geen idee om 3-co onderhand eens om een GoT-korting te vragen? We maken immers flink reclame voor ze hier en zorgen voor dikke omzet. (mijn scherm is net verstuurd dus ik zal er helaas niks meer aan hebben)

[ Voor 29% gewijzigd door TheLemon op 06-07-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
twentyfourseven, check even de tweakers.net shopsurvey van 3-co.de daar staan meer (100% positieve) ervaringen. Ik heb echter nog geen ervaring gelezen hoe het ging met terugsturen, is nog niet nodig geweest :)
p.s. Is het geen idee om 3-co onderhand eens om een GoT-korting te vragen?
Volgens mij is hun winstmarge al behoorlijk laag, dat samen met de gratis pixelfehler test maken eigenlijk dat je zoiets moeilijk kunt vragen.

Of hap ik nu :)

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

als je in één keer 25 tft's[groepskorting?] bestelt, vast wel :p

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Punk op 06-07-2005 17:25 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al antwoord op deze vraag?

Als ik windows opstart, of als ik uit een game kom, dan krijg ik steeds een beeldje met "DIGITAL" in mijn scherm. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen? Ut gaat btw. over de VP191

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Darth_Punk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:23:
als je in één keer 25 tft's[groepskorting?] bestelt, vast wel :p
Dat gaat toch niet lukken, ook geen tien. Vooral, omdat nu iedereen (veel mensen iig) al een VP191/P19-2 heeft :)
Als ik windows opstart, of als ik uit een game kom, dan krijg ik steeds een beeldje met "DIGITAL" in mijn scherm. Weet iemand hoe ik dit weg kan halen?
Ik heb geen oplossing, maar bij m'n VP912s had ik dat ook. Heb ik de OSD zitten zoeken maar niet gevonden, check anders de handleiding, voor zover die er uberhaupt bij zit :|

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi kl*te vindik dat. Ik vind dat nog wel het storendste wat dit scherm heeft dan... :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien kun je de OSD positie veranderen, gewoon verslepen naar rechtsonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:37:
Misschien kun je de OSD positie veranderen, gewoon verslepen naar rechtsonder :+
zal ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:36:
Mooi kl*te vindik dat. Ik vind dat nog wel het storendste wat dit scherm heeft dan... :(
Hoe lang blijft dat "DIGITAL" er dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:41:
[...]

Hoe lang blijft dat "DIGITAL" er dan staan?
1 seconde ofzo
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:37:
Dat DIGITAL blijft gewoon in het midden staan..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:31:
Zo zie je maar, alles valt te relativeren. Ik heb ook mensen gehoord op hardforum die na 2 dagen duidelijk minder last hadden op ghosting op hun 193P+, alsof hij eerst moet inspelen ofzo. Alles valt te relativeren en alles went en alles is subjectief.
Lijkt me vrij goed denkbaar.
Veel monitoren schijnen ook pas op gang te zijn als ze ongeveer 15-30 minuten aan gestaan hebben, dus de allereerste indruk is nooit goed, die na een half uur mischien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Zo vandaag mijn VP191b ontvangen. Eerste indruk is zeer goed! Ik heb de software nog niet geinstalleerd, alles draait nu "out of the box". Ik zal dit weekend een uitgebreid userreview typen.

Ik heb even snel naar de backlight lekkage gekeken maar deze is echt minimaal en bijna niet waarneembaar. Verder ook even snel op ghosting getest met CS:S en ik moet zeggen dat er toch wel sprake van ghosting is alhoewel niet storend. Dit weekend een uitgebreide review, maar ik ben nu al blij met mijn aanschaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:34:
Ik heb vandaag nog contact met 3co.de gehad over de viewsonic. Hij was momenteel niet op voorraad. Verder is totaal prijs iets van 475 inclusief verzenden.
Welk email-adres gebruik je, want ik heb een mail gestuurd via de website, maar nog steeds niets gehoord en da's toch al een halve dag geleden, dus... ?
TheLemon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:16:
p.s. Is het geen idee om 3-co onderhand eens om een GoT-korting te vragen? We maken immers flink reclame voor ze hier en zorgen voor dikke omzet. (mijn scherm is net verstuurd dus ik zal er helaas niks meer aan hebben)
_/-\o_ I second that _/-\o_

Wel oneerlijk tegenover de mensen die NU al een TFT zouden gekocht hebben daar, maar jah... Hmm kga eens met m'n PR verantwoordelijke spreken, misschien willen ze wel sponsoren voor m'n website :D.

PS : neen 't gaat niet over mijn homepage :)
Als er iemand een inkoopactie wilt doen via de "welgekende" website, let me know, heb zeer veel interesse.

