Toon posts:

[Facisme op GOT] Gatverdamme!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap echt niet wat er nou zo moeilijk aan te begrijpen is. Eens in de zoveel tijd wordt er lol gemaakt. Of dit toegstaan wordt ligt aan het moment dat het topic geopend wordt (de sfeer) en dat het geen week geleden is dat het vorige topic geweest is (bij wijze van spreken). Over het algemeen wordt er hier vrij streng gemod dus zullen weinig users het in hun hoofd halen om zo'n topic te openen. Logisch gevolg is dat iemand van de crew dit dan doet maar als dit een user zou zijn, ook geen probeem.

Wtf is het probleem? Overigens ben ik ervan overtuigd dat de meerderheid geen enkel probleem heeft met het topic :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:19:
[...]

Nog geen last van gehad. Maar goed bij mij gaan regels dan ook altijd voor. Regels heb je om te gebruiken. niet om ze in de wind te slaan. Groot verschil. (stel je voor dat ik de regel in zou voeren om met twee vingers in de lucht te gaan zitten als je een vraag wilt stellen maar ik als docent zou geen reactie oproepen. Hoelang denk je dat de leerling dit accept?)
Niet te lang nadenken met die twee rijstkorrels, die je nog overhebt van de vorige knokpartijen
Over het algemeen gaat het over richtlijnen voor zover ik weet.

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2005 02:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:10:
Niet uitgescholden, wel belachelijk gemaakt wat in mijn ogen nog veel erger is maar das een mening, of mag dat ook niet op got?
Ben je belachelijk gemaakt door een moderator? Nee.

Wie ga jij persoonlijk aanvallen en uitschelden? De moderators.
Onder welke noemer? Dat de moderators zich niet aan de regels houden.

Met dit topic gaan we verder geen kant op komen - zolang jij heel duidelijk te kennen geeft je discussiepartner 'eikels' te vinden en deze niet te respecteren zal je nooit en te nimmer een discussie kunnen voeren die iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, je hebt hier net als in de echte maatschappij te maken met een hyarchie, en net als in de echte maatschappij wordt er van de een meer geaccepteerd dan van de ander. Hier op het forum werken we met regels, niet met wetten. Mensen die hun strepen inmiddels hebben verdient kunnen makkelijker een potje breken dan mensen die net komen kijken.
It's a fact of life, life with it...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Niet te lang nadenken met die twee rijstkorrels, die je nog overhebt van de vorige knokpartijen
:/
Zie je nou écht niet wat je hier met de sfeer doet?
Lees je topictitel nog eens? "Facisme", "Gatverdamme" en dan je replies en vooral deze laatste opmerking. Zullen we het even wat luchtiger gaan doen? Dit loopt nergens op uit.

En anders lees je dit nog even (want die heb je denk ik gemist door mijn late edit):
Als ik iedere dag tot 2:00 de radio hard zet en feest bouw gaan de buren vanzelf wel een keer klagen. Doe ik dat 1 of 2 (en ja, misschien wel 4) keer per jaar, dan doen ze daar echt niet moeilijk over. Vergelijk het dan maar daarmee, als je daar minder moeite mee hebt...
en:
crisp schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:20:
Tsja, je hebt hier net als in de echte maatschappij te maken met een hyarchie, en net als in de echte maatschappij wordt er van de een meer geaccepteerd dan van de ander. Hier op het forum werken we met regels, niet met wetten. Mensen die hun strepen inmiddels hebben verdient kunnen makkelijker een potje breken dan mensen die net komen kijken.
It's a fact of life, life with it...
_/-\o_ _/-\o_ (hoewel het "live with it" is :P )

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 02:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:37
Zwerver schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:12:
Soultaker en plantenbak-dolf, wat mij betreft hebben jullie nu 1 ding bereikt. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer een ping-pong topic openen als mod. Sterker nog, ik drink mijn laatste biertje op en vindt het genoeg voor vandaag. Het was leuk, jullie vinden van niet en wij zijn niet de wet dus eruit komen doen we niet.
Tja, je moet maar doen wat je niet laten kan hoor. Ik kom hier vooral voor de inhoud en de hoop op een gelijkwaardige behandeling heb ik al lang geleden opgegeven. Sterker nog: zelf zou ik het topic gewoon negeren; ik zou dit topic in LA niet geopend hebben (vroeger misschien wel).

Ik probeer alleen maar aan te geven dat wanneer jullie doorhebben dat er een kloof is tussen users en crew en je afvragen hoe dat komt, dat je dan aan dit soort acties moet terugdenken. Kiezen jullie voor de authoriteit die voortvloeit uit de feitelijke macht over het forum? Prima. Maar dan niet klagen als je niet (genoeg) gerespecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog geen last van gehad. Maar goed bij mij gaan regels dan ook altijd voor. Regels heb je om te gebruiken. niet om ze in de wind te slaan. Groot verschil. (stel je voor dat ik de regel in zou voeren om met twee vingers in de lucht te gaan zitten als je een vraag wilt stellen maar ik als docent zou geen reactie oproepen. Hoelang denk je dat de leerling dit accept?)
Precies in de roos... Lol, "...nadenken met die twee rijstkorrels, die je nog overhebt..."
Je boven een ander stellen door de assumptie te hebben, dat je meer te bieden hebt dan diegene waartegen je spreekt. Je zult het erg gaan maken als leraar, daar ben ik zeker van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Regels heb je om te gebruiken. niet om ze in de wind te slaan.
Op het moment dat ik de regels die in de 2 fora die ik beheer (SG en HK) ga toepassen zoals ze op schrift staan, dan ga ik zo'n enorme bende maken in die 2 fora. De sfeer is er binnen no-time uit, users gaan enorm over de zeik etc. En dan zou ik dus volgens de regels modden.

Ik kan je uit de droom helpen, die regels zijn richtlijnen. Veel belangrijker is het om met verstand en wat inzicht op het forum aanwezig te zijn. Uiteraard kun je met je neus op de regels gewezen worden, maar vaak gebeurt dat pas als de grenzen echt opgezocht worden :)

Sja, ik wil best crew en users gelijk behandelen maar neem dan maar van mij aan dat ik dan geen goede mod zou zijn. Users zouden dan een stuk minder ruimte krijgen en laat ik dat nou net geen goede instelling vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

@Soultaker : waar heb JIJ het nou weer over :? een kloof tussen users en crew :? mag je me die wel es gaan aanwijzen.... als je je hier gewoon normaal gedraagt en bij de groep normale users hoort, horen de moderators net zogoed bij jouw groep: dat zijn ook gewoon normale users, maar dan met een ander jasje. Zo ervaar ik dat, en ik voel me er gewoon goed bij de manier waarop de crew met users omgaat. Als je hier al wat langer rondloopt heb je bij bepaalde topics al vantevoren een idee "okee, dit kan niet en wordt een slotje" of "dit is een goed topic". Als dat inzicht groeit, heb je vanzelf ook door waarom moderators soms misschien "bot" overkomen op een uitermate slecht topic (als je dat als "kloof tussen users en crew" bedoelt).

[ Voor 5% gewijzigd door jwbagger op 18-06-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jwbagger schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:18:
dolf, word nou eens wakker, of lees dit topic morgen nog eens...

"mijn glas is halfvol" , zeg je... ja, waarmee :? waar heb je 't over, wat voor vergelijking probeer je nu weer aan te halen...

leer nou gewoon te relativeren, de humor van dingen in te zien, tussen de regels door te lezen, door te hebben wanneer iets "wel kan" en "niet kan", etcetera etcetera. Kun je dat niet? Ga dan aan jezelf twijfelen, maar leg dat probleem niet bij mensen voor die er niks mee te maken hebben dat jij gewoon een bepaald inzicht in humor (etc) niet hebt.
Luister, het feit dat er in korte tijd zoveel op gereageerd is, is voor mij aanleiding om aan te nemen dat mijn punt gemaakt is. Er zijn mensen die mij een belachelijke zeur vinden en er zijn mensen die mij gelijk gegeven. dat is toch democratisch? Ik ben nu uitgelult van mij mag het topic zelfs dicht!
Voor de mensen die zich persoonlijk gekwets vinden, Mijn excuus voor mijn grof taalgebruik.
Voor de mensen die denken dat ik niet kan lachen of geen humor heb.............Ook mis.echte levensgenieter
Voor de mensen die denken dat ik kleinzeerig ben, Ben ik niet. Ben alleen erg allergisch voor mensen die denken meer te mogen dan zijn medemens.! Dat is en blijft de essensie van het openen van de topic.
Laatste opmerking, in de ping-pong topic, hebben ze mijn bijnaam aangegrepen om mij te vergelijken met A-dolf. Ook hier, :r :r :r :r :r :r ik op.
Trusten en een positieve morgen toegewenst. Als je pik maar dik wordt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:21:
[...]

Tja, je moet maar doen wat je niet laten kan hoor. Ik kom hier vooral voor de inhoud en de hoop op een gelijkwaardige behandeling heb ik al lang geleden opgegeven. Sterker nog: zelf zou ik het topic gewoon negeren; ik zou dit topic in LA niet geopend hebben (vroeger misschien wel).

