24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Verwijderd
Verwijderd
De test is het zelfde alleen nu in het engels.piems schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:15:
http://www.behardware.com/news/lire/07-07-2005/
behardware test de samsung 930BF en nu in het engels
als ik dit zo lees ben ik blij met mijn keuze.
Tevens word de Samsung 930BF afgekraakt in de test. Als ik zo lees neem ik liever de ViewSonic...
(Imp4ct, heb jij al antwoord want jij zei gister dat je ook nog geen antwoord had gekregen?)
Raar, ik mailde naar hetzelfde adres. Nog een keer proberen dan maar.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:17:
<k.nguyenvan@3-co.de>
dat is haar adres,ik mailde gisteren en heb al antwoord gekregen
goh das exact wat ik ook meldVerwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:58:
[...]
De test is het zelfde alleen nu in het engels.
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Nope, nog niets terug gehad, kan misschien eraan liggen omdat ik een Yahoo.com email-account heb.Giel schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:12:
(Imp4ct, heb jij al antwoord want jij zei gister dat je ook nog geen antwoord had gekregen?)
Maar voor alle mensen die nu nog van plan zijn een ViewSonic VP191b te kopen, 'k heb goed nieuws, ik ga op een IA opzetten op de welbekende site, meer info volgt later, vandaag zal hij zeker online staan. In samenwerking met 3-co natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 13:31 ]
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Geldt dat alleen voor de VP191b of ook voor de s?Maar voor alle mensen die nu nog van plan zijn een ViewSonic VP191b te kopen, 'k heb goed nieuws, ik ga op een IA opzetten op de welbekende site, meer info volgt later, vandaag zal hij zeker online staan. In samenwerking met 3-co natuurlijk.
Zie dat je in Belgie woont... Weet niet hoe de verhouding ligt, maar denk toch dat de meesten in NL wonen
[ Voor 58% gewijzigd door Chimera op 07-07-2005 13:48 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Ja, beide kleuren.Giel schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:33:
[...]
Geldt dat alleen voor de VP191b of ook voor de s?
Foto materiaal:
Ik woon dicht bij de grens van Nederland, dus we gaan de schermen die in Nederland worden besteld ook in Nederland op de post doen, dat bespaart de verzendkosten. Alle info kan je straks op de website vinden.Chimera schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:47:
Kan je voor Campzone (uiterlijk 21 juli dus) leveren denk je?
Zie dat je in Belgie woont... Weet niet hoe de verhouding ligt, maar denk toch dat de meesten in NL wonenDat kan dan weer problematisch worden met verzendkosten e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 13:58 ]
Foto materiaal:
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Ik weet niet of je wakker was toen je dit postte, maar je had misschien uit m'n post kunnen opmaken dat die niet serieus bedoeld was.imp4ct schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:42:
[...]De vraag was aan RtN gesteld.. Dus ergens vind ik dit maar een lullig dat jij er op antwoord. 'k Wil gewoon weten wat hem overtuigd heeft, is dat zo moeilijk om te begrijpen ?
Ben benieuwd BHware!P.S. Next week we will receive the new version of the ViewSonic VX924. We will see if the 930BF can keep the title fastest monitor…
[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 14:23 ]
Héhé, idd die siteChimera schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:53:
Top, ik hou de site (inkoopacties.net neem ik aan) in de gaten
'k Post wel iets als hij online is, maar hij komt er zeker vandaag, ik hoop ergens tegen de namiddag, vroege avond.
[ Voor 6% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 13:59 ]
Foto materiaal:
Verwijderd
Ik zit namelijk met een probleem. Me TFT monitor valt steeds uit met die VGA kabel en niet met de DVI kabel.
Volgens mij oneindig, het hangt o.a. van de RAMDAC (digital -> analog converter) af hoe hoog de maximale resolutie+refreshrate is. Zijn tegenwoordig allemaal 400MHz dus dat is zat voor 1600x1200x100hz ofzo.Misschien een hele domme vraag, maar wat is de maximale resolutie die een VGA kabel aan kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 14:09 ]
Verwijderd
Oké, dus het probleem ligt niet aan de kabel. Ik het fujitsu al opgebeld en ik krijg een nieuwe (P20-2)(Ja ik weet het, het is geen 19" monitor) monitor. Maar ik vroeg me eigen even af waarom de DVI kabel het wel deed. Dan zal waarschijnlijk de Analoge aansluiting kapot zijnYokozuna schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:08:
[...]
Volgens mij oneindig, het hangt o.a. van de RAMDAC (digital -> analog converter) af hoe hoog de maximale resolutie+refreshrate is. Zijn tegenwoordig allemaal 400MHz dus dat is zat voor 1600x1200x100hz ofzo.
Eerlijk denk ik dat de monitor zijn opwarmtijd wel heeft gehad, want:Yokozuna schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 04:01:
De 2405FPW heeft een S-PVA (overdrive) paneel. Gemiddelde reactietijd van 20ms maar we hebben het hier wel over een 24" TFT met een gigantische resolutie (kleinere TFT's zijn altijd iets sneller). Prima prestatie dus voor Samsung's overdrive-implementatie, ze KUNNEN het wel. 20ms gemiddeld is een stuk minder dan bijv. 40ms gemiddeld voor normale PVA panelen, om maar even op het 193P+ versus 193P verhaal terug te komen (S-PVA versus PVA). En TOCH zegt THG dit:
[...]
De 20ms gemiddeld klopt dus voor geen meter met hun bevindingen in de praktijk (duidelijke ghosting). Toch denken ze niet van "hoe kan dat?". Er klopt iets niet en toch nemen ze het voor lief. Gebrek aan zelfkritiek, stomme THG.
Maar Wallehbieleh, die VP191b zal zoals je zegt (of impliceert) vast wel minder ghosting vertonen dan het 8ms TN paneel van de Benq die je hebt. Misschien gold bij jou ook de '2 dagen inspeeltijd' naast de resolutie verandering als oorzaak voor minder ghosting
...
1. THG heeft eerst tests over de kleurkwaliteit, het contrast, de contraststabiliteit, en de homogeniteit gedaan.
en
2. De response-grafiek ziet er wel aardig uit.
Ik heb wel een idee van waarom de resultaten in praktijk tegenvallen:
De scan rate is bij de meeste lcd schermen 60Hz, wat dus inhoud dat een pixel elke 16,7ms een nieuw doel krijgt.