[ Voor 50% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 18:58 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verder ook even snel op ghosting getest met CS:S en ik moet zeggen dat er toch wel sprake van ghosting is alhoewel niet storend.
Damn, dat terwijl ik bij m'n maat's IIyama E435s (10ms TN panel) vrijwel geen ghosting kon zien bij CS:S en ik weet van mezelf dat ik een mierenneuker ben (jij vast ook wel). Komt vast wel vaker voor bij 17" TN panelen, zijn gewoon supersnel (de Samsung 710T met 12ms TN panel schijnt ook superrsnel te zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:55:
[...]

Damn, dat terwijl ik bij m'n maat's IIyama E435s (10ms TN panel) vrijwel geen ghosting kon zien bij CS:S en ik weet van mezelf dat ik een mierenneuker ben (jij vast ook wel). Komt vast wel vaker voor bij 17" TN panelen, zijn gewoon supersnel (de Samsung 710T met 12ms TN panel schijnt ook superrsnel te zijn).
Nou, ik probeer zo kritisch mogelijk te zijn. Maar in vergelijking met mijn oude CRT (NEC Multisync 95F) is de beeldkwaliteit superieur.

edit:

Heb toch maar even COD:UO opgestart en even gespeeld. Ik heb geen ghosting waargenomen! Dit lijkt me per spel te verschillen. Hoe dan ook weer een plus puntje voor de viewsonic :).

[ Voor 16% gewijzigd door Voyage op 06-07-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
@wallah_biellah: thanks voor deze kritische review. Tja, dit toont maar weer aan dat zelfs een zeer positieve review betreffende de ghosting van de VP191b van Tom's Hardware ook niet alles zegt. Maar ik krijg nu inderdaad ook de indruk dat de mate waarin ghosting wordt ervaren ontzettend persoonlijk is. Ik moet zeggen dat ik heel graag de mening zou horen van een hardcore-gamer met ervaring met snelle TFT's (jij dus ;) ) over de FSC P19-2 als je daar even een paar uurtjes mee zou kunnen stoeien. Is de ghosting van de P19-2 voor een hardcore-gamer acceptabel of niet? Valt er mee te leven?

Algemene opmerking: Gezien de ervaringen van mensen met de VP191b en de P19-2 is het verstandig om toch maar geduld te oefenen en vooral geen overhaaste aankoopbeslissing te nemen. Ga heel goed voor jezelf na wat je prioriteiten zijn: gaming, video kijken, foto-/videobewerking en internetten/kantoorwerkzaamheden. Als je het in een percentage van de tijd die je achter je PC doorbrengt uit zou drukken zou de verdeling van bovenstaande zaken bij mij zijn: 20%, 0%, 25% en 55%. In mijn geval is de P19-2 op dit moment dus de eerste keus.

Overigens zou het mij niet verbazen als nieuwe Belinea 101920 (ref. 111919) minder backlight-leakage zou vertonen dan de VP191b. Maar qua afwerking en verstelmechaniek is de Belinea waarschijnlijk minder dan de Viewsonic, als ik tenminste af ga op tests uit het verleden in de c't...
Ik heb toch nog maar een mailtje verstuurd aan oom Tom met het vriendelijke verzoek of ze alstublieft de P19-2 binnenkort willen testen, wie weet helpt het...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
I_M_P_A_C_T schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:49:
[...]

Welk email-adres gebruik je, want ik heb een mail gestuurd via de website, maar nog steeds niets gehoord en da's toch al een halve dag geleden, dus... ?
Ik heb vandaag rond 1200 uur een mail gestuurd naar K.nguyenvan@3-co.de met het bericht dat ik graag de VP191S wil kopen maar ik heb ook nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
agscorus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:39:
...Verder ook even snel op ghosting getest met CS:S en ik moet zeggen dat er toch wel sprake van ghosting is alhoewel niet storend...
Sorry dat ik het zeg, maar hier hebben we niks aan.
Eigenaars van 25ms mva/pva schermen zeiden ook dat het merkbaar maar niet storend is, en ook eigenaren van 8ms tn schermen zeggen dat.
Mischien wil je dus iets precieser zijn, en zeggen hoe lang de ghostingsporen ongeveer zijn, wantop die manier krijg je volgens mij iets wat beter te vergelijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:16:
[...]

Eigenaars van 25ms mva/pva schermen zeiden ook dat het merkbaar maar niet storend is, en ook eigenaren van 8ms tn schermen zeggen dat.
Mischien wil je dus iets precieser zijn, en zeggen hoe lang de ghostingsporen ongeveer zijn, wantop die manier krijg je volgens mij iets wat beter te vergelijken is.
Is het niet handig om in zo'n situatie een filmpje te maken als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Wat denk ik veel meespeelt in zo "review" van gebruikers is hoeveel je zelf van zo'n dingen afweet.
Persoonlijk ken ik veel van deze termen niet, voor mij is't belangrijk dat m'n scherm goed werkt en dat ik weinig last ondervind van al die "kleine" minpuntjes.