Ik probeer alleen maar aan te geven dat wanneer jullie doorhebben dat er een kloof is tussen users en crew en je afvragen hoe dat komt, dat je dan aan dit soort acties moet terugdenken. Kiezen jullie voor de authoriteit die voortvloeit uit de feitelijke macht over het forum? Prima. Maar dan niet klagen als je niet (genoeg) gerespecteerd wordt.
Als je je ei niet kwijt kan op dit forum dan willen wij graag weten waarom dat zo is, en wat er eventueel veranderd/verbeterd kan worden. Zeker jij als regular zou toch wel moeten weten hoe het zo'n beetje gaat op dit forum, en ook moeten weten dat je een gewaardeerde user bent en dat we jouw mening dus wel degelijk serieus nemen.
Daarnaast zou zeker jij toch wel moeten kunnen begrijpen dat een lolletje tussendoor ook gewoon moet kunnen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RobIII schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:16:
Dat zou pas erg zijn. Ik vind dat een lolletje op z'n tijd moet kunnen en als dat niet op "dagelijkse basis" gebeurt is er niks aan de hand. We zijn toch allemaal maar mensen? Kom op zeg...
Helemaal met je eens dus.... (mocht ik verkeerd over komen ;) )
Ook moderators zijn inderdaad mensen. En daarom kunnen moderators net zo goed op hun vingers getikt worden, wat in sommige gevallen best terecht kan zijn. Alleen zie ik persoonlijk in dit geval niet wat er slecht moet zijn aan een lolletje dat zich één keer in de zoveel tijd een keer voordoet. Kom op, het is gewoon een beetje lol maken. Moeten we hier dan als een stel stijfnekken rond blijven lopen? Of juist andersom: moeten we er continu een zootje van maken? Juist een beetje lol op zijn tijd zorgt dat de sfeer goed blijft en mensen af en toe wat stoom kunnen afblazen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Zwerver schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:12:
Soultaker en plantenbak-dolf, wat mij betreft hebben jullie nu 1 ding bereikt. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer een ping-pong topic openen als mod. Sterker nog, ik drink mijn laatste biertje op en vindt het genoeg voor vandaag. Het was leuk, jullie vinden van niet en wij zijn niet de wet dus eruit komen doen we niet.
Zo Soultake en plantenbak-dolf, nu nog 2353425 crew members to go.
Om mijn antwoord in stijl met de TS te houden: Stelletje zeikerds (pun intended).
Dit topic moet helemaal niet gaan over *waarom* het gebeurde, maar *waarom* jij er een probleem van maakt.
Dit is een forum. Aka website. Aka online. Aka niet het echte leven. Trek het je dus niet zo aan.
Ik ben het eens met een eerdere poster z'n pa: Er moet meer geneukt worden.

Kom op zeg .. het is 2 uur 's nachts, en je klaagt over een ping-pongtopic.
Zo'n leraar had ik ook ooit, die is na 2 maanden overspannen teruggegaan naar een basisschool (groep 4). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:21:
Ik probeer alleen maar aan te geven dat wanneer jullie doorhebben dat er een kloof is tussen users en crew en je afvragen hoe dat komt, dat je dan aan dit soort acties moet terugdenken.
Weet je wat de grap is Soultaker? :)

Jij dicht de moderators een voorbeeld functie toe - oftewel, je eist absolute perfectie van de moderators. Hiermee creeer jij de kloof tussen "ons-die-met-een-voorbeeld-functie" en jij. Jij vindt het namelijk niet acceptabel dat er af en toe door moderators buiten het stramien gehandeld wordt.

Als we die regel 100% zouden spiegelen naar gebruikers toe, zouden er heel wat minder gebruikers rondlopen op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:10:
Geachte medegebruiker van GOT,

Tot voorkort dacht ik dat er eerlijk en open met de netiquette werd omgegaan maar wat wekt mijn verbazing? De herendie altijd graag met sloten zwaaien blijken zelf niet vies te zijn van forumvervuiling!!! op Pingerdepong hebben ze een heel spoor achtergelaten waarin ze ping-----pong spelen. Allemaal onschuldig,
Dat is het....
maar als je er dan wat van zegt dan krijg je geen toegang meer tot het forum!!! Alles goed en wel maar een slot op een van mijn voirge topic's omdat ik niet volgens de regels zou hebben gewerkt is mij al meerdere malen overkomen. Terwijl deze heren het wel misbruiken. Omdat ik ze heb gewezen op de voorbeeldfunctie hebben de heren geen tegenwoord en bannen ze me gewoon van de topic. Dit heet machtsmisbruik en daar :r :r :r :r :r :r :r :r :r ik op!!!
Ik ook ;) Maar goed er is al uitgelegd in dit topic wat er gebeurd is. Het topic lag een tijdje in de TC (tracecan, garbagebag, vuilnisbak etc) en daardoor kreeg je het niet te zien. Ik kots net zo goed als jij op machtsmisbruik dus daar hoef je mij, e.a. niet van te beschuldigen.
Wat een achterbakse eikels!!!. en als je nu mijn topic dichtgoot omdat ik dit erin zet, WEET JE DAT IK GELIJK HEB!!! (bekijk anders de film seven maar eens een keer)
En nu maar afwachten.................
Wat heeft seven in godesnaam te maken met ons gedrag op dit forum? Ik zie geen enkele connectie ;) En wij zijn niet achterbaks en je beledigt ons.... nu hoef je vast niet veel moeite te doen om er achter te komen wat een menselijke reactie zou zijn: juist een add-on-shit-list-move. Maar wij zijn geen users maar bots, en we hebben geen gevoel, dus die list hebben we niet 8)7

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:26:
Laatste opmerking, in de ping-pong topic, hebben ze mijn bijnaam aangegrepen om mij te vergelijken met A-dolf. Ook hier, :r :r :r :r :r :r ik op.
Als je goed kijkt zul je zien dat daar allang op is ingegrepen door twee verschillende moderators. Ook in de minder serieuze topics wordt er echt wel een beetje gelet op uitwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Luister, het feit dat er in korte tijd zoveel op gereageerd is, is voor mij aanleiding om aan te nemen dat mijn punt gemaakt is. Er zijn mensen die mij een belachelijke zeur vinden en er zijn mensen die mij .....mijn bijnaam aangegrepen om mij te vergelijken met A-dolf. Ook hier, :r :r :r :r :r :r ik op.
And off he goes, with the tail between his legs.....

"..Als je pik maar dik wordt.." Laten ze dat op school maar niet lezen...
Ukkie denkt nu aan: http://frontpage.fok.nl/nieuws/55068 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
-NMe- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:27:
[...]

Ook moderators zijn inderdaad mensen. En daarom kunnen moderators net zo goed op hun vingers getikt worden, wat in sommige gevallen best terecht kan zijn. Alleen zie ik persoonlijk in dit geval niet wat er slecht moet zijn aan een lolletje dat zich één keer in de zoveel tijd een keer voordoet. Kom op, het is gewoon een beetje lol maken. Moeten we hier dan als een stel stijfnekken rond blijven lopen? Of juist andersom: moeten we er continu een zootje van maken? Juist een beetje lol op zijn tijd zorgt dat de sfeer goed blijft en mensen af en toe wat stoom kunnen afblazen. :)
Begrijp me niet verkeerd; die gedachte probeerde ik ook over te brengen in mijn post. Soms moet een mod ook op z'n flikker krijgen. Helemaal mee eens. Maar idd wat jij zegt, en velen hier met ons; een lolletje moet op z'n tijd kunnen. Voila.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

oh ja, for the record: ook ik was ooit een rookie. Gaf commentaar en werd afgezeken. It's part of the process of making you a better Tweaker ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

[...]

Luister, het feit dat er in korte tijd zoveel op gereageerd is, is voor mij aanleiding om aan te nemen dat mijn punt gemaakt is. Er zijn mensen die mij een belachelijke zeur vinden en er zijn mensen die mij gelijk gegeven. dat is toch democratisch? Ik ben nu uitgelult van mij mag het topic zelfs dicht!
Voor de mensen die zich persoonlijk gekwets vinden, Mijn excuus voor mijn grof taalgebruik.
Voor de mensen die denken dat ik niet kan lachen of geen humor heb.............Ook mis.echte levensgenieter
dat jouw punt gemaakt is? hoeveel mensen zijn het hier dan met jou eens, en hoeveel mensen begrijpen überhaupt waar je heen wilt met dit topic :?
Voor de mensen die denken dat ik kleinzeerig ben, Ben ik niet. Ben alleen erg allergisch voor mensen die denken meer te mogen dan zijn medemens.! Dat is en blijft de essensie van het openen van de topic.
en jij noemt jezelf niet kleinzerig? leer nou eens dingen met een korreltje zout te nemen, of dingen gewoon te negeren zonder ze gelijk op te blazen of je er zoveel van aan te trekken.
grote knul hoor, met zulke uitspraken kom je er zeker wel in het leven!
moet ik nu bang van je worden omdat je stoer probeert te praten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Met alle respect, wat verwacht je nu eigenlijk nog als je zulke taal uit gaat kramen? We geven je alle ruimte om je idee en gevoel naar voren te brengen en vervolgens post je op zo'n manier? Ik vind dat wel getuigen van dis-respect naar de users en crew van dit forum.