Hierdoor ontstaat een soort van 'overshoot'; omdat een pixel die van zwart naar grijs moet gaan eerst 16,7 ms te horen krijgt dat ie naar wit moet, gaat ie te ver.
Zoals je echter in De VP191 review van THG hebt kunnen zien 'wacht' het paneel bij de kleurovergang een paar ms voordat ie begint, waardoor de pixel in ieder geval geen wit bereikt voordat ie te horen krijgt wat het eigenlijke doel is, en de fall tijd is vrij kort(5 ms volgens mij), waardoor het effect van de overshoot beperkt blijft.
Als het paneel dat samsung gebruikt toevallig minder goed aangepast is aan overdrive(als de fall tijd te lang is, of als de pixel niet eerst even wacht) dan worden pixels die van zwart naar lichtgrijs moeten gaan veel te licht, wat dus wordt ervaren als de 'overdrive ghosting'
Deze verklaring klopt volgens mij aardig met de ervaringen van THG, want door een te grote overshoot krijgen ze ook meer last van video noise:
Kijkhoek niet groot genoeg?Video noise while watching DVDs is strongly evident. This is a shame, because the format of the screen would be perfect for this application. Forget it, though - there is definitely too much video noise and, in addition, viewing angles aren't suitable.
heeft dat dan met overdrive te maken, of wordt samsung hier gewoon slechter in?
Verwijderd
De reden van de twijfel is dat de je op de Samsung softwarematig je beeldscherm instellingen moet wijzigen. Dus geen knoppen meer op je beeldscherm. Ik heb een dual head kaart en wil dus ook twee van deze schermen naast elkaar zetten. Nu vraag ik mij af mijn video kaart wel gaat snappen als ik de beelschermen ga kalibreren.
De Sony heeft wat mij betreft beter specs, maar daar lees ik weer minder positieve reviews van.
Wie trekt mij over de streep
n00b, bedankt voor je reactie. Ik ben altijd heel tevreden geweest met mijn Iiyama, hiervoor heb ik een CTX gehad die vreselijk slecht was, dus de Iiyama was voor mij een verademing. Veel vergelijkingsmateriaal heb ik dus niet, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik op beeldkwaliteit niet achteruit wil gaan. Als jij zegt dat bijna elke TFT beter is dan mijn Iiyama is dat dus automatisch niet het geval.n00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:58:
[...]
Ik heb zelf altijd IIyama CRT's gehad en als eerste wil ik je even zeggen dat die schermen absoluut niet scherp zijnElke TFT zal een scherper beeld hebben dan dit scherm en voor websurfing en office maakt het nou allemaal niet al teveel uit wat voor scherm je haalt. Al zou ik toch voor een iets sneller scherm gaan (zoals al vaker gemeld is de onscherpte bij scrollen van tekst bij trage TFT schermen. Verder geef je aan in de toekomst te willen gamen, om wat voor soort games gaat dit dan?).
Ook vind ik het argument van natuurlijke kleuren bij de IIyama CRT's ook niet echt gegrond, zeker niet als je jouw monitor op 9300K hebt staan en/of verder niet goed hebt ingesteld...
Ik zelf zou lekker voor de Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub, Pivot) € 325,94 gaan, (heb je een DVI aansluiting??? anders kan je ook 1 zelfde type scherm kiezen met DVI).
Na het lezen van de 930BF review koop ik deze iig. niet, en gaat het bij mij dus tussen de FSC 19-2 en de ViewSonic VP191b. Volgens reviews op Behardware is de FSC 19-2 helemaal niet zo geweldig, en preferen zij de ViewSonic. Maar aan de andere kant hebben gebruikers op dit forum duidelijk gemaakt dat de ViewSonic zeker niet perfect is, zoals backlight problemen.
Het gaming staat voor mij helaas op een laag pitje, want ik heb er gewoon geen tijd meer voor. Dus dat is zeker niet een van de belangrijkste criteria om de nieuwe monitor te kiezen. Films kijken ook niet, want daar heb ik TV-OUT voor. Beeldkwaliteit, scherpte, mooie en volle kleuren, en goed contrast zijn wel heel belangrijk voor mij.
Het lijkt er dus op dat de FSC 19-2 voor mij de betere monitor is, maar ik wil eigenlijk even weten hoe slecht deze monitor is voor gaming, voor het geval ik op een regenachtige dag toch een spel installeer. Is het echt niet te doen, of valt het heel erg mee? Als ik namelijk de Behardware review moet geloven is de P19-2 compleet bagger voor spellen.
Nogmaals bedankt.
Edit: Oh ja, ik heb inderdaad een DVI uitgang op mijn videokaart.
De sony betere specs?Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:57:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung 193P en de Sony SDM-HS95P beschrijving te zien in de TS.
De reden van de twijfel is dat de je op de Samsung softwarematig je beeldscherm instellingen moet wijzigen. Dus geen knoppen meer op je beeldscherm. Ik heb een dual head kaart en wil dus ook twee van deze schermen naast elkaar zetten. Nu vraag ik mij af mijn video kaart wel gaat snappen als ik de beelschermen ga kalibreren.
De Sony heeft wat mij betreft beter specs, maar daar lees ik weer minder positieve reviews van.
Wie trekt mij over de streep
de reactietijd zal niet echt veel uitmaken omdat dat de zwart->wit->zwart tijd is, en de hogere helderheid vind ik niet echt positief.
Als het ontbreken van de knoppen je enige bezwaar is bij de samsung, dan kan je ook naar de 194T kijken.
deze is een paar tientjes duurder(nog steeds goedkoper dan de sony), en heeft een response tijd van 25 ms in plaats van 20 ms, maar aangezien je voor een pva/mva monitor gekozen heb ga ik er van uit dat gamen niet echt een prioriteit is.
Ik sta net als jij voor dezelfde keuze: P19-2 of de VP191.
P19-2 heeft een veel betere zwart weergave t.o.v. VP191. Zwart weergave en responsetijd zijn voor mij zware punten. Maar als gaming eigenlijk geen rol speelt dan is de P19-2 100% de betere keuze vanwege contrast(1000 : 1) en de zwart weergave
BTW: een 8 bits panel is voor mij een must.