En hoe minder dat je er eigelijk precies van weet, hoe minder dat je, je ook gaat storen aan die dingen denk ik. Maar soit, 'k ben nog sterk aan't twijfelen tussen de Fujitsu-Siemens of de ViewSonic, maar'k denk dat het toch de ViewSonic gaat worden, omdat zovelen hier toch zeggen dat het de beste all-arounder is.
Giel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:20:
[...]
Is het niet handig om in zo'n situatie een filmpje te maken als dat mogelijk is?
'k Vraag me af of je dat echt zou zien op een filmpje, je moet ook bedenken de kwaliteit van je camera moet dat dan ook goed kunnen waarnemen.

[ Voor 27% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 19:24 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ook weer hier geldt: is niet representatief.
En hoe minder dat je er eigelijk precies van weet, hoe minder dat je, je ook gaat storen aan die dingen denk ik. Maar soit, 'k ben nog sterk aan't twijfelen tussen de Fujitsu-Siemens of de ViewSonic, maar'k denk dat het toch de ViewSonic gaat worden, omdat zovelen hier toch zeggen dat het de beste all-arounder is.
Ze zijn allebei allround, alleen de VP191b is gewoon wat beter geschikt voor gaming, de P19-2 weer wat meer geschikt voor mensen met een diep zwart-fetisj :)

[ Voor 118% gewijzigd door Yokozuna op 06-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:24:
Ze zijn allebei allround, alleen de VP191b is gewoon wat beter geschikt voor gaming, de P19-2 weer wat meer geschikt voor mensen met een diep zwart-fetisj :)
Lol, ik was juist van de veronderstelling dat de P19-2 beter in gaming was, hmm goed dat je het zegt :D
Thx !

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
Yokozuna schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:24:
LOL, precies! Ondergetekende kan zich hier volledig in vinden ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:16:
[...]

Je hebt gelijk. Maar zoals ik al zei ik bekijk het echt heel kritisch (mag ook wel voor zoveel geld). De sporen zijn maar heel kort, echt een fractie van een seconde, je moet er echt heel erg goed opletten als je het wilt zien. In vergelijking met oudere 19" TFT monitoren die ik heb gezien is dit 100x beter. En ik speel al een paar jaar FPS's op een CRT, en dit komt echt heel erg dicht in de buurt bij een CRT als het om ghosting gaat. Ik ben dik tevreden hoor :*) . Misschien is het beter als ik de review gaat typen om te filmen tijdens het spelen, dan kan je zelf je zien hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Giel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:20:
[...]

Dat is op zich wel een goed idee, ware het niet dat we dan 30fps webcam filmpjes zouden krijgen.
doordat er dan 30 keer per seconde een plaatje wordt gemaakt 'duurt' een plaatje uit je filmpje 33,3ms terwijl een frame(beeldje wat je videokaart naar je monitor toe stuurt) slechts 16,7 ms duurt.
hierdoor zet je 2 tot 3 frames op de foto.

Foto's met een sluitertijd van 1/200s zou beter zijn,omdat je dan vrij zeker weet dat je slechts 1 frame op de foto zet.

Als dat al goed lukt dan moet je de plaatjes nog goed kunnen interpreteren, want ghosting wordt op zo'n plaatje niet zichtbaar als spoor, maar als meerdere beeldjes die door elkaar lopen.
Hiervoor zou je een screenshot moeten hebben van precies hetzelfde frame, wat zowat onmogelijk is.

Dus lijkt me dat dit zowat niet goed uit te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:39:
[...]

Dat is op zich wel een goed idee, ware het niet dat we dan 30fps webcam filmpjes zouden krijgen.
doordat er dan 30 keer per seconde een plaatje wordt gemaakt 'duurt' een plaatje uit je filmpje 33,3ms terwijl een frame(beeldje wat je videokaart naar je monitor toe stuurt) slechts 16,7 ms duurt.
hierdoor zet je 2 tot 3 frames op de foto.

Foto's met een sluitertijd van 1/200s zou beter zijn,omdat je dan vrij zeker weet dat je slechts 1 frame op de foto zet.

Als dat al goed lukt dan moet je de plaatjes nog goed kunnen interpreteren, want ghosting wordt op zo'n plaatje niet zichtbaar als spoor, maar als meerdere beeldjes die door elkaar lopen.
Hiervoor zou je een screenshot moeten hebben van precies hetzelfde frame, wat zowat onmogelijk is.