Ik zeg het niet snel maar als je na zoveel ruimte te hebben gekregen nog zo van je af moet bijten ga ik geen woorden meer aan je vuil maken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Deze mod heeft geen behoefte aan pingpongtopic en heeft nog nooit aan een pingpongtopic bijgedragen, maar vind niettemin de topicstart geschift. Ik hoop dat het een grapje is, dat zo serieus wordt doorgevoerd dat het voor ons ononderscheidbaar is van de diverse idioten die zich in het verleden al in LA over de crew hebben opgewonden om redenen die voor vrijwel niemand begrijpbaar zijn (getuige de weinige respons van LA meubels). Mocht het serieus zijn, dan neem ik mijn woorden niet terug en wil ik graag expliciet maken dat ik het onbegrijpelijk en onterecht vind, van een volstrekt ontbrekend gevoel van humor vind getuigen en het bovendien gewoon achterlijk vind.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[message=0,noline]IEMAND schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:31[/message]:
And off he goes, with the tail between his legs.....
[message=0,noline]IEMAND schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:32[/message]:
grote knul hoor, met zulke uitspraken kom je er zeker wel in het leven!
moet ik nu bang van je worden omdat je stoer probeert te praten :?
Laten we nou niet op de man gaan spelen maar volwassen blijven. Dit leidt nergens toe...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:29:
Jij dicht de moderators een voorbeeld functie toe - oftewel, je eist absolute perfectie van de moderators. Hiermee creeer jij de kloof tussen "ons-die-met-een-voorbeeld-functie" en jij. Jij vindt het namelijk niet acceptabel dat er af en toe door moderators buiten het stramien gehandeld wordt.
Dat snap ik niet echt. Ik verwacht van de mods precies wat ze ook van mij verwachten: o.a. dat ze geen onzintopics in techfora openen. Hoeveel pingpongtopics denk je dat ik geopend heb?

Ik wil trouwens de discussie (iig die met mij ;)) een beetje afbouwen, want hij is wel vaker gevoerd en we komen er toch niet echt uit. Ik kan dit soort topics best negeren en het (netto) prima naar mijn zin hebben op GoT, maar ik reageerde hier voornamelijk om weer even te laten horen dat niet alle users met de gang van zaken instemmen, anders kon de kritiek van plantenbak-dolf wel heel makkelijk aan de kant geschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:26:
[...]

Als je je ei niet kwijt kan op dit forum dan willen wij graag weten waarom dat zo is, en wat er eventueel veranderd/verbeterd kan worden. Zeker jij als regular zou toch wel moeten weten hoe het zo'n beetje gaat op dit forum, en ook moeten weten dat je een gewaardeerde user bent en dat we jouw mening dus wel degelijk serieus nemen.
Daarnaast zou zeker jij toch wel moeten kunnen begrijpen dat een lolletje tussendoor ook gewoon moet kunnen...
Het gaat niet om het lolletje. Het gaat om de vaak snelle besluiten om een topic te locken zonder weerwoord van de user. Vaak staan er ook nog teksten onder als Als je het niet eens bent dan blokkeer ik je wel mail je maar. Deze teksten spreken boekdelen over hoe het er hier aan toe gaat. Zoals ik al zei ben ik werkzaam in het onderwijs en ben voornamelijk bezig met sturing. Leerlingen altijd proberen de juiste kant uit de praten/duwen. Soms duurt het lang soms kort. maar altijd lukt het mij. Hier op got is er een regel, Als je het niet snapt, dan zit je verkeerd en plempen we er een slot op . helaas had je zelf maar progameur moeten worden.
Juist die overhaaste reactie geven aan dat de mods boven de user staat.
Voorbeeld. Een jaartje geleden wilde er iemand van de Havo onderzoek doen naar de werking van Pagerank. Dit is volgens mij een keurig onderwerp[. maar wat bleek, het mocht niet baten. binnen 10 posts werd het gesloten omdat er geen dicussie kon worden gevoerd. endat terwijl kennis toch een belangrijke pijler is van het bestaan van GOT.
HET MISBRUIK VAN MODS IS HIER ESSENSIEEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ukkie gaat slapen, heeft er genoeg van en wil nogmaals de mods een hart onder de riem steken...

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:35:
[...]
Voorbeeld. Een jaartje geleden wilde er iemand van de Havo onderzoek doen naar de werking van Pagerank. Dit is volgens mij een keurig onderwerp[. maar wat bleek, het mocht niet baten. binnen 10 posts werd het gesloten omdat er geen dicussie kon worden gevoerd. endat terwijl kennis toch een belangrijke pijler is van het bestaan van GOT.
Stop nou eens met "krachttermen" als "MISBRUIK", "FACISME" enzovoorts. Daarmee lok je geen discussie uit maar irritatie. Probeer dan inhoudelijk de discussie op gang te houden of hou er over op, maar dit is gewoon rellen.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 02:38 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:34:
Dat snap ik niet echt. Ik verwacht van de mods precies wat ze ook van mij verwachten: o.a. dat ze geen onzintopics in techfora openen. Hoeveel pingpongtopics denk je dat ik geopend heb?
Mocht jij ooit een onzin topic openen dan gaat dat gewoon dicht na een tijdje (afhankelijk van de reacties gaat het sneller of langzamer dicht). Wat is er met dit "ping pong" topic gebeurt: het is dicht gegaan. Oftewel - waar is nou die kloof tussen jou als user en ik als user?

Waarom verwacht je van "ons" wel dat wij perfect zijn - terwijl ik zeker weet dat als ik in jouw historie ga duiken dat ik geen 100% cleane post history ga vinden. Of heb jij het gevoel dat bij jouw eerst volgende kleine 'misstap' dat je een permban krijgt?

Wat is nou jouw feitelijke verwachting van de crew? Perfectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

RobIII schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:34:
[...]

[...]

Laten we nou niet op de man gaan spelen maar volwassen blijven. Dit leidt nergens toe...
als hij begint in een quote op mij op de man te gaan spelen, kan hij een reactie verwachten. Zo enorm 'op de man spelen' vind ik het trouwens niet, als je iemand er op wijst dat je met bepaalde ondoordachte uitroepen het niet zo ver zou schoppen in 't leven. Anders kun je iedere reply met een quote van iemand anders wel "op de man spelen" noemen ;)

:)

maargoed, de sfeer is hier weer ver te zoeken, en 't respect van sommige mensen naar elkaar toe ook... misschien dat ik me even heb laten gaan, excuses daarvoor, mocht dat zo zijn. Naar mijn idee valt er verder weinig constructiefs meer te behalen in dit topic, dus laat ik 't hierbij maar... ik heb mijn zegje gedaan in ieder geval :)

Verder wens ik een ieder nog een fijne nachtrust, want ik ga alvast van de mijne genieten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het gaat niet om het lolletje. Het gaat om de vaak snelle besluiten om een topic te locken zonder weerwoord van de user. Vaak staan er ook nog teksten onder als Als je het niet eens bent dan blokkeer ik je wel mail je maar. Deze teksten spreken boekdelen over hoe het er hier aan toe gaat.
Ook dat is een geintje... Je hebt het hier over André, en die is echt wel sympatiek genoeg om mensen fatsoenlijk te woord te staan. Als jij hier serieus over valt dan heb ik medelijden met je leerlingen, die zullen dan wel vaak na moeten blijven... :X
Zoals ik al zei ben ik werkzaam in het onderwijs en ben voornamelijk bezig met sturing. Leerlingen altijd proberen de juiste kant uit de praten/duwen. Soms duurt het lang soms kort. maar altijd lukt het mij. Hier op got is er een regel, Als je het niet snapt, dan zit je verkeerd en plempen we er een slot op . helaas had je zelf maar progameur moeten worden.
Ah, devschuur-fobie dus. :P Als je iets niet snapt, dan is dat prima. Wanneer je zelf een beetje inzet toont in je topics gaan die echt niet op slot, hoe simpel de oplossing ook zou zijn. Zolang je maar aantoont zelf moeite gedaan te hebben...
:?
Heb je een linkje?
Misbruik?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:29:
[...]

Als we die regel 100% zouden spiegelen naar gebruikers toe, zouden er heel wat minder gebruikers rondlopen op GoT.
Dat van de absolute perfectie, is juist iets wat ik van de mods zie. als je een te labge code neerzet, slot.
Ben je volgens de mods zelf niet actie genoeg, slot.
Ben je net wat minder opgeleid dan een mod, slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik probeerde een beetje tussenbeide te komen, verder naar beide partijen no hard feelings hoor!
-NMe- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:41:
[...]
Ah, devschuur-fobie dus. :P Als je iets niet snapt, dan is dat prima. Wanneer je zelf een beetje inzet toont in je topics gaan die echt niet op slot, hoe simpel de oplossing ook zou zijn. Zolang je maar aantoont zelf moeite gedaan te hebben...
Zo had ik het nog niet bekeken, maar ik denk dat je hier wel wat aanboort ja...hmmmm
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:41:
[...]