BTW2: welke revisie verkoopt 3-co.de van de P19-2? nog steeds rev. 2? En kent iemand toko's die revisie 5 verkopen(of hoger
i want LART!

pricewatch: Samsung SyncMaster 910T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zwart)
pricewatch: Samsung SyncMaster 910T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)
Het is nog maar de vraag of de 173P+ hieraan kan tippen met zijn gegeven contrast van 1500:1.
Maar als gaming eigenlijk geen rol speelt dan is de P19-2 100% de betere keuze vanwege contrast(1000 : 1) en dus de zwart weergave
Ze verkopen ook rev.5. Hangt van de kleur af die je wilt, weet niet meer precies hoe dat zat.BTW2: welke revisie verkoopt 3-co.de van de P19-2? nog steeds rev. 2? En kent iemand toko's die revisie 5 verkopen(of hoger)?
[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 16:04 ]
EDIT: is er ook al info over evt. revisies die Viewsonic VP191 heeft doorgevoerd?
[ Voor 74% gewijzigd door Darth Punk op 07-07-2005 16:27 ]
i want LART!
Volgens xbitlabs ja, maar 1 bron is geen bron.Yokozuna schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:54:
Redcorn, je kunt i.p.v. de 194T ook voor de 910T gaan, die kost nog geen 430 euro en biedt volgens xbitlabs (samen met de 910N (DVI loze versie)) het dieptste zwart van alle TFT's momenteel op de markt.
[afbeelding]
...
Volgens Behardware is de zwartdiepte 0,19 nits met een contrast ratio van 963:1, wat ik eerlijk gezegd reëler vind klinken.
Over het algemeen wijken de contrast metingen van xbitlabs namelijk vrij sterk van die van andere reviewsites af:
Zo meet THG 1139:1 bij de 193P, en Behardware zit hier bij in de buurt met 1050:1, maar xbitlabs komt niet boven de 470:1 uit
THG meet 3 keer ongeveer 600:1 bij het samsung 8 ms 19" paneel, Behardware meet zelfs 738:1, maar xbitlabs meet 361:1
Sorry dat ik het zeg, maar als xbitlabs zulke vreemde resultaten geeft dan vraag ik me af of ik dat nog een bron kan noemen, laat staan dat ik vanwege de review van één site besluit om een monitor met een ouder paneel te kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 07-07-2005 17:02 . Reden: eentje toevoegen ]
Bij 183 nits! Bij 100 nits helderheid is het zwart logischerwijs dus dieper.White attained 183 cd/m², and black was an extraordinary 0.19 cd/m².
Kijk maar naar de xbitlabs metingen, bij 166-201nits helderheid meten ze een zwartdiepte rond de 0.19nits en een contrast rond de 900:1. De metingen van behardware en xbit labs komen dus behoorlijk overeen. Aan te nemen valt dus nog steeds dat de 910T/N superrrdiep zwart weergeven.
Algemene betrouwbaarheid van xbit labs is een ander verhaal, had het alleen over de 910T.
[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 17:04 ]
Als ik naar de specs kijkdan lijkt het erop dat de 910T, de 920T, en de 194T hetzelfde paneel hebben, en het verschil dus zit in het uiterlijk en de prijs.
[ Voor 42% gewijzigd door n-i-x op 07-07-2005 17:06 . Reden: zat onzin te typen ]
Maargoed, misschien meet xbit labs alles voor ipv. na calibratie, dat kan behoorlijk schelen zoals je ziet bij de THG review van de 193P.Redcorn, je kunt i.p.v. de 194T ook voor de 910T gaan (pricewatch..)
[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 17:08 ]
Verwijderd
Grrr... Dit is al vaker uitgelegd : Die conclusie van Behardware (de letterlijk vertaling van hardware.fr) is waarschijnlijk gebaseerd op een bagger P19-2 scherm. ALLE andere pro- en user-reviews van de P19-2 zijn lovend over de geschiktheid van de P19-2 voor games, omdat er geen/nauwelijks ghosting aanwezig is. En dat kan ik ook onderschrijven. Voor een spelletje op een regenachtige middag is de P19-2 een heeeeel luxe monitor. Zo kun je het ook zien.mcal schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:14:
[...]
Na het lezen van de 930BF review koop ik deze iig. niet, en gaat het bij mij dus tussen de FSC 19-2 en de ViewSonic VP191b. Volgens reviews op Behardware is de FSC 19-2 helemaal niet zo geweldig, en preferen zij de ViewSonic. Maar aan de andere kant hebben gebruikers op dit forum duidelijk gemaakt dat de ViewSonic zeker niet perfect is, zoals backlight problemen.
...
Het lijkt er dus op dat de FSC 19-2 voor mij de betere monitor is, maar ik wil eigenlijk even weten hoe slecht deze monitor is voor gaming, voor het geval ik op een regenachtige dag toch een spel installeer. Is het echt niet te doen, of valt het heel erg mee? Als ik namelijk de Behardware review moet geloven is de P19-2 compleet bagger voor spellen.
Kijk! Daar heb ik wat aan, precies wat ik wilde horen om mij over de streep te trekken! Thanks!!Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:39:
[...]
Grrr... Dit is al vaker uitgelegd : Die conclusie van Behardware (de letterlijk vertaling van hardware.fr) is waarschijnlijk gebaseerd op een bagger P19-2 scherm. ALLE andere pro- en user-reviews van de P19-2 zijn lovend over de geschiktheid van de P19-2 voor games, omdat er geen/nauwelijks ghosting aanwezig is. En dat kan ik ook onderschrijven. Voor een spelletje op een regenachtige middag is de P19-2 een heeeeel luxe monitor. Zo kun je het ook zien.
Foto materiaal:
Een TFT zonder ghosting is er nog steeds niet, zelfs op de Samsung 930BF (4ms TN paneel) kunnen pro-reviewers nog ghosting zien, hoe weinig ook. Het lijkt gewoon een kenmerk van TFT's te blijven.
[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 19:04 ]
Ik zeur niet, ik stel alleen vast.