Dus lijkt me dat dit zowat niet goed uit te voeren is.
Ik denk als je een spiegelreflex camera met een afstandsbediening kan gebruiken dat dit wel mogelijk is, of gewoon een timer instellen, dat heeft bijna elk digitaal toestel.

PS : nog een vraagje... wss heel dom heb ook al wat gezocht op GoT mor 'k vond nie echt wat ik zocht, maar waarom kan je die 19" TFT's niet in 1600*1400 rez krijgen of 1600*1200 rez. Allé ik geloof bij al de TFT's die in de startpost staan is de rez 1280*1024 is dat niet wat een kleine resolutie voor zo'n groot scherm.

'k Vraag het een beetje aan gebruikers, hoe zij dat ondervinden. 'k Heb dus zelf nog nooit met een 19" kunnen werken, maar m'n thuis hebben we een Toshiba laptop 15" TFT.. en die trekt 1280*1024 en dat is gewoon zalig :). 'k Zou ook zo'n effect willen met m'n 19" TFT maar dan moet die resolutie nog wel hoger.

[ Voor 24% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 20:30 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
mischien zou het lukken als je dan even een 60fps filmpje kan maken, afspeelt, en van dat filmpje een foto maakt met sluitertijd 1/200s, maar dan moeten we nog een progje hebben om 60fps filmpjes te maken van wat je anders normaal weer zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ben er achter gekomen, dat het scherm VP191 eigenlijk ook maar weinig ghost. Ik had een paar in-game instelling in een spel dat ik draaide op 800x600 (ivm. kleinere crosshair) Dat heb ik verandert in 1024x768. Wel iets grotere crosshair, maar duidelijk minder ghosting.
Nu heb ik alles toepassings gebonden staan, bij mun videokaart. En ik moet zeggen, ik ben alleen maar positiever geworden. Ik heb resoluties wat omhoog geschroefd, en alles op toepassingsgebonden. Ik moet zeggen ik ben nu veel meer tevreden, en miss door nog wat andere instelling kan ik de ghosting wel helemaal weg krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:39:
Ok ik ben er achter gekomen, dat het scherm VP191 eigenlijk ook maar weinig ghost. Ik had een paar in-game instelling in een spel dat ik draaide op 800x600 (ivm. kleinere crosshair) Dat heb ik verandert in 1024x768. Wel iets grotere crosshair, maar duidelijk minder ghosting.
Nu heb ik alles toepassings gebonden staan, bij mun videokaart. En ik moet zeggen, ik ben alleen maar positiever geworden. Ik heb resoluties wat omhoog geschroefd, en alles op toepassingsgebonden. Ik moet zeggen ik ben nu veel meer tevreden, en miss door nog wat andere instelling kan ik de ghosting wel helemaal weg krijgen...
Probeer hem op 1280x nog wat en eventueel de 1280 variant (LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

RtN

Na lang nadenken ben ik toch voor de FSC p19-2 gegaan. Vanmiddag mail gestuur naar 3-co, maar nog geen mail terug. Ik laat jullie wete hoe die bevalt als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:16:
Yokozuna en ik hebben er persoonlijk voor gezorgd dat 3-co in de ShopSurvey is gekomen. Ik heb de monitor (p19-2) reeds drie weken in bezit (en erg tevreden), maar het lijkt me een leuk voorstel om Kathrin eens te mailen met het verzoek of Yoko in ieder geval een gratis monitor mag krijgen ;) En anders is 50% korting ook wel een aardige geste van 3-co! :+

Hoeveel monitoren zijn er inmiddels wel verkocht via Tweakers bij 3-co? Ik denk wel een stuk of 20!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
RtN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:40:
Na lang nadenken ben ik toch voor de FSC p19-2 gegaan. Vanmiddag mail gestuur naar 3-co, maar nog geen mail terug. Ik laat jullie wete hoe die bevalt als ik hem heb.
En waarom heb je voor de FSC P19-2 gekozen ? 'k Zit ook nog altijd met een beetje twijfel tussen de ViewSonic en de jouwe... mss had jij dat ook wel.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:16:
[...]
Hoeveel monitoren zijn er inmiddels wel verkocht via Tweakers bij 3-co? Ik denk wel een stuk of 20!
Misschien zelfs al een pak meer, want ik denk dat er ook genoeg gebruikers zijn die hier komen lezen en dan hun beslissing nemen en de TFT kopen maar er hier niks van zeggen.