Dat van de absolute perfectie, is juist iets wat ik van de mods zie. als je een te labge code neerzet, slot.
Daarom staat het ook zo vol in P&W :?
:>

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 02:44 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

me too rob :*

[ Voor 59% gewijzigd door jwbagger op 18-06-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

als je een ping pong topic opent, slot.

Dus... What is your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

[...]

- Eigen domme schuld, je leest toch wel de FAQ en policy van een subforum voordat je er post? Daar staat zoiets vaak ook in vermeld.

- Meer dingen proberen en anders aangeven dat je alles geprobeerd hebt en het echt niet kan vinden.

- Leraar zei je? Toevallig leraar in trollen/flamen? You're doing a good job at it.

Je mag gerust mijn post history uit 2001/2002 bekijken. Als GoT rookie heb ik echt geen enkel probleem met de policy gehad, samen met duizenden andere users, terwijl jij zo'n beetje alleen maar problemen vindt....

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 18-06-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

[...]

Het gaat niet om het lolletje. Het gaat om de vaak snelle besluiten om een topic te locken zonder weerwoord van de user. Vaak staan er ook nog teksten onder als Als je het niet eens bent dan blokkeer ik je wel mail je maar. Deze teksten spreken boekdelen over hoe het er hier aan toe gaat.*knip*
come on, die vind ik net echt grappig :) als je daar de humor al niet van kan inzien... dan begin ik stilaan echt medelijde te krijgen met u.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:40:
Mocht jij ooit een onzin topic openen dan gaat dat gewoon dicht na een tijdje (afhankelijk van de reacties gaat het sneller of langzamer dicht). Wat is er met dit "ping pong" topic gebeurt: het is dicht gegaan. Oftewel - waar is nou die kloof tussen jou als user en ik als user?
Ik mag er toch van uit gaan dat een mod geen topics opent die 'ie zelf zou sluiten?
Waarom verwacht je van "ons" wel dat wij perfect zijn - terwijl ik zeker weet dat als ik in jouw historie ga duiken dat ik geen 100% cleane post history ga vinden. Of heb jij het gevoel dat bij jouw eerst volgende kleine 'misstap' dat je een permban krijgt?
Natuurlijk niet. Het gaat me om de mate waarin users en crew ongelijk behandeld worden. Beiden (users én crew) overtreden wel eens een regeltje; big deal! Het gaat me er om dat het wel binnen proporties moet blijven en dat bovendien erkent moet worden dat sommige dingen te ver gaan; nu is het elke keer zo dat er een incident is en de reactie van de crew is: niet zeiken, wij mogen dat!

Dat de crew het niet nodig vind zichzelf dezelfde eisen te stellen als gewone users en haar eigen acties op dezelfde manier te beoordelen, dát is wat voor mijn gevoel tot een kloof leidt tussen de crew en sommige users. Geen mod die hier zegt "sorry, plantenbak-dolf heeft gelijk (ondanks zijn retoriek), dit soort acties kunnen eigenlijk niet". Dat is ook wat tegen een user gezegd zou zijn tenslotte, ookal krijgt 'ie geen OW. Dat het niet eens bij iemand opkomt om dit standpunt in te nemen omdat de crew blijkbaar boven elke twijfel verheven is, dat vind ik gewoon jammer.

edit:
Wat gaat dit topic toch hard. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Soultaker op 18-06-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xandrios schreef op dinsdag 28 september 2004 @ 19:59:
Dit soort topics zijn niet helemaal de bedoeling op GoT.

Huiswerk / werkstukken behoren zelf gemaakt te worden. Nu is het nog wel eens mogelijk om (mits er een interessant probleem / standpunt te bespreken is) dat door de vingers te zien. (Na overleg met een moderator!)

Maar in dit geval zie ik ook geen echt discussiepunt waar we iets mee kunnen.

Succes met je werkstuk!
Da's toch duidelijk en netjes? Waar zit hier dan het probleem? En ik neem aan dat je zelf ook wil dat je leerlingen zélf huiswerk maken i.p.v. het door anderen op te laten lossen c.q. voorkauwen.

Overigens is dat niet alleen de mening van de mod in kwestie. Lees het topic maar eens door.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 02:50 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
[...]

Het gaat niet om het lolletje. Het gaat om de vaak snelle besluiten om een topic te locken zonder weerwoord van de user. Vaak staan er ook nog teksten onder als Als je het niet eens bent dan blokkeer ik je wel mail je maar.
Ken je het verschil tussen een sig en een topicreactie? Deze reactie ken ik echt alleen maar uit een sig van iemand, als geintje. Je moet echt eens het verschil zien te vinden tussen wat humor is en wat niet, want ook dit is gewoon een kwestie van: ik-snap-de-humor-hier-op-GoT-niet.
Deze teksten spreken boekdelen over hoe het er hier aan toe gaat. Zoals ik al zei ben ik werkzaam in het onderwijs en ben voornamelijk bezig met sturing. Leerlingen altijd proberen de juiste kant uit de praten/duwen. Soms duurt het lang soms kort. maar altijd lukt het mij. Hier op got is er een regel, Als je het niet snapt, dan zit je verkeerd en plempen we er een slot op . helaas had je zelf maar progameur moeten worden.
Weet je? Ik stop ermee, jij wil gewoon niet zien dat mods hier geen misbruik maken, zonder links kan ik geen enkele reactie geven over het topic waar je het nu over hebt en daarbij suggereer jij dingen waar ik compleet geen onderbouwing bij zie. Al met al zou ik je nu niet meer serieus hoeven nemen, dat doe ik echter wel, i.t.t de docent die jij denkt te zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nogmaals, daar gaat het helemaal niet om. Als je een te lange lap code post zonder uitleg of verdere informatie, dan gaat het inderdaad op slot, omdat er dan geen beginnen aan is voor ons om het op te lossen. Meestal wordt er dan ook in de sluitmessage gewezen op de quickstart van het betreffende subforum, en wordt er verteld hoe je de fout makkelijk kan isoleren en zo het relevante aantal regels code terug kan brengen.

Als je niet actief genoeg bent, dan krijg je echt geen slotje. Dat krijg je wel als je geen eigen inzet vertoont. Als je bijvoorbeeld alleen een lap code post en zegt "hij doet het niet", dan krijg je inderdaad zeer waarschijnlijk een slotje voor je kiezen. Post je diezelfde lap code en zeg je wat je geprobeerd hebt om het op te lossen, dan zit die kans er al veel minder in.

En dat lager opgeleiden eerder een slotje zouden krijgen is gewoon simpelweg bullshit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de absolute perfectie, is juist iets wat ik van de mods zie. als je een te lange code neerzet, slot.
- Eigen domme schuld, je leest toch wel de FAQ en policy van een subforum voordat je er post? Daar staat zoiets vaak ook in vermeld. OKE! Er staat ook in vermeld geen onzinnige topic te openen. en wat is nu juist mijn punt???????? 3x raden (ik ga het nl. niet voorzeggen)

- Meer dingen proberen en anders aangeven dat je alles geprobeerd hebt en het echt niet kan vinden.

- Leraar zei je? Toevallig leraar in trollen/flamen? You're doing a good job at it. Ook hier merk ik dat je niet openstaat voor mijn reactie. Ik ben, NET ALS JULLIE, ook maar een mens. en dit is mijn uitlaatklep. zoals jullie je pling-plong willen.

Je mag gerust mijn post history uit 2001/2002 bekijken. Als GoT rookie heb ik echt geen enkel probleem met de policy gehad, samen met duizenden andere users, terwijl jij zo'n beetje alleen maar problemen vindt........IEDEREEN VIND JOU GEWELDIG, is dat nou niet mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd in "Wat een vriendelijke mensen hier."
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:28:
In plaats van te zeurpieten hier kan je natuurlijk gewoon je vraag (bijgesteld) opnieuw stellen.
Ik ben heel erg benieuwd wat je vraag precies was.
Even een quote van jou in een ander topic. Vindt je niet dat je zelf flink aan het zeurpieten bent op dit moment?
Je reageert overigens op dezelfde manier als de TS van desbetreffend topic.
"waarschijnlijk haal je hem er meteen af maar als je een vent bent laat je hem staan JSS"
"als je een vent bent" .. *grin*
IEDEREEN VIND JOU GEWELDIG, is dat nou niet mooi?
Ach gossie, de leraar is nog niet uit z'n puberteit. :')

:w

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 18-06-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
-NMe- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:48:
[...]
Als je niet actief genoeg bent, dan krijg je echt geen slotje. Dat krijg je wel als je geen eigen inzet vertoont.
O-)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

dolf, aub even leren quoten, dr is nou geen touw meer aan vast te knopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

jwbagger schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:53:
dolf, aub even leren quoten, dr is nou geen touw meer aan vast te knopen.....
En leer gelijk even discussiëren op een normale manier, als je toch bezig bent. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 18-06-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:48:
[...]

[...]

Da's toch duidelijk en netjes? Waar zit hier dan het probleem? En ik neem aan dat je zelf ook wil dat je leerlingen zélf huiswerk maken i.p.v. het door anderen op te laten lossen c.q. voorkauwen.