Sterker nog, ik ben het gewoon met je eens hoor. De vraag is of je als gamer minder goed presteert omdat er een heel klein beetje nagloei ipv. praktisch geen nagloei is. Ik denk dat dat geen verschil zal maken. Ik denk zelfs dat je op 8ms TN paneeltjes in de meeste game-monitoren gewoon optimaal kunt presteren als diehard shoot em up'er. Mede omdat, zoals je zegt, je ogen ook niet alles perfect waarnemen bij snelle bewegingen. (Kijk tijdens het fietsen maar naar de grond.) Daarom vind ik het ook niet erg om dit jaar nog een TFT te kopen, ik weet toch bijna zeker dat ik er echt niet slechter door ga presteren in spellen.
Weet je, eigenlijk is de beste test nog om je shooter statistieken een week met CRT te checken, en daarna een week met TFT (accuracy, efficiency etc.). Ik durf te wedden dat die verschillen verwaarloosbaar zijn tussen een CRT en een (overdrive) TN panel/overdrive VA panel.
[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 19:50 ]
Ken er nog een, ik zit met smart te wachten totdat hij wordt goedgekeurdn00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:48:
Ik ben wel benieuwd naar die IAwat voor prijs valt er te krijgen dan?
Wel prijs weten we nog niet, maar natuurlijk proberen we zo laag mogelijk. De mail is verzonden naar 3-co.de en we zullen horen wat er uit de bus komt. Er hangt ook veel af van hoeveel mensen er meedoen natuurlijk, hoe meer deelnemers hoe lager de prijs waarschijnlijk ehn00bs schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:48:
Ik ben wel benieuwd naar die IAwat voor prijs valt er te krijgen dan?
Dat de commissie maar een beetje voortmaakt
[ Voor 6% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 20:04 ]
Foto materiaal:
Verwijderd
Ik doe mee, aangezien het allemaal voor 21 juli geleverd word ga ik er mee akkoord. Zit nu met een TV Scherm als monitor:(imp4ct schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:58:
[...]
Wel prijs weten we nog niet, maar natuurlijk proberen we zo laag mogelijk. De mail is verzonden naar 3-co.de en we zullen horen wat er uit de bus komt. Er hangt ook veel af van hoeveel mensen er meedoen natuurlijk, hoe meer deelnemers hoe lager de prijs waarschijnlijk eh.
Erm, ik heb wel niets laten vallen over de leverdatum. 21 juli halen we waarschijnlijk niet, dat is maar 14 dagen van nu en je moet toch rekenen. 1 week AC ... 1 week IA (betalen) ... en dan halen en afhandelen. We willen het zelf allemaal zo snel mogelijk laten verlopen, maar ik denk dat 21 juli echt een datum is dat we nooit zullen halen sorry.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:02:
[...]
Ik doe mee, aangezien het allemaal voor 21 juli geleverd word ga ik er mee akkoord. Zit nu met een TV Scherm als monitor:(
Foto materiaal:
Het betreffende onderdeel wat ik bedoel kan je vinden onder het menu: "Patterns - Full Palette", waarna je de knop "Pattern On/Off" aanklikt. Hierdoor word een scherm geactiveerd met 256 verschillende kleurgradaties (licht en donker), waarmee je vrij gemakkelijk vooral het contrast van je monitor in kan stellen.
Je dient er dan voor te zorgen dat "alle" kleur-gradaties zichtbaar zijn, waarbij er geen overloop plaatsvindt tussen twee blokken. Staat het contrast te hoog dan zullen een aantal lichte kleurblokken in elkaar overlopen en is het contrast/brightness te laag dan zullen donkere vlakken niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.
Hier kan je het programma downloaden.
voorbeeld van dat betreffende scherm:

[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 07-07-2005 20:27 ]
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
3-co
Alle communicatie verliep prima. Ik heb gewoon gemaild in mijn steenkool Duits en alles kwam duidelijk door in Hamburg. Katryn mailt zeker terug, ik mailde op zaterdag en kreeg op maandag 1800 uur antwoord. Dat mijn aanvraag goed was en ik kreeg gelijk al een uitgebreide factuur toegestuurd. Stuur dus direct je NAW gegevens mee in de mail als je wilt bestellen. Betaling via overboeking, creditcard was helaas niet mogelijk. De vrijdag daarop was het geld bij ze binnen en maandags hebben ze dus de monitor getest op pixelfehler en dinsdag verzonden. Dat verzenden gaat heel snel! Dinsdag om 10.00 uur al afgeleverd. Het scherm was degelijk verpakt.
Bij het uit de doos halen had je gelijk al het gevoel een kwaliteitsscherm te pakken te hebben. Alles voelde gelijk al robuust en stevig aan.
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was mij geschonken en stamde nog van een fujitsu siemens levering aan AH af. Kortom mijn vergelijkinsg materiaal was zeer slecht.
Bijzonderheden
Geen dode pixels zoals verwacht omdat 3-co een test daarop doet. Toch nog altijd een kleine vrees dat als jij hem aanzet er wel een roodlampje verschijnt. Gelukkig dus niet.
Kleurweergave
Zeer goede klerweergave wat mij betreft. Ik zie nu dingen op foto's waar ik het bestaan niet eens van wist
Ghosting
Vooralsnog niet gesignaleerd. Ik ben geen diehard gamer dus zal het mindersnel opmerken. Bij de fps.
Contrast & helderheid
Mijn instellingen staan vooralsnog op standaard. aangesloten via DVI. Wit is wel fel maar dat kan ook komen omdat ik een gammel ding gewend was. Ik vind het zwart mooi zwart maar ook daar ben ik geen expert in. Misschien iemand tips voor de instellingen van de VP191?
Uniformiteit van het scherm
De kleuren van het scherm zijn werkelijk waar fantastisch! Zeker met mijn eigen foto's
Kijkhoek
Zeer goed maar dat was al bekend.
Bouwkwaliteit
Robuust en stevig zoals ik al zei. Ik vind de poot zeker niet storend! Mijn 191s met zwarte poot staat zeer goed bij mijn Antecp160 (silver). Het oog wil ook wat he
Vormgeving
Mooie degelijke vormgeving zonder poespas! Daar hou ik zeker van!
Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen
Na 24 uur bezit;
Voordeel;
- De kleuren
- De inkijkhoek
- De robuustheid en goede poot.
Nadeel(als ik er een moet noemen);
- De poot steekt wat uit naar achteren waardoor ie niet strak tegen de muur staat maar je kan hem dan aan de muur ophangen maar kan de hoogte niet meer versteld worden.
Kortom een zeer goede aankoop bij een goede winkel! Echt een aanrader en die extra's euros dubbel en dwars waard vooralsnog!!!!
Verwijderd
Alleen nu nog kiezen.. ik denk dat het de 910T gaat worden of de 194T
Valt hier nog wat zinnigs over te zeggen voor het laatste duwtje over de spreekwoordelijke streep.
Voor alle mensen die interesse hebben in een ViewSonic VP191b of VP191s (zwart of zilver).
http://www.inkoopacties.net/ia/z3fhlpmc
Foto materiaal:
Verwijderd
ik krijg deze melding:imp4ct schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:36:
En jawel, de hij is er eindelijk !!
Voor alle mensen die interesse hebben in een ViewSonic VP191b of VP191s (zwart of zilver).
http://www.inkoopacties.net/ia/z3fhlpmc
Je hebt geen toegang tot deze inkoopactie.
Verder las ik hiervoor dat iemand vroeg of hte nog voor ene lanparty (campzone?) geleverd kan worden. Toen zei jij volgens mij ja. mjah agh ik kijk het wel ff aan even kijken hoe aantrekkelijk de prijs is anders koop ik hem gewoon
Ja, het schijnt dat onze AC nog op "onzichtbaar" status staat. 'k Heb even een melding gepost op't forum van IA, 'k hoop dat ze het snel fixen. Van die Lanparty dat weet ik jah, maar ik geloof niet dat ik gezegd heb dat we ervoor konden leveren ofwel heb ik een foute indruk gegeven.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:46:
[...]
ik krijg deze melding:
Je hebt geen toegang tot deze inkoopactie.
Verder las ik hiervoor dat iemand vroeg of hte nog voor ene lanparty (campzone?) geleverd kan worden. Toen zei jij volgens mij ja. mjah agh ik kijk het wel ff aan even kijken hoe aantrekkelijk de prijs is anders koop ik hem gewoon
Morgen zal de commissie de IA naar alle waarschijnlijkheid goedkeuren, 't is vakantie voor iedereen, dus het gaat een beetje trager, mijn excuses.
[ Voor 16% gewijzigd door imp4ct op 07-07-2005 22:01 ]
Foto materiaal:
Dit lees ik wel vaker, erg leuk om te lezen altijd.Zeer goede klerweergave wat mij betreft. Ik zie nu dingen op foto's waar ik het bestaan niet eens van wist
Dat komt me ook bekend voorWant hoe langer ik er achter zit hoe verder ik zak op mijn stoel
[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 21:17 ]
Verwijderd
De 194T heeft dus 2 DVI poorten, en is dus de beste keuze als je er twee pc's aan wilt hangen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:30:
Thnx to ZiN en Yokuzuna, er is mij weer een boel duidelijk geworden!
Alleen nu nog kiezen.. ik denk dat het de 910T gaat worden of de 194Thet enige verschil tussen beide is dat de één VGA (15 D-sub), DVI-D heeft en als feature MagicBright / Pivot software (910T) en de ander 2 DVI-I en als feature Switching Time <0.8ms (194T) En natuurlijk de vormgeving.
Valt hier nog wat zinnigs over te zeggen voor het laatste duwtje over de spreekwoordelijke streep.
Als je(zoals de meeste mensen) niet van plan bent dat te gaan doen, dan ga je gewoon voor de 910T omdat die goedkoper is.
[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2005 23:22 ]
Dat neemt natuurlijk nog niet weg dat pva tot nu toe het diepste zwart heeft.
Verwijderd
Augustus komen ze toch uit?Yokozuna schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:55:
En straks nog steeds met de 750P/950P/173P+ met contrast van 1500:1, er vanuit gaande dat Samsung bij die contrastwaarden in de buurt komt.
(173P+)Momenteel al beschikbaar in Canada en China, Europa zal in augustus volgen.
[edit]
Net mail gehad van bevestiging.
[ Voor 12% gewijzigd door RtN op 08-07-2005 10:22 ]
Nu krijg ik deze informatie over hun bank:
Commerzbank Hamburg
Kto-Nr. 470640400
BLZ 200 400 00
IBAN: DE26 2004 0000 0470 6404 00
BIC: COBADEFFXXX
Misschien een domme vraag maar wat is nou hun rekeningnummer? Is dat dat Kto-Nr?
Verwijderd
Kto-Nr. : Kontonummer = rekeningnummerGiel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:05:
Yes, ik heb eindelijk een mailtje terugMijn totale bedrag is €477,84.
Commerzbank Hamburg
Kto-Nr. 470640400
BLZ 200 400 00
Misschien een domme vraag maar wat is nou hun rekeningnummer? Is dat dat Kto-Nr?
BLZ : BankLeiZahl = nummer van het bankfiliaal
IBAN/BIC : zelfde als in NL.
Dus ik hoef met de onderste 2 niets te doen? Ik heb best vaak iets overgemaakt maar ben nog nooit IBAN/BIC tegengekomen.Kto-Nr. : Kontonummer = rekeningnummer
BLZ : BankLeiZahl = nummer van het bankfiliaal
IBAN/BIC : zelfde als in NL.
(sorry voor het offtopic gepraat)
Moet je verder nog apart om die Pixelfehlertest vragen of doen ze dat automitisch?
Thanks, Alastair
Verwijderd
Jawel. Je moet wel een overschrijvingsformulier voor internationale betalingen gebruiken.Giel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:19:
[...]
Dus ik hoef met de onderste 2 niets te doen? Ik heb best vaak iets overgemaakt maar ben nog nooit IBAN/BIC tegengekomen.
Verwijderd
Moet je hen vragen.mcal schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:37:
Ik heb ook gisteren een (witte) FSC 19-2 besteld bij 3-co. Zijn die jongens daar in staat om de nieuwste revisies (5?) te leveren? Of maken ze daar geen onderscheid in?