[ Voor 33% gewijzigd door imp4ct op 06-07-2005 23:28 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is mijn monitor uit de deur gegaan. Aangezien ik nog geen monitor heb aangeschaft, momenteel wachtend op de ViewSonic VP191b maar ook nog twijfels over de samsung 939BF heb ik tijdelijk de televisie van mijn ouders gepakt. Een cheapo alla Teletech 15 inch van de Kruidvat volgens mij. Leuk TFT-tje en zit zelfs D-SUB ingang op. Hij kan maar max tot 1024x768 en max 72/75 hertz maar in iedergeval GEEN GHOSTING in CS:Source:D Alleen BF2 krijg ik niet aan de praat wss door deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yoko : ShopSurvey voor 3-co ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
imp4ct schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:56:
PS : nog een vraagje... wss heel dom heb ook al wat gezocht op GoT mor 'k vond nie echt wat ik zocht, maar waarom kan je die 19" TFT's niet in 1600*1400 rez krijgen of 1600*1200 rez. Allé ik geloof bij al de TFT's die in de startpost staan is de rez 1280*1024 is dat niet wat een kleine resolutie voor zo'n groot scherm.

'k Vraag het een beetje aan gebruikers, hoe zij dat ondervinden. 'k Heb dus zelf nog nooit met een 19" kunnen werken, maar m'n thuis hebben we een Toshiba laptop 15" TFT.. en die trekt 1280*1024 en dat is gewoon zalig :). 'k Zou ook zo'n effect willen met m'n 19" TFT maar dan moet die resolutie nog wel hoger.
Mischien omdat de minderheid dat te klein vind?
Ook vraag ik me af waar je het nou echt voor nodig hebt, wat zijn de echte voordelen?
Voor games en films kan ik geen voordelen bedenken, je krijgt er dan geen extra ruimte door, je kan hooguit problemen krijgen met je grafische kaart die het niet meer trekt.
Met textverwerken en webbrowsen krijg je inderdaad extra ruimte, maar hier staat wel tegenover dat de letters veel kleiner worden.
1280x1024 op 17"levert 96 DPI
1280x1024 op 19"levert 86 DPI
1600x1200 op een 19"zorgt voor 105 DPI
Wat me dan een stuk redelijker lijkt, en waar je mischien nog aan kan werken is 1400x1050, wat op een 19"zorgt voor 92 DPI, maar hierbij is het probleem dat dit een resolutie is die vaak niet door spellen ondersteund wordt, waardoor je met (slechte)interpolatie te maken krijgt.
overigens is er wel ooit een 19"op 1600x1200 geweest maar deze is niet echt een hit geworden ofzo, blijkbaar omdat er te weinig vraag naar is.

Mischien is het leuk voor jou dat je 1280x1024 op een 15" lekker vind, waarvan ik me al afvraag hoe ver je van je scherm zit, en hoe lang je tekst erop kan lezen voor je last van je ogen krijgt, maar dan behoor je toch echt tot een minderheid.
Er zijn namelijk zelfs mensen die nog 800x600 draaien op een 17"crt, wat voor zo'n 64 dpi zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Reviews van (dure) professionele 20,1 een 21,3 en een 24 inch scherm (en twee kleurcalibratieapparaten) door Benoît Dupont van THG:

NEC and LaCie Lead On Professional LCD Gear

http://graphics.tomshardware.com/display/20050706/index.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 23:59 . Reden: wijziging formaten scherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:35:
...maar ook nog twijfels over de samsung 939BF...
ken ik niet...bedoel je niet de 930BF?
dit is een overdrive tn, die dus snel is, maar krappere inkijkhoeken heeft.
eigenlijk vrij vreemd dat je juist tussen een overdrive mva en een overdrive tn twijfelt, aangeziien je die keuze al kan maken als je weet wat de belangrijkste gebruiksdoelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:44:
offtopic:
Reviews van (dure) professionele 21 en 23 inch schermen (en twee kleurcalibratieapparaten) door Benoît Dupont van THG:

NEC and LaCie Lead On Professional LCD Gear

http://graphics.tomshardware.com/display/20050706/index.html
geen 23 inch schermen te bekennen :?
volgens mij is er een 20,1 een 21,3 en een 24.
Om deze review er nog een beetje bij te betrekken kan je naar de response-grafiekjes kijken.
daar zie je bijvoorbeel hoe competatief ips wat snelheid betreft is, en hoe overdrive pva(zoals ook in de 193p plus komt) het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:48:
[...]

ken ik niet...bedoel je niet de 930BF?
dit is een overdrive tn, die dus snel is, maar krappere inkijkhoeken heeft.
eigenlijk vrij vreemd dat je juist tussen een overdrive mva en een overdrive tn twijfelt, aangeziien je die keuze al kan maken als je weet wat de belangrijkste gebruiksdoelen zijn.
Mijn excuses, bedoelde de 930BF inderdaad. En ja doeleinde. o.a gamen en verder beetje interneten niet echt films enzo. Denk dat ik dan het best voor de 930BF kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
als de prijs gunstig is wel.