Overigens is dat niet alleen de mening van de mod in kwestie. Lees het topic maar eens door.
Wat mij opvalt als ik de topic nogmaals doorlees, is dat men geen enkele moeite doet om er toch iets van te maken. (uitzonderingen daar gelaten(topicstarter+mezelf)) In plaats van de discussie op gang te brengen wordt het doodgemept, zonde. Is voor mij een kans.jullie laten hem liggen. Die gozer die het onderzoek moest doen is minder gemotiveerd geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In die post doelde ik met actief op "aanwezig". Actief in de zin van "zelf dingen uitzoeken" moet je natuurlijk wel zijn, anders volgt een slotje inderdaad al gauw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

plantenbak-dolf is gewoon nog een beetje gefrustreerd over de (imho terechte) slotjes (1234) op zijn oude topics :+

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

r0b schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:54:
[...]

En leer gelijk even discussiëren, als je toch bezig bent. :)
dit heb je tegen mij vanwege die korte opmerking? ik heb 't idee dat ik in dit topic toch redelijk wat ontopic, lange, gefundeerde replies heb gemaakt. Dat ik vlak voordat ik m'n nest induik, dolf er nog even kort op wijs dat z'n post echt niet meer te volgen is omdat hij quotes "platslaat", heeft ook verder niets met de discussie van dit topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:52:
Verwijderd in "Wat een vriendelijke mensen hier."

[...]

Even een quote van jou in een ander topic. Vindt je niet dat je zelf flink aan het zeurpieten bent op dit moment?
Je reageert overigens op dezelfde manier als de TS van desbetreffend topic.
"waarschijnlijk haal je hem er meteen af maar als je een vent bent laat je hem staan JSS"
"als je een vent bent" .. *grin*

[...]

Ach gossie, de leraar is nog niet uit z'n puberteit. :')

Ach ja, Oude koeien, die loeien soms lekker hard. Nogmaals, Ik heb het al gezegd dit is mijn manier om op mijn ragplank dingen duidelijk te maken. Mondig ben ik genoeg, wees maar niet bang! Ik houd er van om uit te dagen en af te wachten. Net als de mods overigens...........................................niets is meer menselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
KompjoeFriek schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:55:
plantenbak-dolf is gewoon nog een beetje gefrustreerd over de (imho terechte) slotjes (1234) op zijn oude topics :+
Alle 4 terecht IMHO.

Maar laten we nou ophouden oude koeien (van GoT/Dolf/Whatever) uit de sloot te halen, ophouden met op de man spelen en ophouden met krachttermen. Laten we het gewoon een "nette" discussie proberen te houden, zoals in de regels staat ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:54:
Wat mij opvalt als ik de topic nogmaals doorlees, is dat men geen enkele moeite doet om er toch iets van te maken. (uitzonderingen daar gelaten(topicstarter+mezelf)) In plaats van de discussie op gang te brengen wordt het doodgemept, zonde. Is voor mij een kans.jullie laten hem liggen. Die gozer die het onderzoek moest doen is minder gemotiveerd geworden.
Je gooit met woorden als "facisme" en "gatverdamme". Al je posts hebben een sneer of uithaal naar de modforce, op de meest onredelijke manier die er is. We proberen je allemaal nog vriendelijk uit te leggen dat je zo'n eenmalig topic met een korreltje zout moet nemen, maar je doet alsof je een of ander groot onrecht is aangedaan. Wanneer je op zo'n onredelijke manier "discussiëert" komt er ook geen fatsoenlijke discussie uit, dat merk je nu wel...

Ik wil best de concessie maken dat het misschien wat krom overkomt. Maar dan nog, het is een eenmalig lolletje...er is niemand geband, niemand heeft een OW gekregen, en iedereen die het topic leuk vond heeft erin kunnen reageren, niet alleen mods! Wat is dan nou precies het probleem? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar gaat dit helemaal heen over en weer,over en weer

het lijkt nu wel op ping-pong(sport that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:48:
Ik mag er toch van uit gaan dat een mod geen topics opent die 'ie zelf zou sluiten?
Nee, normaal gesproken zou zo'n ping pong topic in de Tweakers Huiskamer geparkeerd kunnen worden. Helaas leid dit topic er toe dat dat niet mogelijk is en vervolgens zie je dan ook dat het netjes gesloten wordt :)
Natuurlijk niet. Het gaat me om de mate waarin users en crew ongelijk behandeld worden. Beiden (users én crew) overtreden wel eens een regeltje; big deal! Het gaat me er om dat het wel binnen proporties moet blijven en dat bovendien erkent moet worden dat sommige dingen te ver gaan; nu is het elke keer zo dat er een incident is en de reactie van de crew is: niet zeiken, wij mogen dat!
In feite is een "onzin" topic verplaatst naar een tech forum. Inderdaad - het hoort daar niet thuis, maar strict genomen hoort een "P&W Meeting topic deel 3" ook niet in Programming & Webscripting thuis. Beide zijn onzinnige, slowchat topics die feitelijk niets met het topic te maken hebben :)

Natuurlijk is het zo dat de diverse crew leden het topic verplaatst hebben - is dat al meteen buiten alle proporties dan? :)

Maar wat had je graag als reactie gehad dan van ons als crew?
En is dat dan ook een reactie die ik van jou mag verwachten de volgende keer dat ik vind dat jij te onvriendelijk reageert in een topic? Of dat je een onzin reply post? Of een reply plaatst in een 'slecht' topic? Gaan we dan ook in LA voor jou een topic openen waarin we gaan bediscussieren met heel de crew en andere users of je vriendelijk genoeg was?

Of moet die 'ongelijkheid' en 'kloof' tussen crew dan opeens weer wél bestaan?

Denk jij echt dat in jouw hele GoT carriere er geen situaties zijn geweest waarbij een moderator een oogje toekneep en zijn 'ervaring' gebruikte om te modereren, en niet de stricte regels?
Dat de crew het niet nodig vind zichzelf dezelfde eisen te stellen als gewone users en haar eigen acties op dezelfde manier te beoordelen, dát is wat voor mijn gevoel tot een kloof leidt tussen de crew en sommige users. Geen mod die hier zegt "sorry, plantenbak-dolf heeft gelijk (ondanks zijn retoriek), dit soort acties kunnen eigenlijk niet".
Ik denk dat dat duidelijk komt omdat een gedeelte van de crew (die nu nog actief is) van mening is dat dit soort acties wel degelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:00:
[...]
...maar strict genomen hoort een "P&W Meeting topic deel 3" ook niet in Programming & Webscripting
offtopic:
*kuch*
Deel IV O-)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:02 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

jwbagger schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:56:
[...]

dit heb je tegen mij vanwege die korte opmerking? ik heb 't idee dat ik in dit topic toch redelijk wat ontopic, lange, gefundeerde replies heb gemaakt. Dat ik vlak voordat ik m'n nest induik, dolf er nog even kort op wijs dat z'n post echt niet meer te volgen is omdat hij quotes "platslaat", heeft ook verder niets met de discussie van dit topic te maken.
Nee joh gekkie :*, dat bedoelde ik tegen meneer zeurpiet natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

moeje mij ook niet quoten hè :P :P (ok, opnieuw gelezen, en nu wel gesnapt hoe je 't bedoelt.... damn, ben toch te slaperig blijkbaar :P )

ben nu btw echt maffe, morgen zie ik wel waar ik weer in kan haken in de discussie :)

[ Voor 88% gewijzigd door jwbagger op 18-06-2005 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:44:
[...]

als je een ping pong topic opent, slot.

Dus... What is your point?
Dat er een ping-pong is geopend door een mod die open blijft en dus niet zoals jij zegt slot. . dat doen ze alleen als een user dit doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:02:
[...]
Dat er een ping-pong is geopend door een mod die open blijft en dus niet zoals jij zegt slot. . dat doen ze alleen als een user dit doet!
He`s got a point there.

is wel een beetje vreemd dan vind ik als user opent slotje krijgt,en mod geen slotje.
en we zijn allen gelijk alleen een mod heeft meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:04:
[...]
en we zijn allen gelijk alleen een modje heeft meer rechten.
De koningin ook...en zo zijn er nog wel wat mensen in NL hoor ;)
Maar we poepen allemaal hetzelfde :P

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:09 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]
Als een user een dergelijk topic in de Huiskamer geopend had, dan was er waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd als nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:05:
[...]

Als een user een dergelijk topic in de Huiskamer geopend had, dan was er waarschijnlijk exact hetzelfde gebeurd als nu...
Waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

-NMe- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:05:
[...]

Wat ook al eerder aangegeven is in dit topic, door elevator als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat topic is dicht? Dat topic is zelfs uit het zicht verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ik vind het tijd voor een slotje op dit topic en ga team america kijken als je je boos wil maken met reden

go police the world!

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:05:
[...]