Moet je hen vragen.Moet je verder nog apart om die Pixelfehlertest vragen of doen ze dat automitisch?
Maar bij Girotel kan ik niet kiezen voor een overschrijvingsformulier voor internationale betalingen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:38:
[...]
Jawel. Je moet wel een overschrijvingsformulier voor internationale betalingen gebruiken.
Er staat als enige overschrijvingsmogelijkheid: Overschrijven vanaf uw girorekening naar bank-/girorekening. Er staat niets vermeld voor het buitenland
Verwijderd
Ik had ook dit probleem. Girotel Online ondersteunt geen internationale betalingen. Je dient dit met de PC-versie van girotel te doen of met een papieren internationale overschrijvingskaart.Giel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:42:
[...]
Maar bij Girotel kan ik niet kiezen voor een overschrijvingsformulier voor internationale betalingen.
Er staat als enige overschrijvingsmogelijkheid: Overschrijven vanaf uw girorekening naar bank-/girorekening. Er staat niets vermeld voor het buitenland
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 10:44 ]
Verwijderd
Mail van Kathrin (die mij af en toe mailt om te helpen met het helpen van Nederlandse Tweakers-klantenRtN schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:16:
Kheb woensdag aanvraag ingediend bij 3-co voor de FSC P19-2, alleen er is nog niet teruggereageerd. Zijn er hier mensen die wel van woensdag oid al een reactie hebben?
[edit]
Net mail gehad van bevestiging.
Het kan dus soms even duren voordat je de bevestiging van je bestelling ontvangt.die order confirmation sind gerade alle raus !!
Ein Kunde hatte eben trotzdem nochmals danach gefragt, ich habe sie eben noch einmal gesendet !!!
Bitte sagen sie den Kunden, dass ich nicht immer sofort die order confirmation senden kann. Es kann auch mal etwas länger dauern, ich habe aber alle hier, keine Sorge !!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 10:49 ]
weggehaald, had namelijk niets met monitoren te makenIk had ook dit probleem. Girotel Online ondersteunt geen internationale betalingen. Je dient dit met de PC-versie van girotel te doen of met een papieren internationale overschrijvingskaart.
[ Voor 34% gewijzigd door Giel op 08-07-2005 11:15 ]
Zelf ben ik op de VX924 gekomen. Doe ik hier een goede keus aan?
Verwijderd
Als je geld wil verzenden naar het buitenland moet je altijd het IBAN nummer gebruiken. Ik weet niet of je aan internet bankieren doet? Tis heel handig, je vult IBAN nummer in op aangegeven plaats, en binnen 4 dagen staat het geld op hun rekeningGiel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:05:
Yes, ik heb eindelijk een mailtje terugMijn totale bedrag is €477,84.
Commerzbank Hamburg
Kto-Nr. 470640400
BLZ 200 400 00
Verwijderd
Zou het niet een aardig idee zijn om een soort continue top 3 te maken en bij te houden voor de mensen die gewoon een scherm willen kopen zonder alle factoren tegen elkaar af te hoeven wegen?
Zoiets als:
Top 3 actueel:
1) beste game- monitor
2) beste office / internet / filmkijkmonitor
3) beste allroundmonitor
Dat zou een heleboel mensen enorm helpen denk ik, voor mij zou het een uitkomst zijn
Verwijderd
Voor games zal hij zeer geschikt zijn. Maar als je games als: doom3 wilt spelen, zou ik toch een monitor kiezen met een hogere contrast ratio. De VX924 heeft namelijk maar een contrast ratio van 550:1. Maar het hangt er van af wat jij als liefste hebt...kavorka schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:09:
Ik ben ook op zoek naar een 19" TFT scherm rond de 400 euro. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor office applicaties en spelletjes. Ik kijk geen films met het scherm.
Zelf ben ik op de VX924 gekomen. Doe ik hier een goede keus aan?
Verwijderd
Dat zou je idd ook kunnen doen... Je kunt ook ff wat meer betalen voor de VP191B.. Die is zijn prijs meer dan waard..DJMarcel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:25:
Je zou ook kunnen kijken naar de Samsung 913B. Dit is hetzelfde scherm als de 913N, maar dan met DVI (en in hoogte verstelbare voet). Hoewel deze niet op hun site staat, kun je deze gewoon bestellen bij 3-co. De prijs is geloof ik ergens rond de 395 euro.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 13:30 ]
HMMMMM, dat wordt moeilijk. "Beste" is namelijk erg discussiabel, net zoals de VP191b versus de P19-2, de VP191b vertoont minder ghosting maar de P19-2 vertoont dieper zwart en nooit backlight leakage. Wat is dan beter? Het blijven allebei top-allrounders.Dag mensen, ik ben nieuw op het forum en wil alle posters bedanken voor hun geweldige inzet om e.e.a. inzichtelijk te maken. Alleen zul je merken dat jullie zoveel informatie hebben verstrekt dat het voor betrekkelijke beginnelingen zoals ik niet meer helemaal inzichtelijk is als je niet te diep op de techniek wilt ingaan.
Zou het niet een aardig idee zijn om een soort continue top 3 te maken en bij te houden voor de mensen die gewoon een scherm willen kopen zonder alle factoren tegen elkaar af te hoeven wegen?
Zoiets als:
Top 3 actueel:
1) beste game- monitor
3) beste allroundmonitor
Dat zou een heleboel mensen enorm helpen denk ik, voor mij zou het een uitkomst zijn
Net als bij game monitoren, die gebruiken bijna allemaal dezelfde panelen (Samsung 8ms TN paneel, Samsung 4ms TN paneel en AU Optronics 4ms TN paneel). De verschillende zijn zo klein dat het uiteindelijk op zaken als wel/geen DVI, hoogte verstelbaarheid/pivot mode/kleine prijsverschillen/merk/design aankomt en dit is allemaal persoonlijke voorkeur.
We zetten gewoon alleen goede schermen in de startpost en geven verschillen aan die doorslaggevend kunnen zijn. Ik vind dit opzich voldoende. Een top x maken is in mijn ogen altijd kort door de bocht.