Dit. ben ik op de samsung site tegengekomen:
Als ze de spec's waar kunnen maken zou het wel eens de perfecte 19"film/breedbeeld gaming monitor kunnen zijn, maar hoe ze een 178 graden inkijkhoek willen halen met een tn :?

Ook hier iets over het verbeterde paneel van AUO, ze zeggen dat ie in het derde kwartaal uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 07-07-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wazig, die specs van dat Samsung scherm en van dat AUO panel zijn EXACT hetzelfde :? :? :?
En TN kan GEEN 16.7 miljoen kleuren weergeven, en kan niet zo een hoge contrastratio hebben, en ook niet zo een grote kijkhoek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
XiN schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:43:
[...]

Mischien omdat de minderheid dat te klein vind?
Ook vraag ik me af waar je het nou echt voor nodig hebt, wat zijn de echte voordelen?
Voor games en films kan ik geen voordelen bedenken, je krijgt er dan geen extra ruimte door, je kan hooguit problemen krijgen met je grafische kaart die het niet meer trekt.
Met textverwerken en webbrowsen krijg je inderdaad extra ruimte, maar hier staat wel tegenover dat de letters veel kleiner worden.
1280x1024 op 17"levert 96 DPI
1280x1024 op 19"levert 86 DPI
1600x1200 op een 19"zorgt voor 105 DPI
Wat me dan een stuk redelijker lijkt, en waar je mischien nog aan kan werken is 1400x1050, wat op een 19"zorgt voor 92 DPI, maar hierbij is het probleem dat dit een resolutie is die vaak niet door spellen ondersteund wordt, waardoor je met (slechte)interpolatie te maken krijgt.
overigens is er wel ooit een 19"op 1600x1200 geweest maar deze is niet echt een hit geworden ofzo, blijkbaar omdat er te weinig vraag naar is.

Mischien is het leuk voor jou dat je 1280x1024 op een 15" lekker vind, waarvan ik me al afvraag hoe ver je van je scherm zit, en hoe lang je tekst erop kan lezen voor je last van je ogen krijgt, maar dan behoor je toch echt tot een minderheid.
Er zijn namelijk zelfs mensen die nog 800x600 draaien op een 17"crt, wat voor zo'n 64 dpi zorgt.
Hmm, zit wel wat in natuurlijk. En jah, dat je de lettertjes nog graag makkelijk wilt kunnen lezen zodat je niet snel pijn je ogen krijgt is een feit. Och jah, 't zal zo ook wel gaan :), 't gaat zowiezo voor mij een groot verschil zijn, want ik werk nu met een 17" CRT.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:59:
Wazig, die specs van dat Samsung scherm en van dat AUO panel zijn EXACT hetzelfde :? :? :?
...
Dat komt natuurlijk doordat men op zijn minst gelijkwaardig wil zijn aan de concurrentie, dus waardeert men de specs op :)
Dat dit paneel van AUO zou komen was al bekend, maar nu weten we wanneer.
n00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:59:
...
En TN kan GEEN 16.7 miljoen kleuren weergeven, en kan niet zo een hoge contrastratio hebben, en ook niet zo een grote kijkhoek :?
Het contrast had nog gekund met een nieuw paneel, maar vanwege de kijkhoek denk ik eigenlijk gewoon dat de marketing mensen van samsung gewoon niet het verschil weten tussen pva en tn.
als de rest wel klopt, dan betekent dat dat we een 19"breedbeeld overdrive pva kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 2405FPW heeft een S-PVA (overdrive) paneel. Gemiddelde reactietijd van 20ms maar we hebben het hier wel over een 24" TFT met een gigantische resolutie (kleinere TFT's zijn altijd iets sneller). Prima prestatie dus voor Samsung's overdrive-implementatie, ze KUNNEN het wel. 20ms gemiddeld is een stuk minder dan bijv. 40ms gemiddeld voor normale PVA panelen, om maar even op het 193P+ versus 193P verhaal terug te komen (S-PVA versus PVA). En TOCH zegt THG dit:
Games are clearly not this monitor's strength, either; it's too slow, and the monitor displays annoying lags.
De 20ms gemiddeld klopt dus voor geen meter met hun bevindingen in de praktijk (duidelijke ghosting). Toch denken ze niet van "hoe kan dat?". Er klopt iets niet en toch nemen ze het voor lief. Gebrek aan zelfkritiek, stomme THG.
Maar Wallehbieleh, die VP191b zal zoals je zegt (of impliceert) vast wel minder ghosting vertonen dan het 8ms TN paneel van de Benq die je hebt. Misschien gold bij jou ook de '2 dagen inspeeltijd' naast de resolutie verandering als oorzaak voor minder ghosting :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:16:
[...]Yokozuna en ik hebben er persoonlijk voor gezorgd dat 3-co in de ShopSurvey is gekomen. Ik heb de monitor (p19-2) reeds drie weken in bezit (en erg tevreden), maar het lijkt me een leuk voorstel om Kathrin eens te mailen met het verzoek of Yoko in ieder geval een gratis monitor mag krijgen ;) En anders is 50% korting ook wel een aardige geste van 3-co! :+