De koningin ook...en zo zijn er nog wel wat mensen in NL hoor ;)
Maar we poepen allemaal hetzelfde :P
volgens mij is dat nu een rare vergelijkenis om de queen er bij te halen het ging over mod en user. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:09:
[...]

volgens mij is dat nu een rare vergelijkenis om de queen er bij te halen het ging over mod en user.
hu-mor mijn vriend. Er staat toch een knipoogje bij? Het leven bestaat ook uit relativeren.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:10:
[...]
in het land van de blinden is een oog al koning.
8)7
Beschouw dit niet als een aanval op jou ofzo, maar ik denk dat je een ander spreekwoord zoekt? Dit slaat als een tang op een varken ;)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:12 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:07:
[...]

Dat topic is dicht? Dat topic is zelfs uit het zicht verdwenen?
Tuurlijk, Politie kan ook de sporen wissen die ze zelf hebben achtergelaten. zo ook mods, del topic, klaar. Zogenaamd niet aanwezig geweest. Maar goed. in het land van de blinden is een oog al koning.

Ik schuif mijn bed in en geniet nog even na van deze bijzonder vage topic.
meneer zeurpiet wenst iedereen, Trusten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:10:
[...]

hu-mor mijn vriend. Er staat toch een knipoogje bij? Het leven bestaat ook uit relativeren.
i have noticed the wink but in my rage off speedness i forgot mine sorry dude :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:12:
[...]

i have noticed the wink but in my rage off speedness i forgot mine sorry dude :*)
:>
Jammer dat dit topic nodig is/was.... maar ik ben nu ook pitten...

....nope... ik ben nu te opgelaten om te pitten... ik voel me gewoon echt kut bij dit soort topics. Net of er ruzie is tussen 2 van je beste vrienden. Hebben jullie dat ook (soms) wel eens?

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:14 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]
Tuurlijk, Politie kan ook de sporen wissen die ze zelf hebben achtergelaten. zo ook mods, del topic, klaar. Zogenaamd niet aanwezig geweest. Maar goed. in het land van de blinden is een oog al koning.
Iedereen die dit topic leest weet dat dat topic er geweest is. Sterker nog, mensen die hier vaker komen weten dat er al talloze topics zoals deze zijn geweest. So what? Nogmaals, het is een lolletje op zijn tijd, voor zowel user als moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betekent dit ook alweer ben het effe kwijt

Dit slaat als een tang op een varken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:13:

Google is je vriend -> http://www.digischool.nl/ne/nt2/ltr_t/w2460.htm
Hoppa :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:16 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:04:
[...]

He`s got a point there.

is wel een beetje vreemd dan vind ik als user opent slotje krijgt,en mod geen slotje.
en we zijn allen gelijk alleen een mod heeft meer rechten.
Een moderator heeft meer rechten en die heeft hij ook niet voor niets. Overigens geef je iemand hier gelijk waar hij het niet heeft, zie PING.....PONG !!!111 Jij hebt nog geen Huiskamer toegang maar het gaat hier om een topic genaamd: PING.....PONG !!!111 en is geopend op zondag 29 mei 2005 01:31 en het heeft geen slotje. Mag je mij uitleggen waarom het geen slotje heeft, crew en users zouden toch gelijkwaardig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
[...]

Ik schuif mijn bed in en geniet nog even na van deze bijzonder vage topic.
meneer zeurpiet wenst iedereen, Trusten!
Of het topic was zo slecht dat het in het besloten forum TrashCan is verplaatst, waar het daarna door de volledige mod-crew beoordeelt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank you ja daar zie ik het woord tang maar niet precies waar het gezegde op slaat.
ikke weer eens met mn neus kijken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:13:

Of plat: Als een lul op een drumstel,,,,,,,,,,,komt er nog kutgeluid uit ook!
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:18:
Zullen we de discussie over spreekwoorden en gezegdes uit dit topic houden? ;)
Nee laten zien dat ik ook humor heb, daar twijfelen nogal een aantal mensen aan!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:18:
ja is cool maar ik d8 komt er misschien een wat betere sfeer in het topic want ik vond de topic nogal grauw worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:00:
In feite is een "onzin" topic verplaatst naar een tech forum. Inderdaad - het hoort daar niet thuis, maar strict genomen hoort een "P&W Meeting topic deel 3" ook niet in Programming & Webscripting thuis. Beide zijn onzinnige, slowchat topics die feitelijk niets met het topic te maken hebben :)
Het topic (en de meeting) is wel degelijk van belang voor de P&W-community; dat kan ik van het ping-pong-topic toch niet zeggen: het nut daarvan is echt nul. (Het is trouwens het eerste topic over meeting 4 iirc.)
Denk jij echt dat in jouw hele GoT carriere er geen situaties zijn geweest waarbij een moderator een oogje toekneep en zijn 'ervaring' gebruikte om te modereren, en niet de stricte regels?
Ongetwijfeld zijn die er geweest. Maar die zijn zeker niet gestimuleerd door een crew die er en masse mee doorging, zoals met het ping-pong topic.
Maar wat had je graag als reactie gehad dan van ons als crew?
En is dat dan ook een reactie die ik van jou mag verwachten de volgende keer dat ik vind dat jij te onvriendelijk reageert in een topic? Of dat je een onzin reply post? Of een reply plaatst in een 'slecht' topic? Gaan we dan ook in LA voor jou een topic openen waarin we gaan bediscussieren met heel de crew en andere users of je vriendelijk genoeg was?
Of moet die 'ongelijkheid' en 'kloof' tussen crew dan opeens weer wél bestaan?
Eigenlijk verwacht ik gewoon dezelfde reactie als wanneer het posts van mede-users waren in plaats van mede-mods. Het lijkt mij gewoon duidelijk dat er dan heel anders gereageerd was. Dat vind ik gewoon jammer. Je hoeft het toch niet zo publiekelijk te endorsen door allemaal mee te doen?

Een oogje dichtknijpen vind ik heel wat anders dan er helemaal in meegaan en later in alle toonaarden ontkennen dat er ooit iets mis mee was. Sterker nog: een oogje dichtknijpen suggereert juist dát er iets mis was. Maar ik moet zeggen dat ik het punt dat je in deze alinea probeert te maken niet helemaal vat en het tijdstip helpt ook niet mee.
Ik denk dat dat duidelijk komt omdat een gedeelte van de crew (die nu nog actief is) van mening is dat dit soort acties wel degelijk kunnen.
Dat is inderdaad het fundamentele punt en dat was ook het zinnige in Zwerver's post drie pagina's terug: de crew vind dat ze allerlei dingen mag doen die ze users verbiedt en sommige users vinden van niet, maar daar worden we het toch nooit over eens en uiteindelijk is het toch de crew die het beleid bepaalt.
autodidact schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:07:
ik vind het tijd voor een slotje op dit topic en ga team america kijken als je je boos wil maken met reden
Je bent gewoon een autoritaire lul, autodidact, en je hebt mensen als mij hard nodig!

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 18-06-2005 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
/EDIT:

sorry...
(@elevator.... ik had je post nog niet gezien).. trash deze reply maar...

[ Voor 181% gewijzigd door RobIII op 18-06-2005 03:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:15:
[...]

Een moderator heeft meer rechten en die heeft hij ook niet voor niets. Overigens geef je iemand hier gelijk waar hij het niet heeft, zie PING.....PONG !!!111 Jij hebt nog geen Huiskamer toegang maar het gaat hier om een topic genaamd: PING.....PONG !!!111 en is geopend op zondag 29 mei 2005 01:31 en het heeft geen slotje. Mag je mij uitleggen waarom het geen slotje heeft, crew en users zouden toch gelijkwaardig zijn?
waar staat dat ik hem gelijk geef ik zeg alleen he`s got a point there
relax zet geen woorden in mn mond die ik niet gezegd heb.
want ik geef hem of de mod geen gelijk ik hou me daar buiten.
ik houd me wel aan de zij lijn als je het niet errig vindt
ikke ga slapen en ik wens iedereen een lekkere nachtrust

slaap lekker iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:20:
de crew vind dat ze allerlei dingen mag doen die ze users verbiedt en sommige users vinden van niet, maar daar worden we het toch nooit over eens en uiteindelijk is het toch de crew die het beleid bepaalt.
Definieer allerlei eens, ik ben heel nieuwsgierig wat ik en mijn collega's allemaal voor zaken uitvreten die we eigenlijk niet zouden moeten/mogen doen.
Als je refereerd aan het openen van een onzintopic als het pingpongding, dan lijkt het me wel voldoende duidelijk gemaakt in dit topic dat ook een user zo'n topic had kunnen openen. Hell, er staat zelfs nog zo'n topic open in de HK.
Je bent gewoon een autoritaire lul, autodidact, en je hebt mensen als mij hard nodig!
Mag ik je heel vriendelijk verzoeken òf fatsoenlijk te reageren òf helemaal niet. Flamen is de doodsteek voor een beetje discussie en daarbij is het absoluut niet gewenst hier.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:29:
[...]

waar staat dat ik hem gelijk geef ik zeg alleen he`s got a point there
Ik leg je geen woorden in je mond, je zegt hier: "hij heeft een punt daar" m.a.w. ben je het deels met hem eens, op een bepaald punt.