[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2005 13:41 ]
Verwijderd
Nee das niet slecht voor een overdrive TN paneel. Maar als je ook films of andere dingen wil gaan bekijken, zou ik toch voor een grotere kijkhoek gaan. De VP191 is zeer geschikt voor games, films, en natuurlijk office en internet gebruik. Ik moet zeggen dat die 16.7 miljoen tegenover 16.2 miljoen zeer veel verschil maakt, vooral in games en films. Nu de instellingen kloppen van mijn VP191 zal ik dit scherm ook cker voor gamers aanraden!Yokozuna schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:31:
[...]
Hij kon bij maximale helderheid (hoger dan 160nits werd niet gehaald bij een testversie) 0.28nits diep zwart weergeven, dat is toch niet zo slecht voor TN paneeltjes.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 13:36 ]
Komop, office en spelletjes! Dan zit je met een Samsung 913N van 325 euro ook goed.Ik kijk geen films met het scherm.
[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2005 13:38 ]
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 8"[/rml]
voor office en internet maakt het weinig uit wat voor paneel je hebt, dus zou je eventueel kunnen kijken naar de verstelmogelijkheden van de voet om een ergonomische werkplek te creëren.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:06:
Dag mensen, ik ben nieuw op het forum en wil alle posters bedanken voor hun geweldige inzet om e.e.a. inzichtelijk te maken. Alleen zul je merken dat jullie zoveel informatie hebben verstrekt dat het voor betrekkelijke beginnelingen zoals ik niet meer helemaal inzichtelijk is als je niet te diep op de techniek wilt ingaan.
Zoiets als:
Top 3 actueel:
1) beste game- monitor
3) beste allroundmonitor
Voor de rest vind je hieronder de verschillende soorten monitoren op een rijtje, afhankelijk van wat het primaire gebruiksdoel is.(links game, en rechts foto en film):
Overdrive tn - tn - overdrive mva - overdrive pva - ips - mva/pva
Verwijderd
Is het te volgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 13:43 ]
Populairste game monitor:
Samsung 913N (325 euro)
Populairste allround monitoren:
Viewsonic VP191b (460 euro)
Fujistu-Siemens P19-2 (460 euro)
Populairste pure-beeldkwaliteit scherm
Samsung 193P (470 euro)
[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2005 13:49 ]
Of je hier last van hebt hangt natuurlijk af van hoe ver van of dicht bij je monitor je gaat zitten.
Om dit toch nog een beetje te kunnen vergelijken zou je kunnen vertellen bij welke inkijkhoek dit effect optreed(zowel horizontaal/vertikaal als diagonaal), dan kunnen we mischien kijken of het pva paneel van de P19-2, of andere mva panelen het echt minder hebben.
Verwijderd
Het effect krijg je wanneer je vanuit het midden van je scherm naar de buitenkant kijkt. Als je vanuit de buitenkant naar binnen kijkt, dan heb je dit echter niet...XiN schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:47:
Dan is het dus geen backlight leakage, maar een effect van de inkijkhoek.
Of je hier last van hebt hangt natuurlijk af van hoe ver van of dicht bij je monitor je gaat zitten.
Om dit toch nog een beetje te kunnen vergelijken zou je kunnen vertellen bij welke inkijkhoek dit effect optreed(zowel horizontaal/vertikaal als diagonaal), dan kunnen we mischien kijken of het pva paneel van de P19-2, of andere mva panelen het echt minder hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 08-07-2005 14:59 ]
Verwijderd
Dan word het effect aanzienlijk minderXiN schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:59:
En als je vanaf 1 meter afstand ofzo op het scherm kijkt?
Foto materiaal:
Het gedeelte dat minder wordt is dan dus van de inkijkhoek, het gedeelte wat er nog wel is is de echte backlight leakage.
Hoe ver moet je van je scherm af gaan zitten voor het (in het donker) onmerkbaar is geworden?
Wie zit er nou 1 meter of verder van zijn monitor af?

Alinea voor Yokozuna:
Wees maar voorzichtig met welke vorm van top 3 dan ook. Ik was het eens met je eerdere post (met kritiek op het opstellen van een top 3). Maar als je het dan toch wilt doen, lijkt het me in elk geval beter om telkens meerdere populaire panels te noemen, dus niet maar één noemen in een bepaalde categorie. Dan kan men zelf gaan uitvissen welke van die twee of drie het beste voor ze is, op basis van de verschillen ertussen (via reviews in startpost). En ja dan ben je de startpost een beetje aan het herhalen... één scherm aanwijzen per categorie, waar mensen opaf kunnen gaan (zonder alles te hoeven lezen van deze topic/topic reeks), is niet te doen, of dat nou de "beste" is of de "populairste", er is niet "1" scherm in elke categorie dat bij iedereen past. Bovendien is het lastig te zeggen welke nou precies de populairste is... je weet niet wat er in de hoofden van de mensen omgaat: Niet alles wordt hier gepost. Daarbij komt nog dat populariteit ook mede bepaald wordt door het design, en dat is erg persoonlijk.
---
Overigens zou ik nog wel durven stellen dat de Viewsonic de hier meest populaire game monitor is, omwille van de vele voordelen over de TN die je nu als meest populaire game monitor hebt aangewezen...duidelijk moet dus wel zijn, dat je met game monitor bedoelt: hardcore/pure game monitor.
Wat mij betreft ben je - ook als hardcore gamer - echt gek als je voor dat laatste kiest, wacht dan gewoon op betere panels in de toekomst die wél mooi beeld geven met zo'n hoge snelheid, of kies voor mooi beeld maar dan wat trager (MVA/PVA).
Als je nu nog een TN gaat kopen ben je wel een beetje laat, denk ik....
Ohja, en je bent Samsung fan, en daarom geneigd tot voortrek-acties qua top 3, en dat moeten we niet hebben natuurlijk.
[ Voor 255% gewijzigd door Roenie1 op 08-07-2005 17:27 ]
Niemand, maar dat lijkt me nog geen reden om foute termen te gebruiken.Roenie1 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:38:
Thx voor die info, Wallah_Biellah.
Wie zit er nou 1 meter of verder van zijn monitor af?
...
Verlichting in de hoeken die verdwijnt als je verder weg gaat zitten heet namelijk niet backlight leakage, maar het is gewoon een effect van de inkijkhoek.
