De 2405FPW heeft een S-PVA (overdrive) paneel. Gemiddelde reactietijd van 20ms maar we hebben het hier wel over een 24" TFT met een gigantische resolutie (kleinere TFT's zijn altijd iets sneller). Prima prestatie dus voor Samsung's overdrive-implementatie, ze KUNNEN het wel. 20ms gemiddeld is een stuk minder dan bijv. 40ms gemiddeld voor normale PVA panelen, om maar even op het 193P+ versus 193P verhaal terug te komen (S-PVA versus PVA). En TOCH zegt THG dit:
Games are clearly not this monitor's strength, either; it's too slow, and the monitor displays annoying lags.
De 20ms gemiddeld klopt dus voor geen meter met hun bevindingen in de
praktijk (duidelijke ghosting). Toch denken ze niet van "hoe kan dat?". Er klopt iets niet en toch nemen ze het voor lief. Gebrek aan zelfkritiek, stomme THG.
Maar Wallehbieleh, die VP191b zal zoals je zegt (of impliceert) vast wel minder ghosting vertonen dan het 8ms TN paneel van de Benq die je hebt. Misschien gold bij jou ook de '2 dagen inspeeltijd' naast de resolutie verandering als oorzaak voor minder ghosting

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:16:
[...]Yokozuna en ik hebben er persoonlijk voor gezorgd dat 3-co in de ShopSurvey is gekomen. Ik heb de monitor (p19-2) reeds drie weken in bezit (en erg tevreden), maar het lijkt me een leuk voorstel om Kathrin eens te mailen met het verzoek of Yoko in ieder geval een gratis monitor mag krijgen

En anders is 50% korting ook wel een aardige geste van 3-co!
Hoeveel monitoren zijn er inmiddels wel verkocht via Tweakers bij 3-co? Ik denk wel een stuk of 20!
3-co speelt kerstman! 3-co goes hoho!
En waarom heb je voor de FSC P19-2 gekozen ?
Siemens maakt hele betrouwbare wasmachines, want bij die wasmachines blijft zwart ECHT zwart! Waarom denk je anders dat Fujitsu-SIEMENS voor Samsung kiest, komop he, beetje verder kijken dan je neus lang is!!!
Dat komt natuurlijk doordat men op zijn minst gelijkwaardig wil zijn aan de concurrentie, dus waardeert men de specs op

Dat dit paneel van AUO zou komen was al bekend, maar nu weten we wanneer.
Ik vind het suf dat ze de helderheid opkrikken, wat moet je met max 300nits man, van mijn part verlagen ze hem van 250 naar 200nits. Stomme AUO.
als de rest wel klopt, dan betekent dat dat we een 19"breedbeeld overdrive pva kunnen verwachten.
Wel een ongelukkige resolutie trouwens, 1400x900 ofzo. Denk je eindelijk optimaal 720p filmpjes te kunnen kijken, moet je filmpjes van 1280x720 weer gaan uitrekken. En ja, 1280x720 op een breedbeeld 19" zou wel ERG grote letters geven. Het is dus nooit goed -> dilemma? Nee, gewoon 5:4 TFT'tje kopen

Die kunnen 1280 filmpjes tenminste in z'n native perfect weergeven, wel kleiner, maar 19" blijft toch wel groot genoeg, ook als je 30% (zwarte balken) van het beeld niet gebruikt.
[
Voor 113% gewijzigd door
Yokozuna op 07-07-2005 04:41
]