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 18-06-2005 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
SmartDoDo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:30:
Definieer allerlei eens, ik ben heel nieuwsgierig wat ik en mijn collega's allemaal voor zaken uitvreten die we eigenlijk niet zouden moeten/mogen doen.
Als je refereerd aan het openen van een onzintopic als het pingpongding, dan lijkt het me wel voldoende duidelijk gemaakt in dit topic dat ook een user zo'n topic had kunnen openen. Hell, er staat zelfs nog zo'n topic open in de HK.
Ten eerste stond dat in de HK en ten tweede had het een stuk meer inhoud (ja, echt waar! alleen de topicstart al!). Compleet kansloze onzintopics worden ook in de HK gewoon gesloten trouwens.
Mag ik je heel vriendelijk verzoeken òf fatsoenlijk te reageren òf helemaal niet. Flamen is de doodsteek voor een beetje discussie en daarbij is het absoluut niet gewenst hier.
Ja ja, dan snappen jullie mijn grappen niet en dan heb ík geen gevoel voor humor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Het topic (en de meeting) is wel degelijk van belang voor de P&W-community; dat kan ik van het ping-pong-topic toch niet zeggen: het nut daarvan is echt nul. (Het is trouwens het eerste topic over meeting 4 iirc.)
Zie het ping-pong topic als een "crew community topic" en je bent er al :) Ik zie persoonlijk het nut van dat P&W meeting topic ook niet in - ik kom niet naar die meeting dus de waarde is voor mij ook nul :)

Daarmee wil ik niet zeggen dat het onzin gehalte van dit ping pong topic wat hoger ligt ;)
Ongetwijfeld zijn die er geweest. Maar die zijn zeker niet gestimuleerd door een crew die er en masse mee doorging, zoals met het ping-pong topic.
Nee, maar "slechte" topics worden vaak wel gestimuleerd door users ;) Maar mijn punt is - waarom zie jij "de crew" als een massief blok terwijl ik elke user als een individu op GoT zie?

Waarom is meteen heel de crew bezig een kloof te leggen tussen users en crew als er een "pong" topic bestaat, terwijl ik ook niet "de users" beticht een kloof te slaan tussen de crew en de users als er weer eens een "Ik zoek een keygen voor Windows XP"-topic gruwelijk uit de hand loopt?
Eigenlijk verwacht ik gewoon dezelfde reactie als wanneer het posts van mede-users waren in plaats van mede-mods. Het lijkt mij gewoon duidelijk dat er dan heel anders gereageerd was. Dat vind ik gewoon jammer. Je hoeft het toch niet zo publiekelijk te endorsen door allemaal mee te doen?
Het is maar helemaal afhankelijk van welk topic en hoe het gestart was hoe er op gereageerd word :)
In P&W heeft ook een tijd een topic gelopen over de PHP Plugin geloof ik - was ook vanuit de users. In WOS heb ik ook een aantal onzinnige topics gekend die gewoon open gebleven zijn.
Een oogje dichtknijpen vind ik heel wat anders dan er helemaal in meegaan en later in alle toonaarden ontkennen dat er ooit iets mis mee was. Sterker nog: een oogje dichtknijpen suggereert juist dát er iets mis was. Maar ik moet zeggen dat ik het punt dat je in deze alinea probeert te maken niet helemaal vat en het tijdstip helpt ook niet mee.
Wat ik er mee wil zeggen is dat wij het tollereren van jou ("De users") dat je niet perfect bent - waarom laat je (de individuen in) "de crew" dan ook niet een heel klein beetje imperfect zijn?
Dat is inderdaad het fundamentele punt en dat was ook het zinnige in Zwerver's post drie pagina's terug: de crew vind dat ze allerlei dingen mag doen die ze users verbied en sommige users vinden van niet, maar daar worden we het toch nooit over eens.
Allerlei dingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad het fundamentele punt en dat was ook het zinnige in Zwerver's post drie pagina's terug: de crew vind dat ze allerlei dingen mag doen die ze users verbiedt en sommige users vinden van niet, maar daar worden we het toch nooit over eens en uiteindelijk is het toch de crew die het beleid bepaalt.
Let wel: ik zei:
Sterker nog, ik drink mijn laatste biertje op en vindt het genoeg voor vandaag. Het was leuk, jullie vinden van niet en wij zijn niet de wet dus eruit komen doen we niet.
Met nadruk op niet de wet. Derhalve betekend het alleen dat we niet uit deze discussie gaan komen en niet dat wij de waarheid in pact hebben. Dat is iets wat ik niet vaak genoeg kan herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:34:
[...]
Ja ja, dan snappen jullie mijn grappen niet en dan heb ík geen gevoel voor humor. :+
mwa, ik snap 'm wel en neem het je ook niet kwalijk ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:35:
[...]

Zie het ping-pong topic als een "crew community topic" en je bent er al :) Ik zie persoonlijk het nut van dat P&W meeting topic ook niet in - ik kom niet naar die meeting dus de waarde is voor mij ook nul :)
:'(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
elevator schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:35:
Nee, maar "slechte" topics worden vaak wel gestimuleerd door users ;) Maar mijn punt is - waarom zie jij "de crew" als een massief blok terwijl ik elke user als een individu op GoT zie?

Waarom is meteen heel de crew bezig een kloof te leggen tussen users en crew als er een "pong" topic bestaat, terwijl ik ook niet "de users" beticht een kloof te slaan tussen de crew en de users als er weer eens een "Ik zoek een keygen voor Windows XP"-topic gruwelijk uit de hand loopt?
Ik zie heus wel individuele verschillen, maar het is toch tekenend dat geen enkele mod het met me eens is terwijl er wel wat users zijn? Verder is het zo dat de crew samen het beleid bepaalt en één lijn trekt; als de ene mod een topic sluit zal een andere het niet zonder goede reden weer openen. Het lijkt me dan ook logisch dat de crew ook door de gebruikers als één geheel wordt gezien?

De individuele gebruikers hebben geen (gedeelde) macht en delen daar dus ook niet de verantwoordelijkheid voor. Verder heb ik mijn mede-users niet gekozen maar de crew wel haar leden.

Tenslotte heb ik gewoon het gevoel dat de crew vaak 1 lijn trekt, die wel overeenkomt met een deel van de userbase, maar niet allemaal. Die instelling versterkt zichzelf omdat alleen mensen met dezelfde mindset tot crew verheven worden en users die zich er niet in kunnen vinden weggaan.
In P&W heeft ook een tijd een topic gelopen over de PHP Plugin geloof ik - was ook vanuit de users. In WOS heb ik ook een aantal onzinnige topics gekend die gewoon open gebleven zijn.
Was dat niet de JS plugin van W&G? Die grap heb ik ook nooit begrepen en eerlijk gezegd had dat ook niet echt gehoeven van mij; het was volgens mij ook vooral leuk voor mensen die de grap al kenden van IRC ofzo.
Wat ik er mee wil zeggen is dat wij het tollereren van jou ("De users") dat je niet perfect bent - waarom laat je (de individuen in) "de crew" dan ook niet een heel klein beetje imperfect zijn?
Dat wil ik best tolereren, maar het statement van de crew is (zoals ik al zei) steeds dat er helemaal geen fouten gemaakt worden door de crew. Die erkenning dat sommige acties niet door de beugel kunnen zouden al heel erg schelen voor mijn gevoel, dat was juist waar ik het eerder over had. Maar zoals ik in eerdere topics al aangegeven heb: als de meerderheid van de users dat geen probleem vind, laat dan maar, het zou ook onzinnig zijn als ik mijn zin zou moeten krijgen terwijl daar geen breder draagvlak voor is.
Allerlei dingen? :)
Nou ja, rellen, andermans tijd verspillen met hoaxes, dingen te koop aan bieden, etcetera.

edit:
Ik ga nu trouwens écht slapen. Als het topic morgen minder dan 100 pagina's lang is wil ik er nog wel even op reageren, maar tot zover in ieder geval mijn dank aan iedereen die de moeite heeft genomen tot diep in de nacht de discussie met me aan te gaan!