3-co speelt kerstman! 3-co goes hoho!
En waarom heb je voor de FSC P19-2 gekozen ?
Siemens maakt hele betrouwbare wasmachines, want bij die wasmachines blijft zwart ECHT zwart! Waarom denk je anders dat Fujitsu-SIEMENS voor Samsung kiest, komop he, beetje verder kijken dan je neus lang is!!!
Dat komt natuurlijk doordat men op zijn minst gelijkwaardig wil zijn aan de concurrentie, dus waardeert men de specs op :)
Dat dit paneel van AUO zou komen was al bekend, maar nu weten we wanneer.
Ik vind het suf dat ze de helderheid opkrikken, wat moet je met max 300nits man, van mijn part verlagen ze hem van 250 naar 200nits. Stomme AUO.
als de rest wel klopt, dan betekent dat dat we een 19"breedbeeld overdrive pva kunnen verwachten.
Wel een ongelukkige resolutie trouwens, 1400x900 ofzo. Denk je eindelijk optimaal 720p filmpjes te kunnen kijken, moet je filmpjes van 1280x720 weer gaan uitrekken. En ja, 1280x720 op een breedbeeld 19" zou wel ERG grote letters geven. Het is dus nooit goed -> dilemma? Nee, gewoon 5:4 TFT'tje kopen :) Die kunnen 1280 filmpjes tenminste in z'n native perfect weergeven, wel kleiner, maar 19" blijft toch wel groot genoeg, ook als je 30% (zwarte balken) van het beeld niet gebruikt.

[ Voor 113% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
Yokozuna schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 04:01:
[...]

Maar Wallehbieleh, die VP191b zal zoals je zegt (of impliceert) vast wel minder ghosting vertonen dan het 8ms TN paneel van de Benq die je hebt. Misschien gold bij jou ook de '2 dagen inspeeltijd' naast de resolutie verandering als oorzaak voor minder ghosting :)

[...]
Laat hem eerst maar eens in 1280x1024 gaan draaien, en dan nog eens over ghosting lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Dag allemaal,

Voor alsnog heb ik deze topic passief gevolgd, maar zou nu toch graag jullie advies inwinnen.

Ik ben door een herindeling van mijn kamer (helaas) gedwongen om afscheid te nemen van mijn 19" 'old trustworthy' Iiyama Vision Master Pro 454, omdat mijn buro nu tegen de muur komt te staat is er geen plek voor de grote kast van een CRT. Ik ben dus op zoek naar een TFT.

Mijn PC gebruik bestaat voornamelijk uit het web surfen, en diverse Office-toepassingen. Films kijk ik op mijn TV via TV-OUT, dus nooit op mijn monitor. Helaas heb ik bijna geen tijd meer om games te spelen, maar zou wel graag de mogelijkheid behouden voor de toekomst. Het belangrijkste voor mij is dat ik op de beeld kwaliteit die ik van mijn Iiyama gewend was, scherp beeld en natuurlijke kleuren, niet achter uit ga.

Wat ik lees uit alle reacties bestaat voor mijn gebruikers-profiel de keuze eigenlijk uit de Fujitsu-Siemens P19-2 of de Viewsonic VP191b?

Als jullie zo mijn (korte) achtergrond lezen, welke is dan de beste keuze? Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Samsung 930BG?

Hartelijk dank voor de reacties.

Alastair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Yokozuna schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 04:01:
[...]

Siemens maakt hele betrouwbare wasmachines, want bij die wasmachines blijft zwart ECHT zwart! Waarom denk je anders dat Fujitsu-SIEMENS voor Samsung kiest, komop he, beetje verder kijken dan je neus lang is!!!

[...]
De vraag was aan RtN gesteld.. Dus ergens vind ik dit maar een lullig dat jij er op antwoord. 'k Wil gewoon weten wat hem overtuigd heeft, is dat zo moeilijk om te begrijpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 11:06 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
mcal schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:29:
Wat ik lees uit alle reacties bestaat voor mijn gebruikers-profiel de keuze eigenlijk uit de Fujitsu-Siemens P19-2 of de Viewsonic VP191b?
Zoals ik hier begrepen heb is de P19-2 iets meer geschikt voor het grafische werk en een klein beetje minder voor't gamen, het gaat natuurlijk nog goed hoor, maar om te gamen is de VP191b dan weer iets beter, maar ik denk dat het verschil miniem is.