Omdat de inkijkhoek volgens mij vrij constant is bij een bepaald paneel, is dit dus iets wat je altijd zal kunnen opmerken bij de monitoren met mva paneel, en waarschijnlijk ook bij die met een pva paneel.
De echte backlight leakage waarvan iemand hier eens een foto heeft gepost die zat in de hele bovenrand van het scherm, en zag er ook wat extremer uit.
deze backlight leakage kan per paneel verschillen.
Dus voordat we een monitor af willen raden vanwege backlight leakage, moet eerst vastgesteld worden of het wel backlight leakage is.
Verwijderd
Uhm... hiervoor heb je toch juist zo'n uitgebreide startpost?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:06:
Dag mensen, ik ben nieuw op het forum en wil alle posters bedanken voor hun geweldige inzet om e.e.a. inzichtelijk te maken. Alleen zul je merken dat jullie zoveel informatie hebben verstrekt dat het voor betrekkelijke beginnelingen zoals ik niet meer helemaal inzichtelijk is als je niet te diep op de techniek wilt ingaan.
Zoiets als:
Top 3 actueel:
1) beste game- monitor
3) beste allroundmonitor
Van Tweakers mag je best verwachten dat ze hun eigen eisen/wensen met behulp van de startpost kunnen vertalen in een, twee of drie geschikte schermen. Kies er een en klaar.
Je kan geen buil vallen, want de BESTE monitoren staan toch al in de startpost. MATIGE of SLECHTE monitoren zal Yoko niet in de startpost zetten. En zoals Yokozuna al terecht opmerkt zijn er gewoon meerdere monitoren net iets geschikter voor de ene gebruiker dan de andere.
En ook een lijst van populairste monitoren vind ik nogal arbitrair. Wie weet er nou per type hoeveel monitoren er zijn gekocht ???
Kortom. Ik zou het lekker zo laten.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 18:20 . Reden: Toch nog wel mogelijkheid tot verbetering startpost gezien ]
Verwijderd
Verwijderd
Ok. Ik begrijp nu wat je bedoelt. In de startpost staat deze indeling (en is redelijk moelijk zichtbaar):Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:52:
Het probleem is juist dat zelfs die startpost zo uitgebreid is (inclusief alle reviews) dat je door de bomen het bos niet ziet. En al zeker niet als je die rieviews met andere fora als Kieskeurig gaat vergelijken. Maar, ik begrijp het probleem. Er is nog niet één scherm waarvan je zegt: "die kan alles aan en er is niets op aan te merken". Ik wacht nog maar een tijdje.
Pure game TFT's
Allround TFT's
Pure kwaliteit TFT's
Deze indeling kan wat mij betreft iets beter in een indeling die lijkt op wat jij voorstelt:
1) ultieme 19" game TFT's
2) ultieme 19" office / internet TFT's
3) ultieme 19" grafische TFT's
4) utlieme 19" DVD/video TFT's
5) ultieme 19" allround TFT's
Waarbij de ene monitor op elk van deze 4 eigenschappen (game/office/grafisch/video) wordt beoordeeld.
Uhm... lijkt op hoe Prad het doet
ps. waarbij 'ultiem' op dit forum met name gericht is op het zoveel mogelijk waar voor je geld krijgen en niet zozeer de maximale kwaliteit voor een bepaalde toepassing, anders spraken we wel vaker over Eizo's en NECs volgens mij. Prijs is dus ook een belangrijke eigenschap in dit forum.
ps2. in dit forum ligt denk ik de nadruk op game TFT's en allround TFT's.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 18:21 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het woord "ultieme" kan je niet gebruiken, anders word het niet meer objectief.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:01:
[...]
Ok. Ik begrijp nu wat je bedoelt. In de startpost staat deze indeling (en is redelijk moelijk zichtbaar):
Pure game TFT's
Allround TFT's
Pure kwaliteit TFT's
Deze indeling kan wat mij betreft iets beter in een indeling die lijkt op wat jij voorstelt:
1) ultieme 19" game TFT's
5) ultieme 19" allround TFT's
Waarbij de ene monitor op elk van deze 4 eigenschappen (game/office/grafisch/video) wordt beoordeeld.
Uhm... lijkt op hoe Prad het doetZie http://www.prad.de/en/monitore/kaufberatung.html
ps. waarbij 'ultiem' op dit forum met name gericht is op het zoveel mogelijk waar voor je geld krijgen en niet zozeer de maximale kwaliteit voor een bepaalde toepassing, anders spraken we wel vaker over Eizo's en NECs volgens mij. Prijs is dus ook een belangrijke eigenschap in dit forum.
ps2. in dit forum ligt denk ik de nadruk op game TFT's en allround TFT's.
't Feit is volgens mij dat je deze 3 onder 1 noemer kunt plaatsen, trouwens "echte" grafische TFT's zijn gewone gebruiker niet te betalen en ik denk persoonlijk dat een iemand die echt grafisch gaat werken 19" te klein is (I can be wrong). En ga je, je TFT echt voor films gebruiken... mja 19" is wel "groot", but you go way bigger.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:01:
[...]
.
Office & Internet, waarom hiervoor een 19" kopen, vind ik dan vrij dom... a waste of good money. Dus deze 3 dan samen nemen, krijg je idd allround, oki gaming even buiten beschouwing gelaten.
Foto materiaal:
Dat is zeker het overwegen waard. Maar de 913N heeft geen DVI, wat wel op mijn videokaart zit. Zit er groot verschil tussen DVI en D-sub? Kan mij herinneren dat iemand zei dat er weinig verschil te zien was, omdat de 913N met D-sub al erg scherp/goed was.Yokozuna schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:37:
Hij zegt:
[...]
Komop, office en spelletjes! Dan zit je met een Samsung 913N van 325 euro ook goed.
Verwijderd
Dat is correct, dit komt omdat er een goede converter in de Samsung 913N zit waardoor je geen verlies lijdtkavorka schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:01:
[...]
Dat is zeker het overwegen waard. Maar de 913N heeft geen DVI, wat wel op mijn videokaart zit. Zit er groot verschil tussen DVI en D-sub? Kan mij herinneren dat iemand zei dat er weinig verschil te zien was, omdat de 913N met D-sub al erg scherp/goed was.
Dit topic is gesloten.