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 18-06-2005 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:48:het is toch tekenend dat geen enkele mod het met me eens is terwijl er wel wat users zijn?
Inderdaad. Het geeft aan dat zulke zeurkousen nooit mod worden. (hier ga ik reacties op krijgen? :P)

We zouden een 'Casual friday' in moeten voeren, net als bij US Fortune 500 bedrijven. Elke vrijdag ping-pong topics. \o/

Maargoed, welterusten. Leef en laat leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:48:
[...]
Nou ja, rellen, andermans tijd verspillen met hoaxes, dingen te koop aan bieden, etcetera.
Het is een onbenullig topic, dit beamen ( op 1 na ) alle users en mods, maar ook mods moeten een geintje kunnen maken. Op hoax na (je wijst op 1 april neem ik aan ) weet ik echt niet waar je het ove rhebt, dus daar kan ik geen mening over vormen. Leer nou eens dat mods echt niet allemaal 1 lijn aannemen, al helemaal niet in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
* Zwerver zegt "met van die lampjes en op 80 km...." "1 of 2 cent"

oftewel slaap tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:30:
[...]
Mag ik je hier over pm-en ?

gepmd :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Tenslotte heb ik gewoon het gevoel dat de crew vaak 1 lijn trekt, die wel overeenkomt met een deel van de userbase, maar niet allemaal. Die instelling versterkt zichzelf omdat alleen mensen met dezelfde mindset tot crew verheven worden en users die zich er niet in kunnen vinden weggaan.
Tuurlijk, vriendjespolitiek is ons niet vreemd... zo ben ik er ook bij gekomen want ik ken Pelle en drm al vanaf mijn 11e... not!
Uiteraard is een 'feel' met de community wel een voorwaarde om moderator te worden, en als je jezelf daar enkel tegen afzet dan wordt je dat nooit...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Tranen van verdriet over m'n argumentatie of tranen van geluk dat ik niet kom? ;)

Ik zie heus wel individuele verschillen, maar het is toch tekenend dat geen enkele mod het met me eens is terwijl er wel wat users zijn?
De kans dat 2 van de 30,000 mensen het met je eens zijn is altijd groter dan de kans dat 2 van de 70 users het met je eens zijn - procentueel gezien scheelt het niet veel iig ;)

Ik denk echter dat jouw mening hierover te verklaren is uit enerzijds een beeld van de crew wat gewoon niet volledig realistisch is (jij verwacht imho een soort super professionele supermens - en dat zijn we nou eenmaal niet altijd) en anderzijds gedeeltelijk de waarheid bevat - maar dat je dat met een - m.i. - verkeerde invalshoek benadert :)

Het is inderdaad zo dat 'de crew' uiteindelijk beslist ofdat een 'onzin' topic leeft of niet - het is niet zo dat zo'n topic per se door een crew member gestart moet worden, maar de levensvatbaarheid bepalen wij inderdaad impliciet.

Dit komt op jou over alsof de crew misbruik maakt van dit beslissingsrecht - dat is één manier om er naar te kijken, een andere manier is er één die ik liever zie: Als we dit soort topics ooit willen (en wij als (sommige individuele leden van de) crew vinden het leuke topics - zo heel af en toe - en veel users vinden het leuke topics) dan is het nou eenmaal niet anders dan dat ook aan dat soort topics een limiet hangt. Net zoals we in P&W geen 5 verschillende meeting topics willen hebben, willen we ook niet elke 10 minuten van de dag een 'pong' topic. Dus net zoals dat een meeting topic vaak even langs een moderator gaat, gaat zo'n onzin topic vaak even langs (of door) een moderator.

Betekent dat dat wij als GoT moderators meer te zeggen hebben op GoT? Ja dat klopt. Is dat dan meteen misbruik of een fout die niet door de beugel kan? Neuh, dat denk ik niet - want nogmaals: wij staan het iedere user (impliciet) toe dat ze af en toe buiten de lijntjes lopen.
Verder is het zo dat de crew samen het beleid bepaalt en één lijn trekt; als de ene mod een topic sluit zal een andere het niet zonder goede reden weer openen. Het lijkt me dan ook logisch dat de crew ook door de gebruikers als één geheel wordt gezien?
Nee - het lijkt me logisch dat je dingen die geen reden hebt niet doet? Dat heeft toch niets te maken met het wel of niet 'een crew' zijn die een kloof slaat tussen hun en 'de users'? :) Of zou jij als crew lid gewoon uit willekeur topics terug open doen? ;)

Het trekken van een lijn is overigens iets dat maar tot zoverre op gaat - er is wel degeljk heel veel verschil in individuele moderaties en moderators :)
De individuele gebruikers hebben geen (gedeelde) macht en delen daar dus ook niet de verantwoordelijkheid voor. Verder heb ik mijn mede-users niet gekozen maar de crew wel haar leden.
Crew wordt ook niet door de algehele crew gekozen - dit is vaak een subforum specifieke aangelegenheid (oftewel - HGA SG en de WOS mods bepalen samen wie WOS mod wordt - niet heel SofteGoederen, en zeker niet heel de crew beslist dit) :)
Dat denk ik niet - de crew is toch echt qua karakters, meningen en inzichten e.d. heel erg divers :)
Dat wil ik best tolereren, maar het statement van de crew is (zoals ik al zei) steeds dat er helemaal geen fouten gemaakt worden door de crew. Die erkenning dat sommige acties niet door de beugel kunnen zouden al heel erg schelen voor mijn gevoel, dat was juist waar ik het eerder over had.
Er zijn best wel fouten toegegeven door de crew (bv. die 1 april grap waar jij nog oud zeer van hebt is al eens vaker toegegeven dat dat andes uitgepakt heeft dan dat we graag gezien hadden) - maar nogmaals - ik verwacht van jou als 'de users' ook niet excuses dat ik net in dit topic nog voor eikel ben uitgemaakt. Verwacht dan ook niet van mij als crewmember dat ik excuses ga maken voor dingen waar ik niks mee te maken heb of wil hebben :) Zie de crewmembers gewoon eens als individuele users die ook modereren.
Je hebt het nu volgens mij allemaal over dingen die al behoorlijk wat jaartjes geleden gebeurt zijn - ik denk dat je dat soort dingen op een gegeven moment ook moet vergeten :)

r0b schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:52:
Inderdaad. Het geeft aan dat zulke zeurkousen nooit mod worden. (hier ga ik reacties op krijgen? :P)
Iemand die op een beleefde manier z'n 'beleving' van GoT uit is natuurlijk geen zeurkous - wij juichen het alleen maar toe dat mensen aangeven hoe ze 'het beleid' op GoT beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

!vote preventief bannen

wat een onzin :Z

oh wacht er word natuurlijk verwcaht dat ik enige onderbouwing geef aan mijn mening..

wat de modjes niet mogen zeggen en ik lekker wel: Mods staan boven users, mogen meer dan users, en ja tis allemaal een vrolijk groepje vriendjes... dus als jij als 1ling iets stouts doet dan krijg jij op je billen.. als zij dat doen, word het ontzettend gezellig.. problemen mee? kom dan niet ergens waar een groep mensen de leiding heeft.. hell dan kan je beter nergens meer komen, mischien de dichtsbijzijnde brug een oplossing voor je

oh en een pluim voor alle modjes die hier reageren.. dat jullie je zo inhouden met zo'n infantiel figuur.. man man man wat een zen-houding

[ Voor 99% gewijzigd door Bezulba op 18-06-2005 04:52 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis nog tot laat doorgegaan zie ik.

Arme vrouwen lagen helemaal alleen in bed. Ut had zo leuk kunnen zijn... |:(

Zelfs zo vroeg in de ochtend is ukkie nog steeds Pro-Mod.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:52
Oh ik dacht al "wie heb ik nu weer ontriefd', maar 't valt allemaal wel mee :) }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:44
We kunnen het ook gewoon heel plastisch zien. Neem deze structuur wel een beetje met een korreltje zout, maar het is toch wel op waarheid gebasseerd.

Directie Tweakers.net BV -> men kan alles doen wat men wil in theorie.
Admins -> hebben zich aan de regels van de directie te houden.
Mods -> hebben zich aan de regels van de directie, admins en moderators te houden, dit zijn net ff iets lossere regels dan de regels voor usert.
Userts -> hebben zich aan de regels van de directie, admins en mods te houden.

De huidige regels moet je gewoon zien als richtlijnen voor het gebruik van het forum voor 'normale' gebruikers. Maak er toch niet zoveel problemen van als een moderator de 'user regels' overtreedt. Probeer het gewoon eens op deze manier te zien.

Moderators staan in de hiërarchie net een stapje boven de normale gebruikers. Het is volgens mij zelfs zo, dat zeer gewaardeerde regulars ook een klein stapje boven normale gebruikers staan. De betreffende regulars kunnen sneller een geintje maken, sneller kritiek leveren en whatever. Geheel logisch wat mij betreft. Immers een goede kennis in een groep zou ook meer kunnen doen dan totaal vreemde mensen welke je eigenlijk nooit 'in actie' heb gezien.

Het is heel makkelijk te zeggen wat hier gebeurt, 'k weet het, het is flauw, maar hier komt het: jij-bent-groot-en-ik-ben-klein-en-dat-is-niet-eerlijk :'( Tenminste, dat gevoel krijg ik hier gewoon heel sterk. Misschien vat ik het verkeerd op, dat kan natuurlijk.

[btw]
Nog een kleine opmerking voor de TS. Je zegt dat je een leraar bent en volgens je profiel ben je nu 26. Vind je het dan niet een beetje kinderachtig om niet inhoudelijk te reageren, maar simpelweg alleen maar te schelden? Dat had ik niet van een docent verwacht, in overeenkomst met datgene wat jij niet van moderators blijkt te verwachten.

[edit]
:w zeef

[ Voor 6% gewijzigd door TRON op 18-06-2005 10:11 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ja we zijn een stelletje machtsgeile fascisten die op onze eigen site meer mogen dan de users, waaronder dit soort onzinnige beledigende en lompe topics op slot zetten, live with it :)

Het standpunt van de crew lijkt me duidelijk (en onderschrijf ik als admin ook nog maar een keer). Als je toch nog serieuze vragen hebt die geen directe relatie tot Mussolini hebben staat m'n mailbox voor je open.

Professionele website nodig?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.