Dus eigenlijk draait het er nog een beetje om naar welke je voorkeur echt uitgaat, maar ik ben er wel zeker van de beide schermen van een zeer goede kwaliteit zijn en je er geen spijt van zult krijgen welke van de 2 je ook koopt.

De Samsung 930BF staat hier onder de noemer "pure game TFT's", het nadeel met zo'n TFT's is dat de kleuren wat minder worden, dus ik denk niet dat dit een optie voor jou is, mits je bijna nooit gamed.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds zwaar te twijfelen tussen ViewSonic VP191b en de Samsung 930BF.

De prijzen zijn ongeveer gelijk 460 voor viewsonic en 450 (mycom, tevens pixelgarantie) voor Samsung 930BF.

Ik speel 60% games (CS:S / HL2 / BF2 / RPG in algemeen) en de rest is meer internetten/msn-en en enkele keer film. Ik zou meer films gaan kijken op de monitor als deze beter is want op me CRT vind ik het maar niets. Ik kijk ze nu op me tv via TV-OUT. Wie kan mij hierbij het best helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:16:
Ik zit nog steeds zwaar te twijfelen tussen ViewSonic VP191b en de Samsung 930BF.

De prijzen zijn ongeveer gelijk 460 voor viewsonic en 450 (mycom, tevens pixelgarantie) voor Samsung 930BF.

Ik speel 60% games (CS:S / HL2 / BF2 / RPG in algemeen) en de rest is meer internetten/msn-en en enkele keer film. Ik zou meer films gaan kijken op de monitor als deze beter is want op me CRT vind ik het maar niets. Ik kijk ze nu op me tv via TV-OUT. Wie kan mij hierbij het best helpen...
Als je zoveel gamed, zou'k ook voor een game-TFT gaan. 't Is niet dat je echt veel met fotobewerking, design enzovoort bezig bent heb ik de indruk. Dus mag er op het gebied van kleuren misschien een klein beetje worden ingeleverd. Dus dan zou'k zeker voor een Samsung 930BF gaan.

Zou je echt fel minderen met het gamen, dan is misschien de ViewSonic toch wel een optie of je kan het ook zo zien, t'is niet dat je, je TFT na een jaar buiten gooit dus als je het op lange termijn zou bekijken en van jezelf weet dat je zowiezo gaat minderen met gamen, is misschien toch de ViewSonic de beste keuze, maar ik denk in beide gevallen dat je een goeie TFT in huis haalt.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mcal schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:29:
Dag allemaal,

Voor alsnog heb ik deze topic passief gevolgd, maar zou nu toch graag jullie advies inwinnen.

Ik ben door een herindeling van mijn kamer (helaas) gedwongen om afscheid te nemen van mijn 19" 'old trustworthy' Iiyama Vision Master Pro 454, omdat mijn buro nu tegen de muur komt te staat is er geen plek voor de grote kast van een CRT. Ik ben dus op zoek naar een TFT.

Mijn PC gebruik bestaat voornamelijk uit het web surfen, en diverse Office-toepassingen. Films kijk ik op mijn TV via TV-OUT, dus nooit op mijn monitor. Helaas heb ik bijna geen tijd meer om games te spelen, maar zou wel graag de mogelijkheid behouden voor de toekomst. Het belangrijkste voor mij is dat ik op de beeld kwaliteit die ik van mijn Iiyama gewend was, scherp beeld en natuurlijke kleuren, niet achter uit ga.

Als jullie zo mijn (korte) achtergrond lezen, welke is dan de beste keuze? Of moet ik het in een heel andere hoek zoeken, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Samsung 930BG?

Hartelijk dank voor de reacties.

Alastair
Ik heb zelf altijd IIyama CRT's gehad en als eerste wil ik je even zeggen dat die schermen absoluut niet scherp zijn ;) Elke TFT zal een scherper beeld hebben dan dit scherm en voor websurfing en office maakt het nou allemaal niet al teveel uit wat voor scherm je haalt. Al zou ik toch voor een iets sneller scherm gaan (zoals al vaker gemeld is de onscherpte bij scrollen van tekst bij trage TFT schermen. Verder geef je aan in de toekomst te willen gamen, om wat voor soort games gaat dit dan?).
Ook vind ik het argument van natuurlijke kleuren bij de IIyama CRT's ook niet echt gegrond, zeker niet als je jouw monitor op 9300K hebt staan en/of verder niet goed hebt ingesteld...

Ik zelf zou lekker voor de Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub, Pivot) € 325,94 gaan, (heb je een DVI aansluiting??? anders kan je ook 1 zelfde type scherm kiezen met DVI).
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.